חדרה - חדרה
תאריך פרסום: 19.05.2013
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני דניאל
הרב: אני אמנון
ש. אני חי מגיל 18 עם כאב כרוני, עברתי פציעה שהייתי ספורטאי, מאז אני סובל כאב יום יומי, משפיע עלי על הכל, כל תחומי החיים.
הרב: אתה שומר תורה ומצוות או עוד לא?
ש. אחרי הפציעה היה איזשהו התרחקות מהדת,
הרב: מה היית עושה בספורט?
ש. הייתי שחקן כדורגל
הרב: או, אז עוד התרחקת, היית רחוק ואחרי הפציעה עוד התרחקת, זה יפה, עוד הענשת את הקב"ה. נו, אז איך לא יהיה כרוני? תשמע עצה פשוטה, תתקרב אליו והוא יוריד לך את הכרוני.
ש. מה זה אומר?
הרב: שאתה חוזר בתשובה ומקבל עליך לשמור תורה ומצוות ואני מברך אותך שכל הכאבים הכרוניים יחלפו ויעברו לאסאד נשיא סוריה. אבל אמיתי חוזרים בתשובה, כי מספיק חיללת שם שמים בשבתות והעונש על זה לא כרוני אלא מיתה בסקילה. והוא עשה לך הנחה, לא לקח אותך על חילול שבת אחד, כל שכן הרבה, ורק נותן לך איתות קבוע, כאבים קבועים שתזכור שיש מישהו שמנהל את העולם, זהו. אתה עשית מה שאתה רוצה עכשיו הוא עושה מה שהוא רוצה. נראה תפסיק אותו. אבל אם אתה תחזור אליו, זה מה שהוא רוצה, למרות שבמקרה אחר אתה לא היית מוותר למי שעשה לך ככה, ואם מישהו היה מבזה אותך ופוגע בך ומעליב אותך ועושה לך השפלות וכו' וכו' במשך שנים גם אם היה בא ומבקש ממך מחילה מחילה מחילה, לא היית מוחל לו, עוד היית מחפש לנקום בו ולהגיד עליו כך וכך וכך בלי סוף, אבל הקב"ה אבא אוהב ורחמן, והוא מוכן בתשובה אחת צ'יק למחוק את הכל. עסקה טובה או לא? נו, אז מה אתה אומר? ניתן לך ציצית ותצא לדרך? בכבוד.
ש. תודה רבה כבוד הרב.
הרב: בכבוד בוא. מה השם שלך ושם האמא?
ש. דניאל בן שלומית
הרב: ה' ירפא אותך ברפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה, החלמה מהירה מהרה, ויעתיק את החולי שלך לאסאד נשיא סוריה מהרה.
ש. אמן.
הרב: תהיה בריא, שים תברך שהחיינו.
ש. ברכת שהחיינו.
הרב: חזק וברוך, תהיה בריא. אתה נשוי או עוד לא?
ש. אני עוד לא נשוי
הרב: זיווג הגון מהרה גם, תהיה בריא, תהיה בריא, כל טוב בהצלחה. כן, עוד שאלה, תן לגברת פה.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. יש לי איזה בעיה בעור שכבר הרופאים ממש התייאשו, ואומרים שזה כזה בלי פתרון ואין להם תרופות וזה מלא טיפול תרופתי אבל זה לא באמת עוזר, אז רציתי לבקש ברכה.
הרב: בשמחה, תלמדי חצי שעה כל יום ספר שערי תשובה של רבינו יונה שלשה חדשים רצוף כולל שבת וחגים ובעזרת ה' אברך אותך, מה שמך ושם האמא?
ש. אילנה בת פנטה
הרב: רפואה שלמה מהרה ותעלם ממך המחלה.
ש. אמן.
ש. יש לי עוד כמה דברים
הרב: בבקשה.
ש. אבא שלי שלח אותי, הוא ביקש ממני לבקש ממך שתברך אותו לפרנסה טובה. הוא אומר שהוא עובד כבר הרבה זמן והוא לא רואה ברכה בכסף.
הרב: הוא שומר תורה ומצוות?
ש. לא.
הרב: הוא שומר שבת?
ש. לא.
הרב: "ויברך ה' את יום השביעי ויקדש אותו כי בו שבת מכל מלאכתו", תגידי לו שישמור שבת ויניח תפילין ויתפלל שלש תפילות
ש. אפשר משהו אחר
הרב: אפשר משהו אחר, כן,
ש. כאילו לאט לאט
הרב: יניח תפילין, יתפלל שלש תפילות וישמור שבת. קודם התחלתי עם שבת זה יותר קשה, עכשיו התחלתי עם התפילות
ש. אבל הוא לא כל כך יודע עברית אז הוא לא כל כך יכול להתפלל.
הרב: שיתפלל באמהרית. אמהרית הוא יודע?
ש. ברור
הרב: נו אז מה הבעיה, שיתפלל.
ש. טוב, אין בעיה, תברך אותו אבל
הרב: אני אברך אותו אבל שיעשה מה שאני אומר
ש. בסדר אני אגיד לו.
הרב: בסדר גמור מה שמו?
ש. קוראים לו מקווננט בן יוט
הרב: ה' יזכה אותו לפרנסה טובה בזכות המצוות שאמרתי.
ש. אמן.
ש. יש לי עוד זה, סליחה שאני גוזלת זמן אבל חיכיתי הרבה זמן
הרב: בסדר גמור
ש. יש לי עכשיו שאלות לא ברכות. נכון כשהקב"ה ברא את העולם אז הוא היה הרי לבד בעולם לפני כן ולא היה שום דבר, רק הוא, ואז הוא החליט כאילו לברוא את העולם, מה היתה המטרה בכל הבריאה הזאת, כי הרי הגענו למצב כזה שאנשים הם אתאיסטים ולא מאמינים, הגענו למצב שאנשים צריכים להגיע
הרב: מומלץ לך לראות את הקלטת או הסידי מבראשית שנמצא באתר שופר. טי וי, אבל בקצרה אני אומר לך, הקב"ה הוא טוב לכל ומדרך הטוב להיטיב וכדי להיטיב הוא ברא ברואים שייטיב להם, וגם האתיאיסטים יש להם מסלול, מי שלא תיקן את עצמו בעולם זה הפעם יתגלגל פעם הבאה, ואם לא יתקן פעם הבאה יתגלגל פעם שלישית, ואם לא יתקן פעם שלישית יתגלגל בדומם או בצומח או בחי עד שיתקן. אז כדאי לעשות את זה בלי סלטות.
ש. טוב, אני אראה את הסרט
הרב: או, חשוב מאד.
ש. זהו, רק שאלה אחרונה
הרב: בבקשה
ש. כשיגיע המשיח ויהיה תחיית המתים הרי לא כולם יקומו
הרב: נכון
ש. יהיה חלק שיזכו וחלק שלא יזכו
הרב: נכון
ש. מה יהיה עם הגויים?
הרב: לא קמים
ש. ואלה שחיים?
הרב: אלה שחיים ישרתו את אלה שיהיו קיימים, שנאמר "יעבדוך עמים".
ש. ז"א שאם יש יהודים שהם לא שומרי תורה ומצוות אז הם גם יישארו, הם לא ימותו, כי אם גוי נשאר
הרב: מי שיהיה כן בימות משיח וייגזר עליו שלא ימות בינתיים אז הוא לא ימות.
ש. אוקי, תודה רבה.
הרב: תהיי בריאה. כן, שאלה נוספת הנה פה יש בחור, רק רגע הבחור קודם שמה שניה.
ש. שלום, אני סטודנט בבר אילן וכל החיים למדתי פה בחדרה במגמות ריאליות מדעיות. אני נמשך אחרי נמשך הרבה יותר למדע ולמה שהמדע נותן לאשר מה שהולך פה, וגם בבר אילן, למרות שאנחנו לומדים יהדות והייתי הולך לחברותא ואנחנו לומדים, שמים דגש מאד גדול על התנ"ך, המשיכה למדע היא הרבה יותר גדולה, המדע מספק לנו משהו שהוא נותן תחזיות שאפשר לבדוק תמיד, איך שהוא זה מתפספס לי עם דת ויהדות.
הרב: קודם כל הוא נותן תחזיות שלא תמיד מתגשמות, ויש כל הזמן נסיונות של תהיה, וזה נותן תחזיות, אבל התורה אומרת לך בדיוק מה יקרה, וזה יותר טוב מתחזיות, המדע לא עונה מה סיבת קיומך בעולם, המדע לא מדבר על מוסר ועל מצפון, המדע לא מדבר מה יהיה באחריתך, ומה תכליתך, ז"א אתה בעצם לפי המדע האורגניזם שקיים פה בלי שום סיבה בלי תכלית, איזה שבב של פיצוץ שקרה אי שם פעם, וזה לא מסתדר עם שכל של אדם ברמה של כיתה א'.
ש. אני מסכים איתך שאנחנו קשה לנו לקבל את זה, אבל ההסבר הוא כל כך מעמיק והוא כל כך מדויק שאנחנו יכולים
הרב: הוא לא מדויק והוא לא מעמיק, הוא שטחי ושנסתר ע"י הרבה גורמים במשך ההיסטוריה, ואתה יודע שבארה"ב יש ויכוח גדול בין האבולוציה לבין הבריאתנים
ש. שהאבולוציה ניצחו אותם
הרב: היית רוצה
ש. זה מה שקרה במשפט
הרב: איזה משפט, זה משפט אתה יודע זה תלוי באנשים שמעוניינים, השופט האם הוא בריאתן או הוא אבולוציונר, תלוי, אז ודאי שהוא יטה את המשפט לפי זה, אנחנו לא סומכים על האנשים שבאמת הם נקיים מכל אתה מבין, חשש או חשד, אבל מכל מקום היות ואמריקה היא החליטה שהיא מפרידה בין דת לבין מדינה, ממילא אם היא תכריע שהדת צודקת תהיה בעיה לפי החוקה, אז לכן ודאי שיותר בית המשפט ינטה לקיים את מה שקיים, ולא להפוך את כל השלש מאות שנה אתה מבין על פניהם, זה לא יתקבל כל כך טוב. אבל זה בחלק המשפטי, בחלק הראייתי יש כל כך הרבה ספרים שיצאו, פה בארץ, לא צריך ללכת עד לארה"ב, שאתה רואה לא סדים ולא קרעים, חורים, אתה מבין בכל התאוריה הזאת שהיא לא תופסת מים.
ש. אני באמת חיפשתי הרבה מאד חורים, כל חורש מצאתי הוא משהו מיושן שמזמן מצאו לו
הרב: אז אני אפנה אותך לכמה ספרים חשים שאתה לא ראית אולי, אבל לפני כן הייתי ממליץ לך לראות הסרט שלי מבראשית, מה שאני מדבר שם על כל הענינים וכו', ואם תרצה נעמוד בקשר.
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא.
כן, הגברת פה.
ש. כבוד הרב אני סובלת מדכאון עמוק
הרב: אסור
ש. אסור אבל זה קורה.
הרב: מה פירוש, מה יוצא לך מזה?
ש. יוצא לי רע מאד
הרב: אבל למה את צריכה את זה? למה את בדכאון? את רואה? יש כאלה לא רואים, את שומעת? יש כאלה לא שומעים, את נושמת, יש כאלה יש להם אסטמה, את הולכת, יש כאלה קטועי רגליים, את ממששת, יש כאלה בלי חושים. את חיה, יש אנשים בקומה, אני שואל אותך שאלה, מי יותר חשוב, את או ראש הממשלה?
ש. אני.
הרב: ברור, את צודקת. מי את חושבת חי יותר טוב, את או ראש הממשלה?
ש. כרגע אני לא חיה טוב
הרב: מי חי יותר טוב, את או ראש הממשלה?
ש. אני, כי אני חזרתי בתשובה לפני 11 שנה
הרב: נפלא,
ש. ואני מ קיימת מצוות ואני שומרת שבת ואני התחתני לפני חצי שנה עם בעלי שיושב פה לידי בנישואין שניים
הרב: אז את בדכאון?
ש. לא יודעת, זה הרגש, משהו בלתי נשלט
הרב: יש לך מיטה?
ש. כן
הרב: כמה עלתה לך המיטה?
בערך?
ש. חמשת אלפים שקל
הרב: לכמה זמן זה?
ש. להרבה זמן
הרב: הרבה זמן, ראש הממשלה חצי מיליון מיטה לשלש שעות, אז מי צריך להיות בדכאון?
ש. בסדר אבל זה משהו בלתי נשלט
הרב: אז ז"א את לא צריה להיות בדכאון בכלל, ויש ראש ממשלה אחד
ש. נכון שאני לא צריכה אבל
הרב: כרגע שהוא שוכב בין חיים למוות
ש. נכון ושמו שרון
הרב: כבר הרבה שנים, נו ואת חיה ויש לך בעל חדש טרי, חצי שנה, תשובה 11 שנה, על מה את צריכה להיות בדכאון?
ש. זה בדיוק השאלה, שמה עלי לעשות?
הרב: שום דבר, לשמוח בזה שאת חיה נושמת ויכולה לברך ברכות ולהתפלל מספיק.
ש. אבל אני מרגישה איום ונורא
הרב: איום ונורא, אז אני ממליץ לך
ש. ואני בטיפול גם
הרב: נו ברור, אם תחליטי שאת איום ונורא תצטרכי טיפול, אבל תחליטי שאת לא צריכה טיפול כי זה לא איום ולא נורא. היית פעם בבית חולים בזמן האחרון?
ש. כן
הרב: ראית מה המצב של אנשים, של מי יותר טוב שלך או שלהם?
ש. לא יודעת
הרב: מה זה את לא יודעת, הם שוכבים שם ואת בחוץ
ש. בסדר, אבל אני לא בסדר בפנים.
הרב: ככה את החלטת.
ש. איך החלטתי
הרב: ככה נכנס לראש ג'וק שקוראים לו יצר הרע, והוא אומר אוי ודכאון ואין לי חיים ואין לי חשק
ש. אבל אני לא יכולה לעשות ושם דבר, אני לא מתפקדת
הרב: את יכולה, את יכולה להתחיל לשמוח, תקחי שירים של ארז יחיאל ותתחילי לשמוע ולשיר
ש. קשה
הרב: מה קשה לשמוע שיר
ש. כן, קשה לי לשמוע שירים, קשה לי לשמוע אנשים, קשה לי לשמוע קולות
הרב: עוד פעם, עם הקושי הזה תשמעי את השירים, תשמעי שירים רגע, וריחות טובים,
ש. ריחות טובים
הרב: כן, בשמים טובים, ובית נקי מאוורר,
ש. הבית נקי
הרב: וללכת פעמיים שלש בשבוע לשפת הים, לא בחוף מעורב, ולהסתכל על הגלים,
ש. כן
הרב: שעה שעתיים שלש פעמים בשבוע זה הכל לשבת ככה רק להסתכל על הגלים, ותראי איך את תשתחררי מהכל
ש. בסדר, ומה עם התרופות ומה עם הרופאים
הרב: לאט לאט תורידי, לאט לאט תורידי
ש. וכבוד הרב יכול לברך אותי
הרב: התרופות שתדעי גם מכניסות אותך לדכאון
ש. נכון
הרב: זה נותן לך אפאטיות ככה לאט לאט ככה ככה ככה אין לך חשק לכלום, לא? לאט לאט תורידי. עם השמחה תורידי.
ש. אבל קשה לשמוח
הרב: עוד פעם, אמרנוז ה קשה אבל תתחילי
ש. זה קשה אני אתחיל אבל אולי כבוד הרב יכול לתת לי
הרב: ברכה מה שמך?
ש. אביבה בת סביחה
הרב: רגע, אבל זה בתנאי שתנצלי אותה, לא תבזבזי אותה
ש. ברור שאני
הרב: את אומרת שאת מתחילה מעכשיו מה שאמרתי
ש. כן אני יעשה
הרב: אביבה בת סביחה שמחת חיים, ותצאי מכל הדכאון, ושהדכאון יכנס לאשתו של אסאד.
ש. אמן. ויש איזה משהו שהיית ממליץ לי לקרוא משהו או
הרב: לא, את לא צריכה כרגע לקרוא, רק לשמוע מוזיקה ריח, בית מאוורר ושפת ה ים
ש. לקחת על עצמי איזה
הרב: אמרתי לא, לא. את רוצה לראות הרצאות שלי?
ש. כן
הרב: אז תראי הרצאות, יש לך אינטרנט?
ש. לא
הרב: אז יש דיסקים. בעלך יודע להגיע לבני ברק?
ש. כן
הרב: תגיע למשרד תקח לה דיסקים, יש שמיעה ויש צפיה, וחביבי יהיה לך שמה חיים טובים, יש גם פה הוא אומר כבר פה, לא צריך אפילו לנסוע לבני ברק, בסדר?
ש. דיסקים, אז רק זה הפתרון?
הר :מה עוד?
ש. לשמוח, לנסות לשמוח
הרב: לא לנסות, לשמוח. את רואה?
ש. אני רואה
הרב: את לא שמחה שאת רואה?
ש. ברור שאני שמחה
הרב: די, הנה התחלה.
ש. התחלה.
הרב: כן, תן לו לחתן לדבר
ש. אני אשתי נפטרה לפני שלש שנים ממחלה ממארת, והכירו לי בזכות חברון הלכנו לשמה לפני יום כיפור, שבת תשובה, אז הכירו לי אותה שם וברוך ה' היא אשת חיל, היא אישה טובה והכל, אבל מה שהיא סיפרה לך פתאום היא מקבלת נפילות כאלה, זה היה לה אחרי לידה
הרב: תרה, נפילת מתח יש גם בחברת חשמל זה לא נורא, קורה. אני אגיד לך שהמחלה הזאת של דכאון היא בעצם בתשעים אחוז מהאוכלוסיה ברמות שונות, זה המצב. זה הכל חרית, תזכרי רואים שמחה, שומעים שמחה, נושמים שמחה, מדברים שמחה, הולכים שמחה, מה, מה לא טוב?
ש. הלכנו לרב יאנה בנתניה, הוא אמר אין לך שום דבר. אמר כמו שאתה אמרת, את צריכה לשמוח
הרב: יש לה משהו, יש לה, יצר הרע
ש. הוא אמר באה אליו נערה בת 18, אמרה שיש לה תרנגול בראש, אז הוא פתח את החלון אומר תסתכלי, אחד שתיים שלש הוא עף ראית אותו?
הרב: מאז הוא לא חזר, זהו.
ש. זה לא מצחיק, אני רוצה לומר לך רוצה להודות לה' ולך, שבזכותך התחזקתי בשנת תשמ"ה, 85, קיבלתי מאחי ז"ל שתי קלטות שלך, שמעתי, וחזרתי בתשובה. אני שם קרוב לשלשים וחמש שנה עוד מעט, סבא שלי היה צדיק מקובל, מורי סד מעמרם בתימן, אם הוא אמר למישהו תמות הוא מת, והגויים לא יהודים, שהתנכלו ליהודים הוא אמר מילה מת הבן אדם, ואבי ז"ל היה במושב גאולים, אז התחילו הסוציאליסטים אתה יודע אין תורה אין כלום, אז הוא שכב תחת הטרקטורים שלא יעבדו בשבת, לא אכפת שידרסו אותו, אני זוכר שהייתי קטן הוא היה שפך את הגויאבות ששמו בשבת ודרך אותם ברגליים, והוא עיצב את המושב והחזיר אותו לדרך התורה, כמה שאפשר. אני רוצה עוד משהו לומר, אני הייתי בצבא, הייתי במשמר הגבול, והיה שם מרגלים ירו בי צרורות של כדורים, והכדורים עפו מפה משם, וחשבתי שאני אהיה גיבור, לא הבנתי שהקב"ה עשה לי את זה, אותו דבר היה קורס מקיף שירה עלי בטעות, חשב שאני מחבל, הכדורים היו ממש נותבים, אתה יודע מה זה נותבים,
הרב: כן, כן עם אדום כזה
ש. עוד צעד אחד אני עושה כל הכדור חוטף בראש, אני עצרתי אז זה לקח לי עשרים שנה להבין מה שהקב"ה עשה לי. אני רוצה להגיד לכם שיש ניסים, ויש השגחה, זה בדוק, עכשיו אני הייתי חקלאי טוב, והייתי לפני שחזרתי בתשובה, הייתי מגדל טוב והיה לי עופות ופרחים והכל, הקב"ה סגר לי את כל הדרך, לא הייתי מרויח כלום, שום דבר, והיה לי כאבים בגב, וכשהתחלתי לחזור בתשובה הכל נעלם, כמו שאתה אומר, חוזרים אליו לאבא שבשמים הוא מרחם, חשבתי שהם מתאכזרים אלי אבל אח"כ הבנתי שלא מתאכזרים, שרוצים את טובתי, זה הכל אני מודה לכבוד הרב.
הרב: תודה רבה, תודה רבה, כן שאלה נוספת, מישהו אולי פה בטעות רוצה לתרום מניה למטר רבוע בבית כנסת, יש דבר כזה אצל התימנים?
כן, שם יש שאלה, תן לו בסוף.
ש. ערב טוב כבוד הרב, כבוד הרב, במהלך הבחירות כבוד הרב התראיין, ונוצר איזה עימות עם איזה כופר אחד, עכשיו ראיתי את התגובה שלך לאחר מכן, וכבוד הרב אמר שצילמו אותו אח"כ בוכה, ואני חיפשתי את הסרטון ולא מצאתי,
הרב: אני חושב שהעלו אותו באחד האתרים.
ש. לא מצאתי.
הרב: כן, קטע קטן של איזה דקה וחצי.
ש. תודה.
הרב: יש לך אותו מיכאל? יש לכם את הקטע שלו? אתה צילמת את זה. נו, איפה? אני יכול לשלוח לך את הקטע.
ש. אני אשמח תודה.
הרב: תקח ממנו את הפרטים, בסדר? הבן שלי צילם את זה. כן, שאלה נוספת, תן לבחור פה חולצה תכלת.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. שמי אליהו, רציתי לדבר איתך על נושא מסויים שהיום בדור שלנו במיוחד פגעו מאד בתמכין דאורייתא, הרבה אנשים מאד קשה להם הוצאות, וכל הדברים האלה, וחשבתי על משהו. ושמעתי על בן אדם לפני הרבה מאד שנים שבשם ראובן בפת, אני בטוח ששמעת עליו
הרב: יס
ש. והוא בין האנשים הכי עשירים בעולם,
הרב: פחות ממני
ש. במצוות
הרב: זה הדבר הכי חשוב.
ש. זה הדבר הכי חשוב, והוא עשה דבר נפלא, הייתי קורא לזה, אבל הוא עשה את זה למטרות של גויים, הוא לקח הרבה מאד מהכסף שלו ותרם את זה לקרן מסוים שבנה את הקרן ביל גייטס ואשתו ומהקרן הזאת פשוט הם השקיעו את זה כמובן במקומות מסוימים, ומהרווחים של המפעלים או לא יודע עסקאות נדל"ן או לא יודע מהזה, אבל כל מיני עסקים מהרווחים של זה כל שנה בעצם הם לוקחים את זה והם מחזירים את זה כביכול לציבור, כביכול ראיתי את הדבר הזה וחשבתי לעצמי, זה כמו זבולון ויששכר, וחשבתי לעצמי למה אנחנו כאילו היהודים לא עושים דבר כזה, אם יש דבר כזה קרן מסוים שבעצם
הרב: יש קופת העם, פתחנו אותה לפני שנה פלוס, אבל אין תורמים.
ש. אין תורמים?
הרב: קופת העם מטרתה היתה להאדיר מה שאתה רוצה להגדיל את עולם הישיבות הכוללים האברכים והכל, לממן את הכל בשותפות של כל העם, כמו שיש קופת העיר לענין צדקה למשפחות מעוטות יכולת, אותו דבר מבחינה רוחנית, ובינתיים הציבור ישן.
ש. אני פשוט כאילו זה מאד חבל, למה כי אנשים עם השניים הכל עולה ועולה ועולה, ואנשים לא מספיקים לבוא ולעזור, ובאמת אנשים רוצים להקים תורה ולהגדיל במצוות והכל, ואתה יודע, מוותרים על זה בשביל עבודה ויש כדורגל ויש לא יודע, ובילויים וכל מיני דברים כאלה. אבל לבוא ולהקים דבר כזה, ולקדם דבר כזה, שבאים ואוספים המון כסף
הרב: אמרתי, יש כבר אבל אין, הציבור יבש
ש. לציונות אפילו יש דבר כזה
הרב: ודאי מיליארדים
ש. אוצר ההתיישבות היהודית
הרב: הם הולכים אצל החרדים ולוקחים את הכסף הגדול, ככה זה. הסטרא אחרא יודע לפגוע כמו שאמרת בתמכין דאורייתא,
ש. דבר זה כאילו פשוט אפשר ממש לקנות עסקים
הרב: למה יש מעשרות אתה יודע? בשביל שכל אחד יפריש לפחות מעשר ואז ממילא יהיה לכולם. למה יש מיתה? בשביל שהעניים שנה שלמה יהיה להם לאכול אתה מבין הכל הכל הכל יהיה הפקר בשבילהם. למה יש פאה? למה יש שכחה? למה יש לקט? לדאוג ליתום, לאלמנה, לגר, לכולם, לעני, לאביון, התורה מצוה הרבה ציוויים בשביל לעזור לזולת אבל מה לעשות, אנשים שבעים לא חושבים על אלה שאין להם. יש שבעים ברוחניות ויש שבעים בגשמיות ולא דואגים לאלה שאין להם, עניים בדעת ובממון.
ש. כבוד הרב, אני פשוט למה זה כל כך חשוב לי הנושא הזה, אני לפני בערך תשע שנים משהו כזה, ישבתי עם בן דוד שלי מחו"ל, וישבנו במרפסת של סבתא שלי ז"ל, היא נפטרה בגיל כמעט מאה, 98 אם אני לא טועה, וביום רביעי יהיה האזכרה שלה שנה, וחשבנו מה יהיה יותר קל, להשיג את כל התורה ואת מצוותיה כמו שאמרת באיכות ולא בכמות ולהיות ממש צדיק, לעמוד ליד רבי עקיבא וליד כל גדולי עולם התורה או להשיג את המיליארד הראשון נגיד שיתמוך בתורה. ואז כביכול הגענו למסקנה שאפשר להגיע לכסף יותר פשוט, זה יותר קל, יש יותר עבריינים עשירים מאשר אנשים טובים וישרים שהם עשירים, ולא יודע לאן הכסף שלהם הולך
הרב: הכסף שתבין זה בית קברות לעשירים
ש. נכון, אבל אם זה הולך לתורה
הרב: היצר הרע ודאי שידחף את האנשים לעשירות, כמו שאתה אומר זה יותר קל כי שמה הוא מסייע, העיקר שתתרחק מהתורה כמה שיותר הוא מוכן לשלם על זה, אין לו בעיה, אבל זה הבית קברות של העשירים, כי הם יכנסו לגיהינום בגלל שהם לא פרנסו ולא עזרו ולא תמכו כי הכסף לא שלהם. כשה' נותן מתנה הוא לא נותן אותה סתם, אם הוא נתן חכמה לחכם זה לא בשביל שיהיה לעצמו, בשביל שישתמש בחכמה לאחרים, אם הוא נתן גבורה אז הוא נתן אותה בשביל לעזור לחלשים, אם הוא נתן עשירות זה בשביל שהוא יעזור לעניים, זה כמו פקדון, כמו גבאי צדקה שצריך לפרנס את האחרים, ואם הם לא עושים די צרכם זה יהיה ענשם, זה בית קברות שלהם, עושר שמור לבעליו לרעתו, אם זה שמור לבעליו הוא לא נותן לאחרים, זה לרעתו. אתה מבין?
ש. בטח שאני מבין
הרב: אז לכן יותר קל להיות עשיר.
ש. אבל אם זה בן אדם כמו יוסף הצדיק להבדיל אלפי הבדלות, כן, בן אדם שצדיק כזה שבא ופרנס את כל העולם,
הרב: ולא לקח לעצמו
ש. ולא לקח לעצמו כלום
הרב: וגם לא למשפחתו
ש. וגם לא למשפחתו
הרב: ונתן להם לפי הטף, סנדוויצ'ים כמו שמגיע להם, לא יותר, לא כמו המשפחתון.
ש. אבל הנה תראה את אורן בפת הזה, גוי, גוי, שמונים אחוז מהונו, שמונים אחוז בא ונתן לקרן להקים בתי חולים ומוסדות חינוך לגויים, לגויים
הרב: אדוני הוא חכם, מדוע? משום שאם הוא ימות אז יקחו לו את המאה אחוז, ככה הוא החליט ששמונים אחוזה וא משתמש והקרן שלו ולא מישהו אחר יעשה סיבוב על כספו.
ש. בסדר, אבל
הרב: היא אז ורי קלבר
ש. היא אז קלבר אבל הוא עדיין הכסף לא נמצא אצלו, מישהו אחר נהנה ממנוט
הרב: גם ככה זה לא אצלו, גם העשרים אחוז לא אצלו זה בבנקים, הוא לא יכול לאכול יותר מחמש שניצלים ביום, אז מה הוא שונה ממך? אתה עוד אוכל בניחותא כי אין לך ביזנס שמפריע לך, הוא לא יכול לאכול אתה מבין ברגיעות, כי כל רגע זה מיליארדים, וכל שיחת טלפון זה מאות מיליונים, ואם הוא מפספס שיחה או מפספס עסקה אבל אתה מה יכול לפספס חמש שקל.
ש. בקיצור, כבוד הרב מה שרציתי להגיד, שמאותו יום, מאותו ערב בעצם שדיברתי עם בן דוד שלי החלום שלי אישי היה להקים קרן כזאת, שאני אצליח בעתיד לבוא ולהוציא את התעודה הרלוונטית, את המקצוע הרלוונטי ולגייס כספים ולהקים קרן כזאת בשביל לקיים את התורה ולומדיה.
הרב: יש כבר
ש. יש כבר, אבל לגייס את הכסף, צריך
הרב: בבקשה בא תגייס
ש. איך אני יכול לגייס?
הרב: איך אתה רצית לגייס
ש. איך אני רציתי לגייס? להיות סוכן של הרב.
הרב: אז קדימה יאלה בא
ש. מתי להתלוות אליך תגיד לי
הרב: מחר אתה יכול להתחיל, יודע מה בא נתחיל הערב, נראה תעשה כמה מניות עכשיו
ש. לעשות כמה מניות
הרב: כן נו, ארבעת אלפים שקלים
ש. הנה בבקשה בן אדם כבר הוציא מאה שקל
הרב: אתה רואה, התחלת טוב, אם תתבישי לא תצליח, זה המבחן שלך עכשיו
ש. נכון, אני מתבייש, אבל אני אגיד לך משהו כבוד הרב, אני באתי ממשפחה שאמא שלי הביולגית נתנה אותי מתנה, לבעצם גיסתה, שלא נולדה לה ילדים, והיא באה ולא ויתרה על מיליונים והיא לא ויתרה על דברים גשמיים, לוותר על ילד זה דבר גדול, אני נולדתי, היא לא ויתרה עלי, אני עדיין מכיר אותה וחס ושלום מי שחושב שאני פגוע מזה, אני לא, אני מאד מעריך את הדבר הגדול הזה שהיא עשתה, כי היא אשה צדקת, כמה שהיא פשוטה והיא עובדת במפעל ולבוא ולקחת ילד ולתת אותו לאשה שאין לה, זה דבר גדול, זה דבר גדול מאד, ואני נולדתי מהול שנתנו אותי וסבא שלי כל הזמן היה מופיע לה בחלומות ז"ל שהכל יעבור בשלום, אני נולדתי בערב סוכות, בי"ד בתשרי, ובאותו יום לא היו, היא דקלמה את כל הפרטים של אמא שלי זאת שגדלה אותי, דקלמה את כל הפרטים שלה הכל, כביכול הקב"ה עשה ככה שהכל יעבור חלק ושעל פי הניירות על פי החוקים אני אחשב הבן מאה אחוז ממש רק הקב"ה והמשפחה יודעים שאני לא הבן שלה, אבל הרשויות כולם יודעים שאני כן, בשבילהם אני כן, וביטוח לאומי והכל היא מקבלת, קיבלה עד שהתחתנתי וב"ה יש לי ילדים, יש לי שתי בנות, וזה דבר גדול מאד, ולעשות נדבה כזאת, זה באמת זה מעשה חסד גדול, ואני חושב שכביכול אח"כ באתי וטסתי לארה"ב, ההורים שלי לקחו אותי לארה"ב, גדלתי שם, ארה"ב וקנדה עד גיל 12 כמעט, כדי אתה יודע להרחיק אותי מהמשפחה קצת שאני אתרגל אליהם, להורים האלה, אח"כ שחזרנו אחרי שנים פשוט הסתכלתי על הכתובת שלי של הבית, וזה היה ארבעים ואחד על שלש הנדיב, ואח"כ נפל לי כזה האסימון שלשה שותפים באדם, אב אם ומי אם לא הקב"ה הנדיב מכולם, הסתכלתי על זה כאילו אמרתי בא הנה זה דבר גדול, זה באמת דבר גדול כאילו איך הקב"ה אשכרה כיוון את זה ככה, בצורה כזאת. ואח"כ אבא שלי נפטר ז"ל מסרטן ואמא שלי נשארה לבד ורק אני.
הרב: אתה בן יחיד?
ש. אני כביכול בן יחיד, יש לי עוד מהאמא הביולוגית יש לי ארבעה אחים, הם לא שומרי תורה, ואני חזרתי בתשובה בגיל 19 בתקופה שאבא שלי היה חולה, וזהו. ועכשיו עזבתי את אמא, היא גרה לבד עכשיו, ומאד קשה לי עם זה, כי בהתחלה גרתי אני אשתי ואמא שלי באותו בית, וכמובן שזה לא מומלץ, אז הקב"ה גם כן עשה לי מעשי ניסים
הרב: טוב, עכשיו אתה מתחיל עם המניות
ש. ועכשיו אני רוצה להתחיל עם המניות
הרב: בא נראה תתחיל תפנה לציבור
ש. לפנות לציבור בקשר לבית כנסת או ש
הרב: מה שאתה רוצה.
ש. איך קוראים לקרן השקעות שלך?
הרב: קופת העם.
ש. קופת העם. טוב, קודם כל אני לא רואה פה את כולם אבל אני אגיד דבר כזה, אני כבר כמה שנים ברוך ה' לומד השקעות, בורסה ואגחים וכל מה שקשור, אופציות וכל הדברים האלה, לא יכולים להרשות לעצמנו ל בוא ולתרום לבית הכנסת של הרב אמנון יצחק, ארבעת אלפים שקל כולם, אנחנו צריכים לבוא ולחשוב מחר אם יש לילד אוכל, אין לילד אוכל, יש טיטולים אין טיטולים, לבוא ולתת להם לרכב עלינו, מה קרה? אנחנו צרכיים לבוא
הרב: להעניש אותם
ש. מה זה להעניש אותם, לדרוס אותם, לדרוס אותם
הרב: Uלהראות להם שהם לא הצליחו
ש. בודאי שלא, אם אנחנו נבוא ונשקיע בקופה הזאת ונוכל להתחיל להשקיע בבנק למשל, ולהחזיק חמש מניות בבנק לאומי כמו אוצר ההתיישבות היהודי הציונית הייתי קורא לה
הרב: להחזיק בקופת העם ולהיות שותפים בכל הזכויות של עם ישראל
ש. במאה אחוז, במאה אחוז, ותדעו שכל שקל מהרווחים הולך לתורה, לתלמידי חכמים, לאנשים שבאמת יושבים ועוסקים בתורה, לא בשרי אריסון ולא בנוחי דנקנר ולא בכל אלה
הרב: ולא במיקי מאוס
ש. ולא במיקי מאוס ומיקי שטראוס וכמו שאתה קורא לזה הרב, חלאס, כמה אפשר, אנשים עובדים, אני אישית באתי לפה אחרי עבודה שתים עשרה וחצי שעות, החניתי פה את הרכב, נכנסתי פה להרצאה, לא ויתרתי, לא ויתרתי.
הרב: אני אסביר לכם דבר אחד, אני עכשיו הופך כמה אנשים לנזירים שמפסיקים לעשן, וכיון שהאבן עזרא אומר שרוב בני האדם הם עבדי התאוות אז נזיר זה מי שהוא מלך, נזר על לועיו ועל ראשו, יש לו דין של כהן גדול ויש לו דין של נביא ויש לו דין של תלמיד חכם ושכינה שורה עליו בגלל שהוא מתנזר מהיין, מי שמתנזר מהסיגריות פי כמה וכמה. אז דיברתי באור יהודה והיו שמה כמה אנשים כבדים בעישון, וניסיתי לשכנע בן אדם אחד שיפסיק לעשן והיה לו קשה אומר שמע, אבל קשה אבל קשה אבל קשה אבל קשה, אמרתי לו שמע, אתה מפסיד אלף שקל על קופסא אחת בחודש, 33 שקלים על קופסת סיגריות, בחודש זה אלף שקל, אם אתה מעשן שתיים זה אלפיים שקל, בשנה זה 24 אלף שקל! אתה יודע איזה ספריה יכלת לקנות, אתה יודע כמה בשר היית אוכל, סיחים כל היום, מה אתה מדבר, איך אתה משקיע את הכסף הזה? עוד לא הבין. אמרתי לו תגיד לי, אם יבוא אליך עכשיו בן אדם וידפוק אצלך בדלת והוא נראה כזה מסכן שאין לו, והוא אומר תעשה טובה תקנה לי מנה שווארמה, מנה שווארמה עולה שלשים שקלים, תקנה לי, הוא אומר בסדר קח שלשים שקל לך תקנה שווארמה, למחרת הוא מגיע באותה שעה הוא אומר אני רעב, שוואמרה, תתן לו? אמר למה לא ניתן לו עוד יום, יום שלישי הוא שוב בא שווארמה, תתן לו או לא תתן? אמר אה, לא נעים עוד יום אחד אני אתן לו, אמרתי לו אם כל יום הוא יבוא ויבקש ממך שווארמה, תתן לו או לא תתן לו? מה קרה, מה אני פיצוציה? שילך לעבוד. אמרתי לו לא הבנתי, אבל אתה ראית שהוא תפרן מהיום הראשון, למה לא תתן לו, אין לו מה לאכול, תן לו לאכול, אומר לא מותק פעם פעמיים שלש אני יכול לתת, אמרתי לו טוב, עכשיו תגיד לי, אם יבוא אליך בן אדם והוא לא נראה עני, הוא נראה עשיר, עשיר, והוא בא אומר לך סליחה, אתה מוכן לתת לי כסף לשווארמה? אתה תתן לאחד שהוא מעונב והוא מכופתר, ככה נראה אתה יודע עם ג'ימסבונד מבקש ממך שווארמה תתן לו? לא תתן לו, נכון, אפילו פעם ראשונה לא תתן לו, אח"כ מתברר לך שהוא גם גוי, תתן לו או לא תתן לו? אומר מה פתאום שאני אתן לו? אמרתי לו יחובלי, אתה נותן כל יום 33 שקלים לדובק, הם עניים? אתה מעשיר את דובק שהם עשירים מיליארדרים ואתה נותן להם כל יום בשביל שאתה תעלה עשן? פפפפ פפפפ פפפפ, הם לוקחים את הכסף ואתה שורף ניירות עם טבק ואתה מפרנס אותם, הם מתעשרים ואתה תפרן עם מחלות. יש לך שכל? אז אם בן אדם יחליט שהוא מפסיק עכשיו, תקשיבו, לעשן ולא לתת את הכסף יותר לדובק, ולא להיות חולה בריאות חס ושלום במחלת סרטן, ולא ללכלך את הסביבה ולהסריח אותה, אז כמה יהיה לו כסף בשנה לתרום מניות? שלש מניות בבית כנסת, במקום לשרוף סיגריות, פפפפ פפפפ פפפפפפ, לא יותר טוב? ישאלו אותו בעולם האמת, מה, אתה לבית כנסת לא היית מוכן לתת ולדובק כן היית מוכן לתת? אז אם אתה אוהב כל כך הרבה אש, אנחנו נכניס אותך למדור של האש, יש מחלקת דובק למטה, תכנס לשמה ישימו אותך על הטומבק ויעשנו אותך על הנרגילה. מה אתה מג'נון, זורק את הכסף על ניירות עם טבק? תעשה משהו עם עצמך.
אדם יכול להיות נזיר וזה מעלה גדולה בשמים, הקב"ה נותן לו זכויות לאין שיעור, נזיר, התורה אומרת זה פלא, אדם כי יפליא איש או אישה כי יפליא לנדור נדר להזיר נזר לה', פלא, אתה יכול לסתום את הפה שלך לא להכניס עשן? פלא. נו, מי יכול להזיר את עצמו מסיגריות ובמקום זה לתת את הכסף לבית כנסת ירויח פי שתיים? זה יהיה פלא. נזיר, נזיר אמיתי, יש כזה פה או שאין כזה פה? הא? אתה מוכן, כן. אשריך הנה יש יהודי ראשון. יפה מאד. תקח ממנו הראשון. יפה מאד. תן לו הוראת קבע, אשריך, תרשום את השם ושם האמא שאני אברך אותך. מי עוד רוצה לזכות במניה מטר רבוע בבית הכנסת על חשבון הסיגריות? הוראת קבע, אשרייך ואשרי חלקך, תרשמי בסדר, תרשמי את השם ושם האמא שאני אברך. מי עוד רוצה לזכות במניה מטר רבוע על חשבון הסיגריות, ירויח שתיים, גם יפסיק לעשן וגם יש לו כסף לתת לזכויות בשבילו לחיי העולם הבא, מי שרוצה יכול לצלצל למספרי הטלפון שציינו, 050-6500666 והאחרים, אני נותן ברכה גם שלא יעשן יותר. לא רק שיהיה לו פרנסה בשפע ובריאות איתנה, גם שלא יעשן. מי רוצה להפסיק ולהיות נזיר בעזרת ה' יתברך, פלא, איש פלא. מי מסוגל להפסיק? ציגלר יכול להפסיק ציגלר? יכול, אתה עוד בחור צעיר, הראות נקיות, אפשר להפסיק ומניה ואתה מסודר משני הכיוונים עם ברכה לחתונה מיד. מסכים יצחק?
ש. נחשוב על זה
הרב: אין בעיה, תחשוב אני פה. כן, מי עוד רוצה לזכות, יקבל ברכה חזקה מאד. יש עוד מי שרוצה כאן לזכות? אין אנשי פלא? אתם לא מפליאים? מה? ברוך ה' מי שעשה זכה. זה כבר עובד, מי עוד רוצה לזכות?
ש. מה איתו הרב עם מניה, הוא ניסה לשכנע את כולם.
הרב: כן, נו
ש. אני ברוך ה' .... כמה תשלומים אתה עושה?
הרב: עשרים. מאתיים שקלים זה קשקוש.
ש. למרות שעכשיו קניתי בית
הרב: ברוך ה' זכית, עכשיו יהיה לך בית לעולם הבא גם, כמה עלה לך הבית? מיליון שקל, פה ארבעת אלפים שקל יש לך בית. בית שמייצר זכויות כל יום שיעורים ותפילות, איפה יש בארבעת אלפים בית כזה? מי עוד רוצה לזכות? עוד פלא, יש עוד מי שרוצה לזכות? בטלפונים, בטלפונים, אין לכם אומץ, הא? בית כנסת קטן עליכם או גדול עליכם. בטלפון? אשריך ואשרי חלקך, בטלפון, יש עוד יהודי? הנה תרמו מניה בזכותכם, נתנאל בן סגולה ומירב בת צביה זרע חי וקיים מהרה. מי עוד רוצה מניה, עוד אחד, אחד, יש עוד אחד? וואלה יש, יש יהודי פה יחביבי,
ש. אלף
הרב: אלף זה רבע מניה
הרב: אז תעזור לו אתה גם באלף תשתתפו. זה לא. מה השם שלך ושם האמא?
ש. טוביה בן שמחה
הרב: ה' יזכה אותך לכל מילי דמיטב בריאות והצלחה בכל מכל כל. מי עוד רוצה לזכות? יש עוד אשה אמיצה? כן? אשרייך ואשרי חלקך, תן לה שמה הוראת קבע יצחק, יש לה הנה היא ממלאה, תכתבי לי שם ושם האמא. יצחק אתה עוד חושב או שהפסקת לחשוב? כדאי לך, כדאי לך. נראה לי שהערב זה יתפוס. כן. עוד יהודי או יהודיה, טיפה אומץ, כסף הולך כסף בא העיקר שילך למקום הנכון. עוד מי רוצה לזכות? מאמץ קטן, מחשבה נכונה החלטה אמיצה וזוכים.
יש עוד אחד שנחתום איתו את הערב? הכל הולך אחר החיתום, מי רוצה לזכות בחתימת הערב? יצחק, אולי אתה תחתום את הערב בחדרה? יצחק. יצחק. יצחק. הנה יש עוד מישהו שעשה, שלמה בן פודה ובת חן בת יוכבד ובני משפחתה יצליחו להתגבר על יצר הרע ולזכות בחכמה ועליה ברוחניות ובגשמיות והצלחה בפרנסה, עשו מניה באשראי מליקווד ניו ג'רזי.אתם רואים בחו"ל תורמים בשניה, אתם פה שעה אני מדבר איתכם לא עוזר. מפסיק לעשן רבי יצחק ציגלר, אשריך ה' יברך אותך. ברוך תהיה ברוך תהיה, עכשיו רגע מה עם המחיר של הסיגריות, תקנה מניה עם המחיר של הסיגריות, לפי הקצב של העישון שהיית מעשן. זכה, זכה במניה, יצחק ציגלר זכה במניה. אשריו ואשרי חלקו, תבורך מפי עליון.
מי רוצה ציציות בבקשה, מי רוצות כיסויי ראש בבקשה, מי רוצים כיפות בבקשה, ערב טוב לכולם.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
שלום! רציתי להודות לרב אמנון יצחק, לפני כחודשיים (29.9.2018) שאלתי את הרב לגבי הבן שלי: 'האם לאשפז אותו בכפייה בגהה?'. בעקבות עישון סמים הוא נכנס למאניה פסיכוטי (ל"ע) הרב אמר: 'לשאול את הרב קנייבסקי' וברך אותו. הבן היה חודש ושבוע בגהה וב"ה חזר לעצמו. (זאת פעם ראשונה שזה קרה ו מקוה שאחרונה).
בוקר טוב רציתי להודות לרב, השבוע ראיתי בהרצאה שהרב דיבר על תולעים בסלמון. ב"ה בדקתי את הדג סלמון... -ומצאתי בו תולעים לבנות תודה לרב שמציל את משפחתי מאכילת תולעים בשבת. מש' ג. מושב ברקת. (לכתבה: בדיקת חרקים ותולעים במאכלים shofar.tv/articles/12056).
© 2024 כל הזכויות שמורות