פרשת בא - שור, חמור וכלב | הרב אמנון יצחק שליט"א
תאריך פרסום: 26.01.2024, שעה: 08:48
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום אריאלה בת שמחה תזכה לראות טוב בשתי עיניה אמן ואמן [מוזיקה] אמן
פרשת בוא שור חמור וכלב
שלושת בעלי החיים האלה היו מעורבים בגאולה למה במצוות פטר חמור יש שתי אפשרויות לפדות אותו בסה או לערוף אותו למה טס שהיה כתוב עליו עלי שור שימש להעלות את ארונו של יוסף מהנילוס וגם להוציא את העגל איך הוא שימש גם לקדושה וגם לטומאה איך יוסף הנמשל לשור בצד הקדושה גובר על עשו שהוא שור מצד הטומאה איך ישכר חמור גרם גובר על ישמעאל שהוא חמור מצד הטומאה ומדוע אסור לחבר שור וח ור יחדיו בלי השור לא יכלו לצאת ממצרים עלי שור בלי יוסף שנמשלו שור לא יכלו לצאת ממצרים פקוד יפקוד אלוהים אתכם מזה ועליתם את עצמותי חמור הוא בעצם עזר לעם ישראל לצאת ממצרים ולקחת את הרכוש הגדול הכלב לא הפריע להם לצאת בחוט המשולש לא במהרה ינתק מה הקשר בין שלושת בעלי החיים הללו שור במדרש תנחום נאמר ויקח משה את עצמות יוסף הלך לחפש היכן הוא קבור בסרח בת אשר שהייתה מבאי מצרים ולאחר רדו שנים היייתה זקנה מופלגת גילתה למשה רבנו היכן יוסף נמצא הגיע לי אור ואמר יוסף יוסף הגיעה השעה שהקדוש ברוך הוא גואל את בניו והשכינה מתעכבת בגללך אם תגלה את עצמך מוטב ואם לו נקיים אנו משבועת וזרק את הטס מזהב כשעליו כתוב עלה עלה שור וכהרף עין צף ארונו של יוסף שעליו נאמר בכור שורו הדר לו התחום ממשיך ואומר שאם טס הזהב הזה לאחר שלושה ימים שנטל אותו מיכה השליך אותו לתוך הקור ויצא עגל הזהב העגל הוא בנו של השור והחמור נצטווינו בפרשה כל פתר חמור תפדה וסה ומדוע נתקדשו החמורים במסכת בכורות דף ה מבואר שהחמור זכו בגלל שסייעו לעם ישראל ביציאת מצרים כל אחד מישראל נטל עמו 90 חמורים לובים טעונים מכספה וזהבה של מצרים 54 מיליון חמורים מחדד המארשה כוונת הגמרא לבאר אמנם המצרים נמשלו לחמור כבשר חמורים בשרם ומצווה זו היא כנגד מכת בכורות שהשם יקה את כל בכורי מצרים ולכן חמור תפדה וסה אולם הוקשה לחכמים מה זכו החמורים הטמאים שיזכו למצווה שנקראת פתר חמור הרב קנייבסקי זכר צדיק ברכה הוסיף שנטלו את פטרי החמורים תחת הבכורים של כל הבהמות וחיות הטמאות אז למה דווקא חמור זכה במצווה זו חכמים זכרונם לברכה אמרו ש התייחד החמור בגלל שסייע לעם ישראל בנטילת ביזת מצרים ומעתה החתם סופר מבאר מפני מה נתן הקדוש ברוך הוא שתי אפשריות במצווה זו מצד אחד אפשר לפד את החמור בסה ולתת אותו לכהן ואם לא ירצה אז וערפתו לו בכור בהמה טהורה עולה קורבן לשם בכור אדם פודים בחמישה סלעים אז למה הפטר חמור הבכור של החמור למה בו יש שתי אפשרויות עומק העניין הוא שמצוות עריפה זה כנגד בכורי מצרים שנקראו חמורים כי מצרים הם קליפת החמור ועל כן את המצרים עורפים כמו שהקדוש ברוך הוא הכה את הבכורים וערף אותם ככה החמור שמשל למצרים עורפים והאפשרות לפדות בסא זה כנגד זה שהחמור סייעו לעם ישראל בביזה לכן חס עליהם הקדוש ברוך הוא ונתן אפשרות זו גם שלא יערפו אותו כנגד הבכורים המצריים אלא הבדו אותו בס כי בכל אופן הוא נסע את המשא הרב שטיינמן זכר צדיק ברכה כתב בוודאי אין לחמורים בחירה מה שייך שהם יקבלו שכר לומדים הנהגת דרכי השם יתברך הוא לא מקפח כל בריה חמור אין לו בחירה ועשה מה שעשה מקבל שכר והמל מים כתב לומדים מוסר לדעת את דרכי השם אם בלא רצון בלא בחירה החמור מקבל כזה שכר כל וחומר אדם שיש לו בחירה כמה שכר יש לו וגם עונש זאת אומרת אם בן אדם אפילו שלא ברצון עשה משהו שיצא מזה טוב לישראל או ליהודים מקבל שכר לא פחות מחמור כי הקדוש ברוך הוא לא מקפח ומה עמק המדרש אומר הם קיבלו שכר גדול נתנו אתמול שיעור מלא על הכלבים בשר בשדה טרפה לכלב תשליכו אותו וזכו הכלבים כיוון שבמכתב בשעה שהמצרים קברו מתיהם הכלבים נבחו נבחו על המצרים אבל לא על ישראל ולכל בני ישראל ל לא יחרץ כלב לשונו חייבים להם טובה לפי כך את הטריפה צריך להשליך לכלב אתם רואים זה לא להבהיל אותם ולא להפריע להם אלה שמפעילים מוזיקה יותר מדי וזה זה כמו כלב נובע לא מגיע להם שכר אבל אם בן אדם התמיד נותן לשכן אתה מבין שיהיה להם שקט וזה מגיע לו שכר לפחות כמו כלב בפרק שירה ו בילקו שמעוני הם זכו לעוד שני דברים גם לומר שירה לקדוש ברוך הוא על זה שהם לא נוחו בפה אז הם זוכים לומר שירה וגם מעבדים את עורות ספר תורה בצון מה פשר שלושת מיני השכר הללו שקיבלו [מוזיקה] הכלבים בירושלמי מביאים מעשה נפלא בעבודה זרה בתג שוחט אחד בציפורי הכיל את היהודים בעירון נבלות וטרפות פעם שתה יין נפל ממקום גבוה ומת ובאו הכלבים ללקק את דמו שאלו בני המקום את רבי חנינה האם לקחת את המת מהכלבים פסק להם פסק הלכה מזעזע הוא גזל את הכלבים בשעה שנתן ליהודים לאכול נבלות וטריפות שצריך להשליך אותם לכלבים לכן הניחו לכלבים כי משלהם הם אוכלים אז שלושת החיות האלה היו מעורבות בגאולה וצריך להציע טעם נכון המנחת אליהו מביא את המגלה עמוקות שמבאר על דרך הסוד פסוק בתהילים תשת חושך והי לילה בוא תרמוס כל חיתו יער חושך ראשי תיבות חמור שור כלב בשעה שהעולם בחושך החיות הללו מושלות ובזוהר הקדוש מבואר ששור וחמור הם שני קטרים של צד הטומאה לכן אסור לחרוש בשור וחמור א יחדיו כתוב בזוהר הקדוש החיבור ביניהם מביא קלקול לעולם ואי אפשר לעמוד בפני החיבור שנוצר משניהם זה עשו וישמעאל וזה מייצר את סי כוח הטומאה בחטא העגל עצמו נעשה מחיבור של שור וחמור כי מיכה הביא טס זהב שכתוב עליו עלי שור וינוס וומבו חרטומי מצרים הבנים של בלעם הרשע הם השתמשו בכוחות טומאה מקליפת החמור ומזה יצא העגל וכך מבואר בתיקוני הזוהר לכן העגל היה בצורת שור ח ור יחדיו עגל חמורי מעתה יש להבין איך טס הזהב מצד אחד בקדושה מעלה את ארון יוסף מצד שני בשיא הטומאה מעלי עגל זהב אלא עומק העניין שיש שור וחמור בקדושה ויש שור וחמור בת תומא המדרש אומר יעקב אמר לעשו ויהי לי שור וחמור