טוען...

סיקור שבת 'מקץ' תשפ"ד

  פורסם בתאריך: 17.12.2023, 17:42 • מערכת שופר

בס"ד

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת פרשת 'וישב' (חנוכה) תשפ"ד. 

בסייעתא דשמיא סיקור פרשת מקץ

ברוך ה' זכינו השבת להיות במחיצת הרב שליט"א בעיר הקודש ירושלים תובב"א (קישור לסרטון)

נוף מרהיב! עוצר נשימה!! (ראה קולאז', משבת שעברה, וגלריה בכתבה הקודמת)

ובחסדי שמים אנו זוכים להיות מנין הנחשונים לעלות לעיר הקודש

קבלת שבת התחילה כמה שעות טובות לפני כניסת שבת קודש כשאנחנו מוכנים ולבושים לקראת בואה של שבת המלכה 

ובכך זכינו לשיעור מכבוד הרב שליט"א שמשודר בלייב לכל העולם! 

השיעור ששודר: 'הכרת ההשגחה בחבלי משיח' כדלהלן...

ערב שבת (לפני תפילת מנחה) - 

כבוד הרב שליט"א מסר את דרשתו הנפלאה והמרתקת 'הכרת ההשגחה בחבלי משיח' (מתוך הספר 'מכתב מאליהו' לרבי אליהו אליעזר דסלר זצוק"ל, וכך גם סדרת השיעורים האחרונים) עמוד: 203 (קישור לסרטון)

ולאחר הדרשה התפללנו תפילת מנחה של ערב שבת קודש בדביקות ובכוונה כמונה מעות עם הכוונות שלפני כל קדיש! ובקדיש עצמו (ראה קישור)

וקבלת שבת בשירה ובשמחה גדולה!

בין מנחה לערבית – 

נושא הדרשה היה: 'אמת מול שקר'.

וקראנו את שיר השירים בנעימה תימנית מיוחדת! (ראה סרטון בו מקריא הרב שליט"א לרב ווכטפוגל שליט"א את המכתב מהרב יהודה שפירא זצוק"ל המתפעל מקריאתם המשובבת של התימנים בירושלים!)

כשסיימנו שיר השירים (קישור לשמיעת שיר השירים מהרב זכריה יצחק זצ"ל) היו אזעקות ממושכות ובומים חזקים אך כבוד הרב שליט"א לֹא קָם וְלֹא זָע (מגילת אסתר ה, ט) ופתח באמירת השיעור.

בערב שבת הרב נתן עוד שיעור מחזק מהספר 'מכתב מאליהו' וכן בדק את תפילת הילדים היקרים מפז' הי"ו 

ולאחר התפילה זכינו ללוות את כבוד הרב שליט"א בשירת 'ישמחו במלכותך' ובקידוש שם שמים ברבים!

לימוד בחצות –

בשעה 01:00 זכינו וכבוד הרב שליט"א הגיע ולימד אותנו במסירות מופלאה כמה שיעורים מהספר; מכתב 'מאליהו' והמספר 'אורחות צדיקים' הרב שליט"א התפעל מהזריחה ואמר: 'שכל ירושלים זה הבית! ומה שעתה יש ודרים בבני ברק - זה רק בבחינת 'המדרך כף רגל' כי שמה זה 'כלובים עם חלונות' רח"ל, יה"ר שיתן השי"ת ונזכה כולנו לעלות לירושלים ולגאולה השלימה ברחמים מהרה אמן! 

ועוד זאת זכינו בס"ד אחרי שנתנו תנומה לעינינו לאחד סעודת ליל שבת מלאה כל טוב בשר קפז' ודגים (ראה שיר 'כי אשמרה שבת...') השכמנו בליל שבת ללמוד תורה מפי כבוד הרב שליט"א מחצות עד הנץ החמה!

חלק א] 'מהו אמת ומהו שקר' ('מכתב מאליהו' עמוד 94)

חלק ב] 'מעשים מבררים אלו את אלו' ('מכתב מאליהו' עמוד 136) קישור.

וכבוד הרב שליט"א אמר: שבס''ד הזדמן המאמר השני שקשור למאמר הראשון בענין עשו הרשע (והדומים לו בדורנו...)

חלק ג] מספר 'אורחות צדיקים' (ראה כתבה) 'שער השקר'

[לסדרת 9 שיעורים מכבוד הרב שליט"א מהספר ארחות צדיקים - לחץ כאן]

אחרי התפילה – 

מספר 'אורחות צדיקים' (להאי גאון צדיק נסתר זיע"א) שער העצלות

והביא דוגמא שיש שמתפלל מהר - משום שמתעצל לכוון אבל כשמסיים יש לו זמן לחלום... 

תהילים...

ולבינתיים... בבני ברק עיר התורה והחסידות התקיימו פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן. ]

ובחזרה לירושלים...

בצהרים - 

גם בשעות הצהרים של שבת קודש (בשעה 15:00) כבוד הרב שליט"א המשיך בס"ד בסדרת שיעורים מהספר 'מכתב מאליהו' מאמר: 'אנכי היצרים הנפש והנשמה' (עמוד 71)

וכבוד הרב שליט"א הוסיף: על המתורבתים כמו הגרמנים (הנאצים יש"ו) ששאלו לפני שהרגו: 'האם זה נכון שזה כואב?' וכך הרגו רח"ל! והאדם שח"ו לא עובד על עצמו הוא נהפך להיות חיה מתורבתת רח"ל. [ראה מעשה נורא! (שסיפר הרב יעקב גלינסקי זצוק"ל בסדרת 'והגדת') שכך ממש היה!! ה' ישמור ויציל].

סעודה שלישית - 

גם בירושלים עיר הקודש תובב"א זכינו לשעת 'רעוא דרעוין' לסעוד במחיצת כבוד הרב שליט"א... 

וכבוד הרב שליט"א דרש בענין הבטחון ('מכתב מאליהו' עמוד 205) 

וכן על המעלות הנשגבות שיש בביטחון בהשי"ת וציין שכדאי להיות מחובר להקב"ה - כי השי"ת לא מאכזב!

וסיפר על עצמו שכ-45 שנה וקצת מאז שזכה לחזור בתשובה השי"ת אף פעם לא עזב אותו! וכל מה שחשב קיבל אף לפני שביקש (בבחינת: "וְהָיָה טֶרֶם יִקְרָאוּ וַאֲנִי אֶעֱנֶה" (ישעיה סה, כד)) 

ועוד סיפר שבא אחד לקנות 11 מזוזות וכך היה לו לכל צרכי השבת! 

וכן כשהיה צריך אינסטלאטור לא היה צריך לטרוח הרבה כדי לקרוא לו אלא רק יצא מהבית וירד 3 מדרגות וכבר ראה אינסטלאטור שהגיע אל השכנה וביקשו שיבוא גם אליו 

עוד בעניין הבטחון על הבית מדרש 'קהילות פז' בני ברק, שתוך 5 חודשים עמד על תלו לתפארה!! אף שלא היה כסף, אלא רק מהתנדבויות של אנשים יהודים (לא מגוים ח"ו) טובים! וכל אחד עשה מה שיודע. 

והיו קורות בטון שהיה צריך לנסר אותם ובא אחד שזה בשבילו רק הפעם השניה! שהוא עושה זאת ובתחילה חשב שיקח לו יומים (2) ובסוף לקח לו שבוע (7)!

וכך גם כל תנועת התשובה ('שופר' – ארגון להפצת יהדות ע.ר.) בלי אמצעים וממש בס"ד גדולה!! ב"ה וב"ש.

ההבדלה - 

בשעת ההבדלה כבוד הרב שליט"א בירך אותנו שב"ה נמצא 'קומפלקס גדול' כדי שנוכל להיות מגדלור בירושלים עיר הקודש תובב"א 

אחר כך הרב הודיע שמהיום בס"ד יעשה שם את כל השבתות וכל מי שרוצה לבוא צריך לקום לחצות (לימוד בליל שבת קודש, ראה סדרת שיעורים 'אעירה שחר') וכן להיות עם כובע וחליפה (כיאה לבן תורה ולכבוד המקום ב"ה).

בברכת: שבוע טוב!

ולהתראות בסיקור הבא בעזרת השי"ת.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.07 10:15

    אתמול אמרתי לבורא עולם: 'אני צריכה כסף, פעם ראשונה שאני מבקשת ממך! השם...' ואז... ב"ה מקבלת שיחת טלפון מהבנקאי שאומר: 'את יכולה לקחת הלוואה של 20 אלף, החשבון שלך מתפקד יפה, ברוך השם!' ויש לי לרופא שיניים - תקציב טוב 🙏.

  • 22.07 08:28

    בשורה משמחת! ב"ה אתמול בערב קיבלתי מכתב מהביטוח לאומי שב"ה הפסיקו לשלם מזונות ובכך החוב נעצר בכ211,000 ש"ח ולא ממשיך לתפוח... מאמין שזה בזכות עצת כבוד הרב שליט"א: 'לרקוד ולשיר עם חמישה חברים עבדו....' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) נ.ב. זכיתי לתרום ל-5 יהודים שיזכו להשתתף בסעודת השמחה:) (אשדוד - סעודת השמחה לכבוד השם יתברך 15.07.2024 shofar.tv/lectures/1613, לסגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 22.07 00:13

    כבוד הרב, ב"ה היה הרצאה מדהימה בקרית עקרון (21.7.24), יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה לתקן (אמן), תודה רבה.

  • 22.07 00:12

    לילה טוב ומבורך לכבוד הרב הגאון שליט"א, תודה על הרצאה כל כך חשובה בדורנו אנו (קרית עקרון 21.7.24), הלוואי שנזכה לקיים נסיעה טובה ושכבודו יחזור לשלום (אמן).

  • 22.07 00:12

    כבוד הרב היקר🧡 במהלך היום נחתי וב"ה כל היום שומעת אותך ונרגעת מהדברי תורה, עד הערב חיכיתי להרצאה (קרית עקרון 21.7.24) וכ"כ מדהימה וממש קסום ויפה כל מילה! אכן, כמה טוב להיות אהוב ואוהב שנותנים אהבה אחד לשני, מילותיך הן רפואות לכל האיברים. לילה טוב🤲🏻 (אמן).

  • 21.07 20:59

    רציתי לספר לרב מה שקרה לי אישית לפני שבוע. נסעתי לבד ברכב מ-Lakewood ל-Baltimore ותוך הנסיעה התחילה סערה נוראה (Tornado Warning). היה מאד קשה לנסוע ואחר כמה דקות הצלחתי בעזרת ה׳ לצאת מכביש הראשי (I-95) לעצור בתחנה על ידו. עצרתי שם לשעה בערך וכל הזמן ירד גשם כבד בלי הפסקה. אכלתי משהו וקראתי תהלים ואמרו שברבע שעה יפסיקו את האזהרה שיש אפשרות שיהיה tornado. הרגשתי שאני מוכרחה להגיע הביתה כבר ונראה לי שהגשם קצת פחות כבד ונסיתי להמשיך בנסיעה ב-I-95. תוך שלוש דקות הסערה התחילה עוד פעם והייתי כבר עייפה ופשוט לא יכולתי לראות את ה-lane markings וכשמשאיות גדולות עברו על ידי לרגעים מפחידים היה בלתי אפשרי לראות אף דבר מהחלון לפני (windshield). התרכזתי כפי יכולתי לראות משהו והיה כל כך קשה עד שלרגע חשבתי לעצמי: 'אין לי כוח והמתח כל כך קשה לסבול אולי אעצור כאן באמצע הרחוב ויקרה מה שיקרה' (ח"ו...). פתאום ב"ה נזכרתי במה ששמעתי מהרב אודות כח השמחה בהשי"ת! והתחלתי לשיר את ניגון הרב: "עבדו את ה׳ בשמחה!". אני רוצה להעיד: על שלוות הנפש שזה גרם לי. לא ידעתי אם אצליח להישאר בחיים או לא (ח"ו) אבל אמרתי לעצמי: ׳לא משנה לי מה יחליט ה׳ . אני איתו. הוא ה-Boss.׳ וככה המשכתי לנסוע. לא היה אפשרות לצאת מהדרך לזמן רב וניסיתי לנסוע למיטב יכולתי וכל הזמן עם ישוב הדעת בלי לדעת מה יקרה מרגע לרגע. הרגשתי ממש את כוח השמחה בהשי"ת. אז תודה לרב עבור העצה הטובה והלימוד החשוב ביותר בענין הבטחון בהשי"ת בשמחה. סיפרתי את המקרה להרבה אנשים שידעו את אמת הענין. הכל בזכותך. ויה"ר שהשי"ת יברך את הרב להמשיך בעבודת הקודש שלו להדריך אנשים בעבודת השי"ת (אמן).

  • 21.07 15:15

    כבוד הרב היקר שליט"א! תודה רבה על הכל מכל וכל! תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבוד הרב היקר שליט"א על הברכות והתפילות ולכל מי שהתפלל עלי. מרגישה ברוך השם מצוין! הקהילה היקרה פינקה אותנו עם המון מטעמים לכבוד שבת קודש ואנחנו מודים לכולם! שבת שלום ומבורך!💐.

  • 21.07 15:15

    שלום רב לכבוד הרב הקדוש, רציתי לשתף את הרב בנס שקרה לי! נתקפתי בווירוס השפעת בצורה חזקה, היו לי כאבים מאד חזקים בגוף (ל"ע). ב"ה שרתי את השיר "עבדו..." בשקט משך זמן מה - והכאבים עברו ממני בדרך נס! גם שאר התסמינים עברו מהר; במקום שבוע ימים הכל עבר ביומיים. תודה לכבוד הרב על העצות הנפלאות כן ירבו. תבורכו מפי עליון!!!! (אמן).

  • 21.07 15:14

    תודה 100 פעם לבורא העולם! ולכבוד הרב שליט"א; אחרי סעודת השמחה לכבוד השי"ת ואחרי בקשות ביום שני - ב"ה נסגר לי התיק שהיה לי בבית משפט! וגם מה ששלמתי יכניסו לי לבנק בחזרה בלי קיזוזים, הכל הביאו לי! מה שטוב, ביום שאני צריך לכבוד השבת בשביל לקנות שלא יחסר לי! השי"ת בדיוק הביא לי את הכסף. באמת מי שחי באמונה ובשמה ועם צדיק אמיתי - אין דאגה וגם פחד! על כל מיני חסרונות דברים "עבדו..." ב"ה עובד ממש!

  • 21.07 15:13

    כבוד הרב! איזה שיעור בוקר מנצח, בתוך התפילות מבקשת ומתחננת: 'אבא! תראה לי את הכיוון' ממש התחברתי לציפור שנשלחה לאיש שנרטב בדרך ששימשה כוויז של פעם... (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ט 18.07.2024, shofar.tv/lessons/17329) גם מהשיעור הקודם... וממש ככה לדברים שהרב אמר: 'לא לחכות לתפילת 18... לדבר עם אבא! "ובלכתך בדרך" בפרט שלא בטוחים שנקבל, וכל הזמן ויחד עם המזמור שלא יתבטל: "מזמור לתודה!" - "עבדו את ה' בשמחה😁" מתוק מדבש💫!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים