טוען...

סיקור שבת חול המועד פסח

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 01.05.2024, 16:50 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת סיקור הקבלת פני רבו, פסח תשפ"ד (קישור). 

סיקור שבת חול המועד פסח

ב"ה אנו מתכוננים לקראת שבת המלכה וזוכים לעוד 3 שיעורים המשודר בלייב לכל העולם! 

שיעור 1: הבטחון והשמחה - חלק ד' - ער ואונן

שיעור 2: הבטחון והשמחה - חלק ה' - עיניך תחזינה משרים

שיעור 3: הבטחון והשמחה - חלק ו' - הבטחון, אוצר גנוז בלב כל אדם

נ.ב. סדרת השיעורים ע"פ הספר 'איש וביתו' מהרב אליהו כי טוב זצוק"ל.

 

שאלות מעניינות!

למה התעכבנו בלימוד בליל שבת קודש במשך כחצי שעה בפתיחת ספרים? 

מה היה החידוש שכבוד הרב שליט"א התרגש לספר?

למה כבוד הרב לא סילק את החרק שהיה על בגדו? 

איזה מאכל היה טעים לרב?

ערב שבת – 

מה הסיבה לכך שהתורה (חומש ויקרא) מצווה את כל סדר עבודת יום הכיפורים ולא מציינת מלכתחילה שמדובר על יום הכיפורים אלא רק לאחר כ-30 פסוקים נכתב: "אַךְ בֶּעָשׂוֹר לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי הַזֶּה יוֹם הַכִּפֻּרִים הוּא"? (ויקרא כג, כז) 

בנוסף, למה בכל אותם 30 פסוקים מוזכר רק שמו של "אהרן"? הרי זוהי הוראה לדורות, ממנה לומדים על עבודת יום הכיפורים של הכהן הגדול? 

מתרץ הגאון מוילנא זיע"א תירוץ מדהים! שהתורה לא הזכירה את יום הכיפורים כיון שלאהרן עצמו מותר היה כל השנה להיכנס לקודש הקודשים! זוהי גם הסיבה שמוזכר אהרן בפסוק האחרון שמדובר על יום כיפור שזה לשאר הדורות נאמר הכהן. מדהים! 

נ.ב. הדרשה ע"פ הספר תורת חסד מהרב אליהו אילן חנן שליט"א (לכתבה אחרונה מהספר: 'מתיקות שמירת הלשון').

וב"ה אחרי תפילת ערבית שרנו 'יגדל א-לקים חי' בניגון תימני, ולאחריו ספירת העומר, ואח"כ יצאנו בשירה ובשמחה ללוות את כבוד הרב שליט"א לביתו בשירת 'ישמחו במלכותך' כאשר מצטרפים אלינו העוברים והשבים ומהבתים - קידוש שם שמים ברבים!

לימוד בליל שבת קודש – 

בהמשך למה שדיברנו, הביא לנו הרב עוד חידושים על כך... כשהגענו לנקודה שהכהנים היו מקדשים ומטהרים עצמם על יד כך שהיו שמים כפות ידיהם על רגליהם ורוחצים אותם מהכיור לפני כל תחילת עבודה במקדש או במשכן...

הרב שאל: מדוע מטהרים בצורה כזאת?...

בשל כך פתחנו את הספרים השקענו בכך בערך כחצי שעה...! והרב לימד אותנו בכך שיש להבין ולחפש מה שלא מובן ולא לדלג.

לאחר מכן ישבנו בצוותא לאכול ממטעמי החג עם כבוד הרב באווירה מהנה ביותר!

שאלה: מה הכוונה במילה 'אומנם'

הרב: המילה אומנם זה מלשון אמונה... והכונה לומר שלא רק מה שנאמר נכון אלא האמן לי שגם זה נכון.

לאחר תפילת מוסף - 

כבוד הרב שליט"א שיבח את אברהם ילהאל הי"ו שסיים את מסכת כתובות ועשה סיום אשר בסוף הגמרא משבחת את ארץ ישראל והמסירות נפש של ר' זירא לעלות אליה!

וכן סיפר על החילוני שהחל לחזור בתשובה והמקרבו לימוד על מצוות השמיטה ומיד קיימה ובזכותה זכה לקנות 'לימוזינה' וכתב עליה: 'בזכות השמיטה' ואח"כ התעשר ופתח את מפעל הניילון הראשון בישראל!

[לצפיה בסיפור בהרחבה: חובת הלבבות - ו' | הרב אמנון יצחק שליט"א [תשסו]]

תהילים ע"י התשב"ר

וב"ה ממשיכים התשב"ר לבוא לבית המדרש קפז' בשעה 13:00 ולומר את פרקי תהילים של יום השבת עם 3 הפרקים שסידר הרב שליט"א להצלת עם ישראל מהסדר העולמי החדש! (קישור ל-3 הפרקיםלכתבהותרומה ישירה.) כאשר במוצאי שבת לאחר ההבדלה זכו הילדים לקבל הפרסים.

שיעור צהריים - 

לפני תחילת הדרשה כבוד הרב הגיע כשבידו חידוש גדול...! 

הרב דיבר על מעלת ארץ ישראל ועל יתרונותיה כלפי שאר הארצות ויותר מובחר להתגורר בירושלים משאר הערים כך פסק החתם סופר זיע"א (בסימן רלד)... 

במהלך השיעור הבחין אח מילדי הקהילה שיש חרק על בגדו של הרב. ובתמימות סימן לרב על כך... הרב בהלצה ענה: 'מה הוא יכול לעשות לי?' והסביר שבזה שלא יסלק אותו יקיים את הפסוק: "וְרַחֲמָיו עַל כָּל מַעֲשָׂיו" (תהלים קמה, ט) .... מדהים! (השווה למעשה עם רבינו הקדוש זיע"א, בבא מציעא פה, א)

סעודה שלישית – (לתרומה ישירות דרך אתר שופר - לחץ כאן)

לאחר שאכלו משולחנו של מלך שהיה ערוך במיני מטעמים מיוחדים ובמצות הרכות של הקהילה... הרב ביאר לנו את ההלל המצרי שאנו אומרים... והביא לנו חידושים גדולים על כך... וכבוד הרב התבטא: 'שזה כל כך טעים החידושים הללו!'.

 

להתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא...

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.07 10:15

    אתמול אמרתי לבורא עולם: 'אני צריכה כסף, פעם ראשונה שאני מבקשת ממך! השם...' ואז... ב"ה מקבלת שיחת טלפון מהבנקאי שאומר: 'את יכולה לקחת הלוואה של 20 אלף, החשבון שלך מתפקד יפה, ברוך השם!' ויש לי לרופא שיניים - תקציב טוב 🙏.

  • 22.07 08:28

    בשורה משמחת! ב"ה אתמול בערב קיבלתי מכתב מהביטוח לאומי שב"ה הפסיקו לשלם מזונות ובכך החוב נעצר בכ211,000 ש"ח ולא ממשיך לתפוח... מאמין שזה בזכות עצת כבוד הרב שליט"א: 'לרקוד ולשיר עם חמישה חברים עבדו....' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) נ.ב. זכיתי לתרום ל-5 יהודים שיזכו להשתתף בסעודת השמחה:) (אשדוד - סעודת השמחה לכבוד השם יתברך 15.07.2024 shofar.tv/lectures/1613, לסגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 22.07 00:13

    כבוד הרב, ב"ה היה הרצאה מדהימה בקרית עקרון (21.7.24), יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה לתקן (אמן), תודה רבה.

  • 22.07 00:12

    לילה טוב ומבורך לכבוד הרב הגאון שליט"א, תודה על הרצאה כל כך חשובה בדורנו אנו (קרית עקרון 21.7.24), הלוואי שנזכה לקיים נסיעה טובה ושכבודו יחזור לשלום (אמן).

  • 22.07 00:12

    כבוד הרב היקר🧡 במהלך היום נחתי וב"ה כל היום שומעת אותך ונרגעת מהדברי תורה, עד הערב חיכיתי להרצאה (קרית עקרון 21.7.24) וכ"כ מדהימה וממש קסום ויפה כל מילה! אכן, כמה טוב להיות אהוב ואוהב שנותנים אהבה אחד לשני, מילותיך הן רפואות לכל האיברים. לילה טוב🤲🏻 (אמן).

  • 21.07 20:59

    רציתי לספר לרב מה שקרה לי אישית לפני שבוע. נסעתי לבד ברכב מ-Lakewood ל-Baltimore ותוך הנסיעה התחילה סערה נוראה (Tornado Warning). היה מאד קשה לנסוע ואחר כמה דקות הצלחתי בעזרת ה׳ לצאת מכביש הראשי (I-95) לעצור בתחנה על ידו. עצרתי שם לשעה בערך וכל הזמן ירד גשם כבד בלי הפסקה. אכלתי משהו וקראתי תהלים ואמרו שברבע שעה יפסיקו את האזהרה שיש אפשרות שיהיה tornado. הרגשתי שאני מוכרחה להגיע הביתה כבר ונראה לי שהגשם קצת פחות כבד ונסיתי להמשיך בנסיעה ב-I-95. תוך שלוש דקות הסערה התחילה עוד פעם והייתי כבר עייפה ופשוט לא יכולתי לראות את ה-lane markings וכשמשאיות גדולות עברו על ידי לרגעים מפחידים היה בלתי אפשרי לראות אף דבר מהחלון לפני (windshield). התרכזתי כפי יכולתי לראות משהו והיה כל כך קשה עד שלרגע חשבתי לעצמי: 'אין לי כוח והמתח כל כך קשה לסבול אולי אעצור כאן באמצע הרחוב ויקרה מה שיקרה' (ח"ו...). פתאום ב"ה נזכרתי במה ששמעתי מהרב אודות כח השמחה בהשי"ת! והתחלתי לשיר את ניגון הרב: "עבדו את ה׳ בשמחה!". אני רוצה להעיד: על שלוות הנפש שזה גרם לי. לא ידעתי אם אצליח להישאר בחיים או לא (ח"ו) אבל אמרתי לעצמי: ׳לא משנה לי מה יחליט ה׳ . אני איתו. הוא ה-Boss.׳ וככה המשכתי לנסוע. לא היה אפשרות לצאת מהדרך לזמן רב וניסיתי לנסוע למיטב יכולתי וכל הזמן עם ישוב הדעת בלי לדעת מה יקרה מרגע לרגע. הרגשתי ממש את כוח השמחה בהשי"ת. אז תודה לרב עבור העצה הטובה והלימוד החשוב ביותר בענין הבטחון בהשי"ת בשמחה. סיפרתי את המקרה להרבה אנשים שידעו את אמת הענין. הכל בזכותך. ויה"ר שהשי"ת יברך את הרב להמשיך בעבודת הקודש שלו להדריך אנשים בעבודת השי"ת (אמן).

  • 21.07 15:15

    כבוד הרב היקר שליט"א! תודה רבה על הכל מכל וכל! תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבוד הרב היקר שליט"א על הברכות והתפילות ולכל מי שהתפלל עלי. מרגישה ברוך השם מצוין! הקהילה היקרה פינקה אותנו עם המון מטעמים לכבוד שבת קודש ואנחנו מודים לכולם! שבת שלום ומבורך!💐.

  • 21.07 15:15

    שלום רב לכבוד הרב הקדוש, רציתי לשתף את הרב בנס שקרה לי! נתקפתי בווירוס השפעת בצורה חזקה, היו לי כאבים מאד חזקים בגוף (ל"ע). ב"ה שרתי את השיר "עבדו..." בשקט משך זמן מה - והכאבים עברו ממני בדרך נס! גם שאר התסמינים עברו מהר; במקום שבוע ימים הכל עבר ביומיים. תודה לכבוד הרב על העצות הנפלאות כן ירבו. תבורכו מפי עליון!!!! (אמן).

  • 21.07 15:14

    תודה 100 פעם לבורא העולם! ולכבוד הרב שליט"א; אחרי סעודת השמחה לכבוד השי"ת ואחרי בקשות ביום שני - ב"ה נסגר לי התיק שהיה לי בבית משפט! וגם מה ששלמתי יכניסו לי לבנק בחזרה בלי קיזוזים, הכל הביאו לי! מה שטוב, ביום שאני צריך לכבוד השבת בשביל לקנות שלא יחסר לי! השי"ת בדיוק הביא לי את הכסף. באמת מי שחי באמונה ובשמה ועם צדיק אמיתי - אין דאגה וגם פחד! על כל מיני חסרונות דברים "עבדו..." ב"ה עובד ממש!

  • 21.07 15:13

    כבוד הרב! איזה שיעור בוקר מנצח, בתוך התפילות מבקשת ומתחננת: 'אבא! תראה לי את הכיוון' ממש התחברתי לציפור שנשלחה לאיש שנרטב בדרך ששימשה כוויז של פעם... (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ט 18.07.2024, shofar.tv/lessons/17329) גם מהשיעור הקודם... וממש ככה לדברים שהרב אמר: 'לא לחכות לתפילת 18... לדבר עם אבא! "ובלכתך בדרך" בפרט שלא בטוחים שנקבל, וכל הזמן ויחד עם המזמור שלא יתבטל: "מזמור לתודה!" - "עבדו את ה' בשמחה😁" מתוק מדבש💫!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים