הוד השרון - הוד השרון
תאריך פרסום: 04.02.2014
ש. ידוע שהקב"ה לא חפץ במת הרשע וכן בתשובתו, ומצד אחד גם הבעש"ט אומר שהלואי שהוא היה אוהב את הרשע הכי גדול כמו שהקב"ה אוהב, כאילו שהוא היה אוהב את הרשע הכי גדול כמו שהבעש"ט אוהב
הרב: הפוך, כמו הבעש"ט היה רוצה לאהוב את הרשע הגדול כפי שה' אוהב אותו, כן.
ש. אז רציתי לשאול איך מתקשר לקטע שיש כאילו רשעים שהקב"ה נותן להם את כל שכרם בעולם הזה, אז איך כאילו זה מתקשר כל מה שאמרתי.
הרב: היות והרשע בעצמו אינו רוצה לקבל שכר בעולם הבא והוא לא מאמין בשכר בעולם הבא והוא לא רוצה להמתין לעולם הבא וצריכים לשלם לו שכר על מעט זכויות שהוא צבר אז מקום השכר שיינתן לו זה במקום הזה שהוא מכיר בו בטובה הזאת של השכר.
ש. הקב"ה עדיין אוהב אותו והוא רוצה שיהיה לו
הרב: אז מה יתן לו, במקום שהוא לא אוהב?
ש. אוקי .
הרב: תהיה בריא.
ש. תודה.
הרב: שאלה נוספת.
ש. שלום כבוד הרב, אני תומר עודד, חילוני גמור, רוצה לדעת קודם כל אם בבחירות הבאות הכח להשפיע עדיין, אם אתה תלך לבחירות?
הרב: קודם כל אתה טעון שאתה חילוני גמור, גמור אתה יודע מה זה גמור?
ש. סליחה, כאילו אני חילוני כאילו, כאילו חילוני
הרב: כאילו, עכשיו מה חשוב לך אם אני אלך
ש. חשוב לי מאד מאד מאד שאתה תלך לבחירות
הרב: אבל מה תעשה עם הזיופים של ש"ס, מה תעשה עם הרמאות שלהם, מה תעשה עם הנידויים והחרמות, מה תעשה עם הקללות, הרי אנשים פוחדים בסופו של יום אתה מבין מאלה שלא צריך לפחד מהם
ש. מי שמאמין לא מפחד, קודם כל
הרב: אבל אתה רואה מה קרה לו, הוא טען שהוא מאמין והוא לא מפחד ובסוף הוא מפחד מכולם, אפילו מהמכס
ש. מי זה?
הרב: ציון גולן.
ש. בסדר, טוב אני דבר כזה רוצה, אני קודם כל מאמין במצע שלך, מאמין בך ואני חושב שאתה חייב ללכת לבחירות הבאות ואני מוכן להיות החייל שלך ולהאיר לכל החילונים את המצע שלך, ויש לי כח, יש לי כח בדיבור ואני מוכן לעשות את זה להאיר את המצע שלך כי יש לך מצע גדול.
הרב: קודם כל תהיה בריא
ש. ואל תוותר, עזוב מה שקרה זה הכל מה', אני חייב לראות אותך צריך כזה צדיק במדינה, העם צריך מנהיג כזה .
הרב: אתה יודע זה הבעיה, שלפני הבחירות כולם מחאו לי כפיים ככה ובסוף נשארתי לבד.
ש. כי הם פחדו, כי הם פחדו, דברים השתנו, אני חושב שדברים השתנו
הרב: זה תמיד השתנו אבל השאלה לאן
ש. לא, דברים השתנו לטובה. אני חושב שאם אתה תלך לבחירות פעם הבאה, חבל לך על הזמן אתה תקבל את כל המנדטים שלא קיבלת
הרב: אבל בוא תקשיב אני אגיד לך משהו, קודם כל אני שמח שחלק נכבד מהמצע שאני הצעתי נתקיים ע"י אחרים,
ש. מצע גדול
הרב: ואפילו לא האמנתי שקרי יציע שיהדות המזרח תקבל פיצויים על מה שהצעתי, זה אף אחד לא העלה בדעתו, אנחנו היחידים שהצענו את זה בבחירות האחרונות במצע, שיפוצו כמו יהדות אירופה בשואה, הרי היו גם יהודים במקומות בצפון אפריקה שהגרמנים גם הגיעו להם הם גם ניצולי שואה, אבל בגלל שהם ספרדים אז הם לא ניצולי שואה?! וגם אלה שעקרו את בתיהם והשאירו את רכושם שם, לא מגיע להם את הכסף בחזרה? גם זה אמרתי. קרי בא והציע. שמחתי שהמפלגות של השמאל העלו לאנשי השואה את מה שהם מקבלים, אבל אני הצעתי לתת להם עד יומם האחרון, עד יומם האחרון לתת להם אפשרות לחיות בכבוד בלי זקיקות כלל וכלל לאף בן אדם, ולא עוד, אלא שלא יצטרכו להסתובב אצל הפקידות המסואבת אלא שהפקידים יבואו אליהם הביתה לעשות את צרכיהם ולא הפוך, אותו דבר גם הנכים לא יצטרכו להטלטל עם עגלות במקומות שאפילו אין אפשרות להגיע, אלא פקידי הממשל יגיעו אליהם לפי מגבלותם, ועוד שיתנו להם אחוז מסויים שתמיד יהיה להם עבודה ולא יישארו כאובים סחופים ודוויים בתוך בתיהם רק צופים בעם דרך הטמבלויזיה, אלא יוכלו להסתובב גם באופן עצמאי ומכובד, ועוד ועוד ועוד, לא את הכל התחילו לקיים, אבל כבר בזמנו העלו את המהירות ל-130 כשאני אמרתי 140 ועוד כמה דברים. רק לחם בשקל יש לי צער, עוד אף אחד לא העיז לתת. אבל תראה, צריך שיהיה הבדל מעמדות, אצל הקב"ה לא ניכר שוע לפני דל, אבל פה צריך שיהיה ניכר.
קראתי כתבה שמי שלא יתן, מי שלא יתן שיקבלו יהודי המזרח פיצויים זה האליטה השמאלנית האשכנזית, כי הם רוצים שיהיה הבדלי מעמדות, כך קראתי מאמר של אדם שמבין בתחום הזה השבוע. אין לי את זה לפני אבל אפשר למצוא את זה באינטרנט, מדהים מה שהוא אומר שמה, שמאז קום המדינה דאגו שהאליטה האשכנזית תשלוט והספרדים ישארו למטה ושיהיה ניכר ההבדל ולא יעזור. ואם יצטרכו שלום או פיצויים מיהדות המזרח, השמאל יוותר אפילו על השלום, אתה שומע?
ש. אני חושב קודם כל שרואים בטלויזיה שמדברים על גזענות, תמיד יש תכניתת שעולה ומדברים על גזענות, תמיד בא איזה אחד בטלויזיה על גזענות, עצם זה שמדברים על גזענות הם עושים את זה בכוונה, כי ככה הם רק מאירים את הגזענות, כי יש לך ילד בן 14 שגדל עם אשכנזים ומזרחיים שלא חשב על גזענות אפילו, לא חשב על זה בחיים הרגיש שווה, ופתאום הוא רואה בטלויזיה שאומרים שהוא לא בסדר ויש מעליו מפה מתחילה וממשיכה הגזענות והם עושים את זה כל פעם כדי שכל פעם תעלה הגזענות.
הרב: הנה קח לך דוגמא, הסודנים, השמאל אומר שצריך להכיר בהם כפליטים אבל כשהם באו לצפון תל אביב אמרו לא רוצים אותם, בטח הם צריכים אותם, בדרום תל אביב, אבל לא אצלם בצפון תל אביב, אתה מבין איך זה עובד? בזמנו ארגן בן ארי כמדומני, כמה אתיופים שיבואו לשחות בבריכה בצפון תל אביב, והיה שמה אנדרלמוסיה, אתה מבין? אז ז"א דיבורים לחוד מעשים לחוד. בישראל תדע לך הכל שווים, רק יש שוים יותר ושוים פחות.
כן, אז עוד חזון למועד.
ש. דקה, אתה עדיין תלך לבחירות?
הרב: אתה יכול להתחיל להיות חייל אבל נראה מה יהיה בהמשך.
ש. שיהיה בהצלחה ואני מאמין בך, ואני חושב שאתה חייב להיות
הרב: תאמין בתורה, תאמין בתורה
ש. כן, אני מאמין בתורה אבל יש אחד שיש לו את הכח להשפיע. ואני חושב שאתה חייב להיות בטלויזיה ואני לא יודע איך אתה כבר לא מזמן בטלויזיה, חייבים לראות אותך בטלויזיה
הרב: הם פנו אלי כמה פעמים, לא רציתי.
ש. אז למה אתה לא הולך לטלויזיה?
הרב: אני ניצלתי את האפשרות להגיע לטמבלויזיה משום שאף אחד לא היה יכול לענות במקומי, ניסיתי בהתחלה שיענו במקומי, זה היה גרוע, אמרתי אם אני מפקיר את השטח ונותנים אחרים שידברו במקומי או ידבר בשמו אוי ואבוי יהיה יותר גרוע, אז בלית ברירה הייתי נצרך לעלות ולדבר, זה הניב תוצאות, אני כבר לא נראה שחור כמו שציירו אותי, אבל לאחר מכן אין לי ענין להופיע בטלויזיה. מה שיש לי למכור אני מוכר כאן, ביוטיוב יש לי 130 אלף סרטונים, אין לאף אחד דבר כזה בעולם.
ש. שכן, אבל ביוטיוב יש לאנשים זכות בחירה, מי שרוצה אותך נכנס, זה הקהל שלך הרגיל, סבבה הוא יכנס, הוא יכנס
הרב: שלח, שלח אס אם אסים אימילים, שלח בווטסאפ, שלח.
ש. אבל אם אתה תכנס לטלויזיה תאמין לי שזה יהיה כח להשפיע, הרבה אנשים שחושבים, אתה יודע כמה אנשים שחושבים שאתה, הם רואים דמות, הם כבר רואים אותך לא משנה מה תגיד, תגיד תחזיר את כל מדינת ישראל הערבים הם רואים את הדמות, הם לא שומעים מה אתה מדבר, אם אתה תגיע לטלויזיה כמו שחן טל, אני לא יודע אם מישהו מכיר אותה, הגיעה לטלויזיה, אתה תגיע לטלוויזיה ותביא טוב למדינה, לא את הרע שיש היום במדינה, שהיום זה כסף וגאוה ומי שיותר שופוני הוא יותר מוכשר, ולהחזיר את הפשטות שהיא תהיה במדינה, שהפוזה להיות במדינה הזאת, הפוזה זה תהיה הפשטות ואחוה, שכולם יהודים ולהבין את זה, זה רק אתה יכול לעשות את זה, ואם תכנס לטלויזיה, גם אם לא רוצים וכן רוצים, אתה חייב להכנס לטלויזיה, כי כולם ביוטיוב, כל מי שרואה אותך ביוטיוב זה אנשים כאלה שיבואו להרצאות שלך, אתה לא מחדש להם שום דבר.
הרב: אתה יודע מה, בא נעשה עסק אני ואתה
ש. נו בא
הרב: אתה חוזר בתשובה
ש. אני בתשובה
הרב: לא, כמו שאני אומר, כמו שאני אומר
ש. אוקי
הרב: אתה חוזר בתשובה, אתה בא להתפלל איתי חוץ משבת, אם תרצה גם בשבת, חוץ משבת כל יום בנץ חודש ימים, ואני שוקל אם להכנס לטמבלויזיה.
ש. אוקי. אז אני אומר לך
הרב: לא, אם אתה חייל אז תתחיל עכשיו
ש. אז אני אומר לך שאני בתשובה מלאה
הרב: לא רוצה תשובה מלאה, אתה תלך עם כיפה וציצית מהיום ואתה תשמור שבת
ש. למה אני צריך לשים כיפה?
הרב: מה זה למה, אתה חייל שלי
ש. לא, אני חייל של המצע שלך
הרב: לא, אין דבר כזה אתה צריך להיות מזוהה
ש. אני במצע שלך מאמין למצע שלך, המצע שלך לא דיבר על דת, עכשיו תשמור שבת או לא תשמור שבת, האמנתי במצע שלך ומאמין במה שאתה משדר.
הרב: נכון, נכון.
ש. אז זה מה שאני רוצה
הרב: זה אני מסכים, אבל אתה תעשה מה שאני אומר כי אני הולך לעשות אולי את מה שאתה מבקש, אני לא מאמין כל כך במה שאתה מבקש, אתה לא מאמין כל כך במה שאני מבקש, נחליף באי אמונות ונסתדר.
ש. לא לא לא,
הרב: איך אני יכול לסמוך על החייל הראשון ככה?
ש. אני כולי אמונה.
הרב: תחליט, הנה אפילו החבר שלך מסכים בי
ש. אני לא בוגד כולי אמונה
הרב: אז קדימה, הנה בא אני אתן לך כיפה
ש. אבל אני לא מאמין בזה שאני צריך לשים כיפה
הרב: גם אני לא מאמין בטלויזיה.
ש. לא, אבל אתה לא מאמין שאתה צריך את הכח להשפיע, אז למה הלכת לפני שהלכת?
הרב: לא הבנת,
ש. מה השתנה באמונה לפני שנה
הרב: שום דבר לא השתנה, תקשיב, אם הציבור היה רוצה לראות אותי שם הייתי שם, הציבור החליט שאני לא צריך להיות שם תקשיב אז אני במקומי חזרתי למקום. אני ממשיך לפעול כמו שפעלתי קודם, מה שאני אוכל לעשות אני אעשה גם בלי שם
ש. הציבור לא מכיר אותך אבל.
הרב: לא צריך שיכירו, מי שרוצה יכיר ויזכה מי שלא רוצה יפסיד. אבל אני אסביר לך, אני עובד על מה שאמרתי אז, אני לא אצליח כמו שאילו הייתי שם, לא שם בפנים אבל שם במצע, אבל אנחנו במו"מ כרגע עם חברות ביטוח ואנחנו צריכים לקבל עכשיו החלטה סופית אם יוצאים עם פוליסה שתכסה, ניתוחים, סל תרופות מלא והשתלות מלא בסכום של סביבות שישים שקל למשפחה.
ש. כל הכבוד
הרב: אז בעזרת ה' יתברך משהו אני כבר עובד עליו.
ש. אוקי.
הרב: אולי דרך זה יכירו עוד יותר.
ש. כן, אני מקווה, אבל אתה יודע אם תכנס לטלויזיה יכירו יותר
הרב: בסדר גמור.
ש. וכל מה שאתה עושה במשך שנים אתה יכול לעשות בענין של שנה שיכירו אותך יותר, ואני שאני ראיתי אותך נכנס לפוליטיקה בחיים שלי ראיתי פעם ראשונה בחיים שלי גאולה, ראיתי גאולה, האמנתי בגאולה, הבאתי לאנשים שהצביעו, לא מכירים בכלל את אמנון יצחק, הכירו אמנון יצחק, ראיתי אש בעיניים, ואני מוכן להבעיר את האש הזאת
הרב: איך לא באת אלי?
ש. אני הייתי אצלך בבית, אתה אפילו לא זוכר. אבל לא באותה תקופה, זה בלי קשר
הרב: לא, בזמן הבחירות איך לא באת?
ש. איך אני מגיע אליך?
הרב: מה, באמת סיפור, אם החייל שלי לא יודע לאתר אותי זה בעיה.
ש. לא תקשיב, אז תקשיב, אז הייתי בטוח שאתה נכנס,
הרב: אז אמרת אין צורך, אני חייל מיותר, חייל מילואים
ש. אז אמרתי שאני מיותר, היום אני בטוח שאם אני נכנס ואני מדבר וסוחף סביבי אנשים, יש לי כח להשפיע, ולא רק לי.
הרב: כמה אתה יכול?
ש. אני יכול לשגע את כל המדינה
הרב: כמה?
ש. את כל המדינה
הרב: אתה לבד? אז לא צריך אותי.
ש. לא, אני והוא,
הרב: נראה שהוא ישכנע אותך לשים כיפה
ש. לא, קודם כל תשכנע אותו לשים כיפה
הרב: לא, אתה תשכנע אותו והוא אותך
ש. אי אפשר לשכנע אותו, זה כמו שאי אפשר לשכנע אותי
הרב: טוב, תשקול את ההצעה שלי ואני את שלך.
ש. טוב, אני אשקול את ההצעה הזאת.
הרב: בסדר גמור, כן, שאלה נוספת.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני בשנים האחרונות שלי מאד מבולבל, כיום אני נשוי ברוך ה', עם ילד בדרך, מאד רוצה לחזור בתשובה, כל יום כל היום חושב על זה, קם בבוקר, מניח, לא מניח תפילין, שומר שבת, לא שומר שבת, קם ונופל, אחד המשפטים המבלבלים אותי בענין הזה של לחזור בתשובה זה ששמעתי פעם שהכל מה', הכל משמו יתברך, וכשאני קם בבוקר ואין לי כח להניח את התפילין או לשמור את השבת, אני נשען על המשפט הזה הכל מה', מה זה אומר הכל מה'?
הרב: זה אומר שאתה יודע חצי משפט
ש. אוקי, תסביר לי
הרב: הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים
ש. כן, זה שמעתי גם
הרב: אז הכל בידי שמים זה אם תהיה עשיר או תהיה עני, אם תהיה בריא או תהיה חולה, אם תהיה חכם או תהיה טיפש, אם תצליח או תפסיד, הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים, לקום בבוקר, ללכת להתפלל, לעשות מצוות, לבחור בטוב, לעשות את הרע, זה אתה מחליט.
ש. כן, אבל יש פה איזה ענין קטן שהוא סותר לדעתי, הוא סותר אחד את השני, שאם אני לא קם בבוקר להניח את התפילין זה גם משמים
הרב: לא, זה בגלל שאתה עצלן.
ש. בדוק.
הרב: בדוק, יש פסוק מפורש שסותר את זה, "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא", כתוב שכל עם ישראל הם כמו אריות שהם קמים בבוקר. אתה מבין? הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא, קמים וחוטפים מצוות אומר רש"י, קריאת שמע ותפילה והכל, זה שאתה לא קם אתה עצלן, אין לך בשביל מה, אם היו אומרים לך חמשת אלפים בבוקר אתה ארבע מוכן, אבל אם אומרים לך תפילה אתה אומר אה, הכל בידי שמים. לילה טוב.
ש. זה נכון, זה נכון, זה היצר שמשחק בי. תודה כבוד הרב.
הרב: תהיה בריא. שאלה נוספת שמה הבחורצ'יק באמצע.
ש. שלום כבוד הרב,
הרב: שלום
ש. יש לי בעיה, אמא שלי היא חולת סכיזופרניה קשה מאד ואני לא מצליח לכבד אותה, אני כל הזמן יורד עליה, מקלל אותה, ואני יצר הרע פשוט משתלט עלי ואני לא יודע מה לעשות
הרב: אתה לא רוצה למות, נכון?
ש. לא.
הרב: אתה רוצה לחיות הרבה?
ש. כן.
הרב: כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך, האריכות ימים שלך תלויה בכיבוד אב ואם, למה? כי ידוע שבסוף ימיהם של ההורים קשה מאד לטפל בהם ובפרט הילדים, גם בלי להיות חולים, להורים יש סבלנות לעשרה ילדים אבל לעשרה ילדים אין סבלנות להורה אחד, ואז הילד עושה שיקול, נמאס לי כבר לבזבז את החיים שלי בשביל ההורים שלי, כל הזמן צריך לטפל בהם ולסעד אותם וכו', אומר הקב"ה אל תדאג, מה שתפסיד פה בשנים אני אוסיף לך אותם, אבל אם לא תוסיף בשנים אני אמעיט לך אותם, אז לכן כדאי לך. דבר שני היא חולה, מה היא אשמה, ואם תהיה אתה חס ושלום חולה במחלה זו והיא תתיחס אליך בנך בצורה זו, מה תעשה כשתהיה חסר אונים?
ש. אבל פשוט אני לא מסוגל.
הרב: מסוגל או לא אתה תתאמן בזה, אם לא תצא מהבית בשעה שאתה רוצה לדבר שטויות, לקלל את ההורים חייבים מיתה, מקלל אביו ואמו מות יומת, מכה אביו ואמו מות יומת, מקלה אביו ואמו מות יומת, גם מי שמקל ראש בהם, זה עוון פלילי מאד. לכן זה הנסיון שלך, תצטרך להתמודד איתו, היא לא בחרה במחלה. אם היו שואלים אותה היא לא היתה רוצה, אבל מה לעשות שנופלים אנשים למשכב. מה יקרה אם חלילה תהיה חולה במחלה מסויימת ואשתך הצעירה תגיד שהיא לא התחתנה עם אדם חולה רק עם בריא ותזרוק אותך במיטה ותלך, איך תרגיש? נבגד, נכון?
ש. מאד
הרב: אז מי שגידל אותך והשקה אותך ולימד אותך וטרח לך ונשאה אותך תשעה חדשים בבטנה והכל עם כל הסכנות ואתה עוד מקלל אותה, מה היא אשמה? תעבוד על זה מותק, תעבוד על זה.
ש. ויש לי עוד שאלה, אני עכשיו חוזר בתשובה ואני לא יודע איזה רב ספרדי ללכת, כאילו ללכת בדרכו.
הרב: איפה אתה גר?
ש. בנס ציונה
הרב: בנס ציונה, תשאיר לי טלפון שלך ואני אתן לך שם וטלפון של רב שאני אבדוק שם.
ש. תודה
הרב: תהיה בריא, תקח ממנו טלפון בבקשה.
כן, פה שאלה הגברת כאן. תרימי את היד.
ש. אני באה מבית אשכנזי והרבנים האשכנזים מתירים פאות,
הרב: לא כולם
ש. אבל רבנים חשובים מתירים,
הרב: עוד חשובים יש שלא מתירים
ש. ואני רוצה להבין, אז למה זה בעיני הרב כל כך אסור.
הרב: תראי, לא התירו את הפאות האלה ולא הלכו בהם באירופה רק אחרי שהיתה התדרדרות והאמנציפציה גרמה לחופש וקדמה והתחילו לצאת לגימנסיות ואוניברסיטאות ורצו להתנאות ולהתערב בגויים, והיתה התדרדרות רוחנית, והתחילו לחקות אותם במלבושם וכו', אז כדי למנוע לגמרי אז התירו להשתמש בפאות צנועות, לא כאלה שאת רואה היום, הפאות של אז אם תראי סרטונים, יש ביוטיוב סרטונים של התקופה, זה היה כמו ליפה, פאות ליפה, וקצרות, עד הצוואר, לא מתנפנפות ולא פרה פירסט מיג'רס, אז זה אם כבר מותר. אבל כמובן כשחזרו לארץ ישראל ואלה שלא שינו או שיכלו להחזיר עטרה ליושנה עשו כן.
ש. אני ממש קשה לי להאמין שאני אצליח לעשות את זה, ללכת עם כיסוי ראש אמיתי.
הרב: היתה בחורה בשויץ שהיתה עגונה חמש שנים, בעלה לא רצה לתת לה גט רק תמורת מיליון דולר, וכמובן שהמשפחה לא יכלה לממן זאת, ואמרתי לאשה שהיתה הולכת בכיסוי ראש פאה, כמנהג בנות אשכנז, אמרתי לה אם היא רוצה להתיר את העגינות שתקשור קשר של מטפחת על ראשה, אז היא אמרה אבל אני הולכת עם כיסוי ראש, אמרתי לה לא, תלכי עם מטפחת, בקיצור אחרי משא ומתן של דקות, היא הבינה שאין ברירה והיא הסכימה. זאת האשה היחידה בשויץ שהלכה עם כיסוי ראש. תוך חודש היא קיבלה גט בעשרת אלפים דולר. היום הגיעה אשה אשכנזיה עם פאה שהבן שלה קטן, היא הביאה אותו, יש לו CP, מגבלה מוחית, אמרתי לה אם את מוכנה, תשאלי את בעלך, לשים כיסוי ראש, תקשרי את הכיסוי ראש על המח כדי שהמח של הבן שלך יתרפא, אם את רוצה תחזירי לי תשובה. היא אמרה שתשאל ותחזור. נשים עקרות נפקדו, מחלות הוסרו, אתמול הראיתי ואני אראה עוד פעם מקרה שקרה לפני שבוע ששלחה לי באס אם אס בת לאמא שהיא ערכה הרצאה לרפואת אמה, רק שניה, בקיצור היא אמרה ככה, תראו את זה מהרצאה מאתמול, היא אמרה לי שהיא עשתה הרצאה לאמה שהיא משותקת אחרי אירוע בחצי גוף והיא לא היתה מדברת שנה וחצי, עשתה הרצאה, ביקשתי ממנה שתקח כיסוי ראש לאמה ותשים לה, היא שמה לה ויום אחרי זה האמא ביקשה טלפון לצלצל לבת והיא דיברה איתה, בקיצור חזרה למצב שהיא מתקשרת, זאת האמא ששמו עליה כיסוי ראש, את רואה שהיא אפילו עוד לא יודעת להניח אותו עליה, אחרי יממה.
ש. זה נשמע לי אבל כמו סוג של הכרח, כאילו מה אני אצטרך לעבור איזה משהו
הרב: את לא חייבת שום דבר, אני נותן לך הצעה, אם תלכי עם כיסוי ראש קצר צנוע לדעת הפוסקים האשכנזים את תהיי בסדר. לגבי סגולת הכיסוי ראש המלא והעשוי כראוי, זה מעלה אחרת. אמנם יש פוסקים שאומרים שמטפחת זה פחות טוב, כיון שמוציאים שערות לפעמים, נשים לא משגיחות, אבל ליהדות ספרד ותימן אין היתר ללכת עם פאה, ביהדות אשכנז - כמו שהסברתי.
ש. הרב יכול לברך אותי שאני אזכה ללכת עם כיסוי ראש כמו שצריך?
הרב: ה' יתן לך כח לכת בצניעות גמור לעשות נחת רוח לאבינו שבשמים והקב"ה ישלם לך שכרם מושלם.
ש. אמן.
ש. ואם כבר אני מבקשת זיווג
הרב: שם
ש. חנה בת דבורה
הרב: תזכי לזיווג הגון הראוי לך מהרה עם בחור שלא יסכים לפאה.
כן, תן לגברת פה.
ש. קצת קשה לי לדבר אבל אתה נמצא אצלנו בסלון כל ערב, אני התחתנתי לפני 11 חודש עם אדם רווק, יש לי מהנישואין הראשונים שלי שתי בנות וילדה יתומה שאני הכנסתי אותה לקידושין וחודש אחרי זה אני בעצם הכרתי את בעלי והתחתנתי, לפני 22 שנה כשהייתי בת עשרים שמתי כיסוי ראש, היום אני שמה בחגים ובשבתות מלא, אני מבקשת ממך שתברך אותי כי בעלי רווק, אני בת 42 וחצי והוא בן 53
הרב: מה זה רווק, אתם נשואים אמרת
ש. כן, הוא היה רווק
הרב: אז הפסיק להיות רווק
ש. נכון. נכון. שתברך אותנו לבן זכר.
הרב: עם כיסוי ראש אבל
ש. אני ידעתי היום שאם אני אגיע לכאן זה מה שתגיד לי
הרב: נו, אין מה לעשות, את יודעת כבר מהסלון, לא? איפה המטפחות
ש. אני לוקחת על עצמי חגים ושבתות.
הרב: איפה המטפחות? אני אוריד לך את הכיפה, איפה המטפחות? מה זה הדבר הזה? מי מביא לנו, רוזנברג יש לך מטפחות? טוב, את תשימי כיסוי ראש, הם לא הביאו היום אבל תקחי על עצמך כיסוי ראש ואני אברך אתכם, בסדר?
ש. קצת קשה לי הרב להתחייב, אני אומרת כיסוי מלא בחגים ושבתות
הרב: נו מה לעשות, מה לעשות, מה לעשות, מה לעשות.
ש. בלי נדר
הרב: הנה, יש כיסוי, הנה כיסוי, ווי ווי ווי יפה. קדימה, קדימה, קדימה. תן מוזיקה, תן. כן, זה מטפחת חדשה. זה מטפחת חדשה הרבנית, כן. קדימה הנה זכית מטפחת חדשה, שהחיינו.
ש. ברוך אתה ה' ... שתזכנו מהיום לשים את הכיסוי ולא להוריד אותו.
הרב: אמן, אבל זה לא הברכה.
ש. שהחיינו
הרב: מהתחלה, ברוך אתה
ש. ברוך.... שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
הרב: אמן. את רואה את עצמך או לא, זה מתאים לך
ש. אני ככה בשבתות ובחגים
הרב: בסדר גמור, עכשיו מה שמך ושם האמא?
ש. אורלי בת ברוריה
הרב: ובעלך?
ש .יגאל בן קמילה
הרב: תזכו לזרע חי וקיים מהרה השנה.
ש. ובעזרת ה' אתה תהיה המוהל שלנו
הרב: לא המוהל, הסנדק
הרב: כן, לחתוך אני משאיר למישהו אחר
חש. אני מקווה שתבוא.
הרב: אם נרצה ה' ונהיה בריאים, והחייל שלנו יעשה משהו.
תן לו ליהודי שם.
ש. פורסם לפני איזה שלש ארבע שנים אולי, איזה מכתב שהיתה אשה בירושלים שהיה לה חנות לפאות נכריות, והרבה רבנים דיברו איתה ולא עזר, והגיע הזמן שהיא נפטרה, וקברו אותה, והיה שם מלא אנשים, כל המכירים, קהל גדול הלך אחריה, כששמו את האבנים על הקבר, הכניסו אותה לקבר, שמו את האבנים, האבנים מהודקות אחת לשני, פתאום הופיע עשרים נחשים ענקיים ודחקו את עצמם פנימה, הנחשים האלה מרוב הכח העור שלהם התקלף ונכנסו לתוך הקבר בשביל לעשות לה צער גדול, יש לי אותו בבית את המכתב הזה, אני יכול להראות למי שרוצה.
הרב: תהיה בריא.
ש. תודה רבה.
הרב: כן, הלאה. תן לו לבחור באמצע פה.
ש. שלום כבוד הרב, אני רוצה, אני מתחיל לחזור בתשובה
הרב: ברוך ה' ברוך ה'
ש. תודה רבה, והמשפחה שלי היא חילונית ממש, ונגיד שאני אהיה שומר שבת אז אני בא הביתה וכל האורות דולקים והאוכל שאמא שלי מכינה לי מהתנור, ואני לא יודע מה
הרב: מה עליך לעשות, אם האורות דולקים מלפני שבת, אין בעיה.
ש. לא, גם בשבת, כאילו היא מדליקה בשבת והטלויזיה
הרב: אז אתה לא תהיה שם. אם הם מכינים אוכל בשבת אתה תאכל מאכלים קרים, כגון גבינות, לחם, ממרחים דברים כאלה.
ש. אוקי, ואיך אני
הרב: אם אתה רוצה לעשות שבת אצלנו אני מוכן להזמין אותך.
ש. תודה כבוד הרב
הרב: תן לו את הטלפון ותעמוד בקשר. כן.
ש. קודם כל ערב טוב כבוד הרב
הרב: רב טוב
ש. רציתי לדעת מה דעתך על הרב כהנא ודרכו.
הרב: אני נוגד את נושא האלימות, כל דבר שרוצים להשיג בכח אני נגד. הקב"ה נתן לנו מח וזה הרבה מאד, ועם זה אפשר להשיג את הכל. מותר לנו במקרים של הבא להרגך השכם להרגו, אבל לא במקרים אחרים, לא ליזום ולא לעשות פרובוקציות ולא שום דבר, לא להתגרות באומות ולא כלום, להתגונן בפניהם ואפילו טרם יפגעו מצויין, אבל לא שום דרך אחרת הקרובה לזה.
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא.
כן, שמה הבן אדם רוצה לשאול.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. לא יודע אם אתה מזהה אותי, מקנדה.
הרב: נדמה לי כן
ש. כמה שאלות
הרב: בבקשה.
ש. שאלה ראשונה שתמיד יש לי דלימה איתה זה ענין של צדקה, אומרים שנשלח לפניך בן אדם לבקש צדקה צריך לתת לו, מה קורה אם הוא נשלח באמצע התפילה?
הרב: לא מפסיקים תפילה בשביל צדקה.
ש. משום קטע מהתפילה?
הרב: אם זה בזמירות ועבר לידך והושיט את היד ואתה רואה באמת שזה לא יטריד אותך מאד, אפשר לשלוף משהו.
ש. שאלה הבאה קצת קשה. פנינו פעם לכבוד רב, אני לא יודע אם אתה זוכר דרך אימייל, ושאלנו הכנסת אורח שהוא עובד עבודה זרה, יהודי אבל, והרב אסר להכניסו לבית. נודע לנו לא מזמן שהאדם יש לו מחלת נפש, האם עדיין מותר או אסור להכניס אותו?
הרב: מי קבע שהוא חול ה פש
ש. הרופאים
הרב: ולאיזה מטרה להכניס אותו?
ש. לשבתות, חגים.
הרב: תראה, אם זה חסד לעשות עם חולה נפש ואתה לא מתכוון שהוא עובד עבודה זרה ממש
ש. ממש
הרב: מה זה ממש? הוא הולך עם פסלים?
ש. עם כל מיני ארגונים שאנ י לא רוצה להזכיר את השמו.
הרב: איזה ארגונים?
ש. של נוצרים
הרב: אם הוא מסתובב איתם יש להם מספיק חסדים שיטפלו בו.
ש. אבל לקרב אותו
הרב: לא תוכל כי הוא חולה נפש.
ש. אז לא להכניס אותו לבית
הרב: נכון.
ש. תודה.
הרב: תהיה בריא.
שאלה נוספת, כן הגברת פה בבקשה. תרימי את היד.
ש. שלום כבוד הרב, אני בעלת תשובה וחזרתי בתשובה ההורים שלי דתיים, ולמדתי במוסדות חילונים אבל כשחזרתי בתשובה תמיד יש לי ערעור באמונה כבוד הרב
הרב: למה מתערערת האמונה?
ש. כי ברוך ה', בדרך הזאת היא מאד טובה לי, אבל לפעמים יש לי הרהור באמונה כי יש לי כל מיני שאלות לה'.
הרב: לא שאלות, אני אגיד לך מה יש לך, את רואה אילו הייתי במצב שונה עכשיו ניכלתי לעשו כך וכך, ואני מוגבלת עכשיו בגלל שאני כבר דתיה,
ש. אבל אני אוהבת את הדרך הזאת, הדרך הזאת עושה לי שלווה
הרב: אבל את רוצה גם לטעום ממשהו אחר קצת לפעמים
ש. הדרך ההיא שהייתי בה לא היתה לי דרך טובה
הרב: אבל את רוצה לפעמים לטעום משהו אחר?
ש. לא. אין לי תאוה למשהו אחר
הרב: כלום
ש. כלום
הרב: אז מאיפה בא הערעור?
ש. הערעור בא בגלל שעוד לא הגיע הזיווג שלי, בגלל זה.
הרב: זה נקרא ערעור?
ש. כן, ממש ממש
הרב: הבנתי, ואם היית חילונית אז מה היית אומרת אז, במי היית מערערת בחילוניות?
ש. לא, ברור שלא
הרב: אז למה את מתנפלת על הקב"ה? עכשיו את גרושה, אלמנה מה?
ש. לא, אני גרושה כבוד הרב.
הרב: גרושה, כמה זמן?
ש. עשר שנים
הרב: עשר שנ ים, באיזה גיל התחתנת?
ש. 24
הרב: וכמה זמן את בשידוכים?
ש. הרבה
הרב: הרבה, ולמה את לא מצליחה, הם לא מתאימים או לא רציניים או מה?
ש. הכל מה' ואני מאמינה שה'
הרב: מה פתאום, התערערת הרי באמונה, עכשיו את אומרת הכל מה'? אז אני שואל שאלה, למה את הפסקת את השידוכים או הם הפסיקו?
ש. כשאמרתי שזה יגיע כאילו הזמן, אם לזה לא הזמן
הרב: לא הבנתי איזה זמן, הוא הגיע כבר הבן אדם, אז למה החלטת שזה לא הזמן? אם יצאת לשידוך אז הגיע הזמן. מתוך מאה שהיית נגיד, אף אחד לא התאים?
ש. יש קצת משקעים מהעבר
הרב: אז זה לא תלוי בערעור בעבר, את יוזמת את אמונה. אין טעם להלין ל הקב"ה, אדרבא, צריכה להתפטר מהמשקעים, מהחששות, להחליט שאת בשלה כבר להתחתן, עם כל הסיכויים שיש תמיד, ואז כשתחליטי הדברים ייראו אחרת. בינתיים לא בזבזו עלייך את הבעל הנכון, כי אם היו מביאים אותו ואת לא היית בשלה היית זורקת גם אותו, אז השאירו אותו לסוף עד שתחליטי להיות בשלה.
ש. תודה כבוד הרב.
הרב: בהצלחה גדולה.
שאלה אחרונה. תן פה לבחור רגע.
ש. ערב טוב כבוד הרב, שלום עליכם
הרב: גם לך
ש. שמעתי בהרצאות שלך שחביבים יסורים, יסורים ממרקים עוונותיו של האדם, אז מדוע חכמים תיקנו את ברכת רפאנו אם זה טוב לנו היסורים, למה צרך להתרפאות?
הרב: אנחנו צריכים לבקש מקב"ה רפואה כיון שהאדם שהוא בריא בגופו ונפשו יכול לעבוד את ה' יתברך במלוא שיאו ואונו, אבל במידה והקב"ה גזר בעוונותינו הרבים ובחטאינו, שאנחנו נקבל יסורים למירוק עוונותינו, אנחנו לא צריכים לבעוט בהם אלא לשמוח בהם כיון שהם הרפואה למצב שלנו והתעוררות כדי לעורר אותנו לשוב בתשובה.
ש. הבנתי, תודה כבוד הרב.
הרב: ברוך ה' מהר מאד.
ש. עוד שאלה כבוד הרב
הרב: עוד שאלה בבקשה.
ש. אם טוב לקב"ה היה כשהיה בית המקדש והריח ניחוח וכל מה שאנחנו קוראים, אז בדרך כלל אדם מתגעגע לדברים היפים שהיו לו, אז למה הקב"ה לא מתגעגע לבניית בית המקדש שנקריב קרבנות ושכבר יקים אותו כבר
הרב: הקב"ה לא חפץ בעולות וזבחים כשמוע בקול ה', הוא רוצה שנשמע לו, גם הריח ניחוח זה שנעשה נחת רוח לפני שנעשה רצוני, זה הנחת רוח, כי שריפת הבשר והעצמות זה ריח לא טוב, לכן זה לא ריח ניחוח אלא נחת רוח, והקב"ה שמח, אבל כשלא עושים רצונו אז מה הטעם, שיבואו וישרפו את הבקר וילכו הביתה? אז הקב"ה ממתין, ואנחנו משתדלים לעשות תשובה ולעשות אחרים ומקווים שבמהרה ייבנה בית המקדש במהרה בימינו אמן ונעשה נחת רוח.
תן לחייל רגע עוד פעם. עכשיו זה הסגן של החייל.
ש. עכשיו אני הסגן שלו, טוב אני קוראים לי גיא, כבוד הרב, ואנחנו למדנו היום בשיעור לך, אני בכל אופן למדתי, כתוב שאיש ירא שמים דבריו נשמעים,
הרב: נכון
ש. אז אני למדתי קודם כל שההורים שלך תהיה מנוחתם עדן, נתנו לך את השם שלך אמנון
הרב: נכון
ש. זה מה שלמדתי בשיעור של היום. למדתי את השם השני שהכלל נותנים לך, אני בכל אופן יכול להגיד, לראות ממבט עיני ומליבי שאתה צדיק ורבים חושבים כמותי
הרב: יהי רצון, כן.
ש. והדבר השלישי, השם השלישי שלמדנו פה, שאתה חושב, לא מעניין אותי מה חושבים פה כולם, אני יודע והחייל השני בטוחים מה אתה חושב בלבך, זה בשבילנו, ומה אתה חושב זה ענווה ואתה בא מהקטע הזה. עכשיו אני רוצה להגיד לך דבר אחד, אנחנו באנו מתל אביב, לא רצינו לחכות לעוד חודש, עוד חודש אתה רק בתל אביב, באנו לפה כי באמת צריך להיות טיפש וכסיל לא להבין את זה כמה טוב אתה רוצה להביא לעם הזה, והגיע הזמן שבאמת נתכנס ואנחנו רוצים לבוא להפגש איתך ולהביא מערך שונה ולבוא לעם בצורה כמו שצריך עם חכמה כמו שלך ועם שני כסילים שנמצאים פה להביא מערך שונה באמת כי צריך איש ירא שמים, צריך איש ירא שמים פה, צריך איש ירא שמים ואני אומר לך לא יודע מה ואני לא רוצה, ה' תאמין לי, שה' ישלם למי שהלך נגדך, וכבר שילם, ואני אומר לך את זה, ואין פה פחד, אין פה פחד, אנחנו לא באים חס ושלום כנגד האמונה, אנחנו באים עם האמונה. ואנחנו שני חילונים, הוא חילוני אמר גמור ואני חילוני חרדי, ואנחנו איתך.
הרב: ואני חרדי חילוני
ש. ואתה חרדי חילוני. והנה אני פה אומר לך הרב, אנחנו באמת רוצים לבוא ויהי רצון מלפני הקב"ה שיתן לך כח להמשיך, ויש לנו ולכל הקהל הקדוש הזה, אנחנו חילונים ואנחנו איתך ואנחנו נביא לך המון כח, ואני אומר לך יש לנו שנה שנתיים שלש, יש לנו את הקב"ה, יש אותך ויש פה את העם הקדוש הזה שנלך אחריך באש ובמים ואחרי ה' ואתה תראה שיהיה פה שינוי.
הרב: חזק חזק.
ש. זה הכל. ה' יברך אותך, תודה על הערב הנפלא הזה. תודה רבה.
הרב: מתי אתם באים? מתי אתם באים?
ש. מתי שאתה רוצה אנחנו באים
הרב: שש בבוקר.
ש. ווי
הרב: חיילים חביבי קמים שש בבוקר
ש. אין בעיה שש בבוקר אנחנו אצלו, שש בבוקר אנחנו אצלך, שש בבוקר אנחנו הולכים.
הרב: כן, עוד שאלה אחת לגברת. כן, תן לגברת שמה בפינה לסיום. הגברת לסיום.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני רק רוצה להודיע לכל הקהל פה מה שהחבר'ה האלה החמודים האלה אמרו שאתה רוצה רק טוב באמת לעם ישראל, וכל בקשה שמבקשים ממך, ברכה, אתה ממש נותן את זה מכל הלב, רק נבקש שתהיה גם מהם נתינה, אז אני שומעת את השיעורים שלך בבוקר ואחה"צ ובאתי להגיד לך תודה רבה על השיעורים, הכרת הטוב, ובאתי והתנדבתי לנקות את הבית מקדש מעט שזה מקום פשוט יפהפה, ולא הבנתי למה אני מרגישה כל כך טוב שם מפני ששם הרבה מתנדבים נתנו את הלב, נתנו את הלב בצורה של מסירות נפש שלא הוקם עוד בית, בית לה' רק מנדיבות ליבם של העובדים שמה, הבונים שמה, המתקינים שם, זה פשוט לא יאמן, אני מרגישה שייכות לשם בגלל שגם אני נותנת את הלב, כל כסא שאני מנגבת בו אבק אני מרגישה שאני אוספת פנינים. חשבתי שזה בשביל הכרת הטוב של הרב שאני שומעת את השיעורים שלו שממש עוזרים לי לתקן את המידות כמה שאפשר, מצאתי את עצמי חושבת ואומרת בעצם שוב הוא עושה לי את זה לטובתי לאסוף באמת יהלומים לחסד ולהרגיש שבעצם אני יכולה לתת גם ממני לכבוד בית המקדש מעט כבוד ה' יתברך. אז אני אומרת לך תודה רבה על הכרת הטוב, ואם בנות רוצות לזכות להרגיש קצת תחושה ולזכות בניסים ונפלאות, אני לא אספר את הניסים והנפלאות שקורים לי מאז, פשוט לא יאמן, הנה היום קרו לי ניסים פשוט על טבעי, זה לחיות אצל ה' ולהרגיש אותו ולדעת שהרב זה מטוב ליבו זה שהוא מבקש שתתנו לכם זה לא תתנו לכם, זה תתנו לעצמכם וזה באמת הכרת טוב וטובה גדולה מאד להגיד את הדברים האלה, כבוד הרב תודה רבה עוד פעם.
הרב: תודה תודה. ה' יברך את כל הקהל הקדוש בכל מילי דמיטב סיעתא דשמיא והתפקחות לעבודתו יתברך תמיד. נצלו את הנרתיק שלכם את השכל למלא אותו תורה בעזרת ה' יתברך אמן.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות