הרצליה - הרצליה
תאריך פרסום: 09.05.2013
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. מתרגש, זה פעם ראשונה, אני רוצה להחזיר את הרב לבחירות, תקופת הבחירות מה שהיה, זה נושא רגיש אצלי שגרם לי כאילו הרבה בלבולים, היה ענין עם הקלטה שהיה לרב עם יהודית, כל הענין הזה, שהרב פרסם את זה, והרב אמר שזה אין בעיה מצד לשון הרע בגלל שזה פורסם כבר לאותם אנשים שהיו שם נוכחים, בגלל ששלשה אנשים יודעים את זה אז אפשר לפרסם את הענין הזה.
הרב: היו יותר אבל לא משנה
ש. כן, שלשה מינימום, עכשיו השאלה שלי שראיתי, זה גם היה פתחתי בדיוק בעמוד הזה, בקטע של הלשון הרע הזה, וראיתי שכל הענין הזה זה רק לפי מקצת פוסקים, ושיש בכלל שבע תנאים אם זה מותר ובאיזה אופן זה מותר, וגם אז החפץ חיים כותב שזה לא כל כך פשוט, שאין להסתמך על ההיתר הזה, השאלה שלי כאילו איך אפשר כאילו להסתמך על זה
הרב: גם אם לא היה מפורסם בשלשה לפרסם עליה זה מצוה
ש. למה?
הרב: משום שיש הרבה חבלות שנעשות בעם ישראל בגינה ומפרסמים את החנפים מפני חילול ה'.
ש. אז איפה המצוה כאן, כאילו למה זה לא חטא בכל אופן?
הרב: כי מפרסמים את החנפים מפני חילול ה'
ש. זה כתוב שזה מותר לעשות את זה מפני זה?
הרב: אז מה חשבת?
ש. אני לא יודע
הרב: אז תלמד הלאה.
ש. עוד שאלה, בקשר אומרים שכל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו, נכון? אז כל הענין גם עם הרב אלבז ומה שהיה, לכאורה גם הוא מזכה את הרבים, נכון? אז
הרב: לכאורה גם מחטיא את הרבים, לא רק מזכה
ש. אני לא יודע, אני לא יודע כלום
הרב: אז אני עונה לך כן
ש. אז לא נאמר גם עליו על כל הפעולה של כל השנים לכאורה שהוא עשה שהוא נקרא מזכה הרבים
הרב: כל זמן שהוא לא עשה פעולת החטאת הרבים אז הוא היה מזכה הרבים, אבל מרגע שהוא החליט להחטיא את הרבים ולמנוע ממזכה הרבים שיפעל בקרב העם ולדבר דברי תורה הוא הפך להיות מחטיא הרבים.
ש. אז מה זה סוג שכאילו נעשה במזיד
הרב: אז מה חשבת?
ש. אני לא יודע,
הרב: פליטת פה יכולה להיות פעם אחת אבל גם לא אצל אדם גדול, דבר שני הוא חזר על זה בכמה אירועים חוץ מהישיבה גם בפרהסיא, במוצ"ש אצל הרב דני צעקני ובעוד כמה מקומות. בקיצור, כשמקבלים הוראה מדור רעי אז מבצעים אותה כל החיילים, כל הסנג'רים. כן הלאה.
ש. סליחה שאני, עוד שאלה אחת, כל הדיבורים האלה על רבנים והכל זה גורם, זה גרם לי בכל אופן בכל התקופה הזאת האחרונה שהיתה, לממש ירידה ברוחניות, הרגשתי ממש רע עם כל העסק הזה, הרגשתי ממש רע ללמוד והכל
הרב: אני רוצה רק להבין לפני שאתה ממשיך, האם מה שדיברו עלי גרם לך או מה שאני מדבר עליהם
ש. גם וגם
הרב: איך יכול להיות גם וגם, הרי אם הם דיברו עלי שמה היית צריך להתבלבל, איך מדברים עליו?
ש. נכון, שם זה התחיל
הרב: אם ני משיב זו זכות מחויבת, אחרת מה ידעו האנשים אולי הם צודקים, אם אני לא אגיב אז מה ידעו, אם אני לא אגיד שהם עברו עבירות, שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק, והם דיברו לשון הרע והוצאת דיבה והמצאה ועלילה וכו' וכו', אז מה, אם אני אשתוק, מה אני אגיד אמן וקדוש על שקר?
ש. הבנתי
הרב: אז אם אני עונה זו חובה, יצעקו עליך גנב גנב באמצע הרחוב אתה תענה או לא? מה פתאום אז יהיה לי בלבול ממך, מה פתאום אתה עונה
ש. הפוך, צריך לענות
הרב: אז עניתי, אז ממילא אתה לא יכול להתבלבל, אתה יכול להתבלבל מהם.
ש. נכון.
הרב: תודה, בינתיים השאלות היו רק עלי, לא עליהם.
ש. לא חס ושלום
הרב: הבנתי, הלכת לרובי לשאול אותו שאלות איך הוא דיבר נגדי
ש. לא חס ושלום אין לי ענין אין לי ענין
הרב: אז למה אצלי יש לך ענין?
ש. לא לא לא לא,
הרב: לא לא לא לא לא אוקי,
ש. אני לא מתכוון
הרC: ברור, ברור חס ושלום
ש. באמת באמת אין לי כוונה רעה, אין לי כוונה רעה חס ושלום
הרב: ודאי,
ש. אני הפוך, עקבתי אחרי כל הענין ואני חשבתי הפוך, שאני חושב בכל אופן, שככה ראיתי את זה שהצדק עם הרב, הפוך, אני לא באתי חס ושלום לא באתי לבוא לשאול שאלות מתוך כי יש לי משהו נגד הרב, הפוך, חס ושלום, אני בצד של הרב, אבל אני אומר שמעתי דעה שמעתי מישהו שאמר לי
הרב: שמעת שסניק
ש. לא, לא שסניק, באמת לא שסניק
הרב: אתה לא יכול
ש. לא לא לא לא, אני לא הפוך,
הרב: תראה יש שסניקים ויש פזניקים, אתה יכול לשמוע או מהם או מהם, מי שבצד שלי לא יגיד משהו אחר, מי שבצד שלהם יכול להגיד רק מה שאתה אומר.
ש. אני יש לי, אני לא מקשיב, אני שומע את כל הדעות, אני רוצה לשפוט, אני עקבתי אחרי כל הענינים כל הבחירות, שמעתי אותם, הפוך, אני רציתי לשמוע את כל הדעות, כשהייתי בישיבה שיגעו אותי לא לבחור ברב לא לעשות כלום, שיגעו אותי שיגעו אותי שיגעו אותי
הרב: איסור דאורייתא, כן
ש. בסדר אני לא מתייחס, אני הלכתי לשמוע, רציתי לשמוע מצד שני את הרב, אז הלכתי אחרי כל השבוע שמעתי מה שמדברים על הרב שמעתי את הרב, אמרתי זה ממש לא נכון, הרבה שקרים נאמרו על הרב
הרב: לא הרבה, כל השקרים
ש. בסדר, כל השקרים זה הרבה שקרים, בכל אופן ראיתי הרבה שקרים, אז חס ושלום אני לא בא נגד הרב, אני רוצה לכל הפחות
הרב: תודה תודה
ש. אני לא,
הרב: אם היית אומר בהתחלה מה אני עונה לאלה שאומרים לפחות היית מתכסה אתה מבין בכיסוי שלא מחשיד אותך, אבל אמרת במפורש שהתבלבלת גם ממני, אמרת במפורש, אז לכן שאלתי אותך איך אתה יכול להתבלבל ממני אם הם התחילו
ש. שוב הבלבול זה לא בשכל, השכל יכול לחשוב, אני יכול לחשוב שהרב צודק, אבל ההרגשה הרגשה שלי כאילו ירידה
הרב: הפוך, זכית לגלות את השקר והאמת
ש. בסדר, אבל יש הרגשה רעה, שכל העולם הולך נגדך ואתה צריך להתגונן ולהגיד
הרב: לא הבנתי, העולם הלך נגדך?
ש. העולם, זה הרבה אנשים
הרב: הלכו נגדך? מה עשית?
ש. שאני חשבתי כמו שהרב אומר אז אומרים לי לא וצועקים עלי הכל
הרב: נו, אז מה הם צעקו?
ש. אז כולם נגדך
הרב: אז אתה מושפע כאילו, אתה בעל דעה עצמית
ש. כן, יש לי דעה עצמית
הרב: אז למה אתה מושפע, הפוך
ש. לא אמרתי שאני מושפע, הפוך ההרגשה היא הרגשה רעה כשאתה נמצא בציבור
הרב: למה שתשתנה, למה שתשתנה?
ש. היא לא תשתנה כי אם זה ישתנה
הרב: השתנתה כי אם זה עשה לך צער זה השתנה
ש. במחשבה יכול להיות שאני חושב כמו הרב והכל, אבל ההרגשה
הרב: שמעתי, למה שההרגשה תשתנה?
ש. כי כנראה שאני לא יודע
הרב: אני עכשיו הלטתי להתחתן אני בדרך לחתונה לחופה, בדרך מצלצלים אלי לא כדאי לך להתחתן אני התגרשתי, לא כדאי לך להתחתן אני התגרשתי, לא כדאי לך להתחתן אני התגרשתי, מה אתה רוצה שההרגשה שלי תשתנה? הפוך, אני יענה, אתה התגרשת אני מתחתן, ביי, מה אכפת לי בכלל אם התגרשת, אני הולך עם ההרגשה שלי לבצע את מה שהחלטתי.
ש. נכון נכון, לא דיברתי על ההרגשה של האמת, יכול להיות שהיא לא משתנה אבל כל היחס, נקרא אמונת חכמים נקרא לזה
הרב: אה כאב לך עליהם, מסכנים, אבל צריך לרחם עליהם, הם בחרו בזה ביודעין, זה לא בן אדם שנכשל. אתה יודע על מי צריך לרחם? אחד הלך עלה על בננה נכשל, צריך לרחם עליו
ש. הפוך, על הרב אני
הרב: עכשיו בא אחד אומר תראה איך אני קופץ על בננה ולא מחליק וטרח נפל, צריך לרחם עליו? כתוב - אין מרחמים על השוטה, מי שהחליט להיות שוטה לא מרחמים עליו. עכשיו זה לא חסרי דעת, זה כאילו בעלי דעת, זה אנשים שמדברים בציבור ומדריכים אותם, אבל אין מי שידריך אותך. זה קומונה, זה משפחתון, זה הבעיה. כי זה שוחד מי שמחובר לפוליטיקה הוא משוחד למפלגה שלו, ויוצאות הוראות מלמעלה איך מטפלים באחרים, אתה לא רואה מה קרה, הם חטאו רק נגדי? הם חטאו נגד כל מי שלא בחר בהם. מה הם אמרו לבנט - בית של גויים, מה עלה להם? שעכשיו הם בחוץ בגלל זה והם גם מקבלים גזרות בגלל זה. מי גרם להם את זה? הגאוה שלהם. תתמודד, תגיד שהוא לא טוב בא' בב' בג', מה זה, זה אין לו עולם הבא לא בעולם הזה לא בעולם הבא, זה גויים זה אפיקורסים זה אין להם חלק לעולם הבא, מה זה? מה זה?
ש. אני מבין הכל, בסדר אני
הרב: תודה רבה שאתה מבין.
ש. סליחה סליחה, אני עוד פעם רוצה להבהיר, אני הפוך, בכל העסק הזה שהיה אני רק רחמתי על הרב
הרב: אני לא צריך רחמים
ש. בסדר, אני יודע שהרב לא צריך אבל ההרגשה שלי כזאת, אני לא חזק כמו הרב שאני יכול להתמודד נגד אנשים אחרים, הרב יכול להתמודד. אם אני אצא ואחשוב כמו הרב
הרב: אז למה לא באת לעזור לי?
ש. מה, שכולם ינדו אותי, מה אני יעשה
הרב: אה אתה מפחד, אתה אינטרסנט,
ש. אני לא אינטרסנט, אם היה לי כח
הרב: מה זה כח, בוא תעודד אותי בסוד, אם רחמת עלי
ש. התקשרנו גם לבן של הרב לנסות להגיע איכשהו לרב שאני אוכל לדבר עם הרב, כי כל התקופה הזאת עשתה לי ממש רע
הרב: בשביל מה, להניא אותי בטח
ש. למה להניא? למה להניא? אני רוצה לדבר עם הרב
הרב: הנה אנחנו מדברים
ש. לא, לדבר עםהרב בפרטיות שיהיה לי יותר קל
הרב: כולם רצו
ש. יש כאן ציבור, יש לחץ,
הרב: זה תרגיל של ש"ס, כולם רצו לדבר איתי להסביר לי ככה אני לא אספיק לעשות שום פעולה, כי אם אני אדבר עם כולם יעברו הבחירות.
ש. אני לא שסניק, אני לא חושב כמו אף אחד, אני רק רוצה להרגע, אני רק רוצה להרגע, עכשיו אמרו לי, מישהו אמר לי יכול להיות שבכל העסק הזה הרב היה צודק אבל אולי אולי זה לא היה חכמה, מצטער שאני
הרב: כן כן זה לא בעיה, זה הוא זה לא אתה
ש. אני שואל, אני רוצה לקבל תשובה מהרב עוד פעם לדעת
הרב: התשובה היא הרב שטינמן אמר לי מצוה ואני מצפצף על כל מי שאומר לי אחרת, זהו.
ש. עכשיו השאלה היא
הרב: אם זה חכם או לא חכם? הרב שטינמן אמר שזה חכם.
ש. טוב בסדר
הרב: טוב תודה
ש. אני לא
הרב: ברור אנחנו חברים. כן, אם הוא רוצה בבקשה. כן.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. אני אסית את הנושא לענין אחר קצת
הרב: טוב מאד
ש. אני עזוב את הפוליטיקה זה לא מדבר אלי ולא מעניין אותי בכלל
הרב: נכון.
ש. הכל שטויות במיץ עגבניות, מה שמעניין אותי עכשיו מה קורה עם עם ישראל, מתי מתאחדים, זה הדבר הכי חשוב שכרגע צריך להיות, מה קורה מבחינת מה שרציתי לשאול את הרב, כשהרב מדבר על המלחמות שיהיו על מה הרב מסתמך, אמנם הכל לפי הנביאים אני מאבין אבל מה בדיוק בנביאים, רוצה לדעת מה, שהרב אומר
הרב: אהה, זה ארוך
ש. לא, מדבר מה השיטה מה העקרון?
הרב: תראה, קודם כל אתה רואה היום שאנחנו מסובכים על הכיפאק רק בינתיים הפתיל עוד לא נדלק. הציתו אותו, אבל הוא עוד לא אחז בחבל, אבל ברגע שזה יעבור עוד ככה איזה טעות אחת כמו שאומרים בגרשיים או בלי גרשיים עם הסורים, הם אמרו כבר שהם יפעלו, מה יפעלו לא משנה. אבל מספיק שפותחים רק עוד חזית עכשיו וכאילו פלשתינים יתקפו מהגבול וצריך שמירה על כל הגבול הסורי עכשיו מהסתננויות וכל מיני דברים כאלה אז אנחנו בבעיה, זה דבר אחד וכמובן שזה לא יהיו פלשתינים, זה יהיה בגדי פלשתינים אבל זה יהיה אל-קעידה וזה יהיה איראנים ובסיג'ים וכל מיני דברים כאלה. עכשיו ואם זה יעבור לטילים אז אתה מבין שזה לא חגיגה נעימה, כן?
ש. יש לזה פתרון, יש לזה פתרון
הרב: לכל דבר יש פתרון אבל צריך ס"ד שהקב"ה יסכים
ש. אז זהו, מה עושים בשביל שיהיה אחדות בעם
הרב: או, אז בד"כ מה שמאחד את העם זה מלחמות, בשעה שיש מלחמה אז כולם רצים ביחד, למקלט, או כולם נלחמים ביחד
ש. אני רוצה לא להגיע לשלב הזה,
הרב: או אנחנו נגיע, זה פשוט שתהיה בריא, זה רק ענין של זמן, אנחנו עכשיו על חבית שעומדת להתפוצץ. אנחנו על חבית, אנחנו כבר על החבית, אתה לא בצד של החבית, על החבית, עכשיו ברגע זה יתפוצץ יתפוצץ, אין מה לעשות. עכשיו זה לא רק אנחנו, זה גם מעצמות מעורבות, אתה מבין? זה אמריקאים מול רוסים וסינים וכו', וזה אינטרסים, זה לב ליבו של הסכסוך העולמי, וכולם מתפרנסים מהמלחמות שלנו, אלה נותנים נשק לאלה ואלה נותנים לאלה, ומתפרנסים עלינו, ואומרים נו נו ואל תעשה ומחמשים את ההוא ומחמשים אותנו וככה זה עובד והכל חרית, זה הצגה ידועה. אבל אחדות לצערי הרב אנחנו רוצים מאד, אבל אני לא רואה פרטנרים לאחדות, ובפרט שיש שקר ואמת אין להם מקום להתאחד, במה יתאחדו?
ש. כמו להבדיל שם יוצא עכשיו לרחוב בצדק חברתי שוויון חברתי, אני יודע איך קוראים לזה, נגד הגזרות הכלכליות שיוצאות עכשיו לדרך,ש דבר לא משתנה פה במדינה
הרב: שום דבר עכשיו לא ישתנה
ש. העניים נשארו עניים והעשירים תמיד ישארו עשירים, זה נגד אף אחד
הרב: לא, עניים יהיו יותר עניים ועשירים יהיו יותר עשירים
ש. אף אחד לא מדבר, אחי מתקשר אלי מארה"ב, הוא אומר לי אם היה כזה דבר פה היו שורפים עכשיו את הכבישים ברחובות, אף אחד פה לא מדבר מילה
הרב: מדברים אבל זה לא עוזר כי כולם יודעים שאין פה אורך רוח לציבור לנהל מאבק ציבורי עד הסוף, אתה רואה גם אלה שיצאו למאבק הציבורי בקשר לדיור והכל, דפנה ליף, כן, אז אתה רואה, עכשיו היא יוצאת עוד פעם, לא משנה, הנקודה היא פשוטה, יש אינטרסנטים מאחורי אלה, בגלל זה זה לא מתקיים
ש. איך מוציאים את האינטרסנטים האלה מהקופסה
הרב: כששילמו להם כסף לשבת ברחובות ברוטשילד הם ישבו, כשהפסיקו לשלם להם כסף אז הם קמו והלכו. ז"א הכל עובד עם אינטרסים, אין עיתון שלא עובד עם אינטרסים, אין כתבה שהיא לא אינטרסנטית והיא משולמת או לטובת, אין שום דבר שלא עובד במדינה הזאת עם שוחד כלכלי או טובת הנאה כזו או אחרת, לא דוקא במונחים הפליליים, אבל במושגים ההנאתיים, טובות הנאה מה שנקרא בין אם זה אסור או מותר, ככה זה עובד, החברה בנויה על חרתה ברתה, כל המדינה הזאת זה קומבינה, זה המצב. אז לכן אתה רואה שאנחנו נמצאים במצב זה ואין מי שלוחם. איפה החרדים שיצאו אמרו אופוזיציה לוחמת, איפה לוחמת? לוחמת להכנס לקואליציה ולהיות חלק, איפה האופוזיציה לוחמת איפה בטיח? אתה מבין?
ש. אז מה יהיה הסוף? מה יהיה הסוף?
הרב: מה יהיה הסוף, יבוא גואל צדק בין הדור כולו זכאי בין הדור כולו חייב, בין ובין כולו יבוא, כי בעתה אנחנו כבר קרובים מאד מאד מאד, אז זהו נשאר לכל אחד לשמור על עצמו בפרט ולהדבק באמת זה הכי חשוב כי זה מה שישאר לו באמת, כי אם מישהו שגה וטעה והיה בצד הלא נכון, אפילו שהרוב היו בצד הלא נכון כי בדרך כלל בשקר הרוב נמצאים, אז הוא יפסיד את הכל כי לא יעזור לו שום דבר. זה כמו שהיו הצדוקים והביתוסים, והם היו בטוחים שהפרושים טועים, אבל מה לעשות, הפרושים צדקו. אז ככה צריך להבין, טעות יש תמיד, השאלה מי זוכה להכיר את האמת, מי שמחפש את האמת באמת ומוכן לשלם עליה הכל, הוא אכן יזכה להכיר אותה, כמו אברהם אבינו, שהיה מוכן גם להשרף בשביל האמת בכבשן האש ולא להשתחוות לצלם אפילו חרתה, כמו מלך כוזר שהתכוון לעשות טוב רק לא ידע מה עושים, אז שלחו לו מלאך מן השמים לעוררו, ואפילו שהוא גוי, כי מי שמחפש את האמת באמת אין מצב שהקב"ה לא יביא אותו. אבל בכל מחיר הוא צריך לבקש אותה. ובדור הזה נתגלתה האמת בגלוי ובגדול, יותר נכון השקר התגלה כשקר גדול.
ש. אז רק שאלה אחרונה לסיום, מה הרב מציע באופן כללי לעשות לי ולכל יהודי בעת הזאת?
הרב: כל יהודי יחזק את עצמו בני משפחתו וכל מי שיש לו השפעה מסביב, זה הדבר הכי גדול ועל זה ישלם לו הקב"ה שכר גדול, כי הרוצה להנצל מגוג ומגוג יעסוק בתורה - זה לעצמו, בגמילות חסדים זה לאחרים, אז לכן אם ידבק באמת ויפרסם אמת האמת וילחם עליה ולא יבוש ולא יכלם, הלכה ראשונה בשו"ע, לא יבוש מן המלעיגים, לא מעניין אותך שיגידו ככה ויגידו, מוטב לאדם להקרא שוטה כל ימיו ואל יהיה חוטא שעה אחת לפני המקום ברוך הוא, זה צריכים לזכור, אם אתה זוכה לזה זה לא משנה כל העולם יהיה נגדך, אתה ניצחת.
ש. תודה רבה חזק וברוך
הרב: תהיה בריא.
כן, פה שורה ראשונה.
ש. נעים מאד לי קוראים פיט ריזי, אני פה מהרצליה, אני כל מערכת בחירות הייתי מצביע ג' קבוע, הייתי תלמיד יישבה, אז תמיד הייתי מצביע ג', בבחירות האחרונות גם כן תכננתי להצביע ג', עד שהרב התחיל לרוץ, עדיין אמרתי אני מצביע ג', ברגע שראיתי את הלכלוך יוצא החוצה אמרתי פה עצור, פה אתה לא יכול לעמוד מנגד ולשתוק, ישר אמרתי אני מצביע ברב, למרות שהבתי ספר וגנים ושכונה וכולם זה זה בא נגיד אנשים שלא מצביעים לרב, אני אמרתי שאני מצביע לרב, אני רוצה להגיד לך שאפילו מבני ברק אנשים מבני ברק אשכנזיים שמצביעים ג', אמרו לי הלואי והרב יצביע, וכל כך כואב לי למה שמה שהם הג' לא נתנו לרב יד, ללחוץ לרב יד, לעמוד להגיד אנחנו לא מוכנים, אין בעיה, אתם יכולים להצביע מה שאתם רוצים אבל לא לפגוע ברב. פה זה ממש הציק לי שאיך אומרים אנשים
הרב: שלח לי מישהו באימייל השבוע, ואמרתי את זה בשתי הרצאות, איך זה יכול להיות שהרב ברלנד שליט"א נחשד בעריות ועזב את הארץ וכו', ויצאו מכתבים שאסור לדבר ולהרהר עליו מה שאני מסכים, ואף אחד לא יצא במכתב לגונן עלי ועל פעולותי ולהגיד שאסור לדבר עליו, שזה הלכה פשוטה, לא צריך טובות של מישהו שיכתוב, אבל איך אף אחד לא, ואני לא חשוד לא בדבר זה ולא בדבר זה, ולא עשיתי כלום לאף אחד ולא דיברתי סרה באף אחד, וגם לא אמרתי שיבחרו בי באחרים אמרתי הבוחר יבחר, ועשיתי את כל מה שרק אפשר בשביל להיטיב לעם ישראל, איך יכול להיות שאף אחד לא יצא, שאלה ראשונה הוא שואל. שאלה שניה הוא שואל, איך יוצא הגאב"ד, הרב טוביה וייס מהעדה החרדית בירושלים עם עוד רבנים להליץ ולהמליץ על אליאור חן שנשפט ל-25 שנה על התעללות בילדים וכו', בין אם זה נכון או לא נכון, ואף אחד לא יצא אתה מבין לגונן עלי. זאת שאלת השאלות, ואני העליתי את זה גם בזמנו, איך יכול להיות שאף אחד לא מחה, אתם יודעים מה העונש? שנתפסים בעוון, דור המדבר שלא מחו בעוון העגל מתו כולם במדבר, רק בגלל שהם לא מחו. כי עצם השתיקה זה כביכול הסכמה, ויש לו כביכול חלק בתוך המהלך הזה, כי מי שרואה עוול לא יכול לשתוק, אם תראה מכים אשה בחוץ אפילו אתה חלש אתה תצעק לפחות, אתה תעשה משהו, אתה תזעיק עזרה, אבל לא יכול להיות ששופכים דם של יהודי ושל כל הבעלי תשובה שלו במשך חדשים מאות אלפים של יהודים שמגוייסים למטרה אחת, לחסל בן אדם, ואף אחד לא מדבר. שום רב לא יוצא בעד? זה אומר הכל, מי שמבין מבין הכל.
ש. הם מפחדים פשוט מאד
הרב: זה לא רק מפחדים
ש. האמת באה להם בפנים והם לא יודעים איך לעכל את זה, הם לא יודעים איך להתמודד עם זה
הרב: זה לא רק מפחדים, זה קנאה סמויה שהיתה במשך השנים, איך צמח בן אדם מתל אביב שהיה חילוני והפך להיות מה שהיה שאין לזה תקדים. לא יכולים לעכל לא רוצים להכיר בזה, כאילו זה איננו, לא קיים. אז עכשיו נפלה הזדמנות.
ש. בעזרת ה' האמת תצא לאור
הרב: יצאה, ועוד יותר השקר התגלה. כן.
ש. אני מרדכי שמלאי ואני באתי בקשר לאחותי יש לה את המחלה הידועה, היא די גוססת בזמן האחרון, ובאתי לקבל כמה ברכות.
הרב: היא שומרת תורה ומצוות?
ש. היא שומרת תורה ומצוות ברור
הרב: היא הולכת עם כיסוי ראש?
ש. ברור
הרב: ומתי זה התחיל?
ש. זה התחיל לפני שנה בערך
הרב: ומה אומרים הרופאים?
ש. החזירו אותה לבית שלה
הרב: ז"א הם כבר גמרו את הטיפול
ש. הם התייאשו
הרב: בת כמה היא?
ש. 57
הרב: הבנתי, כמה ילדים?
ש. חמש
הרב: הם יהיו מוכנים להתענות ארבעים יום תענית בשבילה?
ש. לא נראה לי
הרב: היא לא חשובה להם כל כך?
ש. היא חשובה אבל לא
הרב: אבל האוכל יותר חשוב
ש. אני ניסיתי לשכנע אותם לבוא לפה
הרב: כמה ארוחות היא עשתה להם עד היום? וזה לא מספיק, הם רוצים להמשיך לאכול. אני חושב שכדאי שתפייס אותם, תשכנע אותם שיתענו ארבעים תעניות שבשמים יראו שהיא באמת חשובה למישהו.
ש. טוב בסדר.
הרב: הלא,ה מה עוד?
ש. שלום בית
הרב: בשבילך? תלמד שעתיים בתענית דיבור כל יום שלשה חדשים רצוף, ביניהם תקרא כל יום שעה וגם אשתך ספר שנקרא "איש וביתו" של הרב כי-טוב, כן. אתה לבד והיא לבד. אתה תלמד שעתיים רצוף בתענית דיבור שלשה חדשים, היא תלמד כל יום שעה בספר הזה, שלשה חדשים רצוף, והשלום ישכון ביניכם.
ש. אמן.
הרב: שלישית?
ש. שלישי זה זרע קיימא
הרב: למי?
ש. לבנה בת חביבה
הרב: רגע, למי? שומרי תורה ומצוות?
ש. הם שומרים ברור
הרב: הוא ילמד שעתיים בתענית דיבור כמוך שלשה חדשים רצוף והיא תלמד ספר שערי תשובה של רבינו יונה כל יום שלשה חדשים רצוף בסדר?
ש: בסדר
הרב: אז שהם יראו את זה בשידור חוזר גם, מה השמות שלהם?
ש. השמות שלהם זה לבנה בת חביבה ויהודה בן ג'מילה
הרב: ה' יזכה אותם לזרע חי וקיים מהרה.
תן לה בבקשה הגברת פה רוצה לדבר.
ש. ערב טוב, אני רק רציתי לומר תודה שהקב"ה עזר לי ובזכות הרב ששמתי כיסוי ראש היו לי המון ישועות, אבל במקרה היום קיבלתי מכתב באותו נושא שכבוד הרב אמר לי לשים כיסוי, אז
הרב: ה' יבשר אותך בשורות טובות
ש. אמן, תודה תודה תודה
הרב: לידך היא רצתה גם כן להגיד משהו, טוב, מישהו אחר שאלה, תן לגברת מאחור.
ש. שלום הרב, אבא שלי נפטר לפני שלשה שבועות,
הרב: שומר תורה ומצוות?
ש. כן,
הרב: ואמא שלי כרגע היא חוששים שיש לה את המחלה. רציתי לדעת מה אני יכולה לקבל על עצמי לרפואתה
הרב: לרפואת האמא?
ש. כן
הרב: את יכולה תענית ארבעים יום?
ש. אני מוכנה, מה צריך לעשות?
הרב: מעמוד השחר עד צאת הכוכבים את לא אוכלת ולא שותה ארבעים ימי תענית כאלה חוץ משבת ראש חודש חג, את אומרת במנחה בסידור ביהיו לרצון האחרון בתפילת שמונה עשרה, הריני מקבלת על עצמי תענית ארבעים יום בלי נדר לרפואת אמי הורתי פלונית בת פלונית, ואם חלילה לא אוכל לעמוד בזה, אז אני אפדה את זה בתשלום או אשלים את הימים. ובעזרת ה' יתברך תעשי כן, בסוף הארבעים יום הבקשה שתבקשי בעזרת ה' תענה בחיוב.
ש. אפשר לברך אותה?
הרב: שמה?
ש. ויקטוריה בת אלגריה
הרב: ה' ירפא אותה ברפואה שלמה בתוך שאר חולי עמו ישראל מהרה ויעתיק את המחלה ממנה לאסאד נשיא סוריה.
ש. אמן, תודה הרב.
הרב: כן, שאלה נוספת. הנה בחור בסוף שמה מצד שמאל.
ש. שלום לרב
הרב: שלום
ש. אני גיל
הרב: אני אמנון
ש. כן אני יודע, יש לי כמה שאלות מזמן, ואני רוצה להבהיר מראש שאני שואל אותם כי אני רוצה להבין את האמת, ולא כדי לעשות מניפולציה, טוב? אז זה שיש בורא לעולם זה מובן לי וזה ברור מבחינה לוגית, אין לי שום בעיה עם הנושא, השאלה שלי היא כזאת, על פי הבנתי הבורא ברא את כל הנבראים על מנת להיטיב, נכון? עכשיו יש דבר ששמעתי עליו השבוע זה נקרא כף הקלע, שזה גיהינום כמו גיהינום נצחי? אולי אני טועה
הרב: אפשר להשתחרר משמה בסוף
ש. אפשר להשתחרר
הרב: כן
ש. טוב אז ענית לי על השאלה, מצוין. ועוד שאלה, התורה ניתנה לישראל למשמרת, נכון? ולהעבירה לכל אומות העולם, להיות אור לגויים
הרב: אחד מהתפקידים של ישראל
ש. אחד מהתפקידים, עכשיו אם יש לנו שנאה או הרגשה רעה בלב כלפי אומות העולם או כלפי אנשים אחרים, או הרגשת עליונות או גאוה מסוימת, איך אנחנו יכולים להעביר להם את זה בעצם? זה כמו שאב מעביר לילד שלו כי הוא אוהב אותו.
הרב: קודם כל זה הנחה לא נכונה והיא לא צריכה להיות כזאת, דבר שני, איך יכול פרופסור להעביר לתלמיד שנחות ממנו את כל מה שהוא יודע, הרי כבר הוא מתנשא עליו והוא דורש בתוקף שיקראו לו פרופסור, וכל מי שהוא מעל השני איך הוא יכול להטיל עליו הוראות, כגון מפקד בצה"ל לוקח טירון ואומר לו כך וכך וכך ותעשה כך והוהוהוהוהו, איך הוא עושה כך וזה יתקבל? אז מי שמבין שיש היררכיה בעולם אז הוא צריך להיות כפוף בהיררכיה הזאת. אבל אנחנו לא מתנשאים על אומות העולם, המציאות שלנו היא כזאת שאנחנו נבחרנו ע"י הקב"ה, כיון שאנחנו היחידים שהסכמנו לקבל את תורתו מרצון, אומות העולם לא רצו, אז אם יש להם בעיה עם זה, זבש"ם.
ש. כל המטרה היא לא להחזיר את כולם לבורא?
הרב: להכיר את הבורא לברואים. "יכירו וידעו כל יושבי תבל כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון".
ש. בידיעה, ולא באמונה
הרב: בידיעה ובאמונה זה לא חשוב כרגע, ידיעה זה הרבה יותר גבוה מאמונה, והאמונה שאחרי הידיעה היא הרבה יותר גבוה מהאמונה.
ש. הבנתי, אבל באמונה אפשר להאמין גם בשקר.
הרב: ברור, להאמין אפשר להאמין במה שרוצים, אבל אין מצוה להאמין בשקר אבל יש מצוה להאמין באמת, כי אם לא ניתן לברר עדיין את האמת בידיעה, יש מצוה להאמין בינתיים.
ש. אבל אם אני לא יודע את האמת אני יכול רק להכיר
הרב: איך אתה יודע שהקצין שמוביל אותך במלחמה הוא לא מוביל אותך למוות?
ש. אני לא יודע
הרב: אז אתה מאמין שבחרו את הקצינים הראויים בשביל לקחת אחריהם את הקהל, למה שמה אתה כן מאמין בלית ברירה? אפילו אם אתה לא מאמין.
ש. התורה והצבא זה לא אותו דבר, ללא השוואה
הרב: הפוך, אם בצבא זה כך בתורה על אחת כמה וכמה
ש. בצבא יש אתה יודע, דברים אחרים שהם לא קורים שהם לא טובים. אז אם זה בצבא זה צריך להיות גם בתורה?
הרב: לא הבנתי, אבל אם שמה אדם שנדרש להתגייס צריך לשים את יהבו ומשענתו על קצין שקדם לו בכמה חדשים, אז מי שקדמה לו התורה בשלשת אלפים שנה ועמדה בכלהמבחנים והיא אומרת לך מה צריך לעשות, מה צריך בכלל להאמין, מי שלא מאמין הוא טיפש מטופש, כי זה בר שנבדק ונטחן 3300 שנה.
ש. טוב,
הרב: טנק יו
ש. ושאלה אחרונה, אמרת מקודם שכל הדברים שנבראו בעולם יש להם שימוש
הרב: תכלית
ש. תכלית, טובים או רעים זה לא משנה, אז בעצם אין מה לדאוג הכל בסדר,
הרב: מישהו אמר לא בסדר?
ש. הכל נברא למען שימוש, גם אין מה לריב או מה להיות כעוס
הרב: בדיוק, אתה רואה שאתה מבין, בדיוק מי שמאמין בה' יתברך יודע שהכל לטובה, כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד, רק מה, זה בדברים שבאים עליך, אבל בדברים שאתה מחוייב בהם אתה לא יכול להגיד, אם אני לא בא לי לקום אז זה סימן מהשמים, לא, זה אתה צריך לעבוד ולפעול, אבל אם יבוא מישהו ופתאום יקלל אותך באמצע הרחוב או פתאום משהו, זה הכל עם חשבון, אבל אתה מה שמוטל עליך בבחירה שלך אתה מחויב לעשות על פי התורה.
ש. כן, במידה ויש לי בחירה
הרב: יש לך, עובדה שנתתי לך אפשרות לדבר, לך היתה בחירה לשאול ולי היתה הבחירה לאפשר.
ש. טוב תודה.
הרב: תהיה בריא.
ש. ערב טוב כבוד הרב
הרב: ערב טוב
ש. אני פשוט ידעתי שתורת אמת, ויש דברים של נסיון ואמונה, נסיון שמנסים אותנו כל רגע, דיבור והתנהגות מול התורה, ויש האמונה שאנחנו מאמינים בקב"ה, זה דברים מאד חשובים, אנחנו עם ישראל, עם של הקב"ה והבנים שלו והילדים שלו, כל מה שמבקשים אנחנו לא מרגישים כמה מקבלים, לפי הכמות כל אחד. עכשיו לעתיד לבוא לא תהיה זכות ולא תהיה חובה, כלומר לא נקבל מה שמקבלים עכשיו, יש לנו זכות כלפי הקב"ה וחובה שמקבלים גם כן, עכשיו יותר אפשר לפעול מה שאז אפשר לפעול, כבר כל הדברים הוציאו את זה עכשיו, ימות המשיח זה הכל יהיה מה בישלנו עכשיו, מה עשינו עכשיו, וזה מה שאנחנו עושים עכשיו, אנחנו עם יהודי הגענו לגלות, הגענו מכל מיני מכל העולם, יש מנהגים אחד עושה כך לדוגמא בספירת העומר אנחנו אשכנזים עושים נגיד עשרה ימים, הספרדים עושים יותר, אז זה מחלוקת לשם שמים. יש דברים שאנחנו מגיעים לנקודה הנכונה. עכשיו בא נגיד אנחנו חיים בדמוקרטיה בצבא ועושים דברים, ואנחנו צריכים לאהוב כל אחד, לא לדבר לשון הרע, להשתדל להיות אהבת חינם וזה יקיים את הגאולה בעזרת ה'.
הרב: חזק וברוך, חזק וברוך.
ש. תודה כבוד הרב
הרב: תהיה בריא.
שאלה נוספת. תן לה לדבר בבקשה מחילה
ש. מחילה מכבודו ומכבוד תורתו, אני שמעתי משפט פעם באחת ההרצאות שעשית כאילו יכולה להתחפש לארון הקודש, האם אפשר בבקשה לבקש ברכה שתלמד אותנו איך לבחור ולברור את האמת, איך לדע, ויתקן אותנו ה' בעצה טוב מלפניו, שנדע.
הרב: כל מי שמבקש אמת ולומד ספרי מוסר יום יום לפחות שעה, סיכוייו גדולים להגיע לאמת. כל מי שמרגיש שמה שהוא לא בדיוק הולך על פי האמת, לא ישלים עם הדבר עד שיברר את הדברים, כי לפעמים נח לבן אדם לדוגמא, אדם נמצא בחתונה, הוא רעב, הוא לא שואל מה הכשרות פה, הוא רואה כולם אוכלים, גם רבנים אוכלים, כולם אוכלים, יכול להיות שגם כולם אוכלים אותה, ז"א לא שואל, מה אתה לא שואל? תשאל. אם אתה מקפיד על משהו תשאל, מה קרה פה לא שאלת? כי יש לו נטיה ונגיעה עכשיו כי הוא רעב, אז אם הוא ישאל ויתברר שזה לא טוב אז הוא ישאר רעב, אז תהיה לו בעיה, אז הוא לא מבקש אמת, אם הוא היה מבקש אמת אז את האמת בכל מחיר צריכים, אם אוכלים בסוף או לא אוכלים בסוף, אם רעבים או לא רעבים, אמת זה בכל מקום צריך לברר. אתה הולך למקום מסוים תברר, אתה רוצה לדעת דבר מסויים תברר, כל דבר צריך לברר. אדם שמבקש אמת מברר. הבעיה שרוב האנשים לא מבררים, מה הם סומכים? על סמוך. הוא סומך על ההוא וההוא סומך על ההוא ולאף אחד אין סמך בסוף. אם אני אמרתי במפורש ואמרתי על פי גדול תלמיד חכם ספרדי, שמי שכותב מכתב נגדי או מדבר נגדי אין לו מחילה עולמית כיון שהוא עובר על "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק" וזה הלכה פשוטה בהלכות דיינים, מה יותר ברור מזה? והיום השמעתי כמו שאומרים את הרב יעקב יוסף שזה היה תלמיד חכם שאני התייעצתי איתו ודיברתי איתו, ולא רציתי להגיד את זה זה אז כיון שזה היה פוגע בחייו, לכן חמלתי עליו והייתי מוכן לספוג, אבל כל מי שיודע שו"ע פותח ראה שאני צודק, שההלכה היא כזאת, ואין פטור לאף אחד, וגם דוד המלך יש טענה עליו למה לא הביא את אוריה החיתי לסנהדרין, אפילו שהוא היה מורד במלכות, אז אין גדול דור יותר מדוד המלך. אז מי יכול לדבר עלי בלי לשמוע אותי? ובפרט שלא עשיתי כלום, זה א' ב', אז איך אפשר להמשיך לשמוע אנשים כאלה שמשקרים בשם התורה? ולא עוד, אלא בשביל לתרץ את הבעיה היה מי שאמר שחכמי ישראל הם למעלה מהתורה, שזה כפירה לגמרי, אז מה נשאר? בשביל להצדיק את השקר ממציאים עוד שקר. אז ז"א, הדברים הם גלויים וברורים למי שרוצה לברר, מי שלא אומר, שמע אבל שמעתי את ההוא ושמעתי את ההוא ושמעתי את ההוא. מה זה שמעתי? קח את הספר תקרא לבד. מה הקשקושים האלה, שמעתי שמעתי שמעתי. עצם זה שלוחצים עליך, תקשיבו טוב, תקשיבו טוב דבר פשוט שכלי, לא היה דבר כזה בעולם שיצאו נגד בן אדם אחד כל כך הרבה אנשים, ואדם שעשה רק טוב לישראל 35 שנה. אם הייתם שומעים את האנשים האלה 35 שנה יוצאים נגד כל התופעות השליליות בחברה הישראלית, נגד כל התופעות השליליות בחברה החרדית, אם הייתם שומעים שהם יצאו נגד 20 כאלה אנשים שלא עשו כלום או שכן עשו משהו, לא יצאו בחיים שלהם נגד אף אחד. איך יכול להיות, מה הצדקות הזאת פתאום שכולם יוצאים? מה קרה, הרי משהו מוזר פה.
במפלגה הזאת שבעה גנבים נתפסו, והיום מינו בן אדם שהוא הורשע וישב בכלא כראש מפלגה חרדית. מישהו אמר חילול ה'? אף אחד לא אמר דבר כזה. ז"א שרואים שיש פה בלוף. לכן צריכים להבין דבר אחד, עצם זה שאף אחד מהרבנים לא הוקיע את הגנבים שנתפסו במפלגה הזאת, והם יודעים על יותר גנבות שיש שם, ואף אחד לא מדבר, זה בעצמו מורה שאנשים האלה לא נקיי כפיים כלל וכלל. צריך לרדוף אחרי מי שעשה עוולות מפורסמות וידועות, ולא אחרי דמיונות.
כן. שאלה נוספת. פה הבחור בשורה הראשונה עם הכובע כן.
ש. שלום כבוד הרב
הרב: שלום.
אח"כ אני אדבר איתך, כן, שאלה נוספת. אתה כבר דיברת, הערת ביניים? תן לההוא מאחוריו.
ש. אומרים, לא אומרים
הרב: תעמוד אם אפשר, תודה.
ש. הקב"ה הרי יודע כל מה שהולך להיות, נכון?
הרב: נכון
ש. אז הרי אומרים שיש לאדם בחירה חופשית לעשות כל מה שהוא רוצה,א בל אם הקב"ה כבר יודע מה שהולך להיות
הרב: הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים. הוא משאיר לך את הבחירה בנושא של יראת שמים, הוא יודע מה תבחר, אבל הוא לא מונע ממך לבחור את מה שאתה תבחר.
ש. אבל אם הוא כבר ידע מה תבחר
הרב: כן, אז מה אם הוא יודע?
ש. אז הרי זה כבר הוחלט, לא?
הרב: לא, אתה תבחר מה שתבחר, והוא יודע, אין לו פרק זמן לפני ואחרי. הבנת? אני אסביר לך יותר מזה, אנחנו יודעים שכולנו נמות, האם הידיעה שלנו מחייבת שימותו אנשים? זה שאני יודע שאנשים מתים, האם הידיעה שלי עכשיו שאני יודע היא היא הגורמת והמחייבת שימותו? לא. גם אצלו הידיעה היא לא מחייבת, היא ידיעה ברורה כמו שאנחנו יודעים שנמות אבל היא לא מחייבת כמו שאצלי היא לא מחייבת. תהיה בריא.
ש. תודה.
הרב: כן, רגע, רגע, תן לו ליהודי פה שעומד.
ש. ערב טוב
הרב: ערב טוב
ש. כבוד הרב, אם היית מקבל בבחירות כמה מנדטים ונתניהו היה מבקש ממך להשתתף ולתת לך איזשהו להיות שר בממשלתו, והיה אומר לך למשל להיות שר הדתות, היית מקבל את התפקיד הזה והיית משנה ב
הרב: קודם כל אני לא עמדתי לבחירה בכלל ולא להכנס לכנסת בכלל, ואמרתי גם שאני לא בוחר בעצמי, זה אחד. אם היתה מגיעה הצעה כזאת מן הסתם הייתי שוקל ומה האפשרויות אח"כ לביצוע, אם הביצוע היה כזה שמאפשר לעשות מהפך אז הייתי מתייעץ כמובן עם גדולי ישראל ומקבל החלטה כמו שהתייעצתי לפני שהלכתי למהלך הזה והלכתי קדימה.
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא.
כן, אני רוצה להגיד לכם בינתיים דבר מה, לאלה שרוצים להיות שותפים איתנו בבית הכנסת שאנחנו בונים כרגע לקהילות פז, אתם יודעים שכל אלה שהצביעו פז נרשמים לקהילות פז, כי אנחנו משתדלים להיטיב לאנשים האלה שהצביעו, לדוגמא עכשיו פרסמנו אצלנו באתר שכל בן אדם שהוא רשום בקהילות פז יכול ללכת לרכוש חליפה, אני לא מדייק בדיוק כי אני לא יודע את הפרטים עד סופם אבל אני חושב שאני אומר נכון, אם לא יתקנו אותי, חליפה חולצה עניבה וחגורה במחיר של עד 350 שקלים, יש גם מציאות של 290 שקלים מה שעולה כמובן מאות שקלים הרבה יותר, אז אם מישהו רוצה לדוגמא יכול להסתכל באתר איפה עושים מה עושים. זה דוגמא. אנחנו בונים כרגע קהילות פז בית כנסת ראשון, ויש שמה 320 מ"ר ואנחנו מוכרים מנית זכות לכל מי שרוצה להיות שותף, ושכל הזכויות של התפילות והדברי תורה הם יהיו בעזרת ה' יתברך לזכותו. אז לכן כל מי שרוצה לקחת על עצמו יכול בארבע מאות שקלים בעשרה תשלומים או בתשלום אחד, סך ארבעת אלפים שקלים למטר רבוע בבית הכנסת שכל זמן שהבית הכנסת קיים כל הזכויות שייכות שם, והשיעורים שאני נותן פעמיים ביום בד"כ חוץ מההרצאות שאני נותן בערב, משודרים גם בד"כ בשידור ישיר לכל העולם בכל שיחה ושיחה. יש עוד שידורים שמשודרים ע"י רבנים נוספים גם כן מבית הכנסת, אז גם כן יש את הזכות הזאת לאלה שמשתתפים. מי שלוקח מניה כזאת אתן לו גם ברכה ירשום שם ושם האמא, ויש לנו כאן ראשון כבר שמוכן בעזרת ה', מה שמך ושם האמא?
ש. רפאל בן יפה
הרC: אתה עוד לא נשוי? נשוי, ואשתו?
ש. ציפורה בת רבקה
הרב: תזכו לכל טובה וברכה, בריאות והצלחה, סיעתא דשמיא, זרע חי וקיים, פרנסה טובה בשפע ועליה רוחנית תדיר. אשריך.
לאלה שרוצים וצופים בנו כרגע בשידור ישיר ורוצים להשתתף ולתרום מניה מטר רבוע, המספרים הם 050-6500666, 050-5256070 מי שרוצה יכול לצלצל להעביר באשראי ויתברך. כן יש עוד מישהו שרוצה? אם יש עוד מי שרוצה בבקשה אתה מה רוצה? כן מה השם? נאור בן איתמר, תזכה להכיר את האמת ללכת בה ולהתרחק מהשקר, ועליה ברוחניות תמיד. אז אם זה ככה, אני מודה לציבור בעזרת ה', אני אתן לכם ציציות וכיסויי ראש למעוניינים ובעזרת ה' תשכנעו את בעלי בית הכנסת פעם הבאה לקבל יהודים בסבר פנים יפות, בסדר? תודה לכם.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות