כל דכפין ייתי וייכול
תאריך פרסום: 22.04.2024, שעה: 08:42
- - - לא מוגה!!! - - - -
נציב יום ברכה והצלחה בכל העניינים למשפחת פרטו טפירו וברקוביץ' וגאולה שלמה מהרה לכל עם ישראל הלילה אמן אמן
כל דכפין ייתי ויכול כל מי שרעב יבוא ויאכל
מזמינים לפסח אורחים ובפרט עניים שאין להם כדי לעשות את הפסח או שנותנים להם תקמח ד פסחה לפני כמובן יהי ביתך פתוח לעניים הקדוש וש ברוך הוא ברא את עולמו בחסד עולם חסד יבנה להטיב עם הבריות יטיבו זה לזה החסד הוא תחילתו של עולם אחרי שברא הקדוש ברוך הוא את אדם וחווה המעשה הראשון עם האדם היה חסד שגמל קדוש ברוך הוא מה החסד כשת את חווה ככלה והביא אותה לאדה ונתן לה 24 תכשיטים ונעשה להם שושבין בחופתה הראשון שנקרא אמון גויים זה אברהם אבינו עליו השלום שכל מעשיו היו צדקה וחסד ואנחנו מזרעות צריכים ללכת כך
ולכן אנחנו נגיד כללים שאמרו חכמים בהכנסת אורחים אמר רבי אלעזר גדול העושה צדקה יותר מכל הקורבנות שנאמר עשות צדקה ומשפט נבחר לאדוני מזבח אמר רבי אביב העני הזה עומד על פת חך והקדוש ברוך הוא עומד על ימינו וכתוב יעמוד לימין אביון אז שהוא עומד בדלת הקדוש ברוך הוא לידו אם נתת לו דע מי שעומד על ימינו נותן לך שכרך ואם לא נתת לו דע לך שמי שעומד על ימינו פורע ממך גדול המאכיל לעני מסעודתו מן הנותן לו מעות שזה בגופו וזה בממונו זה הנא ו של העני מיד זה לאחר זמן עד שעני לוקח את הכסף והולך וקונה במעות לכן העדפה היא להכילו דהיינו לתת לו עלם מוכן
כשעלה עזרה סופר מבבל ועלה עמות העולים הראשונים התקין להם תקנות כשהחל להם את הארץ בשנייה על מנת כן נחיל שיהיו מקיימים את תקנות 10 תקנות התקין עזרה לישראל ואחת מהם שתהה אישה משקמת ואופה כדי שתהה פרוסה מצוייה לעני לקום בבוקר מוקדם להכין פיתות סלוף הכל שאם יבוא עני יהיה מיד לתת לו צבעת של רבי אליעזר הגדול לבנו היייתה כך בני הבה זהיר לכבד לעני להפיק לו נפשך לפייס אותו בדברים אם אין לך ליתן לו תנחם אותו בדברים אמר לו תצא נפשי עליך שאיין לי מה לתן לך זה כשאין לו באמת ולתת לו מתנה בסתר ולא בפרסה כילה והשקיעו בביתך
עלם עיניך מלהסתכל בו כשהוא אוכל כי נפשו רעבה ותטופל אוכל ולכן הוא אוכל בחיפזון כשאתה מסתכל עליו אתה מבייש אותו לבות דרבי נתן כתוב למד בני ביתך ענווה שבזמן שאדם ענוותן ובני ווען ותנין כשבא עני ועמד על פתח של בעל הבית ואמר להם אביכם יש בכן ואמרו לו הן בוא ויכנס עד שלא נכנס בשולחן ערוך לפניו המדרש בראשית רבה סא אומר רבי יהושע אמר אם בא עני אצלך בשחרית תן לו ב רית תן לו שאין אתה יודע איזו מהן הקדוש ברוך הוא כותב עליו דהיינו שתהייה הפרנסה שלו עליך הזה או זה ואם שניהם טובים כאחד באבות א' ואבות דרבי נתן יג
שמאי אומר הבי מקבל את כל האדם בספר פנים יפות כיצד מלמד שאם נתן אדם לחברו כל מתנות טובות שבעולם ופניו זעומות כבושות בארץ מעלה עליו הכתוב כאילו לא נתן לו כלום אבל המקבל את חברו בסבר פנים יפות אפילו לא נתן לו כלום מעלה עליו הכתוב כאילו נתן לו כל מתנות טובות שבעולם הרמבם מלכות מתנות עניים אומר אל תראה לעני פנים זועפות בתתך לא נדבך אפילו אם הפנים שלך זועפות על דבר אחר צריך להאיר לו פנים שלא תהה בעיניו כאילו בעל כורחך אתה נותן לו והיית מעדיף שהוא לא יבוא תיזהר
אומר הרמבם בספר היראה כתב רבנו יונה אם יבואו אורחים לביתו יכניס בספ פנים יפות ומיד בבום ישים להם לאכול כי פעמים בא העני והוא לא אכל והוא בוש לשאול וייתן להם לחמו בפנים מהירות ואף אם היה בלבבו עצב ודאגה י שיחנו מלבו בפניהם וינחם בדבריו ויהיה להם למשיב נפש ואפילו יהיו לו אלף עבדים יטרחו בעצמו ויעמוד עליהם מי לנו גדול מאברהם אבינו שעמד ושימש למלאכים אף על פי שנדמו לו כערבים הגמרא בשבת כמהז אומרת אמר רבי יהודה אמר רב גדולה הכנסת אורחים קבלת פני שכינה שנאמר ויאמר אדוני אם נ מצאתי חן בעיניך אל נה תעבור מעל עבדך
יש גם עניים רמאים ואנחנו לא יודעים מי רמאי ומי לא אבל אנחנו מחזיקים טובה לרמאים למה בגלל שיש רמאים אתה יכול לתת צדקה מועטת בשעה שאתה חושש אם לא היינו מחזיקים טובה לרמאים אם לא היו רמאים אם לא היו רמאים וכולם היו אמת ולא היית נותן אוי ואבוי היית נתפס על דבר חמור ביותר אבל בגלל שיש רמאים ואתה יש לך חשש אז אתה יכול לתת נתינה מועטת מצוות עשה לתן צדקה לעניים כפי מה שראוי לעני אם הייתה יד הנותן משגת כמובן שנאמר פתוח תפתח את ידך לא ונאמר וחזקת בו גר ותושב וחי עמך וכתוב וחי אחיך עמך עמך עמך עמך
ואם אין יד הנותן משגת ליתן לעני ד מחצור אז יתן לו כפי השגת ידו וחכמים נתנו שיעורים מצווה מן המומחה חומש מן הרווחים עין בינונית מעשר פחות מכן עין רעה אפילו עני שבישראל אינו פטור מליתן צדקה ומתנה מועטת שלו בסבר פנים יפות ובכוונה נכונה יפה לפני המקום מ מרוב ש לעשיר כל הרואה ענים מבקש עלים עיניו ממנו ולא נתן לו צדקתו עובר בלא תעשה שנאמר לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך מאחיך אביון ואם חושש שמבקש רמי אינו עובר על האיסור כפי מה שחסר העני את המצווה לתן לו אם אם אין לו כסות מכסים אותו
אם אין לו כלי בית קונן לו אם אין לו אישה מסייעין אותו ואם היייתה אישה מסייעין אותה לאיש זה לא מותר רק על אדם אחד אבל הציבור צריך לא להתעלם היה מעשה ידוע עם הארי הקדוש שהגיע הרבה לעיר ועמד לכלות את הכל רצו להרים מה עושים אמר להם יש עני שבוכה צועק לשם שאף אחד לא משגיח עליו מיד רצו לפייס אותו בעבר ההרבה זאת אומרת כל הציבור לוקים בשביל הדבר הזה ויש עוד הרבה מעשים דומים מפרנסים ומלבישים עניי גויים עם עניי ישראל מפני דרכי שלום
כשנותנים מתנה לעני מצווה שתהייה מתנה מן הטוב והיפה שבנ חסו לא לתת לו את הסבה למה שנשאר וזה בלאות וכל מיני דברים ומעלה גדולה בצדקה שיהייה המתן בסתר ככל האפשר שלא יתבייש המקבל מעלה יתרה מזו שגם הנותן אילא יודע על מי נותן כמו הנותן לקופה של צדקה המעלה הגדולה במעלות הצדקה להחזיק ביד ישראל שמטה ידו קודם שעני לגמרי שייתן לו מתנה אגונה בדרך כבוד או שילווה לו מעות שלא יהיה נצרך לבריות ועל זה נאמר וחזקת בו כלומר תחזיק בו עד שלא ייפול ברגע שהוא נופל להרים אחד שנפל זה יותר כבד מאשר לתמוך בו שלא יפול
עני שאין מכירים אותו ואמר רעב החילוני אין בודקים אחריו שם מה הוא רמאי אלא מפרנסים אותו מיד היה חסר בגד ואמר ל בשוני בודקים אחריו שם מרמי הוא זה לא דחוף כמו אוכל ואם היו מכירים אותו שהוא לא רמי מחסן אותו לפי כבודו מיד ואין בו קן אחריו עני המחזר על הפתחים אין נזקקין לו למתנה מרובה אבל נותנים לו מתנה מועטת ואסור להחזיר את העני ששאל ריקם ואפילו אתה נותן לו גרוגרת אחת שנאמר אל ישוב דך נכלם אל תחזיר אותו תמבין מבוייש כאילו סגרת לו את הדלת לא הבאת לו כלום ולמה נותנים לו מועטת כי הוא מחזר על הפתחים אז פה לוקח קצת קצת קצת נהיה לו הרבה לא מוטל על אחד להחזיק אותו לגמרי
האישה קודמת לאיש להאכיל ולכסות וגם להוציאה מן השבי חייבים אנחנו להיזהר במצוות הצדקה יותר מכל מצוות עשה שהצדקה היא סימן ר אברהם אבינו שנאמר כי דעתי למען אשר צווה את בניו אחריו לעשות צדקה ואין כיסא ישראל מתכונן בדת האמת עומדת אלא בצדקה שנאמר הו הרבי ישעיה נד בצדקה תכונני יש עמותה בצדקת תכונני שעוזרת רה לפז ואין ישראל גלין אלא בצדקה שנאמר ציון במשפט תפדה ושוע בצדקה ו לעולם אין האדם נעשה עני מן הצדקה ואיין דבר רע ולא הזק נגלל בשביל הצדקה שנאמר והיה מעשה הצדקה שלום כל המרחם רחמין עליו שנאמר ונתן לך רחמים ורחמך והרבך כל מי שהוא אכזרי יש לחוש ליחסו מזרע ישראל הו שאיין אכזריות מצוייה אלא בגויים שנאמר עליהם בירמיה ג' אכזרי המה ולא ירחמו
בכל ישראל נלב עליהם כאחים ם שנאמר בנים אתם לאדוני אלוהיכם ואם לא ירחם אח על אח מי ירחם עליו למי עניי ישראל נושאים עיניהם על הגויים ששונאים אותם ורודפים אחריהם אין עיניהם תלויות אלא לאחן כל המעלים עינם מן הצדקה הרי זה נקרא בלי יעל בלי יעל וואי וואי וואיי כמו שנקרא עובד כוכבים בליעל ומעלים עיניו מן הצדקה נקרא רשע ונקרא חוטה הקדוש ברוך הוא קרוב לשבעת עניים שנאמר שבעת עניים אתה תשמע לפי כך צריך להיזהר בצעקה שהרי ברית קרטה להם שנאמר ויה כי יצעק אליי ושמעתי כי חנון ני
אז אם כן בערב זה של פסח כל דכפין יתב יאכל ולא מחזירים את העניים ריקם וצריך לבדוק אם יש עוד כאלה שנשכחו ולא שמו לב אליהם וכולי וכולי ולראות מה צריכים להשתדל כל אחד כפי יכולתו לעזור אחד לשני שתהייה שמחה לכל היהודים הקדוש ברוך הוא ישמח בבניו ויהיה לנו את הזכות שישלח לנו גול צדק הלילה בעזרת השם אמן ואמן אמן
ונודה לשם שנותן לנו אפשרויות לעשות מצוות וחסדים ההכל יודוך והכל ישבחוך והכל יאמו והכל יומרו אין קדוש קשה ה יודוך והכל ישבחוך והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבח ו והכל והכל והכל ומרו אין קדוש קשה תזכו למצוות כידוע קוראים היום את האיגרת של רבי שמשון מו סטרופולי ומבית מסעות וסדר קורבן פסח וכל הפסוקים המדברים בעניין גם כן הרי נמח
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות