טוען...

סיקור שבת 'בראשית' תשפ"ד

  פורסם בתאריך: 15.10.2023, 10:33 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות וחגי ישראל במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז בשבתות השנה (קישור)

וכתבה קודמת (קישור) סיקור שבת ושמחת תורה תשפ"ד.

ברוך השם התקיימו ביום שבת קודש פרשת 'בראשית' תפילות ושיעורים בבית הכנסת ובית מדרש קפז'.

כמובן שתושבי בני ברק זוכים לקבל את השבת מוקדם! וללמוד כמה שעות בבית מדרש 'קהילות פז' ובמסגרתו זוכים לשיעור שמשודר בלייב לכל העולם!

השיעור ששודר: 'רבי ינאי אומר אין בידינו לא משלוות הרשעים ואף לא מיסורי הצדיקים'

ולאחמ"כ קבלת שבת ברוב עם בשמחה ובשירה לקראת שבת המלכה...

שיעור ערב – 

כבוד הרב שליט"א דיבר על ענין הביטחון (וכך לאורך כל השבת) מתוך הספרון הנפלא! 'בטחוני בצורי הוא אוצרי' (פורסם ע"י הרב אליהו פלורנטין שליט"א מחבר 'ברכות השחר' בכוונת הלב – ישר כוחו! שב"ה הודפס ומופץ באלפי עותקים בספר 'קיום מצוות כהלכתן', קישור

(תמונת הכריכה 'בטחוני בצורי הוא אוצרי'

ושיעור ראשון: 'שיעורי הצלה על ידי בטחון בה' בלבד' 15.10.2023)

הרב דיבר: שאם האדם יבטח בהשי"ת - הוא יוושע ואפילו שאותו אדם רשע! כמו שכתוב: "וְהַבּוֹטֵחַ בַּה' חֶסֶד יְסוֹבְבֶנּוּ" (תהלים לב, י). 

ויותר גרוע זה האדם שאמנם עוסק בתורה ובגמילות חסדים אך אין לו ביטחון! מהאדם שאמנם אינו שומר תורה ומצוות אך יש לו ביטחון (כך הביא בספר 'לכתחילה' (קישור) מהגר"א זיע"א). כי אותו אדם שאין לו ביטחון יוצא שכל התורה שלו זה רק בשביל כבוד ותהילה ואילו זה ה'חילוני' בזכות הנקודה הביטחון שלו - בעתיד יוכל להתקרב להשי"ת!...

כבוד הרב הביא מעשים נוראים שקרו בזמן האחרון עם המחבלים (לתפ"ץ) שמראים לנו מה הביטחון גורם;

א) אחד מלוחמי הימ"ם דיבר עם הרב וסיפר שהרג 17 מחבלים והבטיח לרב: 'שישמור שבת!'.

ב) אשה שעובדת באחד מארגוני ההצלה תחת רצה תחת אש! המחבלים כדי לפנות את הפצועים ואחד מהם היה בנה שהצילה גם אותו אך אמרה לו: 'שהיא אינה יכול להמשיך לטפל בו - כי יש לה עוד פצועים שהיא צריכה להציל!'. (ראה בשיעור מערב שבת...)

הרב אמר על אותה אשה: 'חייב שהיה לה ביטחון!'

ג) אשה מרוקאית בשם 'רחל' פרצו לביתה 5 מחבלים ואמנם קיבלה אותה בשמחה ובסבר פנים והציע להם אוכל ושתיה ושרה להם וסיפרה בדיחות. כך המשיכה 5 שעות להעסיק אותם... הראה מתנופף רימון... עד שהגיעו הלוחמים שחיסלו אותם בעזר השי"ת... (אם תרצו לדעת מה הסוד שגרם לכך שמעשיה הצליחו ושכנעו את המחבלים לא להרוג אותה ואת בעלה? תמשיכו לקרוא)

והרב אמר: 'שהטבח שנעשה נגרם על ידי גם גורמים יהודים!... רח"ל! שבהמשך יתבררו הדברים...'

סרטון: 'מזעזע! מי עמדו מאחורי טבח היהודים בדרום?'

ליווי ערב שבת - 

ולאחר התפילה זכו המתפללים ללוות את כבוד הרב שליט"א בשירה ובשמחה 'ישמחו במלכותך' ובקידוש שם שמים גדול ברחובות בני ברק (בן יעקב, עוזיאל, שאץ ורבינוביץ) כאשר העוברים ושבים והיהודים היקרים בבתיהם משתאים לנוכח מראה מדהים שכזה בשמחת היהודים אחרי תפילתם – עד לבית כבוד הרב שליט"א, שמה בעומדו על המדרגות מסר דברי חיזוק והתעוררות קצרים...

 

לימוד בחצות – 

הרב חזר על כך שמי שבוטח בהשי"ת - השם יושיע אותו! ואפילו הוא רשע!! 

וזה שכתב רבנו בחיי (שער הבטחון פרק ג, לסדרת 'שער הבטחון' משנת תשסו, קישור) שהרשע המבקש מה' שיושיעו נקרא: 'סכל!'. זה מדובר ברשע העושה מעשיו בשביל למרוד בה', אך הרשע ש"רק" מתפתה ליצרו, אדם כזה אם יבטח – ה' יושיעו!

כבוד הרב הביא סיפורי הוד שמראים על ביטחון...; 

מסופר על אחד מן הצדיקים שבזמן הפרעות יצא אליהם בביטחון - ואותם פורעים מפחדם ברחו ממנו!

 מסופר על סבו של החזן ר' אהרן כהן הי"ו (קישור, וכן קריאת שמע בטעמי המקרא, וקדיש תימני וספרדי) שבאו פורעים לבית הכנסת "מתמנה" כדי להורגם רח"ל ואנשי בית הכנסת יצאו עם הספר תורה שלהם - וכך הכניסו אותם... 

ועוד מסופר בתנ"ך על המלך יהושפט שבזכות שבטחו בה' שיושיע אותם ויצאו למלחמה נגד עמון בשמחה! – ניצחו!!

(ראה בסעודת הודיה על הגאולה שתבוא מהרה – אמן! מקורות להודיה על הישועה קודם שתבוא... קישור)

אחד מן הקהל שאל: 'איך אפשר להגיע דרגת ביטחון עד שלא מרגישים פחד מהצרות הבאות?'... 

הרב ענה: 'שאתה אינך צריך להדחיק את הפחד שיש לך – כי זה טבעי ובריא! ואם ח"ו האדם אינו מפחד?! כנראה צריך לתת לו 'מכות חשמל' ובאמת האדם צריך עם הפחדים לעשות מעשים כדי להציל את עצמו! ולא רק לסמוך על הנס!! ורק כשאדם מגיע למצב שאינו יכול לעשות שום פעולה - אז הוא צריך להפעיל את הביטחון שה' יושיע....

וכך הרב סיפר: 'אלחנן מאמו (קישור) העובד ב'הצלה' הגיע לאשקלון ששם נפל טיל 

ושאל: 'אם מישהו צריך עזרה?' 

אמרו לו: 'שכולם בסדר!'...

מה היה שם? - כל הבנין נפל! והתרסק לחתיכות חוץ מהחדר של הממ"ד...

אם ח"ו אותם האנשים הללו היו מתמהמהים ושותים 'כוס קפה' ברוגע ולא הולכים למקום מוגן - היו מזמן הופכים להיות בצבע של הקפה ששתו... רח"ל! 

וכן אם חושב שיכול לחנות במקום שאסור לחנות ויבטח: 'שלא יאונה לו רעה'? – 'הוא יכול להיות בטוח! שהוא יקבל דו"ח...'.

וכבוד הרב שליט"א מגלה לנו סוד!

'מהצרה הגדולה הזו - משם תצמח הישועה!' (מהרה אמן!) כמו עכשיו אחרי האסון שקרה נראה בישועה שכבר לא יהיה 'חמאס' ואנשי הדרום סוף-סוף יוכלו חיות בשלווה...

והרב נגע בנקודה כואבת! שהשתתפו גם יהודים ברצח הזה (כמאמר הנביא: "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִבַיִךְ מִמֵּךְ יֵצֵאוּ" (ישעיה מט, יז)) וכל זה מחמת קנאה שמקנאים ב'ביבי' (קישור) כי הוא "מצליח" לשלוט בכל השכבות שבעם... ולכן כל הזמן מעללים עליו עלילות. 

מרן החזון אי"ש זיע"א מגלה: מי נקרא בעל ביטחון? - אדם כזה שהוא נמצא בצרה על פי הטבע! ובכל זאת הוא קובע בלבו את האמת הידועה: 'שאין כאן צרה לפי הטבע, ורק הכל תלוי בהשי"ת! שאין לו מעצור מלהושיע אותו ולהכין לו סיבות שישנו את מצבו הנוכחי!' ואם אמונה כזאת מפיגה את הפחדו ומקבל אומץ ואמונה שהוא יִנצל! - זה נקרא: 'בוטח בה'!'....

אומר המשגיח יחזקאל לוינשטיין זיע"א (קישור) שאפילו אם אדם נמצא במצב של חושך מוחלט! ולא רואה שום תקוה, הוא חייב לבטוח: 'שהישועה נמצאת עכשיו!'... משום שזה מהות הביטחון כי הוא לא נשען על סיבות...

הרב הביא דוגמא לכך; צנחן נחת בלב ים באמצע חצות לילה ואין שם שום אדם... לכאורה אדם זה צריך להתייאש! הרי אין כאן שום סיבה שיכולה לעזור לו, אבל באמת לא! אדם זה צריך לבטוח: 'שהישועה כבר פה!' ויש צוללת מתחת לרגליו שתוציא אותו מצרתו וכדומה.

אומר רבינו יונה מגירונדי זיע"א (מחבר 'שערי תשובה' קישור) אדם שבכל פעולותיו, בין פעולות של מצוה או רשות; צריך הכל לשייך להשי"ת! ואם יעשה כך - יזכה לעזר גדול מעל השמים! וכן יזכה גם להצלחה בכל מעשיו!! כיון שזכר את ה' בכל מעשיו.

 וכן אומר בעל 'שומר אמונים' זיע"א (קישור): שהאדם לא יתיאש! אע"פ שהרופאים (?!) אומרים לו 'נבואות זעם' רח"ל! שכן דרכם! ליאש את האדם!! (ראה 'נסים מצולמים' כמה שפנו לרב שליט"א למרות שהרופאים אמרו: שאין סיכוי! ובכל זאת בחסדי ה' נושעו ברוח והצלה ממרומים!) 

אלא, יבטח בה' שיושיע אותו! כמו שכתוב: "יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם" (תהלים קז, כ) דהיינו; שה' ימלט אותו מהדברים המשחיתים, וכן אומר בעל שומר אמונים: שצריך להתפלל מתוך ביטחון!

 

שיעור בוקר - 

הרב דיבר על תפילה מתוך שמחה!... 

מובא בספר 'נפש שמשון' (להרב דוד שמשון פינקוס זצ"ל) בשם האר"י ז"ל: 'שאסור להתפלל תפילתו בעצבון! ואם עושה כך - 'אין נפשו יכולה לקבל האור וימשוך לו נזק! ועבודתו של איש זה נמאסת מפני ה'! חוץ מהעת שמתודה ומפרט את חטאיו. אלא האדם צריך להתפלל בשמחה גדולה! כמו שהעבד עובד את רבו בשמחה ואל תבוז לענין זה'. 

בכל פעולה של האדם, צריך לשייך זאת להשי"ת! למשל; אם האדם עובד במלאכה ונתקע באיזה דבר זה - כיוון שהוא לא שייך לכך ש: 'הכל בידי שמים!' והכל ברצונו. 

והרב ספר על איש תימני כאשר כל פעם שהיה 'נתקע' בעבודתו היה אומר: 'כי אתה נותן לאדם דעת!' כדי להזכיר את שם השם בכל פעולה. אם כן אדם חייב לשייך הכל לבורא.

 

ליווי בוקר – 

אחרי שלמדנו שהאדם צריך לשייך הכל להשם בכל מעשיו - צריך לבצע זאת בפועל!... 

והרב ביקש שכל אחד מאיתנו במהלך השבת (פרשת 'בראשית') ינסה לשייך את כל פעולותיו להשם ויבקש וידבר איתו ית"ש כל מה שהוא צריך.

 

[פרקי תהילים ע"י תשב"ר! משעה 14:00 עם פרסים וכו' קישור]

 

שיעור בצהרים – 

הרב דיבר על מה שלמדנו בחצות לילה. 

והרב הדגיש: שהבעיה שהאדם לא זוכר את מה שלמד - כי הוא רוצה לדעת רק את התוצאה הסופית של הענין! את 'הפואנטה' ולא מענין אותו הפרטים והשלבים שנלמדו עד גמר התוצאה... אך האדם צריך ללמוד בצורה שהוא מנסה לזכור את כל הפרטים שלמד.

 

שיעור בסעודה שלישית (לתרומה בקישור) – 

התקוה והיחול - הם דבר הכרחי שיהיה אצל המאמין! וצריך להאמין: שה' יושעו על צד החסד בלבד! ולא בגלל שום גורם אחר או בזכות שיש לו. 

וזה מה שאנו מבקשים לאחר ברכת 'אשר יצר' (ראה אשר יצר בכוונת הלב, קישור) שה' ירפא אותנו בחסד וברחמים! 

וכך ביקש דוד המלך ע"ה: "אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם" (תהלים כה, ה) ואם האדם יְיַחל לה' - הוא הדבר היותר מעולה מכל התהלות שאפשר לשבח את ה'! 

וה מה שאמר דוד המלך זיע"א: "וַאֲנִי תָּמִיד אֲיַחֵל וְהוֹסַפְתִּי עַל כָּל תְּהִלָּתֶךָ" (תהלים עא, יד). 

וכן על האדם להיות במצב של "וּרְעֵה אֱמוּנָה" (ע"פ הפסוק: "בְּטַח בַּה' וַעֲשֵׂה טוֹב שְׁכָן אֶרֶץ וּרְעֵה אֱמוּנָה" תהלים לג, ז)) כמו הצאן שלועס במרעה במשך כל היום ואינו מסתפק בהאכילה הקבועה שלו, כך האדם צריך להתעסק באמונה ולהתחזק בה בכל יום ויום! ואם לא – ח"ו יתקרר באמונה! 

כמו שאמר המשגיח ר' יחזקאל לוינשטיין זצ"ל על עצמו: 'שביום שאינו עוסק בחיזוק האמונה - הוא מרגיש קרירות באמונה!'. 

נאמר בפסוק: "שְׁאוֹל וַאֲבַדּוֹן נֶגֶד ה' אַף כִּי לִבּוֹת בְּנֵי אָדָם" (משלי טו, יא) מכאן לומדים חז"ל: שלכח המחשבה של אדם - יש כח אדיר! 

מבאר זאת המהרש"א זיע"א: 'ממה שאמרו חז"ל: 'בדרך שאדם רוצה לילך – בה מוליכין אותו' והכוונה למלאכים! דהיינו שאותם המלאכים שנבראו ממחשבותיו! בין טובים בין רעים. וברגע שהאדם מכניס לעצמו גאוה או עצב - הוא בורא מלאכים עלאה שעולים למעלה ומקטרגים על זה האדם ואומרים: 'שהוא אינו בוטח בך!' כי אדם שבוטח בה' אינו דואג ולא עצב. 

ולכן אמר הרב: על אותם אנשים שנכנסים לדכאון רח"ל וקשה להם לצאת מכך זה משום שהמלאך מקטרג עליהם!...

והעצה לכך הוא: לברוא מלאכים כנגד של מחשבות טובות ושמחות!...

כאן זה ההסבר לגבורת 'רחל' הנ"ל שהצליחה להחזיק את המחבלים במשך 5 שעות! כיון שהיא היתה שמחה!! ובזכות השמחה שלה היא בראה מלאכים שהם מנעו מהמחבלים יש"ו מלפגוע בה.... 

ובזה הענין סיפר בחור צעיר שהיה בסעודה שלישית 'רעוא דרעוין': שחבריו היו ב'מסיבה' שראו שם את כל הזוועות! אך ניצלו על ידי כך שאמרו: "שמע ישראל" (ממש כפי שהציע הרב שליט"א לחיילי צה"ל, קישור) ובזכות "שמע ישראל" בראו מלאך שהציל אותם וב"ה עכשיו כל אותם בחורים מתחזקים ושומרים שבת... 

אם כן, האדם יכול לברוא בכל רגע מלאך טוב! או ח"ו מלאך רע...

אני הכותב (המתשב"ר ר' א.י. הי"ו) חייב לאמר לציבור: שבכל שבת שהאדם זוכה להיות במחיצת כבוד הרב שליט"א הוא מקבל עוד הבנות ועוד תובנות ועוד כלים וחיזוק למהלך השבוע בפרט ולכל החיים בכלל. 

לכן אני הקטן מציע לכל אדם שיבוא לשיעורים בשבת קודש ולמסור על כך נפש! כי לעתיד לבוא יגיעו דרגותיו בשמים שמעטים יזכו לראותו כפי שאמר הרב שטיינמן זצוק"ל (ראה כתבה ליום השנה, קישור).

 

שבוע וחודש טוב!

להתראות בכתבת סיקור הבעל"ט!

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 01.05 16:02

    ראשית רצינו לומר תודה להשי"ת ולכבוד הרב שליט"א ולפרסם הנס שלא הרגשנו טוב עם כאבים חוזרים ונשנים (ל"ע) וביקשנו דרך 'שופר' (ארגון להפצת יהדות) ברכה מהרב: 'שיעבור ולא יחזור' וברוך ה' מאז עבר ולא חזר!

  • 01.05 11:24

    אני שומעת הרבה פעמים בהרצאות שלך על זמרים פסולים ושירים שאסור לשמוע. ...ודרך אגב אחרי ששמעתי את ההרצאה שלך היום ביוטיוב - מחקתי את כל השירים הפסולים! אני כל כך אוהבת את ההרצאות שלך אתה באמת אומר דברים נכונים ואמיתיים שרבנים לא מדברים על זה.

  • 01.05 10:36

    כבוד הרב, איזה שיעור בוקר יפה רבינו הקדוש! קודם כל לזכות לשמוע את קולו מפיו של הצדיק אח"כ לראות איך הכותרת של השיעור 'ברית מילה' (shofar.tv/videos/17111) הופכת להיות עוד רבדים של מוסר ויראת שמים במצווה החשובה הזו וההסברים על שאר האותות השבת והתפילין ומה זה מסמל בהשגחת ה' עלינו והשיא זה שהרב שר את השיר האהוב: 'אנא אנא עבדא דקוב"ה..'. איזה נחת לראות ולשמוע עבד ה' זרע אברהם אבינו קודש קודשים מורינו ורבינו ממש משמח ומאיר בחשכת הגלות

  • 30.04 10:59

    תודה רבה רק רבנו יודע לגרום לנו לצחוק ככה:)

  • 30.04 10:59

    רבנו הקדוש, כמה צחקתי בסוף השיעור, כשהזכרת את מירב מיכאלי "שהיא אומר" פשוט צחקתי והרועצת המשפטית:) שוב צחקתי. (shofar.tv/videos/17088)

  • 30.04 10:58

    שיעור משמח מאוד רבנו, תודה רבה! ומחזק אותי בפרט שלדעת שכמה לפעמים קשה פתאום לשמוע את השיעור הזה ולהבין שזכינו הנשים לעשות את רצון השם ויה"ר שרק נמשיך כך לעשות נחת רוח ליוצרנו אמן כן יהיה רצון.

  • 30.04 10:57

    תודה רבנו תודה על השיעור, יה"ר שנזכה להרבה בריתות בעם ישראל ובפרט בקהילה (קפז), בזכות רבנו הקדוש והיקר שלנו (אמן).

  • 30.04 10:57

    שיעור מעלף ותענוג לשמוע ואכן 'בשכר נשים צדקניות נגאלנו ובזכות נשים צדקניות נגאל' (מהרה אמן).

  • 30.04 10:57

    רבנו הקדוש לילה טוב. איזה שיעור מדהים על הילודה (shofar.tv/lessons/17088) כמה זה מחזק אותנו לדעת שכל ילד שאנחנו מביאים לעולם גם אם טיפה קשה או מתיש - עדין שווה כל רגע ורגע! כמו שאמרת: לראות אותם בשולחן ליל הסדר, כולם ביחד כמה שמחה זה עושה! ברוך השם, השי"ת זיכה אותי ב-3 בנים ובת וזה אושר אין סופי! למרות הקושי, אני פונה לכל אשה ואשה: להביא ילדים לעולם עם כל הקושי, כי השכר על כך הוא ענק לאין שיעור! מעבר לזה שהיא מקיימת את מצוות התורה היא עושה נחת להשם יתברך מי יתן והשם יזכה אותי לעוד ילדים (אמן) רק המחשבה הזו זה אושר עילאי.

  • 30.04 10:54

    כבוד הרב, חייבת לומר אתה מדהים אין כמוך!! השיעור של הבטחון (shofar.tv/lessons/17088) דיבר הרבה על ההולדה, שאישה יש לה ביטחון מכך שהיא הביאה ילדים לעולם. ועוד מה שנאמר - ב"ה רומם את ההרגשות שהיו לי משמים הוצאת לי בלב, כמו שמשוחחים עם נפשי בשיעור הזה ממש הבנת את מה שהרגשתי ונתת תשובה ברורה ומדויקת משמים!! עושה גיבוי לשיעור הזה הוא שמור בלב! ואמרת הכל בכזה דיוק בכזאת חכמה!!! תודה על הכל.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים