טוען...

סיקור שבת 'שופטים'

במחיצת כבוד הרב שליט"א בעיר התורה והחסידות בני ברק

  פורסם בתאריך: 10.09.2024, 16:10 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור פרשת ואתחנן תשפ"ד (קישור). 

סיקור פרשת שופטים ה'תשפד במחיצת הרב שליט"א בבני ברק

ב"ה בני ברק לבשה חג! לקראת בואו של כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א ושבתו בשבת בעיר התורה והחסידות, שמחה והתרגשות גדולה בקפז'!!

בערב שבת ב"ה כבוד הרב שליט"א מסר 2 שיעורים מסדרת 'לאורם נלך' על פרשת שופטים; לאורם נלך - חלק א'.

'אמונת חכמים'

מהי אמונת חכמים? - התבטלות מוחלטת. ישנם מעט אנשים שזוכים לאמונת חכמים. יש אנשים שלומדים ותוך כדי הלימוד הם נתקלים בעניין שלא ידעו קודם לכן והם אומרים "אה... את זה לא ידעתי" וכי את כל שאר התורה אתה יודע?! על זה נאמר: "אִישׁ בַּעַר לֹא יֵדָע וּכְסִיל לֹא יָבִין אֶת זֹאת" (תהלים צב, ז) מה זה "בַּעַר"? "בעירא" = בהמה. והכסיל מה הוא אומר? – "וּכְסִיל לֹא יָבִין אֶת זֹאת". "רק אֶת זֹאת" הוא לא יודע! וכי את שאר חכמת התורה אתה יודע?!

גדולי ישראל בקיאים בתורה הקדושה! אז כשיש לאדם קושיה על אמרותיהם האם הוא מבין את כל התורה כולה שיכול להגיע לסוף דעתם?! ישנן הרבה חכמות בעולם אבל כדי שהחכמה תתקיים היא צריכה לעבור דרך בשר ודם ולכן צריך שלאדם יהיה רב ולא כמו שאומר פלוני: "אני לא צריך שום רב, יש לי ספרים ואני לומד לבד ומבין לבד..." ובכך הוא מרשה לעצמו לחלוק על גדולי ישראל... (רח"ל)

כבוד הרב סיפר על אבא של אלחנן מאמו הי"ו שיש לו אמונת חכמים חזקה; היתה לו סוכרת (ל"ע) והוא הלך פעם אחת להרה"ג הרב חיים קנייבסקי ע"ה זצוק"ל בכדי להתברך. 

מאז, הוא לא דואג וגם אם הרופאים מלחיצים אותו הוא לא מוכן להקשיב! למה? - "יש לי את הברכה של הרב חיים קנייבסקי ע"ה!" אפילו כשזה היה יכול להגיע למצב חמור ל"ע הוא נשאר באמונתו בברכת הצדיק.

שיעור נץ -

נאמר בפסוק: "נָקִי יִהְיֶה לְבֵיתוֹ שָׁנָה אֶחָת וְשִׂמַּח אֶת אִשְׁתּוֹ אֲשֶׁר לָקָח" (דברים כד, ה) מדבר על חתן טרי שבשנה הראשונה לא יצא למלחמה ויהיה נָקִי לְבֵיתוֹ שָׁנָה אֶחָת וְשִׂמַּח אֶת אִשְׁתּוֹ.

כי אם יש לאדם אשה טובה - אז הוא יכול להיות רגוע. ואם ח"ו יש לאדם אשה רעה? - אז גם זה טוב! כי על ידי זה יזכה לגן עדן!! כי את הגיהנם הוא כבר חווה בעולם הזה... וגם אם יש לאדם אשה רעה, שיבדוק את עצמו: אולי זה בגללו?

וכבוד הרב שליט"א נתן 2 דוגמאות:

1. על רבי חייא שהיה אוסף דברים יפים לאשתו ועוטף כמתנה! למרות שהתנהגה אליו ברשעות... וכששאלוהו: מדוע? הוא השיב: שדי לו בזה שהיא נותנת לו ללמוד תורה, מגדלת ילדיו ומצילה מן החטא...!

2. ועל רבי יוסי שהיה קורא לאשתו "ביתו" = הבית שלו. כיון שהאשה היא עיקר הבית.

ובמה נשים זוכות לחיי עולם הבא ותחיית המתים? – בזה ששולחות בעליהן וילדיהן ללמוד תורה וממתינות להם שיחזרו. כי הנשים הן אלה שבדרך כלל נמצאות עם הילדים ומהן הם מתחנכים בדרך התורה הקדושה. כנאמר בפסוק: "כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל" (שמות יט, ג) פירוש: שיש לומר קודם כל לְבֵית יַעֲקֹב שאלו הן הנשים והנשים הן אלה שיגידו לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל - לבניהם.

מצות כיבוד הורים;

נאמר בפסוק: "כַּבֵּד אֶת אָבִיךָ וְאֶת אִמֶּךָ" (שמות כ, יא) למה הקדימה התורה אָבִיךָ? - זאת מכיוון שהילדים מכבדים יותר את האמא, כיון שהם רואים רואים באמא אות אמון והם נמצאים איתה רוב הזמן ויונקים ממנה את ידיעותיהם. 

וכך כבוד הרב שליט"א ציין שאת רוב ההשפעה שלו קיבל מאמא שלו, מרת רומיה ע"ה וסיפר: שאמו היתה ממתינה לו שיחזור מבית הספר ושואלת אותו: "יא איבני! מה אתה רוצה לאכול?" והיתה מגישה לו אוכל, ויושבת איתו... ותוך כדי האוכל היא היתה מספרת לו על עדכונים וחדשות ששמעה. אם צריך - גם מזהירה ומוכיחה...

כבוד הרב סיפר בקצרה על חייה של אימו ע"ה שלמרות שגדלה יתומה, היתה הולכת לקבר של רבי שלום שבזי זצוק"ל ומתפללת. וכשהיתה שם, מחמת העוני - היתה אוכלת את האזוב שהיה שם (ל"ע). 

כבוד הרב אמר שיש בשופר את סיפור חייה של אימו ע"ה שאורכו בערך כ-5 שעות. [קישור]

אימו של כבוד הרב שליט"א היתה מכינה עיסה של 6 קילו להכנת לחוח ובנוסף הייתה מכינה סחוג, חילבה וכו'... וכך כל מי שהיה נכנס לביתה לא היה יוצא מבלי לאכול! ובגלל מה שעבר עליה בילדותה היא היתה מאוד רגישה לזה ודואגת לאחרים בהכנסת אורחים מופלאה ביותר!

אמירת תהילים ע"י התשב"ר הי"ו 

וחלוקת פרסים יוקרתיים למצטיינים – אשרי התורמים לכך וישר כוח להורים ולתלמידים הטורחים להגיע גם בשבתות הקיץ החמות ובמשך כשעה וחצי! כדי לקרוא תהילים להצלת עם ישראל, גאולה, רפואה ותשובתן המהרה - אמן! (קישור ל-3 הפרקים, לכתבהותרומה ישירה.) ולאחריהם נקראים שמות התורמים במתינות וזעקת התשב"ר: 'אמן!' בוודאי עולה לכסא הכבוד.

- שיעור לפני מנחה -

מאמר: "בֵּן סוֹרֵר וּמוֹרֶה" (דברים כא, יח) [מהספר 'תורת חסד' חומש דברים, באדיבות הרב אליהו אילן חנן שליט"א, דוגמא לכתבה... דוגמא להרצאה...]

"בֵּן סוֹרֵר וּמוֹרֶה" - מה הסיבה שבגללה לא מגיע לו חיים וממיתים אותו במיתה הכי קשה! סקילה? - כיוון שאולי בעתיד הוא יהיה זולל וסובא (רח"ל) אוכל בשר, שותה יין, לא מכבד את הוריו. אולי יגדל להיות גנב או רוצח... אבל אז מה אם הוא יהיה כנ"ל? למה שופטים אותו על מה שיהיה?! [ועוד כמה שאלות יפות!]

חלק מהתשובות: 

לפני גיל 13 - לילד יש רק יצר רע! ומהו יצ"ט ויצ"ר? (לפי רבינו בחיי זיע"א) היצר הרע = המידות הרעות והתאוות. היצר הטוב = השכל. וברגע שמגיע לגיל 13 - נכנסת בו דעת! וביום הזה, יום הבר מצווה היצר הטוב שולט לבדו.

לכן, אם כבר מהגיל שבו הוא קיבל את הדעת הוא ח"ו נוהג בדרך קלוקלת ושוקע בתאוות שלו מבלי לשום בליבו את תחנוני הוריו שיתקן דרכיו... אז נראה שאין לו תקנה שהרי מה שמעניין אותו אלו רק התאוות שלו. [דהיינו שהולכים לפי ההתחלה...] לכן עדיף להרוג אותו עכשיו כשהוא בגיל 13 ו-3 חודשים!!! כדי שלא ירבו לו העוונות והמוות יכפר לו על עוונותיו ואז יזכה בעולם הבא לקרבת א-לקים בדרגה מסוימת (שאיתה נפטר) מאשר שיקבל ח"ו גיהנם.

כבוד הרב סיפר שהציע לנער שנהיה כבר בן 13 - גיל בר מצווה (השבוע, בירושלים): 'לגמור את הש"ס!' (גרסא...!! כברכת הרב חיים קניבסקי זצוק"ל והרב אהרן שטיינמן זצוק"ל ועוד...) ולאחר שבוע אכן שמע שהנער גורס כל יום 7 דפים!! וזאת דוגמא לנער שכבר בגיל בר מצווה מתחיל בדרך טובה ומתייחס ברצינות לדברים שאומרים לו ובעזרת השי"ת יזכה לעלות במעלות התורה והיראה.

וכתוב אצל בן סורר ומורה: "וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ וְכָל יִשְׂרָאֵל יִשְׁמְעוּ וְיִרָאוּ" הרי שהתורה מצווה שכל ישראל יראו מהשי"ת ולא רק הבנים 'בן סורר ומורה'.

מנוע - כבוד הרב המשיל על התקדמות ברוחניות כמו מנוע שנוסע... שבעולם הזה יש התנגדות ואפילו של האוויר בנסיעה, אבל בעולם הבא אין שום התנגדות. לכן כאן שזה עולם העשיה צריך להלחם להתקדם בעבודת השי"ת אבל 'שם' בעולם הבא שמקבלים שכר האדם עולה בעולמות העליונים לפי זכויותיו! וככל שירבה בהן יעלה יותר ויותר!! ואם יזכה לזכות את הרבים... (קמפיין שופר גדול!) כדוגמת התנא רבי חייא זיע"א שהיתה לו קתדרה שעולה לבדה מאליה בלי סיוע מהמלאכים!!

והנשמה ירדה לעוה"ז כדי שלא לאכול 'נהמא דכיסופא' – לחם של בושה ולמה הקדוש ברוך הוא ברא בושה? – כי המטרה היא: 'לתת ולא לקבל!'

כנאמר בתורה: "וְהָלַכְתָּ בִּדְרָכָיו" (דברים כח, ט) ולימדונו חז"ל: שהאדם צריך להדבק במידותיו של הקדוש ברוך הוא. הקדוש ברוך הוא לא מקבל אלא רק נותן ונותן. כך גם האדם צריך ללכת בדרכיו ולתת לאחרים.

כבוד הרב שליט"א נתן דוגמא על שמואל הנביא שהיה רק נותן ולא היה מקבל ובכל מקום שהיה הולך הציוד שלו 'ביתו' היה עמו, לעומת נביאים אחרים שנהנו מאחרים כדוגמת אלישע הנביא זיע"א.

וכאשר האדם עמל בעוה"ז להתגבר על יצרו – אז הוא מקבל שכרו בעוה"ב בלי בושה!

ובהקשר לימי ראש השנה או יום הכיפורים, נאמר: "בָּנִים אַתֶּם לַה' אֱ-לֹהֵיכֶם..." (דברים יד, א) שגם הבנים יהיו נידונים עכשיו... ואפילו שהקדוש ברוך הוא אוהב אותנו! ואנחנו בניו, ח"ו גם יכולים למות מהחטאים. שהרי הוריו של הבן הסורר ומורה גרמו למותו בכך שהתריעו והעידו על התנהגותו.

סעודה שלישית – (לתרומה ישירות דרך אתר שופר - לחץ כאן)

אברהם אבינו ע"ה עשה סעודה גדולה לבן שלו, יצחק אבינו על שגמל אותו, כנאמר: "וַיִּגְדַּל הַיֶּלֶד וַיִּגָּמַל וַיַּעַשׂ אַבְרָהָם מִשְׁתֶּה גָדוֹל בְּיוֹם הִגָּמֵל אֶת יִצְחָק" (בראשית כא, ח) ויש כמה דעות באיזה גיל יצחק היה בסעודה הזאת? יש אומרים בגיל 8 ימים, ונרמז במילה "הִגָּמֵל" – ה (5) ג (3) ביחד ח (8). יש שאומרים שבגיל שנתיים כשהוא נגמל מחלב אמו, כמו שמואל הנביא ע"ה שהוריו העלוהו למשכן לעבוד לפני השי"ת. דעה נוספת אומרת שבבר מצווה שלו הוא עשה את הסעודה גדולה! ולמה סעודה ושמחה כזאת? - בגלל שהוא נגמל מהיצר הרע שלו! שכל האבות; אברהם, יצחק ויעקב נגמלו מיצרן הרע!!

וכל מקום שכתובה בו 'גדול' הכוונה ש: 'גדול העולמים נמצא שם!' כמו בסעודה הגדולה של אסתר המלכה שעשה אחשורוש "וַיַּעַשׂ הַמֶּלֶךְ מִשְׁתֶּה גָדוֹל" (אסתר ב, יח) למרות שהמשתה הראשון שבתחילת המגילה היה הרבה יותר גדול!! אלא, כנ"ל שהקב"ה היה בסעודה הזו! ודוגמאות נוספות...

[המאמר ע"פ הספר תורת חסד 'בר מצוה']

הרי שגיל 13 זאת ההתחלה! ולפי ההתחלה כך נמשכים כל החיים.

אז כבוד הרב סיפר סיפור: שהיה רב אחד, צדיק, שהיה חייב חוב גדול לפריץ על שחכר הפונדק ולא שילם בחלוף השנה. וכעונש הפריץ הרשע זרקו למרתף וציוה לעבדיו שלא יתנו להם לחם ומים!! כדי שרח"ל ימותו ברעב ובצמא.

אך, אחד ממשרתיו של הפריץ חמל עליהם ודאג להם לאוכל ולמים כל יום! מבלי שאף אחד ידע. ובמרתף נולד לו ילד יפה עיניים עד שאורו הבהיק! ואז לפריץ נודע על הנס! שהם חיים כמה שנים!! ונולד להם בן. ולפריץ לא היו ילדים אז הוא חמד בילד של הרב. הפריץ הגיע לרב ואמר לו: 'תקשיב. נכון, א-לקים שמר עליך עד עכשיו. אבל, אני יכול עכשיו להרוג אותך ואת כל המשפחה שלך אך אם תיתן לי את הבן שלך במתנה - אני אוותר לך על החוב ואפילו אתן לך בית מרזח במתנה!'.

הרב הבין שכלתה אליו הרעה ואין לו מה לעשות מלבד למסור את בנו לפריץ. וכך הבן הזה גדל אצל הפריץ שהזהיר את כל עבדיו ומשרתיו: 'לא לגלות לתינוק שהוא יהודי!'. 

התינוק גדל ונהיה לנער חכם וחריף בשכלו ועלה בחכמתו על כל מי שלימד אותו. והנה, חודש לפני גיל 13 חלם על אבא שלו במשך כל לילה שבחלום האב מגלה לו: שהוא יהודי!!! ושהוא בן 13 עוד מעט ועליו לעזוב את הפריץ וללמוד תורה ולקיים מצוות: "יש לך נשמה מאוד גדולה וקדושה ואתה בן של משפחת צדיקים!"

הנער לא האמין... - "וַחֲלֹמוֹת הַשָּׁוְא יְדַבֵּרוּ" (זכריה י, ב) חשב. אבל, מיום ליום החלום נהיה יותר מפחיד! עד שבליל הבר מצווה שלו חלם שהאבא כבר מכה אותו וכתוצאה מזה הנער התעורר בוכה!! 

בחלום האבא אמר לו: שיברח למהר"ל מפראג ושילמד אצלו תורה ואכן כך עשה. מאז גיל 13 הוא גדל בתורה עד שנהפך להיות מקורב מאוד למהר"ל מפראג ונהיה שם לרב ועילוי גדול.

ושמו בישראל: רבי שלמה אפרים בעל הכלי יקר זיע"א!!!

הסיפור מראה שבעצם גיל 13 הוא ההתחלה ומגיל זה האדם יכול לעלות ולהצליח.

ואז... בסיום הסיפור הנפלא, אחד מילדי התשב"ר הי"ו הרים אצבעו וכשקיבל רשות סיפר: שהוא מכיר את הסיפור הזה!

והרב שליט"א כל כך התפעל ממנו ומגבורתו שלמרות שהכיר את הסיפור שתק לאורך כל דברי הרב שליט"א ולא הפריע כלל! ואז ביקש הרב מהילד שיספר עוד סיפור שקרא וכך הילדים התחילו לספר סיפורים מעצמם (על המהר"ל מפראג – שהציל את ישראל מעלילת הדם של הכומר הרשע, הנס הנוסף שפעל המהרש"ל אחרי שהחיה מת ששר השכחה ישכיח הנס מכל תושבי העיר ועוד...) כשהרב שליט"א מקשיב להם ברצינות מדהימה! ומפרגן להם במילים חמות וטובות! 

ואכן, כבוד הרב חילק להם, כהבטחתו בסעודה, במוצאי שבת קודש מיד לאחר ההבדלה – פרסים! לשמחת ליבם של הילדים.

בברכת שבוע טוב! להתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבעל"ט.

תזכורת: בניני האומה!!

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 16.10 13:18

    ב"ה איזה שיעורי בוקר - מתוקים מדבש! ואיך הרב עוזר לנו להתבונן, שנזכה ללכת בדרך האמת כמו שצריך ושלא נזלזל בתפילה ובעבודת השי"ת כי אחרת איתם באים היסורים ח"ו שמטרתם להאיר את עיננו לתקן וללכת בדרך הישרה אז כמה יקר וחשוב לכבד את השיעורים המחזקים של הרב שלא נשלה את עצמינו שאנחנו הולכים עם השי"ת כמו שצריך ולזכות ליישם בעזרת השי"ת (אמן). (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ק''א 15.10.2024, shofar.tv/videos/17457).

  • 15.10 19:14

    שלום כבוד הרב ב"ה רציתי לספר על נס שארע אתמול היה בבית הפסקת חשמל שלוש שעות בערך (ל"ע) התקשרנו לטכנאי שיבדוק את הענין, הטכנאי הגיע ובדק את לוח הבקרה ראה ואמר: 'שהלוח שרוף וחייב להחליף אותו דחוף!' והוסיף: 'שנצלנו בנס! כי היה יכול להיות הרבה יותר גרוע (ח"ו) אם היינו מחכים עוד קצת - היתה יכולה להיות שרפה!'. וברוך ה' ניצלנו משרפה!! ממש שמחנו ושרנו מלראות את יד השי"ת ואני מאמינה ויודעת שזה בזכות 2 מטרים שלקחתי על עצמי (קמפיין שופר גדול), תודה לקב"ה שהציל אותנו ותודה לכבוד הרב על הזכות לקחת חלק בבנית בית מקדש מעט לכבוד השי"ת ולהרבות בזכויות. (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

  • 15.10 12:47

    שלום הרב הייתי בבית חולים מאושפז 6 ימים (ל"ע) ב"ה בירכת אותי ובזכות הברכה שלך השתחררתי באותו יום תוך כמה שעות! תודה רבה לרב שאהוב למעלה ולמטה תודה רבה.

  • 15.10 10:17

    פשוט אין מילים! התרגשות❤️ הלם💖 לא משנה מה נכתוב זה לא יוכל לתאר את התודה שאנו רוחשים! תודה לבורא עולם על הארגון הנקרא 'בצדקה תכונני'❗ (shofar.tv/videos/11023) תודה לעומדים בראש העמותה הי"ו שעד השעות הקטנות של הלילה נוסעים ומחלקים את הסלים המלאים כל טוב! בין הבתים... ! אין מילים שיוכלו לתאר ולהסביר את השמחה ורגשי התודה! פשוט אין! מראש השנה ועכשיו לקראת חג סוכות הבעל"ט בעזרת השי"ת🤗 תודתינו נתונה כמובן גם לתורמים הנדיבים שתרמו בעין יפה ובזכותם בתינו התמלא בשפע של מצרכים בשר ועופות ועוד בונוס כרטיס קניה ואיך לא גם כמובן עלון שבועי😀 ('שלח לחמך') יה"ר שהשי"ת ישפיע עליכם ועל כל העוסקים במלאכת הקודש שפע וברכה עד בלי די! שתמיד תהיו מהנותנים ולא תזדקקו לעולם למתנות בשר ודם! תמיד יהא ביתכם מלא מידו הרחבה, והמלאה מאוצר מתנת חינם!🤗 חג שמח וכשר😊 (אמן) מוקירים😇מעריכים☺️ מתרגשים ושוב תודה! 😌.

  • 14.10 17:52

    כבוד הרב הקדוש, תודה רבה על הזכות הגדולה שב"ה היית סנדק היום בירושלים הבירה וזיכית אותנו לעלות, תודה תודה ושוב תודה.

  • 14.10 09:56

    שלום וברכה לרב היקר, הנכד של אחותי (שהרב היקר בירך בערב יום הכיפורים), ב"ה שוחרר היום לביתו. שוב תודה לרב היקר על הכל!!!

  • 14.10 09:55

    ערב טוב, ב"ה אנחנו רוצים לשמח את כבוד הרב שליט"א ולבשר שהקב"ה קיבל את הברכה של כבודו. בירכת שלשום את הבחור שהכישו נחש ארסי והיה בכלל סכנה (ל"ע), והיום באורח נס הוא שוחרר לביתו ולמשפחתו לשלום. תודה רבה לה' יתברך ולכבוד הרב שמפעם לפעם אנו למדים כמה הוא אהוב וחביב בשמים וברכותיו נושאות פרי. ויהי רצון שימשיך הבורא יתברך לקבל ברצון את תפילותיך לטובה ולברכה!!! (אמן).

  • 14.10 09:55

    כבוד הרב שליט"א שבוע טוב ומבורך השיעור הבוקר (בלי תפילה לא מקבלים - חלק צ''ט 13.10.2024, shofar.tv/videos/17453) היה בול על כבודו, מפני שרואים בחוש איך תפילותיו מתקבלות במרום ברוך השם. מאות נסים אם לא אלפי נעשו על ידי כבודו. אני אחד מהם ברוך השם 🙏 (כדור בראש מטווח אפס 19.01.2023, shofar.tv/videos/15518) שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א עמוד התשובה והשמחה של עם ישראל ✨.

  • 10.10 21:44

    לכבוד הרב. ב"ה רציתי לספר על הניסים. ב"ה אני מחתנת את הבן עם בת למשפחה שכרגע אוכלים מהכשרויות בחוץ (תעשייתי...) והייתי מוכנה לשלם לבד על הכשרות קפז' (עם הצוות של יונה) למרות שהמשכורת נעה בין כ-500 ל-2000 ש"ח (תלוי בהפסדת ימי עבודה). וזאת לאחר שקבעו כבר באולם אחר ושילמו 4000 מקדמה! ב"ה הם הסכימו לעבור ל: בלו קאסל שמחיר המנה עלה מ- 180 ל-240 ובתנאי שאשלם את תוספת המחיר על הכשרות והסכמתי - פשוט תליתי בטחוני בהשי"ת. החתונה מתקרבת ופשוט אמרתי לבורא עולם: 'השם! השתדלתי בענין הכשרות, אין עלי כסף, תעזור לי!' כיומיים אחרי מתקשרים ואומרים: שמכניסים סכום כסף שמכסה את הכשרות ומעבר!! לאחר מכן , דיברתי עם איתן ואשתו הי"ו אנשים נפלאים, לגבי הקייטרינג לשבת חתן, כשרוב הכסף הקודם אזל כמעט, עזרתי גם לבן ברהיטים ועוד. וכשבדקת מה אפשר להוריד, לבטל ולהוזיל, כדי שאוכל לעמוד בתשלום של הקייטרינג, התקשרו מ: 'שופר' - ארגון להפצת יהדות ידעתי שזה לתרומה ואני משתדלת לתרום לשופר, בלי נדר. הפעם אמרתי: 'יש הרבה הוצאות על חתונת בני לבד! איך אתרום עכשיו?!' תוך כדי, פשוט אמרתי: 'מפה תבוא הברכה!' עניתי ותרמתי לקמפיין (שופר גדול) 3,600 ואחרי כשעתיים קיבלתי שוב פלאפון שהועבר לחשבוני סכום כפול מהפעם הראשונה! כך שזכיתי לשלם על הכשרות בחתונה והקייטרינג לשבת חתן כ-40,000 מזומן! גם לעזור לבני החתן וגם לתרום ברוך השם 10,200 ש"ח לקמפיין של כבוד הרב. וחשוב שאנשים ידעו, מה הזכות שמקפידים בכשרות המאכלים ומה הזכות לתרומה לקמפיין ובכלל מה הזכות הגדולה של כל מה שקשור לפעילות של כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א. ובנוסף, האולם הקודם ויתר לבני על המקדמה! וחשוב שידעו גם מה הזכות בביטחון בהשי"ת, כפי שהרב מלמד אותנו. וב"ה זה משפיע עלינו מאד. (משלימים את מהפכת התשובה charidy.com/shofar.tv).

  • 10.10 20:23

    כבוד הרב, ערב טוב, אשמח לשתף, היום היה לי כאב בטן חזק (ל"ע) והיה לא כל כך טוב בבטן... וב"ה התחלתי לשיר: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) והכאב עבר לגמרי! ישתבח שמו. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 [email protected]

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים