המכות על פרעה לימוד לדורות... לא לרצון תהיה ללצון | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 25.01.2021, שעה: 07:30
המכות על פרעה לימוד לדורות... לא לרצון תהיה ללצון
"וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עוֹד נֶגַע אֶחָד אָבִיא עַל פַּרְעֹה אַחֲרֵי כֵן יְשַׁלַּח אֶתְכֶם כָּלָה גָּרֵשׁ יְגָרֵשׁ אֶתְכֶם"
הספורנו זכרונו לחיי העולם הבא מבאר וזה לשונו: "באותו האופן ששלח כבר מרצונו אותך ואת אהרון, באותו האופן ישלח אתכם, עתה מוכרח בצרתו". זאת אומרת, קודם הוא גרש אתכם ושילח אתכם ברצונו, עכשיו באותו אופן הוא ישלח אתכם אבל מוכרח בצרתו, לא מרצונו, בעל כרחו. "אבל אז גרש רק שניכם בלבד, אמנם עתה יגרש את כולכם מכל זה המקום".
אמנם זו מידת צדקו של הקב"ה, שיתעקש אדם מעשות הראוי לבלתי עשות רצון קונו, יעשה מה שברח ממנו בצרה ויגון ולא לרצון יהיה לו. זאת אומרת, כך מידתו של הקב"ה, מידת הצדק, אדם מתעקש לעשות את רצון הבורא, הוא לא רוצה לעשות את הרצון, אז הוא יהיה בסוף ללצון. בסוף הוא יעשה בעל כרחו בצרה וביגון. "ולא לרצון יהיה לו" - וזה גם לא ייחשב כאילו הוא רצה. זה שהוא משלח את ישראל בעל כרחו, לא ייחשב לו שהוא שילח אותם. זה גם לא ייחשב לו. כמו שאמר בפסוק "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב מרב כל, ועבדת את אויביך".
זה בדיוק מה שעוברים עכשיו בשקורונה. אם לא עבדתם את ה' בשמחה ובטוב לבב מרוב כל, לא רציתם להיות עבדים שלו אלא עבדי התאוות ועבדי הרצונות, אז בעל כרחכם עכשיו אתן לכם שיעבוד ביד אדם, והוא ישעבד אתכם. לא חסמתם את פיכם מנבלות וטרפות, עכשיו תחסמו אותו במסכה. לא רציתם להפסיק לשמוע זמרים פסולים, לא יהיה לכם לא חתונות ולא יהיה לכם הופעות ולא יהיה לך זמרים ולא יהיה לכם כלום.
בקיצור אם תתבוננו בשקורונה, תראו מה מנע ה' עכשיו, אז תבינו מה קודם לא היה בסדר. זה יסוד שהספורנו מלמד אותנו. "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב מרב כל", כי היה לך הרבה דברים טובים וכל, הוא נותן לך, אז "ועבדת את אויביך בעירום וחוסר כל". וגם, "אם לא כאשר דיברתם באזניי כן אעשה לכם". זאת אומרת, המרגלים לא רוצים לעלות לארץ, אומרים לעם והעם מסכים איתם, אין בעיה, כמו שאתם רוצים, אני הולך בראש שלכם, כמו שאומרים. תמותו במדבר, ייתמו במדבר, לא תיכנסו לארץ. אין בעיה, לא רוצים, לא צריך, לא קרה כלום, הכל בסדר. וכמו שאמרו חכמים גם, "כל המבטל את התורה מאושר, סופו לבטלה מעוני". אה, אתה עסוק, יש לך הרבה עושר, אין לך זמן בשבילי, אתה לא יכול ללמוד כי אתה מלא, מלא כסף. צריך לדאוג ולפועלים והכל. אין בעיה, ביטלת את התורה מעושר, תבטל אותה מעוני. בקיצור, אי אפשר לצאת ראש עם הקב"ה. אתה חושב שאתה יכול להיות חכם, אבל הוא יותר חכם ממך.
הספורנו מביא כאן יסוד בהנהגת הבורא יתברך מהמעשה של פרעה. שאם הוכרח סוף סוף להיכנע ולשלוח בעצמו את ישראל, אם כן, כך הדרך תמיד. כל מי שעובר על רצון ה' יתברך ומתעקש לעמוד על טבעו ומידותיו, סופו להישבר ולהיכנע בעל כרחו. והתפקיד שלנו להבין זאת ולהרגיש זאת. והרמב"ן אומר "ועתה אומר לך כלל בטעם מצוות רבות". הרמב"ן מגלה לנו עכשיו טעם של מצוות רבות. "בעת היות עבודה זרה בעולם מימי אנוש", כתוב בהרמב"ם בהלכות עבודה זרה שבימי אנוש החלו העולם לטעות. אז החלו הדעות להשתבש באמונה. מהם כופרים בעיקר, מכחישים את הבורא בכלל, כופרים בעיקר, שה' הוא עיקרו של עולם. מה מכחישים בידיעתו הפרטית, אומרים הוא נמצא, אבל הוא לא משגיח בשפלים, אין השגחה פרטית, הוא ברא את העולם, הניח אותו, מתעסק בדברים אחרים עכשיו. אז זה 2 טעויות איומות ונוראות. "וכאשר ירצה אלוקים בעדה או ביחיד, ויעשה עמהם מופת בשינוי מנהגו של עולם וטבעו, יתברר לכל ביטול הדעות האלה."
עכשיו, איך הקב"ה מבטל את הדעות האלה שהוא לא קיים כאילו, או שהוא קיים ולא משגיח? בשעה שהוא רוצה בעדה, נגיד בעם ישראל, חפץ בהם, או באדם פרטי כמו רבי חנינא בן דוסא, והוא עושה איתם מופת בשינוי מנהגו של עולם וטבעו, אז הוא מבטל ישר את כל הדעות האלה, כי רואים, הנה, אם אתה אומר שהעולם לא מונהג על ידי בורא שמשגיח והכל זה טבע, איך הטבע פה חרג לטובתו של צדיק כזה שפתאום הוא אומר שהוא רוצה בקשה מסוימת, והטבע נכנע ועושה מה שהוא אומר נגד הטבע? זה מופת! המופת הזה מכחיש את מה שאתם אומרים. "וכאשר יהיה המופת נגזר על ידי נביא תחילה", בא נביא ואומר מראש, בכך וכך יהיה כך וכך, נגד הטבע, יתברר עוד דבר, לא רק שיש בורא, אלא שיש נבואה ושה' לא רק שהוא קיים אלא הוא מנבא את הנביאים ואומר להם תגידו בשמי שככה וככה יהיה וככה וככה יהיה. זה ראיה שמכחישה ומבטלת את הדעות הדביליות האלה. ואז יודעים כי ידבר האלוקים את האדם ויגלה סודו לעבדיו הנביאים, וזה קיום כל התורה כולה. ואז ברור שיש אלוקים מנהיג ומשגיח בברואים.
"ובעבור כי לא יעשה הקב"ה אות ומופת בכל דור, לעיני כל רשע וכופר", יבוא הרשע – "תראה לי, תראה לי, תעשה לי מופת, לא לא מאמין עד שתעשה לי אות ומופת", אז יצווה אותנו שנעשה תמיד זיכרון ואות לאשר ראו עינינו. יש סיפור ידוע שמספרים הדרשנים, שהייתה ילדה ששלחו אותה ללמוד בחוג לפסנתר, והיא עשתה חיל, וקיבלה תעודת הצטיינות מהקונסרבטוריון, ואז באו הדודים ושמעו וזה, אמרו "תראי לנו שאת יודעת". אז היא התחילה לבכות, מה זה תראי לנו שאת יודעת? בשביל מה קיבלתי תעודה, מה כל פעם אני צריכה להיבחן מחדש? יש לי כבר תעודה שאני עברתי את זה. מילא אומרים תשמיעי לנו, רוצים ליהנות. "תראי לנו שאת יודעת", "תראה לנו מופת", אה אתה לא מראה מופת? אז אין כלום. מה זה? אז לכן עשה הקב"ה זיכרון, את החגים לזיכרון, זכר ליציאת מצרים, פסח, סוכות וכו'. ורוב המצוות הם זכר ליציאת המצרים ,ששמה זה היסוד של גילוי האלוקות, זה הבריאה מחדש שהוא שינה את כל הטבע בעשרת המכות. "והכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים שלא יישכחו". מי שלא שמע את הראיות שאני מביא על זה, צריך לשמוע את זה בקלטת איזה? איזה? לא... בקלטת איזה? "היכל בלי תרבות". תשמעו שמה.
"ומן הניסים המפורסמים, אדם מודה בניסים הנסתרים שהם יסוד התורה כולה". אז בשעה שהאדם יודע ורואה את הניסים המפורסמים, אז קל לו ופשוט לו גם להאמין בכל הניסים הנסתרים. כי אין טבע בעצם, הכל זה ניסים, רק יש גלויים ויש נסתרים, מה פירוש? מה שהוא בדרך כלל קורה, קוראים לו טבע. אבל זה נס. ולכן אומר הרמב"ם ש"אין לנו חלק בתורת משה רבנו עד שנאמין בכל דברינו ומקרינו שכולם ניסים, אין בהם טבע ומנהגו של עולם, בין ברבים בין ביחיד. אלא אם יעשה המצווה יצליחנו שכרו". מה קשור? כבר דיברנו בזה. אם אני עושה מצווה מניח תפילין, אז מגיע לי כך וכך? ואם אני עושה כך, נהיה לי כך וכך?
"ואם יעבור עליהן, על המצוות, יכריתנו עונשו". מה, אם אני לא עושה, לא הנחתי תפילין, אז מה, אני צריך לקבל עונש? "הכל בגזרת עליון". זאת אומרת, רואים שעם ישראל לא מתנהג בטבע, אלא אם אנחנו עושים את רצון ה', "והיה אם שמוע תשמעו", אז הקב"ה נותן מטר בארץ, "ואספת דגנך" והכל. ואם לא, "וחרה אף ה' בכם", אז הוא עוצר את השמים ולא יהיה מטר. אם אתם לא שומעים... אז רואים שהשכר והעונש תלויים בקיום המצוות. אם כן, זה לא טבע. מה שייך, מה שייך טבע? טבע מתנהג בלי קשר אליי, בלי קשר, אני עושה מצוות, לא עושה מצוות! לא, אם עושים, יש שכר. לא עושים, יש עונש. אז מה זה? נס! רואים שהאדם מפעיל את העולמות.
וכאן מדגיש לנו הרמב"ם זכרונו לברכה, שכל המופתים והניסים שהיו אז במצרים, זה לא היה נוגע רק להכניע את פרעה או להציל את ישראל, אלא זה לימוד לכל הדורות שהשגחת ה' שנתגלתה אז, זוהי המציאות בכל דור ודור ובכל רגע ורגע. ככה אנחנו אומרים בתפילה – "על נסיך ונפלאותיך שבכל עת, ערב ובוקר וצהרים". ובגדר הזה גם מסביר הספורנו שאם רואים התוצאות מהעקשנות של פרעה, שהיה נאלץ שלא מרצונו לקיים את ציווי המקום, זה יסוד גם לדורות. שהעולם הוא לא הפקר חס ושלום. ואין שום יכולת לבטל את רצון ה'. המעשה של פרעה זה לא מקרה יוצא מן הכלל, אלא כך דרך הבריאה, וזוהי מידת הצדק של הקב"ה. אתה לא עושה ברצון, אני אעשה ממך לצון.
מביא הספורנו זכרונו לחיי העולם הבא עוד מאמר חכמים זכרונם לברכה. "כל המבטל תורה מעושר, סופו לבטלה מעוני, כי זה התוצאות מהעקשנות ומהחסרון בביטחון בה'". אתה לא רוצה לעזוב את העושר, אין לך זמן לתורה אז אתה מבטל את התורה מעושר. כי אין לך ביטחון. אז אתה תהיה עני. המצב בעצמו נוקם בו ומייסר אותו. כמו שאמרו חכמים זכרונם לברכה "לעתיד לבוא תבוא כל עבודה זרה ותטפח על הפנים של עובדיה". ואנחנו רואים את המציאות הזאת לעינינו. ההשכלה, המשכילים שהיו באירופה, זה היה עבודה זרה כמו הציוינים. והיא פשטה רגל, והיא טפחה על פני עובדיה. וזה לא דבר חדש, אלא כבר היה לעולמים. וכבר ראינו את זה בפולניה, ברוסיה. וכבר היה זה אצל פרעה הרשע.
לכן אומרת התורה "זכור ימות עולם בינו שנות דור ודור". תראה מה קרה לדור המבול, לדור אנוש. תראה מה קרה בפלגה. תראה הכל יחזור. תראה מה יהיה עם האילומיניישן. תראה, תכף, חכה, דיפ סטייט, תראה איך ה' יטפל בהם. "בינו שנות דור ודור". כי זוהי מידת צדקו של המקום, כשמתעקש אדם לא לעשות את רצון הבורא, בסוף הוא יעשה מה שברח ממנו בצרה ויגון. אבל לא יהיה לו לרצון. אפילו אם הוא יעשה פעולה טובה בהכרח, הוא לא יקבל עליה שכר. היא לא תהיה לרצון.
היסוד הזה של הספורנו הוא מציאותי גם במה שנוגע למדרגות וקנייני הנפש. עין טובה, התפשטות והכנעה, שאם מזלזלים בזה, חס ושלום יחסר לנו אחר כך, בגדר "סופו לבטלה מעוני". אם אין לך עין טובה, אתה תסבול מזה. אם אין לך התפשטות להיות פשוט, אם אין לך הכנעה, אתה תסבול מזה. אם מזלזלים אז יחסר לנו אחר כך. כמו שאמרנו "סופו לבטלה מעוני". וכמו שמביא הספורנו גם ראיה מהמרגלים, "אם לא כאשר דיברתם באזניי כן אעשה לכם". אף על פי שהיה להם כוונות וחשבונות גבוהים כמו שמלמדים עליהם זכות, אבל אם היה להם החסרון של עקשנות, ולא התמסרו לגמרי לביטחון בה', זה עצמו יתנקם בהם. כמו שידוע הסוף האיום של המרגלים בכל דור דעה, שהיו צריכים לחפור בורות כל תשעה באב, וכ-16 אלף לא היו קמים מהקברים כל שנה. עד שתמו כולם, מתו במדבר. לא רציתם להיכנס לארץ? עם חשבונות, כל הכבוד לכם. לא תיכנסו, תמותו במדבר.
המחבר "כי טוב" בספר התודעה אומר טעם, מה היו החשבונות שלהם? הם ראו שזה ארץ לא טבעית, ארץ אוכלת יושביה, בני ענקים, וראו כל מיני דברים. אמרו אנחנו נמצאים במדבר עכשיו, בגלל שה' נמצא איתנו אז הוא מכלה אותנו בכמויות. כל טעות שאנחנו עושים, מתים אלפים, רבבות. עכשיו אם נכנס לארץ, בארץ גם כן, כולה בניסים והכל. לא יכולים כבר, די. די, אנחנו לא יכולים לעמוד בזה. זה, אי אפשר, זה כאילו אתה נמצא, עובר בין חשמל גלוי, וכל נגיעה "אה-אח-איי", נשרף, לא יכולים כבר. זה היה החשבונות שהוא אומר שמה, ולכן הם לא... אבל הקב"ה אמר כל התכלית זה שתקיימו את התורה בארץ ישראל. וכל העניין שהוצאתי אתכם ממצרים זה להביא אתכם אל הארץ. אז עם כל זה שהיה להם חשבונות גבוהים, ראינו מה עלה בגורלם.
יבוא יום שנרגיש שההשקפה של תיקון המידות זה המעכב בכל מהלך החיים. כל קניין בנפש, כל פעולה בהתפשטות והכנעה זה לא נוגע לרגע רק, זה נוגע לעתיד. ולהפך, כל זלזול זה חסרון לעתיד. וכמה סובלים מזה ולא יודעים למה סובלים. לא יודעים למה סובלים. וזה בגדר שאמרנו "כל המבטל תורה מאושר סופו לבטלה מעוני". לא תקיים את רצון ה', תעשה אותו בעל כרחך וגם לא תקבל שכר. אז לא כדאי לעשות מרצון?
אז צריך לחזק את ההשקפה, ולעמוד על הכנעה, לעבוד על הכנעה בעין טובה ולא להתעקש, אלא למסור את עצמנו לביטחון בה', ואז יהיה לנו טוב לכל הימים, לנו ולזרענו עד עולם, אמן ואמן.
רבי חנניא בן עקשיא אומר רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר.
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות