טוען...

חיזוקים לעלות בעבודת השם - חלק טז - אין לנו אבא אחר | הרב אמנון יצחק

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 29.10.2019, שעה: 06:45

הורדת MP4 הורדת MP3


נציב יום: יוסף בן נינט, אילנה בת סופי, יזכו לרוחניות, יראת שמים אמתית, בריאות שלמה פרנסה בשפע בנקל, ולמשפחותיהם זווגים הגונים זרע קודש בר קיימא לכל הצריכים. א מ ן !!

אין לנו אבא אחר.

חיזוקים לעבודת השם טז'.

דוגמא חיה ליסוד הזה שאין לנו אבא אחר. מצאנו אצל הגאון רבי ישעיה ברדיקי זכר צדיק לברכה, חתנו של רבי ישראל משקלוב שהיה תלמידו המובהק של הגאון מווילנא, וכפי שניתן ללמוד מהסיפור הבא: ביום מן הימים, נמנה רבי ישעיה וגמר לעלות לארץ הקודש ולחונן את עפרה. וכך עשה - ארז את המיטלטלין המעטים, לקח עמו את בנו ובתו הקטנים, ויצא לדרך בספינה כמקובל בימים ההם. והיה בדרך נתרגשה עליהם צרה צרורה, סערה גדולה פקדה את הים, הגלים הגבוהים משברי היה התנפצו על דפנותיה, שיחקו בספינה כקליפת אגוז, שלא הזקינה מעודה לכזאת סופה,

נכנעה לבסוף לפני הגלים השוצפים, נבקעה ושקעה במצולות. רבי ישעיהו הוטל איפה אל המים הסוערים עם בנו ובתו, מאחר ובימים ההם עדיין לא היו נמצאות ספינות הצלה, הורה הצדיק לשני ילדיו לעלות על גבו וכך התחיל לשחות אל העבר הבלתי נודע. שחה עוד ועוד ובאופק אין נראית יבשה, כמה זמן עבר איש לא יכול לומר, אבל כל הזמן נראה כמו נצח. אבל זאת ידוע לאחר משך זמן מסוים הרגיש רבי ישעיה שכוחותיו אינו עומדים לו עוד, ואינו יכול להמשיך למשוך על גבו גם את בנו וגם את בתו, אם ימשיך כך יטבעו שלושתם.

כיהודי שכל התורה כולה שגורה בפיו, ידע רבי ישעיה מה לעשות במצב הנורא הזה, הוא ידע שע"פ התורה עליו להציל את הבן ולהניח את הבת, גמרא הוריות יג'. שכן הבן מחויב בכל המצוות, ואילו הבת פטורה מכל המצוות שהזמן גרמן. למרות הקושי הכרוך בכך, נשמע רבי ישעיה לצו האלוקי, עזב את ילדתו ואחז בבנו בשארית כוחותיו. הילדה שלפתע נעזבה התחילה להרגיש שהיא שוקעת אט אט, החלה לבכות וגם אביה בוכה עמה. אולם הוא ידע כי אין ברירה אחרת, כך מורה לו הלכה לנהוג,

וכך הוא יעשה אף על פי שלבו נקרע לגזרים, בראותו בתו טובעת לנגד עיניו, ואין לאל ידו להושיע. כידוע שרבי עקיבא פסק "שחייך קודמין" פירושו של דבר, יש דיני קדימה, אם אב ובן הולכים במדבר ויש רק מימיה אחת - אם ישתו שניהם ממנה לא יצליחו לצאת מן המדבר, שניהם ימותו. ואם ישתה רק אחד את המימיה - אז הוא ינצל. מה קורה במצב כזה? כתוב: "חייך קודמין" מי שבידו המימיה חייו קודמין. התורה לא מעדיפה שימותו כולם עם רגש, יש דיני קדימה. והנה! הילדה מרגישה כי אלו רגעיה האחרונים, החוטם עדיין נמצא מחוץ למים, והיא נושמת בקושי וזועקת:

"אבא!!!! מה אתה עושה לי???!!!! למה הפסקת להחזיק בי???!!!!" אבל הוא לא יכול לעשות דבר, דמעות רותחות זולגות לו על לחייו ומשיב לבתו בקול דואב: "בתי היקרה! אין לנו ברירה אחרת, אם האחוז בך ובאחיך נטבע כולנו!!" הבת לא מרפה - בשארית הכוחות היא נאחזת באביה וזועקת: "אבל אבא!!! אבא שלי!!! אין לי אבא אחר!!! תציל אותי!". בפני הקריאה והזעקה הזו לא היה רבי ישעיה מסוגל לעמוד, והוא חש פתאום איך כוחות חדשים שהיו חבויים בפינה נידחת בגופו, צפים ועולים לו כעת, והתאזר בשארית כוחותיו לנסות להגיע אל חוף מבטחים עם בנו ובתו.

והורה לה להמשיך לאחוז בו, ובכוחות אלה הורה להמשיך לשחות עוד ועוד, עד שהגיע בסופו של דבר אל החוף. יש גרסה נוספת שעומדת פה לפניי. כתוב שהוא עלה באוניה שנסעה לבירות, ומשם המשיך לאוניה שהובילה עצים לעכו. הימים היו לפני סוכות, והוא קיווה להגיע לחג ארצה, אבל הים זעף והאניה נקלעה לסערה, והתרחקה מהחוף. בינתיים נכנס החג, כשראה רבי ישעיה שהחג עומד להיכנס והוא על האוניה - בנה סוכה על האוניה. למחרת התחזקו הרוחות, והאוניה טבעה, ורבי ישעיה מצא עצמו על הים ושתי ילדיו נתלים עליו, כוחותיו עזבו את כוחו במהירות,

וחשב שבא סופו, ויהיה עליו לוותר על בתו. אבל לפתע!! ראה עץ במים!! בשארית כוחותיו הגיע לעץ, ואז ראה למעשה זה הסוכה שהוא בנה. וכך הוא הצליח להגיע לחוף מבטחים. כשהגיעו לחוף, נפל רבי ישעיה על החול הרך, התמוטט מרוב תשישות, וכך שכבו שם הוא ובנו ובתו כמה שעות. משהתאושש פנה אל בתו ואמר לה: "בתי בתי, אני רוצה שתזכרי לאורך כל חייך את שעבר עלינו עליך בים. את יודעת שאני הסרתי את אחיזתי בך, הדבר הזה היה קשה לי יותר מכל, את בכית ואני בכיתי, אבל לא היתה לי ברירה,

ואף על פי כן כשצעקת אלי וזעקת "אבל אין לי אבא אחר חוץ ממך!! תציל אותי!!!" הזעקה הזו הזרימה בי כוחות חדשים, שלא ידעתי שהיו בי כלל. אני התאזרתי בכוחות המחודשים, והנה את רואה הצלחנו בסוף להגיע אל החוף. נצרי בלבך היטב את המאורע הזה וזכרי גם לעתיד: אם חלילה תהיי פעם נוספת בצרה ומצוקה - אל תתייאשי, תבכי לפני אבא שבשמים ותאמרי לו בתחנונים; בדיוק כמו שאמרת לי: "אין לי אבא אחר חוץ ממך!!, חושה להצילני!!"

אם ככך תעשי - תגלי לפתע שיש לך אבא אחר מלבדי, יש לך אבא שמעוניין להצילך, כי צעקת אליו ורצית בקרבתו, אבא שמסוגל להושיע אותך, אותך ואת כל העולם כולו, כי באמת אין לנו אבא אחר, מלבדו.

"רבי חנניא בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצות, שנאמר השם חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר".

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 21.04 14:23

    תודה רבה לעמותת 'בצדקה תכונני' (shofar.tv/videos/17059) על הסל השופע מלא בכל טוב! בזכותכם אנחנו זוכים להדר את החג עם עופות משובחים ועוד הרבה דברים טובים שנמצאים בארגז הגדול. יה"ר שהשי"ת יברך אתכם שתמיד תזכו להיות מהנותנים ולשמח יהודים (אמן). תודה רבה!

  • 21.04 14:22

    מורי ורבי אלופי ומיודעי יה"ר שהשי"ת ישמרך על דברי תורה מתוקים מדבש ונופת צופים כל פעם התרגשות והתפעמות מחדש על הדברי מוסר שחודרים עמוק עמוק לנשמה כמה טוב השי"ת ששלח לנו אותך שליח נאמן איש האמת ותודה שזכינו בכך זה ממש לא מובן מאליו תודה על הכל ותודה שלזכותך כל הטובות האלו. שוב, יה"ר שהשי"ת ישמרך אורך ימים ושנים בטוב ובנעימים פסח כשר ושמח (אמן) ושוב תודה.

  • 21.04 14:21

    כבוד הרב רציתי לשתף אותך, ביום שלישי בקשתי מהשי"ת: 'בבקשה! השם אני מבקשת בזכות הרב אמנון יצחק לא בזכותי' חזרתי על זה מספר פעמים, שבחור מסויים ידבר איתי ונפגש, ואחרי שבקשתי כך בזכותך, שייכתי את הבקשה רק בזכותך וזה פעם ראשונה שעשיתי זאת, ב"ה הוא יתקשר באותו יום ונפגשנו. תודה לך כבוד הרב אנחנו לא יכולים לשער את גדולתך בעיני הבורא, אי אפשר. הכבוד שמגיע לך הוא פי מליון אין מספר לתאר כמה אתה גדול ומכובד בעולם 🙂 אני מודה להשי"ת שזכיתי לראות את זה. אחר כך יצא לי לבקש כך בשביל עוד דבר וגם בזה ישר ראיתי ישועה.

  • 20.04 21:07

    שלום עליכם כבוד הרב אתמול בלילה ב: 'אושר עד' יצא לי לדבר עם יהודי והגענו לנו''ט (נבלות וטרפות, ראה כתבה 'בכור היתוך' shofar.tv/articles/14830) הוא אומר לי: 'אתה אומר כמו שהרב אמנון יצחק אומר!' אמרתיו: 'בדיוק' הוא אומר לי: 'הרב החזיר אותי בתשובה! אבל אי אפשר בלי רבנו' חחחח ב"ה השם יתברך זיכה את הרב להגיע לכולם להציל מהנו''ט כמו שאר הצלות אבל נו''ט זה בסיס יום יומי יה"ר שהשי"ת יציל כל זרע ישראל ואותנו אמן ואמן שבת שלום ברוך תהיה אמן ואמן

  • 19.04 14:33

    תודה רבה לכם על כל השפע ב"ה יה"ר שתבורכו מפי עליון! שיהיה בעזרת השי"ת פסח שמח וכשר 🙏🏼 (אמן).

  • 19.04 14:32

    תודה והערכה רבה רבה על הסל הגדוש בטובה וברכה יה"ר שיתן ה' לך וכה יוסיף שתזכה להרבות חסדים למעלה למעלה להחיות ולשמח משפחות עם ישראל וימלאו כל משאלות לבך לטובה וברכה באושר ועושר ברוחניות וגשמיות ונזכה במהרה לאכול מן הזבחים והפסחים בבנין ירושלים אכי''ר.

  • 19.04 14:32

    ערב שבת הגדול שלום לכבוד הרב היקר! תודה לקב"ה שזיכנו להיות שליחים לשמח בניו ובנותיו הדחוקים (כולל לשמח אלמנה) לכבוד חג הפסח הבעל"ט! המון יהודים יקרים תרמו בעין יפה ובזכותם זכינו לעסוק בעמל רב ויגיעה במלאכת הקודש בסלים גדושים (וכבדים מאד!) לכבוד החג, רוב מצרכי המזון כשר לפסח המצויים לקפ"ז (כולל תבלינים), תלושי קניה, מצות ויין בשפע, עופות, וכמובן גם רוחני - עלונים והגדות מיוחדות שלנו. הכל קצת יותר מ-50 אלף ש''ח ברוך השם והיד עוד נטויה בלי נדר שבוע הבא בחול המועד... תודה גדולה לכבוד הרב על הכל, בזכות הרב זוכים לאסוף זכויות, לשמח ולעזור ליהודים רבים ולקרב הגאולה עם טונות של מצוות צדקה ביחד עם כל התורמים! מאחלים חג פסח שמח וכשר בתכלית לכבוד הרב ולמשפחתו ולכל קפ"ז ועם ישראל ושנזכה עוד השנה להקריב הפסח כהלכתו אמן ואמן! מאור וארז, עמותת בצדקה תכונני 💛

  • 19.04 14:31

    באמת שמודים לכם על הכל ישר כוח! גם על הדף שמסביר על מניעת השליטה של החיצונים במצוות ב"ה כבוד הרב שליט"א לימד אותנו זאת וכך בעזרת השי"ת נוכל לקיים את המצווה ב-100% ממש זכינו אשריכם!

  • 19.04 14:30

    תודה רבה רבה על כל העזרה יה"ר שהשי"ת יחזיר לכם בכפל כפליים, תבורכו מפי עליון תזכו לשפע פרנסה ולהיות תמיד מהנותנים אכי"ר.

  • 19.04 14:29

    יישר כוח! תודה לכם יה"ר שהשי"ת יברך אותכם (אמן).

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים