חדרה - חדרה
חדרה 26-12-12
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
ובכן יהודים יקרים, בפסוקים אנחנו רואים "ויברך את יוסף ויאמר האלהים הרואה אותי מעודי עד היום הזה יברך את הנערים" התרגום מתרגם את המילים "הרואה אותי מעודי עד היום הזה", "אדני דזן יתין מדאיתא עד הדין", מה פירוש הרואה אותי - האלקים שזן אותי מעת היותי עד היום הזה. יעקב אבינו מצא לנכון להזכיר דוקא עתה את ה', ולהגיד את שבחו על מה שזן אותו. אף כי הזכיר האלהים אשר התהלכו אבותי לפניו או המלאך הגואל אותי מכל רע, אבל הוא מזכיר כשבח מיוחד את האלהים אשר זן אותו שהוא יברך את הנערים. מה ראה יעקב אבינו לברך דוקא באלקים שזן אותו, ולפני כן הוא הזכיר "האלהים אשר התהלכו אבותי לפניו" הוא אמר "המלאך הגואל אותי מכל רע", למה השתמש דוקא באלהים שזן אותי, הוא שיברך את הנערים.
בברכת המזון מזכירים שבח שה' זן ומפרנס אותנו, אבל חוץ מברכת המזון, בתפילת הלחש ובשאר תפילות אנחנו לא מזכירים את ה' על ענין המזון, ועוד יותר, מורגש אצלנו בתפילות של ימים נוראים, שאז לכאורה כולם מודאגים בענין הפרנסה והמזון, ובכל זאת כל התפילות עוסקות רק בגדלות ה'. יתקדש שמך, תן פחדך ה' אלקינו, תן כבוד לעמך, צדיקים יראו וישמחו. ולמה אנחנו לא מתפללים כלל על המזון, ולא על צרכים גשמיים? הרי זה ראש השנה שנקבעים מזונותיו של האדם. ואם כן מדוע מצא לנכון יעקב אבינו להזכיר את הענין הזה דוקא כאן שהוא הולך לברך את הנערים?
רבי שמחה זיסל היה אומר שמעולם לא שמע אדם אומר, ברוך ה' היום לא חסר לי אכילה. מישהו שמע שמישהו משבח את הבורא שהיום לא היה חסר לו אוכל? הוא לא שמע כזה דבר כי מתביישים אפילו להזכיר זאת, ואילו כאן יעקב אבינו לא מצא איך להדגיש את גדלות הבורא אלא דווקא ע"י מזון.
כשאנחנו מתחנכים להשגחה ובטחון בה', וכשלומדים מוסר כדי להרגיש הרגשות נעלות, עדיין רחוקים אנחנו מלהרגיש באמת את השגחת ה' בכל צעד ושעל. אנחנו מדברים עם ה' בלשון נוכח, ברוך אתה ה', אך אין אנו מ רגישים כמה הוא קרוב אלינו ומצוי איתנו. אם אומרים ברוך אתה, למי אומרים אתה? מי שהוא לפנינו נוכח, ברוך אתה, אז הוא לפנינו, מישהו מרגיש שה' לפניו כשהוא מתפלל? כשהוא אומר ברוך אתה כמה פעמים, ברוך אתה, ברוך אתה, ברוך אתה, אף אחד לא מרגיש שהקב"ה נמצא מולו. למה לא מרגישים?
בסוף שער הבטחון מביא בעל חובת הלבבות, מהם המפסידים את הבטחון באלקים, מה גורם שאדם מפסיד את הבטחון באלקים? אחד מן הדברים שאנחנו תמיד רואים את הסיבות הקרובות, למשל הילד הקטן בתחילתו הוא בוטח רק על אמו, שהיא תניק אותו, כשמתחזקת הכרתו הוא בוטח כבר באביו, כי הוא כבר לא יונק, אבל כשהוא יגדל יותר הוא יסמוך רק על בשר זרועו, הוא כבר לא סומך לא על אבא ולא על אמא, הוא רוצה לעבוד לבד, רוצה שיהיה לו כסף לבד, הוא דואג לעצמו לבד.
אדם רואה תמיד רק את הסיבות שהוא מרגיש בחוש, ואינו מגיע ישר להשי"ת. ז"א בן אדם אף פעם לא רואה שבעצם כל דבר ה' נתן לו. אתם רואים, הכוס הזה זה הקב"ה הביא את זה לפה, מישהו רואה את זה? הוא רואה את מי שמסר את זה, אבל האמת מי הביא את זה? הקב"ה. הוא שנתן את האפשרות לעשות את הכוס, הוא שנתן לבן אדם את הכח להביא, הוא שנתן לו את העצה להביא, כל זה ביחד זה רק מאת השי"ת, אם לא אי אפשר להביא. אבל מישהו מסתכל בכל דבר ופרט שעומד לפניו שזה מאיתו יתברך מושגח? אנשים רואים רק את הסיבה הקרובה, מי היה הסיבה האחרונה והקרובה שהביא לו משהו, או דיבר איתו, או פעל משהו, ואף אחד לא רואה את סיבת הסיבות שהיא המקור לכל הדברים.
וכך מסביר רבי חיים זייצ'יק זצ"ל, מה שחכמים ז"ל אומרים, שבשכר מה שאמרו אחי יוסף, אנא, שא נא לפשע אחיך, זכו שכהן גדול מתפלל על עם ישראל בכל שנה - "כפר לעמך ישראל".
השבטים טעו במה שמכרו את יוסף, כי מקודם לא האריכו את יד ההשגחה כראוי. אם הם היו רואים את יד ההשגחה היו מבינים למה הקב"ה קרב את יוסף אצל אביו יעקב יותר מהם. שהוא היה לו הבר חכים, אם היו מתבוננים בסיבת הסיבות לא היו מגיעים לטעות הנוראה. הרי יעקב אבינו היה בכיר שבאבות ויעקב אבינו היה רגל במרכבה, ויש מדרש שכל אברהם בא בשביל יעקב, אז ז"א אם יעקב אבינו מקרב את יוסף יותר מכולם, משמע שהוא יודע למה הוא עושה זאת, כי בר חכים הוא לו, ורואים בסוף עד כמה היה גאון וחכם וצדיק יוסף ששמונים שנה פרנס את כל העולם כולו. ז"א, אם הם לא היו טועים והיו מתבוננים בהשגחה כראוי, לא היו צריכים להגיד בסוף, "אנא שא נא לפשע אחיך". כך עתיד כהן גדול להגיד לבני ישראל כפר נא, הכוונה שכל הטעויות והשגיאות החטאים והעוונות שאדם עושה בחיים, המקור זה שהוא לא מכיר בהשגחה האלקית על כל פרט ופרט, ועל זה צריך הכהן הגדול לכפר על בני ישראל, כדי להדגיש את ההכרה שהכל מאיתו יתברך וזה התיקון.
דיברנו על ההשגחה, אנשים לא חיים בהבנה שהם מושגחים בכל דבר ודבר והכל זה מסיבת הסיבות של הקב"ה.
אני אספר לכם מעשה שמובא בגמרא, ברבי שמעון בר חלפתא. אחד מהתנאים הקדושים, שפעם אחת הוא הלך בדרך, ובא לפניו אריה, והאריה רעב, מה עושה בן אדם שעומד לפניו פתאום אריה, מה אומר? מה הוא עושה? לברוח הוא לא יכול כי הוא יתפוס אותו, לדבר איתו הוא לא מבין, להסתתר זה לא יעזור, לטפס על העץ הוא לא יספיק. מה יעשה? יגיד לו בתאבון? מה? יקרא קריאת שמע אז זה וידוי, אז הוא הולך הביתה. מה אמר לו רבי שמעון בר חלפתא, בכלל לא דיבר איתו, פנה להקב"ה ואמר, הכפירים שואגים לטרף ולבקש מאל אכלם, אני לא ארוחת בוקר, אם הוא שואג האריה סימן שהוא רעב, אז תן לו בבקשה אוכל. ירדה מן השמים נתח של בשר ונפל לפני האריה, האריה אכל ורבי שמעון בר חלפתא לא ברח, המתין, האריה סיים והשאיר, רבי שמעון לקח את הנותר והלך לבית המדרש, שאל את החכמים האם הבשר הזה מותר באכילה או אסור? אמרו לו אין דבר טמא יורד מן השמים, הלך הביתה, עשה סטיקים ואכל.
מה אנחנו היינו עושים אם היה לנו מקרה כזה ונשאר נתח בשר? מפריזים אותו, משמרים אותו, מזמינים צלמים, מודיעים לתשקורת, וחביבי עושים אח"כ כניסה בתשלום לראות את הבשר שירד מן השמים. אז איך הוא אוכל את זה וגונז את הנס, גונז את הנס, אוכל את הנס וזהו לא נשאר כלום, איך זה?
רבי שמעון בר חלפתא, אצלו ההשגחה היתה בכל מצב. בשבילו בשר מהאטליז ובשר מן השמים זה בדיוק אותו דבר. מי שהביא את הבשר לאטליז הוא שהוריד את הבשר מן השמים, אותו אלקים, זה אותה השגחה, הכל בדיוק. זה שמזומן לך בשר באטליז ואוכל במכולת, זה נס בדיוק כמו שיורד מן השמים. מה ההבדל? והמן שירד במדבר ארבעים שנה, זה נס קבוע. אז ז"א לקב"ה אין בעיה, מי שאמר לשמן וידלק יאמר לחומץ וידלק. הקב"ה עושה את הכל.
אז ז"א אם אדם זוכה לחיות בהשגחה, דהיינו להכיר שהוא מושגח על כל צעד ושעל, הוא אף פעם לא יבוא לידי טעויות ושגיאות. אבל אנשים חושבים שהם מנהלים את העולם בכח הזרוע, והם חושבים שהם יצליחו והם לא מבינים שהם מפילים את עצמם, כי כל מי שתולה בכוחו נופל.
אומר רבינו בחיי בתחילת שער הבטחון, שכל הבוטח בזולת ה', ה' מסיר בטחונו ממנו ומניחו ביד מי שבטח עליו. כל מי שבוטח במישהו שהוא לא ה', אם זה חברו או אם זה עצמו, הקב"ה אומר, אתה בוטח עליו - אז אני מסיר את ההשגחה ממך ומניח אותו ביד מי שבטח עליו. ז"א כל מי שבוטח באחרים רק מה שיש ביד אחרים ומה שיש להם רשות ליתן לך תוכל לקבל, אבל אם היית בוטח בה' ישירות היית מקבל מהשיבר העליון כל מה שתתאווה.
ויש מעשה בגמרא נפלא, מעשה ברבא שפעם דפק אצלו בדלת אורח, הכניסו ושאל אותו במה אתה סועד? אמר לו בתרנגולת מפוטמת ויין ישן. אמר לו אתה לא חושש לטרחא דציבורא? אתה מטריח על הציבור הוצאות כאלה? אמר לו וכי משלך אני אוכל? אני אוכל משולחנו של הקב"ה, אנחנו היינו אומרים לו חצוף, אתה אצלי בבית ואתה אומר לו וכי משלך אני אוכל? עד הכי והכי, תוך כדי שהם מדברים, הגיעה אחותו של רבא שלא התראתה איתו 12 שנה, מה הביאה לו מתנה? תרנגולת מפוטמת ויין ישן. אמר לו רבא נעניתי לך, אין לי מה להגיד, בעל בטחון כמוך זה דבר גדול ביותר. צריך להבין עכשיו, אם היא באה אחרי 12 שנה, משמע שהיא לא גרה בשכנות, והיא גרה כל כך רחוק שהיא יכולה להגיע רק אחרי 12 שנה, אז זה כמה חדשים רכיבה או נסיעה או הליכה. ז"א הקב"ה פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון, בשביל לתת לו את הסעודה הזאת בביתו של רבא שאין לו את האמצעים, כבר הוציא אותה לדרך כמה חדשים לפני, שהיא תגיע בדיוק בזמן לתת לו את מה שראוי לו. זה מי שמאמין בהשגחה ורואה אותה זוכה לקבל ממנה בכל עת ובכל זמן.
יעקב אבינו רצה בזה למסור את המפתח לכל הברכות, ואת הסגולה להמנע מכל המכשולים בחיים, וגם איך להתרחק ממידות רעות, ולחיות רק על פי התורה ומצוותיה וחוקותיה. העצה לכך, שהאדם ירגיש בכל מהלך חייו את ההשגחה של השי"ת, ואיך שהבורא יתברך מרחם על האדם מכל מרחם, וכל רחמים שיש אפילו מחמלת אחרים עליו זה רק מרחמי האל שנותן בלבם לחמול ולרחם עליו. ואין התועלת והנזק ביד הנברא מבלי רשות הבורא יתברך. אם האדם מבין את זה ומשתדל לחיות על פי חינוך זה, כמה ינעם לו בחיים, כל בקשותיו הוא פונה להשי"ת ישירות, זו הברכה הגדולה ביותר שאדם יכול לזכות בחייו, זה כיוון יעקב אבינו ע"ה למסור ליוסף ולבניו. לכן אמר לו האלהים הרועה אותי, הזן אותי, שזה מורה על ההשגחה התמידית, כי לזון את האדם שלש פעמים ביום לפחות זה השגחה פרטית, איך אתה מקבל את המזון כל פעם ובזמן - השגחה פרטית. אז הוא רצה לברך אותו דווקא בהשגחה הפרטית. זו היתה המדרגה של יעקב אבינו, שאין שום מחיצה מפרידה בינו לבין קונו, וכל הסיבות שבעולם אינם חוצצים בעדו מלהבין שיד ה' נותנת לו ולא אחר, והכל בהשגחה פרטית.
כשנותנים חבילה לילד והדוור נותן לו את החבילה, וכי עולה לו על הדעת שהדוור נותן לו את החבילה או שמבין שהשולח נתן לו את החבילה והדוור הוא רק מוסר החבילה. ז"א אם אני מבין שהדוור הוא רק שליח מזה ששלח, למה אני לא מבין שכל מי שנמצא הוא רק שליח ממי ששלח? מי שחי כך אשריו ואשרי חלקו.
יעקב אבינו רצה להנחיל את זה ליוסף ובניו, ומזה אנחנו יכולים ללמוד, אפילו שלא התברכנו מיעקב, אנחנו יכולים ללמוד שזו הברכה הגדולה ביותר להרגיש שאתה מושגח על כל צעד ושעל.
מפה אני רוצה לעבור לסוגיה שלצערנו הרב נקלענו אליה, ויש לי את חובת התגובה על מה שעושים לי בעת האחרונה, בלי חמלה כלל. ובואו אני אבהיר לכם כמה נקודות, אני לא אסביר את כל המהלכים שהגענו עד עתה, אבל אני אגיד מה התפרסם היום. חלק יודעים וחלק לא יודעים. התפרסם מכתב, שהכותרת שלו מחאה נמרצת, והכותרת רבם או רבם דקרו, ז"א שרצו להוציא את רבן גמליאל מירושלים והבריונים לא הסכימו, אז הוא יצא בארון כביכול של מתים, אבל הוא היה חי בפנים, והם רצו לבדוק אם הוא חי, אז רצו להכניס חרב ולנעוץ ולראות אם זה מת באמת או שזה חי, אז מה ענו להם, יאמרו רבם דקרו, זה לא יפה לעשות כזה דבר, אומות העולם יגידו עלינו שאת הרב דוקרים, זה המושג. אבל משתמשים איתו כאילו אם פוגעים באיזה רב גדול או רב של מישהו אז קוראים לזה רבם דקרו שזה דבר חמור ביותר.
כתוב כך, המומים וכואבים על חילול ה' הנורא אשר נעשה בשער בת רבים ע"י אנשי ריב ומדון המתעטפים באיצטלה מזויפת של קדושה ופוגעים ומבזים מערכות אלקים חיים, וכל מטרתם היא רק לגדל את שמם תוך זריעה של מחלוקת בישראל, ובזה נגרם בלבול בקרב המון העם. לא עת להחריש, ואנו מוחים מחאה נמרצת ומזהירים את קהל יראי ה' לבל יפלו ברשתו של רבי אמנון יצחק, אשר הוכיח שכל מטרתו היא בהאדרת שמו ובהגדלת קרנו, תוך פגיעה ובזיון במרן מאור עינינו פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף שליט"א אשר מסר ומוסר את נפשו ומאודו על התורה הקדושה למען כלל ישראל, ולהחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה. ובפרט בעת הזאת אשר מרחפות גזרות על עולם התורה ולומדיה, מעיז רבי אמנון יצחק לפלג ולשסע את הציבור, להחליש את כח עולם התורה ולגרום לצער השכינה, ובודאי לא תצליח דרכו. וצריך כל אחד למחות על מעשיו, ואין לסייע לו בתרומות או בכל ענין אחר, ולכל עדתו אנו קוראים, הבדלו מתוך העדה הזאת. ז"א אמנון יצחק זה קורח של הדור. וזיכנו הקב"ה, להסתופף תחת הנהגתו של מרן רבן של כל בני הגולה שליט"א, אשר ממימיו אנו דולים ומתורתו אנו למדים, ועושה השלום הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ונזכה לביאת גוא"צ במהרה בימינו אמן, החותמים בצער ובלב רותח. ופה יש חתימות של בערך עשרים רבנים.
עוד מכתב הוציאו נגדי, שיהודי אחד בשם הרב יגאל כהן שאל שאלה את הרב עובדיה יוסף, שאני שמה נותן שיעור בשעה ארבע וחצי חמש בבוקר, כבר הרבה זמן למעלה משנה, שאל אותו שיש אנשי ש"ס בבית כנסת שלא מוצא חן בעיניהם שאני פתחת מפלגה בהוראת הרב שטינמן, ולכן הם אומרים לו שזה חילול ה', שאתה מחזיק אדם בבית הכנסת, למה? כי הוא פתח מפלגה בשם הרב שטינמן גדול הדור האשכנזי. ואז הוא פנה לרב עובדיה ושאל, לאחרונה פונים אלי אנשים מבית הכנסת והקהילה, תלמידי מרן, ושואלים האם ראוי שימשיך למסור שיעורים הקרוי על שם מרן שליט"א. ואני חושש על נפשי, להפסיק שיעור תורה המחזק אנשים רבים, ולכן באתי בשאלה למרן שיכריע בנושא גורלי זה ויורה לנו הדרך אשר נלך בה, תכין בבקשה את הרב קניבסקי. תשובה, בזמן האחרון, זה לכאורה כאילו תשובתו של הרב, בזמן האחרון הנ"ל הקדיח תבשילו, למי שלא יודע מה זה הקדיח תבשילו, הגמרא בסנהדרין ק,ג אומרת, שזה מדובר על ישו הנוצרי, אז אני נהייתי יש"ו הנוצרי ועכשיו אני הולך לנצר אתכם הערב. בזמן האחרון הנ"ל הקדיח תבשילו ומצוה להחליפו באדם ירא שמים, שאם דומה הרב למלאך ה' צבקות יבקשו תורה מפיהו, חתום הרב עובדיה יוסף. עכשיו, אם זה נכון שהרב עובדיה כתב את זה אז זה חמור שבעתיים, כי זה עבירה דאורייתא לכתוב דבר כזה, כי התורה אומרת בחושן משפט בסימן י"ז, "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק" שאין רשות לדיין לדון אדם אלא בבית דין, ורק אם ישמעו את שני הצדדים כאחת, ואפילו לא יקדים אחד את חברו, כדי שיתקיים מדבר שקר תרחק, אז חייבים להיות שני הצדדים בפני הבית דין ולהשמיע את הטענות, אם יש לאחד טענה על השני השני ישיב לו עד שהבית דין יחליט, ואם לא זה עבירה דאורייתא. וקשה לי לומר שפוסק הדור הספרדי יעשה טעות שבר בי רב יודע, אז המסקנה המתבקשת שזה זיוף ומרמה. ולכן אמרתי, שאם זה לא זיוף ומרמה אני מחכה במוצ"ש לשמוע שהרב יחזור על הפסק הזה בפיו, ועדיין זה יהיה נקרא עובר עבירה על פי השולחן ערוך.
אני יודע את הדין וכל אחד יודע, אבל הלכתי לרב קניבסקי, וסיפרתי לו את הסיפור, ובואו נראה מה הוא ענה לי התגובה שאני הגבתי על המכתב, ואני אסביר לכם גם מה עשיתי בקשר למכתב הזה שיצא היום ע"י אנשים פושעים ארורים שעשו את המכתב. תיכף אני אחזור לכם על המכתב.
הרב: שלום הרב
הרב קניבסקי: מה שלומכם?
הרב: ברוך ה'. כבוד הרב היה אצלכם אתמול הרב ליבוביץ, אתמול בערב, והראה לכם את המכתבים
הרב קניבסקי: אני לא זוכר מי זה היה
ליבוביץ עם הזקן הארוך
הרב: ר' אברהם יהודה ליבוביץ.
הרב קניבסקי: הוא הביא מכתב
הרב: נכון, מכתבים שפעם הרב חתם והרב שפירא זצ"ל, והרב אמר לו שהוא כבר ראה את המכתבים האלו בעבר
הרב קניבסקי: אה, נכון.
הרב: בכל אופן, לפני כשנה הוא הלך לשאול את הרב שטינמן לגבי זה שיש היום איזה רשע שנכנס היום לממשלה, קוראים לו לפיד, והוא הולך נגד החרדים וכו' וכו', אז זה תוספת על מה שיש שמה שמאלנים שהם נגד הדת וגיוס בני הישיבות וכו', אז אני שאלתי שאלה, עשיתי סקר לראות אם אנחנו הולכים מקימים מפלגה, האם יהיה לנו מנדטים, אז לפי הסקר יש שמונה תשע מנדטים עוד לפני שאנחנו בכלל מתחילים לדבר עם הציבור. הוא שאל את הרב שטינמן האם יש לי חיוב או לא, הרב שטינמן אמר לו, אם יש כח מצוה להציל. אז התחלנו לעבוד על זה וב"ה הכרזנו על מפלגה ופתחנו מפלגה שהיא תלך על מצע שהוא חברתי כלכלי בשביל שלא יקח קולות מהחרדים, וגם שמנו שני חילונים בתוך המפלגה בגלל שצריך להלחם על הגיוס של בני הישיבות, הם ילחמו בעבורנו עורכי דין ודוקטורים והם יעשו את העבודה, לא שאנחנו נבו עם הזקן וכו', אני לא נכנס לבפנים, אני ממשיך בעבודת זיכוי הרבים. בינתיים זה נהיה לצנינים בעיניהם של ש"ס וש"ס מפחדים שאני אקח להם קצת קולות מאצלם, אז התחילו להשמיץ אותי ולהגיד ככה וככה, ולהגיד שאני כאילו מדבר על הרב עובדיה ואני ככה וככה, בקיצור עשו תסיסה גדולה בשביל שיצאו נגדי ואז ממילא יתבטלו האנשים ולא יעשו כלום. עכשיו מאחורי יש עולם גדול של תשובה, מאות אלפי משפחות, שהאנשים האלה אני בשבילם המורה דרך שלהם שהציל אותם, והם רוצים ללכת איתי ולא רוצים ללכת עם ש"ס. היום זה הגיע למצב כזה שמישהו שלח מכתב לרב עובדיה יוסף שהוא פתחבית כנסת ואני נותן שמה שיעור, בארבע בבוקר אני נותן כל פעם מתפללים בנץ ועוד שיעור, אז יש כמה אברכים מש"ס שמה שזה מפריע להם שאני נמצא כאילו בבית כנסת בגלל שפתחתי כאילו מפלגה, אז הוא שאל שאלה את הרב עובדיה ואמר לו, שפונים אליו לאחרונה מאנשי בית הכנסת והקהילה ושואלים אם ראוי שהוא ימשיך למסור שיעורים במקום שכתוב על שם מרן הרב עובדיה, שזה נקרא יביע אומר, ואני חושש על נפשי להפסיק שיעור תורה מחזק אנשים לרבים לכן באתי בשאלה שיכריע בנושא ויורה לנו את הדרך נלך בה, אז אומרים שזה הרב עובדיה חתם, אין את החתימה המקורית זה צילום, השוא אמר בזמן האחרון הנ"ל הקדיח תבשילו ומצוה להחליפו באדם ירא שמים, שאם דומה הרב למלאך ה' צבקות יבקשו תורה מפיהו, כל זה בגלל המפלגה. עכשיו אני שואל שאלה כבוד הרב, האם תלמיד חכם גדול שמפרסם ברבים שרב אחר שמזכה את הרבים הקדיח תבשילו ולמנוע ממנו הפסד שיעור ברבים, בלי לדבר עמו או לדונו בבית דין, עובר על הדין בחושן משפט סימן י"ז, שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק? הרי זה עובר עבירה דאורייתא.
הרב קניבסקי: מסתבר
הרב: נכון הרב? מה עכשיו אפשר לסמוך על פסיקות אם הוא אומר דברים כאלה בפרהסיא שזה הולך לרדיו ולעיתונות ה חילונית ובכל המקומות יש כותרות, הרב עובדיה יצא נגד אמנון יצחק שהקדיח תבשילו, מה אני גיחזי, מה עשיתי? בגלל שקיבלתי הרשאה מהרב שטינמן להקים מפלגה בשביל להגביר את הכח לחרדים שאני אביא חילונים איתי בתוספת למה שיש, זה הקדיח תבשילו שצריך לצאת עלי ככה בפרהסיא?
אז אני עניתי תשובה הרב, שהתשובה שלי היא ככה, שכל מי שיוצא נגדי, הן בעל פה והן בכתב עובר על חושן משפט סימן י"ז. וזו עבירה דאורייתא, אין על זה חולקים על הפסק הזה. עניתי בסדר או לא עניתי בסדר?
הרב קניבסקי: בסדר
הרב: עם הדין הרב מסכים? ה' יברך אתכם הרב
הרב קניבסקי: ברכה והצלחה
הרב: הרב יתן לנו ברכה שנצליח
הרב קניבסקי: ברכה והצלחה.
הרב: אמן.
כן יהודים יקרים, אבל אני בחור שבודק דברים, ולא מניח אותם, אני רק רוצה להגיד לכם שכשיצאתי עם המפלגה לקחתי בחשבון גם את המצב שהגעתי אליו ואני מבין שהוא גם לא סופי. מחר רוצים לארגן הפגנה מול ביתי, מפעילים אלימות וכח נגד אנשים מאיימים עליהם, גם פעילים שנמצאים פה בחדרה ובגבעת אולגה מקבלים איומים באס אם אסים ובטלפון, מאיימים על אנשים שיזרקו אותם מהתלמוד תורה אם הם יצביעו לכח להשפיע, דברים איומים ונוראים שהמאסר על זה שבע שנים, כי בזמן בחירות אם מישהו מטה אחד אחר או מאיים עליו או סוחט זה שבע שנים בפנים. המכתב שכתבו הרבנים זה עבירה פלילית, מעבר לזה שזה עבירה דינית. חוץ מלשון הרע, הוצאת דיבה ושפיכותדמים. על מה? שאני דקרתי את הרב עובדיה, איך דקרתי? אין להם מה להגיד, אתה ביזית אותו, איך ביזיתי? תגידו לי מה אמרתי? שום דבר. רק רגע. טוב, הייתי אצל הרב בעדני, אחרי שהוא עלה לדבר ברדיו, כי יש רדיו שנקרא קול בערמה, עם הנחש מימרן, שהוא מביא כל הזמן אנשים שידברו נגדי, ודיברתי, למה דיברתי? בשביל שפעם אחת ישמעו בדיוק מה יש לי לענות, ואז הוא העלה את הרב בעדני, מה אמר הרב בעדני, אמר כך, מישהו צלצל אלי ואמר שהרב אמנון יצחק אמר ש"ס לא עשתה כלום, ואם זה נכון אז זה חמור. בינתיים מה קורה, משפט שדה, וזה נגד ההלכה ששמעתי את הרב קניבסקי שאסור לדון אדם שלא בפניו ובפני דיינים שיגיד את גרסתו. טוב, זה לא הלך כי זה לא רציני, שלש מילים בשביל זה עושים מלחמה, ש"ס לא עשתה כלום, נגיד שהייתי אומר ש"ס לא עשתה כלום, נגיד, אסור לי להביע דה? אני שואל מישהו מה להגיד? אני יכול להגיד מה שאני רוצה, אתה יכול להגיד זה לא נכון כן נכון, נתכווח, אבל שאסור להגיד, סליחה רגע, אני לא צריך עזרה כרגע, אבל להגיד בלי לשמוע זה עבירה ודאי.
עכשיו, מה עושים? אין להם ברירה, רוצים מלמעלה להוריד את אמנון יצחק, ואני אומר לכם עכשיו מה היה היום בבוקר, כל הסיפור זה המפלגה, אבל איך יורידו מפלגה אם לא ילחצו עלי, אז היום פנה איש עסקים למשה יוסף ואמר לו, מה אתה אומר שתהיה פגישה בין הרב אמנון לרב עובדיה? אמר זה יתכן כך, שהוא יפגש קודם עם דרעי אלי ישי ואטיאס, אחרי שהוא מחליט שהוא סוגר את המפלגה, ואז נראה. זהו. בקיצור זה נקרא סחיטה. זה פלילי.
עכשיו אני בחור מסודר, ויש לי הקלטות על הכל. עכשיו מפעילים לחצים מכל הכיוונים, לא הלך להם, הוציאו את המכתב הזה נגד רצונו של הרב בעדני, למרות שהרב בעדני חתום, הוא מחק את השם שלי אמר בלי לכתוב שם, וגם לא הסכים לכל הנוסח. וגם אמר לא לפרסם כי אנחנו במו"מ עכשיו איך יורדים מהעץ, שהם עשו אותו, ולמרות זאת החליטו שמפרסמים, ורצו ושיקרו רבנים והטעו אותם. לדוגמא, יש חתימה של הרב זמיר כהן, הוא בכלל לא בארץ, והוא הבטיח שהוא יעשה שערוריה מזה, אבל אני אמרתי אני אתחיל לצלצל, הרב אהרן זכאי אמר שהוא לא חתם בכלל, והוא חתום. צלצלתי לרב לוגסי, בואו תשמעו שיחה עם הרב לוגסי. בבקשה.
הלו?
שלום מי זה
כן כן לוגסי, לוגסי
הרב: שלום הרב
הרב לוגסי: שלום וברכה, אני פנו אלי, לא יודע אפילו בדיוק מי, איזה שליח בא עם איזה מודעה, לא קראתי את המודעה, הוא אמר לי שיש פה פשוט מחה על כבודו של הרב עובדיה, היה פה ביזיון התורה, אמרתי לו אני לא יודע, אמר לי תשמע יש ככה יש ככה, אמר לי כמה ציטוטים, אמרתי לו תראה, מי חתום אני לא יודע מי חתום, אמר לי הרב משה צדקה, הרב משה צדקה הוא מורי ורבי שתמיד אני מתייעץ איתו, אמרתי אני אשאל אותו, אמר לי תשמע, יש פה ענין שמצד אחד אומרים לי כבוד התורה, מצד שני יש לי הכרת הטוב, אמר לי תתקשר לרב אמנון תגיד לו אתה מאד מעריך אותו ויש לך הכרת הטוב, אתה רק חותם על כבוד התורה במידה והיה פה בזיון התורה אתה חותם.
הרב: במדיה והיה פה בזיון התורה, במידה.
הרב לוגסי: הקריאו לי היום את המודעה מילה במילה ולא תיארתי שעד כדי כך היתה פגיעה אישית בכבודו, אני חשבתי שכל המודעה בעצם מורכבת שלמחות על כבודו של הרב, ללא כל קשר, שכבודו מנסה להתהדר זה לא הקריאו לי מתוך המודעה, אני בכל אופן כתוצאה בגלל זה מיד ניגשתי לכל מיני גורמים למיניהם ובקשתי שלא יפרסמו את החתימה במודעות בעיתונים, אולי באינטרנט עוד לא הספקתי כבר שמו את זה באינטרנט, ביקשתי שבכל מחיר בשום אופן לא יפרסמו את המודעה שהשם שלי לא יזכר. אני משום זה מבקש מכבודו מחילה, מתנצל, לא רוצה חס ושלום שיהיה פגיעה בכבודו, אני מעריך את כבודו
הרב: עכשיו אני שואל שאלה את הרב, קודם כל אתה קראת את המכתב בשעה שחתמת?
הרב לוגסי: זהו, אני לא קראתי אותו מילה במילה, ממש זו היתה הטעות שלי. הם אמרו לי מכתב מחאה על כבודו של הרב, ולא קראתי פה מילה במילה
הרב: מה הציטוטים שהם השמיעו לך שאני אמרתי נגד הרב?
הרב לוגסי: השמיעו לי מה שכבודו אמר בערוץ שתיים שאם הרב יגיד לו לחדול מהמפלגה אז כבודו ירוץ יותר מהר
הרב: שמעת את זה באזניך?
הרב לוגסי: לא, לא שמעתי את זה באזני אבל שמעתי את זה מכמה עדים נאמנים
הרב: שמעתי, ואם אני אגיד לך שמה שאמרתי, אם הרב עובדיה יגיד לך לא לרוץ אני אמרתי שאני ארוץ יותר מהר כי אני מקיים מצוה שהרב שטינמן אמר לי להקים מפלגה, וכמו שהוא יגיד לי לא להחזיר בתשובה אני לא אשמע לו, גם בזה אני לא אשמע כי אני מקיים מצוה.
הרב לוגסי: זה כבודו מסביר לי עכשיו או אמר את זה גם בערוץ שתיים?
הרב: זה מה שאמרתי בערוץ שתיים.
הרב לוגסי: חמור מאד אם ככה, נכון
הרב: בטח שחמור, עכשיו אני שואל את הרב, יש לי בחושן משפט בסימן י"ז שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק, כבוד הרב עבר עבירה דאורייתא בזה שחתם בלי לשמוע את הצד השני בלי בית דין, איך חותמים אפילו אם הרב שלך יגיד, גם הרב שלך עבר את אותה עבירה, וגם אם הרב עובדיה כותב את זה, זה גם עבירה, הייתי אצל הרב חיים קניבסקי הוא אמר זה עבירה, שמוע בין אחיך ושפטתם צדק זה דין שאין בו חולקים, איך אפשר לעשות משפט לבן אדם משפט שדה כשלא שמעו אותו?
הרב לוגסי: כבודו צודק. כבודו צודק.
הרב: אני מוחל לך במקרה הזה כבוד הרב, אבל אל תהיה תמים, תעשה לי טובה בהמשך,
הרב לוגסי: כבוד הרב צודק, אני מאד שמח שכבודו מוחל לי אני ממש מבקש מחילה
הרב: אבל אני רוצה שתדע, אתה יודע שזה מפלגה ופלגנות, ואנשים מחפשים אתה מבין, אינטרסים שלהם, לא מעניין אותם, יעלה על הדעת שיצא מכתב שיכתבו שאני יש"ו? יעלה על הדעת שכבודו חותם צריך כל אחד למחות על מעשיו שאף אחד לא שמע, ואין לסייע לו בתרומות ובכל ענין אחר, ולכל עדתו אנו קוראים, הבדלו מתוך העדה הזאת.
הרב לוגסי: אני לא קראתי את זה, ממש ממש לא קראתי את זה, זה היה טעות שלא קראתי את זה.
הרב: והרב שלך גם אמר, אם זה נכון אז תחתום, ומאיפה הוא יודע אם זה נכון הרב צדקה?
הרב לוגסי: זהו, אני פשוט סמכתי עליו, אני לא יודע מה לומר, אני באמת
הרב: אני הבנתי שאתה ביקשת ממימרן שיוריד את זה והוא לא הסכים.
הרב לוגסי: הוא אמר לי שהוא יוריד,
הרב: והוא לא הוריד
הרב לוגסי: הוא אמר לי באינטרנט זה כבר נמצא, אמרתי אבל שזה לא יהיה בעיתונים ובמודעות.
הרב: ומי החתים אותך, הוא או מישהו אחר?
הרב לוגסי: שלחו איזה מישהו, לא יודע מי זה.
הרב: הבנתי, אבל אתה דיברת איתו אישית, עם מימרן
הרב לוגסי: כן.
הרב: תודה רבה
שמעתם דבר כזה? רגע, רגע, יש לי עוד סריה של רבנים כאלה. עכשיו אני אראה לכם מה זה כפל לשון ומה זה כפל דין, תשמעו עכשיו כפל דין, תשים לי את הרב בנימין בצרי.
כן?
אני מדבר עם הרב בצרי?
כן
שלום עליכם כבוד הרב,
הרב בצרי: שלום כבודו
הרב, אני לומד באשקלון ואני תלמיד של הרב אמנון יצחק, רציתי לשאול את הרב שאלה קטנה, הביאו לי מכתב ממש עם דברים שמאד חמורים נגד הרב אמנון יצחק ובחתימות שמה גם היה חתימה של כבוד הרב, הרב בנימין בצרי, רציתי לדעת רק אם הדבר באמת אמיתי הרב?
הרב בצרי: מה הם כתבו שם
האם באמת הרב חתם במכתב נגד הרב אמנון יצחק שאסור להתקרב אליו, אסור לשמוע אותו, שהוא מפריד בין הקדשים...
הרב בצרי: לא חתום על
הרב: אם זה חתום משמע שכן
הרב יודע על מה אני מדבר?
הרב בצרי: אני יודע, ביקשו ממני לחתום חתימה
אבל חתימה על מה, הרב ראה את המכתב?
הרב בצרי: זה חתימה על פגיעה במרן
אבל הוא לא פגע באמת במרן, הוא לא דיבר על מרן בחיים, אני פשוט אגיד לרב, הרב אמנון יצחק אמר שהוא אוהב את מרן
הרב בצרי: אני באמצע פגישה עכשיו, סליחה
כבוד הרב, זה עבירה דאורייתא מה שאתם עושים, אני חייב למחות, אני מצטער עם כל הכבוד לכבוד הרב אבל אנחנו חייבים למחות בך בגלל שזה עבירה דאורייתא, יש בחושן משפט יש הלכה שאם עושים, אם קובעים משהו נגד תלמיד חכם בלי לברר את הצד השני זה עבירה דאורייתא, אתה בררת עם הרב אמנון יצחק מה הוא עשה?
הרב בצרי: תגיד לי אני אמרתי לך שאני נמצא פה כרגע בפגישה, אבל זה קצת חוצפה לדבר בצורה כזאת בלי לברר מה אני כן יודע ומה אני לא יודע
הרב: מבלי לדבר
הרב בצרי: אז בבקשה שיהיה לכם קצת דרך ארץ גם כן
הרב: תודה, הוא אומר זה חוצפה לדבר אלי ככה מבלי לברר מה אני יודע ומה אני לא, ומה אתה עשית? בדיוק, רק יש כפל דין, אתה יכול לצאת עלי בלי לברר אבל עליך שיגידו משהו בלי לברר, פתאום אתה יודע את הדין, אז התורה רק שלך ולא שלנו. אתם מבינים מה זה? ז"א קודם תברר מה הידיעות שלי, אם תדע מה הידיעות שלי תדע אם אני חתמתי בסדר או לא. אבל בשביל זה אתה צריך כאילו קודם לשמוע אותי, או, ואותי לא צריך לשמוע, אותי מוחקים עם דיו ואין יותר יהודי כזה, כל ה-35 שנה הלכו לפח בשביל ששניים או שלשה חברי כנסת לא יאבדו את העור צבעי בכנסת. הבנתם? עכשיו תשמעו מה דרעי אומר, דרעי שמשחק אותה כאילו הוא לא יודע בכלל מה קורה, הוא בעצמו החתים את בבא ברוך על המכתב, אבל תראו מה הוא אומר, זה מופיע בככר השבב מה הסיבה שיצאו נגדי. תשמעו עכשיו.
דרעי נשאל על מכתב הרבנים הספרדי החריף מאד, שמתארגן נגד הרב אמנון יצחק, והסביר, כי לא מדובר ביוזמה פוליטית, למה הוא אומר את זה, כי זה עבירה פלילית, זה לא קשור לבחירות, ממש לא, משה אומר זה ממש לא, ממש לא, רק תסגור את המפלגה ואתה תכנס לרב עבודיה כל היום תשב איתו, רק תסגור, זה לא קשור לבחירות, הוא דיבר נגד הרב עובדיה יוסף בצורה קשה וזה ויכוח פנימי. לדבריו, זה רבנים שארגנו את החתימות, שחלקם אפילו קוראים שלא להצביע בבחירות, הוא פגע ברב, איך פגעתי ברב? תשמעו. כששאלו אותו, אם הרב עובדיה יורה לו לא לרוץ בבחירות, מה יעשה? הוא השיב, שירוץ חזק יותר. זו פגיעה ברב והם באים למחות על זה. שמעתם דבר כזה? זהו. הנה התגלה הסוד מה עשיתי, אז זה לא שאמרתי שש"ס לא עשתה כלום, אלא יו"ר תנועת ש"ס אומר, הפגיעה הנוראה שהיתה במרן הרב עובדיה יוסף ששאלו אותי אם מרן הרב עובדיה יגיד לך לא לרוץ, מה תעשה, אמרתי שאני ארוץ יותר מהר, יו, זה פגע ברב זה דקר אותו. זה לדקור את הרב.
עכשיו בואו תראו איך התורה צודקת, שאומרת שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק. אם לא שומעים ולא רואים, זה כאילו עובדים עבודה זרה, כל אלה שחתמו על המכתב זה כאילו עבדו עבודה זרה ויש דברים יותר חמורים על מי שכתב את הפסק הזה ומי שחתם עליו. בואו נראה מאיפה הם לקחו את זה, מה שהם אומרים. תכנית עם אמנון לוי פרומו לקראת התכנית שתהיה ביום רביעי הקרוב, בבקשה בואו נראה.
לא קשה לך להמרות את פיו של הרב עובדיה יוסף, גדול הדור המזרחי
הרב: להמרות? למה אני צריך להמרות?
כי הוא הודיע חד משמעית שצריך להצביע ש"ס
הרב: ואני מודיע חד משמעית שצריך להצביע כח להשפיע
אם הרב עובדיה יוסף יורה לך לא ללכת, אתה לא תרוץ?
הרב: בטח שאני ארוץ, אני ארוץ ירוץ יותר מהר, עוד דבר אני אגיד לך
אתה תמרה את פיו של הרב עובדיה?
הרב: אני לא ממרה את פיו
אם הוא יגיד לך, אני דורש ממך לא לרוץ
הרב: אני אומר לו הרב שטינמן אמר לי זה מצוה ואני מקיים מצוות, דבר נוסף אתה צריך להבין שאני רץ בלי לשאול אף אחד כבר 35 שנה, אם הרב עובדיה יאמר לי לא להחזיר בתשובה, אתה מצפה שאני אשמע לו נכון? כמו שאני לא אשמע לו לא אשמע לו בזה, משום שזה מצוה, ומצוות לא מונעים
הרב: די, די, עד פה. איפה הפגיעה במרן
שאני אמרתי שאני ארוץ יותר מהר לקיים מצוות, אם הרב שטינמן אומר לי להוציא מפלגה אני מקים את מצות מורי ורבי ועושה כמו שהרב עובדיה אומר לפעיליו ואנשיו תעשו כך וכך, זה יש לו את הרב וזה יש לו את הרב. אבל בואו אני אראה לכם יותר מזה מה זה שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק, המזל שלי שהקב"ה חונן אותי במידת האמת, ואני יודע שהשקר שולט בעולם, וכדי להוכיח את האמת אתה צריך להסריט ולהקליט. אז לא הסכמתי שאמנון לוי שהציג פה את הפנים השקריות, לא האמיתיות, חתך כמה קטעים וחיבר ביחד, אני צילמתי אותו בשתי מצלמות כשהוא מצלם אותי. עכשיו, בוא ותראו את הסרט האמיתי המלא ותבחינו בהבדלים ועכשיו תדפקו בראש ותגידו, איך התורה צודקת, שמוע בין אחיך ושפטתם צדק, בבקשה.
לא קשה לך להמרות את פיו של הרב עובדיה יוסף, גדול הדור המזרחי
הרב: להמרות? למה אני צריך להמרות?
כי הוא הודיע חד משמעית שצריך להצביע ש"ס
הרב: והרב שטינמן אמר חד משמעית צריך להצביע אגודה, ואני מודיע חד משמעית שצריך להצביע כח להשפיע
אבל יש לציבור המזרחי, ואתה תמיד, היה לך גם הרבה מה להגיד לציבור המזרחי בארץ, יש לציבור המזרחי מהניג אחד
הרב: לספרדים יש את הרב עובדיה יוסף
הוא לא מקובל עליך?
הרב: מקובל מאד.
אם הרב עובדיה יוסף יורה לך לא ללכת, אתה לא תרוץ?
הרב: בטח שאני ארוץ, אני ארוץ ירוץ יותר מהר, עוד דבר אני אגיד לך
אתה תמרה את פיו של הרב עובדיה?
הרב: אני לא ממרה את פיו
אם הוא יגיד לך, אני דורש ממך לא לרוץ
הרב: אני אומר לו הרב שטינמן אמר לי לקיים מצוה ואני מקיים מצוות, דבר נוסף אתה צריך להבין, שאני רץ בלי לשאול אף אחד כבר 35 שנה, אם הרב עובדיה יגיד לי לא להחזיר בתשובה, אתה מצפה שאני אשמע לו, נכון? כמו שאני לא אשמע לו בזה אני לא אשמע לו בזה, משום שזה מצוה, ומצוות לא מונעים. ויש חברי כנסת פוחדים על הכסאות שלהם וסיפרו לו סיפורים כאלה ואחרים,ש אני מאיים, אני אקח את כל המנדטים ואעשה ככה וככה ומזה יכול לצאת קריאה כזאת או אחרת אז ברור לנו מאיפה זה בא, מיהודית ויוסף, זה הכל.
לא,
הרב: עוד פעם רגע שימו לב, כן תמשיך תמשיך, תשמעו
לא קשה לך להמרות את פיו של הרב עובדיה יוסף, גדול הדור המזרחי
הרב: להמרות? למה אני צריך להמרות?
כי הוא הודיע חד משמעית שצריך להצביע ש"ס
הרב: והרב שטינמן אמר חד משמעית צריך להצביע אגודה,
הרב: עצור, שמעתם? זה היה חסר. הרב עובדיה אמר להצביע ש"ס, הרב שטינמן אמר להצביע אגודה, ואני אומר להצביע כח להשפיע, מה הוא עשה, הוציא את האמצע, שכאילו זה מלחמה ביני לבין הרב עובדיה, ז"א הוא אומר אז אני מולו, אז מה אם הוא אומר אז אני אומר. אבל לא ככה אמרתי, אמרתי, עכשיו רגע אתם מבינים מה זה שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק, כל אלה שכתבו את המכתב הזה אין להם מחילה עולמית עד שיבואו לבקש מחילה ממני שאמחל להם. אף אחד לא ינקה. משום שזה נגד הדין, נגד חושן משפט פשוט, זה לא בדואי ולא דרוזי ולא ערבי ולא אויב, ולא ישו, זה גדול מזכה הרבים שהם נתנו לו מכתבים בעבר, ושני שליש מש"ס בנויה מהפעילות שלי.
חכמים א מרו לא לירוק בבור שאתה שתית ממנו מים, ומי שמספק לכם את כל החיילים לתורה יכול לצאת גדול דור ולהגיד לי לבטל שיעור בבוקר כשההסיסמא של ש"ס זה להחזיר עטרה ליושנה, אם להחזיר עטרה ליושנה זה ללמד תורה, מונעים ממי שמזכה את הרבים ללמד תורה, על מה? על חרטה שלא היתה ולא נבראה? זה רבם דקרו? זה אותי דקרו. לא דקרו אף אחד. אתם רוצםי לראות איך הרב עובדיה אוהב אותי? בואו אני אראה לכם שתי דקות איך הרב עובדיה אוהב אותי, אני אראה לכם רגע בינתיים משהו, תשמעו עכשיו מישהו שכתב אחרי כמה חדשים סוף סוף משהו טוב.
הרב בלומנטל בעד הרב אמנון יצחק, מישהו חשב על מעלת מזכה הרבים? חובתו של הדיין לשמוע את שני הצדדים בכל נושא ובכל דיון, זה נכתב בפירוש בשו"ע, אסור לדיין לשמוע דברי בעל דין חברו, הרב יצחק בלומנטל מתייצב לצד רבי אמנון, מישהו פעם עצר לרגע, דרך אגב למה קוראים לי רבי אמנון, כי ש"ס החליטה שלא מתאים לה שיקראו לי הרב והיא פנתה לשופט העליון, אליקים רובינשטיין, שיפסול את השם הרב, למה? אין לי תעודה מהרבנות. לרב קניבסקי יש תעודה? לא. אז מה נקרא לו רבי? לרב שטינמן אין תעודה ולרב שך לא היה אז נקרא לו רבי? אבל לקרוא לרב אלי ישי שאין לו תעודה והרב דרעי שאין לו תעודה זה כן, אבל אני לא. אז עכשיו מה ההמשך, חובתו של הדיין לשמוע את שני הצדדים בכל נושא ובכל דיון נכתבה בפירוש בשו"ע, אסור לדיין לשמוע דברי בעל דין האחד שלא בפני בעל דין חברו, חד וחלק אסור. וכן מרן, זה מרן הבית י וסף, חשב גם על המתחכמים, שינסו לטעון שהביאו לפני הדיין את שני הצדדים, ומיד בהלכה הבאה כתב, לא יהיה הדיין שומע מפי המתורגמן אם היה מכיר בלשונם ושומע טענותיהם, והרמב"ם מוסיף שמי שישמע צד אחד שלא בפני הצד השני עובר על איסור תורה, לא תישא שמע שוא, ובזוהר אף אמרו שדיין זה הוא כאילו קיבל על עצמו לעבוד עבודה זרה, והריני נמנע מלהביא מקורות רבים וחריפים מפני כבוד התורה ולומדיה.
שאלו את רבי יהונתן אייבשיץ בעת שהגיע לבר מצוה, כידוע שעד גיל 13 יש לאדם יצר הרע בלבד, ורק בעת קבלת מצוות בא אליו יצר הטוב, שאלו אותו אם כן, כיצד הצלחת להתגבר על יצרך הרע עד כה כאשר הוא לבד במערכה? ענה רבי יהונתן אייבשיץ, בכל עת שהיה בא אלי יצר הרע הייתי מזכיר לו את הפסוק "שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק", אסור לדיין לשמוע דברי בעל דין, כי שני הצדדים אינם נוכחים, וככה הייתי אומר ליצר הרע, תמתין מעט עד שיבוא הצד השני - היצר הטוב, ואז אני אשמע את טענות שניכם ואדון ביניכם. זה כשהיה קטן, רבי יהונתן אייבשיץ ידע יותר מכל הרבנים הגדולים והנכבדים את הדין, ואת היצר הרע שלו דחה מהפסוק, בא יצר הרע בגיל שש שבע שמונה תשע עשר, כל יום בא בא מבלבל, אומר לו סליחה, אתה יודע אסור לדון רק כששניהם באים, כשיגיע היצר הטוב בגיל 13 אז אני אדון מי משניכם צודק, וככה הוא ברח מיצר הרע עד גיל 13, ילד קטן יודע מה שהגדולים האלה לא יודעים.
הלאה, נכון, כתוב בתורה שאסור, אבל בחירות - פיקוח נפש דוחה את התורה כולה, בחירות זה פיקוח נפש, זה דוחה את כל התורה כולה, התפלאתי מאד, האם זה יתכן שרב בישראל קיבל לשון הרע על אדם צדיק וקדוש, אולי אפשר לומר מזכה הרבים הגדול של הדור בלי לשמוע טענותיו? רבינו הגדול רבי חיים קניבסקי שליט"א ענה לי על השאלה אכן, זה לא ראוי. ואם זה לא ראוי אז שום רב לא יעשה דבר כזה. אני לא צריך הוכחות של זיופים ושל שקרים, ברגע שרבי חיים קניבסקי אמר שאסור אני יודע שמרן פוסק הדור הגר"ע יוסף לא חשוד על שום שבב של איסור. ואם רבי חיים אמר אפילו יאמר על ימין שהוא שמאל, מישהו פעם עצר לרגע וחשב על מעלתו של מזכה הרבים? הרי כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו, מי אומר את זה? המשנה, התנאים, מכאן תשובה לכל הטועים והתוהים שאומרים שהרב אמנון יצחק הקדיח תבשילו, הם יאמרו הקדיח תבשילו, הם הוא אומר לזייפנים, אבל חכמים ז"ל התנאים אומרים, אין חטא בא על ידו, אז למי אנחנו מאמינים?? וכשמצד אחד עומדים כל גדולי ישראל, הרב אמנון יצחק מזכה הרבים מזכה ומזכה רבבות קדוש וטהור הגראי"ל שטינמן שאמר אם יש כח מצוה להשפיע, הגר"ח קניבסקי שעודד את הרב אמנון יצחק ותקף את מבקשי רעתו, הרב שמואל אויערבך אמר שמצוה לעזור לו כי מעשיו טובים מאד, ומי שלא בוחר ג' יצביע כח להשפיע, לא כמו שכתבו השקרנים עכשיו עוד פעם בככר השבב שהוא מכחיש, כי הוא לא מכחיש אלא שקרנים שמדברים בשמו. אז לכן, אם כל אלה אומרים בעד הרב אמנון יצחק כך, אז מה יש לנו אנחנו להרהר ולדבר, ז"א אדם צריך לדעת שהגר"ש אומר כך, ואפילו אצל הגר"ע יוסף מראשי ש"ס שהיו כמה שניסו לטעון חס ושלום כאילו עבר על איסור זה, ומי נגד גדולי ישראל יכול לעמוד?
ז"א מנצלים את השם מרן, מכריחים אנשים לעשות דברים באיסור תורה שאפילו אם הרב עובדיה יוסף יגיד הוא בפיו תחתמו, זה איסור, כי אי אפשר לעבור על התורה, התורה גדולה מכולם וגם מרן הרב עובדיה יוסף צריך לשמוע למרן הבית יוסף שפסק שזה איסור דאורייתא. אז אי אפשר להגיד כזה דבר. ומי שאומר כך הוא טיפש מטופש שאין כדוגמתו, אלא זה אנשים ארחי פרחי שנמצאים שם, אמיר קריספל ואבי מימרן שבישלו את כל העוגה הזאת עם מנהל אפיקים, הרשעים האלה הם שעשו את כל הגשפט הזה והם יאכלו אותו, ואתמול נתתי להם ברכה, תשמעו אותה בווטספ.
אז אני רוצה שתבינו דבר אחד, אל תאמינו לשום דבר אם לא שמעתם באזניים מהצד השני, באזניים! לא מפי דובר ולא מפי נאמן ולא מפי באי ביתו, יש כבר מפרסמים שכאילו פרשתי וכאילו כבר זה, ואתמול כתבו שנפגשתי עם דרעי ואומרים ככה והכל דיס אינפורמציה בשביל לעשות בלבלה. אין להאמין כלום, אני הולך עד הסוף לקיים את המצוה, להביא למעלה מעשר מנדטים ולגרוף את הקולות ולעזור לעם ישראל!
חזק ואמץ כבוד הרב
הרב: אמן
עכשיו אני באתי מכנס שהיה כנס של פעילים במושב אליכין, היו שמה רבים וטובים, וברוך ה' בכל הארץ כמותם יש מאות מטות פרושים בכל רחבי הארץ, וחילונים רבים, שתי פרופסוריות רוסיות חילוניות אמרו אנחנו מצביעות כח להשפיע, שאלו אותן למה? אמרו בגלל המצע, אתן מכירות את אמנון יצחק? אמרו לא, אבל המצע שלו מדבר לנו, לחם בשקל, ביטוח רפואי מלא, סל תרופות מלא, ניתוחים והשתלות בעשרים שקלים ואפשר בחינם, דירות לצעירים ב-110 אלף שקל בניה קלה, קרקעות הקיבוצים יחזרו אלינו ולא ישתזפו בשמש 64 שנה, הורדת המע"מ על מוצרי מזון, הורדת הדלק, המחיר, מס בלו לוקחים שלש וחצי שקל לליטר, ניתן להוריד. לימודי אקדמיה שנה ראשונה חינם בלי מבחנים, מבטלים את הפסיכומטרי, כל אחד יהיה זכאי ללמוד. עליה לארץ, להעלות מאות אלפים של יהודים, אם יתנו לי את הפרויקט הזה אני עושה אותו בחינם ואני אראה לכם איךאני עושה אותו. תאו איך אני בא לחו"ל משפיע על הציבור שיעלה לחו"ל, עשיתי סקר, שנה שעברה עלו ארבע אחוז מכלל העולים בגלל שאני הסתובבתי במדינות. חינם! אבל מיליארד שלש מאות מיליון שמשלמים בסוכנות על מנת להביא אותם, אמרתי להם את הכסף תשימו בדיוק שיעלה לעולים ארבעים חמישים אלף דולר דירה ויהיה להם תץעסוקה אני אביא קהילות שלמות, צרפתים יגורו בשכונה צרפתית, אמריקאים בשכונה אמריקאית, אנגלים ואיטלקים כל אחד מה שהוא אוהב, בתי כנסת שלהם, קהילות שלהם, אני אעלה מאות אלפים תוך שנה, אבל תנו לי את הארבעים חמישים אלף דולר מהכסף של הסוכנות שהולך לגרד אנשים. משקיעים בבן אדם להשפיע עליו שישים אלף שקל בבן אדם, ולא את כולם הם מצליחים להביא. שישים אלף שקל לברבר איתו, אני בערב משכנע עשרות אם לא מאות, בואו תראו איך זה עובד, בבקשה.
הרב: תודה, אז להביא יהודים מחו"ל זה לא קשה, אבל מה שהם מודאגים זה אם יהיה מקום לדור ומתאים לאופי שלהם ואם תהיה עבודה. בלי שום בעיה במיליארד שלש מאות מיליון אפשר לשכן הרבה מאד, מאות אלפי יהודים בלי שום בעיה, הם ישלמו על הדירה, המדינה תביא את הקרקע והכל יהיה בסדר. אבל אף אחד לא חושב על הפרטים, המצע שלנו מופיע באתר המפלגה נקודה אורג נקודה אי אל, אפשר שמה לראות, גם באתר שופר יש את המצע, שופר. טי וי. עכשיו אנחנו בנינו גם את האולפן חרטה טי וי, ובאולפן הזה אנחנו נגיב בזמן אמת לכל הדברים, ואני מקווה, ניסינו כבר השבוע לעלות אבל בכלל כל הבעיות שעלו והיינו צריכים להגיב בדברים כאלה ואחרים אז זה נדחה, שבוע הבא כנראה נעלה כבר לאויר, מחר בשעה בין תשע ל-11 אני מאמין זה יהיה קרוב לעשר יהיה לי ראיון עם נינו? נינו? נינו? איך? רינו צרור, ברדיו בגלי צה"ל עם רינו צרור, כדאי לכם לשמוע. ביום רביעי הבא יהיה פנים שקריות עם אמנון לוי, אז תוכלו לראות את זה ביום רביעי, ובעזרת ה' יתברך תקחו בחשבון, אפשר להביא שינוי במדינה בקלי קלות ואנחנו נהיה לשון מאזניים. אתם יודעים אם אנחנו לשון מאזניים אז אנחנו יכולים לקבל מה שאנחנו צריכים בשביל העם, ואם יחליטו שאנחנו לא נהיה בקואליציה, אני מבטיח למי שיהיה ראש ממשלה שאנחנו נהיה כמו זבוב, זבוב עושה זזזזזזזז זזזז זזזזזזז עד שנטריף אותם ויעבירו גם את החוקים שלנו, למה החבר'ה מבפנים ואני מבחוץ לא נניח להם עד שנשיג את מה שאנחנו רוצים כי יש לנו זמן, כן כמו היתוש של טיטוס. בכל אופן צריך להבין, זו הזדמנות, ואני אסביר, יכול להיות שתהיה גלישה מש"ס ואגודה קצת אלינו, הרי יש ממורמרים בכל מיני מקומות, אבל הם לא הולכים לאיבוד כי אם הם לא היו בוחרים או שלא היו בוחרים בכלל או שהיו בוחרים במפלגה כמו הליכוד ואחרים כמו שיש הרבה חרדים שהולכים לשם היום, אז ככה הם יבואו אלינו. יבואו אלינו עם תוספת של הכח שלנו, מה שנביא מהחילונים, מהממורמרים והלא בוחרים שבחרו, יהיה פה תוספת של מנדטים ניכרת, ובסך הכללי במקום שיהיה 16 יכול להיות שיהיה 26 כמנין הויה, אז זה טוב ליהודים או לא טוב ליהודים? אז לכן לא צריכים להלחם אחד בשני, צריכים לעזור אחד לשני וללכת ביחד, כל אחד יגיד מה יש לו להציע ומי שרוצה לבחור יבחר. לא צריך להתקוטט ולא צריך להלחם, צריך לעשות מה שנכון וראוי להגדיל תורה ולהאדירה, למרות כל מה שעשו לי. כן. שאלה יש לו תן לו. רגע אני אתן לך מיקרופון, תן לו בקשה. פה.
ש. אני רוצה להגיד, חכה יצלמו אותך אני רוצה שיראו את התימני הזה. אני רוצה להגיד קודם כל לכבוד הרבא מנון יצחק שליט"א יישר כח, וה' יהיה בעזרך, ואתה תגיד כמו שאמר דוד המלך בזמנו בשם ה' אלקי צבאות מערכות ישראל, אני הולך למען עם ישראל, וכל מה שסיפרת הערב מה שעשו לך זה רק בשביל שמפחדים ממך, מפחדים שאתה תקח מנדטים ובצדק, למה אתה כל החיים, אני כבר מספיק מבוגר, שמעתי את כבוד הרב עשרות שנים ועשרות דיסקים, אתה תמיד איש אמת, ואתה דבק באמת בגלל זה ניסו לסגור לך את הפה וניצחת אותם בבג"צים ובבתי משפט, וכל מי שניסה ללכת נגדך הפסיד, כי אתה הולך בשם ה' ואתה תצליח בעזרת ה', אני מקווה מאחל לך בין י' ה' ו' ה' ל-34 מנדטים
הרב: חזק וברוך. כן, נציג ש"ס בחדרה, בזכרון. כן.
ש. כמה מילים קצרים, לא ישמעו. פשוט התחלתי לחשוב לעצמי, אם הרב אמנון יצחק היה ניגש לכל אלה שמסביבו של הרב עובדיה והיה אומר שיש לו שאלה ביביע אומר בספר שלו איזה שאלה ברמב"ם זה לא מסתדר לו, אם היו נותנים לו להכנס, בפשטות היו אומרים אם יש לך שאלה בבקשה אפשר להכנס, אם יש לך איזה שאלה אין שום בעיה אתה יכול להכנס. יש הבדל בין השאלה הזאת שהוא עכשיו רוצה למעשה לעשות טובה לכלל ישראל, והוא הוכיח את עצמו, יש מישהו מאנשי הכנסת של ש"ס שיש לו כבר שהוא עשה משהו עוד לפני כן, שיש לו שמכירים אותו בכלל? אפילו הילדים של הרב עובדיה יוסף, זה אני אמרתי אתמול, כל הגדלות שלהם וכל הפרסום שלהם זה בזכות האבא שלהם שיחיה. והרב עובדיה יוסף גדול בזכות עצמו והרב אמנון יצחק גדול בזכות עצמו, וכל הגדלות של אחרים זה בזכות הרב עובדיה יוסף, תוכיחו לנו את הגדלות שלכם בעצמכם בלי הרב עובדיה יוסף, זה הפך להיות מפלגה משפחתית, זה לא מפלגה של כלל ישראל.
כתוב במדרש שמשה, אני אומר מה אני מרגיש, אם רודפים את הרב מזכה הרבים בעולם, אם ישאלו עכשיו, אם עכשיו כל הציבור בעולם, שזה הדעת היהודית זה מה שחשוב לנו, יתנו לו קולות, יתנו קולות לרב אמנון, כמה מנדטים יתנו לו מהקולות היהודים בכל העולם? על זה אני חושב. מה יש לנו, הדת של אחינו החילונים זה מה שמעניין אותנו? זה לא מה שמעניין אותנו. אבל לסיום, כתוב במשה, מתי התור המעידה על הגדלות של משה? לא שהוא קרא.
תודה רבה, יש לזה המשך תראו את זה באתר שופר. טי וי, אבל בסך הכללי תדעו לכם, המנדטים כבר קבועים בשמים, ידוע בדיוק מה יהיה, עכשיו השאלה מי זוכה להיות איפה, זה כל הסיפור, אז לא צריך לריב בשביל זה, כל אחד יעשה כפי הבנת לבו והקב"ה יזכה אותנו לילך בדרך תמים על פי הקב"ה ותורתו ולעשות חיל להגביר את התורה בכל אתר ואתר.
אני רוצה לתת ציציות לאלה שמעונינים, יש כאלה? קח תעביר, כיסויי ראש לנשים, יש פה חילוני? יש פה חילוני? אתה חילוני? יש פה חילוני? יש פה חילוני? מי זה חילוני? אתה מניח תפילין? כל יום? אשריך. יש פה חילוני שלא מניח תפילין?
שיהיה ברכה לכולם בריאות והצלחה בכל מעשי ידיכם.