ובא לציון גואל - חלק א - הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 17.11.2022, שעה: 09:05
- - - אין זה התמלול! אלא עיקרי הדברים מהספר 'ובא לציון גואל' מאת הרב יוסף רובינשטיין שליט"א (עמ' יט-עמ' כז') - - -
פתיחה
א
לקט מדברי הח"ח וגדולי ישראל על מהות תקופתנו כימי עקבתא דמשיחא
המעיין בספר זה יראה כי הח"ח חוזר עשרות פעמים כדבר ברור על כך שאנחנו בודאי בזמן חבלי משיח ועקבתא דמשיחא ושהתקיימו כבר כל הסימנים של הדור שבן דוד בא וכגון רואים אנו שימות המשיח ממשמשים ובאים כי כל הסימנים שהובאו בגמ' פרק חלק מתקיימים כולם, זכור למרים פ"ד, ברור אצלינו שעומדים אנו בקץ גלותנו וימים אלה המה ימי עקבתא דמשיחא, או"מ ע, חומת הדת פי"ד, כבר נתקיימו כל הסימנים של עקבתא דמשיחא, או"מ נו, בית ישראל פ"ב זכור למרים פ"ד ופכ"ג שם עולם פי"ב, ועוד הרבה כעין זה.
וכפי הנראה מדבריהם של גדולי הדורות האחרונים דבר זה התקבל ומוסכם אצל כל גדולי ישראל מאז זמן הח"ח ועד היום וכדלהלן;
זה לשון תלמידו המובהק רבי אלחנן וסרמן זצ"ל עלינו להבין שהננו חיים כעת בתקופת עקבתא דמשיחא כל הסימנים על התקופה שנמסרו לנו בכתבי הקודש ובדברי רז"ל התגשמו במילואם אחד לא נעדר איש אינו יכול לדעת כמה זמן ימשכו חבלי הלידה דבר זה נעלם מעיני כל חי לבא לפומא לא גלי, קה"ר יב, י
זה לשון חז"ל במדרש אם יאמר לך אדם מתי קץ הגאולה באה אל תאמין בו לפי שנאמר "כי יום נקם בלבי" ליבא לפומא לא גלי פומא למאן גלי מדרש שוחר טוב ט, וקוה"ר יב, י.
אולם ברור שאנו נכנסנו כבר לתוך תקופה שהיא בערך לא רחוקה מהלידה, קובץ מאמרים ואגרות ח"א עמ' רפט.
כעין זה העידו בשם מרן הג"ר חיים עתר גרודז'ינסקי זצ"ל ומרן הגרי"ז מבריסק זצ"ל ומרן בעל הקהילות יעקב זצ"ל ראה נתיבות רבותינו מבריסק עה"ת ח"א עמ' רנח שהגרי"ז אמר לבנו הגר"מ שליט"א שאנחנו כעת בתוך השנים של חבלי משיח עי"ש ועיין עוד להלן הערה 44 מדברי הגרח"ע גרודז'ינסקי זצ"ל ועיין להלן בסיום המבוא א' מדברי מרן החזון איש זצ"ל.
וזה לשון ספר ארחות רבינו, ח"א עמ' רפז מרן הקהילות יעקב אמר שאנו קרובים מאוד לביאת משיח צדקנו כי כבר עברנו את רוב חבלי המשיח במלחמת העולם השניה שבה עבר עם ישראל יסורים נוראים והאריך בזה גם בשומר אמונים מאמר הגאולה פי"ב שהתקיימו סימני הגמרא ושבלי ספק בימות המלחמה הגדולה התחילו חבלי משיח ועיין עוד בקונ' צפית לישועה שציין לדבריהם של עוד מגדולי האדמו"רים שכתבו כעין זה.
וכך גם בשם גדולי האדמורי"ם ועוד מגדולי ישראל.
ז"ל ספר בית השואבה להגה"צ רבי שמעון שוואב זצ"ל פתח הבית ד' כאשר זכיתי לקבל פני צדיק הדור הח"ח שמעתי באזני מפורש יוצא מפי כהן גדול זי"ע כי הזמן העכשוי הוא בלי ספק עקבות המשיח ושהסימנים שמסרו לנו חז"ל כבר נתקיימו בנו וכו' ומפי השמועה למדנו ששאר מנהיגי הדור שליט"א רובם ככולם מוסכם ביניהם שאנחנו חיים כעת עתה ממש בתקופה האחרונה לפני ביאת הגאולה אך מובן מאליו שאין לאל ידינו לידע עד מתי ימי עקבות המשיח וליבא לפומא לא גליא וכו' .
וזה לשון מרן הגרא"מ שך זצ"ל מכתבים ומאמרים ב לפי כל הסימנים שמסרו לנו חז"ל ברוח קדשם בסוף מסכת סוטה מה שיהיה בעקבתא דמשיחא נתקיימו כולן במלואן לא חסר דבר וספרי החפץ חיים זצוק"ל מלאים מזה.
יתרה מזו מצינו שגדולי ישראל סברו שיש צורך חשוב לפרסם דבר זה לכולם שאנו בתקופת חבלי משיח וכדוגמת מה שעשה מרן הח"ח שראה לנכון לפרסם דבר זה לציבור בעשרות מכתבים ומאמרים .
וז"ל מרן הגר"א וסרמן זצ"ל במכתב להגה"צ ר' שמעון שוואב זצ"ל מה שכתב כת"ר כי צריך לפרסם גלוי לכל כי הננו עכשיו בתקופת עקבתא דמשיחא דבר זה ברור כשמש לכל המתבונן בכתובים ובדברי חז"ל סימני התקופה הזאת אשר כולם באו אחד מהם לא נעדר אבל להבטיח כי הגאולה תהא בקרוב זוהי עדות שקר כי דבר זה לא מסרו לנו בשום מקום לידע כמה יארכו חבלי המשיח ומפורש בכתוב דניאל יב, ד: "לך סתום הדברים" ואחרי שנגזר שיהיו הדברים סתומין מי יוכל לפותחן?!
ואודיעו אשר עלה בדעתי זה ימים רבים כי ראוי מאוד לאסוף מכתבי הקודש ומדברי רז"ל כל הכתובים והמאמרים מעניני תקופתנו וכפי שכתב הרמב"ם הל' מלכים יא, ב שכל דברי הנביאים מלאים מזה וראשית לכל מהכתובים בחומש כמו בפרשת נצבים והאזינו ולבאר את פשוטי הדברים ואח"כ להראות איך כל הדברים נתקיימו במילואן לא נפל דבר מהם וכל המסתכל ומתבונן בזה ימצא את עצמו כמסתכל באספקלריה המאירה ולו היה לי שעות פנויות לזה הייתי עושה כן אבל אין בידי לעשותה כי צריך לעסוק בזה שבועות אחדים בלי הרף וכו' קובץ מאמרים ואגרות ח"א עמ' שכט.
ואמנם הגה"צ ר' שמעון שוואב זצ"ל כתב אח"כ ספר בענין זה בשם בית השואבה ובו הוא מבאר באריכות איך התקיימו כל הסימנים שנתבארו בחז"ל על דור שבן דוד בא וכן את הבטחות התורה והנביאים שהתקיימו עי"ש.
וכידוע אח"כ גם הגר"א וסרמן עצמו עסק בענין זה וכתב על כך את ספרו עקבתא דמשיחא ונדפס שם בקובץ מאמרים ואיגרות ח"א ועי"ש עמ' שלא.
וכידוע גם גדולי בעלי המוסר היו רגילים לדבר על כך הרבה בשיחותיהם כדי לעורר את הציבור לדעת את התפקיד והנסיונות של ימים אלו להלן מספר ציטוטים מספריהם.
ז"ל הגה"צ רבי אליהו דסלר זצ"ל דורנו הוא בודאי דור עקבתא דמשיחא מכתב מאליהו ח"ג כל יעודי חבלי משיח נתקיימו כבר שם ח"א 210, עכשיו אנו בלי ספק בזמן עקבתא דמשיחא שם ח"ה 308, ח"ד 129 ועוד הרבה.
וז"ל הגה"צ רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל המתבונן יראה במו עיניו שימים אלו הם ימי עקבתא דמשיחא אור יחזקאל אמונה עמ' רצז עלינו לצפות למלך המשיח שכבר נתקיימו בנו הסימנים שמנו חז"ל בעקבתא דמשיחא שם עמ' ש.
וז"ל הגה"צ רבי אליהו לאפיאן זצ"ל עתה כבר עומדים על סף הגאולה ונתקיים כל מה שאמרו חז"ל שיהיה בעקבתא דמשיחא לב אליהו פרשת וארא, בדורנו רואים בחוש שנתקיימו כל דברי חז"ל במשנה סוף סוטה מה שיארע בעקבתא דמשיחא ולא חסר אפילו כקוצו של יוד וכן מה שאמרו חז"ל בסוף סנהדרין גם הצרות שהיו בשואה ודאי היו מחבלי משיח שם פרשת ואתחנן.
ב
המטרה והתכלית בבירור ענינים אלו
אמנם צריך להבין מה הסיבה להתעסקות מרן הח"ח ושאר גדולי ישראל בבירור זמן תקופתנו וסימני הגמרא הרי ידועים דברי הרמב"ם פי"ב ממלכים ה"ב שכתב בזה הלשון יראה מפשטן של דברי הנביאים שבתחילת ימות המשיח תהיה מלחמת גוג ומגוג וכו' ויש מן החכמים שאומרים שקודם ביאת המשיח יבוא אליהו וכל אלו הדברים וכיו"ב לא ידע אדם איך יהיו עד ושהיו וכו' ועל כל פנים אין סידור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיו"ב ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה וכו' אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר עכ"ל.
בביאור הענין כתב הגה"צ ר' שמעון שוואב זצ"ל בפתיתה לספרו בית השואבה ד' שדברי הרמב"ם מוסבים דווקא על תקופת הגאולה של ביאת המשיח ואליהו ומלחמת גוג ומגוג שעל תקופה זו אין לנו לעסוק בנסתרות ובמה שאין לנו כעת נפקא מינה בו אבל כל מה שכתוב בתורה ובנביאים ובחז"ל על התקופה שלפני ביאת המשיח דהיינו על סוף הגלות זמן אחרית הימים חבלי המשיח עקבתא דמשיחא ודור שבן דוד בא ודאי עלינו לעסוק בו כי כל אלו הדברים אינם סודות ולא סתרי תורה אלא מחלק הנגלה שמחויב כל איש פשוט מישראל ללומדם ולהתעסק בהם ככל שאר חלקי התורה ואדרבה יש תועלת גדולה בלימוד ענינים אלו בתקופה זו כדי להביא את האדם לתשובה והכנה לגילוי מלכות ה' ולהתחזק בבטחון בה' בזמן הצרות.
א.ה. נראה להוסיף עוד כי אף אם אולי כוונת הרמב"ם היא שאין לעסוק גם בהגדות ומדרשות של התקופה שלפגי ביאת המשיח אבל היינו דווקא כשעוסק בו בתורת סוגיה בעלמא כיוון שדברים אלו אינם מבוררים וגם לא יביאוהו לידי יראה ואהבה אבל מי שעוסק בו בזמן שנראה לו כאותה התקופה וכל מטרתו כדי לדעת מה חובתו ותפקידו בעת הזאת על כך ודאי מחוייבים כי אדרבה זוהי כל מטרת הלימוד להביא לידי התחזקות ויראה ואהבה ואולי זה גופא הסיבה שהגמרא כל כך האריכה בזה בסנהדרין שם ובסוף סוטה כדי שאלו שיהיו באותו הדור ידעו שעליהם להכין את עצמם.
ואמנם המתבונן בספרי הח"ח יראה שהח"ח כמעט לא התעסק בעצם ביאור הגמרות על סימני התקופה ורק במקום אחד האריך קצת לבאר איך התקיימו הסימנים עין להלן פרק ב ג ועיקר מה שהתעסק הח"ח הוא רק במה שיוצא למעשה מענין זה והוא לברר את חובתנו ותפקידנו בעת הזאת וכפי שיראה הרואה להלן בספר שמטרת הח"ח בפרסום דבריו לא היה כדי לשמח את האנשים שהגאולה קרובה וגם לא להרגיע אותם מהצרות בכך שידעו שזה חבלי משיח אלא אדרבה מטרתו היתה לעורר על החיובים המיוחדים שיש לנו בעקבות הסימנים שאנו בתקופה הקרובה לגאולה.
נצטט כאן בקצרה חלק מהחיובים שכתב הח"ח שאנו חייבים בהם במיוחד בתקופה זו יותר מבעבר מחמת סימני הגמ' שהתקיימו.
א] לצפות יותר לישועה
כן נראה ממה שכתב הח"ח לדינא בליקוטי הלכות סוף סוטה בהערה וז"ל הנה איתא בשבת ששואלין לאדם בשעת הדין צפית לישועה וזה היה אפילו בזמנים שלפנים וכל שכן כהיום שאנו רואים שנתקיים כל מה שאמרו חכמים במשנה בסוטה וגם כל הסימנים האמורים בפרק חלק ובסוף מסכת כתובות הכל יצא לאור ב"ה א"כ בודאי יש לנו לצפות לישועה בב"א וכעין זה בלקוטי אמרים ספ"א.
ב] להזדרז לחזור בתשובה,
זכור למרים פ"ד ובפרט כשיש צרות כי אמנם תמיד כשיש צרות יש חיוב מיוחד לחזור בתשובה אבל בצרות חבלי משיח החיוב גדול יותר, חומת הדת פי"ג אגרות ומאמרים סו.
ג] לימוד קדשים הלכה למעשה
כיון שלפי כל הסימנים שנתנו לנו חז"ל בלי ספק שאנחנו עומדים היום ערב ביאת המשיח אי לדידי צייתי גדולי ישראל היה להם לסדר חיבורים לפני ישראל בעניני הקודש והמקדש, הסכמה לספר יד דמה, וכך אמר הח"ח לבנו שאף על פי שהראשונים לא התעסקו כל כך בלימוד קדשים כיון שאינו נוהג בגלות אבל אנחנו שאנו קרובים אל הגאולה עכ"פ יותר מהם "עת לעשות לה'" לברר הכל הלכה למעשה, קיצור תולדות חייו נב, וע"ע תורה אור פי"ב.
ד] סימני חבלי משיח מחייבים אותנו לעסוק בתורה וחסד בכל היכולת כדי להנצל מחבלים אלו ולברוח מאוד מעצות היצה"ר לבטלנו מתורה, חתימת הספר שם עולם ח"א בסופו זכור למרים פכ"ג.
ה] להרגיש כמו בנעילה ולנצל כל רגע להרויח עוד תורה ומצוות.
כמו שבנעילה אדם יודע שזה הזמן האחרון להחתם לחיים והוא מתחזק לשוב בתשובה ולא להיות נרדם כך צריך להרגיש כעת כי אנחנו כבר קרובים לימות המשיח שהם ימים שאין בהם הפץ ונגמר כל העסק ובודאי כל אחד צריך כעת לחוס על נפשו ולנצל כל רגע ולהחשיב כל יום כשנה ולשמוח בכל מצוה ומעלה ועבודת ה' שהוא מצליח לחטוף, ליקוטי אמרים בהשמטה.
ו] שנדע שבשמים יש כעת מלחמה גדולה על ביאת המשיח וצריך כל מצוה שלנו כדי לנצח.
אחרי שידוע לנו שימינו אלה המה ימות המשיח ואף שלא נדע בבירור זמן ביאתו באיזה שנה יבוא אך עלינו לדעת כי לא רחוק היום ההוא ובודאי למעלה ישנם אלפי אלפים מלאכים פרקליטים המלמדים זכות עלינו ודוחקים למהר קץ הגלות ולעומתם מתגברים אלפי אלפים מלאכים מקטרגים המעוררים חובה עלינו וחפצים לאחר קץ הגלות שימשך עוד איזה זמן האם עלינו כעת לשבת בחיבוק ידים מי יודע אם יתרבו הזכויות או ח"ו העונות וכל אחד ואחד יחשוב שבו תלוי הדבר להכריע לכאן ולכאן על ידי מעשיו, אגרות ומאמרים ג.
וראה עוד בשומר אמונים, מאמר הגאולה פ"ח שהביא מהקדמונים שכל המלחמות שיש למטה בזמן חבלי משיח הם כדי להודיע לישראל מה שנעשה כעת בשמים ממעל שיש שם מלחמות גדולות ועצומות בלי תכלית של המקטרגים ושרי אומות העולם הלוחמים כנגד הגאולה ורצון ה' הוא שנדע מזה שהקב"ה רוצה מאוד לגאול אותנו ועלינו להתחזק מצידנו בתשובה ומעשים טובים.
ג]
איסור חישוב קיצין
אמנם עדיין צריך להבין הכיצד התעסקו גדולי ישראל בבירור ענין זה של הסימנים שנאמרו בגמרא על דור עקבתא דמשיחא הרי כידוע כתב הרמב"ם, פי"ב ממלכים ה"ב וכן לא יחשב קיצין אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר.
ונראה שאינו קשה כלל כיון שבגמרא וברמב"ם מבואר שעיקר טעם איסור חישוב הקץ הוא כיון שיכול לצאת מזה מכשול להמון העם באם יהיה טעות בחישוב הקץ ויראו שבא הקץ והמשיח לא בא ואם כן פשוט שבל איסור חישוב הקץ הוא רק כשמחשבין באיזה שנה או תקופה אמור להיות קץ הגאולה אבל כשמבררים את הזמן שלפני הקץ את התקופה האחרונה של הגלות אין בכך איסור כיון שחישוב זה עדיין אינו מברר כלום על זמן קץ הגאולה משום שאין איתנו יודע עד כמה תארך זמן זה של עקבתא דמשיחא וחבלי משיח.
בגמרא משמע שהאיסור הוא רק באלו שמחשבים את הקץ ואומרים שכיון שהגיע הקץ ולא בא שוב אינו בא וכלשון הגמרא סנהדרין צז: תיפח עצמן של מחשבי קיצין שהיו אומרים כיון שהגיע הקץ ולא בא שוב אינו בא ואולם הרמב"ם הנ"ל לא חילק בדבר ומשמע מדבריו שהדברים נאמרו על כל מחשבי הקיצין גם אם לא נפגעו באמונתם.
ואולם הרמב"ם באיגרת תימן פירש להדיא שטעם האיסור של חישוב הקיצין הוא מחשש מכשול, וזה לשונו עמ' קנא הוצאת מוהר"ק: וביאר לנו דניאל עומק ידיעת הקץ והיותו סתום ונעלם ולפיכך מנעום חכמים מלחשוב הקצים לביאת המשיח לפי שיכשלו בהם ההמון ושמא יטעו בראותם שבאו הקצים ולא בא וכן אמרו חז"ל תפח רוחם של מחשבי קצים לפי שהם תקלה לעם לפיכך התפללו עליהם חכמים שתפח דעתם וישחת חשבונם
סימני חבלי משיח אין בהם בירור לזמן הקץ
וזה לשון מרן הגר"א וסרמן זצ"ל במכתב הנ"ל להבטיח כי הגאולה תהא בקרוב זוהי עדות שקר כי דבר זה לא מסרו לנו בשום מקום לידע כמה יארכו חבלי המשיח.
א.ה. בגר"א מבואר שתקופת חבלי משיח הוא 70 שנה, עיין אבן שלמה פרק יא הערה ד, אמנם גם בזה אפשר שאין הכוונה לשבעים שנה רצופות דווקא אלא שסך הכל זמן הצרות והחבלים יהיו 70 שנה ואולי הם פרוסים על פני יותר שנים וצ"ע.
ובאמת מרן הח"ה עצמו כבר הזהיר על כך בספרו וזה לשונו אל יטעה הקורא בדברינו שהגיע זמן אחרית הימים שאנו מחליטים שעת זו היא זמן הקץ בצמצום כי הדבר הזה בודאי סתום וחתום עד הגלות נגלות אור ישועתו אבל על כלל הזמן אנו אומרים שהעת הזאת בודאי חבלי משיח הוא כי נתקיים בו כל הסימנים שנאמרו בגמרא אודות הזמן ההוא ועד כמה ימשך לא נוכל לדעה וביד ה' לשים קץ לחבלים ולמהר הלידה, חומת הדת פי"ג.
ונראה להוכיח מעצם הגמ' שם שבחישוב תקופות אלו שלפני הגאולה אין איסור חישוב קיצין שהרי הגמ' האריכה לבאר את כל סימני עקבתא דמשיחא ודור שבן דוד בא בסמוך ממש לדין של איסור חישוב קיצין ועל כרחך שבכך אין איסור זה וכנ"ל.
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות