בלי תפילה לא מקבלים - חלק ק''א - אמירת התפילה בנחת ולא במרוצה
- - - לא מוגה! - - -
נציב יום לעילוי נשמת רחל בת וקטוריה שתהיה מליצת יושר על בעלה וילדיה אמן אמן
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק קא'
דוד המלך עליו השלום אמר ואני ברוב חסדך אבוא בתך אשתחווה אליך ל קודשך ביראתך משבח דוד המלך את הקדוש ברוך הוא על החסד שהוא עושה עמו שמאפשר לו לבוא לבית הכנסת להתפלל אליו זה זכות עצומה מזמין אותנו הקדוש ברוך הוא בואו השכינה נמצאת פה תעמדו לפניי תבקשו מה שאתם רוצים ואני נותן ואני ברוב חסדך אבוא בתך בזכות חסדך אני בא לבית השם הקדוש ברוך הוא עושה איתנו חסד מאפשר לנו לבוא אליו להתפלל לפניו ונראה כאילו אנחנו עושים לו טובה שאנחנו באים מתפללים במרוצה ממלמלים הברות חוטפים את המילים בלי כוונה בלי מחשבה האם זאת נקראת תפילה רשי בברכות ד' מביא דברי חכמים זכרונם לברכה מדוע יש לסמוך גאולה לתפילה מי שאינו סומך גאולה לתפילה למה הוא דומה לאוהבו של מלך בא ודפק בדלת יצא המלך ומצא שפלי אפ הוא הפליג אדם דופק בשער הארמון לפני שנפתח השער הוא עוזב את המקום ומתכוון לבוא יותר מאוחר עוד פעם במנחה הוא מתכוון לבוא לדפוק עוד פעם ללכת ואחר כך לחזור בערבית המלך פותח בא לראות מי בא אליו ולא מוצא איש איזה מין טרטו זה איזה מין מה זה המפגש הזה מה תהיה תגובתו של המלך אמרתי לכם אם זה אני י וי אלא אומרים חכמים זכרונם לברכה יהיה אדם מקרב לקדוש ברוך הוא אליו ומרצה הוא בתשבחות וילוס של יציאת מצרים והוא מתקרב אליו על ידי זה אתה מקרב את הקדוש ברוך הוא אליך ובעודו קרוב אליך עכשיו תטבע את צרכיך מה אתה רוצה אבל צריך להבין מה אתה אומר אני ממש בימים האחרונים מתרגש מאוד ע דמעות שאני אומר אני השם אלוקיכם אשר רוצת אתכם מארץ מצרים אני כל הזמן נזכר בעבדון מה השם עשה בשבילנו בשביל שנצא ממצרים כשאנחנו לא ראויים אנחנו במט שערי טומאה כמה אוהב אותנו ועשה את כל זה באותות ומופתים שנה שלמה של אותות ומופתים אנחנו רואים היום קצת מה מקבלים שמה זבלה לא רואים פיזית איך זה נעשה שמה במצרים ראו פיזית את כל המסרים מסביבם עם כל הבלגים שהיה להם שמה עם כל מכה ומכה ורואים את הקידוש השם הגדול ובסוף הוא מוציא אותם ונוסה אותם על כנפי נשארים מקריבים קורבן פסח בירושלים חוזרים מה זה וצבאות ועל גליהם מה זה מעם של עבדים לצאת [מוזיקה] לחירות כל זה הקדמה לפני שאתה מגיע לתפילה ככה אתה מקרב את הקדוש שאתה מבין מה אתה אומר ומה עבר עלינו ואיך זיכ השם ואנחנו נקראים הבנים שלו והוא אוהב אותנו איי איי איי השולחן ערוך אורח חיים נא כותב בדין פסוקי דזמרה אין אומרים את הזמירות במרוצה כי הם בנחת מוסיף המשנה ברורה שלא ידלק שום תיבה לך יש אחד אומר בברכת כהנים במקום אליך לך מה זה לך כאילו תלך מפה לך לך ממני השם ירחם של מה למה או אנשים קמים לספר תורה ומרים שר בחר בנו שר בחר בנו שר בחר בנו מה זה שר שר זה באנגלית לחלוק לזה מה זה שר אות הש שר שר בחר בנו מה זה תגיד אשר בחר בנו לאט לאט לאן אתה בורח מונה מעות מונה מעות המשנה ברורה שלא ידלג שום תיבה ולא יבלעם אלא יוצא מפיו כאילו מונה [מוזיקה] מעות למה צריך להזהיר אותנו על דבר כזה למה מה זה בגלל שאנחנו לא יודעים מה המעלה של הפסוקים האלה פסוקי דזמרה אם היינו יודעים לא היינו אומרים אותם בחטף בוודאי שלא מדלגים אף מזמור ואף פסוק הפסוקים האלה נקראים פסוקי דזמרה משום שעל ידם אנחנו מזמרים ומחריפים את כל העריצים הסובבים את השושנה העליונה יש משחיתים שלא רוצים שאנחנו נוכל להתפלל לפני שמבינים שאם נתפלל כראוי נקבל והם לא רוצים שיהיה לנו שפע טוב ברכת ברוך שאמר שאנחנו מתחילים את הזמירות נתחברה על ידי אנשי כנסת הגדולה על ידי פתקה שירדה מן השמיים ומצאו בה בפתק הזאת פז תיבות וסימנך ראשו כתם פז ראשו תחילת הזמיר ראשו כתם פז ומובא שיש לדקדק בתיבות ה לא להוסיף ולא לגרוע מפס תיבות גם לא לחזור על מילה פעמיים לכן מהתחלה להגיד את זה לאט ברוך שאמר בעיה לאט מה שכתוב לאט לא ברוך שמר בה אגב אחר כך חוזר אחר כך זה פז תיבות על פי אדוני ישעו בני ישראל ועל פי אדוני יחנו לכל הפסוקים ולכל המזמורים יש סדר הכל מדוקדק ומחושב כל מילה יש לה חשיבות ועומק שלה לכן צריך להיות ערנים בתפילה לא להוציא מילים בחטף ובלי מחשבה אמרתי לכם אשרי ישוה ביתך מי ש אומר שלוש פעמים ביום בין העולם הבא נו למדתם את זה כבר אנו צריך להבין את זה עם כל המשמעויות עם כל הפירושים ם לומדים שומעים ובסדר ממשיכים שמענו למדנו הלכנו ביי בשביל שזה יתקיים אז אנחנו נעשה ככה יבור ילמד אותנו שלוש פסוקים ראשונים עם כל המפרשים יונה אחריו שלושה פסוקים אתה שלושה פסוקים אתה שלושה פסוקים אתה שלושה פסוקים עמרם שלושה פסוקים בוסה האחרונים זוכרים את הסדר ממחר בסדר יש לכם 10 דקות לתת לנו שיעור אתם לא חייבים ב1 דקות לגמור את שלושת הפסוקים אפשר פסוק אחד אפילו כמה שבועות אין בעיה כמה שתביאו יותר יותר טוב בסדר ותרשמו את הדברים ככה שנוכל בסוף לעשות קונטרס בהורים בסדר קיו זה נאמר ברוך עומד ועושה פעם נכנס רבי שלום שבדרון זכר צדיק ברכה לבית הכנסת וראה אחד המתפללים ממלמל את התפילה בהברות בלתי ברורות המתי לו עד שהוא סיים את התפילה ואז פנה אליו ואמר לו ג גורי אומר לו סליחה הרב לא הבנתי מילה מה אמר אמר אמר לו אני עדיין לא מבין מה אתה אומר אומר לו מה אתה לא מבין זה בדיוק כמו שאתה דיברת עם הקדוש ברוך הוא אני מדבר איתך באותה שפה אתה דיברת איתו ככה שמעתי אותך מה אתה מדבר איתו אתה חושב שהוא הבין מה אתה אמרת איי איי איי אז היהודי לא היה שתחשבו שהו אמר לו כתוב ותגלו עליי אהבה חכמים זכרונם לברכה אומרים כשעם הארץ קורא במקום אהבה אבה במקום ואהבת ואימת אומר לו הקדוש ברוך הוא ודילוגו עלי אהבה והוא רוה נחת כמו הורים שצולים משמחה על כל עילגות של תינוק אז הוא אמר לו אתה צודק אבל זה תינוק בן שנתיים לא טמבל כמוך גדול הוא לא אמר לו את המילים האלה אני אומר הוא אמר לו איך בן עלג בן 18 יבוא ידבר עם ההורים שלו ככה במקום להגיד ב אני אוהב אותך אני אב אותך אבא אני אויב שלך אבא זאת אומרת צריך להבים לא לעשות צחוק עבודה חבר'ה נותנים לנו הזדמנות דוד המלך משבח את השם ואני ברוב חסדך אבו בותר עצם זה שאתה מזמין אותי לבוא לבית שלך זה חסד שאין כדוגמתו ועוד לבקש ממך ואתה תיתן לי גם רק צריך לדבר כאוגד עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עמדו עמדו עמדו את השם בשמחה באו לפניו לפניו מיר ננ בואו לפניו מיר ננ בואו לפניו לפני ביר ננה בוא לפניו רננה עבדו עבדו עבדו עדו את השם בשמחה עמדו עמדו עמדו עמדו את השם בשמחה בואו לפניו לפנ יר ננ בוא לפנ ירנ בוא לפנ לפני בננה בואו לפניו רננה הרי אני מכוון לקים מצות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאוריתא כבדת דאוריתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא ולעשות נחת רוח לתנא הקדוש היו שפתותיו דובבות בקבר רבי חנניה בן עדשי