כל אחד ודרך עבודתו איך להשיג את הבורא | הרב אמנון יצחק
תאריך פרסום: 14.01.2020, שעה: 12:50
נציב יום: לעילוי נשמת שלום בן בסי - שהיום פקידת שנתו.
"אָרוּר אַפָּם כִּי עָז וְעֶבְרָתָם כִּי קָשָׁתָה אֲחַלְּקֵם בְּיַעֲקֹב וַאֲפִיצֵם בְּיִשְׂרָאֵל"
(בראשית מט ז)
- "אין לך עניים וסופרים ומלמדי תינוקות אלא משמעון כדי שיהיו נפוצים, ושבטו של לוי עשאו מחזר על הגרנות לתרומות ומעשרות, נתן לו תפוצתו דרך כבוד" (רש"י).
יעקב אבינו שבא לברך את השבטים, חלקם הוכיח אותם בתוכחת מגולה, וחלקם ברך אותם ושיבח אותם על דרך עבודתם וחיזק אותם. התוכחת זה גם כן מלמד את האדם כיצד לעבוד את הבורא; היות ו"שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים" (בראשית מט ה) והוא אמר להם ששורש הבעיה שלהם: זה אָרוּר אַפָּם כִּי עָז וְעֶבְרָתָם זה כעסם כִּי קָשָׁתָה, לכן אֲחַלְּקֵם בְּיַעֲקֹב וַאֲפִיצֵם בְּיִשְׂרָאֵל, אז לכן אין עניים וסופרים ומלמדי תינוקות אלא משמעון כדי שיהיו נפוצים, לא יהיו ביחד, כי אם הם ביחד יכולים להחריב את העולם! ושבטו של לוי עשאו מחזר על הגרנות לתרומות ומעשרות, הולך אצל בני ישראל ומבקש מהם: 'את התרומות והמעשרות' מהגורן, וללוי נתן לו תפוצתו בדרך כבוד! ככה אומר רש"י.
"ביקש יעקב לגלות לבניו את הקץ ולא עלתה בידו, נסתלקה ממנו רוח הקודש!", אבל הדרך להגיע אל שלמותם ולקרב את הקץ, את זה הוא כן מסר לבנים, מה "יִקְרָא אֶתְכֶם בְּאַחֲרִית הַיָּמִים" (בראשית מט א) - מן השמים מנעו ממנו! אבל יעקב לימד את בניו: איך ישיגו את השלמות ועל ידי השלמות יקרבו את הקץ. בעין שכלו וברוח קודשו הבחין יעקב בתכונות השונות של בניו וכאשר כולם הצהירו: 'שאין להם אלא לב אחד לאביהם שבשמים!', ראה לנחוץ להדריך לכל אחד לפי תכונותיו את הדרך ילך בה, ואת המעשה אשר יעשה, כדי לפתח את הכישרונות ולנצלם לעבודת ה'.
לפני הפטירה של ר' אליעזר אמרו לו תלמידיו: "רבינו! למדנו אורחות חיים", נענה להם ולימד אותם כמה הנהגות טובות (ברכות כח), אבל הדבר המפליא שאחרי שר' אליעזר היה דומה לספר תורה! ולימד הרבה תורה לתלמידיו (כמו שמובא בסנהדרין סח) בוודאי במשך חייו כבר הספיק ללמד אותם אורחות חיים, אז במה נתקררה דעתם בתשובה קצרה, באיזה הנהגות טובות?
אבל העניין הוא: על פי מה שמבאר הגאון מווילנא; מה ההבדל בין דרך לבין אורח? דרך - הוא רחב, אורח - הוא צר, התלמידים לא ביקשו 'דרכי חיים', את כל התורה בהיקפה, זה כבר היה להם, למדו אצלו כבר ידוע להם. אבל את האורחות הצרות שבהם יגיעו לדרכים הגדולות, את זה רצו לדעת. למה הדבר דומה? אדם שטס לחו"ל הוא יודע שמוטל עליו להגיע לתחנה, כולל כל הסידורים הדרושים, קניית כרטיסים וכדו' אז זה האוֹרַח לדרך, טיסה לארצות הברית בערך שתיים עשרה שעות, זה הדרך היא רחבה ארוכה, אבל האוֹרַח זה איך מגיעים לדרך, צריך לדעת: מה עושים בהתחלה בשביל לקנות את הדרך.
אדם צריך את כל האורחות הקטנים שיוליכו אותו לדרך התורה, מהם ההנהגות שיביאו אותו להיות באמת שוקד בתורה, מקיים תורה, מתקן את המידות וכו', את זה השאיר יעקב אבינו אחריו ברכה לבניו כדי שידעו כל אחד את האוֹרַח בו ידרוך לפי תכונותיו, להגיע לדרך המבוקשת.
שמעון ולוי לא חטאו במה שהרגו לאנשי שכם, כמו שהאריכו בזה הרמב"ם והרמב"ן; אנשי שכם היו צריכים להעמיד דיינים בשביל לדון את שכם בן חמור על שעשה את המעשה והם לא עשו, התחייבו מיתה. אז מה היה חטאם? שעשו מה שעשו מתוך כעס, ומבלי להתייעץ עם יעקב אביהם. ויעקב סבר: שהמעשה שלהם עלול להמית עליהם אסון מצד יושבי הארץ.
שמעון ולוי השיבו לו: "הַכְזוֹנָה יַעֲשֶׂה אֶת אֲחוֹתֵנוּ?!" (בראשית לד לא) על דבר כזה אי אפשר לוותר! ויעקב אבינו הבין: שמידת הכעס היא גרמה למעשה, ולכן אֲחַלְּקֵם בְּיַעֲקֹב וַאֲפִיצֵם בְּיִשְׂרָאֵל, אם הם יהיו ביחד וקרובים אחד לשני - אוי ואבוי מה הם יכולים לעשות! הרי שני אחים שהיו קטנים הרגו עשרים וארבע אלף אנשי שכם, אז על ידי שיתפזרו בין השבטים ותהיה פרנסתם בידי בשר ודם תישבר רוחם ולא יבואו לכעוס, כי היסוד של הכעס הוא גאווה. אז זאת אומרת אם בן אדם הוא מושפל אין לו ממה להתגאות, הוא מבקש כמו דלפון, הוא מבקש מאחרים אז לא יבואו לידי כעס, כי הם תלויים בחסדי אחרים.
אולם גילו לנו חז"ל עוד דבר: שהכעס של שמעון ולוי היו ממקורות שונים; אצל שמעון נבע ממידה של רגזנות, והסוף הוכיח במעשה זמרי שהיה נשיא שבט שמעון ועשה את המעשה ולא חזרו בהם ולא תיקנו את מידתם. אבל אצל לוי השורש שלו היה: קנאה לכבוד שמים! מה שהוא קינא במה שנעשה לדינה זה היה קנאת שמים, כמו פנחס! ואמרו ב'ספרי': שעל ידי זה שקינא לכבוד שמים; גם בעגל וגם בשיטים - פרע את החוב! תוקן, ואז מתברר שכל הקנאות שלו ממעשה דינה היה כולו קודש. אבל בכל זאת גזר יעקב להפיץ אותם בדרך כבוד, משום שההנהגה הזאת אינה ראויה לנהוג תמיד, רק לעת הצורך, גם קנאות לשם שמים לא תמיד אלא לעת הצורך, כמו בזמן החשמונאים, שאז גם כן הם משבט לוי הם קמו וקינאו לה'.
וכן לשאר השבטים הדריך אותם יעקב אבינו וגילה להם את התפקידים והתכונות של כל אחד ואחד, וכמו שאומרת הגמרא (בפסחים ד'): "ההוא דאמר: "דונו דיני!",
בדקו אחריו ומצאו שבא משבט דן שנאמר: "דָּן יָדִין עַמּוֹ" (בראשית מט טז)
היה אחד כל דבר שהיה לו וויכוח עם מישהו אומר לו: "בית דין, לא לא-לא-לא-לא-לא רוצה לדבר, דיין, אני רוצה בית דין, דיין", כל הזמן אומר: "רק דיין",
בדקו אחריו מצאו שהוא משבט דן שנאמר בהם דָּן יָדִין עַמּוֹ זה לא היתה הנהגה המבורכת אצל אותו אחד, אבל יש לזה דרשה בפני עצמה...
לפעמים שואלים אנשים: 'מה הצורך בישיבות נפרדות, למה לא התאחדו כולם לישיבה אחת גדולה; עשרים, שלושים, חמישים, מאה אלף ביחד?'
כבר הפריד אותם יעקב אבינו בשבטים: "אִישׁ אֲשֶׁר כְּבִרְכָתוֹ בֵּרַךְ אֹתָם" (בראשית מט כח) ואפילו שכלל אותם כולם ביחד כמו שפירש רש"י, בכל זאת לכל אחד נתן ברכה מיוחדת לדעת את הדרך המיוחדת לו. גם הישיבות; כל ישיבה יש לה תכונה משלה וגוון משלה, "כשם שאין דעותיהם של אנשים שוות", כך אין הישיבות שוות, הדעות מחולקות בטעמה של תורה; זה האוהב פלפול, זה האוהב פשטות, זה לימוד השיטות, זה האוהב הבנה, והעיקר: שכולם מאוחדים בקבלת עול מלכות שמים!
כל המטרה: זה לא לדעת ללמוד בלבד, אלא לקיים ולעשות את רצון הבורא - וזה המכנה המשותף, ואז כל הדרכים מובילות לנקודה אחת מרכזית. אבל אנחנו נמצאים בעולם של חושך, ואין שום עצה אלא להרבות ביושבי בית המדרש, כדי שכל אחד ימצא את המקום המתאים לו, כי אנו חיים בתקופה שבה נתקיים: "וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם נַפְשָׁם חָפֵצָה" (ישעיה סו ג);
העולם כולו צווח: "שהטלוויזיה - אינה אלא תועבה!" אבל בלי תבלין של התורה לא מצאו עוז בנפשם להרחיק שקץ זה מביתם, לכן הדרך היחידה היא להרבות בישיבה.
זה נכתב לפני עשרות שנים! והיום יש ארגון 'הדרדרות' (הידברות) שמכניס את מה שצווחו כל הגדולים והחרימו ארבע מאות (400) גדולים, מחזירים את זה 'הנף, הנף, הנף...'
ביטול תורה! ליצנות, עקירת הדת!!
ארגון שמצהיר: רק על חמישים ושש מיליון (56,000,000!) בשנה, עם חמש מאות חמישים וארבע (554) עובדים שרובם אנשי טלוויזיה חילונים! אז מי שתומך בהם ותורם להם - תורם לטלוויזיה שהיא שיקוץ ותועבה!
ושאסר הרב עובדיה יוסף: "וְלֹא תָבִיא תוֹעֵבָה אֶל בֵּיתֶךָ" (דברים ז כו)
והם עוד אומרים: 'שהוא התיר להם',
אז מה? הוא עקר את דעתו מה שפסק וְלֹא תָבִיא תוֹעֵבָה אֶל בֵּיתֶךָ?! ועכשיו הוא התיר להם... היאומן דבר כזה?! אלא מה, משקרים כמו תמיד!
ואמרו: שהרב אליישיב התיר להם והרב שטיינמן והרב קנייבסקי...
עכשיו הם כבר לא פרסמו את זה בהבהרות האחרונות,
כבר סיפרנו: שיוסי וליס אמר לי במפורש: 'שהוא שאל את הרב אליישיב, את הרב שטיינמן אמרו: 'שמעולם הם לא חתמו!' אבל פעם הם פרסמו ככה, אין להם בעיה לשקר!
אז העולם כולו צווח: 'שהטלוויזיה אינה אלא תועבה!' אבל בלי תבלין של תורה, לא מצאו עוז בנפשם להרחיק את השקץ, רק אדם שמחובר לתורה יכול לשקץ את זה ולזרוק את זה מהבית. והיום אברכים בני תורה מכניסים את פה בבני ברק עשרות בתים מלאים בטמבלוויזיות של: "שִׁוִּיתִי ה' לְנֶגְדִּי תָמִיד" (תהלים טז ח) עבודה זרה נקראת שִׁוִּיתִי ה' לְנֶגְדִּי תָמִיד כמו העגל!
העגל גם אמר: "אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם" (שמות כ ב) זה עגל מדבר, בצבעים, "הנף הנף-הנף-הנף-הנף..." לא יאומן כי יסופר! וזה הכל תחת הכוונה ותמיכה ועידוד של "מועצת החכמי הפוליטיקה" (מועצת החכמים בשס), שהם אומרים: 'שהם מתירים להם', כי זה דברים קדושים ונעלים ברומו של עולם, אפילו מלאכים יורדים לראות מה יש שמה בתוכניות...
הדרך היחידה היא להרבות בישיבה ורק על ידי עמל של תורה ותחבולות של יראת שמים, אפשר להצליח לשמור על זכות השכל ולהתרחק מכל כיעור ומן הדומה לו, ועל ידי זה נצליח להגיע לתכלית המבוקש: 'להראות בעולם שה' הוא אלוקי כולנו, למרות ההבדלים אבל על פי התורה ועל פי ה'!'.
הם הולכים ומקבצים כספים בכל העולם, עכשיו סיפרו לי במרילנד היה הזמיר (ר' זמיר כהן) ועשה שמה מאתיים חמישים אלף דולר (250,000$)!!! לאן הולך כל הכספים האלה? הם רק לוקחים ואוספים, שום דבר לא חוזר לציבור, לאן זה הולך? חמש מאות חמישים וארבע עובדים, כמה יש? כמה יש מרצים שמה, התמעטו! כמה ברחו מהם... כמה יש? אז מי מקבל שמה את כל המשכורות, אנשי הטלוויזיה, ההפקה, התאורנים, אנשי טלוויזיה חילונים!! שהם עושים את זה ומה יש שמה וויכוחים אידיאולוגים כאילו, מביאים אנשי מדע כאלה או אנשי כפירה, ושמים מולם איזה רבון כזה, רבון כזה שהוא כאילו יתווכח ויגיד את הצד שלו והם את הצד שלהם ומשאירים את הדעות ככה, הם לא מנצחים אף פעם את הכופרים!! אף פעם!
והם בחרו שיטה, שיטה פסולה! שיטה של לערבב 'תורה מול מדע', לעשות ככה ולהציג שבעצם המדע תומך בתורה, כאילו התורה היא נופלת והמדע 'סומך נופלים', הוא מעמיד אותה, בזכות המדע אנחנו יכולים להבין את התורה, וזה דרשות יפות, כאילו הם לוקחים את זה מהאוניברסיטה מה שמדברים הכופרים, ונותנים דרשות על זה כאילו הם מבינים, מבינים, ואז משלבים תורה עם מדע, כפירה עם אמונה ויוצרים עיסה חדשה וכו'.
למה הדבר דומה?
זה נשמע כאילו אקדמאי, וזה נשמע כאילו כזה אינטלגנטי ושייך לכל האנשים של תל אביב, 'הנף הנף-הנף-הנף...' כן ו.. אבל למה זה דומה? יש אתרוג תימני, זה האתרוג הכי מהודר! יש תקיעה תימנית, התרועה של התימנים זה תרועה מיוחדת, שונה! "אֵשׁ דָּת לָמוֹ" (דברים לג ב) אֵשׁ דָּת לָמוֹ, לעם ישראל נאמר שהדת שלהם זה אֵשׁ, אש זה א'תרוג ש'ופר, אתרוג שופר זה לָמוֹ, זה דָּת אורגינל!
אבל הם לוקחים ומרכיבים את האתרוג עם לימון - וזה עושה את האתרוג יותר יפה! יותר חזק, יותר זה.. אבל זה נקרא 'אתרוג מורכב', אתרוג מורכב הוא פסול לברכה! זה 'הדרדרות' פסול לברכה, פסול לברכה.
מי שתורם להם ומשקיע בהם - שוקע איתם! ואחריתו מרה כלענה!! עם כל החארטות שלהם.
אפילו עם האבא של הזמיר גם כן הם עשו איזה תיקון כאילו כאילו זה לא הוא, הוא סנילי, הוא מסכן, הוא, הוא משהו והוא מתרים לבית כנסת! הוא לא יושב בשביל עצמו, אז הוא מתרים לבית כנסת, הוא בונה בתי כנסיות בקופה הקטנה מגרוש ועוד גרוש - הוא כבר בנה בטח סדרה של בתי כנסת ברחבי הארץ והעולם! אז זה הסיפור החדש שהם מנסים לתקן את המציאות...
שהוא דיבר ברור: "שיבוא לבקר! אם הוא יכול לתמוך ולעזור! כן, אבל אני לא רוצה להכביד עליו..."
- מסכן! יש לו הוצאות מרובות; חמש מאות חמישים וארבע עובדים, אז לא נשאר לו גרושים בשביל אבא שלו שישב שמה והוא יושב שמה וזה...
ועכשיו הוא כבר זה ומסכן ואומלל ואפילו תלונה במשטרה, שמעתי עכשיו שזה שצילם שהגישו תלונה למשטרה היה אצלו,
אמר לו: "אני הייתי שמה, אני דיברתי עם אבא שלך, אני הייתי שמה!"
למה לא הסגיר אותו מיד למשטרה?
אז הוא אומר: "לא אני עשיתי, המשפחה עשתה את 'הסרטון תיקון' זה לא אני, זה לא אני..."
לא יאומן כי יסופר! יש לך את מי שעשה דבר 'איום ונורא', אדם שגילה: שאבא שלך מקבץ נדבות! בגלל שאתה מפקיר אותו!! והגשת תלונה... תפוס אותו, תפוס אותו! לא תופס אותו, ברח הזמיר... ברח מזה שצריך לתפוס אותו מה, והוא לא היה אצלו לבד היו איתו עוד שניים והקליטו את השיחה איי איי איי... לא יאומן כי יסופר כמה מחריטים הם יכולים להיות, לשנות הכל.
זה כמו שהרב עובדיה פעם היה מקלל את שרון ואת זה ואת זה...
ואח"כ אומרים: 'לא הבנתם אותו! הוא לא התכוון בכלל, זה משהו אחר לגמרי..."
תמיד לא מבינים אותו שהוא מקלל, גם פה – לא! לא הבנתם,
כמו שאיציק (הרה"ר יצחק יוסף) עכשיו אומר: "לא הבנתם אותי! אני לא דיברתי על הגויים האלה, יש 'אסירי ציון' איי אייאיי אשריהם אסירי ציון, אני דיברתי רק על כאלה שההשקפה שלהם וככה וככה..."
תמיד לא מבינים את ש"ס, מעניין! אף פעם לא מבינים אותם, כנראה הם לא ברורים מספיק, אה! נזכרתי הם 'שקופים', אז שקופים זה קשה מאד לתפוס מה הם אומרים, כי אין שפתיים, לא רואים אז אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה והכל בסדר...
"רַבִּי חֲנַנְיָא בֶּן עֲקַשְׁיָא אוֹמֵר: "רָצָה הקב"ה לְזַכּוֹת אֶת יִשְׂרָאֵל, לְפִיכָךְ הִרְבָּה לָהֶם תּוֹרָה וּמִצְוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר (ישעיהו מב, כא): "ה' חָפֵץ לְמַעַן צִדְקוֹ, יַגְדִּיל תּוֹרָה וְיַאְדִּיר":
תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!
מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.
כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.
שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן
תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).
תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.
ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛
באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!
תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.
יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).
© 2024 כל הזכויות שמורות