מטרת הניסים והתפילות | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 19.04.2022, שעה: 21:01
נציב יום: רפואה שלימה למיכאל בן סימה מהרה.
תוכן ענינים; 'מטרת הניסים והנפלאות'. / 'הגדה של פסח' - 'שיח שפתותינו'; / למה עונשו של בלעם הרשע קל מיסוריו של איוב? / יותר קשה לסתום את הפה מלהשרף באש!
'מטרת הניסים והנפלאות'.
" וּפַרְעֹה הִקְרִיב וַיִּשְׂאוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת עֵינֵיהֶם וְהִנֵּה מִצְרַיִם נֹסֵעַ אַחֲרֵיהֶם וַיִּירְאוּ מְאֹד וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל ה'" (שמות יד י)
מה זה וּפַרְעֹה הִקְרִיב? - הִקְרִיב את ישראל לתשובה שעשו, באותה שעה היו עומדים ולא יודעים מה לעשות והיה הים סוגר והשונא רודף והחיות מן המדבר, כיון שראו ישראל שהם מוקפים משלוש (3) רוחות תלו עיניהם לאביהם שבשמים וצעקו להקב"ה! שנאמר: "וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל ה'" ולמה עשה הקב"ה להם כך? אלא שהיה הקב"ה מתאווה לתפילתם! כל מה שהקב"ה סגר עליהם את הים והקיף אותם מכל הצדדים ומצרים רודף אחריהם, כל זה בשביל שיישאו עיניהם אל ה' ויתפללו אליו.
אמר ר' יהושע בן לוי: 'משל למה הדבר דומה? למלך שהיה בא בדרך
והיתה בת מלכים צועקת: 'בבקשה ממך! הצילני מיד הליסטים'
שמע המלך והצילה, לאחר ימים בקש לשא אותה לאשה היה מתאווה שתדבר עמו ולא היתה רוצה, מה עשה המלך? גירה בה את הליסטים כדי שתצעק וישמע המלך, כיון שבאו עליה ליסטים התחילה צועקת שוב למלך,
אמר לה המלך: 'לכך הייתי מתאווה לשמוע את קולך!'
כך ישראל כשהיו במצרים התחילו צועקים, התחיל הקב"ה מוציאן והיה הקב"ה מבקש לשמוע את קולם פעם אחרת ולא היו רוצים, מה עשה? גירה לפרעה לרדוף אחריהם שנאמר: "וּפַרְעֹה הִקְרִיב" מיד: "וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל ה'"
באותה שעה אמר הקב"ה: 'לכך הייתי מבקש, לשמוע את קולכם!'
ועל זה כתוב: "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" (שיר השירים ב יד).
מפה לומדים יסוד גדול: כל ענין הניסים, תמיד אנחנו רגילים להבין: שהתכלית של קריעת ים סוף - זה הנס עצמו! שאנחנו נראה: שהקב"ה עושה ניסים לעם ישראל זה התכלית, מה התכלית? להביא אותם לים, לעשות נס גדול, לגזור את הים לגזרים והתכלית: זה לעשות את הנס! ככה אנחנו מבינים וזה כאילו בשביל לחזק אצלנו את האמונה, כי אנחנו רואים גילוים כאלה מדהימים! שה' קורע את הים ועושה לנו תקרה ונותן לנו פירות ואז רואים: שהבורא הוא שליט בעולמו ועושה בו כחפצו...
אבל מדברי חכמים אלה מתברר לנו משהו אחר! העיקר והתכלית והמכוון בכל קריעת ים סוף: זה היה להקיף אותם מארבע (4) רוחות כמעט שלא יהיה להם מנוס ומפלט בטבע, כדי שיצעקו אל ה'! זה התכלית של הנס. ולמה הקב"ה עושה כן? כי הוא מתאווה לתפילתן.
תכלית הנס: זה לשמוע את קולם של ישראל, "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" הנס הוא טפל בטפלים לגבי התכלית "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" אני רוצה שתהיו מחוברים אלי, תפנו אלי, תבקשו ממני, תדעו: שרק ממני אפשר לקבל הכל כולל ישועות! לפנות אלי, שום גורם אחר.
המדרש אומר: "יוֹנָתִי בְּחַגְוֵי הַסֶּלַע" – 'תנא דבי ר' ישמעאל: 'בשעה שיצאו ישראל ממצרים, למה הדבר דומה? ליונה שברחה מן הנץ ונכנסה לנקיק הסלע ושמה מצאה נחש מקנן ולא היתה יכולה להכנס כי הנחש מקנן, לחזור אחורה לא יכולה כי הנץ עומד בחוץ, מה עשתה היונה? התחילה צווחת ומטפחת בכנפיה, כדי שישמע בעל השובך ויציל אותה!
כך היו ישראל דומים על הים, מה עשו? "וַיִּירְאוּ מְאֹד וַיִּצְעֲקוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶל ה'".
עוד פעם משל; משל למלך שהיתה לו בת יחידה והיה מתאווה לשמוע שיחתה, מה עשה? רמז לעבדיו ונפלו לה פתאום כליסטים והתחילה צווחת: 'אבא! אבא, הצילני!!'
אמר לה: 'אילו לא עשיתי לך כך לא היית צווחת ואומרת: 'אבא הצילני!'
כך כשהיו ישראל במצרים התחילו צועקים ותולים עיניהם להקב"ה, שמע הקב"ה תפילתן והיה מתאווה לשמוע קולן הלאה ולא היו רוצים, מה עשה הקב"ה? חיזק את לבו של פרעה שירדוף אחריהם וכיון שראו אותם, תלו עיניהם בקב"ה והחלו צועקים, כיון ששמע כך הקב"ה אמר להם: 'אילולא שעשיתי לכם כן לא הייתי שומע את קולכם'.
מה אני אומר לכם כל הזמן? לא נצא מהבְּרוֹךְ הזה של 'הסדר העולמי החדש' - עד שנצעק! אתם לא מבינים את זה, עד שנצעק, הקב"ה מחכה: שנצעק, לא נצעק הוא יסגור עלינו, יסגור-יסגור, עד שנצעק - בנתיים נסבול, אבל אם נצעק
ונגיד: 'אנחנו בידיים שלך, רק אתה יכול להושיענו!'
אז אין לו בעיה להקב"ה הוא עושה אותות ומופתים, אבל למה הוא עושה אותם? בשביל שנצעק.
אבל לא היו רוצים עד קריעת ים סוף, עד שלא היו סגורים ומוקפים מכל הרוחות לא יצא מזה "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" אבל כשהיו סגורים ומסוגרים מכל הצדדים בלי מנוס ומפלט והיו רק במצב של נס! אי אפשר לצאת ממצב כזה רק בנס, אז התחילו צועקים וזה היה התכלית של כל קריעת ים סוף: 'אילולא עשיתי לכם כן לא שמעתי את קולכם' ומה ביקש הקב"ה? לשמוע את קולם, כל מה שביקש הקב"ה לשמוע את קולם. אם ביציאת מצרים היו מדברים אתו, צועקים אליו, פונים אליו, מודים לו, משבחים וכו' אז לא היה צריך את הניסים ולא הבריחה ולא הרדיפה ולא פרעה ולא מצרים ולא כלום.
אבל כשלא צועקים, אז הקב"ה אומר: 'אבל אני רוצה לשמוע את קולכם! לא שומע? אני אשמע, אני אשמע, אתם תצעקו...'
אז יוצא לנו מזה כלל גדול ויסוד של הניסים כולם: שכל עיקר תכלית וכוונת הניסים זה לא הנס עצמו, אלא שיצעקו! במה שהם סגורים ומוקפים מכל הצדים בלי שום מוצא זה רק כדי שיתלו עיניהם להקב"ה!! ומזה אנחנו מבינים את המהלך של הניסים, הקב"ה דואג להקיף אותנו מכל הצדדים - שלא יהיה לנו שום דרך הצלה על פי טבע ואז שאנחנו צועקים הוא יעשה את הנס, אבל אם נהיה חכמים לא נצטרך להיות סגורים ומוקפים ונוכל לחיות כמו שצריך...
את אברהם אבינו הציל הקב"ה מתוך כבשן האש! למה צריך היה להציל אותו מתוך כבשן האש? למה צריך להכניס אותו לכבשן האש? אתה רוצה להציל אותו מהגזרה של נמרוד - תטיס אותו! למה את מנשה יכולת להטיס מהדוד (של נבוכדנצר בבבל) ישר לירושלים, מה הבעיה? למה צריך להכניס אותו לכבשן ואז להציל אותו, יכול לעשות נס שלא יכנס לכבשן, בכלל לא יכנס, תדחפו-תדחפו לא זז! כמו הפר של אליהו, כולם רצו לדחוף אותו - לא זז, לא זז, מרתק אותו לרצפה, אי אפשר להזיז! מה בעיה? אם כל מסגר יכול לרתך ולחבר מה הבעיה להקב"ה, בלי אלקטרודה, יכול לחבר את מי שהוא רוצה...
מספרים על ר' משה מרדכי שרעבי שאחד גנב לו את הארנק פעם בשוק, אז הוא אמר 'שם' ויבש אותו, תקע אותו באמצע הרחוב אי אפשר להזיז אותו, עד שהוא בא ושחרר אותו, אין לקב"ה בעיה! אם מקובל אמתי יודע לעשות את זה, הקב"ה לא יכול לעשות?! אז למה צריך להכניס אותו לכבשן?
אלא מה, עיקר ותכלית הכוונה בנס זה לסגור את האדם מכל הצדדים, כבשן האש - זה דבר עמוק כן, זה תנור כזה עמוק שזורקים לבפנים וזה שבעת אלפים (7,000) מעלות! וחביבי איך תעלה? אין סולם! אין לעלות, אין שום דבר. אז מוקף מכל הצדדים שוללים ממנו כל עצה בטבע אין אפשרות לצאת,
ואז צווחים: 'אבא-אבא! הצילני!!'
וזה עיקר הכוונה בנס: ה' מתאווה לקולם של בניו, אז כל הזריקה של אברהם לתוך כבשן האש, שהוא יצעק לאבא.
הרי מה שהקב"ה עשה את האבות והאמהות עקורים - בשביל שהוא מתאווה לתפילתם, אז הקב"ה תשעים (90) שנה נותן לשרה אמנו להתפלל! למה? הוא מתאווה לתפילתם, "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ".
חנה, תשע עשרה וחצי (19.5) שנה! מה, הוא לא יכול לתת לה אחרי תשע עשרה (19) חודש?! למה צריך תשע עשרה שנה?! - מתאווה לתפילתם. הקב"ה מתאווה: 'תתפללו אלי!'
לפי זה גם יתבהר מה שאמרו חכמים (ברכות י) על חזקיה המלך,
בא הנביא ישעיה מודיע לו: "כִּי מֵת אַתָּה וְלֹא תִחְיֶה" (מלכים-ב כ א) – 'לא בעוה"ז ולא לעוה"ב!' מה כתוב? "וַיַּסֵּב חִזְקִיָּהוּ פָּנָיו אֶל הַקִּיר" (ישעיה לח ב)
ואמר לו: 'כלה נבואתך וצא! כך מקובלני מבית אבי אבא: 'שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם - אל ימנע עצמו מן הרחמים!'
מה זה אומר? אם חרב כבר נמצאת על הצוואר של בן אדם היא כל כך דקה, אתם ראיתם שחיטה איך שוחטים פר, שור, עושים אחת-שתים (1-2) 'הלכה והובאה' וזהו ואין שור, עם כל הכוח שלו, טון וחצי, שתי טון (1,500-2,000) - לא יכול לעשות כלום! אז אפילו יש חרב חדה על צווארו של אדם שמה זה צוואר, לא של פר, לא של שור, כלום, זה עור דק...! - יש עוד זמן: 'אל ימנע עצמו מן הרחמים' אתה עוד יכול לבקש מהקב"ה והכל בסדר.
נתנו למשה רבנו מכה עם חרב בצוואר - והפך להיות שיש! ולא רק זה, החרב חתכה את החותכים, יש לו בעיה להקב"ה?! אין לו בעיה! אבל הוא רוצה לשמוע "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" אני רוצה שתפנו אלי שתבינו: שרק אני המציל! אין שום עצה בטבע, רק אני.
ואז חזקיה אמר לישעיה: 'מקובלני מבית אבי אבא, מדוד המלך: 'אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם - אל יתיאש מן הרחמים!'
איך מבינים את זה? נו, תסבירו, איך מבינים? הנביא בא בשם ה', ישעיה הנביא בא בשם ה' – נבואה: "כִּי מֵת אַתָּה וְלֹא תִחְיֶה" נו, "כִּי מֵת אַתָּה וְלֹא תִחְיֶה" איך מבינים את זה? איזה מקום יש לתפילה אם הנביא בא בשם ה' ואומר נבואה בשם ה'?!
אבל לפי מה שהסברנו עכשיו זה ברור: החרב חדה זה שסוגרים אותו מכל צד, זה שבאים ואומרים לו: 'אין לך מפלט, כי ה' שלח אותי לומר לך: "כִּי מֵת אַתָּה וְלֹא תִחְיֶה" זה רק בשביל "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" - לא להתייאש מהרחמים! זהו, זה המכוון. ובאמת כל נבואה שהיא לרעה - יכולה להשתנות, נבואה לטובה - לא משתנה, נבואה רעה: "כִּי מֵת אַתָּה וְלֹא תִחְיֶה" יכולה להשתנות, תצעק, אתה יכול לבטל את הגזירה, אל תמנע מן הרחמים, עדין אפשר לפנות להקב"ה.
מפה אנחנו יכולים להבין את כל המצב שלנו עכשיו בגלות! אנחנו בגלות, יש גלות השכינה וכל הגזירות שנופלות עלינו חֲדָשִׁים לַבְּקָרִים ומצמצמים את אורחות חיינו ואת החירות וגוזרים גזרות של רשעים - שלא היו בכל הדורות! עכשיו פרסם עיתון 'הטיימס' - ימח שמם וזכרם! 'שצריך לעקור את הא-לקים מהעולם!' זהו, הוא אכזרי ח"ו - ימח שמם! והרחמים - זה השטן, מהפכים הכל ואומרים: 'צריך להפסיק בבתי ספר ללמד: 'שיש א-לקים!' ונגמר הסיפור,
וכך כתוב: שבגוג ומגוג הם קודם יזדווגו לפטרונם של ישראל ואח"כ לישראל! קודם יצאו נגד האמונה ויכחישו את האלוקות ואח"כ הם יפגעו בישראל ויבואו כולם נגדנו והנה זה הולך ונסגר יום-יום, כל מה שאמרתי מתחילת השקורונה הכל מתקיים, דבר-דבר דבר-דבר הכל.
אז המאמר הזה שאנחנו לומדים עכשיו מלמד אותנו כל מצב הגלות עכשיו וכל הגזירות שנופלות עלינו: כי כל ענין הגלות - זה מצב של חרב חדה, מה אתה יכול לעשות? עשו חוק: שאתה חייב ככה, עשו חוק שאתה חייב ככה, עשו חוק שאתה חייב ככה ואם לא – קנס! ואם לא זה ואם לא – מאסר! ואם זה... מה אתה יכול לעשות?!
"לְיַעֲקֹב סְבִיבָיו צָרָיו" (איכה א יז) "לְיַעֲקֹב סְבִיבָיו צָרָיו" אנחנו מוקפים צרים, אתם רואים כל מקום אפילו בתוך הארץ! בכל מקום יש צרים וצרות ומה עושה הקב"ה? סוגר אותנו מכל רוח וזה ממש: "סַבּוּנִי גַם סְבָבוּנִי בְּשֵׁם ה' כִּי אֲמִילַם" (תהלים קיח יא) מה התכלית של סַבּוּנִי? בשביל: "בְּשֵׁם ה' כִּי אֲמִילַם" הקב"ה מתאווה לתפילותינו "מִן הַמֵּצַר קָרָאתִי יָּ-הּ עָנָנִי בַמֶּרְחָב יָ-הּ" (תהלים קיח ה) אין בעיה! אני אַצֵר עליך, אתה תהיה במיצר ואם מִן הַמֵּצַר אתה תקרא לה' - הוא יענה לך בַמֶּרְחָב! הוא יפתח לך את הכל, אין שום בעיה, רק הוא מחפש לשמוע "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ".
בשעת חרום זו שאנו נמצאים כעת בישראל, במבול של גזירות תלוי על ראשֵׁי... לא נאמר מי ועלול להיות משפט קשה!
כתוב: שאם זה: "בְּעִתָּהּ" (ישעיה ס כב) - אז יהיה דין קשה! אם זה יהיה: "אֲחִישֶׁנָּה" - זה יהיה דין רפה, אבל אנחנו לא בדרך כנראה ל: אֲחִישֶׁנָּה, אז אם יהיה דין קשה אנחנו נאמר להרים מרוב הצרות שיהיו... נאמר להרים: 'כסונו!' ונאמר לגבעות: 'נפלו עלינו!' עדיף שיפלו עלינו גבעות ממה שכל הפצצות והטילים והגרעין והמימן והפיסטוקים והכל... עדיף!
ואז מגיעים למצב שכלו כל הקיצים! כן יש לנו 'קדימון' עכשיו באוקראינה שמעצמה יוצאת נגד מדינה שהיא לא ערוכה למלחמה ונלחמת כמו שאומרים בידיים! לעומת רוסיה, מצד אחד (1) ה' משפיל את פוטין שהוא לא מצליח להגיע למה שהוא רצה, מצד שני (2) מתים אלפים ורבבות מהאוקראינים שהתעללו ביהודים בזמן השואה והקב"ה 'סוגר פינות' ועכשיו הם אמרו להם: 'אם לא יתפנו מעיר אחת (1) אז הם הולכים להפציץ אותה, לא ישאירו אפילו אבן אחת!' ואין בעיה עם כל הפצצות הגדולות שיש וזה... והם עכשיו אמרו שהם גם יפעילו: 'אטום טקטי' לא אטום גדול-גדול-גדול משהו קומפקטי שיכול לחסל עיר!!! פצצה אחת (1) עיר קטנה, שלום, להתראות... אז זה הקדימון כן, זה קדימון, כי הם רואים שבנשק קונבנציונאלי הם לא מצליחים כל כך לגמור את המלחמה כבר שבועות! חשבו: 'שלושה-ארבעה (3-4) ימים כמו שהיה בקרין כמו שהיה בגאורגיה ונגמר...' וה' משפיל אותם.
ואנחנו לאט-לאט מסתכסכים עם רוסיה וקצת עם ירדן עכשיו ומדליקים את כל המזרח התיכון עכשיו כאילו אל אקצ'ה, אל אקצ'ה וכמו שאומרים בדרך לחרבו דרבו... מה ה' רוצה? שנהיה סגורים! ואז אם נבין: 'שאפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם - אל ימנע עצמנו מן הרחמים!' ויבקש מהקב"ה ומה ה' מחכה? "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" אם אני אשמע את קולך - אין שום בעיה! רק תשמיעיני.
הנה! שומעים פה שירים (חול המועד פסח...) וזה הכל טוב ויפה, למה אתם לא יודעים לשיר לי שירים? למה אתם לא מפללים אלי, למה אתם לא מבקשים ממני, למה אתם פונים לבשר ודם?! למה בברכת המזון אתם אומרים: 'וְאַל תָצְרִיכֵנוּ לִידֵי מַתְנַת בָּשָׂר וָדָם וְלֹא לִידֵי הַלְוָאָתָם' ולא לזה... אַה! וכסף אתם יודעים: 'לא רוצה לבקש מאף אחד!' ושאר הדברים, אומרים: "רְפָאֵנִי ה' וְאֵרָפֵא הוֹשִׁיעֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה" (ירמיהו יז, יד) מי שמבין מה הוא אומר, לכאורה לא צריך ללכת לרופא! לכאורה, רְפָאֵנִי אז אני ארפא, הוֹשִׁיעֵנִי אז אני אושעה: 'כִּי אֵל רוֹפֵא נֶאֱמָן וְרַחֲמָן אָתָּה!' מי יש עוד?
יש רופאים כאלה? כל הרופאים היום בחזקת: 'רוצחים!' למה? הם עובדים 'לפי פרוטוקולים' ובפרוטוקול נותנים תרופות שממיתות כמו רמדסיביר ואחרות ומגבירים קצת מורפיום וחונקים את הבן אדם, הוא לא יכול לנשום טוב בתוך מכונת הנשמה ואז יודעים להודיע למשפחה: 'נשארו לו כמה שעות, תבואו להפרד...!'
מה, אתם נביאים?! איך אתם יודעים, הם 'דאגו' שעוד כמה שעות צריך להפרד, צריך לפנות מיטות, יש פרוטוקול... אם זה אדם מבוגר וזה והוא לא אתה יודע, לא חיוני, רק חי על 'ביטוח לאומי' וזה... אז ילך להקב"ה שמה, יפרנס אותו, הוא ידאג לו, אבל פה אנחנו צריכים לשחרר קצת. ככה מתפרסם בכל העולם היום דו"חות, מה עשו בשקורונה בידיעה! בידיעה!!
אז רואים: שיש סכנה! אני מתכוון ב'רופא חולים' שהקב"ה רופא חולים מבתי חולים, איך הוא רופא חולים? מבתי חולים! אם הם לא נכנסים לבתי חולים - הוא רופא חולים, עם רופאים - לא בטוח שאפשר להרפא היום!! בפרט לפי הפרוטוקולים - בעיה, מי שמבין בזה יודע בדיוק מה אני מדבר, זה צרות צרורות!! מה עושים? "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" צריך להתפלל להקב"ה, אם מתפללים להקב"ה - הקב"ה יכול להושיע! זה המאמר.
'הגדה של פסח' - 'שיח שפתותינו';
עכשיו נגע בעוד צד, יש 'הגדה של פסח' שהוציאו 'שיח שפתותינו' עם כל מיני ביאורים וחידושים של הרב קנייבסקי מנוחתו עדן ובין הדברים... היתה גזירה של פרעה: "הָבָה נִתְחַכְּמָה לוֹ" (שמות א י) והגמרא (סוטה) אומרת: 'שהיו שלושה (3) באותה עצה; בלעם, איוב ויתרו והגמרא אומרת שבלעם שיעץ – נהרג! איוב ששתק - נדון בייסורים!! ויתרו שברח - זכו מבני בניו שישבו בלשכת הגזית' ובעץ יוסף הביא בשם יפה תואר: 'שקבלה היתה בידם שכך היה' שלושה יועצים; בלעם, יתרו ואיוב, בלעם יעץ ונהרג בחרב, איוב שתק ונידון בייסורים ויתרו ברח ומבני בניו ישבו בלשכת הגזית, קבלה היתה בידם.
אומר הרב קנייבסקי: 'יש לומר שז"ל דרשו את כל זה מהפסוקים, כלל גדול ביד חז"ל: 'ילמד סתום מהמפורש' אם הפסוק אמר משהו במפורש, אני יכול ללמוד ממה שמפורש מה שסתום. והנה הוא מתחיל לבאר: "וַיֹּאמֶר אֶל עַמּוֹ" (שמות א ט) פרעה אומר לעם שלו: "וַיֹּאמֶר אֶל עַמּוֹ הִנֵּה עַם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל רַב וְעָצוּם מִמֶּנּוּ: הָבָה נִתְחַכְּמָה לוֹ פֶּן יִרְבֶּה וְהָיָה כִּי תִקְרֶאנָה מִלְחָמָה וְנוֹסַף גַּם הוּא עַל שֹׂנְאֵינוּ וְנִלְחַם בָּנוּ וְעָלָה מִן הָאָרֶץ" (שמות א ט-י)
אומר הרב: "וַיֹּאמֶר אֶל עַמּוֹ" על כורחך אין הכוונה שהוא אסף את כל העם ואמר אליהם, - הרי הם מליונים! היום יש שמונים-תשעים מיליון (80-90,000,000) במצרים! כמה היו אז, נגיד אפילו חצי, מה, אז הוא אסף את כולם למקום אחד (1) "וַיֹּאמֶר אֶל עַמּוֹ" מה, הוא אמר ברדיו?! לא היה רדיו וזה לא דרך המלך להגיד לכל העם, כאילו מה אתה מתנצל, מסביר להם, שואל עצות מהם, מה, מה, מה זה "וַיֹּאמֶר אֶל עַמּוֹ"?
אלא הכוונה ליועציו שהם המיצגים של עמו והם אומרים מה העם אומר והם מחזירים לעם את מה שהמלך אומר וכן הלאה.
ומצינו שאיוב ובלעם היו מעבדי פרעה, איפה מצינו בפסוקים שאיוב ובלעם היו מהעבדים שלו? כתוב בפסוק: "הַיָּרֵא אֶת דְּבַר ה' מֵעַבְדֵי פַּרְעֹה" (שמות ט כ) מי זה הַיָּרֵא, בה' הידיעה הַיָּרֵא אחד ידוע ומפורסם הַיָּרֵא? זה שהעיד עליו הקב"ה, הוא העיד על איוב: 'שהוא ירא שמים!' – 'היש כְּעַבְדִּי אִיּוֹב?!' זה איוב שכתוב בו: "אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱלֹהִים וְסָר מֵרָע" (איוב א ח) זה הַיָּרֵא, הוא "הֵנִיס אֶת עֲבָדָיו וְאֶת מִקְנֵהוּ אֶל הַבָּתִּים" מפני מכת ברד, הוא הַיָּרֵא. אז מה שמענו? הַיָּרֵא מעבדיו, אז הוא היה עבד של פרעה, איפה הוא היה? במצרים והוא היה עבד של פרעה.
בהמשך כתוב: "וַאֲשֶׁר לֹא שָׂם לִבּוֹ אֶל דְּבַר ה'" (שמות ט כא) מי זה? זה בלעם, למה? מצינו שהוא לא שָׂם לִבּוֹ אֶל ה', כשה' אמר לו: "לֹא תֵלֵךְ עִמָּהֶם" (במדבר כב יב) והוא הלך אתם, אז הוא לֹא שָׂם את לִבּוֹ, זה שלא שָׂם כתוב על אחד (1) זה בלעם, גם הוא מעבדיו. אז יש לנו בפסוקים ששניהם היו מעבדיו. וגם תרגום יונתן בן עוזיאל אומר על הראשון הַיָּרֵא כותב: זה איוב. ועל השני וַאֲשֶׁר לֹא שָׂם הוא אומר: זה בלעם.
ביתרו מצינו שאמר: "עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי גָדוֹל ה' מִכָּל הָאֱלֹהִים כִּי בַדָּבָר אֲשֶׁר זָדוּ עֲלֵיהֶם" (שמות יח יא) אם הוא אומר: "עַתָּה יָדַעְתִּי" מאיפה אתה יודע? אם זה שמועה זה לא ידיעה, אם זה שמועה - זה לא ידיעה, אבל הוא אומר: "עַתָּה יָדַעְתִּי" משמע שהוא בעצמו ידע, איך הוא ידע? כי הוא היה באותה עצה! 'שלושה היו באותה עצה; בלעם, איוב ויתרו' "כִּי בַדָּבָר אֲשֶׁר זָדוּ עֲלֵיהֶם" מה הם זָדוּ? מה היתה התוכנית: "הָבָה נִתְחַכְּמָה לוֹ" - לשקע את הילדים ביאור! ומה עשה ה'? - שקע את מצרים בים סוף! "עַתָּה יָדַעְתִּי" כי אני הייתי שמה "כִּי בַדָּבָר אֲשֶׁר זָדוּ עֲלֵיהֶם" לכן אני יודע: "כִּי גָדוֹל ה' מִכָּל הָאֱלֹהִים" שהוא משלם 'מידה כנגד מידה' וזה אני יודע! כי אני יודע מה היתה הכוונה, אני שמעתי את העצה של הָבָה נִתְחַכְּמָה, אז מהפסוק הזה יודעים שהוא היה באותה עצה גם כן.
ודבר נוסף, מה הוא עושה במדין? מה הוא עושה במדין? הרי משה הלך אליו, הגיע אליו, מה הוא עושה? אם הוא היה יועץ של פרעה, מה הוא עושה עכשיו במדין? אלא שהוא ברח! ואיך משה לא פחד להשאר אצלו? כי הוא ידע: שהוא מתנגד לפרעה והוא לא יסגיר אותו! אז זה ראיה: שהוא ברח.
עכשיו ואם יתרו זכה שמשה רבנו יהיה החתן שלו – משמע: שיש לו זכויות! כן, הוא היה איש אמת, אם הוא לא היה איש אמת, אז הוא לא יכול להתחבר למשה, כי: 'משה אמת ותורתו אמת' ואם הוא לא איש אמת הוא לא יכול להתחבר אליו, איך הוא היה איש אמת? הוא ויתר על הכבוד! על השררה, על הכסף, בתור יועץ של המלך הכי גדול בעולם והוא ברח.
אח"כ ראינו: כשהוא גם גילה שכל העבודה זרה זה חרטא ברטא, אז הוא בעט בהם, ביסר בהם! ואפילו שיצאו נגדו וביזו אותו וזרקו את הבנות שלו לבאר - הוא לא חזר בו! כי אם זה שקר - זה שקר.
- 'אבל אתה מתפרנס מזה! מה, תפסיד את המקצוע?! אתה אפיפיור! מה תפסיד את הכל?!'
- 'כן'.
הוא היה אמיתי, אז הוא זכה לחתן כזה אמיתי, אמת נדבקת עם אמת ולכן יתרו לא הסכים לעצה וברח.
ומאיפה יש לנו דיוק גם בפסוקים? כתוב עליו: "אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱ-לֹקִים וְסָר מֵרָע" לא כתוב שהוא גם עושה טוב, רק וְסָר מֵרָע, אַה להרוג את כל הילדים בתוך היאור?! - הוא סר מֵרָע, ברח משם, אבל הוא עשה טוב, הוא לא צעק! הוא לא מחה, הוא לא הפגין... ברח. בשביל זה הוא צעק מהיסורים: 'מה יכולתי לעשות?! הם היו שנים (2) עלי! מה אני יכול לעשות...'
איוב, איוב לא צעק - קיבל יסורים, אבל הוא רק סר מֵרָע ועל כורחנו שהוא שתק, כי אם הוא רק סר מֵרָע, אז הוא לא פעל לעשות פעולות טובות למנוע את הגזירה וגם זה שהוא נענש ביסורים, הרי הקב"ה לא עושה דין בלא דין ואם הוא היה מהיועצים שיועץ גם לעשות את זה, לא היה מספיק לו היסורים, לא היה מספיק היסורים!
ועוד, היועץ שנשאר לנו זה היה בלעם, כי בסוף ראינו: שהוא שונא ישראל! שנתן את העצה: 'להחטיא אותם בבנות מדין' - וגם הוא נהרג! אז הסברא שהוא היה היועץ ולכן הוא מת, אז הנה מהפסוקים אפשר להוכיח את כל הסיפור על שלושת היועצים של פרעה, מה כל אחד היה תפקידו וכו' גם בלי הקבלה שקיבלו חכמים איש מפי איש.
למה עונשו של בלעם הרשע קל מיסוריו של איוב?
עכשיו יש שאלה יפה! בלעם היה הרשע מכולם והוא יעץ את העצה הרעה: 'להרוג אותם!' אז הוא נהרג, אבל העונש שלו יותר קל מאיוב, שהרי איוב סבל יסורים קשים ביותר! 'יסורי איוב!!' אין אין תיאור של ייסורים יותר קשים משל איוב, יסורי איוב, אבל אם איוב היה: "אִישׁ תָּם וְיָשָׁר יְרֵא אֱ-לֹקִים וְסָר מֵרָע" למה הוא צריך להתייסר כל כך, שנה שלימה! עשרה (10) ילדים מתו ביום אחד (1)! נהיה עני לגמרי!! מעשירות מופלגת ושחין בכל הגוף - יסורי תופת!! וזה קיבל דקירה אחת (1) ושלום ומת, כמה זמן זה לקח? חצי דקה, מה ההגיון? מה יש ללמוד מזה? מה יש ללמוד מזה? איפה הצדק? איפה קו היושר?
(מה, מעלה של החיים)
כדאי לעבור יסורי איוב ולהשאר בחיים ולא למות מיתה תכופה כמו בלעם!
מה קרה רגע אחרי? איפה בלעם עד עכשיו? בשכבת זרע רותחת! אלפי שנים!! זה שמתים בשניה או שהוא מת 'מיתת נשיקה' הוא לא קם, מיתת נשיקה קוראים לזה, איזה נשיקה ואיזה בטיח, מה עכשיו הולך? מה אחרי?! ואיפה איוב היום - במקומות העליונים! אבל כדאי לעבור את כל היסורים ולהשאר חי, חוץ מזה שהם מכפרים וחוץ מזה שהם מטים את הכף...
יש לנו פסוק מפורש! שדרשנו עליו כבר דרשה שלימה: "מַה יִּתְאוֹנֵן אָדָם חָי גֶּבֶר עַל חֲטָאָיו" (איכה ג לט) מַה יִּתְאוֹנֵן אָדָם חָי, נגיד אחד חי, הורידו לו עין, יש לו מה להתאונן? לא, אתה חי. ואם יורידו לו עוד עין? - חי. ואם יתלשו לו את שתי (2) האוזנים? הוא עדין חי. ואם יורידו לו את האף? הוא חי-חי. ישברו לו את השינים, הוא עוד חי. ישברו לו את הלסת, הוא עוד חי. מורידים לו את הידים ואת הרגלים, הוא עדין חי. לוקחים לו ריאה וכליה ואת המרה ומקצרים לו את התוספתן והמעי הגס והקטן ומה שהוא רוצה הוא עדין חי. מַה יִּתְאוֹנֵן? מה אתה מתאונן? אתה חי או לא חי, מַה יִּתְאוֹנֵן אָדָם חָי? על מה כן יִּתְאוֹנֵן? גֶּבֶר עַל חֲטָאָיו, זה יִּתְאוֹנֵן, כי חטאים זה לא עושה כאבים... הפוך! יש תענוגים אולי, הוא לא מתאונן ועל זה צריך להתאונן, כי תראה מה קרה בסוף לבלעם, היה לו כסף וזהב וכבוד והזמינו אותו מלכים לקלל 'אלוף המקללים...' נו ומה אח"כ? אמרנו... אז "מַה יִּתְאוֹנֵן אָדָם חָי"
יותר קשה לסתום את הפה מלהשרף באש!
ועכשיו אני רוצה לתת לכם 'מוסר השכל גדול מאד!' ונראה אם אתם תתפסו אותו לכל החיים.
פעם ראה הרב קנייבסקי מנוחתו עדן אחד שמדבר 'לא כהוגן' לא מוסבר מה היה לא כהוגן, אבל הוא לא דיבר כהוגן,
אז הוא אמר לו: 'שמעתי בשם הרב יוסף חיים זוננפלד זכותו תגן עלינו אמן, רבה של ירושלים משני (2) דורות, שהוא שאל שאלה, מה השאלה? הוא אמר: הכלבים לא חרצו את לשונם, במצרים בשעה שיצאו ישראל בלילה והתארגנו ליציאה, מיליונים אנשים יוצאים! ואתם יודעים, תלכו ב'סביון' מי שעובר שם בכל החצרות מלא כלבים והם ישר נובחים והיה רעש עצום! יציאה וזה... "וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ" (שמות יא ז) שום כלב לא חרץ, לא שמעו אפילו את הקטנים, את הפאפי פינצ'ר כמו ביבי... לא שמעו אפילו 'הב...' קטן אחד! אחד אפילו לא שמעו, שקט "לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ".
התורה אומרת: "וְאַנְשֵׁי קֹדֶשׁ תִּהְיוּן לִי וּבָשָׂר בַּשָּׂדֶה טְרֵפָה לֹא תֹאכֵלוּ לַכֶּלֶב תַּשְׁלִכוּן אֹתוֹ" (שמות כב ל) אלפי שנים עברו...!
- ואנחנו זכינו לקיים את זה, זרקנו את הבשר של 'מחמוד' (הכשר 'יורה דעה' בראשות ר' שלמה מחפוד) ונתנו לכלבים לאכול... מפני שהתחלנו שחיטה פרטית והכל בסדר.
למה הם זכו? למה הם זכו הכלבים כל כך אלפי שנים לקבל כזה שכר - בגלל שהם לא חרצו?
לעומתם הצפרדעים, הקב"ה אמר: 'שהם ימלאו את כל הארץ!' היו צפרדעים שהלכו ישר לתנורים הלוהטים!! ונכנסו לתנורים, היו יכולים ללכת לכרית של פרעה... - לא, הם הלכו לתנורים, מה היה שכרם? כל הצפרדעים האחרים - מתו ואלו שנכנסו לתנורים - נשארו בחיים וחזרו ליאור. אלה שהיו מוכנים למסור נפש להקב"ה נשארו בחיים, כמו חנניה מישאל ועזריה שלמדו מהם, כמו אברהם אבינו שמסר נפשו, אלה שמוסרים נפש - נשארו בחיים! והצפרדעים שחיפשו לחיות ולא למסור נפש להקב"ה - אלה מתו. אבל לא כתוב שהצפרדעים קיבלו פרס לדורות, כמו שקיבלו הכלבים? איפה, איפה השוויון? איפה, מה ההגיון?
(כן, נו, אז מה, כן מעל נו ומה וצפרדע היא רגילה כל יום להשרף, היא מה היא באה להיות גחל?! אז היא קיפצה, היא לא שמה לב איפה היא קיפצה, הקפיצות שלה קטנות ואת החום היא הרגישה לפני שהיא נכנסה! אז למה היא נכנסה? הטבע שלה גם כן לא להשרף, למה היא תישרף, זה המשימה שלה, אז מה אתה מבין את זה פשוט, משימה, אז כל מה ש.. שמעתי, אז הצפרדע יותר טובה ממך כי אתה שומע כמו הצפרדע לכל דבר שה' אומר?! - לא. ואם הוא יגיד לך עכשיו: 'כנס לאש!' - אתה תקפוץ כמו צפרדע?! - לא. אז מה, 'כי זה צווי ה'' אמרת, אם זה ציווי ה' מה, הצפרדע לא מבינה, הצפרדע בטח מבינה, אבל אנחנו מבינים, לא מבינים, אפילו מצוות קלות שלא צריך להישרף - אנחנו לא עושים...).
אז מה הסיפור, אתם יודעים מה הסיפור? הכלבים שלא נבחו - קיבלו שכר לדורות אלפי שנים! והצפרדעים לא קיבלו.
מה אמר לו הרב קנייבסקי לאותו אדם שדיבר לא כהוגן? 'שיותר קשה לסתום את הפה מלהישרף באש!'
אתם שומעים? יותר קשה לסתום את הפה, מגיע שכר, הרי כתוב: "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה" (איוב כו ז) אם יש קטטה ובן אדם סותם את הפה שלו! סותם את הפה שלו, אם בן אדם סותם - כל העולם עומד בזכותו, מתקיים! אם העולם היה צריך להחרב מכל העוונות של כולם כמו במבול, אם יש אחד באותה שעה שסותם את הפה כל העולם הוא מחזיק ובזכותו מתקיים "תֹּלֶה אֶרֶץ עַל בְּלִי מָה" אז יותר קשה לסתום את הפה מלהשרף באש! זה לומדים מהתורה במפורש, הנה, הכלבים - קיבלו שכר, הצפרדעים - לא, אפילו שהם מסרו נפש.
יש הרבה אנשים שיגידו לך: 'היית הורג אותי, רציתי להקבר באדמה, אתה יודע מה עשה, שפך את דמי! אתה יודע מה הוא עשה לי?! באותו רגע הייתי מוכן שהאדמה תבלע אותי' שמעתם את זה, אז מוכנים להישרף אפילו באש ולא לעבור השפלות...
אחד כתב לי עכשיו מייל, היום קיבלתי, בן אדם נכה שהוא נהיה נכה צה"ל בגלל שהוא מסר נפשו בשביל אחרים והכל, נכה והוא נכנס לבית כנסת והוא היה בלי 'מסכה' פתאום בא אליו הגבאי - התליין,
ואמר לו: 'רוצח! תשים מסכה, אם לא - תצא מפה!' וצעק עליו לפני כולם והוא היה עשירי (10) הוא אמר: 'לא מתפללים עד שיבוא עוד בן אדם! תצא מפה!!'
וצעק-וצעק ו:'תזמינו משטרה!'
הוא אומר לו: 'אני נכה ופטור, פטור!'
- 'תראה לי פטור'
- 'אני לא חייב להראות לך פטור'
וצועק עליו, לא הניח לו, שפך את דמו, הזמינו משטרה, הגיעה המשטרה, הוא שומע את השוטר אומר לשני, גוי, שוטר גוי, הוא אומר לו: 'קודם שיגמור להתפלל אח"כ אני אפנה אליו...!'
אתם שומעים?
ואחרי כן הוא אמר לו: 'למה אתה לא שם?'
הוא אומר לו: 'יש לי פטור',
אז הוא אמר לגבאי: 'אתה לא יכול להוציא אותו ולא לדבר אתו, יש לו פטור!'
הוא אומר: 'אבל הוא לא מראה פטור!'
הוא אומר: 'הוא לא חייב!'
והלכו שני (2) השוטרים...
אבל ההוא - שפך את דמו! מה זה שפך את דמו חבל על הזמן, אז הוא שאל אותי מה לעשות, אז אמרתי לו מה לעשות, אבל אמרתי לו: 'קודם תברך את אלה ואלה ואלה...'
אז זאת אומרת אתם, אתם מבינים מה זה? לסתום את הפה! הוא סתם את הפה, הוא אומר בזכות כל מה שאתה אמרת על העלבונות ועל הסבל ועל הזה - זה החזיק אותי, זה החזיק אותי, אני כל הזמן שומע אותך מדבר ואני מחזיק את עצמי לא לעשות, אבל הם שפכו את דמי! הוא אומר, אבל אחרי שהשוטרים הלכו ואמרו את זה, הוא אומר: 'פרצתי בבכי לא יכולתי לעצור, אני עד היום ארבעה (4) ימים בוכה!' אבל הוא לא ענה להם, לא עשה כלום, שום דבר, לא ענה, רק אמר: 'יש לי פטור, אני נכה, יש לי פטור, אני נכה' זהו.
אתם מבינים מה זה שיותר קשה לסתום את הפה מאשר להשרף באש! כמה שכר מגיע לו עכשיו, היהודי הזה, הוא יותר גיבור מהכלב!! בן אדם שיש לו תשובות והוא יודע לענות וואי וואי וואי, יש לו 'גיבור צה"ל!' הוא קיבל צל"ש, מה היה יכול לענות לו?
- 'מי אתה?! יא אפס! מה עשית אתה בחיים שלך וזה... אתה בא צועק עלי ואתה אומר לי: 'רוצח!' - אני רוצח?! אני בזכות קיבלתי צל"ש שאני מסרתי את נפשי בשביל אחרים שלא ימותו, אתה אומר לי: 'רוצח!' בגלל מסכה סרוחה!?'
זה גבורה! גבורה גדולה לסתום את הפה, זה לא קל, לא קל! לא קל.
אבל יהודים יקרים! יש מקום אחד (1) שאסור לסתום את הפה! איפה זה? אתם יודעים? לא, איפה אסור לסתום את הפה? עכשיו שמענו דרשה על זה! לא? "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" - לא לסתום את הפה, לצעוק!
לצעוק לה' כל הזמן: 'שיציל את עמו ישראל!' לקרוא תהילים בשביל עם ישראל,
לבקש הצלה: 'שה' יאיר את עיניהם של ישראל שיכירו את האמת שידבקו בה'! 'אַתָּה חונֵן לְאָדָם דַּעַת. וּמְלַמֵּד לֶאֱנושׁ בִּינָה' שהקב"ה יתן בִּינָה ודעת לכולם להכיר אותו, לעבוד אותו, לקרוא אליו, לפנות אליו!'
תראו בכניסה אני מתעכב כל פעם ואני קורא... תקראו מה אני קורא שמה, זה מאחד הספרים יצא, מה צריך כשבאים לבית הכנסת, מה צריך כשיוצאים מהבית, מה צריך כשרואים את השמים, מה להגיד... - "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ".
אומר הקב"ה: "הַשְׁמִיעִינִי אֶת קוֹלֵךְ" אני אַצֵר לכם ואני אסגור אתכם מכל הכוונים עד שתצעקו אלי, כמו במצרים.
זה המזמור של פסח, זה המזמור של פסח, ארבע (4) פעמים לצעוק; עולי בית האסורים, יורדי הים, מדברות - לצעוק לה': "מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם" (תהלים קז ו) מכל צרה וצוקה ה' יושיע את עמו ישראל בתנאי: שאנחנו נשמיע קולנו במרום! אם נצעק לה' - הוא ישמע אותנו.
הנה עכשיו הולך להיות תפילת מנחה, נראה אתכם אם אתם תהפכו את המצב שהקב"ה יהיה אתנו וידו תנחת על כל בעלי הסדר העולמי וגרורותיהם - אמן ואמן!
'רַבִּי חֲנַנְיָא בֶּן עֲקַשְׁיָא אוֹמֵר: 'רָצָה הקב"ה לְזַכּוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל, לְפִיכָךְ הִרְבָּה לָהֶם תּוֹרָה וּמִצְוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר (ישעיהו מב, כא): "ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ, יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר":
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות