נהריה - צערו של יעקב על מה?
תאריך פרסום: 22.12.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירויח אמן
הערב יהיה להצלחה גדולה בבניית הבניין בירושלים השנה ולזכות את עם ישראל ונזכה כולנו יד משיח צדקנו ובנית בית מקדשנו במהרה בימינו אמן אמן ו בלחש אמן אמן הערב גם לעילוי נשמת הורי מנוחתם עדן אמן
טוב יש לנו לראות מה קורה בפרשת השבוע ואיך זה מגיע עד לגאולה שאלה מדוע תיישר יעקב אבינו בצרת יוסף דווקא מדוע נענש יעקב דווקא באמצעות כתונת הפסים התבולה בדם של שעיר עיזים האם יעקב אבינו ידע שבניו שונאים את יוסף כיצד ייתכן שיהודה מתנחם שמתה אשתו ושני בניו ואילו יעקב אבינו מסרב להתנחם מדוע יעקב אבינו לבש שק אבל לא זקוק ללבוש שק למה נענש דוד המלך שיכלה כל זרעו ומה פשר צורת המגן דוד יוצאים לדרך רבנו אפריים מרמז בשמה של פרשת וישב את ארבעת הצרות העיקריות של יעקב אבינו אם ניקח כל אות שנייה של המילים יוסף דינה עשו לבן נקבל את המילה וישב בפרשת וישב כמה צרות היו לו צרת יוסף צרת דינה צרת עשו צרת לבן ועוד שנייה במילים הללו יוצרת את המילה בישב אם עד עכשיו הוא התייסר מאחיו עשו מחמי לבן מבתו דינה כעת באה צרה גדולה ביותר מתייסר ובוכה על בנו אהובו בן הזקונים בשעה שאחיו מכרו הוא לעבד במצרים זו הצרה גדולה מכולם עד שיעקב אבינו מתאבל עליה 22 שנה והוא לא זוכה לנבואה ולא לרוח הקודש במשך כל אותם שנים בעל הרוקח הוסיף דבר פלא מי שמתבונן יראה שבפרשה הזאת כמעט כל 112 פסוקים פותחים באות ו 112 פסוקים כמעט כולם פותחים באות ו' חוץ משמונה פסוקים בלבד ששמונה פסוק רומזים רמז גדול על שמונה מיני צער שיש בפרשה הזו אחד זה מכירת יוסף שתיים צער של יעקב שלוש זה הצער של השבטים ארבע זה מות אשת יהודה חמש זה פטירתו של ער שש פטירת אונן שבע ניסיון אשת פוטיפר ושמונה חבישת יוסף בבית הסוהר 12 שנה רשי הקדוש מבאר מפני מה נגזר על יעקב להתייסר ולהתאבל על בנו 22 שנה מגיל 17 עד שנעשה משנה למלך בגיל 30 לא ראה את יוסף בנוסף היו שבע שנות שבא ושנתיים רעב נמצא שיעקב פגש את יוסף רק שהיה בן 39 על מה הוא נענש כל כך אומר רשי נענש שלא כיבד את אביו יצחק 22 שנה זה שהוא אמר ללבן זה לי 20 שנה בביתך וסופי ללקות עליהן ובנוסף היה בדרך עוד שנתיים כששהה בסוכות ובית אל מדהים שלחו אותו להתחתן 14 שנה קודם כל הוא נכנס לישיבה של שם ועבר למד שמה אחרי זה הוא הגיע לחרן ושמה הוא שהה 20 שנה למה הוא הסכים לעבוד ברחל שבע שנים עבד עליו לבן החליף לו את רחל בלאר אז הוא היה צריך עוד שבע שנים זה 14 שנה ועוד שש שנים הוא עבד בשביל שיהיה לו ממון 20 שנה בחזור עוד שנתיים 22 שנה על 14 שנה ראשונים שהוא למד תורה לא נענש 22 שנה שהוא השתהה נענש אתה ציערתי את ההורים שלך לא כיבדת אותם 22 שנה אז גם הבן שלך יוסף נעלם לך 22 שנה הזוהר הקדוש מוסיף דבר פלא שנענש יעקב מידה כנגד מידה כתוב בתורה וישחטו שעיר עיזים וטבלו את הכתונת בדם רשי אומר דם השעיר הוא דומה לדם של אדם אבל יש טעם נוסף על דרך הסוד מדוע הבשורה קשה ומרה בא דווקא על ידי שעיר עיזים כי הקדוש ברוך הוא מדקדק עם צדיקים כחוט השערה מכיוון שציער יעקב את אביו יצחק שלקח את הברכות והוא לבש באותה שעה עורות גדיי עיזים על הידיים בשביל שיחשב שעיר כמו אחיו לכן נענש מידה כנגד מידה דווקא בעיזים מדהים האחים תבלו את הכתונת דווקא בדם של שעיר עזים למה כי זה אדם הכי קרוב לדם האדם אבל למה מגיעה אלי וידיעה באופן זה אתה באת ולקחת את הברכות במרמה נכנסת ושמת על הידיים שלך עורות גדיי עזים בשביל מה שאם ימוש אותך אביך הוא ירגיש אתה שעיר כמו עשו אז איך מבשרים לך ש יוסף טרוב תורף גם כן עם שעיר עיזים מידה כנגד מידה הצער בא לך על כאילו פטירתו של הבן בדיוק כמו שציער את אבא שלך שהוא נחרד בשעה שהתברר לו שהוא ברך לא את עשו אז טהרו לכם מהמה זה על זה שהוא חריד את אביו וציר אותו כמה זה לקח כמה דקות אחר כך הוא כבר ברך אותו גם ברוך יהיה נו אז הוא סבל 22 שנה אבל תשמעו יותר מזה יצחק אבינו שהיה לו ספק אם זה עשה או יעקב כי הכל כל יעקב והידיים ידי עשו אז הוא לא יודע מי זה לפניו יעקב או עשו לפי הכל יעקב אבל שהוא נוגע בו עשו אז הוא בספק מה הוא אומר האתה זה בני עשו אם לא שאלה ש ל יצחק האתה זה בני עשו אם לא זה שואל יצחק ועכשיו ליעקב מה אומרים הבנים הקטון את בנך היא אם לא אותו לשון בדיוק כמו שהיה ספק לאבא שלך גם לך יש ספק אבל באותו לשון ממש מידה כנגד מידה ציערתי שלך שהכנסת אותו לספק גם אתה עכשיו בספק הבן מת או לא מת מה קרה ולכן על שהוא גרם לאביו ויחרד יצחק חרדה גדולה לכן יעקב גם כן חרד עכשיו על מות בנו הוא לא יודע אם הוא מת או לא מת חרד ונענש יעקב דווקא בכתונת הפסים הראו לו את הכתונת מוכתמת בדם דווקא בכתונת הפסים שהם בגדי עשו החמודות שאותנו לבש בשעה שהוא נטל את הברכות חכמים זכרונם לברכה במדרש ובפרקי דרבי אליעזר מבארים בגדי אדם הראשון היו מעשה ידיו של הקדוש ברוך הוא והם הגיעו לידי כל הבכורות בדורות הבאים אדם הראשון מסר אותם לשת שת למטול מתושלח לנוח בעזרת הבגדים האלה נוח בנת התיבה כי הם שמרו עליו שכל החיות לא יזיקו לו הבגדים האלה היו מצויירים בכל מיני החיות וכשחוצים של הבגדים כותב רשי בגדי אדם הראשון היו חקוקות כל צורות חיה ועוף שבעולם והיו נראים כמו בעל חי אמיתי חי לכן כל חיות העולם נכנעו לפני הלובש בגדים מופלאים הללו חם גנב את זה מאבא שלו נח ונתן אותם לבן שלו נמרוד ונמרוד הפך להיות גיבור ציד בגלל הבגדים היה לו קל לצוד שהוא היה יוצא עם הבגדים החיות היו באות נכנעות והוא לוחד אותם קם עשו בגיל 15 והרג את נמרוד ונטל את הבגדים שלו והם בגדי עשו החמודות את אותם הבגד נטל יעקב והתברך מפי יצחק אביו מי אמר לו לעשות זאת אמא שלו רבקה הוא לא רצה הוא אמר איך אני אשקר לאבא שלי מה יקרה אם הוא ימושני אז היא אמרה לו תלבש את בגדי החמודות הוא התברך בזכות זה שהוא שמע לאמא שלו שהיה לו ידיים חזקות בזכות שהוא שם על הידיים את בגדי החמודות מידי אוויר יעקב איך הוא גלל את האבן שהייתה על פי הבאר שכל הרועים לא יכלו היו לו כוחות עצומים אבל למרות זאת באותם ידיים שהוא שם הוא גם הטעה את אבא שלו הבגדים המשיכו והתגלגלו הלא והמדרש אומר שאותה אותה כתונת פסים שנתן יעקב ליוסף הם בגדי האדם הראשון האבר בנאל מבאר שלכן האחים קינאו ביוסף כי על ידי אותם בגדים מוכח שהוא העיקר והם תפלים לו כמו עשו וישמעאל לאברהם היו שני בנים יצחק וישמעאל ישמעאל נדחה ויצחק ממשיך כי ביצחק קרל לחזרה ליצחק היו שני בנים יעקב ועשו עשו נדחה ויעקב ממשיך ליעקב 12 בנים הוא מקבל יוסף מקבל ת הכתונת פסים אז כאילו הוא ממשיך והם נדחים לכן הם קינאו בו מאוד והבינו שהם הולכים להפסיד אז באותם בגדים שהוא קיבל ברכות באותם הבגדים ממש הוא לקה אצל יוסף שיראו לו את הכתונת מוכתמת בדם אור החיים הקדוש מבאר את הפסוק ויקומו כל בניו וכל בנותיו לנחמו השבטים התחכמו ראו כמה גדול הצער של יעקב ושרו בהבל גדול אז באו כולם כולם ביחד אד לנחם אותו בזאת לרמוז לו שאביו כמו שהוא מתאבל בלי להפסיק זה מתאים רק אם אדם איבד את הבן היחיד אבל תראה כמה אנחנו נשאר לך פה עוד 11 שבטים יש לך פה עולם מומל למה אתה עד כדי כך מתאבן ואף על פי שבאו כולם לנחם אותו לא הועיל כלום כתוב וימאן להתנחם רשי ספורנו מבארים את הפסוק ויבק אותו אביו זהו יצחק יבק אותו אביו זה אביו של יעקב מי זה אבא של יעקב יצחק ויבק אותו אביו זה יצחק שבכה גם הוא על הצרה של הבן שלו יעקב שהוא בוכה על הבן שלו יוסף אומנם לא התאבל על יוסף משום שידע יצחק בנבואה שיוסף נותר בחיים אבל בכה בגלל צרתו ואבלו של יעקב כי בשעה שיעקב אבינו מקבל על עצמו אבילות לכל ימיו אז הוא לא הזכה לגילוי שכינה על זה בכה יצחק אביו שאלה למה באמת בוכה בוכה בוכה ולא מפסיק יעקב אבינו במדרש תנחו מה כתוב חכמים זכרונם ברכה מסבירים לנו שהוא היה מובטח שיזכה לגן עדן אם לא ימות אחד מבניו אם ימות אחד מבניו בחייו אין לו הבטחה לגנ עדן וזה נאמר כי ארד אל בני אבל שאולה שאולה זה הגיהנום רשי אומר שהוא לא מוכן להתנחם כל ימיו כי חושש הו כעת מעונש הגיהנום הכלי יקר מוסיף עיקר תנחומים שהאדם מקבל זה כשיודע שהקרובים שכולו טוב ומתענג תחת כנפי השכינה בגן עדן טוב וצפון לצדיקים אבל כאן הספיק יעקב אבינו לראות ברוח הקודש שיוסף עדיין לא הגיע לגן העדן ולכן אמר כי ירד אל בני אבל שאולה כביכול גם בני יוסף יורד לשאול נמצא שבוכה יעקב עליו ועל בנו יחידו אבל המדרש ממשיך ואומר שואלים רבותינו את רבי יוסה קושייה גדולה איך יתכן שיהודה הבן של יעקב גדול מיעקב למה יהודה קבר את אשתו ואת שני בניו וכתוב וינחם יהודה אם כן כיצד יתכן שיעקב אבינו שהוא ודאי גדול מיהודה לא מסכים להתנחם וימאן להתנחם זאת אומרת כשאדם מקבל אתג שמיים זה אומר שהאדם הזה גדול מה כתוב אצל אהרון מתו לו שני בנים ביום אחד כתוב וידום אהרון מה זה וידום אהרון כמו אבן דומם כמו שאבן לא מרגישה כלום הוא לא הרגיש שום צער שמתו לו שני הבנים זה מעלה גדולה שאין כדוגמתה שאדם מקבל בשוויון נפש האמת שזו הלכה ההלכה אומרת כשנולד אך בן אתה מברך הטוב המטיב כשנפטר הבן אתה מברך ברוך דיין האמת ובשמחה צריך לברך בשמחה ברוך דיין האמת בשמחה כשם שקיבלת את הבן בשמחה גם כשלוקחים לך אותו בשמחה אז איך יכול להיות שיהודי מסכים לקבל את הגזר דין שהיה עליו ואילו אבא שלו יותר גדול ממנו לא מסכים אתם יודעים מה התירוץ מי יודע מה התירוץ מה התירוץ מה זה גזרה אז למה לא משתכח פה או מה אמר להם רבי יושה אמר להם מתנחמים על המת אבל לא על החי אם הבן היה מת והיה הוכחה שהוא מת אז יכולים להתנחם כמו להבדיל עכשיו יש חטופים יש משפחות לא יודעים חי או מת אבל ברגע שאמרו להם שהוא מת אז לפחות הם יודעים שנגמר הסיפור הם לא ממשיכים לטחון את עצמם ולא יודעים מה קורה מה עושים לו מה לא עושים לו כן עושים לו זאת אומרת אדם יכול להתנחם כשכבר הוא יודע שמת ודאי אבל פה לא הביאו לו גופה או חלקי גופה או משהו הביאו לו כתונת אז הוא בסדר הטרוף טורף יוסף הוא לא יודע הטרוף טורף הוא לא היה נוכח הם בעצמם אומרים לו הכתונת בנך היא אם לא זאת אומרם לא אומרים לו ראינו אין פה עדות שהוא הלך ומת הם לא הוציאו מפיהם שקר להגיד לו שהוא מת אז תרץ להם רבי יוסי לא שהוא יותר גדול יהודה מיעקב יהודה קיבל את הנחומים כי הם מתו והוא יודע שהם מתו אבל יעקב אבינו לא יודע אז על מה התנחם המר זו בארת עומק העניין יעקב לא התייאש לגמרי מיוסף נוטרה לו תקווה קטנה בלב כי רק מת שמוטל לפניו מתאבלים עליו אבל יעקב אבינו לא התייאש לגמרי מבנו לפי כך ביפי תואר מבאר את דברי יעקב חיה רעה אכלת הוא שרק דיבר בדרך השערה בלבד ולא קבע בהחלטיות המהרל מפרג מוסיף שיעקב אבינו לא התייאש מיוסף כי לא מצא דבר וחצי דבר מגופו ואברבנאל חידה את הנקודה הזו התפלא יעקב כיצד לא מצאו מכל הגוף של יוסף אם הוא נטרף אפילו עצם קטנה עבר כלשהו וכי יתכן שהוא נטרף ראשו על קרעו על קרבו לכן הפסוק טרוב תורף יוסף הוא בלשון שאלה וכי יתכן שנטרף כולו טרוב טורף לכן לא קיבל על עצמו הבלות ועכשיו תמ יעקב עד מאוד ש לא היה יוסף לבוש בכתונת הפסים אז בכלל איך יכול להיות שהוא נטרף הרי אמרנו שקטו את הפסים על ידה ש שולטים על החיות כי כל החיות נכנעות אז איך טרפו אותו לכן יעקב אבינו מסתפק בעניין מותו של יוסף וכך מובא בזוהר הקדוש צבח ראובן ואמר הילד איננו כי זה הגרוע מכל אם היה נמצא מת יעקב היה מתאבל ומתנחל אבל בש שעה שהילד איננו הוא לא יקבל תנחומים עוד קושייה אסור לבכות על מת יותר מדי אל תבכו למת אומר הפסוק בירמיה אסור לבכות יתר על המידה כמה זמן מותר שלושה ימים בשבעה ימים הספד ב-30 יום יש דין של גיהוץ ותספורת אבל אתם לא יכולים להיות רחמנים יותר ממני בשכונה של רב הונה הייתה אישה שאיבדה בן הייתה בוכה ולא רוצה להינחם נכנס רב הונה אמר לה אסור לך לבכות יותר מדי את לא יותר רחמניה מהקדוש ברוך הוא מי נותן לנו רחמים בכלל רגש רחמים הקדוש ברוך הוא ונתן לך רחמים ברחמיך אדם מרחם על הילדים שלו יותר מהילדים של השכן ויותר מהילדים של אדם ממדינה זרה למה כי ונתן רחמים ורחמך הקדוש ברוך הוא נתן לנו ההורים רחמים אוי ואבוי אם לא יהיה לנו רחמים היינו רואים את הילד בוכה משתולל בלילה והכל יש כאלה שהורגים את הילדים הקטנים שלהם פסיכופטים או זורקים אותם באיזה פח אשפה נדיר אבל יש אבל רוב בני אדם הקדוש ברוך הוא נותן להם רחמים כי אחרת לא היינו יכולים לסבול את גידול הילדים אז הקדוש ברוך הוא יותר רחמן ממך מה שיש לך רחמים זה אפס לעומתו למה את לא מקבלת את הגזירה לא שמעה לו מת לה עוד בן נכנס אליה עוד פעם תקבלי עלייך את ה את הנחומים לא רוצה שבעה ילדים הלכו בסוף היא מתה אסור לבכות יותר מדי אנחנו רק תיירים פה באים על מנת ללכת לא באנו על מנת להישאר אף אחד לא נשאר כולם בדרך החוצה מהיום הראשון אנחנו מתקדמים לבית קברות אנחנו בדרך כרגע אנחנו בקרלטון אבל אנחנו בדרך כל יום מתקדמים לאותו כיוון הכתובת היא אחת אין אין מקום אחר זהו אז צריך לדעת רק לקחת סדה לדרך ולהיות מוכנים אם הכנת הכל בסדר ותשחק ליום אחרון אם לא אתה באמת בבעייה אם אתה שכחת שהגעת על מנת ללכת אתה בבעיה לא נשארים פה אז לכן צריך לקבל את הדברים איך אמר דוד המלך לבן שלו שלמה אנוכי הולך בדרך הארץ אני הולך למות אני הולך בדרך הארץ זה דרך הארץ באים לפה על מנת ללכת ואז הוא מצווה אותו מה שמצווה אבל כל אדם צריך לדעת זאת אז לכן אם נפטר מישהו מה אתה עכשיו בוכה כאילו לא ידעת שהוא ימות יש מישהו שלא ימות אז אחד מת בגיל כזה ואחד בגיל כזה אחד ככה ואחד אחרת אבל זה ברור שצריכים להיות מוכנים לדבר הזה אל פרה היפה אין נכון נפרדים גם כתש לחוץ לארץ בוכים אז מה אבל אם נוסע עכשיו הבן שלך לאמריקה והוא מבסוט שהוא הולך לאמריקה לא תמיד הם חוזרים מה פתאום אני הייתי בארצות הברית כמה זמן אתה פה 30 שנה למה אתה פה חשבתי טיול ואני אחזור הוא לא חזר רוב אלה ששמה נתקעו הם לא הם רצו לחזור אבל לא חזרו כי הם ראו שאמריקה זה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות והם שמה את יודעת בלאס וגס וזה מה הם יבואו לאיפה הם יבואו ליפו אז לכן אם יודעים שהוא הולך לאמריקה והוא מפסוט אפילו שקשה פרדה כן אז בוכים קצת אבל יודעים שטוב לו טוב לו נו ואם אדם יצא מפה והוא הולך לגן עדן לא טוב לו טוב לו אז מה אתה בוכה פעם הייתי צריך לנחם מישהו והוא בוכה הוא מספר לי שהבן שלו אברך חשוב והכל ולמד כל הזמן וזה וזה וזה והוא נפטר פחות מגיל 40 צער גדול בן מאוד חשוב מאוד חשוב אבל הוא בוכה בוכה אמרתי לו אני לא מבין אותך אתה אומר שהבן שלך היה אברך והוא היה צדיק והיה מקיים תורה ומצוות והכל כן או לא אומר לי כן אמרתי לו רגע אתה חושב שהוא הלך לגן עדן או לגיהנום הוא אומר בטח שהוא הלך לגן עדן אמרתי לו ואתה מאמין שיש גן עדן וגן בטח אני מאמין אז אמרתי לו לא הבנתי אם הבן שלך בגן עדן על מה אתה בוכה כל המטרה שאדם בא לפה שיגיע לגן עדן והבן שלך אתה אומר בטוח בגן עדן אז על מה אתה בוכה מילא אם אתה בוכה שהוא חסר לך בסדר זה כמו שהיא אומרת קשה פרידה אבל מה אכפת לך אם בסוף הבן שלך הגיע לשיא הגיע לגן עדן מה לא טוב אין יותר טוב מזה אני אשאל אותכם שא נראה מה אתם תענו אם היו אומרים לכם עכשיו מהשמיים ברור שמדברים איתכם מהשמיים ואומרים לכם תקשיב יש לך הזדמנות פז עכשיו אם אתה מוכן למות עכשיו אתה הולך גן עדן אם לא לא בטוח נו מי יהיה מסכים ישר למות אה אז זה תלוי כמה אתה מאמין אם אתה מאמין ממש שיש גן עדן ואתה שואף לשם אז אין לך שום בעיה למות באותו רגע כל המטרה כל המטרה זה להגיע לשם זה מה שהשם רצה כשהוא ברא את האדם הראשון איפה הוא ברא אותו בגן עדן שזה הדבר הכי טוב שאפשר לתת לבן אדם טוב תדעו לכם כלל צער מושך צער כשהאישה הזאת בכתה ולא הפסיקה היא משכה עליה עוד צער כשהיא המשיכה לבכות היא משכה עוד צער עד שבסוף היא מתה עם הילדים אל תסתבכו עם צער עם יגון עם הנחה זה שייך לסמ ולל י תיזהרו תמיד להיות בשמחה תמיד להיות בשמחה א תתן לנו את הכלים אני אתן לך את הכלים הרגע אני אתן לך הרגע רגע אני אתן לך רגע איבדתי את אבא שלי לפני אבא שלך אני איבדתי את אמא שלי ואבא שלי בשבועיים נו אבל העיקר הם בגן עדן ל הגיע לא כולם מה פתאום כולם עכשיו מה קורה תקשיבו מה היה השבוע בשבת פרסמתי את זה בקבוצות משפחה מירושלים משפחת טביב יש להם מנגנון שמירת שבת במקרר ש מנתק לפני שבת את המקרר את המאוורר את המדחס את כל מה שצריך את האור הכל הכל הכל שאתה יכול לפתוח ולסגור בלי שום בעיה אין שום חשש בדרך כלל זה מופיע במשך השבוע פ0 ככה כתוב בלוחית בשבת זה פח וזה סימן שזה פועל על מנגנון של שבת שכחו שכחו לבדוק מה קרה היייתה הפסקת אש הפסקת חשמל הפסקת חשמל ביטלה את המנגנון והוא נשאר על חול ואז הוא דולק הילד הקטן בשבת פותח את המקרה רואים אור וואי וואי וואי מה עושים עכשיו כל הסלטים כל המשקאות הכל בפנים רק חלות יש בחוץ מה עושים עכשיו שבת כזאת חיפשו כל מיני עצות מה לעשות מה לעשות מה מותר מה אסור מה זה אחת הבנות אמרה בואו נשיר את השיר עיבדו עיבדו עיבדו מה שאני מייעץ לכולם 15 דקות לשיר ולרקוד קמו את התחילו לשיר ולרקוד כמו שמותר בלי להביע את הרגליים בשבת אסור לרקוד אבל מסביב לשולחן עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננ בוא לפניו רננ רוקדים רבע שעה רגע רגע רוקדים רבע שעה אבל לא רבע שעה שבע דקות אחרי שבע דקות פתאום מסתכלים למקרר 05 נכנס לפיקוד שבת התחלף ממצב חול למצב של שבת פתחו הוציאו את הסלטים והכל לא ומן כי סופר ראייתם במקום להצטער הם שמחו השם גזר שלא יהיה סלטים ולא יהיה שתייה למה להתעצב מותר להתעצב בשבת לא אפילו על אבל אסור להתעצב בשבת התחילו לשיר ולרקוד מה קרה הקדוש ברוך הוא שינה צ'יק צ'ק הסתדר מופת נס חיוך מה קדוש ברוך הוא כן תשירי ותרקדי קשה קשה לי כל עוד שאבא שלי תגידי את שומעה על מה את מדברת שבל לא לא שנת הבל זה דינים זה לא לבכות לא לבכות לבכות שלושה ימים זהו כשבאת את חשב חשבת שאבא שלך יחייה תמיד ברור גם גם אני לא רציתי מישהו רוצה למה צריך להיפרד אבל מה לעשות זה לא להיפרד הוא פשוט התקדם לפניך גם אל תגיעי לשמה רק הוא התקדם מה לעשות הוא יותר מבוגר ממך וככה זה דרך הטבע זה טוב שההורים הולכים לפני אוי ואבוי אם הילדים הולכים בזמן שההורים חיים זה יותר קשה נכון או לא נכון נו אז מה את רוצה וגם אם הוא לא היה צדיק לא אמרתי גם אם הוא לא היה צדיק את יכולה לפעול בשבילו ולעלות אותו למעלה זה גם חסד שעשה הקדוש ברוך הוא שאלה שנשארים פה יכולים לעזור לאלה שנמצאים שם לכן אומרים לעילוי נשמת פלוני אלמוני מה זה לעילוי מעלים אותו למעלה למעלה למעלה טוב בואו נמשיך נגיע לדברים נפלאים הרמבן מבאר שהתורה אומרת התירו לבכות מעט טבע האדם לעורר בכי אפילו על אהוב שמפליג מעבר לים לזמן אבל צריך לבכות מעט ולא להרבות בבכי ומספד כי בזה הוא מראה שהוא לא מאמין בקיום הנפש תראי חרדים מקבלים את המוות יותר קל מאשר חילונים חילונים יש כאלה שלא מאמינים שיש המשך אז בשבילהם זה עבדה גמורה וזהו זה אצלהם זה כאילו מת חתול חתול אינו עולם הבא יש כאלה שלא מאמינים אז בשבילהם זה צער ממש אבל אחד שיודע שאבא שלו אמא שלו אח שלו לא משנה מי הלך לעולם שכולו טוב מה אתה בוכה תראי אפילו אלה שנהרגים במלחמה כן את שומעת את ההורים שלהם איך מדברים בביטחון שהם הולכים לעולם שכולו טוב ו שיילמדו עליהם זכות ו שידאגו לזה מי ש מ קל לו מי שלא מאמין סובל הבוכה על מת מראה שו משוכנע שהגוף והנפש הלכו לאבדון לכן התורה אוסרת להצטער יותר מדי כי עם קדוש אתה לשם אלוקיך ואחריתך בגן עדן והשם אוהב את בניו יותר מכל וחייבים לקבל את דין של הקדוש ברוך הוא באהבה כי הכל הוא עושה לטובה טוב אז איך יעקב אבינו בוכה 22 שנה על הבן אסור לבכות יותר מדי ולמה הוא לבש שק אבל לא משנה את הבגדים אלא קורע את הבגדים הוא לא ד הוא לא יד הוא ידע שיוסף לומד יעקב איננו מצטער מדין אבלות הוא הצטער ר מדין כפרה יעקב היה משוכנע שהוא גרם למוות של יוסף אמא שלו רחל מתה בדרך איך הוא שלח את יוסף בדרך לראות את שלום אחו מבארים הספורנו וחסכוני למה יעקב מאן התנחם בגלל שהתקלה נגרמה על ידו לכן הוא אמר כי הרד אל בני אבל שאולה כיוון שהוא גרם לבן שלו ללכת למקום סכנה איפה איפה שהאחים שלו שונאים אותו ועל כן הוא חשש מעונש גדול שאולה לא היה צריך לשלוח אותו ועל זה הוא הצטער ולכן הוא בכה שיהיה לו כפרה לבש שק כמו שאדם מסתער ועושה הספד ועושה תענית ועושה תשובה כל זמן שהוא נזכר שאמר ליוסף לך נה ראה את שלום אחיך היו המעיים שלו מתחתן כי לא ציווה אתל יוסף הוא רק ביקש ממנו בדרך כבוד לך נה נא זה לשון בקשה לך נה את שלחך ויוסף מרוב שהיה זהיר בכבוד אבי מי לעשות את רצונו אמרו חכמים זכרונם ברכה ידוע ידע יעקב שהאחים שונאים אותו על כן הוא הצטער איך ההין לשלוח את בנו יקירו למקום סכנה והדל אומר שיעקב חשב שהוא גרם לאסון הגדו וכך אמר יעקב ליוסף כשפגש אותו אחרי 22 שנה מה אמר לו אמותה הפעם רשי אומר הייתי סבור שאני אמות שתי מיתות גם בעולם הזה וגם בעולם הבא כי הקדוש ברוך הוא יטבע ממני את המיטה שלך כי חשבתי שאת מת ואם כן אני אמות פעמיים עכשיו שאני רואה שאתה חי אני לא אמות רק פעם אחת זאת אומרת אמותה הפעם אז ברור שיהודה לא יותר גדול מיעקב וזה מה שאמר רבי יוסי מתאבלים על המת יהודה התאבל על אשתו ועל שני בניו שראה שהם מתו ודי מוכרח להתנחם אבל לא מטבלים על החי לכן יעקב לא התנחם הצער שלו ביגון הייה מדין כפרה על עוונו הזוהר הקדוש מוסיף דבר פלא גם יוסף רמז לאביב את העניין הזה בשעה ששלח לו עגלות בא לרמוז לו על עגר ערופה עגלה ערופה שהיא באה על חטא ששלחו אדם בלא אכילה בלא ליווי ובסוף בעלה מיתה בא אורח לעיר נכנס יש מצווה שהוא עוזב את העיר ללוות אותו ולשלוח אותו עם אוכל ומשקה זה מציל אותו שהשטן לא יהרוג אותו בדרך מצוות לביה היא חשובה מאוד ואם נמצא הרוג קרוב לעיר אז האשמה כאילו על העיר אז היו יוצאים מסכנים עורפים עגלה ואומרים ידינו לא שפכו את הדם הזה כי שלחנו אותו עם אכילה עם שתייה ועם לווייה ועם הכל אז הוא שלח לו עגלות לרמוז לו על פרשת עגלה ערופה שהם למדו בפעם האחרונה ורמז לו אתה שלחת אותי למקום סכנה בלי ליווי אז גם הוא יוסף אומר לו שיש צד אשמה במה שאתה שלחת אותי בלי ללוות אותי עכשיו מבואר למה גדל צערו של יעקב אבינו כי הוא הרגיש אשמה במותו של יוסף כפי שהוא חשב אז יודעים על פי זה שיעקב ידע גם ידע שבניו שונאים את יוסף והתחרט חרטה גדולה ששלח אותו למקום סכנה ולא לבה אותו ולכן קיבל על עצמו אבילות כל ימיו לכפר על מעשיו ולבה שק מדין כפרה לא מדין אבלות כי בשק בצום ומספד זה עיקר התשובה לכן לא הסכים בשום אופן לשלוח את בנימין ולא עיל הדרישה של יוסף להוריד את בנימין אליו וא אלו כששמעון אינו חוזר עם אחו עדיין יעקב מסרב בתקיפות ואומר לא ירד בני עמכם כי אחיו מת וקרא הוא אסון בדרך יעקב נכבה ברותחין אצל יוסף והיה אסון בדרך עכשיו הוא נזהר בפושרין ולא מסכים לשלוח בשום אופן את בנימין בשוט מהרי ויל מביא ראייה גדולה מהגמרא בסנהדרין מי ששלח שליח לדרך ונהרג השליח צריך המשלח כפרה שמעתם פעם דבר כזה אחד שלח מישהו שלח אותו לך תקנה לי פרחים נדרס זה ששלח אותו צריך כפרה מה הוא דרס אותו הוא לא דרס אותו כל שליח ששלח כל משלח ששלח שליח וקרה אסון צריך המשלח כפרה לומדים את זה ממה שאמר הקדוש ברוך הוא לדוד המלך עד מתי יהיה עוון נוב עיר הכהנים בידיך דוד המלך בורח מפני ש שול רעב צמא מגיע לנוב עיר הכהנים מבקש יסעדו אותו יתנו לו לאכול ולשתות ונתנו לו הדברים הגיעו לאוזניו של שאול המלך ואז הורגים את הכוהנים בעיר נוב ואומר הקדוש ברוך הוא לדוד המלך עד מתי יהיה עוון נוב עיר הכהנים בידיך בגללך מתו הכהנים בנוב ובגללך התגלגלה מיתה לשאול ובניו לכן אומר הקדוש ברוך הוא לדוד תבחר עונש אחד משתיים או שתה תמסר ביד אויב ותמות או שכל זרעך ימותו ווואי וואי וואי וואיי וואי וואי וואי מה הולך פה דוד לא הרג את הכהנים הוא גם לא פגע בשאול ויונתן לרעה מה היה החטא שלו הוברח משאול המלך רעב וחסר כל הגיע עד שערי מוות התחנן לכהנים בעיר נוב שיתנו לו מעט אוכל להשיב את נפשו לחיות אחרי שאכל ושתה המשיך במשא הבריחה אבל נודע לשאול המלך ודואג שר הצבא סיפר לשון הרע לשין ואז טען דואג האדומי לשאול המלך העיר נו מורדת במלכות הם סייעו לדוד שאתה רודף אחריו בסוף דואג הרג את כולם עיר שלמה של כהנים ונענש שאול בגלל זה ונמסר בידי האויב ומת במלחמה עם שלושת בניו נמצא שעל הריגת נוב מת מלך ישראל הראשון שאול ושלושת בניו בידי אויבי ישראל מכאן מוכיח המהרי וייל הוכחה אדירה מאחר ודוד המלך לא הרג ולא פגע בהם לרעה רק ברח מתוך פיקוח נפש ונגרם בעקיפין שמתו נוב עיר הכהנים ושאול המלך ובניו צריך היה כפרה גדולה איזה כפרה או שהוא ימות או שזרעו יכלה וואי וואי וואי זה זה נגרם בבלי כוונה עכשיו ברור למה חשש יעקב אבינו כי הוא שלח ש בדרך והשליח מת ולכן הוא הצטער צער רב כי הכפרה גדולה וקשת מאוד לצדיקים קדושי עליון או שיכלה זרעך או תמסר ביד אויב כי הקדוש ברוך הוא מדקדק עם הצדיקים כחוט השערה מה העדיף דוד המלך למות בעצמו בידי אויב ולא יכל ו מה היה המעשה ביום מן הימים הולך דוד לצו סעיד ונדמה לו השטן כמו צבי ודוד המלך מנסה לצוד אותו ללא הצלחה ועצבי מצליח לברוח והוא מרגיש כאילו הנה הוא תופס אותו ומערים עליו הצבי שהוא השטן עד שמשך אותו לעבר ארץ פלישתים בארץ פלישתים נמצא אחיו של גולית ישבי והוא רואה דוד המלך שהרג את אחיו גולית והוא מחכך את ידיו בהנאה הנה דוד נפל לידי כפרי בשל עכשיו הזמן ננקום נקמת אחי אשבי תופס דוד הוא היה גדול כמו גולית קושר אותו מניח אותו מתחת לקורת בית הבד כדי למחוץ אותו במיטה משונה אבל השם עושה לו נס גדול והאדמה מתחתיו נעשת רכה והוא לא נמחץ למוות באותו זמן אבי שי בן צרויה מגיבורי דוד ובן אחותו היה מתרחץ לכבוד שבת לפתע באה יונה חובטת את עצמה על החלון אבישי בן צרויה מבין שיש פה משהו רומזים לו משהו מן השמיים והוא אומר לעצמו מכיוון שכנסת ישראל נמשלה ליונה כנראה דוד המלך שרוי בצער הלך בזריזות לארמון לא מצא את דוד הבין שהוא בסכנה גדולה נתל את הפרדה המיוחדת של דוד המלך לרכב עליה והבן איש חי מבאר שהיה זקוק לה כדי שתולי אותו להיכן שדוד נמצא הפרדה הזאת הייתה מיוחדת היא נבראה מששת ימי בראשית והייתה מהירה מאוד אמנם בגלל שדוד המלך היה נתון בצרה גדולה סובב הקדוש ברוך הוא נס והדרך קפצה עד ארץ פלישתים והגיע על ארץ פלישתים מצא בהתחלה את עורפה עורפה זה אמא של גולית וישבי הרג אותה עורפה הקלה השנייה של נעומי רות ועורה שלבסוף היא לא נתגייר והיא ילדה את גולית ואת אשבי ולכן היא נענשה שהבן שלה גוליית ימות ביד זרעה של רות שנתגיירה אבישי הגיע כרף עין למקום הסכנה מצא את ישבי שהוא עושה בדוד המלך כרצונו כשראה ישבי את אבישי בן צרויה החליט לא כדאי להילחם נגד שניהם יחד לכן הוא ימי תחילה את דוד מה עשה זרק את דוד המלך למעלה בזלזול כמו כדור נעץ חרב באדמה כש החוד כלפי מעלה והמתין שדוד ייפול על החוד אבישי בן צרויה ראה את הדבר אמר שם מפורש והשאיר את דוד למעלה קרוב לעננים ובסוף הוריד את דוד הרחק מיישבי מבארים בגמרא שדוד המלך לא יכל להציל את עצמו בשם המפורש למה הכלל הגדול אין חבוש מתיר את עצמו מבית האסורים כי הגזרה הייתה עליו שיכלה הוא בעצמו כ הוא ביקש במקום שימות זרעו שהוא ימות לכן גלגלו אותו לארץ פלישתים כדי שהוא יפול ביד אשבי ואז הוא ימות המשך המעשה היה אבישי שואל את דוד מה אדוני עושה בארץ אויב השיב לו דוד הקדוש ברוך הוא הציע לי לבחור עונש או למסר ביד אויב או שיכלה זרעי בחרתי למסר ביד אויב לכן סובבה השגחה עליונה וגלג אותי לפה אמר רבי שיל דוד תחליף את העונש תבקש לחיות וימסרו בניך לקליה עם ישראל צריכים אותך ואז התפללו שניהם שהעונש יוחלף ובינתיים ישבי רודף אחרי שניהם הו מבקש להמיט אותם ו אצ המרדף מסתובב הבי ישי ואומר לי אשבי אתה יודע שזכיתי היום להרוג את אמא שלך אתם מכירים את הברכה הזאת שתמות אמא שלך אז הוא אמר לו אמא שלך מתה באותה שעה נחלש ששבי מהצער שהוא שמע שאמא שלו מתה קם עליו אבי שי והרג אותו בס ספר פרדס יוסף מביא בשם הקדמונים דבר פלא מדוע הצורה מפורסמת מגן דוד נקראת בשם זה ולא נקראת מגן אברהם כולם חושבים שהמגן דוד זה היה מגן שהוא החזיק שהיה מחזיק חרב ומגן היה לו מגן עם שש קצבות הקדוש ברוך הוא הציל את אברהם אבינו מנמרוד ו מארבעת המלכים אז למה לא נקרא מגן אברהם אלא מגן דוד עם שישה קודקודים אלא שבמעשה המופלא הזה שהציל אותו הקדוש ברוך הוא שעשה לו נס למטה ועשה לו גם נס למעלה שהשאיר אותו באוויר הציל אותו יותר מהצדיקים כי שאר הצדיקים הקדוש ברוך הוא הציל אותם מ א רוחות השמיים הגנה מארבע רוחות השמיים אבל פה הגדיל עם דוד המלך והושיע אותו משישה צדדים גם הציל אותו מלמעלה שהוא זרק אותו באוויר ונשאר שמה וגם למטה שהאדמה התרככה ונותר בחיים מתחת לבית הבד אז לכן המגן שלו ה בעל שש קודקודים הבן איש חי כותב וגם האגרות משה שזו עומק הצורה מופלאה של מגן דוד ארבע רוחות השמיים למעלה וגם למטה שישה קודקודים שהם מוקדי ההצלה שלו להורות שהקדוש ברוך הוא שולט בשש קצוות מוסיפה הגמרא ואומרת לבסוף כמעט בקלה זרעו של דוד המלך כמו שהוא ביקש באחרונה בספר מלכים כתוב שעטה ראה שמת הבן שלה ואז השתוקקה לכבוש את המלוכה והמיתה כמעט את כל זרע הממלכה של דוד המלך ונותר רק אחד ילד בשם יואש כי החביאו אותו מפניה בבית המקדש ויואש היה דור שביעי לדוד המלך מקשה הגמרא כיצד זה שלא מתו כולם במטרים חכמים גם בנוב עיר הכהנים לא מתו כולם נשאר אחד אבייתר הכהן נשאר לפלטה ואם לא היה נשאר הוא גם מזרעו של דוד לא היה נשאר שריד אופלית כל זה למה על גרמת מוות בעקיפין בגלל שדוד נכנס לאכול לשתות והמשיך וגילו הלשינו לשאול שהעיר הזאת נתנה מחסה לדוד המלך אז בעקיפין נגרם ששאול הורה להרוג את כולם כמורד במלכות וזה מי נגרם נגרם על ידי דוד המלך בעקיפין עכשיו מתבאר להפליל למה לבש יעקב אבינו סק והתאבד על בנו ימים רבים ולא קיבל תנחומים ופסקה ממנו נבואה כי ידע שהוא צריך כפרה גדולה כי בגר מתו נכנס יוסף לסכנה גדולה וכל פעם שהוא היה נזכר ששלח את בנו מאו מתחתן לכן לא הסכים בשום פנים ואופן לשלוח מכאן והלא את בנימין כי כבר יש חזקת סכנה במשפחה הזו רחל נפטרה בדרך יוסף נעלם בדרך אני אשלח גם את ימין לדרך למה כל הייסורים האלה נשלחו מן השמיים ליעקב אבינו דווקא באמצעות כתונת הפסים שהיא תבולה בדם של עיזים לכפר על חטא דק מן הדקים שהוא ציער את אביו בשעה שנטל ממנו את הברכות לבוש באותה כתונת ועל ידיו עורות גדיי עזים אז מה אנחנו לומדים מכל זה קודם כל להיזהר מאוד מאוד מאוד בכבוד האבא והאמא תראו איזה דקדוקים על כ מה ולא תגידו סתם בן אדם צדיקים ש בצדיקים יעקב אבינו דמות דיוקנו חקוקה על כיסא הכבוד בחיר שבאבות אין דבר כזה מי שעובר על וד אבם אין נפרעים ממנו אם בן אדם שלח שליח ונגרם לשליח משהו צריך המשלח כפרה וואי וואי אבל לא מה אני לא אני אחראי שהוא לא נזהר בכביש אני אחראי שהוא לא זה אני אחראי שמעת ככה זה הדין כפרה תשובה לחזור בתשובה להתחרט להתחנן ראייתו לבה שק להצטער לסבול קצת על מה שנגרם בגללו אז זאת אומרת אנחנו צריכים להיות זהירים מאוד מאוד מאוד בבין אדם לחברו ביננו לבין ההורים שלנו זה כשאבא אומר לבן או לבת אה אתה מוכן לעשות לי תה מה אומר לו בעצם מה אומר לו מה זקה אותו זה כאילו אומר לו לא אתה רוצה לעשות תה אתה רוצה להעריך ימים הרי כתוב כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך כל תה מאריך ימים איך ים בתשובה עם ההורים נפצו מה ההורים נפצו איך אך וים אם עשית דברים לא טובים כלפי ההורים את יכולה ללכת לציון שלהם ולבקש מהם מחילה אבל שתדעו לכם שכיבו אב בהם אחרי המיתה הוא יותר גדול מבחייהם לדוגמה אני השתדלתי מאוד לכבד את ההורים שלי בחייהם מאוד מאוד אבל אתה לא עוה אבל אחרי שהם נפטרו בניתי בית כנסת על שמם הוצאתי ספרים על שמם כל דבר כמעט שאני עושה על שמם ומאז שהם נפטרו כבר 12 13 שנה אני כל הרצאה אומר לעילוי נשמת הוריי אפילו שזה אוטומטי שכל מה שהבנים עושים זה עולה להורים אם אני עושה מצוות אני לא צריך להגיד אני אומר כל פעם על כל דבר שאני עושה שאני מקיים מצוות כיבוד אבם כ זה עושה להם שמה נחת ומעלה אותם כל מצווה שאני עושה אז אני גם אומר את זה כל מה שאפשר לעשות גם אחרי מותם וואי וואיי וואי מה קור שבחייהם הם לא פשרו אחד מהם לא יפשר כיבוד ע מה פירוש לא יפשר מנע מנע מה מנע יך מנה מנה דחה איך דחה איך דחה כן אם אני אתן דוגמה דוגמה אחת כן אז אני חזרתי בתשובה ברוך השם והם לא קיבלו את זה אמא שלי לא קיבלה את זה לא קיבלה את לא עשית שום עבירה ילד וילדה שחזרו בתשובה למרות שההורים לא הסכימו זה נקרא שמכבדים את ההורים היא להגה לי על זה תמיד להגה את עשית מצווה גדולה וזה נקרא שאת קיבת אותה למה עכשיו שהיא למעלה יודעת כמה הית שמה עכשיו אומרים לה הייתה לך בת צדיקה למה לא ניצלת את זה שיש לך כזאת בת צדיקה כשמגיעים למעלה מתבררת האמת אתעד קיימת כיבוד אבם 100% זה שהיא דחתה זה בעיה שלה לא שלך את בסדר גמור מצויין כתוב בהלכה אם הורים אומרים לבן אנחנו רוצים שתלך ללמוד להיות מהנדס והוא רוצה ללכת לישיבה האם הוא חייב לשמוע לכל הורב או לא לא כי הקדוש ברוך הוא אמר שישיבה זה יותר טוב ממהנדס אני רוצה שתלמד את התורה שלי אני נתתי לך חיים אני אומר לך מה יותר טוב הם ההורים שלך אבל אני ההורה שלהם ואני אומר לך מה צריך לעשות ואם אתה שומע על הקדוש ברך הוא אתה מוגן אתה מסודר פשטייסט ג כ שים לאדם מהמו קדוש ברוך הוא שלושה שותפים נכון ומי העיקרי כי הוא נותן את הנשמה מתי שהוא רוצה הוא לוקח אותה
כן שאלות
או כמה אצבעות בלי עין הרע תן לבחורה בלבן שמה כבוד הרב כן אני ואמא שלי לא כל כך מסתדרות בלשון המעטה קשה לי מאוד כאילו אני כל הזמן עונה לה ומה אני אעשה עם זה לא הבנתי מה הנושא שאתם לא מסתדרות כאילו נגיד היא אומרת איזה משהו שלא מוצא חן בעיניי ואז אני עש מה היא אומרת למשל שלא מוצא חן לא יודעת לא מסכימה לכל מיני דברים לא הבנתי היא לא מסכימה לך על מהמשל נגיד שבאתי לפה כאילו לפני שבאתי לפה אז היא כעסה ליי שאני הולכת היא אמרה לי לחזור מהר טוב אז תחזרי מהר שיגמר שאת הולכת למקום של תורה את צודקת אבל אם יש סכנה בדרכים נגיד או משהו אז יכול להיות שהאמא גם צודקת תלוי אם זה סתם היא רוצה שתשארי בבית או שמשהו ולא תלכי לשיעור תורה זה לא מוצדק מצידה כן כן תן לבחור שמה שלום כבוד הרב מקודם דיברנו גם על הנו של גן עדן והאדם אני זוכר שרשום בפסוק ויניחו בגן עדן כלומר האדם לא נברא בגן עדן היתי כן הוא היה חוץ לגן עדן והכניס אותו לגן עדן אבל מה הייתה המטרה שהוא יהיה בגן עדן זהו אז הייתי שמח ככה אם תשפוך קצת יותר מה תשפוך הנה יש לי איפה לשפוך הוא ברא אותו חוץ לגן עדן ויניחו בגן עדן בסדר גמור אוקיי תודה קיו כן גברת פה ערב טוב ערב טוב תקום בבקשה תודה רציתי ברכה לי ולבן שלי למה לרפואה שלמה עלי יש לי יצר הרע כל מיני מחשבות לא טובות ואני לא רוצה לראות את הילדים את לא רוצה לראות אני לא רוצה אני רואה הכל שחור אני סוג של דיכאון לא יודעת לא טוב אני אגיד לך למה כן את לא הולכת בצניעות אני מוכנה לקחת לעצמי משפחת מעכשיו יפה קדימה איזה צבע צבע זה בבקשה תברך אותי בהחלט בשמחה תודה דו דו דו דו את השם בשמחה דו דו ו דו את השם בשמחה בואו לפניו לפני נ בואו לפניו רננ בואו לפניו לפניו ירנ בואו לפניו [מחיאות כפיים] ירנ מה השם שלה נעומי ב ר נעומי בת ד שרה ובנה מאור מאיר בן נעומי מאור מאיר בן נעומי תזכו לבריאות הנפש והגוף אמן תהי בשמחה תמיד אמן תקחי את השיר הזה שלי הבן שלי תברך אותו שילך בדרך ישרה ושמ ש ילך בדרך ישרה ויעשה לך נחת תודה אמן אמן תודה [מחיאות כפיים] פ שה רש שב שב אתה שב שב כן ערב טוב הרב ערב טוב אני עשיתי שעון שבת לפני כמה חודשים ושבוע שעבר סף השעון שבת ונשרף כל הרו חסמן התפוצץ הכל נשרפו כל החותים הבית ושחור ויש לי זק ש 40 אל עכשיו אני נמצא אצל הבת שלי פה בנריה רק ברכה למצ איזה בית להזכרה טוב רלא היה לך ביטוח לא היה לך משכנתה על הדירה לא הדירה שלי לפעמים משכנתה זה טוב יש ביטוח לא גמרת גמרתי את המסקנה רגע רגע אבל מה זה נשרף נשר הכ עשה שחור כן זג רגע אבל יש דירה עדיין מה יש דירה עדיין הדירה קיימת החשמל שמעתי אז מה אין לו חשמל אפשר לחיות עם נרות עם עם גוזי עם לא אני משכיר דר פה בנריה בסדר אני רק שואל יש לך ילדים כן הם לא יודעים לצבוע מה הם לא יודעים לצבוע לא לא יודעים לצבוע גלגלת יש איזה ניזק של 40 אל עזב את המספרים בסדר יש קיר שחור צריך לצבע אותו לבן הביתי צבי נו ומה הוא עושה הוא עושה כל הצבע בבלוק נו אז בסדר גמור נו מה הבעיה נובר רגע ומתי תיכנס לאן לדירה שהייתה לא זהו אני עוזב עקו למה אה בכלל אתה עוזב את עקו כן אני ב גפ בכ בר כ גמ ם שלך בחנה חביב בן חנ השם יכה אך בחביבות אמן לחנות אמן בנהרי מהרה בקלות ש על השיעור כל ה אני מקשיב לך גם הרבה בבית ואני אוהב איך שאתה מעביר את השיעור אה רציתי ברכה אני קצת במצב קשה קשה מה קשה מחשבות ב מחשבות זה טוב שיש מה מחשבות טובות יש שיר כזה משהו כזה כן לא אני רוצה גם שכל ישר בשביל לעבוד את השם שיהיה לי שכל ישר שלא יהיה לי בלבולים ו אם אתה היית לומד תורה אני לומד כמה לומד כל היום כאילו מה זה כל היום אני לומד איך יכול להיות שאתה לומד ויש לך מחשבות לא טובות איך יכול להיות לא אני אגיד לך מה פשוט אני עובר תקופה קצת קשה מה קשה בתקופה אני מרגיש שכאילו עשו עליי כישוף א התחלנו עם השגעונות אה בטח אם אתה אם אתה מכשף את עצמך ברור שיהיה לך מחשבות לא לא אמיתי אצלנו בעדה זה נפוץ אז עזוב את העדה עכשיו אתה בארץ ישראל עזוב אין כישופים ואין בטי גם מי שלא מאמין בכישופים לאיש יש לך את את הפסוק את המשפט שרשמת ן כל הכוחות בטלים הדוש ה אצל הכוחות של הקדוש ואפילו מעשה כשפ נכון אז אתה יכול לברך אותי שכאילו שאני לא אחשוב ככה ושזה יצא ממני כאילו אם אני חושב או משהו בוא אני אתן לך סטירה וזה יצא בוא מה השם שלך צ מה השם יצחק בן שרה שרה יצחק בן שרה לאל מחבות ו ר אניו ר שא קודם כל תודה על השיעור אנחנו עד לפני בנרי היינו במצב אחר כן היה לכם זיקוקים ואני רוצה לדעת אני רואה ככה עוקבת מה שקורה ואני רוצה לדעת מה דעתך אם צריך להערך למה שעומד לקרות מלבד האמונה וה אם אדם עושה תשובה זה ההגנה הכי טובה שיש לו מכל מה שעלול לקרות ואנחנו באמצע הדרך יש לנו עוד לטפל בטורקיה אחר כך יותר מאוחר במצרים אני מתכוונת יותר תשמעו מה שאני אומר זה לא אומרים לכם החדשות טורקיה מצרים סוריה ואיראן הכי דחוף והבלאגן לפנינו עד גוג ומגוג שימות שני שליש מהעולם זאת אומרת בערך ש מיליארד שמעת ואז יבוא גואל צדק ויגאל אותנו אבל את מי הוא יגעל את מי שהם בעלי תשובה אז כדאי לך להיות מוכנה עכשיו גם אם אדם חזר בתשובה ונפל עליו אפילו טיל והעלה אותו כמו טיל למעלה הוא בגן עדן כי הוא בעל תשובה אבל אם הוא לא בעל תשובה השם ירחם זה ההכנה בהתכוננות לכל מצב ומבחינת מזון ו מזון חוסר ו מה זה את כבר את חיה כבר את הצרות וכבר את הרעב ואת כבר מה הבעיה תקני הרבה שישיות ותקני קונסרבים ותשימי לך מה ששימי לך מכולת בבית מה את חושבת שזה מציל אנשים לא מתים עם מקרר מלא מה מחכים עד שהתרוקן המקרר לא מחכים עד שה נכון אז לכן אל תחששי תהיי מוכנה בתשובה זה העיקר אז אתה אומר בקיצור שמי שמחזיק בתורה הוא ינצל מכל דבר לא אמרתי לא אמר אתזה תקשיבי גם אם יפול עליו טיל אמרתי הוא יעלה בטיל לגן עדן תקשיבי אין דבר כזה שבני אדם לא ימותו כולם מתים השאלה באיזה סיבה והשאלה באיזה גיל ולמה חשבונות מסובכים זה לא פשוט כי לא לוקחים בן אדם פה למטה סתם מתחשבים מי יהיה בצער ההורים האחים הזה לא צערו אותם לא מגיע להם צריך לחכות עד שלכולם יהיה ראוי הצער ואז לוקחים כי הקדוש ברוך הוא לא מצער סתם אצור תמים פעלו ככל דרכיו משפט אל אמונה ואין עבל הוא לא עושה עבל אז זה הכל הולך עם דקדוק מדוקדק מדוקדק אבל אם אדם מוכן מה אכפת לו מה אכפת לו אבל הרבה סימנים כיום אני מ אה גםי יש לי גם איזשהו כוח כן שמה שאני רואה שאנחנו ממש בעקבה משיח נכון וכל מה שכתוב ב כן נכון זה אומר שגם אומרים שכל מי ש נאחז בתורה נכון ומקיים את התורה נו יש לו את ההגנה הכי גדולה נכון יפול מצד אל ורבבה מיניך אליך לא יגש יכול להיות בן אדם תוך 11 אל שהם ימותו והוא יעמוד באמצע ולא יקרה לו כלום מה הבעיה תשמעי את הלוחמים שחוזרים כמה ניסים הם עברו אלה שמצליחים לצאת כל יום זה נישאה ניסים כל יום זה ניסא ניסים ולמה על הכישלון שעברנו על כל האלפים האלה שהלכו ד מד קודם כל יש לי מה להגיד ואמרתי את זה כבר בעבר זה לא היה במקרה זה לא שהפתיעו אותנו הניחו להם להפתיע אותנו אבל אתה אומר היו שלושה מרגלים בעולם לא משנה לא נרחיב מי שמבין מבין אני רק רוצה להגיד לך סנואר חשב לגמור על מדינת ישראל בינתיים גמרו על החמס על הזבלה ועל הסורים ועוד מעד החוטים ובדרך איראן ובקיצור הוא ניקה את כל המזרח התיכון ובסוף הוא עלה עם כדור בראש כמו שאמרתי לוב תודה תודה כבודו רבות מחשבות בלב איש ועצת השם היא תקום כן שמה שלום כל הרב ערב טוב ריי לדעת אם בן אם צרך לעשות כאילו הכל כדי לכבד את הורים שלו כדי כדי לכבד את ההורים שלו יש לי סדרה ארכה של עשרות שעורים רק על כיבוד אבהן כל דבר שההורים מבקשים שהוא לא נוגד את ההלכה אתה צריך לקיים אפילו באמצע העבודה אם אתה באמצע העבודה ואבא שלך אומר לך אני צריך אותך אתה צריך לעזוב את העבודה וללכת אלא אם כן העבודה היא כזאת שאתה מפקיר משהו שזה בעיה אחרת אבל אם אתה נגיד עובד אתה עצמאי והכל אתה עוזב את הכל בא לעשות לאבא מה שהוא אומר אמא אותו דבר אם ההורים שלך לא רוצים כאילו שתבוא אליהם או שהם אומרים לך שאתה מתנהג לא יפה לא יודע אבל הם כאילו ההורים כאילו עושים את הדבר הנכון אבל האבא חושב שאתה לא יודע לא הולך בדרך שהוא צרך שאתה צריך ללכת כי אתה לא הולך איתו שמעת אם זה לא נוגד את ההלכה אתה צריך לשמוע אם זה נוגד את ההלכה אתה לא צריך איש אמו ואביו תיראו ואת שבתותי תשמורו אני השם אם אומר לך אביך ואמך חלל שבת אין אתה שומע להם אני אבא שלך אני השם שלך ושל ההורים שלך וכן בשאר המצוות אם הם אומרים לך לעבור אפילו על מצוות דרבנן אתה לא שומע אתה מקיים מצוות כיבוד הבים בזה הבנת כן הבנתי אתה יכול לברך אותי למה לא מה שמך יונתן בן רינה בה או בלי ה יהונתן כן יהונתן בן רינה רינה השם יזכה אותך לכל מניד מתיו לעלות במעלות התורה ולעשות נחת רוח להורים אמן כן לידו שלום כבוד הרב א ההורים שלי התגרשו לפני בערך כיותר משנתיים כזה בגל שאמא שלי ה פשוט התחי לחזור בשאלה אוקיי אני פשוט התמודדתי עם הגירושים אבל עד עכשיו קשה לי עם שה חזר בשאלה יש לך דברים כ שאני יכול לעשות כדי ש השאלה למה היא חזרה בשאלה אם זה מסיבה שהיא רוצה לחיות חיי הפקר בעקבות חברות שכנות או דברים אם זה רת אתם בטלוויזייה תלוי ממה אם זה הפקרות אם זה תאוות אם זה אפיקורסות אז זה התיחסות היא שונה תלוי תלוי מה הסיבה אתה יודע מה הסיבה זהר ש מרגישה ש כופרים עלי הדברים וזה אבא הלחיץ אותה לא פשוט פתאום רצה ולא לשים נגיד כיסוי ראש וזה אני שואל יש לה חברות שכנות השפיעו עליה חילוניות כאלה גרושות היא כאילו התחילה לחבור לחילוניות אחרי שהתגרשה לאן לאן לחבור לחילוניות או זה מה שאני אומר אז זה בעיה עכשיו איפה היא חיה כאילו איתי מה זאת אומרת לא איפה היא גרה האבא עזב את הדירה ונשרה ואתה בבית עם אמא כן הבנתי אני אגיד לך מה תעשה היא שמעה ממני כן מכר אותך שמעה כן תחפש את כל הקטעים שיש בגוגל אמנון יצחק מעלף אמנון יצחק מצחיק כל מה שיש כזה שים לך ככה תאסוף וכשהיא נכנסת הביתה פעיל כאילו אתה שומע תן לה לצחוק לאט לאט לאט לאט לאט לאט ויכול להיות שהיא תחזור כאילו פשוט לשים את הקטעים שאמרת רב מצחיק כן וכאילו שהיא תבוא לסלון זה תשמע כן לא תגיד לה בואי תשמעי כאילו אתה שומע כן אבל אלי תקשיב ככה לאטי תתקרב לאט לאט זה יתפס אולי והצליח בהרבה מקרים בקיצור ואתה יכול גם לברך אותי ת אמא שלי בטח מה השם שלה קודם חנה בת שולמית חנה בת שולמית שולמית השם יחון אותה אמן ותזכה לשלום בתשובה שלמה אמן ואתה שמך אוריאל בן חנה אוריאל בן חנה השם יאיר לך מזלך אמן ותצליח להשפיע על עמך אמן שאלה אחרונה תן ח פה בצהוב פה בצהוב מאחוריך אה שלום הרב שלום בן דוד שלי בן חמש כבר כמה שבועות בבית חולים עושה שם שבתות מה יש לו יש לו עשה ניתוח הפנ דתית שהסתבך ונשאר שם כבר הרבה זמן ההורים דתיים כן מה הם עושים בשביל זה א לא לא יודע לא יודע הם פה לא הם לא פה הם גרים בחולון הבנתי תגיד להם שילכו שניהם לכותל המערבי שלושה ימים כל יום יגמרו את ספר התהילים מההתחלה עד הסוף ובסוף יש י רצון יבקשו על הבן שלושה ימים רצוף בעזרת השם יצא מה שמו אבייתר בן מיטל אבייתר בן מיטל מיטל השם ירפא אותו ל תדה רה כם [מחיאות כפיים] ש זוג הלא מיות שלבו עבדו דו עבדו את השם בשמחה דובדוב עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו ירנ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמח עבדו עבדו עבדו עבדו את השם ב שמחה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה מי ששכח טלפון זה פה בעמדה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמח עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בסמח בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה י עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לה
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות