מעלת החסרונות שבאדם | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 18.02.2021, שעה: 07:20
מעלת החסרונות שבאדם
"וַיֹּאמֶר ה' אֶל מֹשֶׁה עֲלֵה אֵלַי הָהָרָה וֶהְיֵה שָׁם וְאֶתְּנָה לְךָ אֶת לֻחֹת הָאֶבֶן וְהַתּוֹרָה וְהַמִּצְוָה" (שמות כ"ד, י"ב)
אמר רבי יהושע בן לוי בשעה שעלה משה למרום אמרו לו מלאכי השרת לפני הקב"ה 'ריבונו של עולם מה לילוד אישה בינינו'? אמר להם 'לקבל תורה בא', אמרו לפניו 'חמדה שגנוזה לך 974 דורות קודם שנברא העולם אתה מבקש ליתנה לבשר ודם? "תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם" (תהלים ח' ב')'. אמר לו הקב"ה למשה 'החזר להם תשובה'. אמר לפניו 'ריבונו של עולם, תורה שאתה נותן לי מה כתיב בה? "אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם". למצרים ירדתם? לפרעה השתעבדתם? תורה למה לכם? לא תרצח, לא תנאף, לא תגנוב, קנאה יש ביניכם? יצר הרע יש ביניכם?' מיד הודו לו להקב"ה שנאמר "ה' אֲדֹנֵינוּ מָה אַדִּיר שִׁמְךָ בְּכָל הָאָרֶץ" (תהלים ח' ב'). [שבת פ"ח].
יש להבין מה שהזכירו המלאכים "מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ" (תהלים ח', ה') משמע כיוון שבני אדם עלולים לחטוא, לפיכך לא ייתנו להם את התורה. אדרבה, הרי "בראתי לו יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין" (קידושין ל'). זה לא טענה להגיד, להגיד שלא ייתנו להם את התורה כי הם עלולים לחטוא? אבל התורה היא היא התיקון ליצר הרע ולחטאים, בראתי לו יצר הרע, בראתי לו תורה תבלין!
שנית, מה טענו "תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם"? מה מפריע להם לקבל? זה גורע מהם? וכי אם אנחנו נקבל את התורה, לא יוכלו המלאכים ללמוד תורה בשמים? בפרט שלא התכוונו ללבוש התורה, כמו שניתנה לנו, אלא לסודות התורה. אצלנו התורה ירדה בלבושים, אצלהם המשמעויות והמושגים ומה שכתוב זה בעומק של העומק בסודות התורה, זה בחינות, אברהם זה בחינה, שרה זה בחינה, כל דבר זה בחינות עליונות, שלא כמו הלבושים שהתורה מלבישה את הדברים על המעשים שאמורים להיות בעולם, וכולי. כל דבר שנעשה פה הרי יש לו שורשים למעלה והוא משנה למעלה וכל מיני דברים.
וכן אנו רואים שמשה רבנו עלה להר ולמד תורה ארבעים יום וארבעים לילה, ולאחר חטא העגל ושבירת הלוחות עלה שנית, ונשתהה עוד ארבעים יום וארבעים לילה. ונשאלת השאלה, משום מה היה צריך בפעם השנייה לזמן כזה? הלא כבר למדת תורה ראשונה, בארבעים יום הראשונים.
אבל העניין הוא כי קודם חטא העגל, עמדו ישראל לחיות לעולם. אם לא היו עושים את העגל, לא היה מוות בעולם, כמו שכתוב "אֲנִי אָמַרְתִּי אֱלֹקִים אַתֶּם וּבְנֵי עֶלְיוֹן כֻּלְּכֶם" (תהלים פ"ב ו'), ולא היו כמה מצוות בתורה מעיקרא. אם ישראל לא היו מתים יותר, אז יש מצוות שהן מיותרות, כמו טומאת מת, זה המון מצוות ששייכות לטומאת מת, מצוות ייבום, אין מתים. כל אלה מצוות שתלויות במיתה. אבל לאחר כך ניתוספו ונשתנו כמה מצוות.
זה צריך להבין את הדבר הזה מה שנאמר פה, כי התורה הייתה כתובה מראש, אז איזה תורה, כמו שאומרים פה הראשונה, השנייה, הכל כלול? מה? אפשר היה להפחית, אפשר היה להוסיף אחר כך? מה הולך פה? צריך בירור עמוק.
בכל אופן, אם כן, מה אכפת להם למלאכים אם התורה תינתן לנו כמו שהיא לפנינו, כמו שהיום היא נמצאת בהיכל, מה אכפת להם אם תינתן לנו? ועוד, במה ניצח משה רבנו את המלאכים, שאמר להם 'מה כתיב בה? לא תרצח, לא תנאף, לא תגנוב, קנאה יש ביניכם? יצר הרע יש ביניכם?' ומיד ששמעו דבר זה הודו לטענותיו. מה, וכי מקודם לא ידעו המלאכים דבר זה שאין להם יצר הרע? מה נתחדש להם עכשיו שהוא אמר להם? 'יצר הרע יש ביניכם?', והודו לו. מה, לא ידעו שאין להם יצר הרע?
אבל העניין הוא על פי מה שמצאנו בגמרא בסנהדרין ק"ד, אנשי כנסת הגדולה מנו שלושה מלכים וארבעה הדיוטות שאין להם חלק לעולם הבא. שלושה מלכים זה ירבעם, אחאב, מנשה. רבי יהודה אומר שמנשה יש לו חלק לעולם הבא. וארבעה הדיוטות זה בלעם, דואג, אחיתופל וגחזי, שהם לא היו מלכים. כל אלה כתוב שאין להם חלק לעולם הבא, וגם בזה יש הסברים שבסוף יש להם, רק גודל העונש שלהם היה עד כדי כך וכולי.
וביקשו חכמים למנות גם את שלמה המלך עליו השלום, ובאה דמות דיוקנו של דוד המלך עליו השלום ונשתטחה לפניהם, שלא ימנו אותו, 'בהדי הני שאין להם חלק לעולם הבא', ביחד עם אלה שהם מנויים, שאין להם חלק לעולם הבא. ולא השגיחו עליו אנשי כנסת הגדולה על דוד המלך! באה אש מן השמים וליחכה אש בספסליהם, ולא השגיחו עליה! 'לא מפחדים מאש מהשמים! ככה אנחנו מחליטים'. וואו! קבעתם? חיסונים, לא חיסונים, מה שלא יהיה, לא זזים! יצאה בת קול ואמרה להם "חָזִיתָ אִישׁ מָהִיר בִּמְלַאכְתּוֹ לִפְנֵי מְלָכִים יִתְיַצָּב" (משלי כ"ב כ"ט). עד כאן הגמרא. בסוף שוכנעו ולא מנעו אותו. טוב, כל הסוגיה, מי שרוצה לראות אותה בשביל לא להאריך, אחרת יהיה לכם מבחן קשה, סנהדרין ק"ד.
שואל היעב"ץ, היעב"ץ הראשון, מה כל הרעש שעיכבו מן השמים את אנשי כנסת הגדולה פעם אחרי פעם לא למנות את שלמה? לא למנות אותו בין אלה שאין להם חלק לעולם הבא? 'ממה נפשך? אם מגיע לו העונש, אז מה שונה שלמה מאחריניה שלא ימנו אותו?' אין אפליות בתורה, אין דבר כזה. זה לא כמו דור-רעי שאת הילדים של הרוש הוא מעביר אותם, הגיעו ממרוקו, מכניס אותם לארץ נגד התקנות שלו בעצמו. כל השאר לבידודיות, למלוניות! אבל הם, הוא מעביר אותם. יש לו דין כזה ודין כזה, כי אם הוא יביא לו את התלמידים בבחירות, אז לכן הוא עושה לו מערוף, אחר כך הוא עורף אותו. ככה זה הולך.
אבל בתורה אין דבר כזה, מי זה שלמה, מי זה דוד, מי זה אברהם, מי זה יוסף, מי זה יצחק, מה זה משנה? כולם שווים. אם מישהו עשה משהו נגד התורה, התורה אין בה כחל וסרק. היא פרסמה את הצדיקים הכי גדולים בדברים הכי קטנים. אז באו החכמים אנשי כנסת הגדולה, ביניהם נביאים גדולים, ורצו למנות אותו. ו'ממה נפשך'? אם מגיע לו העונש, אז מה שונה שלמה מהאחרים שלא ימנו אותו? ואם לא מגיע לו, מה אכפת לנו אם אנשי כנסת הגדולה ימנו אותו עם השלושה מלכים? יגידו יש ארבעה. אם הם לא צודקים, אז מה זה ישנה? זה לא ישנה כלום.
אבל כתב היעב"ץ שמיום שניתנה תורה בארץ, והתורה כבר לא בשמים היא, אז רק חכמי התורה הם הבעלים על הבריאה. חכמי התורה האמיתיים הם בעלים על כל הבריאה כולה, והם גם הפוסקים, מי שיש לו חלק לעולם הבא או לא. ולכן אם אנשי כנסת הגדולה היו מונים גם את שלמה ביחד עם השלושה מלכים, לא היה מועיל דבר נגדם. כי לכך ניתנה התורה בארץ, ומשום כך רעשה תבל ומלואה, שלא יוציאו מפיהם למנות את שלמה, לכן הייתה התערבות שמימית, ודמות דיוקנו של דוד הוזעקה לשם, ואש ליחכה את ספסליהם, למנוע את הקביעה הזאת.
מעתה, אנו מבינים למה התנגדו מלאכי מעלה שלא נקבל אנחנו את התורה! כי אם אנחנו נעשים בעלים על הבריאה, כמו שלמדנו בדרשות קודמות, הרי גם הם בכלל, אנחנו קובעים גם לגביהם. וזה מה שטענו "מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ" כי לא רצו להשתעבד לבני אדם! וכן אמרו חכמים זכרונם לברכה שבשעת החורבן היו אנשים שידעו חכמת הנסתר, והכירו שמות של מלאכים הממונים בעולם. זה מלאך שממונה על האש, וזה מלאך ממונה על המים, היו יודעים את השמות שלהם, היו יודעים איך לפעול עליהם ולהכריח אותם לעשות מה שהם רוצים. ורצו להשביעם. מה עשה הקב"ה? החליף שמותיהם. אז אתה פונה, אבל אין כבר את הבנאדם, אין את המלאך.
ולמה לא יצווה להם ה' יתברך, יגיד למלאכים 'אם הם יפנו אליכם, יעשו זה זה, לא לענות להם, לא לשמוע להם, אני נותן לכם גושפנקא, אתם לא עושים שום דבר'. למה לא אמר להם ככה? כי לפי המבואר, חוק הוא שנתן ה' לבני ישראל, כי מעת שקיבלו את התורה, הם הבעלים על הבריאה, וגם על מלאכי מעלה ושרי מעלה. לכן הקב"ה החליף את שמות הממונים.
לכן טענו מלאכי השרת "מָה אֱנוֹשׁ כִּי תִזְכְּרֶנּוּ"? "תְּנָה הוֹדְךָ עַל הַשָּׁמָיִם", לא רצו שאנשים בארץ העלולים לחטוא יהיה בעלים עלינו בשמים. ואמרו 'מה לילוד אישה בינינו', כי מלאכים מופשטים הם, אין להם שייכות כלל לעניינים גשמיים. והם מצאו טענה אפילו במשה רבנו שזיכך את החומר כל כך, עד שיכול לעלות בגופו השמימה, וגם מצאו בו, 'ילוד אישה אתה, בכל אופן. ילוד אישה'.
הגם שהיה שבעת ימים בתוך הענן, ואמרו חכמים זכרונם לברכה ביומא צ"ד כדי למרק אכילה ושתייה שבמעיו שבוע ימים היה צריך להתנקות בתוך הענן מכל האכילה והשתייה. והרי הוא היה בדרגה של אדם הראשון קודם החטא. ובספר דעת תבונות כתב הרמח"ל הצדיק שגופו של אדם הראשון היה זך ומצוחצח כמו הנשמה שלנו. גופו של אדם הראשון. זך ומצוחצח כמו הנשמה שלנו, לפני שירדנו.
על כל פנים, לא היה הבדל בין משה רבנו לאדם הראשון, אלא בזה שמשה רבנו ילוד אישה, ואדם הראשון לא ילוד אישה, הוא בריאה אלוקית. זה ההבדלים. אדם ראשון נקרא יציר כפיו של הקב"ה. עם כל זאת, טענו המלאכים כנגדו 'מה לילוד אישה בינינו', מצאו בו את הפגם הזה שהוא ילוד אישה.
מעתה נבין גם מה שאמר הקב"ה למשה 'החזר להם תשובה' ואמר לפניו 'מתיירא אני שמא ישרפוני בהבל פיהם', הרי המלאכים כולם קדושים וטהורים, ולכן פחד משה להתווכח. אמר לו הקב"ה 'אחוז בכסא כבודי, והחזר להם תשובה'. מה רמז לו פה הקב"ה? שהתשובה שלו להם, שדווקא הוא, משה רבנו, שהוא ילוד אישה, והוא זיכך את עצמו עד כדי שהוא עולה לשמים, וזכה לגדולה הזו, זו הראיה לכך שהמלאכים לא יכולים לאחוז בכסא כבודו יתברך בשום אופן! למה? כי הם לא עשו כלום למען קדושתם וטהרתם. הם נבראו כך! אבל בנאדם כמו שאתם טענתם, שהוא מסוגל לחטאים ולעבירות, שהוא עשוי מחומר והוא מצליח לזכך את עצמו עד שהוא עולה לדרגות המלאכים למעלה, אדרבה, זה מעלתו, חסרונותיו אלה מעלותיו! לכן הוא יכול לאחוז בכסא כבודי. אתם לא יכולים. מה עשיתם בשביל זה? אני בראתם אתכם כמו שאתם, לא הוספתם, לא גרעתם. זה אתם. אז מה מגיע לך? אבל אדם שעמל לכבוש את יצרו ולעלות מעְלה מעְלה, הוא גדול בבחינה הזאת יותר ממלאכי מרום, והוא הוא ראוי לקבל את התורה הקדושה.
וכאן נעוץ הסוד שגילה משה רבנו למלאכים, כי הם לא היו יכולים לרדת לעומק הדבר הזה. לא עלה על דעתם שגם עובי החומר הטבעי שבאדם יכול להגביה את עצמו מעלה מעלה בדרגה יותר גבוהה מהם! זה הם לא העלו על דעתם, אם הוא לא היה מגלה להם את הסוד הזה, שהוא אחז בכסא הכבוד והוכיח 'אני יכול, אתם יכולים? למה אתם לא יכולים? כי אתם לא עשיתם שום דבר, לא לקחתם חסרונות והפכתם אותן למעלות. אתם במעלות, ככה נבראתם. מה עשיתם בשביל זה? כלום.'
כי נשמת חיים יש לאדם, חצובה מתחת כסא כבודו יתברך. והיא משותפת לחומר, עפר מן האדמה שבאדם, וזה מה שאמר להם משה רבנו, 'כלום קנאה יש ביניכם?' יש לכם ניסיונות של קנאה, תאווה, כבוד, וכל התולדות הרבים היוצאים מהם? שאנחנו עומדים בהם כל הזמן? והחסרונות האלה הם הם שאנחנו מתגברים עליהם, מעלים אותנו בקרן אורה יותר מכם. ומשום כך אנו ראויים לקבל את התורה.
והנה אמת שחכמת אדם מרובה משל המלאכים, על ידי הרכבתו הנפלאה משתי קצוות, כמו שאומר הפסוק "וַיִּיצֶר ה' אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם עָפָר מִן הָאֲדָמָה וַיִּפַּח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים" (בראשית ב' ז'). אז יש לנו עפר מן האדמה ויש לנו נשמת חיים. אבל אם אין לאדם תורה, אז יישאר האדם בחכמה ערומה לבד, חסר כל שלמות. יכול להיות שיהיה לו חכמה מצד הנשמה, אבל הגוף מלא חסרונות, ואם לא יהיה לו תורה שתתקן, כי התבלין נגד היצר הרע, אז הוא יישאר רק עם חכמה, אבל ערום מכל שלמות, הוא לא יכול להגיע לשלמות.
תראו גויים, יכול לצאת מהם הרמב"ם? יכול לצאת מהם רש"י? יכול לצאת מהם האר"י הקדוש? אז זאת אומרת, רק התורה יכולה לשנות אדם ואת כל החסרונות להפוך לשלמויות. אבל זה רק עם התורה. איינשטיין היה גאון, אבל אהבל. כי הוא לא השיג את ה' בסוף. אז מכל מה שהוא ראה הוא לא הבין אפילו מה שילד קטן אצלנו בתלמוד תורה אומר 'אלוקי נשמה שנתת בי טהורה אתה בראתה אתה יצרתה אתה נפחתה בי ואתה משמרה בקרבי ואתה עתיד ליטלה ממני, ואתה עתיד להחזירה בי לעתיד לבוא' הוא יודע כבר את הכל, את כל הסדר מהתחלה עד הסוף.
וכמו שאמרו חכמים זכרונם לברכה, אם יאמר לך אדם יש חכמה בגויים, תאמין. יש תורה בגויים, אל תאמין. הקשר בין השמים לארץ, בין הגשמיות לרוחניות, אינו יכול להיות בלי תורה. הקדושה והטהרה, אין אדם מגיע אליהן, רק על ידי לימוד תורה וקיום מצוותיה.
אז זאת אומרת, אנחנו רואים שמעלתנו גדולה, גדולה לאין ערוך מן המלאכים. לא רק משה רבנו, כל אדם ואדם מאיתנו שנברא בעם היהודי וקיבל את התורה מורשה, ונברא בצלם אלוקים, ויעסוק בתורה כמו שהתורה דורשת, יתמסר אליה, היא תעלה אותו ממעלות למעלות עד שהוא יגיע לרוח הקודש, תחיית המתים, וכולי. מסילת ישרים. יש מסילה לישרים. אז מי שרוצה, יכול לצאת לדרך, ומי שבדרך, שיתמיד וימשיך. "מִי יַעֲלֶה בְהַר ה' וּמִי יָקוּם בִּמְקוֹם קָדְשׁוֹ"? מי שרציני, חפץ ומשתוקק.
רבי חנניא בן עקשיא אומר: רצה הקב"ה לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות, שנאמר "ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר" (ישעיה מב, כא).
לשמיעת שיעור זה ושיעורים נוספים:
0722-604-910
דברי כבוד הרב שליט"א בסוף הרצאה מעלפת (ע"פ הפסוק: "מְעֻלֶּפֶת סַפִּירִים" שיר השירים ה, יד) זו! מלפני 7 שנים בבני ברק שהרגע סימתי לשמוע: 'אם אתם אחרי הדרשה הזו תשמעו ותקחו עמכם דברים ותעבדו על השורשים הרעים ותעקרו אותם - הרווחתם עולם הבא! - יכול להיות מההרצאה הזאת יהיה לכם עולם הבא!!' ב"ה דברי תוכחה שנכנסים ללב, הרצאה מושלמת! (בני ברק - העיקר לטפל בשרש, בראשית דראשית! 30.07.2017 shofar.tv/lectures/1109).
שלום לכבוד הרב ברצוני להודות להקדוש ברוך הוא שהרב נשלח בדור הזה. אני נהג משאית 20 שנה + הייתי אוסף משטחים ברחובות עד 300 משטח בחודש לחברה, זה היה קשה! רציתי להוריד את כל הטרחה של המשטחים והתחלתי לעשות מה שהרב מציע בהרצאות לגבי נושא זה ספציפי, פרנסה. עם הזמן הגעתי למצב בחודש האחרון בקושי רב הצלחתי לאסוף 100 - וקיבלתי את אותו סכום! בונוס הגבוה. אני מבקש עוד פעם סליחה על מה שאמרתי לפני, התלוננתי הרבה על קושי הפרנסה, כי מיום שהתחלתי להתפלל ראיתי רק שחורות; פתאום אין משטחים ברחובות, הקליינטים התחילו למכור, כבר היה לי מאוד קשה... היום אני מתחיל לראות איך שהכל מסתדר לטובה! פשוט בסך הכל להמתין בסבלנות והשי"ת מראה לי איך שהוא מביא לי פרנסה! מה שקצוב לי - מגיע בלי לעבוד קשה!! המטרה: זה להגיע עד השתדלות מינימלית. היה מאוד קשה בהתחלה, עם הזמן, לאט-לאט מתחיל לראות איך הקדוש ברוך הוא מביא את הפרנסה! אני ממשיך רגיל בעבודה, הוא לבד ממציא לי פרנסה! משטח פה, משטח שם, לאט-לאט הוא מוריד לי ברחובות, הקליינטים מתחילים למכור אני ראיתי שהוא מוריד לי מהמזונות, מה קרה? רק התפללתי כבר שחור?! מתחיל שאלה... הקדוש ברוך הוא מראה לי שלא "כֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה" (דברים ח, יז) אלא הוא לבד עושה את הכל! רק צריך לשיר: "עבדו-עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) תודה רבה לך על העצות, ברוך תהיה (אמן). הכל מתחיל להסתדר סוף-סוף, השי"ת זיכה אותי לשבת ללמוד בערב בין שעה לשעה וחצי כל יום! תודה רבה לך בורא עולם. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה הרב בירך לפני כ-3 חודשים ב: 'זרע של קיימא' וב"ה גיסתי - אחרי הרבה שנים בלי ילדים כלל וכמה הפלות (ל"ע) - זכתה ב"ה בזרע של קיימא! בחישוב לפי מספר השבועות - זה ממש מיד לאחר ברכת הרב תודה לרב על הברכות ויה"ר שבעזרת השי"ת תחזור בידיים מלאות (אמן) (כמובן שהגדלנו למטר שלם לאחר שהבנו את גודל הזכות) (לתרומה לקמפיין: משלימים את מהפכת התשובה shofar.tv/donations/51).
שלום וברכה כבוד הרב! אני מודה לרב שב"ה זיכה אותנו לברך כמו שצריך עם כוונות, להאיר את הבית בכל ברכה בעזרת השי"ת ולא. ו. הי"ו שזיכה אותנו להדר ולתלות את הכוונות בגדול בביתנו! מעכשיו אין ספק שנברך בשמחה רבה יותר בזכות זה! שיהיה שבוע טוב ומבורך 🙏🏼 (אמן) (כתבה: חדש! פרספקס כוונות שם ומלכות shofar.tv/articles/15301).
בסיעתא דשמיא לכבוד מורנו ורבנו עטרת ראשנו ראש תפארתנו גדול הדור הצדיק האמת רבנו אמנון יצחק שליט"א מספר מילים להכרת הטוב על ברכה של צדיק תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה תודה אין מילים בפי להודות לגדול הדור על הברכות והתפילות שרבנו צדיק האמת תמיד מתפלל עלינו מברך אותנו ואת כל עם ישראל ב"ה ממש רואים ניסים ונפלאות מרגישים מצויין בזכות הברכה של רבנו גדול הדור רבי אמנון יצחק שליט"א "הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהלים קיח, א) ויה"ר שבזכות זה הקדוש ברוך הוא יאריך ימיכם בטוב ובנעימים ותזכו גם כן לשנים רבות טובות ונעימות ולכל הברכות הכתובות בספר התורה אמן נצח סלה ועד.
שלום וברכה לכבוד הרב חוזרת לאחר בקשת הברכה. ב"ה כמה דקות לאחר שביקשתי ברכה למציאת דירה בעיצומו של חג החנוכה סגרנו פגישה עם מתווך לבוקר, הלכנו לראות את הדירה והכל פשוט זרם צעד אחר צעד בהשגחה פרטית עד לחתימת החוזה. ב"ה! זכינו לבעלי בית דתיים וטובים, לבית חדש, הבעלים השקיעו בדירה כי חשבו לגור בה ואז החליטו להישאר במקום מגורם הנוכחי מסיבות אחרות, כאילו הכינו הכל עבורנו! בתקופת החיפוש הקב"ה הרחיב לנו את הכלים לשפע ואנחנו זוכים לראות ולחוש את ההשגחה הפרטית כל רגע וכל שניה אחרי תקופה מאתגרת שבה עברנו מסע של הרבה חשבון נפש אנחנו מקווים ומתפללים לפתוח תקופה חדשה בחיינו ובעזרת השי"ת שנזכה לשינויים טובים ומבורכים שהתפללנו עליהם מעומק הלב. תודה לכם שאתם לצידנו שוב כשאנו צריכים, כל הלימוד, האמונה, הבטחון בהשי"ת שמלמדים אותנו עמדו לי ברגעים הלא פשוטים שעברנו, עזרו להרים את הראש, להחזיק חזק ולדעת שהכל פה לימוד כדי שנזכה בטוב ביותר (אמן). אז תודה רבה.
שבוע טוב ומבורך לרבנו הקדוש ב"ה הברכה שלך התקבלה בשמים קמתי על הרגלים בשבת תפקדתי כרגיל כאילו לא היה ולא נברא החולי בגופי. ב"ה ותודה לבורא יתברך מה שעברתי (ל"ע) ועל ששלח לנו שליח נאמן כרבנו🙏 כמובן שבמהלך השבוע גם כשלא חשתי בטוב והייתי כל השבוע במיטה שרתי: "עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) והרגשתי את כל החסדים שנעשים סביבי; אנשים באו ועזרו כל העצות שלך עזרו. זה לפרסום הנס וההשגחה תודה אלפי פעמים ונשמח לברכת הרב על העובר - שהבדיקות שאעשה שיהיו תקינות (אמן) כי הפחידו: שזה ח"ו עלול לעכב גדילה (רח"ל) אבל מאמינה רק בבורא עולם! לכן רוצה את ברכתך להמשך תקין (אמן) תודה תודה תודה בשורות טובות ובריאות לכל המשפחה של הרב שכל הברכות יחולו עליכם ותצליחו בקמפיין ותשיגו מהרה את כל הכסף הנדרש (אמן) מכל משפחת א. הי"ו💪🙏 (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
בשישי הקודם ביקשתי מהחברים: 'ספריה' וב"ה דוד ביטון הי"ו הציע שאשיר ונרקוד עם הילדים בבית: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ואכן בשלישי מיכאל מבשר: 'שיש ספריה!' - מדהימה! עם דלתות, חלומי ויפה!! וברביעי איתן מוביל ומעמיס ביחד עם התורם ישי אהרוני ואח"כ 2 בחורי ישיבה עזרו ואתמול דוד ביטון הרכיב הספריה. ישר כח על הסגולה המדהימה תודה ושבת שלום! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
השריפות שבחו"ל שלום כבוד הרב אני נדהם מהשריפות שיש בקליפורניה בדיוק כמו שאמרת: 'יום כיפור שחל בשבת - באותה שנה יהיו מלא שריפות' (רח"ל) תודה רבה לה' יתברך שהביא לדור שלנו אותך שבת שלום ומבורכת (אמן) (נ.ב. לסרטון: שנה שחל כיפור בשבת מה יקרה? shofar.tv/videos/17448 ע"פ הספר הפלא ופלא: 'בשנה שחל יום הכיפורים בשבת – מצויים שריפות רבות. כן מבואר בספר "אלף כתב" (אות סח): "שמעתי, שבשנה שחל יום צום הכיפורים בשבת קודש, שכיחים רח"ל הרבה שריפות בשנה ההיא, וכן ראו כבר כמה וכמה פעמים".' shofar.tv/lessons/15375 שימו לב! 'גדולי ישראל קיבלו במסורת, כי "אדם שזהיר להדליק נר הבדלה פעם נוספת לאחר כיבויו – ינצל משריפות, והוא בדוק ומנוסה". כן כתב בעל "אלף כתב" (אות תתלט) בשם הראב"ד רבי זלמן באניהאט, שכך קיבל במסורת.' מתוך שיעור: הפלא ופלא - אות נ - חלק ג, נר הבדלה shofar.tv/lessons/15299).
כבוד הרב, שלום חייבת לספר נס שב"ה עכשיו קרה לנו, שוטר עצר את רכבנו וכשראה שהילדה בת 6 בלי כסא הגבהה אמר: 'דו"ח 750 שח פלוס 8 נקודות ולהמתין עם הרכב בצד' (ל"ע) בעלי ואני החלטנו: שמקבלים באהבה את הדו"ח ושמנו את השיר ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) בשמחה! שרנו ברכב אחרי כמה דקות ניגש שוטר שני ואמר: 'שלא קיבלנו דו"ח רק אזהרה' ב"ה! אנחנו ממש המומים מהנס שקרה לנו תודה לבורא עולם ולכבוד הרב על ההכוונה הנכונה ובזכות זה להינצל מהם 🙌🏼 (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2025 כל הזכויות שמורות