קרית עקרון - שנאת חינם נובעת מחוסר אמונה
תאריך פרסום: 21.07.2024
- - - לא מוגה! - - - [הדרשה ע"פ הספר 'אדרבה - ותן בלבנו' לכתבה על הספר לחץ כאן]
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח
הערב יהיה לרפואת ליאב יש שמבל בן הבאבא שכל המחלות בגוף בדם כל סחרחורות יעברו לצמיתות [מוזיקה] לסנר ותמיד תהיה בשמחה רבה ו שתמיד יהיה בשמחה רבה ולא יחסר לו כלום בחיים לעילוי נשמת דניאל בן הבבא ולעילוי נשמת כל הנפטרים שאין מי שאמר עליהם קדיש ולעילוי נשמת הוריים מנוחתם עדן אמן אמן
למה אנחנו לא נגאלים? - שנאת חינם!
מה זה שנאת חינם לא הרבה מבינים מה זה מה זה שנאת חינם מה זה ני מה זה רוחני שלא מכיים אח שלא מוכיחים אחד את השני נו מה זה שנאת חינם מה השורש של שנאת חינם מה השורש כנאות כנאות מה עוד תאווה מה עוד גאווה מה עוד תגידו את כל המידות וזהו ובכן אנחנו מוצאים בדברי הגמרא במסכת גטי נה אמר רבי יוחנן מה זה שכתוב אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה ליבו יפול ברעה זה מדובר על קמצא ובר קמצא שבגללם חרב בית המקדש ירושלים הגמרא מספרת את המעשה הידוע שאדם השפיל את בר קמצא שהיה סונא שלו הגיע בטעות לסעודה שהוא ערב וסילק אותו בבושת פנים גם אחרי שהוא הסכים לשלם את כל הסעודה של כל ה מוזמנים רק שלא יסלק אותו זה לא עזר הוא גירש אותו בבושת פנים לעיני כולם ויישבו שמה תלמידי החכמים ולא מחו והוא הלך לקיסר לשין על ישראל ואמר שישראל מבזים את הקיסר ואמר שיגיש לו יגיש להם קורבן יראה שהם לא יקריבו את הקורבן בקיצור הוא עשה בו מום ו ככה גרם שנחרב הבית ומתו בלי סוף יהודים רחמנא לצלן והכל בגלל הביזיון שעשה לו אותו יהודי שנקרא קמצא אז מה אנחנו מבינים שחורבן ירושלים נגרם בעקבות כך שבני אותו הדור לא פחדו ולא חששו ובעקבות כך נהגו כפי שנהגו זאת אומרת רבי יוחנן אמר אשרי אדם מפחד תמיד ומקשה ליבו יפול ברעה ומביא על זה את המעשה שהיה עם קמצא ובר קמצא התוספות הקשו את אותו פסוק דורש רבי יוחנן כאן ביחס לפחד שהיה על בני הדור של ה לפחד היה צרי היו צריכים לפחד ואז היו נמנעים מלעשות מעשים שיגרמו נזק לכלל אבל הגמרא במסכת ברכות דורשת את הפסוק הזה באופן שונה שם כתוב ההוא תלמידה דאבה קאזיל בתרי דרבי ישמעאל ברבי יוסה בשוקה ד ציון חזי דקם מפחד אמר לחטאת תכתיב פחדו ציון חטאים זאת אומרת הייהה תלמיד אחד שהלך אחרי רבי ישמעאל ורבי יוסף בשוק של ציון בירושלים והוא ראה שהתלמיד הזה מפחד אמר לו אתה חוטה למה כי כתוב בפסוק פחדו בציון חטא ים אם אתה הולך פה בציון ואתה מפחד אתה חוטא מה ענה לו התלמיד והכתיב אשרי אדם מפחד תמיד והרי כתוב דווקא שזה שבח אשרי אדם מפחד תמיד אז זה שאני מפחד זה לא מרה שאני חוטא מה ענה לו רבי ישמעאל ורבי יוסה אמר לו הפסוק הזה מדבר בדברי תורה רשי אומר אשרי אדם מפחדת ממה שמה תשתכח ממנו התורה ומתוך כך הוא חוזר לשנותה תמיד יש לי הד כל הזמן אתה שומע אז לכן זה נקרא אשרי אדם מפחד תמיד הראי לנו כי הפסוק אשרי אדם מפחד תמיד מתייחס לפחד של אדם לפחד שלא ישכח את התלמוד שלו ולא פחד שעליו לפחד ממאורעות קשים שעלולים לפקוד אותו אם מנהג לא קשורה אז זאת אומרת איך זה מסתדר פעם רבי יוחנן אומר את זה ככה ופעם הוא אומר את זה ככה מתרצים התוספות וזה לשונם החינמי מת עובדה שבטחו על רוב טובתם ושלום לביש את בר קמצא ולעמוד על בת קיסר והיה להם לפחד ולדאוג מן הפורענות לא דמי לאדם המתפקד בחינם עד כאן הדברים זאת אומרת פה מביא את זה שהיה להם במעשים שלהם הם בטחו יותר מדי דור דור החורבן הם בטחו יותר מדי שהיה להם רוב טובה והיה להם שלווה והם לא פחדו ולכן לא פחדו לבייש את בר קמצא והיה להם לפחד למה יכול להיות שיצא מזה פורענות וזה לא דומה לאדם שמפחד בחינם כמו ההוא שהלך בירושלים בציון כלומר התוספות לכאורה מחלקים בין פחד שיש לו צדקה כמו מפחד שמעשים עלולים לגרום נזק לכלל לבין פחד שאין לו הצדקה כמו הפחד של התלמיד שהלך בשוק של ציון והוא פחד בלי הצדקה וזה מעיד על החטאים של הבעלים אבל פחד שיש לו הצדקה זה פחד ראוי ואם לא יהיה לאדם פחד הוא יטבע על זה זאת אומרת יש מקומות שאדם חייב לפחד זה מנגנון הפחד הוא מנגנון להציל את האדם מצרות מבעיות אבל פחד סתם זה מראה שבן אדם יש לו חטאים לכן הוא מפחד אבל יש להבין בדברי הגמרא מצינו חילוק שונה לחלוטין הגמרא מדברת על חילוק בין פחד בדברי תורה שאדם מפחד מפני הדרדרות רוחנית או שהוא ישכח את התורה שלמד לבין פחד גשמי מאויבים וסונים איך זה מיישב את התירוץ של התוספות בין שתי הסוגיות ועוד מצינו בגמרא ביום הט מקדש שני שהיו עוסקים בתורה ובמצוות ובגמילות חסדים בפני מה חריב בפני שהייתה בו שנאת חינם ללמדך שקולה שנאת חינם כנגד שלוש עבירות עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים אז מפורש בגמרא שהבית השני חרב בגלל שנאת חיו שהייתה באותו הדור כמו קמצא ובר קמצא שדיברנו מעטר יש להתפלא איך ייתכן לומר שירושלים חרבה מפני שיושביה לא פחדו לא פחדו שהיה ראוי להם לפחד בעלו מפורש שהחור בן נגרם בשנאת חינ והמעשה התגלגל על ידי קמצא ובר קמצא שזה ממש דוגמה עצובה לשנאת חינם כזו לזרוק בן אדם לעיני כולם באמצע האוכל ולהגיד לו תעוף מפה לפני כולם הוא אומר אני מוכן לשלם את כל הסעודה מאות אנשים פה אני משלם הכל רק אל תוציא אותי לא עזר אז זה שנאת חינם אם היו יושבי ירושלים מפחדים וחוששים לא היייתה שנאת חינם הזו מביאה עליהם את החורבן וזה נגזר עליהם בגלל שכבר פסת הנאת חינם בהם לאמיתו של דבר הגאון הרב שטיינמן זכר צדיק ברכה אומר התשובה היא פשוטה וברורה חכמים זכרונם ברכה קדושים בדברים הנפלאים שלהם גילו לנו את השורש מה ששאלתי אותכם השורש והיסוד שעומדים מאחורי שנאת חינם והם גורמים לה וכך הם אמרו כשאדם מודע לכך שהוא חסר ברוחניות ויש לו עבירות רבות הוא צריך לחשוש מפנות שתבוא בעקבות העוונות על זה נאמר אשרי אדם מפחד תמיד בדברי תורה כלומר אם לא השלים את העבודה הרוחנית זה עלול להביא עליו פורענות לכן הוא צריך לפחד אם אתה לא שלם בעבודת השם צפה לבאות אתה עלול לקבל עונש אז אשרי אדם מפחד תמיד בגלל זה אם היו שירושלים מכירים שיש להם עוונות ושהם לא מושלמים בכלל לא היו מרשים לעצמם באומץ רב לפגוע בבר קמצא דבר שהביא לחורבן ירושלים והיו מבינים שיש סכנת פורענות מרחפת על ראשם ולא מעיזים להתגרות בסכנה ולהכניס את עצמם למצבים שעלולים לסכן את כלל ל ישראל אבל באותה תקופה הם לא פחדו הם לא נתנו דעתם לכך שהעונה שלהם עלולים להביא עליהם את הפורענות ואפשר שהם לא הכירו אפילו בזה שיש להם עוונות ולכן הרשו לעצמם לפגוע בזולת לבייש אותו להשפיל אותו מבלי לחלום אפילו על ההשלכות שתהנה מכך זו למעשה הסיבה שגרמה לשנאת חינם באותו הדור כשאדם יודע שסכנת פורענות מרחפת מעל ראשו הוא לא מרגיש בטוח כל כך שהוא יכול להרשות לעצמו לשנוא את חברו כי הוא לא מרגיש חזק כל כך שיכול לפגוע בזולת ולהשפיל אותו לעומת זאת אדם שאינו מפחד בשעה שהוא שלם ושע נן הוא בוטח בעצמו ולא מתיירא מפור אנות ואז הוא מרשה לעצמו לזלזל לפגוע להשפיל ולהעליב כך פורצת שנאת חינם ועולה על גדותיה עוד לא הסברנו בדיוק מה השורש אבל תכף תראו נמצא איפה שדברה הגמרא במסכת גיטין משלימים את דברי הגמרא במסכת יומא הגמרא ביום מלמדת בית המקדש נחרב בעקבות שנאת חינם אבל מה השורש של אותה שנת חינם איך היא נגרמה אומרת הגמרא בגיטין ומלמדת אותנו שהשורשים של השנאת חינם נעוצים בביטחון המופלג של בני אותו הדור בעצמם ובעתיד עכשיו נראה כמה זה נוגע אלינו במישרין אנחנו שומעים לצערנו הרב על הרבה הרבה אסונות הרבה יתומים באלמנות הרבה חולים קשים הרבה בתים שקרסו לא רק בצפון ובכל זאת אנחנו שאננים כל אחד אומר לעצמו לי זה לא יקרה השענות ה זו גורמת להרגיש בטוחים כל כך בעצמנו עד שיכולים כבר לפגוע באחרים להשפיל לבזות בלי להתבונן בהשלכות העלולות להיות אבל אם נאמץ את העצה של החכם מכל אדם אשרי אדם מפחד תמיד אם נזכור כמה אנחנו חסרים עדיין בדברי תורה ובעבודת השם ומה המצב הרוחני שלנו בכלל אז צריך לבטח לפחד מן הפורענות ואם ניתן לליבנו להבין שאנחנו לא בטוחים כל כך במצבנו בעולם הזה ואנחנו לא חזקים כפי שנראה לנו אז היחס שלנו כלפי הזולת השתנה ואל שנאת חינם לא יהיה מקום כלל וכלל טוב זה ההסבר לפי הגמרות האלה שראינו בכיינות לליל תשעה באב אנחנו אומרים על צברנו רדפנו אוי כי שנאת חינם רדפנו אוי מה היה לנו היסוד הראשון שעלינו לדעת אנחנו סבורים שיושבים על הארץ בגלל שנחת חינם ובזה טם העניין לא כך הוא עלינו לדעת מתחת למקום מושבנו כבור משהו מתחת לשנאת חינם מסתתר משהו אם היינו נותנים מליבנו את הדבר הקבור מתחת לא היינו מגיעים לשנאת חינם מה קבו מתחת לשנאת חינם 200 שקלים מתחת לשנת חינם קבור חיסרון באמונה אם היינו מאמינים לא היינו מגיעים לשנאה לא לקנאה לא למחלוקת לא לשון הרע למה הגאון מוילנה מבאר את הביטוי מה זה שנאת [מוזיקה] חינם לכאורה קשה למה אומרים חינם שנאה זה לא בחינם יש לך טענה על השני אתה אומר הוא מצץ לי את הדם זה שנאת חינם זה לא חינם מה אני שונא אותו בח לא הוא עשה א' ב ג ד אומר הגאון הקדוש ברוך הוא אומר שהשנאה שלך היא חינם למה אתה אומר הוא מצץ לי את הדם אומר הקדוש ברוך הוא זה לא הוא זה אני זה לא הוא זה אני הוא רק שליח אם הוא לא היה עושה לך את זה מישהו אחר היה עושה לך את זה כי זה אני לא הוא זה הכל בא ממני אי אפשר שיבוא על אדם נזק או ישועה בלי רצון הבורא הוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים אין דבר כזה שמישהו יכול לפגוע בזולת בלי רשות השם יש אחד בא עם קדח ממש עד לבן אדם ובא לראות בו וזה לא עובד יש מעצור מי מי עשה את זה מי עשה את זה הוא הוא רצה שיהיה מעצור לא הוא רצה מה שרצה וזה לא עבד יש אחד התכוון להוא ופגע בהוא מה זה פיגשו שאתה חושב לא לכל כדור יש כתובת זה השם מנהל את העולם לא מ אחר אם אתה שונא אותו בגלל שאתה סובר שהוא פגע בך זה מראה שאיין לך האמונה שהקדוש ברוך הוא מנהל את עולמו לכן השנאה היא חינם זה לא הוא זה לא הוא זה השם לפי חשבון מדוקדק מה מגיע לך אז מתחת לכל שנאת חינם קבור ח סרון באמונה מספרים על אדם שחלם חלום שחברו דיבר עליו לשון הרע והוא הסתובב עם הדמיונות האלה במשך תקופה ארוכה יום אחד הוא פגש אותו תגיד לי למה אתה מדבר עלי הסרה אומר חלילה לי מעשות כדבר הזה מעולם לא דיברתי עלי לשון הרע כנראה חלמת חלום אחרי יום הוא פוגש אותו שוב אומר אתה עדיין מדבר עלי לשון הרע והוא אומר לו אותה תשובה בטח זה חלום שחלמת אני לא מדבר עליך כלום פעם שלישית והחבר מנסה להסביר לו זה חלומות אומר לו חלום ההין לא מהר אבל למה אתה מדבר עליי ככה אנחנו מסתובבים בעולם אם נשאל כל אחד מאיתנו אתה מאמין בשם בטח בטח מה השאלה אתה מאמין שהכל משמיים ודאי הכל זה מהקדוש ברוך הוא הכל מלמעלה דיבורים יפים נכון ממש מאמין אם זה ככה למה אתה יוצא בשצף קצף על השכן שלך אם אתה מאמין שהכל מלמעלה למה אתה עושה מחלוקת עם החבר זה לא הוא זה השם אתה אומר שאתה מאמין שהכל מהשם ככה אמרת לי עכשיו שאתה מאמין שהכל מהשם נכון נו אז מה שעשה השכן זה לא הוא זה השם אז איפה האמונה למה אתה מלא תלונות על אנשים המזונות של אדם קצובים משמיים נכון אז למה אתה לוקח את השכן לדין תורה אם הכל מזומן והכל בסדר למה הויכוחים חכמים אומרים ראשונים שנתגלה עוונם נתגלה קיצם אחרונים שלא נתגלה עוונם לא נתגלה קיצם זאת אומרת ראשונים בבית ראשון נתגלה עוונם נתגלה קיצם שהם יהיו 70 שנה בגלות ואחר כך הם חזרו ונבנה בית שני אבל אחרונים אלה שהיו בבית שני חרב הבית ולא נתגלה עוונם אז גם לא נתגלה קיצם הנה עד עכשיו 2000 שנה לא נבנה הבית השלישי אומר היערות דבש העוונות שהיו בבית ראשון חמורים ביותר עבודה זרה גילוי עריות שפיכות דמים אכי מאוס בעיני הקדוש ברוך הוא וכתוב שנתגלה עוונם היה גלוי וידוע לנו שהעונה האלה שנעים בעיני השם הם ידעו את זה אבל לעומת זאת בעוון סיני חינם שהיה בבית שני לא נתגלה עונ ועד היום אנשים לא יודעים כמה זה מאוס ושנו אצל הקדוש ברוך הוא ולא ברור לנו כמה חמור החט הזה הכלי הקר אומר דבר נורא בפרשת שמות על הפסוק וירא מלאך אדוני אליו בלבת אש מתוך הסנה ויר והנה הסנה בוער באש והסנה איננו הוקל שואל איך זה שכתוב והנה הסנה בוער באש היה צריך להגיד והנה האש בוער בסנה האש הוא הפועל והסנה הוא הפעול אז צריך להגיד מי פועל במי האש פועלת בשנה לא השנה פועל באש למה כתוב כך הדבר הזה צריך לחלחל בעצמות שלנו ולרעיונות כט מפני מה ישראל שרועים בצרות יותר מכל האומות מפני שיש בהם מלשינים הולכי רכיל פרי לשון הרע מחרפים מגדפים כמו הקוצים שמשמיעים כל כשהם בוערים באש שמעתם איך זה מתלקח כשיש עצים יבשים או קוצים איזה רע שהם עושים ככה ישראל אפילו בזמן שאש הצרות מתלקחת עדיין כל אחד כמו קוץ כלפי חברו דוקר ומכאיב עוקץ וצורב הנה שעת מלחמה במקום שהתאחדו ישראל כולם נלחמים ביחד אויב משותף לא אחד שבעה ו כמו קוצים אחד דוקר את השני פלניספרה הכל קוצי כמו הסנה שבוער באש זה הסיבה שאנחנו עדיין בגלות הכל בגלל השנאה והקנאה שבניהם הכל בגלל בעלי לשון הרע שבערים את אש המחלוקת האבות מבעירים אש הבנים מלקטים עצים ומלב את האש וכל זה למרות כל התלאות והצרות שבוערים בעם ישראל אומר הכלי יקר הסנה זה הלשון הקוץ שדוק ומכאב לשני איך אתה עושה את הדקירות עם הלשון ישראל משולים לסנה כל אחד הוא קוץ לחברו מכאיב לו משמיע עליו גידופים וחרובים והסנה הזה הוא מבעיר את אש הצרות הוא הגורם והוא מלבה אותן בגלל חטי הלשון בוערת בעם ישראל אש השם אז מה קרה עכשיו הסנה הוא הפועל זאת אומרת ישראל הם הלשון שלהם הם הפועלים הם מבעירים את אש השם הם מבעירים את הצרות והאש היוצאת ממנו מהם היא הפעול לא שהייתה אש והיא פוגעת בישראל ישראל פוגעים בעצמם על ידי שמבהירים את האש והסנה איננו הוקל זאת אומרת זה לא נכל זה לא מפסיק זה לא ר ואין אלא זה ממשיך בכל דור ודור לדקור להכאיב עם הלשון ולא לוקחים מוסר ולא חדלים וממשיכים עם מחלוקות לכן נאמר ושנה איננו הוא קל אף על פי שיש תלאות ואש ומלחמות המציאות של השנה נשאר בכל דור באינו הוקל כי לא יכלו הקוצים מקרם השם צבאות בית ישראל לכן אנחנו כבר 2000 שנה בצרות האלה אתם יודעים למה קורח ועדתו ירדו חיים שאולה למה לא מתו למה הם ירדו חיים אומרים חכמים יש גזירה על המת שהוא ישתכח מן הלב נכון אחרי 12 חודש המת משתכח מן הלב אבל מה הרע לקורח ול עדתו בגלל המחלוקת הנוראה שהם עשו הקדוש ברוך הוא לא רוצה שהם ישכחו ושיש אותם המחלוקת כל כך שנועה בעיניו עד שהוא הוריד אותם חיים שעולה שהם לא יחשבו מתים וישתחו מן הלב לא יאומן כי סופר שמעתם פעם דבר כזה כמו שיעקב אבינו לא קיבל תנחומים כי לא היה ברור לו שיוסף מת אז 22 שנה הוא היה אבל אם זה היה מת ודאי הוא מביאים חס ושלום גופה אז הוא היה משתכח אחרי שנה אבל כל זמן שאדם לא מת לא משתכח מן הלב במסכת יומה אמרנו שוב פעם ראשונים אומר רשי נתגלה עוונם מה פירוש הם לא היו מכסים את פשעיהם עושים בגלוי בפרהסיה אחרונים לא נתגלה עוונם למה היו רשעים עושים הכל בסטר מלשין על החבר שלו מוכר אותו בסטר לא כמו הראשונים הסבא מכלם היה אומר ראשונים נתגלה עוונם זאת אומרת היייתה להם הכרה בחטא הם הכירו בחומרת המעשים שהם עשו האחרונים לא נתגלה עוונם לא היה להם הקרה בחטא הם לא הכירו בחומרה של שנאת חינם האמת היא שעד היום הזה חסרה לנו קרה מה זה מהות החטא של שנאת חינם וחומרתו לכן צריך ללמוד מה פירוש שנאת חינם למה שאדם ישנא את חברו ללא סיבה בוא נגיד שהוא לא אוהב אותו אבל למה שונא ולמה זה חטא חמור רבנו יונה בשערי תשובה אומר לא תשנא את אחי בלבבך הוזהרנו בזה להסיר מנפשו מידת השנאה והיא מידה מעוללת פשעים רבים ומסב בת כמה עלילות נשחטות כמו לשון הרע שהוא שקול כנגד חייבי מיתות בית דין וכמו דרישת רעה וכמו שמחה לעד וכמו גרמת נזקים לחברים והליכה רכיל נקימה ונטירה ומאבדת טובה הרבה מן הנפש בואו ראה עד היכן מגיע עונש השנאה אמרו זכרונם לברכה בית שני שהיו עוסקים בתורה ומעשים טובים מפני מה אחריו מפני שנאת חינם שהייתה ביניהם רבי יחזקל ל מדייק בדברי רבנו יונה הוזהרנו בזה להסיר מנפשו מידת השנאה מה פירוש לכל אדם יש בטבע נפשו את המידה זו לשנ אם מעט או הרבה וממילא צריך כל אחד להסיר אותם מנפשו ויש בטבע הנפש במידה זו או אחרת למצוא חסרונות תמיד אצל אחרים לראות את הרע שיש בהם לשמוח לעד בנפילת להעביר לאחרים את מה שראו שמעו ולגרום על ידי כך לעתים רבות למחלוקת ושנאה נקימה ונטירה ועוד ומאבדת השנאה טובה הרבה אז כל העבירות שבין אדם לחברו מתחילים משנאה למה שאדם ישנא את חברו אל תאהב בסדר כתוב אהבת ר לא אתה לא אוהב בסר למה שונא למה שונא יש מידה כזאת ואם לא מטפלים בה אז במקום לשנ נגיד את הרשעים שזה מצווה יכול לשנ גם צדיקים וסתם אנשים בינוניים וישרים אדם מדבר לשון הרע על פלוני אם נשאל אותו תגיד אתה שונא אותו הוא יגיד לא אני לא שונא אותו אז למה אתה מדבר עלו הגמרא הביאה לנו את הסיפור של קמצו בר קמצו אומר המרשה איך יכול להיות שתלמידי חכמים ישבו שם וראו את ביזיון לעיני כולם תארו לכם עכשיו שמישהו קם פה ואומר לאחד האנשים תעוף מפה י חתיכת ככה וככה ותלך מפה וזה אומר שקט שקט אני אתן לך כסף תשתוק אל בום ופה כולם יושבים ואף אחד לא מתערב ולא מרגיעים ולא שותקים ולא אומרים לו לא יפה ולא מדבר על אנשים רגילים מדובר על חכמי ישראל יושבים שמה שומעים את זה זה בטח לא לקח דקה כי ההוא סרב לקום מהבושה מהבושה וא אף אחד לא מדבר איך זה יכול להיות איפה החכמה פה איפה החכמים איפה החכמים אומר המרשה לא תאמינו לא תאמינו החכמים אמרו כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע זאת אומרת השנאה שמה היייתה כזאת עמוקה שחכמים הבינו שאין עם מי לדבר אם אתה תקום עכשיו תגיד לו תפסיק וזה פה ושם הוא עוד יפתח עליך ועל כולם ו מי יודע איזה חורבן יש שמה אז לא היה כדאי אפילו לנסות לדבר עם בעל סעודה איך בן אדם יכול לשפוך את דמו של בן אדם כ אפילו אתה סונה והכל והכל הבן אדם אומר לך אני מוכן לשלם את כל הסעודה נגיד היית אומר לו אתה יודע מה תתחבא במטבח תביא את הכסף ולך תאכל ש היה מוכן לא פרינציפ איך יכול להיות אתם יודעים איך זה יכול להיות איך זה יכול להיות נו תגידו לי מילה שרגילים להגיד אחד שאומר לשני ופותח עלי והכל וא אומר לו דדיי תפסיק די דיי דחיל די מה הוא עונה לו למה הוא לא מפסיק מה לא הדתייה מה הוא אומר לו אתם יודעים מה אומר לו לא סופר אותך שמעתם את המילה לא סופר אותך יעני בשבילי אתה לא קיים בכלל מי מתחשב בך בכלל אוויר אתה אוויר אתה אוויר רק בן אדם שבשבילו האחר לא קיים הוא לא סופר אותו לכן הוא יכול לעשות מה שהוא רוצה כלפיו איי איי איי עכשיו תשמעו סיפור מזעזע תכינו את הממחטות אולי גם הגברים הבקו פה אולי ירד להם דמעה מעשה באדם אחד שנתן עיניו באשת ריבו בן אדם נתן עיניו באשת ריבו ושוליה דנגרי הבה הוא היה עוזר של נגה פעם אחת הוא צרך ריבו [מוזיקה] ללבות מה אמר לו שגר אשתך אצלי ואלונה שיגר אשתו אצלו שתביא את הכסף שהה עמה שלושה ימים לא חוזרת האישה קדם ובא אצלו ריבו קם והלך אליו אמר לו אשתי ששגרת לך היכ אני אמר לו פטרתי ה לאלתר ושמעתי שהתינוקות התעללו בה בדרך אמר לו מה אעשה אמר לו אם אתה שומע לעצתי גרש אמר לו כתובתה מרובה אמר לו אני הלוך ותן לה כתובתה עמד זה וגרשה האמין לו הלך הוא השוליה ד נגרה ונשא אותה כיוון שהגיע זמנו להחזיר את ההלוואה ולא היה לו לפרעו אמר לו בוא עשה עמי בחוך בחוך בוא תעבוד אצלי תשרט אותי כנגד החוב ונוריד ככה מהחוב והיו יושבים ואוכלים ושותים והוא היה עומד ש עליהם והיו דמעות נושרות מעיניו ונופלות בחוסם על אותה שעה נחתם גזר דין שמעתם דבר כזה לקח לו את האישה בעונתה הביא אותו השפיל אותו נתן לו לשמש אותם כשם אוכלים ויושבים וסועדים הוא בוכה והדמעות נופלות מה הוא לא מרחם עליו ולא כלום הוא לא סופר אותו בכלל הוא לא סופר הוא לא קיים בכלל אין פה אישיות אין פה אדם עם רגש אין פה כלום לא מעניין אותו על זה נחתם גזר דים איך יכול לקרות סיפור כזה איך יכולים להמשיך לאכול שרואים אותו בוכה בפניהם איך האישה הזאת יכולה למה כשלא סופרים את הבן אדם כשלא מחשיבים שיש פה בן אדם בכלל כשאדם לא קיים לא מרגישים גם את מה ש עובר עליו רשימת העבירות שבין אדם לחברו שהביא רבנו יונה הם נובעות משנאה כי שנאה פ ש להרגיש זרות כלפי השני לא סופר אותו הוא לא קיים וזה מביא לכל העבירות שימו לב בשערי קדושה כותב הקדוש רבנו חיים ויטל שנאה על ידי כך חוטה לחברו לרע לו בכל מיני רעה ואמרו רבותינו זכרונם לברכה באבות שנאת הבריות מוציאה את האדם מן העולם והנה שונא כביכול לקדוש ברוך הוא על שברא אותו את מי אתה שונא את הבן של הקדוש ברוך הוא הוא ברא אותו ואתה שונא אותו אתה יותר גרוע מבלעם בלעם עוד עשה את זה בשביל כסף אבל אתה שונא אותו חינם יהודי כמוך למה אתה שונא אותו אז אתה שונא את הקדוש ברוך הוא שברא אותו כי מצדך שלא יתקיים בכלל בעולם נגד רצון הבורא אתה גם שונא את אברהם יצחק ויעקב שהוא מזרעם וכל הנשמות נאחזות בשם יתברך והשם צריך להם כי עליהם הוא אומר ישראל אשר בך התפר לכל יהודי ויהודי יש משימה בעולם ואתה שונא אותו חינם ומבחינת הוא לא קיים וצך גם אם אפשרה להרוג אותו הת הורג אותו וזה נורא נוראות אדם ששונא את חברו הוא בעצם שונא את אברהם יצחק ויעקב שיצא זה מהם ואת הקדוש ברוך הוא שברא אותו זה שנת [מוזיקה] חינם כשאומרים על יהודי אה זה לא מהחוג שלנו זה לא מאנש אנש אנשי שלומנו זה לא מאנשי שלומנו זה מושג שמצוי הרבה אצל האשכנזים לא מענש כן מענש זה תרף טרף ממש להגיד זה לא מענש מה זה לא מענש אז מה אז מה אם הוא שהג לחוג אחר מה זה משנה אם הוא עדה אחרת מה זה משנה אם הוא מעיר אחרת מה זה משנה מה זה לא מענש זה טרף כולנו נבראנו על ידי הבורא כולנו לגיון המלך אומר החפץ חיים בצבא יש חלות שונים חיל הים אוויר יבשה גם בעם ישראל יש הרבה גוונים אבל כולם זה בני אברהם יצחק ויעקב כולם בנים של הקדוש ברוך הוא מי שמרגיש זרות כלפי מישהו מעם ישראל מראה שהוא שונא את האבות הקדושים ואת הקדוש ברוך הוא שונא אין לו אמונה הוא לא מבין מה הסתכלות על העולם אחי העולם נברא מעצמו בכי אנשים נבראו מעצמם את כולם ברא הקדוש ברוך הוא בחשבון מדוקדק ושם כל אחד אצל הורים כאלה במקום כזה לעניין כזה וכזה כל נשמה שנמצאת בעולם נאחזת בקדוש ברוך הוא ואתה לא סופר לא סופר אוי ואבוי לכן עוון שנאת חינם חמור עד מאוד ולכן 2000 שנה עוד לא לא הצלחנו לתקן והנה אנחנו בעיצומה של שנאת חינם שאין כדוגמתה אם חשבנו ש בשביעי באוקטובר זה יביא לאחדות אז יש אחד שקוראים לו אסה כשר והוא אומר שהמילה אחדות לא מקובלת עליו זה הוא החליט שלא מקובלת עלי לא ה אומר כי סופר והוא כתב את ה קוד האתי של צהל ולכן סובלים בצהל בגלל הקוד האתי הזה הוא לא מכיר במילה אחדות הסבא מקלם אומר החומרה זה שאנחנו לא מכירים בחטא ואנחנו לא מרגישים שכשאנחנו לא סופרים את השני אז בעצם יש לנו טענה על הקדוש ברוך הוא התומר דבורה הרמד כשהוא אומר אחת מהמידות 13 מידות יש מידה אחת קוראים לה לשארית נחלתו וכותב הקדוש ברוך הוא מתנהג עם ישראל בדרך זה לומר מה אעשה עם קרובי עם ישראל זה הקרובים שלי עם קרובו אנחנו עם קרובו הם שאר בשר שלי הם כמו בת זוג לקדוש ברוך הוא קורא לנו הקדוש ברוך הוא בתי אחותי אמי ישראל עם קרובו קרבה ממש בנים אתם לשם זה נקרא לשארי נחלתו לשון שאר בשר והם נחלתו ואנחנו צריכים ללמוד כיצד הקדוש ברוך הוא מתנהג איתנו זאת אומרת אפילו אם אדם רשע אבל מה לעשות הקדוש ברוך הוא אומר אבל זה שאר שלי פעם בא אחד לחכם ואמר לו יש לי צרות כאלה וחסר לי זה ואיין לי זה ואין לי זה אמר לו למה אתה לא פונה לקרוב העשיר שיש לך אומר לו איזה קרוב עשיר יש לי אומר לו קרוב השם לכל קורעה לכל אשר יקראו באמת יש לך קרוב יותר מזה תפנה אליו הוא עשיר גדול הוא יכול לתת לך הכל לכן צט ינו באהבתה לרעך כמוך צריך אדם לראות תמיד את חברו בכשרות לא לדבר בגנותו כמו שהקדוש ברוך הוא לא רוצה בגנות והוא לא רוצה שנצטער גם אנחנו לא נרצה בגנות חברנו ולא בצערו ולא בקל קולו אלא לעזור לו אז אם אנחנו רוצים שיבנה בית המקדש ותבוא הגאולה שלמה חייבים לתקן את השנאת חינם הגורם לחורבן זה שנאת חינם אין אדם שאתה יכול לא להתייחס אליו אם השם מתייחס אליו אתה חייב להתייחס אליו אם הוא בן בצאצא של אברהם יצחק ויעקב כתוב מברכך ברו ואורך ארור מי שמברך יהודים מתברך מי שמקלל אותם מקולל אז למה אתה מחפש בעיות תקן את המידה הרעה שיש בך את השנאה תפנה אותה לאויבי ישראל ובדיוק הפוך תראו הקפלים מראים אהבה וחיבה בית המשפט מראה אהבה וחיבה לחמס ולא חיילי צהל שהרגו את המחבלים ומעמידים אותם למשפט 70 70 חיילים וקצינים לקחו אותם באמצע המלחמה לשפוט אותם שהם הרגו מחבלים לא יאומן כסופר לא יאומן כי סופר נו כמה יכולה להיות שנאה זה שנאה עצמית גם אתה שונא את המציאות שלך שאתה יהודי אז חיייבים לסגל אהבה וחיבה ורצון טוב ולראות חיובי בכל יהודי וגם אם הוא נכשל גם אתה נכשלת כמה פעמים אתה כלי לשלמות לא ואם ראו אותך פעם שטעית אתה רוצה שכולם ישנאו אותך על זה ולא יספרו אותך לא אז למה הוא אם הוא טעה פעם הוא עשה משהו לא בסדר אז אתה כבר זהו מחקת אותו והכל בפרשת ויגש כתוב וייפול על צברי בנימין אחי ויבק ובנימין בכה על צברו אמרו חכמים זכרונם ברכה במגילת וז יוסף בכה על שני מקדשות שעתידין להייות בחלקו של בנימין וסופן לחרב ובנימין בכה על משכן שילו שעתיד להיות בחלקו של יוסף וסופו לחרב ויש מקשים מה ראו יוסף ובנימין לבכות על חורבן שעתיד בשעה שהייתה שמחה שהם נפגשו אחרי 22 שנה הם פוגשים פעם ראשונה אחד את השני במקום לשמוח הם בוכים כי הם רואים שכל אחד יחרב בחלקו בית המקדש והמשכן ועוד שאלה למה כל אחד בכה על החורבן של השני יוסף יבכה על שלו ובנימין נבקע על שלו ומה היה זה שבכה יוסף עם אחו אצלהם לא היה מקדשות אז למה הוא בכה בספר ויאמר יהודה בשם רבי יחזקאל מקוזמיר זכר צדיק לברכה ומבאר את העניין כידוע בית המקדש נחרב בשל שנאת חינם שנפגשו יוסף ואחו הרגישו את הפירוד שהיה ביניהם עד קו מה גרם למכירת יוסף שנאת חינם שהייתה בניהם וישנאו אותו ויקנאו בו והפירוד הממושך הזה היה תוצאה של השנאת חינם ברוח הקודש הם ראו שגם בעוון שנאת חינם יחרבו שני בתי מקדש ולכן הם בכו ששנאת חינם זו גרמה לפירוד כל כך ממושך והיא גם עתידה לגרום בעתיד לחורבן שני בתי מקדש ומה שבחו יוסף ובנימין כל אחד על החורבן של השני והצרה של השני ללמד אותנו לדורות מה התקנה איך מתקנים שנאת חינם אהבת חינם שכל אחד יבכה על הצרות של השני לא שלו של השני על הצער של הזולת שיכאב לנו יותר הצער של השני משלנו כשם ששנאת חינם גורמת לחורבן ולבכי אהבת חינם תגרום לגאולה ולשמחת עולם תראו איזה יהודים יקרים היו בזמן שהתפרסם שפלשו המחבלים לדרום לקחו את הנשק עזבו את האישה עזבו את הילדים בלי חשבונות ונכנסו להתכלות מול עשרות ומאות שהם יודעים שהם יכולים לא לצאת משם חי הם דאגו לא לעצמם אלא לצרות של השני ממש כמו שכתוב פה יכולה לבוא הגאולה אבל אם זה היה על ידי כולם והיום שופטים אותם הם עשו את זה לא יאומן כי סופר כשעם ישראל מאוחדים אין הקדוש ברוך הוא פוגע בהם במידת הדין ככתוב חבור עצבים אפרים הנח לו אפילו אם עובדים אלילים לא נוגעים בהם מתי כן חלק ליבם עתה יאשמו אם הם יש בהם פירוד ומחלוקת חלק ליבם אז עכשיו הם יכולים להענש על החטאים זה ההבדל בין דור המבול לדור הפלגה דור המבול כפרו בעיקר נאבדו מן העולם ולא נחתם גזר דינם אלא על הגזל ור הפלגה כפרו בעיקר ורצו להלחם בקדוש ברוך הוא ולא נאבדו מן העולם הפיץ אותם בעולם למה הרי הדור הפלגה יותר גרוע הרימו יד אומרים חכמים דור המבול היו גזלנים היייתה ביניהם מריבה לכן נאבדו אבל דור הפלגה הייתה ביניהם אהבה שפה אחת ודברים אחדים לכן לא נאבדו מן העולם אז רואים כמה גדול השלום אפילו לשונאים של הקדוש ברוך הוא לעומת כמה שנואה מחלוקת אפילו בינם לבין עצמם רק מגילת אכה חוברה על חורבן בית ראשון איך היא מתחילה איכה ישבה העיר רבתי עב מה זה אבה מה זה אבה אבה זה איכה ישבה בדד העיר זה הראשי תיבות אבה איכה ישבה בדד העיר למה ישב בדד בגלל האבה שנאת חינם אז עד היום אנחנו נמצאים בחורבן למרות שיש תורה ומצוות וגמילות חסדים כל זמן שלא יתוקן החטא הזה של שנאת חינם לא יבנה בית שלישי וככה כותב הפל היועץ כל שאין אנו נטהרים מהחטא הזה אי אפשר להגאל אמר הקדוש ברוך הוא אתם גרמתם לי שהחרבתי את ביתי ושרפתי את הכלי על ידי שנאת חינם בקשו שלום ואתם נגלים שנאמר שעלו שלום ירושלים והחפץ חיים כותב באיגרת וקרוב הדבר מאוד שזמנו עקבת ד משיחה והיה ראוי לכל אחד להתחזק בתורה ומעשים טובים להרבות שלום בישראל כדי שתכריע כף של זכות ואייך לא יחרד לב כל איש לראות שדווקא בזמן הזה מצליח מעשה שטן להרבות קטטות מריבות בכל עיירות בישראל ובזה מתחלל שם שמיים ועד כמה חיוב גדול על כל מי שיש בידו למחות שלא להניח על כל פנים להדפיס כתבי פלסטר אחד על חברו מה שנקרא פצ' קבילים שעבון פלילי הוא מאוד ועל כן החי ורעי חוסו על עצמכם ועל כלל ישראל שלא יהיה שמו הגדול מחולל עוד ולהתאמץ להרבות שלום כל אחד במקומו ובזכות זה נזכה לשמוע כל מבשר במהרה בימינו אמן במן אבל זה עבודה קשה צריך להסתכל חיובי על כל יהודי ולחפש בו את הנקודות הטובות אם הוא נכשל צריך לעורר אותו לתקן אותו זה כמו אחד שנפל לו משהו אז אומרים לו הופה נפל לך או מרימים לו לא צוחקים עליו יושבים בצד ומבסוט הנה נפל לו וצוחקים ואם הוא נפל באיזה עבירה גם כן עוזרים לו אומרים לו למה אתה עושה ככה אתה לא יודע אולי אתה לא יודע ומסבירים לו מה הבעייה מה הבעיה למה לסמוך לאד למה בקיצור יש לכם עבודה המידה הזו של שנאה קבועה בליבותיהם של כולם וצריך לעבוד עליה להפנות אותה לאפיקים האחרים ולא על יהודים כן
למי שיש שאלות בבקשה
הנה תן לו רגע תן לו תן לו רגע יש לי חבר סגי נאור שהוא תתן עם מישהי ואחרי זה ה חלתה מחלת נפש והתגרשו והוא עצמאי ואם אתה יכול לברך אותו לזיווג הגון ש שי בן קלית וזה וכל ועופר בן שמואל וכל מי שרשום אצלי אמן כן שאלה יש נו תן לה מיקרופון תן לה רציתי לשאול לגבי הערב רב כ כאלו איפה הם נכללים נכללים בתוך ישראל 95% לפי מה שכתוב בספרים הם ערב רב זאת אומרת שנשמות הערב רב נכנסו בהם והם אלה שמעכבים את הגאולה אלה שחושבים רק על עצמם דואגים לעצמם לכבודם והכל וכל האחרים הם לא רואים אותם גם א גם דת נסות להבין את הטוב גם דתיים גם חרדים וגם יש רבנים אז גם לנסות כאילו להתפלל עליהם בעצם לא למה לא להתפלל תמיד זה טוב גם שלא יזיקו זה טוב כן שאלה כן שאלה תן לגברת כבוד הרב הכל מאת השם הכל מאת השם אז כשאדם שונא אותי והוא לא יכול להשלים איתי סימן שהוא מת השם אם אנחנו ככה סימן שאנחנו בובות על חוטים מנהל אותנו הקדוש ברוך הוא בכבודו בעצמו ואנחנו למטה יש לנו בחירה את אומרת יפה אבל אני אסביר לך מה אמרת אם מישהו שונא אותך והוא לא רוצה להתפייס אז זה מעת השם את אומרת קודם כל צריך להבין שמעת השם זה באמת ומה שהוא לא רוצה להתפייס זה בחירה שלו הוא צריך להתפייס כתוב שצריך להתפייס שכל זמן שאדם לא מתפייס יום הכיפורים לא יכפר עליו עכשיו מה את צריכה לעשות אם את חטאת לו ובשביל זה הוא שונא אותך אז כתוב מה עלייך לעשות את מביאה שלושה אנשים ומנסה לפייס אותו לא מסכים מביאה עוד שלושה הוא לא מסכים עוד שלושה הוא לא מסכים ואז את פתורה הוא נקרא אכזרי ואת משוחררת אבל את צריכה להבין מגלגלים חובה על ידי חייו ומגלגלים זכות על ידי זכאי הוא חייב והוא לא רוצה להתפשר איתך אבל אם את בסדר ואת עושה מה שההלכה אומרת לך לעשות אז את מתפטרת מכל הקפדה שיש לו עלייך יש עוד שאלה אם אדם לא רואה איך הוא יכול לחזור בתשובה הוא רוצה לחזור בתשובה לפני שהוא היה לפני שתעברי לו טעויות בסדר מה הבעיה אדם שלא רואה נו אז אין טענה עליו בגלל שהוא לא רואה עכשיו אז נגיד שהוא לא יודע עכשיו את התפילה אז הוא יכול שמישהו יקליט לו והוא ישמע את ההקלטה ויתפלל עם ההקלטה ולאט לאט הוא ילמד את זה בעל פה ויוכל להגיד בשבת בעל פה ואם הוא לא יודע ולא זוכר יגיד במה שהוא יודע אין טענה על מי שאיין לו אפשרות הבנת כן אדם מספיק שהוא החליט שהוא חוזר בתשובה ואחר כך יש לו מגבלות אם זה גופניות או אחרות אין טענה עליו אני וכל לקבל ברכה כבוד הרב בטח שהשם יאיר את עיניך העיניים בגוף נפש בגוף ונפש בריאות שלמה אמן שאלה תן לה בחור שם שלום לכבוד הרב שלום תודה רבה על השיעור חזק וברוך שאלה שקשורה לשיעור דיברת על העניין של השנאה וזה גם מתקשר למה שהגברת שאלה לגבי ערב רב מה לגבי אותם קפלסט או אנשים שכביכול דברים שהם הזויים כמו לדון חייל שנלחם בקרב א ורוצים להעמיד אותו לדין ולכו אותו איפה אתה כאילו מדבר על עצמי כבן אדם שלצורך הדוגמה יעבור בקפלן ויסתכל לגבי אותם אנשים בעיניים איך אתה בתור בן אדם לא יכול אני לא אומר לשנו אבל אתה לא יכול שלא לטאב דברים שהם לא אם אתה רואה שאנשים עושים עבירות אז אתה מצווה למחות בהם עכשיו זה תלוי במי למחות לא בכולם מוחים נגיד אם זה אנשים מחללי שבת והכל מכוח מה אנחנו צריכים למחו מכוח שאנחנו ערבים זה לזה ואנחנו התחייבנו שנהייה ערבים זה לזה הנסתרות לשם אלוקינו והנגלות לנו ולבנינו עד עולם מה שגלוי לנו אנחנו צריכים למחות מדין ערבות אבל אין לנו דין ערבות כלפי מי שמחלל שבת מי שמחלל שבת דינו כגוי ככה פוסק הרמבם בפרק 30 בלקות שבת אז אין לנו חובה עכשיו אבל אם אתה רואה אנשים שהם דתיים והם עוברים עבירה מצווה להוכיחה אם אתה אומר לו כמה פעמים הוא ממשיך מצווה לשנותו יש גם מצווה לשנוא רשעים והיות והוא רשע כי אם אתה אומר לו שלוש פעמים הוא ממשיך במזיד הוא נקרא רשע ויש מצווה לשנותו על מה שהוא עושה כמו שיש מצווה ואהבת יש מצווה לשנוא זה אחרי שאתה ההרת לו והוכחת אותו על דבר שאולי הוא לא ידע אבל אם הוא ממשיך פירושו שהוא רשע עושה בכוונה מרשיע בכוונה אז אין בעיה יש מצווה גם לשנוא זאת אומרת השנאה לא נבראה באדם סתם צריך לדעת מתי משתמשים בה בהיתר ומתי זה אסור אז לשנוא רשעים ואויבים זה חובה למה כדי להתרחק ממעשיהם אם אתה לא תשנא אותם אז תבוא במחיצתם ותלמד ממעשיהם אבל אם אתה שונא בגלל שהתורה אומרת לך אז אתה לא תבוא להתקרב אליהם ממילא זה מה שהתורה רוצה שאתה ת חק מכל דבר רע פשטייסט ג תודה רבה שאלה הנה פה שורה ראשונה ערב טוב הרב תודה רבה ל דברי התורה ו אם תוכל לעמוד אשמח תודה תודה על דברי התורה וכל הדברים המחזקים יש לי שתי שאלות שאלה ראשונה אני יש לי כל יום נסיעה 40 דקות לעבודה 40 דקות הלוך 40 דקות חזור ומה שאני עושה אני שם אוזניה ושומע יש ביוטיוב מין ליקוטים של שאלות תשובות האם זה נחשב כשכר של לימוד תורה מה של מי אתה שומע שלך אתה מקיים מצוות תלמוד תורה ובלכתך בדרך אוקיי תודה רבה זה שאלה אחת שאלה שנייה דיברו כאן על על ערב רב עכשיו יש א את המשפט שאומר עשה לך רב הו קנה לך חבר איך אני יודע שאני עושה עצמי רב שהוא לא בעצמו ערב רב שהוא באמת בן אדם כשר שאני יכול ללכת ולשאול וללכת על פיו ערב רב זה לא אנשים שהולכים על פי האמת לכן תוכל לזהות בקלות אם הם הולכים על פי האמת אם הם משקרים אם הם שנים בדיבורם אם הם חנפים ניתן לזהות בקלות אוקיי תודה much כן שאלה נוספת ואחרונה הנה תן לו שורה ראשונה לעמוד כן כן רוצים לראות אותך באנגליה אני רק רוצה להודות לרב ש בזכות האתר שלך שאלות ותשובות האתר שלך שאלות ותשובות נתן לי עוד פעם להרר בתשובה שלי חזרה זה החזיר אותי אני לא יודע מה להגיד פשוט אתה גדול אתה אלוף אני יכול להגיד לך דבר שמאוד חיזק אותי שאני לא מבין את הרב למה הוא יוצא למה אתה צריך להתעסק עם שיכלו כולם מה שהם רוצים למה אתה דואג לכולם אני אישית עשיתי על עצמי כמו ששמעתי אצלך ספק דאורייתא לחומרה אני כבר שנה בלי סר ואני מרגיש טוב מאוד עם זה נכון אני קונה לילדים אצלך בכפס אבל לא תמיד אני מצליח אבל אני עושה לעצמי הרב לא שוחט אז אני עושה ספק דאורייתא לגמרי אז גם אני לא רוצה לאכול ולא חסר לי אבל אני יכול להגיד לך שב ז באדר פשוט עכשיו נזכרתי רשמתי לך מכתב לא חס וחלילה שחשבתי שאתה כומר אבל התוודעתי בהרבה חטאים שעשיתי והרב לא הגי כיב לי פשוט אני מרגיש חיבה אליך כי אתה עצום פשוט תן לכולם לאכול מה שהם רוצים שיאכלו חי תתקים שיאכלו תולעים אל תיכנס לזה אתה גדול אתה היית ממלא אולמות גדולים מה זה פה אני מסתכל זה בגלל שאתה אתה דואג יותר מדי לכולם בגלל זה אתה לא אתה לא צריך תדאג לעצמך עזוב אותם עזוב אותם אתה לא צריך את זה זהו רב זהו לא יותר הרבה מה להגיד אבל אני לא יודע איפה לא רוצה אם הייתי אינטרסנט הייתי עושה מה שאתה אומר ואז הייתי גודל עוד יותר אבל הכנסתי את עצמי לכל מיני סוגיות שידעתי שציבור יברח אני מסביר כי אנשים פוחדים אתה מבין זה יותר מדי הוא מחמיר מדי הוא אומר כל מיני דברים אתה מבין עזוב אותי לא רוצה לשמוע אז הם בורחים נכון אבל מה אני מרוויח שהקדוש ברוך הוא רוצה את זה זה מה שהוא רוצה שיהיה מישהו שיגיד לעם מה נכון שהשם רוצה תודה יש לי רק דבר אחד שחשב אתה אומר אז אני לפעמים אומר לאנשים תגיד לי אם אתה אבא שלך אשכנזי וחצי אשכנזי וחצי תימני מה היית איזה בשר היית אוכל היית מתלבט בין זה לבין הכשרות הזו לזאתי אני יכול להגיד לך הרב שאני חצי תימני חצי עיראקי אבל אף פעם לא אמרתי שאני תימני אני לא הייתי אוהב אותם יש לי סיבה משלי אני מאוד לא זה גם הסיבה אבל א בזכותך אני היום גאה להגיד שני חצית אני כי הייתי מתכחש לזה וכי אני לא אני רואה את התימנים שהם עושים רבי נוח זה לא אתה יודע דרך אגב גם אני לפעמים אך אמרתי לרב פלוני שלי גם אני ר רב בנוער נכון אני גם מודה הרב שאני אני חולק בין הבן איש חי לבין הרב עובדיה יוסף אם הייתי הולך ב לפי מה שהבן איש חי אמר שהוא אסור לאכול את העורלה אז אני לא הייתי בעולם לא בעולם באתי ב בזכות זה שאמא שלי שאמא שלי כביכול אכלה את הורלה של הדוד שלי וא אז אני מחלק בן הבי השחי לבן לבן הרב עובדיה יוסף שבעיניי הוא גדול ו אני רוצה ש תתחבר לשמה כי אתה גדול ואתה לא פחות מהם ובזכותך מה שהרב קנייבסקי זכר צדיק וקדוש לברכה אמר לי לעשות זקן ורב פלוני אמר לי להור כביכול הוא לא חס וחלילה שאני אומר שהוא עשה לא טוב או כן טוב אבל פשוט גרמת לי לחשוב שאתה חולק על גדול הדור אמ מה אם היית שואל ומתקשר מי אני מברר אז אבל נתת לי תשובה מידית אתה אפילו לא מכיר אותי אמרת לי פשוט תוריד והורדתי אותו להגיד לך שהשתנו לי החיים כן הילדים שלי ירדו עוד פעם לשאלה חזרתי למקום איפה שנולדתי וקשה לי לעלות להעלות אותם חזרה אבל היום אני איך שאני בזכותך ואני הכי מאושר אני הכי מאושר ברוך השם תודה
ועכשיו אנחנו מגיעים לרגע החשוב "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות