כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 18.05.2020, שעה: 07:24
"כל המזכה את הרבים, אין חטא בא על ידו" חלק ב'.
נציב יום, יונתן בן זהבה, יזכה לחזרה בתשובה אמתית ושלימה, לזכות לגרוס את כל הש"ס.
קהל: אמן.
הרב: אנחנו בחלק ב' של המשנה, "כל המזכה את הרבים, אין חטא בא על ידו".
אומר הרב אליהו לופיאן זצ"ל, בספרו "לב אליהו", כי עשיית חסד עם נפשו של חברו, היא בוודאי בכלל מצוות גמילות חסדים, כי בכך הוא מזכהו ומטיב עמו באחריתו לעולם הבא, וקל וחומר בן בנו של קל וחומר, לזכות את הרבים. אז אומר הרב לופיאן, אם עושים חסד עם הנפש של החבר, זה בכלל מצוות גמילות חסדים, כי הוא מזכה אותו לטובתו, לאחריתו, לעולם הבא. אז אם זה ככה, ומי שעושה חסד עם הנפש של חברו, קל וחומר בן בנו של קל וחומר, לזכות את הרבים, לא אחד, על אחת כמה וכמה.
מביא בעל "חובת הלבבות" בשער עבודת ה' פרק ו', משל לשני סוחרים, האחד הייתה לו סחורה אחת, ממנה הרוויח פי עשרה מסכום השקעתו, לעומת זה, השני הרוויח מהסחורה שהייתה ברשותו רק פי שניים, אך לעומת חברו, היו לו סחורות רבות, נמצא כי למרות שהרווח של השני קטן משל חברו, הרי עצם הדבר שיש באמתחתו סחורות רבות, גורמת שסך כל הרווחים יהיו גבוהים יותר מרעהו שיש לו רק סחורה אחת למכור. ז"א אחד נגיד מוכר עגבניות, והוא מוכר כל עגבניה פי עשר, היא עולה לו עשרה שקלים, הוא מוכר במאה שקלים, השני, יש לו סחורה, אבל הוא מוכר מה שהוא קונה בעשר בעשרים, הוא מרוויח רק כפול, לא פי עשר, אבל יש לו אלף סחורות שונות, ואז ממילא הוא מרוויח בכמות פי כמה וכמה, למרות שיש לו מעט ברווח, אבל לעומת זה שיש לו פי עשר, הוא מרוויח יותר ממנו בהרבה. הנמשל, מי שמתקן את נפשו בלבד, תהיה זכותו מעתה מזכותו של מי שמתקן נפשות רבות, למה, כי יוכפלו זכויותיו כפי כל הזכויות של כל אלו שהוא הדריך אותם, ותיקן אותם בעבודת ה', ז"א אחד שיתקן את עצמו ויגיע אפילו לדרגה של מלאך, אפילו יהיה נביא, זה מעט ביחס למי שמתקן נפשות רבות, ואשר זכויותיו נכפלות כפי זכויות כל אלא שהדריך ותיקן אותם בעבודת ה'. ז"א אחד שהוא צדיק, כמה שבתות הוא שובת בשבת, שבת אחת, ומי שהחזיר בתשובה מאה אנשים, הוא שומר מאה שבתות, ומאה תפילין כל יום, ומאה טליתות, הכול כפי מה שהוא עשה, ולא רק הוא כלפי אלה שהוא עשה, אלא גם מה שהם עשו אח"כ, והביאו ילדים, והחזירו בתשובה גם וכו', הכול מתגלגל לזכותו של הראשון.
שאלה, כיצד יתכן שמזכי הרבים יחטאו? ה"כנסת ישראל" מביא שאלה שהיא קשה לרבים, התנא אומר: כי "כל המזכה את הרבים, אין חטא בא על ידו", והרי ידוע שאמרו חכמים ז"ל בברכות כ"ט, יוחנן כהן גדול שימש שמונים שנה בכהונה גדולה, ולבסוף נעשה צדוקי, והרי הוא זיכה את הרבים, כמבואר בחכמים ז"ל בסוטה מ"ז, שהוא תיקן תקנות שונות לציבור, זאת ועוד יש להקשות, שהרי אמרו חכמים ז"ל ביומא ל"ח, אם עברו רוב שנותיו של האדם ולא חטא, שוב אין הוא חוטא, והרי יוחנן כהן גדול, עברו רוב שנותיו בלא חטא, הוא היה לפחות בן מאה שלושים, הכיצד זה חטא בסוף ימיו, יסוד הדברים הם, כמו בדרכי הרפואה, יש כללים מקובלים, כיצד לטפל בכל מחלה ומחלה, לכל מחלה יש את התרופות שלה, חלומות באספמיה, כמו כן, לכל מחלה יש את הדרכים להישמר, כדי לא להידבק בה, אולם כל זה מועיל בימים כתיקונם, כאשר האוויר בריא וטוב, ואין את ביל גייטס יימח שמו וזכרו, אך אם האוויר מקולקל ומעופש, אזי משתנים כל כללי הרפואה, ואף אחד אינו יכול להיות בטוח כי השמירה הרגילה של ימים כתיקונם, תעזור לו גם בשעה זו, ושהתרופות הרגילות ירפאו את מחלתו, למה, כי האוויר הורעל, או הממשלות הרעילו את האוויר, והחליטו שזה מצב חירום, בשביל לחסן את כולם. אתמול אלחנן הגיע לרופא שהיה צריך עזרה, בן תשעים, ראה את אשתו, ראה אותם, נראים כמו צעירים כמעט, שאל, תגידו מה הסוד של אריכות ימים, הרופא הפתיע אותו ואמר, אני אף פעם לא לקוח תרופות, הוא נותן לכולם תרופות, אבל הוא לא לוקח תרופות, הוא יודע בדיוק מה הוא נותן לאנשים. אז הכלל הזה נאמר, לא רק במחלות הגוף, אלא גם במחלות הנפש, היינו חכמים זיכרונם לברכה אמרו בדבריהם, מתי זה מדובר ש"כל המזכה את הרבים, אין חטא בא על ידו", בימים כתיקונם, כשמצב הדור בכי טוב, אז מזכה הרבים אינו נכשל בחטא, ומי שרוב ימיו עברו ללא חטא, בימים כתיקונם שוב אינו חוטא, אבל אם יש בעולם מגפה, מגפה רוחנית, שמביאה אח"כ קורונה, אם יש מגיפה בעולם, הדור נשחט ורבים הולכים בדרך רעה, ואז עלול גם הצדיק להיפגע ולהתקלקל, בימי יוחנן כהן גדול, נתרבו הצדוקים, מה שקרוי בימינו, משכילים, רפורמים, ש"סים, כל מיני, וכל כללי השמירה הרגילים השתנו, ולכן נפל גם הוא ברשת ונעשה צדוקי, ולא הועיל לו, מה שזיכה את הרבים, וגם שעברו רוב שנותיו ולא חטא לא הועיל לו, כי הוא נדבק בצדוקים, וזה הבעיה פה בארץ ישראל, שביבי משדר לנו כל הזמן שאנחנו והאמריקאים, אנחנו שווים בתרבות, התרבות שלנו משותפת, מאיפה התרבות שלנו משותפת," הן עם לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב", מה אנחנו נוצרים פרוטסטנטים, מה הקשר שלנו לאמריקה, מבחינת תרבות, אנחנו הבאנו תרבות לעולם, אז אתה אומר שאנחנו משותפים אליהם, הם למדו מאתנו, הם שמים את עשרת הדיברות שלנו בבתי ספר, ואתה נוהה אחריהם ומתלהב כמו ילד קטן, סדר עולמי חדש, סדר.. מה זה.. סדר חולני חדש, ביבי לא חביבי.
