בלי תפילה לא מקבלים - חלק ל"ו - תפילת כל יהודי נשמעת
- - - לא מוגה! - - -
נציב יום מתנאל ודניאל בני אביטל יחזרו לשמור את השבת הקדושה מהרה בשמחה אמן א
בלי תפילה לא מקבלים כלום חלק לו'
אחד המעצורים העוצרים את האדם להתפלל כראוי לפני השם או אם בכלל כי אנשים טועים לחשוב ש תפילות זה בשביל צדיקים הם הם יתפללו מי ישמע אותם ולכן אם הם מתפללים זה מלומדה כאילו לגמור אבל הם לא תופסים כמו שצריך ואוחזים בתפילה להתקרב אל הבורא יתברך על ידי זה גם עברי עבירות החמורות ביותר שפיכות דמים עבודה זרה וגילוי עריות יכולים גשת לתפילה בהרגשה של קרבה גדולה לקדוש ברוך הוא וואו איך יתכן אדם שרצח מישהו ואחרי זה הוא מתפלל לשם אני לא רוצה להגיד לכם על מה הוא יכול להרגיש ש הוא מתפלל כאילו הוא אחרי המצווה הכי גדולה איך יכול להרגיש כזה דבר המדרש אומר שאחרי מכת כינים פרעה רצה להתפלל לקדוש ברוך הוא שלא יביא עליו עוד מכה לשם כך הוא הלך בבוקר חוץ למצרים המלאה גילולים כדי להתפלל והשם אומר למשה רבנו השכם בבוקר והתייצב לפני פרעה תטר בו על המכה הבאה לפני שיספיק להתפלל לפניי לפי זה אם היה מספיק פרעה להתפלל יכול להיות שהיה מונע את המכה הבאה ולכן היה צריך לזרז את משה רבנו שיודיע לו על המכה בא לפני שהוא התפלל אז מה רואים שרש רוצה אמונים כמו פרעה יכול להתפלל גוי תפילתו תתקבל עוד קשה במדרש נאמר סגר עליהם המדבר טלו עיניהם לאביהם שבשמיים וצעקו לקדוש ברוך הוא למה הקדוש ברוך הוא סגר עליהם המדבר למה הביא אותם ככה למצב שיהיו בלחץ ופחד גדול אלא הקדוש ברוך הוא היה מתאווה לתפילתן כשהיו במצרים והיו משועבדים החלו צועקים לקח להם המון זמן 210 שנה אבל היו צועקים טולים עיניהם לקדוש ברוך הוא התחיל הקדוש ברוך הוא מוצין משם ביד חזקה ובזרוע נטוייה והיה הקדוש ברוך הוא מבקש לשמוע את כולם עוד פעם ולא היו רוצים מעשה גירה בהם את פרעה שירדוף אחריהם ופרעה הקריב מיד ויצעקו בני ישראל אל אדוני באותה שעה אמר הקדוש ברוך הוא לכך הייתי מבקש לשמוע כלכם יונתי בחגי הסנה בסתר המדרגה השמיעיני את כלל אני רוצה לשמוע את הקול שכבר שמעתי אותו השביעית כולך במצרים שמעתי כל משהו עכשיו אני רוצה עוד פעם מדוע התבה השם לשמוע את הקול הזה שהיה במצרים מה היה בקול הזה עם ישראל היו במט שערי טומאה יש לך יותר עבריינים מזה מט שערי טומאה מי א באביי אז איזה חשיבות יש לתפילה של מי שנמצא במט שערי תומ עובדי עבודה זרה והקדוש ברוך הוא מתאווה לשמוע אותו פעם שנייה אומר את הקול הזה של מצרים אני רוצה לשמוע עוד פעם אז מה רואים מפה הוא עשה מה רואים מנשה היה מלך יהודה העמיד צלם בהיכל זה רשע או לא רשע הרג את הסבא שלו ישעיה הנביא זה רשע או לא רשע ציווה שכל מי שלומד תורה יהרג בחרב רשע או לא רשע מילה את ירושלים בדם רשע או לא רשע מה הה בסופו במדרש מובא מלך בבל תפס אותו שם אותו בתוך סיר של נחושת מתחמם מהר ו הדליק תחתיו אש הכניס אותו בדוד באותו רגע נורא זה החל מנשה לקרוא לכל עבודה זרה שבעולם שתציל אותו לא העיל אמר זכו ראיתי שהיה אבא מקרא אותי בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה באחרית הימים ושבתה עד אדוני אלוהיך ושמעת בקולו כי אל רחום אדוני אלוהיך לא ירפך ולא ישחית ואם כן אני אקרא לו אם יענה לי ויציל אותי טוב ואם לא אני אומר כל הפיש הבין כאילו חס ושלום הקדוש ברוך הוא זה כמו העבודה זרה שלו ענו לו גם הוא אותו דבר י וואי וואי עמדו מלאכי השרת ממו חלונות של מעלה ואמרו לפניו ריבון העולמים אדם שהעמיד צלם בהיכל אתה מקבל אותו בתשובה אמר להם אם איני מקבלו בתשובה הריני נועל פתח בפני כל בעלי תשובה מה עשה הקדוש ברוך הוא חטר לו חתירה מתחת כיסא הכבוד במקום שאיין שום מלאך יכול לעצור וניצל מה זה ניצל הטיס אותו לירושלים הוא לא הלך ברגל המזל הראשון לכאורה הטענה של מנשה תמוהה מאוד איך הוא משווה את הקדוש ברוך הוא לעבודות זרות אם האלילים שהוא עבד כל ימיו לא עוזרים לו זה אומר שהם לא שווים כלום אבל הקדוש ברוך הוא שמנשה בדווקא הכעיס אותו וגרם לו צער ועוגמת נפש שלא ניתן לטאר איך אתה בכלל פונה אליו מה פתאום שיעזור לך למה אתה אומר שאם הוא לא יעזור אז הוא כמו עבודה זרה יש הצדקה בכלל שהוא יעזור לך אחרי שעשת אותו כך וכך אז אם הוא לא יעזור אותך זה לא אומר שהוא שוה להם למה אתה אומר איך אתה משווה אבל תשמעו מה הוא אמר מנשה מה אמר הוא אמר אם לא מקבלים את התשובה שלי עכשיו הרי בצר לך ומצאוך כל הדברים האלה בחר שבתה עד השם אלוקיך אז הוא אומר אני חוזר בתשובה אבל תציל אותי אבל אם לא זה לא הוא אומר אם לא יקבלו אותי בתשובה אם זה בגלל שיש לי הרבה עוונות זה אומר של הקדוש ברוך הוא יש גבול לרחמים ואז הופך להיות מוגבל כמו כל המוגבלים כמו העבודה זרה שהיא מוגבלת וואו וואו וואו כי לרחמי שמיים אין גבול אין גבול ואם יש גבול אז במה שונה הקדוש ברוך הוא מכולם כל הפסלים מוגבלים וגם הוא חס ושלום ואמנם כל היחוד של האינסוף הקדוש ברוך הוא שגם לרחמי וחסדיו אינסוף ואם היה כמות של עבירות מונעת את האפשרות לשוב בתשובה נמצא שיש חס ושלום הגבלה בכוחותיו שרק עד עבירה פלונית הוא מסוגל לסבול ולסלוח מעבר ל זה הוא לא מסוגל בדבר כזה לא יתכן והתקבלה טענתו של מנשה אותו דבר בתפילה עשית עבירות עשית זה שלוש עבירות חמורות וכולי וכולי אתה יכול להתפלל אין גבול רחמיו של הקדוש ברוך הוא אין גבול אפילו קורח ועדתו שחולקים על משה ועל הקדוש ברוך הוא משה יודע שה יכולה להתקבל תפילתם לכן הוא מבקש אל תפן אל מנחתם מה זה הם עושים חורבן בכל עם ישראל כאילו אין מנהיג אין נביא אמת אין שום דבר אז זאת אומרת גם אם אדם עבר עבירות לאין שיעור היחס לא משתנה מהקדוש ברוך הוא כי כולו רחמים תפנה אליי תפנה אליי תפנה אליי הצדיק רבי יהודה ליב זכר צדיק ברכה היה סופר של בעל יסוד העבודה זכר צדיק לברכה נכנס אליו באישון לילה שבור ברוחו אמר לו ריבו יהודי צריך להבין שרחמינינוב יותר פחיתות שלו לאדם יש גבול כמה הוא יכול להיות מדורדר אבל הקדוש ברוך הוא אין גבול לרחמנות חסידים מספרים מהרב הקדוש רבי דוד משה מצ'ורטקוב זכר צדיק לברכה בליל ראש השנה אחרון לחייו תרסד הוא אמר ככה הלו הקדוש ברוך הוא אל מלא רחמים מה נחשב לעומתו אם אדם נכשל חס ושלום באיזה עבירה הרי בטלה מבוטלת כטיפה מן הים בהמון רחמו האינסופיים של הקדוש ברוך הוא לא יאומן כי סופר כמה אנחנו לא מבינים מה זה אל מלא מלא רחמ אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה רבנו משה אין אתה יכול לעמוד על מידותיי אלא הריני מודיע ך מקצת מידותי אין הקדוש ברוך הוא מידות זה רק מידות שמתייחסות אלינו אבל לא שבו יש איזה מידות אבל אני מודיע לך רק מקצת כשאני רואה בני אדם שאיין בהם תהילה ושבע של תורה ומעשים טובים לא במעשה ידהם ולא במעשה אבותיהם אלא רק בשביל שהם עומדים ומודים ומברכים ומשבחים ומרין תחנונים לפניי אני נזקק להם שנאמר פנה אל תפילת הערער ולא בזה את תפילתם המדרש אומר גם אם ונו מאוד ואין בידינו זכויות עצם זה שאנחנו מתפללים מזכה אותנו שהדברים יעלו ויבואו לפני השם והיו לרצון יהיו לרצון עמ רפי וגם הגיון לבי לפניך גם מה שלא הוצאתי בפרק חשבת גם בני אדם שאיין להם להשתבח וסה לא במעשיהם ולא במעשה אבותיהם עליהם נאמר פנה אל תפילת הערער אפילו ערער אני אומר מצלצל מדבר עם הקדוש ברוך הוא בתפילה לא בזה את תפילתם א זה ערער ערער זה צמח מדברי שאין לו פירות אין בו תועלת כלל רשי אומר גם מלשון ערירי או פירוש אחר שהוא אומר הרוס נשחט כמו ערו ערו עד היסוד אז מישהו חדל איש הרוס נשחת ההגיון מחייב שתפילתו תשוב רקה אבל לא הקדוש ברוך הוא בחסדו הבטיח כיוון שאדם פונה לה בתפילה הוא לא בוזה תפילתו הוא מתחשב בה רואים הלכה יואו לא תאמינו רואים הלכה בשולחן ערוך אור החיים סימן תקנה מותר להרס בתשעה באב למה הירושלמי אומר שמה יקדמנו אחר לכאורה צריך להבין הרי 40 יום קודם יצירת הבלד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני להל ואם כן יכן נוצר החשש שמה יקדים אותו אחר כי אפשר לקחת ממנו את מי שהכריזה בת כול עליה מה הכוונה שמה יקדמנו אחר במה ברחמים יכול מישהו שהוא רואה את הבחורה שלי והוא רוצה אותה והוא מתפלל עליה מתפלל מתפלל ה כמו שלה התפללה על יעקב ושינתה הכל אז זאת אומרת האחר שלא מגיעה לו האישה הזאת הוא מתפלל מה הוא מתפלל שהי אם הוא לא ישאנה ימות הוא או היא ולא יראה שישאן אחר והצטער שמעתם כזה דבר אז לכן אפילו בתשעה באב יכול להרס את האישה בשביל שהוא ייבין שזה כבר זהו נגמר סגור למה אם ישאר עוד יום יכול להיות שהתפילות שלו יועילו דברים נוראים עד כמה גדול כוחה של תפילה לבטל בת קול וואי וואי וואי מדובר לפי הבח הוא מסביר באדם מנובל אדם מושחט שרוצה אישה פלונית וההוא לא יכול לראות שמישהו אחר אייסה אותה עד שהוא מתפלל שהשם ימיט אותה או אותו שלא יראה שמישהו אחר מתחתן איתה וואי וואי וואי איזה כוח יש לתפילות אפילו אנשים מושחתים אבל עכשיו תשמעו סיפור שממש ממש ממש מרגש ממש מה כוח התפילה של אדם פשוט חסר זכויות חילוני גמור בירושלים חי יהודי תלמיד חכם יראי שמיים שיסד שיעורי תורה מפעלי תורה רבים חזר בתשובה לפני שנים רבות כולם ידעו לספר על היראה המופלגת שלו והיה לו הצלחות בכל מה שהוא נגע הצליח קראו לו ברוך היימן והוא סיפר מה גרם להצלחות שלו סבתא שלו היייתה אישה פשוטה בכל יום שישי בשקיעת החמה כל העולם מתעטף ב קדושה שבת פורסת כנפיה על העיקום נשים צדקניות מתפללות זקני לגדל בנים ובני בנים צדיקים ונבונים מה היא הייתה עושה פורסת מפת סחורה מדליקה נרות מליטה פניה בידיה כמו שראתה את אמא שלה אף על פי שהיא לא שמרה תורה ומצוות בכלל בכלל ואז היייתה תפילה עמוקה בוקעת מהלב שלה יהי רצון שמצא צאי יצאו אנשים שילכו בדרכו של בן גוריון זה היייתה תפילה שלה ערב שבת המושגים שלה ביהדות קלושים הדלקת נרות זה סממן יחיד שנותר לה לפלטה בהתנהגות בתמימותה היא לא יודעה על מה להתפלל למה להחל לכן היא בחרה בבן גוריון כמשא לקמי הות ה בטח היא היייתה מהרהרת מדי פעם מה לי לי תפילות ובקשות הרי אני לא דתיה אבל עם כל זה היא לא נטשה את המנהג ולא בכדי היא בחרה את בן גוריון המנהיג כסמל יצא חלצה בעלה קראו לו זלמן הרן זלמן הרן וא מוכר הוא היה אחד מהמקורבים ביותר לראש הממשלה ומגדולי מעריציו בכל שעה שהתגלגלה שיחה אודות בן גוריון היה נסחף בהתפעלות אחרי דמותו של המנהיג הדגול שניהל מלחמות קשות והצליח להביס את האויב ומנהל בצורה טובה נבונה את המדינה בבית פייניק אין ערך יותר מקודש מבן גוריון טוב יום שני א' בחשבון סה בשנת תשיג זלמן חזר לביתו בהתפעלות בשעה שהוא חיקך את ידיו והמתין למים שרתחו בפינג'אן לא בפינג'אן באיברי לשתות קפה מסורתי סיפר בבית על החדשות חדשות ראש הממשלה דוד בן גוריון נפגש עם החזון איש לא הוא הרב קרליץ מבני ברק ואין לטאר את ההתפעלות שהיה נתון בן גוריון בעת שיצא מהפגישה הזו בן גוריון האדיש יצא מגדרו מרוב הערכה לאישיותו המיוחדת של הרב לתבונתו העמוקה בני הבית שוחחו על הדבר הזה ימים ולא ידע זלמן שאשתו הדברים חלחלו בקרבה ערב שבת הגיע עמדה מול הנרות והחליטה ליישם את ההחלטה שעלתה בליבה באותו יום אם בן גוריון מעריך אדם מסוים ודאי הוא אדם מיוחד ביותר כש העביר את ידיה סביב השלהבות המרצדות מלמלה תפילה חדשה אנה בורא עולם שלכו צאצאי בדרכו של הרב קרליץ היא לא מכירה אותו וזה לא משנה למה אם זה דמות שהבן גוריון מעריץ ודאי שהוא ראוי להדמות אליו מדי ש בת היייתה מתפללת בדמעות צורבות את לחייה אנה בורא עולם כמו הרב קרליץ שיהיו תפילה מעומק הל חלפו שנים דור הולך ודור בא אומר הנכד שלה הרב ברו חיימן הנכד של זלמן הרן התפילות של סבתא שלי שילכו צאצאי בדרכו של הרב קרליץ נסאו פרי היא לא היייתה מלו צדקניות אבל זה פעל את הפעולה וזה החזיר אותי בתשובה קירב אותי למצוות ומזה יש לי הצלחות בכל דבר שאני עושה תפילה של היידיש המאמ סבתא חילונית שלא מבינה בין ימינה לשמאלה וגם לא יודעת על מי היא מכוונת אבל שצצה יהיו עכשיו כמו הרב קרליץ עברו שני דורות הרב ברוך ימן שמעתם לא לזלזל בתפילות אפילו בן אדם בשאול תחתי במעשים הכי גרועים השם רוצה לשמוע אותך מלא רחמים תנצלו את זה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם בשמחה בואו לפניו לפניו רננ בואו לפניו יר ננה בואו לפני לפ רננה בוא לפנ ננה עבדו עבדו עבדו עבדו את השם סמח ומדוד את השם בשמחה בואו לפניו לפנ ננם בואו לפני מיר ננ בואו לפני לפנ מיר ננ בוא לפניו נ כל המתפלל על חברו נענה תחילה תתפללו כולכם שכל אלה שביקשו ישועות אתמול יושעו וכך תשעו לפניהם אמן אשם הרי אני מכוון לקיים מצוות חכמים דאורייתא בשמחה דאורייתא גומל נפשו יש חסד דאורייתא קבד את אביך ואת אמך דאורייתא לעשות נחת רוח לקדוש ברוך הוא דוריתא ושיהיו שפתותיו של התנא הקדוש דובות בקבר רבי