עשו כפר בעיקר | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 25.11.2020, שעה: 07:00
- - - לא מוגה! - - -
נציב יום לגאולת העם היהודי מהגזרות הקשות ולבית משח צדקנו במהרה עוד בחג חנוכת השפה אמן אמן ולעילוי נשמת עדנה בת אביגיל ברכה בת אבי קיל תהנ דל קר מנוחתם עדן
"וַיֹּאמֶר עֵשָׂו הִנֵּה אָנֹכִי הוֹלֵךְ לָמוּת וְלָמָּה זֶּה לִי בְּכֹרָה" (בראשית כה, לב)
הגמרא אומרת שעשו כפר בעיקר הפסוק אומר למה זה לי בכורה ונאמר במקום אחר זה אלי ענהו כמו ששם מדבר מהקדוש ברוך הוא גם כאן כפר בקדוש ברוך הוא זה למה זה לי בכורה זה אומר שהוא כפר בעיקר למה כי כתוב זה אלי נווהו הזה זה הקדוש ברוך הוא הוא אומר למה זה לי למה אני צריך את זה את הקדוש ברוך הוא מכאן שהוא כפר בעיקר כמו ששם מדבר בזה אליהו בקדוש ברוך הוא גם כאן למה זה לי כפר בקדוש ברוך הוא גמרא בבבא בתר טוז אמר ביצחק אמר הקדוש ברוך הוא יבוא עובדיה שדר בין שני רשעים ולא למד ממעשיהם ופרע מעשו הרשע שדר בין שני צדיקים ולא למד ממעשיהם כבר אמרנו את הדבר הזה בשיעורים הקודמים עבדיה היה אדומי והוא היה נבי והו דר בן אחב יזבל ולא למד ממעשיהם ועשו רשע דר בין שני צדיקים בין יצחק רבקה יעקב ישמ אמר כך וכך וגם הוא לא למד ממעשה פלא גדול הוא אדם גר בין יצחק ובין יעקב ומכיר את הסבא את אברהם אדם שהכיר את הגדלות של האבות ואיזה כוח נמסר להם בברכות אדם כזה יכול להיות מסוגל להיות כופר בקדוש ברוך הוא אבל נראה שסוד הדבר נעוץ במה שהיה חסר לעשו ההרגשה של זה אלי בנ והו תראו מה זה שאדם יכול להיות חסר הרגשה בזה אלי בנבו להגיע לכפירה בקדוש ברוך הוא זה שחכמים למדו בגזירה שווה משם מזה לי בנוהו לעניין למה זה לי בכורה זה לא רק הלכה בלי טעם אלא גילו לנו את הדבר נתינת דעם נתינת הטעם לאדם ניתנת שליטה בתחתונים לעשות כאוות נפשו אדם יכול לעשות מה שהוא רוצה כמו שאומר דוד תמשילהו במעשה ידיך כל שטה תחת רגליו זאת אומרת את הכל הקדוש ברוך הוא שם תחת רגליו של האדם שהוא שולט בתחתונים אבל כל זה ניסיון לאדם האם ישתמש בעולם הזה למלאות האבות ולספק את דרישות הגוף או שהוא מכיר שבעצם שמו אותו פה לעובדה ולשומרה כמו שתרגם יונתן בן עוזיה להיות עמל לשמור את המצוות של התורה המסילת ישרים פרק ג' כותב שהעולם דומה למשחק השרים שעושים מבוכה של שבילים רבים באדם ניתן בהם ועליו להגיע לסדרה הניתנת באמצע יש מהשבילים האלה הם ישרים שיביאו אותו אל מבוקשו ויש עקומים שמשגע אותו ומרחיקים אותו מהאמצע משל זה נאמר למי שכבר הגיע למדרגה שמכיר את חובתו בעולמו אלא שנעלם ממנו דרך ההשגה אז מה זה המשחק של השרים הם עושים מבוכה של שבילים עשבים עסים כן ב נגיד עצה הדס עושים שבילים ככה וככה וככה וזה הולך ומסובך כזה כאילו ואתה צריך להגיע מנקודת הכניסה עד לאקסטר ש באמצע אבל אתה הולך לפה פתאום אתה נכנס לכאן זה מחזיר אותך ב חזרה אתה הולך לכאן אתה מסתבך כאילו אבל יש שבילים ישרים שאם היית הולך בהם כסדר היית מגיע של כסדרה אבל יש כאלה מטעים שהם מסבכים אותך ואתה רק מתעכב כל הזמן ולא מגיע לס אז אומרים חכמי המוסר מה יעשה בן אדם שמסתבך יפנה לזה שהגיע כבר לקסנדרה שילמד אותו מהדרך תגיד איך מגיעים ישר של מה להסתבך יש אנשים לא אני אלמד לבד אני אבין לבד אני אעשה הכל לבד אבל אם ראית כבר מישהו שעבר את הדרך והוא כבר הגיע תלמד ממנו איך הדרך הקצרה להגיע אדם שיודע איזה דרך ישכון אור עליו קודם להחליט מה אתה רוצה בעצם בעולם הזה כשאתה נמצא פה האם אתה רוצה את העולם הזה כמות שהוא כמו עשו או אתה מחפש את העולם כמו יעקב שהוליך אותך לעולם הבא לחיים הנצחיים הדרכים הישרות מגיעות לחיי נצע הדרכים העקומות מוליכות לחיי עולם הזה נמצא שבתוך בתוך אותה מסגרת אנשים רצים זה על יד זה באותה מהירות זה לעולם הבא וזה להנאות העולם הזה אלו רצים ואלו רצים אלו רצים לחיי העולם הזה ואלו רצים לחיי העולם הבא אחד ליד השני כולם רצים וזה לבית המדרש זה לעבודה זה לפה זה לשם זה מה ש אומרים מודה אני לפניך ששמת חלקי מיושבי בית המדרש ולא מיושבי קרנות שאנו עמלים והם עמלים אנו רצים והם רצים אנו רצים לחיי העולם הבא והם רצים לבאר שחר כולנו רצים אבל כיוונים הפוכים עשו בחר בתענוג העולם הזה הוא עסק בסטייקים סיים צד חיות צול אותם צד נשים בנפשות שודד רוצע שהעולם ממלא את סיפוקי הצורה שטחית של מילוי הדרישות של החושים הבו עבורו השקפת חיים השקפת עולם הוא לא התעמק לחדור לתכלית הדברים מה סיבת בריאת העולם מה תפקיד האדם איך זה שסופו למות מה יהיה אחרי סופו זה דברים מסובכים בשביל עשו החושים שלו שיכורים מיופי הבריאה ש מרהיבה את העין התורה דורשת מכל יהודי להשקיע את המרץ בייפוי המצוות תשקיע את המרץ במה בייפוי המצוות לא בייפוי החומר אנשים מדקדקים מאוד בחומר ולא במצוות וזה מיוסד על קבלת עול מלכות שמיים והקרה בתכלית האדם המצוות הם האמצעים להביא את העולם לתכליתו ולהביא אותך גם לתכלית לכן מספיק לעשות את המצוות באופן של מלומדה אלא להשקיע את המחשבות שהמצוות יעשו בצורה הנאה ביותר ולא עוד אלא שצריך לייפות גם את עצמו ולהיות דומה למידותיו של הקדוש ברוך הוא כביכול זה אלי וענוה אם זה אלי אני הוא אני אהייה דומה לו אז זאת אומרת שאדם יקנה טלית נאה תפילין נעים מזוזה נאה כל המצוות אתרוג נאה הכל הכל להתנאות בפני הקדוש ברוך הוא לראות עד כמה אנחנו מחשיבים את המצוות ו מהדרים אותם הרי ש על האדם לתת צורה לחומר כדי לתקן עולם במלכות שדאי והעיקר הוא הפנימיות כמה פעמים הזהירה תורה שלא למשך אחרי החומר והפיתויים שלו משום שזה עלול להוליך את האדם שולל וזה סוד הראשון של הזהירות ותשמעו פסוק שאנחנו קוראים כל יום ולא שמים לב אליו כתוב בתורה ואכלת ושבעת ישמרו לכם ונפט לבבכם בשרם אחרי שכתוב ואכלת ושבעת מה כתוב מהסיעה תשמר לך אתה עלול לעבוד עבודה זרה וישמן י שורו יבעט ורם לבבך ושכחת את השם אלוקיך מי חושב שמרוח אחת טובה הוא יכול לקבור זה עשו מן האדום האדום הזה הוא לא רואה בעיניים כלום רק צבעים מזה אמרו שהוא כופר כופר בעיקר לעינינו מחזה מוזר אדם בא מן השדה עייף זועף שלא הצליח בציד רואה אחי מבשל תבשיל ומה אומר לו הלעיטני מן האדום האדום הזה זה לא תלתני קח את הסיר אני אפתח את הפה ושפוט לבפנים כמו גמל ל עתני הוא לא אומר תן לי לאכול אני הולך למות אני רעה תן לי מהאדום האדום הזה התורה מגלה לנו שזה לא מחמת רעב לא להשביע את רעבונו אלא לישב את דעתו בלבד הוא נמשך למראה החיצוני של המאכל שאפילו במצב שאחז אותו בולמוס מוכרחים להלעיט אותו בתוך פה כמו שעושים לגמל אבל בכל זאת מה הוא מדגיש את הצבע של המאכל כל כך מסור הו למילוי התאווה לעיניים שאינו רואה כאן אלא את האדום כמו שחוה אמרה ונחמד העץ למאכל העיניים זו תמונה של אדם שפועל לפי מראה עיניו והוא נקסם באופן שטחי ונמשך אחרי חמדת הלב אדם זה הוא גיבור מלחמה גיבור חיל אולם כשהוא רואה איזה מאכל נכנע לגמרי לדרישת התאווה הוא אסור זיקים אין לו את הכוח לעמוד נגד תאוותו הוא מכריח את עצמו להשיג מיד את מה שמושך את עינו ומה שמעורר את רצון ליבו ועשה את בטנו אלוהיו כמו שכתב חובת הלבבות אדם שקוע במילוי רצונותיו אז הוא לא מסוגל להתמסר לאלוקים ברגע שתהיה התנגדות בין הדרישה האלוקית לבין דרישת התאוות שלו אין לו כוח לשבור את התאוות לבטל את רצונו מפני רצון האלוקים כי הוא קלו לגמרי במאסר חושב ואין לו היכולת נגד את זה זהו האדם השפל מוכן למכור את הכהונה עבור נזיד עדשים הוא לא יכול לעמוד נגד הזרם הכביר של התאוות זה אדם המסוגל להיות כופר בעיקר משום שמבט עולמו תמיד זה בת ובטן רשעים תחסר ואצלו זה הולך בתני וענווה לא אלי וענוה הו בתני או שים שים על החומוס קצת פטרוזיליה שים שים שים זיתון למעלה שים שמן שים שים שים חשוב לו מאוד אחרת זה לא מתעכל טיוס אמר שלמה בחוכמתו שאול עבדון לא תשבענה ועיני אדם לא תשבענה כמו ששואל עבדון לא שבעות כמה שתביא רשעים אוא יש מקום ככה העיניים של האדם לא שבעות אז אלה שיש להם עיניים שלא צבעות מהעולם הזה ורודפים אחרי התאוות כל היום ואדם לא מת עם חצי תאוותו בידו אלה שהם לא שבעים בעיניים יגיעו למקום שגם כן לא שבעים שאול עבדון הגמרא מביאה מעשה נורא שאלכסנדר מוקדון הגיע לפתח גן עדן הוא ביקש להיכנס אז אמרו לו זה השער לצדיקים זה השער לשם צדיקים יבואו בו אמר גם אני לא צדיק אבל אני מלך אמרו לו לא לא נכנסים לפה אתה לא נכנס ל אמר טוב תנו לי משהו משמה מגר עדן אפילו משהו קטן נתנו לו גלגל עין של אדם הוא חשב זה תכשיט הלך ושקל אותה את התכשיט הזה כנגד כל כספו זהבו והעין היייתה מכריעה את הכל מה זה התפל אך יכול דבר כזה קטן שוקל במשקל סגולי יותר מכל הכסף זהב שיש לו שואל מרבנן מה זה אמרו לו זה גלגל עין של בשר ודם שאף פעם הוא לא שבע נכון נהרי גלגל עין של בשר הבדו שאף פעם אינו שבע אמר להם איך אתם יודעים שזה הסיבה שבשביל זה הוא שוקל יותר מכל הזהב והכסף אמרו לו תיקח קצת עפר ותכסה את העין ואז תראה שאפשר יהיה לשקול אותו והיא חזרה להיות במשקל סגולי רגיל מהפסוק הזה למדו שעיני אדם לא תשבענה ואמרו חכמים זכרונם לברכה שהלב והעין שני סרסורי החטא אלה שני תווכים העין רואה והלב חומד אוכלי מעשה גומרים אז מי המתווכים מי הסרסורים העין והלב זה שני סרסורי החטא עכשיו ש בבין זאת המצודה הפרוסה על כל החיים אתם יודעים העוף הוא רואה שיש רשת הוא רואה אבל את הגרגרים הוא לא יכול לעמוד מול זה אז הוא צולל לקחת את הגרגרים ואז הופ מרימים לו את הרשת והוא נלכד ה מצודה פרוסה על החיים אנחנו הולכים על מצודה יש רשת אנחנו לא רואים אבל יש רשת אנחנו הולכים עליה הולכים לתפוס את הגרגירים את הדברים הטעימים ונעימים והכל ולא יודעים שאנחנו מקבים ברשות אם אדם לא מחליט להשתלט על החושים ולטהר אותם הוא ימשך תמיד אחד ערב לשעתו קוקה קולה טעם החיים אלה הקופירייטר שכתב להם את זה ידע מה הוא אומר שמשמיעים לך שזה הטעם בחיים אתה חייב לטעום אם זה הטעם שבחיים כ לטעום ואחר כך בילי דבילי שם לך חומרים בשביל שאתה תהיה אומלה לפתי ותהיה עבד בכיף רק אל תיגע לי בקול אז המצודה פרוסה על כל החיים אם אדם אינו מחליט להשתלט על החושים ולטהר אותם אז הוא ימשך תמיד אחר הערב לשעתו והוא ימשך אחרי שטחיות ולא התעמק בדברים שכליים ולא בעבודת השם הגאון מבינה כותב תקשיבו טוב לא ייתכן שאדם יעבוד עבודת השם אלא רק לאחר שהמית את התאבות בהנאות העולם הזה כי במבחן המציאות ברגע שהוא יעמוד זה מול זה בוא נלמד לא לא רגע אני חייב לאכול קודם בוא נלמד לא אני חייב להביא בקבוק כולו אתה יושב לללמוד חייב לעשן סיגריה מה אני שומע שמה שקודם זה קודם מילוי זה בטני ענהו עשו זה עיקר חיות האדם צריך להתחזק תמיד לשבור את המידות כמו שאמר שלמה המלך אחזק במוסר על תרף נצרה כי היא חייך אל תרפה מוסר מוסר מוסר מוסר אם תנצור את זה תרוויח את החיים שלך כל זמן שאדם עדיין מהלך אחר מראה עיניו האדום האדום הזה עדיין הוא פרא אדם נטול מכל חוכמה אלוקית ואין שום עבירה שהיא כבר חמורה בעיניו ואיין שום דיוטה שהוא לא יגיע אליה רק אם תצליח לעזוב את הנזיד עדשים של העולם הזה אז תוכל להשיג את הבכורה ולעלות בסולם העולה בת אל גם אנ אנחנו לפעמים מוכרים את הבכורה את העבודה האמיתית בעולם עבודת האלוקים בשביל מזיד עדשים רק אם נעזוב את נזיד העדשים נוכל להשיג את הבכורה אמן רבי חנניה בש אומר וש הקדוש ברוך הוא זה כל
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.
רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.
© 2024 כל הזכויות שמורות