ראש העין - ראש העין
תאריך פרסום: 10.09.2013
אמן.
הרב: מעכשיו אפשר להצטרף והברכה תכלול את המצטרפים.
כן יהודים יקרים, למי שיש שאלות בבקשה. תן ליהודי שם שאלה.
ש. הרב, לפני יותר מעשר שנים הייתי אצלך ליד המשרד, פגשתי אותך אחרי תפילת מנחה, וסיפרתי לך שיש לי בעיה בעיניים שאני סובל ממנה עשרות שנים, בעיה של הפרעות בראיה, ביקשתי ממך ברכה, אמרת לי לקבל על עצמי ללמוד כל יום שעה, וברוך ה' קיבלתי על עצמי כל יום, לא הפסדתי אפילו יום אחד, ורק הרווחתי מזה, אני רק מרויח מזה, ונתת לי ברכה באופן פרטי אבל בינתיים לא זז כלום, עדיין אני סובל מהבעיה.
הרב: איזה בעיה יש לך?
ש. אני סובל מהפרעות בראיה
הרב: מה זה הפרעות שהיא מטושטשת, רצה?
ש. נקודות שחורות מול העיניים
הרב: הבנתי, אבל אתה רואה
ש. אני רואה ברוך ה', זה בעיה שמציקה לי מאד.
הרב: רק אתה רואה קשקושים שחורים עולים ויורדים, וזה תמיד או שמידי פעם?
ש. תמיד.
הרב: גם עכשיו אתה רואה אותי עם נקודות
ש. גם עכשיו כן, עכשיו קצת פחות אבל על רקע לבן זה יותר, בימים חמים זה יותר
הרב: אז עכשיו אנחנו ברקע לבן
ש. גם אני רואה, קצת פחות, אבל בימים חמים יותר
הרב: אז אולי תשים תמונה שלי ממול
ש. תביא לי תמונה. אולי עכשיו זה שעת רצון וזה יעזור אם תתן לי ברכה
הרב: מה השם שלך?
ש. דני בן שלום
הרב: דני או דניאל?
ש. דני, קראו לי דני בברית
הרב: דני בן שלום, דני, בא נשנה לך את השם לדניאל
ש. שאלתי את הרב עזריה, הוא אומר לי תשאיר את זה דני כי דניאל צריך להיות דניאל עם צירה מתחת לי'.
הרב: אמרתי, אמרתי עכשיו, דניאל. דניאל כן,
ש. אז אני אגיד לאנשים שיקראו לי דניאל
הרב: דניאל כן
ש. אוקי, אין בעיה.
הרב: דניאל בן?
ש. שלום ושולמית
הרב: ה' ירפא אותך בעיניך ובכל גופך שתראה ברור בלי טשטוש ובלי שחורים
ש. אמן,
הרב: תהיה בריא
ש. אני שמח שחייבת אותי ללמוד, אני רק מרויח מזה. ברוך תהיה.
הרב: ברוך ה', גם אני.
כן, שאלה. יש שאלה למישהו? תן לו.
ש. ערב טוב הרב
הרב: ערב טוב
ש. בהמשך של ההצעה של הרב לגבי ראש העין
הרב: בית מקדש, כן,
ש. בית מקדש מעט בראש העין, מאד שמחתי על ההצעה, וחשבתי גם לשאול לגבי ראש העין עצמה, ראש העין הותיקה, האם אפשר לעשות משהו לשמור את המורשת, את הצביון של ראש העין העתיקה, את המורשת עצמה בכלל.
הרב: כל מי שיתחבר לבית מקדש מעט זה השמירה הכי גדולה, זה יהפך להיות קהילה ממש, השמירה תהיה מתוך ותשפיע על ה חוץ, כשיראו אנשים מאוחדים באמת, לא אינטרסנטים, כל אחד נוקב מחיר ואומר אני עושה לך הנחה ובונה לך והולך הביתה ועושה מה שהוא רוצה ואח"כ אין שמה שום קשר בין האנשים, זה יאחד ויגבש אתכם כעיסה אחת ממש, זה לא יאומן מה שזה יכול להפוך, אני אומר לך, אנשים שנמצאים אצלנו ועבדו ביחד - זה משפחה כבר, זה יותר ממשפחה, אין אינטריגות אין בלגן, אין כלום, כולם באים בשמחה, אתה בא אתה בא כן אני בא אני בא אני בא, אחד קורא לשני, זה כמו שהיו עולים לרגל והיה אושר שהולכים לרגל, ככה זה, אנשים הולכים ביחד, נפגשים במקום שלהם שבנו בעשר אצבעות. זה לא יאומן, הקהילות האלה הופכות להיות קהילות שאח"כ יכולות לנהל אורח חיים כזה שישפיע על כל הסביבה. אתן לך דוגמא, רבינו יואל מסאטמר ניצל בשואה, הוא הגיע לארה"ב, בארה"ב הוא היה עם חמש משפחות לערך, הוא בחר מקום בהרים, הכי רחוק מישוב, ושמה התמקמו. לאט לאט מגדלותו הצטופפו עוד אנשים ועוד אנשים למקום, היום זה עיר ואם בישראל גדולה של עשרות אלפי משפחות למעלה ממאה עד מאה חמישים אלף! שכולם באותו צביון.
החזון איש זצוק"ל, הגיע לבני ברק, היה גר בצריף, הצטופפו מסביבו ונהיה העיר בני ברק, מאה חמישים אלף, ומבחוץ כמובן שהיא התפתחה הלאה, כשאתה רואה היום ערים כמו מודיעין אלעד ואחרים, שהקהילות האלה מתוך בני ברק עברו משם וממשם. כשפותחים מקום מרכזי והוא באמת כזה שהוא אבן שואבת, זה יכול להיות לאין גבול ואין מספר, זה החוזק והחוסן הכי גדול שיכול להיות לקבוצה. אח"כ אפשר לבנות דיור ביחד, אפשר הכל ביחד, הכל אפשר להמשיך ביחד, מאותו כח הופכים להיות כח אדיר שיש לו פה ויכולת לבקש כל דבר ולתבוע כי יודעים שהוא כח. אבל הוא אמיתי, זה הנקודה, הוא לא אינטרסנטי, אם הוא אינטרסנטי הוא יתפורר ברגע שהאינטרסים יתחלפו, כשהוא לשם שמים, כמו שאומרים, באמת במסירות נפש לאותה מטרה, זה יתקיים לעד.
ש. אז אוקי, הסברת את זה יפה, אני הבנתי, יש לי עוד שתי שאלות ככה אני אשאל בקצרה קצת בנושא אחר.
הרב: בבקשה.
ש. דבר ראשון לגבי יהדות ספרד ויהדות תימן, אם אנחנו כבר בראש העין, עכשיו אני שמעתי את הרב, אני שומע את הרב הרבה בהרצאות מוקלטות, אני מאד נהנה מההרצאות, ולומד המון, גם על מה שקורה בכלל וכל מה שקרה וגם על היהדות עצמה ככה, ורציתי על כל מה שהיה לגבי יהדות ספרד, למה אף רב לא בא ואומר שקומץ מסויים של אנשים ששייכים למפלגה מסויימת הם לא מייצגים את יהדות ספרד בכלל, כלומר הם עושים שם רע לכל יהדות ספרד, יש הרבה אנשים שהם ספרדים שבכלל כלומר לא מקבלים את מה שקרה שם, לא יודעים בכלל על השחיתות והם לוקחים לעצמם את השם של יהדות ספרד, זה שאלה אחת. שאלה שניה, אני שמעתי שלפעמים הרב אומר, אני שייך, או אני הולך לפי שיטת היהדות הליטאית ולמה לא באופן טבעי יהדות תימן.
הרב: שמעת לא טוב, מעולם לא אמרתי את זה, למדתי אצל הליטאים, זה כן, אני לא שייך ליהדות הליטאית ולא כלום, אני תימני מאה אחוז ומתפלל בתימנית גם כשאני נמצא אצל האשכנזים, זה אחד. לגבי השאלה הראשונה, תראה, אם הספרדים מוכנים להכיר באלה שמציגים את היהדות באורח לא נכון או שקרי וזה טוב להם, מה לנו כי נלין? אנחנו לפחות נשמור על המסורת שלנו ונשמור על מה שאנחנו צריכים לשמור ונבחין בין האמת לשקר ונהנה שאנחנו בצד הנכון.
ש. אני אומר שזה לא הספרדים, הם לקחו לעצמם את השם של יהדות ספרד שלא ברצון
הרב: אני יודע, אני יודע, אני יודע, אתה אומר נכון ועניתי על זה אם תשים לב בין השורות.
ש. תודה ויישר כח
הרב: תהיה בריא.
שאלה נוספת. כן, שאלה נוספת.
ש. יש לי שאלה הפעם, יש לי טענה כלפי כמעט כל הרבנים, למה לא מוכיחים? הלא ידוע שאחת הסיבות ואחד הגורמים לשואה וגם חורבן בית המקדש הראשון והשני זה התוכחה, שהאחים לא הוכיחו את האחרים על העוונות שהם עושים, כל החטאים, כל אחד מעדיף לשתוק ולהגיד שישברו את הראש, יעשו מה שהם רוצים ולא מוכיחים. אתה יכול להסביר מה הסיבה, למה זה קורה? למה התופעה הזאת קורה?
הרב: תראה, כבר בזמן התנאים נאמר שלא תגורו ולא תכירו פנים במשפט כבר לא קיים, ז"א אין הרבה אנשים שמסוגלים לעמוד איתן נגד כולם בלי שום חשבון של הפסד ורווח, כי רוב בני האדם הם אינטרסנטים, דואגים למעמד שלהם, לסטטוס שלהם בעיני החברה, ...מסוימות שבאמת הם מבינים שזה כבר אי אפשר לעבור על זה, או שכבר העיניים מופנות אליהם בתמיהה, אבל אם אפשר לעגל פינות, מה שנקרא, הם מעגלים, ובפרט רוב הרבנים ששומרים על הקהילה שלהם משתדלים אתה מבין שלא יברחו מהם ויתאספו יותר אליהם, אז לכן הם מדברים אתה מבין ברוך, ברוגע, ולא מוכיחים. מוכיחים, אבל אתה יודע, בצורה שאתה יכול להבין שגם אם לא עשית אז אני לא אגרש אותך בשביל זה. זאת בעיה והיא לא מהיום. כמה היה אליהו הנביא שקינא לה'? כולם הלכו, אתה מבין, עם נביאי הבעל, כי היה נחמד איתם, הם אפשרו הרבה דברים, אבל הוא כבר מאס בחייו אליהו הנביא, אמר די, קנא קנאתי לה', לא יכול, שואל מוות מהקב"ה, לא יכול להיות בעולם שקר כזה. אין הרבה כאלה בהיסטוריה.
ש. אבל התורה מצוה אותנו "הוכח תוכיח את עמיתך" ולא עושים
הרב: נכון, והתורה אומרת "והגית בו יומם ולילה" ולא עושים את זה, והיא אומרת גם "ולא תלך רכיל בעמך" ולא עושים את זה, ויש עוד כמה דברים שלא עושים. תהיה בריא.
ש. ה' יעזור
הרב: עוד פעם אתה רואה, פעמיים ברכה. אתה כבר לא רואה שחור, נכון? כן. שאלה בורוד.
ש. שלום כבוד הרב, זה יותר לא שאלה, זה יותר אם אתה תוכל לעזור לי בברכה לסבא שלי, יהושע מתן, הוא גר בבני ברק, הוא חרדי, הוא כבר לא רואה טוב בעיניים, הוא עבר ניתוח והוא
הרב: בן כמה הוא?
ש. תשעים וארבע
הרב: מסתבר שהעיניים עייפות כבר
ש. כן, אבל קשה לי לראות אותו ככה, הוא בדכאון, אף פעם הוא לא היה כזה, הוא בן אדם חזק.
הרב: אתה מוכן להאיר את עיניך בתורה במשך שעתיים ביום בתענית דיבור למשך שלשה חדשים כדי שיאורו עיניו בעזרת ה' בזכות זה?
ש. לא, יהיה לי קשה, אבל אני אעשה דברים אחרים, אני מוכן
הרב: אבל אני רוצה מידה כנגד מידה, שאתה יאורו עיניך בתורה כדי שיאורו עיניו.
ש. אני מוכן לעשות את כל התפילות של
הרב: אתה שמעת מה אני מדבר?
ש. לא.
הרב: הוא צריך טיפות עיניים ואתה אומר אני אתן לך טיפות אזניים, זה לא עוזר.
ש. שמע, זה סבא שלי והכל אבל אני לא מוכן
הרב: סבא שלי והכל, מה זה?
ש. אומר לך את האמת, אתה רוצה שאני אשקר לך?
הרב: מה פתאום שתשקר, אני רוצה שתעשה למען הסבא שקשה לך לראות אותו במצב הזה.
ש. עשיתי הרבה למענו
הרב: הנה עוד משהו קטן, ואחרי מאה עשרים שנה הוא יוקיר לך טובה מלמעלה, שהנכד שלי למד למרות שקשה לו כדי שאני אראה טוב, חוץ מזה מן השמים ישלמו לך מידה כנגד מידה שלא תגיע למצב שלא תראה, לא טוב?
ש. אני לא מוכן לעמוד בזה, אני אומר לך את האמת, אני לא מוכן
הרב: יו יו יו יו יו, מה פירוש, מה אתה לא יכול, אני רוצה להבין, לשבת אתה יכול?
ש. לשבת אני יכול
הרב: לקרוא אתה יכול?
ש. לקרוא אני יכול, הכל אני יכול
הרב: שעתיים אתה מוכן לחיות?
ש. שעתיים בטח הכל
הרב: אז זהו, תחיה תקרא בישיבה שעתיים. מה הבעיה?
ש. זה לא בעיה, בל
הרב: מה מה, אתה רוצה לצאת החוצה כל רגע, כל רגע, מה אתה רוצה? תלמד בלילה שאין לאן ללכת כבר, תלמד בבוקר לפני שאתה יוצא, שלא יתקע אותך, מה הבעיה? אתה רוצה חבר חברותא, תלמד עם חברותא שיחזיק אותך, יעזור לך, אתה רוצה שאסדר לך חברותא? נסדר לך מישהו שילמד איתך שעתיים. אתה רוצה להכנס לכולל? כנס לכולל שעתיים, ילמדו איתך בכיף מה שאתה רוצה ואחרי זה צא.
ש. לפחות לא בגיל הזה, לא
הרב|: איזה גיל?
ש. אני לא מוכן, אני לא מוכן, מה, אני לא מוכן, יש אנשים שמוכנים לעשות
הרב: לא הבנתי, אתה תפסיד את החיים כאילו?
ש. לא
הרב: אז מה, מה יקרה בשעתיים
ש. אין, אני לא מוכן עדיין
הרב: למה? למה? למה?
ש. אין לי סיבה, אני לא יכול להביא לך סיבה
הרב: אבל סבא.
ש. סבא, אני ניסיתי משהו אחר, אם אתה לא מוכן
הרב: תראה, אתה לא הלכת לקופת חולים ואמרת להם תראו, קשה לי לראות את סבא שלי ככה תנו לי טיפות, אתה באת לפה, ואני רוצה לעזור לך.
ש. צודק, אתה יודע אבל כאילו
הרב: אתה הולך לרופא אומר תן לי טיפול הוא נותן טיפות אומר לא, לא, לא טיפות, לא טיפות, לא, לא יכול טיפות, לא בגיל הזה, לא בגיל הזה, מה זה הדבר הזה? תהיה רציני, נו.
ש. לא, אני לא יכול.
הרב: איך אתה משגע אותי, מה זה לא יכול? מה ביקשו ממך? אני אשאל אותך עוד פעם, אתה יכול לשבת?
ש. אני יכול הכל אם אני רוצה
הרב: אז למה אתה לא רוצה? למה?
ש. לא יודע, אין לי סיבה, אני לא רוצה
הרב: למה? למה? למה למה?
ש. כי זה לא בא ממני לא יודע, אני בן אדם רציני והכל אבל לא אעשה כזה דבר
הרב: זה לא בא ממך, זה בא בשביל הסבא.
ש. אתה כל הזמן מזכיר את הסבא שאני ארצה את זה יותר?
הרב: אתה הזכרת לי את הסבא, ממתי התחלנו לדבר עליו
ש. נכון, אבל מה אני יעשה, כל אחד אוהב את סבא שלו, כל אחד
הרב: אתה יודע מה, שהסבא לא יראה. יאלה בסדר? מה אתה רוצה עכשיו?
ש. מה אני רוצה עכשיו?
הרב: שהוא לא יראה, הכי טוב בשבילך, לא יהיה לך נקיפות מצפון, לא יהיה לך שום דבר, לא תצטרך ללמוד לא כלום, תגידו זהו, הוא כבר לא רואה, שלום. מה אתה אומר?
ש. אין לי ברירה, אני לא בוחר לו את זה
הרב: מה זה אתה לא בוחר לו את זה, אתה אומר שהמצב שלו הולך ומחמיר, זה מה שאתה בוחר
ש. נו, בסדר מה אני יעשה
הרב: שעוד מעט הוא לא יראה בכלל, אולי תצליח לעצור לו את זה?
ש. אני לא קוסם
הרב: אני כן, תעשה אבל מה שאני אומר
ש. לא, אתה יודע באמת, אני לא מוכן
הרב: זה תימני? אני לא מאמין.
ש. חצי.
הרב: זה כבר אמרתי לו, הנה הוא מוכן לבוא איתך כבר, תסתכל. איך יכול להיות שאכפת לו מהסבא שלך יותר ממך.
ש. אני מוכן לנסות, אני מוכן לנסות
הרב: או, או, או, או, מה השם של הסבא?
ש. יהושע מתנה
הרב: בן?
ש. לא יודע, באמת שלא יודע.
הרב: יחיה, סעיד, משהו, סאלם, סליימן,
ש. באמת שלא יודע
הרב: לא שמעת אף פעם?
ש. לא שמעתי, אבא שלי יודע בדוק
הרב: צלצל אליו רגע
ש. אבל אבא שלי ירצח אותי
הרב: על מה ירצח אותך? שאתה עוזר לאבא שלו?
ש. מור יחיה מאני.
הרב: אמרנו השם של הסבא מתנה, שם פרטי?
ש. יהושע מתנה
הרב: יהושע מתנה בן מורי
ש. מור יחיה מאני
הרב: ה' ירפא אותו בעיניו לראות כראוי עד יומו האחרון.
ש. אמן אמן. תודה רבה.
הרב: כן, אתה תקח אותו לטיפול, כן? לך שב לידו, שיקו, שיקו, כן שאלה.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: וברכה
ש. גמר חתימה טובה לרב
הרב: וכן לך
ש. בעזרת ה', שה' יתן לרב כח ובריאות להמשיך את המפעל של הצלת עם ישראל. רציתי לשאול את הרב שאלה שאני לומד ברוך ה' גמרא, לומד ומשתדל מאד ללמוד, יש לי שאלה שאני הרבה זמן לא מבין את התשובה, הגמרא מביאה את התשובה אבל אני לא מבין את התשובה של השאלה הזו, והרבה דרשנים מדברים על הדרשה הזאת ואני אף פעם לצערי הרב לא הבנתי את התשובה. יש דיון בגמרא, טוב לו לאדם שנברא או לא טוב לו שנברא, הלכה פסוקה כבית הלל טוב לו לאדם שלא נברא וכשנברא כבר יפשפש במעשיו, אז לכאורה, אני לא מבין את התשובה של הגמרא לשאלה של הגמרא, אם טוב שהוא לא נברא, אז מה לא טוב לו שנברא, לא טוב לו, במציאות רואים אנשים סובלים ויש להם קשיים מסוימים, כל אחד עם הקשיים שלו, כל אחד עם הבלגנים שלו, אז לכאורה מה התשובה יפשפש במעשיו
הרב: התשובה היא של אנשים שהם לא צדיקים. מי שהם צדיקים ודאי שטוב להם שהם נבראו, אבל בכלל האנושות אנשים שנבראים כיון שיש להם ריבוי מצוות והם עושים הרבה עבירות, בסופו של דבר בשיקול הכללי הם יוצאים כאילו מפסידים, והם צריכים להתייסר ולהתקן וכל מיני דברים כאלה. אז האם טוב לו או לא טוב לו, אז אנחנו בודקים בעצם בתוצאה, מה התוצאות, אם התוצאות שהוא צריך לסבול כך וכך וכך אז לכאורה לא נח לו,
ש. לא נח לו
הרב: נח לו שנברא או לא נח לו? זה לא נח כל כך להיות בעל יסורים מידי פעם על מה שהוא לא בסדר, זה לא נח, אבל כדי לפתור את הלא נח יפשפש במעשיו, כי מה הסיבה בעצם שלא נח - שהוא לא מפשפש במעשיו, הוא חי מה שבא לו, אבל אם הוא יפשפש במעשיו וגם ימשמש במעשיו,
ש. גם במעשים הטובים
הרב: גם יברור כן מה טוב ומה לא טוב, וגם אח"כ ימשמש לראות את טיב המעשים שלו, אז ודאי שיהיה נח לו. זה הפתרון שנותנת הגמרא.
ש. כן, אבל מה שהרב אמר בהרצאה, שגם אם יצדק אדם מה נתת לו בעצם, לקב"ה לא פעלת ולא הועלת ולא עשית כלום
הרב|: נכון נכון נכון
ש. אז כאילו עוד פעם חוזרת השאלה
הרב: נכון, אתן לך עכשיו דוגמא, אתה פותח את המכולת, אתה חנווני, אתה מסדר את הכל וכו' וכו' וכו' ושלום ואתה מחכה, אף אחד לא בא, אבל אתה עשית הכל, סידרת את הבקבוקים, סידרת את החלב, סידרת הכל מסודר, אתה חנווני צדיק, אף אחד לא בא, נו מה יצא לך מזה?
ש. כלום
הרב: יופי, מה עושה חנווני, דואג לפרסם, עושה מבצעים, עושה הנחות, שם בפתקאות בתיבות דואר, שם שלטים, עושה מודעות, עושה משהו למשוך את ההמון אליו, בזה הוא משתכר, מזה הוא מרויח, מזה שהוא צדיק חנווני, לא מגיע לו כלום. זה שאתה עושה את המצוות אתה צדיק, אתה תקבל שכר מה שמגיע לחנווני צדיק, אבל איפה הרווחים האמיתיים שהיית יכול להביא לך לאין גבול?
ש. ...זה מאד טוב, שי ואני מבקש אם הרב יכול לברך אותו לזרע בר קיימא, הוא חזר בתשובה והוא קובע עיתים לתורה, ברוך ה' הקב"ה שלח אותו ממש בחזרה מאריזונה לארץ, העלה אותו ברוך ה',
הרב: שי בן?
ש. שי בן אניטה שה' יזכה אותו לזרע בר קיימא ואת אשתו עינב בת ירדנה
הרב: יזכו לזרע חי וקיים מהרה, הוא ילמד שעתיים בתענית דיבור כל יום שלשה חדשים רצוף, היא תלמד חצי שעה ספר שערי תשובה רבינו יונה שלשה חדשים רצוף
ש. בעזרת ה', ואם אפשר לבקש רפואה שלמה לבן שלי, יוסף חיים בן מרים
הרב: יוסף חיים בן מרים רפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל
ש. ה' ישמור אותך
הרב: תודה. שאלה נוספת ואחרונה. דרך אגב, אלה שרוצים לרכוש כסא בבית מקדש מעט בבני ברק, יוכלו לפנות למשרדי שופר ולזכות להיות שותפים בכל השיעורים שניתנים שם, יש שני שידורים כל יום לכל העולם, ושיעורים נוספים של רבנים נוספים ורבניות גם וזה יהיה מקום של תורה הומה בלא הפסקה. כן. עוד שאלה?
מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, משה ואהרן דוד ושלמה וכל הקהילות הקדושות וטהורות הוא יברך את כל הקהל הקדוש הזה, הם ונשיהם ותלמידיהם וכל אשר להם, הקב"ה יחתמכם בספר חיים טובים, בספר תשובה שלמה, בספר פרנסה טובה, ויתן לכם חכמה בינה ודעת, ויזכה אתכם לכל מילי דמיטב, ותהא השנה הבאה עלינו לטובה מתוקה ומדושנת בכל טובה רוחנית וגשמית מהרה אמן.
אמן.
הרב: מי שירצה ציציות וכיסויי ראש יקח כאן, לילה טוב לתושבי ראש העין.
רציתי לפרסם נס שב"ה היה בזכות שיעורי התפילה שהרב שליט"א העביר (אוחילה לאל shofar.tv/lessons/17472) אבא שלי היה חייב כספים (ל"ע) לכמה אנשים מסיבה מסוימת הוא לא היה מוכן להחזיר להם (רח"ל) ולמרות שהסברנו לו: שזה חמור וצריך להחזיר! בכל מקרה התעקש שלא להחזיר. העצה היחידה שמצאתי זה רק להתפלל. וברוך השם בזכות התפילות הוא החליט להחזיר את הכספים ובאמת מקיים את הנאמר ומחזיר להם בתשלומים. תודה רבה להשי"ת ולכבוד הרב.
לכבוד הרב אמנון יצחק שליט"א, ב"ה רציתי לשתף את כבוד הרב בכמה מקרים מרגשים שזכינו לראות בזכות ברכותיו הקדושות: לפני זמן מה, נכדתי הקטנה אושפזה בבית מרפא בעקבות וירוס קשה (ל"ע). ביקשתי מהרב לברך אותה, וברוך השם, בזכות הברכה, היא החלה להתאושש וחזרה הביתה מוקדם מהצפוי, הרבה לפני הזמן שהרופאים העריכו. בנוסף, גיסתה של כלתי היתה במצב קשה והרופאים קבעו שעליה לעבור ניתוח דחוף (ל"ע). ביקשתי מהרב ברכה עבורה, וכבר ביום למחרת, לפני הניתוח, ערכו לה צילום נוסף. להפתעת הרופאים, הכל נעלם כאילו לא היה, והם עמדו משתאים. הם הגדירו זאת כ"נס של חנוכה"! אנחנו מלאים שמחה והכרת הטוב לבורא עולם על הניסים הגלויים שזכינו להם. תודה רבה לרב על הברכות, התמיכה, ההדרכה והמסירות האינסופית שלו למען עם ישראל. תודה לך על כך שאתה עבורנו מקור השראה אדיר, המקרב אותנו לעבודת השי"ת מתוך שמחה, אמונה ויראת שמים. אני פונה לכל אדם באשר הוא: בדור המורכב שלנו, הצמדות לרב צדיק כדוגמתך, והדבקות במידותיך, הן בדרך להתחזקות רוחנית אמיתית ולקבלת כוחות להתמודדות עם אתגרי החיים. תודה לך הרב שאתה מאיר לנו את הדרך בעצות טובות וכלים לעבוד את השם יתברך מתוך שמחה וביטחון. מתפללים ומבקשים: יה"ר שהקדוש ברוך הוא יתן לך כוחות אדירים להחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלמה, ולקרב לנו במהרה את הגאולה בחן, בחסד וברחמים מאוצר מתנות חינם (אמן). בברכה ובהכרת הטוב, אוהבים אותך אנחנו וקהילות פז.
שלום, כבוד הרב שליט"א אנחנו רוצים לפרסם נס גלוי שנעשה לנו ע"י ה' יתברך בשבת קודש. יש לנו מתקן במקרר של "משמרת השבת" (השבת בעידן הדיגיטלי | הרב אליהו בייפוס shofar.tv/lessons/7123) שביום חול מציג את הספרות "00" ובימי שבת וחגים "05" ומכבה את מה שלא צריך. השבת לא שמנו לב וככל הנראה בגלל הפסקת חשמל שהיתה השבוע זה השתבש ונשאר על מצב של יום חול. הבנות שמו לב לזה רק לאחר ששבת כבר נכנסה, כשהבן הקטן פתח את המקרר ונדלק האור. כשחזרנו מהתפילה ניסינו למצוא בהלכה: מה אפשר לעשות? ונשארנו ללא פתרון וללא מזון נגיש לסעודות שבת. המקרר עם צג דיגיטלי כך שזה עוד יותר מסבך את העניין. ב"ה לחמים לסעודה הראשונה היו לנו ורק השתיה והסלטים נשארו במקרר, התחילו לצוץ כל מיני רעיונות איך "לעזור" להקב"ה לעזור לנו... תוך כדי אחת הבנות הציעה בואו נשיר: "עבדו"... ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) קמנו ושרנו במעגל (באופן המותר בשבת כמובן...) סביב השולחן "עבדו", עם כל סיבוב השמחה גברה והדאגה פחתה, התחלנו לקבל בשמחה את המצב. לאחר כמה כ-7 דקות תוך כדי הסיבובים, אשתי הביטה לעבר הצג של "משמרת השבת" וזעקת פליאה יצאה מפיה, הצג השתנה למצב שבת! ומופיעות בו הספרות "05"!!! ישתבח שמו לעד! לא יאומן כי יסופר! נס גלוי! במקום! סיימנו את ה-15 דקות שירה וישבנו בשמחה לסעודת שבת. תודה רבה לרב היקר שכל הזמן דואג לתת לנו עצות נפלאות, טובות ומועילות. תודה על הזכות להכיר את בורא עולם יותר טוב בכל פעם! בברכה והערכה רבה שבוע טוב ומבורך (אמן) משפחת טביב (הי"ו) מחשמונאים. (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
צהרים טובים. ראשית תודה על שמשתדל לעשות עבודה טובה ולעזור לעם ישראל. יש לי מטופלת שלא היה לה ילדים (ל"ע) וב"ה כשראתה סרטון של הרב אמנון יצחק על אותה אשה שלא היה לה ילדים ששמה כיסוי ראש ולאחר שנה נפקדה (ברית מילה של הנכד של מיכל בניטה מהסרט כוחה של מצוה shofar.tv/videos/16379) וככה גם היא עשתה ולאחר 8 שנים נפקדה ב"ה; היתה שמה כיסוי ראש רק בשבתות וכששמעה את הסרטון קיבלה על עצמה לשים כל הזמן ובאותו חודש נפקדה!
חזק וברוך וישר כחך כבוד הרב אמנון יצחק שליט״א על כל לימוד התורה, המוסר, עבודת המידות, היראת שמים, החזרה בתשובה של המונים בכל העולם, החסד, המסירות נפש בהפצת האמת ובהשפלת השקר שב"ה כבוד הרב משפיע באהבת ישראל ללא גבולות ובהתמדה למעלה מ-40 שנה, אין מילים מספיק להביע את הכרת הטוב ותודות בלי סוף על הכל. יהי רצון מלפני אבינו שבשמים: שיתמלאו כל משאלות הלב הענק של רבנו לטובה ולברכה ושנזכה לביאת משיח צדקנו במהרה וברחמים רבים (אמן) בהערכה ובהוקרה רבה משפחת: סי. א.
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על דרשה מרתקת ומיוחדת. (ימי החנוכה - חלק י' 19.12.2024) יה"ר שהשם יתברך ישמור על הרב היקר בבריאות איתנה, רמ״ח אברים ושס״ה גידים ושכל משאלות ליבך יתגשמו במהרה אמן!
בוקר אור ומבורך לרב היקר! ישר כח עצום על עוד דרשה מרתקת (בלשון הרב היקר: ״שיעור מאלף״). כמו גם, שיעורי הבוקר מעניינים במיוחד. (ימי החנוכה - חלק ז' shofar.tv/videos/17509) יום נפלא!
בוקר טוב ומבורך כבוד הרב. בהמשך להודעה שכתבו לכבודו זה לשון הקאמרנא זצ"ל בנוצר חסד על מסכת אבות (פרק ו' משנה ב'): 'אַל יַחְלוֹשׁ דַּעְתּוֹ עַל שֶׁעוֹמְדִים עָלָיו רְשָׁעִים וּמְצַעֲרִים אוֹתוֹ, כִּי יוֹתֵר שֶׁיֵּשׁ לוֹ נְשָׁמָה גְּבוֹהָה וְרָמָה יוֹתֵר הַבּוֹעֵר בְּאֵשׁ לַהֶבֶת – יוֹתֵר יִתְגַּבֵּר עָלָיו שׂוֹנְאִים וּמְקַטְרְגִים. וּבִפְרָט מִי שֶׁהוּא מִשׁוֹרֶשׁ מֹשֶׁה רַבֵּינוּ וְדָוִד מֶלֶךְ יִשְׂרָאֵל. וּכְשֶׁתִּרְאֶה אָדָם שֶׁאֵין עָלָיו חוֹלֵק וְעֶרְעוּר - תֵּדַע שֶׁהוּא מֵעֶרֶב רַב! וְרוֹב הַצַדִּיקִים מִתְיַסְרִים עַל יְדֵי שְׁחוֹק הָרְשָׁעִים'.
כבוד הרב הדורש טוב לעם ישראל!!! מלאך ה'! שעשה עושה ויעשה רק טוב לעם ישראל!!! וב"ה מעולם לא דיבר רע על צדיקים! ומנחיל אהבת ה' ויראת שמים טהורה ומדריכנו בדרך הישר והטוב!! יה"ר שבעזרת השי"ת מהרה תתגלה האמת ויבוא גואל צדק ברחמים ויגאלנו!!! ובכל מקום ידעו את האמת לאמיתה!!! (אמן).
בס''ד שלום לכבוד הרב, לפני כשנתיים נסעתי במונית לעבודה, והנהג הציע להכיר לי בחור דתי. שאלתי: 'לפי איזה רב הוא הולך'? ציין: 'ר' יגאל...' אך אמרתי: 'שב"ה אני הולכת לפי כבוד הרב אמנון יצחק שליט''א'. הנהג טען שכבודו מדבר על רבנים (ח"ו) וכו'. עניתי: 'שהם לא בדיוק רבנים'... והסברתי בקצרה מה שקרה ומה הסיבה ל: ''מחלוקת'' ושב"ה הרב עושה כדין. ירדתי והמשכתי לדרכי. לפני כשנה באחת ההרצאות בעיר, ראיתי בסוף ההרצאה את אותו נהג מונית ניגש לכבוד הרב! ולאחר מכן ראיתיו בעוד הרצאה נוספת! איני יודעת אם אני הסיבה לכך, אבל יש הרגשה שכן. למדתי מזה: כמה חשוב להעמיד אמת על תילה, גם אם לא נראה שהדברים יעשו פרי... בטוחני שאם שותלים זרע וגורמים להרהורים שבסופו של יום מוליכים את האדם לדרך אמת. כמובן רק אם הוא חפץ בזה. יה"ר שבעזרת השי"ת נזכה תמיד לקיים את דרך האמת בשלמות אמן!
© 2024 כל הזכויות שמורות