תמלול
ירושלים - ישיבת 'חוט של חסד'
- - - לא מוגה! - - -
[קליפ] אפלו מצוה אחת שנתן הבורא לאדם הראשון עליה אתם רואים מה זה כולו סכרים מצווה אחת בשעה הראשונה שנברא האדם הראשון עבר עליה נתנו לו דעת ותבונה המלאכים לא מגיעים לרמה שלו הוא יודע לקרוא להם שמות על פי המהות לבעלי החיים והמלאכים לא יודעים מה זה תמונה שטעו בו אבל מה הוא עשה עם זה ישר בר ברה ועד היום אנחנו מתקנים את זה ועוד לא גמרנו אדונינו רבי נחמן ברסלב שהיצר הרע פחד ממנו עוד לפני שהנשמה שלו ירדה לעולם כמו שהוא סיפר שלפני שהנשמה שלה ד לעולם השטן בא קדוש ברוך הוא ואמר לו ריבונו של עולם שמע תפילתי אל תוריד את הנשמה הזאתי לעולם שאם תוריד את הנשמה לעולם אין לי כבר מה לעשות בעולם הזה אבל האדם יותו בר דעת יצריו מופקעים מקביעות של חוק וזמן הוא יכול לאכול גם מה שלא אכיל הוא יכול להחליט גם לא לאכול הוא יכול להשמין לאין שיעור הוא יכול להיות 400 קילו יש אחד נפטר לו מזמן 520 קילו צריך היה להוציא אותו עם מנוף אבל אבלה לפלף לפלף בלי הפסקה והוא רואה שהוא מתפתח והוא לא מפסיק אתה יכול לרמות את עצמך אם אתה לא שומר את העיניים אתה עובר על כל התורה כולה עובר על לא תחמוד שתך אם זו אישתי ועובר על לא תנאף קרוף זה בעיניים ככה הרמבם כותב ועובר על אנוכי השם אלוקיך כי אתה לא אכפת לך מהשם עו ע אליך אלוהים אחרים עלפ ככה הוא כותב פה מחסור עובר עלך אלוהים עושה עבודה זרה
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח הדברים שנאמר הערב לרפואת רחל סנדי בת אורית קוקה וחיים למשפחת דריי רפואה שלמה אמן
הערב אנחנו ניתן שיחה קצרה בנושא חשוב מאוד שחסר מאוד בדורנו נקודת האמת מה זה [מוזיקה] אמת האמת היא מיסודי נפש הנפש היא עליונים רבנו יונה בשערי תשובה אומר הקדוש ברוך הוא אמת הנפש הבאה ממנו יסודה אמת ובכל זאת נקרא האדם כולו שקרים מצד הגוף וכוחותיו אז אני חוזר עוד פעם האמת היא מיסודי הנפש והנפש מה העליונים אז אם הקדוש ברוך ה אמת והאמת היא מיסודי הנפש והנפש מהעליון אז הנפש הבאה ממנו גם יסודה אמת אבל בכל זאת נקרא האדם כולו שקרים למה נקרא כולו שקרים מצד הגוף וכוחותיו מצד הנפש אמת מצד הגוף כולו שקרים ורצה הקדוש ברוך הוא כי זה שכולו שקרים ייהפך לאיש אמת אז הרצון האלוקי שאנחנו נהפוך להיות אנשי אמת בואו נבין מה זה אומר האמת היא באדם בכוח מצד נפשו מה שקרוי אצלנו פוטנציאל בפוטנציאל האדם נמצאת בו האמת מצד נפשו אבל העבודה של האדם זה שהאמת תהיה אצלו בפועל לא רק בכוח כאפשרות בפוטנציאל היא צריכה לצאת האמת לפועל עד שגם הגוף והכוחות יהיו אמיתיים זאת אומרת שהאדם יהיה חתיכת אמת כל כולו אמת שהגוף שלו צה להדבק לאמת שגם הגוף יברח מהשקר מהתא מהגאווה מהמידות הפסולות זה הרצון האלוקי שהכל האדם שכולו שקר מצד גופו יהפך לאיש אמת וכל מה שאצלו בפוטנציאל יהפוך להיות בפועל והקדוש ברוך הוא מצווה את משה רבנו ואומר לו ואתה תחזה מכל העם אנשי אמת זאת הדרישה מה זה אנשי אמת מסביר רשי אלו בעלי הבטחה שהם כדאי לסמוך על דבריהם בעלי הבטחה אומרים מילה מבטיחים ושהם כדאי לסמוך על דבריהם זאת אומרת הם יוציאו לפועל את מה שמבטיחים כי אפשר לסמוך עליהם אז עוד פעם מה זה אנשי אמת אלו בעלי הבטחה שהם כדאי לסמוך על דבריהם הרי שהאמת היא לקיים את ההבטחה רבי יצחק הדור מוצא פיך תשמור ועשית לא יחל דברו שצ ככל היוצא מפי יעשה את הכסף הקטן את העודף מה שאתה מתי קח לו את כל העושר שלו כס ה כל ה כסף הקטן הכל אבל כל מי שמבטיח אנחנו משערים שהוא מתכ כל מי שמבטיח אני מבטיח לך שיעשה אני מבטיח לך שיבוא כל מי שמבטיח בוודאי מתכוון לקיים הבטחת אנו משקרים ובכל זאת זה לא נקרא אמת מי שמבטיח הוא עוד לא נקרא אמת עד שיקיים אתם יודעים עד כמה זה לא יאומן כי יסופר פסוק אומר זאת במפורש ושמי אדוני לא נודעתי להם הקדוש ברוך הוא אומר שהשם שלו שהזכרתי בשם הזה הוא לא נודע לאבות הקדושים לא כתוב לא הודעתי להם אלא לא נודעתי להם מה פירוש לא כרתי להם במידת אמיתית שלי הם עוד לא ראו את מידת האמת שלי האבות הקדושים עוד לא זכו לראות את האמת שלי שעליה נקרא שמי אדוני נאמן לאמת דברי מה זה השם הזה שם אביה ברוך הוא זה שם שאני נאמן לאמת את דברי אז בשם הזה לא נודעתי להם לא שלא דעתי להם את השם הזה לא נודעתי הם לא זכו להכיר את מידת האמת שלי למה שהרי הבטחת ולא קיימתי מה שאני הבטחתי להם בחייהם הם לא ראו את הקיום כי ההבטחות הם לעתיד והם לא הרהרו אחריי ולא הרהרו אחרי מידותיי למרות שאמת זה רק מי שמקיים את הבטחתו ואני נודעתי להם בשם הזה לא נודעתי להם בשם הזה הודעתי אבל לא נודעתי או בכל אופן לא ררו אחר מידותיי אבל מה לומדים מפה שהקדוש ברוך הוא אומר בעצמו כל זמן שהוא לא קיים הוא לא ניכר עדיין במידת האמת שלו והנה אצל הקדוש ברוך הוא בוודאי כשהוא מבטיח אז זה אמת מוחלטת הוא לא חוזר בו אני השם לא שניתי לא אל כזב אני לא משקר אם אני אמרתי זה תקיים אמירה זו אמת שהיא תתקיים אבל אומר הקדוש ברוך הוא כל זמן שהיא לא התקיימה עדיין לא ניכרת האמת ובכל זאת מידת אמיתותו של הקדוש ברוך הוא זה דווקא קיום הבטחתו דווקא מתי שיהיה קיום הבטחתו אז זה מידת האמת של הקדוש ברוך הוא נמצאנו למדים דבר עצום כי הב עצמה אף על פי שהיא אמת אינה אמת אלא בכוח היא עדיין רק בכוח בפוטנציאל רק שהיא תבוא לידי קיום והיא תתקיים זה יהיה אמת בפועל אז יש אמת בכוח שאני מבטיח אבל עוד לא קיימתי ויש אמת בפועל שזה רק שקיימתי וזו נקראת מידת האמת הן אצל אדם והן אצל הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו כל זמן שהקדוש ברוך הוא לא קיים עדיין מידת האמת לא ניכרת אתם שומעים מה זה כשאומרים זה אדם אמיתי מה זה אדם אמיתי אדם שמקיים הבטחותיו אדם שאפשר לסמוך על ההבטחה שלו שכאילו היא כבר מקוימת זה נקרא אנשי אמת הוצא את הדבר מפיך דברי ישראל כ שבועה אומר הזוהר הקדוש דברי אמרת בפה שלך משהו זה כמו שבועה אדם צריך לדעת אמרת הבטחה אם לא תקיים אותה אתה דובר שקרים בבריאת העולם טענו שהאדם כולו שקרים אז לא לברוא אותו מצד מה מצד גופו ובאמת מי לא מקיים הבטחות מי שהגוף משפיע עליו איך עצלן אז הוא לא מקיים את ההבטחה חמדן פתאום אומר לא משתלם אם אני קיים את ההבטחה אני אפסיד בגלל שאמרתי איזה מילה בפה אז אני כבר צריך אותה אז הוא מתרץ לעצמו תירוצים מי גורם לו את זה הגוף המידות הפסולות שנובעות מהגוף אז כולו שכרים אבל נשבע להרע ולא ימיר אם אדם נשבע אפילו להרע לעצמו זאת אומרת הוא נשבע וממה שהוא נשבע תהיה לו רעה לא ימיר לא יחליף את דברו יקיים אפילו שיפסיד בגמרא יש מושג בעלי המנה האם האדם הוא מבעלי המנה או לא מבעלי המנה זאת אומרת להיות במידת האמת זה מי שמקיים את ההבטחות מזה יוצא לנו עיון חדש בימות עולם מאדם הראשון עד המשיח משיח הוא איש אמת צדק אזור מותניו גם על אדם הראשון קודם החטא נאמר שהוא כולו שקרים אדם הראשון נקרא כולו שקרים הוא שהיה מיוחד מכל הנבראים וניתנה בו דעה ותבונה והמלאכים טעו בו שהוא האלוקים אבל זו עליה וקצבה זה שניתן לו דעת ותבונה זה עליה וקצבה לכל הנבראים נתן הקדוש ברוך הוא חוק וזמן שלא ישנו את תפקידם ואכן הנבראים לא משנים את תפקידם אבל האדם מפני שיש לו דעת ותבונה הוא יכול לשנות את תפקידו צריך ללכת ישר והוא הולך עקום צריך לעשות א' והוא מחליט לעשות ב אומרים לו זה אסור אומר זה מותר אומרים לו זה מותר אומר זה אסור מה שהוא רוצה עושה יש לו דעת ותבונה הוא יכול לבחור ימינה ו שמאלה האדם יכול לשנות את תפקידו הברואים לו כל בעלי חיים גם לגופם ניתן חוק וזמן הם אוכלים רק מה שהוא קצב להם והם אוכלים רק לשובע תנסו להכיל את הפרה ואת הסוס מעדנים שלנו תקנו להם מעדן תנו להם לאכול הם יאכלו לא מאכל תבן זה מה שהם אוכלים לא משנים את תפקידם אבל האדם ביטו בר דעת יצריו מופקעים מקביעות של חוק וזמן הוא יכול לאכול גם מה שלא אכיל הוא יכול להחליט גם לא לאכול הוא יכול להשמין לאין שיעור הוא יכול להיות 400 קילו יש אחד נפטר לו מזמן 520 קילו צריך היה להוציא אותו עם מנוף אבלה אבלה לפלף לפלף בלי הפסקה והוא רואה שהוא מתפתח והוא לא מפסיק אדם יכול להשתמש ביכולות שלו בשרירות לב אז זה עליה קוצבה יש לו דעת ובונה זה העליה אבל הקוצב שהוא יכול לבחור ההפך ממה שצריך האלוקים עשה את האדם ישר והם מה ביקשו חשבונות רבים הקדוש ברוך הוא ברא אותנו ישרים ישרים פלס אנחנו יודעים בדיוק מה צריך לעשות מתי רואים את זה כשאדם צריך לשפוט את חברו פלס הוא לא מבין מה השאלה לא מן מה השאלה דבר פשוט למה אתה לא עושה ככה כשזה מגיע אליו והוא צריך להחליט זה בכלל לא פשוט הוא שואל אחד והוא אומר לו תשובה לא נראה לו עובר לשני שואל את השלישי ואת הרביעי בסוף מה הוא מחליט מה שמתאים לו האלוקים עשה את האדם ישר אבל הם מה ביקשו חשבונות רבים אתם יודעים מה הבעייה של אנשים אומר בעל ספר מדרגת האדם הסבא מנו ורדו זכר צדיק וברכה על הפסוק הזה שכל הבעיה של האדם שבאמת הוא ישר מעצם בריאתו הוא ישר רק מה הוא מצמיח לעצמו קרניים מה הפירוש הוא אומר כשבא יצר הרע אז יצר הרע מביא לאדם דמיונות מפחיד אותו להיב אותו בקיצור עושה בו מה שהוא רוצה מכניס לו כל מיני חשבונות חששות עניינים חישובים לא נותן לו ללכת לפי השכל הישר והפשוט מסבך אותו אם תעשה ככה יגידו ככה אם לא תעשה יגידו שאתה משתמט אם לא תתערב יגידו אתה מתחמק תעשה ככה יגידו ככה כל הזמן מסבך אותו הבן אדם לא יודע מה להחליט הוא אומר הנצל צי מיד צבי רודף אחריו אריה ולפניו יש ג'ונגל הצבי קל מאוד ואם הצבי הזה רוצה לברוח יש לו בעיה בג'ונגל יש לו קרניים מסועפות אז הוא יגיע לעצים הראשונים הוא יסתבך ולא יוכל להיכנס לתוך הג''ונגל והאריה יתפוס אותו מה הוא עושה מגיע לע הראשון משבר את קרניו ובורח אז כשהוא הוריד את הקרניים הצליח לברוח אומר הסבא מנו ברדוק העולם הזה נראה לאנשים ג'ונגל קשה לזוז כל הזמן חשבונות אם אני אעשה ככה אז יהיה ככה אם אני אעשה ככה אני אעשה ככה זה יהה ככה וככה וככה וככה ג'ונגל לא יכול לזוז אומר שקר העולם הזה כל כולו זה כלים לעבודת הבורא כל הבריאה כל העולם כל מה שיש זה כלים שנתן לך הקדוש ברוך הוא לעבודתו זאת אומרת אין מפריע אחד בעולם לעבודת השם יתברך אפילו היצר הרע הוא לא מפריע הוא המקפצה לעבודת הבורא יתברך הוא שמקפיץ אותך הוא שמביא לך את הניסיון אבל נס מתנוסס כמו דגל ברום טורן היצר הרע גם הוא משרט שלך מה הראייה אם אתה משתמש בו רק לעלות בסוף הוא יהיה אוהב שלך ברצות השם דרכי איש גם אויביו ישלים איתו אז זאת אומרת אין מפריע בעולם הוא אומר עד כדי כך שאם אדם היה בטוח בדברים ויודע אותם למיטתם וחי אותם על מתכונת גם הקיר לא יעצור אותו הוא יכול לעבור והקיר לא יפריע כי קיר לא צריך להפריע למה הוא מפריע כי אתה מפחד לקבל מכה במצח אם היית בטוח ב100 א שזה לא מפריע היייתה עובר אמא של רשי זכרונם לברכה כשעברה במבוך צר והייתה עגלה שרצתה לדרוס אותה והיא היייתה בהריון רשי היה בפנים אז היא עשתה את מה שאפשר היא נצמדה לקיר מה שאפשר ומה קרה הקיר נפתח בצורת הבטן והיא נכנסה כולה בפנים בעגלה עברה ולא פגעה בה יש את המקום הזה עד היום בצרפת ראיתי אותו במועד וגם הגויים יודעים את זה קיר לא מפריע אבל אנחנו חלשים באמונה אז לכן אנחנו נתקעים כל הזמן אבל הוא אומר מה הבעיה האלוקים עשה את האדם ישר אבל המה ביקשו חשבונות רבים אנחנו מהחשבונות מה עושים לא לא כדאי זה קרן אחת אז מה אני אעשה אז אתה יודע מה אני אלך לשם זה קרן שנייה לא לא לא לא כדאי כי אז אני אפגש עם ההוא ואחר כך אני ככה וחשבונות מתחילים נהייה לך קרניים אתה כבר לא יכול אתה יודע מה נשאר בבית לא הולך הכי טוב לא יודע לא יודע מה יהיה לא עזוב בלי בעיות נשאר בבית מה קרה רצית ללכת יש סעודת מצווה הכל למה לא באת הקרניים לא נתנו לו מי הצמיח לו הוא איך הוא הצמיח אותם יצר הרע עזר לו דמיונות למה לא תלך ישר פשוט תגיד את האמת כולו שקרים הגוף כולו שקרים יצר הרע שולט עדיין על הגוף אז האדם כולו שקרים אז ראינו שאדם זה עליה וקצבה יש לו דעת ותבונה זה חשוב מאוד הוא היחידי שדומה לאלוקים אבל הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה ואם מתלבש לו הצ רע על הדעת והתבונה אז הוא שבוי ויש לו קרניים אפילו מצווה אחת שנתן הבורא לאדם הראשון עבר עליה אתם רואים מה זה כולו שקרים מצווה אחת בשעה הראשונה שנברא האדם הראשון עבר עליה נתנו לו דעת ותבונה המלאכים לא מגיעים לרמה שלו הוא יודע לקרוא להם שמות על פי המהות לבעלי החיים ומלאכים לא יודעים מה זה תבונה שטעו בו אבל מה הוא עשה עם זה ישר עבר עבירה ועד היום אנחנו מתקנים את זה ועוד לא גמרנו אדם הראשון היה במדרגה של בית המקדש ממש מלאכי השרת ביקשו לומר לפניו קדוש הרי שאמת בפועל אבל לא לגמרי למה כי הוא בעל בחירה ויכול לבחור בין טוב לרע בין אמת לשקר וכל זמן שלא הכריע את עצמו לצד הטוב והאמת מי שלא לפניו מטרה שכל חייו זה יהיה רק לצד הטוב והאמת עדיין האמת שלו בפוטנציאל בכוח והוא לא יצא מגדר של כולו שכרים ולכן בניסיון הזה של הבחירה לא עמד ומאז כל המשא ומתן מהאדם הראשון עד סוף כל הדורות זה לבטל את השקר ולהיות אנשי אמת בפועל כמה אתם יכול להשביע על אנשי אמת בפועל אנחנו יותר נתקלים בכולו שקרים קשה מאוד כי הם מה ביקשו חשבונות רבים אז המשא ומתן עד סוף כל הדורות זה לבטל את השקר ולהיות אנשי אמת בפועל הקדוש ברוך הוא ניסא את אברהם אבינו בעשרה ניסיונות והוא עמד בהם ושואל הרמבן למה צריך היה הקדוש ברוך הוא לנסותו הרי הקדוש ברוך הוא ידע את האמת שהוא יעמוד בעקדה הקדוש ברוך הוא רואה מראש אחרית דבר תרץ הרמבן כל ניסיון שנעשה לאדם זה לטובתו הניסיון זה לטובת המנוסה למה לתת לו שכר על מעשה טוב ולא שכר על לב טוב יש הבדל בין לב טוב שלא יצא לפועל למעשה טוב שכבר רואים את האמת של הלב בפועל אחד אומר צריך לתת לו לחם אין לו מה לאכול אחרי רבע ש אומר צריך לתת לו לחם הוא מת מרעב אחרי רבע שה הוא ממשיך להגיד צריך לתת לו לחם והוא מחזיק לחם ביד ולא נותן לו אז נגיד שיש לו לב טוב נגיד שיש לו לב טוב אבל לא מעשה טוב לב טוב זה לא מספיק אתם יודעים עד איפה זה שנחו מיש גמזו היה לו לב טוב מאוד ופגש אותו עני ואמר לו תן לי לאכול אמר לו אמתן עד שהוריד מהחמור הסתובב לפרוק מהחמור בינתיים מת העני היה לו לב טוב והוא גם התכוון לעשות מעשה טוב אבל מסתובב כבר אין עני מה עשה רבי נחום מה עשה התפלל לשם שהתעברה יהייה לו עיניים לא יהיה לו ידיים ולא יהיה לו רגליים העיניים שראו את העני בידיים שלא הושיטו במהירות והרגליים שלו עצו רצו וכל מה שהתפלל התקיים בו אז לב טוב זה טוב אבל לא מספיק צריך גם מעשה טוב אז הקדוש ברוך הוא למה ניסה את אברהם אבינו בשביל שאברהם אבינו יגיע למעשה העקדה לא שהוא ידע רק שהוא זה לכן אומר אתה ידעתי כי יראה אלוקים אתה אתה אחרי שביצעת את זה בפועל ידעתי אני כבר יודע מזמן כי ראה לו כמעט אבל עתה זה עה זה שכר על מעשה העקידה לב טוב זה עדיין אמת בכוח בפוטנציאל אבל רק מעשה טוב הוא אמת בפועל והשכר ניתן לכל אדם במידה שהוציא את האמת שלו לפועל אתם יודעים כמה אנשים כובשים את האמת יודעים את האמת ולא אומרים אותה שמה תזיק להם אתם יודעים כמה רבנים יודעים את האמת ולא אומרים כי הם חוששים שהם יגידו לא ינעם להם אבל הקדוש ברוך הוא רוצה שיתקנו את התיקון הזה זה של כולו שקרים כל המשא ומתן מהאדם הראשון עד אחרית זה רק בירור האמת אז לא רק אנשי אמונה עבדו גם אנשי אמת [מוזיקה] אינם כלל ישראל כולו זרע אמת המוצא שלנו מיעקב אבינו שנאמר עליו תיתן אמת [מוזיקה] ליעקב ובמתן תורה זכה כל עם ישראל למדרגת האמת בפועל וזה נתקן במעמד הר סיני שתיקנו את החטא והיו כאדם הראשון לפני חת שאין יותר מיטה ואיין שכחה ואיין שליטה של האומות עולם מתוקן זהו אני אמרתי אלוקים אתם אכן כאדם תמותון בגלל שחטאתי תחזרו למות כמו האדם הראשון עוד פעם אבל אני כבר אמרתי אלוקים אתם הגעתם לתיקון השלם אבל גם אחרי התיקון שהיה מעמד הר סיני עדיין יש מדרגות רבות עליהם היה לבנות את המשכן אחר כך את בית המקדש ששם תשרי השכינה בגלוי וזוהי מדרגה עוד יותר גדולה זו אמת בפועל שרואים בעיני שכינה בבית המקדש אבל בית המקדש חרב עמיתת כלל ישראל שוב חזרה להיות בכוח בפוטנציאל ומתי יהיה גילוי האמת בפועל הגמור בגאולה האחרונה מי שרוצה להחיש אותה צריך להיות איש אמת בלי אמת אי אפשר ועל זה אנחנו מתפללים וכל החיים יודוך סל ויהללו את שמך באמת כיחו השם יתברך יתגלה הזרע והבחירה יתבטלו וזאת תהיה התגלות האמת ולא יהיה אחריה יותר אסתר ולא נחזור יותר למצב של בכוח הכל יהיה בפועל באמת ורצה הקדוש ברוך הוא שלא ידעי במה שנתן לאדם נפש שהי סודה אמת אלא רצה הקדוש ברוך הוא שהאמת הזאת צריכה לבוא לכלל מעשה והגוף חייב להיות אמיתי ובחירתו אמיתית היצר או שיבטל או שיתקן באור האמת ורק אז נקרא אמת בפועל אליהו הנביא היה איש אמת לכן הוא היה קנאי ולכן פנחס הוא אליהו ולכן הוא עלה עם גופו לשמיים שדרגת גופו ונפשו שווים זה אמת הוא הפך להיות מלאך הדברים מקיפים ועמוקים עוד יותר הקדוש ברוך הוא עצמו הוא האמת המוחלט והנה רצה להתגלות דווקא בעולם הגשמי [מוזיקה] הזה כתוב שוכב עמוד שש מה זה שוכב אומר המדרש זה העולם הזה שישתוק לו הקדוש ברוך הוא לברות שוכב מלשון השתוקקות עמוד שש כמו שכתוב ועלי תשוקתו ומנין שכך זה הפסוק אומר ויכולו השמיים והארץ ואין ויכולו אלא לשון תאווה כמו שנאמר נכספה וגם כלתה נפשי אז זאת אומרת כלתה נפשי זה לשון תאווה ויכולו זה לשון תאווה ויכולו השמיים והארץ זה שהתהווה הקדוש ברוך הוא לברוא את השמיים והארץ ווזה היייתה ההשתוקקות שלו מה זה עמוד דשש שהעמיד את כל מעשה בראשית לשישה ימים אז ההשתוקקות שלו זה להעמיד את העולם בשישה ימים לפי דרכנו נבין מה הייתה תשוקתו של הקדוש ברוך הוא לעולם הגשמי הזה הוא רצה שהמיתו תתגלה כאן בפועל הגמור עד שיהיה עיקר שכינה בתחתונים שדווקא עיקר השכינה יהיה פה איתנו למטה אז הרי שכל הבריאה על כל נבראה היא התגלות אמיתת יתברך בפועל לא בכוח ולזה מרמזים הספרים הקדושים שכל מעשה בראשית הטביע הקדוש ברוך הוא את חותמו בראשית ברא אלוקים את סופי תיבות אמת אשר ברא אלוקים לעשות סוף הבריאה חותמו אמת להראות שמעשה בראשית מראשיתו ועד סופו זה התגלות האמת ואשרו של מי שזוכה לגלות את האמת בעולם שקר יש בלי סוף אמת יש רק אחת פעם שאלה אותי שאלה למה אתם הדתיים החרדים קיצונים אמרתי לה כי האמת קיצונית אמרה לי מה הכוונה אמרתי לה תעני ליד 6 ועוד 6 כמה זה אמרה לי 12 אמרתי לה ואם אני אומר 11 אמרה לי זה לא נכון אמרתי לה אם אני אגיד 11 פסיק 9 אמרה לי לא נכון 11 פס 99 אמרה לי לא נכון אמרתי לה תסלחי לי את קיצונית מה חסר מעית על פית מה יש חייב להיות בדיוק אמרה לי כן אם לא זה לא אמת אמרתי לה לכן התורה קיצונית אמת ימינה מהאמת שקר שמאלה מהאמת שקר אמת זה אמת בדיוק בדיוק אמרתי לה 12 זה רק תשובה אחת ולשקר כמה תשובות יש א 2 ש עד 11 נכון ו-12 עד אינסוף נכון את זה לחצאים ולרבים לקבל עוד בקיצור לשקר אין גבול ואיין סוף אבל אמת זה רק נקודה אחת היום יודעים את זה יותר טוב מי שמתמצא במחשבים יודע שאם הוא כותב כתובת של מישהו הוא שכח את הנקודה במקום הנכון שום דבר לא עובר מה בשביל נקודה לא נשלח לא נשלח אין נקודה לא נשלח אנחנו אומרים על קוצו של י באינטרנט אומרים על קוסו של נקודה עוד יותר מגזימים קיצורו של דבר אמת זה אמת והיא רק אחת עכשיו בואו נראה מה כותב רבנו יונה בקצרה ויעזור לנו בעלי ה שובה חשוב לדעת את זה מי שלא יודע את זה היה יכול להפסיד את העולם הזה ולהגיע לעולם הבא לא מתוקן מי שידע את זה יצא מתוקן שערי תשובה שער ראשון אות מז העיקר ה-1 20 תנאים לתשובה אומר רבנו יונה העיקר ה-17 לרדוף פעולות החסד והאמת זאת אומרת חובה של בעל תשובה לרדוף אחרי פעולות החסד והאמת כעניין שנאמר בספר משלי בחסד ואמת יכופר עוון וביראת השם סור מרע אתה התבונן בסוד המקרא הזה יש פה פוסות גדול כי האומנם אם החוה לא שוה לשם לא יתכפר עוונו בפועל החסד אדם לא חזר בתשובה גם אם הוא יעשה פעולות של חסד אם הוא לא שב אל השם החוטא לא תכפר לו בזה שהוא עושה חסד כמו שנאמר אשר לא יסף הנים ולא יקח שוחד הקדוש ברך הוא לא לוקח שוחד ופירשו רבותינו זכרונם לברכה לא יקח שוחד מצווה למחול ולהעביר על העוונות שכר מצווה מצווה ושכר עבירה עבירה ועוד אמרו כל האומר הקדוש ברוך הוא ותרן יוותרו חייו אבל מאריך הפים הקדוש ברוך הוא מעריך אבל גובה בסוף אם אדם לא שב בתשובה וניקה עצמו מעוולות יגבו ממנו כל דבר על כל דבר פשע ועוון אחת לאחת למצוא חשבון אין ויטור כל מי שאומר שהקדוש ברוך הוא ותרן הוא מכיר אותי הוא יודע שאני בחור טוב אני לב טוב אל תדאג הקדוש ברוך הוא יודע יוותרו חייו ואם לא ישמעו אם לא חוזרים בתשובה ימות פעולות אל חקם הקדוש ברוך הוא ימדוד את כל הפעולות והמפעל שעשו וישלם להם אל [מוזיקה] חקם אכן זה שאמר שלמה עליו השלום בחסד ואמת יכופר עוון על בעל התשובה דיבר על מה הוא דיבר אומר רבנו יונה על בעל תשובה כי יש [מחיאות כפיים] עבירות שהתשובה ביום הכיפורים טולים וייסורים ממרקים זה נקראים ארבעה חילוקי כפרה של רבי ישמעאל אז הוא אומר יש עבירות ששו יום הכיפורים טולים וייסורים ממרקים והנה החסד יגן בעד החוטא וישמור עליו מן הייסורים בשגם הצל יציל מן המוות כמו שכתוב וצדקה תציל ממוות אז אומר לנו רבנו יונה בחסד מה כוחו של חסד לבעלי תשובה שאם הם עושים חסדים אז זה יכול להגן עליהם מהאיסורים וגם יכול להציל מהמיטה כל זמן שהם עוד פה לא לאחר כך לעכשיו כל זמן שהם פה על מה מדובר מה זה ארבעת חילוקי כפרה אם אדם עבר עבירת עשה מצווה של עשה וחזר בתשובה לא מזכירים לו מזה דבר ברגע שחזר מתכפר לו אבל אם הוא עבר עבירה שה יותר חמורה זה לא תעשה אז זה לא מתכפר מיד הוא עשה תשובה היום ויום הכיפורים מכפר צריך להמתין עד יום הכיפורים שיכפר וכוחו של יום הכיפורים מכפר אז תשובה טולה עדיין בהמתנה עד יום הכיפורים עכשיו אם בן אדם עבר עבירות שיש בהם מיטות בית דין או כרת או מיטה בידי שמיים אם אדם עבר עבירות מהסוג הזה אז זה לא מספיק לא רק התשובה ולא רק יום הכיפורים צריך שיבואו עליו ייסורים עד שמרקו אותו אז מי שחזר בתשובה ומתפלל למה בלים לו ייסורים זה בגלל שהתשובה בסדר יום הכיפורים בסדר אבל עדיין אין כפרה גמורה עד שאסורים ימרחו את כל העוונות שהיו מיטת בית דין כרת מיטה בידי שמיים וכן הלאה אז מה אומר לנו שלמה המלך ומה מסביר לנו רבנו יונה כנגד הייסורים אם תרבה בחסדים תעשה הרבה חסדים ותיתן צדקה אז החסדים יכולים לשמור אותך מן הייסורים פה ואם תיתן צדקה אז גם תוכל להנצל ממוות זה אומר לנו רבנו יונה ותשמעו דבר מדהים דוד המלך עליו השלום אומר אך טוב וחסד רדפוני כל ימי חיי ושבתי בבית השם לאורך ימים למה הוא השתמש בלשון קשה ירדפוני רדיפה רודף זה לא טוב מילה לא לא טובה אך טוב וחסד יבואני ימצאו למה ירדפוני אלא דוד המלך אומר דבר מדהים אומר דוד המלך שאם צריכים לבוא עליי צרות וייסורים אז אני מבקש שהם יהיו אך טוב וחסד שרק יבקשו ממני טובות שרק יבקשו ממני חסדים כל הזמן שיבקשו וירדפו שכל הצרות והייסורים יבואו בצורה של טוב וחסד שיבקשו ממני אנשים ואני השתעבד להם אני אתן להם ואני אעזור להם ואני אסייע להם זה כנגד ירדפוני החפץ חיים אומר שכל אדם בראש השנה נקבע לו כמה יהיה מנת הייסורים שלו במשך [מוזיקה] השנה ייסורים חיייבים לבוא אומר החפץ חיים אבל יש עצה אתה יכול לבחור את הייסורים איך אם תעשה חסדים נגיד החלטת לעשות חסד אתה בא לאיזה גמח אומר להם מה אתם מחלקים מצרכים אני מוכן לסחוב את זה על הגב ולהביא את זה לאנשים הביתה לקחת עכשיו את את החבילות ארגזים להעמיס על הידיים זה ייסורים זה קשה לעלות במדרגות זה קשה לסחוף את המשקל זה קשה זה ייסורים מי בחר בהם אתה זה יורד ממנת הייסורים שהיה מגיע לך אז קודם כל אתה יכול לבחור את הייסורים שאתה יכול לעמוד בהם ודבר שני גם תקבל עליהם שכר כי אתה עושה חסד אבל אם לא תעשה יבוא הייסורים לא תקבל עליהם שכר ויכול להיות שגם לא תוכל לסבול אז אומר החפץ חיים מה יעשה החכם יבחר את הייסורים ירבע על עצמו ייסורים וזה מה שאמר דוד המלך אם כבר ירדפוני אז שיהיה אך טוב וחסד ואז אני בטוח ששבתי בבית השם לאורך ימים אני אגיע נקי עלה אין יותר ייסורים אין שום דבר את הכל ניקיתי פה איך על ידי שאני קיבלתי על עצמי ייסורים לטובת הזולת אז זה מגלה לנו רבנו יונה בפסוק הזה שבחסד ואמת יכופר עוון אבל זה הוא הסביר רק את החסד אבל יש בעיה בארבעה חילוקי כפרה שרבי ישמעאל יש עוד בעיה אם בעבירות שאדם עבר הוא עבר גם על חילול השם נגיד הוא נסע בשבת בפרהסיה והפעיל רדיו ועישן סיגריה לעיני כולם וכולם רואים שהוא מחלל שם שמיים ברבים אז זה לא סתם עבירה זה לא עבירה שיש בה רק סקלה יש בה גם חילול השם כל עבירה שמצטרף אליה חילול השם זה עברה שלא מספיק לא תשובה ולא ימי כיפורים ולא ייסורים רק המיתה אז מה נעשה מי שהיה חילוני פעם חזר בתשובה מה יעשה אז מה צריך לסבול ייסורים כל היום ולסחוב ארג מהבוקר עד הערב זה רק דוגמה ארגזים שלא תתפסו לזה יש עוד דברים אבל מכל מקום אז מה יעשה תשמעו היה שווה לכם לבוא היום הצלתי לכם את החיים תשמעו אומר רבנו יונה ואם יש עוון והוא עוון חילול השמ ש התשובה והייסורים טולים ומיטה ממרקת כמו שנאמר אם יכופר העוון הזה לכם עד תמותון עכשיו תשמעו מה הוא אומר אז מה העצה שלא צריך להמתין עד המיתה יש עצה אפשר לברוח מארבע חילוקי כפרה של רבי ישמעאל ולצאת מהעולם הזה בגדול בלי ייסורים בלי להמתין למיטה שיהיה כפרה איך תקשיבו טוב זה תלמדו בעל פה תחברו על זה שיר ברסל מחברים שירים לא לשנות מילה לקחת את כל זה ולחבר שיר ואז ישאירו כולם וידעו בדיוק מה צריך לעשות שיר קצת ארוך אבל אתם אין לכם בעיה שרים בלי סוף והנה כאשר האדם משתדל שימו לב מה הוא אומר והנה כאשר האדם משתדל תמוך ביד האמת מה שלמדנו קודם והנה כאשר האדם משתדל לתמוך ביד האמת ויעזור אחריה ויתעורר בדבריה והופיע אורו לעיני בני עמו ויחזק ידי אנשי האמת ונשאו ראשם וחייטות השקר קר י שפילן יגיע עד עפר הנה אלה דרכי קידוש השם והוד והדר לאמונתו ועבודתו בעולם ועוז ותפארת במקדש תורתו על כן בהרב פעליו לקדש את השם ולעורר האמת להכין אותה ול סעדה ונסלח לו מעוון החילול עם התשובה בסומו האמת לעומת אשמת החילול מידת תשובתו כנגד מידת משובת וזה הביאור בחסד ובאמת יכופר עוון לגמרי אני חוזר עכשיו תראו חסדי השם עלינו כמה אוהב אותנו אני מפרק לכם את זה עשיו כמו שמפרקים את הסייחים על הצלחת והנה כאשר האדם משתדל לתמוך ביד האמת כל מקום שאתה שומע נשי אמת שאתה שומע את האמת שאתה יודע את האמת שלמדת את האמת כל מקום ישתדל האדם לתמוך ביד האמת ולא רק לעצמו אלא יעזור אחריה כל מקום שהוא שומע אמת לעזור להעמיד את האמת לא מספיק והתעורר בדברה וכל פעם שהוא עוד פעם שומע את האמת אומר את האמת כל הזמן יהיה מתעורר ונאור עוד פעם [מחיאות כפיים] התעורר והופיע אורו לעיני בני עמו וכבר כולם רואים שהוא איש אמת הבן אדם הזה נלחם על האמת בכל מקום מרים האמת עוזר לאמת תומך באמת תומך באנשי אמת ברגע שהופיע אורו לעיני בני עמו ויחזק ידי אנשי האמת ונשאו רושם עד כדי כך הוא עוזר לאמת שכבר אנשים שפחדו להגיד את האמת הולכים בראש מורם ואומרים לא מספיק זה עדיין לא אמיתי עד הסוף וכ השקר ישפיל אם אתה שקר שמשקרים שהולכים לא בדרך אמת כיתות השקר ישפיל כמה ישפיל קצת לא יגיע עד עפר שלא יהיה שום קיום לשקר רק לאמת הנה אלה דרכי קידו קידוש השם זה נקרא קידוש השם אבל אם אתה נותן כבוד לרשעים לשקרנים לרמאים לצבועים ואתה יוצא נגד אנשי האמת אם אדם יוצא נגד מזכה רבים ומצדיק את מחטיאי הרבים מה נאמר עליו איש שקר הוא וצריך להשפילו צריך לבזותו עד עפר איך יכול להיות פסק הלכה שלמה המלך רבנו יונה מה לעשות הפוך לרומם את אנשי האמת להשפיל את הדש ה שקר יפה אנחנו נמצאים היום הפוך לא זה בסדר למד זכות קר על חשבון מי על חשבון אנשי האמת זה שקר שאין כדוגמתו זה השם שונא ומתעב כד של שקרים כד של חנפים לא רואים ולא מקבלים פני שכינה הקדוש ברוך הוא הוא אומר תנסה את האמת אברהם אבינו היה מוכן בשביל האמת להיכנס לכבשן האש לחיות דקה עם שקר הוא לא מוכן לא מוכן רגע אבל אתה יכול עוד לגייר גרים מה אכפת לך להתכופף פעם אחת פעם אחת תעבוד על נמרוד תקלל אותו תתכופף תקלל אותו בכל השפות לא הוא לא יהיה איש אמת עם עצמו אמת זה לא כלפי אחרים כלפי אחרים זה שקר אמת זה אתה עם עצמך קודם הוא יודע הוא לא יכול לחיות בשקר לא יכול להסכים לשקר רגע אז הוא קופץ לכבשן האש נו ואיש אמת יכול להיפגע הקדוש ברוך הוא מה אומר עליו גבריאל המלאך אומר אני ארד ואציל את הצדיק אומר לו הקדוש ברוך הוא לא עמוד אני אטפל בו אני בכבודי כשם שאני יחיד בעולמי הוא יחיד בעולמו ואיין ראוי שיתעסק אלא יחיד ביחיד שמעתם זה איש אמת אתם יודעים מה הכוח של להחזיר יהודים בתשובה אתם יודעים מה זה הכוח להחזיר יהודי בתשובה עם חרטות א אפשר לחזיר אנשים בתשובה אפשר לברוח אותם זמנית זה לא יחזיק מעמד לא יחזיק מעמד אבל תורת השם תמימה משיבת נפש אם התורה שלך תמימה שלמה אמיתית בלי קחל וסרק היא משיבת נפש היא מחזירה נשים בתשובה היא משיבת נפש אתם שומעים זאת אומרת אמת מחזירה בתשובה אמת מחזירה בתשובה מה כתוב על אהרון הכהן ורבים השיב מעוון למה הוא החזיר כל כך רבים בתשובה כי אמת היייתה בפיהו ורבים השיב מעוון אם אמת היייתה בפיהו אז רבים השיב מעוון האמת מחזירה בתשובה היא לא צריכה הצגות היא לא צריכה פוזות האמת מספיקה שקר החן ואבל היופי אישה יראת השם היא תתהלל שקר החן זה דורו של משה ויהושע והבל היופי זה דורו של חזקיה מלך אישה יראת השם היא תתהלל זה דורו שרבי יהודה בר אלעי שהיו שישה מתכסים בתלית אחת עוסקים בתורה מה הדור של משה ויהושע שקיבלו את התורה קיבלו את הלוחות במעמד אלוקי זה נקרא שקר החן דורו של חזקיה שתוך שלוש שנים הפך את כולם ליודעי תורה זה הבל היופי איזה דור זה ראת השם היא תתהלל ברוך הוא מכל הדורות דורו של רבי יהודה בר אלעי שהיו שישה מתכסים בתלית אחת עוסקים בתורה מה יש שמה אז יש הרבה ביאורים שהם היו עניים כי לא היה להם כסף והיו צריכים שישה לת כסות בטלית אחת ואף על פי כן עסקו בתורה זה דור מיוח אחד הדור של משה יהושע מה זה הם היו בגן עדן עלי אדמות מה אני יורד מהשמיים מים מפקקים תמיד ענני כבוד סלב מן מה שאתה רוצה דור של חזקיה לא היה חסר להם כלום אבל פה היו עניים היה ביניהם גם שלום שניים היום שני אחים ו להתכסות בשמיכה אחת שישה אחים כן יכולים אז איך שישה היו היה ביניהם שלום אחווה והכל אבל יש עוד נקודה אחת חשובה הדור ההוא לא מכר שקר רק אמת אני זוכר בעלי התשובה הראשונים שהייתי שולח מקרם התימנים וממקומות שונים בארץ לישיבת מחנה ישראל לרב אהרון פינדלר שליטה והייתי שולח כל יום מכוניות גומר הרצאה מכוניות עולות לירושלים והיו מגיעים והייה מפוצץ לא היה מקום והיו באים שעה 2ים שלש כשהייתי גומר ארצות ואלה שהיו בעלי תשובה וישנו על המיתות ושמעו שהגיעו בעלי תשובה חדשים לא היה עוד מיתות ירדו לרצפה לישון והחדשים עלו למיטה החדשה זה דורו של רבי יהודה בר אלעי לא אמרו להם תשמעו אותות ומופתים כדאי לקבל את התורה תראה מה זה יש מן יש מעיין שכינה קולות וברקים ענני כבוד בטח בזמן כזה לקבל תורה מי לא יקבל תורה בדורו של חזקיה חרב נעוצה פתח הדלת מי שלא יכנס ידקר בחרב נו מי מי יכול להישאר בחוץ הוא ימות אבל בדור שרבי יהודה ברליי לא היה מה לתת לא היה מה להציע היום שואלים אנשים בכולל אצלכם כמה מקבלים יש מזגן כיסאות זה או ספסלים מתי אוכלים יש קפה יש תה בדורו של רבי יהודו בר אלעי אי אפשר להציע דברים כאלה תפרנים עניים שישה מתכסים בתלית אחת אבל אמת היייתה התורה היייתה בלי קחל וסרק זה התורה פת במלח תאכל ומים במסורה תשתה ועל הארץ תישן וחיי צער תחיה ובתורה תעמד אם אתה עושה כן אשריך בעולם הזה וטוב לך לעולם הבא זה אמת מה אני מוכר לך זה האמת תדע לך לא כמו שהיום מחזירים בתשובה לא תראה זה לא בדיוק כן יש כאלה קיצונים וזה לא לא לא אתה יכול בינתיים ככה ואתה יכול ככה ואתה י מחרטטים אותו מי אמר לך לעשות כזה דבר התורה זה אמת הקדוש ברוך הוא לא צריך קבלנים אל תהיה קבלן שלו תגיד את האמת זה הכל האמת יש לה מספיק כוח ובדור כזה יתום שאיין הרבה אנשי אמת זה מצרך מבוקש תראו לי פוליטיקאי אחד של אמת כל העיסוק זה שקר תרו לי עסקן המת כמה תמצאו זה לא קל זה קשה אדם הראשון נכשל בשעה הראשונה אבל אנחנו כבר ראינו כבר הרבה הרבה היה לנו ללמוד ואנחנו כבר למדנו היום שזה התיקון זה הבירור האמיתי לברור את האמת מן השקר ולמדנו דבר גדול למדנו שמי שמנסה את האמת הוא משפיל את השקר השם מוחל לו על הכל ואומר אתה מקדש שם שמיים ולך לא יאונה כל רע אותך אני שומר אם תהיה כזה אתה יחיד ואני יחיד ואני מציל את היחיד מכל מפחד השם יציל אותנו מן השקר ויזכה אותנו לחיות באמת ונקדש שם שמיים כמו שהשם אומר ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו אמן אמן
תודה רבה לבורא העולם שנתן לנו רב אמנון יצחק תודה רבה לרב תודה [מחיאות כפיים] רבה אי אפשר להודות לך כבוד הרב צריך יומם ולילה מיליון שנה כזה כזה החזרת אותנו בתשובה אתה מחזיר בתשובה גם דתיים אתה רואה לא רק חילונים כבוד הרב המזכי הרבים מראשוני מזכי הרבים מגדולי מזכי הרבים ש מוסר את עצמו בשביל עם ישראל יומם ולילה אשרינו! מברכים אותו את הרב אמנון יצחק שיוסיף כהנה וכהנה ונזכה בקרוב בקרוב שתגלה האמת
[מכאן דרשת הרב שלום ארוש שליט"א]
היום אנחנו נלמד הספר מחשוף הלבן של אדונינו רבי יעקב אבוחצרה והשיעור כל דיבור שאני שנזכה לומר זה נובע מתוך האמת הכואבת ש נמצאים ב בדור שלנו הנורא שכל תאוות הניאוף התגברה והתפשטה בצורה נוראה ומכה בכל חלק וחלק בעם ישראל ממש נורא מאוד ממה ש אי אפשר כבר משהו נורא מה שהולך עם העניין של הניאוף משהו נורא מאוד מאוד מאוד מאוד וזהו כמו [מוזיקה] שהרב אמר מתוך דברי רבנו יונה שהגוף התאבות הפסולות וככה נראה מה שאומר רבי יעקב שהתאונה ביותר ביותר מאוד מכל התאוות זה כל מה ששייך לניאוף כל מה ששייך לפגם ברית זה הנורא ביותר אומר רבי יעקב הנה ידוע חומר האריות לפני השם יתברך שבורא העולם שונא זימה הוא הלשון הזה שונא זימה ה לשון שמיוחדת לעניין של האריות שלא שמענו בורא עולם ודאי שסול את כל דבר של שקר וכל דבר שהוא שהוא כל התאוות וכל ה המידות הרועות ואחרי הכל מצאנו שהלשון הזאתי שונא זימה שונא שונא דווקא על הזימה הולך אומר וא לך דבר שמאבד את האדם מבית ומחוץ כמו האריות וכתב אדונינו רבי שמעון בר יוחאי עליו השלום בזוהר הקדוש דמי שאין בו יראת השם מצד העניין של האריות אין שום יראת השם ושום דבר אחר שורה עליו היראת השם מתחילה שאדם יש לו יראה לא לעבור על מה שהשם ציווה בעניין של האריות אם אין לו את היראה זאתי אומר אדונינו רבי שמעו חי אין שום יראה השם ושום דבר אחר שורה עליו הפורק ממנו את היראת ה שם בני של הריות מעשה פרק ממנו אתרת השם מכל מכל כל וכל כותב כולם להחזיק טוב בכיסאות לשבת חזק חזק חזק לשבת להחזיק טוב בכיסו ומי שעומד שיחזיק בחבר שלו להקשיב מה שהוא כותב דמי שיש בו בידו פגם האריות עוד פעם מי ש שיש דו גם האריות אם לא שב ממנו קנו אם לא זכה לחזור בתשובה לתקן את העניין הזה כל העבירות האחרות ששומר עצמו מהם הוא נשמר מכל מיני סוגי עבירות אחרות וכל המצוות שמקיים כולם בטלים ומבוטלים ווזה מה ש שלי מה ש מה שכבר אמרתי לכם שם רבי יצחק הדורי זכותו גדלנו אמן שאמר שהיצר הרע נותן לאדם את הכסף הקטן את העודף ולוקח לו את כל העושר שלו הכסף הקטן אומר כל התורה זה נקרא כסף הקטן הכל המצוות והתורה כולה מה זה הכסף הגדול זהזה תיקון ככה שמענו מרבנו יצחק כדורי כל התורה שהיצר הר יתן לבן אדם למה הוא נותן לו את זה בשביל שאדם יגיד ברוך השם אני לומד ברוך השם אני את העיקר לא עשית כש הזוהר הקדוש כותב אדונינו רבי שמעון חי כותב ש רע יצרה בישה עיקר היצר רע צריכים להתגבר על העיקר שאר הדברים זה לא העיקר הוא רק על האריות שאדוני רבי שמעון ב כותב מן קרי צדיק כחד קוראים לו צדיק צדיק צדיק את יכול להחליט שהוא צדיק כתוב בזוהר מי זה נקרא צדיק שי הגדרה מ דנטר ברית רק מי ששומר את הברית הוא נקרא צדיק אדונינו רבי נחמן ברסלב שהיצר הרע פחד ממנו עוד לפני שהנשמה שלו ירדה לעולם כמו שהוא סיפר שלפני שהנשמה שלד לעולם השטן לקדוש ברוך הוא ואמר לו ריבונו של עולם שמ תפילתי אל תוריד את הנשמה הזאתי לעולם שאם תוריד את הנשמה הזאתי לעולם אין לי כבר מה לעשות בעולם הזה אז הקדוש ברוך הוא אומר לו זה המציאות אתה תחפש עצות וכשב סב ילד לעולם רבנו סיפר על עצמו שהס מ שהוא המלאך הקדוש והמלאך הכי גדול בשמיים זה המלאך שהוא ממונה על היצר הוא המלאך הכי גדול בשמיים בא אליו בדין ודברים הוא ידע שהוא לא יכול לנצח אותו כי כבר ידע זה כבר בשמיים שהוא לא יכול לנצח אותו אמר לו אני אתן לך להיות נקי בכל המידות והתעבות תהיה נקי הכל פניה של הברית תהיה איש כשר אמר לו רבי נחמן ברסלב אני מה יהיה הייתי אשמיד שאר הדברים לא יודע מה שיהיה איתי על פי זה אני יהיה נקי עד הסוף זה משפחת אבוחצרה שקיבלו רואים את הגדולה שלהם בקדושה שלהם ת הברכות שלהם הכל בגלל שהם החזיקו בעיקר יש להם את הכסף הגדול ודאי ופשוט שמי ש יש לו את הכסף הגדול יש לו את התיקון הברית או ודאי לימוד תורה או איזה זכות ללמוד תורה או תפילה מצוות גמילות חסדים אחרי שיש את הברית אז ודאי חשוב מאוד מאוד כל מה שאדם יעשה בתורה ומצוות אבל לפני שאדם הוא לא עובד על העיקר הוא לא עובד על העיקר אז הוא לא אוחז בכסף הגדול רבי יעקב ה אומר שאומר שכולם בטלים מבוטלים כותב זה כתוב ספר שלו הקדוש כולם בטלים מבוטלים עושה מצוות הוא נשלל מעבירות אחרות הוא הכל ביטל מבוטל למה עיק ר הבית הוא היסוד שלו אמנם הוא הוא מדבר פה על הבית כפשוטו על כל כל העולם הזה זה הבית שהוא מבוסס על יסוד אבל גם כפשוטו כל בית של אדם עיקר הבית זה היסוד שלו כל בית הוא בית של בן אדם אתה רוצה שיהיה לך בית מוצלח עיקר זה היסוד בית בנוי טוב עיקר הבית זה היסוד טבעיות היסוד חזק מיוסד כראוי ייה כל הבניין בנוי עליו חזק ראוי ואם יהיה היסוד רעוע הבית בסכנה עומד ונופל ועומד הוא זאת אומרת מה הוא אומר שאמנם רואים אותו עומד אבל הוא נופל ועל זה נקרא עוד ברית קודש יסוד להורות וזה הוא יסוד ועיקר בשורש הגוף שהוא הבית אם היסוד שהוא הברית בנוי וחזק כראוי אז ה הגוף הנשען עליו הרי הוא יתד בלימות ובאמת כל מידת האמת והאמונה תלוייה בניה של תיקון היסוד כל מידת האמת שאם אדם רוצה כ צריך לדעת פעם אחת הוא לתמיד בחיים שלו ש אדם לא יכול לרמות את עצמו כמה יכול אדם לרמות את עצמו כמה כמה אדם אם הוא לא עובד על זה על שמירת העיניים ואנשים יעבדו על הצניעות שלהם בתכלית הצניעות בתכלית הצניעות אז לא את לא עובדת על הצמאות שלך על העיקר לא עבדת אין לך את היסוד אז הכל בטל מבוטל כל המצוות הכל בטל מבוטל הכל בטל מבוטל באמת אני שמח מאוד מודה לשם ש שלח לי את רבי אמלן יצחק שיהיה שמר כזה שיעור שאנחנו כולנו עומדים כולנו עומדים ככה ו רעשים ממש ש עלכל של מידת האמת מידת האמת שאדם מידת האמת אין פה כמו שהוא אמר פשרות קיצוני יש אמת אחת אמת אחת אתה יכול לרמות את עצמך אם אתה לא שומר את העיניים אתה עובר על כל התורה כולה עובר על לא תחמוד אשת ראך עם זו אישת איש ועובר על לא תנאף קר ניאוף זה בעיניים ככה הרמבם כותב ועובר על אנוכי השם אלוקיך כי אתה לא אכפת לך מהשם וובר לך אלוהים אח עלפ ככה הוא כותב פה מחסוף עובר על ללך אלוהים עושה עבודה זרה ועובר על כב את אביך תמיך זה כבוד בהם שאדם עובר עבירות זה בכלל לא כבוד בהם או להורים שהבן שלהם עובר כאלה עבירות חמורות עובר עשת הדיברות עובר על זכות יום השבת קודש העיקר קדושה תלוייה בקדושת הברית כל הקדושה שבעולם כל קדושת התורה קדושת השבת הכל כתוב קדושת הברית כ מבואר בכמה ספרים בס כמה ספרים אז אדם עובר עד מה אדם יכול לעבור כל יום על לא תטור כם אחריכם אני נשמרת בכל דבר רע כולי בלי סוף של לבי מעשים מעשת הדיברות והוא חי בסדר מה הוא אברך וגם ברוך השם רוצה כבוד שיכבדו אותו וגם קוראים לו רב וגם הוא קוראים לו צדק הוא עוב כל יום על כל עשרת הדיברות עשרות פעמים מאות פעמים אלפי פעמים כבר אמרתי לכם כל העניין הזה של ה שמירת העיניים ותיקון הברית שיש כאלה שאומרים מה אני אעשה צריך להביא פרנסה המ מפרנסה בהיתר ולא באיסור בש הביא פרנסה מותר לך לעבור כל יום על כל התורה כולה עשרות פעמים מאות פעמים אלפי פעמים כל יום ביום בשביל להביא לך בשיל להבי פרנסה זמר מי מפרנס אתה מפרנס לא השם יתברך אם השם מפרנס אז אז תלך להגיד קדוש של לם לא יעבור על קוצו של י תתן לי פרנסה קוצו של י מה הולך כבר בעולם מה הולך שומעים סיפורים מזעזעים אני לא יכול לדבר בציבור גם יש ילדים אולי שומעים אולי אי אפשר להגיד מה ששומעים ומה רואים אי אפשר להגיד אנחנו לא יכול גי ככה ברמז כמו שאומרים בגידות מכל הכיוונים דברים ש היום היום פה ברחוב בחורה בחורה ב23 ברחוב פה בוכה דמא ניגש ש תלמיד ש כבוד הרב פתחם עליה תברך אותה תגיד לה משהו מה קרה עד אתמול היייתה נורמלית לחלות הלילה קרה לה מה שקרה השתבשה דעתה והיא כולה בוכה והיא שבורה מה מ איפה כל בזה בא הכל בא ניאוף רבי נחמ בס כותב כל המשוגעים באים ניאוף הכל הצרות כ אני אקרא לכם קצת קצת מרבי יעקב כל הצרות שבעולם כל כל הסבל שעם ישראל סוברים הכל בא מניאוף מה לא שומעים בדור שלנו מה מה לא רואים בדור שלנו אתה לא יכול ללכת לאף מקום אתה לא יכול לזוז אתה לא יכול לזוז אתה לא יכול ללכת שום מקום ולא נדבר על כל אלה שבכלל נופלים לאינטרנט וכל ה ויושבים מהם מה מה מה עם פלפונים כל מי שמחזיק פלאפון לא קשר הוא חוטב הוא פושע שיש לו פלאפון שיש בו אינטרנט חוטב פושע מחזיק בקיש שלו עבודה זרה כל מה הוא לא מחזיק בקיש שלו מה הוא לא מחזיק בקיש שלו את כל התועבות של העולם את כל הצרות של העולם לאן אנחנו ממשיכים כל אחד מאיתנו בשנות ישראל בנות ישראל קרות הגדולה שלך הכבוד שלך היופי שלך זה הצניעות זה הגדולה שלך זה היופי שלך זה על זה זה זה העיקר שלך זה העיקר שלך אם אין לך את העיקר שקר החן והבל יופי ישאר את השם הא תתהלל להחטיא את הרבים השם ישמור יש הרבה גיהנום בעולם הקדוש ברוך הוא יש לו גיהנום גדול מאוד גדול נחתי את הרבים נחתי את הרבים את מחטיאה את הרבים את צריכה לדעת היטב היטב איך את צריכה לשמור על הצניעות שלך על הכבוד שלך הכבוד של המשפחה שלך כבוד ש נשים נשים נשואות נשואות כיום חמישי האחרון מגיע אליי אישה בחולון בשו של בחולון בוכה דמעות כבוד הרב תבוא לצד אני צריכה לדבר איך טוב מה קורה צרות צרורות חובות ייסורים וכולי וכולי מה קרה אומר אומרת השכנה שלי הדודה שלי עשתה לי כישוף אמרתי לה מי אמר לך את זה אומרת לי רב איזה רב לא אמרה לי את השם של הרב אמרתי לה מחילה מכבודו טוב שלא שמעתי את השם אולי הוא ערב רב הוא רב בריח רב זרועות רב חובל יש הרבה רבנים יש פה שרבני רב אומר לי אישה שהיא עצמתי את העיניים אבל בחלקיק שנייה שהיא לקחה אותי לצד אז הייתי צריך אז ככה פתחו לי קצת העיניים וראיתי ש מסכנה היא רחוקה מצניעות אשת איש אז כמובן שכל הזמן עמדתי ם עצומות לדבר איתה אז אמרתי לה מחילה כבודך ז זאת אומרת עד קודש קודשים לא חטאת שום חט לא עבת שום דבר מהתורה בת סובלת בחינם כי מישה עשה לך כישוף אז הרב הזה בקום להחזיר אותך בתשובה שעכשיו הכניס בך להיות משוגעת לגמרי כל היום תחשבי לא זאתי סי כישוף לא זאתי אולי זאתי תדב ללשון רע תשנ את כל העולם אחר כך את לא זה עשה לי עין רע זה זה רב זה ערב רב בקום לעשר אותך בתשובה לשה אותך משוגעת לגמרי אם קודם היית קצת נורמלית עכשיו גמרנו עכשיו כלום אתחשב תדברי לשון רע תחשבי תשני אתכ ז אומרת אין לך מה לתקן אין לך מה לתקן ברוך השם את קודש קודשים רק מה מה מישה עשה לך מישה עשה לך כשישוב זהו אז ממש סובת בחינם י אי אי איזה מסכן אזים כן אתה צדיק הדור ש מכפרת על הדון א סומת בחינם אז הייסורים ש מכפרים על הדון תודע זד תסבלי תעזרי לדור כמובן היא עמדה מתביישת אז אמר לי כבוד הרבד מה אתה אומר אמרתי לה כ תר אני כמובן שאמרתי לה אני מבטיח לך מבטיח לך לא מך אותך מבטיח לך מבטיח לך את בעלך ש שיקרא מהת ספרים לקרוא שיתחילו ביחד כם לא יודעים כלום ספרים של היסודות וא אמרתי לה תחסי את עצמך את מבטיחה את אשת איש את אשת איש את מכשירה את הנבים חסי את עצמך אמרתי אני מבקש ממך סליחה אל תיפגעי ממני אמר לי לא כבוד עליו מה שתגיד לי תגיד לי אמרתי לה תחסי את עצמך והתכוון שמ תרת המשפחה וכולי ברים יסודיים בהתחלה אני מבטיח לך תשמרו רק על הברית לא אמרתי להם עוד כל היהדות רק שבעלה וה ישמרו על הברית מבטיח לכם שתהיו עשירים יהיה לכם שפע גמה אמרתי לה תפתחי את הרחם שלך שאלתי את הבן כמה תמיד שני שואל כל אישה בן כמה ץ שלך קטן לא יודעת למה מה אכפת לי לדעת אם ה סגרה את הרחם רחם זה רחמים סוגרים את הרחמים תביא עוד ילד תביא עוד ילד רחמ על עצמך אז מה על מה סובלת עיקר הסבל הוא על פגם הברית עיקר כי זה הקדוש ברוך הוא שונא את זה ש לא שמענו כזה עונש נורא ש שאמר להם בלעם הרשע בלעם בלק הם ידעו אמרו אלוקים של אלה סוה זימה לא צריך להילחם איתם הקדוש ברוך הוא יהרוג אותם בעצמו בשביל מה לך ללחם איתם אותם אם תלך ללחם אם לא תנצח אותם לא תנצח אותם איך שאתה בוא אליהם טילים ביל מה שאתה בם באותו רגע ישר הולכים את התהילים הולכים את הזהים מדבר כולם חוזרים בתשובה לא נצח אותם כלום כלום מה שתביא להם כל העולם יבוא עלינו כלום שום דבר אמר להם תפקירו את הבננות תכשיל אותם אלוקיים שסוני זימה ומה הוא יעניש אותם שאם לא פנחס בן עזר שהרב הזכיר הרב הזכיר כינה כינת השם צבקות כינה כינה השם צלקות ואמר אם לא לא היה שונא ישראל השם משמו עמד וקינה קינת השם אז היום הקינאה שאנחנו צריכים לקנות כמו שהרב דיבר ודיבר ודיבר חוז בני של מידת האמת מידת האמת לדעת מה האמת ומה שקר ובאמת לחזק את האמת ולרדוף את השקר וכל אחד תחזק בעניין הזה של העיניים שמינת הברית כל אחד ידע שזה עיקר הניסיון שלו בחיים אם לא תעמוד בעיקר הניסיון לא עמדת מכאן אז עמדת בכל הדברים בת שמיים תבוא יגיד לך טוב מה עשית העיקר לא עבדת שלחנו אותך בשביל לעמוד בעיקר הניסיון זה עיקר היצר רע זה העיקר תעמוד בעיקר תקנה את היסוד אם אין יסוד על מה הכל רעוע אומר כותב רבי יעקב חסרה אם היסוד הוא רעוע הרי הבית נופל ועומד זאת אומרת שנראה שהוא עומד אבל הוא נופל והראיה הגדולה מבני ישראל שהיו במצרים שמרו ברית קודש כראוי כמו שכתוב שבטי כה עדות לישראל אף אגב שהיו פגומים מצד עבודה זרה אומר רבי יעקב עם ישראל שהיו גומים צד עבודה זרה אבל בעניין של הברית הם היו שמורים מחש שהיסוד היה חזק ותקיף כראוי לא חשש הקדוש ברוך הוא לשום פגם אחר אפילו שכמו שידוע הקטרוג שקטו הלה לו עבודה זרה הו עבודה זרה אז מה מה נשתנו אלה מאלה ישתנו הרבה מאוד אלה שומרים הברית מה טוב הולך יעקב אמר בלעם שוא ראת פתחיהם לא מכוונים אחד לשני דעת לשמור כל אחת צריך לדעת ששמירה מה ש שמעתי בשם החלבן השם שמח אמן שאמר דבר שכתוב בשולחן ערוך רק הוא הגדיר אותו בלשון קצרה ופשוטה כל ראיה אסורה בשמיים מחשיבים אותה לבעילה אסורה כל ראייה אסורה בשמיים משמים אותה ל בעילה אסורה שאף אחד לא יגיד לה אני רק ראיתי כי על פי הלכה אם יגידו לך תראה או יהרגו אותך אתה צריך שיהרגו אותך ולא תראה לא לא שתיגע רק תראה תסתכל או שיהרגו אותך על פי הלכה על פי הלכה ז חסידות ומה זה נקרא יה סורה כל ום כל בהורה זהה אסורה כי אתה לא יכול ליגוע בעת שלא תתקדש אותה נכון אז כל בחורה זהריה אסורה גם אם הא פנויה גם אם הבורה פנויה זה ראייה אסורה כי מותר לך לגווע בה רק אם תקדש אותה לפני שקידש אותה קדד קדין כמו שצריך אתה לא יכול ליגוע בה עם כל ההכנות קידושים כל ההכנות אז אם כן כל ראייה של כל ב שאתה רואה הא ראיה אסורה בשמיים מחשיבים אותה כמו בעילה אסורה זה לא אז אם אתה באמת אוחז מהאמת הזאתי אז מה נשאל לך לעצום את העיניים לעצום את העיניים אין פה אפשרות אחרת איך שומרים את העיניים עוצמים אותם אין אפשרות אחרת ובשביל לעצום אותם צריך הרבה תפילות להתחנן לפני בורא עולם כי הגמרא הקדושה אומרת בקידושין אלולי השם עוזרו לא יכול ו והגמרא בסוכה אומרת אלולי השם עוזרו הי נופל בידו אדם צריך לדעת הוא לא יכול להתגבר על היצר רע שלו אם השם לא יעזור לו לכן הוא צריך תחנה לפני בורא עולם בורא עולם אבא ש תעזור לי לעצום את העיניים שלי שעבור עליו עוד יום נקי יעבור על עוד יום נקי ישתבח שמו כל יום צריך לבדוק אם שאלת בראייה הקטנה ביותר תעשה תשובה כי אם לא עשית תשובה אם לא שב מי שיש בו פגם דוגם האריות ואריות לא תשוב שצריכים גוע בהם רק להסתכל עליהם רק להתעבות אליהם רק לחמוד אותם רק לרצות את הדברים האלה אם לא שב ממנו התקנו אז כל מה שהוא יעשה מצוות ועברות כולם בטילים מבוטלים כל מה שאדם יזהר מהעבירות יעשה את כל המצוות שבעולם כולם בטילים מוטלים זה אין פה להבין טוב מה שאמר רב כדורי שזה הכסף הגדול היצר נותן לך את כמה שקלים נותן לך לעשות כל מיני דברים העיקר לא תחזיק בעיקר לדעת מה בדור שלנו שהפיצו הולכת וגודלת והניף משתגע מה שהולך בעולם אנחנו כל מי שאוחז במידת האמת צריך לדעת שאת זה את זה הוא יחזיק בשלמות לשמור על קדושת הבית שלו כי גם כודא ש חוץ משמירה בחוץ לבית מחוץ לבית צריכים גם שמירה בתוך הבית לחיות בקדושה ובטהרה בכל בת ישראל צריכה לדעת קראנו ביחד כתוב לא יראה בך בבד העבר רשי אומר לא יראה הקדוש ברוך הוא לא יראה הקדוש ברוך הוא עצמו יראה לכן את בת ישראל גם בחדרי חדרים חוץ מהמקומות שמותר כל אחד גם גבר מתלבש מתלבש רק בתוך מקום שך להתלבש כל שקל בת ישראל לא יראה השם לא יראה אז השם נמצא בכל מקום את צריכה להיות צנועה בכל מקום גם בחדרי חדרים את צריכה להיות צנועה להתנהג בצניעות כי לא יראה זה לא יראה שהקדוש ברוך הוא לא יראה לכן מה שלמדנו רבי יונתן בן זל כותב שהשם מסלק את השכינה שלו עם ישראל על העוון הזה גם גם הספרי כותב אש הקדוש מסלק את השכינה שלו מעם ישראל אין שום עוון בעולם שוא מביא את הצרות ממש כמו שזה ממש כמו הדבר הזה יש פה מישהו כתב לי פה בשם הרבל שיחי שאמר ש בן אדם שמסתכל על אישה הוא בורא מלאך רע שיש לו אישור לעשות תאונות וכל הצרות שב כל ה ככה הוא שמע כתב לי ממש ש ממש רבי אהרון רטה כותב שאדם ששומר עיניים ברחוב קטן זה כמו שסיים מסכת קטנה שומר עיניים רחוב גדול זה כמו שסיים מסכת גדולה ואם שומ את העיניים בתוך אולם כמו שסיים השס זה שע לו מוסיף לא אתה הולך היום לאולם השם ישמור אתה הולך לאולם השם יציל כי וודאי היהודי ירא שמים לא הולך למקומות ש אז רחוב קטן מסרת קטנה רחוב גדול לא ידעתי אף פעם שסיימתי את השס כל כך רב פעמים מס גדולה זה רבי תה רבי אהרון טה כותב שאדם שהולך ברחוב ושומע את העיניים שלו הוא נקרא צדיק יסוד עולם ובאותו רגעים מה שיתפלל יקבל מה שיבקש קדוש ברוך הוא יקבל מה שיבקש כי בזמן הזה שהוא זוכה לעמוד בניסיון הזה אז הואק צדק סוד העולם שמד העולם כן אז כן עוד מעט זה נקרא עוד מעט אתזה חשוב פה הו פה כל מיני גימטריות אמרתי שיעור אז כל אחד מסר לי פתק כמת עיניים גימטריה 713 יש בית גם גימת 71 ומת הבית נשרף אתה פוגן בעיניים אתה מגיע הביתה אתה ומצ שרוף הבית רוחנית שרוף אין בית שום דבר אז א בכל אופן כמו שאמרנו שזה הניסיון של הדור וצריכים כולנו להתחזק בזה להחזיק ב ב לא יכול כבר להעריך עוד מעט כבר שכנים ו להחזיק בעניין הזה לדעת שברוך השם להחזיק בעיקר לא קראתי לכם את כל מחסוף הלבן בהזדמנות אחרת נקרא לכם כל מה שרבי יעקב כותב ק ש זקנו את הנקודה הזאתי באמת מתוך כאב כי הסיפורים שעוברים דרכנו ושומעים בכל העניין הזה של הזה זה נורא מאוד רק אני אקרא לכם עוד משהו חשוב שוא אומר שאיזה בחור כתב לי שהוא שמע בשם בבא סאלי ש שאדם צריך לתת מעשות חוץ מעשות כספים צריך גם לתת מהזמן שלו לעם ישראל אז לכן הזמן של לעם ישראל זה לתת זה הפצות להפיץ לקרב את עם ישראל כל אחד יכול קרב להתפלל על עם ישראל אתה עושה שעה התבודדות שש דקות תוסיף עוד שש דקות מעשר שש שעה עוד שש דקות תעשה מעשה כמו שצריכים לעשות מעשה מכסף מעשה מזמן של בל עם ישראל להתפלל על עם ישראל עוד שש דקות תוסיף תתפלל על עם ישראל תבקש קדוש ברוך הוא שירחם על עם שכולם תקרבו לאמת למיטה רדיפות השקר תגלה האמת עזרת השם זכ שיבוא מזקנו בקרוב ממש אמ עוד פעם נבקש מהרב אלפי תודות אלפי תודות כבוד הרב מיליוני תודות ממש שמחת אותנו שאין גבול לשמחה ששמחת אותנו ברוך לשבת לשבת לשבת [מוזיקה] רבותיי ליך הקדשה רשר זרה הרב אני מבקש שיקרא בספרים תחיל לקרוא הרב [מוזיקה] אמר יהודי יקר יהודיה יקרה הוצגה לפניכם טעימה מ תורתנו הקדושה אם ברצונכם להמשיך לבדוק ולאמת את האמונה אין כם מוזמנים להגיע ממשרדי שופר רחום מתיתיהו 10 בני ברק אולת תן למספר 03 677 7779 וגם לפקסס ל03 6765 320 כתובתנו באינטרנט www ניתן לצפות בחינם באתר שופר בלמעלה מ-500 ארצות של הרב אמנון יצחק שליטה כן ניתן לרכוש משרדי שופר די צפיה שחרור עוני אנציקלופדיות ספר עולם התשובה ניתן להוריד הרצאות לנגן [מוזיקה] mp3 כל אדם המעיד על עצמו כאדם של אמת בחובתו לבדוק כדי שבחירתו בחיים תהיה [מוזיקה] אובייקטיבית n [מוזיקה]