טוען...

סיקור שבת 'שובה' פרשת "האזינו" במחיצת כבוד הרב שליט"א

  פורסם בתאריך: 26.09.2023, 16:19 • מערכת שופר

ב"ה אנו ממשיכים בסדרת הכתבות על השבתות במחיצת כבוד הרב שליט"א ברשימת מעט גרגירים, חוויות ורשמי הוד!

 

ראה כתבה ראשונה על הלו"ז (קישור)

 

וכתבה קודמת (קישור) שבת וראש השנה.

 

שיעור 1 - מהאדמו"ר מרוז'ין: נאמר בפסוק: "אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ" (ישעיה נח, יג) = אם בשבת 'שובה' תשוב מהרגלי דיבורך, אז: "עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי" = אני [ה'] אעשה את אשר אתה חפץ בְּיוֹם קָדְשִׁי – ביום הכיפורים!

וכן למדנו שיש לקיים מצוות 'תשובה' (קישור) ולשוב גם על "וְדַבֵּר דָּבָר" שכן אסרו חז"ל דיבורים של חול ושאר דיבורים אסורים וביטול דברי תורה.

 

שיעור 2 - יש לשוב גם על אי לימוד הלכות שבת באופן תמידי (סרטון) כי כבר גילה מרן החפץ חיים זיע"א בספרו 'משנה ברורה' בשם ר' יהונתן אייבשיץ זיע"א (כתבה): שאי אפשר לשמור שבת - ללא לימוד תמידי!

 

שיעור 3 - פירוש בתפילות יום הכיפורים אנו מתוודים גם 'על חטא שחטאנו...' לדוגמא; 'על חטא שחטאנו לפניך באונס'. אבל לכאורה הרי אמרו חז"ל ש: 'אנוס - רחמנא פטריה!?' אלא הכוונה שאנחנו הכנסנו את עצמנו למצבי אונס ו/או שח"ו היינו מרוצים ממצבי האונס. 

וכן 'על חטא שחטאנו לפניך בבלי דעת' צריך להבין: אם הוא לא ידע אז על מה יש להאשים אותו? אלא, נחשוב רגע! כמה פעמים צעקנו: 'בדיל ויעבור' / אמן / עננו' וזה היה: בבלי דעת!! [כולל עחש"ל...!!!]

 

ואז הקהל הרב הי"ו מלווים בליל שבת 'שובה' את כבוד הרב שליט"א מבית המדרש קפ"ז לביתו לחיים טובים ולשלום! בשירת: 'ישמחו ובמלכותך' ובשמחה גדולה!

ליווי לילה - הרב דיבר על מעלת השבת 'שובה' שזו שבת תשובה הגדולה יותר מיום כיפור! כיון שביום כיפור - יש ארבעה חילוקי כפרה ואילו מעלת השבת שמכפרת אפילו לעבודה זרה של שבעים שנה כדור אנוש!

והרב אמר לנו חידוש על הפסוק: "אִם תָּשִׁיב מִשַּׁבָּת רַגְלֶךָ עֲשׂוֹת חֲפָצֶיךָ בְּיוֹם קָדְשִׁי..." 

הכוונה; שאם האדם יסתלק מההרגל שלו כמו בכל שבת, שח"ו לא זכה לעשות את השבת בשלמות. אלא יתגבר וינצל את השבת הזאת בשלמות, אם כן השי"ת אומר לו: 'אז אני יעשה את חֲפָצֶיךָ!' מתי? בְּיוֹם קָדְשִׁי - שזהו יום כיפור הקדוש...!

 

חצות לילה - הרב ביאר לנו את נוסח התפילה ווידוי של יום כיפור (קישור), עד כמה צריך להעמיק במה שאנו קוראים מהסידור ומוציאים מהפה לפני השי"ת. 

והרב נתן לנו עצה: להכין את עצמנו ליום הכיפורים - בכך שנחזור על ביאור התפילה.

 

שיעור 4 - חייבים לבטל כל סיג של גאווה! כי הרי הקב"ה מתעב "כל!" גבה לב!! כנאמר: "תּוֹעֲבַת ה' כָּל גְּבַהּ לֵב".

 ולדעת בהכרה ברורה: שאנו אפס אפסים. 

ואפילו משה רבנו ע"ה הגדול שבגדולים החשיב את עצמו כקטן שבקטנים ואמר "וְנַחְנוּ מָה" (שמות טז, ז) - שהוא שווה 2 אותיות 'מָה' ולא ידע למה להשוות את עצמו (לעפר כאברהם? לתולעת כדוד?). 

אבל... אנחנו! מחשיבים את עצמנו יותר מזה!! ולכן רח"ל עוברים על עבירות חמורות! כמו כעס... 

וכשאדם מגיע לבית דין של מעלה אחרי 120 ואומרים לו: "שלום, אנחנו מכירים אותך, אתה עבריין 'מפורסם' אצלנו...". - וזו משום מידת הכעס שבו. 

ולכן, עצת כבוד הרב: גם אם מישהו הכעיס אותך? - תחייך אליו. ותראה איך שהוא מתפוצץ! – וח"ו שאתה לא תתפוצץ. כי מרוב כעס ועצבים באים הרבה כמתים לפנים בשל כך.

 

ליווי בוקר - הרב הסביר שאחרי שקראנו את הווידוי (קישור) רואים כמה אנחנו אפסים! אם כן גם זה צריך להביא אותנו לענווה. כי איך אפשר להתגאות ולחשוב שאנחנו משהו?! 

אחד מהאנשים שאל את הרב: 'זה לא פשוט! אי אפשר להשתנות בבת אחת...' 

הרב ענה: 'שהכל בראש! ובהחלטה של האדם. הבעיה: שהאדם קשי עורף! וביחד עם 'תמהון לבב'... אבל אם האדם יהיה רציני (קישור) וילחם על התורה והמצוות – ירוויח! 

הרב נתן לכך דוגמא; על אדם שהתגרש מאשתו והחליט: לעזוב את כל הדרך הישנה... ובסוף: זכה לאשה כשרה! בזכות ההתעקשות שלו על התורה הקדושה – אשריו!

 

שיעור 5 - המשך מהספר הנפלא 'פלא יועץ' (קישור) ערך 'כעס': לפני הכל יעשה גדרים שלא יבוא לידי כעס! לדוגמא; לפני כניסתו לבית הוא יודע שיכעס על הבלאגן, יכין וירגיע עצמו. 

(היה אחד מגדולי ישראל זצוק"ל שהיה מכין בארון חשמל פרוסת עוגה, כדי שלא יהיה רעב כשנכנס לביתו...)

ושתיקה בזמן הכעס - היא כמים שמכבה את האש! 

וכבר אמרו אמר 'ר' חנינא: 'אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא א"כ מכריזין עליו מלמעלה!' שנאמר: "מה' מִצְעֲדֵי גֶבֶר כּוֹנָנוּ" (תהלים לז, כג) "וְאָדָם מַה יָּבִין דַּרְכּוֹ"(משלי כ, כד). 

 זאת אומרת גזרו עליך מן השמים שיעשו לך כך וכך! ואם אתה ח"ו כועס אז יש לך תרעומת כלפי שמיא!! 

קרה וכעסת תשתדל להיות 'נוח לרצות!' (כדברי התנא באבות) ויתפייס מיד! ויזכה אף בזה לברכת ה'. 

כוונה – 'כוונת הלב' (קישור) כלל גדול הוא! עד שאמרו חז"ל: 'גדולה עבירה לשמה [כגון; יעל] יותר ממצווה שלא לשמה!'. 

והקב"ה בורר מתפילות העמידה של כל חיי האדם את הברכות שכיוון בהם כראוי ומזה "תופר" לו תפילה אחת מושלמת - ונותן לו ככתר לראשו!!! 

 

שיעור 6 - בענין נדרים; כל מה שיהודי מוציא מפיו - זה בגדר של שבועה. ולכן חייב להקדים ולומר: 'בלי נדר' וגם אם נהג מנהג טוב יתנה: 'בלי נדר'. 

והנודר לצדקה - לא יאחר לשלמו! כי נברא מלאך חובל – רח"ל. 

וגילו חז"ל: 'בעוון נדרים - גורם מיתה לבניו!' ל"ע ומאבד מעט מצוותיו. 

וכיון שגילה אשמדאי מלך השדים לשלמה המלך ע"ה (ראה זוהר תרומה) שבמצוות שאדם עושה אותם בחינם - יש אחיזה לס"א במצוות הללו, לכן יש לשלם על המצוות! אפילו אם מזמינים אותך!! כגון; עליה לתורה וכדומה.

וידוע על אחד מגדולי ישראל שליט"א ששילם את כל הפעמים שהוזמן בכל השנים!! [כ-37,000 ש"ח!!].

(בכתבה זו השתתפו: ר' דניאל הררי (קישור) והמתשב"ר ר' אברהם ילהאל הי"ו).

 

תזכורת: תשלום נדרים תשפ"ד הבעל"ט / כסא 'ימים נוראים' - בטל' משרדי 'שופר' או דרך אתר שופר...

  •    שיתוף   
  • תגים:

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.07 10:15

    אתמול אמרתי לבורא עולם: 'אני צריכה כסף, פעם ראשונה שאני מבקשת ממך! השם...' ואז... ב"ה מקבלת שיחת טלפון מהבנקאי שאומר: 'את יכולה לקחת הלוואה של 20 אלף, החשבון שלך מתפקד יפה, ברוך השם!' ויש לי לרופא שיניים - תקציב טוב 🙏.

  • 22.07 08:28

    בשורה משמחת! ב"ה אתמול בערב קיבלתי מכתב מהביטוח לאומי שב"ה הפסיקו לשלם מזונות ובכך החוב נעצר בכ211,000 ש"ח ולא ממשיך לתפוח... מאמין שזה בזכות עצת כבוד הרב שליט"א: 'לרקוד ולשיר עם חמישה חברים עבדו....' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב)) נ.ב. זכיתי לתרום ל-5 יהודים שיזכו להשתתף בסעודת השמחה:) (אשדוד - סעודת השמחה לכבוד השם יתברך 15.07.2024 shofar.tv/lectures/1613, לסגולת השמחה: shofar.tv/articles/15096).

  • 22.07 00:13

    כבוד הרב, ב"ה היה הרצאה מדהימה בקרית עקרון (21.7.24), יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה לתקן (אמן), תודה רבה.

  • 22.07 00:12

    לילה טוב ומבורך לכבוד הרב הגאון שליט"א, תודה על הרצאה כל כך חשובה בדורנו אנו (קרית עקרון 21.7.24), הלוואי שנזכה לקיים נסיעה טובה ושכבודו יחזור לשלום (אמן).

  • 22.07 00:12

    כבוד הרב היקר🧡 במהלך היום נחתי וב"ה כל היום שומעת אותך ונרגעת מהדברי תורה, עד הערב חיכיתי להרצאה (קרית עקרון 21.7.24) וכ"כ מדהימה וממש קסום ויפה כל מילה! אכן, כמה טוב להיות אהוב ואוהב שנותנים אהבה אחד לשני, מילותיך הן רפואות לכל האיברים. לילה טוב🤲🏻 (אמן).

  • 21.07 20:59

    רציתי לספר לרב מה שקרה לי אישית לפני שבוע. נסעתי לבד ברכב מ-Lakewood ל-Baltimore ותוך הנסיעה התחילה סערה נוראה (Tornado Warning). היה מאד קשה לנסוע ואחר כמה דקות הצלחתי בעזרת ה׳ לצאת מכביש הראשי (I-95) לעצור בתחנה על ידו. עצרתי שם לשעה בערך וכל הזמן ירד גשם כבד בלי הפסקה. אכלתי משהו וקראתי תהלים ואמרו שברבע שעה יפסיקו את האזהרה שיש אפשרות שיהיה tornado. הרגשתי שאני מוכרחה להגיע הביתה כבר ונראה לי שהגשם קצת פחות כבד ונסיתי להמשיך בנסיעה ב-I-95. תוך שלוש דקות הסערה התחילה עוד פעם והייתי כבר עייפה ופשוט לא יכולתי לראות את ה-lane markings וכשמשאיות גדולות עברו על ידי לרגעים מפחידים היה בלתי אפשרי לראות אף דבר מהחלון לפני (windshield). התרכזתי כפי יכולתי לראות משהו והיה כל כך קשה עד שלרגע חשבתי לעצמי: 'אין לי כוח והמתח כל כך קשה לסבול אולי אעצור כאן באמצע הרחוב ויקרה מה שיקרה' (ח"ו...). פתאום ב"ה נזכרתי במה ששמעתי מהרב אודות כח השמחה בהשי"ת! והתחלתי לשיר את ניגון הרב: "עבדו את ה׳ בשמחה!". אני רוצה להעיד: על שלוות הנפש שזה גרם לי. לא ידעתי אם אצליח להישאר בחיים או לא (ח"ו) אבל אמרתי לעצמי: ׳לא משנה לי מה יחליט ה׳ . אני איתו. הוא ה-Boss.׳ וככה המשכתי לנסוע. לא היה אפשרות לצאת מהדרך לזמן רב וניסיתי לנסוע למיטב יכולתי וכל הזמן עם ישוב הדעת בלי לדעת מה יקרה מרגע לרגע. הרגשתי ממש את כוח השמחה בהשי"ת. אז תודה לרב עבור העצה הטובה והלימוד החשוב ביותר בענין הבטחון בהשי"ת בשמחה. סיפרתי את המקרה להרבה אנשים שידעו את אמת הענין. הכל בזכותך. ויה"ר שהשי"ת יברך את הרב להמשיך בעבודת הקודש שלו להדריך אנשים בעבודת השי"ת (אמן).

  • 21.07 15:15

    כבוד הרב היקר שליט"א! תודה רבה על הכל מכל וכל! תודה להשם יתברך ותודה רבה לכבוד הרב היקר שליט"א על הברכות והתפילות ולכל מי שהתפלל עלי. מרגישה ברוך השם מצוין! הקהילה היקרה פינקה אותנו עם המון מטעמים לכבוד שבת קודש ואנחנו מודים לכולם! שבת שלום ומבורך!💐.

  • 21.07 15:15

    שלום רב לכבוד הרב הקדוש, רציתי לשתף את הרב בנס שקרה לי! נתקפתי בווירוס השפעת בצורה חזקה, היו לי כאבים מאד חזקים בגוף (ל"ע). ב"ה שרתי את השיר "עבדו..." בשקט משך זמן מה - והכאבים עברו ממני בדרך נס! גם שאר התסמינים עברו מהר; במקום שבוע ימים הכל עבר ביומיים. תודה לכבוד הרב על העצות הנפלאות כן ירבו. תבורכו מפי עליון!!!! (אמן).

  • 21.07 15:14

    תודה 100 פעם לבורא העולם! ולכבוד הרב שליט"א; אחרי סעודת השמחה לכבוד השי"ת ואחרי בקשות ביום שני - ב"ה נסגר לי התיק שהיה לי בבית משפט! וגם מה ששלמתי יכניסו לי לבנק בחזרה בלי קיזוזים, הכל הביאו לי! מה שטוב, ביום שאני צריך לכבוד השבת בשביל לקנות שלא יחסר לי! השי"ת בדיוק הביא לי את הכסף. באמת מי שחי באמונה ובשמה ועם צדיק אמיתי - אין דאגה וגם פחד! על כל מיני חסרונות דברים "עבדו..." ב"ה עובד ממש!

  • 21.07 15:13

    כבוד הרב! איזה שיעור בוקר מנצח, בתוך התפילות מבקשת ומתחננת: 'אבא! תראה לי את הכיוון' ממש התחברתי לציפור שנשלחה לאיש שנרטב בדרך ששימשה כוויז של פעם... (בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ט 18.07.2024, shofar.tv/lessons/17329) גם מהשיעור הקודם... וממש ככה לדברים שהרב אמר: 'לא לחכות לתפילת 18... לדבר עם אבא! "ובלכתך בדרך" בפרט שלא בטוחים שנקבל, וכל הזמן ויחד עם המזמור שלא יתבטל: "מזמור לתודה!" - "עבדו את ה' בשמחה😁" מתוק מדבש💫!

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים