אשקלון - עשיו וישמעאל כיום
תאריך פרסום: 03.12.2024
- - - לא מוגה! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב יהיה לרפואה שלמה בכל האיברים וגידים ובנפש לימיני ימנה בן קברה יזכה להצלחה שיקום מלא יצליח לבלוע לאכול לתקשר לדבר ללכת על יחזור לתפקד כאדם בריא לחלוטין אמן ואלה קרוב וגאולה שלמה ברחמים אמן הערב גם לעילוי נשמת הוריי מנוחתם [מוזיקה] עדן
נשתדל מפרשת השבוע ללמוד קצת על המצב שאנחנו נמצא ים בו בכלל כמה שאלות כיצד ייתכן שיצחק אבינו ביקש לברך את עשו בו בזמן שרצון הקדוש ברוך הוא היה לברך את יעקב האם יצחק אבינו טעה חלילה האם הוא לא ראה את רשעותו של בנו עשו הרי אנחנו יודעים שארי הקדוש ראה על כל אדם את עוונותיו אז כל וחומר שיצחק אבינו היה צריך להרגיש בזה שאלה שנייה מדוע ראה יצחק גיהנום פעורה מתחת לעשו רק אחרי שהוא ברך את יעקב אבינו איך ייתכן 63 שנים לא ראה את רשעתו של בנו כי ביום הברכות שזה היה ליל פסח הוא היה בן 63 עשו כשכתוב שני גויים בבטנך רשי אומר אלו רבי ואנטונינוס מה העניין שלרבי יהודה נשיא ואנטונינוס קיסר רומ שהתגייר מה זה קשור לשני גויים בבטנך שבעצם זה מדבר על יעקב ועשו אז איך רשי הולך רחוק רחוק וכי בפנים היו רבי ואנטונינוס מפני מה מקבלים גרים מאדום ומשאר אומות העולם אך אין מקבלים גרים מישמעאל השורש של עשו נחלק לשני חלקים מלכות אדום שעליה אנחנו מצווים לא תתעב אדומי ומלכות עמלק שהיא גם מאדום שאנחנו מצוים למחות אותם מן העולם למה יש את החלוקה הזאת הגמרא בסנהדרין צ א' מבארת שיצר הרע נכנס באדם בשעה שנולד אם כך כיצד היה עשו מפרכס לצאת כשעברה רבקה ליד בתי עבודה זרה וכי היה לו קודם שנולד כבר יצר הרע טוב אנחנו יוצאים לדרך בטרם נולדו יעקב ועשו רבקה שמעה על כך בנבואה מפורשת ושני לאומים מעיך ייפרדו יהיו לך תאומים צדיק ורשע זה בתומו וזה ברשעתו מבאר הרמבן רבקה לא גילתה את הנבואה הזו ליצחק שהרי אם היה יודע ודאי לא היה חושב שעשו צדיק ו גם לא היה עובר את פי השם והיא לא תצלח למה היא לא גילתה לו לפי שחשבה בליבה מאחר שהיא הלכה לשם ועבר לשאול על הצער שיש לה בבטן היא הלכה בלי ידיעת הבעל וללא רשות אז איך תספר לו מה שענו לה ובפרט היא סברה שאין צורך להגיד נבואה לנביא כי נביא הוא גדול מהמגילה זאת אומרת בעלה הוא במדרגה גבוהה מאוד מוסיף הרמבן שמה תאמר מדוע לא גלתה זאת ליצחק עכשיו בטרם ברכת עשו אלא ידעה רבקה שכיוון שיצחק אוהב את עשו ישמע זאת לא יברך את יעקב אלא יניח הכל בידי שמיים זאת אומרת במקום לחפש את יעקב לעשו ולהכניס אותו עם בגדי החמודות של עשו תיכנסי ליצחק תגידי לו שבעצם עשו הוא רשע וצריך לברך את יעקב למה צריך לעשות הכל באופן כזה אלא מה היא פחדה אם מתגלה לו שזה כך המצב אז הוא יגיד לה את יודעת מה אז אני לא מברך אף אחד אני מניח את זה בידי שמיים ובסופו של דבר יצא מה שיצא שהכל הסתובב על ידי מסבב כל הסיבות הקדוש ברוך הוא וכמו שצריך היה יעב התברך תחילה וגם עשו התברך בברכת החרב ולא לקדוש ברוך הוא נתקנו עלילות הרבה קושיות יש בפרשה אבל לאט לאט עדיין קשים הדברים כי אף על פי שרבקה לא גילתה ליצחק על רשעתו של עשו מכל מקום היה עליו לחוש בזאת בעצמו איך ייתכן 63 שנים מצליח עשו לצו את אביו בפיו ולהסתיר ממנו את רשעותו ורק עה כשרצה יצחק לברך את עשו רק עכשיו הוא ראה גיהנום פתוחה תחתיו והתרמית [מוזיקה] התגלתה מבאר בעל העבודת יסכר באור באור נפלא במדרש רבה כתוב סז ב שבכל אותו היום שיעקב התברך הייהה עשיו צד צבאים וכושר ובא מלאך ומירן קשר עשו עופות והמלאך מפריח למה כדי שיבוא יעקב יטול את הברכות זאת אומרת לעכב אותו עד שיתברך יעקב ו יונתן בן עוזיאל אומר כשראה עשו שאינו מצליח לצוד דבר כי כל הזמן היו מלאכים מתיירים את מה שהוא מצליח לצוד הלך ושחט כלב כלב צריך להיות כלב בשביל לשחוט כלב ולהביא ליצחק אבינו הצדיק ועוד מבואר במדרש ס ה טז היייתה לו לעשו מצווה אחת שהחזיק בה למרות ראשון ו מצוות כיבוד אב ועד כמה הוא היה גדול במצווה זו אמר רבי שמעון בן גמליאל כל ימי הייתי משמש את אבי אבל לא הגעתי אפילו לאחוז אחד ממה ששימש עשו את יצחק וכל כך כיבד עשו את אביו עד ש משמש אותו בבגדי מלכות ותנא קדוש כרבי שמעון בן גמליאל לא הצליח להגיע לאחד מתוך 100 מהזכות של כיבוד אב של עשו כמה גדולה היייתה מצוות כיבוד אבם של עשו אתם מבינים מה מדובר כשאבא שלו קרא לו הוא מיד החליף בגדים לבש בגדי מלכות ונכנס אליו יצא אחרי כמה דקות קרה לו עוד פעם עוד פעם החליף בגדים לוש בגדי מלכות ונכנס לפניו ככה תמיד כל ימי חייו אין פעם שהוא נכנס בלי בגדי מלכות כי זה לא נאב יהה לכבד את האבא בבגדים רגילים מי יכול לעמוד בדבר כזה היום אבא קורא לי ילד אז אומר לו מה מה במקום לבוא אומר לו מה בנועם אלימלך מבואר לפי זה מה הטעם שאנחנו בגלות כה ארוכה ולמה אדום עשו שולטים בנו אלפי שנים למה ביידן שולט עכשיו על הממשלה למה הוא ענס אותנו לעשות הסכמים שאנחנו לא רוצים למה הוא מעכב נשק למה עושים אדום את כל זה למה יש להם ש עלינו כל זה מכוח כיבוד אב ום של עשו עד עכשיו אלפי שנים כוח המצווה של עשו מגינה על כל זרעו אלפי שנים לא יאומן כי סופר שעושים מצווה בשלמות עד איפה היא יכולה להגיע ממשיך העבודת יסכר ומבאר הגמרא בסוטה כא אומרת מצווה שאדם עושה בזמן עשייתה היא מגינה עליו ומצילה אותו מה זה מגינה עליו מלשון של מגן המצווה כאילו מכסה את מי שמקיים אותה מכף רגל ועד ראש הוא מוגן לכן יאירו הדברים עשו צד ציד לאביו יצחק במשך 50 שנים ודאי שדאג גם לכשרות הבשר כי יצחק כמובן לא אוכל טרף ואם כן במשך כל השנים היייתה לו מצווה עצומה שהייתה מגן עבורו מכף רגל ועד ראש ועל ידי זה הוא היה מכוסה רשעתו ולכן יצחק אבינו לא רעה אבל הקדוש ברוך הוא לא ה יכול לגלות לו ליצחק את רשעתו אנחנו רואים שגם אברהם אבינו ויאהב אברהם את ישמע ל הוא גם לא ידע רשעתו עד שבאה סרה ואמרה לו גרש את בן האמה הזאת ומה הוא היה עושה עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים ועושה את זה בגלוי איך אברהם אבינו לא ידע מזה ירע הדבר בעיני אברהם אברהם קשה לו לשמוע על ישמעאל את מה שאומרת לו שרה עד שהקדוש ברוך הוא צריך להתערב ולומר לו שמע בקולה ואז הוא מגרש את ישמעאל אז למה רבקה לא באה ואמרה ליצחק גרש את עשו היה שוני אצל ישמעאל מעשיו היו בגלוי בפרהסיה אצל עשו הוא היה חכם להסתיר את הדברים וגם עכשיו ראינו שהיה לו כוח מכוח מצוות כיבוד בהם שהגנה עליו והסתירה את מעשיו יש עוד טעם אם היה יודע יצחק שעשו רשע הוא לא היה זוכה שהשכינה תשרה עליו כי הוא היה כל ימיו בצער כמו שאברהם אבינו בשביל שלא יראה שעשו יצא לתרבות רעה קיצרו לו את החיים בחמש שנים בשביל שלא הצטער שהנכד שלו יצא לתרבות רעה אז אם יצחק היה יודע שהבן שלו יצא לתרבות רעה הוא לא היה שמח ובלי שמחה שכינה לא שורה אז לכן לא היה יכול לדעת אבל עכשיו כשעשו הביא ליצחק כלב שאסור באכילה פקעה ממנו המצווה זה כבר לא כיבוד הבים ואז לא היה לו את המגן ואז אבא שלו יכול היה לראות את הגיהנום תחתיו וזו היייתה פעם ראשונה מאז שנולד שבא אל אביו ולא היה לו המגן של המצווה של כיבוד בהם אכן נודע הדבר וזה פלא גדול איך מתקיימים בעשו שני חלקים מצד אחד רשע גמור עובר על כל עבירות שבתורה מצד שני יש לו כיבוד הורים בדרגה שאין גבוהה ממנה וזה סותר את האופי שלו אם אתה יכול לרצוח ונוס והכל לכפור ולעשות כל רע איך יכול להיות שבדבר זה אתה מושלם איך יכול להיות אז קודם כל הפסוק רומז לנו את זה כשאומר איש יודע ציד איש שדה פעמיים נאמר איש לא אומר איש יודע ציד ושדה אלא איש ועוד איש כאילו יש שני אנשים בגוף אחד אבל אצל יעקב אבינו כתוב פעם אחת איש איש תם יושב [מוזיקה] אוהלים אז כבר התורה רומזת לנו שיש פה שני אנשים בגוף אחד כדי לרדת לשורש הדברים נקדים פליאה נוספת שמחדדת את העניין גם הצאצאים של עשו הם נחלקים לשני סוגים שונים לגמרי אחד זה אדום והשני עמלק המרחק בין אדום לעמלק גדול מאוד כלפי אדום אנחנו מצוים לא תתעב אדומי כי אחיך הוא אבל לגבי עמלק שהוא גם מאדום שניהם צאצאים של עשו כתוב תמחה את זכר עמלק מאיש ועד אישה הכל גם לעתיד לבוא יהיה ביניהם הבדל עמלק עתיד להמחות כמו שנאמר בפסוק אחריתו עדה עובד אבל מה שאין כן אדום שהוא נמשל לחזיר שכן עתיד הקדוש ברוך הוא לחזירה לנו כלומר אדום תישאר מדוע עם ק צריך להמחות בעולם הזה בעולם הבא לעומת אדום שגם הוא מצאצאי עשו ושולט בנו כבר 2000 שנה אדום שולטת בנו 2000 שנה כל הנצרות כל מה שעברנו פוגרומים והכל וכל הצרות זה מאדום אבל נצטווינו לא לטאב אותו למה ביאור העניין הוא השורש של אדום זה לא להרשיע על מנת להכעיס את הקדוש ברוך הוא כל מה שהם עושים זה לתאבון הכוונה אינטרסים כמו האינטרסים של ביידן שהוא רצה שהם יצליחו בבחירות כן הומניטרי הומניטרי לתת להם וזה להוציא איזה הסכם להגיד שיש לו איזה הישג שהוא עשה משהו מה אכפת לו שהיהודים ימותו אכפת לו שהוא יצא עם משהו עם כבוד בסוף ישא שקרן רמאי נוכל הוא אמר שהוא לא יחון את הבן שלו האנטר ועכשיו הוא חנן אותו הוא לא חנן את הבן שלו רק גם אותו כי הוא מעורב הוא בכנופיה כל המשפחה עבריינים הם עשו עסקים עם הסינים ועם הקוריאנים ועם מי לא וואי וואי וואי וסמים ודברים איומים ונוראים והוא חיסה על הבן שלו עכשיו שהוא רואה שכבר זהו קלטה רעה הוא הולך להיות בבית אבות כי הוא סנילי אז הוא חנן אותו שקרן אמרת ברעיונות כמה פעמים נו כמו שאמרת ט מכרית זה אדום ככה אדום מכבד את האבא ואומר קרבו ימי אבל אבי והרגה את יעקב אחי אם אתה אוהב את אבא כל כך כך אז איך אתה מייחל שהוא ימות העיקר שתהרוג ותרצה את אחיך זה אדום אבל הוא לא עושה לך עיס את השם רק לתיאבון אינטרסים ולכן קוראים לו אדום למה קוראים לו אדום כי הכל לתאבון כשהוא בא אחרי שרצח את נמרוד הוא היה רעב ועייף וראה שיעקב אבינו עושה תבשיל שאל אותו מה זה אמר לו סבא נפטר מה סבא נפטר מה יש לך בסיר אה יש לך עדשים אל עית נינה מן האדום האדום הזה על כן קרא שמו אדום אדום כולו תאווה והוא מוכן למכור את הבכורה בשביל נזיד עדשים כמה זה נזיד עדשים 20 שק ב-20 שק מכלת בכורה איזה זה לתיאבון אבל עמלק הוא היה לך עיס הוא עשה הכל נגד השם עמלק הרי כשעם ישראל יצאו ממצרים כל העולם רעד מהם אתם רואים היום צהל הצליח לעשות בעזרת השם כמה דברים פה ושם שלא חשבו וגם הוא לא חשב שהוא יכול לעשות ועשו ו כבר מתחילים לחשוש קצת בסביבה שמסוגלים הפחדנים האלה שהיו פחדנים אפילו להזיז אוהל בצפון אוהל לא יכול להזיז שלא יפתח מלחמה ולא יהיה אז כשיצאו ממצרים ומצרים קיבלה מכה כזאת שלא נשארו מצרים וטבעו בים סוף ומה שהשם עשה להם במצרים שנה עם כל הע מכות מי רצה להתעסק בהם תיפול עליהם המטה ופחד כל העמים נמוגו פחדו רעדו בא עמלק הרשע מרחק 1600 מיל בשביל לזנב בעם ישראל רשע מרושע כל העולם רועד ואתה בא להוכיח הפוך משל למה משל למבטי חמה אף אחד לא יכול להיכנס לתוך אמבטיה חמה מלא מהים רותחים וא קפץ לתוכה אפילו שהוא יודע שהוא יקווה רצה לקרר אותה בעיני אחרים הנה אם אני יכול להיכנס אז כולם [מוזיקה] יכולים כל המלחמות שעברנו מאז ועד היום זה בגלל עמלק כי אף אחד לא היה מעיז בעולם להלחם ישראל כשיודעים שהאלוהים עומד לימינם ונלחם להם אי אפשר דבר כזה מעצמה הכי גדולה בעולם מצרים נפלה ומה שאמר משה רבנו התקיים דם צפרדע כינים ערוב אז זאת אומרת עמלק בא להכעיס לא רק זה כל מי שנפלט ענה הוא היה חותך להם את העורלות וזורק אותם כלפי מעלה להכעיס כלפי שמיה הנה הברית מילה שאתה אומר וזורק למעלה ככה היה עמלק הרשע אז אדום היה לתיאבון ועמלק לעיס הוא הכריז מלחמה נגד הקדוש ברוך הוא הגם שהוא לא יהנה כלל מהמלחמה הזו אלא יפסיד גם ב אמריקאים באדום אתם רואים שיש שני סוגים יש רפובליקנים ויש דמוקרטים ויש פרוגרס ויש רדיקלים ויש וק ויש כ מיני ג'יני בהם אלה שהם עמלקים רוצים להכעיס אז הם אומרים שאיין אבא ואמא אין מגדר גבר יכול להיכנס אצל נשים ונשים אצל גברים אבא ואבא יכולים להיות במקום אמא הכל הם משנים יכולים לשנות את המינים לילדים כבר בלי לשאול את ההורים מי שרוצה להיות בת יכול להיות בת מי שרוצה ות בן יכול בכל מיני שגעונות נגד מה שברא הקדוש ברוך הוא הכל הפוך אלה זרע עמלק אלה אלה לך עיס נגד השם אלה כמו הבבונים החופשיים עם לוציפר עם השטן עובדים אותו אז זאת אומרת אתה רואה שיש ביניהם כאלה וכאלה יש שנים שהם מאמינים וכל מיני דברים במדרש נמשל עמלק למשוגע הקופץ לאמבטיה רותחת כדי לצנן אותה בעיני אחרים ועמל קיקות עם ישראל כאשר תעשנה דבורים למה אומר הפסוק ש הם יכו את ישראל כמו שהדבורים כי דבורה עוקצת ומתה היא יודעת שהיא תעקוץ והיא תמות אותו דבר גם הם הם באו להרוג ולמות כמו חמס כמו כל אלה שאתם מכירים עכשיו בסביבה שהם נלחמים על מנת למות לא אכפת להם מוות לא מפחיד אותם אז זאת אומרת הם מוכנים היו להלחם נגד השם למרות שלא היה להם הנאה מזה אבל רק להכעיס עם כזה הקדוש ברוך הוא ציווה להשמיד איפה זה התחיל בתחלה בהתחלה בבונים הבונים ש שבנו את המגדל מגדל בבל הם בנו מגדל להילחם בקדוש ברוך הוא אמרו לא רוצים טובות ממך נסתדר לבד זה הבונים החופשיים הם הממשיכים שלהם למרות בקדוש ברוך הוא על פי זה מתבארת קושייה עצומה מסופר בגמרא בסנהדרין צדק א שאל אנטונינוס את רבי ממתי יצר הרע נכנס באדם האם כשהוא נולד בשעת היציאה לאוויר העולם או בשעה שהוא נוצר ברחם שאלה ענה לו רבי בשעת היצירה הוא נכנס בו איך שהוא נוצר ברחם 40 יום נכנס בו שאל אותו אנטונינוס אם כן יבעט במעי אמו ויצא אם יש לו יצר הרע אתם רואים ילד שיוצא החוצה כבר הוא מתחיל לבעות ולקרוע וכל מיני דברים לזרוק ו אז איפה היצר הרע אם יש לו יצר רע משעת היצירה הוא צריך לבקוע את האמא רוצה לצאת אז אמר לו רבנו הקדוש רבי צודק אתה רק בשעת היציאה כשנולד נכנס בו יצר הרע וראיה מן הפסוק לפתח חטאת רובץ יצר הרע מגיע רק מפתח הרחם כשיוצא התינוק בקשה המהרש אם כך איך במדרש ברשי מפורש שעשו כשהיה עדיין במעיים של אמא רצה כבר לעבוד עבודה זרה ככתוב ויתרוצצו הבנים בקרבה מלשון ריצה שכל אחד מהבנים רץ למקום שליבו חפץ הלו אין יצר הרע באדם קודם שהוא יצא החוצה אז מתבאר שיש שני סוגי יצר הרע אחד זה יצר הרע הרגיל שאנחנו מכירים שאדם רדוף אחרי תאוות והנאות היצר הרע מן הסוג הזה נכנס רק שנולד תאוות יש בחוץ מבואר בגמרא נר דלוק על ראשו ומלאך מלמדו תורה וצופה מסוף העולם ועד סופו אז אם הוא לומד תורה ודאי אין לו כלל יצר הרע נכון התורה היא תבלין נגד יצר הרע וכשנולדה מלאך סותר על פניו ומשקע כל התורה שלמד ואז נכנס בו יצר הרע לפתח טת ובץ זה יצר הרע הטבעי ששואף לתאוות אבל יש יצר הרע שהוא קשה ממנו זה יצר הרע להכעיס כלומר בלי הנאה כל הרצון שלו להכעיס את הקדוש ברוך הוא אפילו אם ימות וזה יצר הרע רוחני ש כנס באדם תרם שנולד וזה בדיוק שתי הבחינות של עשו שני סוגי יצר הרע יצר הרע של התאוות זה אדום הוא בהו לאכילה ושתייה תראו את האמריקאים ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות תאבות תאבות תאוות [מוזיקה] אבל יצר הרע להכעיס את הקדוש ברוך הוא כמו עמלק שעוקץ ומת יצר הרע הזה אסור להשאיר אותו בעולם לכן אדום ועמלק הם הבנים של עשו והם ירשו את הבחינות הללו מעשו עצמו כי אמרנו של עשו כבר היה יצר הרע להכעיס בבטן הוא כבר רצה לצאת מהבת לבית עבודה זרה והתקיימו בו שתי הבחינות היה גם רשע על מנת להנות והיה גם רשע להכעיס כמו שמצינו באותו יום שהוא איבד את הבכורה הוא עבר חמש עבירות הוא בא על נערה מאורסה הוא הרג את נמרוד זה עבירות שיש בהם הנאה אחר מכן הוא כפר בתחיית המתים כפר בקדוש ברוך הוא וביזה את הבכורה בזה אין שום הנאה זאת אומרת זה רק להכעיס אז רואים שיש בו את שתי הבחינות בסוגי עבירות שהוא עבר באותו יום חלק עם הנאה חלק בלי הנאה תרשו לי רק לברך בסדר תודה הרי אני מכוון להשלים 100 ברכות בכל יום דאורייתא ולברך כמצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו איש חסד דאורייתא כבד את אביך ואת אמך דאורייתא ולעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא לברור את ניצוצות הקדושה מהמשקה ולתקן צריך תיקון כולל גלגולים והמזון והמשקה יהיו לבריאותי אמן יפה ככה אתם צריכים להגיד כל פעם ברוך אתו אדוני אלוהינו מלאך העולם שהכל נהייה בדבורו [מוזיקה] אמן כן ממשיכים לאור זאת אחרי שהתבררו לנו שני חלקי הרע שהיו בעשו בואו נתבונן בצד הטוב שבו כיבוד אב הם בדרגה מעולה ביותר ואז נבין את השאלה של רבקה אמנו היא שואלת כתוב ויתרוצצו הבנים בקרבה והיא מרגישה צער לידה לפני הלידה והיא אומרת אם כן למה זה אנוכי מה זה איך יכול להיות שאני עוברת ליד מקום של עבודה זרה אני רואה שהתינוק רוצה לצאת עוברת ליד בית מדרש אני רואה הוא רוצה לצאת מה הולך פה אז אמרו לה שני גויים בבטנך מה היא שאלה מה ענו לה הגמרא במסכת שבת קמב מבארת האבות הקדושים את זוהמת הנחש מבארים המפרשים אפשר לעבוד את הקדוש ברוך הוא מאהבת הבורא ומראת אברהם היה עמוד החסד היייתה בו מידת האהבה לשם יתברך השם קרא לו אברהם אוהבי וגם אחרי ר ניסיונות שהוא עמד בהם עדיין נותרה בעיה אחת הורתו ולידתו היו לא בקדושה הוא בא מטרח והיה צריך לברור את הפסולת מתוכו מי זה היה פסולת שיצאה מתוכו ישמעאל הוא הראשון שיצא דרך הגר וכיוון שהוא נשה עדיין מטומאת תרה זה אבא שלו אמא שלו קראו לה המתלה בת קור נבו ו היה צריך להוציא את החלק הזה וזה יצא בישמעאל הוא נקרא בחינת הרע שבאהבה הרע שבאהבה אתם שומעים את הישמעאלים האלה שהם כאילו אוהבים את השם נכון כל הזמן הם אומרים א הוא אקבר א הוא אקבר אלוהים ה הגדול אלה הוא אקבר אלה הוא אקבר מתפוצצים אלה הוא אקבר אלה הוא אקבר זה הרע שבאהבה והטוב יצא ביצחק אז הוא הביא שני בנים ישמעאל זה הרע שבאהבה ויצחק זה הטוב שבאהבה כי הבחינה של אברהם אבינו היייתה אהבה יצחק אבינו הוא היה מידת היראה אמרנו שעובדים את השם גם באהבה וגם יראה יצחק אבינו ה היה יראה איך אנחנו אומרים לפני כל תפילה לשם ייחוד קודש בריך הוא ושכינתה בחילו רחימו וכולי וכולי מה זה תחיל ורחימו בחילו זה יראה ורחימו זה אהבה זאת אומרת איך עובדים את השם בשתי המידות האלה צריך לאהוב את השם אבל גם רו ממנו אבינו מלכנו אבא אהבה מלכנו ווא יראה צריך תמיד לעבוד את השם בשתי הבחינות אז יצחק הוא היה מידת היראה וגם הוא היה צריך עדיין לברור את הפסולת שנשארה מטרח מידת היראה צריך לנפות נפה אחר נפה ולכן נולד עשו שהוא הרע ביראה ונולד גם יעקב שהוא הטוב ביראה כי יעקב היה שלם נקי לגמרי מזוהמת הנחש גם באהבה וגם ביראה ולכן יצאו ממ כבר 12 שבטים שלמים טהורים וקדושים עוד פעם טומאת הנחש שהטיל בחווה המשיכה המשיכה המשיכה הגיע לטרח טרח הביא את אברהם אברהם היה צריך לסנן ממנו את הטומאה זה יצא בישמעאל והטוב יצא ביצחק עדין נשאר יצחק הוציא שניים חלק הרע הלך לעשו וחלק הטוב ליעקב שמה זה הזדכך כבר לגמרי והוא יכול היה להביא 12 שבטים תמימים שבטי יה באה רבקה ושואלת כשאברהם מברר את הזוהמה אז החלק הטוב יצחק יוצא משרה ואילו הזוהמה ישמעאל יוצא משפחה מהגר ואם כן זה מפליא את רבקה אז למה זה אנוכי למה צדיקה כמוני צריכה להוציא בנוסף ליעקב גם את הפסולת את ו שהוא הרע ביראה למה שלא יצא עשו גם הוא משפחה למה זה אנוכי מה אני שונה משרה שרה הוציאה רק את הטוב את יצחק הגר הוציא את ישמעאל למה אני צריכה להביא גם רשע וגם צדיק הצדיק יצא ממני ורשע יצא גם משפחה אז היא שואלת למה זה אנוכי מה השיבו לה אמרו לה שני גויים בבטנך מסביר החידה הגמרא בברכות נז אומרת שני גויים בבטנך זה רבי יהודה הנשיא ואנטונינוס מה העניין שלהם לכאן מה זה כשור ליעקב ועשו אומר החידה על פי הארי הקדוש אמרו לרבקה בנבואה מישמעאל לא מקבלים גרים אבל מעשיו כן מקבלים כמו שקיבלו את אנטונינוס שהיה קיסר של רומ והתגייר וזו התשובה לשאלה מדוע יוצא ממנה עשו מה היא מרוויחה מכך הרווח יהיה בעתיד אמרו לה ייצאו ממנו מעשו ייצאו ממנו צדיקים שעם ישראל הזדקקו אותם כמו אנטונינוס קיסר כמו רבי עקיבא כמו שמעיה ואבטליון שהם הרבנים של הלל ושמאי כמו רבי מאיר בעל הנס ועוד אבל מישמעאל שנולד מאגר השפחה אין מקבלים גרים הגמרא בעבודה זרה דף י מתארת את הרקע של אנטונינוס אנטונינוס היה קיסר רומ מהצאצאים של עשו הוא היה היייתה לו מנהרה כבר אז התחילו עם מנהרות היייתה לו מנהרה שהובילה מהארמון עד לבית של רבי יהודה הנשיא בכל לילה היה לומד תורה באחווה עם רבי רבנו הקדוש והוא עצמו הקיסר היה מאכיל ומשקה את רבי שתבינו רומא שלטה בכל העולם והקיסר של רומא חופר מנהרה לבית של רבי רבנו הקדוש ללמוד אצלו תורה כשהיה עולה רבי לישון היה מתכופף אנטונינוס ואומר לו תעלה על הגב שלי זאת אומרת הוא הפך להיות שרפרף בשביל שידוך עליו זה היה מכבד את אנטונינוס הוא היה מרגיש מזה שבח גדול שרבי דורך עליו ועולה למיטה אמר לו רבי אין זו דרך ארץ לזלזל בכבודו של המלך מה השיב לו אנטונינוס הלוואי ואהיה מצע תחתיך לעולם הבא הלוואי שאני א שטיח שאתה תהיה עליו אבל אני אהיה שמה בעולם הבי איתך אמר לו רבי אכן יש לך ח לעולם הבא אומר החידה שימו לב אנטונינוס ורבי הם היו ניצוץ של עשו ויעקב כמו שיעקב ועשו נולדו יחדיו גם הם רבי ואנטונינוס נולדו באותו יום כששימש אנטונינוס את רבי בעצם הוא תיקן את עשו המגלה עמוקות מחדד רבי יהודה הנשיא נשיא ראשי תיבות נשיא ראשי תיבות ניצוץ ש של יעקב אבינו רבי היה ניצוץ של יעקב אבינו ואנטונינוס של עשו אבל עדיין אנחנו צריכים לברר למה עשו היה בחינה של הרע במידת היראה וישמעאל היה בחינת הרע במידת האהבה כדי לחדד את ההבדל בין עשו לישמעאל שהם שני רשעים שיצאו מהם שתי אומות שונות לחלוטין יש לבדוק בהתחלה איזה מצוות מיוחדות הקפידו ישמעאל ועשו ביותר ישמעאל מפורש בתורה שהוא נימול בגיל 14 מר ו עשה ברית מילה הישמעאלים עושים ברית מילה ואילו אצל עשו כיבוד אב ואם המצווה המעולה שלו טוב מה לגבי ברית מילה אחרי שהתורה מעריכה במילה של אברהם שמל את עצמו בגיל 99 ומילת ישמעאל בגיל 14 ובמייל יצחק בגיל שונה ימים לא נזכר בפרשה הזו שנולדו בה יעקב ועשו שום רמז לגבי המילה שלהם מתי באמת המלו את יעקב וא עשו דעת זקני מבעלי התוספות אומר שניהם לא נימולו וואי ווואי וואי לא ידעתם יעקב לא נמול וואי וואי וואי ועשו לא נמול ולכן זה לא כתוב בתורה איך יכול להיות יעקב אבינו לא מל המדרש פג סג אומר יעקב אבינו נולד מהול טוב למה רק יעקב אבינו נולד מהול אברהם ויצחק היו צריכים עדיין לברור מהם את הזוהמה שיצא מהם ישמעאל עשו אבל יעקב אבינו כבר היה מבורר באהבה וביראה ולכן נולד מהו מה לגבי עשו אה עשו נולד דמוני ולכן בגיל שמונה ימים לא מלו אותו מחשש פיקוח נפש שמה יצא אדם שבלו בו ולא יפסק ומשום כך הם תינו עד שיגדל כשהיה בגיל בר מצווה ראו שהוא עדיין הוא אדום והבינו שאין זה מסוכן למול אותו נשאר בו אודם אבל לא אדום לגמרי רצו למול אותו אבל הוא לא רצה הוא לא רצה לפי זה מבאר רשי מי קרא את השמות יעקב ועשו יעקב נבחר שמו על ידי הקדוש ברוך הוא ויצחק קרא לו יעקב אבל עשו כתוב ויקראו שמו עשו כל הסביבה קראו לו עשו כולם הסתכלו עליו קראו לו עשו מקשה הגאון רבי חיים קנייבסקי זכר צדיק לברכה תמיד ההורים נותנים שם לרך אבל מכיוון שהוא לא עשה ברית ומתי קוראים שם לה תינוק בברית ועשו לא עשו לו ברית המתינו ההורים ולא נתנו לו שם עד שעשו לו ברית בינתיים קראו לו אנשים עשו למה כי הוא נולד עשוי עשו עשוי מה זה עשוי הוא יצא עם שיניים עם שיער עם זקן עם שערות כולו שעיר הוא נולד עשוי כאילו איש גדול איזה מפחיד זה אה לראות תינוק הכזה יוצא לך ככה יא בביי אז לכן כולם קראו לו עשו עשוי כי היה שעיר כמו איש ו עשה כאילו גדול ברגע ברבות הימים כיוון שמעולם לא נימול נשאר השם שלו עשו יוצא שלי ישמעאל יש מעלה על עשו שהוא נימול ולעשייה מעלה על ישמעאל שהוא כיבד אב כמו שאף אחד לא עשה עכשיו שימו לב כיוון שישמעאל מאמין בקדוש ברוך הוא אל אקבר הרי אם הוא מל וקרת חלק מגופו הרי שהוא מאמין בקדוש ברוך הוא הוא לא עשה את זה בגיל שמונה ימים שעשו לו והוא לא ידע הוא עשה את זה בהכרה בגיל 14 זה מראה שיש לו אמונה בקדוש ברוך הוא וישמעאל השריש לבניו הערבים את העניין של המילה עכשיו רואים ברור שערבים בימינו מאמינים שהם מזכירים אותו בכל עת א קבר ואייך הם קוראים לחל השם חיזבלה חז בלה זה חל השם ולכן הישמעאלים והערבים הם לא כופרים הם מאמינים באל אחד יותר מזה מאמינים בנביאים גם שלנו גם במשה רבנו וכולי אלא שיש להם נביא חר מוחמד ומשום כך הם לא רוצים להתגייר למה כי הם חושבים שהם הנבחרים לא אנחנו הם גם מכרתים ש בעקידה לא היה יצחק בעקידה היה ישמעאל הם אומרים אין להם בעיה לחרט זה מקצוע והם בא לעם ישראל ואומרים אנחנו מאמינים בכם הם קוראים לנו טמאים הם קוראים לנו טמאים הם אומרים אתם מתפללים רק שלוש תפילות אנחנו חמש תפילות אתם צמים יום אחד אנחנו 30 יום אבל תשאל אותו למה אתה צם 30 יום הוא לא יודע אתם משתחווים רק ככה אנחנו על הרצפה אז הם חושבים שזהו אםם עושים את כל הדברים האלה אז הם יותר טובים מאיתנו לכן הערבים טוענים למה שנתגייר אנחנו עם השם אנחנו העם הנבחר שהשם אוהב אותו כן אבל זה לא הכי מדויק בזמן האחרון הם רואים הם שולחים אלפי טילים ולא פוגעים אז במלחמה הקודמת שהייתה בעזה לפני המלחמה אחרי השביעי באוקטובר הם היו יורים יורים עשו ראיון שמה לאחד מהם שאלו אותו אתם יורים ולא פוגעים איך זה יכול להיות הוא אומר הקדוש ברוך הוא אוהב אותם נו אז למה אתם ממשיכים למה אתם ממשיכים אז הוא אמר אנחנו מחכים שהוא יכעס עליהם אז הם יורים עשרות אלפים אולי הוא יכעס עלינו איזה פעם ואז טוב אבל התשובה היא פשוטה שימו לב יש סימן לבדוק אם הקדוש ברוך הוא אוהב את ישמעאל במשנה באבות כתוב מי שאהוב למטה בעולם הזה אהוב גם למעלה וישמעאל שמשל לעולם פצצות טילים ושאר מרעין בישין הם שנויים על כולם כולם רוטפ אותם הם כולם טרור טרור תקראו להם בכל השמות מדע מזה מזה מזה כל השמות בסוף זה ישמעאלים ממילא הם שנעים גם על הקדוש ברוך הוא מה אתם הורגים הורגים את הבנים שלי אפילו לא הבנים שלי היהודים אתם הורגים סתם הרי הם נבראו בצלם אלוקים למה אתם הורגים כל הזמן הורגים מה כתוב בתורה לישמעאל והוא יהיה פרא אדם אז איך אתם יכולים להיות אהובים אצל הקדוש ברוך הוא אהובים זה אלה שמחפשים שלום אלה שמחפשים להטיב לבריות זאת אומרת יש לנו הוכחה מהמשנה שהם לא אהובים אצל הקדוש ברוך הוא אלא שנויים נמצא שעם כוח האמונה שלהם הם עושים רק רע יש להם אהבה לקדוש ברוך הוא אבל מה הם עושים עם זה רע כופים את שלטון האסלאם בעולם וגורמים להרג בעולם מגיעים לאירופה ואומרים פה ידת השריעה זה לא שלכם אירופה זה שלנו רק הגיעו תיירים כבר אומרים זה הכל שלנו צריך להשליט את הדת שלנו וכולי וכולי איך הם אומרים דת מוחמד בסייף רק על החרב זה הרע שבאהבה הם אוהבים את הקדוש ברוך הוא כביכול מכוח המילה של ישמעאל אביהם אבל בתוך ה אהבה הזאת יש רוע ורצח שמניע אותם לרצוח רבבות אנשים בעולם מה שאיין כן עשו אין בו אמונה הוא לא מל ואכן בניו למרות שיש בהם נוצרים שהנצרות זה זיוף שאין כדוגמתו הרי הפושע והפושע אצלנו קראו לו ישוע ישו ראשי תיבות ימח שמו וזכרו יצא מזה דת האדם הכי פושט אצלנו עשו אותו אליל שלהם והוא הסמל בשבילהם הפושט הם מחכים את היהדות לכן הם קוראים הברית החדשה כאילו אנחנו התורה זה הברית הישנה ועכשיו יש ברית חדשה מי עשה אתם את הברית הזאת הם החליטו שיש ברית בסדר אין בעיה תעשו לכם ברית לא ברית מילה ספר הברית התורה והם רובם לא מאמינים בשם עשו תפס עניין אחר כיבוד אב וזה נקרא פסולת הרע שבירה כלומר במקום לירוא מהקדוש ברוך הוא הוא ירא מאבא אבל לא מהקדוש ברוך הוא מהקדוש ברוך הוא מצפצף לא קיים מבזה אין תחיית המתים כופר הכל אבל אבא זה נקרא רע ביראה אם יש לך ייראה צריך להיות יראה השם ואתה ירא רק מאבא ולא ייראה מהשם ולכן על ידי זה שהוא כיבד את האבא הרשה לעצמו לעשות את כל העבירות שבעולם כי הוא מכבד את אבא מספיק לכן מלכות אדום האימפריה הענקית שהיא מבניו של עשו אין בה כמעט אמונה בשם אבל המשפחתיות מאוד חשובה בעיניהם וזה יראת האב זה אצל השמרנים הרפובליקנים והאלה אבל לא אצל הדמוקרטים והפרוגסטרון טוב זאת הסיבה שדווקא את עשו אפשר לגייר כיוון ש שאומרים לגוי שיש דבר יותר נשגב מכיבוד אב ויותר מחק המשפחה זה יראה מהקדוש ברוך הוא שהוא בורא את כולם ומאם מצליחים לגרום לו להאמין בשם הוא מצטרף לחק היהדות שכן בחלק של האמונה בשם יודעים הגויים בליבם שהאמת אצלנו לכן אתם רואים עכשיו שב החדשות כל אלה שהם העוזרים של טראמפ שהולכים להיות הם אומרים מה זה ווסט בנק הגדה מערבית אין דבר כזה יהודה ושומרון זה שליהודים הם אומרים מה זה אין עם פלסטיני בכלל מאיפה הם צצו הם אומרים מה שלא מעיזים להגיד פה ראשי ממשלות זאת אומרת הם יודעים שהאמת אצלנו רק הכופרים בעיקר עמלקים אין אפשרות גיור ותמחיר עמלק אז לכן המצווה שתפסו עשו וישמעאל היא שמחזיקה את בניהם את הנצרות והאסלאם במשך אלפי שנים ישמעאל שנימול תפס את עניין האמונה בשם שהוא הרע באהבה ומכוח האמונה שלהם בשם הם זורעים הרג בעולם מצד שני עשו כיבד את אביו ולא מל עצמו לכן הוא הרע שבירה הוא תפס יראה של אבא וזניח את יראה מהשם וכך הבנים שלו חיים חיי משפחה בו בזמן שאין להם אמונה בקדוש ברוך הוא ולכן את הנוצרים אפשר לגייר יש להם גם תוכניות בטלוויזיה על משפחות וכל מיני משפחת זה משפחת זה סדרות וכולי וזה העיקר של התשובה לרבקה על מה שהיא שאלה למה זה אנוכי אמרו לה שני גויים בבטנך הרווחת שהבנים שלך יוכלו להתגייר בגלל שהם נולדו מאמא קדושה את אמא קדושה לכן יצאו ממך שמעיה ואבטליון ורבי עקיבא ורבי מאיר ומקו גר ועוד ועוד ורווח נוסף מבואר ברמבם באיגרת תימן מבין הנצרות והאסלאם מי שונא יותר את עם ישראל האיסלאם אומר הרמבם ראיה לכך אף על פי שהנוצרים הרגו בעם ישראל מיליונים מתי במסעות הצלב העלו קדושים על המוקד בספרד בשואה הנוראה על כל פנים הם הרגו יהודים ולא הרגו את עצמם הם ניסו להרוג כמה שיותר יהודים אבל האסלאם מוכן למות בעצמו להתאבד פיגועי התאבדות מוכנים למות העיקר שיהרגו עוד יהודי איך ההוא צלצל אמא אמא הרגתי עשרה יהודים אמח שמו וזכרו מתלהב הרגתי ר יהודים הכל מתוך שנאה נוראה לעם ישראל למה למה הם שונאים את עם ישראל יותר מהנוצרים כי הם נולדו מהשפה הגר ום מרגישים נחותים כלפי הבן יצחק שנולד מהבחירה מהאישה האמיתית של אברהם אבינו שרה אמנו והם נולדו מאגר המצרית לעומת זאת עשו נולד מאותה אמא מרבקה ולכן יש לו פחות סנה ולכן לא תטע דומי כי אחיך הוא ואף על פי שההלכה היא שעשו שונ ליעקב זאת אומרת תמיד תמיד הנצרות שונאת את היהודים ככלל ושנאה זו לובה בכך שסובב הקדוש ברוך הוא שהוא עילת העילות שמה שעשו יאבד את הבכורה ויאבד גם את הברכות וכך הוא הרגיש שנלקח ממנו משהו ששייך לו למרות שהוא מכר הוא מכר בעצמו ויבז את הבכורה וזה למה כי הקדוש ברוך הוא השאיר את הנוצרים את עשו שהם יהיו שבט חובלים להכות את ישראל כשלא הולכים בדרך השם האח הזה והיה כאשר תריד ופרקת עולו אתה תוכל להעניש את ישראל מתי שהם לא הולכים בדרך השם וזה הסיבה שאנחנו סובלים עדיין בגלות כי אם היינו עושים את רצון השם והיינו חוזרים בתשובה מיד היינו נגלים אבל אנחנו עקשנים חושבים שיש זמן חושבים שאנחנו בסדר מה אתה רוצה ממני מה מה מה לא טוב מה אני לא רוצה מה אני אז לכן אנחנו סובלים מאדום אבל בכל אופן השנאה הזאת היא פחותה משל הישמעאלים בכל זאת כדי שאנחנו נבין שכל הגלות הזאת 2000 שנה כבר כמה אנחנו יכולים לא להבין ידע שור קונהו בחמור אבוס בעליו ישראל לא ידע עמי לא התבונן דחילק תתבונן לא מספיק 2000 שנה בשביל להבין מה עובר עלינו כל זה בשביל שאנחנו נדע שהכל תלוי בנו ולמה הם שולטים בישראל אתם יודעים למה למה הם נלחמים על הארץ על הארץ שלנו הם אומרים זה שלהם בגלל הברית מילה כי השר של עשו בא לפני הקדוש ברוך הוא ואמר לקדוש ברוך הוא ריבונו של עולם מי שמל מגיע לא שכר אמר לו כן אמר לו ישמעאל מל מה השכר שלו אוי על אותה שעה אוי על אותה שעה הקדוש ברוך הוא רצה להרחיק אותם מהקדושה אז נתן להם שליטה בארץ ישראל עד שיגיע הזמן שתפו כוח המצווה שלהם ולמה אמר לשר שלהם כן ישמעאל לולא מצוות מילה כתוכנה יעקב מל בגיל יצחק מל בגיל שמונה ימים והוא מל בגיל 14 יצחק פרע והוא לא פ אז המילה שלו לא שלמה יש מילה ויש פריעה הוא לא פרע אז לכן תראו מה זה מילה לפני אלפי שנים כמה שכר נותנת לכל צאצאי ישמעאל עד עכשיו שהם נלחמים על הארץ הקדושה וזה בזכות המילה לא שלמה אבל יגיע הרגע שתגבר להם הזכות הזאת וכתוב שהקדוש ברוך הוא ינער את הארץ והרשעים ינהרו יאחוז בארבע כנפות הארץ ונערו רשעים ממנה אתם ראיתם פעם שטיח שיש עליו אבק אם אתה מחזיק אותו בקצוות ועושה ככה פר כל האבק עף מה הם עשו השמאלים הם יודעים מסורת שיש שער הרחמים בירושלים אתם מכירים את שער הרחמים איפה שיש את האוטובוסים למטה יש שער סגור זה יפתח כשיבוא מלך המשיח אז מה הם עשו בית כברות שמה כאילו לטמא את המקום ושלא יוכל לבוא משם על זה כתוב שהקדוש ברוך הוא יתפוס את כנפות הארץ וטר יעיף את הכל הכל יהיה מטוהר והכל יהיה בסדר אז הנה למדתם כמה דברים מהפרשה כמה נגיעות אבל הם נוגעים לנו היום כל מה שאנחנו עוברים היום התחיל מהבטן ויתרוצצו יש שתי גרסאות ויתרוצצו מלשון ריצה ויתרוצצו מלשון אחד מרוצץ את הראש של השני הם הולכים מכות בפנים יעקב ועשו זה כבר התחיל מבפנים אתם מבינים איך זה עובד יא בביי כל מעשה אבות סימן לבנים מה יהיה בהמשך אז מי שיודע את ההיסטוריה איך זה התחיל יודע גם איך זה ייגמר וזה יגמר טוב רק השאלה אם אנחנו נעשה את זה לבד עם שכל או שנחכה שיעמיד עלינו מלך שגזר איו קשות כהמן ואז בלת ברירה מהפחד נעשה תשובה ונגעל עדיף היה מרצון אבל אם עקשנים סובלים אתם יודעים מי זה חמינאי שמעתם עליו זה כמו המון הוא אומר להשמיד להרוג ולעבד את כל היהודים מנער ועד זקן ל אחד גרעין למה הוא עובד על גרעין כי הוא רוצה להשמיד הוא אמר עד 2040 לא יהיה ישראל הוא לא מפחד הוא אומר את זה בקולו בלי שום בעיה אני ברגע שתהייה לי האפשרות אני אשמיד אותכם ביינתיים השם לא נתן לו שני הפרוקסי שלו כבר הלכו פייפן וכולי וכ אבל אנחנו צריכים לחם הולכים לנו חיילים הולכים לנו יהודים הולכים ילדים לא חבל היינו יכולים לעשות את זה עם תשובה עם שבת עם נרות עם חלות עם שירים דברים טובים למה צריך מלחמות ועזה ו-200 יום ו-250 יום ו-300 יום בשביל מה בשביל מה כל אחד יתפוס את עצמו יעודד את חברו ישפיע עליו ובעזרת השם יתברך השם יביא גואל במהרה בימינו אמן ואמן אמ
כן למי שיש שאלות בבקשה תן לו בבקשה פה
כן שלום שלום כבוד הרב אני כעיקרון רציתי להגיד אשתי רוצה לדבר אבל קודם כל אני רוצה לומר תודה רבה לרב א לפני שנה אני עמדתי פה וביקשתי ברכה מהרב שהרב מברך אותנו לזרה חיה וקיימה ובאתי לרב מבית חולים בקרת מלאכי הראתי לרב שני צמידים הם עדיין הו בפגיה ותודה לשם והרב הצדיק הנה אחד פה איפה אשתי פה עוד אחד שם כןפ הנה הנה הנה הנה הנה אז היא רוצה באמת תודה רבה לרב שהרב ח אותנו שאני אזכה לחזור בתשובה בזת השם ב אמן הנה אשתי רוצה לדבר עם [מחיאות כפיים] הרב מה השמות שלהם אריאל יוסף שמואל אריאל יוסף שמואל כל התנך בקיצור כן שלום בית ויעלה חן ור יעלה חן ויעלה חן יפה כן רצינו לתרום אל שקלים לכבוד הרב במזומן תודה רבה זיכוי הרבים מתרגשת ואם הרב יכול לברך את הילדה לאה בת חגית אורית שהיא שנתיים יושבת בבית ילדה חינוך מיוחד ללא מסגרת השם ישלח לה רפואה ממרומים מהרה אמן ברכה אם אפשר לעוד ברכה חגי תוריד בתקוה חביבה לבנים כרים בעזרת השם אמן ואמן אמן תודה רבה כן תן לה באמצע השאלה פה תראה אני הרב הסיפור שלי הוא מאוד קשה וכב תכף רק [מוזיקה] רגע לא אני לא רוצה אין אין לא רוצה תן לה אני ליאת הייתי נשואה 10 שנים כדת וכדין א שמרתי שבת עשיתי הכל ילד אחד בורא עולם לא נתן לי זה מה שהיה חסר בנישואים האלה הבחור עזב אותי בגד בי לקח את כל הרכוש נזרקתי להורים שלי חליתי מהצער כל כך אהבתי אותו מה זה היה בשביל כל הטיפולים עשיתי כל הרבנים הלכתי שום דבר איך שהתגרשתי ממנו פתאום הכל הסתדר מאיפה אני אביא אותו כבר היה עם אישה אחרת אני 20 שנה לבד גרה בשכירויות מטלטלת אני היום גם חולה אני לא בחורה בריאה ועכשיו גם תרום סרטן יש לי בחזה לא יודעת ממה אם תגיד לי אם עשיתי איזה משהו רע ואני גם כשהייתי נשואה הלכתי עם כיסוי אבל איבדתי את האמונה למרות שאני ראת שמיים ואני שומר עושה מצוות המון ואני מתפללת לא יודעת למה א צריכה להיות לבד בלי ילדים בלי חתולים ברחוב מביאים גורים למה למה זה מגיע לי מה עשיתי את יודעת מה היה הגלגול שלך הקודם לא אני לא מבינה בזה גם אני לא אז זאת אומרת אנחנו לא יודעים מי היית ומה עשית בסדר אם מן השמיים מגלגלים ככה אני רציתי לשאול את כבוד הרב שמעתי אני אסביר לך אבל אם את חושבת שאת עושה מצוות וזה מספיק זה לא מספיק דת אינסוף לא לא אינסוף גם לדת לא לא בגלל אינסוף צניעות האישה זה הדבר הכי חשוב לאישה כמו שתלמד תורה זה הכי חשוב לג אני לא הולכת חשוף אף פעם אני אמרתי לך שאת הולכת חסוף אני הולכת צנוע אני אף פעם לא לובשת חסוף עוד פעם שמעתי אבל תקשיבי יש כללים בהלכה כן אישה צריכה ללכת עם חצאיות וספנות שהיא גרושה אני מסביר לך תראי כמה סבלנות יש לי שיהיה לך סבלנות לשמוע תשובה אישה גרושה צריכה ללכת עם כיסוי ראש צריכה ללכת עם שמלות בחצאיות נכון שאסור לחסוף את הגוף הכל טוב יפה אבל צריך ללכת קומפלט מלמעלה למטה צריכה ללכת עם גרביים אז זאת אומרת זה קודם כל שלא יהיה עלייך קטרוג אם את לא הולכת כך יש יצר הרע ש מקטרג עליך הוא אומר תראה היא מתלוננת יש לה טענות יש לה בקשות יש לה הכל והיא לא עושה מה שאתה אומר היא לא עושה והיא רוצה שאתה תעשה מה שהיא רוצה אל תיתן לה הוא מקטר כמו שיש פרקליטות את רואה ךם עוצרים אנשים עכשיו הם רובים דעים הכל באים שמים פלנלית והכל זהו יצר הרע תהי קשה לי זה קשה לך זהו הא לובשת בשבת אז השאלה מה יותר קשה בלי בעל או עם גרביים פשוט תהיי חכמה קודם כל תעשי מה שהשם רוצה כשתהיי שלמה במה שהוא רוצה יש ל ך פתחון פה לבקש שאת בסדר אין מי שיבוא ויגיד היא לא בסדר אל תיתן לה את סותמת הפה שלה מקטרג בעזרת השם אם תשמעי לי ותחליטי אני אתן לך עכשיו כיסוי ראש שני צבעים שני צבעים תקשיבי טוב בעוד שנה בלי נדר שנהייה פה כבר תהיה נשואה אן [מחיאות כפיים] מה את אומרת מסכימה [מחיאות כפיים] יללה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו רננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו [מוזיקה] י תברכי שחיינו שחינו לא ככה ברוך ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שחינו שהחינו וקימנו והגיענו לזמן הזה אמן מה השם מה השם של לאה ליאת לאה בת רחל ליאת לאה בת רחל השם יזכה אותך לזיווג הגון מהרה השנה [מחיאות כפיים] אמן תן לה שמה לגברת [מוזיקה] ניני ערב טוב כבוד הרב ערב טוב טוב א חודש טוב ומבורך בעזרת השם התחזקתי חזרתי בתשובה שלמה בעזרת ברוך השם תודה לאל ואני התגרשתי ב-34 אני גרושה והתחתנתי ולא הסתדר בגלל ש בגלל ש בגלל שהוא גד בי עשה שטויות והוא הוא בן אדם ש אולי הוא לא היהי ד אותי ולא כלום אני מחפשת בחור טוב שיכבד אותי ויעריך אותי וייתן לי ויתמוך בי ויעשה לי ועשה לי בעזרת השם זיווג הגון חופית בטונית ששם תן לי זיווג הגון ני רוצה שיבוא אליי בעזרת השם מידות טובות אני תביא לי שידוך בעזרת השם עוד השנה ואני רוצה רפואה שלמה רונית בת רחל ו שלמה בן אסתר רפואה שלמה וזיווגים לאורחים שלי אמן את מוכנה לשים כיסוי ראש קבוע אני אני ברוך השם התחזקתי תודה לאל ואני אם אני שמה כיסוי ראש הבעייה שלא יתחילו אותי כי אני שניה עוד נשואה לא שמעתי תשובה את מוכנה לשים כיסוי ראש קבוע כרגע לא בגלל שאני אתחתן בעזרת השם אני אשים כיסוי ראש בסדר שתתחתני תבואי שאני אברך אותך בעזרת השם תודה ביי בבקשה כן שאלה נו לה רגע רגע מה גברים עכשיו בוא תן לו פ בוא לפני נ שלום כבוד הרב ערב טוב תודה רבה על השיעור יש לי ילדה בת 4 וחי קוראים לה ליה והיא נולדה על רצף אוטיסט ו בשנה האחרונה יצא לי להתקרב אלי אני לא רוצה להכנס לסיפור האישי שבני לבני הבת זוג ומאז שהתחלתי להתקרב אליה היא נהייה לה שיפור מאוד גבוע והיא משתפרת בצורה יוצאת דופן עכשיו גם התחלתי לשים ציצית והתחלתי להתחזק ולהתקרב לזמן האחרון עכשיו אני הייתי רוצה שהבת שלי ממש כאילו שתבריא ו שתהייה בסדר ושהיא תצליח בחיים וזה מאוד חשוב קודם כל אתה בכיוון הנכון כי אתה נותן לה חום תשומת לב זה משפר אז תמשיך אם תוכל לא מה השם שלה ליא בת אבא אני קוראים לי פתפ שם משפחה פפו ליעת בת יוסי יוסי יוסי או יוסף יוסף יוסף השם יזכה אותה להתפתח כרגיל ולהיות ככל בנות ישראל הכשרות אמן תודה רבה תהיה בריא כן תן לבחור שמה לפניכן כ פ כן שעון כבודו שלום א קוראים לי סרל שפר א בשנה האחרונה התחזקתי בזה ו לפעמים אתה יודע קשה לי התחלתי לשמור שבתות וזה ולנ צפים ולהתפלל ומה קשה לך קשה לי ב להתמיד בתפילות בזה כי אני גם נמצא בצבא בזה בסדר אם אתה בצבא ואיין לך אפשרות אז אתה פטור אם אתה ממש נמצא בלחימה וכולי לא לא לחימה אבל א נלחמים במטבח בעיקר במטבח אז אתה יכול להתפלל עם ריחות אין שום בעיה אתה סתם עצלן לא כדאי אל תע אבל א אני רוצה שתתברך אותי שאני אחזור בתשובה שלמה שמה מה שמך ל שפר תזכה בעזרת השם לתשובה שלמה מהרה אמן אתה רוצה ציצית כן אני רוצה ציצית ואפשר גם שתברך את אמא שלי למה לא מה שמע א שמחה בת מזל שמחה בת מזל רפואה שלמה בתוך שר חולי עמו ישראל אמן בוא [מחיאות כפיים] הכל יודוך והכל ישבחוך כל ר כל ר שחנו ברוך ברת אד [מוזיקה] מכו קדוש וך והכל ישב בחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש קשה א כבוד הרב קיבלתי טלפון מישש סיפור מדהים היא פשוט החליטה לקבל על עצמה להיפטר מהטלפון הזה הוא ישב כשהיא בעצם קיבלה על עצמה שאם אם היא תשבור את זה בהרצאה של הרב שתזכה בעזרת השם להיפקד ביקשה את זה מהשם זה נח שם כבר אחרי שהיא כבר ילדת הבן אחרי ארבע שנים שהמתינה אז היא ביקשה ממני בעצם להעביר את זה לדבר על זה ולשבור את זה בהרצאה יפה מאוד בבקשה הגיע מירושלים תיקח ממנה תיקח ממנה תודה ויש כאן מישהי שגם רוצה רוצה מה לשבור לא משהו חשוב כאילו למר נו תביא אותה תודה כן שלום כבוד הרב שלום קוראים לי בוסה א בשנת 2018 התחיל לי מחלת קרון ועד היום אני חוה עם זה לפני איזה שנה ומשהו חביתי עברתי את הניתוח קריטת מ אגס ואני עדיין כרגע נמצאת בטיפולים ורציתי לשמוע ממך מה אתה יכול להציע לי את נשואה לא הבנתי את יכולה ללכת שלושה ימים רצוף לכותל המערבי ולגמור כל יום את ספר תהילים מתחילה ועד סוף כן בטח אז תעשי את זה ויש שהי רצון בסוף בקשה תבקשי שתהיי בריאה ותפטר מהמחלה ושא תעבור לח מיני אמן תודה בהצלחה כן תשבור בבקשה את הפלאפון הלו תשבור את הפלאפון רגע ובערת רע מקרבך נו מוכן [מוזיקה] יאללה ומו אין קדוש ששם הכל יודוך והכל [מוזיקה] ישחו והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש קשה [מוזיקה] לרבנו היקר אנחנו לא שומע מה לרבנו היקר אנחנו מאחלים לך הרבה מזל טוב תודה רבה ואפשר זיווג לאמא שלי כן מה השם אם רחל בת תקווה שהייה לה זיווג אמן מהרה אמ שאלה אחרונה הנה הילד החמוד פה שורה ראשונה תעמ תעמוד כבוד הרב אני רוצה ברכה לאמא שלי שתזכה לשתי תאומים ושאני אזכה לי שיתגלה אלי אליהו הנביא אם אתה רוצה שני תאומים זה אומר ארבע תאומים זה שניים שני תאומים זה ארבע אתה רוצה רביעייה כן טוב יאללה שיהיה לא מזמן נולדה רביע היד מה השם של אמא אבי מורתי רחל בת מיכל רחל בת מיכל השם ימלא משאלות ליבך לטובה אמן אני מודה לכם מאוד ברוכים תהיו ויש לי פה ספרים או שאיין יש יש איפה יש שחרר אותי מאחורה איפה המוזיקה לרב פה איזה משהו תודה רבה הכל יות וחם והכל יש שם חוה והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יו דוחה והכל יש שם חופה והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש השם הכל יודוך הכל ישם בחוך והכל והכל והכל תאמרו אן קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחוך והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש [מוזיקה] קשה והכל יום רוב הכל יום רוכן קדוש קשה ה ל יודוך והכל ישמחו והכל יאמרו והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישה בכוחה והכל והכל והכל יאמרו אין קדוש קשה הכל יודוך והכל ישבחו [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו ביר ננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו רננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עיבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בוא oh
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.
רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.
© 2024 כל הזכויות שמורות