נמרוד מבני חם החומריים | הרב אמנון יצחק שליט"א
תאריך פרסום: 16.06.2020, שעה: 06:33
הרב: נציב יום, הלית בת נחמה ושמואל בן רחל יזכו לזרע חי וקיים בן זכר בריא ושלם מהרה ולידה קלה כתרנגולת אמן ואמן.
קהל: אמן.
הרב: 'בעולם הזה הרוחני משתחווה לחומרי, בעולם הבא החומרי משתחווה אל הרוחני. בעולם הזה השתחווה יעקב הרוחני אל עשיו החומרי, בעולם הבא משתחווה עשיו החומרי אל יעקב הרוחני. אמרו רבותינו בפרקי דרבי אליעזר פרק לו': "בשעה שאמר יעקב אבינו (בראשית לב ה) כֹּה אָמַר עַבְדְּךָ יַעֲקֹב"
אמר לו הקב"ה: "אני אמרתי (בראשית כה כג): "וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר, ואתה אמרת עַבְדְּךָ יַעֲקֹב?! חייך כדבריך יהיה! הוא ימשול עליך בעולם הזה ואתה תהיה מושל עליו בעולם הבא".
בשעה שחשש יעקב אבינו במפגש עם עשיו שלח לו שליחים את המלאכים, ואמרו לו כֹּה אָמַר עַבְדְּךָ יַעֲקֹב. זאת אומרת השפיל יעקב את עצמו וקרא לעצמו עבד, בפני האדון עשיו,
אמר לו הקב"ה: "אני אמרתי וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר, רַב זה האח הגדול, מי יצא ראשון עשיו ומי הצעיר, מי יצא אחרון יעקב? ואני אמרתי וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר. זאת אומרת הגדול יעבוד את הצעיר ואתה אמרת עַבְדְּךָ יַעֲקֹב, חייך כדברך יהיה! הוא ימשול עליך בעולם הזה כמו עכשיו מלכות אדום הרשעה, ואתה תהיה מושל עליו בעולם הבא".
ביאור הדברים הוא, דהנה יעקב ועשיו כבר חלקו ביניהם בנחלת שני העולמות בעודם במעי אימם", כמו שלמדנו אתמול. "עשיו נטל בחלקו העולם הזה, יעקב נטל בחלקו העולם הבא. העולם הזה הוא חומרי, העולם הבא רוחני. יעקב אבינו הוא רוחני מצד היצירה בסוד (ירמיה א ה) "בְּטֶרֶם אֶצָּרְךָ בַבֶּטֶן יְדַעְתִּיךָ", ועשיו הרשע הוא חומרי מצד היצירה בסוד (תהלים נח ד) "זֹרוּ רְשָׁעִים מֵרָחֶם". לכן עולם הבא רוחני מיוחד ליעקב אבינו והעולם הזה החומרי לעשיו הרשע. בדיוק כמו שהם חלקו את העולמות. והעולם הזה החומרי הוא בבחינת צר, והרוחני בבחינת עבד, "עֲבָדִים מָשְׁלוּ בָנוּ פֹּרֵק אֵין מִיָּדָם" (איכה ה ח)
והרי בעולם הזה האדם נוטה אחר החומר ואחר התאווה, ואפילו אם הוא כובש את יצרו ותאוותיו, מכל מקום מטבעו האדם יש לו נטייה אליהן אל החומר והתאוות, רק בעולם הבא יצליח לעקור אותם מקרבו לגמרי, לכן בעולם הזה משועבד יעקב אבינו הרוחני לעשיו החומרי, אבל בעולם הבא ייכנע עשיו החומרי כעבד ליעקב הרוחני.
אך באותה מידה אשר נטה אחר התאווה בעולם הזה וכבש אותה, באותה מידה יעקרנה בעולם הבא, וכפי אותה מידה יהיה דבוק ברוחניות בעולם הבא, ואין היכולת בידו למשול על חומרו בתכלית השלמות, אלא אם מקודם היתה לו נטייה אחריה בבחינת 'במקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד בו!' כמו שהסברנו בשיעורים האחרונים. "וכמו כן אי אפשר שבעולם הבא ימשול יעקב הרוחני על עשיו החומרי, אלא אם בעולם הזה שלט עשיו החומרי על יעקב הרוחני". זאת אומרת שליטתו של יעקב הרוחני בעולם הבא על עשיו החומרי תהיה רק אם בעולם הזה שלט עשיו החומרי על יעקב הרוחני.
"זאת הכוונה בדברי הזוהר הקדוש וזה לשונו "טוֹב נִקְלֶה וְעֶבֶד לוֹ" (משלי יב ט) זה יעקב דמאיך רוחיה לגביה דעשו זה יעקב אבינו שהשפיל את רוחו כלפי עשיו, למה? אומר הזוהר: בְּגִין דִּלְבָתַר לֶיהֱוֵי עֶבֶד לוֹ וְיִשְׁלוֹט עֲלוֹי, כדי שאחר כך יהיה עשיו עבד לו וישלוט עליו, ויתקיים בו (בראשית כז כט): "יַעַבְדוּךָ עַמִּים וְיִשְׁתַּחֲווּ לְךָ לְאֻמִּים". זאת אומרת צריך להקדים שהחומרי ישלוט על הרוחני, ואז הרוחני ישלוט על החומרי. וטוֹב נִקְלֶה וְעֶבֶד לוֹ, טוב שיהיה נִקְלֶה בהתחלה יעקב ואחר כך עשיו יהיה עֶבֶד לוֹ. כל זה בגלל שהנמיך את עצמו יעקב אבינו בעולם הזה כלפי עשיו ולאחר מכן יהיה עשיו עֶבֶד לוֹוהוא ישלוט עליו.
"עד שלוש עשרה שנה מושל החומר הגופני על הנשמה הרוחנית, משלוש עשרה שנה ואילך מושלת הנשמה הרוחנית על החומר הגופני.
נמרוד המלך הראשון היה מבני חם החומריים, והיה מיוחד אל המלוכה באותו הדור החומרי. והנה היסוד הנזכר; 'שאי אפשר למשול על החומר בתכלית השלמות, אלא אם מקודם נטה אחריו' - מצאנו בבחינה קטנה גם בעולם הזה. שאפילו בעולם הזה אי אפשר לאדם להתנהג לפי הנהגת הנשמה, אלא אם בראשונה התנהג לפי הנהגת החומר ורק אחר כך יוכל להתנהג לפי הנהגת הנשמה". "יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו" (בראשית ח כא) זה חייב להיות שאדם נמשך מתחילה אל החומר, רק אחר כך הנשמה יכולה למשול על החומר. "זה מה שאמרו באבות דרבי נתן פרק שש עשרה: "יצר הרע כיצד?
אמרו: 'שלוש עשרה שנה גדול יצר הרע מיצר טוב ממעי אמו של אדם, כשהוא הולך לדבר מצווה התחילו מתענין לו כל אבריו", אדם הולך למצווה, כבר הוא עייף, כבר הוא קשה לו, כבר זה, כבר כל האברים כואבים לו,
- 'יש לי סחרחורת, אני זה...!'
כל הזמן, כל הזמן, כל הזמן. "אדם שהולך לדבר מצווה מתחילים להתענות כל אבריו, מפני יצר הרע שבמעיו מלך הוא על מאתיים וארבעים ושמונה אברים שבאדם". וכמובן שהוא לא רוצה שירוץ למצוות, אז הוא מעייף אותו, מתיש אותו, נותן לו כל מיני תירוצים;
- "שַׁחַל בַּדָּרֶךְ אֲרִי בֵּין הָרְחֹבוֹת..." (משלי כו יג)
יש לו כל מיני פטנטים. "ויצר טוב אינו דומה אלא למי שהוא חבוש בבית האסורים, שנאמר "כִּי מִבֵּית הָסוּרִים יָצָא לִמְלֹךְ" פסוק בקהלת ד יד. מי זה מִבֵּית הָסוּרִים יָצָא לִמְלֹךְ, זה יצר טוב, זאת אומרת הוא היה אסור במאסר שלוש עשרה שנה ואז הוא יָצָא לִמְלֹךְ, ויש אומרים, ויש אומרים: 'זה יוסף הצדיק, שיצא מבית האסורים של פרעה למלוך!'. מה הכוונה, הכוונה אם בילדותו ישלוט החומר שהוא יצר הרע לנשמה השכלית, שהנשמה השכלית זה יצר הטוב, והנהגת הנשמה תהיה בבית האסורים, משועבדת להנהגת החומר, אחר כך כשהיא תצא מהשעבוד, תתנהג בהנהגת הנשמה ביותר!"
זאת אומרת כשבסוף הנשמה שולטת על החומר, אז היא מתנהגת בהנהגה של הנשמה יותר, ניכר, חזק, כי הוא התנתק מהחומר. "וכן כאשר מקודם משלו המצרים החומריים ביוסף הצדיק הרוחני, הרי אחר כך בצאתו מבית האסורים - מלך יוסף הצדיק הרוחני בכל מצרים החומריים!". זאת אומרת הם משלו עליו קצת, תקופה אומנם ארוכה, ואחרי זה כשהוא יצא הוא שלט על כולם. אבל קודם הם שלטו על הרוחני ואחר כך הרוחני שלט על כל החומריים.
"דע! בגדרי חומרי ורוחני, שזה גם נקרא גוף ונשמה, שהם גם מכונים חומר וצורה, יש כמה מדרגות". זאת אומרת חומרי זה גוף וזה נקרא חומר, רוחני זה נשמה ונקרא גם צורה. ויש בהם כמה מדרגות. "אפילו באומות העולם יש הבדלים בזה;" מי חומרי יותר, מי חומרי פחות. "כגון; בני חם הם בבחינת חומר לגבי בני יפת", שלושה אחים היו, שֵׁם חָם וָיָפֶת (בראשית י א). שם הכי רוחני, אנחנו שמים, לכן יש נגדנו 'אנטי שמי'. ויש את בני יפת, זה האירופאים וכל אלה.
ויש בני חם, אלה מאפריקה, אשר לגביהם בני יפת, לגבי בני חם הם בבחינת נשמה, לא נשמה אבל בבחינת, כאילו ביחס. כמו שאומרים בבית האסורים יש שמה פושעים ועבריינים ורוצחים והכל, אבל יש אחד שמכנים אותו, 'זה צדיק זה!...' בין כל הרשעים והעבריינים יש גם כאלה שקוראים להם צדיק, ביחס, ביחס, לא שהוא צדיק, ביחס. "זאת אומרת בני יפת אינם דבוקים בתאוות החומריות כמו בני חם ובפרט בתאוות הזנות, שהיא התאווה החומרית ביותר!
וזה מפורש בפסוק בבראשית ט כד: "וַיִּיקֶץ נֹחַ מִיֵּינוֹ וַיֵּדַע אֵת אֲשֶׁר עָשָׂה לוֹ בְּנוֹ הַקָּטָן" הגמרא בסנהדרין ע' אומרת: 'חד מאן דאמר: 'סרסו!', סרס את אבא שלו, בשעה שאבא שלו היה שיכור ובא הבן חם סרס את אבא שלו, למה? כי הוא לא רוצה שיביא עוד ילדים, אם הוא יביא עוד ילדים
אז הוא אומר: 'קל וחומר מקין שהרג את הבל! היו שני אחים, חצי חצי כל אחד יש לו עולם, וקם האחד לא הסתפק בחצי הרג את אחיו, אנחנו כבר שלושה אחים, אז מה, יביא עוד רביעי?!'
סרס אותו. 'וחד מאן דאמר: 'רבעו!', מה הפירוש? רבעו, תל אביבי... ואמרו בפסחים קיג': 'דכנען צווה את בניו אחריו: 'אהבו את הזנות!' איזה צוואה משהו משהו... חמורים בני חמורים!!! לכן נאמר על כל הגויים, מה נאמר? "בְּשַׂר חֲמוֹרִים בְּשָׂרָם וְזִרְמַת סוּסִים זִרְמָתָם" (יחזקאל כג כ) וגם זרעו אחריו מושחתים כמותו! וכמו שנאמר בספרא אחרי פח: "מניין שלא היתה אומה שהתעיבו מעשיהם יותר מן הכנעני? תלמוד לומר (ויקרא יח ג): "כְּמַעֲשֵׂה אֶרֶץ מִצְרַיִם אֲשֶׁר יְשַׁבְתֶּם בָּהּ לֹא תַעֲשׂוּ" ה' מצווה, אלה הכנענים אוי ואבוי! אוי ואבוי אם אתם תעשו כמעשיהם,
ונאמר בפסוק בבראשית ט כה: "וַיֹּאמֶר אָרוּר כְּנָעַן עֶבֶד עֲבָדִים יִהְיֶה לְאֶחָיו" הפירוש הוא, עֶבֶד עֲבָדִים, כיוון שבני חם חומריים המה כלפי בני יפת שבני יפת הם כמו רוחניים לגביהם", כמו לא ממש, "ולכן ראוי כי החומר ישמש את הצורה", החומרי ישמש את הרוחני, החומר ישמש את הצורה, "כיוון שהם דומים לבעלי חיים חומריים", שהבעלי חיים משמים את בני האדם הרוחניים, סוס, פרה, חמור, אלה חומריים משמים את הרוחני, "כמו כן ראוי כי בני חם ישמשו את בני יפת". לכן עד לפני עשרות שנים כל הכושים היו עבדים של בני יפת, ושלטו בהם אלפי שנים מאותה קללה!
"והנה דעת רבותינו הקדושים בכל המדרשים: 'דכל בני חם כולם נתקללו בעבדות!' אבל דעת ראש הפשטנים רבנו אברהם איבן עזרא, אמר: 'שרק כנען ובניו נתקללו בעבדות', היינו שיהיו עבדים של אחיו בני חם, זה לשונו: "וטעם לְאֶחָיו, זה לכּוּשׁ וּמִצְרַיִם וּפוּט (בראשית י ו) שהם בני אביו. ויש אומרים כי הכושים הם עבדים בעבור שקילל נוח את חם. והנה שכחו!" אומר האבן עזרא: "כי המלך הראשון אחר המבול היה מכוש, נמרוד, "וַתְּהִי רֵאשִׁית מַמְלַכְתּוֹ בָּבֶל" (בראשית י י). נמרוד היה מבני חם כושי, והאחרון אובמבה (ברק חוסיין אובמה), דיברנו בזה בהרצאות.
"מבואר בזה כדעת הרב האבן עזרא היא, שלא כל בני חם נתקללו בקללת העבדות ודעתו שלא כדעת רבותינו בכל המדרשים, שהם סוברים שכל בני חם נתקללו בעבדות, אז צריך לבאר את הקושיה של האבן עזרא, הרי המלך הראשון אחר המבול היה נמרוד בן כוש בן חם? ובפרקי דרבי אליעזר אמרו: "ר' עקיבא אומר: "השליכו מעליהם מלכות שמים והמליכו עליהם נמרוד, עבד בן עבד והלוא כל בני חם עבדים הם?" אז ר' עקיבא אומר שכל בני חם עבדים הם, ואוי לארץ שימלוך עבד! שנאמר (משלי ל כב) "תַּחַת עֶבֶד כִּי יִמְלוֹךְ" נמרוד, מרד בה' העבד בן עבד הזה, והוא התחיל את 'הבניה החופשית', הוא בנה את המגדל למרוד בהקב"ה, ועכשיו 'הבונים החופשיים' מצאצאיו הממשיכים, עובדי השטן! כי הם לא רצו, בוני המגדל לא רצו,
אמרו להקב"ה: "סור ממנו! אנחנו מסתדרים לבד..."
והם סגדו, עבדו עבודה זרה, לשטן. ועכשיו הם עושים הפגנה, עכשיו, הבונים החופשיים הם רוצים 'סדר עולמי חדש!' יוצאים בהפגנה, עכשיו רוצים סדר עולמי חדש מה שאנחנו מדברים. זאת אומרת הם לא מכסים את מעשיהם, הם גם שותלים מראש את כל העלילות שלהם וכל התוכניות וכל הרציחות וכל מה שהם הולכים לעשות, הכל הם עושים. יש קלפים שיצאו ב1995 ומראים את כל מזימותיהם וחלקם כבר התקיימו!! מגדל התאומים ב-9/11 הם כתבו את התאריך הכל, מתי יפלו התאומים הכל, כל דבר ודבר מראש הם אומרים, יש אפילו אבן גדולה שהם קברו אותה של ארבע טון, שבה כתוב כל התוכנית שלהם הכל באדמה, כאילו שיגיע הזמן והם ישלטו בעולם כאילו,
אז הם יראו לכולם: 'אנחנו הזהרנו, נתנו לכם איתותים, לא שמתם לב, הנה הכל כתוב מראש!'
הכל מזימות שלהם, רציחות נשיאים בארצות הברית, כל מיני דברים כאלה ואחרים, כל מי שעמד נגדם חיסלו. אז זה נמרוד היה הראשון, אובמבה אחרון.
(אני לא רוצה לדבר על זה, זה לא יפה לדבר על זה בפרט שזה שיעור תורה, אבל אובמבה לא היה נשוי לאשה כל כך, מי שיבין יבין... ומי שירצה יש את זה באתרים, זה מבני חם נו, מה אתה מצפה?...)
"ביאור הדברים הוא, דכמו שבאדם הפרטי בילדותו שולט החומר על הנשמה, והנשמה כאילו נתונה בבית האסורים של ההנהגה של החומר, ומטעם זה עצמו תשלוט הנשמה ביותר על החומר אחרי עבור תקופת הילדות. כך הוא בסדר הבריאה עצמה, כי המלך הראשון היה נמרוד מבני חם העבדים, והם חומריים ביותר! אחר כך היו בני חם עבדים לבני יפת, בהמשך תקופת הבריאה כולה!" עד לפני עשרות שנים. "וכשם שבתקופת הילדות שולט החומר ביתר תוקף, כמו כן באותה תקופה שלטה החומריות ביותר, וכל בני הדור היו יותר חומריים, ולכן המליכו את נמרוד החומרי למלך!" כי מלך זה הלב כאילו של האומה.
"ודע עוד! כי כיוון שבני אותו דור היו חומריים ביותר ופרקו מעליהם עול מלכות שמים, בעבור זה היה ראוי שימלוך עליהם נמרוד שהוא עבד בן עבד והוא חומרי ביותר, והקב"ה סיבב הסיבות שונות, שבני אותו דור יכתירו את נמרוד כמלך עליהם, אבל הם בחרו בו כמלך בחושבם; 'שהוא ראוי יותר אל המלוכה!'" הם לא יודעים סיבה מאת ה', אך מה שגזרה חוכמתו יתברך שמו, שנמרוד יהיה ראוי ביותר למלוכה או שבני אותו דור יחשבו שהוא ראוי יותר למלוכה, כל זה נמשך מצד שאותו הדור היו חומריים ביותר והמלך הוא לב האומה!" הוא משקף בדיוק את הרצונות שלהם.
זאת אומרת אם אומה שמה עליה מלך, נשיא או ראש ממשלה 'גאה'... - סימן שהאומה רקובה כולה! וכמו שבתשקורת שמים כל מיני אנשים כאלה דווקא בנקודות מפתח והכל, בשביל להפיץ את הרצון שלהם ל'דילול האוכלוסייה!'. זאת אומרת כמה שפחות ילודה, כמה שפחות בתים של הורים נורמליים; זוג גבר ואשה. אז לכן יש 'הורים זכריים, הורים נקביים' וכל מיני שמות משונים, הורי א' הורי ב' הכל, בשביל לשדר דילולים.
אני מכין לכם 'חדשות' מיוחדות! שתראו שמדינת ישראל דואגת לדילול עוד לפני שבילי הדבילי (ביל גייטס) אמר את זה, 'אאוגניקה' זה נקרא, זה השבחת הגזע, פה בארץ יש את זה מאד מאד, אמרתי לכם, זה לא יאומן הרי מה שהם עשו פה במדינה מתחילה כמו נאצים לקחו את הילדים של התימנים, לא רק מכרו אותם לניסויים!! עשו בהם ניסויים!!! הוציאו להם את הלבבות, הרגו אותם, נתנו להם למות, בהקפאה, בקור והכל שימותו, 80% מתו,
80% מתו בשביל להוציא להם את הלב לחקירה; 'למה התימנים אין להם התקפות לב?' הם רוצים לחקור, הרגו כמויות של ילדים תימנים על מנת שיוציאו להם את הלב לבדיקה. מי אומר את זה? שר המשפטים אוחנה! הוא אחראי על התיקים עכשיו של התימנים, ילדי תימן והוא אמר את זה בטמבלויזיה, שזה מה שעשו, לא יאומן כי יסופר! אז ככה זה עובד רחמנא ליצלן.
"התמצית העולה מכל הדברים האלה בפרק הזה הם ככה: שבעולם הזה תגדל מעלת הנוטה אחר הנשמה הרוחנית", כמו שלמדנו אתמול עם יעקב ורחל וכו'. "כיון שהוא נקי ומזוכך מתאוות וחמדות, ולעומתו חברו הוא לא נקי, נמשך אחר החומר ולא מזוכך. אבל בעולם הבא תגדל מעלת האדם אשר מטבעו נטה אחרי החומר בעולם הזה וכבש את יצרו, הרי זה יזכה שבאותה מידה שטבעו נטה אחרי החומר הגופני בעולם הזה, והתגבר לכבוש את יצרו, באותה מידה הוא יזכה להיות דבוק בעולם הבא ברוחניות".
לכן העולם התחיל בחומריות ויסיים ברוחניות, לכן התינוק שנולד תחילתו חומריות ואחר כך כיבוש על ידי הנשמה, רוחניות. וחייב להיות שהרוחניות תתגבר רק אחרי שהחומר שלט בה. ולכן יעקב אבינו ישלוט בעשיו בסוף! בגלל שעשיו שלט בו בהתחלה. החומר שולט בהתחלה והרוחני בא בסוף.
מקווה שהבנתם וצריך להתבונן בדברים! אז כמה שמתנתקים יותר ויותר מן החומר לגמרי, לגמרי, ככה נדבקים לאין שיעור בשכינה לעתיד לבוא! וכמו שעם ישראל היה מושפל במשך כל הדורות בגלל הגלויות והעוונות והחטאים, בסוף הוא יתגבר על הכל! לכן יעקב אֹחֶז בַּעֲקֵב עֵשָׂו, ואיך שנגמרת מלכותו של עשיו עולה יעקב אבינו ושולט ברוחניות והגאולה בו תבוא במהרה בימינו אמן.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות