טוען...

סיקור שבת 'וישלח' תשפ"ד

  פורסם בתאריך: 05.12.2023, 11:40 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת פרשת 'ויצא' תשפ"ד. 

ברוך השם התקיימו במהלך שבת קודש פרשת 'וישלח' תפילות ושיעורים בבית הכנסת ובית מדרש קפז'.

כמובן שתושבי בני ברק זוכים לקבל את השבת מוקדם! וללמוד כמה שעות בבית מדרש 'קהילות פז' ובמסגרתו זוכים לשיעור מכבוד הרב שליט"א שמשודר בלייב לכל העולם! 

השיעור ששודר: 'חילול השם אחד דוחה מאה תפילות' - חלק ו' הדרשה ע"פ הספר 'אל תדיחנו' מאת הרב אברהם חנונו שליט"א מלייקווד, לכתבה על הספר - לחץ כאן.

ולאחמ"כ 'קבלת שבת' ברוב עם בשמחה ובשירה לקראת שבת המלכה!...

שיעור ערב שבת - ביזוי תורה אחד (1) דוחה מאה (100) שמחות! ע"פ הספר 'אל תדיחנו'...

ידוע החשיבות שיש לשמחה, כמובן, שמדובר על שמחה של מצוה! וכמו שכתוב בגמרא (מסכת שבת דף ל:) 'שאין השכינה שורה אלא מתוך שמחה של מצוה!' וכתוב עוד שם: "וְשִׁבַּחְתִּי אֲנִי אֶת הַשִּׂמְחָה" (קהלת ח, טו) – 'זו שמחה של מצוה!' וכתוב במדרש (תנחומא פרשת תזריע ס"ס ה'): 'אמר הקב"ה: 'אם אתם משמרים את המצוות ותשמחו בהן, אני מוסיף לכם שמחה'. והגה"צ רבי שלום שבדרון אמר בענין חשיבות השמחה: 'הרווחת כסף? - לא הרווחת כלום! הרווחת זמן? - הרווחת חצי! הרווחת שמחה? - הרווחת הכל! כי ע"י השמחה אפשר להשיג השגות נפלאות'. בספר 'ברוך פודה ומציל' הביא בשם ספר 'תורת אבות' שכתב: 'שע"י השמחה - אפשר לצאת מכל רע! והשמחה היא המפתח של הפרנסה, הן בעניני הגוף והן בעניני הנפש!'. אם כן ביזוי תורה אחד (1) דוחה מאה (100) שמחות - מבהיל!

שואל: 'איך מגיעים למצב של שמחה במצוות'?

הרב שליט"א: 'אם אדם יבין שהמצות יותר מכסף וזהב! - הוא ישמח! הרי שאם היית מוצא בדרך מאה (100) שקלים ודאי היית שמח ואחרי כמה מטרים מצאת עוד מאה ובמדרגות לבית עוד אלף (1,000) נכנסת לבית מאה אלף (100,000) לאחר מכן מתקשרים אליך: 'קיבלת מליון! (1,000,000)!' אם היה כך - היית שמח! והאדם צריך להבין: שהמצוות יותר מזהב וכסף. 

הרב הוסיף: שישתבח שמו לעד שהשי"ת זיכה אותנו לקיים הרבה מצוות לפני עשייתן (כוונה 'כאשר ציוה ה'' ראה כתבה, קישור) כדוגמת הקדיש... אבל לצערנו יש כאלו שהיו רוצים לחזור 'למה שהיה קודם' בלי הכוונות שב"ה אנו עושים כי בשבילם זה 'עול!' רוצים לסיים מהר את התפילה... וזאת מכיוון שאין יודעים את הערך הגדול שיש בידם.

ליווי ערב שבת – 

כל הקהל הקדוש הי"ו ליווה את הרב שליט"א לביתו בשירה גדולה: 'ישמחו במלכותך...' - מחזה מרנין אשר מקדשים שם שמים ברבים ומשמחים יהודים רבים לאורך רחובות בני ברק כשהשכנים והעוברים השבים מצטרפים בקולם ובמחיאות כפים (כהלכה) לקצב השירה.

מבואר בגמרא (כתובות דף קג:) כשרבנו הקדוש נפטר ובאו האנשים מכל האזור ללוותו יצאה בת קול ואמרה: 'שכל מי שהיה בהלוויה - מזומן לחי העולם הבא!' 

וכל מקום שכתוב: 'מזומן!' – הכוונה; שנכנס לעולם הבא בלי דין!... 

ונשאלת השאלה: מה היה כל כך שבשביל שהיו בהלוויתו של רבי זכו לכך?! הרי אפילו צדיקים גדולים עוברים בדין!! ואפילו המלאכים שיורדים לעוה"ז בשליחות בחזרתם צריכים לעבור ב: 'נהר דינור!' מאש!! כדי לטהרם מהחומר של העוה"ז.... 

התשובה לכך: משום שכל המלווים את רבי הקדוש זיע"א - כיבדו את התורה! כי רבנו הקדוש הוא היה מוסר התורה שבעל פה וכל התורה שיש לנו היום; ששה סדרי משנה, שזה כל התורה - הכל נמסר על ידי רבי! ולכן זכו בעקבות כיבוד התורה להכנס לעוה"ב בלי דין.

וכן ידוע המעשה הנורא על ההמהר"ם מרוטנבורג זיע"א ששבוהו הגוים רח"ל ודרשו עבורו 'פדיון שבוים' סך עצום! ופסק המהר"ם שלא יפדוהו כדין חז"ל שאין פודין את השבוים יותר מכדי דמיהן... (ראה ערך מדינת ישראל – רח"ל!) וגם לאחר פטירת המהר"ם לא רצה השר הגוי ליתן גופתו הקדושה והטהורה לקבורה - עד שיתנו לו ממון רב! כמו שרצה לקבל בעוד שהמהר"ם היה חי. אבל היה עשיר אחד שפדה אותו בסכום העצום! 

ושאלוהו בחלום: 'אם רוצה עשירות לו ולבניו עד סוף כל הדורות! או שיכנס תיכף לגן עדן?' ובחר: בגן עדן! וזכה לכך בגלל כבוד התורה!!

ובאמת כל אחד יכול לכבד את התורה; אם בכך שהוא לומד אותה, או חלילה גם להפך – רח"ל ובכך יכול ח"ו להפסיד מאה שמחות.

חצות לילה – 

מובא בחז"ל הקדושים זיע"א כמה דברים שנכנסים בגדר של 'ביזוי תורה' כגון: לבזות התורה ח"ו, לבזות תלמידי חכמים, לבזות ספרי קודש ועוד. ולכן חשוב לדעת הגדרת הדברים כדי שנוכל להזהר בזה ולא לגרום ח"ו לבזיון התורה. ונביא כמה בעזרת השם...

'רב פפא אמר: 'כגון; אדם שאומר על תלמידי חכמים: 'הני רבנן' שהוא לשון זלזול שהיה לו לומר: 'רבותינו שבמקום פלוני!'. כן פרש רש"י.

'רב נחמן אמר: 'זה הקורא את רבו בשמו'. וכתב רש"י וזה לשונו: 'שאומר: 'פלוני' ואינו אומר: 'מורי רבי פלוני!'.

'רבי נהוראי אומר: 'כל שאפשר לעסוק בתורה ואינו עוסק'. ופרש בזה ('שפתי חיים' מועדים חלק ב' דף קע) וזה לשונו: 'ואומרים בשם הג"ר חיים מבריסק זצ"ל לפרש: אין הכונה רק על מי שלא לומד בכמות הזמן כפי יכולתו, אלא גם על איכות הלימוד. כלומר, אינו מתאמץ דיו כדי לרדת לעומקה של תורה וכאשר הוא נתקל בקושי בהבנת סוגיה, הוא מתעצל ואינו מאמץ את מחשבתו כדי להבינה. על אף שלא ביטל רגע מלימוד התורה גם הוא בכלל: "כִּי דְבַר ה' בָּזָה" (במדבר טו, לא) (א.ה. ראה קונטרס בענין ערבי שירה וזמרים בשם "כִּי דְבַר ה' בָּזָה" קישור) - איום ונורא! זלזול זה בתורה נובע מאי הכרת ערכה הנעלה של התורה. שהרי המעריך דבר מה, הוא עמל עליו! וכשמעריך אותו מאד הוא אף מוסר את נפשו כדי לרוכשו ולהשיגו. ואם כן העוסק בתורה אבל לא בניצול כל כוחותיו וכשרונותיו, זהו חסרון הנובע מאי הכרת ערכה של קדושת התורה ומעלתה.

כגון; להבדיל אא"ה "החוקרים" שיושבים במעמדות במשך שנים! כדי להגיע לנוסחא מסוימת ולא מתייאשים... (לשמיעת הקלטת טייפ מס' 399 'מדעני הזבובים', קישור

ולהבדיל מהנ"ל אא"ה מסופר על החזון אי"ש זיע"א (קישור) שהיה לומד תוספות אחד (1) במשך שבועים (14 יום) כי היה חשוב לו...! 

נכון שיש מעלה לגרוס את הש"ס (ראה סרטון הרב קניבסקי ובשם הרב שטיינמן זצוק"ל) אבל זה כדי שבשמים ילמדו אותך את כל הכל! כי אם תגיע לעולם הבא ועברת רק על מסכת אחת (1) אפילו תדע אותה בעל פה על בוריה - רק אותה ילמדו אותך אך לא את השאר... אבל זה אין פוטר מללמוד אותה בעיון... 

וכאן הרב התפעל מאוד על חכמתם של גדולי ישראל שכתבו פרושים שלא יאמנו... כדוגמת הבני יששכר זיע"א שפירש את הפסוק: "אָנֹכִי ה' אֱ-לֹקֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם" (שמות כ, ב)...

וכבוד הרב שליט"א הציע למי שידע מה פרש הבני יששכר סך חמשת אלפים (5,000) שקלים (ראה דוגמא לזוכה, בקישור

אך לאחר שלא התקבלה תשובה והרב בעצמו הסביר ואמר: 'שאכן פרוש זה שווה מליונים...!'

המצרים האמינו: 'שהכל טבע וכאילו ח"ו אין בעולם השפל השגחה א-לקית' אך באמת זה אינו נכון כמו שבאר הרמב"ן זיע"א (פרשת בא): 'שהכל ניסים ואם ח"ו לא מאמין בכך - אין לו חלק בתורת משה!'

בהמשך השיעור הרב שליט"א הסביר: שאין מבזה תורה כמו א.ד. (ראה קישור לדוגמא) אשר רח"ל השפיל ומשפיל את הרבנים ובפרט גדולי הספרדים שעל ידי אלימות ואו איומים וכדומה על הרבנים למרות שחלקם רצו לא לקחת חלק במעשיו השפלים הכריחם האחרון... 

שואל: 'האם יש לאותם רבנים דין של תלמידי חכמים'?.

הרב: 'לא. כי כבר גילו חז"ל הקדושים זיע"א: 'שכל ת"ח שאין תוכו כברו - אינו תלמיד חכם!'.

בהמשך הרב דיבר גם על כבוד הספרים הקדושים... שצריך להיזהר: שלא להשכיב ספרים על ספרים עומדים! וכן לא להניח את הכובע או העט על הספרים וכדומה... 

שואל: 'האם מותר לשבת על ספסל שיש עליו ספרים?'

הרב: 'אם התיישבתי על ספסל שכל כסא בפני עצמו והספר נמצא בכסא האחר - אין בעיה! אך אם הוא ספסל אחד ארוך – אסור!'

ומכל הנ"ל צריכים לראות עד כמה עלינו להזהר מלבזות את התורה ואת חכמיה ולומדיה! ולהיפך, כמה חובה עלינו לכבד את התורה, חכמיה ולומדיה. ואפילו בשעת הלימוד צריך להזהר שיהיה בדרך כבוד ובלשונות נקיות בהתבטלות גמורה כלפי רז"ל וגדולי דורינו שליט"א ועלינו לדעת: שהנהגה של זלזול בדבריהם של רבותינו היא נגד כל המסורת המסורה לנו מדור דור. ועלינו לדעת: כי כל לשון שאינו של כבוד - הוא קלקול ועוות, הן לאומר הדברים והן לשומעים. ולא עוד אלא שלא יצליחו בתורה, ואדרבא! ענוש יענש בגחלתן של החכמים. ומאידך, השואל ודן כדת וכהלכה בדרך ארץ ובכבוד, הרי הוא קושר עצמו מדור אל דור עד מעמד הר סיני!

בסוף השיעור הרב שאל את אחד הילדים ('אמנון יצחק' הי"ו) האם יכול לסכם בקצרה את מה שנאמר? ולאחר מכן ביקש מעוד כמה מהנוכחים...

שואל: 'אני שומע את השיעורים האחרונים של כבוד הרב לגבי 'שבועת שוא' וכן 'חילול השם' (מסדרת 'אל תדיחנו' קישור) ואני מרגיש ירידה! כיוון שאני יודע שלצערי הרב אתמול נכשלתי באותם הענינים שכבוד הרב מלמד'.

הרב: 'אין לך מה להרגיש כך הרי אתה יכול לעשות תמיד תשובה! וגם אם אדם נפל ממבנה - הוא ידע לפעם הבאה לשים לב ולא חלילה לפול שוב!'.

שיעור בוקר - למרות חומרת ביזוי תורה - יש על כך תשובה...!

בסתם אדם רגיל שפגע בחברו צריך לבקש: 'מחילה!' ולהביא שלושה (3) אנשים שיֵרצו את הנפגע שימחל! ואם הנפגע לא רצה מביא עוד שלושה אחרים כך גם בפעם שלישית ואם עדין לא רצה - אותו אדם פטור מלבקש והנפגע שלא מחל - יקבל על כך עונש (ונקרא 'אכזרי' כפסק הרמב"ם זיע"א) אך דין זה אינו תקף לגבי תלמיד חכם! כיון שאם ח"ו ביזהו צריך לבקש ממנו אפילו אלף (1,000) פעמים ורק אם מחל לו - התכפר לו! (ראה דוגמא סרטון שיהודים רבים מתעוררים לבקש מחילה מכבוד הרב שליט"א)

הרב אמר בענין זה: שאותם רבנים שבעונותיהם הרבים ביזו את כבוד הרב שליט"א (ראה דוגמא 'רבן דקרו') להם לא יספיק בקשת המחילה כנ"ל אלף פעמים, אלא הם צריכים להזמין קהל לאצטדיון (ראה דוגמא) ולעמוד במרכז ולבקש: 'מחילה!' ולהודות על הטעויות שלהם, אך הם לא יעשו זאת - מחמת הגאוה שלהם... – רח"ל! ('ברוך א-לקינו שהבדילנו מן התועים').

ליווי שבת בבוקר – 

גם בשבת בבוקר, לאחר התפילה בנץ והדרשה, המתפללים היקרים הי"ו למרות שהשכימו קום ללמוד במחיצת כבוד הרב שליט"א מחצות! מכבדים את התורה ולומדיה ומלווים את כבוד הרב שליט"א בשירת 'ישמחו במלכותך' מבית הכנסת 'קהילות פז' עד לביתו לחיים טובים בשמחה ולשלום!

ומתחת לדירה על המדרגה המסגולת לרפואה נענה כבוד הרב שליט"א ואמר:

אדם הראשון וחוה לאחר שחטאו בחטא עץ הדעת עשו לעצמם חגורות והשי"ת הוסיף ועשה להם "כָּתְנוֹת עוֹר וַיַּלְבִּשֵׁם" (בראשית ג, כא)... משום שהאדם חשוב מכל הבריות שבעולם וצריך בגדים שיחשיבו אותו ולכן מוצאים שהכהן הגדול היה לו בגד באורך 16 אמה (כ-8 מטר +!) שהיה מתלפף על ראשו ועוד בגד (אבנט) באורך 32 אמה (כ-16 מטר +!) על מותניו וזאת כדי שהכהן הגדול ירגיש כל הזמן שיש לו בגדים ויזכור שהוא החשוב שבבריות. לכן האדם צריך להקפיד על לבושו שיהיה נקי וכשר בגדר הצניעות ובפרט בשבת קודש צריך שיהיה לאדם בגדים מיוחדים יפים ונקיים...!

[פרקי תהילים ע"י תשב"ר! 

משעה 13:00 (שעון חורף) עם פרסים וכו' קישור, ניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן. ]

שיעור צהרים – 

בשיעור זה הרב שליט"א דיבר על הלכות ביזוי תורה ותלמידי חכמים (שו"ע יו"ד סימן רמב) ועובדות וסיפורים על כך;

בספר 'עובדות והנהגות' לבית בריסק (חלק ב' דף קיא') הביא מעשה שרבנו הגרי"ז זצ"ל היה מספר כמו ששמע מאביו הגר"ח זצ"ל: 'איש אחד כל ימיו היה נע ונד, היכן שהשכים בבוקר, לא ישן בלילה והיה נוסע ממקום למקום וממדינה למדינה ומעיר לעיר ולא ידע מנוח לנפשו. פעם בשבת אחד נתגלגל לעיר איסטנבול, היא בירת טורקיה והלך לבית הכנסת להתפלל שם, מנהג המקום היה שכל האורחים באו אל הרב דמתא ואמרו לו: 'שבת שלום! שבת שלום' וסידר להם מקום לאכול והגאב"ד היה הגאון החכם הספרדי ר' דוד בכר זצ"ל בעל שו"ת דברי אמת. והנה גם בשבת הזו הלכו כל האורחים ואמרו להרב: 'שבת שלום! שבת שלום' והוא סידר להם מקום לאכול, רק לאיש הזה לא סידר הרב מקום לאכול ועשה את עצמו כאילו לא יודע משום דבר. 

האיש לקח הדברים מאד אל ליבו, אלא שאמר: 'אולי היתה כאן טעות!' אף שאין הדבר מסתבר כן וחיכה עד הבוקר לאחר תפילת השבת ושוב אמר לרב: 'שבת שלום! שבת שלום' וגם אז לא סידר לו הרב מקום לאכול, אז ידע: כי דברים בגו! ואין כאן טעות, אלא שלא היה בידו מה לעשות. אחר הסעודה השלישית היה הרב לומד עם הבעלי בתים והיה משיב לכולם על קושיותיהם, האורח הנ"ל גם שאל דבר מאת הרב אך לא השיבו הרב. 

וישם האורח הדבר הזה אל ליבו, כי לכל אחד השיב ולו לא השיב - ונתבייש ברבים! ופרץ בבכי גדול ושאל לרב: 'מה חטאי ומה פשעי שיש לרב עלי תרעומת כה גדולה??' 

השיבו הרב:' הן, לי לא חטאת ולא עוית במאומה, אבל יש עליך קפידא מאדם גדול אחד!' 

ויתבונן האיש במעשיו ולא זכר: איזה קפידא יש עליו? עד שנזכר שבימי נעוריו כשלמד אצל הג"ר יהונתן אייבשיץ זצ"ל (ראה סרטון לדוגמא בקישור) ולהגאון ר' יהונתן היו אלף (1,000) תלמידים בישיבתו, באותה תקופה היתה המחלוקת הידועה בין רבי יהונתן אייבשיץ זצ"ל לרבי יעקב עמדין זצ"ל. 

ואמר אותו בחור: "מי אומר שהרבי צודק, אולי רבי יעקב עמדין צודק" 

והגיעו הדברים לרבו ואמר: "נע ונד תהיה כל ימי חייך". 

ומיד סיפר המעשה הזה להרב והשיבו הרב: 'שאומנם זאת היא הקפידא שנתכוין לה!'. 

אז אמר האורח: 'א"כ מיד אחר השבת אסע לפראג לבקש סליחתו של הגאון ר' יהונתן.' 

אך הרב הפסיקו ואמר: 'אם תזכה...' 

ואכן כך היה, שמיד במוצאי שבת נסע האיש לפראג ובהגיעו לשם מצא את לוויתו של ר' יהונתן זצ"ל...

סעודה שלישית - (ניתן לתרום; כתבה + לתרומה ישירות לחץ כאן)

בהמשך לעובדות וסיפורים על ביזוי התורה... 

הכרעת החזון אי"ש זצ"ל בספק בזיון לת"ח - מספר הגאון ר' אשר זצ"ל: 'התלוויתי אליו ונכנסנו אל בית רבנו זצ"ל כשהגאון ר' בעריל מספר לפניו את העובדא הנ"ל ושאל את רבינו זצ"ל: 'מה עושים בכהאי גוונא, כשנמצאים בדרשה ועדין לא התפלל מנחה והשמש נוטה לשקוע?'. 

נענה החזון איש זצ"ל ואמר: 'אינני מבין את השאלה! הרי לצאת באמצעה הדרשה - זו הלבנת פנים לדרשן! ובזיון תלמיד חכם!! ובודאי שתפילת מנחה אינה דוחה זה ואינו מתיר את זה ובודאי שאסור לצאת." 

(ואפשר שהחזון איש סבר: שהיה אפשר לו להתפלל במקום עמדו, תפילת לחש, שהרי עמד בין האנשים מול הדרשן וצ"ע הגרמ"ד ברגמן שליט"א) (ספר שמוש חכמים). 

על ענין זה שאלו כמה מהלומדים את הרב שליט"א ונביא כמה מהם;

שואל: 'פעמים האשה שתחי' מתקשרת צריך להיות זמין בטלפון?'

הרב: 'מה זאת אומרת איך הטלפון שלך בכלל דולק בשיעור?!'.

שואל: 'אני מלמד בת"ת ופעמים צריך לצאת מהדרשה כדי להגיע בזמן'

הרב: 'תצא לפני הדרשה לא באמצע'

שואל: 'אני יכול להיות רק בחלק מהדרשה מה עדיף; להשאר ולהרוויח חלק מן השיעור או לא?'

הרב: 'לצאת לפני הדרשה'. 

גם הרב לימד: שבכלל ביזוי תורה בדרשה זה כשנרדמים או לא מרוכזים בשיעור! בקיצור, אין שום תירוצים לכך...

לאחר מכן הרב הביא עוד מעשה מרב אלחנן וסרמן זצ"ל הי"ד ושאל את אחד מן הילדים: 'אם הוא יכול לחזור על המעשה?' 

ואותו הילד חזר בצורה יפה מאוד על הנאמר! 

והרב שלח ילד אחר שיביא לו 10 סוכריות ואמר לו: 'אתה תקח אחד על השליחות!' [עוד רואים גם את 'אהבת ישראל' שיש לכבוד הרב שליט"א כיצד מתייחס בצורה מפליאה לכל אחד! ולא משנה מה גילו].

בהקשר לכך הרב הסביר: שבגלל 'ביזוי התורה' ננעלים דלתות בית הכנסת 'קהילות פז' מיד בתחילת השיעורים! ולכן רק מי שבא בזמן – זוכה להכנס... שאם לא כן, בראשונה, המאחר מראה ח"ו זלזול כיון שהוא מרשה לעצמו לבא מתי שרוצה וכן לא יעשה. ושנית, הוא גורם להחטאת הרבים בכך שהלומדים מסתכלים עליו עד שהוא יושב ובכך הוא מבטל אותם מהלימוד - פחד פחדים!!!

בברכת: 'שבוע טוב!'

ולהתראות בסיקור הבא בעזרת השי"ת.

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 01.05 16:02

    ראשית רצינו לומר תודה להשי"ת ולכבוד הרב שליט"א ולפרסם הנס שלא הרגשנו טוב עם כאבים חוזרים ונשנים (ל"ע) וביקשנו דרך 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) ברכה מהרב: 'שיעבור ולא יחזור' וברוך ה' מאז עבר ולא חזר!

  • 01.05 11:24

    אני שומעת הרבה פעמים בהרצאות שלך על זמרים פסולים ושירים שאסור לשמוע. ...ודרך אגב אחרי ששמעתי את ההרצאה שלך היום ביוטיוב - מחקתי את כל השירים הפסולים! אני כל כך אוהבת את ההרצאות שלך אתה באמת אומר דברים נכונים ואמיתיים שרבנים לא מדברים על זה.

  • 01.05 10:36

    כבוד הרב, איזה שיעור בוקר יפה רבינו הקדוש! קודם כל לזכות לשמוע את קולו מפיו של הצדיק אח"כ לראות איך הכותרת של השיעור 'ברית מילה' (shofar.tv/videos/17111) הופכת להיות עוד רבדים של מוסר ויראת שמים במצווה החשובה הזו וההסברים על שאר האותות השבת והתפילין ומה זה מסמל בהשגחת ה' עלינו והשיא זה שהרב שר את השיר האהוב: 'אנא אנא עבדא דקוב"ה..'. איזה נחת לראות ולשמוע עבד ה' זרע אברהם אבינו קודש קודשים מורינו ורבינו ממש משמח ומאיר בחשכת הגלות

  • 30.04 10:59

    תודה רבה רק רבנו יודע לגרום לנו לצחוק ככה:)

  • 30.04 10:59

    רבנו הקדוש, כמה צחקתי בסוף השיעור, כשהזכרת את מירב מיכאלי "שהיא אומר" פשוט צחקתי והרועצת המשפטית:) שוב צחקתי. (shofar.tv/videos/17088)

  • 30.04 10:58

    שיעור משמח מאוד רבנו, תודה רבה! ומחזק אותי בפרט שלדעת שכמה לפעמים קשה פתאום לשמוע את השיעור הזה ולהבין שזכינו הנשים לעשות את רצון השם ויה"ר שרק נמשיך כך לעשות נחת רוח ליוצרנו אמן כן יהיה רצון.

  • 30.04 10:57

    תודה רבנו תודה על השיעור, יה"ר שנזכה להרבה בריתות בעם ישראל ובפרט בקהילה (קפז), בזכות רבנו הקדוש והיקר שלנו (אמן).

  • 30.04 10:57

    שיעור מעלף ותענוג לשמוע ואכן 'בשכר נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות נגאל' (מהרה אמן).

  • 30.04 10:57

    רבנו הקדוש לילה טוב. איזה שיעור מדהים על הילודה (shofar.tv/lessons/17088) כמה זה מחזק אותנו לדעת שכל ילד שאנחנו מביאים לעולם גם אם טיפה קשה או מתיש - עדין שווה כל רגע ורגע! כמו שאמרת: לראות אותם בשולחן ליל הסדר, כולם ביחד כמה שמחה זה עושה! ברוך השם, השי"ת זיכה אותי ב-3 בנים ובת וזה אושר אין סופי! למרות הקושי, אני פונה לכל אשה ואשה: להביא ילדים לעולם עם כל הקושי, כי השכר על כך הוא ענק לאין שיעור! מעבר לזה שהיא מקיימת את מצוות התורה היא עושה נחת להשם יתברך מי יתן והשם יזכה אותי לעוד ילדים (אמן) רק המחשבה הזו זה אושר עילאי.

  • 30.04 10:54

    כבוד הרב, חייבת לומר אתה מדהים אין כמוך!! השיעור של הבטחון (shofar.tv/lessons/17088) דיבר הרבה על ההולדה, שאישה יש לה ביטחון מכך שהיא הביאה ילדים לעולם. ועוד מה שנאמר - ב"ה רומם את ההרגשות שהיו לי משמים הוצאת לי בלב, כמו שמשוחחים עם נפשי בשיעור הזה ממש הבנת את מה שהרגשתי ונתת תשובה ברורה ומדויקת משמים!! עושה גיבוי לשיעור הזה הוא שמור בלב! ואמרת הכל בכזה דיוק בכזאת חכמה!!! תודה על הכל.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים