מסילת ישרים - פרק א' - חלק א
תאריך פרסום: 22.04.2012, שעה: 09:59
פרק א' - בביאור כלל חובת האדם בעולמו
'יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו' צריך שיתברר ויתאמת מה זה 'יתברר'? פרושו של דבר: כמו שיש לנו הרבה דברים מעורבים ואנחנו בוררים לנו את הדברים שאנחנו צריכים אותם, צריך שיתברר, לדעת מכל מה יש לפנינו מה הדבר המבורר לנו. 'ויתאמת' – ויהיה אמת מוחלטת אצלינו שאין לזוז הימנה.
נחזור: 'יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו' מה אתה חייב פה כשאתה נמצא בעולם? אז קודם כל צריך לדעת: מה חייבים?
'ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו' נו, אז אחרי שאתה יודע מה החובה שלך בעולם, אתה צריך לשים את המבט והמֵגמה שלך לשם. למה שהבנת: שאתה חייב, בכל מה שאתה עמל, כל ימי חייך, לכיוון הזה, לעבודה הזו, לחובה הזאת להשלים אותה! ושום דבר אחר לא לעשות חוץ מזה. רק מה שיוביל אותך, וישים אותך בדרך שתוביל אותך לקיים את חובותיך לא-לקים!
נחזור: 'יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם: מה חובתו בעולמו? ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו'. ('יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם: מה חובתו בעולמו? ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו'.)
זה פשוט! לא? זה ברור. אז מה ישים את מבטו ומגמתו? למה שלא חובתו, סתם? לבזבז את החיים?! אתה לא חייב, אז למה אתה עושה?!
'והנה מה שהורונו חז"ל הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה'! ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא' אין דבר יותר טוב מן הדבר הזה! זאת אומרת, היות והקב"ה הוא טוב, טוב גמור! להתקרב לבורא, זה להתקרב לטוב הגמור. אז כמה שאדם זוכה להתקרב יותר, הוא מתקרב יותר. למי? לטוב הגמור. אז 'האדם לא נברא אלא להתענג על ה'' זאת אומרת, הקב"ה נתן מרוב טובו לאדם את המקסימום שאפשר לתת, להתקרב אליו ו'להנות מזיו שכינתו שזה התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא'.
'ומקום העידון הזה באמת הוא העוה"ב, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה' זאת אומרת, הוא הנברא, ויש לו הכנה שמצטרכת לדבר הזה. זאת אומרת, כל העוה"ז זה הכנה המצטרכת להגיע אל הדבר הזה – עוה"ב, ושַׁם להתענג על ה' ומזיו שכינתו. 'צַדִּיקִים יוֹשְׁבִין וְעַטְרוֹתֵיהֶם בְּרָאשֵׁיהֶם וְנֶהֱנִים מִזִּיו הַשְּׁכִינָה' (ברכות יז.).
'אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם'. איך מגיעים לשם? 'והוא מה שאמרו ז"ל (אבות ד טז): 'העוה"ז דומה לפרוזדור בפני העוה"ב'. העוה"ז - זה רק פרוזדור, אין מה להתעכב פה! אין מה להתעכב פה. לא צריך להתעכב במדרגות, צריך לעלות לאולם... אז יש מראות קצת בדרך בשביל שאתה תוכל לתקן את עצמך לפני שאתה מגיע לאולם, אבל זה רק פרוזדור. אין מה להתעכב.
'והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה' נו, אז איך אנחנו מגיעים עכשיו להתענג על ה'? 'האמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן הא-ל יתברך שמו' באמצעות המצוות, שהאדם מקימן הוא מגיע להתענג על ה' בעוה"ב.
'ומקום עשיית המצוות הוא רק העוה"ז' זאת אומרת, אל תחשוב: 'שאם לא תספיק פה, תשלים שם' - אין דבר כזה, זה רק בעוה"ז! רק בפרוזדור.
'על כן הושם האדם בזה העולם בתחלה כדי שע"י האמצעים האלה' האמצעים האלה, מה הם? המצוות 'כדי שע"י האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העוה"ב' זאת אומרת: 'כָּל יִשְׂרָאֵל יֵשׁ לָהֶם חֵלֶק לָעוֹה"ב' (סנהדרין י א) זה מוכן, אבל האמצעים האלה, הם שיביאו אותו לשם.
'לרוות שם בטוב' לרוות – רוויה. 'לרוות שם בטוב אשר קנה לו ע"י אמצעים אלה' איך קונים את העוה"ב? ע"י המצוות. איפה? בעוה"ז. 'והוא מה שאמרו, ז"ל (עירובין כב.): 'היום לעשותם ומחר לקבל שכרם'' אז, בעוה"ז, זה נקרא: 'היום' עושים את המצוות. ול'מחר' זה כשנפטרים מכאן 'לקבל שכרם'.
'וכשתסתכל בדבר תראה כי השלמות האמיתי הוא רק הדביקות בו יתברך' השלימות האמיתי, זה דבקות בהשי"ת.
'והוא מה שהיה דוד המלך ע"ה אומר (תהלים עג כח): "וַאֲנִי קִרֲבַת אֱ-לֹקִים לִי טוֹב" אין דבר יותר מקרבת א-לקים! הוא היה מלך! שלט בכיפת העולם, לא היה חסר לו שום דבר! "וַאֲנִי קִרֲבַת אֱ-לֹקִים לִי טוֹב" (תהלים עג כח) דוד המלך היה יכול לישון עד שעה שלישית (3) ביום 'שינת המלכים' הוא לא חייב לקום מוקדם - כל העולם משרת אותו! "חֲצוֹת לַיְלָה אָקוּם לְהוֹדוֹת לָךְ" (תהלים קיט סב) ואם דוד, כששומעים אותו לומד תורה, אם המלך קם! אז מי לא יקום? וככה הוא גרם שכל ישראל יקומו "לְהוֹדוֹת לָךְ". איי, אייי, דוד המלך, עליו השלום. "וַאֲנִי קִרֲבַת אֱ-לֹקִים לִי טוֹב".
'ואומר: "אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת ה' אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה' וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ" (תהלים כז ד). אם אתה אומר שאתה רוצה לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה' ואתה רוצה שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי, אז מה זה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ? אתה כבר שמה. שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי, למה? לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה', אז מה זה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ? - 'שבכל יום יהיו בעיניך כחדשים!' כשאדם מתרגל לבוא כל הזמן, אה... זה כבר רגילות. אומר: לא! אני רוצה שזה יהיה כמבקר כל פעם מחדש. שההתרשמות תהיה מחדש. כי בני אדם בדרך כלל מתרגלים...
נתתי דרשה, שבוע שעבר, 'מה זה כוחו של הרגל?!' בקרית שמונה (https://shofar.tv/lectures/451 ). לבית המקדש נכנסים משער אחד (1) ויוצאים משער אחר, לא נכנסים באותו שער ויוצאים בשביל שלא יתרגל האדם ויחשוב: 'שזה כאילו הבית שלו....!' בשביל שלא יהיה לו רושם של 'ההרגל'. שמטשטש כבר הכל. 'אה.. כן.. אה'. - לא! 'אה.. א... התפעלות!!' כל פעם מחדש, וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ.
'כי רק זה הוא הטוב' אין טוב אחר. כי רק זה הוא הטוב. קִרֲבַת אֱ-לֹקִים לִי טוֹב. שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם ה' וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ, כי רק זה הוא הטוב!! רק זה הוא הטוב!!!
'וכל זולת זה שיחשבוהו בני האדם לטוב, אינו אלא הבל ושוא נתעה!' כל דבר בעולם שתמצא - הוא הבל ושווא נתעה. הבל גם מצד מציאותו, כי הבל זה דבר שלא מתקיים. 'הבל הפה' לא מתקיים. הבל הקומקום - לא מתקיים. כל הנאות שיש בעוה"ז, הבל. ושוא, שווא נתעה. זה דמיון ככה, ה... הופ, איננו. הופ.. היה אטרקציות, היה כל מיני דברים, אוכלים סיחים, שותים בירות, מה זה? איפה זה? איפה זה? יש קיום לדבר? שווא נתעה!! הבל! אין קיום! שִׁבְתִּי בְּבֵית ה' - זה הטוב הקיים, הנצחי לעולם ולעולמי עולמים. אין טוב זולתו!
'אמנם לכשיזכה האדם לטובה הזאת, ראוי שיעמול ראשונה וישתדל ביגיעו לקנותה' אז צריך עמל וצריך יגיעה. ראוי שיעמול ראשונה וישתדל ביגיעו לקנותה, שזה יהיה לו קנין! קנין, לא ככה מזדמן, פעם ב...
'והיינו; שישתדל לידבק בו יתברך' איך נדבקים בהשי"ת? 'בכח מעשים שתולדתם זה הענין והם הם המצות'.
איך נדבקים בהשי"ת? בכח מעשים שהתולדת שלהם זה הענין, הם המצות.
עד פה, זה ברור, נכון?
שואל: 'תולדות זה תחילת המצווה, נכון?'
הרב: 'תולדות זה התוצאות שיווצרו מעצם...'
השואל: 'מעצם המצווה'.
הרב: 'לא! מהמצוות עצמם תקבל את הדביקות בהשי"ת כל הזמן. ע"י האמצעים, שזה המצוות. תולדות, מה נולד מכל מצווה? דביקות בה'. כמה שתרבה יותר, תדבק יותר. "וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה' אֱ-לֹקֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם" (דברים ד ד)'
שואל: 'יש קשר לשֵׁם של הבל?'
הרב: 'כן! הוא ההביל את העוה"ז.'
'והנה שמו הקב"ה לאדם במקום שרבים בו המרחיקים אותו ממנו יתברך!' טמפררר..רמ.. אז איפה שם הקב"ה את הבן אדם? היה צריך לשים אותו במקום שיש 'מלאן ת'לאפים' מצוות, ואין יצה"ע, ואין שום דבר – יאלל'ה תעשה ותידבק. - לא!! 'והנה שמו הקב"ה לאדם במקום שרבים בו המרחיקים אותו ממנו יתברך; והם הם התאוות החמריות' – המנגל והבירות... 'אשר אם ימשך אחריהן, הנה הוא מתרחק, מתרחק והולך, מתרחק והולך, מתרחק והולך מן הטוב האמיתי' - מה מרחיק את האדם מן הקב"ה? בירה, סִיחים (שיפוד בשר) תאוות, אוכל, מלבוש, משכן, משגל, כל הדברים שלמדנו ברבינו בחיי, ב'שער הפרישות' ('חובות הלבבות') כל אלה הם המרחיקים אותנו מאתו יתברך; אופנוע ים, שעון זהב - המרחיקים אותנו...!
'ונמצא שהוא מושם באמת בתוך המלחמה החזקה!' - זה לא צחוק, זה אמיתי! אדם שַׂמו אותו בתוך מלחמה חזקה, כי כל כולו מסביב הכל תאוות! אתה עובר חנות, מה רואה? גשמיות! עובר עוד חנות, מה רואה? גשמיות! עוד חנות, גשמיות. כל החנויות כמעט גשמיות, כל הרחוב גשמיות, כל האנשים גשמיות. - פשייי.... איפה אתה רואה רוחניות? יש איזה מקום קוראים לו: 'בית מדרש' בכל העיר כמה יש בבית מדרש? שמה מקום שאפשר להיכנס ולקנות עוה"ב. אבל מי שנמצא בשוק החיים, איפה הוא נמצא? במקומות שמרחיקים את האדם מן השי"ת! אז כשאדם יוצא לרחוב הוא יוצא למלחמה – 'צו שמונה (8)! ישר עם 'צו 8!'. - טט.. (יריות) טטט... טטט... והעינים קולטות: 'חומר, חומר. וופלים, שוקולדים, שתיה...!' הכל נוצץ, הכל ככה. שקיות צבעוניות, הכל זה, מרשרש, במבה, ביסלי, הכל...
'ונמצא שהוא מושַׂם באמת בתוך המלחמה החזקה, כי כל עניני העולם בין לטוב בין לרע... כי כל עניני העולם בין לטוב בין לרע: הנה הם נסיונות לאדם; העוני מצד אחד והעושר מצד אחד' אם תגיד שהעוני זה לא טוב והעושר זה טוב, או תגיד הפוך, בין הטוב בין הרע. איך שתגדיר מה שתגדיר, אפילו אתה כרגע, הם ניסיונות לאדם 'כענין שאמר שלמה (משלי ל ט): "פֶּן אֶשְׂבַּע וְכִחַשְׁתִּי וְאָמַרְתִּי מִי ה'" העושר יכול להביא את האדם גם לשביעה, וע"י השביעה הוא יכחש את ה': 'מי ה'?!'
יש לי מיליארד דולר (1,000,000,000$), אני יכול לעשות מה שאני רוצה! אני שואל מישהו?! מה אתה יכול לאיים עלי, אני קונה אותך!'
איך אמר גידמאק: 'אני אקנה אתכם ערוץ 2, ערוץ 3", "אני אקנה את כל העולם שמספר את זה...'
"פֶּן אֶשְׂבַּע וְכִחַשְׁתִּי וְאָמַרְתִּי מִי ה'" אוטומטקלי זה עובד, כשהאדם ככל שרם לבבו - הוא שוכח את ה'! "וּפֶן אִוָּרֵשׁ וְגָנַבְתִּי וְתָפַשְׂתִּי שֵׁם אֱ-לֹקָי" זאת אומרת, בן אדם יכול להגיע למצב, מסכן אין לו כלום, אין לו אוכל, אן לו שום דבר, אין לו ברירה הולך וגונב - ואז נהיה חילול ה'! אז אדם נמצא בעוה"ז במלחמה חזקה בכל הענינים; בין טוב ובין רע - הם ניסיונות לאדם; שאם יעשיר - לא ישכח את ה', ואם יהיה עני - לא יגנוב ויחלל שם ה'.
'השלוה מצד אחד והיסורין מצד אחד'; בשלווה - הוא יכול לעזוב את ה'. ביסורים - הוא יכול לבעוט ולדבר כלפי שמיא!
'עד שנמצאת המלחמה אליו פנים ואחור' מכל צד שהוא לא פונה, מלחמה!
'ואם יהיה לבן חיל וינצח המלחמה מכל הצדדין - הוא יהיה האדם השלם! אשר יזכה לידבק בבוראו ויצא מן הפרוזדור הזה ויכנס בטרקלין לאור באור החיים' אז זהו, אל תתבכיין, אנחנו במלחמה; יסורים, בעיות, צרות, מחלות, כל מה שיש. טובות, הנאות, שלווה, הכל-הכל זה בלאגן-בלאגן. הכל זה הבל ושווא נתעה. הכל! אל תהיה שאנן.
אתה אומר: 'הנה הקב"ה עזר, תאמין לי אני מסודר, אין לי שום בעיה. אני קם מתי שאני רוצה. אוכל מה שאני רוצה. הולך לאן שאני רוצה. אין לי עכבות ואין לי התחייבויות, ואין לי כלום. ואני לא חייב לאף אחד כלום. מה שאני רוצה, רוצה לקום, ללכת, לחזור...'
- הלו!... אתה במלחמה! גם השלווה זה מלחמה, גם היסורים זה מלחמה. אסור לבזבז זמן, זה מלחמה! "צוֹפֶה רָשָׁע לַצַּדִּיק וּמְבַקֵּשׁ לַהֲמִיתוֹ" (תהילים לז לב) אתה במלחמה! יש צלפים עליך מכל מקום; מכל גג, מכל בנין, מכל חבל כביסה, מכל חנות, מכל מקום, צולפים עליך! מסתכלים עליך. יא בא ביי.. 'השקיות' רוצות להפיל אותך... הכל, מלחמה!!
'וכפי השיעור אשר כבש את יצרו ותאוותיו ונתרחק מן המרחיקים אותו מהטוב ונשתדל לדבק בו - כן ישיגהו וישמח בו' ככה הוא ישיג את הקב"ה וישמח בו! איך עושים את זה? כפי השיעור, כמה אתה מצליח לכבוש את היצר שלך... מה זה לכבוש? הוא בא לתקוף, אתה שם עליו כלי, כופה עליו: אל תזוז!' לא נותן לו לזוז, כובש אותו. כמו שאדם כובש את שטח וכל מי שנמצא בשטח, תחת ממשלה או משטרה, לא נותן לו: 'עוצר! לא לזוז...' ככה אתה כובש את היצר, לא לזוז. לא נותן לו לתקוף. אין! אז כפי השיעור שאתה תכבוש את היצר ואת התאוות, לא תתן להם. כמו שלמדנו ב'שער הפרישות': חסימת התאוות, לחסום. ראיתם שעושים מחסומים שיש הפגנה? מחסומים לעשות.
איך אמר דוד המלך עליו השלום: "אֶשְׁמְרָה לְפִי מַחְסוֹם" (תהלים לט ב) צריך לשים בפה מחסום לאוכל ולדיבור. 'כפי השיעור שהוא כובש את יצרו ואת תאוותיו ונתרחק מן המרחיקים אותו' גם צריך להיות חכם: לא לבוא במגע אם האויב, להתרחק מהמרחקים. ברגע שנכנסת לחנות, אתה לא יכול לצאת בלי כלום. נכנסת ל'סופר' לא נותנים עגלה כזאת קטנה, נותנים לך עגלה גדולה, אז מה תשים? בסלי אחד ותסתובב כל, כל המחלקות? ישר יצה"ע הכין לך ושם לך כמויות, וצבעים ובקופה ובמבצעים, ו'חצי (1/2) חינם', ושלושת רבעי (3/4)... יא... בא ביי.. לא נותן לך מנוחה, לא נותן לך כלום. עשרים (20) שקלים
ואתה מפסוט שאתה קונה אתה אומר: 'זה היה בהזדמנות. וזה היה במבצע! וזה היה ככה...'
ואתה לא יודע הוא מוכן לתת לך בחיני חינם – בשביל שתיפול! - 'עוד ביס, עוד ביס, תן עוד ביס. זה הכל', לא צריך ממה יותר. עוד ביס. כל דבר מיותר, הוא אומר אני אמשוך אותך אל תדאג. איך תופסים את הדג? שמים לו טונה, טונה הוא אוכל?! שמים לו, ככה, קצת, בקצה של הקֵרֶס, עושים לו ככה ככה והוא מבסוטטטטט.
'איזה ס"ד! ראית? ממש שמו לי את זה פה, מול האף...'
והוא בא טרינק.. טזז... תופסים אותו, ושלום על ישראל. יצה"ע לא משקיע הרבה: 'ביסלי אחד, במבה אחת!...' וככה תופס את האנשים: 'אחרי, אחרי...' ככה גורר אותם.
אז הקב"ה שַׂם אותנו בתוך המלחמה, למה? 'ואם תעמיק עוד בענין תראה: כי העולם נברא לשימוש האדם' העולם נברא לשימוש האדם, כל העוה"ז משמש אותנו. כל העולם עכשיו, זה שמשים שלך. כל העולם נברא לשימוש האדם.
'אמנם הנה הוא עומד בשיקול גדול' אבל יש פה משקל גדול: 'כי אם האדם נמשך אחר העולם ומתרחק מבוראו' שימו לב! אם הוא רק נמשך אחר העולם ומתרחק מבוראו 'הנה הוא מתקלקל – כבר הוא מתקלקל! ומקלקל העולם עמו!!' וכבר הוא משפיע בקלקולו לקלקל את העולם כולו. לא כתוצאה שתהיה נלווית באיזה שהוא זמן, כבר מתקלקל, שניהם מתקלקלים.
'ואם הוא שולט בעצמו' הוא לא... לא מתרחק, שולט בעצמו, 'ונדבק בבוראו ומשתמש מן העולם רק להיות לו לסיוע לעבודת בוראו' שכל העולם - זה כלים לעבודת הבורא 'הוא מתעלה והעולם עצמו מתעלה עמו! כי הנה עילוי גדול הוא לבריות כולם בהיותם משמשי האדם השלם המקודש בקדושתו יתברך' אין עילוי יותר גדול לבני האדם כשהם משמשים אדם, שהאדם הזה שלם, והוא מקודש בקדושתו יתברך.
'כענין מה שאמרו חז"ל בענין האור שגנזו הקב"ה לצדיקים, וזה לשונם (חגיגה יב): 'כיון שראה הקב"ה אור' שברא ביום הראשון: "יְהִי אוֹר" (בראשית א ג), 'גנזו לצדיקים – שמח!' שנאמר (משלי יג ט): "אוֹר צַדִּיקִים יִשְׂמָח" וכענין אבני המקום שלקח יעקב אבינו ושַׂם מראשותיו אמרו (חולין צב): 'אמר רבי יצחק: 'מלמד שנתקבצו כולן למקום אחד והיתה כל אחת אומרת: 'עלי יניח צדיק ראשו!' אז, זאת אומרת, כל מה שמשמש לאדם השלם המקודש בקדושתו יתברך - זה עילוי גדול למי שמשמש את האדם השלם! אפילו אבנים, אפילו אור - זה עילוי בשבילהם.
'והנה על העיקר הזה העירונו ז"ל במדרש קהלת (רבה, ז) שאמרו, וזה לשונם: "רְאֵה אֶת מַעֲשֵׂה הָאֱ-לֹקִים כִּי מִי יוּכַל לְתַקֵּן אֵת אֲשֶׁר עִוְּתוֹ" (קהלת ז יג) – 'בשעה שברא הקב"ה את אדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן ואמר לו: 'ראה מעשי כמה נאים ומשובחים הן! וכל מה שבראתי בשבילך בראתי!' כל העולמות זה הכל בשבילך! – 'תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי!' איך מקלקלים את העולם? מתרחקים מעבודת הבורא, נמשכים אחרי התאוות.
אומר: 'ראה, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי' כל זה בראתי בשבילך!! אז אל תרוץ עכשיו לשוקולדים... הכנתי לך עוה"ב, שכל הנאות העוה"ז - זה כאין וכאפס. אז אל תתרחק ממני!
שואל: 'אז זה מדובר לעוה"ב, מה שהוא ברא?'
הרב: 'הרי זה התכלית, ועוה"ז זה רק הפרוזדור'.
'כללו של דבר: האדם לא נברא בעבור מצבו בעוה"ז אלא בעבור מצבו בעוה"ב, אלא שמצבו בעוה"ז הוא אמצעי למצבו בעוה"ב שהוא תכליתו'.
הרב: 'רבי חנניה...' וכו'.
ת.ו. ש.ל.ב.ע.
דברי כבוד הרב שליט"א בסוף הרצאה מעלפת (ע"פ הפסוק: "מְעֻלֶּפֶת סַפִּירִים" שיר השירים ה, יד) זו! מלפני 7 שנים בבני ברק שהרגע סימתי לשמוע: 'אם אתם אחרי הדרשה הזו תשמעו ותקחו עמכם דברים ותעבדו על השורשים הרעים ותעקרו אותם - הרווחתם עולם הבא! - יכול להיות מההרצאה הזאת יהיה לכם עולם הבא!!' ב"ה דברי תוכחה שנכנסים ללב, הרצאה מושלמת! (בני ברק - העיקר לטפל בשרש, בראשית דראשית! 30.07.2017 shofar.tv/lectures/1109).
שלום לכבוד הרב ברצוני להודות להקדוש ברוך הוא שהרב נשלח בדור הזה. אני נהג משאית 20 שנה + הייתי אוסף משטחים ברחובות עד 300 משטח בחודש לחברה, זה היה קשה! רציתי להוריד את כל הטרחה של המשטחים והתחלתי לעשות מה שהרב מציע בהרצאות לגבי נושא זה ספציפי, פרנסה. עם הזמן הגעתי למצב בחודש האחרון בקושי רב הצלחתי לאסוף 100 - וקיבלתי את אותו סכום! בונוס הגבוה. אני מבקש עוד פעם סליחה על מה שאמרתי לפני, התלוננתי הרבה על קושי הפרנסה, כי מיום שהתחלתי להתפלל ראיתי רק שחורות; פתאום אין משטחים ברחובות, הקליינטים התחילו למכור, כבר היה לי מאוד קשה... היום אני מתחיל לראות איך שהכל מסתדר לטובה! פשוט בסך הכל להמתין בסבלנות והשי"ת מראה לי איך שהוא מביא לי פרנסה! מה שקצוב לי - מגיע בלי לעבוד קשה!! המטרה: זה להגיע עד השתדלות מינימלית. היה מאוד קשה בהתחלה, עם הזמן, לאט-לאט מתחיל לראות איך הקדוש ברוך הוא מביא את הפרנסה! אני ממשיך רגיל בעבודה, הוא לבד ממציא לי פרנסה! משטח פה, משטח שם, לאט-לאט הוא מוריד לי ברחובות, הקליינטים מתחילים למכור אני ראיתי שהוא מוריד לי מהמזונות, מה קרה? רק התפללתי כבר שחור?! מתחיל שאלה... הקדוש ברוך הוא מראה לי שלא "כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה" (דברים ח, יז) אלא הוא לבד עושה את הכל! רק צריך לשיר: "עבדו-עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) תודה רבה לך על העצות, ברוך תהיה (אמן). הכל מתחיל להסתדר סוף-סוף, השי"ת זיכה אותי לשבת ללמוד בערב בין שעה לשעה וחצי כל יום! תודה רבה לך בורא עולם. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה הרב בירך לפני כ-3 חודשים ב: 'זרע של קיימא' וב"ה גיסתי - אחרי הרבה שנים בלי ילדים כלל וכמה הפלות (ל"ע) - זכתה ב"ה בזרע של קיימא! בחישוב לפי מספר השבועות - זה ממש מיד לאחר ברכת הרב תודה לרב על הברכות ויה"ר שבעזרת השי"ת תחזור בידיים מלאות (אמן) (כמובן שהגדלנו למטר שלם לאחר שהבנו את גודל הזכות) (לתרומה לקמפיין: משלימים את מהפכת התשובה shofar.tv/donations/51).
שלום וברכה כבוד הרב! אני מודה לרב שב"ה זיכה אותנו לברך כמו שצריך עם כוונות, להאיר את הבית בכל ברכה בעזרת השי"ת ולא. ו. הי"ו שזיכה אותנו להדר ולתלות את הכוונות בגדול בביתנו! מעכשיו אין ספק שנברך בשמחה רבה יותר בזכות זה! שיהיה שבוע טוב ומבורך 🙏🏼 (אמן) (כתבה: חדש! פרספקס כוונות שם ומלכות shofar.tv/articles/15301).
בסיעתא דשמיא לכבוד מורנו ורבנו עטרת ראשנו ראש תפארתנו גדול הדור הצדיק האמת רבנו אמנון יצחק שליט"א מספר מילים להכרת הטוב על ברכה של צדיק תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה אין מילים בפי להודות לגדול הדור על הברכות והתפילות שרבנו צדיק האמת תמיד מתפלל עלינו מברך אותנו ואת כל עם ישראל ב"ה ממש רואים ניסים ונפלאות מרגישים מצויין בזכות הברכה של רבנו גדול הדור רבי אמנון יצחק שליט"א "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א) ויה"ר שבזכות זה הקדוש ברוך הוא יאריך ימיכם בטוב ובנעימים ותזכו גם כן לשנים רבות טובות ונעימות ולכל הברכות הכתובות בספר התורה אמן נצח סלה ועד.
שלום וברכה לכבוד הרב חוזרת לאחר בקשת הברכה. ב"ה כמה דקות לאחר שביקשתי ברכה למציאת דירה בעיצומו של חג החנוכה סגרנו פגישה עם מתווך לבוקר, הלכנו לראות את הדירה והכל פשוט זרם צעד אחר צעד בהשגחה פרטית עד לחתימת החוזה. ב"ה! זכינו לבעלי בית דתיים וטובים, לבית חדש, הבעלים השקיעו בדירה כי חשבו לגור בה ואז החליטו להישאר במקום מגורם הנוכחי מסיבות אחרות, כאילו הכינו הכל עבורנו! בתקופת החיפוש הקב"ה הרחיב לנו את הכלים לשפע ואנחנו זוכים לראות ולחוש את ההשגחה הפרטית כל רגע וכל שניה אחרי תקופה מאתגרת שבה עברנו מסע של הרבה חשבון נפש אנחנו מקווים ומתפללים לפתוח תקופה חדשה בחיינו ובעזרת השי"ת שנזכה לשינויים טובים ומבורכים שהתפללנו עליהם מעומק הלב. תודה לכם שאתם לצידנו שוב כשאנו צריכים, כל הלימוד, האמונה, הבטחון בהשי"ת שמלמדים אותנו עמדו לי ברגעים הלא פשוטים שעברנו, עזרו להרים את הראש, להחזיק חזק ולדעת שהכל פה לימוד כדי שנזכה בטוב ביותר (אמן). אז תודה רבה.
שבוע טוב ומבורך לרבנו הקדוש ב"ה הברכה שלך התקבלה בשמים קמתי על הרגלים בשבת תפקדתי כרגיל כאילו לא היה ולא נברא החולי בגופי. ב"ה ותודה לבורא יתברך מה שעברתי (ל"ע) ועל ששלח לנו שליח נאמן כרבנו🙏 כמובן שבמהלך השבוע גם כשלא חשתי בטוב והייתי כל השבוע במיטה שרתי: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) והרגשתי את כל החסדים שנעשים סביבי; אנשים באו ועזרו כל העצות שלך עזרו. זה לפרסום הנס וההשגחה תודה אלפי פעמים ונשמח לברכת הרב על העובר - שהבדיקות שאעשה שיהיו תקינות (אמן) כי הפחידו: שזה ח"ו עלול לעכב גדילה (רח"ל) אבל מאמינה רק בבורא עולם! לכן רוצה את ברכתך להמשך תקין (אמן) תודה תודה תודה בשורות טובות ובריאות לכל המשפחה של הרב שכל הברכות יחולו עליכם ותצליחו בקמפיין ותשיגו מהרה את כל הכסף הנדרש (אמן) מכל משפחת א. הי"ו💪🙏 (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
בשישי הקודם ביקשתי מהחברים: 'ספריה' וב"ה דוד ביטון הי"ו הציע שאשיר ונרקוד עם הילדים בבית: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואכן בשלישי מיכאל מבשר: 'שיש ספריה!' - מדהימה! עם דלתות, חלומי ויפה!! וברביעי איתן מוביל ומעמיס ביחד עם התורם ישי אהרוני ואח"כ 2 בחורי ישיבה עזרו ואתמול דוד ביטון הרכיב הספריה. ישר כח על הסגולה המדהימה תודה ושבת שלום! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
השריפות שבחו"ל שלום כבוד הרב אני נדהם מהשריפות שיש בקליפורניה בדיוק כמו שאמרת: 'יום כיפור שחל בשבת - באותה שנה יהיו מלא שריפות' (רח"ל) תודה רבה לה' יתברך שהביא לדור שלנו אותך שבת שלום ומבורכת (אמן) (נ.ב. לסרטון: שנה שחל כיפור בשבת מה יקרה? shofar.tv/videos/17448 ע"פ הספר הפלא ופלא: 'בשנה שחל יום הכיפורים בשבת – מצויים שריפות רבות. כן מבואר בספר "אלף כתב" (אות סח): "שמעתי, שבשנה שחל יום צום הכיפורים בשבת קודש, שכיחים רח"ל הרבה שריפות בשנה ההיא, וכן ראו כבר כמה וכמה פעמים".' shofar.tv/lessons/15375 שימו לב! 'גדולי ישראל קיבלו במסורת, כי "אדם שזהיר להדליק נר הבדלה פעם נוספת לאחר כיבויו – ינצל משריפות, והוא בדוק ומנוסה". כן כתב בעל "אלף כתב" (אות תתלט) בשם הראב"ד רבי זלמן באניהאט, שכך קיבל במסורת.' מתוך שיעור: הפלא ופלא - אות נ - חלק ג, נר הבדלה shofar.tv/lessons/15299).
כבוד הרב, שלום חייבת לספר נס שב"ה עכשיו קרה לנו, שוטר עצר את רכבנו וכשראה שהילדה בת 6 בלי כסא הגבהה אמר: 'דו"ח 750 שח פלוס 8 נקודות ולהמתין עם הרכב בצד' (ל"ע) בעלי ואני החלטנו: שמקבלים באהבה את הדו"ח ושמנו את השיר ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בשמחה! שרנו ברכב אחרי כמה דקות ניגש שוטר שני ואמר: 'שלא קיבלנו דו"ח רק אזהרה' ב"ה! אנחנו ממש המומים מהנס שקרה לנו תודה לבורא עולם ולכבוד הרב על ההכוונה הנכונה ובזכות זה להינצל מהם 🙌🏼 (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2025 כל הזכויות שמורות