תמלול
עפולה - הרצאתו של הרב אמנון יצחק בעפולה 13.1.15
- - - לא מוגה!!! - - -
ערב טוב בעזרת השם נעשה ונצליח והשם ברחמיו עלינו ירויח הערב הזה יהיה לרפואת נועם יהודה בן יעל רחל שיזכה לרפואה בעיניים ולא יצטרך ניתוח הצלחה לקרן בת רוטי שתזכה להמשיך לחזור בתשובה שלמה מלאה צלחת חיים שמשון בן סימה שיזכה לחוכמה בלתת צדקה ומעשרות והצלחה בעסקים רפואה שלמה וההצלחה לפעיל שופר הרב זוהר אדמוני וכל משפחתו שלמרות כל ההדבקות וההורדות שהורידו לו הצליח לארגן את ההרצאה הערב יהיה גם לעילוי נשמת אורי היקרים וחמים ו הרב חיים יעקובי בן חממה מהרה
פרשת השבוע יש לנו הרבה מה ללמוד הבה נתחכמה לו פן רבה והיה כי תקראנה מלחמה ונוסף גם הוא על ונאנו ונלחם בנו שלושה יועצים יושבים עם פרעה מחליטים מה עושים עם העם היהודי בני ישראל היושבים בארץ מצרים הם מתרבים מאוד יש להם חשש שמה הם יתרבו עד כדי כך שאם תהיה מלחמה עם מצרים אז הם עלולים להתווסף על האוייבים ואז יכריעו את המלחמה נגד המצרים אני לא בהיר מדי ככה אני רואה את עצמי אצלך אתה רואה טוב אוקיי אמר רבי חיא אמר רבי סימון שלושה היו באותה עצה של הבה נתחכמה לו זאת הגזירה לקחת את הילדים ולהטביע אותם ביאור כל הבן הילוד היאור הת השליכו מי היו היועצים שלו בלעם איוב ביתרו מה היה איתם בלעם שיעץ נהרג הוא יעץ את העצה נהרג איוב ששתק נידון בייסורים איוב שמע ושתק לדון בייסורים הרחבתי בזה בדרשה אחר הצהריים מי שירצה יוכל לשמוע את זה בטלפון שקיבלתם בפתק אות ו יתרו שברח ברגע שהוא שמע את העצה הזאת הוא ברח זכו בניו ישבו בלשכת הגזית בבית המקדש והיו סנהדרין כתב חובת הלבבות רבנו בחיה אין קטנה בעבירות עם ההתמדה עליה אל תחשוב שאם אתה עושה עבירה קטנה פיצי אז מה זה כלום כי אם אתה עושה עבירה קטנה אבל בהתמדה היא כבר לא קטנה זה כמו קורי עכביש שבהתחלה זה אין בהם ממש ואחר כך זה יכול להיות כמו עבות העגלה כמו החבל הגדול שסוחב בסוף עגלה ככה זה אז לכן אין קטנה בעבירות עם ההתמדה עליה ומצד שני אין גדולה בעבירות עם התשובה ובקשת המחילה אין סוג עבירה שאפשר לומר על זאת אין תשובה ואין מחילה גם הגדולה ש בגדולות אפשר לחזור בתשובה עם בקשת המחילה העיקר שנדרש מן האדם שיהיה מוכן להחליף את דרכו ולתקן את מעשיו קודם כל תדע שזה אפשרי זה רצוי וזה מחוייב אבל הנדרש מאיתנו שנדע להחליף את המעשים אם עשינו מעשה שלא יעשה צריך מיד להחליף את המעשה ולתקן לא להישאר באותו מצב עיקר מטרתו של האדם להחליף את דרכו אם היא לא טובה ולתקן את מעשיו האדם שעומד לעשות שינויים זאת אומרת הוא מוכשר כשצריך לעשות שינויים גם כשהוא נלכד בגדולה שבעבירות אינה נקראת גדולה כי יכול לעשות שינויים לשנות את עצמו ממצב של רשע למצב של צדיק ועל ידי זה שהוא יכול לעשות שינוי הוא יכול להקטין אותה עד שימחה זכרה בו אדם יכול לחזור בתשובה אבל עדיין ראשם העבירה נמצא בראשו וליבו אבל אם הוא באמת רוצה לעשות שינוי הוא יכול גם למחוק את העבר שלו מליבו לגמרי הוא יכול להגיע למצב שהוא ימאס בזה אם תעלה מחשבה דומה אפילו אבל זה באדם שנתון לשינויים חיוביים לא שהוא אומר מיואש ככה אני מה אני אעשה זה הטבע שלי ככה אני ג אבא שלי אמא שלי כולם ככה מה אני אעשה אנחנו ככה אנחנו עצבנים דוגמה כן אולם מי שאינו עומד לעשות שינויים בנפשו אדם שהוא לא לא לא עושה שינויים ככה אני אני תמיד כזה זהו זהו אתה רוצה תקבל אותי ככה אתה לא רוצה יש לך בעיה מי שאינו עומד לעשות שינויים בנפשו גם אם הוא לקת בעבירה קטנה יכולה קטנה לגדול עד שתהייה עבותות של עגלה חטה עכשיו לא נקרא צדיק מי שנולד במזג טוב ו בתכונה ישרה זה שנולדת עם תכונות טובות זה שנולדת במזג טוב שאתה נוח מאוד לבריות זה עדיין לא אומר שאתה צדיק כי אם אתה לא עומד במצב של תיקון שתמיד אתה יכול לתקן את עצמך אז יכול חסרון שיהיה בך שלא ימלט שבמשך הזמן הוא יתגדל ויתגדל ויתגדל ויתגדל עד שלא יהיה הלב שלך ברשותך אז זה לא ראייה שאתה נולדת עם מזג טוב ותכונות ישרות שאתה תישאר כמה שאתה בעיניך נקרא צדיק יכול להיות ש בחסרון אחד שלך הוא עלול לגדול ולהתעצם עד שתשתנה כל זה בתנאי שאתה לא נמצא תחת התיקון והחילוף אם תהיה מוכן להתחלף מרע לטוב זה בסדר בסדר גמור אבל אם לא אם אתה כאילו ככה אני אוי ואבוי ולהפך מי שהמזגן לו לב אומרים זה יש לו לב של אמן כל מיני הגדרות שאנחנו המצאנו על אנשים אבל אם אדם כזה עומד תחת התחלפות מה פירוש הוא מוכן להתחלף להשתנות לטובה בוודאי שהוא יכול להקטין את החסרון עד שיעקב אותו מנפשו כבר למדנו בפרשות הקודמות שגם יעקב אבינו אפילו שהוא נברא כביכול צדיק מייסודו יכול היה להיות בבחירה שניתנה לו כמו כולנו להשתנות ולהתחלק להיות יותר גרוע מעשו ועשו שלכאורה נברא רשע מטבעו יכול היה להתחלף אם רצה בבחירתו להיות יותר צדיק מיעקב אבינו זה שאדם נברא במצב נתון זה לא אומר שזה לא בר חילוף זה יכול להיות בר חילוף אין להתייאש אבל שתהייה מוכן להתחלף לטובה שתהייה מוכן לתקן את עצמך ואל תגיד הלוואי שכולם יהיו כמוני יהיו כולם כמוני מש בה החילוק בין אדם שעומד להתחלף בכל המצבים לגמרי ובן אדם שאינו עומד להתחלף כלל אפילו שלא בשעת הניסיון ובין העומד להתחלף לפרקים בשעה שאין הניסיון גדול נוכל לראות את שלושת ההגדרות האלה בשלושת היועצים של פרעו יתרו בלעם ואיוב בהתחלה הם היו חבורה אחת כן כמו היועץ של ראש העיר שנתפס כרגע בחשד לשחיתות ומנע את האפשרות שאנחנו נהייה במתנס כי הוא מאוד סטרילי שאולי תהיה איזה הבעת פוליטיקה או משהו כזה אז הוא הסתירי לי למנוע את ההרצאה במתנס יועצו של ראש העיר אז הם היו שלושה בעצה אחת כאמרם זכרונם לברכה שלושה היו באותה עצה אבל נתפרו דרכיהם מקצה אל קצה ביתרו מצינו שהוא עמד תחת תיקון הנפש בכל המצבים לגמרי יטרו היה איזן בטון הוא עומד בכל המצבים מתוקן שום דבר לא יזיז אותו מדרך התיקון אבל לא עקשנות מדרך התיקון אבל בלעם לא מצינו שעמד תחת שינוי וחילוף כלל הוא הי איזן בטון לרעה לא משתנה זה אני תקבל את מה שיש ואצל איוב מצינו חילוק שהוא מתחלף משעת ניסיון לשעה שהיא לא ניסיון זה איוב עכשיו נפרט יתרו מצינו שלא נמשך אחר ה אתמול ואחרי הדי עבד אלא ביקש את האמת במצפון ליבו מה זה לא נמשך אחר ה אתמול אתמול הוא היה כומר לעבודה זרה בעל מעמד גבוה האפיפיור של מדיין ו שכר גבוה חסידים גדולים כולם מושמעים ושרים לו וזה האתמול והיום מתברר לו שזה לא נכון כל הדרך אז מה הוא עושה הוא נשאר בדיעבד נשאר אפיפיור אפילו שהוא מבין שהכל שקר לא הוא מודיע ברבים סליחה טעיתי אין ממש בעבודה זרה מהיום אני לא מאמין בעבודה זרה וזהו מה אבל מה עם כל מה שלימדת אותנו וכל מה שעשינו ומה שזה מצטער זאת האמת שהתבררה לי היום ולא מעניין אותי מהאתמול האתמול היה טעות והיום זה המצב אז יתרו מצינו שלא נמשך אחר האתמול ואחר הד עבד אלא קש את האמת במצפון לבו כמו שאמרו חכמים זכרונם לברכה יתרו קומר לעבודה זרה היה ראה שאיין בה ממש והרהר לעשות תשובה למדנו גם שאיין גדולה בעבירות עם התשובה ובקשת המחילה נכון שאפילו אם אדם יעשה עבירה הכי גדולה אבל אם יעשה תשובה יבקש מחילה אז העבירה היא לא גדולה עד כדי כך שתמנע אותו מלשוב וכאשר מצא את האמת מיד מחליף את דרכו ואת מצבו לגמרי ולכן זה מה שעשה יתרו התברר לו שהוא עבד עבודה זרה ללא טעם והיה שקר בנפשו ועתה התברר לו שזו האמת שעבודה זרה אין בה ממש אז החליף מיד את מצבו לגמרי ומה זה גרם לו שהוא סבל מזה רדיפות איומות כמו שכתוב ויבואו הרועים ויגרשו הרועים באו וגרשו את בנותיו אפשר שהיה כהן מדיין ו לא נתנו הרועים את הבנות שלו לקחת מים אלא נידו אותו וגרשו אותם כאישה גרושה הרי שהניסיון היה לו גדול מאוד מקודם כיבדו אותו גם המכובדים ביותר במדיין ועכשיו רדפו אותו אפילו הבזויים הרועים האנשים ה פשוטים היו רודפים אחריו חרי בנותיו ומציקים להם וקורעים מודעות לא יאומן כי סופר זה רק הבזויים יכולים לעשות כזה דבר אני מתפלא למה יש כאלה שהם בני תורה וקורעים מודעות זה ככה דרך אגב למה להרוויח 450 שק ולחיות בצמצום ולחלום שאתה צדיק ואתה קורע מודעות ב מאבד את העולם הבא כבר עזור את הכל לך תעבוד תרוויח 5000 שק ותקרא מודעות אבל לפחות שיהיה לך כסף גם לחיות בדמיונות גם לאבד את העולם הבא וגם לעקור תורה איזה מין דבר זה ודאי שלא יצאו להם ילדים הגונים מן דרכם רבנן הד לו בנן רבנן מי שאוהב תלמידי חכמים הוא זוכה שיהיה לו בנים כאלה אבל מי שלא אוהב תלמידי חכמים עוקר תורה היו לו כאלה אז היייתה הכרתו של יתרו גדולה וחזקה מאוד עד שהוא לא זז מהכרת אפילו כחוט השערה וכל שכן שלא לקח מזה שאיין העולם מסכימים על דרכו לרא הה שאין דרכו נכונה הוא לא התפעל תרו היה חזק הוא הבין שזה בלוף מה בלוף מה שהוא עשה עד היום הוא בעצמו עשה הוא הפיץ את זה הוא הבין שזה בלוף ורגע שובין זה בלוף אפילו כל העולם אומרים לו מה אתה השתגעת מה אתה עושה זה מהמהלך נבון אתה נורמלי כזה דבר אתה עושה הוא לא התייחס ולא ספר אף אחד עם הגינויים עם הבזיונות עם ההפסדים לא עשה חשבון וזה שלא מסכימים איתו העולם כולו לא הזיז אותו כי הוא זה כי הוא ידע שכך דרכו של עולם ותלמדו יהודים יקרים תלמדו מיתרו הוא זכה שיש פרשה על השם שלו הוא זכה להיות החתן של משה כי הוא חיפש אמת אז הדביקו אותו לאיש אמת ל משה רבנו לאדם הכי חשוב בעם ישראל למי שהביא את התורה והוא אפילו זכה לי העץ לו עצה שנכתבה בתורה תדעו לכם יהודים יקרים מה ידע יתרו הוא ידע שכך דרכו של עולם כי נקל להם יותר להסכים על דרך שהיא קרובה לשכל המדומה ולא לקח הסכמת העולם ולא התחשב עם דעותיהם כלל כשכיר בשכלו ישר את הדרך האמיתית ועשה חילוף בדרכו מיד וסבל בעדה את כל ההרחקות ומי היו המרחקים אותו גם החוטים שבעם שבבניקים מה שנקרא מכאן רואים עד כמה עמד יתרו תחת התיקון במסירות נפש אז מה הוא ידע שהעולם לא ירוץ אחריו מיד כי העולם קל לו יותר להסכים על דרך שהיא קרובה לשכלול אנשים חיים בדמיונות הם סופרים כמויות ואנשים הם לא בודקים ובוחנים ומעיינים בכל דבר הם לא נזהרים לפלוט מפיהם דברים הם המוניים איך קרא להם דורי עדר אבל הוא לא התחשב בזה הוא ידע שהוא הולך להפסיד את הכל אבל האמת היייתה חשובה לו יותר מהכל גם כשהוא עבד עבודה זרה הוא לא עשה שקר בנפשו הוא סבר עד זמן מסוים שזה האמת כי מאיפה היה לו היה לו מסורת הוא נולד אצל מישהו שילמד אותו לא יתרו עשה את שלו מצידו הכין עצמו לקבל את האמת גם במצב קשה אבל אחר כך הסתייע לו מאותה הפקרות שהפקיר את עצמו באה לו הזכות הגדולה ביותר מזה שבאו הרועים וגירשו את בנותיו בגלל מעשיו שהוא חיפש את האמת כמה לא ישועה ממי ממושי אן של ישראל משה רבנו ונסתר שיתרו אמרר להם לבנות קראן לו יאכל לחם וזכה להיות חותן משה וגם כאן שקראו לו גם כן קראו לו חובו התורה קורא לו חובב מעידה עליו שחיב את התורה התורה קורא לו רעואל שנעשה ריע לאל לקדוש ברוך הוא זכה שיש פרשה על שמו פרשת יתרו רואים מה זוכה בן אדם שמוכן להתחלף ממצב רע לטוב ומתקן את עצמו ולא מתנהג אחר האתמול בגלל שאתמול הייתי כך אני ממשיך ואחר הסכמת העולם אם מסכימים איתי או לא אדם אמיתי לא מתפעל משום דבר חוץ מהאמת זה יתרו היועץ האחד בלעם עמד על מידותיו הלך אחר האתמול ואחר הדי עבד ואחר הסכמת העולם בדיוק הפוך מיתרו לכן הוא ירד מטה מטה עד שנהרג אמרו חכמים זכרונם לברכה עליו עין רעה רוח גבוהה בעל גאווה סרוחה ונפש רחבה זה בעל תאווה מתלמידיו של בלעם הרשע שהיה לו שיטה של עבירה הוא לא עשה עבירות סתם עם שיטה עין רעה היייתה לו רוח גבוהה נפש רחבה כמה שתיתן ו לא מספיק זה התלמידים שלו זה השיטה שלו זה מה שהוא ייסד הפוך מאברהם אבינו הכל בדיוק הפוך כל המטרה שלו של בלעם להוציא כל מידה רעה מהכוח אל הפועל ולא שלא היה לו כישרון להבין אמת מה היא ולא שלא היה מכיר כי השלמות היא הטובה האמיתית שהרי קראו לו חכמים זכרונם לברכה חכם שבאומות לא נותנים לא מעניקים חכמים תוארים סתם של כבוד כאילו ניפ מה פתאום באמת הוא היה חכם שבאומות אז הוא ידע שהשלמות היא טובה ואמיתית הוא ידע את האמת מה אבל היה לו שיטה בחכמתו היה גדול מכולם והעיד עליו הכתוב שהוא אמר תמות נפשי מות ישרים ותהייה אחריתי כמוהו הוא רצה למות כמו היהודים הוא רצה סוף ואחרית כמו היהודים הוא רצה גם גן עדן הרשי קירבה היי השלמות האמיתית ואצל מי היא נמצאת אלא לא הכיר שדרכו רעה והיה רוצה לבקש את המדרגות של הצדיקים אבל במנהגים של רשעים הוא רצה את הגמול של העובדים אבל במעשה של העוברים הוא רצה שכר של העובדים את השם אבל על ידי מעשים של עוברים על רצון השם כעניין שכתוב את האלוהים היו יראים ואת אלוהיהם היו עובדים אתם שומעים יראים את האלוקים ועובדים עבודה זרה הרי לנו מזה אף על פי שהיו יתרו ובלעם בחבורה אחת מכל מקום כיוון שהם נפרדו במה הם נפרדו בבקשת תיקון הנפש ולהתחלק הפרדו בהצלחה שלהם כי גבו השמיים מארץ מצינו אחרי שנים רבות כל אחד כבר הושרש בדרכו יתרו התגייר וזכה להיות חותן משה ובלעם נשאר בדרכו הם נפגשו זה בתיקונו וזה בקלקול כאשר פגש בלעם את דרו הרגיש את פחיתות מעלתו הוא היה נבי שבאומות חכם שבאומות ויתרו שלא הוגדר כך אלא טעה כל ימיו בעבודה זרה פתאום עומד לידו בלעם ומרגיש שהוא פחו ונחות ממנו והוא בעצמו אומר זאת וי את הקני אתן מושבך ככה אומר על יתרו פירש רשי טמ האני מהיכן זכית לכך הלו עם מי היית בעצת הב נתחכמה ועתה התיישבת באתן ומעוז של ישראל איך שנינו היינו יועצים לפרעו ואתה נהיית אחות של משה רבנו ואני נשארתי במצב שלי הרי שומה על גודל הצלחתו של יתרו ובמה הצליח כל כך יתרו רק בזה שהרחיק עצמו מחסרונות הטבעיים שיש לאדם וראה אותם כמוות מהש מה שאצל בלעם זה היה חיים הוא הבין את הפחיות של המידות הרעות של כבוד גאווה תאווה הוא עזב את הכל הוא יטר על הכל והוא זכה לכל מה שבלעם לא הסכים להשתנות להתחלף כי כל חייו היו בעין רעה ברוח גבוהה בנפש רחבה ההפך מן האמת כי לא יכול היה לזוז מטבעו ויתרו נשאר בהצלחתו ובלעם בפליאו היועץ השלישי זה היה איוב אומנם מצינו אצל איוב דברים גדולים ביותר חכמים זכרונם לברכה אמרו שמה שנאמר אצל איוב גדול ממה שנאמר אצל אברהם אצל אברהם כתוב אחרי עשרה ניסיונות אתה ידעתי כי ירא אלוקים אתה ואצל איוב כתוב אשתם יראה אלוקים בלי בעתה בלי ניסיונות השם מעיד עליו אז גדול הנאמר באיוב יותר ממה שנאמר באברהם אבינו אבל מצאנו את את איוב גם בדרך לא נכונה בשעה שבאו עליו ייסורים גדולים למה באו עליו ייסורים גדולים כי הוא שמע שהולכים לרצוח את עם ישראל והוא שתק מי שהיה לו לצעוק לפחות אפילו אם אתה לא יכול לשנות את הגזירה לפחות לצעוק מה להרוג עם שלם ילדים לזרוק לי אור לא צעקת אתה תצעק מייסורים אתה תצעק שכל העולם יכיר ייסורי איות אמרו חכמים זכרונם לברכה ביקש איוב לפתור את העולם כולו מן הדין אמר לקדוש ברוך הוא בראת שור פרסותיו הפרסות של הרגליים סדוקות ברת החמור פרסותיו קלוטות מחוברות בראת גיהנום בראת גן עדן בראת צדיקים בראת רשעים מי מעכב על ידך זה הטענה שלו למה כי לא מסתדר לי היוב אם אני צדיק ויראה שמיים איך באים על הייסורים אז הוא החיש את הבחירה שיש לאדם כאילו כאילו מן השמיים החליטו ש שעד עכשיו יהיה לך טוב עכשיו תקבל סתם מכות ככה הוא רצה לפתור את השאלה הקשה שהייתה לו על מה ולמה הוא מקבל ייסורים אז קודם כל הסברנו על פי הפשט למה מגיע לו ועל פי הסוד הוא היה גלגול של תרח אבי אברהם אבל מכל מקום הוא קרא לרשע ולצדק בריאה כמו שהשם ברא שור וחמור את זה העם פרסות סדוקות וזה קלוטות כך הוא אומר בראת את זה רשע מהתחלה עד הסוף את זה צדיק בהתחלת הסוף ככה הוא רצה להגיד כשם שהחילונים וזה מהלא תהורים ואין פה חילוק עם בחירה שור לא בחר להיות שור וחמור לא בחר להיות חמור וזה חילו חילוק טבעי ככה השם הטביע זה שור וזה חמור ככה ביקש לומר שגם החילוק בין צדיק לרשע הוא לא מטעם בחירה זה בחר להיות צדיק וזה בחר להיות רשע אלא זה חילוק טבעי אתה בראת אותו מהתחלה רשע ואת זה צדיק כך הוא רצה לומר ולכן אין על האדם טענה כל זה מפני ש גבר עליו הניסיון וזה הביא אותו לחשוב שהוא לא יכול לעמוד במצב של עבודת השם ומזה נדמה לו כבר כי כל מה שעמד בעבר ומה שהוא היה צדיק זה לא בגלל שהוא בחר אלא בגלל שהטבע שלו סייע לו ככה הוא רצה לומר בשביל לצאת מהברוך שהוא לא מבין על מה ולמה כמו הטיפשים ששואלים למה הקדוש ברוך הוא עשה לי ככה למה להם הוא לא עושה ככה למה אמא שלך נתנה לך סתירה למה היא לא נתנה לבן של השכן כי אתה הבן שלה והיא דואגת לעתיד לכן היא מחנכת אותך הבן של השכן הוא רחוק ממנה לגמרי מה היא צריכה לטפל בו יש לו אמא שטפל מי שהתרחקו מן השם לא מקבלים סתירות הם התרחקו שיענו יאכלו מה שהם רוצים זה גמרנו שייגמרו את כל מה שיש להם פה שלום אחג נטפל בהם א מי שקרוב לשם אז הקדוש ברוך הוא מדקדק כחוט הסערה אמא נותנת לבן שלה לצאת לם בגדים מלוכלכים תחליף תחליף את החולצה יש לך כתם מה אכפת לכם יש לו כתם אבל הוא לכם בגד מה זה משנה לא הדואג ת לו שלא יהיה כתמים שלא יהיה לכלוך גם הקדוש ברוך הוא רוצה שצדיקים יהיה לך לוך הוא מדקדק עמהם קחו את השערה לכן מה שאתה רואה שהם מקבלים כאילו עונש מה שאנחנו קוראים עונש זה פשוט דקדוק הוא מדקדק לנקותם כל רגע זה אחד מהתירוצים יש הרבה אבל להבין זה שיש לך קושיה אתה יודע כמה עבירות עשית אם היית יודע כמה מגיע לך עונש לעומד מה שאת חושב שקיבלת היית מפחד פחד פחדים לזוז אבל הרהורים כאלה מרפים את האדם מן האמונה בכוח הבחירה שהרי כתוב מפורש ובחרת בחיים אומנם יתרו עמד חזק עם הבחירה שלו ולא השיג שום רפיון מכל הנידו והחרמות שעשו לו במדיין אבל איוב לא עמד בזה ובלעם לא עמד בזה ועכשיו נשאל את השאלה של הציבור בעפולה איך אנחנו מגיעים ליכולת כזאת שנוכל להשתלט לבקש את האמת ולזכות להגיע אליה עם כל הויתורים המתבקשים על מנת לחיות באמת ולהגיע לגן עדן על בטו איך אז קודם כל צריכה להיות הסכמה חזקה על מה שנתברר לו שזה אמת קודם כל צריך להחליט שאני החלטתי בהחלטה אמיצה הסכמה החלטית מוחלטת אם אני מגלה שקר אני מתרחק ממנו לא מעניין אותי מי השקרן אם השקרן בעיני צדיק אם השקרן רשע אני מתרחק מהשקר אני לא מתחבר לשקר שקר זה מרוחק מהשם מתועב מהשם לא מתקרב לזה גם אם אני אצטרך להתרחק מכל העולם כולו ואני אשאר לבד רק עם הקדוש ברוך הוא שאין עוד מלבדו ורק הוא קיים לנצח אז אני אעשה זאת אני פה רק למשך זמן כמה עשרות שנים ואחרי זה אני חוזר אליו ורק אליו ואני לא לוקח אי אף אחד וגם המשפחה לא באה ביחד והם גם לא מחכים לי למעלה כי כל אחד הולך אל בית עולמו לפי מה שהוא הכין לעצמו וממילא אם טרחתי כראוי אזכה להיות הכי קרוב לבורא אם לא אוי ואבוי יכול להיות בשאול תחתית ושמה כן פוגשים הרבה הרבה קרובים הרבה חברים שמה יש מלנ אלפים אבל אין זמן אפילו לדבר אחד עם השני כי כולם צועקים אין מקום אפילו להכניס שיחה את השאלה הזאת כבר שאל ישעיה הנביא שאמר מי יגור לנו אש אוכלה מי יגור לנו מוקדי עולם הולך צדקות דובר משרים אותם אוזנו משמו הדמים ועוצם עיניו מראות רע הוא מרומים ישכון מי יכול לגור עם אש אוכלה הקדוש ברוך הוא אש אוכלה האוייבים שהוא שולח זה אש אוכלה מי יכול לגור במצב כזה מי מי יגור לנו מוקדי עולם כש מוקדי העולם נהרסים כמו שרואים היום שמשית של עולם מתפרקת על ידי עמים ששואפים למגר עמים אחרים להשתלט על העולם מי יכול לשרוד את כל זה הולך צדקות ודובר משרים מי שאותם אוזנו משמוע דמים שופכי דמים מי שעוצם עיניו מראות רע זה יזכה מרומים ישכון הוא ישכון ליד הקדוש ברוך הוא והשאלה נשאלת כיצד להנצל ממוקש הטבע ומפחד העולם מה יאמרו מה ייאמרו הבריות מה יגידו ואם אני אעשה ככה כמה נשים פוחדות ללכת בצניעות או כיסוי ראש ממה יגידו מה יגידו כמה אנשים לא חוזרים בתשובה ממה יגידו מה יגידו פחד העולם עליהם כאילו העולם מאיים אם תעשה שינוי שהוא לא מתאים לנו נקע אותך ונזרק אותך מקרבנו אם אתם בגלל שינוי ש החלטתי לעשות אתם רוצים לזרוק אותי לפני שזרקו אני אזרוק אותכם איי איי איי כמה אנשים טיפשים כמה הם מושפעים מהעולם כמה כמה אז משיב הנביא אל תיפול רוחנו על נאמר נעש אלא נלבש תקווה ונבין שמעט מן האמת דוחה הרבה מן השקר כשאני אמרתי רמזים בבחירות הקודמות מי שהאמין לי האמין מי שלא האמין לא האמין ואני אמרתי רמז רק והיום שהוצאתי כמה קלטות שמבהיר ומבהיר ונשמעות באריכות ולא בצמצום ו שומעים כמה היה מקופל ברמז קטן ווא כמה היה מקופל ברמז קטן מעט מן האמת דוחה הרבה מן החושך כל העלילות שתפרו לי נמוגו בקלטת אחת ושתיים ושלוש וארבע וחמש ושש ושבע ושמונה תשע ו1 וכמה יש לי 5000 יא בא באי יא בא באי יא בא בא בא ביי מעט מן האמת דוחה הרבה מן השקר צריך רק אדם לעמוד על גדרים אלה שהם שמירת החושים לשמור על חש הדיבור על חוש השמיעה על חוש הראייה אם אדם ישמור את הפתחים האלה את השערים שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך עיניים אוזניים נחיריים פה אז בהכרח ימלת מן החבלים הקושרים ליבו של האדם אל העולם כי איך אתה מחובר לעולם בראייה בשמיעה בדיבור אבל אם תישמר אז לא תמצא שום מפריע לך להיות דבוק באלוקים כך העמיד את זה ישעיה הנביא איך אמרנו מי יגור לנו אש אוכלה מי יגור לנו מוקדי עולם הולך צדקות דובר משרים אותם אוזנו שמו אדמים ועוצם עיני מראות רע הוא מרומים ישכון זה עמיד אותנו ישעיה הנביא בא חבקוק הנביא עמידן על אחת וצדיק באמונתו יחיה והוא שכל הגדרים שעשה ישעיה הנבי לשמור את החושים יכול האדם לעמוד עליהם כדי להגן על נפשו שלא תתקשר אל העולם בחבלים של מותרות אבל יש חבלים עדיין של הכרחיות נכון יש דברים שהם מותרים לאדם מיותרים לא חייבים אותם אבל יש דברים שהם הכרחיים לאדם וזה יכול להביא לבזבז את החושים שוב פעם כי הם נפתחים לדברים הכרחיים בדרך פתיחת השערים אפילו לדברים ההכרחיים יכול להיכנס עגלות תאונות רפה שבטית על זה בחוקוק עמידן על אחת תקשיבו טוב האמונה והביטחון שכל הבוח באלוקים מאמין ואז לא יעלה על מחשבתו זולת גזירת השם ציוויו למה כי אדם צריך לדעת אם אתה בוטח בשם ב100 אחוזים אז תדע לך שהבורא יתברך הכל גזור מלפניו אין מי שיכול ליקח ממך ואין מי שיכול ליתן לך אין מ מי שיכול להעריך לך ואין מי שיכול לקצר לך מה שהשם קבע זה מה שיהיה אז ממילא אתה לא תלוי באף אחד אבל זה רק בתנאי אחד שאתה בוטח ומאמין אם לא אתה פוחד מכל עלי נידף ואתה אומר יואו מה יהיה מה יהיה לדוגמה אם מארגן הערב הרב זוהר אדמוני היה פוחד שיבטלו את המתנס ולא תהיה הרצאה וכולי וכולי לא היייתה מתקיימת היום הרצאה אבל הוא לא פחד והוציא כסף מכיסו ולא קיבל במתנה מאף אחד והדביק מודעות לבד למרות שקרעו לו ועוד פעם הדביק ועוד פעם הדביק אני רק מצטער שהוא עושה את זה כל פעם לבד לא האמנתי שהוא עושה לבד חשבתי שיש לו כמה מסייעים שיש פה כמה אנשים שמבינים עניין ורוצים גם לזכות בדברי תורה שיכולים להביא אנשים לחיי העולם הבא אבל כנראה שעוד לא היו כאלה אולי מעכשיו אתם רואים יושב פה היהודי שתכירו אותו תוכלו לעזור לו אם תרצו אם תרצו גם לזכות מכל מקום הוא לא נכנע כי הוא בוטח הוא מאמין זה מה שהוא למד יש מטרה חייבים להשיג אותה ובפרט אם המטרה היא אלוקית רוצים להרבות כבוד שמיים רוצים ללמד תורה לישראל אז נגד כל המניעים זה עוד יותר שכר כי כפום צערה אגרה כמה שמצער אותך יותר מתנגדים לך יותר קודם כל זה מראה שאתה הולך בדרך הקדושה כי בדרך הקדושה יש לה הרבה מתנגדים דבר שני על כל צער וצער השם משלם פי 100 אז ההרצאה הזאת זה לא הרצאה אחת זה כמה פעמים מאות הרצאות זה השכר לא קנע אמר חבקוק הכל עומד על צדיק באמונתו יחייה מה שתאמין תחיה לפי מה שאתה מאמין זה העניין ואז אדם מוצא את עצמו בן חורין ולא מוגבל בכבלים של העולם מה יגידו מה יאמרו מה יעשו לי מה יפעלו כנגדי אין שום חשבונות הולכים עם האמת עד הסוף ובסוף בסוף כשהאמת האלוקית תתברר הוא יקרא לך לעמוד לימינו כי מי יכול להתחבר לאמת האמיתית מי שהיה דבוק לאמת אבל מי שלא היה בדרך אמת וחי בשקר לא גמור אפילו שקר חלקי אין לו שום דיבוק לקדוש ברוך הוא כלום כלום כלום אז ראינו מי היו היועצים של פרעה ראינו שמי שמוכן הייהה לקבל שינוי ולתקן את עצמו זכה כגון יתרו שהיה מוכן לוותר על הכל ולא אכפת לו אתמול ולא אכפת לו בדיעבד ראינו בלעם שלא זז ממצבו ראינו איוב שהיה מתחלף ממצב למצב אני מציע לכם להיות לפחות כמו יתרו מה כתוב על יתרו וישמע יתרו זהו שמע שמיעה אחת יציאת מצרים מלחמת עמלק קריאת ים סוף הספיק לו עשה שקלול מידי הבין עניין וזהו לא צריך יותר מהקלטה אחת שתי הקלטות שלוש בשביל להבין מי השקרנים ומי האמת כן עד כאן לידיעתכם
למי שיש שאלות בבקשה
תן לו לבחור הזה מצד שמאל תעמוד בבקשה אננו חיים בקי של שקרים או קילוסים ש טיפה בים אנחנו חיים של אמת זה קצת בעיה בוא בוא אני אלמד אותך רק רגע קודם כל אתה צודק אתה יודע מי מצדיק אותך שב אל תשב רגע אתה יודע מי מצדיק אותך אתה לא תאמין מי מצדיק אותך האמת בעצמה אומרת שאתה צודק למה כשהקדושים לברוא אדם בעולם היא אמרה לא למה לא האמת אמרה שכולו שקרים ככה אמרה האמת כולו שקרים נכון האדם מצד החומר שלו מצד המשיכה לחומר לתאוות כולו שקרים הוא מוכן להשלים עם כל מצב העיקר להשיג את תאוותיו אבל יש בך חלק אלוקה ממה על זה הנשמה השכל יש לך חלק אלוקה ממעל שהוא אמת שדבוק בפנים בתוך השקר נכון בתוך השקר אבל המעט הזה מי שישתמש באמת בשכלו לא תחשב בפיתויים שהגוף אומר תפסיד ולא יהיה לך וזה לא ישמע אותו לא ישמע את הגוף אלא ילך אחר שכלו הוא ילך באמת והוא לא יפסיד גם הוא לא יפסיד כלום כי את כל העונות מתיר הקדוש ברוך הוא אבל בדרך היתר של התורה מותר לאכול מותר לשתות מותר לשבוע מותר לרקוד מותר לשמוח מותר הכל מותר אבל בדרך התר אבל היצר הרע והגוף הם אומרים עכשיו עכשיו עכשיו מהר הנה פה פה יש פה פה פה פה לא להמתין לא לבדוק לא לברר לא לבדוק מה הכשרות מה זה מה זה מהזה תאכל הנה הוא אוכל עם זקן תאכל תאכל וככה דוחף היצר הרע לכולם הכל לתוך הבטן יאללה בפנים זה דוגמה כן אבל תדע לך מי שרוצה זוכה רק צריך להיות עקשן בשביל להמשיך להיות מחובר בדרך האמת שאלה שנייה תן לבחור שם שלום כבוד רב ערב טוב אני איתי א שאלה יש לי כמה בעיות בין שלום בית בריאותיות וכו א רשום בגמרא לעולם לתיל אדם אימה יתרה בתוך ביתו אימה כן יטיל מובן מפה זה רציתי לשאול שאלה ראשונה נכון אמרת כן בהלכה למעשה בעצם כמו שאומרים שמאל דוחה ימין מקרבת אבל באמת צריך להוריד את זה למעש אני קשה לי התקשורת אדם לא צריך להיות נחנך ברגע שהוא נחנך אז מטפסים עליו הוא צריך להגיד דברים ברורים חדים בנועם לא צריך לעשות פרצוף של אפשר להגיד הכל אבל להיות החלטי להגיד את הדברים שיבינו אם לא עושים כך אז מפסידים כך אם עושים כך אז יהיה כך וכן הלאה לא להטיל מורה יתר ממה שצריך אבל זה זה בעיקר נאמר על בני הבית כן ילדים וכולי וכולי שיידעו שיש פה אבא רציני לא צ'לה בלה כן לגבי מאשרות אני רוצה לתת מאשרות יש לי גם עם זה מניעות לא לא מצד עצמי מצד הבית קודם כל הבעל ה שלו והוא יכול להחליט כרצונו אלא אם כן האישה טרה על מזונותיה אבל אם היא לא טרה אז הוא יכול להחליט מה שהוא חושב לנכון לעשות מה פירוש לא טרה על מזונות אם היא יטרה על מזונותי אומרת מזונותי עליי אני מתפרנסת לבד לא רוצה ממך שום דבר שהיא תעשה בשלה מה שהיא רוצה זאת אומרת אני יכול להוציא את המאסר בלי בעצם להתחשב ברגשותיה אם אתה נותן מעשרות אז צריך להפריש את המעשרות כמו שאדם צריך להפריש מעשר מאוכל אתה צריך להפריש מעשר מהאוכל אתה צריך להפריש תרומות ואם אשתך מתנגדת אז אתה יכול לא להפריש אומנם דין מעשרות זה מנהג שנהגו ישראל והוא חשוב מאוד מעיקר הדין יש הרבה פוסקים שאומרים שלא חיייבים לגמרי מדינה אבל הרב הקדוש ברוך הוא אומר ובחנו נינה בזאת זאת אומרת אם אתה רוצה לא עני ואפילו להתעשר אז אין לך דרך יותר טובה מזאת שהשם מבטיח לך שתבחן אותו אז מה מה החסרון שניהיה שיהייה לך יותר זה נקרא חסרון זאת אומרת אם אני שם בבנק כסף ומבטיחים לי שמה שיתנו לי שיה אחוזים כולם יקפצו מקבלים ש אחוזים רגע אבל הכסף לא בכיס אנחנו לא יכולים לקנות עכשיו בסופר הוא בבנק כן אבל הוא בבנק שלנו הוא לא בבנק לא שלנו והוא יניב פירות אז גם אם אני נותן כסף זה הבנק שלי הרי מה ישאר לי לעולם הבא מה שאני נתתי מעשרות ועל זה השם אומר שייתן לי לא שישה אחוזים פי כמה וכמה אז איזה סיבה שאני לא אעשה את זה אם כולם ממליצים שבנק שנותן 6% סומכים עליו למה אני לא אסמוך על השם יתברך וד ברוך השם זוכים א זוכים לתת גם עם ידיעה גם בלי ידיעה רק צריך לבדוק שנותנים למקומות הגונים והשימוש שנעשה בכסף הוא באמת למטרות שהו צרו עליהם כן כן י רצון א דיברת היום אני חושב או אתמול לגבי סיפרת שהגיע לך מישהו לגבי כשרויות אמרת שאתה לא אוכל בשר רק דגים נכון מאתמול לא אתמול זה היה שלשום כבר שלשום אני שמעתי היום ב היום הזה היה אתמול אתמול כן אתמול אתמול אני כל כך הרבה מדבר שאני כבר לא זוכר מתי מכל מקום נכון אתמול הגיע אליי אדם שעובד בנושא קשרות שחיטה וכולי מטעם הרבנות הראשית לישראל אדם משכמה ומעלה ידוע פורסם ש50 שנה הוא במקצוע ואמר לי דברים קשים מאוד שיש כרגע בכל נושא כשרויות גם המהדרין והחלק וכולי הוא שלח שאלות לא קיבל מחלק תשובות וכולי וכולי לא ננתח את זה כרגע ואני אמרתי היות ושמעתי מפיך את הדברים האלה אז אני כרגע לא אוכל בינתיים בשר ועופות ועובר לדגים זהו זה על כל הקשורות זה הולך אני מבין הרב אמר אוכל לנדה הוא לא חילק ושאל שאלות גם לגבי אלה שאמרנו הוא לא אמר שיש שמה בעיה שהיא הלכתית האוסרת אבל לעניין מהדרין בכשרות הטובה ביותר הוא נשאר עדין בלא מענה מהמהם על שלוש שאילתות שהוא שלח לא קיבל ין מענה אני אמרתי שאני אכנס לתמונה בעצמי אני אפנה ואשאל ואני אראה מה תהיה תגובה אם בכלל ברגע שאני אשיג מסקנות מוחלטות אני אפרסם ברבים את דעתי ואם אצטרך בהמשך גם להגיד את הראיות אני אגיד אני לא אוהב תמיד לשלוף את מה שיש לי תדעו כלל אצלי יש לי 30 שנה חומרים שאם הייתי מוציא אותם אולי לא הייתי מגיע לקהל שיכול לשבת מולי אבל מכל מקום אני רוצה לומר לכם אני מאוד מאוד מאוד זהיר אבל אני גם פחדן אני פוחד וירא את האלוקים שלא יטבע אותי ידעתה ולא הדעת אני לא חייב כן לא חייב לעבור בית בית ולהגיד לכל אחד אבל הנה יש לי את הזכות משמיים שניתן לי מיקרופון מדי פעם ואני יכול להשמיע ואני שמח שיש כמה ששומעים וממילא הדברים מתפזרים אבל תאמינו לי באמונה שלמה מי שרוצה לא חייבים שאני בחור אחראי מאוד ואני גם לא סוגר חשבונות עם אף אחד ואני גם לא נוקם ולא נוותר כי מי שראה מה שאני שחררתי לפני שבוע זה היה לי כבר בזמן הבחירות ואם הייתי מוציא את זה אז או את דברי הרב יעקב יוסף זכר צדיק לברכה אז הייתי מנצח בגדול אבל הייתי הייתי מלבין את פניו של הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה זאת לא רציתי והייתי גם חלילה גורם למיטתו של הרב יעקב תרם זמנו ואני לא כזה מה לעשות אז אני מוכן לסבול כי אני מאמין שהקדוש ברוך הוא בוחן לב וכליות ורואה הכל ורק ממנו אני מפחד אתם רואים שלא פחדתי להתעמת לא עם הציונים לא עם שס ולא עם אף אחד גם עם גור נלחמתי בזמנו מי שזוכר את פרשת הפלאפונים מה שאף אחד לא מתעסק איתם אני לא פוחד אני דואג להגיד כל זמן שהשם נתן נשמה בקרבי להגיד את מה שהוא רוצה שיודע לרבים זהו עם כל המחיר כמובן שזכיתם לראות ולשמוע מה עברתי ואיין לי שום בעיה להמשיך לשחות נגד הזרם העיקר בכיוון הנכון כן תודה רבה סליחה אני מאוד מתרגש לא אמרתי תודה רבה לרב נתן לנו המון המון משער הביטחון המון א לגבי המניה של הרכב זה סגור נשארו עוד כמה נדמה לי או 13 או 12 אני צריך לברר אבל זה מה ששמעתי במשרד ביומיים האחרונים כן יהיה רצון שיה לי את הזכות להיות שותף גם בזה עכשיו אני יכול א יש לי חולי חולי א תחתוניות בלשון הגמרא הרבה שנים מתגבר קשה מאוד ברוך השם לא מתלוננים ברוך גם סיימנו עבודה בגלל ה גם בגלל החולי הזה וגם הייתה העבודה מה שמך איתי איתי בן מיכל איתי זה השם המלא כן איתי בן מיכל מיכל השם ירפא אותך ברפואה שלמה בכל בריך גדך ובפרט בתחתוניות אמן אה שלום בית ו ב תזכה לשלום בית ולגדל בניך ובנותיך על דרך התורה באמת אמן כן תודה רבה על הרב שאלה נוספת תן לגברת פה לא לצלם אותי אין דבר כזה אין דבר כ א הרב אנ כם אמרת מקודם אל תסתכלי לפה לא אז אל צלם צלם את הרב טוב נכון אמרת מקודם שיהודי שכאילו חי בשקר הוא אף פעם לא יכול להאמין באלוהים להיות קרוב אליו נכון הוא מרוחק מהשם זה לא נכון אה טוב טעיתי סליחה כי יכול להיות הבן אדם שהוא הכי שמאלני בעולם כי לא מאמין באלוהים ווא יכול פתאום להיות הרב יחזקאל לא ית מה לא הבנת הוא יכול להיות קרוב מבחינתו לשם אבל השאלה אם השם קרוב אליו למה מה זה למה מתקרב לאלוקים לא מ הקדוש ברוך הוא לא אוהב שקרנים הוא לא מקבל כת שקרים אינה רואה פני שכינה אם אדם טועה שוגג אז הקדוש ברוך הוא דן אותו כשוק זה משהו אחר אבל אם אדם יודע מה האמת והוא רוצה לחיות בשקר אז זה ההפך ממה שהשם רוצה על מה יקרב אותו השם הבנת ועל זה נאמר בדרך שאדם רוצה ללך בא מוליכין אותו כן איש עד שאלה א אני פה עם שתי חברות שכולנו באות מבית דתי ואנחנו כרגע לא דתיות השם ירח דתיות בלב מה השם ירחם אז הלב יהיה בגן עדן והאיברים א שומרת שבת אני עושה קידוש בפנימיה שכולם שמה לא עושות זה וא אז למה את אומרת שאת לא דתיה בלבוש נו למה מה הבעיה ללכת עם לבוש נעה גון כי תקשיב הייתי משפחה שביעה את הדעת בצורה כאילו קיצונית כן אז כאילו נגיד אם את לא תעשה בגרביונים י עשית להם אז עשית להם דווקא כן יופי ומה את מרוויחה לא דווקא ככה שאני ככה אני יותר מאמינה באלוהים ואני עושה מצוות בכיף דוקא ככה את מאמינה בו יותר אבל הוא לא מאמין בך כי את עושה לו הפוך ממה שהוא רוצה לא הבנתי לא זה לא הפוך אני נ תגידי את האמת את רוצה שישקו לך ברחוב את האמת את האמת מה שני רוצה ש לי כן אני צנועה אני לא הלכת ע שורטים ו ודאי שלא מכנסיים זה ממש צנוע אבל אני שואל אותך את רוצה שישקו נכון מה הבעייה תעשי כמה שריקות בפלאפון וכל פעם תפעילי אותו כן אה שות בפלאפון כן ואז תשמעי כל פעם לא אני אגיד לך משהו א תקשיב אני באמת מתחזקת מבחינה אם אני אומרת יותר תפילות ומברכת ה בוא נגיד שאת צדיקה חוץ מזה נו עכשיו אני שואל אותך למה אם את כבר כזאת צדיקה למה לא עוד שלב אחד קטן ואת כבר צדיקה שלמה כי קשה לי עם הצניעות זה מה למה זה קשה לא הבנתי אין אוויר הפוך יש אוויר עם שמלה יותר ממכנסיים לא אבל אתה יודע חצאית גם מת כוה שבת וכן רואים לא הנה אני יושב עם חצאית ולא רואים לא הולכים עם חצאית קצרה הולכים ע חצאית ארוכה הולכים עם שמלה ארוכה הולכים הולכים עם חליפה כמו דיילת מה הבעיה למה אנגליה יכולה ללכת עם חליפה אמריקאית יכולה ללכת עם חליפה ויהודיה לא יכולה ללכת עם חליפה ברור שה יכולה נו אז מה זה יותר נעה ויותר יפה כן את יודעת שהמלכה זקנה של אנגליה גערה בנסיכה שהולכת עם חצאית קצרה עד הברכיים את יודעת עבוד למלוכה כן א שמעת כבוד למלוכה אי איי איי לבנות ישראל בנות מלכים את בת של מלך מלכי המלכים לא חבל להפסיד את זה טוב אז א השם יחזיר אתכם כולכם בתשובה שלמה תודה רבה אמן יצקו את עם ישראל בכבוד ו בראוי כן שאלה נוספת כן תן לבחור פה תן לו שלום כבוד הרב שלום אני מאוד מתעניין בתורה לומד ומתחזק ויש איזה נושא שחסר לי איזה חתיכה בפ זל והייתי רוצה אולי שתסגור לי את הפינה הזאת בבקשה בעזרת השם בבוא המשיח אומרים שיהיה תחיית המתים הייתי רוצה לדעת מי עתיד לקום ומשהו שקשור לזה סבתא שלי למשל נפטרה בגיל 50 וכרגע אבא שלי בן 60 אז זה כאילו משהו שהייתי רוצה לדעת מה איך הם יקומו כן לפי הגיל שהם נפטרו ודבר שני מי קמים צדיקים קמים רשעים לא קמים וגם צדיקים שלמדו תורה אם זה צדיקים שלא למדו תורה אם אין להם את הזכות שהם החזיקו תורה או השיאו את ביתם לתלמיד חכם או שהם עשו סחורה עם תלמידי חכמים אם לא יהיה להם שלושת אלה אז הם לא יקומו אפילו אם הם צדיקים זאת אומרת צדיק והוא עם הארץ יש אנשים שהם עושים את כל המצוות אבל הם עמי ארצות לא למדו אז האנשים האלה לא יקומו בתחית המתים ישארו בגן עדן בלי לקום בתחיית המתים אבל אם זה צדיק שגם למד תורה יקום בתחיית המתים רשעים לא קמים בתחיית המתים תודה רבה תהיה בריא אז אתה רוצה ציצית כבר תן לו א הייתי רוצה ציצית אבל אתה יודע עדיין יש לי בעיה לקחת את זה לגמרי למה זה מתחת לבגדים עם גופיה אתה הולך אז תיקח גם את זה עכשיו חורף בכלל זה קל זה גם שומר עליך חוץ מהמצווה ודע לך שהמצווה הזאת שקולה כנגד תריג מצוות מוכן לקחת עכשיו את הציצית אבל אני ג אני גם אמיתי לא אני גם אמיתי שיכול להיות גם שיבוא עוד שבוע ועוד שבועיים ואני אורי לפרקים וריד אחרי שתתרגל לחום לא תוריד אותה כן איפה הציציות כן תכף יביאו את הציצית בינתיים שאלה נוספת כן מוזיקה לא לישון לא להתבלבל כן שאלה נוספת תן לבחור שם כן יש לי שב רצני למה אצלנו דתים בן אדם לא יכול להתחתן בלי שידוך רק שידוך אם אתה רוצה להכיר בחורה ברחוב זה היא אומרת אני מתקשר למשטרה אני לא רוצה להכיר אך רק שדור למה ככה טוב קודם כל זה הדרך הנכונה והראויה לא מוצאים ברחוב מציאות צריך שהאדם ימסור את פרטיו כמו שמוצאים דירות אתה לא עולה לדירה דופק בדלת שלום אפשר לראות את הדירה אתם מוכרים אתם מוכרים אף אחד לא עושה כזה דבר הולך למתווך יש שמה הצע של דירות והוא שואל יש דירה כזאת וכזאת וככה הוא מוצא כל בחורה י על הצעות באמצע הרחוב זה נשמע אתה מבין לא הגיוני לא מקובל חוץ מאלה שמחפשים אתה יודע רק חוויות לא מחפשים שום דבר רציני זה לא דרך ארץ דרך ארץ זה שעושים את זה בדרך ממוסדת נכונה בצנעה וכולי שו גם לא אמר נכון מה שיש בצ בחמה שידוכים לא אומרים נכון 100% מה שיש אצל בן אדם בחור או בחורה לא אומרים נכון קודם כל מה שאומרים לך על הבחורה אתה יכול לבדוק אחרי זה גם אם תפגוש אותה ברחוב היא יכולה לשקר אותך אז מה זה משנה מה ההבדל מה תקרב את המיקרופון רק דרק שדוק צריך להתחתן אם תמצא משהו אחר זה עניינך אבל זה הדרך הנכונה אתה לא חייב שידוך של שטחן ו שטכנית זה יכול להיות שאחותך תגיד לך או קרובת משפחה תגיד שיש לה מישהי שהיא מכירה זה יכול להיות כל אחד עצם השידוך זה פשוט להגיד שפלוני מתאים לאלמונית או אחרת זה לא חייב להיות מוסד שנקרא שטחן לא חייבים דווקא לשלם כסף בשביל למצוא אישה או גבר אבל זה בדרך כלל גם ככה בחיים כמעט חבר אומר ל חבר אני מכיר איזה בחורה אתה רוצה שאני אכיר לך או משהו זה לא שידוך זה גם שידוך רק זה באופן לא לא הכי מכובד לך לחתונה או איזה סעודה הלו הלו אתה הלך אתה הלך לחתונה סעודה גבר גברים לבד בחורות לבד אתה לא יכול להתקרב לבחורה להגיד אני רצה להכיר את וכולי היא ברחת ממך זה לא מכובד לבוא לאישה ולהגיד לה אני רוצה להכיר אותך אתה עכשיו מכריח אותה שתגיד לך לא בפנים תתחמק או מה אתה רוצה שהיא תגיד לך כן ישר כן מה זה אני רוצה להכיר אותך מה זה אני רוצה להכיר אותך לו שלום אני רוצה להכיר אותך מה זה הזיווגים הם מן השמיים אתה לא צריך לחפש אפילו תדע לך בת פלוני לפלוני נקבע 40 יום ליצירת הבלד ומה שמגיע אליך יגיע אליך גם אם תשתדל וגם אם לא זה שאמרו שאתה רוצה לעשות איזה ניסיון בהשתדלות כי אתה קצר רוח תעשה אבל בדרך מכובדת לא לדפוק בגב של כל בן אדם להגיד לו הלו בוא נכיר הבנתי וךה זה אתה צודק ל יש בעיה דוקים יש בעיה אתה היית חילוני וחזרת בתשובה כן נכון נו בגלל זה אתה רגיל מה שהיה פעם הולכים למועדון ושמה מנסים אבל זה לא עובד בציבור החרדי ככה יש דרך יהודית איך איך משיגים תהיה בריא שאלה נוספת כן כן איפה כן פה תן לבחורה פה הראשונה כן ערב טוב טוב קודם כל אני רוצה להגיד תודה רבה לרב מהפעם הקודמת כן כן א גם על הדברי תורה המחזקים היום וגם על כל מה שהרב עושה בשביל עם ישראל ישר כוח גדול תודה אנחנו מאוד מכירים תודה ומעריכים מאוד וגם יש שאלה לגבי חברה שהיא רוצה את עצת הרב מה היא יכולה לעשות בקשר לבית שלה זוג צעיר שניסו לא מזמן ויש להם תינוק בן שלושה חודשים ום פשוט לא מסתדרים כל כך במצב ממש קריטי הם לא מסתדרים מחמת הילד או בלי הילד מחמת היצר ש וגם מידת הכעס זה היה ידוע להם לפני שהתחתנו או זה התחדש עכשיו א כן היה ידו עליהם קצת זה יתגבר זה לא יתחדש נו אז הם צריכים לקבל הכוונה הם ודאי לא קיבלו הכוונה לפני שהתחתנו וצריכים לכוון אותם וללמד אותם איך לטפל במידות שלהם אני ממליץ על ספר שנקרא איש ובו של הרב כי טוב ללמוד משמה איך להנהיג את הבית הרב כי טוב כן איש ובטוב אוקי בהצלחה תודה רבה כן תני לה מאחורייך תני לה תני לה כבוד רב אני רק רוצה ככה לצאת את ההזדמנות להודות על הפעם הקודמת נכון א התינוק החמוד הזה הוא מהברכה שלך ואני בכלל חזרתי בתשובה דרך הרב וברוך השם א לא טלוויזיה ולא אייפון והחיים שלנו יפים ותודה רבה ככה על האמת ועל התקופה האחרונה שאתה מחזק אותנו באמת וישר לך שירבו כמוך ובבקשה ברכה רגע אתם שומעים בטלפון בקו שלנו שופר קול בטח כן כמה שומעים פה מי מי מי שומע דרך הטלפון שירים את היד יפה יפה יש לך בעיה בטלפון תעשי כוכבית ושמה מסבירים איך לקפוץ כל כמה דקות ואיך לחזור כמה דקות איך להגביר את הכל ואיך להוריד את הכל כוכבית תקבלי הסבר איך להתחיל כל פעם תחלה אבל תעביר את המספר להרבה אנשים זה זיכוי הרבים כן מה רצית ברכה אני רוצה ברכה שהבן שלי יהיה צדיק כמוך לפחות מה שמו יוחי בן מרטה יוחי בן מרטה מזדה מרטה מרטה כן השם יזכה אותו בעזרת השם יתברך להיות צדיק יותר ממני אמן אמן אמן בברכה בבקשה לרפואה לתקל בתפי יוא איזה שמות לא מסובך עוד פעם טקל בת פטיג טקל בת פטיג יפה מה מה רפואה שלמה רפואה שלמה בכלל חולי עמו ישראל אמן תודה רבה צריך לשאול שאלת חכם את הרב קנייבסקי מותר לכם להחליף את השמות לא אבל צריך לשאול אותו אם צריך להחליף את השמות זה שמות שקשה מאוד להסתדר איתם אני בטוח שאני לא היחידי שאומר מה מה מה מה כן שלום כבוד הרב שלום איפה השון ה שונת כן מה שלומך ברוך השם רציתי לשאול אותך אם זה נכון כשיהודי נמצא בגולה זה כאילו עונש ומה ההבדל בין השגחה פרטית בישראל והשגחה פרטית שנמצאים בגלות מי שנמצא בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה מי שנמצא בחו חוץ לארץ דומה כמי שאיין לו אלוהה מי שמתפלל פה התפילה עולה ישירות מי שמתפלל שם התפילה עולה דרך השר המלאך הממונה על אותה אומה ועובר זאת אומרת זה עבר תהליך ודאי שמי שנמצא בגלות זה עונש בין אם זה ברצון או לא ברצון אם זה ברצון זה עוד יותר גרוע הוא מעניש את עצמו רק הוא קורא לזה צרפת הוא קורא לזה איטליה הוא קורא לזה שמות שזה כאילו לא גלות זה כאילו משהו מיוחד אבל כל מי שמתרחק מארץ הקודש זה עונש הארץ מקיאה את יושביה ברצונם ושלא ברצונם תודה רבה כן ש מי שעושה שליחות אז זה לא נאמר עליו מי שעושה שליחות מצווה כמובן אם הוא עושה שליחות מצווה אז זה בסדר גמור מותר לצאת לחוץ לארץ למצווה כן שאלה אחרונה הנה הבחור עם המשקפיים על הראש תן לו בבקשה תעמוד ערב טוב הרב ערב טוב אני נשוי שלוש וחצי שנים ועדיין לא זכינו בילדים שמח עם הרב יוכל לתת לנו ככה ברכה בעזרת השם בשמחה רבה רק תקיימו מה שאני אגיד אחד אתה תלמד שעתיים בתענית דיבור כל יום תורה במשך שלושה חודשים רצוף מה זה בתענית דיבור אתה לומד תורה קורא תורה ולא מדבר שום מילות חול בתוך הלימוד לא מה שעה לא אני רוצה ת לא מה נשמע לא עונה טלפון כלום אתה שקוע רק בלימוד מותר לך לללמוד בקול להגיד מה שכתוב אין שום בעה את רכל ללמוד עם מישהו חייב רצוף או רצוף שעתיים רצופות משעה שאתה קם בבוקר עד שאתה הולך לישון בלילה זה נחשב יום אם פספסת יום אחד אתה צריך להתחיל הכל מחדש אם דיברת בטעות אתה מתחיל מאותו רגע את השעתיים כן א דבר נוסף אשתך תלמד חצי שעה ספר שערי תשובה שרבנו יונה במשך שלושה חודשים כל יום הלוך ושוב עד שיגמרו שלושה חודשים ואני אברך אתכם מה שמותיכם חזקיהו יאיר בן אסתר חזקיהו יאיר בן אסתר ורחל בת ג'קלין ורחל בת זקלין ז'קלין השם יזכה אתכם לזרע חי וקיים רה אמן מי שיירצה בעזרת השם לתרום מניה לרכב שקנינו בחוץ הוא בן יומיים אצלנו אחרי שמונה שנים תוכלו לראות אותו עלה 200 אלף שקלים הרמנו אל אל אל שקל מניה שכל מי שזוכה במניה הוא שותף ב1000 דרשות שלי כאלה כל דרשה שקל מי שרוצה להיות שותף יכול למלא פה מניה בערה תשלומים 100 שק לחודש או במזומן ויזכה כמו שאמרתי כמדומני יש רק עוד 12 1 מניות בלבד ועליכם אתה רוצה הנה יש שמה תן לו שמה מי עוד רוצה גם אתן רוצות פשי אשריכם תראה מה זה בנות ישראל תנו להם בבקשה וזין כן מי עוד שלושה שלוש בנות הצביעו ברצינות שלוש כן ושמה ש אתה גם הצבעת מישהו שמה הצביע אתה הצבעת שם תרימו את היד מי שרוצה אתה גם רוצה אשריך גם אתם חצי חצי יפה מאוד יש לכם מה עזוב את העתים תן להם את התפסים בנתיים יש כן תן לו מיקרופון פה תן לו פה מיקרופון ער טוב כבוד הר תן להם פה שלוש בנות פה פה שלוש גם שמה בסוף עוזיאל שמה מי שבדרך גם פה הבחור הזה עוזיאל פה פה שורה שנייה ובסוף שמה מי שרוצה עוד יצביע כן כבוד הרב רציתי לדעת איך אפשר להתגבר על על מחשבות שיש לך באמצע התפילה שאת מחשבות של מה כל מיני דברים שאתה רואה ביום יום דברים שיושבים ך ורים אתה קורא אם תהיה עסוק בתורה תלמד תורה מספיק יהיה לך סוגיות בראש במקום זה אם תדע את הגנאי בהסתכלות והעונש יהיה לך הרבה יותר קל אם תעבוד על ספר שנקרא קדושת העיניים יש ספר ותלמד שמה קטעים אתה תוכל להתגונן הרבה יותר ממה שאתה היום ואם תחפוץ באמת באמת להתנקות מזה אתה תאכל בלי שום ספק אבל צריך באמת החלטה אמיצה מאוד מאוד מי ש א מדבר על ש תפילה ה 18 בעיקר שאתה מנסה לה מתפלל בכוונות פתאום ים לך דברים צ לי הרבה לסוע כל היום תלך עם האצבע על האותיות באצבע ברוך אתה השם ככה עם האצבע אתה רואה ששתית אתה עוצר מתמקד עוד פעם וכל מה שאתה עושה זה להסתכל במילה ולהבין את הפירוש שלה זה הכל אם תפסת בעצימת עיניים אבל זה עדיין מה לא אל תתפלל בעצימת עיניים עד שתתרגל מה שאני אמרתי בעזרת השם אבל אתה צריך קודם כל להסתכל אותיות מחכימות ולהבין את פירוש המילות זה הכל ככה תעבור את רוב התפילה לפחות מבלי לברוח חצי דה אפשר לקבל ברכה בשמחה רבה רוטם בן יפה רוטם בן יפה השם יזכה אותך לכל טובה וברכה ולהישמר ממחשבות אבל אמן כן מי עוד רוצה לזכות במניה יש עוד שבע מניות שבע יש עוד מישהו הנה פה תכף תכף עוד מישהו רוצה לזכות עוד שבע מניות אולי נגמור בעפולה את הרכב סוף סוף יש עוד מי שרוצה לזכות כן רגע אז קודם כל אני אברך את אלה שתורמים שהשם ימלא את כל מי שלות ליבם לטובה שיצליחו בעצה נכונה ונבונה בכל ענייני ד עלמה ועלמה הבא ויזכו לסיעתא דשמיא במעשה ידיהם כן שתי שאלות אחרונות הבחורה והבחור כן איפה הוא זה שהצביע כן נו קדימה תן תן להם אין בטריה שומע כן יש לי חבר שהוא מתבייש לשאול קצת הוא אמור להתגייס החודש הזה לצבא הוא שואל אם זה מה עדיף לעשות הוא לא בטוח מה מה לעשות יש לו רב שהוא שואל אותו תמיד יש אלי כן שישאל אותו תהיה בריא תן לגברת פה לא שומעים את המיקרופון אפשר שיישמעו את המיקרופון פ שלה כן תדברי בבקשה א א מקודם היא דיברה על זה שאנחנו רוצות לחזור בתשובה עכשיו היא לא היא לא ממשיכה כאילו היא רצה גם להגיד שהיינו בזה ופשוט ברח לנו אני משר אני שמעתי את זה אוקיי אז אני מש אשית א כל הזמן עיתי לחזור בתשובה וזה כ ש ברח לי אני לא יודעת כאילו אי בפרט בגלל החברות שלך שהם עדיין לא חוזרות איתך אז זה יותר קשה גם אם לדוגמה שתיהן יסכימו ביחד איתך אז יהיה לך יותר קל נכון אני לא גר איתן זה לא משנה אבל עצם הידיעה שאת יודעת שאת לא לבד זה יותר קל לא תקשיב אני לא לא אכפת לי לבד כ לא אכפת לי ביחד אני רוצה כאילו לא אכפת לי לחזור בתשובה לבד באמת שלא אכפת לי אני רוצה אבל בפנים אני לא מצליחה אין לי כאילו אני לא מצליחה ללכת בדרך נכונה פעם הייתי אמרתי על עצמי זו עכשיו אני לקחת כאילו חצאי מי מונע בעדך אני לא אני לא יודעת זה פשוט בורח כאילו הצומי הצומי הצליחה צומי צומי אני לא צריכה תאמין לי שיש ל א את לא צריכה מי את צריכה ש אני לא יודעת פשוט פתאום קשה לי מדי אני מכיש מה קשה סמת שמלה או חצאית מה קשה עכשיו אני לא יודעת קשה לי להחזר לא הבתי את לא יכולה לצאת עם זה מהבית אני יכולה א אני מתגאה בזה אני לא מתב אז מה הבעייה אחרי זה מה קרה קשה לי לשמור את זה מה מה מה מה קשה סלקי מהבית כל בגד אחר שהוא לא ראוי ואז מה יהיה קשה אין משהו אחר אין לי משהו אחר זה נראה לך קל כי אתה דתי אני פשוט אני לא דתי אני חילוני לשעבר אז גם אני אגיד לי שאני ידעתי אני כלני לשעבר אבל בכו מ אמית לך אני לא יודעת מה לעשות עם זה אני קשה לי שאלתי אותך שאלה אדם שלא רוצה לעשן ואין לו סיגריות בבית מה יעשן וילון המצאת דשם מה בדיוק אז אני שואל מה הבעייה תחליטי שאת רוצה כן תורידי גם את זה שיש לך באף נוצץ כן שזה כל זה צומי צומי זה לא צומי כן למה צריך פה ב הרב גם לשרה עמנו נראה ליתו יעקב שהב לה גמלים הוא הביא לה גם נזם נכון אז מותר אבל זה היה מנהג אז המקובל היום זה לא מקובל רק אצל הג ים תקשיב הרב אנחנו נמצאות במסגרת באלוהים אני הכי מנית בעולם ואני לא מתבישת זה אבל אנחנו נמצאים במסגרת של שמאלניות ובנות שיוצאות עם ערבים ובאמת אני ח לך אני עושה שמה קידוש ואני מברכת ובאמת אני כלו אבל באמת קשה לי קשה לנו כאילו עם החצאית לא הבנתי מה קשה בזה קשה אל תגידו מילה קשה ותחזרו עליה בלי סוף קיפה זה קל אם הייתי בן לא אכפת לעשות קיפה זה גם קשה יש כאלה חילונים שאומרים קיפה זה קשה קשה קשה קשה קיפה זה לא קשה שום דבר לא קשה מה קשה קיפה זה על הראש סמלה זה על המותניים זה יותר קל טוב משהו על הראש יותר מהמותניים תקשיב הרב זה גם החברה שאנחנו נמצאים איתה מאוד מאוד קשה אנחנו נמצאות בחברה יש לנו גם ערבייה בבית ויש לנו מאוד גם מאוד שמאלניות שמה וזה קשה מאוד קשה אנ לא מתביישת שהיא ערביה למה תתביישי שאת יהודיה זה פשוט אז תלכי כמו שצריך ללכת לא מתביישת קשה פשוט כולם שמה לשות כאילו חילוניות וזה קשה לנו להיות גם בדיוק אחר למה רוב הנשים רוצות להיות דווקא שונות ומשונות מאחרות כי בזה הם יבלטו יותר אז תבליטי בכשרות שלך ולא בדרך האחרת תקשיב אנחנו וו ולחתום את כל זה בלבוש שמייצג גם שבת אנחנו לא יכולות לשמור הם רואות טלויזייה איפה נהייה כל היום בחדר למע נקרע ספרים מה לא טוב לקרוא ספרים לא זה משעמם 100 אז יותר טוב משעמם מאש לחלל שבת ואז לקבל גיהנום בסוף לא לא אבל אני אומרת לך אני שומרת שבת משתדל נו באמת שכאילו זה מקום שבאמת שנשבעת לך אני רפ השמים בנות יאללה הם בכלל סליחה סליחה לא נשבעת יותר א כאילו אניביה להם דברים מהגמרא שהשם מביא לנו מצוות וש איך השם הביא לנו מצוות שכל מצווה זה גם קשור לבריאות וזה אבל באמת קשה להיות בסביבה כזאת ואנחנו כן רוצות לחזור אבל זה קשה יש עוד ברירה שתעזבו את המקום תעברו למקום לא שמאלני זה צו יש לנו צו אי אפשר לעזוב שם אז 100% אז קדשו שם שמיים ברבים ותחליטו שאתם הולכות בדרך האמת אני מודה לכם אבל כן יש לך אולי עצה הכוונה כן משהו שנו החלטה עכשיו שלושתכם תופסות כמו במכבי את הידיים ביחד ואומרות אנחנו עכשיו נקדש שם שמיים מול השמאלנים ערב טוב לכולם תברכו משמיים ותזכו להתעלות במצוות השם תמיד אמן מי שרוצה ציציות ומי שרוצה כיסוי ראש אפשר לקבל פה הל הגול אותי המלאך הגול אותי מכל רמ ג ה גועל אותי המלאח הגועל אותי מכל רע הוא יברר את הנערים ויקרב בהם שני הוא יברר את הנפ רים וקרב ההם ויקרב ההם יקרב ההם שני בשם בשם אבותי ישעל גולרו יגרו ק e