זמן הבדיקה
תאריך פרסום: 06.04.2024, שעה: 20:48
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום דניאל בן ז'נה הצלחה ועצות טובות בעבודת השם יראת שמיים זיווג הגון ומוצלח מהרה ובעזרת השם יקים בית נאמן בישראל אמן אמן
אנחנו עוברים לזמן הבדיקה
ערב פסח זמן הבדיקה של החמץ הוא בתחילת הלילה בשונה מזמן קריאת שמע ותפילה שזה כל הלילה או על כל פנים עד חצות ואף על פי שמצווה מן המובחר להתפלל ולקרוא קריאת שמע בתחילת הלילה מכל מקום מי שאמר בהמשך הלילה לא עבר על תקנת חכמים מה שאיין כך בבדיקת חמץ זמנה בתחילת הלילה ואם לא בדק בתחילת הלילה עבר על תקנת חכמים הז זמן הבדיקה הוא בתחילת הלילה ויש לעשות כל מאמץ להיות בבית לפני זמן הבדיקה כדי לבדוק בזמן ויש לי זהר לא לערוך קניות מחצי שעה סמוכה לצאת הכוכבים עד לאחר בדיקת חמץ
יש לכם הרבה זמן מעכשיו כבר לקנות את כל הקניות לא צריך לחכות לערב החג אפשר לקנות מה הבעייה
שימו לב בעלי חנויות וסוחרים צריכים לסגור את העסקים ולבדוק מיד בתחילת זמן הבדיקה או למנות שליח שיבדוק במקומם יש כאלה מעדיפים לסחור פועל במקרה זה לשלם לו בשביל שיבדוק יותר טוב משליח אין לישון לפני בדיקת חמץ אני גמור אני גמור כל זמן שלא ביטל אם הוא לא ביטל ליבו את החמץ כל זמן שהוא לא ביטל בדיקת חמץ היא מן התורה ולכן אם הוא התחיל ללמוד בזמן האיסור חייב להפסיק כדי לבדוק שמגיע זמן הבדיקה אין לעשות מאומה לפני הבדיקה לא מלאכה לא אכילה לא לימוד וגם אם התחיל במלאכה באכילה ובלימוד פוסק מפסיק ומתחיל בבדיקה
בהגיע זמן בדיקת חמץ ראוי ונכון לא לטעום מאומה כשמגיע זמן בדיקה אין לשעוט ולא להתעסק בשום דבר אלא לקיים מיד את מצוות הבדיקה מי שדוחה את הבדיקה ואינו בודק מיד תחילת הלילה נקרא עובר על תקנת חכמים שנה יש לך להתכונן שנה כשמגיע הזמן יש להתחיל מיד בבדיקה וזאת גם אם עדיין בני הבית לא סיימו לנקות או לא הספיקו להניח את עשרת הפתיתים אם בני הבית עדיין לא סיימו לנקות או לסדר בעל הבית חייב להתחיל לבדוק בינתיים בני הבית ימשיכו בעבודתם תוך כדי בדיקתו או ימשיכו לאחר הבדיקה
לדעת הגאון הרב קרליץ עדיף למנות שליח שיבדוק עבורו בתחילת הלילה ממה שהוא יבדוק בעצמו מאוחר ב בלילה נגיד הוא יודע שהוא יתאחר נתקע בדרכים לא יודע מה או שהוא עייף רוצה לנוח מעט ויעיר אותו אחרי שעה שעתיים עדיף למנות מישהו שיתחיל בבדיקה ממה שההוא יעשה אותה בעצמו מאוחר יותר כך דעתו של הרב הגאון הרב קרליץ זכר צדיק לברכה הנוהגים כשיטת רבנו תם לגבי זמן ה שקיעה רק לחומרה זאת אומרת הם מחמירים כמו במוצאי שבת להוציא כמו רבן אותם יבדקו חמץ בזמן צאת הכוכבים כשיטת הגאונים כמו שכולם בודקים לא כשיטת רבנו תם
אבל הנוהגים כדעת רבנו תם הן לחומרה והן לכולה יבדקו בזמן צאת הכוכבים שרבנו אותם כמו חסידים יש חסידים שם עכשיו לאור הנר קיימת עדיפות לבדוק את החמץ עם נר של שעווה ולא נר מחומר אחר בזמננו מותר להשתמש בנר חלב לכתחילה כי היום לא עושים את זה מבעלי חיים אלא מחומרים כימיים ונפט אבל הנוהגים על פי תורת הסוד מעדיפים דווקא נר שעוה כי יש בזה טעמים על פי הסוד אין לבדוק עם נר עבש השלהבת גדולה קשה להכניסו לחורים וסדקים וגם חשש שריפה דעתו של הגאון הרב קרליץ הבדיקה עם נרנו לא רק לחורים וסדקים אלא גם למקומות שאפשר לבדוק היטב על ידי משמוש
תאטו או כל דרך אחרת גם אותם יש לבדוק לאור הנר אם רוצים להימנע מטפטוף של הנר להניח אותו תחילה בהקפאה זה מועיל לטפטופים ככה מגלה לנו הרב בן ציון אב שעול אני הייתי בודק תמיד עם כלי אחד פעמי שם את הנר בפנים וככה מהלך ם יש טפטוף זה אחר כך הביאו לי נרות ארוכים כאלה שאין בהם טפטוף בכלל שזה עם חתיכת ברזל שעולה ויורד אם אתם מכירים את זה מישהו צר כאלה אין טפטוף אתה יכול לשים אותו ככה כל הזמן ללכת שום טפטוף יש כזה בכל אופן הנה יש לכם עצות
מה עם פנס? לדעת הגאון הרב שלמה זלמן אוירבך זכר צדק לברכה אמן לכתחילה אין לבדוק לאור פנס חשמלי כי בזה משנים האופן שתיקנו חכמים זכרונם לברכה וככה דעת הגאון הרב קרליץ והרב ווזנר כולם זכרונם לחיי עולם הבא לדעת הגאון הרב בן ציון אבא שאול זכר צדיק ברכה יש לבדוק חמץ דווקא עם נר ולא עם פנס והוא אומר גם הוא מסתפק האם צריך דווקא נר שיש בו פתילה למה הוא מסתפק האם צריך דווקא נר שיש בו פתילה שהרי בגמרא למדו מציאה ממציאה וחיפוש מחיפוש וחיפוש מנרות ונרות מנר ונורה גם כזו שיש בה אש היא לא דומה לנר שדולק ומתכלה לכן לדעתו אין לברך מספק על פנס
אז הוא אומר יש לבדוק דווקא עם נר ולא עם פנס אבל ראוי ליטול עמו פנס קטן להכניס אותו למקומות שאי אפשר להכניס שמה נר ולדעתו מי שבודק חמץ לאור פנס בלבד לא יברך על הבדיקה אבל שימו לב לדעת הגאון הרב אהרון קוטל והגאון הרב אלישיב מנוחתם עדן מותר לכתחילה לבדוק עם פנס אם האור שלו דק במאייר בחורים ובסדקים באינו מסנברג הגאון הרב משה פיינשטיין זכר צדיק לברכה לא רק שאפשר לבדוק עם פנס לכתחילה אלא פנס עדיף נר
וואוו למעשה רבים נוהגים להתחיל את הבדיקה עם נר במקומות האפשריים כדי שהברכה תהיה על הנר ולאחר מכן ממשיכים לבדוק עם פנס במקומות שקשה לבדוק עם נר רוב הפוסקים סוברים שעדיף להשאיר את אור החשמל דולק אם הוא מסייע ל הבדיקה מי אלה? הרב ווזנר הרב פיינשטיין הרב אלישיב הרב קרליץ וכך נהגו גם החזון אש וה הסטייפלר וואו גדולי עולם אז אם זה מסייע לבדיקה אפשר לא רק זה ארון שעומד נגד חלון ר אפשר לבדוק אותו לאור השמש הרי אפשר להקדים את הבדיקה אמרנו קודם כמובן ש עם כל הכללים של בדיקה
אבל אם אור השמש לא מגיע לפינות של אהרון ולא רואים שם היטב אז צריך לבדוק שמה עמנ לפני הברכה ידליק את הנר במקום שהוא הולך לבדוק כדי שמיד יתחיל את הבדיקה אבל יש לשים לומר יש לשים לב לומר על ביעור חמץ ולא על בדיקת חמץ הפרי מגדים אומר שלא יצא ידי חובת הברכה אם אמר על ביעור אם אמר על בדיקת חמץ לכתחילה ראוי ונכון לברך שחיינו על פרי חדש או על בגד חדש לכוון על מצוות בדיקת חמץ אין חיוב אבל לכתחילה ראוי ונכון וגם ראוי ונכון לא לדבר מאומה שלא מעניין הבדיקה עד סיומה
אם אתה רוצה להגיד תפתח לי פה זה זה לעניין הבדיקה אפשר אבל גם מי שעוזר לבודק לא ידברו גם לצורך הבדיקה לפחות עד שהתחילו לבדוק זאת אומרת ברגע שברכת קודם כל תתחיל לבדוק איפה מתחילים לבדוק במקום שברך אם ברכת במטבח תתחיל במטבח אם ברכת בחדר תתחיל בחדר מפני ששינוי מקום מחדר לחדר יש פוסקים שאומרים שזה נחשב להפסק וגם בני הבית שהם עוזרים בבדיקות הם צריכים גם כן לבדוק במקומות הסמוכים ביותר למקום שהם שמעו את הברכה
הרב שטיינמן אומר מי שאחר הברכה בדק במקום שאיין מכניסים בו חמץ ואחר כך הפסיק בדיבור זה נחשב להפסק וצריך לחזור לברך כי במקום שאין מכניסים בו חמץ זה לא לא נחשב בדיקה בני בית שלא שמעו את הברכה של האבא או של מי שבודק לכתחילה ראוי ונכון לא לעזור לו בבדיקה כי צריך שהבדיקה תעשה עם הברכה והם באו אחרי כן אז לא ראוי התרמת הד כותב אין לזלזל במצווה זו כי החמירו בה חכמים מאוד וצריך לבדוק בדיקה גמורה בחורין ובסדקים
אלה שבודקים את החמץ בהעברה בעלמה רק כדי למצוא את העשרה פתיתים קרוב לוודאי שהם נכשלים בברכה לבטלה ומבטלים את מצוות הבדיקה בכלל הבדיקה צריך לבדוק את מוצרי המזון שנמצאים בכל מקום במזווה במקרר או בכל מקום לפעמים יש ינות שאין להם כשר לפסח ויש מאכלים שנשארו נשתמרו ושוקולדים ומסטיקים שאחרים אוכלים לא אנחנו בוכל מיני דברים בסוכריות וכל מיני ממרחים בקיצור צריך לבדוק כל דבר ודבר אז צריך להיות כשר קודם כל וכשר לפסח לשנת תש פד כן אנחנו בשנה הזאת לא
לכתחילה ראוי ונכון לא לשוחח בדברים אחרים לא שמו המוזיקה ברקע חס ושלוש במהלך הבדיקה גם לשים לב לבדוק כראוי בכל המקומות אין לדבר אפילו דברי תורה צריך להיות מרוכז בבדיקה אם בודקים מתוך שמחה ושלווה שזה קשה להרבה אנשים הם בלחץ זה מחזק בלב הילדים את החינוך ליראת שמיים ולקיום מצוות דת וכהלכה יש נוהגים מנהגים יש נוהגים לקחת בעת הבדיקה נוצה ומטלית כדי לנקות במידת הצורך בחורים ובסדקים יש היום שואבי אבק קטנים אתה שואב את הכל צ'יק צ'ק יש שנושאים עמם כלי להניח בו את החמץ שימצאו
יש נוטלים גם כף של עץ שאותה שורפים עם החמץ אחר כי היא נגעה זה שמו עליה יש נוהגים להוליך עמם סכין במלח וואו סכין כדי לחטט בחורים בסדקים ומלח מפני הסטן הוא מקנה במצווה הזאת כי מבערים אותו מבערים את החמץ זה הסטרה והמלח דוחה הו יש עוד טעם למלח כי הוא סימן נשמור וקיום שנזכה לקיים את המצווה הזאת שנים רבות יש נוהגים לקחת עמם קערה עם חתיכת לחם וסכין נחיתות בחורים בסדקים וגם מעט מלח לסגולה כדי לדחות את המסתיים ומקטרגים ולזכות לשנים רבות
לבדוק כל שנה מצווה בו יותר מבשלוחו אבל אם אינו יכול לבדוק בעצמו ה חולה לא נמצא הוא נמצא בחול לא יודע מה וזה עדיף שישלם לבודק עבור הבדיקה שבזה הוא נחשב כפועל ולא רק כשליח אדם שאינו שומר תורה ומצוות אינו נאמן על הבדיקה לכתחילה ראוי ונכון שכל ענייני הפסח לא יעשו על ידי גויים כל ענייני הפסח לא רק בדיקה כמובן ביטול חמץ מי שאומר את נוסח ביטול חמץ בארמית ואינו מבין את עניין הביטול וחושב שהוא אומר איזה תחינה לא יצא ידי חובה אפילו בדיעבד ככה מביא המשנה ברורה
גם מי שאומר את נוסח 'כל חמירא' בלשון שמבין מכל מקום טוב שיאמר פעם אחת גם בלשון ארמית כי יש כוונות וסודות בנוסח הארמי ככה מביא כף החיים בשם החידה לכן מפורש בבן איש חי וכולי אז יש כאלה אומרים את זה בלשון הקודש למרות זאת יגידו לפחות פעם אחת בארמית יש מוסיפים שהביטול הוא לכל החמץ אפילו למה שמכר אם לא חל מכירה ראוי שכל בני הבית ייאמרו כל חמירה בדיקה ברשותי וכולי כל כולל הבנים והבנות הסמוכים על השולחן של אביהם שאין להם רשות בפני עצמה משלהם גם מי שמתגורר בבית אחרים ואין לו רשות בפני עצמו
ראוי... ראוי שכולם יגידו את הנוסח לא רק הבודק אם טעה ואישה חמץ ברשותו עד אחר הפסח וחשב זה לא חמץ ייתכן שלא חל עליו הביטול שעשה קודם הפסח ולכן חמץ שעשר עליו הפסח אסור לישראל אז זאת אומרת אם הוא לא חשב שזה בכלל חמץ תברר לו אחרי הפסח זה חמץ אז הביטול לא מועיל אז הוא יצטרך לבער את זה אחרי הפסח מי שרוצה להימלט מכל ספק ומחלוקת לא ימנה שליח שיבטל לו את החמץ אלא יבטל הוא בעצמו את החמץ למה לדעת הבח ומגן אברהם שליח לא יכול לבטל חמץ של בעל הבית כיוון שביטול זה מטעם הפקר ואין אדם יכול להפקיר את החפצים שלו על ידי שליח
שליח שמבטל יאמר 'כל חמירא דאיכא ברשותו של פלוני בן פלוני ליבטל ולהוי כעפרא דארעא' אז זה לא כדעת הבח והמגן אברהם אלא כדעת אחרים אין אדם יכול לבטל חמץ של חברו מבלי שמינה אותו שליח על הביטו ף מינה אותו שליח על הבדיקה אז צריך שיהיה לו מינוי להיות שליח על הביטול ועל הבדיקה אשתו של אדם יכולה לבטל כי זה נחשב שהוא נותן לה רשות עכשיו בדיקת חמץ מוקדמת בשעת הצורך ניתן לבדוק חלקים מהבית לפני אור לרבע עשר אך לכתחילה ראוי ונכון לא לעשות זאת ללא צורך מיוחד
אדם יש לו דירה גדולה או שתי קומות הוא מבוגר כבר והוא חלש או שהוא זה כל מיני סיבות ואם הוא יתחיל בצת הכוכבים ויתחיל לבדוק והכל יערך לו שעות ואין לו את הכוחות ואין לו את היכולת וזה אז כדי להקל לקיים את המצווה כראוי הוא יכול להקדים לפני יד אז בשעת הצורך ניתן לבדוק חלקים מהבית לפני אור לרבע אך לכתחילה ראוי ונכון לא לעשות זאת ללא צך מיוחד ולכתחילה ראוי ונכון עשיר לפחות מקום אחד בבית לא לנקות אותו היטב כדי לקיים בו מצוות בדיקת חמץ בהידור כל מה שמועילה בדיקה לפני אור ל 14ב זה רק אם יכול להיזהר שלא יכניסו לשם חמץ לאחר הבדיקה שהוא עשה
אולם אין להסתמך בסתמא שלא יכניסו שם חמץ כי בקלות בני הבית עלולים לשקוע מתוך ההרגל ולהכניס חמץ למקומו הרגיל אז בדרך כלל כבר סוגרים את המקום שמים פתק קשה לפסח וכולי וכולי מזהירים וכולי במקום שיש ילדים קטנים זה קצת בעיה כי הם לא שואלים אף אחד גם לא קוראים פתקים עושים מה שהם רוצים אבל במקומות שאין ידם מגע וכולי וכולי אפשר חדר שניקו אותו ובדקו אותו קודם הפסח אם לאחר מכן הכניסו לתוכו חמץ התבטלה הבדיקה צריך לבדוק מחדש מי שלא יהיה בביתו בימי הפסח זה לא מספיק שיבטל את החמץ אלא צריך לפני שהוא יוצא מהבית לבדוק
אז יש כאלה הולכים לבית מלון והוא מבטל את כל החמץ מה אבל כתוב לו הלו לפני שאתה הולך למלון תבדוק הוא רוצה לברוח מהבדיקה הוא רוצה לבדו הרבה לא תבדוק מה העניין מה העניין אז קודם כל הדין הזה הוא גם נכון לפי הטעם שתקנת הבדיקה משום חשש שמ יבוא לאוכלו ומה יקרה אם הוא יצטרך עכשיו ל כמו המפונים עכשיו פינו אותם מהבית פתאום אומרים להם זהו אין באמצע הפסח אומרים להם אין יותר הממשלה לא שלמה יאללה תלך הביתה הולך הביתה עכשיו יש לו חמץ בבית הנוסע למשך כל ימי החג וקשה לו לנקות הטב את כל הבית
ראוי ונכון לא להשכיר את כל הבית לגוי אלא יניח לפחות חדר אחד שיוכל לקיים מצוות בדיקת חמץ בליל בדיקת חמץ בברכה דין מי שמזכיר את כל הבית לגוי חוץ מהברכה הוא מפסיד גם את מצוות הבדיקה של החמץ שהיא לא תסולא בפז בעור חמץ זה ממש השתדלות לבער את הסתרה אחרה את היצר הרע מקרבנו רואים שאנשים קשה להם לבער אותו מתעצלים לבער אותו יש לזכור בבדיקת חמץ מקיימים מצווה במכירת החמץ בהזכרת הבית לגוי לא מקיימים מצווה אלא נפטרים ממצוות בדיקה לכן גם מי שלא נמצא בבית בפסח יעשה כל מאמץ לקיים מצוות הבדיקה ולברך עליה ולא להיפטר ממנה
וכבר אמרו חכמים בברכות לה' בוא וראה שלא כדורת הראשונים דורות האחרונים דורות הראשונים היו מכניסים פירותיהם דרך טרקסמון כדי לחייב אותם במעשר דורות אחרונים מכניסים פירותיהם דרך גגות דרך חצרות דרך קרפיו כדי לפטרל מן המעשר אלה נתברכו ואלה לא נתברכו הרי שאין ראוי להתחמק מקיום מצווה למרות שיש בזה ממון טרחה אדרבה צריך לרוץ למצוות כדי לקיימה
מי שמתארח עם משפחתו בבית וריו לקראת החג ונתנו לו חדר לדור בו יש לו לבודקו אור ל 14ב בברכה הוא הגיע לפני מתמקם בחדר שנתנו לו הגיע יד בלילה בצאת הכוכבים קח את הנר תברך ותבדוק את החדר שאתה נמצא בו השואה בבית מלון אור ל 144 חייב בבדיקת חמץ אפילו העוזב את המלון למחורת בבוקר ביום יד אז אם אתה נמצא בבית מלון בערב של הבדיקה את אתה חייב לבדוק מה אבל אני הולך בבוקר לא נשאר לא משנה אפילו שהוא לא קיבל קניין על החדר זה לא החדר שלו חיב בבדיקה הועיל והחדר הזה מיוחד לו עכשיו בעת הזאת ככה פוסק הרב אויר מחזק צדיקו
אסור להיכנס ולשהות בבית או בחנות שלא נבדקו מחמץ כהלכה ואפילו אם ניכו אותם היטב וביטלו את החמץ שבאים לפני פסח וואי וואי וואי שמה ימצא שם חמץ יבוא לאוכלו תראו כמה זהירות והרחקה לא יאומן כי יסופר כל החומרות יא חביבי בפסח מכירת חמץ מי שעושה בכירת חמץ צריך להבין את המשמעות של המכירה מה המהות והעניין וצריך לגמ בליבו שהוא מעוניין במכירה חתימת מוכר החמץ על שטר המכירה מהווה הרשאה שהוא ממנה ומרשה את הרב להיות שליח למכור את החמץ לגוי
בעת כתיבת השטר יש לרשום במפורש את שמו המלא והכתובת של הבית לכתחילה יש לפרט את כל סוגי החמץ מקומם המדויק בנוסף מוכרים גם כל חשש חמץ בכל מקום שהוא לפני שאדם עושה מכירת חמץ עליו לגמור בדעתו שהמכירה אמיתית מוחלטת כדרך סוחרים ממש לא כמצוות אנשים מלומדה לכתחילה אין לסדר את מכירת החמץ ברגע האחרון מצד שני אין להקדים את המכירה זמן רב לפני פסח אלא יש לבצע ימים ספורים לפני פסח יש עדיפות שבעל החמץ יגש בעצמו לרב לכתוב ולחתום על שתר הרשאה ולא ימנה
שדע במכירת החמץ לא מקיימים מצוות תשביתו וצריך להשאיל לכל הפחות כזית חמץ כדי לקיים בו מצווה תשביתו כתיקונה תשביתו חמץ מבתיכם לכתחילה ראוי ונכון לא לקנות דברי חמץ אח רי מכירת החמץ כי יש אומרים שמשו קונה אחר השליחות שהוא עשה אינו נכלל במכירה שתחול ביד כי זה דבר שלא בא לעולם מחר חמץ במקפיא הוא נמצא במקפיא התקלקל המפי לכתחילה לא יזמין בעל מלאכה לתקן את המקפיא זה לא שלך מחזה הערמה על מח
פוסקים רבים סבורים יש לבדוק גם את המקומות שבדעתו למכור לגוי ביום יד עם החמץ שבהם כיוון שבזמן הבדיקה עדיין המקומות האלה לא נמכרו לגוי והם ברשות ישראל אז כדי להימנע מבדיקה זו על המקומות האלה שאתה רוצה למכור אותם לגוי יש יש למכור ביג ניסן את המקומות שאינו רוצה לבדוק שבאופן זה בזמן הבדיקה בליל יד בניסן הם כבר לא ברשותו אז צריך להקדים את המקומות שאתה רוצה למכור לגוי לפני כן בכ ת יג המטרה שלה למכור או להזכיר למכור בחוץ לארץ או להזכיר בארץ ישראל כבר ביג ניסן את המקומות שמתכוננים למכור או להזכיר לגויים החמץ וגם את המקומות שרוצים לפתור מבדיקת חמץ כדי שבליל יד הם יהיו פטורים בבדיקת חמץ לכולי לעלמא
אולם את החמץ עצמו מוכרים בבוקר של ערב פסח לפני סוף זמן שריפת חמץ אז מי שעושה מכירת יג צריך להבין בדיוק מה הוא עושה הוא לא מוכר את החמץ ביג אלא הוא מוכר או מזכיר את המקומות שבהם נמצא החמץ וכן מקומות אחרים שהוא רוצה להיפטר מהבדיקה לכולי עלמה מי שלא מבין בדיוק מה זה מכירת יג והוא חושב בטעות שאז מוכרים את החמץ הוא יכול קשל בבל ייראה ובל ימצא כי מה שנשאר מאכילתו בערב פסח בב בוקר לא נמכר לגוי
יש איסורים נוספים הנובעים מההבנה בחסרון ידיעה שמביאים לידי טעויות כל זה בא משום רצונם להחמיר חומרות שאינם מובנות להם יוצא שכרם בהפסדם
גם מי שאינו מקפיד על מכירת יג מכל מקום ראוי שילך לרב למכור את ה חמץ לפני זמן בדיקת חמץ
בשביל לא להעמיס יותר כי זה מתחיל להיות כבד למי שלא מבין בעניין אנחנו נפסיק פה אבל צריך לחזור על זה ולהבין את זה הטב היטב ומי שעדיין לא מבין צריך להתייעץ עם רב בשביל להבין בדיוק מה נאמר
בינתיים אנחנו שמחים שהשבת נכנסת עוד מעט
'יִשְׂמְחוּ בְמַלְכוּתָךְ שׁומְרֵי שַׁבָּת וְקורְאֵי ענֶג. עַם מְקַדְּשֵׁי שְׁבִיעִי'
שבת שבת! ש
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
שלום! רציתי להודות לרב אמנון יצחק, לפני כחודשיים (29.9.2018) שאלתי את הרב לגבי הבן שלי: 'האם לאשפז אותו בכפייה בגהה?'. בעקבות עישון סמים הוא נכנס למאניה פסיכוטי (ל"ע) הרב אמר: 'לשאול את הרב קנייבסקי' וברך אותו. הבן היה חודש ושבוע בגהה וב"ה חזר לעצמו. (זאת פעם ראשונה שזה קרה ו מקוה שאחרונה).
בוקר טוב רציתי להודות לרב, השבוע ראיתי בהרצאה שהרב דיבר על תולעים בסלמון. ב"ה בדקתי את הדג סלמון... -ומצאתי בו תולעים לבנות תודה לרב שמציל את משפחתי מאכילת תולעים בשבת. מש' ג. מושב ברקת. (לכתבה: בדיקת חרקים ותולעים במאכלים shofar.tv/articles/12056).
© 2024 כל הזכויות שמורות