תמלול
אור יהודה - בלעם והלהט"ב
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם עלינו ברחמיו ירוויח הערב יהיה לחזרה בתשובה יראת שמים אמיתית סיעתא דשמיא בלימוד בעמל התורה וזיווג הגון ורפואה שלמה לאלרועי בן שרה שמואל בן יהודה דויד אשר בן איבון בני משפחתם וכל קהילות פז הערב יהיה גם לעילוי נשמת יחיה בן יחיה סלם בן שלמן חביבה בת רזל ושרה בת שוק השם יניחם בגן עדן בכלל מתי עמו ישראל הורי וחמי מנוחתם עדן רפואה שלמה לחוה לאה בת אלישבע מהרה
וישא בלעם את עיניו וירא את ישראל שוכן לשבטיו ותהי עליו רוח אלוקים שנינו במשנה: כל שיש בו שלושה דברים הללו הוא מתלמידיו של אברהם אבינו, שלושה דברים אחרים הוא מתלמידיו של בלעם הרשע. עין טובה ורוח נמוכה ונפש שפלה מתלמידיו של אברהם אבינו, עין רעה ורוח גבוהה ונפש רחבה מתלמידיו של בלעם הרשע. מה בין תלמידיו של אברהם אבינו לתלמידיו של בלעם הרשע תלמידיו של אברהם אבינו אוכלין בעולם הזה ונוחלין העולם הבא שנאמר להנחיל אוהבי יש ואוצרותיהם אמלא אבל תלמידיו של בלעם הרשע יורשים גהינום ויורדים לבאר שחת שנאמר ואתה ה תוריד לבאר שחת אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם עד כאן משנה באבות
הדברים לכאורה חתומים וסתומים מה העניין של בלעם הרשע שהיה מתועב מאוד והיה בא על אתונו נוכל בעל מזימות מה בכלל העניין שלו לאברהם אבינו שהיה מבחר הברואים האדם הגדול בענקים כמו שאמרו זיכרונם לברכה הקב"ה מצא את לבבו נאמן לפניו אברהם אבינו וזה רשע מרושע בלעם ושואלים מה בין תלמידיו של אברהם אבינו לבין לתלמידיו של בלעם הרשע מה עניין זה אצל זה הרי הלוא הם רחוקים כרחוק מזרח ממערב כגבוה שמים מארץ כן גבהו דרכי אברהם אבינו מדרכיו של בלעם הרשע
דע רק שאין כאן מקום להשוואה כל שהיא אין מקום גם להבדיל ביניהם כי הם מובדלים מעיקרם אבל נראה שמלמדים אותנו חכמים דבר גדול וגילו לנו את הסוד של העלייה והירידה של האדם אפשר לעלות מעל השמים ואפשר לרדת לבאר שחת בלעם היה מגדולי עולם ויש פרשה שלמה על שמו פרשת בלעם והוא העיד על עצמו שהוא יודע דעת עליון ומחזה שדי יחזה בשעת הנבואה הוא התרומם אל על וביקש תמות נפשי מות ישרים ותהיי אחריתי כמוהו זאת אומרת הוא רוצה למות כמו יהודי ונפשו שאלה להתדמות לאבות העולם שנקראו ישרים וחכמים הפליגו בגדולתו של בלעם מה שאין הפה יכול לדבר עד שאמרו ולא קם בישראל כמשה אבל באומות העולם קם מי זה בלעם ואם אמנם הדברים סתומים וחתומים מאוד אז מה מספיק שזה כבר כתוב לנו ככתבו וככה אמרו לנו חכמים זכרונם לברכה עניינו של בלעם מבחן להשראת הנבואה על אומות העולם ואלמלא עמד במבחן וודאי שהיה נביא גדול לאומות העולם והייתה הבחירה בידו שהרי עיקר כוח הבחירה זה בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכים אותו ואת זה לומדים מהדרך שהוליך הקב"ה את בלעם, בלעם באמת הגיע למדרגות גבוהות ברוחניות היו לו שאיפות גדולות אבל הוא נשאר פחות מהבהמה בגלל המידות הרעות שהיו בו הוא לא היה יכול היה להתרומם ממש
כי מי שלא עוקר את המידות הרעות שבו הוא נשאר פחות מבהמה כי כל בן אדם שנברא הוא נברא עייר פרא אדם יוולד מה זה עייר פרא חמור קטן שמתנהג כמו חמור רק חומריות וגשמיות מעניינים אותו הוא פרא אתם רואים ילדים שוברים הכל נוגעים בכל נושכים הכל מתעסקים בכל הכל שלהם אבל מתוך העייר פרא הזה צריך שאדם יולד צריך להפוך את החמור הקטן הזה לאדם שיקרא אדם בצלם אלוקים אבל אצלו רואים בדרך שאדם רוצה ללכת בה מוליכין אותו מלכתחילה הוא רצה ללכת בשביל לקלל את ישראל משנאתו וקנאתו לישראל כי הוא חשב שהוא הכי טוב והכי מוצלח בעולם ולא ייתכן שהקב"ה אוהב עם שלם והוא שהוא נביא גדול ויודע דעת עליון ומחזה שדי יחזה הוא יהיה פחות אז לכן הוא שמח שמחה גדולה על ההצעה לבוא לקלל את ישראל ורצה ללכת אבל הקב"ה לא הסכים ואמר לא תלך איתם ואז הוא עשה כל מיני תחבולות כדי שהוא כן ילך ואז השם אמר טוב לך עימהם איך זה התחלף קודם לא תלך איתם ואחר כך כן אלא בדרך שאדם רוצה ללכת בה מוליכין אותו לא מונעים מהאדם את הבחירה אתה רוצה לבחור ברע אתה יכול לבחור אתה רוצה בטוב אתה יכול ראה אנוכי נותן לפניכם היום את החיים ואת הטוב את המוות ואת הרע ובחרת בחיים אומר הקב"ה אני נותן לפניכם את כל הדרכים ואתה תבחר מה שאתה רוצה אתה רוצה אין בעיה תלך בטוב תקבל טוב תלך ברע תקבל רע אתה רוצה חיים תקבל חיים אתה רוצה מוות יהיה מוות אין בעיה יש לך בחירה אף אחד לא יאנוס אותך לעשות היפך ממה שאתה רוצה אתה רוצה להרשיע עד היום האחרון אין בעיה אם כן בסגולת הבחירה העליונה היה וודאי גם בידו להיות כמו יתרו
הרי הוא היה אחד מהשלושה יועצים שהיו לפרעה היו בלעם והיה יתרו והיה איוב שלושה היו באותה עצה בלעם זה שיעץ הבה נתחכמה לו להטביע את כל ילדי יהודים ביאור זה העצה של בלעם ופרעה קיבל אותה איוב שתק ונענש בייסורים ויתרו ברח ובני בניו ישבו בלשכת הגזית אז היו שניים שמה חברים יועצים לפרעה יתרו בחר בדרך האמת עזב את כל העבודה זרה ביטל הכל עזב את כהונתו ככהן און במדיין הלך למדבר לקבל את התורה
תשמעו את השיעור בוקר שאמרתי על אהבת הגרים שהשם מחייב אותנו לאהוב את הגרים באהבה נוספת חוץ מאהבת לרעך כמוך ואהבת את הגר וחוץ משלא תונו איש את עמיתו לא תונו את הגר שתי אזהרות ושתי אהבות אנחנו מצווים בגר שעוזב את האומה שלו עוזב את משפחתו עוזב הכל אביו ואמו והולך להתגייר לבחור בדת האמת זה לא דבר פשוט
ומי זכה יתרו מי זה יתרו חבר שלו אותה משרה הייתה להם אצל פרעה והוא ברח והתגייר ונהיה חותן משה זכה להיות חותן משה ויש על שמו פרשה בתורה פרשת יתרו היה יכול להיות בלעם כמוהו ונהיה גרוע באומות העולם שלושה היו באותה עצה יתרו בלעם ואיוב ראשיתו היה כומר לעבודה זרה היה אדוק בעדר שעבר כל עבודה זרה שבעולם על כן סוף סוף יתרו הכניס עצמו תחת כנפי השכינה עד שבלעם אומר עליו איתן מושבך איך הגעת למעמד כזה גבוה מקנא בו וזכה יתרו לכל הכבוד שזכה לו והוא בלעם לא היה רחוק ממעלה זו ואולי עוד היה עולה עליו כי היה גדול ממנו בנבואה אז יש כאן חידה סתומה אחרי כל אלה התערטל מכל המעלות והסגולות עד שירד לשחיתות נוראה שקם באומות העולם היא תועבה ובא על אתונו לחיות עם האתון מה שם אשתך בלעם אתון
ויעץ עצה רעה להשמיד הוא לא הצליח לקלל כי הוא יצא מברך אז הוא נתן עצה שגרמה מגפה גדולה בישראל ומתו 42 אלף איש בגין עצתו הרשעה להחטיא אותם בזנות אם לא פנחס שהשיב את חמת השם מעל ישראל על הדור עמד בסכנת כליה כמעט והוא הצליח לחסל את כל היהודים מה היה סופו? סופו שהוא נהרג בחרב וירד לבאר שחת
ונשאלת השאלה המדהימה איך ייתכן שהאדם מרוח המעלות ששום אדם רק משה הגיעה למעלה הזו והוא הרשע הזה איך הגיעה לשפל המדרגה למטה למטה למטה הכי למטה איך יכול להיות
אולם לחכמים זכרונם לברכה שהם עמדו בסוד השם נגלה הסוד של הדבר והם אמרו כי תורה היא לנו וללמוד אנחנו צריכים מה הוא הדבר שמקים את דעתם להיות הבחיר שבנבראים גם את האדם הגדול בענקים זה שקיים את כל התורה כולה עוד לפני שנתנה אברהם אבינו ומה הדבר שמחריב ומכלה את האדם שהיה גם כן ראוי למעלה נשגבה מאוד זה לבלעם מה גרם לו שירד לבאר שחת
אז למדו אותנו חכמים את הסוד שלושה דברים גורמים לגדולה של אברהם אבינו וההפך שלושה דברים גורמים לחורבן של בלעם עין טובה זה של אברהם אבינו עין טובה זה שלא מקנא באחרים שמח במה שיש להם ומסתפק במועט זה עין טובה הפוך מזה זה עין רעה שאדם מקנא באחרים ולא מסתפק בשום דבר וצר לו על כל מה שיש לאחרים קנאי גדול רוח נמוכה זה שהאדם הוא לא בעל גאווה אלא עניו יודע שפלותו של אדם יודע ממה הוא קורץ מאיזה חומר יודע מה סופו ויודע מה תכליתו לעומת זאת רוח גבוהה זה אחד בעל גאווה שוכח שהוא טיפה סרוחה ושיאכלו אותו רימה ותולעה וחושב את עצמו אבו עלי ונפש שפלה זה אדם שמסתפק אין לו תאוות לחומר וכו' ואילו נפש רחבה זה כל מה שתיתן לו לא מספיק לו ורוצה עוד תאווה ועוד תאווה ועוד תאווה ועוד תאווה זה ההבדלים
אז מי שיש בו עין טוב ורוח נמוכה ונפש שפלה הוא יכול להיות כמו אברהם אבינו ומי שיש בו להיפוך עין רעה ורוח גבוהה ונפש רחבה הוא יכול שיהיה הכי גדול כמו בלעם לרדת לבאת שחת
כתב רבנו יונה זכרונו לברכה כל מי שיש בו שלושה דברים שהמשנה אומרת אותה במדרש הקנאה התאווה והכבוד מוציאים את האדם מהעולם גם זה וגם הבא כתב רבנו יונה כל השלושה דברים היה אפשר לתנא לקצר ולא צריך להאריך על מה שאמרנו בהתחלה ולאמר כל מי שיש בו עין טובה מתלמידיו של אברהם אבינו כל מי שיש בידו עין רעה מתלמידיו של בלעם הרשע למה צריך להגיד מדרך כלל ואחר כך פרט ואחר כך לפרש דרך הפרט כל בדבר בשביל מה צריך כל כך להאריך
אלא בא ללמד אותנו כן בשלושה דברים האלה שזכה בהתחלה הם כוללים את כל השלמות במידות האלה יש את כל השלמות שניתן להשיג ואפילו מחלקים את הרבים אבל אלא הם הכללים וכן השלושה דברים ההפוכים הם כוללים את כל הרעות ואת כל הפחיתות ואפילו שיש הרבה סוגים אז נמצאנו לומדים מן המשנה לפי פירוש רבנו יונה כי שורש כל הטוב שהיה באברהם אבינו ושורש כל הרע שהיה בבלעם הרשע זה המידות של הבן אדם אתה רוצה לדעת מי האדם תבחן רק את המידות שלו מה יש לו עין טובה או לא או עין רעה תסתכל לפי זה תוכל לדעת הכל ומה הסיכויים של הבנאדם ומה יהיו הקשרים שלך איתו איפה זה יתפוצץ וכמה זמן זה יחזיק אפילו ששמירת המצוות עשה ולא תעשה זה פסגת כל המעלות וגם המעלות העליונות שאדם יכול להשיג בחייו זה דרך מצוות עשה שהוא עושה אבל לכל בניין יש יסוד אי אפשר להעמיד בניין הבניין הזה רואים אותו על פני הקרקע מי שלא מבין חושב שהבניין מתחיל מהמדרכה אבל מי שהיה בהתחלה ראו שחפרו לעומק והעמידו יסודות הבניין הזה לא יחזיק אם אין יסודות צריך לעשות יסודות איתנים וככל שהבניין אמור להיות גבוה יותר היסודות צריכים להיות עמוקים יותר וחזקים יותר
אז אם אדם רוצה לצמוח ולהגיע למדרגה גבוה מאוד חייב שיהיה לו יסודות איתנים מי הם היסודות זה המידות שלו מה מחזיק את הבן אדם זה המידות שלו אתם רואים שבן אדם ברגע אחד אפשר להרגיז אותו להכעיס אותו ועל המקום פתאום הכל מתערער כל הבנאדם כל הכבוד שלו כל הכל מתערער הכל
אתמול הייתי בהרצאה בקצרין היה שם בן אדם שבא אמר שהוא רב חשוב ומקובל גדול ואמר כמה דברים מהזוהר ופעל התכונן יפה וכוכו ואחרי זה בסוף שאלתי אותה טוב ומה חלקך בגילוי משיח והכל אז הוא אמר שהוא הסגן של אליהו הנביא בסדר אחר כך אני אמרתי הערה לגבי מישהו הוא לא מצא חן בעיניו החזיר לי בחזרה ואחרי זה מישהו בא להגיד לו שיצא החוצה ואז הוא פתח את הפה וקילל כמו האתון של בלעם כמעט אבל האתון לא קיללה הפוך היא עוד הסבירה לו מה אתה מכה אותי מה אני עשיתי לך מה קרה הוא קילל קללות של השכונה חבל על הזמן סגן של אליהו
אז זאת אומרת המידות! המידות של בן אדם מבצבצות והם בעצם יוצאות ברגע מסויים ומגלות לנו מי יש פה אז אפילו ששמירת מצוות עשה ולא תעשה זה הפסגה של המעלות וגם המעלות העליונות הם נמסרו במצוות עשה כמו שאומר רבנו יונה בשער שלישי משערי תשובה אבל כל בניין יש יסוד והיסוד של כל המצוות והמעלות זה מהמידות אומר רבנו חיים ויטאל תלמידו המובהק של הארי הקדוש בשערי קדושה עניין המידות הרעות קשים מן העברות עצמן מאוד מידת רעה יותר קשה מעבירה עצמה
אתן לכם דוגמא בית ראשון חרב בגלל שהיו בו 3 עבירות הכי חמורות שפיכות דמים עבודה זרה וגילוי עריות אבל אחרי 70 שנה בנו אותו שוב בית שני חרב בגלל שנאת חינם 4777 שנה עברו עוד לא תיקנו לא נבנה מה ההבדל בית ראשון זה היה עבירות! עבירות!! עברו שפיכות דמים רוצחים היו עברו על עריות תאוות עבודה זרה אבל בית שני של עכשיו שנאת חינם מה זה שנאת חינם זה מידות! מידות רעות שנאת חינם זה שעין שלך רעה אתה לא יכול לראות בטובו של חברך אתה שונא שונא במקום שתאהב את חברך ואהבת לחברך כמוך אתה שונא שנאת חינם למה יש לו למה הוא קנה למה זה למה זה כל הזמן טענות על אנשים העין רעה על אנשים כמה אנשים שמחים כל יום אתה יודע מה שמעתי זה קנה דירה אתה יודע מה שמעתי זה קנה מכונית זה זה העלו את המשכורת שמעתם פעם אנשים אומרים כאלה דברים וולאק ראית הסתכל איזה אוטו מאיפה מאיפה תגיד לי מאיפה הוא עובד עם משכורת איך יש לו זה כל הזמן עין רעה זה שנאת חינם מידות
אז רבנו חיים ויטאל אומר עניין המידות הרעות קשים מהעברות עצמן מאוד כי להיותם עיקרים ויסודות אז לא נמנו בתרי"ג מצוות לא כמו בתרי"ג מצוות איזה ממידות צריך למה ? כי בהיות מידות רעות קבועות באדם הוא נמנע מלקים תורה ומצוות וכאש יתגבר על יצרו ויסיר מעליו את המידות הרעות על ידי טורח ויקיים תורה ומצוות יקרא צדיק גמור ירא שמיים וגיבור הכובש את יצרו רק לתקן את המידות אם לא, לא תוכל לעשות שום דבר וגם אם תעשה מצוות זה הולך לסטרא אחרא לך לא יישאר מזה כלום כי אם אתה עושה את המצוות יכול להיות מצד כבוד לא נעים מהחברה וזה אתה עושה אבל אם לא רואים מה אתה עושה כשאף אחד לא רואה איך אתה מתנהג זה אתה אתה זה אתה את זאת אומרת הכל תלוי במידות
הרמב"ם פוסק להלכה שאין לתשובה רק מגזל מעריות מגניבה מרציחה הוא אומר לא , אלא גם דברים שהם במידות והם יותר קשים מהעבירות אחד מהדברים הוא אומר רדיפת הממון קשה לאדם להיפתר מזה רדיפת הממון ריבוי המאכלות זה התאווה אדם תאו כל הזמן רוצה לאכול, לאכול מסעדות כל הזמן לאכול זה קשה להיפתר מהם יותר מלהיות גנב ורוצח וכו' ככל שהבניין גבוה יותר גדול יותר צריך יסודות חזקים יותר מידות יותר
מוצקות אז המשנה מלמדת אותנו אלה השלושה דברים וההיפך הם היסודות לכל הטוב ולכל הרע וזוהי השוואה שהשווה התנא והבדלה שהבדיל ביניהם כי בזאת תיבחנו הצדיק והרשע מתחילה ועד סוף חייבים לקחת מוסר השכל מה סוד קיומו של האדם וחורבנו אז גילתה לנו המשנה את הפתרון של החידה הסתומה איך יתכן שהאדם ביכולת כזו להיות מרקיע שחקים ולהטיל את פחדו שהוא מסוגל לכלות את עם השם עם סגולה עם ישראל במאמר פיו וכדי להישמר מזה היה צריך הקב"ה לשנות את מערכת דרכי הנהגתו בעולם
כי הרשע הזה בלעם היה יודע באיזה רגע הקב"ה כועס יש לקדוש ברוך הוא רגע אחד רק שהוא כועס דהינו שמידת הדין שולטת רגע כמה זה רגע מהר מאוד מה הוא יכול להספיק לקלל ברגע אם הוא ידע את הרגע מתי זה והוא יקלל זה תופס מה הוא היה צריך לכתוב להגיד אמרו חכמים היה אומר רק את השלוש אותיות כלם לכלע אותם את עם ישראל רק זה במהירות כלם אם הוא מכוון בדיוק לרגע אין עם ישראל מה עשה הקב"ה שינה את הטבע באותם ימים הקב"ה לא כועס לא כועס ומחכה לרגע אין רגע חכה לרגע אין רגע ואת כל הקללות שלו הפך לברכות אז רואים שהוא היה חזק מאוד הוא זכה לנבואה עליונה עד שנשארה פרשה בתורה על ידו ומה סוף ירד לבאר שחת ולא נשאר ממנו שריד ופליט
אתם יודעים איפה הוא נידון היום בגיהנום כתוב בגמרא שהיה אונקלוס הגר העלה אותו באוב ושאל אותו מי נחשב בעולם למעלה אמר לו עם ישראל אמר לו מה מה אתה אומר אני ידבק בהם אני יתגייר לא תדרוש שלום וטובתם לא תדרוש שלומם וטובתם נשאר רשע כמו שהוא היה פה הוא נמצא כבר בעולם האמת הוא יודע שעם ישראל נבחר הוא מודיע שהכי חשובים למעלה זדה עם ישראל שואל אותו טוב אני ידבק בהם אומר לו לא לא תדרוש שלומם וטובתם אומר לו מה הדין שלך אמר לו שמו אותו בזרע רותח בריכה בגלל שהוא בעל האתון נתנו לו ממינו והכניסו אותו בתוך זה ושמה הוא נמצא עד היום וממשיך לשנוא את עם ישראל אפילו שהוא יודע שהם הכי חשובים
והוא נמצא בעולם האמת הרי שאין מקיימים את האדם לא מעשים ולא מעלות עליונות ולא חכמה גדולה אלא כל תלוי במידות והשורשים שלו והם יסוד קיומו של האדם מידות טובות משרישות אילן שיכול לגדול ולהתעבות מידות רעות מרקיבות אותו כי אין תוכו כברו הפנימיות והחיצוניות זה הכל בלוף הכל רקוב וכל מה שהוא גדול יותר הוא חלש יותר למה? הריקבון מחליש ככל שאתה עולה נהיה חלש יותר וסופו נופל נפילה כזו שהוא בעצמו כורה לעצמו באר שחת והוא יורד אליה
העידו לנו חכמים זכרונם לברכה שכל גדולתו וסוד קיומו של אברהם אבינו היה שלושת הדברים הללו וכל המעלות והשלמויות האחרות שהשיג אברהם אבינו זה בזכות שלושת המידות האלה ההפך היה אצל בלעם וזה היה סוד רשעתו ואסון גדול שעל ידם ירד לבאר שחת אז מה זה מלמד אותנו שאפילו תגיע לפסגת כל המעלות והשלמות ותקיים את כל התורה והמצוות כמו שחתם שלמה המלך בקהלת סוף דבר הכל נשמע את השם ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם כל זה מדובר רק שיש שורש טוב ואז המצוות הם מצוות והם נרות להאיר והשומרן נשמר על ידי המצוות ולא מתי שהשורש רע אם השורש רע לא יעזור
היה דואג האדומי נקרא אביר הרועים היה ראש הסנהדרין היה אחיתופל שהוא בכלל לא היה אדם הוא היה אדם כמו מלאך הוא היה עונה כמו אורים ותומים שדניהם גדולי ישראל בדורו של דוד המלך והם ירדו לאבדון אין להם חלק לעולם הבא למה בגלל שהייתה להם טינה בלב מה זה טינה קנאה לדוד, שורש רע, אחד מהשלושה שורשים של בלעם הספיק כדי שהם יאבדו את העולם הבא אם השורש רע לא יעזור שום דבר אתה יכול להיות גבוה אין כמוך בעולמות הכל רקוב לא נחשב כלום אפס אפסים
יוחנן כהן גדול שימש בכהנה גדולה שמונים שנה שמונים שנה נכנס לפני ולפנים במקדש ולמרות כל זאת הפך להיות צדוקי בגיל
110 איך יכול להיות כי הייתה לו מידה של מינות עוד מקטנות והוא לא עקר אותה היא בצבצה בסוף בגיל 110 מה שיש בשורש יוצא בסוף
יהורם נמצא פה יודע נכון מה שיש בשורשים גודל במשתלה לא יכול לצאת משורש של הדס יבלית... כל שורש מצמיח מה שיש בו אז זאת אומרת הכל תלוי בשורשים ואם השורש נרקב לא יעזור תשקה תשים דשן כלום לא יעזור רקוב כבר נגמר רקוב רקוב ..
זה כחם של המידות ועל זה בעצם כל אדם צריך לעבוד בעיקר לא להזניח את העבודה הזאת ולא ולהיות מאושר אני הולך לבית הכנסת להתפלל יש לי שיעור קבוע אני מקיים מצוות נותן צדקה עושה חסדים אל תרגיע את עצמך הלו! הלו תבדוק את המידות! המידות שלך איך הם מתפעלות מידי פעם בסיטואציות של החיים ואיך אתה מגיב מזה תראה כמה העין של טובה על אחרים כמה אתה מסתפק במעט כמה אתה רחוק מתאוות כמה אתה רחוק מכבוד וגאווה תבחן את עצמך ותראה האם אתה לא דוחק כל פעם סיפור על עצמך ואומר ככה ואני ואני ועשיתי אתה יודע איזה קומבינה מה עשיתי תשמע מה אתה מדבר אתה מדבר כמו בלעם זאת אומרת אם בנאדם לא יזהה את הדברים אצלו הוא יכול להגיע לעולם האמת הנה באתי עם חופן מלא מצוות תורה מעשים טובים כולם מכירים אותי תשאל את השכונה כל אור יהודה מכירים אותי כן הם מכירים אותך מבחוץ אנחנו מכירים אותך מבפנים בו תראה את השורשים שלך איפה הם רקוב הכל רקוב אז מה אתה רוצה תביאו לי שכר על מה כל זה עשית בגלל השורשים האלה קנאה תאווה וכבוד
אבל יש להתבונן עוד קצת בעומק אולי נאמר שהמשנה הזו לא נאמרה אלא אם עושים מעשים ומצוות בלי תורה שהרי שניהם גם אברהם אבינו וגם בלעם הרשע הם עשו מצוות ומעשים בלי תורה גם אברהם אבינו שקיים את התורה הוא קיים אותה לפני שהיא נתנה וכל מקום הוא לא קיבל אותה בלעם היה מאומות העולם וודאי שהוא לא קיים תורה אז אולי מקום העיון הוא אולי שהכל תלוי במידות זה רק אלה שלא זכו לאור התורה וסגולתה המיוחדת אבל אולי נגיד שאחרי מתן תורה שכבר זכינו לתורה אולי מספיקה התורה להגן על הכל גם על המידות ולכן לאחר מתן תורה המידות נגיד שהם כבר לא שורשים ולא יסודות התורה היא מספיקה והיא תגן
אם נעיין עיון אמיתי נראה שאי אפשר גם לאמור כך כי המשנה אמרה מכחישה את ההנחה הזו הלא מה כתוב בסוף סוף המשנה סותרת את הסברה הזו ודוחה אותה בהחלט מה כתוב שנינו מה בין לתלמידיו של אברהם אבינו לתלמידיו של בלעם הרשע כתוב בסוף תלמידיו של אברהם אבינו אוכלין בעולם הזה ונוחלין העולם הבא שנאמר להנחיל אוהבי יש ואוצרותיהם אמלא ולתלמידיו של בלעם הרשע שהם יורשים גיהינום ויורדים לבאר שחת אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם ואני אבטח בך
אנחנו רואים שהפסוק הזה שהמשנה מביאה על מי נאמר על דואג ואחיתופל שדוד המלך התפלל עליהם ועליהם העידה המשנה שהם תלמידים של בלעם הרשע והלא דואג ואחי טופל גדולתם בתורה הייתה להפליא דואג היה אביר הרועים ראש הסנהדרין אחיתופל כתוב בו כאשר ישאל איש בדבר השם לא כתוב ככה כאשר ישאל איש בדבר השם למה שהוא לא של המלאך רבים קמים עליי אמר דוד המלך מי אלה דואג ואחיתופל שהם היו רבים בתורה אם כן שניהם הגיעו לפסגה גדולה ביותר בתורה וזה היה גם הסיבה של האסון והחורבן הנורא שהיה אותו גורם שגרה לבעלם הרשע הם היו התלמידים שלו בשלושה דברים שאמרנו ודי אפילו בגורם אחד להשחית את הנפש לגמרי ורק בשביל זה הם הגיעו לאחרית אומללה שהגיע הרב שלהם בלעם כי אותו הגורם גרם גם לדואג ואחיתופל שהיו תלמידיו אז מה רואים היה להם תורה והתורה לא גוננה עליהם
אז עכשיו יחרד הלב כי יתכן שגם מי שמחובר לחיי תורה בשיא הגדולה והתפארת ויכולים להושיב אותו להיות ראש סנהדרין ויהיה תוכו רקוב כל כך שלא רק שחדל להיות ראש סנהדרין אלא נעשה תלמיד של בלעם הרשע וככה היה עם הנשיאים המרגלים שהייתה להם תאווה לתפקיד וגבהות רוח בשביל שהם רצו להמשיך להיות נשיאים שנכנסים לארץ הם פחדו שיחליפו אותם לכן הם הוציאו דיברת הארץ רעה ונפלו וקורח בגלל שהייתה לו קנאה אפילו שהיה גדול מאוד רוח הקודש גם הוא נפל בגלל מידה זאת אומרת אין הבטחה לאף אחד אם אדם לא יעבוד לך עבוד את המידות אוי ואבוי מה יהיה בסופו מובטח לו אחרית רעה כאחריתו של בלעם הרשע לרדת לבאר שחת אז מי יכול להרגיע את עצמו לאמור אני זכאי אני סמוך ובטוח שאני יהיה בין הצדיקים בעולם האמת אם לצדיקים אין הבטחה אז איך לך יש הבטחה על סמך מה חייבים ללמוד מוסר כל יום בשביל לדעת את הדברים האלה אם אדם לא ילמד מוסר כל יום ויעבוד לעקור ולשרש את המידות הרעות שיש בו אוי ואבוי לו לא יוכל לתקן את עצמו
עכשיו חלק מבעלי המידות האלה שאנחנו רואים דוגמא כן הם קוראים לדבר בשמו לפני תקופה כולם התחבאו בארון ועכשיו הם החליטו לברוח מהארון למה הם היו בארון כי הם התביישו מי מתחבא בארון מי שמתבייש אז הם ידעו שיש להם בעיה בעיה חמורה לא מקובלת בחברה והתחבאו בארון לא גילו פתאום הגיע רגע השחרור והמידה התפרצה וכדי לחסות על הבושה קראו לזה גאווה מבושה נהיה גאווה וקוראים להם גאים הפסוק אומר בית גאים יסח השם מוחק את הבית שלהם אבל הם יודעים שאם הם יהיו קטנים אז זה לא זה עדיין בושה אז הם צריכים לעשות מצעדים ובכל עיר הם צועדים מתגאים הינה אנחנו אנחנו פה כל אחד שיש לו עודף בשר מוציא אותו החוצה ותראו אותי אתם רואים מסתובב כן זהו הוא קורא לעצמו גאה בסדר ועכשיו שר החינוך הרב פרץ שאלו אותו שאלה מכשילה והוא נכשל הוא פוליטיקאי חדש הוא היה הרב ראשי לצהל ועכשיו שר החינוך אבל הוא לא מורגל בטריקים של העיתונאים
אז שאלו אותו מה אתה אומר על המרה טיפולי המרה שאפשר לקחת לכאורה אדם שיש לו סטייה או נטייה תלוי לפי מי ויטפלו בו וימירו אותו בחזרה להיות סטרייט ישר במקום להיות עקום להיות ישר מה אתה אומר
אז הוא אומר שהוא בעד הוא לא אמר שהוא יכפה את האנשים וכלום הוא אמר שהוא בעד והוא אמר שיש לו ניסיון הוא עשה כדבר הזה טוב נהיה סיפור כמובן משטר המוחות בארץ עובד הדיקטטורה פועלת עם התשקורת והכל ומייד עלהום מעלים את כל חברי כנסת שואלים את הליכודניקים שהם נגד אבל שואלים אותם כי מי שלא מתמזג ומסכים עם הדעות האלה הוא חשוך חשוך ואז ירדו לו מנדטים וכו' אז כולם מתנערים ממנו וזה לקחת 42 שעות שמישהו בכלל יגיד משהו
ואז הרב שמואל אליהו אמר שצריך לעשות הפוך טיפולי המרה לבטל אותם לגמרי את מה שמשנים את המין שאנשים הולכים למנתח ואומרים לו תשנה לי את המין עוברים ניתוחים עוברים את מצבם למצב אחר מאיש נהיה אישה מאישה נהיה איש את זה צריך לבטל אבל להביא את הבנאדם בחזרה לא והם החליטו שהם קובעים שזה לא ניתן לתיקון אין מי שיש לו נטייה כזאת או סטייה כזו לא ניתן לתיקון חרטה ברטה
אני כבר הצלחתי כמה אנשים לשכנע אותם
בלי המרה בלי בטיח וחזרו להיות רגילים והתחתנו והכל בסדר אין שום בעיה זה בדיוק כמו כל סטייה ונטייה שיש לכל בנאדם חכמים אמרו מיעוטן מיעוטן רובן בגזל ומיעוטן בעריות זאת אומרת רוב האנשים הם נמשכים לגזל לגזול אנשים לא יודעים מה זה לגזול זה לא תבוא תיקח ממשהו בכוח אתה לוקח בלי רשות משו משתמש במשהו בלי רשות כל מיני דברים כאלה אתה נשען על רכבי ושב עליו זה גזל שמת תיק שלך על מזוודה של מישהו יש כל מיני דברים שאדם לא יודע שזה גזל אבל אנשים גוזלים רובם בגזל מיעוטן בעריות ויש הרבה מעט יחסית אבל עדיין הרבה שהם נמשכים לעריות אם לא הייתה בושה אוי ואבוי מה אדם היה עושה הבושה מונעת אותו ולכם תופסים במשטרה במשרד המשפטים פרקליטות בכל התחומים מורים מורות תלמידים תלמידות מעשים שלא יעשו אז זאת אומרת המידות הרעות הם הגורמות הם הגורמות הרי בלעם חי עם אתון אז זה חי עם זה כל אחד והנטייה שלו
בקיצור צלצל אלי אמנון לוי אם מכירים ואמר אני רוצה לראיין אותך אתמול
אמרתי לו היום אני בקצרין מחר צלצל היום אמר אמרתי לו טוב אבל אתה בא או שאתה רק שולח צלם
אומר שולח צלם
אמרתי לו אין בעיה אמרתי לו אבל אתה לא מקצץ ומשתיל דברים כן
אמר לי לא אמר לי מה שיש
וכמובן הם משקרים תמיד ועשינו ראיון אבל אני מצלם אני לא סומך עליהם אז אני צילמתי את הראיון המלא ואחר כך ראיתי את מה שהוא פרסם הוא יצא לא טוב בראיון איתי אז מה הוא עשה תיקונים מה זה תיקונים? הוא שיפר את עצמו כאילו צוחק וזה ומוסיף מילים וזה וזה מחר אנחנו נערוך את זה מול זה ואז אתם תראו את החרטות שלהם והבטחות שלהם שוות למי שכותב על הקרח אבל הוא גם מוקלט וגם כתוב בסמס אנחנו נראה בדיוק את הכל ונראה את ההבדלים אבל בנתיים אני אראה לכם את הראיון המקורי ואני רוצה להוסיף על זה כמה דברים שלא נשאלתי שם כי לא היה זמן נותנים חמש דקות שש דקות ואז אני אוסיף שתבינו את העניין הזה עם כל הלהטבים
מה זה אתם יודעים כן להקת טמאים בע"מ כן בבקשה
סערת הרב לא זה מה שאני שלחתי שלנו לא שלו מיותר לשאול אותך אם אתה תומך בטיפולי ההמרה אתה בטח מתנגד אני לא מתערב במה שאנשים רוצים לעשות עם חייהם התורה ניתנה לכל אדם אם רוצה להצדיק או להרשיע מי שרוצה יעשה ומי שלא רוצה לא יעשה
ואם יבוא אליך בחור וישאל אותך מה תגיד לו
באו אליי כבר כמה אנשים שביקשו ממני לעזור להם לצאת מהנטייה הזו ועם כמה הצלחתי
כן הצלחת להמיר הומואים לסטרייטים
לא תקרא לזה המרה שכנעתי אותם שזה נטייה שניתן לטיפול על ידי זה שאדם מכיר בעניין שזה רק נטייה ודחף כמו שיש דחף לאנשים להיות קלפטומן וכמו שיש נטייה לאדם להיות נואף או לגנוב או כל מיני נטיות זה לא אותו דבר אם אדם נמשך לגבר איך אתה יכול לשכנע אותו להמשך לאישה
זה שני דברים שונים
לא זה אתה חושב אני אומר לך שלא ככה כי הכל תלוי בראש תלוי נכון שיש כל מיני מניעים שונים שגורמים לאדם לנטייה הזאת היום עם
כל המחקרים אומרים היום שזה נטייה שהיא מולדת או שהיא נרכשת באופן שאי אפשר לשנות אותה וזה רק גורם סבל לבנאדם זה אפילו מסוכן
המחקרים האלה הם לא מחקרים שיכולים לענות אני אתן לך דוגמא אדם מאוד פתוח ביהדות וכולם מכירים אותו הרבי מילובביץ ואני אגיד לך מה הוא כותב הוא סבור שנטייה הומוסקסואלית זה בעיה שיש להגדיר אותה בעיה ויש לנקוט בצעדים אקטיביים לשינויים הוא כותב לטענתו גם אם מדובר בנטייה מולדת היות שהתורה מצהירה שאסור לממש את הנטייה אפילו להרהר בכך היא נוגדת דרך התורה היא ניתנת לשינוי באופן דומה לנטיה או דחפים שליליים אחרים כמו קלפטומניה כוחנות או אגרסיביות שעל האדם לפעול לשינויים
אתה מביא לי את הרבי מילובביץ כהוכחה מדעית למה הרבי למד באוניברסיטה
נו אז מה הוא לא היה אדם דתי שעוצם עיניים הוא היה מאוד מפוקח
השאלה היא גם למה זה כלכך בעיה בעינייך
בעיניי אין שום בעיה בא שתבין בעיניי אין שום בעיה אני לא קובע את הבעיות הבעיות או שהם מצויות או שהם מותרות ואסורות עלפי חוק או על פי ההלכה התורה אוסרת באופן מוחלט כמעשה ארץ מצרים לא תעשון זה היה מעשים במצריים המבול בא על הדבר הזה שהם כתובים כתובות גברים לגברים נשים לנשים על זה מחק השם את כולם מעל פני הארץ והמקור לזה הוא בספר ויקרא
אבל התורה נכתבה לפני אלפי שנים מה היא מחייבת אותי
התורה לא מחייבת אותך גם במדינת ישראל מה היא מחייבת אותי
מה אתה מביא לי הוכחה מה שנכתב אלפים שנים רבי אמנון
התורה לא מחייבת אותך משום שאתה באת מפיצוצים אנחנו לא באנו מפיצוצים אנחנו נולדנו מאדם הראשון בעולם ולכן אנחנו נקראים בני אדם ויש לנו מסורת כתובה במשך כל אלפי השנים האלה איש אחר איש אתם באתם מפיצוץ לכן אתם לא מעיין מה שהיא הבעיה היא שבעיניך זה לא נורמאלי אני לא קובע אם זה נורמלי או לא אני רק אומר לך יש חוק ויש תורה אתה רוצה תתייחס לחוק או לתופעות החדשניות הנצרות גם כן אוסרת את הבעיה הזאת אתה יודע שיש מדינות ששמה זה חמור מאוד ברוסיה אתה יודע שמה לא מרשים אפילו מצעדים ויש מדינות שמוצאים להורג לא שאני מסכים אבל זה מה שיש אז מה כולם סתומים
למה זה בעיה מבחינתך אם גבר רוצה לשכב עם גבר מה אכפת לך למה אתה מתערב
לי אין בעיה בלעם בפרשה שלנו שכב עם האתון יש לי בעיה לקדוש ברוך הוא יש זה לא מוסכם ולכן הוא מעניש את אלה שעושים אני לא קובע לי אין בעיה אדם יכול גם לעלות לגג להחליט שהוא קופץ לי אין שום בעיה
מרוב שאין לכם בעיה כולכם רבנים וראשי הקהל הדתי יוצאים נגד העניין הזה
מה פתאום יש לך הרבה מהכיפות הסרוגות שהם החליטו בשנת 4771 להחליט לדבר קצת בעד זה ולקבל אותם אין לי שום בעיה עם אנשים כאלה אני נפגש איתם מדבר איתם אבל אני לא קובע את ההלכה אני לא אומר מה הבעיה ומה פתרונה אני רק מתייחס למה שאתה שואל
ואם הבן שלך היה בא אליך ואומר אני הומו כבר עניתי לך בראיון הראשון שכחת מה זה לא הבנתי כבר עניתי לך בראיון הראשון שכחת
ומה ענית לי אני לא זוכר
שאם בנאדם הוא בבעיה כזאת מי שרוצה טיפול יכול לטפל ומי שלא אבל הוא לא רואה בזה בעיה
ויבוא אלייך הבן שלך אני הומו אני לא רואה בזה בעיה יש לי אהוב אני רוצה לחיות איתו אבא תחיה עם זה תכיל את זה מה תגיד לו
מה פירוש מה זה תכיל את זה אני לא יכיל דבר שהוא לא נורמאלי הנורמאל זה מה שהאדם נברא זכר ונקבה בראם זה לא נורמאלי חוץ לנורמה עכשיו צריך להבין אם זה נורמאלי או לא
נורמאלי
רבי אמנון אתה יושב לפני עכשיו גבר שלובש שמלה עם מצנפת על הראש זה נורמאלי בעיניך
בדיוק אתה לא נורמאלי למה כי מכנסיים זה דבר חדש מאירופה כולם הלכו אם ראית סרטים עם רומאים ואחרים כולם הדורות הקודמים הלכו עם שמלות כתוב שמלתך לא בלתה מעליך שמלתך על גבר נאמר שמלתך לא בלתה מעלייך ככה כל העולם ואתם המשונים
רבי אמנון נראה לי שלא נסכים
ממתי אנחנו מסכימים לכן אתה לוי אני יצחק זה נכון תודה רבה לך תהיה בריא מותק ביי
כן אז כמובן שהוא שיפר קצת את העמדות הוסיף משפטים הוריד ענייניים אבל אנחנו נראה את זה מחר לא עכשיו אפילו שזה נמצא כאן אני לא רוצה להראות מראים גם תמונות מהמצעדים כאהל צריך לנקות את זה כן עוד מעט הם ימירו אותך להיות כמוהם עוד מעט כן הם העושים פעולות המרה אז בואו אני אקראי לכם קצת ממה שכתוב בויקיפדיה מעניין הם לא סגרו את הויקיפדיה בגלל שהם מפרסים דברים נגדם יכול להיות שיהיה עוד מעט חוק שאסור לדבר עליהם ומי שידבר אוי ואבוי מה יהיה אז כידוע כתוב בספר ויקרא יח כב האיסור של משכב זכר והדבר הזה הוא ברור לא ישכב משכבי אישה דבר חמור ביותר העונש על זה אם העידו בו 2 עדים והיתרו בו והוא לא נמנע מן הדבר העונש שלו סקלה זה ההעברה הכי חמורה שיש בתורה כמו חילול שבת מכל מקום
המהר"ל מפרג כותב ואין לך חטא והעדר מצד השלמת האדם יוצר מזה אין דבר שאדם יכול להגיע מתועב ומגונה יותר מהדבר הזה זה אומר המהר"ל מפרג זאת אומרת וזה גורם להעדר וחטא מצד שלמות האדם הרב ו הרב שהרב שהיה בארצות הברית אחד מגדולי הדור הוא כותב שיצר הדוחף את האנשים האלה אני לא חוזר על שמם ישונה מהיצר שדוחף לחטאים אחרים בכך אין לטבע תועלת מהיצר הזה ועוד יצר אחר שיש לטבע זה גורם לו להולדת ילדים
אני אמרתי אתמול בהרצאה בקצרין אמרתי בהגדה של פסח אנחנו אומרים שלושה מי יודע שלושה אני יודע מי זה השלושה אברהם יצחק יעקב והיום שלושה מי יודע יש ילד שיש לו שלושה אבות והמורה תחתים את אבא שלך הוא צריך להחתים שלושה והוא שאומר על אבא אומר אבותי אמרו לי שלושה אבות לילד אחד מאיפה הם יכולים לאמץ ילדים או לקנות ילדים אם כולם יהיו כמותם אם כולם לא יביאו ילדים לעולם נגמר העולם והם אומרים שהם הנורמאלים שמעתם מה הנורמאלי שגברים יהיו עם גברים ונשים עם נשים לא יהיה ילודה וככה נמשיך כמה זמן עוד שני דורות להתראות זה נורמאלי הפיצוץ שלהם לא היה מוצלח פשוט
מכל מקום מה רואים פה רואים שהם והרב פיינשטיין מחלק ואומר שיש הבדל אומר הרב פיינשטיין שגם רשעים שחוטאים בחטאים אחרים מבזים אותם מה גורם לתאווה שלהם הוא אומר משכב זכר זה נגד עצם התאווה וגם רשעים אין להם תאווה לזה בעצם אלא כל התאווה היא מחמת שהדבר אסור והיצר הרע מסיט להמרות נגד רצון הקב"ה אתם יודעים הייתה פעם עבודה זרה עבודה זורק אבן למרקוליס מה זה יש קיר קוראים לו מרקוליס כולם באים לוקחים אבנים וזורקים זה העבודה היה עבודה זרה שקראו לו פעור מה זה אתה אוכל תרד שזה גורם לשלשול אתה עולה על הפסל ואתה מטיל עליו צרכים זה העבודה פעור! פעור! הוא פוער ומטיל צרכים תגידו לי זה נורמאלי עבודה זרה אנשים עובדים כזה דבר לא יש בזה הרבה חכמה מה החכמה אנחנו אומרים שהמרקוליס זה אלוקים אנחנו אומרים זה אלוקים ואנחנו עושים עלינו צרכים אין שום דבר מעלינו אנחנו קובעים ואנחנו עונה ואנחנו גם עושים עליו זה הרעיון הרעיון זה למרוד בכל כוח שהוא מעלינו אנחנו נקבע את חיינו ואנחנו נמרוד בכל דבר שהוא מעליו זה פרנציפ זה מה שאומר הרב וינשטיין שהתאווה היא נגד התאווה אלא מה זה מחמת שזה דבר אסור והיצר מסיט להמרות נגד רצון הקב"ה בקיצור כל הדתות נגד גם הנצרות גם איסלם והם מקומות שמוצאים להורג וכו' כו' והנצרות גם כן מתנגדת וכו' אבל הם פורצים גדר והחליטו שיוצאים מהארון וקוראים לזה מצעד הגאווה
אמרתי תשמע אפשר לעשות עכשיו מצעד הגנבים הם ילמדו מהם והגנבים יתגאו במקצוע ויגידו זה מאוד חשוב הם מפרנסים את אלא שמוכרים מנעולים את אלא שעושים שמירה את אלא שעושים אזעקות כולם מתפרנסים בגלל שיש גנבים אז צריך להוקיר לשבח אותם ולתת להם מקום לצעוד בערי ישראל ואחר כך יהיה מצעד אנסים כי אחכ איך יהיו בוחנים פסיכולוגיים ואיך יהיה כל מיני מטפלים הכל בזכותם ואחר כך יהיה מצעד פדופילים וכולם יצעדו מדינה של מפגרים והעיר הזאת תל אביב היא מקום ראשון בעולם בלכלוך הזה מקום ראשון בעולם ובאים מכל העולם לא יאומן כי יספור ואפחד לא פוצה פה כי כולם פוחדים אוי ואבוי אם נדבר עליהם אתה חשוך אתה אמרתי אתמול אנחנו חשוכים וחשוכים עושים בחושך ואלה עושים בגלוי עולים על משאיות נותנים נשיקות אחד לשני מלא תילל מבסוטים אז מה אם יש לך חתיכה עודפת אז מה אתה צריך להראות לכולם הוא מסתובב תראה אותי מכל צד אשהדא בושה וכלימה בושה וכלימה במקום להוקיע אותם להגיד איכס מה זה משבחים אותם וזה ויש להם זכויות מישהו אמר לשלול לכם זכויות מישהו
אמר לכם להיכנס לכלא מישהו אמר לכם משהו לא אמרו כלום אתה רוצה לעדות תעשה מה שאתה רוצה למה אתה דוחף את עצמך לפרצוף שלנו למה יש אנשים שרוצים לעשות הפגנות כואב להם על דברים לא מטפלים בהם במדינה כראוי לא נותנים להם יום יומיים מקסימום ואחר כך מפנים אותם אבל אלה המשטרה שומרת עליהם כוחות הביטחון ישר כל מי שחשוד ועלול להיות חשוד כבר נעצר לפני כמה ימים כי הם צריכים לעבור ברחוב מה זה לא יאומן כי יסופר וזה יתפתח יותר למה כי אתם שותקים אתם שותקים מותר לכם להגיד איכס
ובכל הזדמנות שיש לכם תגידו איכס מגעיל פויה פויה עלייך מגעיל טוב יכולתי להגיד לכם עוד הרבה אבל הנושא באמת מגעיל אבל הייתי חייב בגלל שכבר מדברים על זה הרבה והרבה נכנעים הרבה מפחדים אז לכן החלטתי שאני מסכים להתראיין וראיתם שהשתדלתי לתת לו בראש וזה המצב
רבותי הכל מתחיל ונגמר במידות אם המידות מושחתות אז אתה יכול להיות ענק שבענקים היה עוד אדם מפורסם בהיסטוריה אחרונה מה שנקרא אריסטו גדול הפילוסופים היוונים אריסטו היה חכם עצום פילוסוף שאפילו הרמב"ם אמר עליו שהוא היה קרוב לנבואה בשכלו אבל אריסטו היה כמו בלעם שתפסו אותו במעשה מתועב אמרו לו איך אריסטו איך אמר עכשיו אני לא אריסטו עכשיו הוא בהמה אחרי שהוא יגמור
את המעשה הוא חוזר להיות אריסטו פרופסורים באוניברסיטה עושים מעשה בהמות ואחרי זה אומרים לך אתה מבין דברים גבוהים ומדברים איתך יכול להיות שהם מדברים פילוסופיה ויכול שהם מדברים נושאים חשובים והכל אבל עושים מעשה בהמות כל המבול בא בגלל הדבר הזה מה היו עושים כותבים כתובות ככה מביאים חכמים כותבים כתובות גברים לגברים וכתובות נשים לנשים על זה הביא הקב"ה את המבול והחריב את כל העולם הבטחתי אתמול בגלל שזה ממשיך ומתעצם מבול של טילים יהיה על ישראל
אם אנחנו לא נמחה ולא נשמיע את קולנו נגד הטינופת והתועבה הזאת אז לכן צריכים לדעת כל אחד צריך לשאת את קולו ולאמר בקול ברור וצלול שזה נגד רצון הבורא וזה מפיל עלינו צרות ואסונות כי ברגע שהעם שותק הקב"ה אומר לא מחיתם לא הוכחתם תתפסו בעוון כי כל ישראל עברים זה לזה כמו שהיה במדבר באו המרגלים ואמרו דיברת הארך רעה השם אמר שהארץ טובה והחליטו הם לא טובה העם שתק וכולם מתו במדבר לא נכנסו לארץ בגלל שהם שתקו היו מוחים היו נכנסים הנשים! הנשים לא מתו במדבר, 600 אלף גברים מתו במדבר הנשים לא בגלל שהנשים רצו להיכנס לארץ ישראל
ממי הם למדו? מבנות צלופחד 5 בנות היו לצלופחד הוא נפטר בלי ילדים בנים והם ביקשו נחלה בישראל ונלחמו על זה כמו שאומרים ומשה רבנו שאל את הקב"ה ואמר שהם צודקות ואז הם רצו לירש את הארץ מי הם היו מזרעו של יוסף שיוסף רצה להיקבר בארץ ישראל והם למדו את זה במשפחה והם הצליחו להנחיל את זה לכל בנות ישראל במדבר והם ניצלו והם נכנסו הנשים לארץ ישראל זאת אומרת צריך למחות במקום שאתה רואה שנעשה נגד התורה זכותך וחובתך ומותר לך להביע את קולך ודעתך אבל משטר הדעות והמחשבות והדיקטטוריים האלה הם סותמים לכם את המוח ואומרים שאסור לדבר מה זה זכויות אף אחד לא לקח לאף אחד זכויות אבל יש לנו גם זכויות לאווירה נקייה וטהורה גם ברחובות ואל תטמאו לנו אותם אתם רוצים את מעשה הטומאה שלכם תעשו אצלכם לא צריך להוציא את כל הרפש לרחובה של עיר זכות האדם גם למחות מהיום יש לכם מצווה חדשה למחות להט החרב המתהפכת להט"ב להקת טמאים בעמ
למי שיש שאלות בבקשה תן לבחור שם
שלום כבוד הרב ,
שלום ,
רציתי לשאול שאלה אני חושב שאתה בין הגדול ובעלי המוסר בארץ רציתי לדעת מה עושים עם בחור שהוא הלך לישיבה שנה ראשונה וקולטים עליו שהוא לא בקטע של הישיבה הוא עושה קונצים והוא אתה יודע חוזר לבית שאלה היא אם לקחת אותו ללכת ללמוד מקצועות חול לפחות שיהיה בן אדם שילמד שיהיה לו מקצוע לחיים או לתת לו להמשיך בישיבה עד שהוא ילמד בישיבה ובסוף ילך לרחובות השאלה היא אינדיבידואלית לכל אדם השאלה מה המניעה שלו האם זה חוסר רצון ללמוד האם זה רפיון האם זה עצלות האם הוא לא מקובל בחברה האם הוא לא מבין ללמוד האם הוא רוצה באמת ללכת ללמוד מקצוע הוא רואה שאין ערך למה שהוא ילמד כי הוא לא ימשיך בזה תלוי מה הסיבה אם זה סיבה היא ברת תיקון זאת אומרת רק צריך לשכנע אותו שבעצם מה שהוא חושב הוא טועה ולא כדאי כך כדאי כך ולהציג לפניו את האופציות מכל הצדדים כדי שיבחן אותם אז צריך להשתדל ולנסות אם מבינים שזה מקרה אבוד והוא גם מקלקל בפנים הישיבה והוא גם גורם שמה לתסיסה וכל מיני דברים זה החלטה של משגיח בדרך כלל שנמצא בישיבה אמור לטפל בהם אם אתה חיצוני ולא בישיבה ויודע את הדברים אתה יודע בדיוק מה עובר במוחו אם תצליח לשכנע הנה מה טוב אם לא תן למישהו מוסמך שיחליט בעבורו כי זה שאלת גורל אם הוא יצא לרחוב יכול להיות שהוא לעולם לא יחזור לתורה יכול להיות שידרדר לגמרי יכול להיות שהוא יתעכב אפילו שהוא לא רוצה כרגע אולי פעם אחת הוא יקבל את הזטז והוא יחליט אתה מבין אני יושב אולי יתפוס אותו אברך חשוב וילטף אותו כמו שאומרים בדברי חן וחסד והוא ישמע שמישהו באמת מתייחס אליו ואוהב אותו ורוצה בטובתו יכול להיות שהוא ימשך וישב ללמוד ויתעלה קרו מקרים לכאן ולכאן צריך לדעת את זה תודה עוד שאלה הרב אם מדברים בטלוויזיה על איזה רב מסווים על רב כן מותר לדבר עליו או שאם לא יצא בית דין אסור לדבר עליו אמרו על איזה רב דברים מסוימים מותר לדבר על הרב תראה אם מדברים על רב זה לא אומר שעדיין זה נכון אבל אם הרב בעצמו מדבר על עצמו ומודה בטלוויזיה שהוא עשה מעשים שלא יעשו אז מה יש להגיד יותר אמרו בטלוויזיה אומרים על רב מסוים לא אומרים דברים שקרים הוא יכול לטבוע אותם לא לא תמיד הנה הוא שיקר עכשיו אמנון לוי בתחילת ההרצאה בתחילת הראיון הוא אמר שאני בעד המרה ואני נמנעתי כל הזמן אפילו שהוא רצה להגיד אמרתי לא המרה הסברה הסברתי לבנאדם וזה הוא רצה להגיד כל דבר אם תשימו לב עוד פעם בראיון תשמעו אותו עוד פעם הוא אומר אז למה אתה נגד אמרתי לו זה לא אני עוד פעם אני חוזר הוא כל פעם מנסה להשחיל והוא אמר שאני לא אקבל ילד כזה וכזה בקיצור מחריטים והטמבלוויזיה לא סתם קראתי לזה תשקורת אחרי שאני לפני עשרות שנים כבר קראתי להם תשקורת וזה נדבק זה מופיע כבר בלקסיקון הגיע טרמפ וחידש את מה שאני אמרתי ואמר פייק ניוז מה זה תשקורת חדשות מזוייפות אז זאת אומרת אין שמה אמת תראה מחר את הסרט שנערוך ונראה את ההשוואות איך הוא חרטט איך הוא הבטיח לי ואיך הוא בסוף לא מקיים ואז תדע כמה אפשר לסמוך עליהם תודה רבה כן תן לבחור פה אבל אין ברירה צריכים לשמוע אותך אתה נותן תסתכלו תעשה רגע מה קורה שמה בחור כן רציתי לשאול את כבודו אם זה משחק מכור מראש ואתה יודע שזה תשקורת אז למה אתה הולך להתראיין הרי זה מכור מראש אם קולטים אותם ושם ומציגים את זה כמו שזה נראה להם אז מה אתה הולך להתראיין אמרתי כיא אמרתי אני יודעת לנצח אבל עובדה שהוא יערוך את זה כמו שהוא רוצה לא הבנת אני מצלם אותו בשעה שהוא מראיין אותי מה שראית עכשיו זה אני צילמתי אז עכשיו תקשיב אני לוקח מה שהוא הראה היום שם את מה ש ואז אני מראה אחד מול השני אתה רוצה שאראה לך דוגמא נכון נכון אתה צודק אבל אתה יודע לאט לאט הדברים מתקבלים ואנשים מבינים היה אותו דבר אצל גיא לרר עשה לי אותו תרגיל גם כן והראתי את זה אבל לאטלאט זה מתאסף וזה הולך בקבוצות היום אתה יודע זה עף בשנייה כל העולם רואים בשנייה נכון אני מסכים עכשיו תראה כמה חשיפות יש לי לכל שידור עשרות אלפים מייד מייד אז זא זה עף עף וזה מתאסף בסוף אומרים הנה מחריטים פה ומחריטים שם ביום רביעי הקרוב יש תוכנית אנשים ואני נמצא שם רבע שעה תראה עשו עלי תוכנית באנשים תראה עכשיו רק רגע שעה וחצי יש לי הקלטות הם יראו רבע שעה ואני אראה אחכ את השעה וחצי אתה מבין אני מכיר את זה יופי עכשיו עם רוקנבי אתם יודעים מי זה כן רון קובי מטבריה אני אמרתי שיזרקו אותו בסוף נכון ושרתי את השיר אז זהו גמרנו הוא גמר את הסיפור שמה ניסה אתמול להעביר אתמול פעם אחרונה את התקציב זה לא עבר עוד שבועיים דרעי צריך להעיף אותו עכשיו הלך לבגץ להגיד להם תשמעו הוא בכלל עכשיו בממשלת מעבר ואין לו סמכות בקיצור קשקושים ידחו אותו גם כן יכשל גם שמה לא הוא כבר מתחנן להחילם עם ליברמן הוא רוצה להיות הימין החילוני עכשיו הוא עכשיו הולך לכנסת כן אבל בסדר מה אכפת לנו ישחקו הנערים לפנינו ונסתלבט עליהם אחכ כן תן לגברת שם למה לא הביתה כן טוב טוב בסדר ערב טוב כבוד הרב כן ערב טוב למעשה אני לא שואלת שאלה אולי זו שאלה אני רוצה משפחה דתי או חילוני הוא חילוני כן אבל הוא מאוד מאמין ההרצאות שלך הולכות לישון איתו בלילה וקמות איתו בבוקר מזה מספר שנים שהוא סובל מחרדות החרדות מתבטאות בכך שהוא הוא לא מסוגל לצאת מהטווח של הבית טוב זה מתבטא בכך שהוא מרגיש חנק טוב דופק תדאגי שהוא יבוא אלי אני אדבר איתו בסדר איך להגיע אליך כבוד הרב בני ברק רחוב מתתיהו 17 בני ברק עם מי לתאם את ההגעה שיבוא למנחה למנחה אבל כבוד הרב נכון איך הוא יכול להגיע הוא לא יכול לסוע אם הוא ושמע אותי הוא ישמח לבוא אם הוא שומע אותך הוא ישמח לבוא יש מישהו שיהיה אפשר לדבר איתו כדי תמיד במשרד יש טלפון 03-6777779אוקיי סליחה אני ככה אבל ברגע שהוא יצור קשר הוא יכול לדבר איתו שתיתן לו את הביטחון לבוא למה אני הזמנתי אותו בשביל שיבוא שאני אדבר איתו תודה רבה כבוד הרב אני אדאג לך תודה טוב תודה כן מי עוד הנה שתי בנות שם ערב טוב כבוד הרב ערב טוב רציתי לשאול כמה שאלות בבקשה אחד אני מאוד אוהבת לשיר ולרקוד ויש בעיה אני שרה יותר מידי בקול ב שיר של זמר שלא מידיוע מה ... הוא לא זמר כשר מה השאלה אם האם מותר לך לשיר אם אתה שרה ולא שומעים אותך גברים אין בעיה גם אם תשירי בקול לא ישמעו גברים אין בעיה את יכול גם לצעוק אבל שלא שומעים אישה ששרה מול חלון פתוח לפני מי חלון פתוח הכוונה יחסית למה צריך חלון בטוח בלי חלון אתה לא יודעת לשיר זה יותר נוח לי נוח מה שיהיה רוח משו כזה אז תלכי ליער יש מלא רוח מ4 כיווני אויר ותשירי ביער ואם ישמעו אותך עופות והחיות אין בעיה זה מותר נו הרי את יודעת את התשובה אי אפשר לשמוע זמרת אישה כל באישה ערווה כן וזמר פסול זה אסור כן אוקיי 2 איך זוכים לשמחה אמיתית במצוות למרות שאני מרגישה בדיוק להפך דבר פשוט אם את יודעת שמצווה זה אוצר שהאוצר הזה ישולם לך גם בעולם הזה וגם לעולם הבא אז זה כמו מוצא שלל רב אם את מוצאת שלל רב הלכת ברחוב מצאת 5000 דולר אז וודאי שאת שמחה אפילו שזה רק ניירות אבל הניירות האלה שוות יש להם ערך הערך שלהם 5 אלף דולר את תשמחי או לא ואם יש לך כל כמה דק עוד מציאה כזאת וודאי שתמחי אם תדעי שכל מצווה מעניקה לך גם אורך חיים בעולם הזה ושמחה אמיתית כי את זוכה זה זכייה וגם עולם הבא למה לא לשמוח מה יכול לשמח יותר תאכלי חומוס מה זה משמח עושים גרפסים מה שאלה שלישית אוקיי האם תוכל להביא לי בבקשה כמה פטנטים איך לקיים מצוות כיבוד הורים כביכול בלב שלם אני מתקשה כיבוד הורים מה קשה אלא שהעניקו לך את החיים אני מרגישה שאני מכבידים עליי במשימות ועוד כל מיני דברים כאלה מנצלים אותך כאילו מנצלים משהו כזה אז בואי אני אגיד לך בכיבוד אב ואם את צריכה להלביש אותם להנעיל אותם לאכיל אותם אם אין להם כסף את צריכה לדאוג להם שיהיה להם כסף ואפילו לחזר על הפתחים למה כי הם הביאו אותך לעולם וכל חייך את חייבת להם וגם אחרי מותם את חייבת בכיבודם יותר מבחייהם תודה את יודעת מה אני עשיתי בשביל ההורים אני לא אגיד לך את הכל אבל בניתי בית כנסת על שמם שלושה סיפורי תורה כל ההרצאה מאז שהם נפטרו כבר 6 שנים פלוס אני מזכיר אותם בהתחלה ואומר שזה לעילוי נשמתם וגם חמי ושנה וחצי נתתי שכולל יהיה אצלי בבית! בבית שלהם כן שישבו שמה וילמדו תורה לעילוי נשמתם וכל מה שרק אפשר אנחנו עושים לא שוכחים שהם הולידו אותנו והביאו אותנו לעולם כל מה שאנחנו זוכים זה מכוחם תודה אני יכולה בבקשה ברכה הרמקול הוא כבד אי אפשר להביא אותו אם תסתפקי במיקרופון ניתן לך תכף אבל צריכים לשמוע אותך בלונדון אז חכי רגע חכי רגע היא עוד לא סיימה כן אני אשמח בבקשה לברכה היא באה עם רשימה כן אפשר בבקשה ברכה כן בצניעות ולזיווג הגון עליזה יעל בת אסתר ולטוהר בת סימה ולרפואה שלמה ישראל דויד בן יונה וטובה ומרדכי שלום בן עטרה הודיה אמן תודה אני יכולה גם שחברה שלי תשאל כמה שאלות אפשרי אבל בואי ניתן קודם לאישה שרצתה את הרמקול אפשר בבקשה אמנון מה שלומך אני מרים אתה זוכר אותי כן מה שלומך בסדר אני רק שתי דברים רוצה להגיד לך קודם כל אני אוהבת אותך מאוד אסור אשתי שלא תשמע בתור בנאדם כן אני אוהבת אותך מהנשמה שלך מה שאתה מוציא מהפה טוב אני מכירה אותך הרבה שנים בשביל זה רק רציתי להגיד לך שנים אני מכירה אותך ומשהכרתי אותך טוב לי בנשמה ברוך השם ושיהיה לך רק טוב ותמשיך ככה ואינשאללה אלוקים ייתן לך בריאות אמן וכל שנה אתה בא לפה כל שנה אני אבוא יפה ואני אמשיך לבוא בעזרת השם ואינשאללה אלוקים ייתן לך בריאות כמה שיותר שנכון שזרקת לי את המטפחת שאני יהיה שלמה אני יהיה שלמה עד הסוף אביא לך עוד פעם ואני מבקשת ברכה לאמא שלי שהיא בבית חולים עכשיו מה שמה היא במצב קשה רק ממך אני רוצה את הברכה מה שמה נדרה בת שרה תצא הביתה בריאה ושלמה אמן ועכשיו אני רוצה לתת לך את המצווה שלי אני רוצה לתרום משהו איך אני נותנת את זה לחברה שמשמאלך בסדר אז רציתי להגיד לך ושאלוקים ייתן לך עוד פעם בריאות ותמשיך לבוא לפה לאור יהודה תודה תודה תבוא לאור יהודה תביא לבחורה וזה הבן שלי עם כיפה וציצית איפה איפה הנה איזה מתוק גידלתי אותו משהוא קטן עם כיפה וציצית ברוך השם כן תן תן לבחורה שם כן לידה דניאל אתה לא שומע אפעם דניאל הבחורה השנייה כן ערב טוב כבוד הרב ערב טוב יש לי 4 שאלות לשאול אותך בבקשה שאלה ראשונה יש בכז באב הופעה של שווקי ואני נורא רוצה ללכת אבל היא מעורבת מחטיא הרבים אסור לשמוע אותו בלי ללכת ועם ללכת עוד יותר גרוע כן שאלה שנייה מדוע לא צנוע לבנות ללכת מה לא שומע מדוע לא צנוע ללכת עם חולצות קצרות למה לא צנוע ללכת עם חולצות קצרות חולצה קצרה היא מעם חושפים את המפרקים זה לא צנוע לא אוכל להסביר אבל מי שמבין מבין אם אפשר בבקשה ברכה כן אני רוצה ברכה שכאלו אני לא מכבת את ההורים שלי מספיק ככה אני מרגישה לא מספיק כן עכשיו שתיכן תתחזקו בזה בסדר מה שמך אוריה בת קרן מה קרן השם יזכה אותך לכבד את ההורים כראוי שילדייך יכבדו אותך מידה כנגד מידה כראוי אמן השם אוריה צריך להחליף אותו בסדר תשאלי את הרב קנייבסקי כן שאלה נוספת פה בחור כאן הנה פה בוא הנה תסתכל אתה אף פעם לא מסתכל תסתכל הנה פה כן כבוד רב אני בחור עכשיו שאני כאלו התחלתי להתחזק רציתי רק לדעת אם אפשר לקבל ממך ציצית בשמחה בכבוד בוא תן לו מיקרופון כן ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה אמן חזק וברוך בכבוד כן מי עוד רוצה בבקשה ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה אמן עוד שלוש רבותי עוד שלושה קדימה שים כן שיבוא לא להתבייש ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה אמן יש עוד ציציות ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה