טוען...

"חשיפה" | הרב אמנון יצחק שליט"א הקלטות חדשות ישר מהתנור!!!

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 20.02.2015, שעה: 00:23

הורדת MP4 הורדת MP3


http://live.shofar-tv.com/videos/4709 20-2-15

ספר ראשית חכמה בשער הענווה פרק רביעי. לעולם יתחבר אדם לטובים ולישרים ויתרחק מחברת הרשעים ובני הבליעל. אז כתוב שלעולם יתחבר אדם לטובים ולישרים, בכל מצב תמיד להתחבר רק לטובים ולישרים, ויתרחק מחברת הרשעים ובני הבליעל, לא שלא יתחבר, יתרחק מחברתם, כדתנן באבות פרק א', ניתאי הארבלי אומר, הרחק משכן רע ואל תתחבר לרשע. פירשו רז"ל, אחד שכן שבבית, ואחד שכן שבחוץ, ואחד שכן שבשדה, הוא הדין בכולם, הרחק משכן רע, בין אם הוא בבית בין אם הוא בחץ בין אם הוא בשדה, בכל מקום שלא תהא לך שום שכנות וקרבה לרע. ואל תתחבר לרשע, שאין הנגעים באים אלא על ביתו של אותו רשע וגורם לסתור כותלו של צדיק, אם אתה שכן של אדם רע רשע, אז כיון שהנגעים באים על הבית של הרשע, יצטרכו לסתור גם את הכותל שלך, כיצד? כותל שבין רשע לצדיק ונראה נגע בביתו של רשע, סותרים ביתו של צדיק בנגעו של רשע. מי גרם שיסתרו את קירותיו של הצדיק? ביתו של הרשע המנוגע.

רבי ישמעאל בנו של רבי יוחנן בן ברוקא אומר, אוי לרשע אוי לשכנו, יש שיר כזה שיצא עכשיו לאחרונה, אוי לרשע אוי לשכנו, עוונותיו של הרשע גרמו לו לסתור כותלו של הצדיק.

דבר אחר, ואל תתחבר לרשע, שלא יתחבר אדם לאיש רע, שהרי יהושפט נתחבר לאחאב, הם היו מחותנים ביניהם, ועלה עמו לרמות גלעד להלחם איתו, ויצא עליו הקצף, שנאמר בדברי הימים ב' י"ט פסוק ב', "הלרשע לעזור ולשונאי ה' תאהב ובזאת עליך קצף מלפני ה'" לא עוזרים לרשע, ולשונאי ה' תאהב, אז זה כששונא לבד, על זה יצא נגדו קצף יהושפט היה מלך צדיק, ויצא עליו קצף שהתחבר לרשע, ומדובר פה שהוא שונא ה', שונא לבד, אחאב היה שונא ה', שונא לבד. איייי, ושוב נתחבר יהושפט לאחזיהו, ופרץ ה' את מעשיו, שנאמר "בהתחברך לרשע פרץ ה' את מעשיך". אז ז"א, יש הקפדה גדולה מאד בשמים למי שעוזר לרשעים, מתחבר לרשעים, הוא יסבול בסבלם והוא יוכה במכתם.

אל תהי חבר לרשע אפילו לדברי תורה, אם יש רשע בחבורה אל תהי חבר לרשע אפילו לדברי תורה, ויש מאמר חכמים ואפילו לקרבו לתורה, אלא ישתדל אדם לקנות חבר טוב ולהתרחק מחבר רע, וגרסינן בפרקי דרבי אליעזר, על הפסוק במשלי י"ג ב', הולך את חכמים יחכם, למה הדבר דומה, למי שהוא נכנס לבית המרקחיים, היכן שמוכרים בשמים, לא נתן ולא לקח וריח טוב לקח, עצם זה שהוא הסתובב בתוך בית המרקחיים, מרוב הבשמים שיש שם, אז אפילו שהוא לא נתן ולא לקח כלום, אבל הוא לקח ריח טוב. כך כל מי שהולך עם הצדיקים לוקח מדרכיהם וממעשיהם הטובים.

המשך הפסוק, "ורועה כסילים ירוע", למה הדבר דומה, לאדם שנכנס לבורסקי, זה משום שמעבדים בו עורות והריח של עורות בעיבודם מסריח מאד, כמו נבלות. ולא נתן ולא לקח, וריח רע לקח, נדבק בו הריח הרע, כך מי שהוא מהלך עם הרשעים לוקח מדרכיהם וממעשיהם, אי אפשר שלא ידבק בו. אמר המחבר, משל למה הדבר דומה, לשניים מהלכים בדרך, ופגעו בשני חבורות של בני אדם שהיו מהלכים בדרך, החבורה האחת היו בה אנשים צדיקים ישרים ויראי שמים, הלך האחד ונתחבר עמהם, וכל מי שהיה רואה אותו עמהם היה סבור שהוא אחד מהם, כיון שהגיעו למדינה פרש מהם ונכנס למדינה והם הלכו להם. אז שני חברים הלכו בדרך, וראו שתי חבורות, שתי שיירות של אנשים, חבורה ראשונה היו של אנשים צדיקים ויראי שמים, והוא הלך ונתחבר אליהם בחבורה, לא הולכים בדרך לבד, פעם זה לא היה כמו היום, היו הולכים רוכבים על חמורים על גמלים על סוסים בדרך, והיה סכנה בדרכים, אז כל אחד מתחבר לאיזה שהיא חבורה, וממילא כשמזהים אותו בתוך החבורה מייחסים אותו לחבורה, אם זה חבורה של צדיקים אז חושבים שהוא צדיק כמותם, לאחר מכן כשהגיעו לעיר נפרדו, החבורה הלכה לדרכה ואף הוא הלך לדרכו. החבורה השניה שהם פגשו בדרך היו בה אנשים בלי בליעל, גנבים והורגים את כל מי שמוצאים בדרך ובוזזים את נכסיהם, הלך השני ונתחבר להם והלך עמהם, וכל מי שהיה רואה אותו בדרך היה סבור שהוא אחד מהם, כיון שהגיעו למדינה פרש מהם ונכנס למדינה והם הלכו לדרכם, אותו ציור, רק זה היה עם הצדיקים זה היה עם הרשעים. היו שני אנשים באים לעיר והיו מאותה המדינה, האחד מהם ראה את החבורה של הצדיקים וראה את האיש הזה שהלך איתם, והיה מספר לאנשי המדינה ואומר, ראיתי אנשים בדרך, חבורה של חסידים קדושים, ופייסתים שיכנסו למדינה כדי שיעשו להם כבוד אנשי המדינה, והם לא רצו, ובעוד הוא מדבר והנה אותו האיש שנתחבר להם בדרך ופירש מהם קרוב למדינה עובר, אמר זה זה האיש מאותה חבורה של הצדיקים, מיד עשו לו כבוד גדול ומינוהו עליהם לראש. מכל זה מפני שנתחבר לטובים. השני, היה בא למדינה וראה אותם הגנבים והשודדים, מיד נבהל ופחד על נפשו ונתחבא עד שעברו, כיון שנכנס למדינה היה מספר לאנשי המדינה ואומר, ראיתי בדרך כת של גנבים, והיו הורגים כל מי שהיו מוצאים ושוללים את ממונו, ובעוד שהוא מדבר והנה אותו האיש שנתחבר אליהם בדרך ופירש מהם קרוב למדינה עבר, אמר זה זה האיש, הוא מאותה הכת של הגנבים, מיד לקחוהו ותלאוהו, תלו אותו, כי זה רצחן, הוא גונב ושולל שלל ורוצח את הקרבנות. וזה לא היה כך ורק התחבר, אבל דנו אותו כמו החבורה שהיתה שם. וכל זה מפני שנתחבר לרשעים, ולא גנב ולא שלל עמהם, ומת במיתה משונה. עד כאן דברי מי? הראשית חכמה, וכל הרוצה להתרחק מן העבירות יתרחק מחברת הרשעים, ואמרו חכמי המוסר, כשתרצה לשאול על אדם, שאל למי הוא מתחבר, כי כל אדם עושה כמעשה רעהו. לפיכך יתחבר אדם לטובים ויתרחק מחברת הרשעים הרעים.

ואמר החכם, חברת הטובים כבוד ויקר וחבר הנבלים קלון ובזיון, והמתחבר לטובים דומה למי שהוא מוציא המור, ריח טוב, בושם טוב זה המור, המתחבר לטובים דומה למי שהוא מוציא המור אפילו שלא יתן ממנו לחברו נהנה ממנו, כי עצם זה שהוא מתעסק במור הריח נודף וחבירו, אפילו שלא קיבלו ממנו כלום, הוא נהנה ממנו. והמתחבר לרשעים דומה לאדם קרוב לכבשן האש שאם לא ישרף יתהבהב. גיצים יעופו עליו ודאי, ריח של שריפה יהיה בו, אי אפשר שלא ידבק. אז ז"א הוא יחרך בגורלם.

ועוד אמרו, לעולם, תקשיבו דבר מה, לעולם לא נתחבר אדם לרשעים ונפטר מהם בשלום. לא שייך שבן אדם יתחבר לרשעים ויפטר מהם בשלום, ולעולם כל מין ידבק במינו, הצדיק ידבק בצדיק והרשע ידבק ברשע, חוק וכלל, צדיק שמריח או מרגיש שאיתו בחברתו רשע, אפילו בדבר אחד, ישר מנתק מגע, אחרת כל דברי חכמים בכל התורה שלימדה כאין אצלו, הוא בעל חכמה יותר מהתורה, הוא לא שומע לתנאים הקדושים, הוא יש לו הסברים משלו. איך יתכן? והרשע ידבק ברשע, למה? אפילו אם יש לו רק צד הנאה משהו מהרשע הוא ידבק ברשע, כי צד ההנאה ידבק אותו אליו. כמו שנאמר בויקרא א' ט', "את כל עורב למינו" וגרסינן בבבא קמא, הא מילתא אמרי אינשי, דיקלא בישא מטייל ואזיל בתר קינא דסרחי, מה הפירוש? דקל הרע שאינו עושה פירות, ומתחבר לאילני סרק, שאין עושים פירות, ושמח ביניהם, כמו תגיד אחד שיושב בישיבה ולא עושה פירות, אז למי הוא ידבק? לאילני סרק כמוהו, שאין תועלת מהם שום דבר חוץ מבוקי סריקי, קוצים ודרדרים תצמיח לך.

דבר זה כתוב בתורה, שנוי בנביאים ומשולש בכתובים, כתוב בתורה "וילך עשיו אל ישמעאל", מין במינו, שנוי בנביאים בשופטים י"א ג', "ויתלקטו אל יפתח אנשים ריקים", מין במינו, ומשולש בכתובים, זהאמנם לא בכתובים ממש אלא זה כתוב בספר בן סירא, "כל עוף למינו ישכון ובן אדם לדומה לו", והרוצה לדעת מידת חברו, איך תדע מי זה חבר שלך? אם הוא טוב צדיק או רשע? יסתכל במה שהוא משבח. אם משבח הטובות בידוע שהוא בעל מידות טובות, ואם משבח את הרעות בידוע שהוא בעל מידות רעות, אז מי שמשבח זמרים פסולים, ומי שמגנה מצדיקי הרבים, זה מה שכתוב, והוא שכתוב "מצרף לכסף וכור לזהב ואיש לפי מהללו", אינו מהלל אלא לפי מידותיו, אם רעים ואם טובים. כמו שאת הכסף בוחנים במצרף, כמו שאת הזהב מזקקים בכור, ככה בודקים ובוחנים את האדם לפי מהללו, את מי הוא מהלל ומי לא. ואדם מהלל לפי מידותיו, אם רעים ואם טובים, אז קל לבחון את הבן אדם, מיד אתה שומע האם הוא אומר דברים שהתורה אומרת, או שהוא אומר דברים נגד התורה, כי הוא אומר, הוא אומר, עד כאן זה ראשית חכמה.

בספר ארחות צדיקים בשער האהבה, ואל תתחבר למסכימים עם העוולה, אם יש אנשים שהסכימו על עוולה מסוימת, ברור שזה עוולה, והם מסכימים איתה אפילו רבים, אל תתחבר אליהם אפילו תהיה במיעוט, שנאמר בישעיה ח' י"ב, "לא תאמרון קשר לכל אשר יאמר העם הזה כשר, ואת מוראו לא תיראו ולא תעריצו". רש"י אומר, לא תאמרון קשר, אתם סיעתו של חזקיה, אע"פ שהם מועטים מסיעת שבנה, לא תאמרו אחרי רבים להטות, לכל אשר יאמר העם הזה שעם שבנה לפי שהוא קשר רשעים ואינו מן המנין. ז"א מה כתוב כאן, חזקיה המלך כשסנחריב מלך אשור רצה לבוא ולכבוש את ירושלים, שבנה וסיעתו שהיו מרובים מחזקיה רצו להסגיר את ירושלים למלך אשור, ושלחו חיצים ואמרו שהם מנועים כי חזקיה לא מסכים וישעיה הנביא לא מסכים והם רצו למסור את העיר, הם היו 13 אלף, וסיעתו של חזקיה 11 אלף, אז מי היו המרובים? שבנה וסיעתו, הוא היה בהתחלה אחראי על הבית אצל חזקיה המלך, אח"כ הורידו אותו דרגה והוא נהיה סוכן, ואח"כ הבטיח לו הנביא ישעיה איך ימות, וכך היה. מכל מקום, הם רצו להכריע כאילו הם הרבים, אבל מה כתוב, אל תתחבר למסכימים על העוולה, לא תאמרון קשר, ז"א אם כולם נתחברו ביחד והחליטו דבר מה, אז יש פסק הלכה בתורה, "אחרי רבים להטות", אבל כתוב אחרי זה גם "לא תהיה אחרי רבים לרעות" ופה כתוב שזה לא קשר, כי קשר של רשעים אינו מן המנין, לא נספר בכלל, יכולים להיות מיליארד. אבל אם הקשר שלהם הוא קשר של מפלגה, קשר של עוולה, שכל מה שהם רואים בדרך שנוגד את דעתם צריך להרוס אותו, למגר אותו, להרחיק אותו, זה קשר של רשעים. ואפילו לדבר מצוה אסור להתחבר לרשע, שנאמר "אל תקנא באיש חמס ואל תבחר בכל דבריו, אומר רש"י, אל תקנא באיש חמס לעשות כמעשיו אם תראהו מצליח, אדם אומר תראה, הנה, הוא מצליח אז אני אעשה כמעשהו, לא, אל תקנא באיש חמס, אתה יודע מה תהיה אחריתו? לשעה הוא מצליח, אבל אחרי זה הוא יורד במנדטים. מלבי"ם, אל תקנא, מצווהו בל ילך בדרך איש חמס שכולל כל החומס נפשו ונוטה מדרך הטוב, ומצווהו שלא יטה אחריו, לא מחמת שיקנא בהצלחתו, שעל זה נאמר אל תקנא באיש חמס, וגם לא מחמת שיבחר בדרכיו מצד הבחירה שטוב הוא דרכיו בעיניו, שעל זה אמר "אל תבחר בכל דרכיו".

ואמרו חכמים באבות דרבי נתן פרק ט', אל תתחבר לרשע ואפילו לדבר מצוה, ורבו דרכי מוות הנמצאים בחברת הרשעים. וכל מה שאמרתי זה על קצה המזלג, תחזרו על זה עוד פעם, ועכשיו בואו נראה מה קורה בימינו אלה, עם מי שחיברנו עליו את השיר, והשיר הזה מגדיר היטב את מעשיו, אז לפני כן אנחנו נראה כמה דברים שהשיר יובן, אבל לפני כן יש לי עוד חוב קודם ליוסף משה, משה ניוסף, אתם מכירים אותו? מוישי, ויהודית, אתם זוכרים אותה? כן, לא לשכוח, צריכים לזכור אותם תמיד לדראון עולם, אז ככה, בואו נשמע, אני סיפרתי לכם בעבר שאני שלחתי בן אדם קרוב מאד לרב שיכנס אליו ויגיע עד עליו ויסביר לו בדיוק מה הם עושים לי ומונעים שאני אשאל אותו דעת תוה ממנו בענינים כאלה ואחרים. ואז הוא היה שם בבית, הוא נכשל בשליחות, משום שבשעה שהוא העביר את הדברים לרב עובדיה יוסף זללה"ה, ניגש אליו משה וקרע אותו משם והוציא אותו החוצה, והוא מספר מה היה שמה ומה הוא טען, מה הטען מה עשיתי, ואיך אמרו לו, זה תהיה הפעם האחרונה שלך בביתו של הרב, וזה בן אדם שלמד עם הרב והרב אהב אותו מאד. בירושלים כולם מכירים אותו, אני לא אגיד את שמו, אבל שומעים בתוך כדי את ה', הוא לא רצה שאני אוציא את זה בזמנו, אחרי 120 שנה לא היתה לו בעיה. אז אני משמיע את זה פעם ראשונה לאמת את דבריי, ושיהיה לכם קצת מושג מבפנים מה נעשה אפילו לאנשים הכי אהובים על הרב ובאיזה שיטות פעלו. בבקשה.

 

תראו, קודם כל אני לא ממש איש בשורות מבחינת השליחות שביקשתם אותי, אני דיברתי, וכפי ששיערתי הם היו שמה, הם די שומרים, מה זה די שומרים, מי שהם יודעים עליו שהם יכולים להיות רגועים איתו, אז הם לא היו שומרים, אבל מי שהם לא יודעים שהם יכולים להיות רגועים איתו אז הם כן שומרים, שומרים זה שאומר שנמצאים, נמצאים לידו, נמצאים בסביבה ואיך אומרים הכל עובר אליהם, הכל תחת שליטה מה שנקרא, אני אמרתי לרב שיש כמה וכמה דברים חדשים שאני ראיתי אותם שאני לא יודע אם זה חדש אבל בשבילי זה חדש, שאני חושב שזה צריך לשנות את כל התמונה וכל הסיפור הזה של הזמרים, ושל ההופעות ושל כל, בקיצור כל שאתם אמרתם לי את זה, ושאתם לא מדברים סתם דברים, יש לכם פשוט ראיות ודברים מאד מאד בורים ושאני חושב שצריך לשמוע, צריך לשמוע מה הם אומרים, כי אני ראיתי נבהלתי, אני ממש נבהלתי נחרדתי ראיתי דברים שהם לא עולים על דעתי, שבכלל קיימים שיש דבר כזה,

 

הרב: עד כרגע הוא הסביר לרב עובדיה יוסף שהוא ראה אצלי סרטים שהראיתי לו איך מופיעים הזמרים הפסולים בהופעותיהם, באיזה ציבורים, איזה תנועות ותנוחות, איזה קולות, איזה אורות, איזה מוזיקה, כל שאר הדברים, איזה תערובת אנשים ונשים, ואחרי שהוא ראה את זה הוא נבהל ממה שראה ואמר לרב עובדיה שחייבים לשנות את הגישה כלפי אותם זמרים ואותם דברים וכו' וכו', כי הוא ראה דברים שממש מזעזעים וצריך פה שהרב יכנס לתמונה, אז זה הוא אומר, אמר, זה שמע כבר הרב עובדיה יוסף מפיו. הלאה.

 

... שמע ישראל אנחנו מכבדים אותך והכל טוב ויפה, אבל עד כאן, תעשה טובה אל תתערב בדברים שאתה לא צריך להתערב בהם, הרב... תמשיך לדבר עם הרב בלימוד

 

הרב: אז ניגש אליו משה, הוציא אותו, אמר את שמו מה שהוא אמר עכשיו, אמר לו עד כאן, זהו, כן.

 

תדבר עם הרב בלימוד, אל תהין לעשות דברים כאלה, חבל, חבל לך לגרוע בכל הקשר שלך, בשביל מה אתה עושה דברים כאלה, אנחנו יודעים הרי את השיר הזה הוא פנה אלינו ודיבר איתנו בשביל מה בכלל דיברת דבר כזה, ואיך אומרים אני לא רוצה לפרט לאיפה זה המשיך הלאה, על הכעס שלהם עלי איך בכלל באתי ודברתי ומה שנקרא העזתי, אמרתי רבונו של עולם, אני מדבר פה משהו שהוא ענין של תפקידים, שהוא ענין של פלוני ואלמוני...

 

הרב: תעצור. הוא אומר אני לא מדבר פוליטיקה, אני מדבר הלכה, אני ראיתי דברים שהם צריכים להיות תחת עינו של הרב עובדיה יוסף, אני לא באתי כאילו אז הוא אומר לו עזוב, אנחנו יודעים מה לעשות, אתה תצא מהתמונה, זה לא ענין שלך וכו' כוו' וכו', עכשיו בן אדם יהודי, אפילו אם אני לא קיים, הוא יגיד את זה בהמשך, אפילו אם זה לא אמנון יצחק, סתם בא בן אדם ואמר שיש דבר כזה איום ונורא שנעשה וכו' וכו', זה לא אחד שעושה, זה כל הזמרים עושים אותו מעשה, זה דבר שגדול הדור צריך לדעת ולהחליט, אי אפשר להטעות אותו שהכל טבו ויפה והכל בסדר ועל הגב שלו ממשיכה הבעיה החמורה שהוא חתם, כמובן שהוא נגדה, ובני הבית נגד החתימה שלו. בבקשה.

 

ש. אני מדבר פה משהו שהוא ענין של תכתיבים, שהוא ענין של פלוני ואלמוני, אני מדבר על יראת שמים, אני אומר עכשיו, אתה יודע מה, אל תקרא לו הרב אמנון יצחק, מדבר איתך יהודי, פשוט שבאים ואומרים לי תשמע, יש לי איזה שהוא מידע להגיד לך שיכול להיות שהרב עובדיה לא יודע אותה, ואם הוא ידע אז הדעה שלו תהיה אחרת. יכול להיות שלא

 

הרב: עצור. אז הוא אומר בפירוש, ברור לי שאם הרב עובדיה ידע את מה שאני יודע היום, דעתו תהיה אחרת ממה שהיתה ידיעתו קודם, אז מה אני לא צריך להודיע לרב דבר כזה? תשמעו מה התשובה שהוא קיבל.

 

ש. ... אני תלמיד של הרב אני לא יכול לומר לו? אמר לי לא.

 

הרב: עצור, אומר אני תלמיד של הרב, מה לא יכול לשאול את הרב בתור תלמיד על דבר שראיתי ונחשפתי אליו, אז משה אומר לו לא, אתה לא יכול לשאול, לא הבנתי, בשביל מה יש רב, עשה לך רב, בלי גדול הדור, זה הרב שלי, אני רוצה לשאול, לא, אם זה נוגד את האינטרסים שלהם – לא. ומה עם הלכה בישראל? לא. מה אתה לא מבין? לא! זה תלמיד חכם עצום שיודע את כל הש"ס על בוריו. כן.

 

ש. זה לא תורה, זה לא לימוד, זה ענינים של בלגן, זה ענינים של מחלוקת

 

הרב: הם מסבירים לו, זה לא ורה, זה לא לימוד, זה לא שום דבר, מה לך ולכל זה, זה לא תורה, אתם שומעים? פסק הלכה של הרב שפסק, זה לא תורה, זה לא כלום, זה כלום זה פוליטיקה. כן.

 

ש. הוא אמר את מה שיש לו לומר, הוא אומר לנו את מה שאמר, כולם יודעים מה שאמר, זה מפורסם מה שאמר

 

הרב: די. אז הוא אומר לו משה, הוא אמר מה שאמר, כולם יודעים מה שאמר, זה מפורסם מה שאמר, והרב לא מסכים איתו. איך הרב יסכים איתי או לא יסכים איתי אם לא שמע מה שאמרתי ולא ראה מה שראיתי, איך הוא יכול להסכים איתי אחרי שאתם אמרתם לו שלא יסכים איתי, ואתם מונעים שאחד שראה כן, לא אני, אני אינטרסנט, ודאי, אני פתחתי להקהל, ואני רוצה להפיל את כל אלה עם הלהקות כדי שאני אופיע עם הלהקה שלי, בשביל מה אני עשיתי את כל זה, אז אתם לא נותנים, אבל הוא אין לו להקה, אז למה אתם לא נותנים לו? לא, הרב הוא לא מסכים איתו. מאיפה רב לא מסכים אפילו אם לא ראה אותי אפילו בכהוא זה, אם לא ראה שום תמונה, לא ראה שום סרט, לא שום דבר, איך? כן.

 

ש. הוא רק משתמש בך, אל תעיז לעשות דבר כזה

 

הרב: עצור, הוא רק משתמש בך, שמעתם? אתה שולח מישהו לרב שישאל שאלה, דעת תורה כי לא נותנים לך להכנס, הוא רק משתמש בך, אבל לא שלחתי אותו עם פתק מעטפה, אני שלחתי אותו אחרי שהוא ראה במו עיניו, והוא יודע מה שהוא רוא,ה והוא מזועזע ממה שהוא רואה, והוא אומר זה חייבים להגיד לרב עובדיה יוסף, חייבים גם להראות לו שהוא יראה, אז הם אומרים לו הוא רק משתמש בך .

 

ש. מבין שלא יהיה לי מה שנקרא שום פתחון פה להמשיך ולדבר בענין, וכמובן אוי ואבוי אם הגדשת את ה...

 

הרב: עצור. עכשיו אומרים לו שמע, שמע, זה לא נגמר פה, אתה תדע לך, זה יכול להיות הפעם האחרונה שלך. אבל כמובן תזהר שהוא לא ידע, שאנחנו אמרנו לך את זה, כל מה שדיברנו עכשיו, איך אומרים דירבלק שהוא ידע שאני אמרתי לך את הדבר הזה, כי אנחנו לא מחפשים עוד שונאים, עוד אויבים, עוד כל מיני דברים, שלא ידע, כן? כן בקשה.

 

ש. ...אנחנו לא צריכים שיהיה לנו עוד אויב, אנחנו צריכים שיהיה פה עוד שונא, אנחנו לא יודעים מה הוא חשוב עלינו, בכל אופן שלא יהיה לנו נזק כתוצאה מכך שאתה באת לעשות את הדבר הזה אנחנו כביכול מנענו ממך.

 

הרב: כי הוא יכול, אנחנו כביכול מנענו אותך, לא מנענו, אתה רואה שלא מנענו, ממש הכנסנו אותך החוצה. ממש, ראית שלא מנענו אותך? שלא תתבלבל, הכיוון להכנס החוצה זה, כן, לא להתבלבל. כן.

 

ש. זה לא אומר ש... אבל בפועל זה מה שאתם עושים, זה מה שעכשיו אתם אתם עושים, אומרים כן

 

הרב: עצור, והוא ענה להם, אמר אבל בפועל זה מה שאתם עושים, אתם מונעים ממני ואתם מוציאים אותי החוצה.

 

ש. אנחנו סומכים עליך, אתה לא צריך להבין, ... בסופו של דבר ... לא הצלחת

 

הרב: עצור, עכשיו הם מלמדים אותו קורס בשקרים, כמו שעובדים בש"ס, אתה תגיד שלא הצלחת, לא הצלחת להכנסת, לא פגשת לא ראית, לא שום דבר, אתה תמצא כבר משהו, אנחנו סומכים עליך שתשקר, זה בסדר. כן, ודאי שלא יגיד לי חס ושלום, מה הוא יכול להגיד, אני אשל אותו, תגיד לי מה היה בסוף נכנסת או לא נכנסת? אם הוא יגיד שהוא היה והם הוציאו אותו יורידו לו את הראש, זה דאעש, אבל אתה תגיד איזה המצאה שלא נכנסת, לא ראית, לא שמעת, לא משנה, אבל אתה תחרט עליו ותוציא אותנו נקיים, כן? אתה תתלכלך בשבילנו, כן.

 

ש. אתה יודע מה, אתה רוצה לדבר עם הרב, קח את הסיבות שלך ואתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אל תגיד שום דבר ממה שהיה. ואני בענין הזה כמובן שלא לפי מה שאמרתי להם, לא אמרתי להם, ... ואני אומר לך דברים כהווייתם, אלו הדברים.

 

הרב: קודם כל יישר כח אדיר, דבר שני, איך יספיק להגיב בינתיים בפנים, בפנים לפחות הרב, הרב עובדיה, מה הוא עשה?

 

הרב: עצור, אני שואל אותו עכשיו בא, תגיד לי מה היה שמה, הרי משהו הספקת להגיד לרב עובדיה, על אותו זמן שהספקת מה שהספקת מה היתה תגובתו, זה מה שאני שואל, והוא עונה:

 

ש. הוא שמע, אבל אני גם יודע מידיעה מבפנים שאחרי זה הם נכנסו וסתרו את כל הדברים, שלאחר מכן יראו אותו שוב פעם, כאילו מיד אחרי זה ... עכשיו אין לי ספק

 

הרב: די, הוא שמע, אבל אני יודע מידיעה מבפנים שאחרי זה הם נכנסו וסתרו את כל הדברים, זה אני יודע מידיעה מבפנים מה הם עשו לאחר מכן, עכשיו גם בלי זה שאני יודע, הוא אומר

 

ש. מה שדיברו איתו אני לא צריך .. לתאר או לשער או להעריך ...

 

הרב: עצור. אז הם מה הם מסבירים, אומרים לרב עובדיה שמע, אמנון יצחק עבד על פלוני אלמוני ומכ רלו את מה שמכר והוא בא למכור לך את הסחורה, כי הוא פתי לעומת אמנון יצחק והוא העביר לך דברים לא נכונים, אז סידרו לרב את הראש מחדש, כמו שאומרים אחרי מה שהוא שמע.

 

ש. הרב זה לא רציני... וגם אנחנו דיברנו עם ישראל והוא הבין, אתה מבין

 

הרב: עצור, עכשיו שהרב גם לא ידאג שאולי הוא לא הבין, אז הוא אומר לא, לא, הוא הבין, הוא הבין, הכל בסדר, הוא גם הבין, הוא גם יתחרט בטח ילך לכותל וכו', כן.

 

ש. ... אנחנו יודעים בדיוק את השימוש שעושים בו

 

הרב: טוב, עכשיו כמו שאתה מכיר את הרב, פעם הבאה שאתה תפגש איתו, הוא יכול ללחוש לך כאילו מה מה מה? הבנתי

 

הרב: עצור עצור, השאלה מובנת? האם יתכן שתבוא פעם הבאה הוא יגיד לך מה היה, מה היה, מה היה, אתה תמשיך להגיד לי או משהו כזה או שהוא ירד מהענין, הוא משיב:

 

ש. אם אמרו לו, ואני סומך עליהם, במרכאות אני אומר לך, אני סומך עליהם כדי שבפעם הבאה... הוא גם לא ישאל אותי, ז"א יכול להיות שכן, אני לא אומר שהצד הזה שאתה אומר לא קיים בכלל, בודאי שכן קיים צד כזה שהוא ילחש לי ושאל אותי עוד משהו בענין הזה וכאילו ושתהיה אפשרות להמשיך ולפתוח במשהו את הענין הזה, אני כמובן אגיד לו שלא חזרתי בי ולא שום דבר ואני חושב שהדברים מאד חמורים...

 

הרב: עצור. אז הוא אומר, הוא לא ישאל אותי, אבל על צד שאפשר שהוא ישאל אותי, אז אני אגיד לו, שראיתי דברים חמורים ביותר וכו' וכו', על צד, אבל יותר הוא נוטה שהוא לא ישאל אותי, הוא באמת לא שאל אותו אחרי זה. הלאה.

 

ש. ההנחה שלי שהוא לא ישאל אותי כי אני באמת סומך עליהם שהם יודעים לחתוך ולטפל ולא להשאיר שיריים ולא, כדי שהרב יהיה לו ספיקות או הרב יהיה לו נקיפות מצפון

 

הרב: עצור, אז ז"א הוא אומר אני מכיר אותם איך שהם יודעים לעבוד, לא יהיו יותר שום שאלות בענין הזה והענין חתום וסגור, לא יישמע יותר הנושא הזה בביתו של הרב. כן.

 

ש. הרב אני הייתי שמה, אני חייב להגיד לכם את האמת, אני לא יודע מאיפה ה, אני באמת לא יודע מה, כאילו סוג הנחרצות הזאת, סוג של שחיתות כזאת כאילו ...

 

הרב: אני אגיד לך, הם מפסידים

 

הרב: עצור. הוא אומר, אני לא יודע מאיפה זה בא להם, סוג הנחרצות הזאת, האנטי הזה שהם נגד לא מוכנים בשום אופן לאיזכור של השם שלי שמה, אני לא יודע אומר, אבל אני ראיתי את זה, ז"א חשתי את זה. ועכשיו אני מסביר לו מה הם חוששים, ממה הם חוששים לאחר מאה עשרים שנה. לא רק ממני, מכל מי שיכול להוות איום על השליטה המוחלטת שלהם בעדה הספרדית. כן.

 

הרב: יש להם את קול בערמה, כן.

 

ש. או שזה כאילו כמו שאתם אומרים, או אני יש לי עוד צד, שאולי זה מקרה ... לא יודע אולי זה

 

הרב: עצור. הוא אומר שיש פה עוד דבר, זה לא רק קול בערמה, שמשה היה עומד מאחוריו וכו', כמו שביארנו בהתחלה, אלא יש עוד אחד רשע שקוראים לו פנחס ראובן שהוא עשה את הדברים האלה עם איצטדיון טדי שהביא את ציון גולן, בכוונה נגד שאמרתי שהוא זמר פסול, למרות שניסיתי להחזיר אותו כבר 25 שנה לפני כן, ונתתי לו דרך לצאת מהבוץ, והבטחתי לו שאני יעזור לו גם להתפרנס אם הוא פוחד שלא יהיה לו פרנסה, והוא ניסה אצל הרב רצאבי עם פנחס ראובן הזה להוציא ממנו הסכמה, וכשהרב רצאבי נודע לו שבאמת הוא לא עמד כבר בהתחייבויות קודמות, והוציא נגדו גם פסק דין שהוא פסול ואפילו מקח טעות יש בו, מי שחתם איתו חוזה יכול לחזור בו ולא חייב את הדמים, וכתב עליו דברים חמורים ביותר, אבל הוא דאג שהרב עובדיה יצא נגדי, יש לי הקלטות על הדברים האלה כשהוא דיבר עם שילו יגאלי עוזרו שלה רב רצאבי, באיזה צעקות ואיומים הוא איים עליהם שלא יסכימו למה שאני אומר על ציון גולן אלא יחתמו, הוא התחייב עם ציון גולן ושניהם שיקרו ולא עמדו בזה, וחתימתם נמצאת אצלי, אבל עוד חזון למועד שנגיע לזה. מכל מקום הנקודה היא שהוא סובר שזה בגלל פנחס ראובן שהיה מקשור ליהודית ודרכה הם עשו את הכל. כן.

 

ש... אולי משמה מגיע התוקפנות הזאת

 

הרב: תראה, זה ודאי הוא מממן אותם, הוא עושה בשבילם,

 

הרב: עצור, זה כמו שהוא עושה היום את הכנס שיהיה בקרוב ואת כל הכנסים הגדולים הוא עושה. טובות הנאה שהוא מדפיס את הספרים וכו' של כמה מהאנשים שם.

 

הרב: פנחס הכיר את הקטע של ציון גולן, שהוא הביא בן אדם אתה מבין שהרב ביקש ממנו כמו שראית בעיתון, שהוא מתחייב שהוא חוזר בתשובה, והוא לא חזר בתשובה אז הם לא רוצים שהרב לעולם ידע את הדבר הזה, הם ממשיכים לומר שהבן אדם הזה הוא בסדר והוא צדיק ואין שום בעיה. עכשיו במוצ"ש האחרון דוד חכם בקול בערמה עד שלוש בלילה מאחד עשרה, הביא את כל הזמרים נגדי וציון גולן ועשו חפלה בקול בערמה על חשבון הרב, זה הרדיו של הרב, כולם יודעים שמשמיעים כל הזמן כל יום, שהרב אומר שזה מצוה לשמוע בקול בערמה.

 

הרב: עצור, ז"א אתם זוכרים שהיה פעם כזה קול בערמה, כן, עד שהרב שלום כהן יצא נגד הרדיו ואמר שאסור לשמוע אותו, בינתיים הם ירדו בחמישים אלף מאזינים, מ-133 ל-83 אלף , זה מה שהתפרסם באחרונה, אבל בינתיים אני אומר לכם מה סופר לי מאחורי הקלעים בפנים,] כל אלה שהיו נגדי, ודיברו 24 שעות נגדי שם פוטרו והועפו, ועוד דבר נתהפך שם, שכל הרדיו הזה שהיה נגדי בשביל ש"ס הפך להיות כל כולו נגד ש"ס. מדהים איך הקב"ה מהפך קערה על פיה, אבל באותו הזמן הם ניהלו מלחמה נגדי, לא רק בבחירות, עוד לפנ יכן עם הזמרים הפסולים.

 

הרב: אתה מבין, עכשיו קול בערמה בלי זמרים לא מתקיים, או לא יכול כלכלית להתקיים, עכשיו זה שלהם זה לא של אף אחד, אתה מבין? עכשיו זה לא רק זה, זה גם נוק אאוט, הם מפסידים בקרב, זה כאילו יש להם קרב איתי

 

 

ש. זה מה שאני הרגשתי פה, שהם פה בהרגשה שלהם שכאילו הם מנהלים קרב איתכם... כי הם לא צריכים את המקום הזה, הם לא צריכים להרגיש שהם בקרב אתכם בכלל, אבל זה משא ומתן כזה שזה כאילו האוירה

 

הרב: עצור, אז הוא הרגיש שמה שבאמת הם כאילו מנהלים קרב נגדי וזאת האוירה שמתרחשת שם, כשבאותה שעה אני בכלל לא נהלתי שום קרב נגד אף אחד, אני ביקשתי כמו כל בן אדם רגיל להכנס לרב, אבל הם ידעו למה אני רוצה להכנס, לברר האם הפסק שלו תקף או לא תקף, משנת תש"ז, האם הפסק תקף או לא תקף, אם יגיד לא תקף אמרתי בהרצאות, אני אפרסם שלא תקף ואפשר לרקוד ולחול במחולות בלי שום בעיה, אבל אם הרב לא חזר בו מהמכתב, והמכתב הוא תקף, אז הוא צריך לדעת שעושים היפך ממה שהוא אומר בשמו. את זה הם לא רצו, כי הם ידעו שאם הרב ידע שככה נעשה על הגב שלו, אוי ואבוי, כמו שהוא הלך פעם למשחטה של בית יוסף ובכה שמה בדמעות שליש, אמר להם שמעתי תלונות שיש פה על שחיטה ועל הכל, ואתם זה כולם סומכים עלי, ואני לא רוצה חס ושלום שיתחייבו כולם בגללי ואני אתחייב בגללם, שלא אחרי 120 שנה נגיע לעולם האמת ויתברר שחס ושלום היה פה מכשלה, הוא עמד ובכה לפני השוחטים. אז גם פה היה מצוה להציל אותו שלא יעשו על הגב שלו, אבל הבן האוהב, את הכסף, לא את האבא, לא נותן. כן.

 

ש. .... אז גם הכבוד והיוקרה והמעמד גם נמצא פה

 

הרב: ויש עוד דבר שהם פוחדים שאני אנהיג בפעם הבאה, אתה מבין, ויש פה כח, משום שהם ראו שכשאני אמרתי לא ללכת לאצטדיון בגלל ציון גולן הגיעו שמונת אלפים ולא עשרים אלף, למרות שהרב אמר לבוא ולמרות שהם פעלו, למרות שעשו מיליון מודעות! מיליון! ולמרות כל שרשרת הרבים המכובדת שהיתה, וזה היתה התוצאה העלובה, אתה מבין, לכן הם לא הוציאו סרט עד היום הזה כי הם אמרו שיוציאו סרט של קידוש ה', אבל איפה הם יחביאו את היציעים הריקים שהראיתי לך.

 

הרב: עצור. פנחס ראובן השקרן אמר שהיה מפוצץ שמה, אתם יודעים איך הם עושים, מודיעים ברדיו, כבר מלא, אין מקומות לבוא אחרונים, קשקושים, כמה היו? שמונת אלפים איש, כמה הם אמרו שהיה? 17 בסוף הם התפשרו, במקום להגיד שהיה 22 בסוף הם אמרו 17. ואמרו שהיה שידור ישיר ולא הראו, בהתחלה הראו רק יציע אחד, ואחרי זה הפסיקו להראות, ואחרי זה אמרו שהם יוציאו, חשבו אולי יערכו את זה אולי יראה טוב, אבל הבינו שלא, אבל לי היה מי שהסריט בפנים את האצטדיון, אז אני הראיתי לו את האצטדיון איך נראה מבפנים, אז ממילא זה היתה התוצאה העלובה, ואני בסה"כ בן אדם שאמר לא ללכת בגלל ציון גולן. אמרתי אם יחליפו אותו, יש מספיק זמרים ספרדים, אם יחליפו אותו אין שום בעיה, אני יעודד שילכו, אני אגיד שילכו, למה לא מצוה רבה, אבל אם מאחזים את עיניו של הרב עובדיה ומשקרים שהוא כאילו חזר בתשובה כדי, יש פטנט בש"ס, בש"ס תקח את הרשע הכי גדול רק תגיד מילה, הוא חזר בתשובה, זה הכל, הוא יכול להמשיך אח"כ איך שהוא חי, אבל עצם זה שאמרת הוא חזר בתשובה זה כבר מכשיר אותו, זהו, אתם תשמעו עוד מזה הערב. כן בבקשה.

 

הרב: אתה מבין, אז הם מבינים שיש פה כח דומיננטי שהם לא מכירים דבר כזה, בחיים שלהם לא היה דבר כזה מישהו שיכול לאיים עליהם.

 

ש. הם מפחדים ממך, הם רוצים להוריד את כוחך וזה כרגע לא ענייני, ז"א מה פירוש לא ענייני, ז"א לא ענייני הוא ממש ממש לא ענייני סביב הנושא הזה.

 

הרב: עצור, אז הוא אומר שהוא יודע שהם מפחדים ממני ושהם רוצים להוריד את כוחי, הנה שורש הבעיה למה ש"ס יצאו נגדי למחוק אותי, מצאו הזדמנות מתי שנעשתה מפלגה, עכשיו לא מעניין אותם, זה ההזדמנות, עכשיו מורידים אותו עד שאול תחתית, לא נותנים לו שום סיכוי, רק להכפיש אות וכל הרבים בכל מקום כל שעה, רדיו שלם נגד בן אדם אחד. למה? בגלל שני רשעים האלה, בעל ואשתו שניהלו את המדינה ואת העולם החרדי והספרדי. שהם החליטו להוריד את כוחו של האיש הזה. זה הוא אומר מידיעה בפנים פוחדים ממך פחד מוות, מי זוכר את ההקלטה משבוע שעבר, שמשה עידן אמר, הם מפחדים ממך, לא מסיבה זאת, מסיבתו הוא מה שהוא יודע, מדברים אחרים, זו היתה התואנה בעצם רק בשביל שבאמת שכבר מזמן הם חיפשו איך להוריד את האיש לגמרי. אז כל מה שהיה זה היה אחיזת עיניים, הסיבות האמיתיות נעוצות פה, בשיחה הזאת, בשיחה הקודמת ובשיחות ששמעו, כן.

 

ש. כל מי ... רואה שזה פחות מאיך שזה נשמע, יש פה ענין של כח, ענין של מעמד, זה פה כל הענין

 

הרב: זה לא אני חושב זה לא מעמד, הם פוחדים לאבד את ההיררכיה פירושו של דבר, אחרי מאה עשרים שנה של הרב שיאריך ימים פשוט מאד מי מהאחים ימשיך לשלוט, ז"א ממשפחת יוסף צריכה להמשיך לשלוט בציבור הספרדי, ואסור להם לתת לשום כח שקוראים לו נגיד דרעי, להבדיל אמסלם, אמנון יצחק, הרב עמר, לא משנה מי שיכול להיות פוטנציאל שאתה מבין ילכו אחריו, אז הם צריכים לדאוג אתה מבין שזה ישאר בבית.

 

ש. עכשיו ככה, כל עוד שאמנון יצחק הוא היה מתעסק עם תשובה, הוא היה איך אומרים ... בכנסים וזה דברים כאלה אז בסדר, לא הציק להם כאילו כל התאוצה וכל הכח שהבן אדם צובר, אבל זה עדין לא בדברים של הנהגה, עכשיו ז"א לעומת זה בכל המערכה האחרונה שלכם, אולי גם קצת לפני זה היה בכמה ענינים, של הנהגה, כשר, לא כשר, הדרך הזאת טובה הדרך הזאת לא טובה, ... זה כבר התחיל להלחיץ אותם, הבן אדם התחיל לגדול, הבן אדם התחיל להנהיג, הבן אדם התחיל לתת דעות, אתם מבינים

 

הרב: עצור, מה מפריע להם בדיוק מה שאמרתי, מה מפריע? כל זמן שהוא התעסק עם בעלי תשובה אין בעיה, שיגדל שיצמח זה רק מטיב לנו, זה שולח לנו את החיילים אלינו, אבל אם הוא פתאום מתערב אם מותר לאכול כזה דבר או אסור, אם זה כשר או לא כשר, אם זה טוב או לא טוב, מה פתאום, מה פתאום שהוא יגיד, מה זה הוא יגיד הנהגה לציבור מה לעשות? לא הבנתי, כל יהודי מחוייב בשעה שהוא יודע דבר פשע או עבירה, להודיע להכריז להרחיק לתקן לעשות כל מה שיש לאיל ידו, איך אדם יכול לשתוק אם הוא יודע שיש דברים כאלו, ובפרט אם הוא יודע שהציבור שומע לו ושומע את תורתו ושואל אותו שאלות, מה הוא יגיד, אני לא יודע? מה אכפת לי תאכלו מה שאתם רוצים, למה? כי משה יוסף ויהודית החליטו שאני רק אחזיר בתשובה, מה פתאום אתה תגיד רק דברים הלכות ותגיד גם מותר מה אסור, מה פתאום, אתה לא עברת אישור שלנו, מה אתה משרת את האינטרסים שלנו? יכנס מזה כסף או לא יכנס? לא, מה פתאום, אתה לא יכול להגיד, אם תגיד אנחנו נוריד אותך אל תגיד. שמעת? אל תגיד. אל תגיד. אנחנו נגיד לך מה להגיד. כן.

 

ש. עוד דבר, אין ספק זה ממש כמו שאתם אומרים, זה נכון.

 

הרב: טוב, אז אני מה אני יכול לעשות, אני יכול רק להגיד רק במינון נמוך כמה שאפשר, עד כמה שאפשר, אבל אתה יודע שאני צריך גם לטפל בשלוחים שלהם, כמו הרב אברהם, הרב אבוטבול ואחרים שנשלחים לקול בערמה לדבר כל יום. הוא גם דיבר, הוא דיבר יותר בכבוד, הוא דיבר שהוא מסכים עם כל הגזרה נגד הזמרים והכל ושזה פסול לגמרי והכל רק הוא אמר לשיר אז לא ראינו לשיר, אחרי זה אחרי יום הוא הופיע עוד פעם ואמר אה, עכשיו הראו לי שיש רבנים שחתמו, נכון יש פה גדולי ישראל שחתמו, אבל אני שם לב שיש פה שורה למטה שמתחתיה אין חתימות כאילו שאין לשיר את השיר של הזמרים, אז כאילו מטיל דופי, ז"א קודם כל הוא מודה שעד היום הוא דיבר בלי לדעת בכלל על מה אני נלחם, הוא אפילו לא ידע שיש לי חתימות של כל גדולי ישראל, ודבר שני הוא לא יודע אפילו על מה אני מדבר כי הוא לא ראה את הפרטים שיש לי מה שאתה ראית, והם גם לא מראים לאף אחד, ודבר שלישי, אז הוא העיקר מתסיס ואומר ככה ככה וזהו, וזה מותר. עכשיו לא רק זה, הם הפריזו על המותר, שאומרים כבר גויה מותר, וכבר גויים מותר, בקיצור הכל מותרים, עשו חוכא והיטלולא מכל השמירה, איפה שמעת בעולם, בעולם, מישהו מהרבנים שומע איזה זמרת, איפה שמעת מישהו שלכתחילה שומע גויים, איפה שמעת בכלל, ואתם מורים הוראה לרבים, לבעלי תשובה לעמך ישראל, שזה מותר, אז רגע, החילונים גם מותר, הכל מותרים לכם, אז מה אמרו לנו בסמינרים, ומה אמרו לנו בכל בתי הספר, בחינוך העצמאי במוסדות ש"ס שאין לשמוע שירים של חילונים, הכל מותר, הרי מה ההבדל בין גוי לאשה לחילוני לחרדי ששר גוי, מה ההבדל?

 

הרב: עצור. אז ז"א במערכה שהם הפעילו נגדי הם שלחו את הרב אבוטבול ואת אברהם יוסף ואת דוד יוסף ואת יצחק יוסף, את כל ה יוסף שלחו נגדי ברדיו בשיעורים בכל מקום, להגיד שזה לא, זה מוגזם, מה הוא יוצא נגד, זה גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה. מה זה הוא יוצא נגד? תגידו למה אתם משקרים את הציבור, אבא שלכם, מרן אמר שאסור! הקראתי את המכתב שלו, ועוד 25 גדולי ישראל ביניהם הרב שלום כהן חתום, אסור, שמענו בפעם הקודמת איך הוא ביקש לזרוק את שווקי מעל הבמה, אסור, ושמענו את הרב עמאר אומר, אסור, ואומר בשמו של הרב עובדיה ששמע מפי הרב שטרית שאמר לא טוב הדבר, אסור, ואתם שולחים אותם שכירי חרב שיצאו נ גדי כאילו אני אויב העם שאני אומר להם את דבר ההלכה, למה זה מקלקל את הביזנס, וגם קנאה וגם שנאה, אז זה ככה זה התנהל כל המערכות. כן.

 

הרב: אתה מבין מה קורה

 

ש. כן... הוא נטו נטו עניני, תורני הלכתי השקפתי, לא לא לא שייך שתקרא לזה אבל זה הסוגיה שאתם נמצאים בה, ואני רוצה לחדש לכם וזה מה שבעצם אני בא להסביר לכם בשיחה הזאת, זאת לא הסוגיה שלהם

 

הרב: זה ברור...

 

הרב: עצור, הוא מודה שכל מה שאני התעסקתי בו עניני הלכתי כמו שצריך פה ושם, אותם זה לא מעניין, מה אכפת להם שיש בן אדם שדואג ליהדות, מה זה יהדות? מה זה יהדות? אנחנו קובעים מי ידבר על מה, לא אתה! אבל איך מינו שיעשו חקירה, איך מינו ראשי ערים, סליחה רבני ערים, אתם יודעים מה, איך מינו רבני ערים? מי שמביא מפעלים שיקחו את השגחות שלהם, זה מונה לרב עיר. יש לך אפשרות לעזור לביזנס שלנו? נקדם אותך, ואז ממילא הוא צריך להיות הפה שלהם ולעזור אח"כ בפיתוח הכשרות בעיר. על זה עכשיו נחקר והפרקליטות הגישה בקשה להאשים את אברהם יוסף בענין זה, שפעל נגד החוק להכניס דוקא את בית יוסף של אחיו משה למסעדות. ועל זה הוא הולך להיות מורשע ויתכן שהוא יכנס לכלא, והוא לא היה יחיד שעשה זאת. זה מפעל תעשייתי כמו שראיתם בהרצאות הקודמות שהכל מה שמעניין אותם זה כסף. כבוד וכח הרבה כח, וכולם רעדו מהם, כולם פחדו, שמעתם איך הם מלחשים מדברים בשקט, מדברים בשקט, כולם פוחדים ושלא ידעו ושלא .. אוי ואבוי ואם יהיה הופ הופ הופ הופ הופ. כן.

 

הרב: אני יודע, הרי תקשיב, הרי תקשיב הרב אברהם יוסף משקר את הקהל ברדיו, הוא אומר שהרב לא רוצה להכניס אותי בגלל שאני יריתי קודם את החץ ואח"כ אני מסמן את המטרה, אבל זה שקר גמור כי אני פניתי לרב עוד לפני ציון גולן באצטדיון כשעוד לא יצאתי נגד הזמרים, כשעוד לא הייתי מודע בכלל שיש זמרים כאלה שמופיעים מעורב, עוד לא עלה בדעתי שיש כזה דבר, חשבתי שזה רק ציון גולן, ואני פניתי עוד לפני האירוע באצטדיון וזה מתועד בכל ההרצאות שלי. שאני פונה ואומר, אם תורידו את ציון גולן אני אתמוך ואני אגיד לציון גולן לבוא, אי אפשר להסתיר את האמת הזאת. זה מופיע באתר בכל מקום גם בדיסקים שהוצאתי, זה לא אני עכשיו אומר מילים מחדש, זה מתועד מלפני שלשה חדשים, כל הרצאה, כל הרצאה.

 

ש. ... אני אז אמרתי לכם את זה בקצרה את מה שצריך לעשות פה, אני לא יודע כמה ייחסתם לזה חשיבות, אני מיד הבנתי הרחתי איפה הנקודות החלשות פה ואיך צריכים לטפל בהם, לפי דעתי ממש בקצרה אני חושב שרק זה העניין.

 

הרב: בסדר גמור

 

ש. הם כרגע דורכים, הם כרגע רומסים, הם כרגע לא סופרים, הם כרגע לא רואים, אם לי הם לא התביישו להגיד ככה בפה מלא, עזוב אותך מהענין הזה, וגם כן לא רוצה להגיד את כל הדברים אבל סוג ... ממש ככה, סוג של בשביל מה לך, בשביל מה לך אתה רק יכול להנזק מזה, הרב אוהב אותך מאד, תמשיך לדבר איתו ונהנה לדבר איתך, מה אתה מזיק לעצמך, מה אתה מתערב בדברים כאלו, אתה מבין, סוג כזה מה אני אגיד לך, משהו מסובך ... אז אני חושב שזה מגיע מסוג של בטחון, ממקום של בטחון שהם יושבים על הכסא ואני ואפסי עוד.

 

הרב: אני רואה שברוך ה' עוד לא הרעילו אותו עד כדי כך שהוא כבר אתה מבין לא יכול לשמוע את השם.

 

הרב: עצור, אז הוא אומר שהוא אוים, ואם הם מעיזים לאיים עליו ככה סימן שהם מרגישים שהם צברו כח עד כדי כך שהוא לא יעיז להגיד לרב אפילו שהוא נפגש איתו כמעט יום ביומו, הוא לא יעיז, כי אותם לא מעניין שום דבר רק הכח. ואני אומר לא כן

 

ש. לא לא

 

הרב: זה אני שמח שקודם כל השם עוד לא מורעל, כי אני בהרגשה שלי המטרה שלהם להרעיל את השם שהוא לא יוכל לסבול אותו כבר.

 

ש. אניא גיד לכם את האמת, אני לא חושב שזה רחוק

 

הרב: אני מסכים, לכן אני מתפלא שזה עדיין לא, כי שלש ימים זה מספיק זמן

 

הרב: עצור. ז"א, הוא אומר שזה לא רחוק מזה שהם ישני

  •    שיתוף   

הרצאות קרובות

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 22.12 11:04

    לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.

  • 22.12 11:02

    שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 19.12 18:12

    צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!

  • 19.12 10:55

    חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.

  • 19.12 10:54

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!

  • 17.12 10:25

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!

  • 15.12 12:32

    בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.

  • 15.12 12:30

    כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).

  • 12.12 16:27

    בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!

  • 10.12 16:59

    אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים