דיסק מס' 54 - היכל בלי תרבות
תאריך פרסום: 03.08.1999, שעה: 23:10
\n
- - - לא מוגה! - - -
\nעכשיו לנושא האחרון שלנו, כינוס חזרה בתשובה של הרב אמנון יצחק, אמור להתחיל בשער גוף בהיכל התרבות בתל אביב. פעילים ממרצח, אנחנו ראינו אותם קודם, ומעמותת עם חופשי, ניסו למנוע בלי הצלחה את קיום האירוע בהיכל התרבות, ועכשיו הם מפעילים במקום, מרצח,
בעיתון הארץ מתאריך ה-28 ביולי 1999 פרסם ראש הממשלה לשעבר שמעון פרס
ביקורת על הספר מתת היהודים,
ספרו של הפרופסור האמריקני תומאס קהיל.
תחת הכותרת, הציון הגבוה ביותר שאפשר להעלות על הדעת,
כותב פרס.
קהיל מתייחס ליהודים שהמנטליות המיוחדת והנמרצת שלהם משפיעה על כל התרבות בתבל,
ועל כן תפקידם של היהודים,
ממציאי התרבות המערבית,
גם הוא מיוחד.
פשוט אין מי שידמה להם.
איננו יכולים לתאר לעצמנו את תנועות השחרור הגדולות בהיסטוריה המודרנית ללא התייחסות לתנ״ך.
ללא התנ״ך לא היינו זוכים לתנועת שחרור העבדים,
לתנועת שיפור בתי הסוהר,
לתנועה נגד המלחמה,
לתנועות הפועלים,
לתנועות לזכויות האזרח,
לתנועות של עמים עניים וחסרי כול.
הדמוקרטיה צומחת הישר מתוך החזון היהודי של הפרט.
לכל האנשים יש ערך,
מפני שהם עשויים בצלם אלוקים,
ולכל אחד גורל אישי משלו, יחיד במינו.
והוא מוסיף ואומר
מה שניתן להיקרא כסיכום דעתו של קהיל נקרא ברטט אמיתי.
היהודים נתנו את החוץ ואת הפנים ואת השקפת עולמנו וחיינו.
אין אנו יכולים לקום בבוקר או לחצות את הכביש מבלי להיות יהודים.
אנו חולמים חלומות יהודיים ומטפחים תקוות יהודיות.
למעשה, רוב המושגים החיוביים שלנו,
חדש, הרפתקה, הפתעה, מיוחד, אישי,
אדם, ייעוד, זמן, היסטוריה, עתיד, חופש,
קדמה, רוח, אמונה, תקווה, צדק,
המתת היהודים.
אני לא בהפגנה?
אני לא בהפגנה, אני בהיכל התרבות שלי.
מישהו חדר אליו, הוא הלך לטמא אותו, אז אני בא לשמור עליו, שיהיה טהור.
מדינת הלכה!
מדינת הלכה! מדינת הלכה! מדינת הלכה! מדינת הלכה!
אני באמת.
רק כסף תרוצו ממנו, רק כסף.
אני יודע למורים שמשלמים מסים, והכול ילך אליהם בסוף.
אני יודע, אני יודע, אני קורא עיתונים, אני יודע.
הם מוקדים על הכסף שלנו. תראו, תראו.
תעזבו את המדינה הזאת!
רק כבר נבוא לפער בני-היום!
אני אישית חושבת שזו בריחה ממציאות. אני חושבת שאנשים שחוזרים בתשובה זה אנשים שלא מסוגלים לתחת אחריות על החיים שלהם,
והיו רוצים שמישהו אחר ייקח לנו רעיון. אני יכולה להגיד לך שהחבר הטוב ביותר שלי חזר בתשובה.
-מספר ביותר שלי חזר בתשובה שלנו.
אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת,
גורלנו, אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, חברות וחברי הכנסת, נכון?
אההההההההה
אההה
מה שעושה אמנון יצחק מלבד זה שהוא מסית ומדיח הוא האנטיתזה של תרבות שאותו אמור ההיכל לייצג זה היכל התרבות והוא מייצג כאן את האנטי תרבות היכל התרבות זה ההיכל שלנו זה היכל הקודש שלנו מה זאת אומרת שלנו? של האנשים התרבותיים החילוניים
היכל התרבות רצה לבטל את הכינוס הזה
בית המשפט קבע הרב אמנון יצחק יופיע בכל זאת. נכון, המאבק הזה קבע.
אהההההההההההה
ערב טוב, בעזרת השם, נעשה ונצליח.
ועוד פעם, ערב טוב, בעזרת השם,
נעשה ונצליח. מהשם עלינו, בהיכל התרבות ירוויח.
ברוכים הבאים לכל הציבור הקדוש שיושב כאן.
ברוכים הבאים לעיתונאים השתולים והגלויים.
ברוכים הבאים לשב״כ.
לפני כשנה
הגיע למשרדנו אחד מהמפקדים הבכירים בחיל האוויר
ושאלה בפיו
האם ניתן להוכיח שיש בורא לעולם לוגית,
בלי משל ובלי דוגמה?
איך אני אראה אתכם אם תהיו בחושך?
אחר כך יגידו שהיה ערב חשוך עם אנשים חשוכים.
כמובן, נציגי האור נמצאים בחוץ.
חרדים פחדים! חרדים פחדים!
חרדים פחדים!
אוהו! חרדים פחדים!
חרדים! הואו! חרדים!
ובכן, עניתי לו,
ניתן להוכיח לוגית תוך עשרים דקות,
ואם אתה מבין מהר תוך חמש דקות.
שאל אותי, תגיד,
במה ההוכחה?
אמרתי לו, אתה.
אמר, אני הוכחה למציאות הבורא? אמרתי לו, כן.
כיצד?
אמרתי, אם נוכיח שאתה נברא
ולא אתה בראת את עצמך,
מוכרח שנבראת על ידי מי שקדם לך.
עוד פעם,
אם נוכיח שאתה נברא ולא אתה בראת את עצמך,
מוכרח שנבראת על ידי מי שקדם לך.
הוא הסכים.
אמרתי לו, אבל צריך להוכיח שאתה נברא
ולא אתה בראת את עצמך.
יש שתי אפשרויות.
או שהיית לפני שנבראת,
או שלא היית לפני שנבראת.
אם היית לפני שנבראת,
לא צריך שתברא, כי כבר היית.
אם לא היית לפני שנבראת,
איך נהיית? הרי לא היית בשביל לעוות את עצמך.
הבנתם מה שאני אומר?
הבנתם?
מי יכול לחזור על זה?
לא צריך לחזור על זה.
אז אני חוזר עוד פעם.
ניקח דוגמה.
זה מפקד חיל האוויר.
יש לו כומתה יותר גדול מזה.
ובכן,
אמרתי לו, יש שתי אפשרויות.
או שהיית לפני שנבראת,
או שלא היית לפני שנבראת.
אם היית לפני שנבראת,
לא צריך שתיברק, כי כבר היית.
אם לא היית לפני שנבראת,
איך נהיית?
הרי לא היית בשביל להוות את עצמך
מוכרח
שמי שקדם לך ברא אותך.
עכשיו זה ברור?
כן. עם כיפות זה הולך הכי טוב.
אחרי שהבנו שאתה נברא,
זה נכון גם לגביי ולגבי כל אחד.
אנחנו נבראים.
אם כן, יש
בורא שקדם לנו,
וכך נלך אחור, אחור, אחור, עד שנגיע לבורא ראשון
שברא לכל הנבראים.
זה מוכרח.
מוכרח שיש בורא לכל הנבראים, כיוון שאי אפשר, נבראים בלי בורא.
אבל יש עוד מוכרח.
מוכרח שלבורא הראשון אין בורא.
כי אם לבורא הראשון יש בורא, גם הוא נברא.
ונבראים בלי בורא,
אי אפשר.
ובורא שיש לו בורא,
אי אפשר.
מוכרח שיש בורא ראשון קדמון שברא לכל הנבראים והוא אינו נברא.
זה מוכרח.
הסכים.
התקדמנו עוד שלב.
אמרתי לו, מוכרח שהבורא הזה הוא מגביל ולא מוגבל.
הכיפה הזאת היא מוגבלת, יש לה גבול.
מישהו הגביל אותה.
השולחן הזה מוגבל.
הנגר הגביל אותו, יש לו גבולות.
האולם הזה מוגבל.
הקבלן הגביל אותו.
כדור הארץ מוגבל.
מישהו הגביל אותו.
הירח, השמש, הכוכבים מוגבלים.
מישהו הגביל אותם.
הגלקסיות מוגבלות.
יש מי שהגביל אותם.
המקביל לכל המוגבלים אינו מוגבל.
שאם הוא היה מוגבל
היה לו מקביל שקדם לו.
מוכרח
שיש מקביל לכל המוגבלים,
ומוכרח
שלמקביל הראשון אין מקביל,
שאחרת גם הוא היה מוגבל,
ואי אפשר בלא-מקביל.
אם כן, הבורא הראשון הוא מקביל גם לכל המוגבלים.
דבר נוסף מוכרח,
שהבורא
הוא הכול-יכול,
שאם הוא לא הכול-יכול, אז הוא מוגבל.
ואם הוא מוגבל, חזרנו לבעיה הקודמת.
אולי נאמר שיש שני מוגבלים?
סליחה. אולי נאמר שיש שניים הכול-יכול?
גם זה אי אפשר.
אם יש לנו שניים הכול-יכול,
זה הכול-יכול וזה,
נשאל.
האם הכול-יכול הזה יכול להגביל את זה?
אם הוא יכול להגביל את זה,
אז זה לא הכול-יכול,
מוגבל.
אם הוא לא יכול להגביל את זה,
אז הוא בעצמו מוגבל, ולא הכל יכול.
אי אפשר שניים,
אלא רק אחד הכל יכול.
נמצא שיש בורא שברא לכל הנבראים, זה מוכרח,
מקביל לכל המוגבלים ואינו מוגבל,
והכל יכול.
אחד ולא שניים.
הרמב״ם פותח את ספרו, ספר המדע,
בשורה אחת.
יסוד היסודות ועמוד החוכמות לידה,
שיש שם מצוי ראשון, ממציא, לכל הנמצאים.
היסוד הראשון
שעליו יישענו כל היסודות
והעמוד שעליו יוכלו להישען כל החוכמות,
זה רק הידיעה
שיש בורא
שהוא הממציא לכל הנמצאים.
אחרת, אי אפשר להתחיל שום דבר.
גם לא תיאוריה כמו של דרווין,
וגם לא הביג בנג של סטיבן הוקינג.
כשאומר דרווין
שמוצא אדם מן הקוף ואחורה אחורה,
הוא נתקע ב-1860, נשאל
מה היה המעבר
ואיך היה המעבר ממצב של דומם לחי.
לא היתה לו תשובה.
אין לי תשובה על זה.
הוא מתחיל עם תיאוריה שאין לה בסיס.
פרופסור ליפסן,
מדען בויצמן, בכיר,
גם הוא נשאל על הדבר,
גם הוא אומר
שאין תשובה לדרווין, איך התחיל הכול?
והוא נשאל
מה היה המעבר.
עוד שאלות הוא מצדד בתורת דרווין?
אבל בין השאלות
הוא נתן דוגמה.
לו יצויר שהיו באים אנשים
או בריות שונות מהחלל החיצון,
היו באים ורואים שיש מגדלים,
בניינים,
יש תיעול,
ביוב, רמזורים, כבישים סלולים.
היו אומרים, ודאי שיש פה אנשים שחיים.
אי-אפשר שהדבר הזה קיים,
מדינה שלמה ריקה
שאף אחד לא העמיד אותה.
שואל השואל את פרופסור ליפסון, אם כן,
אתה מודה שיש מתכנן לבריאה.
אז הוא אומר לו, זאת לא אמרתי,
כי אין הוכחה לקיום הבורא.
אתה עצמך אומר שמוכרח, שאם באים למקום כזה, אנחנו הגענו להיכל התרבות,
ואנחנו רואים שיש כיסאות,
מושבים, יש יציע, יש במה.
יעלה על הדעת שמישהו יגיד שמישהו לא תכנן ולא סידר את המקום הזה?
כן.
המאמינים בתורת האבולוציה מאמינים, כן, זה יכול להתהוות לבד.
זה מתהווה לבד.
איפה ההתחלה? איפה היסוד?
אין לנו התחלה.
גם בלי התחלה אפשר להתקדם.
סטיבן הוקינג משפר את זה קצת יותר,
והוא אמר לאחרונה,
לפני מספר חודשים,
שסוף-סוף הוא הגיע למסקנה איך העולם התחיל,
והוא אומר שהעולם התחיל מגרגר אבונה.
פשוט מאוד, מפסוליה.
זאת אומרת,
היה פיצוץ,
והפיצוץ התחיל מגודל קטן של גרגיר אבונה,
וככה זה הלך והתפתח, עד שאתם יושבים כאן באולם.
ועל זה כמובן מקבלים פרס נובל,
וזה מה שלומדים באוניברסיטאות.
ומי שלא חושב כך הוא אדם לא תרבותי.
אתה מוכרח להגיד, או שתקוף,
או שאתה שיריים של פצצה,
אחרת אתה אדם חשוך כמוני.
אני טוען שאני לא קוף,
ואבא שלי לא קוף,
והמשפחה שלנו לא בבון.
לא מכריחים אותי לחשוב שאני כן באתי מהקופים כמו כולם,
ואם לא, אני לא תרבותי.
או שיש אפשרות שאני אקח את האפשרות האחרת, שאני פשוט מאוד,
או שיריים של פצצה.
אף פעם לא הבנתי איך יכול להיות
שמהתפוצצות ייווצר משהו.
אם נפוצץ כל הזמן דברים,
יהיה פעם מזה כיסא?
יכול להיות שיהיה כוס חד-פעמי מפיצוץ?
לא אומרים לנו שכוס חד-פעמי יהיה,
לא אומרים כיסא, אומרים שעולם ומלואו יהיה מפיצוץ.
וזה מסתבר.
ואם לא תחשוב כך,
אתה לא תרבותי.
שאלתי עיתונאית אחת באחת ההרצאות,
תגידי לי, את צוברת
שתורת דרווין זה נכון?
אז היא אמרה לי, ודאי, כל המדע אומר זאת.
אמרתי לה, לא כולם,
אבל מי שאומר זאת, בואי אני אשאל אותך שאלה עליו.
אם אני אקח כסת דיו,
ואני אשפוך אותה על מפה לבנה צחורה,
כמה פעמים אצטרך להשליך את הכוס באוויר
שתיפול על המפה
עד שייווצר לנו פעם אחת האות א'
בכתב דפנה סימטרית, מלוטשת,
בלי פיזור של הדיו,
חדה כמו בדפוס?
כמה פעמים, לדעתך, אצטרך לזרוק?
אמרה לי, מיליונים פעמים.
אמרתי לה, ואת חושבת שאחרי מיליונים פעם אחת יצא בול א' כמו בדפוס נקי?
אמרה לי, כן.
שאלתי אותה, תגידי,
כמה פעמים אצטרך עכשיו לזרוק כסף דיו, עוד פעם,
עד שייצא לי האות מ'
בכתב דפנה סימטרי,
בלי למחוק את האלף?
אמרה לי, או, זה טריליונים.
אמרתי לה, סליחה, לא שמעת מה שאני שואל.
אמרתי כמה פעמים שתצא האות מ' ליד האלף,
בלי למחוק את האלף.
מוכרח
שבפעם הראשונה,
כשאזרוק שוב פעם את כסף הדיו,
לאחר שיש לי א',
אחרי מיליונים פעמים של ניסיון,
מוכרח שפעם ראשונה יצא מ', כי אם לא יצא מ', מחקנו את האלף.
ועד שעשינו את האלף,
מה, נתחיל עוד פעם מיליונים?
אז היא הבינה מה אני אומר.
אמרתי לה, זה ייתכן?
אמרה לי, לא.
זאת אומרת,
אי-אפשר להביא בפעם הראשונה אות מ',
בלי למחוק את האלף.
שאלתי אולי עוד שאלה.
כמה פעמים אצטרך לזרוק את כסף הדיו עד שיצא האות נ'
ליד המ'
והאלף בלי למחוק אותם?
נגיד שהצלחנו אחרי פעם אחת ליצור מ',
האם ייתכן שעוד פעם נוכל ליצור נ', פעם ראשונה, בלי למחוק א' ומ'?
אמרה לי, זה ודאי, לא ייתכן, אי-אפשר.
אמרתי לה עכשיו, תקשיבי.
אם א', מ', נ',
אי-אפשר,
בוודאי לא עוד ו' ונ' לידם.
אי-אפשר באקראי ליצור חמש אותיות שמהוות את השם אמנון.
אי-אפשר בעולם.
אימפסיבול.
איך אפשר
שיהיה אמנון
עם מיליארדים של תאים מפיצוצים?
שהכול נהיו בדבורו.
נו, אבל רק אנשים לא תרבותיים כמוני
יכולים להבין דבר כזה.
בכל אופן, לאור זאת,
אני רק רוצה, לאלה שלא מכירים אותי כאן הערב ובאו מתוך סקרנות מכל הרעש התקשורתי שהיה מסביב,
אני חילוני עם זקן.
למה אני מסביר?
משום שאומרים, ידיעות אחרונות
הפליג בשבחים.
כל עיתון משבח אותי.
ויש עיתונים שמגזימים בשבחים.
עיתון ידיעות אחרונות הגזים הפעם
מאוד מאוד, נתן לי תואר שהיטלר לא קיבל.
שאני קורא להשמדת היהודים.
אז אני מודיע לכולם, אני חילוני,
רק גידלתי זקן.
אני הייתי חילוני,
אני תושב העיר תל-אביב 30 שנה,
שילמתי ארנונה ומסים שבנו אתם אולי את ההיכל הזה,
ורון חולדאי אמר לי לא לבוא לפה.
לא מתאים היה לרון,
שהוא לא תושב תל-אביב,
שאני אבוא לפה.
אבל מה לעשות? בית-המשפט פסק
שהוא לא צודק,
ואני נמצא פה.
אני לא כועס עליו.
אני לא כועס עליו,
אבל כנראה שזאת התרבות שהוא חונך בה,
שיש איפה ואיפה
בין יהודים ליהודים, בין דעות לדעות,
והדמוקרטיה לא שווה אצל כולם.
פשוט מאוד יש אנשים שמגיעה להם דמוקרטיה,
ויש כאלה שאסור שתינתן להם האפשרות לדמוקרטיה.
הם עלולים לנצל את הדמוקרטיה ולומר את דעתם
הנוגדת את דעת הדמוקרטים האחרים.
אתם מבינים?
דמוקרטיה לחצאים,
לשליש ולרביעייה, לא שמענו.
דמוקרטיה זה לכולם,
שוויון, צדק, חופש ביטוי, חופש דת,
חופש מדת, כמו שאומרים מרצ.
אין לנו בעיה, כל אחד יחיה כמו שהוא רוצה,
על העני ועל הרס.
אבל מה?
אנחנו נמשיך.
יהודים יקרים,
אחרי שהתברר לנו שיש בורא לעולם מבחינה לוגית,
האם ייתכן
שהעם הזה ש...
זה נחשד היום על ידי יהודים
ודווקא על ידי יהודים
כעם חשוך ובלתי נאור
שחי בתקופת ימי הביניים.
האם ייתכן
שעם כזה שכל כך
מקובל בכל העולם כולו,
התורה שלנו היא הבסיס
לנצרות ולאסלאם?
ובאים יהודים מבינינו שחושבים שהם בעלי תרבות
ואומרים לנו, תשכחו בכלל מה ההיסטוריה שלכם.
מי אמר שהיה?
מי אמר שזה בכלל נכון?
ובאים ומאמצים תרבויות זרות של עמים אחרים
ורוצים לדחות את אלה שבאים עם תרבות של 3,300 שנה.
אז בואו נרענן קצת את הדברים ונזכיר.
באחת הרצאות היה חוקר משטרה
כששאלתי אם מישהו לא מאמין שתורה ניתנה בהר סיני, הוא הצביע.
כששאלתי מדוע, אז הוא אמר לי שהוא למד בית ספר חילוני ולימדו אותו שספר התורה זה ספר היסטוריה
שנכתב על ידי כמה היסטוריונים בכמה תקופות.
וזה ניתן ללמוד מהסגנונות המופיעים מפרק עד פרק וכו'. אמרתי לו, גם אני למדתי אותו דבר.
גם אני למדתי בתל נורדוי בתל אביב.
גרתי בבן יהודה.
ואני למדתי בדיוק אותו דבר, אותו חומר.
אבל באיזשהו גיל
הזדמן לי ספר שהתחלתי לקרוא, ובעקבותיו התחלתי לבדוק,
והנה התברר לי שלא היא.
אמרתי לו, בוא אני אשאל אותך שאלה בתור חוקר משטרה.
אם באים אליך שניים ואומרים לך,
אנחנו ראינו את פלוני גונב,
הוא מכחיש. למי אתה מאמין?
לשניים או לאחד?
אמר, לשניים.
אמרתי לו, האם שישה יבואו ויעידו, זאת תהיה עדות יותר חזקה משניים?
אמר לי, כן.
אמרתי לו, 60 יעידו על המקרה? הוא יכחיש, ישתטח על הרצפה? כן.
אמר לי, כן.
600 איש יעידו? אמר לי, טוב מאוד.
6,000 יעידו? אמר לי, מצוין.
60,000 מעידים נגדו.
וונדרפול.
600,000!
אמר, לא צריך יותר.
אמרתי לו, במעמד הר סיני
היו 600,000 איש, גברים, מגיל 20 עד גיל 60,
חוץ
מנשים,
חוץ מתיו, חוץ מזקנים,
וחוץ מערב רב שהיו כפול מכל יוצאי מצרים.
במעמד הר סיני היו מיליונים שראו ושמעו את הקדוש ברוך הוא,
אומר בעשרת הדברות,
אנוכי השם אלוקיך
אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עמדים.
מיליונים מעידים. זה עדות או לא עדות?
אמר לי, כן, זו עדות, אבל זה היה פעם.
אמרתי, לא נכון.
גם העדות שהייתה בבית המשפט, השלום,
היא הייתה פעם.
ולמרות זאת,
השופט פסק שצריך להיכנס לתרבות.
כל שופט שומע עדויות שהיו פעם,
אחרת גם הוא היה נוכח באותו מקרה.
כל עדות זה על פעם.
אמרתי לו, נפוליאון היה? אמר לי, כן.
אמרתי לו, זה לא היה פעם.
למה העדות שהוא היה זה כן עדות?
בשלנו לא עדות.
אמר לי, כן, אבל בתנ״ך כתוב שהיו מיליונים. מי אמר שהיו מיליונים? אולי הוא כתב שהיו מיליונים. איפה אני יודע?
אמרתי לו, שאלה יפה, רואים שאתה חוקר משטרה.
אבל אני רוצה לשאול אותך שאלה. אתה מכיר קצת את חגי ישראל? אמר לי, כן.
שאלתי אותו, תגיד,
אתה מכיר את חג פסח?
אמר לי, כן.
לזכר מה זה פסח?
לזכר מה זה חג פסח?
יציאת מצרים.
בחג שבועות אתה מכיר?
אמר לי, כן. לזכר מה?
אמר לי, מתן תורה. אמרתי לו, יפה מאוד.
אמרתי לו, תגיד לי שאלה.
שנה שעברה היו החגים האלה?
אמר לי, כן.
אמרתי לו, שאלה קצת יותר קשה.
לפני שנתיים היו החגים האלה?
אמר לי, כן, היו.
לפני שלוש שנים
היו החגים האלה? אמר לי, היו.
לפני ארבע שנים היו החגים האלה. אמר לי, נודניק, כל שנה יש.
שאלתי אותו, מתי התחילו?
אמר, מיציאת מצרים.
תשמעו אוזניך מה שפיך מדבר.
אתה בעצמך אומר שכל שנה מיציאת מצרים עושים זכר ליציאת מצרים.
כל שנה מאז מתן תורה עושים זכר למתן תורה.
זה בלי ספר תנ״ך.
זה בלי הסופר שכתב לשיטתך.
זה עם שלם שכל שנה עושה זכר לאירועים ההיסטוריים האלה.
שאלתי אותו, תגיד, הייתה שואה?
אמר לי, ודאי שהייתה שואה.
מניין לך?
הוא אומר, מה זה? יש אנשים עד עכשיו ניצולי שואה.
אמרתי, לא נכון, מה יקרה בעוד עשרה דורות
כשיבוא תלמיד אחד והמורה להיסטוריה בבית ספר יהודי בישראל יאמר לו, שמע, בני?
לא הייתה שואה.
אז הוא יגיד לו, הכיצד?
אני צאצא של ניצולי השואה. אם לא ניצלו, אני לא הייתי כאן.
הוא אמר לו, תשמע, זו דעה מאוד פרימיטיבית, מאוד מיושנת.
זו טענה יהודית ככל הטענות היהודיות על עוולות שנעשו להם. זה לא...
תצא מזה.
יש היסטוריונים אמריקאים גרמנים, כותבים שזה שטויות. לא היה ולא נברא.
מספר יהודים שמשפטו בנאצים,
אומרים לו, ושניהם האחרונים היו משפטים כאלה כאלה כאלה.
אני מקבל את ההיסטוריה של 300,000 גרמנים.
זה הכול.
והם נמצאו ממה?
אילנסים, מסתריטות,
מיוחדים והמדיניות באקספרמנטים עברו עליהם,
עבור העבודה.
אי-אף אחד היה נמצא.
לא.
אבל אם רק 300,000 יהודים נמצאו, אז מה יקרה לאחרים מה6 מיליון שהיו נמצאים לאחר העבודה?
וכל ההיסטורים שהיו עשו את כל ההיסטורים בעניינים,
עם כמעט אל אלפי אלפי מיליונים שאומרים על כל דבר מלחמת מלחמת מלחמת
גאסים, זה הכול עשו את זה.
זה אומר שכמו כלומר אחר,
גרם יותר ויותר אנשים פרוספרים כהבשל האסירות של ההיסטוריה.
אז כל אנחנו קוראים לזה גדולה,
מגיעים גדולה, מגיעים גדולה. מגיעים גדולה במה שאתה קוראים לגבי הולוקוסט.
מגיעים גדולה.
חס צ'מארס לא נמצאים. לא.
אקסטרמינציה לא נמצאה.
היינריק הימלר לא היה ממה לעשות אקסטרמינציה.
לא.
במהלך לגבי האסיסטוריה של האסיסטוריה,
פוליט, אוקטובר 4, 1943. היינריק הימלר סאד קודם.
החס הישראלי מתחילים.
יש לנו עבודה של אנשים לנסות את האנשים שהם רוצים לנסות אותנו.
אנחנו יכולים לדבר על זה בפרסום פה.
אנחנו צריכים לא לעשות על זה בפרסום.
זה לא לא נכתב,
לא נכתב,
נכתב בפרסום שלנו.
זה לא נכתב.
אתה חושב שזה חשבוני?
אני רוצה לבחור.
פייגנטים עם תוקפים, ראשונות. אם אנחנו יכולים לבחור שזה חשבוץ, זה יחזור לך לבחור.
כן,
זה יחזור לך.
נכון, אנחנו יכולים לתת את האנשים האלה.
רוברט וולף מהארכיבות הנשאלות בוושינגטון
נתן לנו קופיית של האוריגיונלציה והטרנסקריפטים של הנאצים שלהם,
ולגבי הנאצים שלהם גם בנאצים שלהם במתכונת החמלה.
כשנאצל זונדל אמר שהם היו כל פורג'ריז בצורה שהיא מתכונת כל דוקומנציה של ההולגיונלציה.
סינון,
ווטר היסטוריה בזה כבזה,
אן גרן פרטי של הלז'נד נותן רפא.
בואו פולסטון אל תיאנקו מדן דיזן ובן תן.
כמה זה בדיחה לסורביבן?
כי הוא באמת את המרטחילון הרשייר ותוסד דיספרטו.
איך יוכל להוכיח אותו ילד למורה להיסטוריה המתעקש לשלול
את ההיסטוריה?
איך יוכל להוכיח לו שאכן הייתה שואה?
עשרה דורות כבר עברו.
יביא לו תמונות?
היום אתם רואים שניתן לצלם אפילו מה שאין.
יראה לו סרטי וידאו?
אפשר לתפור מה שרוצים.
היום אפשר באנימציה לעשות הכול.
אפשר למלא גם את הכיסאות הריקים פה.
נו, אז מה עושים?
איך מוכיחים
יום השואה?
יום השואה,
כל שנה
העם
עושה זכר ליום השואה לכל החללים,
וזה עובר שנה אחר שנה,
ובכל העולם היהודים מתייחדים עם הזכר.
פעם בשנה,
בעוד מאה-מאה-מאתיים שנה,
יבואו מכחישים ויאמרו לא היה ולא נברא,
יאמרו להם, ומה עם המיליונים האלה שמנציחים את זכרם,
ועושים כל מיני דרכים להנצחה, כמו אנדרטאות, כמו יד ושם וכמו דברים אחרים.
האם תוכל לשלול זאת?
יש היום עצ...
עצמאות לארצות הברית 250 פלוס
אין אחד בין 250 ויבוא אחד ויגיד מי אמר לך שהיה להם עצמאות? אולי לא היה
יצחקו עליו
מה אתה בא להכחיש?
כל שנה עושים יום עצמאות אתה בא להכחיש?
איך באים ומכחישים
תורה שמקובלת וידועה בכל העולם זה לא איזה
שבט באפריקה שאף אחד לא יודע עליו, הוא פתאום מוציא ספרים ואומר אנחנו היינו והיינו.
מדברים על העם הכי מפורסם בעולם,
העם שספר התורה שלו התפרסם בכל הלשונות, בכל העמים,
בכל התרגומים,
וקמים יהודים מבינינו ואומרים מי שטוען כך חסר תרבות.
פלא פלאות.
אמרתי לאותו חוקר משטרה,
אם יום השואה זה הוכחה שהייתה שואה אפילו בעוד דורות רבים,
על אחת כמה וכמה תורת ישראל.
לא רק יום כיפור,
לא רק ראש השנה, לא רק חגי ישראל והמועדים
הם הוכחה למה שהיה עם העם היהודי,
אלא כל יום בשנה אנחנו זוכרים את יציאת מצרים ואת מתן תורה.
כמעט ואין בית יהודי בעולם,
כמעט, לצערנו הרב זה רק כמעט,
שאין בו מזוזה.
במזוזה לזכר מה?
לזכר יציאת מצרים, שהשם פסח על בתיה העבריים.
זאת אומרת, כל יום יהודי נזכר מספר פעמים ביציאת מצרים על ידי המזוזה.
מניחים תפילין,
כתוב בהם ארבע פרשיות שכתוב בהן יציאת מצרים.
קוראים קריאת שמע,
פעמיים ביום מזכירים יציאת מצרים. מתפללים שלוש תפילות,
מזכירים יציאת מצרים.
עושים קידוש, מזכירים יציאת מצרים.
מברכים ברכת המזון,
מזכירים יציאת מצרים. אין לך כמה רגעים ביום שאין אתה נזכר מיציאת מצרים.
אלא אם כן אתה לא יודע בכלל מה הם אותם אותות שקיבלת.
זה אפשר לקום ולהכחיש, לומר לא היה ולא נברא, זו המצאה.
עד איפה אפשר להגיע?
יהודים יקרים, אני רוצה להראות לכם
קטע אחד קטן.
מה תרמו היהודים לעולם?
אומר פול ג'ומסון, היסטוריון נוצרי-אנגלי נודע.
דרושות שעות על מנת לסכם ארבעת אלפים שנה של היסטוריה יהודית.
פירושו של דבר הוא לשאול את עצמנו מה היה קורה עם הגזע האנושי לולא היה אברהם ענק רוח שכזה,
או אם היה מותיר את כל החוכמה שלו לעצמו מבלי לחלוק אותה עם האחרים.
וכך,
לא היה קם העם היהודי.
ללא ספק,
העולם ללא יהודים היה משהו שונה לחלוטין.
כן,
קרוב לוודאי
שכל התגליות, הרעיונות של האינטלקט האנושי היו מתגלות בסופו של דבר,
אבל היה דרוש גאון מיוחד כדי לעצבן לראשונה.
את המתנה הזו העניק
האל ליהודים.
להם אנו חווים את הכבוד לערך החיים ושל כל בן אנוש.
את המצפון האינדיבידואלי, וכך את הגאולה האישית.
את המצפון הקולקטיבי, וכך את האחריות הסוציאלית.
את השלום כאידיאל מופשט ואת האהבה כיסוד הצדק.
ופרטים רבים נוספים שעיצבו את האינטלקט האנושי הבסיסי.
לולא היהודים היה העולם מקום הרבה יותר דל וריקני.
ומעל הכול,
היהודים לימדונו כיצד לבסס את הבלתי-ידוע על ההיגיון.
התוצאה היתה מונותואיזם של שלוש הדתות העיקריות,
כמעט מעבר ליכולתנו לדמיין כיצד היה העולם מתנהל אם לא היו מופיעים על מפת ההיסטוריה.
וזה בספרו ההיסטוריה של היהודים מאת פול ג'ונסון,
היסטוריון נוצרי-אנגלי ידוע.
הוא אומר כך
שהיהודים אכן תרמו לעולם את ערך החיים,
את ערך השלום וההרמוניה,
את המונותואיזם וניתוץ האלילים,
את ערכי הצדק והשוויון,
את ערכי החינוך,
את ערכי המשפחה,
את האחריות הסוציאלית.
מתוך התנ״ך והציוויליזיציה, הוצאת כתר ירושלים,
77 1983. ומה אומר ג'ון אדמס, הנשיא השני של ארצות-הברית?
אני עומד על כך שהיהודים עשו עבור התרבות יותר מכל אומה אחרת.
ג'ון אדמס,
נשיא ארצות-הברית לשעבר,
אומר שאני תרבותי,
והיהודים תרבותיים.
דן מלר בחוץ אומר שאנחנו חסרי תרבות.
חיים יבין שאל אותו היום בתשע,
אתה רוצה לומר שאמנון יצחק ואנשים כדומה לו הם חסרי תרבות?
משתמע מדברי דן מלר שאנחנו תת-תרבות.
אני לא זוכר בתשובה.
היכל התרבות זה ההיכל שלנו, זה היכל הקודש שלנו. מה זאת אומרת שלנו? של האנשים התרבותיים, החילוניים.
כלומר, אתה מגדיר אותם כאנשים חסרי תרבות?
מה שהוא מטיף זה אנטי-תזה של תרבות. הוא מטיף להרס התרבות,
להרס התרבות החילונית,
להרס כל מה שאנחנו בנינו פה בעולם הזה.
אומר ג'ון אדמס,
אני עומד על כך שהיהודים עשו עבור התרבות יותר מכל אומה אחרת.
אם הייתי אתאיסט ומאמין בגורל עיוור,
עדיין הייתי מאמין שהגורל הועיד את היהדות
להיות הכלי המהותי ביותר לתרבות האומות.
אם הייתי שייך לכת השנייה של האתאיסטים,
והייתי מאמין שהכול תלוי במקרה,
עדיין הייתי מאמין שהמקרה הועיד את העם היהודי לשמר וללמד לאנושות את הרעיון שהמונותואיזם הוא הבסיס של המוסריות,
וכתוצאה מכך של כל הציוויליזציה.
זו האומה המהוללה ביותר שאי פעם ישווה עולם זה.
הרומאים ושליטיהם הם עורבא פרח בהשוואה ליהודים.
היהודים העניקו דת לשלושת רבעיהם מהגלובוס והשפיעו על האנושות יותר מכל עם אחר עתיק
או מודרני.
ציטוט ממכתב לפה, WonderCamp 1808,
החברה ההיסטורית, פנסילבניה.
אומות העולם מודים,
בגדולים שבהם,
וזה רק מעט מזער,
שאכן
היהדות הביאה את התרבות לעולם,
ואצלנו מזלזלים בתרבות שלנו.
והחליטו לבחור בתרבות חדשה בת 51 שנה,
וזאת התרבות
שתבטל את התרבות הקודמת של 3,300 שנה.
אתה רוצה ליצור תרבות חדשה? בבקשה.
אבל אל תבטל תרבות אחרת.
אתה מוכן לקבל את התרבות של ירדן,
של האסלאם.
כשבלוויה של חוסיין לא יצאו אנשים ולא יצאה המלכה,
וכולם עמדו בצד
בגלל דת האסלאם,
אף אחד מאנשי התרבות שלנו לא פצה פה על חוסר שוויון,
על חוסר פמיניסטיות.
כך דת האסלאם קובעת.
שם זה מקובל.
שם אין ערעור, שם לא מתווכחים.
פה?
מה פתאום? איזה חשיכה? איזה מנהגים?
רגע, מתי נולדת צוציק?
מתי באת לעולם? בן כמה אתה?
בן 3,000?
הלוא אתה צאצא של אותם אנשי תרבות וענקי הרוח,
של אותם נביאים שעמדו לעם ישראל, של אותם חכמים,
של אותם גאונים.
הרמב״ם, ורש״י, והר״ן, והר״טווה, והרש״ב,
גדולי עולם שעמדו במשך כל הדורות, הארי הקדוש,
הגאון מווילנה,
הבן איש חי, ענקי רוח, כתבו ספרים, חובקי עולם, בכל התחומים.
ובא בן אדם
שלמד תואר אחד או שני תוארים וכבר מנפנף 3,300 שנה.
משלמדת בתואר אחד למדעי הרוח.
אתה חושב שאתה יכול לעמוד מול הרמב״ם שהקיף את כל החוכמות?
אתה פעם קראת רש״י אחד והבנת?
ואתה בא ועומד לך פה, מעל הקתדרה,
ומזלזל בעם שלם עם כל התרבות שלו,
כשכל העולם עומד מנגד
ולועג עליך.
וכיוון
שיש בסיס מוצק ליהדות,
וכיוון שהיא יכולה להוכיח את עצמה,
וכיוון שלאלה שמייצגים את התרבות האחרת, החדשה,
החדשנית,
אין אפשרות לבסס את תרבותם,
וכיוון שהיום תורת ישראל סוחפת המונים לחזור למקורות,
אז עומדים אלה שמרגישים שהתרבות שלהם הולכת ומתפוררת,
וכך תיארו זאת.
בשעות אחרונות
המחזיר בתשובה הקיצוני יופיע במעוז החילוניות בתל אביב
נוזמה
אז הוא יופיע במעוז החילוניות בתל אביב, מה יש?
מחיאות כפיים לעשות הופעה, כמדומני שזה להקת בת שבע,
לעשות הופעה,
לעשות הופעה, שימו לב,
של אנשים ערומים עם תפילין על גופם כרוך,
זה תרבות,
זה תרבות ישראלית,
זאת התרבות שדוחה את ה-3,300 שנה.
זה תרבות.
אבל שיבוא בן אדם שמניח תפילין לבוש, זה לא תרבותי.
מחיאות כפיים
הרב אמנון יצחק שקורא בעצרותיו להשמדת החילונים יופיע באחד התרבות השייך לעיריית תל אביב.
ראש העירייה חולדאי, אבטל את האירוע.
Read my lips.
אבטל את האירוע.
מאת יובל קרני, זה כנראה תימני משלנו,
כתב ידיעות אחרונות המחזיר בתשובה הקיצוני, הרב אמנון יצחק, שהתבטאויותיו השנויות במחלוקת כבר הביאו כמה עיריות לאסור על הופעתם בשטחן,
מגיע בשבוע הבא למעוז החילוניות, היכל התרבות בתל אביב.
עכשיו תראו איך התשקורת, למה אני קורא להם תשקורת?
הרב יצחק אמור להופיע ביום חמישי הבא באולם היכל התרבות.
איזה יום היום?
הם פחדו שיפרסמו שאני אהיה ביום רביעי,
ואז האולם יהיה מפוצץ.
הציבור שנמצא כאן זה התארגנות של 24 שעות בלבד.
נראה שרון חולדי יודיע שבעוד חודש הוא יהיה אם יהיה לו חצי קהל כזה.
הרב יצחק אמור להופיע ביום חמישי הבא באולם היכל התרבות, השייך לעיריית תל אביב, ולשכנע את הקהל לחזור לדת.
יצחק התפרסם בשנים האחרונות בעצרות ההמוניות שהוא עורך,
ובמהלכן הוא מטיל פחד על המשתתפים.
אני לא ראיתי אחד מתעלף.
אני שומע כל הזמן צוחקים, כל הרצאה שאני מגיע,
ואני המפחיד.
עכשיו תשמעו,
לפני שלושה חודשים אמר יצחק על החילונים בכנס חזרה בתשובה באשדוד,
יום יבוא ועל כדור הארץ יהיו 1,500 מעלות,
ואז החילונים נשרפו כמו יתושים במלכודות חשמליות.
טוסטוס, טוסטוס.
והשכנים הצדיקים החרדים לא יבינו מה הקולות הללו ולאן שכניהם החילונים נעלמים.
אני לא ראיתי שמישהו מפחד מזה.
אבל אתם יודעים מה הבעיה?
לא אמרתי דבר כזה.
אמרתי, אבל לא כזה.
אמרתי שאכן,
יש לנו פה את הקלטת?
דוד, יש לנו את הקלטת?
אני אשמע לכם את הקלטת,
אחרי שתשמעו אותה תבינו למה אני תובע עכשיו מיליון שקל את ידיעות אחרונות.
יושב-ראש ועדת החינוך של עיריית תל אביב עורך-הדין סיגל פעיל, יושבת-ראש,
פנתה אתמול להנהלת היכל התרבות בדרישה לבטל את האירוע לאלתר.
פעיל טענה כי ההתקשרות בין היכל התרבות לבין אדם המייצג משאב רוח רע
של אלימות מילולית
מהווה אנטיתזה לנשמת אפו של ההיכל.
איזה מילים של שבת.
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר בתגובה כי גם הוא מודאג מהופעתו של יצחק
וכי יפעל לבטל את האירוע.
ראש עירייה של למעלה מחצי מיליון תושבים ששרים למשמעתו
פוחד
מאמנון יצחק,
מודאג כאילו אני בא עם טנקים ומטוסים כולה עם אנטנה.
מבקשים לכבות את הפלאפונים כי זה מפריע.
כן.
אני אחזור עוד פעם על הציטטה בידיעות ונשמע את המקור מאותה הרצאה.
לפני שלושה חודשים אמר יצחק על החילונים בכנס חזרה בתשובה באשדוד
יום יבוא ועל כדור הארץ יהיו 1,500 מעלות
ואז החילונים יישרפו כמו יתושים במלכודות חשמליות טוסטוס
והשכנים הצדיקים החרדים
לא יבינו מה הקולות הללו
ולאן שכניהם החילונים נעלמים.
אז אמרו ככה שהזכרתי פעמיים החילונים החילונים יישרפו והחרדים הצדיקים נשארו. ככה אמרו.
וזה מביא את הכתב קרני להרים את הקרן ולומר אמנון יצחק קורא בעצרותיו להשמדת החילונים.
כל מה שאני אמרתי שתבינו בהקשר למה
יש לנו נביא קוראים לו נביא מלאכי בפרק ג'
שהוא אומר הנה יום בא בוער כתנור לעתיד לבוא יוציא הקדוש ברוך הוא חמה מנרתיקה ואכן
יתלהט רשעים כל עושה רשעה כל זדים לא רק יהודים מכל העולם
זה יום של הבירור האחרון כך אומר הנביא מלאכי כך אומרים גם הכומרים וכך אומרים גם השייחים כל מי שקורא תנ״ך
אפילו אם טומי לפיד יקרא תנ״ך זה מה שאומר הנביא מלאכי לא אני.
אז אני רק הסברתי את העניין לצורך דוגמה האם ידעו חכמים זיכרונם לברכה שיש נרתיק לחמה
דיברנו על איזה ידיעה מדעית שהתפרסמה לאחרונה ושכבר כתבו אותה חכמים מזמן והבאתי דוגמה ממלאכי שזה מה שכתוב ואמרתי את זה בצורה סאטירית קצת ככה להחזיק את הציבור ערני ולא ישן
ומזה עשו קריאה להשמדת חילונים. בבקשה בואו נשמע.
גם בשבת האחרונה
פרק ג' במלאכי כתוב הנה יום בא בוער כתנור
כתוב שהקדוש ברוך הוא עתיד להביא יום שיהיה בוער כתנור. כמה מעלות חום?
כתוב פי 49 ממה שהיום,
אם הממוצע 30 מעלות,
1,500 מעלות חום בצל.
זה יהיה יום אחד בוער כתנור. ומה יקרה?
הוא ילהט כל עושה רשעה, כל זדים עושה רשעה ליאת היום ההוא.
מה זה?
ראיתם פעם במקומות שיש מין כלי חשמני, מכשיר חשמני כזה שיש בו פסים סגולים כאלה חשמניים?
שאם מגיע לשם יתוש, שומעים, טוס, טוס, טוס, טוס, טוס, הלך יתוש.
יהיה יום שיהיה חום השמש 1,500 מעלות, אנשים יצאו בבוקר לעבודה,
ואיך הם יופיעו על פתח הדלת, ישמעו טוס, טוס, טוס, טוס, טוס, טוס, טוס, והם עפים, יישאר הקריח שרוף וזהו.
ומה יקרה עם הצדיקים שילכו לכולל? כתוב.
מה יהיה איתם?
כתוב שלצדיקים זו תהיה שמש צדקה ומרפה בכנפיה,
יצטטם ופשטם כעגלי מרפק.
הצדיקים יצאו לכולל,
רק הגיעו אל מבטל הדת, יגידו איזה יום נעים,
מה זה אהים?
איזה יום נעים, רק לא יבינו פתאום,
מה זה טסטוסטוס טסטוס?
השכנים מעלמים.
זה כל הקטע, טוסטוס, זהו.
אז אין חילונים ואין חרדים ואין עוד פעם חילונים,
רק ציטוט של מה שאמר הפסוק.
אבל ראו זה פלא,
אני לא יודע אם זה קשור, לא קשור,
אבל מעניין.
יומיים אחרי שהתפרסם העניין,
חום,
40 מעלות חום בארצות הברית,
כ-200 איש מתים מחום של 40 מעלות חום.
בארצות הברית מגיע מספר הנספים מגל החום האחרון ליותר מ-150 בני אדם.
במזרח המדינה צפויה בצורת קשה.
הנה גיל תמרי.
גל החום מכה מן המערב עד למזרח, כ-40 מעלות צלזיוס המלוות ואחוזי לחות גבוהים ביותר.
במצב הזה פשוט קשה לצאת את פתח הבית וכל דרך להתקרר היא לגיטימית.
בניו יורק הוכרז כי זהו חודש יולי הנורא ביותר מאז החל רישום ותיעוד הטמפרטורות בארצות הברית.
150 אנשים כבר קיפחו את חייהם בגל החום הנוכחי, שהחל ב-19 ביולי,
ופשוט ממיין להסתיים.
שישי ושבת היו הימים הקשים ביותר.
בשיקגו לבד גרם החום ביומיים האחרונים למותם של 46 בני אדם.
צריכת החשמל הגבוהה גורמת לאספקות חשמל ארוכות.
40,
לא 50, לא 100 ולא 1,500. אז אני אומר שעל פי הנביא,
עתיד להיות יום כזה, זה הכול. מי שרוצה לשים לב, ישים לב, מי שלא רוצה, שלא ישים לב.
מה קרה? טוסטוס.
ובכן,
זו הייתה
הקריאה הראשונה לביטול הערב.
מפה המהלך הלך קדימה-קדימה,
וראו זה פלא,
דבר כזה עוד לא נשמע בארצנו.
מארגן הערב, שארגן את הערב הזה,
פתאום קבל טלפונים הביתה,
אנחנו שולחים לך בכתב שאנחנו מסכימים לביטול הערב שביקשת.
אומר, אני לא ביקשתי לבטל את הערב.
אומרים, אנחנו שולחים לך מכתב על ביטול הערב, וכמחווה נחזיר לך גם את הכסף.
נחזיר לך גם את הכסף,
וגם נדאג שקנסות על הדבקות שהיו, גם כן נוריד לך.
פתאום היכל התרבות מתערב גם בעניינים כאלה.
הבן אדם אומר, אני לא רוצה.
שולחים לו ביום שישי, שעה שלוש, אחרי הצהריים, שליח עם מכתב הביתה,
שמבטלים את הערב לאור בקשתו כמחווה.
הוא לא מסכים לקבל את המכתב.
לא חותם, זורקים לו את זה בפנים והולכים.
יום ראשון באים אליו עוד פעם,
ועוד פעם אומרים לו, הנה המכתב שאתה ביקשת לבטל את הערב. הוא אומר, לא ביקשתי.
כשמגיעים לבית משפט, שואל העורך דין ליבוביץ'
את אחד האנשים, שלא נזכיר את שמו, לא נעים,
מהיכל התרבות, שואל אותו,
תגיד לי, אם זמר לדוגמה אצלכם מזמין אירוע,
הוא החליט לבטל את הערב,
והוא נתן מפרעה 37 אלף שקל,
מה קורה אם הוא מבטל את הערב? הוא אומר, הכסף נשאר בהיכל.
בהיכל.
למה אצל המארגן הזה מחזירים לו את הכסף כמחווה?
לבטל ערב זה הפסד של 50 אלף שקל לקידום התרבות הישראלית.
איך תורמים את זה בחזרה לחסרי תרבות שהשתמשו עם זה לדברים לא טובים?
מארגן הערב אמר אני מוכן ללכת לפוליגרף ואתם לפוליגרף.
אם יוצא שאני דובר אמת הפסדתי את כספי.
הם לא הסכימו בהיכל לתרבות.
לא מוכנים להיכנס למכונת האמת.
למה שם אין עיתונאים שיגנו עליהם, שם זה מכונת האמת.
אם אתה מחריד, תופסים אותך.
השופט פסק
למרות המחאות
היום בעיתון במערים,
הרב אמנון יצחקי הופיע בהיכל התרבות בתל אביב. בית המשפט קבע, אסור לעולם להפלות בין דתיים לחילונים.
מאת דורית גבאי, היכל התרבות בתל אביב אולץ בהוראת בית המשפט לאפשר לרב אמנון יצחק, הידוע כמחזיר בתשובה, לקיים היום כנס באולם.
שופט בית משפט השלום בתל אביב יצחק גרתי קבע כי שערי היכל התרבות אמורים להיות פתוחים לכל דעה ודעה באשר הן.
השופט ציין כי לא הוכח שלהיכל התרבות ייגרם נזק תדמיתי עקב העובדה שהרב יצחק, המיוצג על-ידי עורך-דין יורם חכם,
התבטא באופן שלילי בנושא אסון המסוקים.
לדבריו,
יש בזה כדי להאדיר את שמו של היכל התרבות בציבור,
שכן הדבר יוכיח שהוא אינו מפלה בהתייחס לטענות היכל התרבות
כי קיים חשש לעימות פיזי בין הציבור החילוני והדתי בעקבות הכנס,
קבע השופט כי יש לפנות למשטרה.
השופט יצחק גרתי אמר כי הוא שוכנע שהנהלת העולם חששה ממחאה חילונית,
אך אין בכך כדי להצדיק את ביטול ההסכם.
ובכן, אני רק רוצה לומר לכם דבר אחד. יש לי הרבה מה להגיד,
אבל יש אנשים שמתפרנסים על חשבון התרבות שלנו ורוצים לבנות תרבות קיקיונית.
גורמים במשטרה,
ידיעות אחרונות 1 באוגוסט 1999,
גורמים במשטרה,
חברי כנסת מהשמאל מלבים מיצרים,
משמרות מחאה, הודעות לעיתונים ותגובות זועמות,
כך מתחרות מרצ,
ירושלים עכשיו,
ושינוי על המאבק בחרדים.
גורמים במשטרה מתחו ימש ביקורת חריפה על הופעתם התדירה של חברי כנסת מהשמאל ברחובות בר-אילן ואתיופיה בירושלים,
שלדבריהם מלבה תייצרים במקום ומתסיסה את הרוחות.
לדברי הגורמים, פעילים פוליטיים רוצים לראות את העסק בוער,
כיוון שמלחמות השבת מסייעות לקידומם האישי ולאינטרסים הפוליטיים שלהם.
זה גורמים במשטרה אומרים על כאלה שעמדו בחוץ והפגינו בשביל לתת הצדקה ולגיטימציה לפעילות שלהם כנגד אלה ששומרים תורה ומצוות.
שלושה גופים חילוניים מתחרים במאבק, מרצ,
סיעת ירושלים עכשיו בעיריית ירושלים, בראשות ארנן ליקותיאלי,
בתנועת שינוי.
מדי סוף שבוע מקפידים השלושה להעביר לעיתונות
דיווחים מפורטים על פעולותיהם.
לאחר האירועים הם מוודאים שתגובותיהם יפורסמו.
אמש הוציא חבר הכנסת פריצקי הודעה,
דרך אגב, היום הוא קרא לי ברדיו פרעה,
שבה תקף את המשחק הכפול של מרצ.
לדבריו, מרצ
שולחת בשבתות מפגינים לירושלים,
ובמקביל החברי כנסת שלה מצביעים בעד העברת תקציבי עתק לחרדים.
תגובת מרצ לא אחרא לבוא.
יושבת-ראש הסיעה בכנסת, חברת הכנסת זהבה גלאון, אמרה כי מוטב שחבר הכנסת פריצקי לא יטיף מוסר למרצ,
הנאבקת שנים רבות נגד הכפייה הדתית בכל החזיתות,
בהתבסס על השקפת עולם הומניסטית,
ולא על שנאת חרדים קיצונית.
מרץ, חלילה, לא שונאים אותנו.
אנא בחיבאק, אוי אוי.
ובכן, זה הסיפור מאחורי כל התסיסה.
אבל האמת,
שמה שמפריע ליהודים היקרים האלה,
אם אני הייתי בצד שלהם, לא הייתי יודע את הצד הזה,
יכול להיות שגם אני הייתי ממרץ ומפחד.
למה?
כי אני רואה שכולם בורחים לצד הזה.
וזה מפחיד.
מה פתאום כולם הולכים לשם?
עד שהצלחנו להקים פה תרבות ישראלית
שדוחה את כל החשכה האיומה של היהדות,
פתאום כולם חוזרים אחורה רוורס?
זה נקרא רוורס אצלהם. אתם מבינים? להכיר את המקורות זה רוורס.
כשהייתה סדרה בטלוויזיה פעם,
קונטה קינטה,
על כושי,
שגילה את השורשים שלו שבעה דורות אחורה, עשו מזה סדרה בת עשרות
תוכניות
כושי באפריקה גילה את סבא של סבא של סבא שלו.
אני ואתם,
שיש לנו יוחסים 3,300 שנה ויותר עד אברהם כ-4,000 שנה,
אנחנו לא מגיע לנו כבוד של קונטה קינטה.
לנו לא מגיע בטלוויזיה לדבר.
והזמינו אותי, אני לא אומר שלא הזמינו אותי, הזמינו אותי לבוא.
אבל פעם הציעו לי רבע שעה,
רבע שעה.
אמרתי להם, רבותיי, ברבע שעה אתם רוצים שאני אייצג 3,300 שנה?
זה משחק מכור.
אתם 51 שנה, מדברים 24 שעות בלי הפסקה,
ולא מספיק לכם, אין זמן.
אז אני ברבע שעה אסביר 3,300 שנה?
ובכן,
עכשיו קיבלנו הצעה מיאיר לפיד,
שהוא רוצה שנגיע לתוכנית אצלו.
היום קיבלנו גם
ערוץ אחד בחינוכית,
גם כן רוצים קטעים מההרצאה פה היום.
קיצורו של דבר,
רוצים שנגיע,
אבל לא רוצים לתת לנו את מה שרוצים.
זה בטוח?
זה בטוח?
אני לא מאמין.
אמרו פה שמפחדים מהאלימות שתהיה של חרדים.
אני לא בטוח מה שהוא אומר, אבל הוא אומר.
שדקרו בחור שלנו בחוץ.
אבל לא לקום, אין צורך. מטפלים בעניין שם, יש כוחות משטרה והכול.
לא צריך לקום.
אם יש מישהו שאלה בינתיים, אני מוכן לענות.
כן, בבקשה, שם למעלה.
רציתי לשאול אם הערב הזה אמור להיות מוקדש להרצאה על נושא היהדות וכדומה,
או לפירוט הבעיות של העיתונות והפוליטיקה וכדומה. מה היית רוצה לשמוע?
על היהדות. מה השאלה עליה?
אתה יודע הרבה מאוד דברים,
ורציתי לשמוע חלק מהידע שלך. את הבנת את הקטע הראשון שהסברתי לגבי מציאות הבורא?
כן, ומחשבות טובות היו לי כבר מזמן. ברוך השם.
הבנת את הקטע השני לגבי הוכחת אמיתות התורה עם החוקר המשטרה?
כן, פחות או יותר.
ברוך השם.
אז אני אוסיף לך עוד קצת,
עד שיגיעו לפה בעזרת השם ויקרינו לנו את הקטע,
אני אוסיף לך עוד משהו.
כן, אבל רציתי לדעת אם הערב אמור להיות מוקדש. גם וגם. אני תמיד... בסדר, הבנתי את התשובה. כי אני תמיד מערבב קצת ככה.
תודה רבה. תודה.
ובכן,
צריך להבין שלפני מעמד הר-סיני,
שהזכרנו קודם,
ולפני הגילוי האלוקי שהיה שם,
קדמו לזה עשר מכות במצרים,
שבאו להוכיח לכל העולם כולו שאכן
מי שמוציא את עם ישראל ממצרים זה האלוקים שברא שמים וארץ.
מה היו עשר המכות?
עשר המכות היו דם,
צפרדע, קנים, ערו וכו'.
מה ראינו במכות האלה?
דרך אגב,
המכות האלה מטוארות בפפירוס שנמצא בהיידן מ-1888 במוזיאון,
ושם כותב
עיתונאי מצרי בשם איפובר,
לפני כ-4,000 שנה, כותב תיאור של עשרת המכות במצרים,
שהן תואמות למה שכתוב אצלנו במקורות בתורה הקדושה.
עשר מכות.
מראה הקדוש ברוך הוא שליטה על כל הבריאה כולה, לפני מתן תורה.
זאת אומרת,
מכה ראשונה, תשימו לב, זה הולך מלמטה למעלה,
מכה ראשונה דם,
הוא מראה שהוא שולט בימים ובאגמים ובנהרות,
אחר כך צפרדע, הוא מראה שהוא שולט בבעלי החיים בתוך המים,
מכה שלישית כינים, הוא מראה שהוא שולט בכל הרומס על פני האדמה,
מכה רביעית ערוב,
שולח חיות, ברדלסים, נמרים ואריות,
שולח אותם לפגוע במצרים,
אז רואים שהוא שולט בבעלי החיים,
דבר, מראה שהוא שולט בכל החיידקים שנמצאים באוויר,
שחין, מראה שהוא יכול לפגוע בגופו של האדם בכל איבריו,
ברד,
מראה שהוא שולט באש ובמים, יורדים גושי ברד עם אש מתלקחת בפנים,
שזה נס בפני עצמו שאש ומים מחוברים יחדיו,
הרבה, מראה שהוא שולט בכל העופות המעופפים,
חושך,
מראה שהוא שולט במאורות, להעיר ולהחשיך,
ומכה עשירית,
הוא מראה שהוא משגיח על כל אדם ואדם,
ויודע כל אדם מאיזה טיפה נוצר.
מכת בכורות,
מכה את כל בכורי מצרים בבת אחת,
ברגע אחד, בחצות לילה.
אחרי עשר המכות האלה, שהוא מראה שליטה בכל התבל כולה,
כשניתנת התראה על ידי משה רבנו לפרעה, שלח את עמי ויעבדוני, ואם אתה ממאן לשלח,
אני מביא עליך מחר דם, צפרדע, קנים, ערוב,
כל זה התראה, כל מכה אורכת שבוע.
למצרים יש נפגעים בכל מכה.
לבני ישראל הנמצאים שם, אחד לא נפגע.
אחרי כל זאת,
הקדוש ברוך הוא אומר לעם ישראל לצאת ממצרים, הם יוצאים,
הם מגיעים לים סוף, ובים סוף נבקע הים.
מי יכול לבקוע ים לשנים עשר גזרים, לגוזר ים סוף לגזרים, וכולם עוברים, כל שבט עובר שם?
איך שהם יוצאים, המצרים נכנסים וכולם טובעים?
כל זה למראה עיניהם של מיליונים בני אדם, כולל אספסוף וערב רב שעלו איתם ממצרים.
לאחר מכן מגיעים למדבר.
במדבר אין אפרשוק, אין קניון,
אין חנויות, אין מכולת, אין מים,
אין מקורות, אין שביתות.
נו, איך מאכילים מיליונים במדבר?
יורד מן מן השמיים,
לא יום ולא יומיים.
40 שנה כפול 365 יום,
אותו נס חוזר על עצמו קבוע.
אי אפשר לקחת מן לאסוף למחר, למחרתיים.
זה מטליח רק לאותו יום.
אבל ביום שישי אומר הקדוש ברוך הוא שבת קודש.
ביום שישי תקבלו כפליים,
ומי שיצא בשבת לא ימצא כלום.
לוקחים,
וראה זה פלא,
זה נשאר יום המחרת בשבת, ומספיק, וזה לא מטליח.
כל ימות השבוע משאירים לי יום נוסף, מטליח.
יום שבת לא מטליח, ויום שישי מקבלים כפול.
הנהגה נסית 40 שנה ללא הפסקה.
מיליונים.
מים איפה?
בעירה של מרים, סלע,
מתגלגל איתם בכל המהלך והמסעות שלהם,
ונותן מים לשתייה ולרחיצה,
למיליונים. סלע יכול להנפיק מים.
יש מקורות מים במדבר,
והם זזים ממקום למקום.
מבקשים בשר, מביא להם סלב, סלב.
ענני כבוד חופים אותם.
אפשר להישאר בחיים 40 שנה במדבר,
אנשים שלא מורגלים בזאת.
מיזוג אוויר, ארבעה עננים מן הצדדים,
ענן מלמעלה, מלמטה, air condition
וענן שעובר לפניהם מיישר את העמקים,
מטהרים, שלא יטרחו בדרך.
יהודים יקרים,
ארבעים שנה של ניסים.
פתיחת לוא האדמה, ותפתח הארץ את פיה.
רואים עם שלם, מאות אנשים שחולקים על משה רבנו,
נפערת האדמה כפי בקשתו של משה,
מדרון,
מתגלגלים כולם לבפנים ונבלעים.
ניסים גלויים לעיני מיליונים.
מעמד הר סיני.
שומעים את הקדוש ברוך הוא אומר, אנוכי השם אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים מבית עבדים.
אני זה שהוצאתי אותך מארץ מצרים.
את העשר מכות אני נתתי, אני התעללתי בפרעה.
אני הוצאתי אותך בזרוע נטויה ביד החזקה.
הוא לא אומר, אנוכי השם אלוקיך אשר בראתי שמיים בארץ,
שזה עניין יותר גדול מיציאת מצרים.
למה?
שלא תאמר ויהיה לך ספק,
אולי זה שמדבר איתנו כעת זה לא זה שברא שמים בארץ.
לכן אמר הקדוש ברוך הוא, אני מבקש ממך שתכיר את מי שעשה לך,
ראית בעיניך, חווית על עצמך, שמעת באוזניך ולא סיפרו לך אבותיך,
אלא אתה המקור, אתה הרואה, עיניכם הרואות ולא זר אוזניכם השומעות ולא אחר.
ובאותו מעמד
עומדים אבא ובן ונכם,
וסבא ואבי הסבא, כולם באותו מעמד.
וככה כולם חווים את אותה חוויה, אותם מראות, אותו מהלך.
וככה זה עובר דור אחר דור, שנה אחר שנה, עם אותם חגים ומועדים,
ועם כל האותות והמופתים.
אפשר להכחיש כזה דבר?
מי יעלה על הדעת?
ולמה נותן לנו הקדוש ברוך הוא את התורה? הוא לא נתן רק לנו, הוא הציע אותה לכל אומות העולם, הם לא רצו לקבל אותה.
לא רצו לקבל אותה.
עם ישראל אמר נעשה ונשמע.
הקדוש ברוך הוא נתן לנו, אנחנו בחרנו בו כאלוקים שלנו,
והוא בחר בנו כעם שלו.
הוא לא סגר את הדלת בפני אומות העולם.
אם מישהו מאומות העולם רוצה לבוא אלינו
ולהיכנס ולחסות תחת כנפי השכינה,
ניתן להכניסו.
לא עושים לו את החיים הקלים,
כי לא ברור שהוא מתכוון
לבוא בשביל יהדות, אלא בשביל אינטרסים אחרים.
אבל אם זה כן,
אז אכן מקבלים אותו.
אבל אין אנחנו יוצאים במסעי צלב כנוצרים או כג'יהאד של המוסלמים להשליט את דתנו על העולם. אין דבר כזה.
ואנחנו לא הולכים להשליט את אמונתנו על החילונים.
אני מוזמן לערב,
מי שרוצה לבוא יבוא.
לא פיתו פה אף אחד לבוא,
לא חילקו סוכריות בחוץ
ולא דובשניות.
אנשים שילמו פה עשר שקל כניסה.
זאת אומרת, הם באו מרצון בשביל לשמוע.
עכשיו הברירה של האדם לקבל את הדברים או לא לקבל את הדברים.
אף אחד לא מכריח את אף אחד.
אבל מה, מציגים את זה כאילו יש כפייה דתית,
כפייה חרדית,
ולא היא, בדיוק הפוך.
יש כפייה חילונית כל הזמן כנגדנו.
מכריחים אותנו,
מכריחים אותנו לדברים שאיננו מעוניינים בהם.
מכוח החוק,
ואנחנו שומרי חוק
והם מצייתים לחוק,
אבל החוק הוא כפייתי והוא כופה עלינו דברים שאנחנו לא רוצים.
אבל מה נעשה?
אתה נמצא במדינת חוק, זה החוק.
אבל לבוא ולהגיד שאנחנו כופים?
לא.
אם אני מחלק קלטת, לדוגמה,
ברחובות, בצמתים,
אני מחלק קלטת.
הושטת את היד, תיקח, אתה לא רוצה, אל תיקח. יש כאלה גם זורקים.
יש כאלה גם לוקחים ומקליטים עליה קלטת.
לפחות עשיתי חסד איתו.
שיהיה לו לילדים שירים של ביסלי, של במבה, שאני יודע מה.
למה לא?
אין עינינו צרה, אבל את הזכות לדעת אנחנו נותנים.
זכות הציבור לדעת, ככה אומרים היום.
זכות הציבור לדעת.
אז אני נותן את הזכות לציבור לדעת.
ולא עוד,
אלא שאני נותן לציבור לדעת
לא על חשבון הממשלה,
לא על חשבון תקציבים,
חס ושלום.
אפילו אם היו נותנים לי מיליונים דולרים,
שעל-פי החוק מגיע להיקף של העבודה שאנחנו עושים על-פי חוק,
ויש עמותות שנהנות מכספי מדינה על-פי חוק, לפי קריטריונים שקבועים גם לחילונים, גם לחרדים,
גם אם היו מציעים לי מיליונים דולרים ונותנים לי אותם על השולחן כך, לא הייתי לוקח.
שלא יאשימו אותי, חלילה,
שפגעתי בתקציב של הספורט.
אחרת לא יהיה משחק ביתר ירושלים,
ביתר חיפה,
הפועל חיפה, מי יש היום?
מכבי תל אביב,
בטישטש,
קטישטש,
קטש.
אני ברוך השם לא חי על חשבון החילונים,
אבל החילונים חיים על חשבוננו.
אנחנו נותנים את הכסף כמו כל האזרחים,
ורוב האוכלוסייה נהנית מהכספים שלנו למטרות שלהם.
ואם אנחנו מקבלים על-פי חוק את מה שמגיע,
סחטנות חרדית שנמאסת כבר.
באחת הקלטות אמרתי שאכן אני מסכים עם אלה שטוענים שהחרדים סחטנים.
בזה אני מסכים.
זה הדבר שאני מסכים מדוע.
יש תפוז,
התפוז הזה מלא מיץ.
באו השמאל,
לקחו את המיץ.
באו החרדים, התנפלו על הקליפות,
סחטו אותם, סחטו, יצא שני מיליון.
זו הסחיטה של החרדים.
אם לא היו משאירים להם את הקליפות, לא היו סוחטים,
היו באים עם קש ושותים את המיץ כמו כולם, כמו השמאל.
אבל את המיץ לא נותנים, לכן צריך לסחוט.
עד שיצא איזה מיליון, שני מיליון, אהה.
או, עכשיו אפשר להתחיל לחיות.
כמה עיוות יש בתשקורת?
כמה היא מציקה את הדברים עקום?
שאל אותי אחד בהרצאה, עיתונאי עכשיו, לפני כמה ימים ביקנעם.
שאל אותי, תגיד, למה אתם לא הולכים לצבא?
אם תהיה לדוגמה מדינת הלכה, מה יהיה?
אמרתי לו, מי אמר לך שלא יהיה?
קודם כל, אתה צריך להבין שעל פי התורה צריך שיהיה צבא.
יש הרמב״ם בעלקות מלכים, פרקים שלמים,
איך מנהלים צבא על פי תורה.
דוד המלך אין לו צבא והוא נלחם.
אבל אתה צריך להבין דבר אחד, היה גם תמיד שבט לוי.
נכון, צבא של יהודים. מי היו ראשי הצבא היהודים בכל הדורות? ראשי ישיבות, מנהיגי הדור החרדים.
מי נלחם נגד היוונים?
המכבים, מי הם היו?
חרדים.
זאת אומרת, כל מי שנלחם בכל הדורות, יהושע בן נון, משה רבנו ואחריהם,
בכל הדורות,
היו אנשים שומרי תורה ומצוות.
ומי היו החיילים?
בני הישיבות.
מי שהיה מדבר בין ישתבח לבין יוצר,
שזו עבירה, עבירה קלה אבל עבירה,
לא ראוי היה לצאת למלחמה.
אפילו הוא ירצה להתנדב, לא לוקחים אותו.
למה?
פן ימס את לבב אחיו.
אדם שיודע שיש לו חט הוא מפחד.
אדם שעשה עבירת תנועה והוא נוסע, פתאום הוא שומע משטרה, וואו, וואו, וואו, וואו.
הוא אומר, זהו, תפסו אותי.
למה? כי הוא יודע שהוא עבר עבירה.
אבל אחת שלו עשה עבירה, שיצפצפו כמה שהם רוצים, אין לו בעיה.
אדם שלא היה שומר תורה ומצוות כראוי,
לא יכול היה לשרת בצבא של היהודים.
עד כדי כך.
אבל שבט לוי מעולם לא נלחם.
אפילו במלחמת מצווה.
והרמב״ם אומר שלא רק שבט לוי,
אלא כל אדם שהבינו מדעו,
והשכיל,
ועסק בתורה,
הרי זה נתקדש קודש-קודשים, מה שקורה.
קרוי היום תורתו אומנותו והוא פטור לא פטור רק פה בצבא הגנה לישראל
פטור בכל הצבאות של העם היהודי שהם על פי התורה על פי השם
אז מה מתנפלים על קומץ קטן של בחורי ישיבות
נערי חמד
שמי שרואה רק את מראה פניהם ואת הרוך והעדנה הניסוחים עליהם
מבין שחייבים שישאר גרעין כזה של יהודים שומרי
תורה ומצוות בשביל להמשיך את הדורות הלאה,
שתהיה הוראה בישראל יוכלו להמשיך את השושלת היהודית.
אבל לפני כן, כיוון שיש פה עיתונאים אני רוצה פעם אחת להזים
את הנושא הזה שחרדים לא משרתים בצה״ל.
כל יהודי פה שהוא חרדי ומשרת בצה״ל אני מבקש ממנו לקום.
לקום, לקום, לא להתבייש.
ברוך השם, תודה רבה.
תודה רבה.
גם אני שירתי בצה״ל, ברוך השם.
גם אני.
ובכן, אחרי שקיבלנו את התורה הקדושה במחמד הר סיני,
כל מה שנשאר לנו ולגברת ששאלה שם למעלה,
מה שנשאר לנו בעצם זה להכיר אותה.
להכיר את התורה, פירושו של דבר,
לגשת לארון הספרים, להתחיל להתעניין, זה הכול.
אנשים יודעים על כל תרבות אחרת.
מלמדים בבתי ספר הכול.
רק תנ״ך לא מלמדים אותו אותנטי כלשונו וככתבו.
מלמדים אסלאם, כמו שכתוב בקוראן.
מלמדים נצרות, כמו שכתוב בברית החדשה.
מלמדים תורה עם ביקורת על המקרא.
וזאת למה?
כי לא רוצים שידעו את המקור,
בשביל שלא נהיה שומרי תורה ומצוות.
לא קמה מדינת היהודים פה בשביל להעמיד
את אותם יהודים חרדים שהיו בגלות,
שימשיכו את זה הלאה.
זאת לא הייתה הכוונה.
לכן,
רוצים שהצביון ישתנה.
לכן, ישראל רוצה שינוי.
אני יהודי ללא שינוי.
3,300 שנה ללא שינוי.
אבות אבותי ללא שינוי.
היום ישראל רוצה שינוי. למה היא רוצה שינוי?
כנראה לא היה בסדר,
לא היה ישר, היה קצת עקום קודם.
צריך ליישר, שיהיה שינוי.
מי משנה?
מי שלא היה במצב הנכון.
51 שנה ועדיין מבקשים שינוי.
ואני אומר לכם שאכן ישראל רוצה שינוי.
רוב ישראל רוצים לחזור למקורות.
בואו נראה בחור חמל.
דוד כבר הגיע, ברוך השם.
ובכן, בואו נראה בחור חמד,
ששמע קלטות,
איש מגב,
שהיה בהרצאה בבנייני האומה,
ושאל שאלות, דיבר קצת
עם תנועות ידיים ככה מתלהב, בחור נחמד.
בואו תראו קטע יהודי טיפוסי.
בכבוד.
כן, בחור.
לעמוד.
אתה יכול לשבת.
אחי, ככה.
שלום, קוראים לי עופר ישר. אני חודשיים חוזר בתשובה.
ברוך השם.
באתי לפה לשמוע את הדברים שלך, ואני מבין כמה שאתה חכם.
אבל אני רוצה להביא לך עוד הצעה אחת.
נכון שאתה, מה, כאילו, אני אשאל אותך, אני אראה אם אני צודק במה שאני אומר.
מה המטרה שלך, אמנון? שכל העם ישמע את הדברים שלך ויתחזקו. לא כאילו שעשו אותך גדול. אתה בן אדם מאוד ענב.
תיזהר, הוא בא מאחוריך.
נכון או לא, אמנון, אני צודק או לא? תענה לי רגע.
אנחנו לא... הרב אמנון, סליחה, סליחה. אל תתלהב, אל תתלהב. לא, בסדר. דבר לאט כמוני, יש זמן.
לאט, תרחיק קצת, דבר ברור לאט-לאט.
מה המטרה שלך? עכשיו אתה מחזיר בתשובה,
אני גילאתי כבר שאתה מציל נפשות, שזה דבר פי ארבע יותר יפה. למה המציל נפשך בישראל מציל עולם ומלואו?
אבל עכשיו...
שנייה, שנייה, רגע, שנייה.
חבר'ה, לא כל פעם נמחוא כפיים. כשאני אעשה ככה,
נמחוא כפיים.
אבל עכשיו, תסכים איתי,
יש לי אחות מאוד דתייה,
אבל היא שומעת אביב גפן, והיא נשארה דתייה.
עכשיו, אביב גפן הוא יהודי,
ורשום בתורה, עם ישראל אחים זה לזה.
עכשיו, זה שאתה צוחק עליו זה לא בכוונה,
אבל אני אגיד לך מה עשית עכשיו.
גרמת לו לפחד ממך בלי שהוא ידע. תראה כמה אנשים צחקו עליו.
אם אתה תתחיל לכבד את החילונים,
תראה להם את הדברים הטובים שיש בדעת, כמו שאני,
איך חזרתי בתשובה? ראיתי בהתחלה את הדברים הטובים.
ראיתי את כל העבריינים בשכונה שלי, איך הם חזרו, איך הם פיתחו על כל הכבוד שהיה להם.
אבל מה הם קיבלו? קיבלו משתת דתייה, כי הם נכנסו למשפחות טהורות.
זו התשובה שלך, אמנון. אתה עושה עבודה מאוד חשובה, תמשיך בה.
אבל תפסיק לצחוק על החילונים, זה לא יפה, למה אני הייתי חילוני,
עכשיו אני חכם, אני יודע כל מה שאתה אומר, אתה צודק.
אבל אם עכשיו יעקב אחימאיר שאומר אותך מה הוא אומר, יש לו כוח גם בתקשורת.
זו מלחמה.
אנחנו רוצים שיהיה שלום,
שכולם ישבו פה וישמעו את הדברים שלך. אתה מאוד חכם.
תראה, הם מוחאים לי כפיים, סימן שאני אמיתי.
אז רק הוא ברור.
חכה שנייה, לא באתי חס וחלילה לפגוע בך, באתי לעזור לך. אם אתה רוצה תיקח אותי איתך, אני אתן לך את הנשמה.
תראה, אני אגלה לאנשים סימנים.
שנייה, שנייה, אני חייב.
אני מגבניק,
אני שלוש שנים בכותל, רק עכשיו, לפני שאני משתחרר, חזרתי בתשובה.
אתם יודעים איפה אני אשרת?
בכותל!
סימן!
סימן אחד.
אם אנשים, זה האדם החמוד הזה עכשיו.
אם תגיד לו על זוהר ארגוב, תראה איך תחזק אותו.
זוהר ארגוב, מה היה לו?
היה לו כסף, היה לו הכול!
אבל בשביל מי הוא חושב שזה?
בזכות הקול שלו.
הוא לא...
הוא מת, נכון, התאבד.
אבל הוא השאיר פה את מי?
את מי הוא השאיר פה?
זה, את גילי.
גילי, עכשיו אתה יודע מה? היה נרקומן מקבץ נדבות, אתה יודע מה עכשיו הוא?
הוא חוזר בתשובה, מקווה שהוא יצליח.
אתה רואה?
תוציא להם את הדברים האלה, תראה להם
שבתוך החילוניות יש שכר גם.
תראה, בן אדם, בעל עסק דתי,
תראה, הוא אומר תודה, אם הוא יצליח להגיד תודה לקדוש ברוך הוא,
ייתן לו עוד, עוד, אבל שלא ישתגע, למה כסף יעבור עיני צדיקים?
אבל אם תראה בעל עסק חילוני שאומר תודה רק לעצמו,
אז אתה תראה איך הוא נופל.
אני צודק או לא?
תראה, אתה מוחא לי כפיים גם.
אני כולה חודשיים דתי, תראה איזה מתנה קיבלתי,
שכל זה פתח לי. אם תוך חודשיים קיבלת שכל כזה, אוי ואבוי, מה יהיה עוד ארבעה?
עכשיו יש לי משהו לפני שאני יושב.
באתי לפה היום לא לשמוע את הדברים שלך, אנחנו שומעים אותם בבסיס, אנחנו לא יודעים כבר שאתה חכם.
באתי לראות שאני לא טועה.
אם הייתי בא, רואה פה שתי אנשים, אחד, שתיים, הייתי אומר, בואנה, אני מסוגע.
כל אלה ש...
אני שואל, אתם מסוגעים?
אני טעיתי כשחזקתי בתשובה?
אם אימא שלי הייתה רואה אותי...
אפשר לתת לך ציצית?
בכבוד.
הוא רוצה לנצל את הערב כהזדמנות הוא מאוד מתרגש פה,
הוא אומר כך הוא מבקש סליחה מאימא שלו שעשרים ואחת שנה רצתה להחזיר אותו בתשובה ולא הצליחה.
בערב
ברוך אתה ה' אלוהינו בנוכח עולם שהחיינו וקיימנו וגאינו לזמן הזה.
ובכן, יהודים יקרים, זה אחת מהדוגמאות.
מה לא טוב לו עכשיו?
מה קרה לו?
אימא שלו מאושרת,
הוא מאושר, אנחנו מאושרים.
מה יש? מה לא טוב בזה?
מישהו הכריח אותו?
הוא בא עם טענות,
טוען את הטענות, אמר מה שהוא רוצה, הציעו לו, מוכן לקחת לבריאות.
טוב או לא טוב?
טוב או לא טוב?
טוב.
ברוך השם.
עכשיו בואו אני אראה לכם עוד אישה אחת שהצעתי לה משהו.
גם כן.
לא היה לה טוב, נהיה לה טוב.
כוחה של מצווה, תראו מה זה כוחה של מצווה. בבקשה.
הגעתי להרצאה בעקבות ניסן אחי,
שהיה לנו ויכוח קטן על כל מיני נושאים של הדעת והחזרה בתשובה וכל זה.
הוא אמר לי, תשמעי, אני שאלתי אותו את אותה שאלה ששאלתי את כבוד הרב,
והוא אמר לי, אני מוכן שתבואי איתי, ונשאל את הרב,
הוא יענה לך, מה אכפת לך לשמוע? תשמעי מה שהוא אומר.
אמרתי, אתה יודע מה, בסדר. יום אחד הלכתי לדואר,
ראיתי את הפתקים שיש הרצאה באולמי אמבר בחולון.
התקשרתי לליסן, אמרתי לה, תשמע, יש ביום,
לא זוכרת איזה יום זה היה, יש את ההרצאה, אם אתה רוצה, אני אבוא איתך.
ואז נראה, בוא נלך, נראה. באותו יום של ההרצאה לא רציתי ללכת.
התקשרתי אליו, אמרתי, הוא גר בירושלים. אמרתי לו, אם הוא לא יצא מירושלים אנחנו מבטלים את הסיפור, אנחנו לא נלך להרצאה.
התקשרתי אליו, הוא כבר היה בכניסה לחולון.
אמרתי, אין ברירה, חייבים ללכת.
מאוד התביישתי לשאול את השאלה, כאילו פחדתי וזה. בסוף שאלתי.
אני אומרת שאני רוצה שתעשה סיפור ביפו.
תראה יהודיות שלנו, שנשואות של מאה ערבים וחיות בדירות פאר,
ויש להם עשרה ושישה ילדים,
ואני, שאני נשואה כדת משה וישראל, ועושה הכול, אין לי ילדים.
איך אתה מסביר את זה שאלוהים נותנת לה ולי לא?
היא שואלת שאלה,
את גרה ביפו.
היא אומרת איך ביפו יש נשים יהודיות, רחמנא ליצלן, שנשואות לערבים,
עם שישה ועשרה ילדים וגרות בבנייני באר,
ואילו היא גרה בחולון,
והיא נשואה כדת משה וישראל, ואין לה ילדים.
תודה רבה, בואי נעשה עסק.
אני, בלי נדר,
מוכן לברך אותך פה לפני כל הציבור,
והציבור יענה עמי,
אבל אני מבקש ממך בקשה קלה קשה.
קלה קשה.
אם תהיי מוכנה, בעזרת השם יתברך,
ללכת בכיסוי ראש,
שאני אתן לה
בעזרת השם אני מקווה שיהיה לך ילדים יותר מהערביות כולם.
תנו לו לחשוב, אני רק אספר לך סיפור, לפני כמה שנים היה סמינר במרום שורש בדרך לירושלים
בסמינר הזה הייתה רבנית שהזמינה את שלושת אחיותיה עם המשפחות על חשבונה בשביל שיבואו להתחזק ביהדות
בסוף הערב הייתה התחזקות גדולה מאוד,
עשרות של אנשים שמו שם ציציות ומספר נשים שמו כיסויי ראש.
פתאום
אומרת הרבנית,
כבוד הרב, אני מבקשת ממך שתשפיע על אחותי עם מי תשים כיסויי ראש,
שתי אחיותיה נוספות ילכו בעקבותיה.
התחלתי לדבר איתה בקשר לכיסויי ראש,
שזה מחויב על פי התורה,
זה נמצא מן התורה שנאמר ופרע את ראש האישה,
זה נלמד
בספר במדבר, פרק ה', פסוק שמונה עשרה,
שבנות ישראל היו הולכות מכוסות ראש.
התחלתי להסביר לה את המעלות על פי הזוהר הקדוש,
מצד שני הסברתי מה גודל העמון ללכת בלי כיסוי ראש,
השפעתי ודיברתי ולא עזר.
לא עזר.
ניסיתי עוד פעם להסביר, לא עזר.
פתאום אומרת לי האחות הרבנית,
תדע לך שהיא עקרה, אין לה ילדים.
אמרתי לה, תשמעי,
מה את מעדיפה?
את מעדיפה שתהיה בבית שלך השכינה או השכנה?
היא אמרה, שכינה.
אמרתי, אל תעשי חשבון לשכינה.
קשה לך לשים כיסוי ראש כי את מתביישת מהחברה.
אבל תזכרי, את יכולה להחזיק
ילד ביד שיבכה.
מוכנה או לא מוכנה?
אמרה, לא מוכנה.
בינתיים, כמה נשים התרגשו מאוד והחליטו הן לקבל על עצמן כיסוי ראש, ושמו כיסוי ראש.
אחרי מספר דקות היא כבר לא יכלה,
כי היא פרצה בבכי,
ניגשה אליי ואמרה,
אני מוכנה.
אמרתי לה, בלי נדר, בעזרת השם,
אם תבטיחי לי שתלכי עם כיסוי ראש חצי שנה לא תורידי,
בעזרת השם ובלי נדר השם יזכה אותך לזרע של קיימא וכל הציבור ענה אמן חזק.
שמה את הכיסוי ראש, אחרי שבועיים אני נמצא באולם אליצור בנתניה בהרצאה, ניגש אל העדן בסוף ההרצאה, אומר לי, אתה מכיר אותי? אמרתי לו, לא.
אמר, אני בעלה של ההיא שברכת במלום שורש.
כן, מה אתה עושה פה?
אמר, ראיתי שיש הרצאה שלך פה, רדפתי אחריך עד כאן.
אני רוצה להגיד לך
שפעם ראשונה אחרי 16 וחצי שנה,
שבוע ימים אחר לי אשתי.
פעם ראשונה.
כלומר הייתי היום במעבדה,
ביקשתי לקבל תשובת דם.
מה התוצאות?
הייתי מוכן לשלם אלף דולר,
שיגידו לי עכשיו מה התוצאות.
לא הסכימו, אמרו, רק מחר.
אני לא יכול להתאפק.
באתי לפה,
תברך אותי שתהיה תשובה חיובית.
אמרתי לו, תראי, הברכה כבר נמצאת למענה.
השם יעזור, שיהיו פסורות טובות,
ותודיעו לי מחר מה קרה.
למחרת ב-14 בצהריים,
כל החבר'ה שלי במשרד רואים אותי רוקד לבד.
היא נקלטה.
ואחרי תשעה חודשים היא ילדה בת,
והם קראו לה הודיה.
ואחרי שנתיים נולד להם בן.
ברוך הוא, ברוך שמו. מה הפריד ביניו לבין הילד?
מטבחת מבן.
זה מה שהפריד.
בורא עולם אומר, אתה רוצה ממני?
אני רוצה ממך.
בוא, נותן לך ניסיון קטן,
קח דבר קטן,
ואני אתן לך דבר גדול.
אתה מוכן?
אם אתה מוכן, גם אני מוכן.
אם תפתחו לי פתח כחודו של מחט,
אני אפתח לכם כפתחו של כולם, אומר הקדוש ברוך הוא.
את רוצה, בעזרת השם, שאנחנו עוד כמה זמן ניפגש ונהיה בברית עם מקצועות האלה?
כבוד הרבנים, תסבירי להם.
כן, בעזרת השם.
אם יש נשים צדקניות שרוצות לזכות גם כן במחמד הקדוש הזה, יש שעת רצון גדולה עכשיו בשמיים.
מי שרוצה פה לשים, בעזרת השם, מתברר, זה שעת רצון גדולה עומד בשמיים.
שתבוא לכאן, תזכרו, שעת רצון גדולה.
האמת היא שלא ציפיתי לתשובה כזו, כאילו לא ציפיתי לכיסוי ראש,
אבל גם לא ידעתי שתהיה לו תשובה חותכת לשאלה הזו,
אבל כשהוא אמר לי,
כשהוא אמר לי, אם אני אהיה מוכנה לשים כיסוי ראש, אני לקחתי את זה, כאילו,
לקחתי את מה שהוא אמר נטו, כאילו כל מה שהוא אמר האמנתי שאני אעשה בלב שלם,
וכאילו חשבתי רק על זה, לא פחדתי.
ולא...
חשבתי רק על זה, אמרתי
זה הצ'ארס האחרון שלי בסיפור הזה.
תשאי מילה וחצי, אדוני היושב-ראש,
שחייבו, בקיימנו, בקיימנו ובקיימנו ובגיעו את הזמן הזה.
כמה אנחנו חייבים כולנו לברך, הכוח של כולנו גדול מאוד בשמיים.
מי שבירך ונותן לו קדושים בבנאם, יצחק, יעקב, משה ואהרון, דוד ושלמה וכל הכבדות הקדושות והתורות, הוא יברך את השם הטוב מיכל במיטה בת רבקה.
השם יזכה אותה להתפקד בזרע של קיימנו נהרם!
פיסוי ראש הזה!
השם יזכה אותה לגדל בנים ובנות לעומתו יברך ולחייאת שמים קדושה ודרה, אמן כן יהי רצון!
קודם כל יש לי להגיד דבר ראשון תודה עליהם.
היה לי מאוד כשהגעתי הבית,
לבית חילוני, בעלי חילוני.
הגעתי עם כיסוי ראש, הוא היה בהרם.
שלושה ימים הבחור לא תפקד,
ועם העידור שלי היום הוא שומר שבת,
ומתקללים, היה לי מאוד קשה, כל העולם,
מה קרה, השתגעת, מה קרה.
הרבה לא קיבלו והרבה ממש הידעדו אותי.
כל המשפחה שלי מאושרת.
קודם כל, חשוב שאני מאושרת היום.
היום שבת זה שבת, אנחנו,
לא טלוויזיה ולא חשמל ולא סידרות.
תפילות, ברכות, הכל השתנה, ממש חיים שונים, חודש של רגיעה אמיתית.
אני מציעה לכם,
תחזרו בתשובה. אין, אין דבר יותר טוב מזה.
את מעדיפה שתהיה בבית שלך השכינה או השכנה? את יכולה להחזיק ילד ביד שיבכן.
אין, אין, אין.
אין, אין, אין.
יש פה יהודי שרצה לשאול אותי שאלה, אני לא יודע אם אני אספיק להשיב לו אבל אני מוכן להזמין את
כבודו למשרדי בכל יום שירצה ונוכל לשוחח אפילו באריכות יותר משאלה אחת. אני פשוט לא רוצה להפסיד את האפקט של הערב.
כיוון שאמרו לי כאן שיש כמה יהודים שרוצים לשים ציציות,
אני אזמין אותם לכאן.
אבל לפני כן, יהודים יקרים, אני רוצה לומר לכם דבר אחד.
אנחנו יוצאים במבצע של מיליון קלטות וידאו חלוקה חינם, בעזרת השם יתברך בקרוב.
ואלה שרוצים לעזור לנו להפיץ יהדות,
אנחנו מזמינים אותם לרכוש מניה של 500 דולר ו-20 תשלומים של 25 דולר.
תהיה להם מניה בזיכוי הרבים של מיליון קלטות וידאו,
יוכלו לגשת פה לבמה ולמלא הוראת קבע.
יוזמנו,
אלה שימלאו את הוראת קבע הערב, יוזמנו לבנייני האומה,
לערב מיוחד,
שהיא הבר-מצווה של ארגון שופר,
ויש שם שולחנות ערוכים, ארצה מיוחדת, סרט בהצגת בכורה, וזמרים ואמנים שינוו את הערב,
לאלה שיזכו לרכוש מניה כאן הערב של 20 תשלומים, של 25 דולר, 500 דולר. מי שירצה ייגש לכאן, יקבל גם ברכה, ואלה שעושים ציצית ייגשו בקדמת הבמה.
בבקשה.
מי? למה עלה לחזור לתשובה?
מה פתאום?
הלוואי שהיה כזה!
אני כבר סתם לך שכל הידיעות שלי זה מהעמדנו.
כוחי אחראי שיש שונה רבה, אבל לא ככה!
אימא, הקדוש ברוך הוא יכול להגביל את עצמו.
למה להאמין במשהו אחד ולזכור את עצמו?
איפה מי שהם לא היו פה מאשר? לא היינו פה מאחורי העולם.
איפה מי שהם לא היו פה מאחורי העולם?
איפה מי שהם לא היו פה מאחורי העולם?
איפה מי שהם לא היו פה מאחורי העולם?
איפה מי שהם לא היו פה מאחורי העולם?
אני רק רוצה להזכיר בקריאה שלנו,
ובמיוחד כשישהו,
להודות אתכם לכל מדינת ישראל.
ולהגיד שאני צריך להגיד לכם שאני לא רואה כל כך כבר כשאנחנו לא רואים כל כך הרבה זמן.
האשה שהאנשים האלה,
האשה שהאנשים האלה נותנים לך את האשה שהאנשים האלה נותנים לדבר על תורה ומצוות וכל דבר אחר זה פשוט מרגיש.
ולכן אני רק אומר שכל כך שאתה רואה בכל האנשים והאנשים האלה נותנים לך את האשה שלך.
I hope that you will realize that some of them who come here are very successful in the United States and some have very difficult times here and we are working very hard to try to help people,
but thank god, they have messages from such who's of a רבונם,
someone like yourself who teaches them the love of Torah, gives them hope,
shows them that there are more important things in life and gives most important of all the feeling that someone cares
and that someone is involved and this is most important to us. Thank you so much for coming.
שלום כבוד הרב, אני בהלם... ב"ה בסוף ההרצאה שלכם ברמלה (26.11.25) ביקשתי ממכם ברכה לתינוק בן שנה שמאושפז בטיפול נמרץ ומועמד לניתוח לקוצב לב (ל"ע), הרב בירך לרפואה ואמר: 'שיצא מבית החולים מהרה!' מאז הברכה התחילה הטבה בליבו ואתמול הוא חזר הביתה ללא ניתוח, וואו תודה רבה כבוד הרב יה"ר שהשי"ת ישמור עליכם תמיד! (אמן) (רמלה - והוא יהיה פרא אדם 26.11.2025 shofar.tv/lectures/1689).
כבוד הרב היקר שליט"א תודה רבה על ברכתכם, ב"ה קיבלתי היום תשובה שנתנו לי נכות כללית לעוד שנתיים. קיבלתי על עצמי לאסוף לפחות 10 נשים לומר יחד "מזמור לתודה" ו: 'נשמת כל חי'. אם אפשר בבקשה להפיץ לינק הצטרפות לקבוצה שפתחתי במיוחד לזה. תודה רבה כבוד הרב היקר שליט"א על הכל מכל וכל.
שלום כבוד הרב, יהודי שחי בצרפת, לקחתיו לשדה התעופה, חזר היום אחרי חופשה בארץ של כמה ימים, מוסר ד"ש ומשבח את הרב הוא מאוד אוהב את הרב הבאתי לו שני דיסק און קי של הרב הוא ממש התרגש! (מאגר השו"ת הגדול בעולם shofar.tv/articles/14569).
שלום עליכם כבוד הרב שליט''א, בדיוק מה שכבוד הרב דיבר בשיעור של הבוקר ,תודה לכבוד הרב שמכוון אותנו לאמת 🤗 (🎞 מדוע מבני עשיו באים להתגייר ולא מבני ישמעאל? shofar.tv/videos/16401).
בוקר אור לרב היקר והאהוב! יישר כח עצום לאין ערוך על עוד דרשה מרתקת ועמוקה ממש - ניתוח עברו של העם היהודי בהתאמה למציאות היומית בהווה היא הרבה יותר ממדהימה בעיניי (ללא ספק אזדקק לחזור לשמוע דרשה זו עוד מספר פעמים על אף הבהירות שהרב היקר והאהוב העביר את העניין בשלימות כדרכו בקודש). כמובן שהחלק של ההתייחסות לשאלות ולבקשות הציבור היה מרגש ועינייני. מכאן, אני רוצה לאחל לרב היקר והאהוב בלב שלם ונפש חפצה בריאות ואריכות ימים ושנים שהקדוש ברוך הוא יתברך ישמור ויצליח את דרכך בכל עניין ועניין לנצח נצחים. אמן ואמן!!! (רמלה - והוא יהיה פרא אדם 26.11.2025 shofar.tv/lectures/1689).
בוקר אור ומבורך לרב היקר והאהוב! יישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת ומיוחדת כדרכך בקודש. (ועשה לי מטעמים 26.11.2025, shofar.tv/videos/18186) יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתברך ירעיף על הרב היקר והאהוב כל מילי דמיטב ושמחה לנצח. אמן ואמן!!!
מורינו ורבינו הקדוש, ב"ה מאוד הזדהתי עם השיעור "לב שבור" (shofar.tv/videos/18174) גם אני הייתי תקופה ארוכה ללא ילדים (ל"ע). מה לא ניסינו?! טיפולים, תפילות, ברכות, סגולות... עד שיום אחד הייתי לבד בבית, התחלתי להתפלל ופתאום פרצתי בבכי ללא שליטה, ממש בכי חזק מלב שבור! התחננתי לזרע קודש, והיאומן!... ב"ה אחרי כחודש קיבלתי תשובה חיובית... 🥹☺️
🌺 שלום וברכה כבוד הרב היקר! חייב לשתף מה שהיה אתמול בערב בבני ברק: יעקב ברקולי הזמין אותנו לסעודת הודיה, לא אמר על מה, הגעתי מחולון עם מאור יהודה שותפי, אמרו שמתחילים עם סרט במקרן. הסרט התחיל עם לוגו העמותה שלנו ואז המון-המון חברים ממשפחות הקהילה מודים בוידאו לנו ולעמותה על כל השנים של התמיכה והעזרה הגדולה וכו', ממש ממש יפה ומרגש מאד! ❤️ היינו ממש מופתעים, לי אישית עדיין לא נפל האסימון ושאלתי את ברקולי 'ומה עכשיו? על מה הסעודת הודיה?'... ואמרו שכל הסעודה בשבילנו ולעמותה כהכרת הטוב! כל הארגון וההשקעה להוקיר טובה לעמותה ולנו היינו בהלם, מתרגשים מאד, שמחים מאד ולא ציפינו ולא חלמנו לדבר שכזה כי אנחנו לא מחפשים 'תודה' ושבחים, רק עושים באהבה בהתנדבות לשם שמים... היו אולי 30 חברים מהקהילה בבני ברק, חלק הגיעו מירושלים כמו אלחנן, בנצי ועוד, שי קדושים ניגן, הרב שמעון רחמים דיבר דברים מרגשים ומסר שיעור (צילמנו) כולם התארגנו והביאו לנו מתנות יפות ומושקעות מאד לי, למאור ולשלומי צעירי שמתנדב איתנו, תעודות הוקרה מרגשות, טרחו במיוחד לקייטרינג עם איתן אזולאי, בקיצור הרגשנו את ההשקעה בלב שלנו בצורה בלתי רגילה, כולם שמחו ששמעו על זה וחיכו להשתתף ולהוקיר טובה, פשוט מדהים ביותר! יישר כח ענק ליעקב ברקולי ואוריאל יפת הי"ו שארגנו את רוב הדברים והזמינו את כולם, הם אמרו שהלוואי שזה יהיה מעט מן המעט ממה שכל משפחות הקהילה יכולים להחזיר טובה! תודה לכבוד הרב היקר על כל העזרה וההכוונה מתחילת הדרך שלנו והלאה, לא מובן מאליו! יהי רצון שנזכה להגדיל את מפעל החסד והצדקה עשרות מונים, שנשמח את הבנים והבנות של הקב"ה ובזכות הצדקה נזכה לגאולה השלמה ברחמים בחיינו בימינו אמן ואמן! ארז ומאור, עמותת בצדקה תכונני (לכתבה הגדה של פסח מבית בצדקה תכונני shofar.tv/articles/15376).
כבוד הרב שלום שבוע טוב🌹קודם כל אני מודה לרב על הכל, אתמול בכניסת שבת בלחץ ב"ה בירכת את אימי, תודה. ביקשתי בנרות שבת שהשי"ת יתן לי סימן בתהילים שלא אדאג שקשור למילה של 'שופר' שאמא שלי תבריא בזכותך, ויצא לי תהילים (מז, ו) "עָלָה אֱלֹהִים בִּתְרוּעָה ה' בְּקוֹל שׁוֹפָר" ושמחתי ובכיתי שבזכותך אמא שלי תבריא . וב"ה השי"ת שומע בקולך כל כך. אמא שלי בדקה לחץ דם ויצא לה 167 ואחרי שעה בערך בדקה שוב ולפני אמרה: 'בזכות הרב אמנון יצחק יעבור לי!' הלחץ דם ירד ל144 תודה כבוד הרב. 🙂🙂 רציתי לפרסם את זה.
כל כך מודה לה' יתברך ולעוסקים במלאכה של אפלקצית הרב אמנון יצחק ללא ההפסקה, אין... ב"ה ממש לטהר את הלב והשכל מכל הטומאות שבעולם ומעניק שמחה ושלוות נפש לשמוע את הרב הקדוש הצדיק הפרוש והגאון שלנו (לכתבה shofar.tv/articles/15403 להורדה play.google.com/store/apps/details?id=tv.shofar.nonstop&pli=1).