טוען...

פרשת פנחס - חלק ב | הרב אמנון יצחק

 בית מדרש 'קהילות פז', בני ברק
 תאריך פרסום: 19.07.2019, שעה: 17:04

הורדת MP4 הורדת MP3


נציב יום איילת בת זוהרה שרה רפואה שלימה מהרה בכל הגוף שהמחלה תעלם כליל מכל האברים תזכה לאריכות ימים ושנות חיים - בזכות זיכוי הרבים ובזכות חמשה נציבי יום שעשתה - מהרה בימינו אמן!

אני חוזר על שיעור שאמרנו בשנה שעברה בגלל הלימודים החשובים שיש מתוכו לראות עד כמה הנטיה שיש בלב ההורים בלב האבות מושרשת בבנים ובבני בניהם כל מה שיש באדם גם נובע מאבות אבותיו וכל מה שיש בו ישפיע על הדורות הבאים שלו מזרעו 

(זקוק להשלמה משנה זו והגהה)

"פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל בקנאו את קנאתי בתוכם ולא כיליתי את בני ישראל בקנאתי".

פירש רש"י לפי שהיו השבטים מבזים אותו, הראיתם בן פוטי זה שפיטם אבי אמו עגלים לעבודה זרה, והוא הרג נשיא שבט מישראל, הראיתם? איך הוא מעיז? אבי שאבי אמו פיטם עגלים לעבודה זרה, הוא הורג נשיא שבט מישראל? הראיתם? איך אומרים היום, חוצפה. לפיכך בא הכתוב וייחסו אחר אהרן. לשלול את הטענה בא הכתוב לייחס אותו לאהרן.

ויש להבין, הרי שנים עשר ניסים מופלאים נעשו לו לפנחס תוך כדי קנאותו כמבואר בתרגום יונתן כ"ה ח', והכל ראו שהסכימה עמו דעת המקום ופסקה המגיפה, והקב"ה נותן לו את בריתו שלום לדורי דורות, ומה ראו עליו לפקוד את מעשה סבו שאף הוא התגייר בינתיים, ואסור לומר אף לו זכור מעשיך הראשונים, אפילו ליתרו אסור היה להגיד זכור מעשיך הראשונים, כל שכן לזרעו. נו, אז מה הפירוש?

ביאור הענין, בהקדמת מה שמצינו ביהוא בן נמשי, שעשה מעשה קידוש ה' נפלא, שכינס 400 עובדי הבעל וחקר האם אין ביניהם אחד מעובדי ה', ואז הרג אותם עד אחד. "ויתצו את מצבת הבעל ויתצו את בית הבעל וישמיד יהוא את הבעל מישראל ויאמר ה' אל יהו, יען אשר היטבת לעשות הישר בעיני ככל אשר בלבבי עשית לבית אחאב בני רבעים ישבו לך על כסא ישראל. אז הוא מקבל פרס שגם דור רביעי ישבו על כסאו כמלכים. בגלל שהוא השמיד את עובדי העבודה זרה מבית אחאב. וזה מופיע במלכים ב' י'.

והנה הנביא הושע בא ואומר בספר הושע פרק א', "ופקדתי את דמי ישראל על בית יהוא", מאשימים אותו עכשיו על כל שפיכות הדמים שהרג את הנביאי הבעל וכו'. עובדי הבעל. ומבאר רבינו יונה בשערי תשובה בפרק ג' רי"ט, מדוע נקרא יהוא בשם רוצח? מכיון שנתברר שהוא השאיר את פסל  מיכה. ואם יש מקום לדבר כזה, שאתה משאיר חלק וחלק רק מחסל, הרי שבהריגת נביאי הבעל לא היתה הכוונה טהורה לביעור עבודה זרה עד תום, וכבר יש לראות בכך רצח במקום קידוש ה'. קודם למדנו שזה קידוש ה' ואח"כ ראינו שהנביא בא בטענה מה ההמשך, מה עם פסל מיכה? אה, אתה לא ממשיך עם פסל מיכה אז זה רציחה כל מה שהיה קודם, כי אם המטרה היתה זאת למה אתה לא ממשיך?

לפי זה יתבאר מה שאמרו השבטים, שהועיל ועצם מעשהו של פנחס היה מעשה הריגה של הלכה ואין מורין כן, יש הלכות שהולכים לשאול מותר או אסור? אז ברוב ההלכות אומרים מותר או אסור, יש הלכות שאין מורין כן, לא אומרים מותר, כי זה הלכה ואין מורין כן כיון שקנאים פוגעים בו, אם קנאים פוגעים בו הדיין הפוסק לא יכול לדעת אם הוא קנאי שיקיים את ההלכה, אז איך הוא יכול להורות לו להרוג, אולי זה רציחה סתם, אולי סתם עצבני, קריזיונר, שופך דמים, מי אמר שזה קנאות לה'? אז איך הוא יכול להורות לו? אז זה הלכה שקנאים פוגעים, דהיינו הבועל ארמית אם מישהו רואה שאחד חי עם גויה בשעת מעשה, ודוקא בשעת מעשה, ואז מתוך קנאת ה' הוא עשה את מה שעשה, זה יהיה מותר. לא היום, בזמנם. אז ז"א קנאים פוגעים בו וזו הלכה אבל אין מורין כן אם בא לשאול. כי יחם לבבם לקנא לכבוד ה', אבל אם אבי אמו פיטם עגלים לעבודה זרה, לא יתכן אמרו ישראל שלבבו יהיה בלתי לה' לבדו, לא יתכן שזה יהיה בלי שום תערובת של קרירות, צריך שיחם לבבו, קנאות לה', אבל אי אפשר שלא יהיה שמה צד של קרירות, ואם יש תערובת שלא לשמה זה הופך את המעשה לרצח פשוט ונתעב. ועל זה היה צריך לבוא גילוי מיוחד מה' שהוא חוקר לבבות, שבא ויחס את פנחס לאהרן הכהן, לומר שכל המעשה היה קנאה טהורה ותמה, בשלמות.

אז מה אנחנו רואים מכאן, רואים מכאן יסוד מוסד שנטיית לב האבות מושרשת בבני בניהם. נטיית לב האבות מושרשת בבני בניהם. ועל כך אמרו חכמים ז"ל, לעולם יידבק אדם בטובים, אהרן שנשא בת עמינדב יצא ממנו פנחס, אז אם נדבקים בטובים יוצאים גם ילדים טובים, גם ההמשך של הזרע טוב. אהרן שנשא בת עמינדב יצא ממנו פנחס. ועיין שם ברשב"ם שכמה דורות הבדילו בין יתרו לפנחס, והוא היה גם מצאצאי יוסף הצדיק, שפטפט ביצרו, וכל היחוס הזה לא הספיק כדי לשלול את ההתייחסות ליתרו עד שבא הכתוב להעיד על נקיותו. ומשה רבינו שנשא את בת יתרו, יצא ממנו יהונתן בן גרשום שעבד בפסל מיכה. אהרן נשא את בת עמינדב יצא ממנו פנחס, משה נשא את בת יתרו שהיה עובד עבודה זרה, יצא ממנו יהונתן בן גרשום שעבד בפסל מיכה. לכן אמרו לעולם יידבק בטובים. אמנם רבותינו במכילתא על הפסוק "ויואל משה לשבת את האיש", תלו את ענינו של יהונתן בתביעה על משה רבינו עצמו, ז"א האשם תלוי במשה רבינו, ולא כל כך בנכד, ודרשו "ויואל" - מלשון שבועה, שיתרו השביע את משה רבינו ע"ה, ומשה רבינו הסכים לכך ונשבע, מה השביע אותו? השביע אותו שבן אחד יהיה לעבודה זרה, ומשה הסכים. והענין הוא פליאה נשגבה איך הסכים לכך משה רבינו? מה עוד שאמרו חכמים ז"ל, בשמות רבה א', הלא הקב"ה שונא עבודת כוכבים, ונתן מנוס למשה אצל עבודת כוכבים, אז איך זה שהקב"ה ששונא עבודת כוכבים נותן למשה לנוס אל עובד עבודת כוכבים אל יתרו? אלא אמרו רבותינו, יתרו כומר לעבודת כוכבים היה, וראה שאין בה ממש ובישר בה דהיינו בעט בה, ובישר עליה לעשות תשובה עד שלא בא משה, והוציא מביתו עבודת כוכבים ובגלל זה עמדו בני העיר ונידוהו, וביקש מן הרועים לרעות את צאנו ולא קיבלו, נהיה שנוא על כולם, לפיכך הוציא את בנותיו לרעות, דהיינו שהם ירעו את הצאן. כתוב "ותבאנה אל רעואל אביהן" שזה יתרו, ולמה נקרא שמו רעואל? שנעשה רע לאל. ואם כן כיצד יתכן שהוא ישביע את חתנו משה למסור את בנו בכורו לעבודה זרה שהוא עצמו בישר בה וסובל רבות בגללה.

ההסבר הוא שאמנם יתרו ראה שאין בעבודה זרה ממש, אבל אל האמת הוא עדיין לא הגיע, והואיל והוא לא רצה לעשות שקר בנפשו, כי הוא הבין שזה שקר עבודה זרה, אז הוא סבל את הנידוי של בני ארצו, אז הוא סבל אבל לא רצה להנחיל סבל לנכדים שלו, על כן רצה שיחיו באושר אפילו כי בשקר, שמאלני כזה, אבל משה רבינו שידע את האמת, והיה בטוח בכוחו לפקוח את עיני יתרו להכירה, כפי שבאמת קרה שיתרו בא להתגייר ואמר עתה ידעתי כי גדול ה' מכל האלהים, לכן הסכים משה רבינו לכאורה, רק לכאורה לתנאי הזה, כי ידע שיתרו עצמו יחזור בו מתנאו כאשר יראה את המאור והאמת שבהכרת ה'. כה ברור הדבר עד שאנו תמהים מה הטענה של חכמים ז"ל על התכסיסי שעשה משה רבינו?

ואנו נזכרים במעשה של רבי אמנון ממגנצא, שהמלך פקד עליו להמיר את דתו, והוא ביקש שהות של שלשה ימים, כאשר בא לביתו ניחם על דבריו, התחרט, וכי יש צורך בשהות כדי להשיב תשובה למלך אם להמיר את דתו או לא? חזר למלך ואמר לו חלילה, אין לי כל כוונה להענות לדרישתך. כעס עליו המלך וציוה לקצוץ אצבעות ידיו ורגליו. ביקש רבי אמנון לשאת אותו לבית הכנסת, והיה זה ראש השנה, ואמר את הפיוט "ונתנה תוקף קדושת היום" הפיוט שאומרים בראש השנה ויצאה נשמתו בטהרה, זה הסיפור על רבי אמנון ממגנצא והתפילה שלו נתקבלה בכל תפוצות ישראל.

זאת היתה גם התביעה על משה רבינו, מדוע נתן מקום לחשוב שהוא מסכים שבנו יימסר לעבודה זרה. משום כך יצא מזרעו יהונתן בן גרשום.

אבל עלינו להבין שאם אמנם נטיה קלה בלב האבות מתגלית בכל חומרתה בצאצאיהם כעבור דורות, הרי עם כל זאת לא יתכן שתתפתח בהם תוצאה מבהילה שלא היה לה כל מבוא בלב ההורים וניחסה להם. אז אם אמנם נטיה מתגלית בכל החומרה בצאצאים כעבור דורות, אבל עם כל זאת לא יתכן שתתפתח בהם תוצאה מבהילה שלא היה לה כל מבוא בלב ההורים וניחסה להם. והואיל ובכל התביעה על הסכמת משה רבינו הן לא יתכן שהיה בו שמץ מה של מחשבת הוה אמינא לעבודה זרה, אם כן כיצד אמרו שיצא ממנו ובגללו יהונתן ששימש בפסל מיכה, משמע שהיה פה שייכות.

אלא שהרד"ק בשופטים י"ז שואל, כיצד זה יתכן שפסל  מיכה נשאר עד גלות ישראל מארצם, ושמואל ושאול המלך ודוד המלך לא ביערו את פסל מיכה, ועיין שם שכתב שבעוון פסל מיכה מתו אלפים מישראל, מה התשובה? התשובה היא מצויה בירושלמי ברכות פרק ט' הלכה ב', שאלו שם, כהן לעבודה זרה והאריך ימים? כיצד יתכן שיהונתן בן גרשום האריך ימים עד גלות ישראל מעל אדמתם, ותרצו על ידי שהיתה עינו צרה בעבודה זרה שלו. כיצד? היה בר-נש מיתי לי תור או מר או גדי לעבודה זרה, היה בר נש מביא לו תור או גדי או כבש לעבודה זרה והיה אומר לו תשחט אותו עליו, תקריב אותו, והוא אומר, מה מועילה לך עבודה זרה הזאת, היא לא אוכלת ולא שותה, היא לא מטיבה והיא לא מרעה, אמר לו, אם היא לא מועילה כלום אז מה אתה עושה פה? אמר לו בגין חיי, זה רק בשביל פרנסה, אני פה נמצא בשביל לקבל משכורת, אבל אין בזה ממש, ואנשים היו לוקחים את הכל וחוזרים הביתה לא עושים כלום. זה נקראו שעינו היתה רעה בעבודה זרה, ז"א הוא לא האמין בשטויות האלה, הוא הפוך, עוד פרסם את זה לאחרים. אבל איך הוא הגיע לזה שהוא עובד עבודה זרה? מי הולך להיות עובד עבודה זרה אפילו אם הוא לא מאמין בה? אז הגמרא שמה אומרת שהוא טעה בהוראה של סבו הגדול משה רבינו ע"ה. מה הוא טעה? משה רבינו אמר, לעולם יתמכר אדם לעבודה זרה ואל יצטרך לבריות. משה רבינו התכוון, לעולם יתמכר אדם לעבודה זרה - שהיא זרה לו. אתה יכול לעבוד בזבל? לא זה זר לך, נכון? אל תתבייש, אל תצטרך לבריות, גם אם העבודה הזאת היא זרה לך, לא עבודה זרה ממש אלא שהיא לא מתאימה לך לפי אופייך ולפי כל הדברים, יתמכר, לעולם יתמכר- תמכור את עצמך כדי לקבל משכורת לחיות ואל תצטרך לבריות. זה מה שהתכוון משה רבינו כשאמר כן, וכי חלילה עלה על דעתו שאדם בשביל פרנסה יהיה עובד לעבודה זרה? אבל ככה הבין הנכד. אז מה אנחנו רואים לפי זה, שכשם שליבו של משה רבינו היה זך וטהור עד תום לשמים, אבל הוא גרם אפשרות לטעות בכוונה, נגרם שהיתה אפשרות לטעות בכוונה כמו שהוא קיבל את ההסכמה לשבועה שהשביע אותו יתרו אפילו שהוא לא התכוון לכך, וגם הוא אמר ולא התכוון למה שהבין יהונתן, כך גם המעשה של הנכד יהונתן בן גרשון, שימש בבית עבודה זרה וידע בכל לבו שהיא לא מרעה ולא מטיבה וגם הודיע לכולם, אלא שגרם אפשרות לטעות בכוונתו.

אז אם כן, רואים שגם יהונתן בן גרשום ששימש בבית עבודה זרה וידע בכל לבו שהיא אינה מרעה ואינה מטיבה, ואף הודיע על כך לכולם אלא שגרם אפשרות לטעות בכוונתו.

נמצאנו למדים שנטית לב האבות מושרשת בבנים לדורותם, לכן כתב הרמב"ן באגרת תימן, מה זה איגרת תימן - הוא שלח איגרת לתימנים, היה להם שמה נביא שקר והם שאלו אותו אז הוא הסביר להם את כל הדברים וכו', אגרת תימן מופיעה ידועה, כתב הרמב"ן באגרת ת ימן, שהכופר בנבואה לא עמדו רגלי אבותיו על הר סיני, שכיון שהעומדים על הר סיני הגיעו לדרגות נבואה ופנים בפנים דיבר ה' עמהם, והם הוראו לדעת כי ה' הוא האלהים אין עוד מלבדו, וה' מעיד ואומר, מי יתן והיה לבבם זה להם ליראה אותי כל הימים, הרי נטית לב זך וברור זה הושרשה בבניהם לדורותם. אלו הן כוחם של מידות והשפעתם לדורות. אז לכן, אומר הרמב"ם שהכופר בנבואה לא עמדו רגלי אבותיו על הר סיני, מדוע? כי זה הושרש כל כך אצל האבות שודאי זה עבר לבנים, ואם זה לא עבר אז אבותיהם לא עמדו בהר סיני.

זה כוחן של מידות והשפעתם לדורות, אז כמה יש לו לאדם לשרש מליבו כל מידה ונטיה שאינה הגונה, ז"א צריך לעקור ולעקור ולעקור ובפרט אם הוא רואה מידות רעות אצל ההורים או מידות רעות אצל הסבים או אצל המשפחה, אפילו אם אצלו זה לא מבצבץ רק הוא מרגיש קצת שיש לו את הנטיה הזאת, הוא חייב לעקור את זה, אם לא זה יופיע במלוא עוזו. לכן צריך להזהר. ובפרט אדם שמתגייר צריך לדעת, כתוב אל תבזה ארמאה באנפי עד עשרה דרי, אל תבזה גוי באפיו בפניו עד עשרה דורות, עצם זה שהמקור שלו גוי עשר דורות הוא עוד סוחב את זה הוא עוד יכול להפגע ולהעלב ויכול לצוץ אצלו. עשר דורות. ז"א ובפרט אם גוי התגייר והוא ממשיך עם קשר למשפחה זה סיבה לרדת ברגע, כי הרגש פועל והשכל אפילו שיהיה חזק, ליצר יש שליטה על הלב והוא מצליח לעורר רחמנות כזאת ואחרת וכו'. והתורה מחנכת שאין כלל וכלל לרחם במקום שהיא אומרת לא לרחם, כמו עיר הנדחת, והפוך זה הרחמים כמו שלמדנו אתמול. או כמו שאמר משה הרגו איש את אחיו, לבני לוי על אלה שחטאו בעגל, וכן על זה הדרך, אם אדם לא ידע לעקור את הרע שהתורה אומרת הוא רע, אפילו שבעיניו זה טוב, אז הוא יוצא ראש בראש עם הקב"ה, אומר לו סליחה, זה לא מתאים לי, לדעתי זה לא רחמים, לדעתי זה אכזריות. אדם כזה אמרנו אתמול, כל המרחם על האכזרים סופו להתאכזר על הרחמנים, וראינו את זה משאול, שהרג בסוף את נוב עיר הכהנים, בזה שחמל על אגג. הוא ריחם על האכזרים בסוף התאכזר על הרחמנים, ואפילו שאול המלך שהיה כבן שנה לחטא, שהיה צדיק גדול, אבל ככה זה עובד, אם נופלים ביד של היצר הוא יתן לך טעמים של הגיון וטעמים של רגש ולא תוכל לעמוד מולו, רק מי שמסר את כל חיותו לתורה ואמר היא המדריכה אותי.

ולסיום אספר לכם סיפור, היה נער מנוער מתורה ומצוות שהיה פגע רע, פוגע בכל דבר וגם בדברים שבקדושה. עד שיום אחד הוא הלך ברחוב וראה אב שסוטר לבנו ואומר לו, אתה רוצה להיות כמו פלוני אלמוני? כמו יהושע פרוע, הוא שמע שהוא כבר נהיה מושא ללעג, מה, אני כבר נהייתי מושג? מותג רע? ככה מדברים עלי? אמר אין לי עצה אלא לתקן את עצמי מיד אם לא אני ארד לבאר שחת. הלך לישיבה וישב שם ולמד. אחרי מספר שנים מגיע מכתב, אמא שלו אומרת לו, אביך חולה, נא לבוא הביתה. שואל את הרב, הרב אומר לו - תשאר  ללמוד, לא שואל שאלות, הוא קיבל על עצמו כל מה שיאמר לו הרב הוא עושה, קודם היה לו רב אחר קראו לו יצר הרע, עכשיו הוא בחר ברב ראש הישיבה. אחרי זמן הוא מקבל מכתב נוסף, אתה גורם צער לאביך ואביך כבר גוסס בגללך, תבוא מיד הביתה. שואל את הרב, הרב אומר לו - לא, אתה נשאר ללמוד. אחרי ימים מגיע מכתב כתוב אביך מת בגללך, תבוא לפחות לשבעה. שואל את הרב אומר לו תשב שבעה פה. בתום השבעה הרב נותן דרשה ואומר, יצר הרע מוכן להרוג אבא בשביל להוציא בחור ישיבה מהישיבה. כל זה היה עצה להוציא אותו מהישיבה פעם אחת, אם הוא יצא פעם אחת הוא ירד לטמיון, הכל יחזור בחזרה, יתעוררו כל המחשבות כל הדמיונות כל הדברים וכו'. והבחור המשיך והתעלה עד שנהיה אחד מגדולי ישראל המפורסמים, בזכות העצה של הרב ובזכות זה שהוא האמין לדבריו ומסר דעתו לשיקולו ושיפוטו של הרב על פי דעת תורה. מי שמוסר דעתו לתורה היא תוליך אותו בדרך ישר לגן עדן. מי שיסמוך על דעתו שלו מן הסתם יגיע לגיהינום.

רבי חנניה בן עקשיא אומר, רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות שנאמר ה' חפץ למען צדקו יגדיל תורה ויאדיר. 

  •    שיתוף   

הכרת הטוב לרב שליט"א

  • 17.12 10:25

    בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!

  • 15.12 12:32

    בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.

  • 15.12 12:30

    כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).

  • 12.12 16:27

    בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!

  • 10.12 16:59

    אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.

  • 02.12 13:32

    לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..

  • 02.12 11:32

    ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.

  • 02.12 11:30

    שלום כבוד הרב רציתי להגיד לכבוד הרב שב"ה הרבה פעמים ראיתי שכותבים לרב על שאנשים היו בבעיות וצרות ושרו: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ו... הופס ב"ה הלך להם טוב. התרגלתי שאצלי "אין" כאלה ניסים, אבל לאחרונה יצאנו פעמיים עם הרכב בצהריים עם הילדים ולמקומות בלתי אפשריים שיהיה שם חניה, והתחלתי לשיר "עבדו-עבדו" ובעלי מצטרף ואפילו שבלב היה לי קשה להאמין שלי זה יקרה וב"ה הופ תוך חמש שניות- חניה. וככה קרה גם בפעם השניה - "עבדו-עבדו" ובום - חניה. הנה גם לנו זה קרה- מדהים! תודה רבה כבוד הרב על כל מה שהרב מלמד אותנו ומרגיל אותנו בעבודת השי"ת!!!! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).

  • 02.12 11:28

    כבוד הרב הקדוש שלנו 'אשרי יולדתך'! אין זכיה כמו שזכינו בך! תודה לקדוש ברוך הוא ששולח לנו צדיק כזה בדור הזה. המון המון מזל טוב, שכל משאלות לבך יתגשמו לטובה, שתמשיך לעשות נחת רוח לה' יתברך ולהוריך הצדיקים (אמן) שכמובן גאים בך ב"ה תודה רבה לך שאתה כל יום מחזיר אותנו בתשובה גורם לנו לעשות חשבון נפש, אוהבים אותך מאוד.

  • 02.12 11:27

    רבנו הקדוש, מזל טוב ליום הולדתך, מאחלים לך נחת מהילדים, נכדים, נחת מהקהילה הקדושה, שתמשיך להתמלא בכוחות ולהוביל אותנו לגאולה, שתמשיך לתת את המילה הטובה שכל חסיד תמיד מחכה לזה, תמשיך להאיר אותנו באורה של תורה, לעטוף אותנו תחת כנפי שכינתך הקדושות ולארח אותנו בסוכת שלומך, על ידי קולך הערב והקדוש, שאפילו צחוקך נכנס לנו ללב, קול שהשם הכי אוהב, שכל פעם ששומעים אותך אנחנו מקבלים חיות ממש ולכן נולדת בא' כסלו, חודש הגאולה, יום שבו הרבי מילובביץ ע"ה התעורר מחוליו והתרפא אחרי חצי שנה (יום הגאולה) ורבי הרי"צ יצא מהכלא וגם בעל התניא זכותם תגן עלינו אמן, יט' כסליו חג האורות חג הגאולה, זהו החודש שרבנו הקדוש נולד ולא סתם בחג האורות, כי אתה מאיר את העולם בטוב לב, ובאמת שבך ובכך תוביל אותנו בעזרת השם עד הגאולה השלמה! שאתה עומד בראשה, אמן! יום הולדת שמח וראש חודש מבורך מלא אורות.💐💐🌹אוהבים; דוד שלמה, ויוסף חיים א.

יוצרים קשר עם שופר

 משרדי שופר

 03-6777779

 דואר אלקטרוני

 main@shofar.tv

 מספר פקס

 03-6740578

 שופר קול

 02-372-4787 | שידור חי:  073-337-6900

תגובות, ראיונות ופרסומים אחרונים בתקשורת

קליפים וסרטונים