מקסיקו סיטי - דיסק 94 - מעלות החזרה בתשובה
תאריך פרסום: 02.11.2002
הקרבן בימינו
מקטע 1 : (06:15)
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח. קודם כל אני מודה לכל הרבנים החשובים שקבלו אותי בברכה פה במקסיקו, אני מודה לכל הציבור והקהל הקדוש שהשתתף בכל ההרצאות בבתי הכנסת, הקהילה שלכם חמה, מצויינת ויכולים להגדיל אותה עוד הרבה מאד. ואני אשתדל לדבר בכיוון הזה בעזרת ה' יתברך איך אפשר לפעול ולעשות לעשות יותר כדי להרבות חיילים לתורה, בתוך הקהילה הגדולה הזאת. התורה הקדושה אומרת "אדם כי יקריב מכם קרבן לה' מן הבהמה מן הבקר ומן הצאן תקריבו את קרבנכם", אור החיים הקדוש אומר על הפסוק הזה, ירמוז לצוות את אנשי החיל להשתדל לקרב את לבבות עם בני ישראל לעבודת ה', ולזה יקרא קרבן לה', כי ע"י החטא ייפרד הדבקות של ישראל מאביהם שבשמים, כמו שכתוב "ואתם הדבקים בה'" ויהיו נבדלים ומורחקים מהשכינה, והאדון ב"ה יקפיד כביכול על הדבר ויתאווה לקרב אותם אליו. אוה"ח הקדוש אומר שהקב"ה מתאווה לקרב את הבנים שלו אליו בחזרה, וציווה להוכיח לכל הרחוק ולקרב לבו, זאת אומרת "הוכח תוכיח את עמיתך", וגם העניש את מי שמעלים עין מהדבר, אם אדם יכול להוכיח ואינו מוכיח נתפס בעוון, וזה לך האות אשר ציווה ה' להתחיל ממקודשיו, זאת אומרת בשעה שנגזרה גזירה על ישראל, למרות שהיו צדיקים, פרצה המגיפה דווקא באנשים הקדושים, למה? שהיה להם להוכיח ולא הוכיחו, ואף על פי שהקב"ה אמר שהוא יודע שאם היו מוכיחים לא היו שומעים להם, מידת הדין לא שתקה ואמרה "לפניך גלוי", לפניהם מי גלוי? אתה יודע שלא היו שומעים להם, אבל הם לא ידעו שלא ישמעו להם, ואז פרצה המגיפה מהקדושים. והגדיל הקב"ה את שכר המזכה את הרבים, כמאמר התנא "כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו", כי ישמרנו ה' משיגיונות. האדם היחידי שהבטיח לו הקב"ה שמירה שלא יכשל בשגגות הוא לא נוטל ממנו את הבחירה, אם הוא ירצה לעבור במזיד הוא יכול. אבל משיגיונות הקב"ה שומר אותו. זאת אומרת זו שמירה שלא הובטחה לשום צדיק. רק מי שמזכה את הרבים יש לו את הפרס הזה, והם הדברים הנאמרים כאן, וכשאומר אדם מלשון חשיבות, כי יקריב - את מי יקריב? פירש הכתוב ואמר "מן הפחותים שישנם בכם", מי שהם פחותים, דהיינו שלא הולכים בדרכי תורה ומצוות, אלה צריך לקרב אותם, אשר פשעו בה' ויאמרו לאל סור ממנו ונתרחקו מהדבקות בה'. את זה יקריב, ולזה יקרא "קרבן לה'", זה הקרבן הנבחר ביותר שיש לפני הקב"ה. כי יקריב נצר מטעיו קדש לשרשו. באדם כזה שעושה כזה דבר אינו צריך להביא לא נדר ולא נדבה, וגם אין מציאות להביא, לא חטאת ולא אשם, כי הקב"ה שומר אותו משיגיונות אז אין לו על מה להביא, אומר האוה"ח הקדוש אין דבר כזה בנמצא שהוא יביא קרבן חטאת ואשם, על דרך אמרם ז"ל כל המזכה את הרבים - אין חטא בא על ידו, ואם אין שוגג אין קרבן. ואחר שגמר אומר מעשה קרבן הנכבד והמעולה אמר "מן הבהמה תקריבו את קרבנכם". את זה יש בכל אדם, כי לא ישיגו בחינת רבים השיב מעוון. לא כל אדם זוכה להיות במדרגה של "רבים השיב מעוון" אז הפסוק אמר לו - אדם כי יקריב מכם קרבן לה' מה זה אומר? אדם זה אדם חשוב שהוא מקריב את מי? את הבנים הפחותים של הקב"ה שנתרחקו מהדבקות, הוא צריך להקריב אותו קרבן לה' וזה הקרבן הנבחר והנרצה לפני הקב"ה. ומי שלא משיג מדרגה זו ממשיך הפסוק ואומר אז הוא יביא בהמה בקר וצאן ושאר הדברים. זה האוה"ח הקדוש. זאת אומרת אנחנו רואים שיש מעלה גדולה מאד מאד לקרב את הבנים של הקב"ה וזוהי תאוותו של הקב"ה.
מעלת מזכה הרבים
מקטע 2 : (06:27)
אנחנו רואים רבנו בחיי בשער האהבה בספר חובת הלבבות אומר כך: "וראוי לך אחי לדעת כי זכויות המאמין אפילו אם יהיה מגיע לתכלית הרחוקה בתיקון נפשו לאלוקים יתברך, ואילו היה קרוב למלאכים במידותם הטובות ומנהגיהם המשובחים והשתדלותם בעבודת הבורא ואהבתם הזכה בו, אדם מגיע למדרגה של מלאך. עם כל המעלות שמנינו אינם כי זכויות מי שמורה בני אדם אל הדרך הטובה ומיישר הרשעים אל עבודת הבורא, שזכויותיו נכפלות בעבור זכויותם בכל הימים ובכל הזמנים". אנחנו משערים דבר כזה? אם היה יורד מלאך, מה היינו עושים אם היינו רואים מלאך? אומר לא מגיע הזכויות של אדם שהגיע בתיקון נפשו למדרגה של מלאך, לא הגיע. זכויות מי שמקרב, מורה בני אדם אל הדרך הטובה ומיישר את הרשעים אל עבודת הבורא נכפלות בכפלי כפליים בכל הזמנים ובכל הדורות. וממשיך ומביא פה דוגמא ואח"כ הוא אומר כך: "ומי שמתקן נפשו ונפשות רבות תיכפל זכותו כפי זכויות כל מי שיתקן לאלוקים כמו שאמרו רז"ל 'כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו', ואמרו משה זכה וזיכה את הרבים זכות הרבים תלוי בו, שנאמר 'צדקת ה' עשה ומשפטיו עם ישראל'. ואמר: 'ולמוכיחים ינעם ועליהם תבוא ברכת טוב', ואמר 'תורת אמת הייתה בפיהו ורבים השיב מעוון, ואמר ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד' על כן ציוה הבורא להוכיח את המקצרים כמו שכתוב 'הוכח תוכיח את עמיתך'." זאת אומרת אנחנו מצווים במצווה זו והיא מצווה חשובה ביותר, והוא אומר עוד פסוק ממשלי "מוכיח אדם אחרי חן ימצא" - מי מוצא חן בעיני הקב"ה? שמוכיח בני אדם ללכת אחרי ה' יתברך. משה רבנו התחנן לפני הקב"ה שהוא ימצא חן בעיניו, והקב"ה אומר אתה רוצה למצוא חן בעיני אין בעיה - תוכיח אנשים שילכו אחרי אתה מוצא חן בעיני. עוד דבר, רבי עקיבא כתוב במסכת שמחות פרק שמיני, רבי עקיבא אחד הבנים שלו נפטר מן העולם, והוא ביקש שיעמידו לו ספסל בבית הקברות, הוא רוצה לדרוש, וכשהוא דרש אמר הקדמות מסוימות שנדלג עליהם, ואמר כך: "יודע אני שהוא בן העולם הבא שזיכה את הרבים, שכל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו". רבי עקיבא מעיד על הבן שלו, תנא קדוש, שהוא בן העולם הבא, לא בגלל שהוא למד תורה והוא הרבה מצוות וכו' היה חסיד ופרוש, לא. הוא אמר שזיכה את הרבים, למה? כתוב "כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו", ועוד דבר: "וכל המחטיא את הרבים אין מספיקים בידו לעשות תשובה" משה זכה וזיכה את הרבים זכות הרבים תלוי בו, שנאמר צדקת ה' עשה ומשפטיו עם ישראל, ירבעם חטא והחטיא את הרבים חטא הרבים תלוי בו, על חטאות ירבעם אשר חטא והחטיא את ישראל. ולא עוד, אלא שמגלגלין זכות ע"י זכאין. עוד דבר אחד אומר ר' עקיבא, למה אני יודע שהבן שלי הוא בן העולם הבא? הוא אומר כיוון שמגלגלין זכות ע"י זכאין, והוא מביא דוגמא: ראויין היו ישראל להיגאל ממצרים, שאילו לא עמדו משה ואהרן גם היו נגאלים ממצרים שנאמר "ואחרי כן יצאו ברכוש גדול", אז הייתה הבטחה אלוקית של הקב"ה לאברהם אבינו שבניו יצאו ממצרים, שייגאלו. אז לולא אהרון ומשה היו יוצאים, אלא מה, שמגלגלים זכות ע"י זכאי, מה פירוש? הקב"ה הבטיח שהוא יוציא, איך הוא יוציא? צריך לחפש את בעלי הזכות בשביל לגלגל את הזכות על ידם שמגלגלים זכות ע"י זכאי, מי היו הכי זכאים בדור? משה ואהרון, אז הקב"ה מגלגל את זכות הגאולה ע"י משה ואהרון, אם לא היו משה ואהרון אז היו יוסף ודוד, היה מישהו, מישהו היה, הכי זכאים שיש מגלגלים על ידם. אבל מה לומדים מפה? לומדים מפה דבר גדול, שאם מגלגלים זכות סימן שהוא זכאי בשמיים, השמיים מעידים שהוא זכאי, אם לא - לא מגלגלים זכות על ידו, וכיוון שהבן שלו זיכה את הרבים, השמיים חתמו שהוא זכאי והוא בן העולם הבא. זאת אומרת אם אדם לא זוכה להיות מזכה הרבים עדיין אין חותמת עליו, אולי הוא בן העולם הבא. אבל חותמת של מזכה הרבים שזה בטוח עדיין אין לו. אז מה צריך אדם לחפש בשביל להיות בטוח שיקבל את הגושפנקא? לזכות את הרבים. אם אדם יזכה לדבר הזה ויראו שמתגלגלת הזכות על ידו והוא מצליח, אז בעזרת ה' יתברך הדרשה של רבי עקיבא חלה גם עליו.
המחזיר בתשובה כמחיה מתים
מקטע 3 : (04:37)
רבי יהונתן אייבשיץ זצוק"ל בספר יערות דבש אומר שהאדם שמחזיר יהודים בתשובה - המדרגה שלו מחיה המתים. לא מחיה המתים סתם אלא אומר יותר מאליהו ואלישע, שהם החיו את הגופות. אבל זה מחיה את הנשמות, בתחיית המתים מי קמים? צדיקים קמים בתחיית המתים, רשעים לא קמים. וזה רשעים מקים והם זוכים לחיי העולם הבא. אז הוא אומר זו תחיית המתים האמיתית. זאת אומרת אדם שזוכה לדבר כזה זה נקרא תחיית המתים. ומביא היערות דבש, זוהר הקדוש, פרשת תרומה, ושמה הוא מצטט את הלשון שכל פעם שאנחנו מתפללים בבית הכנסת ומגיעים למחייה המתים, הקב"ה מבקש מהמלאכים הממונים להביא לפניו את דיוקנו של מי שמחזיר בתשובה. והקב"ה נושקו על פיו, ומעלים אותו בשבעים עולמות ומראים לו מה ששום צדיק לא רואה. כמו שידוע מגדולים מעשי חייא שהקתדרה שלו עפה למעלה ולמעלה מכל הצדיקים, למה זה בחינה אחרת לגמרי. ואומר בעצמו בעל היערות דבש כך: "ולכך אל תתמהו בני על חפצי תמיד להוכיח, ובאמונה אני אומר לכם, כי בכל ימי ושנותיי עלי ארץ לא נבחר ולא היטיב לבי שעה אחת - אפס שעה זו אשר אני עומד להוכיח ולהשיב רבים מעוון". כל התורה שלי, כל המצוות, כל המעשים, כל מה שעשיתי כל ימי חיי, תאמינו לי הוא אומר, באמונה אני אומר שבכל ימי ושנותיי עלי ארץ לא נבחר ולא היטיב לבי יותר מאותה שעה שאני מוכיח ומשיב רבים מעוון, וגם לכם שעה זו נבחרת מכל ימיכם עלי ארץ, כי זהו התכלית של החיים בקיום גוויתנו לשמוע בקול מוכיח וליתן לבבנו לאהבה וליראה את ה' הנכבד והנורא. וגם הרמב"ם אומר אותו דבר בלשון שונה, שזה הדברים הגדולים ביותר שהוא רואה בחייו, להוכיח את העם ולקרבם לאביהם שבשמים. וזו היתה עבודתו של אברהם אבינו שעליה הוא נבחר, למה הקב"ה אהב את אברהם אבינו? כי רבים השיב מעוון ואת הנפש אשר עשו בחרן. עשו? אם יתאספו כל המדענים בעולם וירצו לתת נשמה בתוך נמלה לא יכולים. אז איך כתוב שאברהם אבינו עשה את הנפש? איך אפשר לעשות? אלא מי שמשיב אדם בתשובה כמי שעשהו, כמי שילדו, זאת אומרת זו עשייה ממש. והזוהר הקדוש מסביר למה זה, בשעה שהאדם חוזר בתשובה באותו רגע נכנסת בו נשמה חדשה. ואני זוכה לראות את זה כל ערב כמעט, הפנים של אלה שמקבלים עליהם עול מלכות שמיים, אחרי הציצית מי שיסתכל טוב יראה זה אדם אחר. כמו בבר מצווה, שואלים איך בן אדם דקה לפני לא בעל חיוב, דקה אחרי בעל חיוב הזוהר אומר גם כן - נכנסת בו נשמה, אותו דבר קורה בבעל תשובה, הוא כמו תינוק שנולד. אז זאת אומרת זה דבר גדול ביותר.
ערכו של הרהור תשובה
מקטע 4 : (12:08)
היו תקופות שאמרו לי בשביל מה אתה מתרוצץ למה אתה רץ למה אתה מתעייף מה זה? אה, אנשים שמים באותו ערב אח"כ זה מורידים מתייאשים הולכים. בינתיים אתה לא במשפחה לא כלום, וככה היו "עוזרים לי" להבין את ה"טעות". אני כנראה הייתי חי בדמיונות לפי דעתם. אבל מה, אני לא התייאשתי, למה לא התייאשתי? אני למדתי מנוח ולמדתי מאברהם. מה למדתי מאברהם אבינו? אברהם אבינו ע"ה כתוב ואת הנפש אשר עשו בחרן, אז התורה מעידה עליו שהוא עשה נפשות, נכון? אבל הפרקי דרבי אליעזר אומר ששני דורות אחרי שאברהם החזיר בתשובה את כל האלפים ורבבות אף אחד לא נשאר, אף אחד, אז מה הועיל? מסכן, פתח אש"ל, פתח מלונות, חילק אוכל, כולם אמרו הזן את העולם כולו, בירכו וזה, בסוף גידלו תלתלים, קוקו, עגילים והלכו, מה יצא? התורה אומרת: לא, את הנפש אשר עשו בחרן, בשמיים הנפשות האלה שייכות לו והוא העמיד אותם הוא ברא אותם הוא עשה אותם וזה הזכות שלו והיא לא תפסק לעולם. מה שקרה רגע אחרי שהוא החזיר בתשובה הוא לא הפסיד, למה? היה אחד טובע בנהר, קפצתי להציל אותו הצלתי אותו מטביעה, ב"ה נושם עכשיו בזכות עצמו, חמש דקות אחרי זה עלה לבניין קפץ התאבד, אני הפסדתי את המצווה של הצלת נפשות לפני חמש דקות? לא הפסדתי, זה שהוא מתאבד אח"כ זה עניינו, זה חשבון חדש, אני הצלתי. שואלים: "אבל אנשים שמים ציצית ומורידים ברגע ולא נשאר לזה קיום".. וזה, שאלתי את הרב שלי, הרב הגאון הרב יהודה שפירא ראש כולל חזון איש, אמרתי לו: כבוד הרב יש נפקא מינא אם שמים ציצית או לא? הוא אמר כן לשים, אמרתי לו אבל אם זה לא נשאר ולא, אומר אפילו ישימו לרגע - תשים, ישימו רגע ויורידו - תשים, יש הרבה חשבונות בזה, ויש בהם קידוש ה', ורואים את הנפש של היהודי שהוא רוצה ומשתוקק, ואדם מקבל עליו עול מצוות, אז בשביל להבין דבר כזה אני אגיד לכם, יש זוהר הקדוש משהו מבהיל, כתוב בן אדם שעבר כל העבירות שבתורה ולא חזר בסוף ימיו בתשובה ולא הרהר הרהור אחד של תשובה - יורד לגיהינום ואינו עולה. אדם עבר כל עבירות שבתורה ולא חזר בסוף ימיו בתשובה, אבל היה לו הרהור אחד של תשובה בימי חייו - סופו יוצא מהגיהינום. כמה שנים או מאות שנים הוא יהיה שם? לפי החשבון, אבל סופו - הוא יוצא. עכשיו צאו וחשבו יהודים יקרים, אם חלילה קרוב שלנו היה נכנס לבית הכלא פה במקסיקו, והיו אומרים לפדות אותו מאה אלף, מאתיים אלף דולר, היינו משיגים? ועוד איך. היינו עושים כל השתדלות, אם לא, מוכרים בית, אי אפשר להשאיר, בפרט אם זה קרוב. אני שואל אתכם שאלה, אם הייתם שואלים בבית האסורים כמה עולה לשחרר אותו היו אומרים לכם דולר, ודאי שהייתם משחררים. אם היו אומרים דולר לא שהייתם משחררים, הייתם שואלים כמה אסירים יש פה יהודים, היו אומרים שבע מאות קח שבע מאות דולר שחרר את כולם. מי ישאיר את כל היהודים בשביל דולר? כמה זמן הם במאסר? חמש, עשר, עשרים שנה. יש לנו אחים פה במקסיקו שאם לא נגיע אליהם יכול להיות ח"ו שהם יהיו בגיהינום ולא יצאו משם לעולם. ואנחנו בדולר יכולים להוציא אותם, לא מבית סוהר, מגיהינום. אם נעשה להם הרהור, אם נחזיר אותם בתשובה - שיא השיאים, אבל אפילו הרהור אם נתנו להם, הרהור, שווה להשקיע בהרהור של יהודי? מה אמר הרב של החפץ חיים (רבי שמואל מסלנט) כשהוא כתב את הספר שמירת הלשון (החפץ חיים) הוא פחד שאולי לא, זה גדול כבד מאד הספר, זה קשה מאד לשמור על הפה, אולי בסוף לא יצא מזה נפקא מינא והוא טרח לריק, אולי יעשה את כולם מזידים אולי יקרה פה, שאל את הרב, אמר לו: אם יהודי יקרא את כל הספר שלך ובסוף הוא רק יוציא אנחה ויגיד אה, הלוואי והייתי יכול לשמור, והוא לא ישמור, הוא לא מתכוון לשמור, אבל הוצאת ממנו אנחה, כל מה שעמלת ויגעת ואספת וקיבצת את כל הפסקים ועשית ספר היה שווה. יהודי אחד רק, יהודי אחד, תמכור מאה מליון עותקים יהיה יהודי אחד, אנחה של יהודי - שווה. ואנשים שואלים שאלות מה יוצא מה נפקה מינה, מה עם פולו אפ, מה ככה, אהה התקדמתם. בואו נתחיל קודם כל עם הרהורים, בואו נגרום לאנשים להתחבר קצת, איזו זכות זאת. אמרתי באחת ההרצאות אם יש אחד יש לו ח"ו מיגרנה, אתם יודעים מה זה מיגרנה? כאב ראש חריף, יש לו מיגרנה. הוא סובל כאבים עד שהגיע למצב שהוא צריך להיות איזה יממה בתוך חושך בשביל שיירגע, פתאום הודיעו שהמציאו תרופה, מה התרופה הזאת? ריסוס - שמים את זה הלשון תסס תסס שתיים כאלה, תסס תסס, עובר הכאבים לגמרי, לא חד פעמי, בכלל הולכת המחלה, בכלל. הוא עשה תסס תסס עבר לו, באמת עבר לו, עכשיו לאשתו יש גם מיגרנה, מה אתם אומרים יגיד לה או לא יגיד לה? זאת אומרת אם הוא יגיד לה אז זה המסתבר, לא? צריך לעשות חסד, אם הוא לא יגיד לה זה רשע, מה זה, אתה יודע מישהו סובל כמו שאתה סבלת, אתה יודע מה סבלת, ואתה רואה אחד לידך סובל וזה עוד אשתך ואתה לא אומר לה? זה רשעות. נתן לאשתו תססס תססס גם אצלה עובד, נזכר שיש לו דוד, הדוד שלו גר בעיר אחרת והוא סובל גם כן שנים מהמחלה הזאת, מה אתם אומרים, יסע אליו יעשה לו תססס תססס או שלא אכפת לו? יסע או לא יסע? אם לא נוסע מה הוא צדיק או רשע? רשע. נסע אליו, תסס תססס גם הוא בריא, איזה פלא. עכשיו נשאר לו עוד, נשאר לו, והוא נזכר שיש מחלקה בבית חולים, כולם חולים מיגרנה, מה אתם אומרים יסע לשמה תסססס תססססס כל אחד או לא? אם הוא לא נסע צדיק או רשע? אתם לא עונים, רשע. יהודים יקרים, הקב"ה עזר לנו שאנחנו קיבלנו סיעתא דשמיא, יש לנו מכשיר כזה תסססס תססססס והוא עושה, עושה פלאות, קלטות וידאו, אודיו, סי. די. , די. וי. די. הכל, זה עושה פלאות. הרהור זה ודאי עושה, חיזוק זה גם עושה, וגם חרדים מתחזקים מזה, יש כאלה שאמרו לי להגיד לך את האמת מאז שמעתי את הקלטות שלך נהייתי דתי, זה אמרו לי חרדים לא אמרו לי חילונים, לא הבינו אפילו את המשמעות, מקיימים מצוות אנשים מלומדה אבל "Routine" חוזר על עצמו, אבל בלי הכרה בלי בירור בלי ידיעה מבוררת. זה בכל מקום עושה. מה צריך בס"ה? להשקיע קצת בשביל שכל היהודים יקבלו דבר כזה. בבר מצווה לשופר אמרתי שבכל יום יוצאת בת קול מהר חורב ומכרזת: "אוי להם לבריות מעלבונה של התורה", כל יום יוצאת, עד היום, כל יום יוצאת מהר חורב ומכרזת, בת קול, אוי להם לבריות מעלבונה של תורה, ואיפה הבת קול, מי שומע? אז הבעל שם טוב זצוק"ל אומר שהבת קול הזאת זה ההירהורי תשובה שבאים לכל אדם בכל יום, כל אדם יש לו התעוררויות, כל יום משהו, מראיה, משמיעה, ממחשבה. יש לו הבזקים כאלה. אבל יש כאלה שהמיסוך בלב שלהם החלב שיש להם על כסלם אפילו ההרהורים האלה לא מגיעים אליהם בכלל, אז הם לא שומעים, אז הבת קול מדברת והם לא שומעים, לא מרגישים כלום, שום התעוררות. כלום. הקב"ה ברוב חמלתו וכיוון שאנחנו כבר בסוף הדורות, אז הקב"ה מחפש עצות איך להגיע לבנים שלו ולחדור גם את החלב, מה עשה הקב"ה? חסד, הוריד את הבת קול בגשמיות והכניס אותה בתוך קלטת, זה לא הקול, זה בת קול. ובת קול גימטרייה -קלטת. נכנס, מה זה עושה? שכשבן אדם שומע את הקלטת - הרהור. את מה שהבת קול הייתה צריכה לעשות זה עושה, זה חודר גם את השומן. ואז בן אדם יותר ער לשמוע דברי תורה, יותר מבין, יותר מכבד, זה מה שהקב"ה רוצה, שכל הבנים שלו כולם יזכו מינימום הרהור, ואח"כ כל מי שיזכה יותר מזה אשריו ואשרי חלקו, מה התפקיד שלנו? לעשות כל מה שבאפשרותנו לעשות כך.
נח בונה תיבה
מקטע 5 : (06:28)
אבל יש כאלה שמתייאשים, אומרים כן אבל אתה צריך להשקיע הרבה וזה ואני לא יודע לדבר ואני לא יודע לשכנע וזה וכל מיני תירוצים של היצר הרע, אז צריך ללמוד גם מנח. מה עם נח? הקב"ה אמר לנח לבנות תיבה, כל מי שישאל אותו למה אתה בונה תיבה יגיד לו הקב"ה הולך להביא מבול בגלל שאתם לא שומרים את המצוות של הקב"ה, זהו. יש מבול. תדעו לכם אתם לא שומעים בקול ה' - מבול, טוב כמה זמן לבנות תיבה? יש זמן? אמר לו הקב"ה כן, מאה עשרים שנה, מאה עשרים שנה לבנות תיבה? אתם יודעים איזה עבודה זאת לבנות תיבה 120 שנה, טוב אבל הקב"ה מבקש מנח ונח איש צדיק, תמים, עושה מה שהקב"ה אומר, מתחיל לבנות תיבה, איפה הוא בונה? במרכז העיר, לא בשפת הים. במרכז העיר. למה? כי בלאו הכי יהיה מבול היא תתרומם איפה שהיא תעמוד, אבל לפחות צריך לעשות את זה במקום שכולם ישאלו. אז הוא מתחיל לבנות, לוקח עצים לוקח מסמרים דופק דופק דופק וחביבי לאט לאט מתרוממת התיבה. בימים הראשונים שואלים את נח "מה אתה עושה פה?" אומר אני בונה תיבה, "תיבה? איפה הים?" אומר לא הקב"ה הולך להביא מבול, "מה זה מבול?" הוא הולך לשטוף את כל העולם, "מה פירוש?" הוא אומר לא יהיה, יהיה רק מים ותיבה. כולם צוחקים "מה קרה לזה, זה הדתי זה החרדי הזה התחרפן", הוא בונה תיבה, בונה שנה, עוד שנה, מתחילים לבוא כולם עם הילדים, אומרים "בוא תראה את נח בוא", לוקחים אותם סיבוב, מה אתה עושה נח? והוא לכולם מספר אותו סיפור מחדש, אותה הרצאה נותן אותה הרצאה כל הזמן אותו דבר חוזר, "נו מה עכשיו?" הוא אומר חכו תראו אומרים לו "מתי?" חכו אתם תראו, עברו עשרים שנה כבר התביישו לקחת את הילדים, הילדים כבר התחתנו, אז הילדים לקחו את הילדים שלהם סיבוב "בואו תראו את נח, זה כבר עשרים שנה בונה תיבה, מאיים, תראו יהיה מבול, תחזרו בתשובה". ארבעים שנה כבר הנכדים באים, שישים שנה וי וי וי אש האדה? מה זה בן אדם ששים שנה דופק מסמרים? אנשים מתו כבר, איזה מבול, מתו לבד בלי מבול. והוא עוד מאיים, מאה תשע עשרה שנה, אנשים כבר לא צוחקים, מרחמים עליו. מה קרה לו? מאה עשרים שנה, מאה עשרים שנה. אחרי מאה עשרים שנה מתחיל טפטוף, יורד טפטוף, אומר להם אתם רואים? אומרים לו "מה קרה? כל שנה יורד גשם", אבל הפעם הקב"ה נותן שבעה ימים גשם, שבעה ימים, אבל עדיין לא גשם זלעפות, גשם. אנשים מתרטבים קצת ככה קצת בריכות אבל בסדר זה עוד סביר, ואחרי זה הקב"ה אומר לנח בוא אל התיבה, נח נכנס ורוצים לתפוס אותו "הלו לאן אתה הולך?", פתאום הם מבינים שיכול להיות שזה רציני, הקב"ה הודף אותם מן התיבה, התיבה ננעלת, המים מכים, וחביבי התיבה מתחילה לעלות ואנשים בלבלבלבל טובעים, נח מהחלון אומר להם תחזור בתשובה, תחזור אני אכניס אותך, תחזור, לא חוזרים. אף אחד לא חוזר. נח הנה המבול הגיע לא חוזרים בלבלבלבל, דור שלם הלך נמחה לא חזרו בתשובה, 120 שנה. אז מה יצא לנח בסוף? דיבר דיבר דיבר, נתן דרשות, אף אחד לא חזר בתשובה, אבל מה הוא הרוויח? שלפחות הוא בתוך התיבה, לפחות הוא בתיבה. ואחרי זה הוא הקים עולם חדש. אני אמרתי אני לומד מנח, אני לוקח גם כן עצים מסמרים ודופק. מה זה עצים? יש אנשים ממש כמו עץ, אתה מדבר אליו - בוק, לא מבין, מדבר מדבר מדבר - שום דבר, מה אתה דופק בו? מסמרים. כתוב "דברי חכמים כדורבנות וכמסמרות נטועים, בעלי אסופות כולם מרועה אחד נתנו", אז דברי חכמים נקראים מסמרים, אתה דופק בראש שלו מסמר, לא הבין בסדר תמשיך, כמה? מאה עשרים שנה, בשגם הוא בשר והיו ימיו 120 שנה, 120 שנה תדבר עם כל הקרשים שיש, תדפוק מסמרים, אף אחד אפילו לא ישמע לך - לפחות תיבה תהיה לך להינצל מהקור. אחרי 120 שנה לא הצלחת כלום, כלום, תיבה לעצמך עשית? שווה היה.
אברהם אבינו במו"מ על סדום
מקטע 6 : (04:52)
אומר המהרח"ו הקדוש כדאי לו לאדם לבוא לעולם הזה ולרדוף אחרי רשע שבעים שנה להשיבו בתשובה, שבעים שנה ! אברהם אבינו מתפלל על סדום ועמורה, מתווכח עם הקב"ה קצת, השופט כל הארץ לא יעשה משפט? האף תספה צדיק עם רשע? רבונו של עולם, חלילה לך שלא יעשו ממך חולין, מה זה יגידו שוטף את כל העולם מבול, שוטף דור הפלגה, מה זה הכל שטיפות? אם יש חמישים צדיקים בתוך העיר, נו התשחית? אומר לו הקב"ה לא, אם אמצא חמישים בתוך העיר לא אשחית, אז מה הוא מבין? שאין חמישים. אז הוא אומר לו ואם יהיה 45? מה פירוש 45, 9 בכל עיר בחמש כרכים, ואתה תהיה מצטרף לכל, תשעה אז יהיה, אמר לו לא, ואם יהיה 40 זאת אומרת לארבעה כרכים, אחד הלך אין מה לעשות, אבל ארבעה בכל עיר, עשרה בכל עיר? לא, ואם שלושים? גם לא, ואם עשרים? שני כרכים, גם לא, ואם כרך אחד, עשרה? אומר לו לא אשחית בעבור העשרה, יותר לא ביקש אברהם אבינו. למה? הוא ראה ששמונה צדיקים לא הצילו את כל העולם. נח ואשתו, בניו ונשותיהם היו שמונה ולא הצילו, ותשיעי מצטרף הקב"ה גם לא הועיל. שתק, ולמה צריך עשרה? למה צריך בכלל עשרה? אלא מה אומר האבן עזרא? צריך שיהיו יראים בפרהסיה, צריך עשרה בתוך העיר, לא נחבאים אל הכלים, לא בתוך הבתים, אלא יראים את ה' בפרהסיה. ואומר הספורנו, למה צריך עשרה? שיהיו מוכיחים את העיר, אם יהיו עשרה שיוכיחו בתוך העיר - אז יש סיכוי לעיר שיום אחד היא תשתנה, בעבור זה אני אקיים אותם, אם יש עשרה כאלה שווה לי להשאיר אותם, אבל עשרה. עדה אומר הספורנו, עשרה זה עדה וזה מה שצריך, אם יש עשרה בעיר - אפילו סדום, אפילו עמורה, הקב"ה מוכן להשאיר אותם. פלא פלאות. ראיתי בספר שבחי הארי ושבחי המהרח"ו, שהאר"י הקדוש אמר למהרח"ו זצוק"ל שהיה תלמידו המובהק, אמר לו שהוא יכול לגאול את כל עם ישראל, אבל הוא צריך עשרה מחזירים בתשובה, וכמה מעיד המהרח"ו שהוא השיג? – שבעה. אתם שומעים? זאת אומרת יש חשבון בשמיים, הקב"ה רוצה שיעוררו את העולם. ר' יהונתן אייבשיץ זצוק"ל אומר שעל מה חרב בית המקדש? על שנאת חינם, הוא אומר אתם חושבים ששנאת חינם ששנאו איש את רעהו שנאה פשוטה? לא. שעם ישראל נבחרים בין כל האומות שאם יש להם אסון כולם מתחברים, אם יש להם שמחה כולם עוזרים ואם מישהי יולדת כולם הולכים ומסייעים, לא, לא שנאו אחד את השני, מה היה? השנאה שהוא אומר, "שנאת חינם" שאדם היה רואה את חברו עובר עבירה ואינו מוכיחו, אין שנאה יותר גדולה מזו, שאתה יכול להביאו לחיי העולם הבא, ואינך טורח להגיד לו או להעיר לו? זו השנאה האמיתית. וכתוב במדרש "היו שריה כאיילים", מה איל זה שם ראשו תחת זנבו של חברו, ככה היו שריה כאיילים שלא הוכיחו זה את זה, כך אומר השל"ה בפתיחת ספרו. זאת אומרת, הקב"ה מצפה מאיתנו שאנחנו נעורר את עם ישראל לשוב לאבינו שבשמים, ואין ישראל נגאלים אלא בתשובה.
חוזרים בקלי קלטות
מקטע 7 : (04:21)
ואין ישראל נגאלים אלא בתשובה, רק השאלה איך היא תבוא, "כיבס ביין לבושו ובדם ענבים סותו", אומר אוה"ח הקדוש כיבס ביין לבושו יש שתי אפשרויות שתבוא הגאולה: או כיבס ביין לבושו ע"י יינה של התורה שילמדו תורה וישבו באוהלי התורה ויעשו רצון הבורא אז יגאלו, ואם לא – ובדם, ובדם ענבים סותו, הקב"ה מעמיד עליהם מלך שגזרותיו קשות כהמן ועושים תשובה. אז יש אפשרות בדרך קשה ויש אפשרות בדרך טובה, זה תלוי בנו אם אנחנו נהיה מוכנים להימסר לעבודה הקדושה הזו בשביל לעורר את אחינו בית ישראל, נוכל להיגאל בדרך הטובה, למה לחפש לנו את הדברים הקשים? זאת אומרת מחובתו של היהודי להשתדל כמה שאפשר בשביל לעשות. והיום אין שום בעיה, היום לא צריך להיות מגיד בשער ולא צריך להיות מוכיח, ולא כמו שאמר הרמב"ם שכל קהילה וכל עדה צריכה, כל עיר צריכה להעמיד עליה אדם זקן וחכם שידרוש וייתן תוכחה לבני העיר, אי אפשר בלי זה, זאת אומרת צריך לעשות פעולות בשביל שאנשים יתעוררו, והקב"ה עשה היום חסד ואפשר בקלי קלות, בזמנו אמרנו "בקלי קלטות", אנשים לא הבינו חשבו סתם אני רוצה להפיץ קלטות, בקלי קלטות אפשר להחזיר יהודים בתשובה. בכל העולם חוזרים יהודים בתשובה מקלטות, לא ראו את הבן אדם, לא מכירים, רק מהשמיעה, זה סיעתא דשמיא של כל הדור, צריך לנצל את זה. אז מה צריך לעשות? להגיע אליהם, עכשיו להגיע אליהם צריך את הקהילות הם מכירים איפה נמצאים, הקלטות יגיעו, צריך לחלק, צריך להשאיר כתובת שיוכלו לצלצל, יבקשו עוד - לתת עוד, וככה ליצור קשר ואחר כך בעז"ה לקרב אותם בעבותות של אהבה. אבל מי יכול לעשות את העבודה הזאת טוב? האברכים, בני התורה, אלה שלמדו בשביל מה למדו? הקב"ה רוצה שהאדם שלמד אל תשמור את התורה לעצמך, כי לשם כך נוצרת, אתה למדת אתה צריך להשפיע על אחרים, הקב"ה "חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר". זאת אומרת הקב"ה מבקש מכל אחד שיש בידו אפשרות להגדיל תורה ולהאדירה לעשות זאת, ובפרט מי שהוא נאמן לתורה ונמצא אצלה. אז מה צריך? לא צריך להיות עסקן ולא צריך להיות פעיל, צריך שכל אחד מה שלמד ייתן גם לאחר. אז צריכים להיות עסקנים שידאגו שיגיעו אותם יהודים יקרים שחפצים לשמוע וללמוד, וב"ה שמעתי שפה שיעורים של בעלי בתים דבר שאין כדוגמתו, ולומדים פה בלי סוף, אפילו כאלה שעדיין לא שומרים שבת באים ללמוד שעורי תורה, זה דבר מדהים. אהבת התורה שיש פה זה משהו מדהים, צריך רק לתרגם את זה לשפת המעשה, שהלימוד יהיה גם למעשה, אבל זה יכולים האברכים בני התורה לעשות, וזה חובה, חובה, כי את אחי אני מבקש, זה האחים שלנו, זה הקרובים שלנו זה הידידים זה המשפחות ואפשר להביא אותם בקלות. מה שצריך זה שתהיה התעוררות בקרב הקהל כשבראשם הרבנים לטכס עצה איך עושים ולחלק את העבודה באזורים, כל אחד לפי מגוריו, מקומו. כל בית כנסת יהיה משכן בשביל שיוכלו לבוא אנשים וללמוד, אני מאמין שיחסרו בתי כנסת כי יהיה יותר מדי אז יפתחו חוגי בית ויוכלו ללמד שיעורים בבתים עשרה מנין, פחות.
