רשע- מה הוא אומר?
תאריך פרסום: 25.04.2024, שעה: 18:56
הדרשה נמסרה בבית מדרש קהילות פז בני ברק במסגרת 'הקבלת פני רבו' חול המועד פסח תשפד'
השיעור הקודם: הבטחון והשמחה - חלק ב' - לחץ כאן
הדרשה נמסרה בבית מדרש קהילות פז בני ברק במסגרת 'הקבלת פני רבו' חול המועד פסח תשפד'
השיעור הקודם: הבטחון והשמחה - חלק ב' - לחץ כאן
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום משה בן אירא יזכה לחיים יפים ארוכים מאושרים ומבורכים בריאות אתנה תמיד עשירות בגשמיות ברוחניות וב שתהיה משפחתו הבת חינם תמיד אמן אמן
רשע מה הוא אומר
הרבה רשעים צצו עכשיו בגלוי שומעים אותם בחדשות בקפלן בכל מיני מקומות מה הקושיות של הרשעים רשע מה אומר מה העבודה הזאת לכם בעיקר הקושיות של הרשע נובעות מהמידות רעות שלו בט בטרם אדם שולט במידותיו ומשעבד אותם להשקפה טהורה אמיתית אי אפשר שתהייה השקפותיו אמיתיות כי הוא רואה מה שיירצה ומכריע בשכלו רק מסקנות שהוא חפץ הוא משוחד במידות ונגוע ברצונותיו השוחד יעבר עיני חכמים זה חוק מוחלט לא ניצחון מוחלט חוק מוחלט משום זה אנו מוצאים לפעמים חכמים שמתעסקים בשאלות חמורות בפילוסופיה מגשים ומפלפלים אך המסתכל בבעיות ההן מצד כוחות הנפש של האדם ימצא שהוא פושט את המבוכה ההן כפי הלך רוחו על פי מידות נפשו ויש שאוחז החבל בשני ראשים כל פעם לפי רצונותיו ונגיעות ויש ש ושב שבא לידי מסקנה מעומק שכלו ואיין זה אלא גונב דעת על ידי מידה ממידותיו הרעות בואו נתבונן מה זה רשע אפיקורוס שבא לחקור מחדש בסמכות שכלו בלבד בעיות עקרוניות למשל האם העולם הזה נברא בתכ לית מכוונת האם האדם אחראי על מעשיו עכשיו נניח שהפיקו הזה הוא בעל שכל חריף ומלומד ומשכיל אבל בנוגע למידות מעולם לא נכנס בעובי הקורה לעבוד על עצמו ברצינות להפך את טבעו הגס ולתקן מ הרעות למשל אפילו שהוא יהיה גאון וחכם ונבון איינשטיין נגיד שהוא איינשטיין אם יעליב אותו מישהו הוא ייקום ויתור כראוי אם הוא יעשה מעשה משובח הוא ידרוש מכולם כבוד הראוי לו ואם הוא יבוא לידי ניסיון הוא ייפול בתאוות הפחות ביותר אז איזה גאון ואיזה אדם פילוסוף ואיזה קשקוש ואפילו אם בחיצוניות נראה אותו פילוסוף שמבקש אמת המידות התמונות בתוך לבבו אם לא יעקור אותם שנים הרבה בעבודה תמידית במסירות נ נפש לא יוכל להגיע לחקר האמת ולמה הוא לא עובד שנים הרבה לתקן את מידותיו אין לו זמן הוא פילוסוף כשאיש כזה יבוא לבדוק בעיות עקרוניות לא נוכל לשקר את עצמנו שהוא דיש לגמרי מהמסקנות המשתמעות מחכ ו הרי שום אדם לא ניגש לחקור בעיה בעולם בלי התעניינות קודמת וההתעניינות היא בזה שאדם צופה מראש שפתרון הבעיה לצד זה או לצד אחר שיהיה לו נפק מינה לאחד רצונותיו אחרת אין לו עניין לחפש ולדקדק ולברר כל מה שהוא מוכן זה בתנאי שיצא לו מזה משהו כמו שאומרים מה יוצא לך מזה למה אתה עושה את זה בשביל מה לך מה זה נוגע אליך זאת אומרת כולם מבינים שצריך שזה יצא לך משהו מזה אז בואו נפנה רגע על אפיקורוס ונגיד לו ככה סליחה במה אתה בא אלינו בשכלך כל זמן ש מידותיך רעותבמקומן בפנימיות הלב שלך השכל שלך בכלל לא שכל והמסקנות שלך אינן מסקנות אולי אם אתה פרופסור למתמטיקה אז אתה יכול להשיג מסקנות כיוון שאיין שמה נפק מינה אישית ורונית חשבון זה חשבון גם במכולת עושים חשבון זה לא נוגע אליך אבל לברר בעיות מסוג האחר שיש לה מסקנות נפק מינה אישית ורצוני עעם המידות והרצונות שלך איך אתה רוצה שאנחנו נקבל את האמת ממך הרי כל המסקנות שלך נובעות מהמידות שלך וכי מידות מתחשבות באמת ממתי מתחשבותבאמת מידות מתחשבות רק במה שנוח ורצוי להן וכל פרי דיוני השכל שלך זה רק צורה שלובש היצר הרע שדורשים ממנו פילוסופיה כל זה מדובר בנוגע לפרט אחד מה חיים אבל אם נגיד שהבעיה הנחקרת היא רבת הקף מאוד מאוד עד שכל תוכן החיים של הפילוסוף הזה תלוייה בו ולפתרונות יש נקוות רבות וכל אחת נוגעת לרצונותיו ול מידותיו ושאיפותיו לכל ימי ח זאת אומרת אם יהיה עליו כל ימי חייב להתלבט בכבישת הרצונות הפחותים שלו כדי לחיות על פי דרישות היוצר איך הוא יוכל לעזות זאת הוא לא מעוניין הרצונות שלו שונים בתכלית מהמסקנות שהוא יגיע אליהם ולכן הוא לא יכול לסמוך על שכלו הרי אנחנו יודעים שנגיעה קלה יכולה לשנות את הכל ולעוות את השכל למה לא שמים כהן גדול ומלך בבית דין שמחברים את השנה כי הכהן הגדול תהיה לו בעיה אם יעברו את השנה אז חודש תשרי בעצם יגיע לחודש חשבון ובירושלים חודש חשוון הרבה יותר קר מחודש תשרי והולכים יחפים בבית המקדש ויהיה לו קר אז הוא לא יכול לשפוט על פי האמת לא סומכים על הכהן הגדול האדם המספר אחד בעולם לא סומכים עליו כי יש לו נגיעה הוא לא רוצה שיהיה לו קר ברגליים ומלך אפילו מלך ישראל שבחר בו השם הוא יעשה חשבון של הוצאות של הצבא שלו כמה הוא יקבל כמה הוא לא יקבל וכולי זה יעלה לו מכיסו כמו שאומרים או לא שי אז לא סומכים התורה לא סומכת על כהן גדול ועל מלך אז אנחנו נסמוך על שמאלן פרופסור וזה בנגיעה אחת ואם זה נוגע לכל חייו אדם הולך אחרי מינות בשביל להתיר לו את רצונותיו למה טוב לו להיות כופר הוא אומר אני כופר הוא לא מתבייש כי זה מתיר לו את כל הרצונות הוא לא מחוייב לכלום כך אמרו חכמים זכרונם לברכה למה ישראל עשו עגל סתם אומרים חכמים יודעין היו ישראל בעבודה זרה שאין בה ממש ולא עבדו עבודה זרה אלא להתיר להם עריות בפרהסיה אם עושים עגל כופרים בכל ממילא אני יכול לעשות מה שאני רוצה באמצע הרחוב לא מעניין אותי מאף אחד אין לי הגבלה הרי שה נגיעות הם הסיבה למינות ולכפרה ואפיקורסות מכאן למדנו אי אפשר שאדם ינצל ממיינות כל זמן שיש לו פנייה לתאוות העולם הזה והוא בא עלידי כפירה כיוון שהנגישות מעברות את כלו להתיר את עצמו להתיר לעצמו את הרצונות אני לא מדבר עכשיו רק על דור המדבר כל אחד מאיתנו יבדוק אם אין בו שמץ מינות למה כי במקום שיש לאדם רצונות הוא מוצא היתרים אם אתה מחפש התרים אתה לא מחפש את האמת מי דוחק אותך לחפש איתר הרצונות שלך לא האמת לא בקשה האמת אז יש אחד אצלו בדבר אחד יש שני בשניים ויש אחד בשלוש ויש אחד בחמש והוא דתי הוא דתי עם פיות ומקבעת חליפה הוא דתי אבל יש בו שמץ מינות פחד פחדים לכן גם גדולי השכל נכשלו ונכשלים נכשלים גם היום בכפירה משום שאין עצה מי שעסק בספרי מינות אתם יודעים מה זה ספרי מינות אמרו גדולי הדורות האחרונים שמינות זה גם עיתונות ומי ששומע אתם בטלוויזייה ומאמין להם ויש בו ודאי מינות כי הם אומרים דברי כפירה ואני רוצה להגיד לכם חידוש שנתחדש לי כידוע אמר בידן נשיא ארצות הברית הוא אמר שהוא יטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה מי זה הגדוד הזה חרדים מה מכל הצבא הוא מצא רק את נצח יהודה אה למה זה לא הוא הוא בובה כי הקדוש ברוך הוא קובע כל דבר בעולם לב מלכים בשרים ביד השם אז הוא לא יכול להחליט מה שהשם לא מסכים עכשיו כידוע עשו זה עשו כן עשו יש להם שתי מטרות אחת רצועת מלכות להכות את ישראל ודבר שני זה לשרת את עם ישראל את יעקב ואת אחיך תעבוד ככה אמר יצחק בברכה שברך עשו צריך את אחיו יעקב לעבוד מתי בזמן שיעקב עושה את מה שהשם רוצה אם לא עשו הופך להיות רצועת מרדות להלקות את ישראל ואיפה זה כתוב והיה כאשר תריד ופרקת עולו אם עם ישראל יעברו על המצוות יהיה לך כוח שליטה עליהם ואתה לא מחוייב להם כבר ותחייך תעבוד אתה תיתן לו מכות ככה וואי וואי וואיי מה זה בעיה כאשר תריד כמה מצוות יש תריג תריד זה יותר מתריג התורה וסרת עלינו לא תגרע ולא תוסיף אסור לנו לגרוע מצווה ואסור לנו להוסיף מצווה אם נוסיף מצווה זה כמו שגרנו מצווה זה אסור זאת אומרת אם תוסיף מצווה במקום תריג תוסיף עוד אחד יהיה תריד תריד אז הוא פרק תעו לו אז למה מתנפל בידן דווקא נגד נצח יהודה כי הם הוסיפו מצווה מצוה ריד מצווה לשרת בצהל אה אז אם אתם מוסיפים עוד מצווה אז הוא הופך להיות רצועת מרדות והוא יוצא דווקא נגד נצח יהודה זה עיתות מן השמיים להראות לנו וכולי למה הירות נתלשות כל הצפון נתלשו ממקומם 100 אל גם הדרום נתלשו למה רות נתלשות בארץ ישראל בגלל שלא החזיקו ביד סופרים ומשנים אם הם לא מחזיקים בני תורה וסופרים ומשנים מלמדי תינוקות והכל נעקרים עיירות בישראל ממקומן אתם חושבים זה בגלל חסבה לא כתוב במפורש עיירות נתלשות איפה ראינו עיירות נתלשות הנה חצי שנה כבר נתלשו ממקומה הכל כתוב אבל זה לא מעניין אותם אפיקורסים לא רוצים להבין השם אמר רבא להורגך השקם להורגו אז לא היה לנו בכלל בעיות לא היה שבע באוקטובר לא היה שום דבר הכל היה בסדר אם היינו משכימים אנחנו רק שהם אומרים אני רוצה להרוג אותך אתה קם להרוג אותו לפני מי מחכה עד שאת רוצח ירצח ואחר כך אבל זה תרבות ה מערב זה התרבות של עשו עשו רוצח את כל העולם מטיל פצצות בהירושימה ונגסקי רוצח בפקיסטן 60 אל ילדים זה בסדר אבל אנחנו שמתגלים מפני הרוצחים זה לא מי אומר לנו את זה עשו בעצמו אתם יודעים מי זה עשו לא אבל זה מראה לנו הקדוש ברוך הוא אתם לא עושים את מה שאני אומר בתורה יש לכם פטרון החלטתם שאמריקה היא הפטרון שלכם אתם רק קולוניה אפילו לא כוכב אצלהם כוכבית אולי ואתם שומעים להם כל מה שהם אומרים אתם לא שומעים לי שומעים להם אז תסתדרו איתם אדם הולך אחרי אמינות בגלל הרצונות שלו יודעים ישראל בעבודה זרה שאיין בה ממש אלא שרצו להתיר להם עריות בפרהסיה הנגיעות סיבת המינות אי אפשר להנצל ממיינות כל זמן שאדם מלא פניות של תאווה הובא לידי כפירה כיוון שנגיע משחד ומעברות את שכלו להתיר לעצמו את הרצונות לכן נכשלו גדולי עולם וגם היום בכפירה לא גדולי עולם שלנו כן גדולי עולם שבעיניהם הם גדולים משום כך אין עצה מי שעוסק בספרי מינות חייב לבטל את הנגיעות שלו הוא צריך לשאוף להקטין את השלא לשמע במעשיו להתרחק מפניות לענייני עולם הזה כמה שאפשר אבל מה יעשה מי שיש בו מידת התאווה והוא אוהב את העולם הזה אדם כזה לא יוכל לבוא לאמונה בחקירה שכלית כי הרצונות שלו יהיו בעוכריו מה צריך לעשות אמונה פשוטה מה המצוות שואל החכם מה המצוות והחוקים והמשפטים אשר צבה אדוני אלוהינו אתכם מה זה החוקים זה גזירה רתי חוקה חקקתי ואין לך רשות להרר אחריה למה צריך חוקים כי אני רוצה שאתה תעשה בלי להבין אם אתה מקבל עליי אלוהות אם אתה מקבל עליך אלוהות אז אתה צריך לקיים בלי שאלות בלי שאלות בזמן השואה היה אבא בעיר ש גרמנים ממח שמם וזכרם אמרו תוך שעה כולם נמצאים בכיכר העיר עם המטלטלים שלהם הם לא יודעים לאן הם הולכים בתוך שעה כולם מזדרזים כי מכירים את הנאצי ממח שמם זכרם מי שלא יורים בו והאבא הזה שומע את הדברים וא אומר לבן שלו בני תביא לי את הח ליפה של שבת תגהץ לי את החולצה לבנה תצחצח לי את הנעליים וכל דבר הוא אומר לו אחרי שהוא מסיים אחרי שהוא סיים דבר אחד אומר לו את השני עוד אחד והבן לא שואל שום שאלה בחוץ מחכים עוד מעט יעבור הזמן יכנסו ירו בהם ואבא שלו מצווה אותו ציוויים לא הגיוניים לשעה זו כאילו הולך לחופה עכשיו אחרי שהבן עשה את כל הדברים אומר לו אבא אני רוצה לומר לך אני לא יודע אם אנחנו נראה עוד אחד את השני ואני לא יודע אם נשרוד אני ציוויתי אותך ציוויים שלא מתאימים לזמן זה אתה יודע מאיזה סיבה בשביל שת תקיים מצוות כיבוד אב ואם מתוך אמונה שלמה כדי שיהיה לך את המצווה למען ירבו ימיך ובזכות זה שתנצל וככה היה כל העיר הזאת הלכה לאושוויץ ובדרך לא דרך הילד הזה התגלגל גלגולים ויצא מהשואה יחידי מאותה עיר והוא היה מספר את הסיפור הזה זה נקרא אמונה תמימה בלי שאלות בלי שאלות אם אתה רוצה להתפטר מאמינות אתה צריך לעסוק באמונה פשוטה בלי התחכמות לחנך את עצמך ולהרגיל את עצמך למעשה מצוות גם אם זה נעשה בהתחלה חיצוני וללמוד תורה בהתמדה לאט לאט יחלשו התאוות יזדקק הלב ואתה תזכה לאמונה פשוטה פנימית וזכה אין מה לעשות צריך להתמסר לקדוש ברוך הוא בלי שאלות יש דעות שטוענות אדם שמאמין באל אחד מאמין ישר בדרכה בין אדם לחברו למה לקיים מצוות שהוא לא מבין אותן ולא רוא בם לא רואה תועלת לא רואה בהם תועלת מה מה מה מה אני צריך לעשות של מה העיקר הלב קר הלב כתוב אצלכם רחמנה ליבה בע מה אתה רוצה ממני אני אדם ישר אדם הגון מצוות שאני לא מבין אני לא מוכן לעשות אני גם לא רואה בהם תועלת ולא כלום באדם טיפש כזה עם כמעט כמעט השכל שלו לא כמעט כמ עט אלא כמעט כמעה כמעה כמעט השכל שלו יש לו שכל חושי רק מה שהוא רואה ומאמין כמו המורה הרוסי שאמר אני לא רואה את אלוקים אזני לא מאמין במה שאני לא רואה אז אמר לו התלמיד כן אין לך שכל אז אומר למה אין לי שכל אמר כן לא רואה אותו אז איך יכול שכל אדם אפילו של אריסטו לדון על דברים נפשיים בשעה שאיין לו שום הכשרה לכך איך אתה יכול לדון בדבר שאתה לא מבין בו מה אתה מבין ברוחניות כשפונים לרופא איזה רופא הולכים שהוא מבין במקצוע שהוא מומחה שיש לו את הכלים המתאימים ויש לו את המחקרים האחרונים אדם כזה אין אין מי שיכולים לסמוך עליו יותר ממנו אז אם אתה מוסר את חייך בידיו של רופא כזה וכבר אמרנו פעם שיכול להיות שהוא עבר את המבחן ב-64 ב 36% הוא לא ידע ויכול להיות שנפלת לו עם הבעייה שלו 36 אבל הוא רופא הוא חייב לנתח אותך מה היו התוצאות אנחנו מבינים כבר בכל אופן זה הבן אדם אפשר לסמוך עליו מישהו יכול להדליק את האור אז בדברים כאלה אנחנו כולנו מבינים שיש לסמוך רק על מי שמבין באמת מי שמאמין באמת מה קרה עכשיו מה זה אז זאת אומרת תקשיבו בעניין הנפש מי מבין מי שברא את הנפש לא מי בורא הנפשות בורא נפשות רבות הקדוש ברוך הוא והקדוש ברוך הוא כותב בתורה בדיוק מה פתרון לנפשות אז אם לא אתה לא שומע למי תשמע אם אתה הולך לרופא אכי מומחה מי שיצר את בני האדם ודאי שהוא מומחה אבל יש לרשעים קושיות למה פלוני זכה לחיים מאושרים למה השני חי צער למה פלוני צדיק סובל ייסורים למה הרשע כל ימיו כחגים שאלות אבל יש אנשים שהאמונה שלמה שאלות כאלה לא מזיזים אותם כי הם יודעים מה לנו לבקר את משפטי השם הוא שופט אנחנו לא יודעים את כל מה שנמצא בפניו היום אומרים את זה אפילו על הקבינט המצומצם אומרים תראה למה הם לא נכנסים תשמע אם היו לפניך את כל הנתונים מה שהם יודעים ממה שיש בשטח ומה שאמריקאים אומרים ומה שזה אומר ומה אז יכול להיות ש התה מבין למה הם עושים אבל אתה מבין הם קבינט ויש לפניהם את כל הנתונים אז לכן אין לנו אלא לסמוך עליהם ככה אומרים חוץ מהשמאלנים כמובן טוב אז יש כאלה שזה לא מפריע להם כל הקושיות האלה מבינים שהשם שופט בצדק ועושה הכל לטובת האדם אבל יש כאלה לא מספיקה להם התשובה ברורה זאת והם אומרים תשמע אתה אומר שהשם הוא טוב ורחום נכון אז למה הוא מברבר לנו את החיים וגם אם הוא מעניש למה הוא מכביד את העונש על הצדיק ולמה על הפשעים של הרשע הוא מעביר ויש אנשים שהשאלה הזאת מפריעה להם בעבודתם את השם ויוצא להם הרהורים מה בצע כי עבדנו מה בשביל מה אני צריך לעבוד אם זה ככה אני לא רואה צדק בעולם אז אני לא עובד אותו כל זה בגלל שהם רואים את העולם במבט שטחי אבל אם היו רואים את זה במבט שחכמים לימדו אותנו כל השאלות היו נופלות אני נותן עכשיו 500 שק למי שידע מה אמרו לנו חכמים שבזה אנחנו מורידים את השאלות האלה מאמר חכמים אחד תביאו לי 500 שקים כן לא כן מה השאלה זה 200 שקים בשביל לדעת את השאלה תמים תהיה תמים תישאר בלי 500 חכמים זכרונם לברכה אמרו באבות איפה אברהם הררי פה לא פה אבא הררי פה מה כתוב ב אבות ד' משהו ששאלה ששאלתי מה שמו יצחק בררי נו תגיד מה כתוב באבות ד' שיענה על השאלה ששאלתי באיזה משפט נו וכל לתרץ את הקושיות מה אז זה אתה תגיד אתה לבד מכל המשנות שאתה מכיר בד תגיד לי משנה אחת שאם אני יודע אותה אני יודע שהשאלות ששואל האפיקורסים כתוב תוב העולם הזה דומה לפרוזדור והעולם הבא לטרקלין מי אמר את זה ובכן העולם הזה דומה לפרוזדור והעולם הבא לטרקלין מה זה אומר כל מעשה שאנחנו עושים זה לתכלית מה שאנחנו שואפים אנחנו מוכנים לקראת השאיפה לעשות חמש דקות מנחה כ שהתכלית היא גדולה בע אז אנחנו נעבוד ברצון גם ם העבודה קשה תלוי כמה זה משתלם לנו אם זה שכר הרבה אם זה ראוי אם זה מכובד אם זה תלוי כל אחד לפי תפיסתו הוא ישקיע בהתאם לתכלית כתוב ויעבוד יעקב ברחל ויהיו בעיניו כימים אחדים אהבתו דבר שאדם רוצה ושואף בקלה קלות גם הקושי הכי גדול הוא עובד אם אדם יודע שהוא צובר מיליונים כל יום אין גבול לעבודה שהוא יהיה מוכן להשקיע מה התכלית של כל הבריאה הזאת שאנחנו פה זמניים 70 80 90 מה מה מה התכלית עולם הבא גם אם קשה לנו בפרוזדור גם אם הוא מלא עיכובים ומכשולים אנחנו צריכים ללכת בשמחה וברצון טוב כי זה יביא אותנו עד מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא ממילא לא מעניין אותי שאלות קושיות תמיהות הכל אני יודע דבר אחד העולם הזה זה רק פרוזדור אין פה אדם לא משתקע פה לא נשאר ר פה לא משאיר פה הוא עף מפה חיש גז נעופה עכשיו מה נשאר להגיע לשמה הכי טוב איך מגיעים הכי טוב בלי קושיות היה אחד שאל אותו במה הערכת ימים הוא אמר ללא שאלתי שאלות אמרו לו מה זה מעריך ימים אמר כן יש אנשים ששואלים שאלות מאוד קשות אומרים להם בוא תעלה למע נסביר לך אז מקצרים את הימים כשאין שאלות משאירים אותך פה אז זאת אומרת אדם צריך לדעת שיש תכלית בחיים מסביבנו יש הרבה אנשים ששואלים שאלות מקשים קושיות והכל אז תשמעו מה האגדה אומרת קהה את שיניו בא רשע עם קושיות רוצה להוריד אותך הכה את שיניו מה זה אומר לרשע לא עונים תשובה למה מעולם לא היה אפיקורוס אמיתי כל מי שפוקד הוא רק מתעלה מן האמת ו מה שהוא טוען שהוא לא ראה והוא לא שמע זה שהוא לא רוצה לא לשמוע ולא לראות לכן אין טעם לענות לו וזה מה שאומרים לא פונים אליו כשעונים לו אומרים לו בעבור זה עשה אדוני לי בצאתי ממצרים לי ולא לא לא אומרים לי ולא לך לא עונים לו איוא היה שם לא היה נגעל לא אם היית שם מי אתה בכלל אתה לא קיים שלום פעם אמרתי ל אחד בפתח תקווה אמר לי אני לא מאמין שזה וזה אמרתי לו אני לא מאמין שאתה פה ביי והמשכתי לדבר עם מישהו אחר הלו הלו הוא קורא לי הוא לא מאמין גם אני לא מאמין מה הבעיה מותר לך להיות אפיקורוס גם אני לא מאמין אתה פה וגמרנו אז לא עונים לו תפילת מנחה למנצח לפעמים החובה מוטלת עלינו להכות את הרשע באופן החלטי בלי רחמים ככתוב לא תחמול ולא תכסה עליו מה הטעם בדין של מסית הוא קשה כל כך בשביל שלא נציל אותו מדין מיתה ויש עוד גדר עשרה תורה להפך בזכותו של מסית אם אנחנו נשתדל תדל להפך בזכותו יש חשש שנתקרב בדעתנו אליו כי מי שמתחשק עם מישהו אז הוא נוטל ללמוד ממעשיו אפילו אם יהרג מסית עדיין קיים החשש כי התורה אומרת תשמר לך פן תנק אחריהם מתי אחרי השמדה מפניך ופן תדרוש לאלוהי הם לאמור איך ה יעבדו הגויים האלה את אלוהיהם ועשה כן גם אני חושש את התורה שמה ישראל יחכו את הכנענים אפילו שראו שהם עבדו ונהרגו על ידם בידיהם והעבודה זרה שלהם לא הצילה אותם עם כל זה דרכו של יצר הרע שעצם ראיית עבודה זרה כתוב הזהירו אותנו אל תפנו אל לינים זה פועל להטות את הלבבות ואפילו שראו שהיא לא מצילה אותם אז לכן צריך להיזהר לא להתחסד עם המסית ולא לחפש עליו זכויות כי אתה תתקרב בדעתך אליו הסכנה גדולה מאוד ומטעם זה ציווה השם יתברך על אברהם לגרש את ישמעל בנו באופן כל כך אכזרי שלא יהיו שום רחמים מצד אברהם על בנו וזה היה מחמל של הקדוש ברוך הוא על אברהם על יצחק שלא יקבלו שום רושם חלילה ממעשיו של ישמעאל הרשע שמעתם דבר כזה ואחת הדרכים להכהות את שיני הרשע זה להשתמש בכלים שלו כנגדו על כן הגיע הזמן שנהיה אפיקורסים נגד הציביליזציה תרבות המערב כל ההמצאות הנפלאות למה מנוצלות היום שפיכות דמים לשעבוד העולם חיסונים לחסל את העולם המצאות מדע פורח אבל מרחץ דמים מלחמות לא יותר טוב חיים פרימיטיביים כמו של פעם לצאת להרים לראות את הצאן להתאחד עם הירח והכוכבים ולומר שירה לשם יתברך פעם היו גם רוצחים אבל מקומיים לא כמו היום מדינות שרוצחות תראו מה רוסיה עושה באוקראינה תראו מה עושים תראו מה עושים בכל מקום תראו מה קרה בסוריה מה בלוב מה בכל המקומות איראן ועיראק ומה מיליונים מתים הכל זה שכלול רק לה משחית עוד ועוד ועוד בקיצור אנחנו נמצאים בתקופה שיעלה יבו ממש ממש ממש ממש קרובים לסוף והכל מתברר לפי מסכת סותה כל מה שכתוב שמה הכל מתקיים לעינינו ו אפשר לפרש הגבל ישום שהגבולות יהיו שממה כי גבולות בצפון ובדרום ממש שממה כולם עזבו שם ונשי הגבול יסובבו מעיר לעיר ממש הגב נמצאים בכל מקום בקיצור הכל מתקיים לעינינו אז אנחנו צריכים עכשיו ספרי מוסר לקבל פני משיח לדעת להתמודד מול הכפירה שהיא גאה ושרוצים להמיר את דתנו ומשנים את כל המוסכמות אין אבא ואמא יש הורה א' והורי ב והכל משנים ויש את מרב מיכאל שרת התחבור שמשנה את כל המילים ואת כל וגם יש ראש ויש רשת יש רשת העיר ורשת הממשלה ויש חרבט משנים הכל הכל הכל למה נלחמים בשם יתברך בתורתו במצוותיו אבל אנחנו זרע ברך השם עקשנים אנחנו הולכים עם השם דבוקים בשם או יהודי או צלוב אין מצב ביניים ואנחנו מעדיפים להיות יהודי נכון אז בעזרת השם לקראת קבלת פני משיח צדקנו במהרה בימינו נתחזק עוד יותר בדקדוק המצוות ונצעק באמן יהא שמיה רבה מברך לעלם ולעלמי עלמיא בכל העולמות כולם שהקדוש ברוך הוא תגלה רה עלינו ועל כל ישראל אמן ואמן
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות