טוען...

סיקור שבת 'לך לך' תשפ"ד

  פורסם בתאריך: 30.10.2023, 11:15 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור)

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת פרשת 'נח' תשפ"ד.

ברוך השם התקיימו ביום שבת קודש פרשת 'לך לך' תפילות ושיעורים בבית הכנסת ובית מדרש קפז'.

כמובן שתושבי בני ברק זוכים לקבל את השבת מוקדם! וללמוד כמה שעות בבית מדרש 'קהילות פז' ובמסגרתו זוכים לשיעור שמשודר בלייב לכל העולם! (ועם אורחים יקרים הי"ו; מהדרום, מהצפון ומהמרכז!)

השיעור ששודר: 'הודאה על הישועה'

ולאחמ"כ 'קבלת שבת' ברוב עם בשמחה ובשירה לקראת שבת המלכה!...

שיעור ערב -

ממשיכים בדברי תורה מספר 'טיב התחזקות' מאת הרב גמליאל רבינוביץ' שליט"א

[נ.ב. הרצאה ראשונה בסדרה 'להנצל מכל צרה בזכות ההודיה לקב"ה' בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק 23.10.2023, ושיעור שני בסדרה הנ"ל... 'הודאה על הישועה']

כתוב: "רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם" (תהלים קמט, ו) פסוק זה בא לרמוז לנו: כשאדם מספר בגרונו את שבח רוממות השי"ת אזי מתקיים בו: "וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם" דהיינו; שהוא יאחז בידו חרב בעלת שתי פִּיפִיּוֹת להכרית את שונאיו... 

מזה יש ללמוד: כשאדם נמצא ח"ו בצרה - ישבח וירומם את השי"ת וכך יכרות את הקליפות ויושע מן הצרות. ולכן אנו אומרים תהילים גם בזמן הצרות (רח"ל) כיון שהם מיוסדים על שבח והודאה וזה מועיל יותר מתפילות ובקשות. 

ועוד כתוב: "לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱ-לֹהֵי יַעֲקֹב" (תהלים כ, א-ב) מזמור זה נהגו לאומרו כל ישראל על כל צרה שלא תבוא... 

ובפסוק זה אנו למדים: שדוד המלך ע"ה בעת צרה ביקש על חברו! ואם כן, כך צריך לנהוג האדם היהודי להתפלל קודם על צרת חברו... 

וכבוד הרב שליט"א סיפר על כך: שבזכותו שאחותו התפללה על דודתה: ש'תזכה לולד!' לאחר שנה זכו וילדו שתיהן! באותה שנה יום אחרי יום!! 

ובהרצאתו של כבוד הרב שליט"א, על ידי מעשה דומה כנ"ל - נולדו תאומים...!

מכאן ניתן לראות את הבטחת חז"ל הקדושים זיע"א: 'שהמתפלל על חברו והוא צריך לאותו דבר – הוא נענה תחילה!'

(נ.ב. ראה סדרת 2 שיעורים: 'המתפלל על חברו נענה תחילה' מתוך הספר 'שלום רב' באדיבות הרב ישראל שלמה שליט"א, לכתבה על ספריו - לחץ כאן).

ליווי ערב שבת – 

כל הקהל הקדוש הי"ו ליווה את הרב שליט"א לביתו בשירה גדולה: 'ישמחו במלכותך...' ומרוב העוצמה של השירה האדירה של הקהל - לא שמענו את האזעקה שנשמעה ברקע.... 

עד ששמענו וראינו מול ענינו את הרקטות טסות בשמים ואיך שהן מתפוצצות באוויר ברעש גדול...

וכשהגענו לביתו של הרב, ענה הרב ואמר על כך את הפסוק: "יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרֲכִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה הַלְלוּ יָהּ" (תהלים קד, לה) [נ.ב. לשמיעת הרב שליט"א בקראו הפרק הנזכר, ולקליפ מרהיב! – לחץ כאן] שהנה אנחנו שרים להשי"ת והוא מפוצץ בשבילנו את הטילים!

חצות לילה – 

אדם המספר ברבים נפלאות השי"ת - זוכה לישועה!... וזו חובה המוטלת על כל אחד מישראל לספר את נפלאותיו יתברך שמו כמו שנאמר: "שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו" (תהלים קה, ב). 

ועוד דרך להמשכת ישועה היא בזה שיקדים להודות להשי"ת על ישועתו העתידה לבוא...

(ראה הרצאה: 'להנצל מכל צרה בזכות ההודיה לקב"ה' ו: 'סעודת ההודיה על גאולת ישראל' אולמי בלו קאסל, אשדוד 20.12.2022)

וכבוד הרב שליט"א נתן עצה למי שיש לו צרות ל"ע שיתחיל לזמר את הפסוקים מההלל: "אוֹדְךָ כִּי עֲנִיתָנִי וַתְּהִי לִי לִישׁוּעָה" (תהלים קיח, כא) ויודה לה' על הצרה, וזה מכמה סיבות; כי הצרה היתה יכולה להיות יותר גרועה – רח"ל! וכך תעבור ממנו הצרה. 

ובהקשר לכך, סיפר הרב שהיתה 'שושנה' ברגלו שגרמה לנפיחות ולכאבים גדולים רח"ל והפחידוהו: שדבר זה יופיע כל שנה ח"ו... אך הרב התפלל לה' שיעביר זאת ממנו ולאחר שדבר זה הופיע פעמיים בלבד! ב"ה מאז כבר לא מופיעה המחלה זאת... - השבח לה'!

בהמשך כל השבת שהה איתנו הרב רן בניטה הי"ו אשר גר בעוטף עזה שניצל בדרך נס מידי המרצחים יש"ו... ושח לנו בנפלאותיו של השי"ת אשר עזר לאנשים לעשות מעשי גבורה כדי להציל את חייהם וחי האנשים האחרים אשר היו שם, כמו למשל; על בחור צעיר בן 23 שהבין שמקיפים אותו מחבלים ארורים ואזר עצמו בגבורה בחסדי ה' ויצא עם האקדח והרובה והצליח בעזר ה' לחסל את המחבלים, ועוד מחבלים אשר היו בישוב ועל ידי כך הצליח לגרש את השאר וכך בס"ד לא נזקו התושבים בישוב. הרב רן הדגיש: שעוד יסופרו סיפורים כאלו לדורות...!

(מצ"ב לדוגמא של לוחם יחידי!)

אך מה היא הדרך שנוכל לבוא להלל ולשבח את השם...? 

העצה לכך היא "מאוד" שזה רומז לשפלות על ידי שנכיר בשפלות ערכנו שבאנו מטיפה סרוחה רק אז נזכה להכיר בגדולת הבורא יתברך. ועוד עצה: היא להתבונן במעשי הבריאה! כתוב: "לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה" - שיתבונן האדם במעשה הַשָּׁמַיִם בדעת ותבונה אז יבוא לידי הכרה ברורה: "כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קלו, ה) - שחסד השי"ת ממלא את על העולם ומתוך כך ליבו יתמלא באהבת ה' ויראת ה' ויתן שבח והודאה!

אך צריך לזכור: שגם כאשר זכה האדם לישועה - צריך להמשיך להודות...! שאותו אדם צריך להמשיך להודות לפחות כמו הזמן שביקש אותו את אותו דבר... לדוגמא; אדם זכה אחר 10 שנים לוולד (ראה בשיעור: 'שיעורי הצלה על ידי בטחון בה' בלבד' חלק ו' בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק 20.10.2023 על 3 מנכ"לי 'שופר' הי"ו שזכו לאחר פרק זמן נפלא שכזה!) הרי שאינו מספיק שיעשה 'סעודת הודיה' אלא צריך להמשך להודות להשי"ת לפחות לפי משך הזמן שביקש...!!

עוד נקודה חשובה שהרב לימד היא: שהנהגת האדם בסעודה הן סעודת שבת והן סעודות חול צריכה להיות בכובד ראש ובדרך ארץ, שזה אומר שהאדם צריך ללבוש כובע וחליפה בסעודתו (נ.ב. כמו כן, בבית כנסת קהילות פז בני ברק מקפידים על כובע וחליפה גם בזמני התפילות!) ואם דואג שמא יתלכלך - ישים סינר (כמו שהרב נוהג) ותירוץ זה ש: 'חם לי!' אינו נתקבל כי בגיהנם יותר חם... וכן אין לאדם ללכת בחולצות קצרות גם לא בבית ורק אם בשיפוצים וקשה לו יכול להוריד...

שיעור בוקר – 

בהמשך למה שדיברנו בלימוד ב'חצות' ליל שבת קודש, על הנהגת האדם שצריך להתלבש בצורה של דרך ארץ גם בסעודות דהיינו; בכובע וחליפה. הרב הסביר את מעלת הבגדים...

אנו לומדים ממעשי הכהן הגדול את גודל מעלת כוחן של הבגדים להשפיע על מהותו של האדם! שהכהן היה צריך ללבוש בגדים מיוחדים ושונים וכך להיכנס אל קודש הקדשים! ואם ח"ו היה 'מחוסר בגדים' היה חייב מיתה! כיון שבכוחו של הבגד להשפיע על מהותו של האדם. 

לכן כל אדם הרוצה להיכנס בשערי העבודה עליו לדקדק בענין בגדיו מאוד וח"ו לזלזל בבגדי אבותיו הקדושים זיע"א וכן יש להקפיד שאין ללבוש או לחלוץ את הבגדים ביחד וכן כיפה, כובע וללבוש אותם בדרך הנכון לפי ההלכה משום שהבגדים מביאים על האדם 'אורות מקיפים' שבכוחן להסיר מהאדם את הקליפות והשכחה.

ליווי בוקר – 

אנו אומרים בכל יום: 'מודה אני לפניך...' 

ומתי האדם נמצא 'לפני' ה'? ('לפניך') – דווקא כשהוא מודה להשי"ת...! 

ולכן כל אדם צריך לראות את ה' בכל מעשיו! כי 'לית אתר פנוי מיניה' (אין מקום פנוי ממנוי יתברך) לדוגמא; בשעת האכילה יש לזכור את השי"ת ולמה אנו אוכלים?

בנוסף הרב אמר: שכל אחד יקח לו מצווה אחת-שתים או שלוש שבהם ינסה לראות את ה' במצווה שבחר! כי האדם צריך לשאוף ברוחניות ולעלות ברמה הרוחנית שלו! ולא ח"ו להישאר בגשמיות... 

[פרקי תהילים ע"י תשב"ר! משעה 14:00 (שעון קיץ) עם פרסים וכו' קישורניתן לתרום ישירות באתר שופר לפרוייקט זה: 'שבת תהלים בקהילות פז' לחץ כאן.]

שיעור בצהרים – 

כתוב בתפילת: 'נשמת'; 'אִלּוּ פִינוּ מָלֵא שִׁירָה כַּיָּם, וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה כֲּהַמוֹן גַּלָּיו... אֵין אֲנַחְנוּ מַסְפִּיקִים לְהוֹדוֹת לְךָ...' 

אנו מתכוונים בתפילה זו לספר את גדולתו של השי"ת ולהביע אתת מיעוט ערכנו שאפילו שהיה פִינוּ מָלֵא שִׁירָה כַּיָּם שהמים מרעישים ומודים לה' וּלְשׁוֹנֵנוּ היה כמו גלי הים אשר מנסים להגיע לה' בהגבהת עצמם... והשפתים שלנו היו כְּמֶרְחֲבֵי רָקִיעַ, והעינים היו מְאִירוֹת כַּשֶׁמֶשׁ וְכַיָּרֵחַ והידים שלנו היו בגודל של צירוף כל כנפי הנשרים וְרַגְלֵינוּ קַלּוֹת כָּאַיָּלוֹת - לא נוכל להודות לך עַל אַחַת, מֵאֶלֶף, אַלְפֵי אֲלָפִים...

אך נשאלת השאלה: כיון שאין אנו יכולים להודות להשי"ת אז כיצד נאמר בהמשך התפילה: 'עַל כֵּן אֵבָרִים שֶׁפִּלַּגְתָּ בָּנוּ וְרוּחַ וּנְשָׁמָה שֶׁנָּפַחְתָּ בְּאַפֵּינוּ וְלָשׁוֹן אֲשֶׁר שַׂמְתָּ בְּפִינוּ - הֵן הֵם יוֹדוּ...'?

התירוץ הוא: בהתחלה נאמר: 'פִינוּ', 'וּלְשׁוֹנֵנוּ'... לשונות שאנו מרגישים שהאיברים הם שלנו אז אם מרגישים כך אכן באמת האיברים מוגבלים! ואין בכחן באמת להודות להשי"ת. מה שאין כן כשאנו אומרים: "אֵבָרִים שֶׁפִּלַּגְתָּ בָּנוּ...' שהן לשונות שמורים שאיברנו אינם שלנו! אלא מתנת חינם מהשי"ת!! אז לכן נוכל להודות לה'. 

יסוד גדול אנו לומדים! כשהאדם מרגיש: שאין לו מכוחו מאומה והכל מתנת חינם מאת הקב"ה – אז בכוחו להודות לה'.

הרב סיפר ששאל את אלחנן מאמו (קישור) העובד ב: 'הצלה': 'האם עכשיו יש ירידה במיתות ומחלות של אנשים מאשר קודם למלחמה?' והתשובה היתה: 'שכן! ב"ה יש ירידה...' 

הרב הסביר: שהסיבה לכך היא כיון שהאנשים מפחדים 'פחד מוות!' מכל המצב הביטחוני, ולפני השי"ת גילו לנו חז"ל הקדושים זיע"א ש: 'פחד ממות - חשוב כמוות!' ולכן ברוך ה' יש פחות מקרים כאלו.

סעודה שלישית (ניתן לתרום בקישור) – 

הרב דבר על הפרשת 'מעשר כספים'. שהאדם צריך להקפיד שלא ליהנות משום דבר לפני שמפרישים מעשר - שזהו החלק המיועד להשי"ת! ובכך מראה האדם את אמונתו המוחלטת שלא "כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה" (דברים ח, יז) ובכך יבוא ליד הודאה לה'... 

בהקשר לכך הרב סיפר על אחד מהצדיקים (ר' אליעזר בן דוד זצ"ל, קישור) שהיה מתרים גדול! עד שהתורמים היו נותנים לו לקחת מאות אלפים כדי לעשות מזה 'צדקה' ובזכות יהודי זה זכו הרבה זוגות ב"ה להתחתן! והרבה ישיבות וסניפים לבנות הוקמו... וכבוד הרב התייעץ עמו: כיצד להתרים? והשיב לו: שאין לרב לדאוג כיון שהרב שליט"א: "נאמן"!!

וברוך ה' רואים ש 'שופר' ארגון להפצת יהדות משגשג! בס"ד בעשיית חסדים לכל עם ישראל וכל התרומות שניתן לשופר - הם לא מעשירים וגבירים! (קישור) אלא מאנשים פשוטים אשר נותנים מטוהר ליבם הטוב – אשריהם ואשרי חלקם!

לסיום, הרב דיבר על המעלה שבלימוד ההלכה... הרי ידוע לנו: שכדי להיות שופט צריך לדעת את הדינים! או רופא - צריך ללמוד את תורת הרפואה, ואם ינסה האדם לפעול ללא כלים אלו, לא רק שלא יועיל - אלא אף יגרום ח"ו נזק! כך גם צריך להגדיל בקיום המצוות כיון שאי אפשר לקיימן בלא עיון היטב בספרי הלכה והדרכה. 

ומובא בספרים הקדושים: שסיבת עיכוב ביאת המשיח היא, שאף שהאדם זוכה לקיים מצוות השי"ת אך כיון שאינו מקפיד לעשות אותם על פי פרטי הלכה ועושה אותם רק לפי "הרגשתו..." אם כן האדם צריך להשתדל שכל מצווה הבאה לידו לעשותה תהיה עם כל פרטי הדקדוק ועל פי הלכה (ראה 17 תנאים לקיום מצוה בשלימות מבעל הילקוט מעם לועז זיע"א קישור) ויהי רצון שעל ידי זה נקרב את הגאולה – מהרה אמן.

אחרי תפילת ערבית והבדלה יצאו כל הקהל הקדוש הע"י "בְּרָב עָם הַדְרַת מֶלֶךְ" (משלי יד, כח) עם כבוד הרב שליט"א לקיים את מצוות 'ברכת הלבנה' כמאמר חז"ל הקדושים זיע"א ששקולה להקבלת פני שכינה

שבוע טוב!

להתראות בעזרת השי"ת בסיקור הבא עלינו לטובה!

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 01.05 16:02

    ראשית רצינו לומר תודה להשי"ת ולכבוד הרב שליט"א ולפרסם הנס שלא הרגשנו טוב עם כאבים חוזרים ונשנים (ל"ע) וביקשנו דרך 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) ברכה מהרב: 'שיעבור ולא יחזור' וברוך ה' מאז עבר ולא חזר!

  • 01.05 11:24

    אני שומעת הרבה פעמים בהרצאות שלך על זמרים פסולים ושירים שאסור לשמוע. ...ודרך אגב אחרי ששמעתי את ההרצאה שלך היום ביוטיוב - מחקתי את כל השירים הפסולים! אני כל כך אוהבת את ההרצאות שלך אתה באמת אומר דברים נכונים ואמיתיים שרבנים לא מדברים על זה.

  • 01.05 10:36

    כבוד הרב, איזה שיעור בוקר יפה רבינו הקדוש! קודם כל לזכות לשמוע את קולו מפיו של הצדיק אח"כ לראות איך הכותרת של השיעור 'ברית מילה' (shofar.tv/videos/17111) הופכת להיות עוד רבדים של מוסר ויראת שמים במצווה החשובה הזו וההסברים על שאר האותות השבת והתפילין ומה זה מסמל בהשגחת ה' עלינו והשיא זה שהרב שר את השיר האהוב: 'אנא אנא עבדא דקוב"ה..'. איזה נחת לראות ולשמוע עבד ה' זרע אברהם אבינו קודש קודשים מורינו ורבינו ממש משמח ומאיר בחשכת הגלות

  • 30.04 10:59

    תודה רבה רק רבנו יודע לגרום לנו לצחוק ככה:)

  • 30.04 10:59

    רבנו הקדוש, כמה צחקתי בסוף השיעור, כשהזכרת את מירב מיכאלי "שהיא אומר" פשוט צחקתי והרועצת המשפטית:) שוב צחקתי. (shofar.tv/videos/17088)

  • 30.04 10:58

    שיעור משמח מאוד רבנו, תודה רבה! ומחזק אותי בפרט שלדעת שכמה לפעמים קשה פתאום לשמוע את השיעור הזה ולהבין שזכינו הנשים לעשות את רצון השם ויה"ר שרק נמשיך כך לעשות נחת רוח ליוצרנו אמן כן יהיה רצון.

  • 30.04 10:57

    תודה רבנו תודה על השיעור, יה"ר שנזכה להרבה בריתות בעם ישראל ובפרט בקהילה (קפז), בזכות רבנו הקדוש והיקר שלנו (אמן).

  • 30.04 10:57

    שיעור מעלף ותענוג לשמוע ואכן 'בשכר נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות נגאל' (מהרה אמן).

  • 30.04 10:57

    רבנו הקדוש לילה טוב. איזה שיעור מדהים על הילודה (shofar.tv/lessons/17088) כמה זה מחזק אותנו לדעת שכל ילד שאנחנו מביאים לעולם גם אם טיפה קשה או מתיש - עדין שווה כל רגע ורגע! כמו שאמרת: לראות אותם בשולחן ליל הסדר, כולם ביחד כמה שמחה זה עושה! ברוך השם, השי"ת זיכה אותי ב-3 בנים ובת וזה אושר אין סופי! למרות הקושי, אני פונה לכל אשה ואשה: להביא ילדים לעולם עם כל הקושי, כי השכר על כך הוא ענק לאין שיעור! מעבר לזה שהיא מקיימת את מצוות התורה היא עושה נחת להשם יתברך מי יתן והשם יזכה אותי לעוד ילדים (אמן) רק המחשבה הזו זה אושר עילאי.

  • 30.04 10:54

    כבוד הרב, חייבת לומר אתה מדהים אין כמוך!! השיעור של הבטחון (shofar.tv/lessons/17088) דיבר הרבה על ההולדה, שאישה יש לה ביטחון מכך שהיא הביאה ילדים לעולם. ועוד מה שנאמר - ב"ה רומם את ההרגשות שהיו לי משמים הוצאת לי בלב, כמו שמשוחחים עם נפשי בשיעור הזה ממש הבנת את מה שהרגשתי ונתת תשובה ברורה ומדויקת משמים!! עושה גיבוי לשיעור הזה הוא שמור בלב! ואמרת הכל בכזה דיוק בכזאת חכמה!!! תודה על הכל.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים