הבטחון והשמחה - חלק ה' - עיניך תחזינה משרים
תאריך פרסום: 27.04.2024, שעה: 21:15
השיעור הקודם: הבטחון והשמחה חלק ד' - לחץ כאן
השיעור הבא: הבטחון והשמחה - חלק ו' - לחץ כאן
השיעורים ע"פ הספר 'איש וביתו' מהרב אליהו כי טוב זצוק"ל
השיעור הקודם: הבטחון והשמחה חלק ד' - לחץ כאן
השיעור הבא: הבטחון והשמחה - חלק ו' - לחץ כאן
השיעורים ע"פ הספר 'איש וביתו' מהרב אליהו כי טוב זצוק"ל
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום זכריה בן ציון יזכה לנחת מכל המשפחה לעבוד את השם באמת ובשמחה הוא ורעייתו אמן אמן
ביטחון ושמחה חלק ה
עיניך תחזינה משרים
שלמה המלך אומר לבד ראה זה מצאתי אשר עשה האלוהים את האדם ישר מהמה ביקשו חשבונות רבים אשרי האיש שדרכו בחיים דרך משרים בלא מעקש אשרי אדם שגם עיניו מראות לו תמיד את הישר והטוב לא להכשל בדרכו לא לשים אור לחושך בחושך לאור רע לטוב וטוב לרע האלוהים עשה את האדם ישר והכין לפניו דרך ישרה שיוכל ללכת בשלום ובמישור אדם הזוכה ולא שתה מדרך זו ימין ושמאל האלוהים מפלס לו דרכו ומאיר לו בלך טובה והוא אור וב ישעו על כן באשר ילך לבטח ילך בלא ימעד קרסוליו אבל המבקש לו חשבונות רבים ונוטה מן הדרך אשר עשה האלוהים הרי הוא משבש אורחותיו בא במשעולים צרים וסתומים לבדד הולך לו חשכים ואיין נוגה לו אדם שעולמו חשך בעדו וצועד לקראת המוות ובא אח היודע את מחסורו חפץ בטובתו יודע מה מידת כוחו לקבל טובה ובא ו מצילו מן הכיליון ומשפיע עליו חיים וברכה הרבה ולפי כוחו ה הרי זו דרך ישרה לכל אדם ישר לקבל את הטובה לשמוח בה ולהודות עליה למי שנתן לו כל אלה ואם אנ עושה כן והוא מוכן לקבל רק קצת והשאר הוא בועט משליך מעל פניו ומשחית לעיניה נותן אפילו יהה מחשב במעשה וזה חשבונות רבים הרי זה מעשה טירוף נגיד אדם שוכב בבית החולים הוא הולך למות ובאים רופאים ומחברים אותו למכשירים אז הוא אומר לא רק זה אני רוצה כל השר תעיפו מפה ומתחיל לנתק מכשירים והכל זה מטורף מטורף באים עושים לך טובה להציל את חייך לעשות בעבורך לא רק זה אני רוצה זה השר אני לא רוצה וגם אם יש לו חשבונות שלדעתו הם צודקים הרי הם מסולפים ומעובד לא יוכל לתקון ויש פה כפייה טובה נוראה בגידה נותנים וגם המעט שהוא לוקח גזלה הי בידו שלא על מנת כ ניתנה לו משקיעים בו מיטה מחשירים הוא תופס מקום רוצים לעזור לו הכל והוא בא ת מבין גוזל את המיטה והכל כי הוא מחליט שהוא רוצה רק את הצינור הזה ואת אלה לא אדם רואה שומע מדבר מריח טועם ובוחר אוכל ושותה ומבריא בונה ומחדש יוצר לומד מתבונן ומחקים כל הדברים האלה וכדומה הם כוחות באדם שהבורא חנן אותו בהם כל כולם לטובתו של האדם לא לרעתו אין בהם אחד לבטלה כולם לצורך וכולם לברכה כוחות אלה לא ניתנו בשווה לכל אדם יש מי שכוחותיו בינונים יש פחות מזה ויש יותר מזה מי שכוחותיו מפותחים מעט שמח בחלקו מי שמפותח הרבה מאושר בחלקו ומוסיף על זה שבח והודיה לבורא ואיין צריךלומר שהוא לא יחבל ביתרונותיו על גבי האחרים כל פעם שיש לו יתרון זה סימן בריאות לא חולי זה שאתה יותר משובח מהשני זה לא מחלה זה יתרונות את צריך לשמוח בהם האם ראית מימיך אדם שמשתדל להחליש את כוחותיו הבריאים למעט ולצמצם אותם לא נראה ולא נשמע כזו כל שכן האם נמצא אדם שעשה בפועל שיצא ממנו רק נזק וחבלה לכוחותיו הבריאים האם ראייתם מי שנותן רעל בעיניו או באוזניו או בש בשאר איברים כדי להזיק את פעולתם הטובה אדרבה אדם מחבל תחבולות בשביל להבריא כוחותיו במדה ום חלשים לחזק אותם ם הם רפים אבל יש כוח אחד שהוא נעליו יקר מכל שאר הכוחות זה כוח ההולדה והפריון כל האחרים ניתנו לשמש את ה חיים ולהנעים אותם והכוח הזה הוא לבדו בקור החיים שכל הכוחות משמשים אותו כל הכוחות באדם מתמעטים אצלו לאט לאט במשך השנים הולכים ופוסקים ממנו לגמרי הריה נחלשת השמיעה נחלשת הגוף נחלש הברכיים רועדות וכבר זה הכל נחלש אדם שמת כבר לא רואה ולא שומר אבל הכוח הזה של הפריה ורבייה הוא מעיין המתגבר שפע שאינו פוסק לדורי דורות אפילו שהוא עבר כבר מן העולם הכוח הזה טמון בזרעו ו בתולדותיו חי וקיים גדל והולך אברהם אבינו כל עם ישראל יוצא ממנו זה נגמר לא נגמר 100 שנה הוא התפלל שיהיה לו ילד 100 שנה שיהיה לו ילד משרה עמנו 100 שנה נו היה משתלם מה יצא עם ישראל אף כוח זה אינו שווה אצל כל אדם יש לך משפחה שברכתם מרובה ועשויה להוליד בנים ובנות הרבה יש לך משפחה שאינה זוכה אלא לבן אחד או בת אחת כל השלא יתן האדם לזכות לבן שיצא ממו אמור מע גדול החסד הזה מכל שאר החסדים ואדם חייב לברך עליו יותר מעל כולם תומר מי שזכה והקדוש ברוך הוא הגדיל עמו חסדו ונתן במע ברכה מרובה וכבר נהנה ממנה בוליד בן או שני בנים ועדיין שופעת בקרבו האפשרות אני יכול לא לדוד האם צריך הו לבעות חס ושלום בטובת הבורא ולומר די לא חפץ בטובתך עוד די לי במה שבחרתי ממנה שאר הברכה שנתת עמי אני משחית אותה מוציא אותה לבטלה וביזיון מי יעמוד לפניו בדין זה ו בתוכחה קשה זו אין אתה מוצא בעולם מי שזוכה לברכה ואינו עמל עליה כתוב בתורה במפורש וברכך אדוני אלוהיך בכל אשר תעשה אם אתה עושה מתברך ם לאב לא מתברך הברכה היא בכל אשר תעשה אז שמה תאמר כמה עשירים יש בעולם שהם שבעים ושנים והם לא עמלים לא תמצא אלה אלא בגזל חמסנים הנהנים מעמל אחרים לוקחים סינים בדולר טורקים בדולר ומשעבדים אותם ואפילו פת אוכל לא תגיע לפיהם כראוי והם יושבים מתעשרים זה גם גזלנים חמסנים או יורשים שאוכלים ממה שעמלו אבותיהם אף על פי כן אין להם הנאת ברכה כיוון שאינם עמלים עליה עושה עושר בלא משפט מחר תימות רגלם ויהיו נפרעים על מעשה בכנ נגד ההנאה יגדל הצער והיורשים עתידים לכלות ירושתה אין הנאת ברכה אלא זו בלבד שנהנה יודע או מרגיש שההנאה היא מברכתו והיא מברכת אותו מה שהוא עמל זה ברכה זה מברך אותו כיוון שנותנת לו כוח לעמול ולהתברך לכן אין הנאה זו מצוייה אלא במי שנהנה ועמל קחת נגיד יש אולימפיאדה ו צריך לרוץ 000 ורצים רצים רצים ואחד הגיע ראשון לפודיום ונותנים לו ויש אחד מקום שני הוא בא מהקהל בכלל הוא לא רץ ומר לידו ומקבל גם מדליה מי נהנה באמת בסדר יש לך פה חתיכת מטבע כזאת וזה זה יש לך תנאה של מי שיגע ורץ והשיג את מה שהשיג אחרי הכנות וכו זה אותו דבר זה אותה הנאה אתם ראייתם אייך הם קופצים מאושרים מקיפים את כל הזה ושמים את הדגל עליהם ו זה אושר ותמונות ואני יודע מה וזה והשני שכולם הרגישו שהוא בא מהקהל זה בוש ונכלל מי יצלם אותו בכלל אז זאת אומרת אדם שיגע על דבר זו הנאה מי שמשיג את זה בלי כלום זה לא הנאה של ברכה כל שברכתו מרובה משל חבר אז גם הגעתו מרובה משלו כ כתוב יוסיף דעת יוסיף מכאוב אין בריירה מרבה נכסים מרבה דאגה אין ברירה רבתה ברכה גם רבתה הגיעה העיקר בשדה בשעה שגשמים ברכה פקדו התמדתו והיא נתנה יבולה בשפע עכשיו הוא נהיה יגע הרבה למה מה יש הרבה פירות צמחו הרבה חיטים צריך לקצור הרבה צריך קומביינים צריך בו כמה עבודה עכשיו מה ברכה הברכה מביאה גם מגיעה ואם נעצרו הגשמים והיה [מוזיקה] שידפון ובא הרבה ילק או חסיל אין לו במה להתייגע רק שיש ברה מייגעים כשאין ברכה אין יגיעה מי שאינו פקוחה הרבה הוא גם הרבה עצב כי עיניו רואות וכשרואים מי שראה מה קרה עם ה-100 בדרום אוי אוי אוי איזה עיניים יש לו מעכשיו והלאה אבל מישהו סומא הוא פטור מכל זה אף על פי כן כולם שמחים בברכה ובעמל שכנגדה ולא אמר אדם מעולם אוי צר לי שמיינה המים שופעים יותר מדי אוי האסמים שלי מלאים עד אפס מקום אוי חשבון הבנק שלי מתפוצץ הגפנים בקרם תעוות השקולות יותר ממה שאני צריך העיניים שלי ראות יותר מדי שש שש באוזניים שלי קולטות כל רחש ולחש וזה מבטל את מנוחתי אם בחוקותיי תלכו באת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם מה מבשר הכתוב מה יהיה השכר ונתתי גשמיכם בעיתם וואו עכשיו תתחיל הגיע [מוזיקה] ונתנה הארץ יבולה וואי תוציא את כל היבול שצריך לצאת בעץ השדה יתן פריו יואו כמה יש לי לקטוף עכשיו והשיג לכם דיש את בציר ובציר השיג לכם את זרה ומה ע המנוחה מתי יהיה לי מנוחה כל כך הרבה ברכה ברכה בלי סוף זה מביא הרבה יגיעה ומה המנוחה ו אומר זאת המנוחה וזאת המרגיעה כל עת וכל שעה שהאדם צובר את הברכה עם העמל שיש בה דיש בציר זרע קציר וחוזר חלילה העיקר בשדה החכם בחוכמה הצדיק בצדקות ובעמל בתורה כל כך למה כי אין לך עמל ויגיעה שאינם שווים בשכר הברכה וי אתה מוצא בעולם ברכה שנתנה האלוהים לרע למקבל ואין אתה מוצא ברכה שנתן האלוהים שהיא כבדה על אדם מנסו אלא רק מי שיצא משורת הבריאות או שהוא מחפף בכל הברכות הדברים אמורים וברכת הזרע היא הנעלה על כולן והיא על אחת כמה וכמה יש יגיעה כן לגדל ילדים יש יגיעה בטח אבל בסוף קוצרים את הפירות אתה רואה בית מלא מלא מלא ממשיכי דרך הולכים בדרך השם ואו וואו איזה וש זה חכם וזה נבון וזה פיקח וזה ככה וזאת וזה ואתה יושב כמלך בגדוד כל צאצאיך לפניך וואי ועושים תמונות של כל המשפחה ככ מה יש אצל השמאלנים תמונה של שניים אחד זה בכלב ועוד איזה חתול אבל תשמעו מה קרה עכשיו מה קרה בעולם דבר דבר שולח במקצת מן הגויים שם צאצאי דור המבול וחזה מעשה אבותיהם בידיהם וחלק מהדבר הזה נפל גם בישראל רבים היום מבני עמנו מלהגים לשונם אבלי גויים וכך הם אומרים ילד אחד בבית גידול קל הרבה ילדים גידול קשה ילד אחד במשפחה הפרנסה בפתוחה הרבה ילדים פרנסה לא בטוחה דעתו של אדם קצרה מלטפל בהרבה בנים לפיכך אם הוא יטפל לפי כוחו ובינת הטיפול יהיה ראוי אבל אם הוא יעמיס עליו יותר מכוחו הטיפול יהיה מזיק לו בל תולדותיו לכן צריך למעט כמה שאפשר אולי אפשר לנות גם ילדים כמו מרב מיכאל שר התחבור האישה שיולדת בן אחד או שניים עכשיו זה הטענה של הנשים יכולה לשמור רעננות ויופי שלא יכחיש אבל אישה שמביאה הרבה ילדים מזדקנת בלא עת שקר קודם כל ראיתי נשים שהביאו ממשפחתי שהביאו הרבה ילדים ולא יאומן כי יסופר אחת מהם לא אשכח את זה היייתה שוטפת את הפנים עם סינטבון סינטבון זה זה גוש של סבון של פעם כמו הסבונים שהיו עושים איתם את הכבשים זהלא סבון ששופכים לכביסה זה משפשפים עם הסבון הקשה הזה את הזה הייתה שוטפת את הפנים שלה עם סינטבון והלה פ חלקות כשהייתה זקנה למעלה משמעים הם סינטבון והביא הילדים והכל וזה אישה יולדת בנו שניים שומרת על רעננות ועל יופי שלא יחיש אישה שמולידה הרבה מזדקנת בלא עת שטויות והבלים אני יכול להוכיח את זה במציאות שטויות והבלים ההורים ששקוע כל שעה בטיפול הבנים המרובים אה הם הפסידו טעם החיים וכל מי שלא התייאש ממנעמי החיים צריך להקל מעליו את העול הקשה ולהימנע מריבוי ילדים ככה יעצים תכנון המשפחה קוראים לזה מה זה התכנון לקצר כ מה שיודע ולעשות הפלאות הפלאות הדברים האלה נעשו בהרבה אומות העולם וכאילו זה הלכה פסוקה שאיין ררין אחריה ואפילו רבים מישראל קיבלו עליהם וחלו טועים אחריה קצירת איברים קצירת ילדים כמו ביל גיץ ואבא שלו מה ההתחלה של הטעות שהם מודים בהלכה כאילו זה הלכה צריך לתכנן את המשפחה ומהלכה הם עוברים למעשה ו מקצצים במקור החיים והברכה וממעטים בדמות הרי אדם נברא בצלם אלוקים בצלם אלוקים זה זה הדמות והם ממעטים בדמות ו מסלפים אמת ובאים לידי מעשים מקולקלים נזהרים מהריון כאילו זה אסון ואם יש חשד אם הזהירות לא העילה אסון כבד ירד לעולם הכל כשר להתגונן ולהתרחק מן האסון ואפילו אם כבר נדחק הבלד ועבר כבר כל המחסומים ששמו עליו עם כל השיטות שיש א לא אפרט והוא הצליח להגיע לעולם והוא בא כבר תכף לצאת לראות אור עולם לא מרחמים עליו כאילו הוא נחש או רודף שבא להרוג והורגים אותו באיבו במעי אמו הורתו והרבה שותפים למעשה אכזרי ידידים של המשפחה משיאי עצות רופא שחש לעזרה אבא שמסייע לעבירה ואמא ש מפקירה את הולד להורגים שומו שמיים גם האמא מוכנה שיהרגו את עוברה ומדינה שמתירה זאת איך הופך את עצת ידידים לשידול עבירה איך נעשו רחמי אבם אכזריים איך נסתמה כל עין כל לב נעשה עקב להפוך ססון לאסון ישע לרשע איך נתגלגלה אכזריות העמים הקדמונים מדור המבול ודווקא גם בזרע ישראל רחמנים בני רחמנים אכן לא על קרקע ישראל צמחה האכזריות הזאת זה כבר ממות עובדי כוכבים הראשונים מורשה היא עד בני ימנו המולך בטל באכזריות עובדיו קיימת ואם שהתירה את דם הבלדות לצורך תענוג האבות מן האכזרים יצאה הוראה זו פשטה בעולם הרמבם מביא בהלכות עבודת כוכבים ומזלות פרק ו' התורה אומרת ומזרעך לא תיתן להעביר למולך כיצד היו עושים מדליק אש גדולה ולוקח מקצת זרעו אחד הילדים מוסרו לכהנים עובדי האש ואבי הבן הוא שמעביר את בנו על האש חי ברשות הכהנים ומעבירו ברגליו מצד זה לצד אחר בתוך השלב כאילו זה קרטופל זה היה עבודה למולך גם המולך לא בטל הבונים החפשים ממשיכים את זה ויש סרטונים שאתם יכולים לראות לא יאומן כי סופר באנשים הכי מפורסמים בעולם כולל מלכים ומלכות עושים את הדברים האלה תשאלו בהוליווד יסבירו לכם ואיין איש שם עלב לחקור צפונות לערער אחר מוסכמות ולהטיל ספק בוודאות כאילו אלא נמשכין אחר מאויים האכזרים האלה שמלוב שים בפלפול דברים פני שהכל מודים בהם ואין ררים אחר דבר שהכל מודים ו יש סרטונים בסיין שראיתי איך חוטפים ילדים יש משאיות שמעבירות את הגבול ממקום למקום מוכרים ילדים לכל מיני שימושים לא נפרט פה אבל באחד הסרטונים המזעזעים ראיתי אישה על וספה שקשרה ילד שמה אותו מאחורה כאילו חבילה וחוטפת אותו ותפסו אותה וכמה היא כבר חטפה עשרות בחקירות הברש שהיא חטפה עשרות והיא מוכרת אותה סתם רואה ילד ברחוב חסר ישע אין אף אחד כמו אלה שנעלמים בצפון עכשיו ולא יודעים איפה הם ומה עלה בגורלם כבר שלושה ילדים ככה מה זה בדבריהם של הרשעים האלה הם רחוקים מן האמת כרחוק מזרח ממערב והטענות שלהם מופרכות מתוך עצמן הם אומרים לגדל ילד אחד זה קל לגדל הרבה זה קשה אז השאלה היא למה השמחה והחדה היא דווקא מנת חלקם של מרובה בנים כל ימיהם ומעוטי בנים רוב זמנם עצב חרדה ותוגה הם אומרים משפט פחה שפרנסתו רחבה יכולה להרשות הרבה תולדות ואם היא דחוקה לא יכולה אז למה מנהג זה של מניעת הריון דווקא נפוץ בין העשירים יותר מאצל העניים ולמה עמים עניים מתרבים ועמים עשירים מתמעטים והולכים כמו אירופה ביל גייטס ימח שמו וזכרו דאג להרוג כמה שיותר באפריקה כי הם מתרבים אז הוא בא להם עם חיסון שיעזור להם וחיסל אותם אלה שדוגלים בהשכלה שדעתם רחבו יודעים איזה פרק בהלכות חינוך בנים למה גם הם הפריון שלהם שואף לאפס ומשאירים את קיום העולם עבור העניים הנחשלים שדעתם קצרה זה מה שמטריף אותם שמתרבים העשירים מעטים אין להם הרבה ילדים והם רואים את כל האחרים נהנים מהעשירים אז הם לא רוצים שישתמשו בכל העשירות הזאת אז הם רוצים לחסל אותם דילול וחלוצים ואיך הם יעשו בטענות שהכלים הולך לזה העולם לא יתקיים עוד מעט וכולי ולמה הבנים של העניים בריאים ומפותחים יותר מהבנים של האצילים המפונקים ומענגים למה אישה שהיא עשירה בפרי בטנה אהובה על בעלה מכובדת עליו תמיד ואילו זאת עסוקה בתכשיט כשוטה לא יועילו לה להצמיד את לב בעלה בחלוף עלומיה הראשונים כמו ברק שהחליף את אשתו ופוטין שהחליף את אשתו כי האישה היא תחשי ואם התכשיט כבר הוא עם והוא כבר לא נותן ברק וא לא זוהר אז מחליפים לאישה אחרת שתתאים לשאיפות שלהם החולניות ולמה געים ועמלים מאריכים ימים יותר מהשבעה מדושני התימנים היו עמלים כל הזמן בתימן הם הגיעו רזים ובריאים עד כדי כך שאמ מח שמם הציונים הוציאו להם את הלבבות ומכרו אותם למחקרים בשביל לדעת איך זה יכול להיות שהלב שלה תימנים אין התקפת לב תבני כך היה בהתחלה אמור מעתה לא העושר והיכולת והתנאים הנוחים מביאים את הברכה אלא הברכה עצמה היא מברכת את הבעלים העושר והיכולת והתנאים הנוחים סימן ברכה הם רק למי שזוכים ואפילו אם הם עניים הם עושים את תפקידם והברכה במחיצתם וגם אם הם העשירו הם ממשיכים לעשות את תפקידם ולהשפיע טוב על העולם אבל אלה שאינם זוכים לא יועיל להם כל הון עושר רוחה הם לא זוכים לברכה ואיין להם תענוג אמיתי הרבה הרבה מאין מתאבדים תראו כמה שחקנים באנשים בספורטאים וזה מתאבדים וכל האומרת עשר ועשה תפקידי עכשיו אני לא יכול כי אין לי שאני תעשר אני אעשה אין מספיקין בידו לעשות תפקידו למה כי הוא עשה את התענוג עיקר ואת קיום העולם תפה אז לא זה ולא זה עולים בידו לא היה לו תענוג וגם לא יוכל לעשות את מה שהוא חולם אז מה צריך לעשות אנחנו חייבים לתלות את הביטחון במי שאמר והיה עולם כל תינוק בא עם הסל שלו לתלות ביטחון בשם יתברך מנדי יב חיה יב מזונה מי שנותן חיים נותן מזון מה אם בן אדם מביא 10 ילדים והמצב שלו דחוק מה יקרה אם הוא ימות אז הילדים שלו ימותו אחריו לא מי שזן דרכו יזון אותם בדרך אחרת מה הבעיה אתה בסך הכל צינור צינור אז צריך לתלות את הביטחון במי שאמר ויה עולם ולעשות את תפקידנו ונאמן בורא עולם שישלם שכר טוב למי שבוטח בו והבוטח בשם חסד יסובבנו מה זה יסובבנו 360 מעלות מכל צד יכול להגיע עליו החסד אין מגבלה ואין ניעה ואין עצירה מכל צד גם ממקום שאתה לא יכול לחלום כי לקדוש ברוך הוא אין סוף אפשרויות עלינו לעשות את המצווה הראשונה בתורה פרו ורבו ומלאו את הארץ [מחיאות כפיים] מלאו לא לצמצם למלא מי שק בקורבן פסח איך היו נכנסים לבית המקדש בשלוש נגלות מיליונים יהודים בשעות ספורות כדי להקריב את הקורבן איזה תיאור לא יאומן כי סופר למעלה מ-1,600 איש עמדו על מטר מרובע לפי חשבון איך זה איך זה יכול להיות סוד המקום איך איך איך עומדים צפופים ומשתחווים רווחים איך סוד המקום איך הארון נושאת נושאיו איך כל עם ישראל יכלו להיכנס תחת הארון זה נקרא סוד המקום איך נהיה עולם השם אמר נהיה עולם הוא יכול להגיד הכל נסגר אין עולם אין לו בעיה איך יכול אדם להגיד שם קדוש בקפיצת הדרך ופה טיק בניו יורק איך רבי שלום שבזי היה בא כל שבת לארץ ישראל על חמור או ברגל לא שם קדוש עם בחברון פעם מירושלים איך זה איך משה רבנו השביע את הקולמוס וכתב 13 ספרי תורה ביום האחרון למותו איך קדוש ברוך הוא יש את כל האפשרויות כל האפשרויות ואם הוא אומר פרו ורבו מלאו את הארץ אנחנו סומכים עליו קדימה חברה לעבודה ובכן רבו יסי אנחנו פה נגיד שהקדוש ברוך הוא נותן לנו את הכוח להמשיך את זרענו וזרע זרענו עד עולם זה כוח שאין כדוגמתו בעולם זה הכוח היחידי שנשאר ממך בעולם זה לעולם ול עולמים והפרי פירות שלך לעולם הבא לנצח נצחים לא להפסיק בלי תירוצים בלי שטויות להאמין ולפתוח בשם ולעשות כמו שהוא אומר ומי יודע איזה כשר מי מי יודע מה טמון ראייתם מה היה בער ועונן כל הגאולה של עם ישראל והעולם כולו היייתה בזרעים והם שרפו את הכל הם לא ידעו מה תמן בהם היו הרבה אנשים בעולם שהיו אנשים פשוטים ועניים והכל ויצאו מהמהם גדולי עולם אחד מהם לדוגמה שאף אחד לא האמין שיצא ממנו משהו טוב אתם יודעים מי זה אחד כזה אתם יודעים מי זה מי זה מי זה רבי עקיבא אבא של אבא כן לדוגמה טרח אבי אברהם טרח מטרח יצא אברהם אבינו איי איי אי מה אתה רוצה דוגמה יותר טובה מזה מבני המן לימדו תורה בבני ברק וואי וואי וואי מ ססר איי איי איי מכל מיני שבכלל אתה לא חולק ששייך אז מי יודע מה ממך יכול לצאת פרו רבו ומלאו את הארץ
בעזרת השם אנחנו נמשיך עוד נ תודה רבה על הקשבה תודה רבה
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
שלום! רציתי להודות לרב אמנון יצחק, לפני כחודשיים (29.9.2018) שאלתי את הרב לגבי הבן שלי: 'האם לאשפז אותו בכפייה בגהה?'. בעקבות עישון סמים הוא נכנס למאניה פסיכוטי (ל"ע) הרב אמר: 'לשאול את הרב קנייבסקי' וברך אותו. הבן היה חודש ושבוע בגהה וב"ה חזר לעצמו. (זאת פעם ראשונה שזה קרה ו מקוה שאחרונה).
בוקר טוב רציתי להודות לרב, השבוע ראיתי בהרצאה שהרב דיבר על תולעים בסלמון. ב"ה בדקתי את הדג סלמון... -ומצאתי בו תולעים לבנות תודה לרב שמציל את משפחתי מאכילת תולעים בשבת. מש' ג. מושב ברקת. (לכתבה: בדיקת חרקים ותולעים במאכלים shofar.tv/articles/12056).
© 2024 כל הזכויות שמורות