המשך המשנה, "וכל המחטיא את הרבים, אין מספיקין בידו לעשות תשובה", מחטיאי הרבים, אומר ה"תפארת ישראל", הם אלו שהסיטו לעבירה, או שבאופן אחר גרמו לרבים לחטוא, אנשים אלו, אין מספיקין בידם לעשות תשובה. היינו, לא רק שימנעו מהם לחטוא, לא ימנעו מהם לחטוא, אלא אף אם הם ירצו לעשו תשובה על החטאים, לא יקבלו סיוע מן השמים, כמו שמסייעים לבני האדם שבאים להיטהר, כתוב "הבא להיטהר, מסייעים לו", זה גם אם יבוא להיטהר לא מסייעין לו, למה כי הוא החטיא את הרבים, ולא יתכן שהתלמידים שלו אלא שלמדו ממנו יכנסו לגהנום, והוא יהיה בגן עדן. דברים אלו מתבהרים בדברי ה"מדרש שמואל" שאומר, כי הרי אפילו מי שהוא צדיק גמור, כתוב עליו "צופה רשע לצדיק ומבקש להמיתו", ואמרו חכמים בסוכה נ"ב, כי יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום להמיתו, לא פחות, ואלמלא הקב"ה עוזרו, אינו יכול לו, אז על אחת כמה וכמה רשע, אם אין מסייעים לו, הרי זה כאילו החטיאו אותו, אזי בוודאי יצר הרע יגבר עליו ויחטיאו, אם לצדיק צופה הרשע, ורוצה להמית אותו כל יום, ואם הקב"ה לא עוזרו, אז הוא לא יכול נגד יצרו הרע, רשע שלא עוזרים לו ולא מסייעים לו מן השמים, אפילו שהוא בא להיטהר אז על אחת כמה וכמה, זה כאילו ממש החטיאו אותו, ויצר הרע ודאי שיתגבר עליו, יתרה מזאת אומר רבי יוסף חיון, בספרו "מילי דאבות", שורת הדין הייתה נותנת, שהמחטיא את הרבים, יעניש אותו ה' יתברך באופן כזה שיחטיאו גם כן בחטא, למה, מידה כנגד מידה, אלא שאין דבר רע יורד מן השמים, וחלילה לה' יתברך להחטיא שום אדם, על כן רק העזרה לעשות תשובה, הוא מונע ממנו, זה הוא לא חייב לעשות לו, לעזור הוא לא חייב, להחטיא אותו אין דבר רע מפי עליו לא תצא הרעות, הקב"ה לא מוריד רע לעולם אלא האנשים מושכים את הרע בעצמם לחילות יצר הרע. אם אדם ראוי לעונש מונעים ממנו לעשות תשובה, התוספות יום טוב מביא את דעת הרמב"ם, שפרש את מניעת התשובה בדרך אחרת, לדבריו, לא רק שאין מסייעין בידו מלעשות תשובה, אלא מונעים אותה ממנו, כפי שנאמר אצל פרעה, "ויחזק אדני את לב פרעה" טעם הדבר, כי יש חטא שמין הראוי להעניש את האדם בכל מקרה, ולכן מונעים ממנו את דרכי התשובה, כדי שייענש על חטאו, כלשון התשבץ ב"מגן אבות" שהמחטיא את הרבים, הדין נותן שינעלו בפניו שערי תשובה, כבר למדנו בשעורי המוסר שגם אם נועלים בפניו את שערי התשובה, אז אין לו סיוע לצאת מהמצב שלו, אבל אם הוא מתעקש, הוא יכול לשבור את המנעול, ויכול לצאת החוצה. אם אדם באמת אפילו רשע גדול, מתעקש לעשות תשובה, לא ייסיעו לו, אבל הוא יוכל לבד לפרוץ את המנעולים.
לדעת החסיד יעבץ, אין מעוררין אותו מן השמים לעשות תשובה, אך אם הוא שב, אין נועלין בפניו דלתי תשובה, וכן כתב הספורנו, שאם יבחר לשוב בתשובה, לא ימנע ממנו שום מונע כלל. מה הטעם שאין מספיקין בידו לעשות תשובה? המחטיא הרבים, אין מספיקין בידו לעשות תשובה, מבאר רבינו יונה, מפני שאדם שיש בידו עוון גדול כזה, הדין נותן להעניש אותו בעונש גדול, ולמנוע אותו מן התשובה כדי לטרוד אותו מן העולם. רש"י מפרש, וכך כתב רבינו עובדיה מברטנורא, כי הטעם הוא כדי שלא יהיה המחטיא בגן עדן ותלמידיו בגהנום. מוסיף התוספות יום טוב, כי מידת הפורענות לא תזיק, אלא אם כן החטיא את הרבים, כי הרי מידה טובה רבה ממידת פורענות, ואם במזכה את הרבים אין שכרו בא אלא אם כן זיכה רבים, גם במחטיא את הרבים, אין עונשו מגיע אלא אם החטיא רבים. ראינו שיש שסוברים שאפילו במזכה אחד, זה גם כן מזכה הרבים, ואפילו במזכה עצמו, אז זה לא הולך לפי מה שלמדנו אתמול, אך הובאו כבר לעיל דברי בעל ה"לחם שמים", הטוען כי דברים אלו הם שיבוש, אם רצה להחטיא את הרבים אפילו אם הצליח להחטיא רק אחד כמו שאמרנו עתה, נחשב לו הדבר כמחטיא הרבים שאין מספיקין בידו לעשות תשובה. למה, למה באחד זה נחשב רבים, כי מדובר באחד שרצה בעצם להחטיא רבים, אבל הצליח רק אחד, אז כוון שהכוונה שלו להחטיא רבים, אז זה נחשב שהוא החטיא רבים, ז"א אדם שכל הזמן רוצה להחטיא רבים, אבל הזדמן לו רק אחד להחטיא, שכנע אחד, כל השאר אמרו, טיפש מה אתה מבלבל את המוח, אותו דבר במזכה הרבים, אפילו אם הוא הצליח אחד, אבל הוא ניסה בהרבה, הוא רוצה מאד מאד לזכות את הרבים, אבל הצליח רק באחד, זה נחשב שהוא זיכה את הרבים, כי הכול הולך אחרי הכוונה.
חטאי הרבים מונעים ממנו את התשובה, ה"מדרש שמואל" שואל, כיצד יתכן שה' יתברך, לא יספיק את מחטיא הרבים לעשות תשובה, חלילה לה' לעשות כן. הרי אומר הנביא יחזקאל י"ח, "האחפוץ אחפוץ מות רשע, נאום אדני אלוהים, הלוא בשובו מדרכיו וחיה, ז"א הקב"ה אומר ע"י הנביא במפורש, שגם אם הוא רשע, הוא לא חפץ להמיתו, אלא שישוב בתשובה ויחיה. אז מה ביאור המשנה לדבריו של ה"מדרש שמואל", דברי התנא בסוף, חטא הרבים תלוי בו, ככה הוא סיים את המשנה, מתייחסים וממשיכים לדברי המשנה ברישא, בהתחלה, וגם מהווים להם טעם, כלומר, מה שאומר התנא ברישא, אין מספיקין בידו, אין הכוונה שה' יתברך לא יספיק בידו, אלא הכוונה היא, שאין הרבים שהוא החטיא אותם הם אלו אשר אינם מספיקין בידו לעשות תשובה, כי הרי עזיבת החטא היא תנאי ראשוני בעשיית התשובה, אבל מי שטובל ושרץ בידו, אין התשובה מועילה, ואם כן כאשר החטיא את הרבים, אפילו אם ישוב מדרכו הרעה, ויחזור בתשובה, הרי חטא של הרבים ממשיכים לחטוא תלוי בו, אז מה תועיל תשובתו. נגיד הוא שמר שבת עכשיו, חזר בתשובה, אבל אלא שהוא החטיא, לימד אותם מה, לחלל שבת, והם ממשיכים לחלל שבת, וכל חילולי השבת זה עליו, אז מה הועיל לו עכשיו שהוא חזר בתשובה, אם הוא לא תיקן אותם, אז לפי זה, מה שהוא החטיא את הרבים, זה גורם לו שהוא לא יכול, זה נקרא מונעים אותו מן התשובה, מונעים אותו מי, אלה שהוא החטיא אותם, והרי הוא טובל ושרץ בידו, כוון שחטאי הרבים הממשיכים לחטוא בגללו, נחשבים כאילו הוא עצמו ממשיך לחטוא, נמצא כי גם אם ישוב בתשובה, הרי הרבים אין מספיקין בידו לעשות תשובה, ולא תועיל לו תשובתו זו, זה אומר ה"מדרש שמואל", לכן, הרב אורי זוהר, אחרי שחזר בתשובה, הוא ניסה להוציא מרשות השידור את כל הסרטים המגעילים, שהוא עשה בחייו הקודמים, הם לא רצו לתת לו הרשעים, כמובן שהוא עשה את כל ההשתדלות להוציא, אבל הם הקרינו את זה אחרי זה עוד פעם ועוד בפעם דווקא, דווקא, נו, עכשיו לפי ה"מדרש שמואל" קצת קשה, מקווים שבשמים יפסקו שלא על פי המדרש, שיהיה לו תיקון בע"ה.
קהל: אמן.
הרב: המחטיא את הרבים, הרבים מחטיאים אותו, ודרך נוספת מבאר ה"מדרש שמואל", כי המחטיא את הרבים, אין הרבים הללו, אותם החטיא, מספיקין בידו לעשות תשובה, כמו שאמרנו. הכוונה, אפילו אם ירצה לעשות תשובה, הרבים אשר החטיא ימנעו זאת ממנו, וכוון שנעשו חבורות של פשע, אז החברים יפתו אותו מצד אחד, ויצר הרע יפתה אותו מצד אחר, וביחד יתגברו עליו ולא יעשה תשובה, מה קורה, אחד חזר בתשובה והיו לו חברה שהוא החטיא אותם, אז הם לא עוזבים אותו, לא לא אתה לא תלך לגן עדן לבד, לא מה פתאום, באים אליו בשבת, נוסעים בשבת, נכנסים אליו הביתה, מעשנים, עושם זה, מושכים אותו, קח תשתה, בוא תעשה זה, לא מניחים לו כל הזמן למה, החטאת אותנו, תאכל אותה איתנו. אז גם הם וגם יצר הרע ממשיכים ללחוץ עליו, וקשה שאדם יוכל באמת להתגבר, אלא אם כן הוא חכם, יחליף את מקומו, ישנה מקומו, ישנה שמו, זהותו, ויעבור ממקום למקום וכו'.
שני סוגים של מחטיאי הרבים, המהר"ם שיק אומר, כמו שיש שתי בחינות של מזכי הרבים, כך יש שתי בחינות של מחטיאי הרבים. אתמול אמרנו, שיש מזכי הרבים, שניים, אחד שאוהב את ה' ועושה הכול רק מאהבת ה' יתברך, והשני זה בשביל להישמר מהחטא, שע"י שהוא יהיה מזכה את הרבים לא יבוא לידו חטא. וגם באלה שהם מחטיאי הרבים, יש שתי בחינות, יש שעושה רע מפאת שהוא חושב שעל ידי זה יהיה לו ממון וכבוד גדול, למה הוא מחלל שבת, כי מרוויחים שלוש מאות אחוז, וגם יהיה לו כבוד שהוא נמצא באסקולה הגאית של תל אביב, ובלהט הכבוד, הוא מחטיא את הרבים, כי אין הוא רוצה להיות אדם, כי אין הוא רוצה שיהיה אדם מכובד ממנו, לא בצדקות גם, ולא ברשעות גם, הוא רוצה להיות מספר אחד, נמבר אונו, ומרוב גאוותו הוא רוצה להיות חשוב ומכובד בכל העולם, כמו בילי הדבילי, ויש שמחטיא את הרבים רק מאהבת הרע, זוהי מידה גרועה ופחותה מאד, לחמוד רע ללא שום סברה או טעם, איך רשע מרושע, נבל מנובל יכול לעלות בדעתו, שצריך לדלל את העולם, הבורא יתברך אמר, "פרו ורבו ומילאו את הארץ" מילאו כבר את הארץ? הארץ מלאה? כל המדברות מלאים? הרי אתם יודעים לבנות אפיו על הימים אתם בונים איים, אז כל כך מקום יש בעולם, וה' אומר "פרו ורבו" לכולם הוא אומר לא רק ליהודים, לכולם הוא אומר, ואתה רשע בן רשע בא ואומר צריך לדלל, אז צריך לדלל אותך ראשון, אשתך שניה, ילדיך, משפחתך, קרוביך, שותפיך, וכל אלה שמאמינים לך ועושים כמוך, אתם בע"ה תהיו המדוללים הראשונים, בעגלה ובזמן קריב ונאמר אמן.
קהל: אמן.
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות