בת ים - דיסק 45 - חשבון צעיר
תאריך פרסום: 25.09.1997
45 - חשבון צעיר
(08:46) הדינוזאורים וגיל העולם מקטע 1 :
ערב טוב, שנה טובה, בעזרת ה' נעשה ונצליח ו-ה' ברחמיו עלינו ירוויח. ובכן, כבר מתחילת השנה יש שאלות חדשות. קיבלתי פה פתק שאני אשתדל לענות עליו. מדענים קובעים לפי מחקרים על שלבים שיש הבדלי זמנים בין הדינוזאורים לבין האדם, דהיינו שהם לא חיו ביחד. מכאן אני למד שהעולם לא נברא בשישה ימים, לכן לא צריך לנוח בשבת. ז"א השואל מסתמך על הדינוזאורים ולא מסתמך על התורה. ובכן קודם כל יצטרכו להוכיח לנו דבר אחד - שהיה בכלל דינוזאורים. לפי כל הידוע לנו, מעולם לא היו דינוזאורים. יש לי קלטת שנקראת "לפני הפיצוץ הגדול" ששם אני מסביר את התופעה. מי שרוצה לראות דברים יותר מסודרים ייקח ספר שנקרא "אבולוציה ויהדות" של אברהם קורמן. יש רק שחזור למה שחושבים שיכול להיות שהיה. שיחזור. לא שנמצא דינוזאור, אלא מספר עצמות נמצאו שעפ"י זה ניסו לבנות משהו שיתאים לעצמות האלה. זה נקרא שחזור. וכן נמצא דינוזאור של 15 מטר ושל 6 מטר, בבריטיש מוזיאון בבריטניה. עכשיו לגבי גיל העולם, אם זה מורה משהו. אז כידוע יש מחלוקת בין המדענים; כמה זמן קיים העולם; יש אומרים מיליונים, יש אומרים מיליארדים. טעות של מיליארדים במדע, כידוע לכם, זו טעות קטנה. אפשר לסלוח להם על טעות של מיליארדים. אבל לפי זה רוצים להגיד שככה העולם נברא לפני 15 מיליארד שנה. זה המפליגים ביותר. לעומת זאת כתוב בהמשך – לפי מה קבעו שהעולם קיים 5,767 שנה? הרי האדם הראשון בטח לא ידע לספור. הוא היה אנאלפבית לפחות כמו הדינוזאור הראשון. ככה מבין השואל. והיום נמצאו שלדים מלפני כך וכך שנים. ובכן יהודים יקרים, בואו אני אסביר לכם דבר אחד: זה שהעולם קיים 5,676 זה בטוח. מדוע? שמהאדם הראשון עד עתה, כתוב לנו בספר התנ"ך כל אחד כמה זמן חיה, מי נולד אחריו, באיזה זמן, עד היום... ז"א אנחנו יכולים לעשות את החשבון לבד. ואם תיקחו ספר שנקרא "סדר הדורות", שם הוא מסביר בדיוק את הסדר מהאדם הראשון שנברא ע"י הקב"ה יציר כפיו, עד עכשיו. ז"א המספר הזה ה' אלפים, 5 אלפים תשנ"ז, השנה הזאת, מוצאי רה"ש, זה מספר מדיוק. איך זה מסתדר עם האפשרות שייתכן שהעולם קיים יותר מזה? אז קודם כל צריכים להבין שאין סתירה בין התורה לבין המדע בקטע הזה. אפילו אם תגיד שהעולם קיים יום אחד יותר, אין בעיה, מדוע? משום שהגמרא אומרת שכשהעולם עמד, שהקב"ה העמיד את עולמו, העולם עמד בקומתו ובצביונו. ז"א העולם עמד בקומה מלאה ובצביונו על כל צבאותיו. אז כתוב בתורה מה הקב"ה ברא בשישה ימים, ובשביעי שבת. נשאל את עצמנו: אדם הראשון שנברא ע"י הקב"ה, כמו שכתוב: " וייצר ה' אלוקים את האדם אפר מן האדמה. ויפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה ויהי האדם לנפש חיה". אדם הראשון כשנברא, הקב"ה כבר דיבר איתו. הקב"ה גירש אותו באותו יום מגן–עדן כיוון שהוא חטא ואכל מעץ הדעת. בן כמה היה האדם הראשון לדעתכם? 20 בערך, נכון? הוא היה כבן 20, אבל הוא נברא באותו רגע שהוא נברא. ברגע שהוא נברא , הוא נברא כבן 20, לאכול מעץ הדעת, כמה זמן לוקח עד שמהזרע שיש באדמה יצא עץ שיביא פירות? כמה זמן לוקח? שנים, שנים. אבל הוא כבר אכל ביום הראשון מעץ הדעת את הפירות. ז"א שברגע שנברא העץ, נברא כבן כמה שנים. גם הנחש ברגע שנברא, נברא כבן כמה שנים. זה לא היה נחש קטן זה היה נחש גדול , וכן על זה הדרך הכל נברא כבן. גם השמש והירח והכוכבים נבראו ברגע שנבראו כבן כך וכך שנים. גם הארץ נבראה ברגע שנבראה, כבן - כמה אתה רוצה? מיליארדים שנים. אז אין סתירה בין המדע לתורה. הקב"ה לא צריך לחכות מיליארדים שנים שהאדמה תתפוס תאוצה ולאט לאט תגיע למה שהגיעה. לא. הוא יכול לברוא אדם ברגע אחד. אם הוא יכול לברוא טיפה סרוחה שממנה יצא אדם ויגדל ויתפתח ומטיפה סרוחה יהיה עצמות וגולגולת וורידים וכל הדברים האלה, זה יותר מסובך מלברוא אדם מושלם ברגע אחד. לעשות מטיפה סרוחה שיברא אדם זה פי אין – סוף יותר קשה, שבטיפה סרוחה אחת, יהיה את כל היכולת לעשות אדם כזה, עם כל האיברים, עם מיליארדים של תאים תואמים – עם עיניים, עם פה, עם שיניים, עם אף, עם שערות באף, עם אוזניים, עם דונג באוזניים, עם לב, משאבה, וזה עובד הכל, ודם זורם והכל עובד פיקס. וכל הסוד הזה היה בטיפה הסרוחה שהיא מיליונית של המיליונית של הטיפה. זה הרבה יותר מסובך מלברוא אדם בבת – אחת. אז לכן צריך להבין שדינוזאור חי לא ראינו, אדם חי כן ראינו. ואדם מעביר לאדם את מה שהוא ראה קודם, וככה מהאדם הראשון, עבר איש מפי איש לא מעצם לעצם מאיש העביר לאיש ועוד איש ועוד איש וכתבו הכל, והוא לא היה אנאלפבית האדם הראשון. אדם הראשון של הקופים הוא היה אנאלפבית כי הוא היה קופיקו. אבל אדם הראשון של הקב"ה הוא ברא אותו יציר כפיו האדם המושלם שבשלמות. רק אחרי שאדם הראשון חטא, אז התחיל להתמעט בקומתו ובכל שאר הדברים. אבל אדם הראשון הוא הפלא של הבריאה, הוא יציר כפיו של בורא עולם. אם אנחנו נמצאים במרחק של למעלה מחמשת אלפים שנה מאדם הראשון, ויש אצלנו עדיין בעלי שכל והבנה, אז תארו לכם מה היה אדם הראשון
(03:17) מוצא האדם הרב והפרופסור מקטע 2 :
וזה באמת מסביר דבר שהיה: היה רב אחד, עם בנו שטסו במטוס. ולידם היה פרופסור אחד עם בנו. גם טסו במטוס. שני הילדים של הרב ושל הפרופסור שניהם היו בני אותו גיל. בסוף הטיסה הפרופסור פונה לרב ואומר לו: תשמע, אני מופתע מאוד מההתנהגות שלך ושל הבן שלך, לעומת ההתנהגות שלי והבן שלי. שאל אותו מה אתה מופתע? אמר לו תראה, כל משך הטיסה שמתי לב שהבן שלך עוזר לך, משמש אותך עושה כל דבר – בשבילך. ואילו אני כל משך הטיסה טיפלתי בילד שלי, כיסיתי אותו, דאגתי לו לאוכל, שאלתי אותו כל הזמן, אני דאגתי לבן שלי, ואתה, הבן שלך דאג לך. מה ההבדל בינינו? אמר לו אני אגיד לך, פשוט. אנחנו שיודעים שבאנו מהקב"ה והקב"ה ברא את האדם הראשון ואדם הראשון היה יציר כפיו, האדם המושלם ביותר, ככל שמתרחקים מאדם הראשון, אז פחות מושלמים, הולכים ומצטמצמים, זאת אומרת אדם הראשון היה יציר כפיו של בורא עולם, הבן שלו כבר היה יציר אדם, לא יציר הקב"ה, אז הוא כבר ירד מדרגה. וככה אחד אחרי השני הולך ומצטמצם, כמו שאם תיקח סנס תה, תשים אותו פעם ראשונה חזק, אח"כ פחות, אח"כ פחות, ככה הולך ומצטמצם. אז לכן הבנים שלנו יודעים להעריך את ההורים שלהם כיוון שהם יותר קרובים לשלמות. אז מי שהוא פחות שלם, מכבד את מי שהוא יותר שלם. לכן כתוב בתורה "שאל אביך ויגדך, זקניך ויאמרו לך", לכן "מפני שיבה תקום, והדרת פני זקן", אצלנו מכבדים את הקודמים כי הם יותר חשובים והם היו יותר בעלי מעלה מושלמים, לכן כתוב גם בתורה "בינו שנות דור ודור". אבל אתם, שאתם מאמינים שבאתם מהקופים, אז למעשה כל מי שהוא קודם הוא יותר קופיקו. כל מי שהוא מאוחר יותר הוא יותר בן אדם. אז מי צריך לכבד את מי, הקוף את האדם או האדם את הקוף? הקוף את האדם, כי הקופיקו התפתח ונהיה אדם, הבן שלך הוא יותר אדם ממך, אתה יותר קופיקו ממנו, לכן אתה צריך לדאוג לו ולכבד אותו, מי שיותר אדם צריך יותר כבוד. זה ההבדל בינינו. עד פה לשתי השאלות הראשונות.
(02:00) "המצאת החשמל" מקטע 3 :
אח"כ כותב לנו ידידנו שהוא ניזון מהעיתונים שתמיד משקרים: לפני כחודשיים נמצאו על כוכב אחר צורת חיים של בקטריות. הייתכן כי אנו התחלנו כך? כמו שהאדם הזה נוצר, מביצית וכו', ולא הקב"ה ברא אותנו? הפלא ופלא יש לי פה איזה עיתון, הביאו לי אותו, שמצאו שיש חיים במאדים. אתם שמעתם שיש חיים במאדים? אתם שמעתם, ברוך ה'. אז בואו תראו איך מוצאים חיים במאדים. הנה, יש פה כתבה. "מדענים גילו הוכחות לקיום חיים פרמטיביים על המאדים". שמעתם? טוענים "זו מהפיכה בקנה מידה של המצאת הגלגל או החשמל". פששש. תארו לכם מה זה, עולם שלם ישב בחושך. פתאום המציאו את החשמל, אתם מתארים לכם לאולם הזה אם לא היו ממציאים את החשמל היינו צריכים מה, לבוא עם נר נשמה והמציאו את החשמל, לא אומרים שמצאו את החשמל, המציאו את החשמל. מה זה המציאו? מה זה המציאו? לא היה חשמל? באוויר אין חשמל?? המציאו! איך ממציאים חשמל תגידו לי? אחד הלך ומצא איזה אבידה והוא אומר המצאתי אותה. אדוני זה נפל למישהו, אתה רק מצאת, זה היה פה, אתה רק מצאת לא המצאת. אבל המדע חייב להגיד שמשהו הוא עושה, אז לכן הוא אומר "המציאו".
(01:37) שעון עם חמישים זכרונות מקטע 4 :
זכורני, לפני כמה שנים נסעתי במונית, והיה איזה נהג מונית שחשב, זה, אני דתי כזה, חרדי, אני אסתלבט עליו. אמר לי: תגיד לי, מה אתה אומר על השעון הזה שיש לי ביד? היה לו שעון עם חמישים זיכרונות, אתם מכירים שעון עם חמישים זיכרונות? אז זה היה חדש. אז הוא אמר לי מה אתה אומר על השעון הזה? הבנתי בדיוק לאן הוא מכוון, אמרתי לו תשמע, עשר! אמר לי כן? מה אתה אומר על זה שהמציא אותו? אמרתי לו גאון! אמר על הכיאפק, ראית איזה גאון? איך עשה שעון? אמרתי לו כל הכבוד! נסענו, הוא מבסוט. אחרי כמה דקות אני שואל אותו תגיד לי, מה אתה אומר על זה שהמציא את השעון? הוא אומר גאון שבגאונים! אמרתי לו יפה מאוד. ועכשיו תגיד לי, מה אתה אומר על זה שהמציא את הגאון שבגאונים? הוא כבר לא חייך, בקושי ביקש ממני כסף. אלא מה, שוכחים כל הזמן להסתכל. כמה שאתה מוצא- מוצא יותר, לא ממציא, כמה שאתה מוצא יותר, אתה צריך להעריך את זה שהשאיר לך למצוא. אבל זה לא עושים, למה? כוחי ועוצם ידי! האדם הוא הממציא של הבריאה.
(04:06) העגלון וזכוכית המגדלת מקטע 5 :
אבל אני אספר לכם מה אמר החפץ חיים זצוק"ל. הוא מספר שהיה אחד שהלך ליריד, וכשהוא הגיע ליריד, הוא ראה שהרבה אנשים מסתובבים ליד ביתן אחד. הוא התקרב לביתן שם, וראה שמוכרים שמה דבר שנקרא "זכוכית מגדלת". ואמרו לו שזה המצאה אדירה. שאל מה זה עושה? אמרו לו הזכוכית הזאת, על מה שאתה שם אותה, היא מגדילה אותו. אמר מה אתם אומרים! אם אני אשים זהב מלמטה, ואני אשים את הזכוכית מלמעלה, הזהב יגדל? אמרו לו כן! אמרו לו כל מה שתשים מעל אתה מגדיל. אמר הפלא ופלא, כמה זה עולה, חשב בטח הרבה, אמרו לו לא. חמישה שקלים. זה הכל? ואם אני רוצה זכוכית גדולה? אמרו לו שנים עשר שקלים. אמר תביא לי ת'זכוכית מגדלת הכי גדולה. קנה, שאל יש אחריות, אמרו לו לנצח נצחים. פלא פלאות, באמת המצאה. לקח את זה שש ושמח. יוצא החוצה, לעגלה שלו, בקידמת העגלה יש לו איזה מוט, הוא שם מעל גובה הסוסים את הזכוכית מגדלת, וחביבי, דיו! דיו! והוא דוהר לו עם הסוסים צוהל ושמח! מה קרה? הוא מצא פתרון לבעיות שלו. מה הבעיות? הוא הולך תמיד לשדה, מביא מהשדה חבילות של תבן הגדולות, בשביל שיהיה מאכל לפרות ולבהמות, וכשהוא היה מעלה את זה תמיד לעגלה מאחורה, הייתה בעיה. הוא היה מערים ערימות גדולות, וכשהוא היה מגיע למתבן להכניס את זה לבפנים- הייתה לו בעיה, הדלת הייתה נמוכה, ואז הוא היה צריך לעצור לפני, להוריד את כל התבן ולהכניס כל חבילה בנפרד לבפנים. עכשיו יש לו פיתרון! הוא שם את הזכוכית מגדלת והוא דוהר לכיוון המתבן. ואכן הוא רואה, זה עובד! הוא רואה את הדלת גודלת, גודלת, גודלת, גודלת, והוא מבסוט, הפעם הוא יכנס עם העגלה בלי לעצור! דיו! דיו! דיו! הגיע לדלת- חלע! הכל נפל עליו, התמוטט, והוא קבור מתחת למתבן! מה קרה? קרה בעיה! הוא שכח, הוא לא שם לב, הוא החליט לחזור בחזרה לאותו רוכל שמכר, להגיד לו, אדוני, אתה עבדת עלי, מה פירוש "עבדת עלי"? אמר לו אדוני, הזכוכית מגדלת הזאת, יש בה דפקט. אני הגעתי ראיתי זה גדל, אבל זה לא גדל. אמר לו רק רגע, מה עשית? אמר לו שמתי זכוכית מגדלת והגדלתי את הדלת וראיתי זה גודל, ואף על פי כן נתקעתי. אמר לו כן, אתה שכחת עוד דבר אחד, להגדיל גם את התבן באותו יחס. כשמגדילים רק צד אחד, בסוף הכל נופל עליך! זכוכית מגדלת צריך גם להגדיל את העגלה באותו שיעור שהגדלת את הדלת. שאדם דוהר וחושב שהוא המציא, שהוא מצא והוא מגדיל רק צד אחד, את המדענים, בלי להגדיל גם את מי שהגדיל אותם, אז בסוף הכל נופל עליו. ז"א לא רואים את הקב"ה בתמונה.
(04:47) בקטריות על המאדים מקטע 6 :
כן, מר ליצני, תמתין עד שאני אגמור, טוב? תודה! ובכן, "מדענים גילו הוכחות לקיום חיים פרימיטיביים על המאדים!" אז בואו נלמד איך קוראים עיתון: "מדענים בארה"ב מצאו עדויות לחיים על כוכב מאדים". כך אמרו בכירים בנאס"א, סוכנות החלל של ארה"ב: "זאת מהפיכה בקנה מידה של המצאת הגלגל או החשמל. אחת משתי התקוות הגדולות של המין האנושי קיבלה אתמול אישור מדעי". תקשיבו טוב מה הם אומרים: "כן! יש חיים מחוץ לכדור הארץ! אנחנו כבר לא לבד!" עוד פעם "יש עדויות לפיהן התקיימו צורות חיים פרימיטיביות לפני שלוש מיליארדים שנים" אמר בכיר בנאס"א, סוכנות החלל בשיתוף עם אוניברסיטת סטנפורד בארה"ב "מצאו עדויות" עוד פעם: "מצאו עדויות לקיום צורת חיים על מטאורית שפגע בכדור הארץ לפני כשלוש-עשרה אלף שנים!" הכתבה נכתבה לפני שבועיים, אז עכשיו תדעו לכם, המטאורית פגעה בכדור הארץ לפני שלוש-עשרה אלף שנים ושבועיים. מדובר בצורת חיים ראשונית מאוד, סוג של בקטריות, אבל חיים. "הגילוי, כאמור, מעורר התרגשות רבה בקהילה המדעית בעולם כולו, והיום תתקיים מסיבת עיתונאים בנושא." אני קורא את הכתבה, וצוחק. "מדענים גילו הוכחות". תראו איך מטעים את הציבור בכוונה. אין בורא לעולם, אין תנ"ך, אין עמ"י, אין שום דבר. מה שברור אין, מה שאין-יש. למה? נתגלו הוכחות. מה ההוכחות? עדויות ועדויות ועדויות. מה גילו? בקטריות, בקטריות.עפ"י שתי בקטריות- יקום דבר. מה קרה פה? חשבתי שעלו למעלה לחלל, נחתו במאדים ומצאו במאדים בקטריות! לא, אומרים שלפני 13 אלף שנה ושבועיים נפל לפה מטאורית, והמטאורית הזה נפל באנטרקטיקה, ומישהו עבר שמה ומצא את המטאורית. איך הוא יודע שהמטאורית הזה מהמאדים? יש עליו חותמת "מהמאדים"? איך הוא יודע שזה מהמאדים? יש לו אבנים מהמאדים שהוא יוכל להשוות? לא. הצבע שלו אדום? מה, איך ידעת? אולי הוא הריח ואז הוא אמר אה, זה נראה לי ריח מאדימי. איך הוא ידע שזה מהמאדים? טוב, נגיד שהוא ידע, יש לו רוח הקודש. שלחו את המטאורית למעבדה. מטאורית זה דבר קטן, אתם יודעים, זה נכנס ישר במעבדה. ומה מצאו שם? מצאו שם בקטריות. תגידו לי יהודים יקרים, תארו לכם שמטאורית נפל בבני-ברק, ונפל על גבינת "טרה" ויבוא אחד, יעבור מהמדענים, יראה את זה ויגיד "אה, הנה נתגלתה הוכחה שמחלבות טרה לא התחילו פה, אלא יש מחלבה ראשית במאדים למה? כי הנה יש טרה על המטאורית שנפל במאדים" הם לא אומרים שהמטאורית נפל והבקטריות מכאן, לא, הוא נפל עם הבקטריות. הבנתם איך עושים "חדשה", "הוכחה"? מדע זה נקרא. הנה, הוכיחו ועכשיו בני אומר לי "שללו את זה, התברר שזה לא בקטריות מאדימיות" מה לעשות, עוד ניסיון כושל של העיתונות להכשיל את העם הזה מלשמור מצוות. לא הולך להם, הם צריכים כנראה הוכחות יותר טובות. אז זה לגבי זה. עכשיו אתה, תענה בבקשה. כן.
(04:43) מדוע לא נבראנו מראש בתשובה? מקטע 7 :
(שאלה לא ברורה מהקהל). יפה מאוד, שאלה עשר. היהודי אומר "אם אתה אומר שיש ממציא לממציא, והוא רוצה שאנחנו נחזור בתשובה, בשביל מה הוא שולח אותך, או אתה השליח שלו, הוא כבר ידאג שאנחנו נחזור בתשובה." יפה, נכון? הו, אם המשטרה והמחוקק רוצה שלא ייסעו באדום, מה אתה אדוני השוטר עושה בכביש? שהמפכ"ל יבוא בעצמו ויגיד לי מה לעשות! (שאלה לא ברורה מהקהל). שאלה יפה. זאת כבר עשרים. הוא אומר כך, מה הקשר בין הכל יכול לבין שוטר ורמזור? עכשיו תקשיבו יהודים יקרים. תראה, הקדוש ברוך הוא הכל יכול, כבר התגלה פעם אחת במעמד הר סיני. מסר את התורה בדיוק מה שהוא רוצה שיעשו בה. ולא יכול להיות שכל פעם יבוא אחד מבת-ים או אחד מיפו ויגיד לו רגע אני לא הייתי שם, עוד פעם, תרד עוד פעם, תסביר לי עוד פעם. לא. יש לו כבר תורה, אתה בעצם לא צריך אותי גם כן, אתה יכול ללכת לספר התורה ולדעת בדיוק. המחוקק שכתב את ספר החוקים העות'מאני איננו. המחוקק הבריטי כבר הלך. אבל החוקים נשארו בספר החוקים. בורא עולם נתן את התורה הוא לא הלך, רק הוא השאיר בחירה לאדם לרצות לקיימה או לא לקיימה. לכן החובה מוטלת עליך שאתה תבדוק לבד ותמצא את האמת, למה אתה נמצא כאן בעולם. אבל הוא לא סמך עליך, אם הוא היה סומך עליך, באמת היה משאיר את זה כך ולא היה מצווה עוד מצוות. אבל הוא ציווה עוד מצוות כי הוא לא סומך על הרבה אנשים והוא אמר יש מצווה שנקראת "הוכח תוכיח את עמיתך". בכל אופן בורא עולם כ"כ טוב אומר אם הוא לא ישים לב מה שצריך לעשות, מצווה על כל יהודי לעורר את אחיו ולומר לו יהודי יקר, תעשה כך ואל תעשה כך. זה מצווה. יש עוד מצווה שאמר הקב"ה "ואהבת לרעך כמוך" כמו שאתה רוצה לזכות, דאג שגם השני יזכה. ואז בורא עולם השאיר לנו שאם לא נצליח, לבד, דאז שגם השני יזכה. ואז בורא עולם השאיר לנו שאם לא נצליח לבד להגיע לאמת, יהיו לנו הרבה מסייעים. יש לו גם דרכים ישירות: הוא יכול לקחת בן אדם ולכופף אותו לאט לאט ולהביא אותו למצב שישאל למה אני מקבל את כל המכות, למה דווקא לי זה קורה והבן אדם מתחיל לתהות, מישהו רודף אחרי, אני מנסה לעשות בסדר, והולך לי לא בסדר, מה קרה פה? לא אדם, המקרה כאילו רודף אחרי כל הזמן, מי זה מזמן את המקרים דווקא עלי? זה פותח לאדם אפיק חשיבה להתבונן... אז בדרך כלל אין את מי לשאול, את מי תשאל, את הרופא? תגיד לו למה דווקא אתה נדבק תמיד משפעת, למה אתה תמיד יש לך אלרגיה לכך, למה אתה כך? אלא מה, בסוף מגיעים לאלה שמבינים קצת יותר ממה שהעיתונאים נותנים לנו את האפשרות, ואז אתה מבין שבעצם רק אלה שמכירים את התורה הקדושה ולומדים אותה, רק אלה יכולים לענות את התשובות. בורא עולם הניח לנו את התורה, את מערכת החוקים שהוא רוצה בה, ונתן לנו אפשרויות להגיע אליה בקלות. ואם לא נגיע, עזר לנו ע"י אנשים טובים שיבואו וידריכו אותנו.
(05:21) ד' בורא עולמות ומחריבן מקטע 8 :
רק שנייה, כן שם יש שאלה. (שאלה לא ברורה מן הקהל) לפי דברי הוא אומר שהוא הבין שלפנינו היה עוד עולם... את מה? אז ככה. ודבר שני כתוב "בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ", והוא הבין גם שיש עולם אחרי זה... זה הוא אמר קודם, אח"כ הוא אמר שיש גם עולם אחרי זה. נכון? נכון. ואח"כ הוא אומר ואם היה לפני כן מי עשה את מי שהיה? נכון? נכון. אז קודם כל אני לא אמרתי שהיה עולם לפני זה. הפוך. אני אומר שהמדע, אם הוא צודק, לשיטתו, אם התורה שלנו הכל נברא באותו רגע, בבראשית. רק מה, כבן, כבן- מיליארדים. "בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ". מתי זה היה? בדיוק לפני 5757. עכשיו, זה היה אז. מה נברא באותו רגע? שמיים וארץ. אז אפילו אם המדע אומר שהיום נראה לו שזה קיים מיליארדים, אין בעיה. ברגע שנברא לפני למעלה מ-5000 שנה, נברא באותו רגע כבן מיליארדים כמו שאדם נברא ברגע שנברא ביום השישי כבן 20. בורא עולם לבדו. עד פה בסדר? לגבי עולם הבא ודאי שיש. יש חמישה עולמות, יש קלטת שלי שנקראת "חמשת העולמות" אני אגיד בקצרה: יש עולם הזה, יש עולם הנשמות, גן עדן וגיהינום, יש עולם שלישי נקרא עולם ימות משיח, גם זה פה- תקופה, יש עולם שנקרא עולם תחיית המתים, גם זה פה ארבעים שנה אחרי גילוי משיח, ויש בתום האלף השביעי יש עולם חמישי אחרון הוא נקרא "עולם הבא". שאומרים לאדם "אשריך שזכית לחיי העולם הבא" מדובר על העולם האחרון, עולם החמישי. שעה וחצי הרצאה בנושא בקלטת "חמשת העולמות". בסדר עד פה? ברוך ה'. כן בבקשה. (שאלה) היה בורא עולמות ומחריבן. השאלה שלך ידועה, אבל זה מושגים רוחניים ולא גשמיים. יש עולמות שהם נקראים עולמות רוחניים וזה הכוונה בורא עולמות ומחריבן... לא היה ולא נברא. האר"י הקדוש ורבי שמעון בר יוחאי כך אומרים עולמות רוחניים ולא עולמות גשמיים. כן בבקשה. יפה מאוד. הוא אומר אפילו אם תלכו אחורה אחורה, 15 מיליארד או מאה מיליארד, או מאה מיליון מיליארד, רגע אחד לפני כן מה היה? רק בורא עולם שברא את העולם. אז מה הרוויחו? לא אתה לא מבין, הנקודה היא פשוטה. הם רוצים להגיד לא 5000 וככה... אז אני אסביר לך, בוא תראה. נשאל פה את האנשים ונחליט פעם אחת סופית מה נראה לכם. תגידו לי, ברי ושמא מעדיף? ודאי או ספק? מה עדיף ודאי או ספק? ודאי עדיף. עוד פעם, מה עדיף? ודאי או ספק? ודאי. הם אומרים מיליארדים. אנחנו אומרים חמשת אלפים פלוס, אנחנו ודאי או ספק? כי בתוך המיליארדים ודאי יש 5000 נכון? אז אנחנו ודאי. ומה הם? ספק, זה המצב.
(01:15) דעת הרב על רצח רבין מקטע 9 :
כן. רגע, שם היא רוצה לשאול משהו, אם אפשר לקום. תודה. (שאלה) אנחנו כל רצח ורצח שקורה בעם ישראל מזעזע אותנו. בין אם זה ראש ממשלה, בין אם זה תינוק, בין אם זה פועל פשוט ובין אם זה מהנדס. כל נפש מישראל חשובה ולכן כתוב בתורה לא תרצח בסתם. לא כתוב לא תרצח נשיא, לא תרצח ראש ממשלה, לא תרצח אדם פשוט. לא תרצח אף אחד. גם גוי לא תרצח. יותר מזה גם יש צער בעלי חיים שלא להרוג חיות ובהמות סתם כשהם לא לצורך מחיית האדם. גם זה אסור. והאר"י הקדוש אומר יותר מזה, שאפילו להרוג רמשים סתם, זה אסור, מדוע? שפעמים יש בהם גלגולי נשמות. הבנת? כן.
(02:56) מה היה לפני הקב"ה מקטע 10 :
שאלה) שאלה יפה. לפי ההבנה שלנו כל דבר היה לפניו משהו. אז לפני הקב"ה מה היה? שאלה יפה. עכשיו בוא אני אסביר לך, לפי ההבנה שלנו, אתה צודק, אמרת נכון. למה ההבנה שלנו? משום שאנחנו גדלנו בעולם שרואים שיש מייצר - יש. ובלי יש אין יש. נכון? אתה קדם לך אביך, אז היה יש והוא ברא יש. ולאביך קדם יש שהוא ברא אותו ונהיה יש. וככה אחד אחרי השני, עד הראשון. נכון? עד הראשון. עכשיו הראשון שנברא, ראשון הברואים שנברא ודאי שהיה לו בורא, כי אם לא היה לו בורא אז הראשון לא היה יכול להיות נברא. בוא נבין למה, אם הנברא הזה היה קיים, אז הוא לא צריך להיות נברא, הוא קיים. ואם הוא לא היה, צריך מישהו שיקדם לו שיברא אותו. נכון? זאת אומרת הנבראים כולנו מעידים על זה שיש בורא שקדם לנו. נכון? עד פה אתה איתי? אז לכל הנבראים יש בורא. אתה מגיע לבורא ואומר רגע, ולבורא אולי גם יש בורא? אם לבורא יש בורא, אז הוא לא בורא, הוא גם נברא. אז אתה העתקת את השאלה רק עוד אחד אחורה. אבל חייב להיות בורא, שאין לו בורא שהוא לא ממין הנבראים, כי אחרת לא היו נבראים בכלל. דו יו אנדרסטנד? וייל אלה. . רק רגע, רק רגע. אני רוצה שתבינו דבר אחד יהודים יקרים, לצערנו הרב אני לא הייתי צריך ללמד את הדברים האלה בהרצאות, זה היה צריך ללמד בעצם משרד החינוך. רק יש לנו בעיה. משרד החינוך לא מעוניין לחנך על- פי תורת ישראל. ואנחנו נעמוד על זה בהמשך. אז לכן אני מתנצל לקהל שכן מאמין, בפני הקהל שלא מאמין, או לא יודע, אבל שיהיה לכם ארך רוח לשמוע את אלה שלה יודעים. אני שמח על כל שאלה כזאת. כן.
(04:10) ידיעת הבורא ובחירת האדם מקטע 11 :
כן. יפה מאוד. תישאר שמה בעמידה אם אפשר, כי צריך קשר עין. תודה. תישאר, עמוד עמוד עוד רגע. שים לב, הוא שואל שאלה יפה. הקב"ה יודע הכל מראש. אז הוא יודע גם מה הוא יבחר ובסוף אם הוא ילך לגן עדן וגיהינום. אז בשביל מה הוא צריך להיות פה? שישים אותו ישר שם. נכון? עוד שאלה, לאט לאט. ובכן, שים לב. בורא עולם נתן בחירה לאדם. נתן לו את הבחירה. פירושו של דבר, שיבחר בין טוב לרע. עכשיו אני אסביר לך מה המקור של הטעות בשאלה. בגלל שאנחנו נמצאים בעולם שאנחנו רגילים לא לדעת מה יקרה ורק לאחר שיקרה יודעים מה יקרה, קשה לנו להבין איך אחד מקודם יכול לראות את הכל, בלי שהדברים ישתנו. ואז מה אנחנו מבינים? שאם הדברים לא השתנו, אז אולי הוא מכריח והוא קובע שלא ישתנו. אז בעצם הוא צד שגורם גם. ואם יקרה שישתנו ממה שהוא ידע, אז בעצם הוא לא יודע כלום. אז זה לא יכול להשתנות. אם הוא יודע, אז זה לא יכול להשתנות. השאלה אם הוא מכריח או לא מכריח? אז אנחנו נגיד על הצד שכן- אם בורא עולם היה מכריח, בשביל מה נתן תורה ואמר אל תעשה כך וכן תעשה כך? הרי ממילא אתה לא יכול לעשות אחרת כי הוא מכריח. ז"א אם הוא אמר תהיה צדיק, אם תרצה להיות רשע לא תוכל. ואם הוא אמר תהיה רשע, אז אתה לא יכול להיות לעולם צדיק אם הוא מכריח. ואז ממילא גם הרשע, גם הצדיק צריכים להיכנס לגן עדן. למה? כי שניהם עשו מה שהוא הכריח, הם לא עשו כלום בעצם, זה הוא עשה. נכון? נכון? אם זה היה כך. אז מוכרח שזה לא כך. ויותר מזה, מה פתאום הוא שלח נביאים להגיד לעם ישראל חיזרו בתשובה, "שובה ישראל עד ה' אלוקיך" היו אומרים להם לנביאים: נביא, יהודי יקר, מה אתה לא יודע שאני מוכרח לחלל שבת? בשביל מה באת? אם הוא שלח נביאים, ואם הוא עשה ראש השנה שאפשר לחזור בתשובה, ואם הוא עשה יום הכיפורים שאפשר לכפר, משמע שהוא לא מכריח, והבחירה ביד שלך. רגע, עד פה ברור? ברור. נמשיך. נמשיך. עכשיו, איך הוא יודע, ואני בעל בחירה? לדוגמא: אני נמצא על בניין גבוה, אני רואה אותך רץ, ואתה עומד לרוץ ולקפוץ לכביש, אתה לא רואה את הפינה אני נמצא למעלה בבנין הגבוה בפינה, רואה אותך, ורואה את הרכב שבא מכאן, וכשאני רואה שאתה עומד לצאת למדרכה וקדימה לתוך זה, ואני רואה את החשבון מה יקרה עוד רגע, אני צועק "תזהר". אני גרמתי לתאונה? ידעתי עליה? ראיתי אותה? צפיתי אותה? זה לא שינה את ההחלטה שלך? בורא עולם רואה הכל מראש, אתה קובע בבחירה שלך, ואיפה שתהיה בסוף זה אתה קבעת ולא הוא, רק הוא יודע מראש. הבנת? רק רגע. רק רגע. כן בבקשה.
(06:27) עבמ"ים מקטע 12 :
(שאלה) כן. הוא שואל שאלה נפלאה, האם יש עב"מים באמת כמו שרואים, וכמו שמצולמים בעיתונים כל הזמן, וכמו שרואים בוידיאו וכו' וכו', היום עוד מעט כמעט אפשר להגיד שיש יותר עב"מים מבני אדם. יש לי פה חוברת של עב"מים שהתפרסמה לא מזמן, אז אני רוצה להגיד לך דבר אחד: עב"ם פירושו "עצם בלתי מזוהה" פירושו של דבר, הוא לא מזוהה. כשיזהו אותו נדבר. אבל אני אומר לך דבר אחד. אם אני הייתי מאנשי מר"צ אני הייתי ממציא עב"מים כל היום. הייתי יושב באולפן, ועושה כל מיני צורות והיום אין בעיה לעשות צורות בטמבלויזיה, מי שיש לו אולפן עריכה יכול לעשות עב"מים , יכול לעשות קופים טסים, מה שאתה רוצה. אני לבד יכול לעשות לך את זה באולפן עריכה ואח"כ להגיד שילד בן 13 בדיוק באמצע הלילה היה לו נדודי שינה, יצא ובדיוק הוא כיוון לעב"מ שעבר. ואח"כ להביא את זה לעיתון וכו', לא צריך. סיפורים כאלה אני יכול לעשות לך עיתונים שלמים. אבל בוא נתייחס כרגע למדענים, מה המדענים אומרים על זה. דרך אגב הוצאתי עכשיו קלטת שנקראת "כל עב"מ אמבה. כדאי לכם לשמוע את הקלטת הזאת, קלטת טייפ, שמסבירה את תופעת העב"מים. דרך אגב, העב"מים, אם אתם שמתם לב, הופיעו אחרי הבחירות. למה הם הופיעו אחרי הבחירות? היו גם לפני, לפני עשר עד עשרים שנה. אבל אחרי הבחירות הם באו בכמויות. מתוך תוכנית טלויזיה עם דודו טופז: PHONE HOME, PHONE HOME, הם יבאו, ראשית, חייב לספר לכם, שהגיעו כבר 20 קריאות טלפוניות מאנשים בחיפה שראו עב"ם. שדר חוץ: ...אנחנו גם שמענו על העדויות האלה של התושבים מחיפה שבאו מאזור נשר, אנחנו שוחחנו איתם. הם דיווחו על כוכב, על משהו שנראה כמו כוכב. טופז: יש לך צילומים? שדר חוץ: שמפיץ אור הרבה יותר חזק, והנה הצילומים אנחנו נבקש שיריצו אותם. הצילומים האלה צולמו לפני שעה קלה, הנה זה עב"ם שעליו דיווחו תושבים באיזור חיפה ובנשר. זה נראה כמו כוכב אבל הוא מפיץ אור חזק יותר. מתוך כתבה בעיתון: צבא ארה"ב שיקר בענין העבמי"ם כדי להגן על מטוסי הריגול שלו. יותר ממחצית העבמי"ם עליהם דווח החל מסוף שנות ה- 50 ובמהלך שנות ה- 60, היו למעשה סיור שטסו מעל ארה"ב. אבל אחרי הבחירות הם באו בכמויות. למה? מסיבה אחת פשוטה. כיוון שראו שהתוצאות של הבחירות הוכיחו שרוב הציבור רוצה דת, רוצה ללכת בדרך התורה, ולמרות כל ההרס של כלי התישקורת לא עזר להם שום דבר, למרות כל זאת, יש רוב בציבור הדתי שעולה וגדל במהירות מדהימה. מתוך העיתונות: סקר: 17% התקרבו לדת. גידול של 30% במספר החוזרים בתשובה (ידיעות אחרונות). הרב: אז מה יעשו בשביל לעצור זאת? אז התחילו לעשות כת מיני דברים. אחת, זה כתבו בעיתון "הארץ" 50 דף תחקיר "אין אלוקים". האם יש אלוקים? מסקנה: אין אלוקים. 50 דף תחקיר על הקב"ה. אח"כ התחילו עב"מים, אח"כ הגיע מהמאדים והבקטריות, אח"כ כל מיני דברים, עד שאפילו השבת הזאת, הייתה כתבה פה עוד פעם, "אין להם אלוקים". כתבה פה בעיתון בת-ים – חולון אותו אחד שמשקר כל פעם מחדש, לא נזכיר את שמו הרע, כותב כאן "המטרה מקדשת את האמצעים, והמחזירים בתשובה עשו השנה כמעט הכל, הפחידו, השפילו, העליבו, התגלמות הכיעור", ככה הוא כותב על המחזירים בתשובה ועל הדתיים בכלל. זה הוא חשב שלא יגיעו לסוסייטי אנשים, אבל תסתכלו על הפנים. כן. טוב בכל אופן, יהודים יקרים, בעיתון כתוב שהמדענים לא מאמינים. תשמעו את הציטוט בתוך הקלטת "כל עב"מ אמבה". המדענים לא מאמינים, הם אומרים שחקרו, ואין שום עובדות. שום מציאות כלשהי שאפשר לבדוק אותה ולהתייחס אליה ברצינות. למעשה, הם אומרים, שהבעיה היא כנראה פסיכולוגית אצל אלה שרואים. זאת הבעיה, אבל מבחינת המדע, אין למדע אפשרות לחקור דבר שלא נמצא והעדויות שלו אינן מציאותיות. זה לגבי הקטע הזה. כן בבקשה
(00:48) למה לא חולצים נעלים בבית הכנסת מקטע 13 :
(שאלה) מי? את ובעלך? זה עוד לפני מתן תורה. אז קודם כל, היו מנהג קהילות בארץ ישראל... היא שאלה למה משה רבינו היה צריך לחלוץ את נעליו ולמה היום אנחנו לא חולצים את הנעליים? היה מנהג קהילות שהיו חולצים נעליהם לפני הכניסה לבית הכנסת כיוון שבית הכנסת היה נקרא "בית מקדש מעט". בבית המקדש ממש כיוון שהייתה שרויה שכינה אז היו צריכים לחלוץ את הנעליים לפני שנכנסים לשם. בית כנסת זה לא בית מקדש, אבל זה נקרא בית מקדש מעט. במקום שיש עשרה בני אדם אז יש קדושה במקום וכו' אבל אין זה חיוב לחלוץ את הנעלים, בתימן כן חלצו, אבל פה בארץ ובהרבה תפוצות לא חלצו נעליים, אין חיוב לחלוץ את הנעליים. כן, אתה רצית לשאול שם. כן.
(01:20) באיזה גוף נקום בתחית המתים מקטע 14 :
(שאלה) האם קיים גלגול נשמות? כן. על פי התורה הקדושה קיים גלגול נשמות, יתרה מזאת גם עפ"י המדע. (שאלה) באיזה גוף היא תקום? נשמה שמתגלגלת... כן. לא. אז קודם כל נשמה שהיא קמה... בזמן תחיית המתים יקומו הנשמות של הצדיקים רק. זה אחד. שתיים, אתה צריך להבין שנשמה שהייתה מתוקנת באיזה גלגול שהיא תיקנה עם איזה גוף, בו היא תקום. ואם היא תיקנה נגיד חצי חצי, היא תקום בשתי גופות. כמו שהיום יכול להיות בן אדם מאיתנו, כולנו פה מגולגלים, יכול להיות שחלק הנשמה הבלתי מתוקן נמצא בגוף, והחלק המתוקן למעלה. אז ממילא גם עכשיו אתה מחולק לניצוצות של נשמה. כך שאין בעיה שכמה חלקים של נשמה יהיו בכמה גופים בעת ובעונה אחת. (שאלה) איך? ילד בגיל שבע איזה תיקון הוא עושה? על גלגול קודם שלו, תלוי מה הוא עשה בגלגול קודם לכן הוא יכול לבוא לעולם הזה לתקן את זה. כן רק שנייה, בבקשה, תקום.
(00:36) בריאת המלאכים ותפקידם מקטע 15 :
(שאלה) בורא עולם ברא את המלאכים ביום השני לבריאה. יש דברים שנמסרו לנו בתורה שבעל-פה. מלאכים שהגיעו אצל אברהם אבינו וכן על זה הדרך, המלאך גבריאל, המלאך מיכאל מוזכרים בתנ"ך וגם ידועים אצל דתות אחרות כמו אסלם ונצרות. המלאכים משמשים את האדם, כמו שנאמר: "כי מלאכיו יצווה לך, לשמורך בכל דרכיך". כן, שם בסוף
(02:12) היכן נמצא גן העדן התנכ"י? מקטע 16 :
(שאלה) יש אפשרות לנתק חלק מהגוף של האדם, כיוון שהדם הוא הנפש וכיוון שהנשמה שורה על הדם, לכן יש אפשרות דרך הגוף עצמו לנטרל את החלק של הנשמה שנמצא שם מעליה, והיא לא תרגיש. ז"א באותו מקום אנחנו יכולים להפסיק את הקשר בין שניהם. כמו, שאם אני אקח עכשיו את האצבע, ואני אשים גומייה חזק חזק במשך שעתיים, יהיה מצב חס ושלום של נמק, במקום הזה כבר לא יעבור דם, תיתן מכה, לא תרגיש. אפשר אותו דבר. יש אפשרות בתוך הגוף עצמו ויש אפשרות מחוץ לגוף. כן רק רגע שם, כן אתה שעומד שם. (שאלה) איך? כן. גן עדן שמתואר בתורה זה גן עדן התחתון. יש שתי גן עדן. יש יש גן עדן תחתון ויש גן עדן עליון. גן עדן התחתון הוא נמצא על כדור הארץ, אם תיקח ספר שנקרא "רב פעלים" של הרב "בן איש חי", הוא מתאר בדיוק את מקומו. כרגע, הוא נראה רק בעיניים של נשמות. לא בעיניים של אדם, כיוון שגן עדן הזה הוא רוחני, הוא לא גן כמו גן שיש לך פה בחוץ. הוא גן, אבל רוחני. זאת אומרת, מי שנשמתו יוצאת והוא ראוי להגיע לשם, הוא מגיע לאותו מקום. והתיאור של הגן עדן המתואר בתורה הוא הגן- עדן הרוחני. (שאלה) נכון, קיימים היום. לכן אני אומר, תיקח את הספר "רב פעלים" של הרב הבן איש חי, יש לו תשובה של כמה דפים שמה, הוא מתאר את המיקום של הגן-עדן.
(10:09) מה מלמדים את ילדכם בבתיה"ס? מקטע 17 :
(שאלה) מאיפה? הוא שואל למה הקב"ה לא מגרש את הערבים מאיתנו? אתה צריך להבין דבר אחד, שלקדוש ברוך הוא יש את הכלים כיצד להביא אותך להכרה בכל הדרכים. אחת מהם, זה שהוא שולח אויבים כנגדך. כמו שכתוב: "אשר ישלחנו ה' בך ברעב ובצמא ובחוסר כל". ז"א "אשור שבט אפי". פעמים הקב"ה משתמש באשור כשבט, פעמים במצרים, פעמים באחרים, פעמים בסתם אנשים. (שאלה) איך? מה זה יפת? שישים צדיקים? אין בעיה, אם הסביבה הייתה כזאת של צדיקים, ממילא ישים עוד צדיקים, אבל כנראה הסביבה לא כ"כ, אז צדיקים לא באים לשם. (שאלה) זה אתה צריך לשאול את משרד החינוך ואת הממשלה. אני אגיד לך מה הבעיה. אתה יודע למה? משום שרוצים שיהיה יותר כנסיות ויותר מסגדים מאשר שיהיה יותר בתי כנסת. ואני אראה לך עכשיו דבר שהתגלה לי בימים האחרונים ופרסמתי אותו בקלטת החדשה שיצאה: "הקונספירציה של התשקורת". תכף תשמע ואתה תגיד לי. הנה יהודים יקרים, לפני כמה ימים הביאו לי את החומר הבא, מה שאני הולך להשמיע לכם ולהראות לכם זה דברים חמורים ביותר: בית-ספר ממלכתי "גרץ", יש פה דף, רשימת ספרי לימוד לכיתה ה-3 לשנת הלימודים תשנ"ז. כל ילד שלומד בבת הספר "גרץ", וזה לא רק שם, זה גם בבתי ספר אחרים, קיבל רשימה של ספרי לימוד שצריך לרכוש. בין הספרים שנתבקשו ילדים בגיל 11, ילדים בגיל 11 לקנות, זה ספר שנקרא "הרפתקאה בקהיר", חוברת+ שתי קלטות. פה יש צילום של שתי הקלטות. והחוברת נמצאת כאן איתי, קטעים ממנה מצולמים. הנה בבקשה, זה הפנים של החוברת "הרפתקה בקהיר, בעקבות האותיות, ספר לימוד להוראת ראשית הקריאה והכתיבה בערבית". כל יהודי שיושב כאן, שיבדוק בבית איזה ספרים בערבית הילד שלו לומד. אולי זה, אולי אחרים. אבל אני עברתי על כולם, המצב לא שונה בהרבה. כתוב כאן "ספר לימוד להוראת ראשית הקריאה והכתיבה בערבית". היות והערבים הם עומדים להיות שכנינו, ועוד כמה זמן גם מושלינו, ממילא אנחנו צריכים ללמוד את השפה הערבית ולדעת איך לדבר איתם ואיך לקרוא. אין בעיה. רוצים ללמוד ערבית? בבקשה. מי מוציא את החוברת? משרד החינוך והתרבות, האגף לתוכניות לימודים. אני מדפדף בחוברת, ואני נדהם. בדף 17 של החוברת כתוב לילד בן 11 יהודי כמובן, "לפניך פרקים ידועים מתוך הקוראן". ויש פה צילום מתוך הקוראן, ואח"כ כתוב "הפרק המתאר את הלילה שבו הורד הקוראן". אח"כ אומרים לו תשמע ילד נחמד, ילד בן 11 יהודי, תפתח את הקלטת ותשמע האזן לסורה טלפתיחה, תשמע את הפתיחה של הקוראן והילד מקשיב לקלטת ושומע פרקים ראשונים בקוראן, ילד יהודי יכול להיות הבן של אחד מכם בבית ספר יהודי לומד את הקוראן במסווה של לימוד כתיבה וקריאה. אני עובר עוד כמה דפים ואני לא מאמין למראה עיני מה כתוב? העדות, מה זה העדות? אמרה זו השהדה מורכבת משתי עדויות, מלווה את המוסלם מיום היוולדו ועד יום מותו. די באמירת השהדה כדי לקבל את דת האיסלם, מי שאומר את השהדה פעמיים הרי זה קיבל עליו את דת האיסלם, והילד צריך להגיד פעמיים ולא רק שהוא צריך משמיעים לו קודם כל את המואזין אומר את זה, זה מהמסגד, אח"כ אומר לו ערבי את זה, אח"כ הקריינית אומרת לו חזור ושנן שנית, למה? שתהיה מוסלם כמו שצריך, בית ספר יהודי לא אחד, בארץ, ילדים בגיל 11 כשהם עוד לא ברי דעת וברי שפיטה כראוי וככה מחדירים להם את האיסלם, זה בסדר? מתאים לכם? שואל מתאים לכם? "לא" לא, בואו נשמע איך זה עובד, אם אפשר להפעיל את הקלטת הקלטת: "האזינו פעם נוספת לשהדה - העדות, האזין שנית וחזור אחרי הקרין" ובכן יהודים יקרים מי שרוצה לעבור לדת האיסלם זה ענינו הפרטי, מי שלא רוצה למה כופים את הילדים ללמוד כפיה חילונית את דת האיסלם בלי רצונם ובלי ידיעת הוריהם, אומרים שהדתיים עושים כפיה דתית אנחנו באים מסבירים, מי שרוצה בא מרצון מי שהולך הולך מרצון, אנחנו לא הכרחנו, לא נכנסנו למשרד החינוך ואמרנו חייבים כולם לחזור בתשובה לגדל פאות לגדל זקנים מעולם לא היה כזה דבר, הפוך יש כפיה חילונית כל הזמן לדעת על דתות אחרות ולא לדעת על יהדות אתם לא יודעים מה אני קראתי השבוע, הביאו לי ספרים איך מלמדים תנ"ך לבגרות, לא יאומן כי יסופר, בין אלה שמחווים דעתם על התנ"ך אחד מהם קוראים לו אחד העם, אחד העם היה כופר והוא כותב שלדעתו מ"ר היה חילוני וצריכים להבחן על זה בבגרות. כבר אמרה מורה אחת בבגרות לילד שענה לפי רש"י אמרה לו רש"י טעה במקום הזה, אתם צוחקים אבל הילדים שלכם לומדים שם, הילדים שלי לא לומדים שם ב"ה, הילדים שלי לומדים אצל היהודים כיהודים אבל יש בתי ספר שנקראים יהודים אבל לא מלמדים אותם יהדות. כשאני למדתי בבית ספר יהודי בתל אביב בתל נורדאו לא למדו אותי מעולם שיהודי צריך להתפלל שלוש תפילות, לא למדו אותי גם לא למדו אותי מה מבנה התפילה, אבל פה בספר ללימוד קריאה בערבית מלמדים כמה תפילות חייב המוסלם להתפלל, כמה מצוות יש להם, מה זה ירושלים באיסלם, מה זה כיפת הסלע, מה זה אבן השתיה, מה זה מסגד אל אקצה, מה זה הקוראן ובסוף מי שגמר ללמוד כתיבה וקריאה שואלים אותו שאלות בקריאה ובכתיבה, מה השאלות? הספר המקודש למוסלמים הוא? הוא צריך לענות, לא שואלים אותו איך כותבים בננה, איך אומרים תפוח שואלים אותו הספר המקודש למוסלמים הוא, מסגד אל אקצא נמצא איפה? כל מוסלם חייב להתפלל כך וכך, השהדה מהוה הכרה במי? הטוהר חג' מוענק לכל מוסלם, מהם חמשת היסודות באיסלם? ה' ירחם מה שקורה פה, עכשיו אני מבין למה יוצאים נגד המחזירים בתשובה והחוזרים בתשובה כי הם מגלים את האמת והם לא רוצים שידעו את האמת (הקהל מוחא כפים) הם לא רוצים שיהודים ידעו יהדות. למה אדם שמדבר על חזרה בתשובה נקרא מטיף? מה זה מטיף? למה אומרים שאנחנו מסיונרים? אני בא אומר ליהודי מה זה מצות התפילה זה נקרא מסיונר אז מי יגיד לך?
(03:39) הכפיה החילונית של משרה"ח מקטע 18 :
הם לא רוצים שיהודים ידעו יהדות. למה אדם שמדבר על חזרה בתשובה נקרא מטיף? מה זה מטיף? למה אומרים שאנחנו מסיונרים? אני בא אומר ליהודי מה זה מצות התפילה זה נקרא מסיונר אז מי יגיד לך? הזמינו אותי למג"ב לתת דרשה נתתי דרשה שאלו את המפקד מג"ב אמרו לו אדון מפקד למה אתה לא מחית במדבר, קודם כל שתדעו כל מה שנכתב בעיתונים שקר אחד גדול. מתוך העיתונות: "מי שלא יחזור בתשובה ולא יקיים מצוות יימחה מעל פני האדמה" (ת"א) . "ההסתה גררה מאות הזמנות נוספות"... "זה קרה בירושלים, לא בטהרן, יום שני השבוע – 'מי שלא יחזור בתשובה'...". "בבסיס משמר הגבול, לעיני מאות חילים שהוזהרו: 'ימחה מעל פני האדמה' ". "חיילי מג"ב אולצו להשתתף בכנס חזרה בתשובה". הרב: הוצאתי את הקלטת שנקראת תנו גב למג"ב זו הקלטת המקורית שהיתה לפני חיילי מג"ב בירושלים דרך אגב אני עומד להיות מוזמן עוד פעם עוד מעט (הקהל מוחא כפים) על אפם וחמתם אבל הם כתבו כאילו אני הפחדתי את אנשי המג"ב איומים אני באתי בלי נשק הם היו עם נשק, איזה איומים? למה מפקד המג"ב לא אמר כלום? כי ההרצאה היתה עשר, לא היתה שום בעיה בהרצאה אבל הם לא רוצים שישמע התורה בשום מקום אז מפקד מג"ב אמר תגידו מה אתם רוצים הוזמן הרב לדבר על ימים נוראים לפני ר"ה אז על מה ידבר? חשבון? מתמטיקה? היסטוריה? על חרצופים? על חבורת הזבל מהטמבלויזיה? על מה ידבר? רב מזמינים לדבר דברי תורה. לא, רב אסור לו לדבר על יהדות, יהדות זה אסור שישמע בבסיסי צה"ל, אסור שישמע יהדות במשטרה, אסור! למה אסור? לכנסיות לוקחים את החיילים? כן, למסגדים לוקחים את החיילים? כן, גם את הילדים שלכם בבתי ספר לוקחים למסגדים, מנזרים וכנסיות אבל לישיבות לא לוקחים אותם. אם אתה מעריך את כל הדתות אתה אומר כולם בסדר, אוקי נתת להם להכנס לפה לפה לפה גם לפה, לא, יהדות לא, ר"ל זה כפיה חילונית ראסמי דרך משרד החינוך מכניסים את זה בורידים לילדים ואח"כ אתם רואים מהתחלת הערב שאלות של כפירה מסכנים לא יודעים. מי אמר כמה גיל העולם מי אמר שיש בורא לעולם מה היה לפני מה יהיה אחרי מה עם העבמי"ם מה עם הג'וקים, מה עם המקקים מה עם, מה קרה כולם שואלים שאלות מה אתה לא יהודי? אף פעם לא נתקלת ביהדות רק הערב? לא היה לך מקום לשאול רק כשהגעת לפה? למה בי"ס לא למדו אותך? מה המורה לתנ"ך לימד אותך? אחד העם? שמשה רבינו היה חילוני?
(02:07) כך מלמדים תנ"ך בבתיה"ס מקטע 19 :
מה קרה כולם שואלים שאלות מה אתה לא יהודי? אף פעם לא נתקלת ביהדות רק הערב? לא היה לך מקום לשאול רק כשהגעת לפה? למה בי"ס לא למדו אותך? מה המורה לתנ"ך לימד אותך? אחד העם? שמשה רבינו היה חילוני? על ירבעם בן נבט כתוב בחוברת הזאת שמלמדים לבגרות שירבעם בן נבט שחטא והחטיא את הרבים ועשה עגלים, עגלים כמו שעשו ישראל במדבר ונענשו, עגל עשה עגלים, מה כותבים במבחנים של הבגרות? שהוא היה הראשון שעשה רפורמה בעמ"י, הרפורמי הראשון, אז תכתבו לפחות אם הוא רפורמי שהתורה קוראה לו חוטא ומחטיא. בסדר, הוא היה רפורמי אבל מה זה רפורמי שווה חוטא ומחטיא אז איך אתם מכניסים היום רבנים ורבניות רפורמיות לבתי ספר? לי אסור לדבר בבית ספר חילוני, אסור, אני יהודי, אני אומר את התורה, אבל רבנית רפורמית מותר לה לבוא לתת הרצאה לפני ימים נוראים. המשך במקטע הבא!!!!!!!!!!
(04:05) תגובה יהודית לרבנית הרפורמית מקטע 20 :
כן, גם את הילדים שלכם בבתי ספר לוקחים למסגדים, מנזרים וכנסיות אבל לישיבות לא לוקחים אותם. אם אתה מעריך את כל הדתות אתה אומר כולם בסדר, אוקי נתת להם להכנס לפה לפה לפה גם לפה, לא, יהדות לא, ר"ל זה כפיה חילונית ראסמי דרך משרד החינוך מכניסים את זה בורידים לילדים ואח"כ אתם רואים מהתחלת הערב שאלות של כפירה מסכנים לא יודעים. מי אמר כמה גיל העולם מי אמר שיש בורא לעולם מה היה לפני מה יהיה אחרי מה עם העבמי"ם מה עם הג'וקים, מה עם המקקים מה עם, מה קרה כולם שואלים שאלות מה אתה לא יהודי? אף פעם לא נתקלת ביהדות רק הערב? לא היה לך מקום לשאול רק כשהגעת לפה? למה בי"ס לא למדו אותך? מה המורה לתנ"ך לימד אותך? אחד העם? שמשה רבינו היה חילוני? לי אסור לדבר בבית ספר חילוני, אסור, אני יהודי, אני אומר את התורה, אבל רבנית רפורמית מותר לה לבוא לתת הרצאה לפני ימים נוראים. בבית ספר ביפו הגיעה רבנית רפורמית שנה שעברה לבית ספר לתת להם דברי חזוק לקראת ר"ה. היא באה בפריצות שאין כדוגמתה, עמדה לפני התלמידים והיא אמרה להם בין הדברים יש לי קלטת ושכתוב של החומר שלה, בין הדברים היא אמרה לילדים כך: קולה של הרבנית הרפורמית בעת ההרצאה: "מ- א' אלול, כבר חודש לפני זה אנחנו מתחילים מה שנקרא 'לומר סליחות'. עכשיו הענין הזה של הסליחות, שוב פעם, אם אתה מגיע לבית הכנסת ואתה לוקח איזה טקסט ושר אותו והולך הביתה, אז מה עשית? אבל מה שאתה קורא צריך להשפיע עליך. לכן חלק מהחידושים של התנועות הליברליות ביהדות היו גם כן להחליף את הטקסטים. שאם אנשים קוראים טקסטים בשפה של ימי הביניים שהם לא מבינים בכלל מה הם קוראים אז מה המשמעות שהם באים לאיזה סליחות או משהו אם הם קוראים משהו שהם בכלל לא מבינים? אבל אם אנחנו נשים להם שמה טקסטים של תפילה או של סליחה של לאה גולדברג, או של מרטין בובר או של הוגי דעות ומשוררים מודרניים יותר, בשפה שלנו, אז הם יבינו מה קורה שם. מי אמר שפייטן שכתב תפילה בימי הביניים והטקסט שלו נכנס לסידור אז זה פחות... או זה יותר, סליחה, מה שאיזה טקסט תפילה נהדר שכתב אני יודעת מי, נתן אלטרמן מי אומר את זה? הרב: זה בסדר עפ"י משרד החינוך היא בסדר, היא נורמלית, היא רבנית היא תכנס היא תלמד את ילדי ישראל, אני לא. אתם מסכימים עם זה? כן או לא? לא לא שמעתי, עוד פעם, כן או לא? לא אז מה עושים? קודם כל אנחנו נעניש אותם, אנחנו מחליטים לבדוק את הספרים ואם הדברים הם כאלה אנחנו לא רוצים בית ספר כזה של יהודים, אנחנו רוצים בית ספר אמיתי של יהודים, נעביר את הילדים שלנו למוסדות של תורה שמורי ההוראה שלהם הם גדולי ישראל בכל הדורות (מחיאות כפים) אנחנו מאמינים ואנחנו מחזיקים ממ"ר, מיהושע בן נון, מרשב"י, מרבי מאיר בעל הנס, אנחנו מחזיקים מהרמב"ם ומרש"י, אנחנו מחזיקים מהאר"י הקדוש, אנחנו מחזיקים מגדולי תורה של עמ"י (הקהל מוחא כפים) ואנחנו לא מחזיקים לא משריד ולא משולי ולא מרובינשטיין ולא מחבריהם, ז"א אנחנו צריכים להחליט אם אנחנו רוצים שהילדים שלנו ילכו בדרך האמיתית של עמ"י האמיתי אין ברירה, הם לא רוצים לתת את היהדות כמו שהיא במקור אנחנו נעבור למקור ושם נזכה את הילדים שלנו לגדול בחינוך הטוב ביותר שיש היום בכל העולם כולו (מחיאות כפים) כן, בבקשה (
(06:59) "מדוע החרדים מחנכים לאלימות" מקטע 21 :
כן (לא שומעים את השאלה) היא רוצה לשאול האם דור המדבר זה הדור של היום, לא, דור המדבר היה נקרא דור דעה, דור דעה זה הוחטא ע"י הערב רב שהיו איתם. את יודעת מה מענין? יש מי שרוצה לעשות את ההשואה הזאת אחד הכתבים שמלכלכים כל הזמן שמספר מלותיו כמספר קללותיו כותב שאלה שבאים להרצאות שלי הם עדר, אז את לפי מה שהוא כותב מהעדר והוא אומר שאלה שקמים בסוף לשים ציציות וכיפות הם ערב רב, שמעת? הוא רוצה להשוות את זה אבל אני רוצה להגיד לך דבר אחד הדור הזה הוא דור חשוב ביותר אפי' שאנחנו רואים את כל הקלקול שיש מדוע? משום שמאז חורבן בית שני ועד היום לא היה דור כזה שהיו בו מאות אלפים של חוזרים בתשובה (מחיאות כפים, הקהל שר וטהר לבנו לעובדך באמת) כן, בבקשה רגע, רגע, שניה לפניך, כן. צריך לבדוק את זה ספיציפית, תשאיר את הטלפון שלך וב"נ נשתדל לבדוק. כן. מי פה רצה לשאול, בבקשה. השואל: אני אומר שאם אני אשלח את הילדים שלי לבית ספר דתי ילמדו אותו לזרוק אבנים או לרצוח על על דין רודף ולזרוק דיו על אנשים איפה דרך האמצע? הרב: אוקי, שאלה יפה תשאר עומד בבקשה שאני אענה לך איאוה, הוא שואל איפה לשלוח את הילדים, הוא מחפש דרך אמצע, יש לו בעיה גם עם הדתיים למה הם זורקים אבנים והם שופכים דיו והם גם מלמדים לרצוח מדין רודף הערה מהקהל: החילונים לא עושים את זה הרב: נכון חילונים לא עושים חס ושלום חס ושלום חס ושלום מה כל הרוצחים בבית סהר דתיים עם פאות כולם (הקהל מוחא כפים) כל הגנבים עם שטריימל (הקהל מוחא כפים) בטח! אולי יש דתי שזורק דיו אבל עד היום שמעתי שרק חילוני מזריק לאשתו נפט לתוך הורידים, אבל אני רוצה להבין דבר אחד, הרי אתה יודע שהציבור שאתה נמצא אצלו או איתו הוא הציבור הכי מקולקל שיש שהרי כל העיתונים מדברים עליכם חוץ מפעם ב שכתוב נתפס רב, נתפס דתי, נתפס ה... ועל זה עושים כתבות חמישה דפים השואל: אתם טוענים שאתם שיא השלמות הרב: נכון, למה הדבר דומה השואל: אתם מאמינים לתורה הרב: נכון השואל: אנחנו אין לנו דרך הרב: או, אתם אין לכם, עוד פעם תגיד אנחנו אין לנו דרך אתה צודק תגיד עוד פעם אנחנו אין לנו דרך, רגע, רגע, תעמוד אני אראה לך שאתה בצד שלי תיכף תראה אשה מהקהל אומרת: תגיד לו שהרב כדורי הגדיר אותנו... הרב: פעם אחת, פעם אחת פעם אחת היה אריה השואל: לא, פעם אחת תענה בצורה ישירה הרב: ישירה, אוקי ישירה תראה אם אנחנו סליחה, מה השם שלך? דודו, תקשיב דודו, דודו תקשיב, אם אני קיצוני בצד הזה והחילונים קיצונים בצד הזה אז אתה בעצם רוצה צד האמצע, נכון? אתה אצלי רואה שלילי ואצלהם אתה רואה שלילי כשהיחס הוא 99 על אחוז אז אתה רוצה באמצע, תקשיב אם אני הקיצוני הכי טוב ואצלי יש כאלה דברים אתה לא צריך להיות באמצע אתה צריך להיות יותר ממני חסיד בשביל שלא יהיה אצלך זורק דיו ואבנים וכו' אתה צריך להיות יותר חסיד ממני למה? כי החילונים זה בדאון, אנחנו שאומרים שאנחנו הכי טובים גם אנחנו יש לנו בעיה קצת, בשביל שאתה תהיה יותר טוב משנינו אתה צריך להיות יותר חרדי ממני בשביל לא באמצע, הפוך באמצע אתה קרוב אליהם, הבנת? אז יש לך רק דרך אחת להיות בצד שלי ולהיות יותר טוב ממני הרב: או, עכשיו בא אני אגיד לך, קודם כל הוא שואל שאלה יפה, הוא אומר איך אני אדע שהילדים שלי שלומדים בבית ספר החרדי הם לא ילמדו לזרוק אבנים אני צריך לשבת עם הילד כל הזמן בבית ספר? שאלה יפה אבל עד עכשיו תגיד לי כמה הורים יושבים עם הילדים שלהם בבית ספר חילוני יוצאים משם נרקומנים, מסוממים אלכוהוליסטים גנבים רוצחים כל העברות שבתורה ובחברה, יש הורים שיושבים שם? לא, רגע אבל אתה פתאום החלטת להיות חרדי אמיתי, לשבת ליד הילד, אז אני אגיד לך אפי' החילונים שכותבים בעיתון לא אומרים שכולם זורקים אבנים, הם רוצים להפיל את התיק על כולם אבל אתה יודע שיש רק חוג אחד בירושלים שזורק לפעמים אבנים, חוג אחד, חוג אחד, בבני ברק אף פעם לא שמעת שזורקים אבנים, נכון? בירושלים שמעת אז תשים את הילד בינתיים בבני ברק שמה לא זורקים אבנים (הקהל מוחא כפים)
(00:15) משל האריה מקטע 22 :
כן (שאלה לא ברורה) הא, אז שכחתי על האריה רק רגע על האריה, למה אתם רואים לפעמים כתבות בגדול ככה על חרדים בגדול נותנים להם הרבה כסף אתם יודעים כמה עולה דף בעיתון? 25, 30 אלף שקל או דולר תלוי באיזה יום, מה פתאום בחינם נותנים לדתיים פרסום אלא מה? זה כאותו משל ידוע היה פעם אחת אריה ונולדו לו שני גורים וכידוע לכם שהאריה הוא מלך היער אז הוא היה מרגיל את הילדים שלו עוד כשהיו קטנים גורים כל פעם כשהם גדלו כל יום על הבוקר היה אומר לילדים שלו תדעו לכם אתם אריות, אתם אריות כל בוקר אתם אריות, אריות אתה אריה אתה אתה אריה, אריה אריות אריה גדלו, התנפחו יום אחד שאלו את אבא למה אתה אומר אריות אריה למה? אמר להם אני אסביר לכם תדעו אפי' אם תראו פיל גדול או ג'ירפה תדעו שאתם אריה מה זה אריה? אתה טורף את כולם אף אחד לא יכול עליך, אמרו לו טוב, מה יוצא לנו מזה? אמר להם תשמעו יש בקצה היער יש שמה עיר, עיר זה של אנשים, אנשים זה כאלה שהולכים על שתים לא על ארבע, אין להם זנב הם הולכים על שתים, אלה אם אוכלים אחד כזה טעים טעים אמרו לו כן אבא איזה כוון אמר להם שם, לפני שהם הלכו אמר להם תזכרו אבל, אתם אריות אריה אריות, התחילו ללכת לכוון סוף היער הגיעו נכנסו לעיר "עלא בחתום" איך הם נכנסים לעיר הם רואים בית קולנוע יש שמה מודעה גדולה ורואים אחד עם שרירים קורע את האריה קבלו "חרופה" הסתובבו באו לאבא אמרו אלק עבדת עלינו מה אריות אריה אריה ראינו אחד מהשניים האלה קורע את האריה אמר להם איזה שכל איפה ראיתם כזה דבר אמרו לו היתה תמונה גדולה אמר להם אתם רואים שאתם לא מבינים? זה סרט היה פעם אחד בהיסטוריה קראו לו שמשון והוא שסה את הארי זה רק פעם זה נדיר בשביל זה עשו לו סרט עשו לו כותרת אבל זה סימן שאין הרבה כאלה אם זה היה הרבה כאלה שקורעים אריות לא היו עושים לזה פרסום גדול, עכשיו תבינו זה שרואים פעם בעיתון כתוב רב נתפס זה סימן שיש רק פעם דבר כזה ועל זה עושים סרט וכותרת (הקהל מוחא כפים) זה סימן שאין כאלה רק אחד, רק אחד. כן
(02:14) סדר הבריאה והתחלתה בב' מקטע 23 :
(לא שומעים את השאלה) תשובת הרב: הוא שואל כך, הוא שואל "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ והארץ היתה תוהו ובוהו... ורוח אלוקים מרחפת על פני המים" אז היה כבר מים והיה ארץ והיה בלאגן זה הבעיה כשמשרד החינוך לא מלמד ברצינות תקשיב מה כתוב בפסוק בראשית ברא אלוקים את מה? את השמים ואת הארץ סימן שעד כרגע לא היה כלום מה הוא ברא עכשיו? שמים וארץ ואחרי שהוא ברא שמים וארץ מה כתוב? והארץ היתה תוהו ובוהו, ז"א איך הוא ברא אותם? הוא ברא אותם כשהם עדיין לא מסודרים, לא שהם היו קודם, אחרי שהוא ברא אותם אז הוא מודיע לך שהם היו תוהו ובוהו. שאלה: למה התורה מתחילה בב' ולא בא'? הרב: למה התורה מתחילה בב' ולא בא' יש על זה הרבה תשובות אני אגיד לך. אחת בראשית מתחיל בב' שא' זה אלופו של עולם הקב"ה על ההתחלה אלופו של עולם לא תדע אף פעם רק מה-ב' תדע וא' תדע לך זה שם ה', איך כותבים א'? אלכסון ארוך זה ו' ושני יודים זה עשרים ועוד ו' 26 ושם ה' - י' ו-ה' ו-ו' ו-ה' שם ה' ברוך הוא
(00:53) למען יטב לך והארכת ימים - היכן? מקטע 24 :
כן (לא שומעים את השאלה) ח"ו למען ייטב לך והארכת ימים אומר הרמב"ם לעולם שכולו טוב ולעולם שכולו ארוך. (לא שומעים את השאלה) ודאי, אומר הרמב"ם איך אפשר להגיד לך למען ייטב לך והארכת ימים אם תעשה מצוה אז יהיה לך טוב ותאריך ימים תעשה עוד מצוה עוד פעם תאריך ימים תעשה עוד אחד תאריך ימים, מתי תמות אף פעם. איך אפשר להגיד בקביעה מוחלטת שתמיד ייטב לך והארכת ימים אלא לעולם שכולו טוב עולם שכולו ארוך היום לעשותם ומחר לקבל שכרם.
(03:01) מתאבד אי אפשר לשכנע מקטע 25 :
(שאלה: איך אני יכול להפסיק לעשן בשבת ולחזור בתשובה שלמה הרב: הוא שואל איך הוא יכול להפסיק לעשן בשבת ולחזור בתשובה שלמה, כן שאלה: שאלה שניה חבר שלי נפטר בגיל 19 מסרטן מה הוא חטא שבגיל 19 הוא נפטר? הרב: חבר שלו נפטר בגיל 19 מסרטן מה הוא חטא שהיה צריך להפטר מסרטן, שתי שאלות. מה עושים בשביל להפסיק לעשן בשבת, אתה שומר יום כיפור? גם בכפור אתה מעשן? גם בכיפור. תגיד לי משהו אני רוצה להבין אם היה אומר לך רופא שלפי שיקוף ריאות שלך הוא רואה שאם חלילה אתה תעשן עוד קופסא אחת אז ח"ו יקרה לך מה שקרה לחבר שלך, אתה תעשן? השואל: אני אעשן הרב: אתה תעשן (לא שומעים את השואל) לא, לא לא בלי חשבונות אתה תעשן? שואל: אני אעשן הרב: תעשן, אם יגיד לך הרופא שכבר יש לך ח"ו את המחלה, אתה תעשן? אתה תמשיך לעשן, בקיצור אתה מתאבד (הקהל צוחק) נגד מתאבד אין מה לעשות, למה מתאבד מה שאומרים לו הוא אומר לא יעזור אני קופץ אז אם אתה רוצה להתאבד חבל על הזמן אל תאבד לנו את הזמן (הקהל צוחק) אבל כן, אבל אתה צריך להבין דבר אחד הבעיה שלך זה לא העישון הבעיה שלך זה ההכרה האם באמת יש שכר ועונש, האם באמת יש תורה מן השמים זה הבעיה שלך אם זה היית יודע לא היתה לך בעיה. השואל: אני יודע שיש בורא עולם הרב: כן, אז מה הבעיה, השואל: היצר הרע אני לא יכול להתגבר עליו הרב: אתה יודע שיש בתקע... בשקע חשמל, אתה תכניס את היד? לא, למה לא? ז"א תבין דבר אחד אם אתה לא רוצה למות אז אתה צריך לעשות חשבון אם אתה יודע שיש שכר ועונש כמו שאתה אומר אז תדע לך שבמאוחר או במוקדם תתן את הדין על זה, אם אתה לא רוצה למות כמו שאתה יודע שיש בשקע חשמל ואתה לא מכניס את היד כי חייך יקרים אז יש אחד משתים או שאתה לא מכיר באמת שיש שכר ועונש כמו חשמל לכן אתה מוכן לעשן ולחשמל לא או שאתה פשוט לא מבין את עצמך. תחליט מה אתה באמת ואז יהיה קל לטפל בך.
(03:47) שער הכפירה באחרית הימים מקטע 26 :
(לא שומעים את השאלה) שואל הבחורצ'יק הזה איך, איך שר החינוך שהוא דתי לא מתייחס לבעיה הזאת שמלמדים קוראן בבית ספר, באמת זאת שאלה, שלחתי לו עכשיו את החומר בקלטות ואת החומר הכתוב פלוס הקלטת נראה איך הוא יטפל בזה אבל אני מאמין שאם תשלחו מכתבים לשר החינוך ותקבלו על זה שלא שאלו את לשונכם אם אתם מעונינים בכלל שהילדים שלכם ילמדו כזאת וכזאת אני מקוה שזה יעזור, אם לא נשארת לכם הברירה לא לשים את הילדים בבתי ספר כאלה. כן (לא שומעים את השאלה) הוא שואל האם לדעתי הגענו לחמישים שערי טומאה לפי הכלבים הכוונה הכבלים יש כבר ששים ותשע שערי טומאה, שמעתי שיש ששים ותשע תחנות אז יש הרבה יותר מחמישים אבל עדיין תדע לך השער החמישים, עכשיו ברצינות אני עונה לך, השער החמישים אנחנו נמצאים בו כרגע קוראים לו השער של הכפירה, זה השער החמישים של הטומאה ועכשיו הוא בגדול לכן כל העיתונים אתם תראו מהיום והלאה נגד התורה נגד הקב"ה נגד הדתיים נגד הדת היהודית בגדול, בכל מקום שתלכו ותפנו תראו שזאת המגמה בתשקורת הכתובה המדברת ועם התמונות, בכל המקומות אתם תראו שיצאו נגד האמת, נגד תורת ישראל ואז תדעו זה שער החמישים אבל אנחנו מובטחים גם אותו נעבור ונצא בעזרת ה' יתברך מנצחים (הקהל מוחא כפים) כן, רק שניה כן בני שם שואל: מה יקרה עם אלה שלא יחזרו בתשובה לפני מלחמת גוג ומגוג ומה יקרה עם אלה שכבר חזרו? הרב: מה יקרה עם אלה שלא יחזרו בתשובה לפני גוג ומגוג ומה יקרה עם אלה שחזרו אז כתוב בשם הרמ"ק ר' משה קרודוברו בספר שנקרא אמונת ישראל ניתן להשיג אותו בחוץ, בספר הזה כתוב וגם בקלטת 35 השלום עם ערפאת אני מצטט אותו שמי שיחזור בתשובה לפני גוג ומגוג ישאר, מי שיעסוק בתורה ובגמילות חסדים ישאר ומי שלא תקראו מה כתוב שם. כן (לא שומעים את השאלה) הרב: נכון, כן (לא שומעים את השאלה) הרב: שער החמישים זה שער הכפירה הוא הגרוע מכולם אנחנו נהיה בתוכו ונצא בעז"ה יתברך מנצחים (לא שומעים את השאלה) תשובת הרב: אין יותר מזה, נכון אין יותר מזה אני רק אמרתי שבכבלים יש, כן, רגע מאחוריך יש מישהי עומדת (לא שומעים את השאלה)
(01:00) מדוע נתווסף "את" לפסוק הראשון בתורה מקטע 27 :
תשובת הרב: היא שואלת שאלה יפה כת' שהקב"ה ברא את הארץ ומי ברא את החלל? אז תלמדי עכשיו שיעור בתורה כת' בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ, אז כת' כל את בתורה בא לרבות, כל גם בתורה בא לרבות, כשאני אומרת קחי גם את הספר הזה מה הכונה? שיש עוד ספר, קחי גם את הספר הזה ז"א שיש דבר נוסף, כל גם בא לרבות, כל את בא לרבות, מה בא לרבות בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ היה יכול להגיד בראשית ברא אלוקים שמים וארץ, למה אמר את ואת? לרבות מה שביניהם ומתחתיהם, הבנת? ב"ה, הרב: ועל ארבעה לא אשיבנו, כן
(06:46) בעיתם של בעלי הנטיות מקטע 28 :
חלק מקטע זה ובו מסמך צה"לי על כנס בנושא צונזר להלן ההמשך זה לחיילות צה"ל הבנות הטובות שגידלתם אותם שנים הרבה ושלחתם אותם לשמור על המולדת, בינתיים נתנו להם את הגועל נפש הזה, זה מותר, זה שריד מסכים, ודאי זה שולי מעודדת, זה מה שצריך להיות בעמ"י, רגע, רגע, התורה אומרת לא יהיה קדש בבני ישראל ולא תהיה קדשה בבנות ישראל, אסור עפ"י התורה הומואים ולסביות רגע, אבל מסכנים הרי פה אמרו להם שהם אומללי החיים והם נולדו עם נטיה כזאת ואין מה לעשות רק צריך להקים להם חוגים מתאימים ושהחוק יתמוך בהם ויתן להם פיצויים על זה, אם התורה אומרת שלא יהיה ולא תהיה משמע שכל אחד מהם יכול לא להיות אלא מה בואי אני אסביר לך, גם את נולדת עם נטיות לא כאלה, גם אני נולדתי עם נטיות ואין אחד פה שלא נולד עם נטיות לדוג' הגמ' אומרת שגזל ועריות נפשו של האדם מחמדתן, אדם חומד מטבעו כל אדם, כל אדם נורמלי מטבעו חומד גזל לגזול לקחת ככה לסחוב לפלח לעגל, כן תשש הויאה, זה נפשו של האדם, זה אפשר לקחת נכון הוא כבר לוקח, אפשר לצלצל מאצלכם, הוא כבר באמצע השיחה, זה נפשו של האדם מחמדת וגם עריות נפשו של האדם מחמדת. למה לא פותחים חוגים והחוק יכיר באנסים, אנס יש לו נטיה, הוא רואה בחורה הוא לא יכול לא יכול לא יכול לא יכול, אז נפתח לו חוג ונביא אותו לחיילות צה"ל שיסביר להם שיש לו בעיה ושיתחשבו איתו, אחד צריך להתמודד עם זה שהוא קלפטומן, גנב, הוא אפי' עשיר גנב, הוא לא יכול בלי לפלח, אשתו של ראש הממשלה הראשון היתה קלפטומנית מה לעשות? ככה יש אנשים שנולדים אבל כל נטיה וגם הגרועה ביותר יש לך את הכח לטפל בה, לדוג' מה יעשה שואלת הגמ' אחד שהוא נולד במזל מאדים ומזל מאדים זה שפיכות דמים בטבע שלו שהוא נולד במזל מאדים אז בטבעו הוא שופך דמים אתם יודעים מה אומרת התורה? נטיה כזאת אפשר להשתמש איתה גם לטוב, שהוא יהיה מוהל או שוחט, אם הוא נרגע רק כשהוא רואה דמים לא צריך להרוג אנשים חס ושלום תהיה מוהל תעשה עם זה מצוה תהיה כך תעשה עם זה מצוה, ז"א יש דברים שקשה לך להתגבר צריך לדעת לנצל אותם לטובה ואם לא אתה חייב להתמודד ולתקן. הרב משה פינשטיין זצוק"ל בספרו אגרות משה מביא שם שלמעשה הומוסקסואלים אלה אנשים שיש בידם לתקן את עצמם אלא יש להם בתת מודע מרידה כלפי בורא עולם, יש להם בתת מודע לעשות דוקא מרידה נגד בורא עולם, הם מסבירים את זה מרידה נגד החברה. שאלתי אחד מהחברה שהולך עם מכנסים קרועות ועם קוקו ועגילים למה אתה הולך ככה? הוא אומר כי היום הנוער הכריז מרד נגד החברה, מה שהחברה אומרת לעשות הנוער החליט הפוך, זה נקרא מרד, מרד הנעורים, א"כ זה בשליטה של האדם הנה את רואה הרבה אנשים שהיו עם קוקו הורידו את הקוקו, אנשים שהורידו את העגילים הורידו את העגילים וחלק מהם היום יושבים בישיבות ולומדים אבל היה להם נטיות, אפשר להטות את האדם מכאן לכאן, השאלה כמה הוא מוכן להשקיע בזה. את חושבת שנרקומן קשה לו להגמל? לא, אחרי שהוא התרגל הגוף שלו זקוק כבר הוא מבין שלא אבל הגוף דורש, הנה זה מוכן למות בשבת, למה? הוא אומר אני בלי לעשן לא יכול אפי' יום כיפור, הגוף דורש אבל מי שרוצה יכול להתמודד עובדה שיש אנשים הלכו לגמילה זה קשה, זה כואב זה יסורים זה להתנתק מחברה אבל יש כאלה שנצלים, נכון שזה אחוז קטן, כמה שיותר רוצים ככה יותר מצליחים אז גם להם תדעי יש תקנה אבל לפי השמאל לא תהיה להם תקנה כי השמאל נותן לזה לגיטימציה ואומר להם אתם מסכנים נולדתם כך אין מה לעשות יש רק דבר אחד להוסיף עליכם ועליכם עוד כמוכם להבדיל מהברכה של מ"ר שברך את ישראל יוסף ה' עליכם ככם אלף פעמים שולי ויוסי שריד אומרים שיתוספו עוד אלפים הומוסקסואלים ולסביות העיקר שלא יהיו יהודים שומרי תורה ומצוות. כן.
(01:08) כיצד להעביר מסר נכון לחילונים? מקטע 29 :
(לא שומעים את השאלה) לא הבנתי את השאלה, מה אנחנו לא יכולים? יש בעיה היא אומרת איך אנשים מאמינים ועובדים בחברה חילונית איך יכולים להתמודד עם זה, יש בעיה, זאת בעיה אמיתית קשה מאד, רק אדם שהוא חזק באמת באמת יכול ומי שחזק יותר מתרחק פרושו של דבר לא נכנס למקום כזה למה לי להסתבך עם שאלות של כפירה עם בעיות עם כל מיני דברים כאלה אם אני יכול להתמודד עם זה בזה שאני לא נכנס (לא שומעים את השאלה) הרב: תשאירי את ההסברה למסבירים ואת תשמרי על עצמך, אני מספיק נחשף לציבור החילוני, תני לי לטפל בענין, לא צריך עוד מספיק שתעבירי כמה קלטות לכמה או וידיאו, תראי בעז"ה שזה יתן פרות, לא כל אחד יכול לדבר, כת' דע מה שתשיב לאפיקורוס אז כת' דע, לא שאתה חייב להשיב לו, תדע מה להשיב ואתה לא חייב להשיב כי לפעמים אתה יכול להגרר ואם אתה לא יודע את כל התשובות אתה תסתבך בעצמך, רק שניה פה יש יהודיה שרצתה לשאול, כן בבקשה
(03:49) עד היכן חובת כיבוד אב ואם? מקטע 30 :
(לא שומעים את השאלה) איך ילד שהוא נמצא בבית של חילונים מתמודד עם ההורים שלא רוצים שהוא יחזור בתשובה, קודם כל כת' בתורה דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום, פרושו של דבר שהילד חייב בכיבוד אב ואם אפי' שההורים חילונים גמורים מחללי שבת ויום כיפור, חייב, חייב ילד לכבד את אביו אפי' אם הילד ממזר, מי גרם שהוא ממזר? אבא שלו, מי עשה לו את הפגם? אבא שלו ואעפ"י כן הבן חייב בכיבוד אביו שעשה אותו ממזר, תארי לך כמה התורה מבקשת שהילדים יכבדו את ההורים ועוד שכר גדול אומרת התורה כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך פרושו של דבר הגדולה שבמצוות עשה שבתורה כיבוד אב ואם והיא מעשרת הדברות, אבל התורה אומרת גם עוד פס' אומרת התורה איש אמו ואביו תראו ואת שבתותי תשמורו אני ה', אומרת התורה איש אמו ואביו תראו, לא צריך רק לכבד את ההורים, צריך גם לירוא מהם, צריך לפחד מההורים, איש אמו ואביו תראו אבל ממשיך הפס' ואומר ואת שבתותי תשמורו, שואלים למה הסמיכה התורה את השבת ליד יראה מאבא ואמא שאם יאמרו לך אביך ואמך חלל שבת אין אתה שומע להם למה? אני ה', אני אבא שלך ואבא של אבא שלך ואבא של אבא של אבא שלך ואם אתה חייב לירא מהם אתה חייב לירא ממני כמו שכת' את ה' אלוקיך תירא ואותו תעבוד, ז"א אם ההורים אומרים לילדים לא להלך בדרכי התורה אין הילדים מצווים לשמוע בקול הוריהם, זה לא אומר שמותר לילדים לזלזל בהורים, זה לא אומר שהם כבר יכולים להטיף להורים מוסר, הם צריכים להתיחס להורים בכבוד, גם אתה לפני שחזרת בתשובה לא ידעת כמוהם, היום אתה יודע איזי איזי לאט לאט, אתה תעשה את המעשים עפ"י התורה נכונים הם יראו כמה התורה טובה, לאט לאט יכול להיות שגם הם יבינו, אל תדחף להם את זה בכח, לאט, תעשה מה שצריך ובעז"ה יתברך תראה שגם הם בסוף יחזרו בתשובה שלמה, כן, רגע פה, כן.
(05:00) האם יש חטא שמצדיק את השואה? מקטע 31 :
(לא שומעים את השאלה) האם יש חטא שמצדיק את השואה, ובכן השואה שתבינו דבר אחד היא לא באה על חטא אחד והיא לא באה על הרגע, זה הצטברות של דורות כמו שכת' במשנה באבות מאדם הראשון ועד נח עשרה דורות שהיו באים ומכעיסים את הקב"ה עד שהביא עליהם את מי המבול, עד שהקב"ה עשה דבר כזה גדול לקח עשרה דורות שהיו מכעיסים אותו וכופרים בו ועושים כל העברות שבעולם, מנח ועד אברהם עשרה דורות שהיו באים ומכעיסים את הקב"ה עד שבא אברהם ונטל שכר כנגד כולם, ז"א בורא עולם מחכה פרקי זמן ארוכים ביותר עד שהוא מוציא את הגזירה לפועל, עכשיו אני רוצה שתביני לא חטא אחד, יש ספר שנקרא בין ששת לעשור, הכותב אותו היה אחד מתלמידי חכמים ניצולי שואה והוא כותב שמה כחמש עשרה סיבות, אני לא אפרט אותן כאן תשיגי את הספר בין ששת לעשור אבל דעי לך דבר אחד בשואה הנוראה הזאת היה תיקון גדול לכל הנשמות שהלכו שם, מדוע? משום שמי שמת על היותו יהודי הוא נקרא הרוג מלכות והרוגי מלכות יש להם מעמד גדול בשמים אפי' שהיו חילונים, אדם שנרצח בפיגוע המצב שלו טוב פעמים אפי' יותר מאדם שהיה דתי לא הכי צדיק, למה? כי מי שנהרג ע"י מרצחים בדרך כזאת בגלל שהוא יהודי זה מעניק לו את המעמד של הרוג מלכות כעשרת הרוגי מלכות הקדושים שעלו למוקד, א"כ התיקון הזה נעשה ובפרט קרוב לזמן הגאולה כי יש מיליונים של ניצוצות של נשמות שצריכים היו תיקון והדרך הכי מהירה כדי לתקן את כל הנשמות האלה כמובן על עוונות שלהם גם רבנים, גם תלמידי חכמים, גם תינוקות של בית רבן אז חלק זה על מעשיהם עכשיו, חלק זה על גלגולים קודמים וזה הצטברות אז בורא עולם בא ועושה את דינו. ר"ה אנחנו גמרנו היום, גם היום תדעי לך עשרות אלפים של בני אדם נגזרו היום למיתה, הם לא יודעים אבל לפני שבועיים שנהרג ב"א זה לא היה לפני שבועים זה היה בר"ה שעבר שנכתב ונחתם למיתה והפסק דין היה לשבועים לפני ר"ה הבא, הוא לא שם לב, הוא לא יודע לא שלחו לו מברק אבל אם הוא היה עושה תשובה לפני כן יתכן שהיה יכול לעצור את הגיזרה כמו שכתוב תשובה כתריס בפני הפורענות ז"א יש דברים שמוכרחים לבוא, מה עוד שבזמן השואה כבר היתה התפשטות ההשכלה בצורה דרסטית, למעלה מששים אחוז כבר היו מתבוללים, פרושו של דבר שהנמק הלך ופשט ואת יודעת כשיש נמק באברים לפעמים צריך לגדוע אבר מסוים להרויח את שארית הגוף, נכון, נכון לכן צפוי שיהיה התפשטות של האיסלם במשך תשעה חודשים כמו שאמרנו בשלום עם ערפאת ואחרי זה גוג ומגוג וגוג ומגוג הרבה יותר גרוע מהשואה, כי בשואה היו חמישים מיליון של בני אדם שנרצחו ובגוג ומגוג מדובר על שני שליש מהעולם אז לכן תדעי לך שהמצב לא יהיה יותר טוב מהבחינה הזאת, אנחנו אמרנו מס' פעמים שזה שנים קרובות, להגיד בדיוק איננו יכולים אבל כל הסימנים מראים שאנחנו נמצאים בפאתי הזמן,
(01:04) מהיכן הגיע יצרו הרע של האדם? מקטע 32 :
כן, רגע היהודי הזה רוצה לשאול, כן, רגע שם (לא שומעים את השאלה) תשובת הרב: הקב"ה ברא את האדם בתחילה כשיצר הרע היה חוץ ממנו, אחרי שהוא חטא ואכל מעץ הדעת נכנס בו יצר הרע ועל זה אומרת התורה שיצר לב האדם רע מנעוריו, האדם הכניס בעצמו את היצר הרע ע"י זה שאכל מעץ הדעת כי הנחש פיתה אותו ואמר לו והייתם כאלוקים יודעי טוב ורע ואז נכנס בו היצר הרע וכל צאצאיו של אדם הראשון כולל אנחנו מעורב בנו טוב ורע ואנחנו צריכים לברור את הרע מאיתנו ולהשאר רק עם הטוב, רק רגע, לסיום יהודים יקרים רגע הנה עוד יהודי שעומד כאן, כן
(03:41) הרמז במצוות מחצית השקל מקטע 33 :
לא שומעים את השאלה) תשובת הרב: בעז"ה יתברך אם אתה עומד פה תעמוד עוד פעם זה ההוכחה שיש בורא, בלעדיו לא היית יכול להיות פה, רק שניה, אני רוצה להגיד לכם דבר אחד יהודים יקרים, רק שניה מי שירצה להשאר אחרי זה אני מוכן בלי נדר להשאר, אבל קודם כל נגיע לסיכומים, אנחנו חייבים להגיע לסיכום. זה היום הראשון של שנת תשנ"ז, אנחנו צריכים שיהיה לנו בעז"ה יתברך הרבה מצוות, הרבה מצוות להתחיל טוב כמו שאומרים. היום נפתחו שלושה ספרים ספרן של צדיקים גמורים שנכתבים ונחתמים לאלתר לחיים, ספרן של רשעים גמורים שנכתבים ונחתמים לאלתר למיתה ובינונים שעומדים ותלויים מר"ה עד יום כיפור, אם הם יזכו לחזור בתשובה יכתבו בספרן של צדיקים ואם לאו בספרן של רשעים, אנחנו צריכים להשתדל להגדיל מצוות בעשרת ימי תשובה, הימים האלה נקראים עשרת ימי תשובה, עוד מעט יתחילו סליחות, אומרים סליחות בבתי כנסת ולקראת יום הכיפורים היום שמסוגל לכפר על כל העוונות של האדם מעכשיו ואחורה אפי' גלגולים קודמים. מצוות התשובה זה להתחרט על העבר מה שעשינו לא טוב או מה שלא עשינו והיה צריך לעשות, לקבל עלינו מהיום והלאה לעשות את מצוות התורה ועוד דבר אחד להתודות ולומר אנא ה' חטאתי עויתי פשעתי. דבר נוסף צריך לדעת אמרנו היום בתפילה שתשובה וצדקה ותפילה מעבירין את רע הגזירה. תשובה אנחנו צריכים לעשות בלעדיה אין כפרה ביום הכיפורים, אין יום הכיפורים מכפר רק עם התשובה, ועל זה צריך תפילה, תפילה להתפלל לבורא עולם שירחם עלינו כמו שאנחנו אומרים אבינו מלכינו סלח לנו אבינו מלכנו וכו' וכו' ועוד דבר אחד צריך צדקה כי כתוב צדקה תציל ממות. אני רוצה בעז"ה יתברך לשתף אתכם בקטע הזה שנקרא צדקה, אתם יודעים צדקה היו נותנים מחצית, מחצית השקל, מחצית זה אותיות מ' ח' צ' י' ת', צ' באמצע כנגד הצדקה, האות הראשונה של מחצית מ' והראשונה מהסוף ת', מ' ת' - מת, השניה מהתחלה ח' והשניה מהסוף י' - חי, אם אדם נמצא בין חיים למות צדקה תציל ממות, אנחנו נמצאים בעשרת ימי תשובה, מי יודע מה מצבנו לכן כת' בתפילה שתשובה וצדקה ותפילה מעבירין את רע הגזירה, אפי' אם היתה גזירה על אדם למיתה צדקה תציל ממות.
(04:53) 15 קיבוצניקים בהרצאה מקטע 34 :
אני רוצה לזכות אתכם בצדקה גדולה ביותר, בכסף קטן אבל צדקה גדולה ביותר. יהודים יקרים אני כואב את הכאב הזה, אתם חושבים שאני בא לפה ונהנה לספר סיפורים וכל מיני דברים כאלה, הלואי ולא הייתי צריך לבוא והייתי יכול לשבת בבית וללמוד תורה ולפתוח את הגמ' ולעסוק בחכמה האלוקית ולהתיחד עם ר' שמעון ור' מאיר ור' יוסי וכל התנאים הקדושים מאשר לבוא כל ערב ולדבר עוד פעם מהתחלה מי אמר שכך ומי אמר אחרת, תאמינו לי היה יותר טוב לי לשבת בבית עם המשפחה והילדים, לחנך את בני, לגדל אותם להנות מהם אבל מה לעשות? הדור לא מאפשר, ז"א צריך לרוץ ערב ערב הנה עוד לא התחילה השנה אנחנו כבר בהרצאה, עוד לא נגמר יום הדין כבר צריך להתחיל לעבוד, למה? מסיבה אחת פשוטה, איך אפשר לראות אחים שלנו תועים ב-ת' וטועים ב-ט' ע"י אנשים שמטעים אותם, אתם יודעים יגיע היום שכל החברה של מר"צ והשמאל, חברה טובים נשמות טובות יום אחד הם יגלו ששריד עבד עליהם, אתם יודעים מה הם יעשו לו? ברגע שהם ידעו כמה הוא הסתיר מהם את האמת ע"י זה שהוא יצא נגד הדתיים ונגד הדת? פשוט לא מאפשרים להם לדעת ולראות, יש קיבוצניקים יש אנשים שלא יודעים שום דבר, כלום יהדות, הם חושבים באמת שאנשים האלה הדתיים זה אנשים פנאטיים, אנשי חושך מימי הביניים אנשים שקידמה זרה להם, אנשים שמתנתקים מהמציאות ככה הם מציירים להם אותנו והם לא יודעים כלל וכלל מהאמת הזאת, יום אחד תתברר להם האמת גם הם יחזרו בתשובה ואני אספר לכם סיפור קצר באשקלון לפני שבוע הייתי בהרצאה היה שם בחור חמד קראו לו נועם, התוכח איתי כל הערב לא ויכוח להקניט, ויכוח עניני, תן לי הוכחות הוא אומר, דיברתי איתו הב"א השתכנע שמה שאני אומר זה דברים של טעם אמר שהוא רוצה ללכת לישיבה עם הגרעין שלו חמש עשרה חבר'ה חילונים שייכים לקיבוצי התק"ם, הם יעלו בעז"ה יתברך בשבת הקרובה שבת תשובה לרב אלבז לישיבת אור החיים חמש עשרה חבר'ה קיבוצניקים. באותה הרצאה הגיעה נערה מקיבוץ גבעת ברנר, היא שמעה קלטות שלי בקול האמת, ערוץ קול האמת בירושלים והיא הבינה שהדברים האלה אמיתיים, הזמינה עוד קלטות, שמעה שמעה שמעה עד שלא יכלה להתאפק שאלה איפה אני מרצה הגיעה לשם אמרה תעשה לי טובה קח אותי לב"ב, יהודים יקרים סדרו לה מקום עכשיו בעז"ה יתברך במדרשית סלע בבני ברק, ישתבח ויתעלה שמו, רק שזה יגיע אליהם והם ידעו את האמת הם יהיו יותר אמיתיים מאיתנו, אותה קנאות, אותה קיצוניות שיש להם נגד הדת בדיוק הפוך תהיה על האמת ואתם רוצים דוג'? לפני מס' חודשים יושב ראש מר"צ חזר בתשובה קוראים לו פרץ מאשדוד, חזר בתשובה קומפלט, היום יושב בישיבה ולומד, הם מוכנים לשלם לו כל הון רק שיחזור לשורות, הם אומרים זה מכה כמו שאורי זוהר חזר בתשובה, ב"א שהכניס חנויות של חזיר לאשדוד, הפגנות בעד החזיר, כל דבר רע שיש הוא היה ראשון, הוא המארגן של כל הנוער במר"צ, הכיר את האמת חזר בתשובה. כולם בעז"ה יתברך אני מאחל להם שיזכו לחזור בתשובה אמן אבל יש בעיה, לא נותנים לי להכנס לקיבוץ, לא מזמינים אותי לדבר, מה נעשה? יש לי פטנט, קלטות, קלטות קלטות קלטות, אנחנו נכניס לקיבוצים קלטות ובעז"ה יתברך גם הם יחזרו בתשובה,
(09:14) מבצע וסיום מקטע 35 :
רק רגע, אני רוצה להגיד לכם דבר אחד, אין צדקה יותר גדולה מזה להחזיר יהודי רחוק שלא ידע את האמת ולקרב אותו לאביו שבשמים, לפחות זה כמו להביא בחור שהיה שבוי בחזרה להורים שלו, להחזיר ילד של הקב"ה אל אביו שבשמים זה לפחות כמו להביא את רון ארד מאצל אומות העולם אבל אני אגיד לכם דבר אחד לרון ארד מחכים הרבה שנים וזה עולה הרבה כסף או פדיון גדול מאד, להחזיר הרבה יהודים רחוקים זה מעט כסף, שתים וחצי שקל אפשר להחזיר היום יהודי בתשובה, קלטת פלסטיק שתים וחצי שקל חומר גלם אפשר להחזיר יהודי בתשובה. אתם ראיתם פה את מבצע המיליון, על זה כועס הכתב פה בעיתון על מבצע המיליון, הוא אולי לא יודע כ"כ אבל התחיל בחודש האחרון מבצע השלוש מיליון וב"ה גם פה בבת ים חלקו כאן לפני ר"ה ביום חמישי האחרון חלקו עשרת אלפים קלטות חינם ברחובות, מי מהציבור כאן קיבל קלטת? הנה יש פה כבר כמה, רגע, זה רק התחיל, פה בבת ים עומדים לחלק לפחות מאה אלף קלטות חינם לכל התושבים. בי-ם בזכות שריד ושני הכתבים שכתבו את הכתבות נגדי החלטתי לחלק חצי מיליון קלטות בירושלים (מחיאות כפים) אתם יודעים כשאני מתרגז יוצא לי מבצע, אבל תדעו דבר אחד יהודים יקרים אני רוצה בימים הקדושים האלה לזכות כל יהודי שנמצא כאן בזכות שאין כדוגמתה, תקשיבו טוב עכשיו, הייתי בהרצאה שבוע שעבר בת"א וששים וששה איש זכו למה שאני מבקש מכם, כל מי שרוצה שתהיה לו זכות של חלוקת אלף קלטות על שמו שם משפחתו וילדיו אם הוא תורם אלף שקלים בעשרה תשלומים, מאה שקל כפול עשר, הוא זוכה אלף קלטות, יכול לקחת אותם בעצמו לחלקם או שאנחנו נחלק בעבורו, לא קלטת בשתים וחצי אנחנו משתתפים איתו שקל לקלטת, אלף קלטות בעשרה תשלומים אתה מוכן? אתה הראשון, בעז"ה יתברך הנה הראשון, הנה השני בעז"ה יתברך מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב... חלוקת ציציות, כיפות, כיסויי ראש.
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות