טוען...

סיקור פרשת 'קדושים'

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 16.05.2024, 16:48 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור פרשת 'אחרי מות' תשפ"ד (קישור). 

סיקור פרשת 'קדושים'

שאלות:)

מה התוספת שהרב שליט"א הוסיף בשיר: "עבדו"...?

מדוע נקרא הרמב"ם זיע"א 'בעל לשון הזהב!' ?

איזה סרט הרב אוהב?

האם מותר ללמוד את 'שער היחוד'?

מי באמת רצח את רבין ומדוע הוא נרצח?

'לקראת שבת לכו ונלכה...'

ב"ה אנו זוכים להתכונן לקראת שבת המלכה בשעות המוקדמות של יום השישי זכינו לשיעור מפי כבוד הרב שליט"א המשודר בלייב לכל העולם באורך כשעתיים! 'מצות השמחה - חלק ט' - בחוקותיך אשתעשע' שיעור מרתק בעניין השמחה (ע"פ הספר 'וישמחו בך ישראל' לכתבה על 2 ספרי השמחה - לחץ כאן) ולאחריו התפללנו מנחה.

ערב שבת – 

בהמשך לשידור בצהרים שבו דובר שעל ידי השמחה אפשר לזכור את הנלמד...! (ציטוט: 'עַל יְדֵי הַשִּׂמְחָה זוֹכֶה לְזִכָּרוֹן') כבוד הרב שליט"א עשה לנו ניסיון אם אנחנו זוכרים את מה שלמדנו שבוע שעבר - וכך אפשר לראות שהיינו שמחים בשיעור...!

וברוך השם! ענו חלק מן הבחורים תשובות יפות לשאלות... ולאחר השיעור התחלנו בצוותא לשיר: "עבדו את השם בשמחה..." ובין המילים כבוד הרב הוסיף את האותיות "י-ה" "ה-א" "וא-ו" "ה-א" והרב הסביר: שהוא עושה כך כדי להזכיר את שם השם בשירה... כדי להכניס את הקב"ה בשירתנו! כמובן שלא שיערנו שזוהי הכוונה אבל עוד לומדים: שכל מעשה הרב גם בדברים שנראים לנו פשוטים – הם עם כוונות גדולות בשביל הקב"ה... מדהים!

(ראה דוגמא בהרצאה באור יהודה, בקישור, לשמוח ולחבר את הקב"ה איתנו ביחד! הקהל שר: "עבדו את השם בשמחה!" והרב שליט"א מכוון בשם הוי"ה ב"ה. (01:07:52))

תהילים ע"י התשב"ר

וב"ה ממשיכים מעל מנין התשב"ר! כן ירבו, לבוא לבית המדרש קפז' בשעה 13:00 ולומר את פרקי תהילים של יום השבת עם 3 הפרקים שסידר הרב שליט"א להצלת עם ישראל מהסדר העולמי החדש! (קישור ל-3 הפרקים, לכתבה, ותרומה ישירה.) כאשר במוצאי שבת לאחר ההבדלה זכו הילדים לקבל הפרסים.

 

שיעור צהרים – 

תפילת מנחה מרמזת על הגאולה לעתיד לבא (מהרה אמן!) וזהו שאנו אומרים בתפילת העמידה 'אַתָּה אֶחָד וְשִׁמְךָ אֶחָד וּמִי כְּעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל גּוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ...' שאכן לעתיד לבא שמו של הקב"ה יהיה אחד... כנאמר בפסוק: "בַּיּוֹם הַהוּא יִהְיֶה ה' אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד" (זכריה יד, ט).

והרב שליט"א הקריא לנו את דברי הרמב"ם זיע"א (מהלכות יסודי התורה א, ז) שאומר: 'שהשם אחד ואינו שנים...!' 

וכאן כבוד הרב לימד אותנו כיצד יש ללמוד את הרמב"ם... כיון שכל מילה של הרמב"ם מדויקת ביותר! עד שנאמר עליו שהוא: 'בעל לשון הזהב...!' כמו זהב שהוא צרוף מבלי סיגים!! כך דברי הרמב"ם מצורפים ומדויקים...

בהמשך להנ"ל, הרב דיבר על מציאותו של הקב"ה! וכמה סתומים אותם "מדענים" שטוענים (בהבל פיהם שיסכר): 'שהעולם נעשה על ידי מפץ...' 

וציין הרב: שהסרט 'המדענים' הוא בין הסרטים האוהבים עליו! (קישור לסרט...) כי שם הרב מראה את טיפשותם של המדענים... בהודאת פיהם ממש!

והזהיר הרב: שאין להסתכל 'מה למעלה ומה למטה...' (לשון המשנה בחגיגה ב, א: 'כָּל הַמִּסְתַּכֵּל בְּאַרְבָּעָה דְּבָרִים, רָאוּי לוֹ כְּאִלּוּ לֹא בָּא לָעוֹלָם')

ולכן לא לומדים את השער הראשון שבספר 'חובות הלבבות' כיון שאדם ח"ו יכול לכפירה על ידי כך רח"ל

שואל: 'הזהרתי אדם שלא יקרא את השער הזה והוא לא מקשיב'

הרב: 'זה מסוג האנשים שבסוף 'קוצצים באילנות' ומגיעים לכפירה (רח"ל)'

(נ.ב. ב"ה כבוד הרב שליט"א מסר הרצאה בעיר אשקלון: 'שער יחוד המעשה - לקראת חודש אלול' 06.09.2011 קישור לצפיה...)

ועוד נספח חשוב שהרב ציין: שאין לסמוך על אנשים...! (ראה סרטון: 'אל תאמינו באוהבים'...) ובפרט במדינת ישראל... (ראה כתבה: למה לא צריך לחגוג את יום העצמאות')

שכל היסטוריה שלה - שקר אחד גדול...! וזאת אפשר גם לראות מרצח רבין אשר כולם חושבים שמי שרצח אותו זה יגאל עמיר... - זה אינו נכון! (ראה סרטונים 'נדיר: עדות על רצח רבין' וכן: 'רצח רבין בפשט הפסוקים' וכן: 'דברים שכבר נאמרו על רצח רבין לפני 20 שנה') אך זה היה שומר הראש שלו וסיבת רציחתו היתה סיבה פוליטית... רח"ל!

וכך במשך כל השבת הרב לימד אותנו את ביאורי התפילה בטוב טעם - אשרינו שזכינו לרבי כזה!

סעודה שלישית (לתרומה ישירות דרך אתר שופר - לחץ כאן)

וב"ה גם זכינו לערוך את סעודה שלישית 'רעוא דרעוין' במחיצת כבוד הרב שליט"א. וכבר גילו חז"ל הקדושים זיע"א: 'כל הנהנה מסעודה שתלמיד חכם שרוי בתוכה כאילו נהנה מזיו שכינה!' (ירושלמי שבועות לה, ב) אשרי התורמים!

(לכתבה: 'ריבוי תפילה' מסדרת כתבות מהספר 'תפילה דיליה' לחץ כאן)

להתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא...

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 20.06 18:21

    ישר כח! רבנו הרב אמנון יצחק שליט״א חזק וברוך. מרנן מחזק משמח מדהים וממלא כל חלל המון תודות (https://shofar.tv/articles/15096)

  • 20.06 18:21

    ב"ה הבן שלי עשה ניתוח בעינים (ל"ע) הרב שליט"א בירך וגם אמרתי לבן שלי לשיר את השיר: "עבדו-עבדו את השם בשמחה!" (shofar.tv/articles/15096) ממש שר ושמח אפילו שעיניו היו עצומות והיה לו נעים, וב"ה יום למחרת כבר פקח את עיניו!

  • 20.06 16:02

    שוב הרצאה בול בשבילי כבוד הרב! זה ממש כמו כפפה ליד. (בני ברק - בקשת המחילה 19.06.2024, shofar.tv/videos/17265) אספר: אני הייתי מבזה המון אנשים בעבר (ליצן, רח"ל) והיה אחד שביזתיו בכל הזדמנות בבית ספר יסודי, וב"ה התפללתי להשי"ת שאפגוש אותו ואתנצל. והנה באותו חודש שהתפללתי על זה פגשתי אותו כשהלכתי לגניזה פה בעיר, הוא מחל לי! אבל לצערי הרב זה רק אחד מיני רבים שהייתי צוחק עליהם... אני עדיין מתפלל שהשי"ת יזמן לי את כל מי שאני צריך להתנצל. אני מקווה שבזכות זה שמחלתי ליורה ולאלה שהפקירו אותי (רח"ל) השי"ת יזמן לי אותם שאבקש מהם: 'מחילה!'. עוד אספר, לאשה שהייתי נשוי לה, גרמתי לה הרבה לבכות ('דמעתה מצויה') וכשהייתי סטודנט למשפטים גם היתה חברה לשליחויות משפטיות ולא היה כסף לכלום והייתי מרוויח נקי לכיס בסביבות 15 אלף שקל ועכשיו אני מבין למה זה קרה. אז תודה כבוד הרב שהארת את עיני על עוד סיבה למה זה קרה. והשיר: "עבדו-עבדו" משמח מאוד!!! ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) תודה רבה כבוד הרב שליט"א 🙏

  • 20.06 15:49

    תודה רבה כבוד רבי ומורי ב"ה רק אתמול הבנתי עד כמה הבוץ שעוטף את היהלום ומתפלל יה"ר שהשי"ת יזכה אותנו שיהיה מקום ראוי לעבד השם אמיתי להפיץ מעיינות התורה לעם ישראל. אתם צריכים ארמון אמיתי כיאה למלך בשר ודם. אני ממש התפעלתי לראות היכן הרב מתפלל ומאיפה משדר - זה פשוט מראה על גודל צניעותכם! שאין מושגים כאלו היום בדורנו!! ממש כאבותינו הקדושים. אשריכם ואשרי חלקכם. ויה"ר שנזכה בעזרת השי"ת אפילו מעט מהמידות שלכם ולקדש את עצמנו שנסיר את המעטפת מהאור הקדוש. ישר כוחכם!

  • 20.06 15:48

    שלום וברכה לכבוד הרב שליט"א, תודה, תודה, תודה על הדרשה המושלמת הזאת, (בני ברק - בקשת המחילה shofar.tv/videos/17265) ב"ה אני מרגיש שהדרשה ממש בשבילי ברמה האישית, ובנוסף גם השיר המודבר בארץ ובעולם "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ברוך השם שיצא בגירסת סטודיו. הרב שליט"א פשוט מחיה מתים, ממש כך!

  • 20.06 15:26

    תודה כבוד הרב יה"ר שהשי"ת יברך אותך (אמן) שאתה כל הזמן מחדיר בנו את השמחה. ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב))

  • 20.06 15:26

    ישתבח שמו לעד!🙌🏼 איזה יופי שיש שיר ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) עם העיבוד השבוע חשבתי: 'מתי תהיה מנגינה?' והנה זה בא ברוך השם!!! תודה לרבנו על השמחה שמכניס בכולם!

  • 20.06 15:25

    השי"ת יברך את כבוד. ב"ה לרב קול ערב ומשמחח תודה לכבוד הרב🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳 "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)

  • 20.06 15:21

    כבוד הרב תודה על השיר החדש: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) וואווו איזה להיט מקפיץ מדהים😄🎁🎁🎁 יה"ר כמו שאתה משמח את הנפשות - שהשי"ת ישלח לך שמחה תמיד תתברך מהשי"ת. זה לא מובן מאליו אני גאה שיש לי רב כמוך אמא שלי אמרה: 'כל הכבוד לרב אמנון יצחק!'💐 היא שמעה התקשרה אלי במיוחד שב"ה זה עשה לה טוב לנפש.

  • 20.06 15:19

    הבוקר אשתי גילתה שהצמיד (יקר) לא על היד חיפשנו בכל מקום שיחזרנו מסלול וכו' וכו' לא מצאנו נזכרתי בשיר: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) שמחתי בלב ואמרתי: 'מה שהשם ירצה - זה מה שיהיה אם אבד - כפרה אם לא - זה יחזור מקבלים!' שרנו: "עבדו-עבדו..." אח"כ החלטנו שזה כנראה במכולת בדקנו במצלמות אם זה היה על היד בקניה תוך כדי נכנס חבר שלי נתן לי 600 ש"ח מעשר חזרתי לבית ב"ה אשתי מצאה את הצמיד מתחת לספה למדתי: שכל דבר זה לטובה!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים