נתניה - נתניה
תאריך פרסום: 30.10.2013
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. שתלום לכבוד הרב, רציתי לשאול לגבי ענין של פרנסה ומזונות. ידוע שמזונותיו של אדם נקצבים לו בראש השנה לכל השנה, בעצם למה אנחנו משקיעים את זמננו בעבודה, הולכים ומתייגעים במשהו שקצוב מראש, או שבעצם אני יכול פשוט להוריד בכמות העבודה שאני עובד יום יום, ללמוד תורה ואני אקבל בכל מקרה את מה שאני צריך לקבל?
הרב: אתה צודק במאה אחוז ואני מבין שיש לך בעיה בבית.
ש. לא, ברוך ה' לא
הרב: אז למה אתה לא עושה?
ש. מה אני לא עושה?
הרב: את מה שאמרת
ש. אני משתדל, אני כבר שנה וחצי אפשר להגיד חוזר בתשובה, אני לא מקיים את כל המצוות, את התשובה אני יודע, אבל אני רוצה לשמוע ממך איך זה קורה, איך זה שאני בחדשים שאני כמעט ולא עובד, ואני מודה, ובחדשים שאני עובד כפול, אני בסופו של דבר מקבל את אותו דבר.
הרב: וגם אם לא תקבל אותו דבר, בסוף השנה ינוקו לך עד אז הוצאות כאלה ואחרות שלא תוכל להשתמש, כי לא מה שמכניסים לכיס זה מה שמשתמשים.
ש. אוקי
הרב: מכל מקום, אתה צודק במאה אחוז, כל העבודה זה ענין של קללה שנתקלל אדם הראשון אחרי שחטא "בזעת אפך תאכל לחם", אבל אדם שיש לו בטחון בה' מלא יכול לא לעבוד לגמרי לגמרי לגמרי וכל מזונותיו וצרכיו יגיעו עד אליו. זכה - מלאכתו נעשית ע"י אחרים, אבל הוא צריך להיות במידת הבטחון המלא והשלם, כמו שה' אומר "השלך על ה' יהבך והוא יכלכלך", אם אתה משליך עליו את כל בטחונך הוא יכלכל אותך בטוח. אבל לא כולם יש להם דרגת הבטחון, יש להם הבנה בדרגת הבטחון אבל אין להם בטחון, כי אם כמה ימים הם יעבדו ולא יהיה להם מה לאכול אז כבר הם יתחילו להסתפק, פה זה הנקודה, כמה אדם יכול למתוח את נקודת הבטחון לפי הרמה האישית שלו. ברמה המקסימלית זה כמו שאמרתי, אפשר לא לעבוד לעולם. אבל ברמה האישית - זה תלוי כמה דרגת הבטחון, כמה הוא למד שער הבטחון של רבינו בחיי, כמה הוא הפנים וכמה הוא מסוגל לעמוד בנסיון. ברור שבכל מצב, בין אם הוא עומד בנסיון בין אם הוא לא עומד, בין אם הוא עובד בין אם הוא לא עובד, בין אם הוא שוכב בבית חולים וצריך להוציא הרבה כסף על תרופות ובין אם הוא בריא, תמיד יהי הלו אותו סכום שהוא צריך לקבל והוא יחיה, כי מי שנותן חיים נותן מזון, כי בשביל לחיות צריך מזון. אז אם קצבו לאדם שבעים שנה לחיות ברור שהוא לא יכול בלי לאכול שבעים שנה, אז הוא חייב לאכול במשך השבעים שנה, ואם נקצב לו שהוא יחיה שבעים שנה אז הוא יחיה, גם אם הוא לא יעבוד, החיים לא תלויים בעבודה.
ש. גם אם אני לא שומר את כל המצוות
הרב: גם אם אתה לא שומר, גם אם אתה לא שומר אבל בוטח בה' באמת, הבוטח בה' חסד יסובבנו.
ש. ולמה אתה מתכוון שאתה אומר בוטח בה', ברור שאני אם אני עושה איזשהי השתדלות אז אני מה, אני פחות בוטח בה' אז זה לא נכון
הרב: נכון אתה פחות בוטח בה', ולא עוד, אלא גם כשאתה עושה השתדלות אתה אומר לעצמך שאתה מקיים גזירה של השתדלות שאתה רוצה להתפטר ממנה ואתה יודע שהיא לא מביאה כלום, אבל מחמת הגזרה ומחמת שיש לך חוסר בבטחון עדיין, לכן הגזרה הזאת חלה עליך. אתה גזרת על עצמך אותה, לא מישהו אחר, כי אתה החלטת ללכת לעבוד.
ש. אוקי, והכל הברכות לפרנסה שאנחנו מבקשים ברכה לפרנסה, אז כמו שאני בעצם שואל, אם הכל קצוב והוא נותן את לחמם בעיתו ובזמן שלו וזה מגיע כמו שצריך בזמן שלו, בשביל מה אני צריך ברכה לפרנסה אם בכל מקרה זה קצוב לי מראש
הרב: לפעמים יש עכבות,
ש. מה זה העכבות האלה? מה עוצר את הפרנסה?
הרב: העכבות האלה יכולות להיות כל מיני סיבות, לדוגמא שאדם הוא עשה דברים שבגינם הוא צריך להפסיד כסף, ואז ממילא יכול להגיע אליו הכסף אבל לא ישתמש בו, לא יהנה ממנו. אם נותנים לו ברכה אז אפשר לעקוף את הגזרה, אם רק לעקוף או לבטל זה תלוי, אבל בסך הכללי המטרה של הברכה היא להועיל במקום שאפשר שתהיה עכבה. לדוגמא, הקב"ה קוצב גשמים לשנה הקרובה כמו שהוא קוצב פרנסה, אז הוא מחליט שיהיה גשמים, לפי המצב של ישראל מגיע להם בראש השנה גשמים בשפע, אבל עד חשון הם כבר קלקלו את מעשיהם שלא מגיע להם גשמים, מה עושה הקב"ה - אומר מדרש תנחומא, הקב"ה לא חוזר בו ממה שהוא הבטיח, הוא מביא את הגשמים, אבל איפה? בימים, באגמים, בהרים ובמדברות, אז כמות המשקעים תהיה אבל במקומות שלא יהנו מהם. הפרנסה תגיע, הכיס יהיה מלא.
ש. בעזרת ה'
הרב: אבל בסוף מה אומרים - אני לא גומר את החודש, כשעבדתי בחמשת אלפים עוד נשאר לי משהו, מרויח 15 - לא גומר את החודש. מה קרה? אין ברכה.
ש. בעצם הקב"ה קילל את אדם הראשון בגלל שהוא חטא
הרב: נכון
ש. אבל הוא ידע שאדם הראשון יכול לוותר לעצמו על הקללה
הרב: נכון. אבל הוא גם ידע שצריך שיהיה לו בטחון מאה אחוז, והוא גם ידע שלא לכולם יהיה מאה אחוז בטחון.
ש. אבל בכל מקרה המזונות של אדם מגיעים לו, אם זה מאה אחוז או לא מאה אחוז הם מגיעים בכל מקרה.
הרב: כמו שאמרנו.
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא.
כן, הנה פה שאלה.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. אני רוצה לדבר על העקידה, דיברת על העקידה, לפני העקידה אמרת "שבו לכם פה ואני והנער נלך ונשתחוה ונשובה" נשובה זה שתיים, אז איפה פה הסתירה?
הרב: אין סתירה, יש פעמים שאדם מתנבא ואינו יודע מה מתנבא ונזרקת נבואה בפיו. בלי שהוא יהיה בהכרה על הדבר שהוא אמר.
ש. למה ליצחק התורה לא מדברת על הגבורה שלו, בחור בן 77 אומר לו קשור אותי, אומר לו תעשה תעשה, למה התורה לא מדברת על הגבורה שלו, על ההתקרבות שלו, על מה שהוא עשה.
הרב: תראה, יש מערכות גדולות להסביר את הדבר הזה וזה יקח שעות, אני אמרתי כמה דרשות, בקצרה אני אומר לך, הנסיון לעקוד את הבן הוא יותר קשה ממה שלהעקד, כי להעקד ראית שבעם ישראל במשך דורות הרבה אנשים עלו על המוקד, עלו לבד, עלו מסרו וכו', אתה מכיר את הסיפור גם של חנה ושבעת בניה וכו' וכו', אבל שאבא יקח את הבן ויעקוד, לא סתם אבא, אבא שיודע שהבן הזה הוא היורש היחידי בשביל להקים את בית ישראל אם לא אין כלום, שכל העבודה שלו שהוא עבד והכשיר את העולם להבין שיש אלקים בשביל שיהיה הכל והכל הוא הולך להפסיד ברגע אחד, ומה עוד שהוא חינך את העולם שהקב"ה לא רוצה זבחי אדם, והוא בעצמו עכשיו נגד מה שהוא אמר בגיל 137 הולך לעקוד את הבן האהוב הכי משובח שיכול להיות, מה יגיד העולם עליו, מה יהיה כתוב בכותרות מחר, מי עשה את זה. ז"א זה נסיון, לא רק מצד לעקוד, מה אתה הולך להפסיד, הכל הכל בטל ומבוטל. ז"א מה שעשה אברהם אבינו זה הרבה יותר קשה מאשר יצחק. יצחק סומך על מה שאבא שלו אומר לו לעשות, כי אבא שלו נביא, וכשהוא שומע מפי הנביא שצריך לעשות ככה אז צריך לעשות ככה. אברהם שומע מפיו של הקב"ה שצריך לעשות אבל הוא צריך להחליט אם זה נסיון לא לעשות או כן לעשות. למה? יותר מסתבר שהכוונה לא לעשות, כי איך יכול להיות שהקב"ה יסתור את עצמו? הרי הוא אמר "כי ביצחק יקרא לך זרע" אז חייב שיישאר יצחק, אז איך הוא אומר העלהו לעולה?
ש. אז בגלל זה אמר לו ושובה.
הרב: רגע, ודבר שני, אם ככה, אם הקב"ה מצוה על הדבר הזה, מה יהיה עם כל העולם, כל העולם יחרב, כל העבודה תלך. אז אפשר להסביר שלא הכוונה, הכוונה שתלך, תגיע עד לשם, תראה את הכל ואח"כ תראה שאתה הבנת שהכוונה זרק נסיון ולא על מנת, או שהכוונה באמת לעקוד. איפה נטיית הלב של בן אדם? לא לעקוד, ולהגיד לא יתכן, מה פתאום, הקב"ה לא התכוון, ואז מה - לא לעקוד. והנסיון היה האם כן תעקוד. לכן נאמר לו "עתה ידעתי כי ירא אלקים אתה כי לא חסכת את בנך", אני אמרתי לך שאתה העלהו ועכשיו אני אומר לך הורידהו, לא אמרתי לך שוחטהו, רק העלהו לעולה, העלית מותק מותק תוריד עכשיו, ומה אתה - לא חסכת את בנך, אתה שלחת את המאכלת לשחוט אפילו שאני כבר אמרתי לא, סימן שלא קפצת על המציאה, הנה, זה נסיון חבל על הזמן. יש עוד כל מיני נקודות בתוך זה, אבל הנסיון של יצחק אבינו הוא גדול ועצום אבל קטן ליד הנסיון של אברהם.
ש. חזק וברוך
הרב: תהיה בריא.
ש. ה' ישמור אותך.
הרב: אמן.
שמה יש שאלה אצל הנשים.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אימי לפני כשלשה שבועות התבשרנו שהיא חולה במחלה מאד קשה, אני צפיתי בהרבה קלטות שלך וראיתי את הניסים שקרו שנשים קיבלו על עצמן כיסוי ראש וצניעות, ברגע שנודע לנו אני קיבלתי על עצמי כיסוי ראש וצניעות, השאלה שלי אם יש אפשרות לעשות עוד משהו כדי לנסות לעזור לה, ואם זו גזירה, אם יש אפשרות לבטל את הגזרה
הרב: מה המצב שאומרים הרופאים?
ש. מצב לא טוב בלשון המעטה, הם לא נותנים לנו תקוה
הרב: בת כמה היא?
ש. שישים
הרב: ואיפה זה?
ש. בלבלב עם גרורות לכבד
הרב: זה צריך להיות נס מעל הטבע כי שמה בד"כ לא יוצאים מזה לצערנו הרב, לא מצאו עדיין תרופה לדבר הזה, נס אדיר צריך להיות, זה היפך הטבע, ז"א אם יקרה דבר כזה זה אולי אחד מהמקרים הבודדים שקרו בעולם אם בכלל, יש כאלה שעשו להם השתלת לבלב, אני משום מה לא שומע על השתלות לבלב, אולי בארץ מוותרים על אנשים מהר או שאין להם אפשרות אני לא יודע, אבל היתה אחת באילת, יש סרט אצלנו באתר נקרא נס באילת, שהיתה אשה שהיתה צריכה השתלת כליה והמצב שלה היה דיאליזה וסוכרת, והמצב שלה היה חמור ביותר והלבלב לא תפקד וכו' וכו', לא היה לה מחלה אבל היה לה את זה, וזהו, היא הבינה שאין לה יותר סיכוי לחיות, אין לה סיכוי, אז היא באה ואמרה שאין צורך שאני אברך אותה וזה ופה ושם, בסוף אני שכנעתי אותה שהיא כן תתברך ושתלך בצניעות, היא היתה חילונית גמורה, סופו של דבר ה' עזר לה בדרך נס ועשו לה השתלת לבלב וכו' והיא היום בריאה ושלמה ופעילה ועסקנית ואין לה סוכרת ואין לה כלום, לא צריכה דיאליזה והכל עבר והכל בסדר וכו' וכו', זה מקרים שבודדים בעולם. עכשיו תראי, יש שני דברים, יש תמיד שתדעו, יש גזרה בדם ויש גזרה בטיט, גזרה בדם זה שלא ניתן לבטל, גזרה בטיט זה תלוי בזכויות שמייצרים לטובת החולה, בטיט כי טיט זה נמחה - אפשר למחות טיט, אבל גזרה בדם לא ניתן, אנחנו לא יודעים אף פעם אם זה כך או כך, אבל אנחנו יכולים להשתדל במה שאנחנו יודעים לעשות. כשצריך לייצר זכויות לחולה אז ודאי שקודם כל הוא צריך לחזור בתשובה מיד, אבל בצורה הכי הכי הכי מקיפה בלי פשרות, לא אני אקבל עלי שבת וקשקושים, זה כמו אחד שחייב מיליון דולר ואומר טוב, אני אחזיר לבנק עשר שקל, ז"א חייבים את כל היקף המצוות. וגם אלה שסביבה כיון שהגזרה היא גם עליהם, כי הרי הם יפסידו אותו, אז גם כן צריכים לקבל עליהם תשובה, מעבר לזה צריכים לייצר זכויות בכמויות כי להחזיר חובות גדולים של שישים שנה לא פשוט. אז בד"כ אני ממליץ, בד"כ, ובמקרים רבים זה עזר שאנשים ניצלו, במקרים מסוימים זה לא עזר, זה לעשות הרצאה לרפואה,
ש. זו ההרצאה הערב לרפואתה של אמא שלי
הרב: מצוין, למה - כי הזכויות של אלה ששמעו תורה שעות רבות, שכל מילה שאני אומר ואתם שומעים זה תרי"ג מצוות, וכל אלה שצופים בנו כרגע זה כפול אותם אנשים, והשידור חוזר שעולה מיד בסוף הערב עד גואל צדק זה עדיין רואים עשרות ומאות אלפים, הזכויות האלה הן זכויות שאי אפשר לייצר יותר מהם בכמות ובמהירות, ואם חוזרים אנשים או מתחזקים או מקבלים על עצמם מצוות, ממילא כל אלה שייכים למי שארגן את הערב ובעבור מי, אז לכן זה הדבר הכי גדול שיכול להיות שאפשר לייצר במהירות זכויות לאדם. מה שנותר זה שאתם תקיימו את החלק הנוסף שאמרתי, תשובה של כל בני המשפחה מסביב, ואם זה היה הגורם שהיה צריך להיות כזה דבר כדי שהמשפחה תתעורר במקום שחלילה כמו שקורה, שאנשים אחרי הפטירה מתעוררים בשבעה, יותר טוב לפני שיהיה חס ושלום שבעה להתעורר ולחיות עוד 77, לחיות עוד, אז כדאי. אבל לא תמיד יש עקשנים במשפחות מסוימות שזה לא יאומן כי יסופר, שהם באמת לא יעזור שום דבר וזו עקשנות שאי אפשר להבין אותה, וככה זה נראה בד"כ. מכל מקום אני נתתי ברכה ואני אתן עוד פעם, שהערב הזה והצלחתו וכל היוצא ממנו עתה ולעתיד יעמדו לרפואת חיה ג'ורג'ט רבקה בת אסתר מהרה אמן, ושהגזרה תיפול על ראשה של אשתו של אסאד.
ש. אמן.
הרב: זהו. תן לגברת שמה.
ש. שלום כבוד הרב, תודה רבה. אני הסיפור שלי כבר שלש שנים, שלש שנים וחצי עוד מעט ארבע שנים שאני לא בבית שלי, אני אשה גרושה ואני רוצה לספר לך שזה התחיל משתי פריצות שהיו לי בדירה שלי, ואני יודעת שהברכה שלך תתגשם ושכולם יגידו אמן, ואני הגעתי כאן בהגחה פרטית שהגעתי לפה. אז ככה, אני אחרי הפריצה השניה שאני סיפרתי לך עשו לי חור בתקרה והיה לי קשה לישון שם, למרות שסגרתי את הפרצה, וקשה לי להרדם שם כי אני גרושה, אני ללא ילדים ואני לבד, אז הלכתי לישון אצל אבא שלי, מאז אני גרה אצלו, קשה לי לכבד אות,ו מאד קשה לי, יש לי את הקושי הזה, זה משהו אישי, ואני מתרגשת,
הרב: את רוצה לחזור הביתה בלי פחד?
ש. אני רוצה שתברך אותי שאני אחזור לדירה שלי ושלא יפרצו לי יותר, אני לא אכפת לי שצוחקים עלי, זה לא מעניין אותי הצחוקים פה בצד, אני רוצהללכת לבית שלי, להגיד קריאת שמע ולישון שלא יפרצו לי, זה פעם שניה שפרצו לי, אני לא רוצה שיפרצו לי, בשביל זה הגעתי לפה שתברך אותי שלא יפרצו לי בדירה שלי, זה הברכה הראשונה, הברכה השניה לזיווג, לא מעניין אותי שצוחקים פה, זה לא מעניין אותי.
הרב: תגידי לי רק רגע, את אמרת שפרצו דרך ה
ש. אני באתי בשביל זה, אני אגיד לך כבוד הרב, אני מאד אוהבת אותך,
הרב: תודה, תשמעי לי רגע, הגג את קומה קרקע?
ש. הגג זה קומה שניה ואחרונה. זה פה בדורה, כן.
הרב: שמעתי, והגג, הגג
ש. אני לא גרה בבית שלי כבר שלש שנים
הרב: שמעתי, אבל הגג הוא מבטון?
ש. זה גג רביץ והגג מעליו זה רעפים.
הרב: הבנתי. הבנתי. תראי, יש לי עצה, יש תמונות של שלדים, תשימי על הדלת שלד
ש. בבקשה, בבקשה,
הרב: תשימי על הדלת שלד, תמונה של שלד ועל הגלל. בד"כ הגנבים הם פחדנים. דבר שני, את יכולה בתקרה שלך לעשות סורג, אז ממילא הוא יכול לעבוד בחינם ולהתקע שמה עם הרגל.
ש. עשיתי סורגים
הרב: לא, בתקרה אני אומר, ברביץ, מעל הרביץ.
ש. אי אפשר לעשות סורגים על הרביץ
הרב: למה לא?
ש. זה לא, זה לא, זה לא בטון חזק
הרב: שמעתי, עושים קונסטרוקציה מסביב ועושים זה, ואתה מבינה, זה לא יעלה לך נגיד אלפיים שקל, אבל באלפיים שקל תוכלי לישון בשקט, ואם את עושה רב בריח
ש. עשיתי רב בריח
הרב: רגע, ועוד דבר, תקני לך טייפ או שתעשי לך הקלטה בלופ ששומעים כלב נובח, וואו וואו וואו, וזה תפעילי כשאת הולכת לישון מידי פעם, כל שלש דקות זה בול כזה, תאמיני לי שום גנב לא יבוא.
ש. אז תברך אותי שלא יפרצו לי ודבר שני אני רוצה ברכה לזיווג.
הרב: קודם כל נגמור עם הפריצות
ש. אני רוצה ברכה לזיווג שכולם יגידו אמן
הרב: מה השם שלך?
ש. וגם ברכה שלא יפרצו לי
הרב: מה השם שלך?
ש. חדוה בת שרה
הרב: חדוה בת שרה, ה' יברך אותך שכל הפורצים יברחו מהשכונה, ובעזרת ה' לא יאונה לך כל רע, ושתמצאי זיווג הגון ושהחתן יהיה לוכד פורצים.
ש. ערב טוב לכבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. קוראים לי אברהם כפיר, אני חתן של חיה ז'ורז'ט רבקה בת אסתר, ואתה אמרת שזה או גזרה של דמים או גזרה של טיט, אם זה גזרה של טיט צריך הרבה זכויות
הרב: נכון
ש. אז אנחנו הבאנו פה רבותי ספרי תהילים, כל מי שיכול לקרוא כמה פרקי תהילים לרפואתה, ביציאה תבואו תקחו ספרי תהילים, שהקב"ה ישלח לה רפואה שלמה.
הרב: אמן, יישר כח.
כן, שאלה נוספת. תן לו שם.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. קודם רציתי להגיד תודה רבה על כל מה שכבוד הרב עושה לכל עם ישראל, ותודה גם למארגנים, רציתי לשאול בעיקר לגבי זיכוי הרבים דרך הפייסבוק, אני יודע שכבוד הרב מתנגד , אני יודע שזה נחשב אבי אבות הטומאה, אוקי, אבל ברמה בא נאמר ככה, שמישהו משתף סרטון אוקי, שמדבר על שורש האמונה, זה יכול להחזיר בן אדם בתשובה, ואני לא מצליח להבין מדוע כבוד הרב פוסל את זה?
הרב: כששוקלים נזק מול תועלת, אז הנזק הוא הרבה יותר גדול מהתועלת, עד שיראו את הסרטון ועד שישפיע כבר הכירו את כל החברים והחברות ש נמצאים בפייסבוק ועברו מאחד לראשון ומהשני לשלישי ולרביעי ונהיה אח"כ שיחות בין לבין ואח"כ נהיה גירושין ואח,כ נהיה צרות ואח"כ נהיים מעשים כאלו ואחרים שאתה שומע כל יום, זה רק מביקורים בתוך המקומות האלה, כמובן שבכל אחד יש לו גם דברים טובים, אף אחד לא עושה רק רע כל היום, יש דברים ש מועילים לציבור בתחום כזה או אחר, עצה פה או עצה שם, כל אחד משוחח ואומר מה שהוא רוצה או אומר, אבל בסך הכללי הנזק של הפייסבוק בעולם זה חורבן, לא פצצות אטום, לא מימן, הרגו אנשים ופגעו בבנין בתים שלמים כמו הפייסבוק.
ש. אבל כבוד הרב, זה יכול להחזיר יהודי בתשובה.
הרב: אתה מספר לי?
ש. דרך הפייסבוק, דרך אבי אבות הטומאה, איך זה מסתדר, אני לא מצליח להבין את זה.
הרב: מה הבעיה, כנס למועדון ותשב שמה גם ואולי תתפוס בן אדם שתצליח להגיד לו גם פרשת השבוע. אין בעיה.
ש. בסדר, ואם אני עומד בחוץ ומחלק לדוגמא דיסקים, מחוץ למועדון
הרב: שתהיה בריא, אין גבול לשטיות, אדם צריך לדעת, יש בית מדרש בשביל זה יש דבר בשביל זה, אם אתה עושה את זה באתר אינטרנט אז זה כבר יותר טוב כי אתה שולט בדבר, אתה שם רק מה שאתה רוצה אבל אתה לא עושה שיתוף, שיתוף כבר לא שואלים אותך עם מי להשתתף אחרי הסרטון או לפני הסרטון, האנשים נכנסים ונפגשים אחד עם השני, ורואים ומדברים ומחליפים וחבל על הזמן, זה לא אתר, אתר זה חסום, מה שאני שם יודעים זה מה יש, אבל אם אתה נותן אפשרות לאנשים להשתתף אין לך שליטה על הזכויות כמו שאומרים, ועבירות ועבירות ועבירות בלי סוף. הרי היצר הרע של האדם הוא יותר חזק מהיצר הטוב שלו, נכון? והוא לא הולך לחפש יהדות בפייסבוק, אם הוא רוצה הוא יודע שיש בית כנסת בשכונה או יש איזה רב או יש איזה כולל או לא משנה מה, אף אחד לא הולך לחפש לאשתו בקבוק בושם במזבלה, אפשר למצוא, אבל הולכים למקום המתאים, חנות הבשמים. אפשר למצוא, אני אומר לך במזבלה גם טלויזיות שלמות, אבל מי הולך לחפש דברים כאלה שם? זה מזבלה.
ש. אז מה במקום?
הרב: אמרתי לך, אם זה אתר והאתר הזה באמת משמש לזיכוי הרבים כמו שהותר לנו ולארגונים נוספים לעשות כדי להציל יהודים אז זה מוגדר כאתר שמטרתו היא בשביל לעשות דברים כאלה.
ש. אז למה למשל באתר של שופר יש שיתופים לפייסבוק?
הרב: אין שיתופים לפייסבוק
ש. יש שם לינק של פייסבוק
הרב: שאתה יכול להעביר סרטון שלנו לשם.
ש. לפייסבוק
הרב: שאתה יכול להעביר, כי אתה בלאו הכי יכול לעשות הורדה ולהעביר.
ש. אם כבוד הרב נותן לי את היכולת לשתף סרטון
הרב: כשאני מוכר תפילין אני מתכוון שתניח תפילין, אבל אתה יכול גם לקחת אותם, לזרוק בראש של מישהו. אני נותן אפשרות לקחת לכל מקום, כי המטרה שלי שיקחו ויפיצו את זה. אבל אני אומר שלא יהיה פייסבוק, אבל יש אנשים כמוך לא ישמעו לי, אז מה יקרה בסוף, לוקחים סרטון בשביל להציל מישהו. אבל אני אומר שאסור להחזיק פייסבוק. הבנתיוך?
ש. כן
הרב: קבל על עצמך לסגור, תאמין לי, הקב"ה יפתח לך שערים טובים שתשפיע על אחרים בדרכים שאתה לא חושב אפילו. בסדר? תהיה בריא.
ש. שלום כבוד הרב, אני מדברת בקשר לאחותי, שוב פעם אני חוזרת, חיה ז'ורז'ט רבקה בת אסתר, אני יודעת שבתורה כתוב שבמופלא ממך אל תחקור, קטונתי מלחקור, אבל אני שוב פעם שואלת, אחותי מגדלת בית של צדיקים, בית של צדקניות, כל הבית שלה מלא תמונות של צדיקים, זה ממש בית כשר, ואני שואלת למה מגיע לה שהיא תסבול מהמחלה הקשה הזאת רבונו של עולם, אני לא כופרת ולא כלום אבל אני שואלת את כבוד הרב, אני מתרגשת אבל אני חייבת לשאול,
הרב: ראי, השאלה היא אני מבין שהיא באה מתוך רגש מלא אבל היא לא במקומה, גויים שואלים למה, יהודים לא שואלים, למה - יאמרו הגויים. למה - יאמרו הגויים, יהודים לא שואלים שאלות, כי הקב"ה גדול גדול ונשגב מבינתנו, הוא יודע בדיוק חשבון של כל אדם, לא רק עכשיו גם מגלגולים קודמים, הוא יודע על מה הוא בא וכן על זה הדרך. הקב"ה לא חסך מאנשים הכי גדולים שהיו בעולם את מה שהיה מגיע שיבוא להם, מה שנראה בעינינו מוזר. רבי יוחנן קבר עשרה בנים, רבי מאיר קבר שני בנים בשבת, דברים שאנחנו לא יכולים לשער אפילו איך יכול להיות צדיקי עולם שכל היהדות מתבססת עליהם איך הם עוברים גזרות כאלה. איוב שהקב"ה העיד עליו שאין כמוהו בכל הארץ, והקב"ה עונה לשטן שאין כמוהו בכל הארץ, בסוף הקב"ה הורג לו עשרה ילדים ביום אחד, עושה אותו עני, הוכה שחין בכל גופו שתים עשרה חודש, איך זה יכול להיות? אבל אתה אמרת שאין כמוהו בכל הארץ, אז איך זה? בא הארי הקדוש ומגלה לנו, איוב היה גלגול של תרח שהחטיא את הרבים ועבד עבודה זרה ומכר עבודה זרה, והיה צריך לתקן את מה שהוא עשה, והוא התגלגל באיוב. נו, אנחנו יכולים לדעת דבר כזה? תשאלי אלף שאלות, מאיפה תביאי את התשובה? אנחנו לא יודעים. תרח זה אבי אברהם. אז ז"א אי אפשר לדעת ואין לנו ענין לדעת, יש לנו ענין לתקן מה שאפשר ולנסות להועיל, זה הכל מה שאנחנו יכולים לעשות.
שאלה נוספת. כן, שמה הבנות רוצות באמצע. כן. תרימי את היד גבוה שיראו. תרימי את היד.
ש. הרב, יש לי שאלה, מה עושה את המזל?
הרב: מה פירוש מה עושה את המזל, המזל קיים, בשעה שאדם נולד הוא נולד במזל מסויים והמזל משפיע עליו, אבל אם הוא דבוק בה' אז הוא למעלה מן המזל, ואז ממילא הוא מקבל ישירות מה' ולא תלוי במזל, ז"א אם המזל היה לא כל כך מיטיב לו, אם הוא דבוק בה' אז כבר המזל לא יכול להפריע.
ש. ויכול להיות שהמזל משתנה מידי פעם?
הרב: כן, משנה מקום משנה מזל, כי זה גם תלוי במקום מזל, משנה שם משנה מעשים משנה מזל כי גם בזה זה תלוי, אבל אני אמרתי לך משהו יותר מזה, אם נדבקים בה' יתברך ישירות אז עולים מעל המזל, כמו שאברהם ראה באיצטגננות שלו שלא היה צריך להוליד בן, והקב"ה אמר לו צא מאיצטגננות שלך, אתה למעלה מהמזל, והעלה אותו מעל הכוכבים והראה לו שנולד לו בן. למה את סוברת שאין לך מזל?
ש. לא, לא יודעת
הרב: אם כבר בגיל הזה את לא יודעת מה יהיה כשתתבגרי? אז לכן אני אומר לך כבר את הסוד, תתעלי יותר, תעשי מה שה' אומר, תהיי קשורה אליו ישירות, מה שתבקשי ממנו יענה לך. בהצלחה.
שאלה נוספת ואחרונה, הנה הבחור פה באמצע.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. בבית אין לי מחשב ורציתי לשאול אותך למה אין אותך בערוץ התרבות
הרב: מה זה ערוץ התרבות?
ש. לא, יש ערוץ תרבות, בערוץ ההדברות.
הרב: תראה, אתה צריך לשאול אותם, לא אותי, אבל יש להם סיבות טובות למה לא לשים אותי, בא נשאיר את זה ככה. אבל יש לך אפשרות, אתה שומע? לקחת דיסקים בכל דיסק יש שלשים-ארבעים שיחות שלי וזה מספיק לך להרבה זמן,
ש. איפה אני אראה אותם?
הרב: שומעים אותם, שתי שקלים זה עולה, נדמה לי, שלשים ארבעים דרשות, כמה זה שתיים? עשר שקלים הוא אומר, עלה המחיר. לא נורא, כל דרשה עשרים אגורות, לא נורא, אפשר לעמוד בזה. ודבר נוסף, אתה יכול לראות אצל חברים, בסדר?
ש. כן.
הרב: ה' יברך את הקהל הנפלא שהמתין שמע הקשיב החכים, ואני אתן לכם ציציות וכיסויי ראש שיהיו גם כן לרפואת החולה, ואני רוצה רק לשאול, מי מהציבור יהיה מוכן במשך חודש לרפואת החולה ללמוד שתי הלכות כל יום, שזה לוקח דקה שתיים, במשך חודש שתי הלכות לרפואתה של היהודיה, להרים את היד גבוה, ה' יברך אתכם שלא תצטרכו לברכות ותהיו בריאים תמיד. תודה רבה.
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
אם אפשר גם לספר לרב, כמה אני חייב לו את חיי. כל מה שנעשה טובה לרב - אנו עושים פי אלף להציל את חיינו! ב"ה הרב כל כולו צדיק אמת, כל כך הרבה חסד לטובת הכלל שאי אפשר לתאר. הייתי בן למשפחה דתית רגילה, חיים אורח חיים דתי בלי יותר מדי שיעורי תורה והתקרבות לצדיקים... ואיך לא, עם הגיל מגיעות השאלות והאפיקורסיות וכו' "חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר" (תהלים כה, ז). ולפני צבא (צה"ל...) הלכתי למכינות תורניות לפני צבא ולישיבה ולא מצאתי את מקומי. וכנראה השי"ת ראה את כוונתי הטובה והשתדלותי וראה זה פלא, מכמה סרטונים ביוטיוב של כבוד הרב נעשתה בריאה חדשה! ולכן כתבתי: "הייתי". ממש כל הקושיות תורצו, כל הבורות נסתמו ונהייתי "מכור" לשאלות ותשובות של הרב שליט"א ומיד תפסתי עצמי בידיים וצעקתי להשי"ת: 'היכן אני בעולם?! אוי לי על ההבל וריק! חיי השקר, עולם השקר! כל ההצלחות המדומינות והתאוות הנמאסות...' והשי"ת מרחם עלי כ"כ והיו ימים אלו בדיוק תחילת הימים הנוראים! וסיבב השי"ת לטובה שאשב ואלמד כמו שמעולם לא למדתי בכזאת יראה והשתוקקות וצמאון לאמת. ומקשיב כל יום לשיעורים של הרב וב"ה גם בתוך עזה שומעים את הרב, ומאז אין יום בלי רצון וכיסופים טובים להתקרב להשי"ת, לאמת, לצדיקים, לתורה הקדושה. אז באמת בסך הכל רציתי לבקש מהרב ברכה והצלחה למסור לו את אהבתי הערכה והוקרה אין סופית וכמובן לקבל עלי משהו להיות עבד השם ויה"ר שהשי"ת ישמור בריא ושלם בגופי נפשי רוחי ונשמתי (אמן) באהבה ויראה ושמחה עצומה.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט''א מאחלת לכבוד הרב מזל טוב עד 120 שנה יה"ר שתזכה לבריאות איתנה, נחת, שמחה, שפע ברכה והצלחה בכל מעשי ידיך, שהשם יתברך ימלא את כל משאלות ליבך לטובה, שתזכה לעוד שנים רבות וטובות ולכל הישועות. תודה רבה להשם יתברך על זה שהרב הציל אותי, ומאיר לי את הדרך הנכונה בהערכה גדולה מאוד א. א..
ב"ה אחרי ברכתו של הרב אתמול ליאורה שלחה הודעה 2 דקות מאז שהרב ברך ב"ה האבא נושם יותר טוב, היום הרופאים חיפשו אותנו, והמדדים של הדלקת ראות יורדת מאז שהוא נכנס היה דלקת ומאתמול ירידה בדלקת. וזה היה ממש באותו רגע שהרב בירך, הנשימות נרגעו והרופאים אומרים: 'יש שיפור בדלקת פעם ראשונה!' ברוך השם.
© 2024 כל הזכויות שמורות