טוען...

סיקור שבת ויקרא (זכור) בירושלים

במחיצת כבוד הרב שליט"א בירושלים עיר הקודש תובב"א

  פורסם בתאריך: 26.03.2024, 10:28 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת פקודי תשפ"ד. 

בסיעתא דשמיא סיקור פרשת ויקרא (זכור)

לאחר השיעור המרתק של הרב מתוך הספר 'היה בשושן' [ראה ב"ה כבר 4 שיעורים! קישור לחלק ד, מאת מחבר הספר 'הייתי שם' (לחוות את יציאת מצרים) לכתבה על הספר - לחץ כאן

 

לצפיה בשיעור: הייתי בשושן - חלק א' - הקדמה ומלכות אחשורוש | בית מדרש 'קהילות פז', ירושלים 23.03.2024.

זכינו לקבל את השבת בחדווה...

שיעור ליל שבת -

בשונה מן הרגיל לקראת יום הפורים כבוד הרב שליט"א לימד אותנו ברוב השבת 'הלכות פורים' מתוך הספרים 'משנה ברורה' למרן החפץ חיים זיע"א וכף החיים למרן רבי יעקב סופר זיע"א... עקב שהלכות אלו מרובות נביא רק כמה פנינים מהשיעורים

בתחילת הערב למדנו את סימן תרצ'ד בדין: 'נתינת מעות פורים לעניים...'

מה ההבדל בין עני לאביון? - האביון אינו מתבייש לבקש צדקה וזה גם מתבטא בשמו אביון מלשון אַבה שזה תאוה, ואילו העני מתביש... משום זאת יש פוסקים לתת דוקא לעני. 

הרב שאל: מדוע נותנים לעשירים שתי (2) מנות ואילו לעני מנה אחת (1) ומי שיודע יקבל 100 שקלים!... 

ובכן התשובה היא: שממילא לאביון אין כלום וברגע שאתה נותן לו דבר מה - זה מספיק בשביל לשמחו...! אך העשיר יש לו די והותר וכשתתן לו רק מתנה אחת זה - יפגע בו! כיון שאינו רגיל לקבל מתנות כאלו... - מדהים!

שואל: האם אפשר לתת לחילונים מִשְׁלוֹחַ מָנוֹת כיון שכתוב: "אִישׁ לְרֵעֵהוּ" (אסתר ט, כב) וחילוני הוא לא בכלל 'רעך'?

הרב: כדי לקרבו יהיה מותר.

שואל: היום לצערנו יש את הבעיה של הנבלות והטרפות רח"ל (ראה כתבה: הספר בכור ההיתוך – בהדפסה חדשה!) אם כן כיצד אפשר לתת לאביון?

הרב: אפשר לתת לו גם אוכל

חצות לילה – 

לאחר שסימנו את סימן תרצ'ד המשיך הרב ללמד אותנו מסימן תרצ'ה בנושא: 'סעודת הפורים'... את השיעור הרב העביר בצורה מעניינת כדי שנזכור ויתחדד בלבנו! בזה שחזרנו בפינו אחרי ששמענו מפי הרב את הלכה כך עשינו הלוך וחזור... היו אלו רגעים משמחים במיוחד! 

כדאי לציין כאן דבר שהרבה לא יודעים והוא: כיצד יש לנהוג בקיום המצווה: 'חייב אינש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי' (תרצה, ב) דהיינו; אם ח"ו יש מצב שאדם יגיע ע"י הביסום לידי כך שלא יקיים מצוה כראוי וכנכון כגון; לא יברך ברכת המזון כמו שצריך – אז יש לו להמנע! וצריך למצוא עצות אחרות. 

וכך הרב סיפר על עצמו: שמנהגו ללכת לישון וכך מקיים את המצווה. 

מצוה מן המובחר לקיים את הסעודה בבשר ויין אך יש לזכור: שאת מרבית כוחותינו ואפשרותנו צריך להיות לכיוונם של העניים! (וּמַתָּנוֹת לָאֶבְיוֹנִים) ולא בסעודתנו. 

ודרך אגב, לימד אותנו גם הרב שאין נקרא: 'חג' אלא שלושה (3) זמנים! שהם; פסח, שבועות וסוכות. אבל 'פורים' לא נקרא חג אלא הוא: 'יום פורים'

וכך לימוד אלו נמשכו גם אחר הצהרים בצורה של בקיאות בהבנה... אשריך ישראל שזכינו לכך.

[לבינתים... בבית מדרש קפז' בבני ברק נערכים התהילים בס"ד כמידי שבת ע"י התשב"ר הי"ו...

במשך כשעה וחצי של אמירת 'תהילים' לפי סדר יום השבת ועוד 3 פרקים כהצעת הרב שליט"א להצלת עם ישראל מהסדר העולמי החדש לגאולה, תשובה ורפואת עם ישראל מהרה – אמן! משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' (קישור לכתבה, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן)]

סעודה שלישית(לתרומה ישירות דרך אתר שופר - לחץ כאן)

ב"ה אחרי שגמרנו ללמוד את הסימנים שהרב לימדנו, הרב פנה ללמד מתוך הספר 'היה בשושן' 

בתוך הדברים הרב הזכיר את מעשה של ושתי המרשעת אשת אחשוורוש הרשע שהמן הרשע רצה במותה כיוון שהיא סטרה לו על פניו! כמו שקרה עם העוזרת של ראש הממשלה הראשון בן גוריון (מנוחתו שדה בוקר...) ושאר ראשי הממשלות 

ואותה עוזרת - בזכות כבוד הרב שליט"א זכתה לחזור בתשובה! והיא זו שהביאה עמה לעבודתה קלטת מההרצאות וכך אשתו של שמעון פרס (שר"י) גב' סוניה פרס ז"ל - קיבלה עליה כשרות ושבת! וכל ערב שבת היתה מתקשרת לכבוד הרב ואומרת לו: 'שבת שלום!'. 

[ראה קטע ממדור 'הכה את המומחה': למה לרוב החוזרים בתשובה יש בקושי השכלה תיכונית ואיך נכנס הרב אמנון לבית של סוניה פרס (בלגיה 97)?

ציטוט: 'אתם יודעים השב"כ שמר על רבין אבל זה לא עזר לו, הגיעו ה' ירחם ופגעו בו, השב"כ היה צריך ללמוד מהנסיון ושלא יקרה דבר שני, אבל אתם לא תאמינו! היה תימני אחד שהצליח לחדור לבית של פרס, חדר דרך השב"כ הם לא הרגישו דיבר עם אשתו שעה וחצי החזיר אותה בתשובה יצא ואף אחד לא הרגיש, אתם יודעים מי זה? - אמנון יצחק! 

איך זה קרה? פשוט מאד! הוא נכנס דרך קלטת, הגברת סוניה פרס היום היא בשלבים של חזרה בתשובה בעקבות הקלטות, ואנחנו יודעים מאנשים ואישים בכירים מאד היום בישראל שחוזרים בתשובה בעקבות הקלטות' מתוך: דיסק 41 - קפיצה קטנה לבלגיה 16.06.1997]

וכה הרבה המשיך הרב לספר לנו מתוך הספר 'היה בשושן' עד שבלהט ובהתלהבותינו עברנו את השעה המשוערת בלי לשים לב מעומק הריתוק במעשה הניסים שבמגילת האסתר. 

בברכת: יום פורים מועיל ומוצלח לכל ישראל.

 

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.07 10:15

    אתמול אמרתי לבורא עולם: 'אני צריכה כסף, פעם ראשונה שאני מבקשת ממך! השם...' ואז... ב"ה מקבלת שיחת טלפון מהבנקאי שאומר: 'את יכולה לקחת הלוואה של 20 אלף, החשבון שלך מתפקד יפה, ברוך השם!' ויש לי לרופא שיניים - תקציב טוב 🙏.

  • 22.07 08:28

    בשורה משמחת! ב"ה אתמול בערב קיבלתי מכתב מהביטוח לאומי שב"ה הפסיקו לשלם מזונות ובכך החוב נעצר בכ211,000 ש"ח ולא ממשיך לתפוח... מאמין שזה בזכות עצת כבוד הרב שליט"א: 'לרקוד ולשיר עם חמישה חברים עבדו....' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) נ.ב. זכיתי לתרום ל-5 יהודים שיזכו להשתתף בסעודת השמחה:) (אשדוד - סעודת השמחה לכבוד השם יתברך 15.07.2024 shofar.tv/lectures/1613, לסגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 22.07 00:13

    כבוד הרב, ב"ה היה הרצאה מדהימה בקרית עקרון (21.7.24), יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה לתקן (אמן), תודה רבה.

  • 22.07 00:12

    לילה טוב ומבורך לכבוד הרב הגאון שליט"א, תודה על הרצאה כל כך חשובה בדורנו אנו (קרית עקרון 21.7.24), הלוואי שנזכה לקיים נסיעה טובה ושכבודו יחזור לשלום (אמן).

  • 22.07 00:12

    כבוד הרב היקר🧡 במהלך היום נחתי וב"ה כל היום שומעת אותך ונרגעת מהדברי תורה, עד הערב חיכיתי להרצאה (קרית עקרון 21.7.24) וכ"כ מדהימה וממש קסום ויפה כל מילה! אכן, כמה טוב להיות אהוב ואוהב שנותנים אהבה אחד לשני, מילותיך הן רפואות לכל האיברים. לילה טוב🤲🏻 (אמן).

  • 21.07 20:59

    רציתי לספר לרב מה שקרה לי אישית לפני שבוע. נסעתי לבד ברכב מ-Lakewood ל-Baltimore ותוך הנסיעה התחילה סערה נוראה (Tornado Warning). היה מאד קשה לנסוע ואחר כמה דקות הצלחתי בעזרת ה׳ לצאת מכביש הראשי (I-95) לעצור בתחנה על ידו. עצרתי שם לשעה בערך וכל הזמן ירד גשם כבד בלי הפסקה. אכלתי משהו וקראתי תהלים ואמרו שברבע שעה יפסיקו את האזהרה שיש אפשרות שיהיה tornado. הרגשתי שאני מוכרחה להגיע הביתה כבר ונראה לי שהגשם קצת פחות כבד ונסיתי להמשיך בנסיעה ב-I-95. תוך שלוש דקות הסערה התחילה עוד פעם והייתי כבר עייפה ופשוט לא יכולתי לראות את ה-lane markings וכשמשאיות גדולות עברו על ידי לרגעים מפחידים היה בלתי אפשרי לראות אף דבר מהחלון לפני (windshield). התרכזתי כפי יכולתי לראות משהו והיה כל כך קשה עד שלרגע חשבתי לעצמי: 'אין לי כוח והמתח כל כך קשה לסבול אולי אעצור כאן באמצע הרחוב ויקרה מה שיקרה' (ח"ו...). פתאום ב"ה נזכרתי במה ששמעתי מהרב אודות כח השמחה בהשי"ת! והתחלתי לשיר את ניגון הרב: "עבדו את ה׳ בשמחה!". אני רוצה להעיד: על שלוות הנפש שזה גרם לי. לא ידעתי אם אצליח להישאר בחיים או לא (ח"ו) אבל אמרתי לעצמי: ׳לא משנה לי מה יחליט ה׳ . אני איתו. הוא ה-Boss.׳ וככה המשכתי לנסוע. לא היה אפשרות לצאת מהדרך לזמן רב וניסיתי לנסוע למיטב יכולתי וכל הזמן עם ישוב הדעת בלי לדעת מה יקרה מרגע לרגע. הרגשתי ממש את כוח השמחה בהשי"ת. אז תודה לרב עבור העצה הטובה והלימוד החשוב ביותר בענין הבטחון בהשי"ת בשמחה. סיפרתי את המקרה להרבה אנשים שידעו את אמת הענין. הכל בזכותך. ויה"ר שהשי"ת יברך את הרב להמשיך בעבודת הקודש שלו להדריך אנשים בעבודת השי"ת (אמן).

  • 21.07 15:15

    כבוד הרב היקר שליט"א! תודה רבה על הכל מכל וכל! תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבוד הרב היקר שליט"א על הברכות והתפילות ולכל מי שהתפלל עלי. מרגישה ברוך השם מצוין! הקהילה היקרה פינקה אותנו עם המון מטעמים לכבוד שבת קודש ואנחנו מודים לכולם! שבת שלום ומבורך!💐.

  • 21.07 15:15

    שלום רב לכבוד הרב הקדוש, רציתי לשתף את הרב בנס שקרה לי! נתקפתי בווירוס השפעת בצורה חזקה, היו לי כאבים מאד חזקים בגוף (ל"ע). ב"ה שרתי את השיר "עבדו..." בשקט משך זמן מה - והכאבים עברו ממני בדרך נס! גם שאר התסמינים עברו מהר; במקום שבוע ימים הכל עבר ביומיים. תודה לכבוד הרב על העצות הנפלאות כן ירבו. תבורכו מפי עליון!!!! (אמן).

  • 21.07 15:14

    תודה 100 פעם לבורא העולם! ולכבוד הרב שליט"א; אחרי סעודת השמחה לכבוד השי"ת ואחרי בקשות ביום שני - ב"ה נסגר לי התיק שהיה לי בבית משפט! וגם מה ששלמתי יכניסו לי לבנק בחזרה בלי קיזוזים, הכל הביאו לי! מה שטוב, ביום שאני צריך לכבוד השבת בשביל לקנות שלא יחסר לי! השי"ת בדיוק הביא לי את הכסף. באמת מי שחי באמונה ובשמה ועם צדיק אמיתי - אין דאגה וגם פחד! על כל מיני חסרונות דברים "עבדו..." ב"ה עובד ממש!

  • 21.07 15:13

    כבוד הרב! איזה שיעור בוקר מנצח, בתוך התפילות מבקשת ומתחננת: 'אבא! תראה לי את הכיוון' ממש התחברתי לציפור שנשלחה לאיש שנרטב בדרך ששימשה כוויז של פעם... (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ט 18.07.2024, shofar.tv/lessons/17329) גם מהשיעור הקודם... וממש ככה לדברים שהרב אמר: 'לא לחכות לתפילת 18... לדבר עם אבא! "ובלכתך בדרך" בפרט שלא בטוחים שנקבל, וכל הזמן ויחד עם המזמור שלא יתבטל: "מזמור לתודה!" - "עבדו את ה' בשמחה😁" מתוק מדבש💫!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים