ירושלים - ששים לוויות בגלל עלבון
תאריך פרסום: 08.07.2024
- - - לא מוגה! - - - [לכתבה: 'השסניקים הארורים שוב מנסים לבטל הרצאה (ירושלים 8.7.24)' לחץ כאן]
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו יצליח אמ הערב יהיה לטובת משפחת לסרי שיצליחו בכל מכל כל יעברו לירושלים מהרה פרנסה בשפע בריאות וכל מלד מתו רפואה שלמה בריאות אתנה וחזרה בתשובה שלמה למיכאל משה בן תניה הצלחה בניתוח ורפואה שלמה למוסר שושנה בת טאוס בלחש אמן לעילוי נשמת סעידה בת חביבה רועי יוחי יוסף מרדכי בן אביגיל נטלן בן שוקר י שכר ולעילוי נשמת הוריים מנוחתם עדן אמן
120 משתאות עשה בועז לבניו ובכולן לא זימן את מנוח אמר כודנה עכרה במי פרע זאת אומרת מנוח היה עקר לא היה לו ילדים ו לא מזמין אותו מועז בגלל שהוא לא יכול לפרוע לו הוא לא יעשה גם הוא סעודת מצווה או משתה אז במה הוא יפרע לו לבועז היו 60 בנים ובנות בכל פעם שהוא ערך משתה לא הזמין את מנוח מה הטעם אין למנוח בנים ולא יוכל להשיב לו כגמולו להזמינו לשמחתו מה היה העונש של בועז כל הילדים מתו בחייו 60 ילדים 60 לוויות עונש נורא בשביל הצער שהוא גרם למנוע חכמים זכרונם לברכה אומרים אבצן הוא בועז אבצן היה שופט שש שנים על ישראל ו היה לו 60 בנים 60 ילדים 30 ו30 ועם כל זה לא יאומן הוא הפך להיות בועז קרא לעצמו בועז כי בו מתוך ה60 ילדים יצא ממנו בסוף זרע דוד המלך הוא הוליד את עובד שהוליד את ישי שהוליד את דוד המלך ומלכות ישראל אז בוא עז בוא היה עוז של המלכות מכלל ה60 ילדים לא נשאר לו כלום לא יאומן כי סופר מנוח נפגע הוא לא מזמין אותו והצער שהיה למנוח מזה גרם שמתו לו 60 ילדים זאת אומרת מי שפוגע בחברו העונש הוא חמור מדברים על אחד מגדולי ישראל אחד מהשופטים מדברים על מי שממנו יוצאת מלכות בית דוד 60 ילדים מתים איפה הפרופורציה המהרל מפראג מסביר כשהקדושים במתנה שהוא קיבל ופוגע במישהו אחר אתה יש לך ילדים ואתה פוגע במי שאין לו ילדים אז לוקחים ממנו את המתנה בחזרה לוקחים לו את ה60 ילדים שהיו מתנה כי אתה משתמש במתנה שנתתי לך לא כמו שאני מבקש וזה בכל דבר כלל כל מתנה שהשם נותן לאדם ווא משתמש בה לפגוע באחרים לזלזל בהם תילקח ממנו מסיר שפה לנאמנים בטעם זקנים יכח אין ערובה לאף אחד אעם אדם גדול כזה עורך 120 משתאות תארו לכם כל פעם שואלים את מנוח אתה בא לאן למשתה של בועז לאז לא הזמינו אותי עוד פעם משתה עוד פעם משתה ולא מוזמן פגיעה חמורה מנוח נפגע הוא לא קילל אותו הוא רק נפגע וזה כבר הספיק בשמיים עשו את הדין 60 ילדים רחמנא ליצלן אותו דבר אנחנו מוצאים אצל פנינה וחנה פנינה הייתה מצערת לשם שמיים את חנה כדי שהיא תתפלל לשם מתוך שערי דמעה שלא ננעלו ובסוף בסוף מכל הבכיות שהיא בכתה זכתה אחרי 19 וחצי שנים לילדים אבל רבת בנים אומלה לה כל פעם שנולד לחנה בן היא קוברת פנינה שניים אז זאת אומרת גם אם מצערים לשם שמיים וגם השטן מעיד שהיא ציערה אותה לשם שמיים וגם חכמי ישראל אומרים שהיא ציערה אותה לשם שמיים ציערתי בעבור הרעימה בשביל שתרים ב עם כל זה הנענש עד כדי כך למה אומר הרב חיים שמולביץ זכר צדיק ברכה מי שפוגע בחברו מי שמצער את חברו מי שעובר על לא תונו איש את ראהו מי שעובר על זה הוא מכניס את עצמו לאש זאת אומרת אם אדם יגיד אני מכניס את היד לאש לשם שמיים האם היא תסרב כן לשם שמיים היא תסרב זאת אומרת לא משנה אתה צודק לא צודק יש לך סיבה אין לך סיבה עצם הצער גורם מה לנו יותר ממנשה שנשלח על ידי אביו יוסף לשים את הגביע באמתחת בנימין ומה קורה הוא קורם שהם יקרעו את סמלם האחים קורעים על העלילה הזאת שעשו להם ואז מה קרה כשחילקו את הנחלות בארץ ישראל שבט מנשה היחידי שנקרעה נחלתו למה חצי בעבר הירדן המזרחי וחצקונים של האחים שלו אבל הוא עשה כיבוד אבם אבא שלו שלח אותו הוא לא עשה את זה מתוך רוע כוונת זדון אבא מבקש לעשות מה שהוא עושה כן אבל אתה גרמת עצם זה שגרמת זו התוצאה זאת אומרת לא יעזור שבן אדם יש לו סיבות מוצדקות בלשם שמיים וכל מיני מילים גבוהות סופו של דבר ציער את יהודי ולוא הפשוט ביותר הרב קנייבסקי מנסה ללמד זכות על בועז ואוא אומר שהוא בכלל לא היה חייב להזמין את מנוח כי כתוב בגמרא שמנוע היה עם הארץ ויילך מנוח אחר אשתו מכאן שהיה עם הארץ ולא חייבים להזמין עם הארץ יש לנו כמה סוגיות עם רבי ינאי שבא אצלו מישהו וכולי בקיצור לא חייב היה להזמין אותו אבל עצם זה שהוא נפגע אפילו שהוא לא חייב כך אומר זה גרם ש6 ילדים מתו קשה לי קצת עם הפירוש של הרב האם הוא לא הזמין גם עמי ארצות שיש להם ילדים כתוב שהיה משתאות ואם היה משתאות כתוב שהטענה שלו היייתה שהוא פרדה עקרה שלא יכול להביא ילדים אז זאת אומרת הטענה רק בגלל שהוא לא יכול להזמין אותו אבל אם זה עם הארץ שכן יכול להזמין אותו אז איך מזמינים עם הארץ זאת אומרת עם הארץ עם ילדים אפשר ועם ארץ בלי אי אפשר עדיין לא מסתדר אבל בכל אופן רואים שגם דבר כזה יכול לגרום ובכן התורה מדקדקת מאוד בגרימת צער ליהודי אפילו לשעה קלה וחתם סופר מוכיח את זה מאיסור הלוואה בריבית התורה אומרת אל תיקח מאיתו נשך את כספך לא תיתן לו בנשך אני אדוני אלוהיכם אשר וצאת אתכם מארץ מצרים לתת לכם את ארץ כנען מלשונות של התורה משמע לא רק איסור בנטילת ריבית אלא עצם נתינה בנשך עוד לא קיבלת את הריבית עצם זה שאתה רק נותן בנשך כבר אתה עובר באיסור למה משום שמאותו רגע שקצבת את הריבית ציערתי הודי שיצטרך לשלם הרבה יותר ממה שהוא לקח ועל זה מסיים הכתוב אני אדוני אלוהיכם אשר הוצאתי אתכם למה לתת לכם את ארץ קנן בטרם יציאת מצרים אני הודעתי לעם ישראל כי מטרת היציאה היא לקבל את התורה ולהגיע לארץ זבות חלב ודבש על אף שבאמת התעכבו קודם לכן במדבר לא הודעתי לעם ישראל שאני מעכב אותם 40 שנה למה כדי לא לצער אותם כבר ביציאה על הסבל שהם אמורים לעבור אז רואים שצריך להימנע מכל צער שיכולים לגרום לזולת לכן אומר הקדוש ברוך הוא במצוות רביית כמו שאומר החתם סופר כתוב שאדם בעצם שנותן בנשך הוא כבר עובר על האיסור אחד לא תיקח מתו נשך זה קבלת הרבית וגם לא תיתן לו בנשך זאת אומרת אם אתה רק נותן ואמרת כמה אתה קוצב שהוא יצטרך לתת לך ריבית כבר אתה עובר משום הצער ולכן מסיים הפסוק כמו שאני לא ציערתי את ישראל ולא אמרתי להם כמה זמן התעכבו כי ודאי שאם אדם יודע שהוא יוצא למדבר ואומרים לו אתה תהיה שמה 40 שנה אוי ואבוי איזה שהו יהיה לו שמה אפילו תבטיח לו מן ומים והכל זה ודאי שאש אותו הרב שטיינמן זכר צדיק לברכה אמר חכמים זכרונם לברכה באסתר רבא זן אומרים יוסף מחל לאחו ואף על פי כן הם נענשו וכלל ישראל נמכרו להריגה בימי המן אם יוסף מחל מדוע נענשו אלא אומר הרב שטיינמן הוא לא מחל בשלמות שאלו אותו הרי בחכמים כתוב שהוא מחל הוא ענה אבל לא בלב שלם והוסיף את העבירות אתם עושים בשלמות פוגעים בזולת בשלמות אבל את המצוות רחוקים מלעשות בשלמות ועוד הוסיף הלוואי ואחוז אחד מכל המצוות שעושים יהיה לשם שמיים הרמבם אומר יותר קשה אם ב70 שנה תעשה מצה אחת לשם שמיים בשלמות אתה בן העולם הבא אחת ב70 שנה לא אחוז פה הוא פרגן כבר שאלו אותו הרמבם בלקות דעות פרק ז הלכה ח אומר בענין לא תיקום ולא תתור צרך שמחי הדבר בבו וזה מכוון על יוסף הצדיק שמחל על מכירתו אך לא מחל מלבו וענה זה מה שהתכוונתי שהוא לא מחל בלב שלם הרמבם אומר מה זה לא תיקום ולא תתור אתה צריך למחות את הדבר מהלב אסור לך לשמור את הדבר שהיה פעם דבר כזה אין אתה מחפש בזיכרון אין צריך אומר שמחי הדבר בליבו אז שאלו אותו האם זה מכוון גם ליוסף מה אתה רוצה להגיד שגם יוסף הצדיק לא מחל בכל ליבו הוא אומר זה מה שהתכוונתי הוא לא מחל בלב שלם הוסיפו ושאלו אותו עוד מה האם יוסף לא אמר בקריאת שמע על המית שהוא מוחל וסולח לכל מי שחטא לו וכבר הוא נכנס להתרגשות ואמר להם תגידו אתם חושבים שהכל כל כך פשוט מה נראה לכם יוסף הצדיק בן 17 שנה באים האחים מפרידים אותו מאביו שאת כל התורה הוא למד ממנו משליכים אותו לבור מלא נחשים ועקרבים נמצא בסכנת מוות נוראה משם מוכרים אותו למצרים עם כל גלגולי הדברים שעברו עליו אחרי כן 12 שנה בכלא המצרי ועכשיו באים האחים ומבקשים סליחה נראה לכם שהכל נמחק ברגע זה לא הולך כך אדם לא עשוי בצורה זו זה לוקח זמן עד שיוכל למחוק דבר כזה מליבו ועוד הוסיף מעשה ידוע עם רבי אליהו לופיאן זכר צדיק לברכה שמישהו פגע בו ובא לבקש מחילה אמר לו שיבוא בעוד כמה ימים אחרי זמן שאלו אותו מה פשר ההנהגה הזו אמר להם הוא פגע בי אני בשר ודם שהוא בא לבקש מחילה ידעתי שאם אני אומר לו שאני מוחל לו זאת לא תהיה מחילה בלב שלם לכן אמרתי לו שיבוא בעוד כמה ימים קיבלתי על עצמי לעבוד לימוד המוסר עד שאצליח למחות את הדבר מלבי וברוך השם הצלחתי ולכן סיים הרב שטיינמן ואמר צריכים להיזהר מאוד מעבירות אלה שכן קשה מאוד לתקן אחרי שהם מקלקלים והעונש רחמנא ליצלן 60 ילדים לא יאומן כי סופה בקונטרס דברי סיח מובא מרבי חיים קנייבסקי זכר צדיק לברכה ששמע מרבי אליהו דושניצר זכר צדיק ברכה את הדברים הבאים אם רוצים ללמוד מה העומק של גיהנום אז בתלמוד ירושלמי בסנהדרין פרק י הלכה ד' נאמר כך היייתה עדתו של קורח שוקעת ויורדת בגיהנום עד שעמדה חנה והתפללה עליהן מהזמן של קורח עד חנה עברו מאות שנים ובכל השנים האלה כורח עד דתו יורדים ויורדים ויורדים בגיהנום עומק לעומק ואם חנה לא באה להתפלל עליהם ממשיכים לרדת עוד ועוד הרי לנו עד כמה עמוק הגיהנום כך מביא הרב קנייבסקי את הרב דושניצר זאת אומרת אנשים לא מבינים בכלל במה הם מתעסקים זה הדבר שכמעט אין בן אדם בעולם שלא נכשל בו יש דבר נדיר נדיר נדיר נדיר הרב אוירבך זכר צדיק ברכה אמר לפני קבורתה של אשתו שהוא לא מבקש מלה מחילה למה הוא אומר מעולם הוא לא פגע בה איי איי אי אתם יודעים מה זה לחיות לא יודע כמה הם היו ביחד 60 70 שנה לחיות ולא לפגוע בבן אדם אפילו פעם אחת פעם אחת מה זה להפגע אם אתה מרים את הכל אנשים נפגעים לא אמרת דבר לא טוב אם לא ענית אם התעלמת זה גם יכול לפגוע בבן אדם לא צריך להגיד מילים לא פגע בה מעולם איזה מעלה זה מלאך מלאך אבל מי יכול להגיד על עצמו שהוא אף פעם לא פגע באף אחד מי יכול להגיד שהוא לא פגע בהורים שלו לא נלך רחוק זה העבודה עבודה עבודה עבודה ועוד יותר לא לפגוע במי שפגע בך אוי אוי אוי עד שהתורה מצבה לא תיקום ולא תיטור זה impossible אבל התורה אומרת סימן שאנחנו יכולים אבל צריך לעבוד על זה כמו שעובדים על דברים אחרים תניה גמרא בשבת לב רבי נחמיה אומר בעוון שנאת חינם מריבה רבה בתוך ביתו של אדם ואשתו מפלת נפלים יש להתפלא מריבה רבה בביתו של אדם בעקבות שנאת חינם הדבר ברור עונש זה הולך מידה כנגד מידה אדם הזה הרבה שנאת חינם ומריבה בעולם לכן נכנסת המריבה והשנאה בתוך ביתו פנימה אבל באשר לעונש הנוסף למה אשתו מפלת נפלים יש להתפלא מה שייך בין העונש הזה לשנת חינם זאת ועוד לכאורה לשון של חכמים כפולה אם אמרו שאשתו מפלת למה היו צריכים להוסיף שהיא מפלת נפלים ברור כי אם אין הבלדות נפלים לא שייך לומר שהאישה מפלת אלא האישה יולדת אלא בדברי הקדמונים מצינו כשיש מריבה בשנאת חינם בין שני בני אדם הרי שהשטן עומד ביניהם ומתגרה בהם וידוע מה שאמרו חכמים בבבא בטרה טז אמר ר לקיש הוא שטן הוא יצר הרע הוא מלאך המוות נמצא שבמקום שיש שנאת חינם ומריבה מלאך המוות נמצא שם ועומד בין שני הצדדים הניצים מעתה אמרו חכמים נידה ל דרש רבי שמלי למבלה דומה במעי אמו בספא נאמר ונר דלוק לו על ראשו וצופה ומביט מסוף העולם ועד סופו זאת אומרת זה האפשרות של התינוק לצפות הוא לא חייב לצפות אבל הוא יכול לצפות מסוף העולם ועד סופו עכשיו בואו תראו יש דברים שאי אפשר שלא לצפות אם יש מריבה יש בבטן של האמא עובר ויש מריבה בתוך הבית נגיד בין הבעל לאישה השטן כתוב נמצא בתוכם הוא מלאך המוות הם לא רואים אותו אבל הבלד שבמעי אמו כיוון שהראייה שלו היא רוחנית ויכול לצפות מסוף העולם עד סופו אז פירושו שהראיה היא רוחנית לא דרך עיניים ידוע שמי שרואה את מלאך המוות מת על המקום אז העובר היייתה מריבה בבית ראה את מלאך המוות ומת ואז הוא נהיה נפל בתוך הבטן ואז היא מפלת את הנפל שראה את מלאך המות בגלל המריבה שהם רבו בבית שהתחילה מ שנאת חינם בחוץ נמצא שבעון שנאת חינם מריבה רבה בתוך ביתו של אדם השטן מרקד ואשתו מפלת נפלים את כל זה אומר רבי נחמיה בשבת לב במכת בכורות נאמר ומת כל בכור בארץ מצ מבכור פרעה היושב על כיסאו עד בכור השפחה אשר אחר הרחיים למה לקו בני השפחות רשי אומר שאף הם היו משעבדים בהם ועוד דבר ושמחים בצרתם פעמים רבות אדם יש לו חנות לממכר ו הוא נתקל במתחרה רציני שפתח עוד חנות היות והוא חסר אמונה כשהוא רואה את הקונים נכנסים לחנות השנייה ליבו יוצא עליו בעצם הוא היה רוצה להזיק ולפגוע בחנות של השני אבל הוא פוחד מהמשטרה שלא תתפוס אותו בשעת מעשה אלה שהפריעו פה קודם אז עצרו אותם עכשיו ב משטרה הם לא חשבו שתהייה משטרה אבל היייתה משטרה אם תהיה שרפה בחנות של השני והמוצרים יעלו באש עד שלא תהיה אפשרות להמשיך למכור הוא ישמח מאוד על זה אבל לכסות הוא יבוא כאילו לעזור אבל בעצם הוא שמח לאד אומר הרב איזיק שר זכר צדיק לברכה אדם השמח בצרת חברו נחשב כמי ששרף את חנותו בידיים וזאת על פי דברי רשי שבני השפחות לקו בגלל ששמחו בצרתם של ישראל האי בן עזרא אומר בלא תגנוב אדם שרואה גנב ולא מונע אותו ולא מכריז הוא בעצמו גנב זאת אומרת האדם לא נידון רק על פי מעשים גלויים דנים אותו גם לפי מה שיש לו בלב בשמיים לא רק שומעים את מה שאדם אומר לה גם את הנימה את הניואנסים שהוא אומר משה ואהרון באו לפני פרעה דורשים לשלוח את ישראל כדי לעבוד את האלוהים לועג להם פרעה ואומר מי השם אשר אשמע בקולו מה אומר פרעה נרפים אתם נרפים יש ל ם זמן לחשוב על שחרור לכן תכבד העבודה על האנשים ואל ישעו בדברי שקר הוא לא מסתפק באיומים אלא גוזר למעשה לכו קחו לכם תבן אתם מכירים את אלה שאומרים לך לך לך מה אומר להם פרעה לכו לכו קחו לכם תבן זאת אומרת לא מספיק מה שאתם עושים מכסה יומית חפשו עכשיו קש בשביל שתוכלו לעשות את המלאכה הקדוש ברוך הוא רושם את מה שהוא אמר ואייך הוא אמר והוא ישלם מידה כנגד מידה גם על הניואנסים שלו עברו שנים המצרים נאבקים בין גלי ים סוף חומות המים האדירות נופלות עליהם אבל הקדוש ברוך הוא לא הורג אותם מ תשלח רונך יאכלמו כקש הם עולים ויורדים בייסורים ממושכים מקבלים צ'פחות מהגלים ומהר שהיה שמה כמו קש שעף במים מה אמר פרעה תכבד העבודה על האנשים שכשהוא נכנס עם חלול ים סוף השם מסיר את אופן מרכבותיו הגלגלים נושרים המרכבות מתחבטות על פני הקרקע ומה כתוב וינהג הו בכבדות הוא אמר תכבד השם שלם לו בכבדות רבנו בחיה מוסיף פרעה אמר לכו חו לכם תבן מה היה העונש ויולך אדוני את הים אתה אמרת לכו [מוזיקה] ויולך מה ההבדל באיזה לשון נאמר ואם לא היה אומר לכו האם הגזרה הייתה קלה יותר אלא כיוון שבצל של הלשון היה זלזול גם על זה הוא נענש ולכן מדייק הכתוב להחזיר לו באותו זלזול אז בשמיים דנים לא רק על המעשה ועל פרטיו אלא גם על הסגנון על כל התבטאות ועל כל מילה מי שצועק בהתחלת ארצה יצעק כולו באוזן בגיהנום ו כמה זמן יא בביי כתוב במצוות כל הנותן פרוטה לעני מתברך בשש ברכות מי שמפיי אותו בדברים מתברך ב1 ברכות גמרא בב בת רתת מכאן שגדול המנחם את העני יותר ממי שנותן לו צדקה לא מדובר רק בעני שאיין לו כסף יש הרבה עניים מה זה עני בן אדם שרוצה שיתנו לו קצת כבוד יתנו לו ערכה מילה טובה מחמאה עידוד כל דבר אדם צריך הוא נקרא ני באותו [מוזיקה] עניין מה אומר הנביא הנביא ישעיה אומר הוא מתברך ב-1 ברכות מה 11 ברכות וזרח בחושך אוריך והפלת כצה ונחך אדוני תמיד והשביע בצחצחות נפשך ועצמותיך יחליץ והיית כגן רבה וכמוצא מים אשר לא יכזבו ממו ובנו ממך חורבות עולם מוסדי דור ודור תקומם וקורא לך גודר פרץ משובב נתיבות שוות כמה ברכות 11 ברכות מתברך מי שנותן חוץ מכסף מילת עידוד מילה טובה הערכה פרגון מחמאה זה בן אדם שתברך ב1 ברכות שווה כדאי להשקיע בזה מלך במדינה החליט להסתובב ברחבי הממלכה עם המשנה שלו התחפשו לאנשים פשוטים הסתובבו בחוצות ללמוד מה צריך לתקן אמר המלך בוא ניכנס לבית חולים שואל אותו המשנה מה אפשר כבר ללמוד בבית חולים אמר לו הרבה מאוד נכנסו ראו אחד גונח מכאבים התברר שנשך אותו כלב שותה זה יכול להמית שואל אותו המלך יש תרופה למכת אומר לו כן כתוב בגמרא מי שנשכו כלב שותה יוציא את הכבד מהכלב כשההוא חי ונשוי אכל ממנו וזה תרופת נו אז מה אתה צועק שואל אותו המלך יש לך תרופה אומר לו הבעייה שאני הייתי כל כך כעוס על הכלב שנשך אותי לקחתי שתי אבנים והרגתי אותו במקום וכרגע שהוא מת אין לי תרופה כי אכילת כבד זה רק אם הוא חי יצאו המלך מהמשנה שאל המשנה נו מה למדת אמר לו המלך אוי אוי יוי כמה שלמדתי אם בן אדם לא מתאפק ומיד הוא מגיב על מה שעשו לו הוא עלול לאבד במו ידיו את התרופה האחרונה שתציל את חייו אם הנשוך היה מתאפק ולא זורק אבנים על הכלב היה יכול לרפה מ מכתו אז זה לא רק עם כלבים שותים וכל הדיבורים של בני אדם לפעמים אדם לא מצליח להתגבר על עצמו ופוגע קשה בזולתו בפי בפי ועלול לאבד את התרופה האחרונה לחייו ראיתם הוא לא דיבר איתו לא דיבר בו עז עם מנוח לא פגע בו כלום לא אמר לו כלום רק לא הזמין 60 לוויות בדרוש אספת שנסע חתם סופר זכר צדיק לברכה על מיטת צדיקים בחורבן העיר צפת ברעש שהיה בשנת תקצב הוא הקשה קושייה יש לי קושייה לאלוקינו ככ היה לשונו מדוע עשה השם כך על הארץ הזאת ומדוע נגע בהרים ויעשנו רעש זה רעידת אדמה כן והוא אמר החורבן לז נובע מאותו עוון שחרו בית שני שנאת חינם בעוונותינו הרבים כך אמר שלושה עדרי צון רוצו שם בצפת ספרדים פרושים חסידים ובהם צדיקים ואנשי מעשה אבל בני ישראל יפים הם והעניות מנוולתן והיא המביאה שאיין שלום ביניהם כולו קטטות ומריבות שנאת חינם ו מלשינות ולכן לא נשה אותם הארץ לשוות והיה רעש גדול שמתו בו מאות יהודים חכמים זכרונם לברכה מפליגים בחומרת אונאת דברים עד שאמרו בבא מציא נט כל השערים ננעלו של תפילה חוץ משערי אונאה מי שצועק על אונאת דברים מי שציער אותו ופונה לשמיים אין השער ננעל בפניו למה כותב רבנו בחיה כי המתענה מצטער ביותר יש לו חלישות הדעת ליבו נכנע מחמת הצרה והתפילה פוקעת מתוך לב דואג נאמרת בכוונה ונשמעת ורבי יהודה החסיד זכר צדיק קדוש לברכה אומר דברים נוקבים בחומרתם בספר חסידים סימן תרנח לפעמים מעריכים אפילו לאדם המאנה את חברו ולא ממהרים להביא עליו את הפורענות המגיעה לו על ההונאה על צער אולי זה מצד זכויות שיש לו או שעדיין לא גדשה השיער אבל כשהמנהל צועק וטובע עלבונו מידת הדין לא ממתינה וממהרים לפרוע מהמנה כי ה אומרת ומה כשצוחקים לפני בשר ודם מהר לנקום לפני הקדוש ברוך הוא אחת כמה וכמה חומרת המחלוקת ועוונות הנגרמים בעקבותיה כגון לשון הרע לומדים מדברים נוראים שאמר החפץ חיים בעקבות מחלוקת שהתעוררה בישיבת רדין סביב מינויו של משגיח בישיבה חלק הישיבה עמדו לצידו אחרים התנגדו לו באש המחלוקת ניצתה בסופו של דבר הושיבו בית דין להכריע בשאלת המינוי של המשגיח אבל המחלוקת כבר התעוררה והיא לא רה לשקוע בתחילה ניסו להסתיר את הדבר מרבנו החפץ חיים אבל כשנודע לו כאבו היה רב כנס את בני הישיבה שעתיים וחח עם תלמידיו במרירות נפש על חומרת המחלוקת בין הדברים הוא אמר הרמבם פוסק בהלכות דעות פרק ז הלכה ג אמרו חכמים שלוש עבירות נפרעים מן האדם בעולם הזה ואיין לו חלק לעולם הבא עבודת כוכבים וגילוי עריות ושפיכות דמים ולשון הרע כנגד כולם נמצ פסק הלכה מפורש של הרמבם הקובע כ למספרי לשון הרע אשר בעלי המחלוקת לא ימלו ממנו אין חלק לעולם הבא את ההלכה הזו אומר החפץ חיים נמנעתי מלכתוב בספרי משום שחששתי להביא דברים חריפים אולם בין אם הם מופיעים בספרי ובין אם לא הרי הם מפורשים בדברי הרמבם באופן שלא משתמע לשתי פנים הלכה זו אינה שונה מהלכה אחרת בתורה והנה המשיך החפץ חיים הגמרא בסנהדרין כ ד מספרת ביקשו חכמים למנות את שלמה המלך בין המלכים שאיין להם חלק לעולם הבא למה משום שנאמר ויעש שלמה הרע בעיני אדוני ולא מילה אחרי אדוני כדוד אביו בא דמות דיוקנו של אביו ונשתחוה ולא השגיחו עליה דוד המלך יורד מהשמיים משתטח לפני החכמים אל תמנו אותו בן אלה שאיין להם חלק לעולם הבא לא השגיחו בו באה אש מן השמיים ליחכה אש בספסל לא השגיחו עליה יצתה בת קול אמרה להם חזית איש מאיר במלאכתו לפני מלכים התייצב בא להתייצב לפני חשוכים מי שהקדים ביתי לביתו שלמה המלך בנה את בית השם קודם לביתו ולעוד את שביתי בנה בשבע שנים וביתו בנה ב-13 שנה לפני מלכים התייצב בא להתייצב לפני חשוכים לא השגיחו עליה יצתה בת קול ואמרה ה מעמך ישלמנה כי מאסת כי אתה נבחר ולא אני רואים מן השמיים עשו כל תצדקי כדי למנוע מהחכמים לפסוק ששלמה לא ימנה בין המלכים שאין להם חלק לעולם הבא לשם כך יורד דוד המלך אש יורדת מן השמיים בת כול יוצאת [מוזיקה] ממרומים אומר החפץ חיים מה נחוצה השתדלות זו אם מן השמיים סבורים שיש מקום לשלמה המלך בעולם הבא יתנו לו אם סבורים שאיין לו מקום לא יתנו לו לשם הזקוקים בשמיים להסכמתם של חכמי הדור כדי להעניק לשלמה חלק המגיע לו אומר החפץ חיים מכאן מוכח מאחר שהתורה ניתנה לישרא הרי שניתן לבית דין של מטה יכולת להכריע ולהחליט בכל שאלה הלכתית תורנית שמתעוררת בין על הארץ ובין בשמי מרומים והחלטות של בית דין של מטה מקיימים בבית דין של מעלה ומשום כך אם היו מכריעים חכמים שלשלמה המלך אין חלק לעולם הבא בשמיים היו יבים לקיים את הפסק ולא ניתן היה להביאו לחיי עולם הבא ועכשיו אמר לבני הישיבה חישבו בנפשכם כל אחד מבעלי המחלוקת בוודאי אומר בלבו שהוא פועל למען האמת והוא בטוח שיתחשבו בו בשמיים ושלא ידחו אותו מהעולם הבא אבל עמיתו של דבר נוכחנו לראות כי בית דין של מעלה מחוייבים לפסקי הלכות שנפסק פה למטה אז אם הרמבם פסק למספרי לשון הרע אין חלק לעולם הבא לא יועילו בשמיים כל הצטדקות בעולם ואפילו אם יש לאדם זכויות לאין שיעור לא תוכלנה להעניק לו חיי עולם הבא על פי פס של הרמבם וסיים החפץ חיים דבריו ויצא מהיכל הישיבה כשהדברים מהדהדים בליבם של התלמידים הנבוכים הם רוצים להכריע אם המשגיח ראוי או לא ראוי לפי דעתם מה יהיה אין להם חלק לעולם הבא המחלוקת הידועה שהייתה בין רבי יונתן אייבשיץ ליעבץ יותר נכון יעבץ עם רבי יונתן הבשי אחרי שהם נפטרו הם באו בחלום ו שאלו אותם נו איפה אתם וזה יושבים ביחד לומדים ביחד בעולם האמת אבל אלה שהצטרפו לאחד מן הצדדים בגיהנום מי ביקש ממכם הגדולים הסתדרו הם יודעים למה הם נלחמים למה הם לא מה אתה מתערב לאנשים אין שכל אפילו כמו אשתו של אוון בן פלת אשתו אמרה לו מה אתה מתערב למה אתה הולך לחלוק על משה רבנו אם משה מלך אתה עבד ם קורח מלך אתה עבד אתה תמיד תשאר אותו דבר מה זה מעניין אותך הצילה אותו אבל אשתו של קורח הרבנית קורח היא שלחה אותו היא אמרה לו מה אתה יושב בטלן אתה לא רואה איך הוא צוחק עליכם תראה מה הוא עושה גילח את כולם הוריד לכולם את השערות והשאיר את עצמו יפה אמר לה קורח אבל גם הוא גילח הכל לא זה בגלל טמות נפשי פלישתים כאילו שלא יראה שיבינו שכאילו הוא רצה להישאר יפה כל מיני קשקושים כאלה אין שכל אין אמונה אין דת אין שום דבר אנשים פועלים ככה עם ד שלהם מה שמשתחרר זה מה שהם עושים זה הכי נכון זה בטוח זה בסדר אני בצד של החברה וזה הכל יהיה בסדר לא עובד ככה בכלל לא 60 לוויות 60 לוויות לגדול הדור 60 לוויות זה הרבה לא יש יותר הרבה 24 אל תלמידים תנאים קדושים שרבי עקיבא לא חלקו כבוד זה לזה לא ביזו לא ונו לא ציערו לא חלקו כבוד זה הכל 24,000 מי מי פה כזה חזק שיכול להיות יותר מכל אלה עונש המצורע משלחים אותו מחוץ לשל שש מחנות בדד ישב מחוץ למחנה מושבו אדם מזמין לסעודה קרובים מקורבים יושבים הבן שלו גם יושב ווא אומר מתי הם כבר ילכו מתי הם כבר ילכו מה עונה לו אביו תשמע לא מתאים לך תצא החוצה אני לא אשחרר את כולם בגלל שלך לא מתאים תצא אתה החוצה זה הכל ככה עושים המצורע לא טוב לו עם האנשים הוא מוציא עליהם דיבורים רעים לא מתאים לך מחוץ למחנה מושבו כל המלחמות שיש בעולם זה הכל במילים יתרות מידות וכולי אדם צריך להיזהר מאוד היה גביר עשיר בפס במרוקו וירבה לעסוק בציד היה צד הרבה חיות חיות טרף מביא לגן המלכותי של מרוקו פעם אחת הוא הצליח ללחות גור אריות קטן חביב אבל הפעם החליט לגדל אותו בבית היה לו קל שאשתו תסכים וכולי אבל בסוף הסכימו כשכבר הייצור הזה הפך להיות מסוכן קנו חבל עווה ביותר קשרו לצוואר שלו של העריה משפחתי וקשרו לסורגים של הברזל החבל היה קצר שהוא לא יוכל לנוע יותר מדי בחופשיות ו ככה האריה חי בתוך הבית אטרקציה חביבה ולא מזיקה לא כולם ידעו שיש אריה בבית לא כולם באחד הימים הגיעו שני סוחרים ורכשו בדים ותוך כדי נסיעה נקרא להם אחד החבלים שהחזיק את הסחורה ערמות הבדים נפלו לארץ התלכלכו עובדי עצות מה יעשו פתאום אחד ראה חבל קשור לסורגים תוך רגע שלף אולר ובא לחתוך את החבל חברו אומר לו עצור אל תחתוך גזל גמור בוא ניסע לעיר נרכוש חונים אל תיקח חבל שלא שייך לנו הסוחר היה עקשן והיה לו תירוץ מוכן נכון זה גזל מדובר אבל בחבל ישן חסר שימוש שלנו הוא יכול להביא תועלת ואני אשלם עליו כסף מלא אפילו כמו חדש אחתוך אסדר את הסחורה ואלך לשלם לבעלים ויכוח הוא אומר לו אני יודע אני מודה שזה עבירה אני מודה שזה עבירה אבל זה חטא קטן לא משמעותי מה אתה עושה מזה זה עסק גדול כולה חבל קטן וישן חתך את חבל ו הלך לקשור את הסחורה מושך פתאום הוא רואה עיניים נעוצות בו אריה א מתני עומד ובוחן אותו בשלווה בודק את המשקל שלו ורגע ו שניים עד שהרגיש הארייה שהחבל משוחרר השיג את המסקנות לקח נשימה עמוקה ניתר ניתור ענק חלף מעל הגדר הסוחר השני שהתנגד לגזל שמע רעש הסתובב וגילה שמחברו נותר גל עצמו ועוד כמה זכרונות 20 אנשים ישבו שבעה אחרי הפטירה של הסוחר הטיפש וחכם מרוקאי שהגיע לשמה ישיש אמר לא יאומן כי יסופר בן אדם חתך חתיכת חבל ב-2 אנשים מתאבלים מעשה קטן אבל הרס כזה גדול יש לפעמים פליטת פה קטנה ואתה לא יודע לאן זה מגיע כמה ישבו אחר כך שבעה כמה צריך להיזהר כמה צריך להיזהר הפסוק במיכה אומר משוכבת חכך שמור פתחי פיך זוהי הנשמה השוכנת בגוף שמור פתחי פיך כי יצר הרע רוצה לחדור דרך הפה אם אתה פותח את הפה בדיבור מיד הוא מזנק להכשיל אותך בלשון הרע כמו כלב שעורב על מפתן הדלת זאת הסיבה שצריך לשמור את פתחי פיך שאתה מרגיש שנאה כעס על חברים דע כי הם הם הגנבים שעלולים לפרוץ את הדלת ולהכשיל אותך בדיבורים אסורים התופעות האלה של התעוררות השנאה קיימות בעיקר בימי מחלוקת וצריך לזכור המחלוקת שהייתה בין רבי יעקב עמדין ורבי יונתן אייבשיץ זכר צדיקים קדושים לברכה כאשר שניהם היו בין החיים איי איי איי אי כשהם לא היו כבר בחיים התגלה רבי יונתן אייבשיץ בחלום לאחד הגדולים ואמר לו דע לך אני ורבי יעקב יושבים בגן עד אבל כל אלה שהשתתפו בחשו במחלוקת יושבים בגיהנום לא יושבים בדיוק אבל בגיהנום בקיצור מה אני רוצה לומר צריך להיזהר מאוד מאוד מאוד לא לצער יהודי לחשוב רק טוב לחשוב רק טוב ואם אתה מוותר מוותרים לך על העוונות אם אתה מוחל מוחלים לך על העוונות ותזכרו שמידה כנגד מידה לא בטלה ומשלמים לבן אדם אפילו לא הרגישו לא ידעו לא כלום אין דבר כזה אם אתה שמח לעד של יהודי תדע לך שאתה תענש אתה חושב שאף אחד לא יודע אבל בשמיים יודעים הכל טוב לסיום אני רוצה לומר לכם משהו אנחנו צריכים להתפלל לקדוש ברוך הוא על הדברים שאנחנו לומדים צריך לקום מהספר ולראות איך מקיימים אבל צריך תפילה כי לא תמיד הדברים משתרשים ונשארים אז בואו תשמעו מה כתוב במדרש כתוב במדרש ששלמה המלך עליו השלום היה נוהג מדי פעם להתחפש ולרדת לתוך ההמון לשמוע לבדוק לראות מה לתקן מה חסר וכולי פעם אחת הוא הגיע למקום כפר ושמה הוא ראה איזה בית כזה עלוב ניכר מקטו שהוא של עני ואיך שהוא חולף שמה בדיוק יוצא בעל הבית ובעל הבית ראה אותו לא יודע שהוא שלמה המלך כמובן הוא מחופש לא מוכר ואז הוא אומר לו אולי כבודו יבוא לסעוד אצלי שלמה המלך לא רצה להיכנס כי הוא הבין שיש פה סעודה שאינה מספקת אבל ההוא הפציר והפציר בוא תאכל אצלי תשמח אותי תן לי לקיים מצווה חשובה הכנסת אורחים לא תמיד מזדמן לי והנה עכשיו עובר עובר אורח שמע החליט להיכנס הציע לו מאכלי חלב אכל שלמה המלך הבית נראה של דלפון פתאום אחרי שהוא גמר את הזה אמר לו תטול ידיים מים אמצעיים עושה לו ואומר לו בכבוד התכבד כבודו מגיע מגש גדול עם בשר מכל מיני תבשילים וצלי ושלו שלמו המלך מתפלא אומר לו לפי המציאות שאני רואה מאיפה יש לך כסף להביא בשר בכמות כזאת וכולי וכולי אומר לו אני אסביר לך אני מתפרנס מהעז שיש לי אני מוכר את החלב שלה כל יום אני מוכר את החלב מזה יש לנו לאכול לבני המשפחה כשבאת לפה וראיתי חלבת ממנה ונתתי לך את מה שאני אכול במוצרי החלב אחרי שלקחתי את החלב שחטתי את העיזה ועשיתי לך מאכלי בשר כי עד שנופל לי אורח גדולה הכנסת אורחים קבלת פני שכינה איך אני לא אזכה בזה אמר לו אבל זה מקור הפרנסה שלך מה תעשה מחר אמר לו מי שנתן לי לאכול היום יתן לי מחר איי איי איי שלמה המלך התפעל מהאדם הזה מה זה הכנסת אורחים משהו משהו את מקור הפרנסה הוא שחט אמר לו שלמה המלך תשמע אני משאיר לך פה מכתב מכתב ידי עם חותמת אם הזדמן לך פעם להגיע לירושלים תשאל מי זה שלמה ואם אני אוכל לעזור לך מה שתצטרך אני אעזור לך לקח את הפתק הלך שלמה המלך לדרכו אחרי ימים מן השמיים לא שלחו הרבה בקושי לחם לאכול אשתו אומרת לו תשמע נצל את הפתק הבן אדם אמר שיעזור נסע לירושלים נסע לירושלים ומראה לראשון את הפתק ואומר לו אתה מכיר אחד שלמה בירושלים אומר לו וואו זה החותם של המלך זה שלמה [מוזיקה] המלך לך לארמון הולך לארמון מראה את הפתק שמה אומרים שלמה המלך אכן נמצא אבל יש לו מנהג שלוש פעמים ביום יש לו מנהרה מהבית מהארמון ד לבית המקדש והוא הולך שמה ומתפלל כרגע הוא שם אז היות ויש לך פתק נלווה אותך לשמה ותיכנס עד לשם ותבקש מה שהוא כתב לך נכנסו הגיעו עד סוף המנהרה ורואים את שלמה המלך משתטח על הרצפה ומתפלל לבורא תן לי חיים תן לי בריאות תן ן לי פרנסה תן לי תן לי תן לי תן הוא שמע את זה אמר קחו אותי החוצה אמרו לו חכה הו תכף קחו אותי החוצה לקחו אותו החוצה עלה על החמור התחיל לחזור לכיוון הבית שלמה סיים אמרו לו תשמע היה פה בן אדם השאיר את הפתק הזה אמר שאתה נתת לו את הדבר הזה אמר תביא אותו מיד בחזרה הלכו נו הם מלך אומר איך לא יביאו אותו הביאו אותו אמר לו מה קרה שבאת אומר לו מאז שעזבת אותי לא צלח לא היה לי פרנסה אז אמרתי אני אנצל את הזה אבל כבודו לא ידעתי שאתה שלמה המלך איזה זכות נפלה בחלקי והתחיל לשבח וזה ופה ושם אמר לו טוב אז הגעת לפה למה הלכת הוא אומר לו אני ראיתי שאתה מתפלל ואתה מבקש תן לי תן לי גם לך אין אתה בעצמך מבקש אז למה אני צריך אותך אני אבקש לבד אז אמרתי אני אחזור הביתה ואני אבקש למה צריך ללכת לברז אם אפשר לפנות לשיבר אז תנצלו את זה שיש לכם אפשרות להתפלל כמו שלמה המלך וכמו דוד המלך שדוד המלך הגדיר את עצמו ואני תפילה אני כל המהות שלי תפילה ספר תהילים שלם תפילות לשם כשאדם מתפלל גם הדברים הקשים שאמרנו פה שקשה ליישם עם תפילות ורצון אמיתי אפשר לקיים אמן אמן תודה על ההקשבה ברוכים תהיו עבדו עבדו עבדו עבדו אתק השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפ לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו רננה ה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו ל לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה בואו לפניו לפניו יר ננה בואו לפניו יר ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו רננה בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו ביר [מוזיקה] ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו ביר ננ בואו לפניו לפניו ביר ננה בואו לפניו רננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננה בואו לפניו יר ננ בואו לפניו לפניו יר ננ בואו לפניו רננ עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפנ בוא
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות