טוען...

סיקור חג השבועות

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיה"ק תובב"א

  פורסם בתאריך: 16.06.2024, 17:28 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור פרשת 'במדבר' תשפ"ד (קישור). 

סיקור חג השבועות ה'תשפד במחיצת הרב שליט"א בירושלים

שאלות:)

 

1. מה עשה השיר "עבדו..." לתינוק שלא מפסיק לבכות?

2. למה זכתה חנה הנביאה ע"ה לבן רק אחרי שהתפללה במשך 19 וחצי שנה?

3. מדוע התפלל אליעזר עבד אברהם אבינו ע"ה למציאת זיווג ליצחק?

4. למה התחתן הרב טוביה וייס זצוק"ל עם אשה מלאה פצעים?

5. האם יש להסכים לשידוך הראשון שמציעים?

6. שמעתם פעם על אשה שהתחתנה בגיל 86 עם איש עשיר?

7. מה סוד הצלחה של כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א?

8. מדוע אסור לאדם להתיאש? - מעשה ברבי יעקב גלינסקי זצוק"ל.

9. לקינוח, חידוש שלא תשכחו כל השבוע!

אז יאלל'ה מתחילים, תחזיקו חזק!

לפירוט הלו"ז, ראה כתבה: סדר זמני תפילות ושיעורים קפ"ז ירושלים ברחוב מיכלין 20

הסיקור:

לפני תחילת השיעור שתף אותנו כבוד הרב שליט"א שזוג הורים סיפרו: 'שכמה ימים כבר התינוק בוכה ולא מפסיק והם לא יודעים מה הבעיה...?

הרב ענה: 'שירקדו וישירו "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" תהלים ק, ב) במשך רבע שעה... 

ובאמת עשו כדברי הרב ואחרי שרקדו יצא פתאום מבין אוזני התינוק מוגלה שממנה הוקל מצבו והתרפא. 

מדהים! מה השמחה עושה.

[נ.ב. ב"ה מעשים רבים מתפרסמים במדור 'הכרת הטוב']

מדוע התפלה שתפללה חנה הנביאה ע"ה רק אחרי 19.5 שנה היא זו שגרמה שתוושע בשמואל הנביא ע"ה?...

התשובה היא: שחנה עד אז סמכה גם על זכויות של בעלה אלקנה ע"ה שבעבורם היא תוושע. אך כשהבינה: שבעלה כבר התיאש והשלים עם המצב! [כי הרי אמר לה: "וַיֹּאמֶר לָהּ אֶלְקָנָה אִישָׁהּ חַנָּה לָמֶה תִבְכִּי וְלָמֶה לֹא תֹאכְלִי וְלָמֶה יֵרַע לְבָבֵךְ הֲלוֹא אָנֹכִי טוֹב לָךְ מֵעֲשָׂרָה בָּנִים" שמואל-א א, ח] אז בכתה מעומק ליבה להשי"ת שרק הוא יכול לעזור לה ואז זכתה לשמואל...

כאן שוב פנה הרב שליט"א לרווקים: 'נו, יש לכם אפשרות לעשות כמו חנה ובעזרת השם תזכו לזיווג!' (אמן)

[נ.ב. אלקנה ושתי נשיו חנה ופנינה (קטע מרטיט)]

חצות – 

לימוד בחצות זה (חג השבועות) היה שונה משאר לימוד חצות בה הסתופפו בדרשה עוד יהודים יקרים שבאו לשמוע מדרשותיו של כבוד הרב שליט"א...

אליעזר עבד אברהם אבינו ע"ה הולך למצוא אשה ליצחק אבינו ע"ה ומתפלל להשי"ת: 'שיעזור לו!' 

ונשאלת השאלה: 'הרי יש לך את הבחור הטוב בעולם! שיש לו עושר גדול!! מדוע אתה מתפלל כל כך? הרי כולן ירצו אותו...!

אלא, ידע אליעזר: שהאדם צריך לדעת שגם אם נראה לו שיש לו הכל, אך אם אין לו את הקב"ה - אין לו שום דבר!...

בהמשך לענייני שידוכים, הביא הרב שליט"א את המעשה הנורא של הרב טוביה וייס זצוק"ל שהתחתן עם אשה מלאה פצעים (ל"ע) וזאת כדי לא לפגוע בבת ישראל...

[נ.ב. ראה בלוח שנה, תשפג, הרב שליט"א בשלחן הכבוד עם הרב טוביה וויס זצוק"ל (עמוד 16)...]

הוסיף הרב: שאין לאדם לדחות שידוך לפי הרגשתו והבנתו הראשונה...

שואל: אם כן האדם צריך כבר בפגישה הראשונה להסכים...?

הרב: יש לאדם לעשות את בחירותיו מטעמים האמיתיים ורציניים 'למה לדחות שידוך?' ולא כמו שהיום מבקשים שידוך לא מציאותי...

בהמשך לשיחה זאת שצריך לתלות הכל בהשי"ת...

שאלו כמה מהמשתתפים שאלות והרב ענה להם על כל השאלות בענוה ובטוב טעם...

ולסיכום הרב אמר: שהשי"ת רוצה מהאדם שלמות! ועל מה שלא עשה – יענש (רח"ל) כי לא באנו פה לעולם לעשות משחקים, אלא לעבוד את השי"ת...

בסיום הדרשה ניגשו השואלים והודו לרב שליט"א על השיעור.

צהרים - 

בשיעור זה הרב דיבר על מעלת התפילה והביטחון... 

מסופר על אשה בת 86 שזכתה להתחתן עם אדם עשיר! וזה מכיון שהתפללה באמת להשי"ת (בעמוקה בציון התנא ר' יונתן בן עוזיאל זיע"א...) להבדיל מסתם אדם צעיר המתפלל לזיווג ופעמים שתולה ביכולתו וכשרונותיו שימצא את הזיווג אך זו האשה לא היה לה במה לתלות אלא בהשי"ת כי אחרי הכל היא בת 86! ולכן נענתה תוך 3 ימים!... 

[נ.ב. סרטון: התחתנה בגיל 40!]

וא"כ אדם צריך לבטוח שהשי"ת דואג ונותן לו מחסורו ואם הוא יבטח באמת - הוא ישיג את מבוקשו...

כמו שביקש הרב שליט"א מאלחנן (הצלה, קישור לשיעוריו...) שיתקן לו דבר מסוים ואלחנן השיב: 'שהחברה לתיקון - לא יכולים לתקן את זה עכשיו!' 

הרב השיב לו: 'תבטח בהשי"ת במאה אחוז (100%) - וזה יקרה!' 

ובאמת הוא קיים את דברי הרב ודיבר עם האנשים בביטחון כבעל הבית והתשובה היתה: 'זה כבר מוכן...!' - איזה פלא!

הוסיף הרב: 'שכל הצלחתו הגדולה היא בגלל שהרב בוטח בהשי"ת באמת...

כי למלא אצטדיון את האצטדיון טדי הראשון (היסטוריה...) והשני (מוחאים כף / מצעד הענוה...) באופן מלא של 17,000 אלף איש ביום אחד ועוד 4,000 שחיכו בחוץ שעד לפני יום האירוע נמכר רק כאלף וקצת לכך צריך ביטחון אמיתי....

[נ.ב. עמוד מתוך גליון גנזי המלך מספר 117]

בקיצור, האדם צריך לתת להשי"ת לנהל לו את החיים ולא הוא לעצמו.

אחר הצהריים -

זהו סיפור שאסור לשוכח!

הרב יעקב גלינסקי זצוק"ל בעוברו את הקשיים שהיו לו בסיביר שהיא גיהנם עלי אדמות בטח בהשי"ת שיוציא אותו משם... וכך היה נגמרה המלחמה והוא יצא משם. אך לתדמהתו גילה: שאין לו כבר משפחה (ל"ע) היטלר - ימח שמו וזכרו! הרג את כולם (הי"ד)

 ..."הרגשתי שבור ורצוץ לא רציתי לחיות! לא היה לי עבור מה לחיות" אמר הרב גלניסקי: 'נכנסתי להחזון איש זצוק"ל וסיפרתי לו מה שעבר עלי...'

אמר החזון איש: 'כמו שאשה שאיבדה את ממונה במקום שרובם גוים שבסתם מקרה - שייך הכסף למוצא. כיון שהאדם מתיאש מהאבדה. אך במקרה של אשה זו, אין יאוש! כי היא אינה הבעלים כי אמרו חז"ל: 'מה שקנתה אשה - קנה בעלה!' וכיון שבעלה לא ידע מהאבידה ועדין לא נתיאש, הכסף לא שייך למוצא ופסק רב העיר שיחזירו לאשה. 

כך האדם בעולם הזה, הוא אינו יכול להתיאש! למרות כל הקשיים כיון שהוא לא הבעלים על העולם. יש בעלים אחד והוא אדון הכל...! - מתוק מדבש שיחתם של חכמים!

[לכתבה: יום השנה להרב יעקב גלינסקי זצוק"ל ראש ישיבת נובהרדוק...]

לאחר ההבדלה שיתף אותנו הרב שליט"א בוורט מדהים! שלא תשכחו... (נביא אותו בעזרת השי"ת בקצרה) עם ישראל ולהבדיל הגוים משולים למים ואש; ישראל - זה האש! והגוים זה המים. וכמו שמים ואש אינם יכול לחיות יחד אלא ע"י שיש חציצה ביניהם כי אם ח"ו החציצה הוסרה; אז המים (הגוים) ח"ו יכבו את האש (ישראל) אבל במצב כגון; שהמים בסיר והאש מלמטה אז יכולים להסתדר, כי האש מבשלת ומחממת את המים וכך אפשר לעשות מטעמים מיוחדים!... כך ישראל שהם משולים לאש יכולים להיות אור לגויים! רק כשיש בינינו חציצה לבינם דהיינו; שהם אינם מתערבים ביניהם.

בברכת שבוע טוב

ולהתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא.

  •    שיתוף   
  • תגים:

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 02.07 14:22

    ב"ה עכשיו זכיתי לראות את שיעור הבוקר המדהים! (בלי תפילה לא מקבלים - חלק כה' 02.07.2024, shofar.tv/videos/17295) ואספר לכבוד הרב שליט"א, שכל מודעה שראיתי או שמעתי אמבולנס, או במדיה, או לוח מודעות [לרוב זה על אבלות ל"ע], אמרתי "שיר למעלות" וכו'... אין כמו לעשות חסד כפי שהרב שליט"א מלמד אותנו ברוך השם 🙏

  • 02.07 10:10

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! יה"ר שהשם יתברך יברך את הרב היקר בכל הטוב שבעולם! אתמול הדרשה היתה מהממת ומרגשת במיוחד, (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה הרב היקר משתבח כמו יין טוב, חשוב להדגיש: שנקודת הפתיחה (1985, צפת - הכר את יהדותך shofar.tv/lectures/1291) כבר היתה עם הצבת רף גבוהה מאוד, רואים את ההשתבחות של הרב היקר באופן שיטתי!!! יה"ר שהשם יתברך ימשיך וישפיע על הרב היקר רוח הקודש בבריאות איתנה ונחת! אמן ואמן!!!

  • 02.07 10:09

    כבוד הרב, גדול הדור, תודה רבה על 'דברי א-לקים חיים' (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ישתבח שמו לעד, קשה לחשוב שהדברים שנכנסו מאוזן אחת ויצאו ח"ו מהאוזן השניה... בוודאי שיש רושם גדול אצל השומעים! תודה להשי"ת יתברך שזכינו לבוא היה לנו קפיצת הדרך האב ובתו חזרו לבית הרפואה עם כוחות נפש! ממש אלפי תודות מקווה שיהיו בשורות טובות (אמן).

  • 02.07 01:04

    כבוד הרב!🌸 ב"ה הרצאה טובה מאד (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) מניסיון של החיים שלי מבחינתי גם שציערו אותי בעבר זהו! מחלתי כבר ממזמן. כי אז בזמנו לא ידעתי כמו היום את המשמעות של לדעת למחול על דבר קשה זה בעצם לא היה צער זה הכל מתנות מהשי"ת גם מה שצער שחושבים שזה צער ככה לומדים. מזמן כבר מניסיון החיים כיפיים וטוב להיות אני כל יום כל אדם שמקבל צער ופגיעה זה 'מידה כנגד מידה' כי זה בסך הכל לתקן את האדם אם אדם היה יודע - היה מאושר, צוחק! אנשים צריכים למחול גם על דברים שכאלו קשים כי החיים יפים מהממים וממשיכים הלאה כל יום זה מתנת חינם! ולא צריך לחשוב שמגיע לו משהו כמו שהרב שליט"א מלמד אותנו יום יום🌹🌹 מקווה שאם שההודעה תתפרסם שאנשים יקחו מוסר מכאן 😄 תודה להשי"ת ✨.

  • 02.07 01:02

    מורנו ורבנו! הערב, הבת שלי עשתה שיעורי בית. היא ראתה עמוד אחד בספר הלימוד והיתה בטוחה שכבר עשתה את העמוד הזה אבל לא מצאה את הדף בשום מקום במחברת או בדף נפרד. חיפשה וחיפשה בכל דף ודף אבל לא מצאה! היתה עצובה ואז התחלתי לשיר: "עבדו-עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואפילו קמתי לרקוד! לא עברה חצי דקה וכבר צעקה בשמחה שב"ה מצאה בתוך המחברת!!! זה עובד כבוד הרב, זה פשוט עובד!! תודה רבה לקב"ה על שזיכה אותנו להיות בקהילה של צדיק הדור!! ותודה רבה לרבנו. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 02.07 01:01

    תודה רבה, ב"ה היתה הרצאה מדהימה ונוגעת, אולי יותר נכון דוקרת בלב (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ובטוחני שהרבה מרגישים כמוני שהרב דבר ישירות אלי, ואני רוצה לבכות על כל אלו שפגעתי בהם ולרצות אותם, באותו הזמן רוצה: למחול לכל (למרות שלא קל) אלו שפגעו בי - שלא יסבלו חלילה בגללי, תודה כבוד הרב מאוד מחוברים אליכם וממש אוהבים אותכם. יה"ר שהשי"ת יברך אותכם בכל מכל כל (אמן).

  • 01.07 23:58

    לילה טוב לכבוד הרב הגאון שליט"א תודה לך כבודו על הרצאה כל כך מרתקת וכל כך חשובה בדורנו (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) אשרינו שזכינו בצדיק כמו הרב. מי יתן ותזכה לכל טובה וברכה, תחזור לשלום (אמן) הרב, אנחנו אוהבים אותך.

  • 01.07 23:57

    כבוד הרב שליט"א ב"ה הרצאה טובה ומיוחדת ממש! ברוך השם 🤲 (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה אני יום-יום מבקש מהשם יתברך: 'שימחלו לי כל אלה שציערתי אותם!' ולצערי לא חסר אנשים שציערתי בחיים... מקווה שיפעל משהו בשמים🙏 תודה רבה כבוד הרב שליט"א נסיעה טובה ובטוחה 🤲 (אמן)

  • 01.07 14:09

    כבוד הרב היקר שליט"א שלום וברכה! חמותי [כעת, לא שומרי תורה ומצוות] שלחה לי ששרו את השיר: "עבדו...!" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 01.07 14:09

    ל. היקרה! ב"ה שרנו ורקדנו ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096) ובדיוק שסיימנו קיבלנו טלפון מ: 'שערי צדק' שב"ה סידרו לאלי תור ליום חמישי לרופא תודה על הדאגה יה"ר שהשי"ת יברך אותך אמן. מרגש מאוד.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים