הפלא ופלא - אות ז - חלק ב | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 10.09.2022, שעה: 21:26
- - - אין זה התמלול, אלא עיקרי הדברים מהספר 'הפלא ופלא' (לכתבה על ספריו - לחץ כאן) באדיבות הרב המחבר שליט"א - ישר כחו! - - -
זוהר
מפני מה כשמזכירים את ספר ה"זוהר" מכנים אותו בשם ה"זוהר הקדוש", ואילו את הגמרא אין מכנים בשם "הגמרא הקדושה"? ביאר הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן בשם ה"חפץ חיים", כי הכינוי "קדוש" פירושו מובדל, ורק אדם שמובדל ראוי ללמוד "זוהר", ואילו גמרא נלמדת על ידי כל אדם ואדם.
זיווג
אדם שמטבעו הוא פזרן – יזווגו לו מן השמים אשה עם טבע הפוך, כדי שיהיה איזון. אדם שמטבעו הוא רחמן – יזווגו לו מן השמים אשה עם מידה של אכזריות. אדם שמטבעו הוא בעל רגש, יתן לו ה' אשה שכלתנית. כל זאת עשה אלוקים כדי שילכו שניהם בדרך האמצע ולא בדרך קיצונית.
הואיל ובדרך כלל הקב"ה מזמן לאדם אשה עם טבעים שמנוגדים לו, משום כך צריך את השכינה ביניהם, כדי שישכון השלום בביתם.
זאת כוונת הפסוק (משלי טז, ז) "ברצות ה' דרכי איש גם אוייביו ישלים עמו", ומובא במדרש "אוייביו – זו אשתו". אשתו נחשבת לאוייב מחמת התכונות המנוגדות, וכדי ש"אוייביו ישלים עמו", צריך "ברצות ה' דרכי איש".
\
קבלה מפי רבי אליהו לופיאן: אדם שרוצה למצוא את זיווגו מהר ובקלות, יפתח את שתי ידיו ויפרשם כלפי השמים בעת ברכת כהנים, כאדם המבקש שירד שפע וברכה על צרכיו.
הגר"א לופיאן הוסיף, כי עצה זו מועילה לא רק למציאת שידוך אלא לכל העניינים הנצרכים. יש אומרים כי עצה זו מועילה רק בראש השנה.
זיווג שני
אדם שנושא אשה ששמה כשם אשתו הראשונה – אחת מהשתיים: או שזיווגו לא יצליח, או שאחד מהם ימות במהרה. כן כתב ה"רוקח" (בספרו "חכמת הנפש" דף כב, ב).
זיכוי הרבים
מעלתו של מזכה הרבים גדולה יותר ממלאך. כן מבואר ב"חובת הלבבות" (שער האהבה, פרק ו): "וראוי לך אחי לדעת, כי אילו היה קרוב למלאכים במידותם הטובות – אינם כזכויות מי שמורה בני אדם אל הדרך הטובה ומיישר הרשעים אל עבודת הבורא".
מקובל מרבי אליהו לאפיאן זצ"ל, כי ברכה שנאמרת מפי מזכה הרבים – שווה במעלתה ובערכה לברכה שיוצאת מפי ה', שנאמר (ירמיה טו, יט): "ואם תוציא יקר מזולל, כפי תהיה", כלומר כל אדם שמזכה את הרבים ומוציא יקר מזולל – פיו כפי הקב"ה.
רבנו יונה בספרו "שערי תשובה" (ג, כו) כותב, כי מעלתו של מזכה הרבים גדולה יותר ממעלת הנביאים.
זימה
כאשר אחד מבני הזוג חושב מחשבות של זימה וטומאה בעת הזיווג – הוא ממשיך לולד נפש טמאה. מאידך, כאשר בני הזוג חושבים מחשבות טהורות – הם מעבירים לולד נפש קדושה. כן כתב ה"אור החיים" הקדוש (ויקרא יב, ב).
זיעה
כל זיעה הנפלטת מבני אדם היא סם המוות – פרט לזיעת הפנים. כן מבואר בירושלמי (תרומות פ"ח, ה"ג).
הזיעה היוצאת מגוף האדם – גורמת לכילוי הבגדים. כן כתב הרמב"ן (דברים ח, ד).
בהיות ישראל במדבר – מוסיף הרמב"ן – הבגדים לא בלו במשך ארבעים שנה, משום שעם ישראל לא הזיעו כל זמן שהותם במדבר, מפני שאכלו את המן, "וטבע המן היה שלא להוליד זיעה".
האבר שמזיע יותר מכל האברים הוא האף. לכן נאמר "בזיעת אפיך". כן כתב בעל "מחברת הערוך" (חלק השרשים, שורש אף).
\
בטרם כל אכילה – "צריך האדם לעסוק באיזו מלאכה המחממת את בעליה, כי זה עוזר אל העיכול". כן כתב ה"כלי יקר" (בראשית ג, יט).
הוא אף מביא סמך לדבר: "בזיעת אפך תאכל לחם" – "יש סמך מכאן לדברי הרופאים האומרים שקודם האכילה יזיע מעט". וכן נאמר (תהלים קכח, ב): "יגיע כפיך כי תאכל אשריך וטוב לך".
זיקנה
חולשת הזיקנה אינה נגרמת כתוצאה מאכילה לקויה במהלך החיים או כתוצאה מגורם גשמי אחר. הגורם היחידי לחולשה זו הוא גזירת ה' בלבד. כך כתב בעל ה"עיון יעקב" (שבת דף עז).
כך גם מצינו כי "שלושה בעלי חיים ככל שמזקינים מוסיפים גבורה: דג, נחש וחזיר". וכידוע, מאכלם של הללו הוא הגרוע ביותר מכל מאכל של בעל חיים אחר, ועם כל זאת הם מוסיפים גבורה, ומכאן שלא סוג המאכל גורם לגבורה.
זית
העץ היחידי שאינו מקבל הרכבה של עץ ממין אחר הוא הזית. מחמת מעלה גדולה זו, זכה הזית להיות העץ היחידי שלא נמחה במבול, וממנו מדליקים את המנורה בבית המקדש, יען כי לא השחית את דרכו על הארץ. כן מבואר במדרש (ויקרא לא, ח).
זכוכית לבנה
זכוכית לבנה היא זכוכית גמישה במיוחד. כוס העשויה מזכוכית כזו ניתן למועכה בתוך כף היד עד היותה לכדור קטנטן, אך כאשר פותחים את היד הכוס חוזרת לגודלה המקורי כשהיא בשיא יופיה והדרה.
מקורה של זכוכית לבנה הוא מ"צור", והיתה בשימוש רב עד חורבן בית המקדש. "משחרב המקדש פסק יין קרוש, ופסקה זכוכית לבנה" (ירושלמי סוכה פ"ד, ה"ו).
בספר "חבת ירושלים" (מאמר חוף הים, אות יח) מסופר: "מעשה שפעם אחת קרא שר אחד את היהודים חשובי העיר, ואמר שיראה להם דבר חידוש, והוציא מבית גנזיו כוס אחת של זכוכית, והיה כתוב עליה: 'זה הכוס שלח חירם מלך צור לשלמה בן דוד מלך ירושלים', והפלא היה, שנכנס לתוך כף יד הסגור כמו חתיכת עיסה, ובפתיחת היד עמד בשלימות כמקודם".
זכר; נקבה
מגיל עשרים ועד גיל שישים – המיתה מצויה יותר בנקיבות מאשר בזכרים. מגיל שישים ומעלה - המיתה מצויה יותר בזכרים מאשר בנקיבות. כן כתב בעל ה"עקידה" (סוף פרשת בחוקותי, בהג"ה): "הנסיון יורה, שהמיתה משנת שישים והלאה ממהרת לבוא יותר באנשים מבנשים, תחת כי בימי הנעורים משנת עשרים והלאה המיתה מצויה יותר בנשים בעת לידתן, או בעבור היותן עקרות ומשכלות".
\
קיימת שנה שרוב הנולדים בה הם וולדות זכרים. שנה זו היא שנה מעוברת. כן העיד בעל ה"אלף כתב" (אות סב) בשם מוהל זקן.
\
כידוע, זכר נולד כשפניו כלפי מטה, ואילו נקבה נולדת כשפניה כלפי מעלה, כמבואר בנדה (לא, א).
קיימת קבלה, שאם קרה שזכר נולד ופניו למעלה, אותו זכר לא יוליד, "משום שהוא מצד דנוקבא". וכן כשנקבה נולדת ופניה למטה, היא לא תלד לעולם, "משום שהיא מצד דדוכרא" – "ובדוק הוא".
ברם, אם הנקבה שנולדה כשפניה למטה כזכר, תנשא למי שנולד כשפניו למעלה כנקבה – "אז מולידים".
כן כתב בעל "יפה ללב" (ח"ו, דף נו, א) בשם "מדרש אליהו", שקיבל מתלמיד חכם, שקיבל מרבותיו.
\
לעולם הנקבה יולדת ולא הזכר. הדברים אמורים הן בעולם החי והן בעולם הצומח. פרט לדקלים שיש בהם מינים "שהזכר עושה פירות והנקבה אינה עושה פירות". כן מבואר ברע"ב (פסחים ד, ח).
זכר לחורבן
כל בית שהותירו בו אמה על אמה ללא סיד, בקיר שמול הפתח, באופן שנראה מיד כשנכנס לביתו, כדי שיזכור את חורבן בית המקדש – "אז אותו הבית נכון עד העולם, וכל הדרים בו".
כן כתבו החיד"א ("עבודת הקודש") ובעל "מועד לכל חי" (פרק י, אות צה).
זכרון
חז"ל מספרים על חכם שזכר והכיר את הנשים שסייעו לאמו בשעה שכרעה ללדת אותו. חכם זה היה רבי יוחנן (ירושלמי כתובות פ"ה, ה"ו).
כמו כן, הם מספרים על חכם שזכר והכיר את המיילדת שלו. חכם זה היה שמואל (שם).
כמו כן, מסופר על חכם שזכר והכיר את המוהל שמל אותו בהיותו בן שמונת ימים. חכם זה היה רבי יהושע בן לוי (שם).
זכרון; שכחה
שמעת חידוש יפה ואתה חפץ לשמרו בזכרונך – צור בלבך התפעלות מהחידוש. כן כתב בעל "כנסת יחזקאל" (פרק כג, עמוד שי): "כדי לזכור, צריך להתפעל מכל דבר חדש ששומעים, להתלהב מכל דיבור ברש"י ובתוספות".
וכך פירש הרד"ק את הפסוק (תהלים קיט, טז): "בחוקותיך אשתעשע לא אשכח דברך": "בחוקותיך אשתעשע – שאני מתבונן בהם, אני משתעשע בהם, לפיכך לא אשכחם, כי הם לי לששון ולשמחת לבב".
\
מקובלנו, שהזכרת שמותיהם של עשרת בני רב פפא, הנאמרים בסיום מסכת, מועילה מאוד לביטול שכחה. כן מבואר בספר "האשכול" (הלכות ס"ת, עמוד מט).
כמו כן, יש ענין גדול להזכיר את שמותם של גדולי הדורות בשעת הלימוד. ולכן, גם אדם שלומד בקיאות, יאמר – למשל – שהתוספות או ה"קצות" עמדו על גמרא זו, אפילו אם הוא לא אומר את תוכן דבריהם, שכן עצם הזכרת שמותם מעוררת זכות גדולה בשמים. כן כתב בעל "נחלי מים" (עמוד תתקל"ט).
\
הרוצה לזכור את כל אשר למד – יעסוק בהלכות שבת. כך יעץ בעל "ויואל משה" מסאטמר לאדם שלקה בשכחת התורה. הוא הוסיף רמז לדבר מזמירות של שבת: "זכרו תורת משה, במצות שבת גרוסה" – כדי לזכור את תורת משה, יש לגרוס ולשנן את מצות השבת והלכותיה".
\
לימוד ללא חשק – הורס את הזכרון. כן מבואר בספר "רשפי אש" (אות נח): "על ידי התמדת הלימוד שלא בחשקות וחיות – נתקלקל הזכרון, ולכן יגביר עצמו ללמוד בחפצה ותשוקה".
\
אדם שמעוניין לשפר את זכרונו: בעת אמירת פרשת "קדש" לאחר הנחת תפילין, יכוין בתיבות "והיה לך לאות על ידך ולזכרון בין עיניך למען תהיה תורת ה' בפיך" – תוך כדי משמוש בתפילין. כן מובא ב"כתבי חסידים הראשונים" (אות ג).
עצה נוספת לחיזוק כח הזכרון: ירבה להביט בציציותיו בכל עת שיוכל, שכך אמרה תורה: "וראיתם אותו וזכרתם". כן אמר ה"חת"ם סופר".
\
מה ששנינו במסכת הוריות (יג, ב), ש"כל הרגיל בזיתים – משכח תלמודו", אין זה אלא בזיתים חיים, ולא בזיתים כבושים. כן מבואר בהגהות יעב"ץ (הוריות יג, ב): "הרגיל בזיתים משכח את התלמוד, חיים, מה שאין כן כבושים".
\
מקובל בשם האריז"ל, כי אדם שאוכל זיתים, ומכוין בשעת אכילתו בשמות הקודש: "אל אלהים מצפך" (בגימטריה "זית"), לא רק שאינו בא לידי שכחה, אלא אף זוכה לזכרון (ראה שו"ת "אפרקסתא דעניא" חלק ד סימן שפה).
\
חזרה סגולה לזכרון. לא רק לזכירת המסכת שעליה חזרו, אלא לזכירת מסכתות אחרות שעליהן לא חזרו, כי החזרה משמשת כסגולה לזכרון. כן מבואר בספר "ירבה תורה" (הקדמה): "לחזור על לימודו הוא סגולה לזכרון, לא בדרך הטבע רק גם בדרך סגולה הוא, דאיתא שיכולים לחזור על מסכתא אחת ולזכור מסכתא אחרינא".
\
אדם שאומר לחברו דבר תורה וכוונתו רק לשם שמים, ואף השומע מתכוין לשם שמים בלבד – "אזי התורה ההיא לא תשתכח ממנו לעולם, כי המלאך שנעשה מהדיבור והמחשבה של שניהם יזכירו הדברים לעולם". כן מבואר בספר "צמח ה' לצבי" (פרשת מטות).
\
אדם שהוא עמקן וחריף – הוא לא בעל זכרון. כן כתב בעל "קיצור שולחן ערוך" בספרו "אפריון" (פרשת לך לך): "ידוע אשר מדרך החריפים להאריך בפלפול, ועל ידי זה לא ימהר למלאות כריסו בהלכות. גם אמרו המחקרים, כי מי ששכלו צח ביותר – אין לו כח הזוכר כל כך. מה שאין כן מי שאין לבו חזק כל כך בחריפות – יותר מהר ימלא כריסו בהלכות פסוקות".
זכרון יום המוות
מחבר הספר "פחד יצחק", הגאון רבי יצחק חזקיה ב"ר שמואל לאמפרונטי זצ"ל, מגדולי חכמי איטליה, בהיותו בגיל ארבעים ואחת ביקש מהנהלת הישיבה בה הרביץ תורה לעדרים, להעניק לו את אחד השולחנות עליהם למד תורה במשך שתים עשרה שנה, ומשולחן זה הוא בנה לו ארון לקבורתו.
ארון זה היה מונח לפניו בחדרו לזכרון ליום מותו ועליו כתב בחרוזים:
הבט ילוד אשה, עזוב דרכך, כי עד הלום בא אחרית כל גבר, את בוראך בימי בחורותיך תזכור, ותשיש יום מצוא הקבר.
זמירה
"זמירה" הוא עוף שבימי הקיץ משורר באילן ללא הפסקה עד שכריסו מתבקעת והוא נופח את נפשו. יש לו כזו עריבות ומתיקות בזמרה עד שהוא מקריב את עצמו למענה. כן כתב בעל "שבט מוסר" (פרק כב).
זמר
ה"זמר" הוא בעל חיים שאוהב לשמוע קול זמרה ומרבה לרקוד. כשרוצים לצודו, מתקדמים לעברו שני ציידים. אחד מהם מזמר בשריקה, וכאשר ה"זמר" מתקרב למקור הזמרה, אזי הצייד השני קופץ עליו לתופסו. כן מבואר בספר ה"רוקח" (על התורה, פרשת ראה) ובספר "שער השמים".
זקן
אדם בעל זקן מפוצל – הוא אדם ערמומי. כן מבואר בגמרא ורש"י (סנהדרין ק, ב): "מאן דאית ליה מעברתא בדיקניה – שזקנו מחולק ומפוצל ויש בין שני שבילות כמין מעבר – כולי עלמא לא יכלי ליה בערמימותיה – דמתוך שחשב כל ימיו בערמות, הוא משים ידו לזקנו ומושך, כאדם שמחשב עד שנקרחה".
ראה גם "ערוך" (ערך מעברתא), שבעלי חכמת הפרצוף הסכימו, שזקן מפוצל הוא סימן לערום.
זרע של קיימא
בני זוג שעדיין לא נפקדו בזרע של קיימא, יבקשו משני כהנים מיוחסים מארץ ישראל, שלפני שהם מברכים את העם בברכת כהנים – יעתירו בעדם לה' שיפקדם בפרי בטן. כן יעשו מידי יום ביומו עד שיפקדו. כן כתב רבי משה שטרנבוך (שו"ת "תשובות והנהגות" חלק א סימן תשצ).
גם לימוד קבוע מתוך הספר "אור החיים" על התורה שחובר על ידי רבי חיים בן עטר, בכוחו לפקוד את הלומד – או את מי שלמדו עבורו – בזרע של קיימא. כן כתב בעל "עוד יוסף חי" (עמוד קיח).
רבי עקיבא איגר, במכתב לתלמידו שהיה חשוך בנים, יעץ לו לייחד קופה שמידי פעם הוא ואשתו ישלשלו לתוכה כסף עבור לומדי תורה, וישאו תפילה קצרה לה' שיפקדם בזרע של קיימא. בהמשך הזמן כשיצטרף סכום נכבד, יחלקוהו ללומדי תורה.
כמו כן – יעץ רבי עקיבא איגר – לתרום נרות לבית הכנסת שידלקו לפני העמוד בשעת התפילה.
\
יש נשים שאינן יכולות ללדת משום שהרחם שלהן מצומק. קיימת עצה מועילה להרחבת הרחם: "והוי זהיר בכבוד אשתך כדי שלא תהיה עקרה. כן הוא במסכתא דרבי אליעזר. ושמעתי הטעם, שהצער לאשה מכווץ האם שלה באופן שאינה יכולה לקבל ולד, ובזה כשאינו מכבדה מצטערת הרבה ונעשית עקרה, כי הכבוד לאשה משמחתה". כן כתב בעל "מעיל צדקה" (אות שפו).
\
אשה שרוצה לזכות לבנים תלמידי חכמים – תרכוש ספרים ותשאילם ללומדי תורה. כן מבואר בספר "מעבר יבוק": "אשה שקונה ספרים להשאילן לאחרים ללמוד בהם – זוכה לבנים תלמידי חכמים". וכך גם ה"שפת אמת" היה ממליץ לשואלים אותו.
\
קיימת עצה לחשוכי בנים, שיקבלו על עצמם, שכאשר יולד להם בן, יקראו לו "שמעון", על שם רבי שמעון בר יוחאי, או שיקבלו שאת תגלחתו הראשונה של הבן יעשו במירון, "ורבים עשו כן ונושעו". כן מבואר בספר "טעמי המנהגים" (ענייני הילולא דרשב"י עמ' רסג), ובספר "חמדת ישורון" (עמוד קמח), ובספר "הילולא דרשב"י" (דף ט, א).
זרעים
אדם שיסתכל בגרגיר זרע פרי על ידי מכשיר הגדלה, כטלסקוף וכדומה, יראה בו אילן שלם על כל חלקיו, גזע, ענפים, עלים ופירות. ובאותם פירות הנראים בתוך הזרע יש גם גרגירי זרע, וגם בהם נמצא עץ שלם על כל חלקיו ופירותיו אשר זרעו בתוכו, וכן הלאה עד בלי די. נמצא, כי בזרע העץ הראשון שנברא בבריאת העולם, ברא הבורא את כל העצים שיהיו עד סוף כל הדורות.
על פי זה ביאר בעל ה"פרדס יוסף" (בראשית א, יב) את הפסוק "אשר זרעו בו", שכל זרעו עד עולם כבר נמצא בו.
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות