בלי תפילה לא מקבלים - חלק ק''ד - מעכבי התפילה (א)
- - - לא מוגה! - - -
נציבי יום רפואה שלמה בנימין בן שדרה וסרה בת שמעה מהרה בהצלחה בכל העניינים למשפחת שנור זכו לתשובה שלמה בשמחה ובאהבה לקבל פני מ שיצי קנו עם כל עמך ישראל במה בימינו אמן אמן עלו נשמת שלום בניסים בכל צאצאו יחזרו בתשובה שלמה אמן אמן הכרת הטוב לכבוד הרב על הברכה שהרב ברך והבעל נתן גט בשעה טובה אחרי שנתיים של צער הצלחת בית מקדש מעד של שופר שיבנה במר ירושלים אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק קד
"גַּם כִּי אֶזְעַק וַאֲשַׁוֵּעַ שָׂתַם תְּפִלָּתִי" איכה ג, ח השבט מוסר בפרק מ וז כתב דברים כדורבנות על דברים שמעכבים את התפילה אדם שרוצה לבקש מהקדוש ברוך הוא איזו שאלה יתקן תחילה דברים שמעכבים כדי שהתפילה לא תהיה פלסטר בוודאי אין סכל וטיפש בעולם שייעלה על דעתו שהשם יתברך יעשה שאלה אתה מבקש כשיש בידו מכשולים ומחזיק בטמות אז לכן אדם צריך לראות איך מסלקים את כל הדברים המונעים את התפילה המגיד מלובלין מקשה קושיה עצומה מצד אחד ה אומר לא מבינים מדוע מתפללים ולא נענים כמו שאמר דוד המלך אקרא יומ ולא תענה ולילה ולא דומיה לי מצד שני כתוב בנביא ישעיה הקדוש ברוך הוא מתפלא למה לא פונים אליו כדי שהוא יענה מדוע באתי ואין איש קראתי ואיין עונה איך אפשר להבין זאת שבני אדם מתפלים שהשם לא עונה לתפילתם ומצד שני הקדוש ברוך הוא כביכול מתפלל שבני אדם לא פונים אליו בתפילה אז הוא תירץ על פי משל המגיד מלובלין בן אהוב עזב את אביב למדינת הים אבא התגעגע וטבע למה הבן לא כותב לו שכח את אביב ת גשרים ממש באותה החת יושב בן וכותב מכתבי געגועים בפריסות שלום מבקש מהבי בקשות של תמיכה והוא אינו נענה גם הוא יושב משתאה למה אבא שלי יקירי לא עונה לי למה הוא מתעלם מהמכתבים את ההסבר שניהם לא יודעים אבל הוא פשוט הדבר במקום להעביר אתמ ים קרע אותם כך בענייננו הקדוש ברוך הוא נותן כוח לאדם שעל ידי תפילתו תקשר אל הקדוש ברוך הוא ויבקש חפציו הקדוש ברוך הוא כל יכול וממתין אבל ברגע שאדם מוציא מדבריו דברים רעים מגונים כמו שקר לשון הרע כילות ליצנות בול הפה באים קטרג לוקחים את התפילות קורעים אותם ולא מעלים אותם למעלה פה דובר נבלה תפילה זה עבודה בלב לכן צריך שהלב יהיה זך וטהור מי שמוצא שהלב שלו אטום והאמונה שלו עמומה צריך לבחון את כשרות המאכלים שהוא אוכל וגם הפרשת תרומות ומעשרות כינם כי רבו הפרצות בעניין יש דעות שטבל בזמננו מדרבנן אבל הרמו כתב שחורים דברי סופרים יותר מדברי תורה והביא בשם השך למנוע קטן מאכילת ייסורים אפילו מדרבנן מפני שהדבר הזה מטמטם את הלב ומוליד בו טבע רע בגדלותו הרבי מקומרנא זכר צדיק ברכה אמר ולא תטמאו בהם ונטמתם בה ונטמתם בלי א' כתוב ונטמתם בלי א' טמא זה אותיות מטא לומר שגם מי שירד למט שערי טומאה עדיין לא ניתק הקשר שלו עם הא' אלופו של עולם הקדוש ברוך הוא אבל אם הוא נתמ כבר בשער ה50 שזה מינות ואפיקורסות סתלק משם לופו של עולם הרמבם כותב על אנשים שכפרו בתחיית המתים נודע לו שיש אנשים שכופר בתחיית המתים מה כתב להם מסתם האכלתם דברים טמאים ולכן בא הספק והאמינות הזה בלבבכם לכפור בתחיית המתים מי שאינו נזהר במאכלות אסורות לא יוכל להתפלל בלא מחשבה זרה מטמטם תפילות לא עולות אוכלים נב טריפס הכל יודעים שדברי המוראים בגמרא אמת שרופה לא נופל דבר אחד מדבריהם הגמרא אומרת מי שמתפלל תפילת 18 פוסע לאחוריו וחזר מיד למקומו ולא המתין לפחות הילוך ארבע עמות טורפין ו תפילתו בפניו משליכים אותה החוצה ולמרות זאת רואים אנשים שעובדים עבודה מיוחדת בתפילה מגיעים לעושי שלום חוזרים ולא ממתינים ועל פי הגמרא איין ערך למה שהתפללו עד עכשיו אם אנחנו מאמינים שכל דברי הגמרא אמת א צריך להאמין שמי שעושה כך טורפים לו תפילתו בפניו וחבל על כל העבודה אין דברים שמעכבים בתפילות למה אדם לא נענה או שועים תבדוק את כל הנקודות שאנחנו מעלים עוד אחד שלא מתקבל את תפילתו זה המזלזל בתפילה בתורה הילקו שמעוני אומר במשנה רמז קלז אם געלתים בדברי תורה אף אני איני שומע תפילתם שנאמר מסיר אוזנו משמו התורה גם תפילתו תועבה הרב לופיאן אומר יש אנשים שיש דרשן מתחיל להגיד מה יש לו לחדש לוקח ספר קורה כאילו את לא בשבילי שמישהו ידרוש לי ויגיד לי מה אני לומד בעיון אני אדם חשוב וחוץ מזה מה הוא יכול לחדש כבר שמעתי הכל מסיר אוזנו משמוע תורה גם תפילתו תועבה מה אמרת שאתה לא רוצה לשמוע אותו כי אתה יודע שאין לו מלח דש הוא כל הזמן חוזר על אומר הקדוש ברוך הוא גם אתה אני מכיר אותך אתה מתפלל אתה לא מחדש שום דבר אתה כל הזמן אומר אותו דבר כמו שאתה לא רוצה לשמוע אותו גם אני לא רוצה לשמוע אותך ודוחה את התפילות של ולא מקבל זה כל החוכמולוגים האברכים החשובים שהם אפשר לוקחים ספר ברל ל הזמן משמוע שטויות דרש דבר מה יכול להבין כתוב אין בית מדרש בלא חידוש אפילו יחזור על אותו דבר כל יום היום הוא אמר את זה בניואנסים כאלה פה שם את הדגש פה עשה תנועות אחרות זה אפילו אמר אותו טקסט כל הזמן אותו טקסט אין בית מדרש בלא חידוש יש יותר גרוע שהם ישר הולכים כן שאנחנו בדרך כלל מגיעים לאיזשהו מקום יש עוד רבנים ולא צריך לדבר אז מגשים ומרים סליחה אני ח ללכת זה חיל בעל הקהילות יעקב הסטייפלר נהג לברך יהודים חולים בחום עודד את רוחו והיה אומר להם שהם לא זקוקים למישהו שיתפלל בעדם שיתפללו בעצמם ושידעו שתפילה עוזרת תמיד ואיין תפילה שחוזרת ריקה ניגש אליו יהודי ואמר שמעתי דברי הסת פ אבל לא רואה שם מתקיימים אני מתפלל תקופה ארוכה בכוונה גדולה ואין שיפור במצבי היהודי היה שבור ורצוץ זקוק לעידוד אז נאמר לו מעשה אחד משליטה של צרפת נוסע ל ברוסיה בליווי פמליה גדולה של שרים יועצים הוקשה לפניהם ארוחת צהריים תשנה בביתו של השליט בין המעדנים היה מעיים ממולאים במילוי מיוחד במינו מה שנקרא קישקה המאכל התחבב על השליט הצרפתי עד ש ליקק את האצבעות וביקש עוד בעיצומה של הסעודה אורל הטבח האישי שלו גש תיקח את המתכון ותגיש לי כל יום עשה חן הטבח שבו לצרפת ומיד הכין הכנות רבות עשה שליט לפני שישב לאכול אתה בח עומד לצידו ממתין למחמאות אולי עלה במשכורת אבל השליט רק קרב את התבשיל לפי כמעט הקי ריח נורא עלה ממנו צעק עליו על הטבח ברוסיה זה היה גן עדן כאן אי אפשר להתקרב אליו מן הדין לפטר אותך מיד הטבח נבה להתחנן על נפשו עשיתי בדיוק כמו שציוו עליי לעשות המרשם מדויק לא החסרתי פרית לא אבה לשלוח לו שלח אותו חזרה לרוסיה לבדוק איפה הוא טעה ומה עליו תקן הגיע לרוסיה בשפל קול מספר לטבח הרוסי מה קרה שאל אותו הרוסי שטפת את המעיים לפני הבישול איפה כתוב במרשם שצריך לשטו יחך הרוסי סכת שכמוך יש דברים שלא כותבים במרשם כל בר דעד מבין אי אפשר להכניס לסיר מעיים של בהמה מלא גדולים בלי להדיח אותם קודם לכם ואתה מתפלא על הריח איי איי אי אז אמרו לחולה גם בעניין התפילה התפילה זה מרשם בדוק מנושה להצלחה של האדם רפואתו אבל צריך לבדוק אם שטפו את הפה לפני התפילה מהדיבורים האסורים מלשון הרע המשכרים לכינור חנופה אם לא שטפת זה מסריח זה לא עולה לרצון זורקים את זה ישר לפה כל תפילה פועלת משהו כל תפילה יכלו לעלות לשמי השמיים להמליץ בתנאי שהפה שדרכו יוצאת נקי וטהור עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו ש בסמח בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה ושמחת בחגך והיית שמח ושמחת בחגך והיית שמח ושמחת בחגיך והיית שמח גדום בה ושמחת בחגיך והיית שמח גדו ב הכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש הם הכל דוך והכל ישוך עכל ימר עכל ימר אם קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישן חוך והכל כל כל יאמרו אין קדוש קשה היום הקבלת פני ריבו בשעה 4 בבני ברק כולכם מוזמנים תודה רב ו הרי אני מכוון לקיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא נפשו חסד דאורייתא אבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנא קדוש שיו ספתות ות בקבר מביא אח