שאלה הלכתית בסוף שבוע שופר
מקטע 8 : (12:27)
ואנחנו ב"ה זכינו גם לעשות דברים נפלאים בתחום הזה של הלימוד. אנחנו לוקחים חילונים, מביאים אותם לסופי שבוע ונותנים שיעור בגמרא. לדוגמא: שניים הגיעו לבית כנסת איצקוביץ' בבני ברק, ומי שמכיר זה מקום מרכזי שכל הזמן יש מניינים, יש שם מדחן, המדחן זה מקום שמכניסים כסף בשביל תשלום חניה. ראובן ושמעון מגיעים. ראובן שם חמישה שקלים, והוא רואה ששמעון לא שם. אז הוא אומר לשמעון, שמעון אתה יודע שיש פה פקחים מסתובבים, חבל, תקבל רפורט שבעים שקל, אז הוא אומר לו – "אנחנו מאמינים בני מאמינים ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים" שר לו את כל השיר, אז הוא אומר לו חבל, תשמע ממני, חבל, אומר לו לא, יהיה בסדר. נכנסו להתפלל יצאו החוצה, יצאו החוצה מי קבל רפורט? ראובן, ושמעון שר אנחנו מאמינים בני מאמינים, לא אמרתי לך? מה מתברר? ראובן במקום להכניס את החמישה שקלים בצד שלו הוא הכניס אצל שמעון, אז ראובן קיבל את הרפורט שבעים שקל והפסיד את החמישה שקלים גם. אז הוא מתרעם על שמעון, הוא אומר אתה יודע שאתה לא קבלת רפורט רק בזכותי, אם אני לא הייתי שם את הכסף אז אתה היית מקבל אתה את הרפורט, הנה עובדה שאצלי אין אז אני קיבלתי את הרפורט. הרפורט שלך בעצם, תשלם אתה את השבעים. הוא אומר לו: אדוני, אני לא משלם אני מאמין לא משלם, אם חמישה שקלים לא רציתי לשלם שבעים אני אשלם? אז הוא אומר לו טוב אז לפחות את החמישה שקלים, חמישה שקלים בכל אופן שמתי לך במדחן. אמר לו גם חמישה שקלים לא תקבל, עכשיו יש מחלוקת מי צודק צריך לשלם או לא צריך לשלם, מה הדין? שואלים את הציבור מה אתם אומרים, כל אחד מתחיל להגיד כן חייב לא חייב, מגיע לו, מי אמר לא, מה פתאום, הניח מעותיו על קרן הצבי, ככה כל אחד אומר סברה, אחרי זה אנחנו אומרים או.קיי שמענו את כולם, יש דפים מוכנים של הסוגיות בדיוק על הנושא, יושבים אברך תופס עשרה בשולחן, עוד אברך, ככה מאתיים איש יושבים לומדים שעתיים, כל הסוגיות שנוגעות לדבר ומתפלפלים וצעקות וימינה ושמאלה ופה ושם אחרי שעתיים אומרים די מספיק, עכשיו כל שולחן נציג אחד שיגיד מה הוא אומר אבל מהגמרא, מה הדין מהגמרא, ומתחילים לעלות ואל תשאלו איזה ויכוחים, ואומר לו מה פתאום אומר לו כן, רגע רגע מה אתה אומר ראובן צודק או לא, אומר אני אומר לך שראובן מגיע לו את הכסף, בוא הנה אתה ראובן בוא, עמוד פה, ואתה הוא אומר לא מה פתאום שמעון צודק, בוא אתה תעמוד פה, עכשיו תתווכחו יאללה, שניהם עומדים אחד מציג את ראובן לפי הגמרא השני את שמעון לפי הגמרא, ומתחיל שמה ויכוחים ושואלים את הקהל מה אתם אומרים מי צודק, עושים בלגן, עושים בכוונה בלאגן, כן? ואיפכא מסתברא, והפוך על הפוך וככה ומובילים אותם ימינה ושמאלה וסותרים להם את הכל, עוד שעה בסוף אומרים את הפסק, אתם יודעים מה קורה שם? רוקדים מאתיים איש אחרי זה באהבת התורה, אין לכם מושג, אנשים שאם לא היו שומעים שיעור כזה היו מפחדים לשבת וללמוד מחפשים מתי יהיה עוד שיעור כזה, לוקחים את הדפים הביתה. אמר לי אחד דתי שהפתיע אותו פעם חילוני, אמר לו תגיד לי אם יש מקרה כזה וכזה מה הדין, אז ההוא אמר לו איזה משהו, אומר לו לא נכון, אומר לו מה פירוש לא נכון אומר לו התחיל להגיד לו גמרות, התחיל להשתגע מאיפה החילוני הזה? הוציא לו את הדף אומר לו זה למדתי בשבת, זה משהו מדהים, זה בעיה לעשות? לא בעיה לעשות, אבל צריך אברכים, צריך כמה יהודים שיהיו מוכנים לעשות, אפשר להפוך עולם ומלואו, נטו תורה, תורה בלי עסקנות, בלי כלום, תורה נטו. כל אחד קיבל מתנה מהקב"ה צריך לחלוק אותה עם החבר שלו. אז לכן מה שאני מבקש בעז"ה יתברך, אני מחר בלי נדר צריך לטוס מפה, יש לי הרצאה עוד בפילדלפיה ואח"כ בבוסטון ואח"כ בישראל, אבל בעז"ה אני בלי נדר, אשתדל לעזור ולתמוך פה כמה שיותר, ואבי רהב נשאר פה, הוא זכה להביא אותי בפעם הזאת ובעזרת ה' יתברך גם בפעם הבאה מקווים. וזה לא הוא לבדו, היו איתו עוד קבוצה של אנשים וכמה שגם שמו את הכסף, זה עלה לו שלושים ושתיים אלף דולר לארגן את הכל אל תשכחו שכולם נכנסו בחינם, אז כל ההוצאות האלה הוא הצליח ב"ה לארגן אבל מי שיכול לעזור לו יותר כדי שהוא יוכל להגביר חיילים בע"ה זה יועיל בודאי לפעם אנחנו מדברים על האיצטדיון האודיטוריום, בלי נדר, בעז"ה יתברך. אבל אני עשיתי לו תנאי לפני שבאתי הפעם הזאת עשיתי לו תנאי - אם אתה לא מחלק מאה אלף קלטות אני לא בא. והוא עמד במשימה, הוא עמד במשימה, אני לימדתי אותו איך עושים את זה. אמרתי לו מאה אלף קלטות זה לא בעיה, אתה תתרים כל יום יהודי שש דולר למשך שתים עשרה חודש, זאת אומרת ששה דולרים לחודש, כפול 12, זה שבעים ושתיים דולר, 365 איש כאלה יש לך מאה אלף, והוא גמר את זה תוך חודשיים, תוך חודשיים הביא את הקלטות, פיזר פה, חילק, חילק. נו מה הפלא שהרבה באו, יודעים מכירים שמעו, אז רוצים לראות, רוצים לשמוע מקרוב. אותו דבר, בעז"ה אם אני יוצא מפה וכבוד הרבנים הגאונים והחשובים יטכסו עצה איך עושים איך מחלקים את המשימה והמטלה, בשביל שנוכל לקרב את עמ"י אנחנו מצדנו כבר נותנים הוראה מחר לתרגם את הוידאו שלנו כולם לספרדית, כדי שתוכלו לחלק את זה פה בספרדית, ובעז"ה גם אלה שלא מבינים את השפה יוכלו לשמוע אותה, ויחלקו את זה בכמויות. יתעוררו אנשים ויפנו אותם לכתובות מסוימות ויפנו אותם לבתי מדרש שיוחלט או לשיעורים. ועוד דבר ורעיון נפלא שיש כרגע בארה"ב, יש מישהו שהקים חבורה של 3000 איש, אברכים, שהם לומדים חברותא עם אנשים בטלפון, זאת אומרת אדם רוצה ללמוד חברותא עם מישהו בטלפון, נותנים לו מספר של אברך והם כל יום או פעמיים או שלש בשבוע כמה שמסכמים, לומדים בטלפון גמרא. והוא מסבסד את כל השיחות טלפון. כל השיחות טלפון הוא מסבסד. זה הארגון שהוא הקים. ויהודים לומדים גמרא בחברותא, יש את הדף היומי ששומעים בטלפון, אבל אתה לא יכול לשאול שאלות, והוא עשה שיכולים, גם זה פה אפשר, הכל אפשר, אם רוצים הכל אפשר. זאת אומרת בעז"ה יתברך צריכים רק לקבל החלטה, ובעז"ה יתברך אני מאמין שיכולה לבוא ישועה גדולה מאד לכל מקסיקו סיטי ואח"כ זה ישליך, אני כבר יודע דבר אחד, יש יהודי שלא אנקוב בשמו, שהוא הגיע לפה מונצואלה, יכול להיות שהוא נמצא פה בקהל, והוא רצה להיכנס להרצאה ביום חמישי ולא יכול, הוא הגיע קצת יותר מאוחר ולא נכנס, הוא ראש כולל ויש לו ישיבה קטנה וגדולה בונצואלה, הוא רוצה שנבוא עכשיו לונצואלה, לברזיל, לארגנטינה לכל זה, כי הוא ראה מה שקורה פה הוא רצה שגם בקהילה יהיה, זאת אומרת מעתיקים אתכם כבר, אתם היום הופכים להיות מגדל אור, זה לא פשוט. ממני יראו וכך יעשו כתוב, ז"א זה זכות גדולה שהתגלגלה בחלקכם, מעבר לזה אני רוצה להגיד, אנחנו משתדלים בכל דרך להגיע ליהודים בכל העולם בדרכים יותר מתקדמות, ולכן עשינו את מה שפרסמנו ביום חמישי את הנושא הזה שנקרא סי.טי.וי.ג'יי שזה ערוץ לוויני שישדר 24 שעות חומר יהודי, קלטות וידאו שלנו, מרצים נוספים, רבנים, שעורי גמרא כמו שאמרתי, ילמדו ילדים, חומרים שמתאימים לנשים, הכל יהיה לפי שעות מסוימות וזה יהיה כשר למהדרין, פירושו של דבר זה יהיה מקודד, אי אפשר יהיה לראות תחנות אחרות, ומי שנכנס לזה הוא מקבל מוניטור שאין בו כלום, חוץ מהאפשרות לראות, ממיר שאין בו חוץ מהתחנה הזאת ומקודד בצורה כזאת שהוא לא יכול להשתמש למשהו אחר. והוא יקבל רק את מה שיתנו לו בתחנה הזאת, זה נקרא סי. טי.וי.ג'יי - ר"ת חרתא טי וי ג'ויאיש, זה הולך להיות מהפכה. זה מתחיל באמריקה, זה כולל מקסיקו, אח"כ אירופה וישראל, האלף הראשונים שנרשמים ישלמו דמי מנוי לחודש 18 דולר לחודש בלבד, זה מחיר של קניית ספר. או שלוש קלטות וידאו, אבל 24 שעות הוא יוכל לראות חינם, כל השבוע חוץ משבתות וימים טובים. אז בעז"ה זה יכול להיות מהפכה גדולה וזה מומלץ, הרב נתן לנו את ברכתו לדבר הזה ואנחנו יוצאים לדרך ב"ה, הרישום נמצא בעיצומו, אנחנו צריכים להגיע ל- 3500 מנויים, אנחנו מקבלים את הערוץ את הפס ויכולים כבר לשדר בארה"ב תוך תקופה קצרה מעכשיו. אנחנו למעשה פחות או יותר מוכנים, בהתחלה יהיו קלטות וידאו באופן שוטף, בכמה שפות זה יהיה, ויהיה גם ערוצי אודיו שיוכלו לשמוע באותו דבר, זאת אומרת אדם שירצה לשמוע קלטת בספרדית יוכל לשמוע בספרדית, ירצה בצרפתית אנגלית - יוכל לשמוע, יהיו ערוצים לאודיו שיוכלו גם כן לשמוע, יהיה גם מוזיקה חרדית, יהיה הרבה דברים טובים. הכוונות שלנו טובות ובעז"ה מקוים להצליח, מי שירצה בעז"ה למלא טופס היום פה יוכל להירשם כאן יש את הטפסים האלה האדומים, אני לא יודע אם חילקו לכם אבל אפשר להשיג פה בכניסה ויוכל למלא את זה, זה עדיין לא התחייבות אבל רישום, ואז בעז"ה יצלצלו אליו ויבררו את הפרטים ויסבירו לו הכל. אני מבחינתי סוגר את המסע פה במקסיקו עם כוונות טובות, בתקווה גדולה שאתם ואני ביחד נשתף פעולה ונצליח להרים את קרן התורה בעז"ה, ולעשות נחת רוח לאבינו שבשמים אמן ואמן !
יעקב שווקי אשר יאהב ד' יוכיח
מקטע 9 : (04:52)
פרידה מבית הכנסת במונסי בליווי שירו המרגש של יעקב שווקי ואת אשר יאהב ד' יוכיח
????? ??????? ????
מקטע 10 : (01:35)
מראות ממקסיקו סיטי
חוויות לאחר ההרצאה
מקטע 11 : (01:52)
חוויות לאחר ההרצאה
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות