פרשת משפטים - המחלות שלוחות הן | הרב אמנון יצחק שליט"א
- - - לא מוגה!!! - - -
נציב יום לעילוי נשמת אס צלו בן פרנוס מנוחתו עדן פרשת משפטים המחלות שלוחות הן הפסוק אומר את אמתי אשלח לפניך במותי את כל העם אשר תבוא בהם ונתתי את כל אוייבך אליך עורף בספר ראשית חוכמה מובא מספר פעמים עניין הגיהנום שיש שם כיתות כיתות וכל אחד ממונה לתפקיד מיוחד ושמה מטפלים בכל מי שמגיע לפי עניינו זה בעולם הבא אבל אם נתבונן בעולמנו כאן אז אם חשבנו שמחלות באות מצד האדם שמתהווה אזה קלקול בטבע של האדם וזה גורם למחלות מסתבר בבירור שהמחלה באה אל האדם שלוחה בתפקידה הכל בידי שמיים חוץ מצינים פחים אם אתה לא שומר על עצמך בחום ובקור תצטנן תתקרר תקבל מכת שמש כל מיני דברים זה אתה עושה לעצמך אבל מחלות ומחלות פנימיות וכל הדברים האלה זה שלוחים רואים דברים נפלאים במחלות כאילו יש להם טבעים וחוקים במ לכן בזמנים קבועים שאתה יודע מראש כמה ימים הם יהיו איך אמר לי פעם רופא שפעת זה שבעה ימים עם כדורים ושבוע בלי כדורים כאילו יש זמן קבוע כמה זמן זה מתנהל ואתה יודע מראש כאילו כמה זמן זה יקה מתי זה יחלש מתי זה יסור מן האדם ויש כאלה מחלות שלא יועיל לפני תום הזמן שום תרופה להסיר אין מה לעשות זה חייב לעבור איקס זמן יש כאלה שאתה לא יכול לרפה מהם כלל חס ושלום אבל לכל מחלה ומחלה נתנו לה שמות וכל אחת עם הטבעים והחוקים שלה והם שונות אחת מן השנייה ולכן קוראים להם בשמות שונים רואים מכל זה שמחלות זה לא מקרים אלא הם נאמנים בשליחותם כיתות כיתות של שלוחים גדודים גדודים בתפקידים מיוחדים עושים בהמה רצון שולחם בטעות גדולה כשרואים שמחלה נמשכת לומר שהרופא לא כיוון לנכון בריפוי המחלה המחלות לא יזוזו בשום אופן תרם ישלימו מעשיהן כי הם נאמנות בשליחותם השולח אני מחץ ואני ארפה ואין מידים מציל אמנם יש רופאים רשעים שהם מזיקים לחולים בכוונה בידיעה כמו שהיה בחיסונים והכל ו הכל משמיים ולכן התורה מדייקת את אמתי השלח לפניך והמות את כל העם אשר תבוא בהם ונתתי את כל איבך אליך עורף הם יברחו ויפנו לך עורף והתורה אומרת אני שולח את כל מגפות אל ליבך ככה אמר משה לפרעה מה פירוש אני שולח את כל מגפות הם שלוחים המגפות זה שלוחים שלי וכן והפקדתי עליכם בהלה את השחפת ואת הקדחת והפקדתי זה מופקד ומצווה לתכלית י בן עזרא כותב את אמתי השלח מה זה אמתי זה הפחד בנשמה וכשבא פחד לגוף זה גורם לחולשה והמערכות קורסות זה מה שהם עשו בש קורונה הכניסו פחד שהנה זה בא וזה הורג וזה ממיט וזה אנשים פחדו נדבק אני מרגיש אני לא מרגיש אני כן מרגיש וזה מחליש את ה אפשרויות של החיסון של גוף האדם ואז ממילא הוא יותר פגיע וזה מין מחלה בעצמה פחד עצמו והכתוב כותב השלח זאת אומרת יש פה שליחות שולחים פה את הגדודים האלה לטפל באנשים והנה יש פסוק ושלחתי את הצרעה לפניך וגרשה את החיוי את הכנעני ואת החיתי מלפניך כתב רשי הצרעה מן שרץ העוף מכירים והייתה מכה אותם בעיניהם שמעתם מתבייתת על העיניים ומטילה בהם ארס והם מתים והצרעה לא עברה את הירדן איך היא יודעת כי היא שלוחה לאן ששלחו אותה יש לה gps והיא מגיעה לפי הנחייה איך שמנחים אותה היא לא עברה את הירדן והחתי והכנעני הם ארץ סיחון ועוג זאת אומרת בעבר הירדן המזרחי לפי כך מכל שבע אומות לא מנה כאן אלא את אלו דהיינו ושלחתי את הצרעה לפניך וגרש ת חיוי את הכנעני ואת החיטים מלפניך אז החיטים והכנענים בארץ סיחון ועוג לכן מכל שבע אומות לא מנה קנלו וחוי החיוי הם לא שם החיוי מעבר הירדן והלאה פנימה שנו רבותינו במסכת סוטה על שפת הירדן עמדה וזרקה בהם מרא את הארס זרקה מהירדן עד אליהם עכשיו תבינו אנשים מסתובבים וזה פה ושם והיא צריכה לא אחת כן לפגוע טח יישר בתוך העיניים שלהם איזה מיקוד איזה כוח צרעה יכולה לשלוח כזה מרחק וואי וואיי ו כי היא לא קיבלה אישור לעבור את הירדן ו על שפת הירדן עמדה וזרקה בהם מרה ובאי בן עזרא כתב מכה בגוף מגזרת צרעת שמחלישה את כוח הגוף ושלחתי את הצרעה את הצרעת והנהי בן עזרא כתב את זה בפשט של הקרא מבלי הקבלה שקיבלו רבותינו אמנם גם לדבריו המקרא מפורש הוא אומר שזה שליחות ושלחתי וגרשה זאת אומרת יש שליחות יש גדודים עושה מלאכיו רוחות משרתיו אש לו הת עושה מלאכיו רוחות הרוחות זה מלאכים שליחים של הקדוש ברוך הוא פ הורסים בניינים הכל משרתיו אש לו הת האש זה משרתים של הקדוש ברוך הוא איפה הם שורפים ואיפה לא מגיעים לתפילין לא נוגעים ממשיכים הלאה מקבלים הוראות איך אתם רואים כל פעם כן ניסים כאלה הסידור נשמר הזה ככה וכן הלאה מה שהזכירו חכמים זכרונם ברכה עניין של מרא בעיניהם בוודאי שאם זה היה בימינו הרופאים היו אומרים זה חיידקים וגם היו נותנים להם איזה שם ממציאים איזה משהו ככה לטיני אבל על כל פנים גם מכות בגוף גם כל המחלות למיניהם הם שלוחים כי שלוחים הם למקום נאמנים גדולים בשליחותם וגם מחלות יש להם גבולות עד פה תעבורנה ולא יותר והחכמים היום היו ודאי מבארים את זה בסיבות של אקלים אבל איך שלא יהיה מהעיקר הגדולים שאנחנו צריכים לדעת ולהכיר בחוש כי כולם נאמנים בשליחותם ועושים בהמה רצון קונם כשמבינים את עניין המחלות שהם לא חלילה דברים של מקרים בעלמה אלא הם שלוחים של המקום גדודים עמדים מיוחדים לכל גדוד וגדוד עומדים על משמרתם ללא כל החלפה והם לא שרות ממשמרת עד אשר מכלות את מלאכתן לפי זה אנחנו כבר מבינים טוב יותר שצריך היתר להתרפא ורפה ירפה מכאן שניתנה רשות לרופא לרפות מה שייך רפואות ועצות נגד שלוחים נאמנים בשליחותם אז על הפסוק הזה כותב האי בן עזרא ורפו ירפה לאוד שניתן רשות לרופאים לרפה המכות והפצעים מבחוץ רק כל חולי שו בפנים בגוף של האדם בפנים זה רק ביד השם לרפות ככתוב כי הוא יכאיב יחבש רק הקדוש ברוך הוא יכול לעשות זאת וכתוב באשה וגם בחוליו לא דרש את השם כי ברופאים זאת אומרת הוא נענש על זה הוא לא דרש את השם הוא הלך לרופאים כי על כל חולי שהו בפנים אין התר לרפות לדברי אבן עזרא כי מה שייך רפואות נגד שלוחי מקום יבוא המשלח הקדוש ברוך הוא הוא יכאיב וא יחבש תפנה אליו נכון שהרופאים עושים איזה פעולות וניתוחים וכל מיני דברים אבל ההצלחה היא רק ביד השם ורואים שיש מקרים שם אומרים זה אבוד ומן השמיים מסדרים הכל תביטו בחיו יחייה למשל וכן הלאה ועכשיו לבשורה הטובה שהיום הקדוש ברוך הוא סייע והציל שני חטופים קץ שם לה חושך ככה נאמר אצל יוסף הצדיק הוא היה צריך להיות 10 שנים הוא זייף קצת הוסיפו לו עוד שנתיים אבל נאמר שמה קץ שם לחושך ום מקץ שנתיים ימים מה זה מקץ קץ שם לחושך אדם נכנס יש קץ מתי אדם נכנס למעשר או נכנס לשבי או חטוף יש קץ מתי הוא השתחרר חי או גופה או לא כמה שבועות הם כבר מתכננים היה להם את המידע איפה נמצאים שני החטופים הארגנטינאים ולא היייתה אפשרות מן השמיים עדיין לא אפשרו כי קץ שם לחושך וברגע שזה התאפשר מן השמיים אז עשו את הפעולה עכשיו שתבינו קוראים לזה פעולה הירואית והכל נכון זה גבורה ממש לסכן את החיים בשביל להציל יהודים זה פדיון שבועים יפה מאוד אבל אם היה משתבש משהו קטן כמו אצל נחשון קסמן זכרונו לחיי העולם הבא אז הכל היה יכול להתהפך הפוך השם סידר שהכל יסתדר עם כל הבלאגן זה לקח שעה ועם כל הפה פה פם פיצוצים מלמעלה מלמטה פה פה פה פה פה פה וחילוץ והכל וזה רק דבר אחד משתבש אחד מתוך אל ים של אפשרויות של שיבוש זה הה נגמר רע מאוד יכול להיות לא רק שהם לא ניצלים גם היו חס ושלום כמו שהיה בשחרור קודם שרצו לשחרר עם אייזנקוט וקרה מה שקרה קץ שם לחושך הקדוש ברוך הוא מחליט בשמיים לא לתלות את זה בצהל צהל צעת הפעולה הנראית הגלויה אבל הנסתרת האמיתית השחרור זה כתוב בשמיים ישתחררו או לא ישתחררו זה כתוב כבר מראש השנה יחטפו בתאריך כך וכך וישחררו בתאריך כך וכך זה בראש השנה כבר נקבע זה לא קרה היום בבוקר בלילה באחד בלילה זה קרה בראש השנה תדעו ומה ההמשך עם האחרים עוד נראה מה נגזר בראש השנה הכל זה שלוחים מאת השם יתברך וגם הצרעות האלה החמס הנאצים האלה הצרעות האלה הם גם כן שלוחים לעורר אותנו על מה שאנחנו ביזי את הדת בראש השנה וביום הכיפורים ודיברנו על זה בעבר אז אז לכן היום צריך גם כמו תמיד להודות לשם גם על זה הכל יודוך והכל ישמ חוך והכל יאמרו והכל ייאמרו אין קדוש כשה הכל יודוך והכל ישבחוך וכל יאמרו כל יאמרו אין קדוש קשם הכל יודוך והכל ישבחוך מהכל מהכל מהכל יאמרו אין קדוש כשה כל יודוך והכל ישבחוך כל כל מהכל יאמרו אין קדוש כשם תודה רבה לכם על הקשה יום טוב