שור זה יוסף וחמור זה ישכר שור זה יוסף שנאמר בכור שורו הדר לו חמור זה יסכר יסכר חמור גרה הגאון מוילנה מבאר שכנגד כוחות הקדושה שיש בשור ובחמור יש גם כוחות טומאה עשו הוא השור סבבוני פרים רבים וישמעאל ו חמור שבו לכם פה עם החמור עם הדומים לחמור בשר חמורים בשרם החיצונים לעולם משתוקקים לינוק מהקדושה לכן כנגד חלקי הקדושה בשור ובחמור שהם בעצם עמוד התורה והחסד תורה וגמילות חסדים תורה וגמילות חסדים תורה זה יסכר וחסד זה יוסף שהוא כלכל את כל העולם כנגדם בסוף כל המדרגות יונקים החיצונים את שורש הטומאה בשור ובחמור והם עשו וישמעאל זה הגורמים עכשיו שנלחמים נגדנו מעתה נבין שבחלק השור נלחמים יוסף ועשו הקדושה כנגד הטומאה יוסף הוא שור של הקדושה מול עשו שהוא שור של הטומאה בשעה שנולד יוסף הוא סטנו של עשו מי יכול לעמוד נגד עשו כל עשו united states of america and europe מי יכול לעמוד נגד כל אלה משיח בן יוסף רק יוסף ביקש יעקב ללכת חזרה לארצו משעה שנולד יוסף כי כבר לא חשש מעשו אחיו כי נולד יוסף ויוסף יכול להלחם בעוז ובגבורה נגדו עץ יוסף מבאר מטעם זה תמיד זרעו של עשו נפל יוסף ובנימין שהם הבנים של רחל אמנו עמלק זה מעשו נפל בידי יהושע הגג נפל בידי שאול המן נפל בידי מרדכי כל אלה מצאצאי רחל והיה בית עשו והיה בית יעקב אש ובית יוסף להבה ובית עשו לקש מה מדליק את הקש הלהבה מי זה הלהבה יוסף מי זה נמשל לקש עשה בתורת חיים מסביר מה עומק הקשר שלהם לשור שור זה סמל הפרנסה עם שור ורשים מביאים תבואה אוכל פרנסה יוסף נלחם בעשו זה כנגד זה בעניין ממון כל ה אמריקאים אפים זה הכל כסף כל המלחמות גם עכשיו זה הכל כסף זה להעביר מהודו את הצינור של הגז דרך ישראל סעודיה זה הכל כסף הכל כסף כל המלחמות זה כסף מייצרים מלחמות בשביל למנוע איראן פתחה בהתקפה הזאת כדי למנוע את השלום עם סעודיה שלא ית החיבור של הכסף ורוסיה חוברת לירן בשביל שזה שהם לא יפסידו את הגז והכל זה כסף כסף כסף סף כ כתב רבי צדוק הכהן מלובלין שיוסף הוא חלק הקדושה שמפרנס את כל העולם נגדו קליפת עשו גוזל את כולם הוא נותן לך כמה מיליארדים אחר כך אומר לך מה לעשות תפסיד פה תפסיד כאן תעשה כאן תעשה כך כך כך כך כך גוזל את כולם יוסף הוא המשביר לכל מאכיל את כל באי עולם מפרנס הגדול של בית אבא יוסף גם גומל חסדים עם אחיו אף על פי שגם ללא עמו רעה חסד בשי נתינה בתפארתה יוסף הוא כוח הקדושה עשו גוזל אחרים ונותן לעצמו את הכל עשו זה סמל של קנאה גזלה ורציה הכל שלו לא צריך להזכיר לכם כן מה עשה עמלק הטלר ימח שמו וזכרו מה עשו באינקוויזיציה כל אל עשו כל הפוגרומים והכל יוסף טוב לבריות ועושה חסד עם כל העולם עשו רע לעולם גונב וגוזל והכל שלו עכשיו יאירו דברי חכמים המשלבים יוסף וישכר גוברים על עשו וישמעאל תורה וגמילות חסדים תזכרו תמיד בתורה וגמילות חסדים ניצלים מגוג ו ככה אמר רבי אליעזר כי זה כנגד השור והחמור הגמרא בבבא בת בבבא קמה יז אומר פסוק אשריכם זורעה על כל מים משלחי רגל השור והחמור זריעה זה צדקה מים זה תורה העוסק בתורה גמילות חסדים זוכה לחלק בנחלתם של השבטים יוסף וישכר שנמשלו לשור לחמור מטעם זה האוייבים עשו ישמעאל שמשולם גם לשור וחמור נופלים לפניו שנאמר משלחי רגל השור והחמור על ידי מה כם זורעי על מים צדקה חסד ותורה שור יוסף נתינה וחסד המשביר לכל ההפך מעשו גוזל ונטל לעצמו חמור ישכר עמוד התורה נושאת התורה כ רחיים על צברי חמור ותחומה אומר ויד שכמו לסבול הוא סובל את התורה אבל היא מעדנת ומקדשת את האדם כנגד ישמעאל שהוא פרא אדם וגם שטוף בזנות עשרה קבין של זנות ירדו לעולם תשעה נטלו ערבים נמצא שישמעאל הוא פרא אדם ושטוף בזנות יותר משר העולם כש ששם מישהו סיפר שהם הגיעו שמה אצל כל הבכירים של החמס ומצאו שמה כל מיני אביזרים שאני לא רוצה להמשיך אלה שמכסים את הנשים שלהם הם סרבלי עבודה אי אי אי איזה חרטא ברתא כן בתוספת עומק נתבונן ונראה שקדושת התורה קשורה לחוכמה כנגדה עומדת טומאת העריות שהיא קשורה לטיפשות ושכלו כל בהמה יודעת לעשות את זה זה לא צריך בשביל זה שכל כנגד התורה שהיא מעולה מכל החכמות שבעולם עומד החמור התיפה שבחיות שזה ישמעאל והטיפשות היא רעה חולה כי היא הפתח שגורל לידי עבירות כתב המהרל לכן אמרו במסכת סוו קורבנה של הסוה עשוי משעורים שהוא מאכל בהמה כי הי עשתה מעשה בהמה לכן תקריב קורבן שהו מאכל בהמה כי כשה הדעת מסתלקת הטיפשות שולטת ועושים עבירות וזה מה שאמרו חכמים זכרונם לברכה אין אדם חוטא אלא אם כן נכנסה בו רוח שטות מטעם זה כשהחל העם לזנות אמר המדרש במסכת סנהדרין כ שהמקום היה בש מקום של שטות וזוהי קליפת ישמעאל כחמור שהוא טיפש מכולם או בשעה ששולטת בו רוח שטות ממילא בוער בו יצר הזנות שי החומריות זה גילוי עריות ועל זה אמרו במסכת קידושין מט רה קבין של זנות ירדו לעולם תשעה נטלו הערבים כי קליפת ישמאל לקליפת הזנות מצרים היייתה ערבת הארץ וזאת משום שישמעאל הוא בן של שפחה מצרית הו בן האמה והגמרא בפסחים קיג אמרה שעבדים שתופי זימה והשורש הזה בא השורש הזה בא מה הראשון בתורה מי זה היה כנען ומה הוא ציווה לבניו אהבות את הזימה והם השפלים שבעולם וגם הטיפשים מכל האומות תראו כמה פרסי נובל יש להם וממילא הם גם שטופים מעריות וזה קשור זה בזה יש איזה ערבי אחד שצוחק על כל הערבים ואומר להם תראו היהודים כמה הם 15 מיליון בקושי יש להם רבע מכל פרסי נובל בעולם ואתם מיליארד 800 ואיין לכם בקושי שלוש זה מראה שאתם סתומים מעתה יאיר האור ב המרכבה העליונה יש שני פסוקים סותרים בנביא יחזקאל א'ד ארבע דמויות במרכבה אדם אריה שור נשר בנביא יחזקאל י יד הדמויות במרכבה אדם אריה כרוב ונשר נעלם השור כרוב במקום מה קרה הגמרא בחגיגה יג אומרת הנבי יחזקאל ביקש רחמים שלאחר חטא העגל דמות השור נעשתה קטגור איך יכול להיות שטג יעשה סנגור לכן הוחלף השור לכרוב הגאון נבי יונתן אייבשיץ זכר צדיק ברכה כיצד ייתכן שואל שבחא העגל עם ישראל מאמין לדברי הערב רב שאומרים אן לא אלוהיך ישראל מי פתי להאמין ששור אל אלוהיך ישראל מי פתי אלא הערב רב טענו טענה גדולה הם אמרו זה עגל בדמות השור במרכבה העליונה כי הטס שהיה חקוק עליו עלי שור והוציא את הארון של יוסף הוא מקור השפע והפרנסה ש במרכבה דמות השור יוסף נקרא בכור שורו בכור מרחל תפקיד הבכור לפרנס את אחו הקטנים כמו יוסף שהיה משביר לכל והאותיות כרוב זה גם המילה בכור ולא לחינה מוחלף השור לכרוב כרוב זה קרביה פירושו תינוק והוחלף השור לפני תינוק בדמות יוסף שור בכור כרוב ועכשיו אור גדול הטס שכתוב עליו עלי שור הנעוץ בקדושה ומשה משתמש לעלות את אהרון יוסף נטלו המכשפים המשוקץ ינקו משיפוע קדושתו והשתלשלות לעומק הטומאה יונק תמיד מהקדושה ועשו ממנו עגל ועוד שיקרו אלה אלוהיך ישראל כאילו דמות מהמרכז העליונה ב צערו לעגל תואר אלוקות כאילו העגל מעכשיו הוא המפרנס מה הראייה שהרי עלה עמו יוסף המפרנס אז מי יפרנס אותנו משה מת ראו את המיטה של משה כאילו מת אז מי יפרנס אותם עכשיו במדבר מי הנה השור אלה אלוהיך ישראל וואו תשמעו עכשיו משהו מגלה הרמז על הזוהר הקדוש כי תיסה שמזמינים עלי שור 611 בגימטריה סמאל לילית עוד פלא הוא אומר המילים גמילות חסדים ש כנגד יוסף שהוא מפרנס את הכל 611 כמניין עלי שור גמילות חסדים זה יוסף עלי שור וכמן סמאל לילית זה כנגד זה ממש ממש בעמוד התורה מיזה יסכר נכון תורה כמה זה 611 מי עומד כנגד החמור לא ישמעאל תורה 611 יהיה פרא אדם חמור 611 ישמעאל זה כנגד זה בדיוק זה לעומת זה עשה אלוקים בדיוק יוסף כנגד עשו ישכר כנגד ישמעאל עכשיו נבין מה באו לסמל השור והחמור ביציאת מצרים למה שלושת בעלי החיים האלה היו מחוייבים להיות בגאולה של ישראל למה אמרו במדרש עם ישראל נגאלו בזכות שלא שינו את שמם ולשונם לא היו פרוצים בערבה ולא דיברו לשון הרע עכשיו החמור כנגד קליפת ישמעאל שזה קליפה של הזנות ועריות כמו שאמרנו לכן הקדוש ברוך הוא מסמל עה יציאת מצרים מי רוכב על החמורים עם ישראל להורות שאינם פרוצים בערבה לא היה חוץ משלומית בדברי שפרסם הכתוב 210 שנה לא היה עריות ועבדים בדרך כלל פרוצים בעריות כן מרבה עבדים מרבה זימה וישראל היו עבדים ולא לא היה פרוץ גל נעול אחותי חלה גל נעול מעיין חתום זאת אומרת הם שמרו גם בזכות שרה אמנו שלא נכשלה אצל פרעו וגם יוסף שלא הכוח שלהם שמר על עם ישראל אז לא היו פרוצים בעריות לכן הם רכבו על החמורים להורות שהם כבשו את המעיינות שור הוא כנגד קליפת עשו שזה גזל ותאווה גזל ותאווה מה זה גורם גזל ותאווה עם ישראל היו מאחדים כל כך שלא דיברו לשון הרע חוץ משניים דתן ואבירם לא דיברו לשון הרע ולא עוד אלא שהשוטרים הגנו בגופם על העבדים ולא הלשינו עליהם שלא עמדו במכסה של הלבנים והוכו השוטרים של בני ישראל במקום אחיהם העבדים והתבאר שבעצם כל הירידה למצרים היייתה למטרה גדולה ביותר לרסן את התאווה בקור הברזל הרי הם ירדו למט שערי טומאה אז מה התועלת להוריד אותם איזה תיקון הם עשו לא הם היו צריכים להתנתק מהתאומים הם כל כך סבלו כל כך עונו כל כך שועבדו שלא היה להם רצון בכלל בכלל לשום תאווה רק הנשים הצדקניות היו באות ו מיפות את עצמן ועושות הכל בשביל להביא ילדים אבל הם לא רצו בכלל כלום אם באמונה הם נכשלו מה שווה שהם ירדו למצרים את שנה לא אמונה אפשר לעלות אותם תוך שנה ב10 המכות אבל לשבור להם את הגוף את החומריות את התאווה זה היה צריך 210 שנה והם באו לתקן את זה ואת זה הם תיקנו בתכלית בעבודה קשה בחומר ובלבנים שלא התעבו לא התעבו כבר לא למאכל לא לשינה ולא שום תענוגי עולם וזה אומר השור ומסמל הקדוש ברוך הוא ששתי הקליפות הטמאות של עשו ישמעל שהם שלהם של הטמאים האלה תקנו ישראל בשלמות לכן השור והחמור היו צריכים לסייע לבנים לצאת ממצרים והצלע השלישית הכלב בזוהר הקדוש מבואר שהחיבור בין שור לחמור יוצר כלב רבי צדוק הכהן מלובלין אומר שהכלב הוא חיבור של שני כוחות מה של השור ושל החמור והוא גרוע מכולם והוא העז שבחיות בשעה שנסע עשו את מחלת בת ישמעל התחברו שתי הקליפות האלה מי זה שתי הקליפות האלה השור והחמור ומה נולד עמלק וי וי ור של שני אלה הגרוע ביותר בזוהר הקדוש מבאר מה זה עמלק נוטריקון עם ילק עם שבא ללוק את דמן של ישראל זה הכלב זה הכלב זה העמלק עמלק זה הכלב המגלה עמוקות מגלה לנו סוד תתבוננו תתבוננו באותיות הפנימיות שבמילים שור וחמור בשור האות הפנימית ו בחמור האותיות הפנימיות מו ביחד נב כלב כלב משור וחמור יוצא כלב ומרשה אומר שכלב כולו לב הוא נאמן לאדון מאוד מאוד תראו הכלבים של צהל קופצים מגינים על החיילים והכל ישבית קברות בצהל לכלבים עם שמות עם תאריך עם הכל יכול להיות שאומרים גם תהילים וזה כן אולם במהר מוסיף פרט חשוב מאוד בבבא קמה ס הכלב תמיד נמצא תחת ממשלת אדונו בלבד אבל ואינו חפץ בשם יתברך וואו הוא נאמן רק לזה שמאכיל אותו מעלף אותו וזה שורש עמלק שורש עמלק עמלק נאמן לאמא שלו תמנע ולסבא שלו לעשו הם ציוו עליו לשנות את היהודים ולהרוג אותם כל הזמן לנקום כל הזמן למה תמנע לא נתקבלה בבית אברהם יצחק ויעקב והיא ציוותה אותו וואי וואי וואי לכן לא יהיה השם שלם בכיסא שלם עד שהוא ימחה את זכר עמלק מחו אמחה ניתן על זה שיעור זה מחייב שיעור טוב בעל הכלב למדנו אתמול באריכות אז עכשיו אנחנו יודעים ששלושת הבהמות האלה החיות האלה הם שייכות לגאולה יש בהם תרמז וזה מה שפה באחרית הימים עכשיו אתם רואים ישמעאל נלחם נגדנו עשו כאילו עוזר לנו אתם מכירים את העש כן ו בסוף כולם יהיו נגדנו גוג ומגוג זה 70 אומות העולם ידוע ש70 פרים זה היה מישמעאל ומעשיו כי זה המשפחות שלהם בדיוק 70 כמו שכתוב בתורה ואנחנו הקרבנו קורבנות לשלומם לטובתם אנחנו גם אומרים עושה שלום במרמ עושה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל אנחנו מבקשים ו אבל הם לא הם קליפות של שור וחמור ויוצא מהמהם כלב הריני מכונו קים מצוות חכמים רבי חנני בגש אומר ס נפי
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות