טוען...

סיקור שבת וארא בירושלים

  פורסם בתאריך: 15.01.2024, 13:13 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת שמות תשפ"ד. 

בסייעתא דשמיא סיקור פרשת וארא

ברוך ה' זכינו השבת להיות במחיצת הרב שליט"א בעיר הקודש ירושלים תובב"א (קישור לסרטון 'בשורה משמחת')

נוף מרהיב! עוצר נשימה!! (ראה קולאז' וגלריה בכתבה לשבת וישב)

ובחסדי שמים אנו זוכים להיות מנין הנחשונים לעלות לעיר הקודש

קבלת שבת התחילה כמה שעות טובות לפני כניסת שבת קודש כשאנחנו מוכנים ולבושים לקראת בואה של שבת המלכה 

ובכך זכינו לשיעור מכבוד הרב שליט"א שמשודר בלייב לכל העולם! 

השיעור ששודר: 'הרב אמנון יצחק לובש את הכפפות מול הטמא מרדכי גור' כדלהלן...

ואחרי השיעור החשוב קיבלנו את שבת המלכה בחדוה גדולה.

שיעור ליל שבת – 

היה אפשר להרגיש את האש והתלהבות של כבוד הרב שליט"א... נושא הדרשה היה: 'מדוע עם ישראל נענשו בעונש כזה קשה של שיעבוד מצרים?'... 

אחת (1) הסיבות הוא כדי לתקן את חטא אדם הראשון וגם כדי לתקן את הדורות אשר חטאו; דור אנוש דור המבול דור הפלגה דור סדום שעל ידי שנשתעבדו במצרים - תקנו עצמם...

(ליתר פרוט ראה כתבה: 'בִּשְׂכַר נָשִׁים צִדְקָנִיּוֹת... נִגְאֲלוּ!' מאמר נפלא! מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א)

עוד נקודה חשובה שהדגיש הרב היא: שעם ישראל נשתעבדו בעבודה קשה כזאת כי בלי יסורין אלו - אי אפשר היה להם לקבל את התורה! כמו שכתוב (מסכת ברכות דף ה.): ' תניא רבי שמעון בן יוחאי (רשב"י) אומר: 'שלש (3) מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל! וכולן לא נתנן אלא ע"י יסורין!! אלו הן; תורה...' וכמאמר התנא: ' כַּךְ הִיא דַּרְכָּהּ שֶׁל תּוֹרָה, פַּת בַּמֶּלַח תֹּאכֵל וּמַיִם בַּמְּשׂוּרָה תִּשְׁתֶּה וְעַל הָאָרֶץ תִּישָׁן וְחַיֵּי צַעַר תִּחְיֶה וּבַתּוֹרָה אַתָּה עָמֵל אִם אַתָּה עֹשֶׂה כֵּן אַשְׁרֶיךָ וְטוֹב לָךְ אַשְׁרֶיךָ בָּעוֹלָם הַזֶּה וְטוֹב לָךְ לָעוֹלָם הַבָּא!' (אבות ו, ד).

אך בגלות האחרונה - אפילו יסורין לא עוזרים להגיע אל התיקון… כיון שעדין לא נבנה בית המקדש! וזאת משום שאדם עסוק כל כך למלאות תשוקתו ותאוותו וממילא הוא מתעסק בצבירת ממון כדי לגור באחוזה רחבת ידיים עם גינה ובריכה ורכב פאר ובחניה פרטית… עד שמגיע אדם למ"ט (49) שערי טומאה רח"ל! וזה נקרא: 'עבודת הגוף' כפי שאנו רואים היום את התרבות המקולקלת אשר באה במלוא עוצמה על יד האינטרנט אשר כולל בו את כל העבירות שהיו בדורות הקודמים וסימנך לכך ספא"ם ראשי תיבות; ס- סדום פ- פלגה א- אנוש מ- מבול. (ראה סרטון: 'כסף וספאם'). 

ומשום שאותם אנשים סוגדים לכסף - לבסוף מוכרח שיתקיים בהם דברי התנא הקדוש זיע"א רַבִּי אֶלְעָזָר הַקַּפָּר האומר: 'הַקִּנְאָה וְהַתַּאֲוָה וְהַכָּבוֹד מוֹצִיאִין אֶת הָאָדָם מִן הָעוֹלָם' (אבות ד, כא). 

דוגמא נפלאה לכך אפשר למצוא מאותם המשוגעים אשר ניסו לחסל את עם ישראל (ערפאת, סדאם חוסין, ועוד כהנה משוגעים) אשר למרות שהיה להם מיליארדים של כסף ובכל זאת ניסו להרויח עוד ובסוף מה קרה?… נעלמו מן העולם.

לאחר מכן זכינו ללוות את כבוד הרב שליט"א ברחובות ירושלים עיה"ק בשירת: 'ישמחו במלכותך שומרי שבת'בשמחה ובטוב לבב ובקידוש שם שמים ברבים!

 שיעור חצות לילה – 

השבח לא-ל! ב"ה זכינו לקום לחצות וללמוד עם כבוד הרב שליט"א בשמיעת חידושים גדולים על הפרשה – אשרי האוזן ששמעה!… 

מדוע בתיה בת פרעה הרשע התגירה? מכיון שראתה שאביה הטוען שהוא אלהים מפחד מתינוק אשר יושיע את ישראל! 

אז חשבה לעצמה: 'אם פרעה אלהים מדוע מפחד מתינוק?!'

ומכיון שהבינה את זאת בחרה ללכת ולהתגייר… 

(לעוד הרחבה בענין בתיה ראה במאמר: 'מסירות נפש למען הזולת' מאמר נפלא! מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א)

ועוד כהנה פנינים רבים זכינו לשמוע מכבוד הרב שליט"א. 

ועכשיו לדובדבן שבקצפת! לאחר גמר הדרשה נתן כבוד הרב אפשרות תשובות לשאלות בכל נושא אשר נמשך כחצי שעה…

שואל: אם שתיתי 'תה' ולא כיונתי בדעתי לפטור את שאר המשקאות, האם צריך לברך שוב?

הרב: כן, כל עוד לא כיוונת בדעתך

שואל: האם פלסטיק בולע?

הרב: כן

שואל: האם מותר לאכול מאכל 'בחזקת בשרי' עם מאכל 'בחזקת חלבי'?

הרב: אומרים חכמים: 'יברח אדם משבעים (70) שערים של היתר ולא יכנס לשער אחד (1) של איסור!'

 וכהנה עוד שאלות חשובות ומעניינות של הציבור אשר בזכות הרב התבהרו לנו.

שיעור בוקר שבת – 

מה היה סופו של מגדל בבל שבנו דור הפלגה? שליש (1/3) העליון נשרף! שליש התחתון נבלע באדמה והשליש האמצעי עדיין קיים… 

ומבאר המהרש"א זיע"א (ובספר באר שבע) מסביר: שהמגדל קיים! כי רצה השם יתברך להותיר עדות לכל באי עולם וסימן לדורות הבאים: שלא יעלה על ליבם לחטוא שנית.

והוסיף עוד גילוי עצום! שאנשי דור הפלגה הם גלגולים של דור המבול וחטאו שוב ולכן גלגל אותם באנשי סדום וכשחטאו בפעם השלישית (3) - רחם השם יתברך עליהם וגלגלם בשעבוד מצרים וכך באו לידי תיקונם. 

ולכן; שליש מהמגדל נשרף - כנגד סדום שנשרפו! ושליש נבלע - כנגד דור המבול ושליש נשאר קיים להורות: שעוד יבואו אל תיקונם השלם במצרים בשיעבוד "בְּחֹמֶר וּבִלְבֵנִים" (שמות א, יד). 

תהילים...

ולבינתיים... בבני ברק עיר התורה והחסידות התקיימו פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן.]

שיעור בצהרים – 

אומר האר"י ז"ל: שמטרת הירידה למצרים היתה כדי לתקן את ענין התאוות ששורשם הוא ביצר העריות, כי מאז שהטיל הנחש זוהמא בחוה ופגם בענין הקדושה המשיך קלקול זה לשלוט בכל הדורות.

ועל ידי שעבדו בעבודת פרך - המשברת את הגוף! עד שלא נשאר בהם עוד לחלוחית של תאווה.

ולמרות שעקב העבודת פרך נוצרה בעיה חריפה באמונה! כיון שהתחילו לעבוד עבודה זרה... אך זה היה כדאי! כי תאוות וענייני קדושה - קשה מאוד לתקן! ואילו את האמונה אפשר לרכוש בקלות.

וזהו עיקר העבודה המוטלת עלינו בימי השובבי"ם לעמול ולעבוד על תיקון ענייני הקדושה (ראה כתבה: 'לימי השובבי"ם - הספר 'ישראל והזמנים').

סעודה שלישית שנערכה "בְּרָב עָם הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי יד, כח) אוכל כשר וטעים של קפ"ז 

סעודה שלישית – 

ביאור נרחב בדברי חז"ל הקדושים זיע"א: 'בִּשְׂכַר נָשִׁים צִדְקָנִיּוֹת שֶׁהָיוּ בְּאוֹתוֹ הַדּוֹר נִגְאֲלוּ יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם!' (סוטה יא:)

זאת מכיון שגרמו לריבוי ילודה במסירות נפש!! ועל ידי כך הקדימו את הקץ!! כי אחד (1) האופנים לזירוז היציאה הוא אם השתעבדו כמות גדולה של היהודים ובכך שהנשים ילדו '6 בכרס אחד!' זירזו הנשים הצדקניות את הגאולה...!

וכך גם היום - ככל שיביאו הנשים הצדקניות יותר ילדים לעולם - כך תבוא הגאולה יותר במהרה… אמן!

(ליתר פרוט ראה מאמר נפלא: 'בִּשְׂכַר נָשִׁים צִדְקָנִיּוֹת... נִגְאֲלוּ!' מהספר 'תורת חסד' מהרב אליהו אילן חנן שליט"א)

להתראות בסיקור הבא בעזרת השי"ת!

  •    שיתוף   
  • תגים:

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 03.07 12:06

    הרב הוא מלאך השם ב"ה גם שרתי להשי"ת ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושמחה והאמנתי בברכותיך בהדרכה וחכמתך בפרט שהחוכמה הזאת מקורה בקודש אז אין יותר מושלם מזה גם השיעול עבר וגם נושא האלימות שהילד חשב שכך הוא ישיג צומי (תשומת לב) ב"ה הפך לנושא חיבוקים ומלאאאא 🤗אז שוב תודה. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 12:01

    בוקר טוב ומבורך, כבוד הרב היקר... רצינו לומר לך: שב"ה התקופה של השמחה והשירה שהרב עושה לנו בהרצאות לא רק מחלחל בשירה אלא ביצירה, ובעזרת ה' יתברך שכל מי שיעבור מביתנו יקרא או ישיר שיהיה לזכויותיך 💐 בשורות טובות לכל עם ישראל בשמחה (אמן) [שלחו תמונת הבית מבחוץ עם הפסוק: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) מקושט עם פרחים משמחים!]

  • 03.07 10:22

    לילה טוב לרב שלנו! לא הספקנו להודיע לרב על מאורע שלא קרה לי בעבר... (לפי מה שזכור לי 🤔) הבוקר הלכתי לחנות למוצרי סת"ם (ספרי תורה, תפילין ומזוזות) ראיתי שעדיין סגור. המתנתי בחוץ... חם... מסתכל על השעון... מתקשר לבן אדם... טוב, לא עונה! 😐 מחכה 3-4 דקות מתקשר שוב ולא עונה... 😐 התיישבתי בכסא הנדנדה והחלטתי: 'להתחיל' לזמר את המזמור המפורסם והידוע של דוד המלך עליו השלום זכותו תגן עלינו אמן - לפי הניגון של הרב שליט"א: "עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כשסיימתי את המזמור עם המילה האחרונה שמעתי צליל מנוע של רכב... וראה זה פלא הגיע האחראי בכבודו ובעצמו!! 😁 זה לא נס?! זו הבטחה של הרב: שמי שבוטח בהשי"ת מתוך עבודה בשמחה ובתמימות, ודאי השי"ת יתן לו משאלות ליבו! תודה לרב היקר שאנחנו מאוד אוהבים ומעריכים ומצפים לראות אותך בקרוב! (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 03.07 10:20

    שלום הרב. תודה רבה על השיעור (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה ממש מחזק! ביקשנו: 'סליחה!' מכל האנשים שחשבנו שפגועים ממנו ומחלנו לכל מי שפגע בנו כמה שידוע לנו. נשמח לקבל ברכה מהרב שבעזרת השי"ת החודש נזכה לזרע של קיימא ויהיו עוברים בריאים ושלמים והריון תקין ושלם (אמן). תודה רבה הרב!

  • 02.07 14:22

    ב"ה עכשיו זכיתי לראות את שיעור הבוקר המדהים! (בלי תפילה לא מקבלים - חלק כה' 02.07.2024, shofar.tv/videos/17295) ואספר לכבוד הרב שליט"א, שכל מודעה שראיתי או שמעתי אמבולנס, או במדיה, או לוח מודעות [לרוב זה על אבלות ל"ע], אמרתי "שיר למעלות" וכו'... אין כמו לעשות חסד כפי שהרב שליט"א מלמד אותנו ברוך השם 🙏

  • 02.07 10:10

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! יה"ר שהשם יתברך יברך את הרב היקר בכל הטוב שבעולם! אתמול הדרשה היתה מהממת ומרגשת במיוחד, (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ב"ה הרב היקר משתבח כמו יין טוב, חשוב להדגיש: שנקודת הפתיחה (1985, צפת - הכר את יהדותך shofar.tv/lectures/1291) כבר היתה עם הצבת רף גבוהה מאוד, רואים את ההשתבחות של הרב היקר באופן שיטתי!!! יה"ר שהשם יתברך ימשיך וישפיע על הרב היקר רוח הקודש בבריאות איתנה ונחת! אמן ואמן!!!

  • 02.07 10:09

    כבוד הרב, גדול הדור, תודה רבה על 'דברי א-לקים חיים' (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ישתבח שמו לעד, קשה לחשוב שהדברים שנכנסו מאוזן אחת ויצאו ח"ו מהאוזן השניה... בוודאי שיש רושם גדול אצל השומעים! תודה להשי"ת יתברך שזכינו לבוא היה לנו קפיצת הדרך האב ובתו חזרו לבית הרפואה עם כוחות נפש! ממש אלפי תודות מקווה שיהיו בשורות טובות (אמן).

  • 02.07 01:04

    כבוד הרב!🌸 ב"ה הרצאה טובה מאד (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) מניסיון של החיים שלי מבחינתי גם שציערו אותי בעבר זהו! מחלתי כבר ממזמן. כי אז בזמנו לא ידעתי כמו היום את המשמעות של לדעת למחול על דבר קשה זה בעצם לא היה צער זה הכל מתנות מהשי"ת גם מה שצער שחושבים שזה צער ככה לומדים. מזמן כבר מניסיון החיים כיפיים וטוב להיות אני כל יום כל אדם שמקבל צער ופגיעה זה 'מידה כנגד מידה' כי זה בסך הכל לתקן את האדם אם אדם היה יודע - היה מאושר, צוחק! אנשים צריכים למחול גם על דברים שכאלו קשים כי החיים יפים מהממים וממשיכים הלאה כל יום זה מתנת חינם! ולא צריך לחשוב שמגיע לו משהו כמו שהרב שליט"א מלמד אותנו יום יום🌹🌹 מקווה שאם שההודעה תתפרסם שאנשים יקחו מוסר מכאן 😄 תודה להשי"ת ✨.

  • 02.07 01:02

    מורנו ורבנו! הערב, הבת שלי עשתה שיעורי בית. היא ראתה עמוד אחד בספר הלימוד והיתה בטוחה שכבר עשתה את העמוד הזה אבל לא מצאה את הדף בשום מקום במחברת או בדף נפרד. חיפשה וחיפשה בכל דף ודף אבל לא מצאה! היתה עצובה ואז התחלתי לשיר: "עבדו-עבדו..." ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואפילו קמתי לרקוד! לא עברה חצי דקה וכבר צעקה בשמחה שב"ה מצאה בתוך המחברת!!! זה עובד כבוד הרב, זה פשוט עובד!! תודה רבה לקב"ה על שזיכה אותנו להיות בקהילה של צדיק הדור!! ותודה רבה לרבנו. (סגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 02.07 01:01

    תודה רבה, ב"ה היתה הרצאה מדהימה ונוגעת, אולי יותר נכון דוקרת בלב (באר שבע - המדינה לפני פירוק 01.07.2024 shofar.tv/lectures/1609) ובטוחני שהרבה מרגישים כמוני שהרב דבר ישירות אלי, ואני רוצה לבכות על כל אלו שפגעתי בהם ולרצות אותם, באותו הזמן רוצה: למחול לכל (למרות שלא קל) אלו שפגעו בי - שלא יסבלו חלילה בגללי, תודה כבוד הרב מאוד מחוברים אליכם וממש אוהבים אותכם. יה"ר שהשי"ת יברך אותכם בכל מכל כל (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים