אשדוד - מהי תוכחת יוסף לאחיו?
תאריך פרסום: 23.12.2012
אשדוד 23-12-12
ערב טוב בעזרת ה' נעשה ונצליח וה' עלינו ברחמיו ירוויח
כן יהודים יקרים, אנחנו נמצאים בפרשיות של יוסף ואחיו. בואו נעמוד על כמה דברים מתוך זה, הדעת נותנת וככה אנחנו מתארים את עצמנו שהקושי בדינו של אדם הוא בזה שמענישים אותו על עוונותיו, אבל אם נעיין בדברי חכמים ז"ל נראה שיום הדין בו יופיע אדם לפני הקב"ה ויכיר כמה חטא לפניו במשך כל ימי חייו הוא קשה וחמור הרבה יותר מהדין עצמו. עוד פעם, יום הדין שבו יופיע אדם לפני הקב"ה ויכיר כמה חטא לפניו במשך כל ימי חייו הוא קשה וחמור יותר מהדין עצמו, ז"א ההכרה בשעה שיכיר אדם במעשיו ובמעלליו, הבושה וההרגשה תהיה הרבה יותר גרועה מהעונש שהוא יקבל. על זה נאמר "אוי לנו מיום הדין אוי לנו מיום התוכחה".
בלעם חכם של אומות, לא יכול לעמוד בתוכחתה של אתונו. יוסף, קטנם של שבטים היה ולא היו יכולים לעמוד בתוכחתו. אם בלעם חכם שבאומות ונביא שהאתון שלו ה וכיחה אותו לא יכול היה לעמוד בפניה, והוא היה נביא והיא היתה אתון, אם האחים השבטים שהיו גדולים מיוסף והוא היה קטן שבהם הם לא יכלו לעמוד בפני תוכחתו שאמר אני יוסף ופתאום התברר להם שכל מה שהם תכננו ובישלו עליו יצא לא נכון, והפוך, הוא נשלח למחיה בשביל לעזור ולהכין להם דרך, הוא הלך מן השמים בהשגחה כדי להכין להם מזון שיחיו ברעב, והוא זן ופרנס את כל העולם, ונתן להם לחם בשקל, אפילו לא בלי שקל, ז"א אם הוא הלך ועשה את הכל טעו בו האחים הצדיקים והקדושים טעות גדולה. אבל ברגע שהוא אמר אני יוסף והתברר שכך ההנהגה העליונה החליטה, לא יכלו לענות אותו כי נבהלו מפניו. מה יקרה כשיום אחד יגיע הקב"ה ויגיד "אני ה'", ופתאום כולם יעמדו מול האמירה הזאת. אוי ואבוי כמה בושה תהיה לנו. אנחנו יודעים שיש ה', אנחנו אומרים ברוך אתה ה', ברוך אתה - זה הוא עומד מולי נוכח, אבל מישהו חושב שהקב"ה מולו? מישהו רואה ציור שהקב"ה מולו? מדברים ברוך אתה, אף אחד לא נותן דעתו מה הוא אומר ולפני מי הוא עומד, אבל ברגע שהקב"ה ישמיע וירעים בקולו ויאמר "אני ה'", וי וי וי, כולם יתפלצון.
הרי ההתוודעות של יוסף לאחיו היתה בשורה גדולה להם, הלא הם חיפשו אותו בכל ארץ מצרים נכנסו בשערים והתפזרו בשווקים כדי למצוא אותו שמא נטמע בין המצרים או נאבד לגמרי, וגם לא יכלו לעמוד בפני צער אביהם, והנה פתאום הופיע לפניהם כשהוא חי וקיים בדרגה גבוהה כזו של מושל בכל ארץ מצרים, וגם נוכחו שבמעשה מכירתם הם לא עוללו לו רעה. להיפך, זו היתה הסיבה לעלייתו לגדולה. רואים שמה שמתכננים וחושבים שמדברים בקול בערמה, בכיכר השבב, לא שבבו, שבבו זה מצוין, ככר השבב, אם עושים חושבים שככה מורידים ולא יודעים שככה מעלים, כי בשמים זה לא הולך לפי מה שמשתדלים בני האדם, אלא בשמים הכל ידוע מראש, מי אמיתי, מי מחרית, מי חושבש הוא עושה בעד והוא בעצם עושה נגד. רק מי שהולך עם האמת תמיד 35 שנה, רק הוא מקבל סיעתא דשמיא, וגם אם יצאו כל העולם נגדו לא יועיל. למה לא יועיל? כי הוא גברא דמרי סייעא, אם הקב"ה עוזרו אי אפשר למנוע ממנו את מה שהקב"ה ייעד, אם צריך להציל אז מצוה להציל, וצריך לפעול.
לכן ההתוודעות של יוסף לאחיו היתה בשורה גדולה, הם חיפשו אותו בכל ארץ מצרים, נכנסו בשערים, התפזרו בשווקים כדי למצוא אותו, אולי נטמע, אולי נאבד, גם לא יכלו לעמוד בצער אביהם ופתאום הוא מופיע לפניהם כשהוא חי וקיים, וואו, וכל החלומות התקיימו, והוא מלך ומושל במצרים והם משתחוים לו כעבדים בדיוק כמו שהוא אמר להם בחלומות. הם אמרו לו המלוך תמלוך עלינו אם משול תמשול בנו, אתה לא מתבייש, מי אתה שתגיד לנו דבר כזה, אתה קטנצ'יק כזה, מה אתה חושב? אבל מה לעשות, הקב"ה קובע שהקטן שבקטנים יהיה גדול שבגדולים.
דוד המלך מוזר הייתי לאחי ונכרי לבני אמי, חשבו שהוא ממזר, אבא שלו ישי הצדיק שלא מת אלא בעטיו של נחש, טעה בבנו ולא ידע שהוא מיועד להיות מלך המשיח, וכששמואל שואל אותו, העוד לך בנים, הוא לא זוכר בכלל שיש לו בן כזה. ז"א ההשגחה יכלה להעלים אפילו מהגדול שבגדולים דברים כאלה. יצחק אבינו יש לו בן שקוראים לו עשיו, והוא לא יודע שציד בפניו, והוא רוצה לתת לו את הברכה המהודרת. ז"א כשהקב"ה רוצה להעלים הדברים נעלמים גם מהגדולים. אלישע היה נביא והיה לו גיחזי וגיחזי אצלו מתעסק עם נשים, גונב כספים, עושה דברים איומים, מונע מהתלמידים ללמוד והנביא לא יודע ולא מרגיש, רק כשהיה מעשה עם נעמן עמד על הדבר שהוא לקח ממנו שני כיכרים, ואז נתן לו מחלת הצרעת ונצטרע הוא ובניו. אבל איך הנביא לא ידע? כי כשהקב"ה מחליט להעלים אז הוא מעלים. איך יעקב לא ידע שנמכר יוסף? ועד היום הוא לא יודע לפי הזוהר הקדוש, כי אם הקב"ה מחליט להעלים הוא מעלים. ז"א הדברים לא הולכים כמו שאנשים חושבים, יש הנהגה אלוקית והשגחה אלוקית והקב"ה קובע את מי הוא מייעד למה, אבל אדם צריך להיות חכם, בעת ההיא המשכיל ידום, משכיל צריך להיות דממה, אל תכנס בין גדולים, אל תדבר, כי אין מחילה עולמית. אדם צריך לדעת, תשאר במקום שלך בגובה שלך ואל תכנס בדברים שאתה לא יודע, כי אף אחד לא עשה בית דין לברר את הדברים, בלי בית דין להגיד דברים זה איום ונורא.
לכן אנשים נופלים, נופלים ומפסידים את כל עולמם, כל עולמם נפסד להם, מדוע? משום שהם מתפתים להכנס למחלוקת או מייצרים מחלוקת.
האחים של יוסף היו בטוחים שהם צודקים בדין, הם דנו אותו ושיתפו אפילו את השכינה, והשכינה נצטרפה אליהם לא בגלל שהם צודקים, אלא בגלל שלא יתגלה ליעקב אבינו, והם חשבו שזה בטוח שהם צודקים, ומעולם לא עלה בדעתם שהם טעו, והם טעו בדין. מאיפה זה נבע, התורה מגלה וצועקת את זה בפסוקים ברורים "ויקנאו בו וישנאו אותו". הם לא הרגישו את זה, זה היה בתוך תוכיותם בפנים, הם האמינו שהם דנים דין אמת שהוא רודף אחריהם, אבל הם נכשלו בדין. התורה מגלה שזה התחיל עם השנאה והקנאה, קנאו בו שאביו מחשיב אותו יותר, אביו נותן לו כתונת פסים, אביו מלמד אותו את כל התורה של שם ועבר, אותם שולח לרעות, אותו מחזיק בבית, ממילא הם הרגישו שזה הולך להיות כמו שהיה עם הקודמים. לאברהם היו שני בנים, יצחק וישמעאל, ישמעאל נדחה יצחק המשיך, "כי ביצחק יקרא לך זרע". יצחק נולדו לו שני בנים - עשיו ויעקב, עשיו נדחה יעקב ממשיך, יעקב מביא 12 שבטים, יוסף לידו מאמץ אותו לידו, הם פוחדים שהם ידחו כמו הקודמים. והם רואים שהאבא מפלה אותו לטובה, ולא עוד אלא שהוא מביא דיבתם רעה, אז הם אומרים הוא מבשל לנו את הסילוק מהבית, ז"א הם דנו אותו כדין רודף, אתה רוצה להדיח אותנו מהעולם הבא? אז הם עשו את מה שעשו, ישבו בדין ודנו ודין רודף דינו מוות והלכו על זה עד הסוף ולכן אחריש זרקו אותו לבור יכלו גם לשבת ולאכול כי היו בטוחים שהם עושים דין אמת. והם טעו. לא טעו אנשים פשוטים, טעו השבטים הקדושים. איך זה יכול להיות? קנאה. קנאה. בלתי מורגשת, בלתי מורגשת, גרמה לכל זה. ונגרם לו צער אדיר, מה הצער האדיר? מוכרים אותו לעבד, שפלות שבשפלות, לפוטיפר אדם טמא, לאשה טמאה, הוא צריך להיות בבית, היא מפתה אותו שנה, הוא לא מסכים ועומד ומתגבר ביצרו, מגיע לו פרס, מגיע לו זכויות, מה נגרם לו מזה? עשר שנים בכלא. מה היה צריך להגיד? רבש"ע, אני כזה צדיק, אני נער הגעתי לפה, לא חטאתי, אחי מכרו אותי בטעות, אני יודע שאני צודק, לא עשיתי כנגדם, התכוונתי לטובתם, דיברתי על לב אבי שיראה איך לתקן את דרכיהם, הוא יודע את האמת. בכלא נמצא עם מצרים מסואבים, מנסה לשחרר את עצמו ע"י שני מילים, נשאר עוד שנתיים, כמה צריך להתמרמר אדם כזה, מילה הוא לא פוצה פה נגד הקב"ה, מילה. ומה הקב"ה בישל לו? אתה עמדת בנסיונות האלה, ביזו אותך, יצאו נגדך, עשו כנגדך הכל, אתה תצא למלוך על כל העולם כולו שמונים שנה, וכל העולם היה צריך להביא את כל הכסף וכל מה שהיה להם לארץ מצרים, למה? כי הוא הבין שהשליחות שהוא הגיע למלכות היא בשביל להכין את ההבטחה האלקית "ואחרי כן יצאו ברכוש גדול" שעם ישראל היה מספיק כסף וזהב שיוכלו לצאת משמה החוצה לארץ ישראל.
טעות היתה לאחים, וכשהוא אמר להם אני יוסף אחיכם פרחה נשמתם, כי הבינו את הטעות. שא נא לפשע אחיך, מתחננים לפניו, תמחל לנו, עכשיו הם רק תופסים מה הם עשו, גם ציערו את אבא בזה שהם חשבו שהם דנו דין אמת, גם ציערו את אחיהם הקטן וגרמו לו נזק כזה וכזה, ועכשיו הם מבינים את גודל הטעות. ז"א טעות יכולה להיות גם אצל הגדולים שבגדולים. לכן אין למהר ולחרוץ משפט.
אם כן, לא עוד שהאחים היו מרוצים יותר לו לא היה יוסף מדבר איתם דברי נוחם ופיוסים, אלא היה מתאכזר כלפיהם ומעניש אותם קשות, היו רואים בזה סיפוק שלפחות הם באו על ענשם. וכפי שטענו לאחר מכן, לו יסתמנו יוסף והשב ישיב לנו את הרעה אשר גמלנו לו, כלומר לו, לו זה הלואי שיסתום אותנו ונשיב לנו רעה, אבל לאחר שי וסף לא הוכיח אותם כלל ועוד ניחם אותם, לא היה גבול לבושה שהם התביישו מפניו, בושה איומה. אם כלפי בשר ודם בנסיבות כאלה, כך כמה נורא יום הדין והתוכחה כשאדם יופיע לפני מלך מלכי המלכים והוא יוכיחו על מעשיו. ולא על מעשה אחד בלבד, אלא על כל מעשיו במשך כל ימי חייו ואין לו פתחון פה לפניו ולא שום בושה ונחום, הבושה תהיה איומה ונוראה. מעצם ההופעה לפניו, מעצם ההכרה כמה חטא לפניו ופשע כנגדו, ואין לשער את גודל האסון שיעמוד בו האדם.
לכן רבותי, בימים כאלה צריך שכל אחד מאיתנו, בפרט בימים אלה של הבחירות, צריך להזהר מאד, קל מאד להכשל, אנשים טעונים, כל אחד טעון, אלה בעד ואלה נגד וכו' וכו', אדם צריך להיות חכם, תעשה מה שאתה מבין, תבחר מי שאתה רוצה, אל תקשקש בפה, אל תדבר כי תפסיד את כל עמלך שחסכת כל ימי חייך. ואני הודעתי כבר בשעת בת רבים ואני חוזר עוד פעם, אני מודיע במפורש, כל מי שמדבר כנגדי או מנסה להזיקני בדרך ישירה או עקיפה, אין לו מחילה עולמית. אפילו יבקש מחילה לא יועיל לו, כיון שהוא מזיד ועושה את זה מדעת. זה לא שגגה והתלהטות, אלא זה טיפשות, ועל טפשות צריך לשלם.
לכן אני מציע לכל אחד ואחד, שיהיה חכם, יעשה מה שהוא מבין, אבל בלי לדבר על שום צד. ואם הגדולים מדברים ביניהם ויש להם את השפה שלהם, תניחו להם שידברו, אתם לא תרויחו ולא תפסידו, תעשו מה שאתם מבינים.
אבל אני בהזדמנות זאת רוצה להגיד לכם, מה שהרבה לא יודעים והרבה מוטעים. אז אני אספר לכם את הסיפור בקצרה.
כידוע, 35 שנים אני פועל בשביל כלל ישראל חינם אין כסף, וחילקתי 24 מיליון טייפים, וידאו ודיסקים לעם ישראל וזיכני ה' להחזיר מאות אלפי משפחות בתשובה. היהודים האלה זכו לצאת מגיהינום ולהגיע לגן עדן, הם ומשפחותיהם כבר דור שלישי, יש מהם רבנים יש מהם ראשי ישיבות, ראשי כוללים, ראשי מוסדות, סגני עיריות וכו'. יש ביניהם מזכי הרבים, יש ביניהם מחזירים בתשובה, אבל לצערנו הרב שכחו ואין להם הכרת טובה. זה הדבר הגרוע ביתר, שעמון ומואב נדחו מעם ישראל בגלל שלא היתה להם הכרת הטוב. ואני רוצה לומר לכם עד כמה הכרת הטוב, יש מעשה מדהים, הקב"ה מבקש ממשה רבינו ללכת בשליחות להציל את עם ישראל בסנה, נפגש איתו, שבוע ימים מנסה הקב"ה לשכנע את משה רבינו עד שהוא מסכים, מה הוא טוען לו? טוען משה אני לא מתאים, אני כבד פה, אני כבד לשון, אני לא מתאים. כל אחד מן השוק יותר טוב ממני, "שלח נא ביד תשלח" מי שתשלח הוא יותר טוב ממני, כל הזמן הוא מעלה טיעונים והקב"ה לא אומר לו תשתוק, תעשה מה שאני אומר, ממשיך הקב"ה להסביר לו. בסוף הוא אומר לו ת שמע רבש"ע, יש עוד בעיה, יש לי אח אחי הגדול בשלש שנים, הוא עכשיו במצרים מנהיג את העם, אני אחיו הקטן, פתאום אתה נותן לי שליחות, אני אבוא הוא יצטרך לפנות את הכסא ואני אתפוס את הכסא במקומו, איך אני יכול לעשות לאחי כזה דבר, אחי יפגע. על הטענה הזאת הקב"ה לא מאשים את משה, אם אהרן יפגע אני אין לי טענה, אבל כתוב "ויחר אף ה' במשה, על מה? על זה שהוא חשב שאהרן יפגע ויכעס ויכאב לו, לכן ה' אומר לו "וראך ושמח בלבו", אני יודע מה יש לו בלב, הלב שלו נקי, הוא אוהב אותך ואין לו שום בעיה איתך, הוא ישמח. משה מסכים אחרי שבוע, מסכים. אתם מאמינים שיכול להיות מו"מ בין משה לקב"ה? הגדול אומר הקטן שומע, דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעים? דברי הרב. אבל אם הטענות צודקות, גם הקב"ה מקשיב ומנסה לפרוך ולתת עוד סיבה ועוד טעם וכן הלאה. נגמר הויכוח. משה מתרצה, מוכן ללכת ולהושיע את ישראל, אבל פתאום הוא אומר לקב"ה רבש"ע, עדיין אני לא יכול ללכת. למה אתה לא יכול ללכת? אני חייב ליטול רשות מיתרו. יתרו פתח לי את הדלת והכניס אותי לביתו אכסניה, אני לא יכול ללכת בלי ליטול רשות. למה? שכל הפותח פתח לחברו נפשו חייב לו. ז"א, הוא פתח לי פתח, הכניס אותי וארח אותי, גדולה לגימה, איך אני יכול לקום וללכת בלי להודיעו וליטול רשות? הקב"ה אומר לו אתה מדבר שטויות, תעוף מפה תיסע מהר למצרים כי כל רגע מכים את היהודים ונוגסים בבשרם והם שותתים דם ומטביעים ילדים ושמים אותם בלבנים, הקב"ה לא אומר לו אף מילה. הכרת הטוב קודמת למה שה' אומר, ולמי היה חייב יותר? יתרו היה חייב למשה יותר, כי יתרו משה הציל את בנותיו, משה החזיר אותו בתשובה, אז לכאורה יתרו חייב לו, כן, כן אבל בכל אופן הוא ארח אותו, הוא פתח לו את הפתח, א ני לא יכול ללכת בלי ליטול רשות.
יוצא, שגם אם הקב"ה אומר, לך בשליחותי, אם יש הכרת הטוב, הכרת הטוב קודמת.
אליהו ואלישע, שני נביאים שהחיו מתים. מכח מה הם החיו מתים? מכח הכרת הטוב שהיה להם לשונמית ולצרפית שנתנו להם אכסניה בעברם על פתח ביתם. ואליהו מתיח דברים כלפי מעלה, ואומר לקב"ה רבש"ע, הילד הזה שוכב מת, היא ארחה אותי אצלו בבית, איך אתה עושה כזה דבר? הקב"ה לא סותם את פיו, מקבל את הטענה ומחיה את המת, מכח מה? הכרת הטוב שהיה לאליהו ולאלישע. הכרת הטוב זה מעלה שחייבים בה כל ישראל, הכרת הטוב היא קודמת אפילו למה שאומר הקב"ה, ראיה מהקב"ה בעצמו שמשה אמר לו, לא לפני שאני הולך ליטול רשות. אז איך אנשים לא מכירים טובה ועוד חלילה פותחים את פיהם, פי האתון, ומדברים דברי סרה על מי שהחזיר אותם בתשובה והם חייבים לו את חייו, איך אפשר דבר כזה? אלא מה, שכחו האנשים מאיפה באו ולאן הגיעו, וזהו. איך פרעה - פרעה לא ידע את יוסף, פרעה דחילק, אני פרנסתי את כל מצרים, אני דאגתי שכל מצרים לא ימותו ברעב, אתה עכשיו שוכח את כל מה שעשיתי? זה רק פרעה יכול להיות כזה, פרעה יכול להיות כזה, לשכוח את הטובה רח"ל זה הדבר הכי גרוע.
אז מה קורה יהודים יקרים, בעידן הבחירות פוחדים על הכסאות, כיסאולוגיה. עשיתי סקר, והסקר אמר שמונה תשעה מנדטים מינימום לפני שאני קם מהכסא. שמונה תשעה מנדטים לפני שאני קם מהכסא. שלחתי את נאמן ביתו של הרב שטינמן לשם, על מנת שישאל אותו האם יש לי חיוב או לא, אמר אם יש כח מצוה להציל, ז"א זה הצלה. ובפרט, שאני הולך להביא הרבה מהחבר'ה החילונים, הרבה מהחבר'ה שהם כיפות שקופות, שהם עדיין לא הולכים עם הכיפות אבל הם כבר רגל אחת בפנים, הרבה מחוזקים, הרבה כאלה שלא בחרו בכלל, והנה בואו תראו פה הערב לדוגמא מי יצביע בכח להשפיע להרים את היד, אתם רואים ישתבח הבורא ויתעלה שמו. ז"א העם רוצה שינוי. אז עכשיו אני אסביר לכם רבותי,
ש. כבוד הרב אפשר לשאול שאלה?
הרב: רק אחר כך.
ש. אבל עובדה
הרב: אח"כ. אח"כ מתוק, אח"כ, אח"כ, אני מדבר דברי תורה תקשיב. אז הרב, תקשיבו, הרב שטינמן אמר, מצוה להציל. מצוה להציל. רגע. ששששששש. רק רגע, עזוב אותו. אמר מצוה להציל, תקשיבו רגע, מה אנחנו הולכים לעשות. הלכנו על קטע חברתי כלכלי לעזור לעם לא רק ברוחניות, אלא גם בגשמיות. מה זה בגשמיות? לתת לעם לחם בשקל, יש מיליון שמונה מאות אלף ועוד 900 אלף איש שרעבים ללחם, למה לתת להם לחם אחיד בחמש ארבעים אם לחם עולה שקל, ועשינו את הבדיקה. אם רמי לוי יכול לתת עוף בשקל, כיון שהוא מרויח מזה שבאים אליו לצרכניה וקונים יותר, למה לחם בשקל שההפרש הוא רק שקל לא כדאי ומשתלם, גם בלי מדינה ובלי ממשלה. למה שאתם תשלמו מאות שקלים על ביטוח רפואי בשביל לכסות סל תרופות מלא והשתלות, כשאני יכול להביא לכם את זה בעשרים שקלים וגם בלי כסף לכל משפחה לחודש סל תרופות מלא, השתלות מלא וניתוחים מלא בעשרים שקלים לחודש. איך אני עושה את זה? איך אני עושה? עשיתי ביטוח עם חברת מגדל, זה נקרא שופר בריאות, אמרתי להם אני מביא לכם אלף לקוחות תוך שנתיים, אתם נותנים לי מחיר הכי נמוך על סל תרופות מלא ועל השתלות, כמה תסדרו לי את המחיר? סידרו לי זוג פלוס שמונה ילדים עד גיל 22 ב-45 שקלים. אם זה אני יכול להשיג באלף, כמה אני אקבל מחיר על מאה אלף? ואם זה מיליון, ואם זה כל העם, פירושו של דבר, שאנחנו יכולים רבותי להביא את זה בעשרים שקלים. אני אגיד לכם יותר מזה, אנחנו יכולים להביא את זה בלי כסף. התברר שהממשלה נותנת 300 מיליון לסל תרופות כל שנה לתרופות מסוימות, בזה אני מכסה גם את העשרים שקל למשפחה. כיצד? מיליון וחצי בתי אב כפול עשרים שקל לחודש של משפחה, זה יוצא שלשים מיליון, עשרה חדשים שלש מאות מיליון, יוצא שכל התשלום שלה ביטוח יהיה בחינם. אתם תוכלו ללכת ברחוב, לא לשלם אגורה, ואתם תקבלו ביטוח מקיף סל תרופות מלא, השתלות וניתוחים אם חלילה צריך. מה היתרון גם חוץ מהכסף, אדם חולה נותנים לו תרופות שהן פשוטות, אבל אם יש לו סל תרופות מלא יתנו לו את התרופות היקרות שמצילות חיים בזמן, ממילא הוא לא יסתבך לא בניתוחים ולא בהשתלות ולא בקשקושים. יתרה מזאת, ההוצאות יקטנו כי משרד הבריאות לא יצטרך להשקיע מיטות וניתוחים והכל, אז טוב לכל הי הודים. מי לא רוצה פה שיהיה לו דיור לילדים שלו, כמה עולה דירה באשדוד? 750 אלף, מיליון? מיליון וחצי? אתם יודעים בכמה אני מביא דירה - 110 אלף שקל, 25 אלף דולר, איזה דירה? בניה קלה, פלטות בטון שבונים אותם בלגו, ותוך חודש אתה בפנים הדירה. ככה עושים באירופה בארה"ב, כולל ממ"ד. אבל הקרקע גם עולה כסף, נכון, אבל יש מיליון מאתיים אלף דונם בקיבוצים שמשתזפים בשמש ומתמלאים שלוליות בגשם 64 שנים, למה? זה אדמות של העם, תן את האדמות בחינם, כי נתת למפא"י בחינם, תן לעם, נבנה את הדירת ב-110 אלף שקל ולכל הזוגות צעירים יוצאי צבא, לכל המוגבלים יהיה דירות ב-110 אלף שקל. אדם חרדי שיש לו עשרה ילדים קונה במחיר דירה אחת בבני ברק עשר דירות. לא טוב?
להוריד את המע"מ על מוצרי מזון. כמה זוג משלם על מטרנה? שישים שקלים. תוך יומיים נגמר מטרנה, נכון אמהות? תוך יומיים לתינוק, כמה זה בחודש? 900 שקל. טיטולים כמה עולה האגי ופוגי, חמישים שקל, עוד 800 שקל, 1700 שקל על ילד אחד רק מטרנה וטיטולים. אם יש שני ילדים כמה, מי עוזר להם? המשפחה. איפה הם גרים שאין דיור? אצל האמא והסבתא, איפה נהיה סכסוכים מזה שגרים ביחד, איך יכולים להסתדר? למה להוריד את המחירים? כי המדינה עושקת את האזרחים. אפשר להוריד.
כמה אתם משלמים דלק? הרבה מאד. איך אמריקה משלמת הרבה פחות, מה שאנחנו קונים ליטר הם קונים גלון, גלון זה ארבע ליטר, איך זה? פשוט מאד, פה לוקחים מס בלו, מס עוונתה, על כל ליטר אתה משלם 3.5 שקלים, על מה? עכשיו שימו לב, כשהיתה חבית עולה 126 דולר שילמנו פחות דלק, היום היא עולה 87 דולר אנחנו משלמים יותר דלק, איך זה יכול להיות? ככה זה עובד פה. פה אין פיקוח, אין שום דבר, ומאיימים עלינו אחרי הבחירות ירימו ארנונה, חשמל, הכל מחדש, מים, אשאדה, ירד גשם הרבה עכשיו, תורידו את המחיר, לא מה אכפת להם 20 ס"מ בכנרת, אפשר לקחת עוד לוקחים.
מי לא רוצה ללמוד? רוצים ללמוד אנשים באוניברסיטה, מי חולם להגיע לשם? מי שיש לו כסף והוא למד טוב טוב, נו, אנחנו רוצים לתת שנה ראשונה חינם בלי מבחנים. ולבטל את הפסיכומטרי, לא לעשות חציצה כדי שיוכלו להגיע כל אחד, אבל לא רק שם, גם בכוללים, למה קבעו שמי שהוא תלמיד חכם מקבל רק תואר MA, למה לא מגיע לו אם הוא לומד הרבה שיהיה לו תואר דוקטור וגם פרופסור, ז"א הוא יקבל את המעמד והסטטוס הזה ויקבל שכר בהתאם, וכבוד בהתאם, למה לא? למה? משום שהם החליטו, ואנחנו נחליט אחרת. אמרתם שויון - שויון. אמרתם שצריך לגייס את החרדים כי צריך שויון, יאלה בא נתחיל, 25 אחוז שמאלנים שלא מתגייסים ראשונים קודם, ערבים לא מתגייסים, שניים קודם, אח"כ נדבר על החרדים. כל מי שאין תורתו אומנותו לא יהיה לו פטור, אבל מי שיש לו תורתו אומנותו הוא מחזיק את העם הזה, באלה לא נוגעים, אלה בבת עינו של עם ישראל ושל הקב"ה. זה צריכים לדעת במדינה ולהגיד את זה בגאון.
עכשיו, כשאנחנו הולכים למהלך הזה מה זה יגרום? שאנחנו נביא עוד עשרה עד 18 מנדטים, זה יתוסף למה שקיים באגודה וש"ס, ביחד נהיה חזית גדולה ונגן על האינטרסים של כל הציבור. אם לא נלך כל המנדטים ילכו פרש למי? לליכוד לבית לאומי לפה ולשם ושלום, וישאר הכח קטן ולעולם לא נוכל. וביבי הודיע שהפעם הוא מעדיף לא ללכת עם החרדים, אבל אם אנחנו עכשיו מצליחים להביא את המנדטים ואפילו רק חמישה וששה, אנחנו לשון מאזניים, לשון מאזניים כי יש 63 57, נהיה לשון מאזניים ויצטרכו אותנו כל אחד שיצטרך להקים את הממשלה, ותאמינו לי שאני במו"מ טוב ויודע לדרוש מה שמגיע. אז לכן צריך להבין כמה זה חשוב לעשות את המהלך. וגם אם נגיד פרנציפ לא ירצו להכניס אותנו, אתם חושבים שאני אשב בשקט? אני אהיה על תקן של זבוב. אתם יודעים מה זה זבוב? ראיתם פה שהוא בא לכם לפנים זזזזזזזזזזזזזזזזז ככה כל הזמן, ככה אני אעשה להם טוז טוז טוז טוז כל היום, ופתחתי אולפן כרטה טי וי, ואני משדר משמה און ליין, וחברי כנסת יבואו ויספרו לי מה קרה ומה היה בועדה וחשוף את הכל ונביא אתכם שתגידו מה הבעיות, ונביא את הנכים ונביא את העניים וידברו באולפן, לא נביא סלב, נביא עניים ומסכנים ונראה את הבתים ואיך הממשלה לא אכפת לה מהם. ונצא לרחוב, ונצלם ונגיד לעם מה צריך פה לשנות. מי שלא ראה היום היתה תכנית בטמבלויזיה בערוץ שתיים, זה נקרא אנשים, ויש שידור חוזר הערב שוב פעם. הריטינג מדהים. זה יהיה אני חושב ברבע לאחד עשרה. אתה יכול פה להראות את זה? לא, מה אתה לא יכול, ליעד איפה ליעד? איפה ליעד? אפשר להעביר את זה מפה. היתה תכנית כבר בשעה שש וחמישה חבל לכם על הזמן. נתתי למראיין לאכול אצלי בבית סחוג, הייתם צריכים לראות איך הוא נהיה אדום, מה עבר עליו והוא השאיר את זה בסרט. אמרתי לו תשמע זה סחוג זה חריף, אז הוא אמר לי מה עזוב, מה אנחנו ילדים, לקח ביס פתאום הוא עשה ככה, תביא תביא מה עבר עליו יחביבי, סרטון רבע שעה אתם משתגעים, בן אדם שבא חשב שאני מפחיד, שד, חשב שד, פתאום הבן אדם חבל על הזמן, נהיינו חברים. סרטון רבע שעה. הציבור קיבלתי פידבק עכשיו אס אם אסים אימילים, יבבי, העולם בחוץ משתולל. עברתי עכשיו עד שבאתי לפה, אני מצטער שאחרתי, אבל קפצתי לארבע מקומות מטות של פעילות, מאות אנשים בכל מקום, חבל לכם על הזמן, הולך להיות מהפכה במדינה, שינוי דרמטי מה שלא היה מעולם. כל זה אני עושה בשבילכם.
עכשיו אני רוצה להגיד לכם את גולת הכותרת, תשמעו מה אני הולך לחסוך למדינה - לכם. יום אחד בא אלי אחד מהסוכנות ואמר לי תשמע, אני מעריך מאד את הפעולות שלך וכך וכך וכך ואני רוצה כך וכך ושתבוא לאנגליה ותדבר וזה וזה, מה התפקיד שלך? אמר אני אחראי על הסוכנות באנגליה. אמרתי לו תגיד לי אתם מצליחים להביא עולים? אמר לי כן. אמרתי לו ומה התקציב שלך? אמר לי שני לירות לירות סטרלינג, אז זה היה שמונה שקל, 16 מיליון בשביל כמה הוא אומר אנחנו מביאים בין אלף לאלפיים. אמרתי לו תגיד אתה צוחק? אני בשתי הרצאות מביא לך את הסכום הזה בחינם. ראיתי שזה ככה, ביקשתי לקבוע פגישה עם השרה דאז פיצי לבני, אה ציפי ליבני, וקבענו פגישה, היא באה. ישבנו, אמרתי לה תשמעי, אני יכול להביא עולים בכמויות מחו"ל, קהילות שלמות בחינם על חשבוני הטיסות, על חשבוני הפעילות, אבל אני מבקש שאת הכסף שאתם נותנים לסוכנות אתם תשקיעו בדירות ואני אביא את האנשים לדירות שעלותן לא תעלה על ארבעים חמישים אלף דולר, דירות שלמות, אני אשכנע את הצרפתים את האמריקאים את האנגלים שהם יבואו קהילות ונבנה להם את הדירות והשכונות כמו בצרפת כמו באנגליה כמו בארה"ב, ז"א הם ירגישו כמו בבית עם אוכלוסיה טבעית ויבנו את המוסדות שלהם את הכל, שרון עשה את זה בזמנו, בנה בארבעים חמישים אלף דולר דירות בנגב, אז יש תקדים, נעשה אותו דבר. הכסף במקום שיתבזבז בלהביא, אני אביא, ואת הכסף תנו לעולים ויהיה להם עבודה, נביא את כולם. מה אתם אומרים זה עצה טובה או לא? היא אמרה שהיא תחזיר לי תשובה, עד היום היא לא חזרה.
אבל בואו תראו מה אני מסוגל לעשות, גלות וגאולה. אה ראיתם את זה כבר? ראיתם שאני אומר לאנשים גלות או גאולה, ראיתם? ז"א אני נמצא בארגנטינה, 6000 איש, 4000 אזניות, בשבילהם אני מדבר סינית, אני אומר להם גלות או גאולה הם אומרים גאולה, יזרעאל או ארגנטינה אומרים יזראל. מי שבאמת רוצה לקום שיקום, עומדים 6000 איש. שמעתם שביבי יכול לעשות כזה דבר? אני בצרפת, רוצים גאולה או לא? רוצים צרפת או ישראל? אומרים ישראל, מי שאמיתי ירד אלי, אלף איש יורדים אלי. ביבי יכול לעשות כזה דבר? לא. אני נמצא בשויץ הקפואה, אנשים שמה קפואים, רוצים לעלות או לא? אומרים כן, לעמוד, אתה יודע מה זה להגיד לשויצרי לעמוד? כולם עומדים. בארה"ב, להרים את היד, כולם מרימים, עוד יד כולם מרימים. עשיתי סקר, כמה עלו בעקבות זה, ארבע אחוז מכלל העולים עלו בזכותי מארצות התפוצה אחרי הסיבוב הזה שעשיתי. אפשר לעשות שינוי דרמטי בעם ישראל, לא מספיק רוחניות, צריך גם לתת גשמיות. למה צריך שיהיו הרבה עמותות לתת, להאכיל וכו', למה צריך? המדינה יכולה לחסוך לבד.
אתם יודעים כמה כסף יש במדינה שאנשים לא יודעים, באפוטרופוס הכללי יש מיליארדים בביטוח לאומי, יש ספרים מיליארדים, אתם יודעים איזה דבר מדהים יש במדינה, יש חוק בכל משרדי ממשלה, משרד שמקבל תקציב, נגיד חמש מיליון, אם הוא לא מבזבז אותו עד סוף השנה הוא מחזיר את מה שנותר לו, מה עושים המשרדים, מחליפים את כל הריהוט מחדש, קונים מחשבים מחדש, הכל מחדש העיקר לא להחזיר את הכסף, לא חבל? סתם? המחשב חדש, הכסא חדש, למה? כי אם לא זה חוזר. תעשו חוק, מי שחוסך מקבל יותר, הפוך, תעלו משכורות לאנשים, משרד שחוסך יקבל בונוס כמה שחוסכים יותר למדינה מקבלים שכר יותר, לא יותר טוב? יעלה זול ויבזבזו פחות. ככה מה נתת, נתת לכסא לבוא מהחנות חדש, אכפת לכסא איפה הוא נמצא? אין שכל.
בצבא אתם יודעים כמה בזבוז, כמה לחמים זורקים, כמה אוכל, כמה קופסאות, מי שפתח פעם מנת קרב, אני הייתי פותח מנות קרב רק בשביל הסוכריות, ומה עם הלוף ומה עם השאר? מה שנפתח אין להחזיר, אפילו שהקופסא סגורה. למה? משאיות שמביאות יחזירו, למי? הצבא לא רוצה להסתבך בקלקולי קיבה וקשקושים, אין בעיה, עושים עמותה, העמותה לוקחת אחריות, היא עושה ביטוח שכל מי שנותנת לו לאכול, כמו מלון, כמו אולם חתונות, עושים ביטוח שאם למישהו יהיה קלקול קיבה הביטוח יפצה אותו. בינתיים יאכלו מיליונים, לא יהיו רעבים, כי יש המון. למה משמידים אלפי טונות בחודש של ירקות ופירות? כדי שהמחירים לא ירדו. למה? אפשר לתת את זה לעמותה והיא תחלק את זה לאנשים נזקקים, אז לא ימכרו את זה, זה לא יוריד את המחיר מהשוק, אבל לפחות אנשים יהנו מזה, מי? מי שלא מגיעים לזה בכלל. אין מי שדואג באמת לפרטי, מדברים גבוהה גבוהה אבל בתכלס העם לא נהנה.
כחלון עשה דבר נפלא, נלחם עם התשקורת, הוריד להם את המחירים, כולנו הרווחנו, היום כולם יש להם טלפון עם שיחות חינם, מי גרם? כחלון, חסכון של מאה מאתיים שלש מאות שקל לכל בן אדם, זה טוב או לא טוב? לכן שלחנו 17 כחלונים, שבעזהי"ת יורידו את המחירים. כמה אני אצליח להוריד לפי מה שאמרתי, 16 וחצי אלף שקל לשנה למשפחה, שזה אומר להחזיר לכם בכיס 1500 שקלים. כדאי או לא כדאי? עכשיו הבחירה היא שלכם.
ש. אפשר לשאול שאלה?
הרב: למי שיש שאלות בבקשה. תן לילד הזה הנחמד קודם.
ש. למה הרב לא רוצה לשמוע אותי?
הרב: רק רגע אני אתן לך, שלא תהיה חצוף אני אתן לך, אם תרגע אני אתן לך.
ש. אני לא התחצפתי ולא צריך להרגע
הרב: לא משנה, כשאומרים פעם אחת ואומרים לך לא תקשיב, אחרי זה תקבל. יש אפשרות? כן, הנה זה כרגע מראים בטמבלויזיה. כבה את האורות.
הרב: ויען יוסף את פרעה לאמר בלעדי אלהים יענה את שלום פרעה
מראיין: בני ברק, שעות הבוקר המוקדמות, הרב אמנון יצחק שנחשב לאחד מגדולי המחזירים בתשובה בישראל מתחיל את יומו בדרשה הקבוע, כשכמו תמיד, צמוד אליו מטעמו צלם שמתעד את כל מעשיו.
הרב: תראו לי אחד בכנסת עכשיו שמוכן להחליף כיסא, אתם רואים מה קורה, איך הכסאות זזים ממקום למקום ממפלגות למפלגות.
מראיין: שנים ארוכות סירב להתראיין או להציג את הגרסה שלו לתדמית הציבורית מעוררת המחלוקת שנוצרה לו, בעקבות כניסתו לעולם הפוליטי אנחנו זוכים להזדמנות נדירה להיכרות אינטימית עם כבוד הרב.
הרב: להתראות בירושלים הבנויה מהרה.
הזכרת את הצדיק הרב שפירא לא תגמור את שנתך רשע מרושע.
הולכת להית המלחמה שכתוב בנביאים היא אח"כ תגרר אלינו
ועכשיו נעבור לטקס של השלכת הטמבלויזיות.
שלום משה, מה נשמע, תהיה בריא בוקר טוב. אתה תמשיך והשם יעזור שיהיו לך בשורות טובות בעזרת השם. כל טוב. בוקר טוב, מה שלומך? נו, אתה מוכן לטיסה?
-צלם אותו מצלם,
-צילמו, צילמו,
-שיהיה אקשן.
מראיין, ראיתי אותך בהרצאה, חייכן, נעים, וכשעוברים לפעמים על הקטעים בהיסטוריה יש שמה גם דברים מורכבים מאד.
הרב: התדמית שהדביקו עליה מכוונת כמי שמפחיד היא לא נכונה בכלל
תופסים קטע קטן, מנפחים אותו, מוציאים מפרופורציה, עושים כותרת, אומרים איזה משהו, מדביקים לך טליבאן, ונגמר הסיפור.
מראיין: אחת מהטענות היא היא שאתה מפחיד אנשים מהעולם הבא שיש פחד עכשיו, אני ראיתי גם
הרב: פחד שיש עולם הבא יש גן עדן, שכחתם? חושבים שיש רק גיהינום?
מראיין: אבל אתה גם מראה גוג ומגוגים
הרב: יש גן עדן אני דוחף את כולם לגן עדן, יש גיהינום לא כדאי אפשר לקבל את הגן עדן, למה אתם צריכים ללכת על גיהינום?
אתה יודע מה, גם כשתיארתי את הגיהינום זה היה בהומור,
הרב אמנון יצחק נולד ב1953 ברמלה וגדל במרכז תל אביב, למשפחה חסורתית, אביו זכריה עבד כבנקאי, אימו רומה היתה עקרת בית. והוא הבכור בין שלושה. בסיום שירותי הצבאי בחיל התותחנים פתח בתל אביב חנות למוצרי חשמל.
הרב: הייתי מוכר טלויזיות, בין הראשונים בתל אביב, במכירות הייתי טוב מאד.
מראיין: קומבינטור כזה נשמע לי.
הרב: לא קומבינטור, חכם.
מראיין: חכם
הרב: חכם. אתן לך דוגמא, אמא שלי פעם רצתה מיקסר, היה אז סלון טוקיו, צלצלתי אליהם אמרתי להם, חבר'ה, כמה מיקסרים אני צריך לקנות בשביל להביא מיקסר אחד חינם? אמרו לי שישה, אמרתי להם בכמה תשלומים אני מקבל את זה? אז היה 12, אמרתי אין בעיה, תשלחו לי שישה, קודם כל העליתי אחד לאמא, אחר כך צלצלתי למשפחה אמרתי, אני נותן לכם מיקסר במחיר היכרות ב-12 תשלומים, כולם חטפו, קיבלתי מיקסר חינם.
קריין: בגיל 22 הכיר את אורה, שכבר אז היתה דתיה, אחרי שנתיים התחתנו, ושלושה חדשים אחרי הנישואים החל את תהליך החזרה בתשובה.
מראיין: ואיך המשפחה הסתכלה על זה אז, כשהחלטת שאתה הולך על זה?
הרב: פחדו שאני אשתגע. בגלל שהרביתי מאד לקרוא בספרים. הפסקתי לעבוד והייתי מוקד יותר בזה, היה מצב של עוני במשך שבע שנים, פת לחם חרבה, עד שהילדים שלי היה להם בהרות ועובדות סוציאליות רצו לקחת אותם.
מראיין: רצו לקחת את הילדים
הרב: בתת תזונה, אבל אני התמדתי והמשכתי עד שיום אחד הקב"ה פתח לי והתחיל לזרום כסף, בלי עין הרע כמו שאומרים.
קריין: אחרי שהפך לאדם דתי פתח בקריירה של מרצה ומחזיר בתשובה, והיה מהראשונים שעשו שימוש בקלטות שמע ווידאו, ומאוחר יותר גם באינטרנט כדי להפיץ דרשות, בעזרת ההפצה הזו וסגנון יחודי הפך לפופולרי מאד.
הרב: אני הראשון שפרצתי את הדרך עם קלטות, כולם צחקו, אמרו, קלטת מפלסטיק לא יכולה להחזיר אנשים בתשובה, ועד היום עשרות אלפי משפחות חזרו בתשובה, אך ורק מקלטות, ועד היום הפצנו למעלה מ-24 מיליון.
קריין: הרב מנהל כבר שנים יחסי מערכת מורכבת עם גופי התקשורת החילונים
הרב: הרב עובדיה יוסף פוסק על הטמבלויזיה לא תביא תועבה אל ביתך
קריין: הוא הדביק להם את הכינויים תשקורת וטמבלויזיה, ולא היסס ליישב מחלוקות מולם, דרך מערכת המשפט.
מראיין: אתה די חזק בתביעות אנשים
הרב: ניצחתי בכל התביעות, את ידיעות, את מעריב, את הארץ, את גלובס, את רשת ב', כולם שילמו. עכשיו הפסידו מודיעין ניוז 112 אלף, דרך אגב זה בלי מיסים.
מראיין: מה, מה שנכנס מהמשפט
הרב: כן.
מראיין: היו פרסומים לא מזמן במגזין "פורבס" בודאי ראית שאתה מגלגל אוהו מיליונים על מיליונים
הרב: שלשים מיליון הם כתבו
מראיין: נו
הרב: ויש להם תביעה עכשיו הם הגזימו
מראיין: הם הגזימו?
הרב: פשוט הגזימו, הם גרמו לי נזק אדיר, כי אנשים אומרים יש לו כל כך הרבה כסף, מה פתאום לתרום לארגון שלו? וזה עוול, כי הגשתי הצהרת הון עכשיו, ושמה זה לא מגיע לשני מ יליון, אז זה ממש בושה, אתה מבין לעשות לי כזה דבר.
מראיין: אנחנו נוסעים באוטו מאד נחמד, לא אוטו של שקל וחצי, המצב לא כזה רע.
הרב: יש אנשים יש להם בית, הם משקיעים הרבה כסף בשביל הבית, זה הבית שלי, אני נוסע איתו
מראיין: מה אתה מבלה הרבה מאד זמן
הרב: רק בנסיעות.
הרב: שלום מה נשמע? מה שלומכם?
קריין: אחרי שעתיים של נסיעה אנחנו מגיעים למושב גורן בצפון, לברית אליה הרב הוזמן כדי לשמש כסנדק.
הרב: אהלן אהלן השוחט המפורסם
שלום כבוד הרב
הרב: לום וברכה, מה שלומך?
קריין: בימים האלה האירועים הללו הופכים להיות גם חלק מהקמפיין הפוליטי החדש של הרב, שייסד לאחרונה את כח להשפיע, מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות. ובין השאר תנסה לנגוס בכוחה של ש"ס, כשהוא מתייחס בדבריו גם להשפעה שצברו משה יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, ויהודית, אשתו של משה.
מראיין: מה אתה אומר על אלי ישי?
הרב: בחור נחמד, מתלבש יפה.
מראיין: ודעותיו?
הרב: השאלה אם יש לו דעות, הכל הם אומרים שזה הרב, הם לא אומרים שיש להם דעות.
מראיין: וזה לא המרן קובע?
הרב: אם זה היה מרן זה היה טוב, זה יהודית קובעת.
מראיין: וזה טוב או לא טוב?
הרב: מה זה טוב? בחרו ביהודית? בחרו במרן.
מראיין: אריה דרעי, בכל זאת איש רב זכויות, עשה דברים ב חייו
הרב: גם הוא לא יכול לזוז בלי יהודית, אף אחד לא יכול לזוז בלי יהודית, בלי משה.
מראיין: עד עכשיו איך הראיון?
הרב: השאלה מה תיקח.
מראיין: אתה עושה ספורט? אתה שומר על עצמך?
הרב: משחק טניס
מראיין: שחקן טוב?
הרב: יש לי סרט עם דודי סלע, חבל לך על הזמן,
מראיין: אתה שחקן הוא נתן לך כי אתה כבוד הרב
הרב: איזה נתן לי, אחרי משחק אחד הוא שוכב על הרצפה,
מראיין: זה באמת.
הרב: בא אני אראה לך, יש לך אומץ להראות את זה בתכנית?
מראיין: אני אראה, אתה משכיב את דודי סלע בטניס? נו באמת.
הרב: אני אראה לך.
דודי: הלו?
הרב: דודי, אתה זוכר את המשחק ששיחנו אני ואתה?
דודי: כן כן
הרב: מה היה בסוף בסוף המשחק, איפה היית?
דודי: על הרצפה
הרב: על הרצפה, אתה רואה? מראיין: אני מניח שיראו את הראיון הזה, ואנשים שמכירים אותך ויגידו הוא ליצן, הוא לא רציני, אני רואה את ההרצאות שלו, האיש מבדר, עושה אפילו צחוק אולי על הדברים, איך אני אקח אותו ברצינות?
הרב: קודם כל אם עם ליצנות אפשר להחזיר קרוב למיליון אנשים בתשובה אז זה בריא מאד, תשמע, ליצן זה תמיד אפשר להגיד על כל אחד, זה לא בעיה. השאלה זה מביא תוצאה חיובית או לא מביא תוצאה חיובית.
קריין: עם השנים הועלו אפילו טענות כנגד הרב בדבר היותו אנטי ציוני
הרב: אין ציוני יותר ממני. עשיתי סקר, ארבעה אחוז מהעולם לארץ זה בזכותי.
אתה ציוני? מגדיר את עצמך כציוני?
הרב: כרטה טי וי סטודיו, פה? פה.
מראיין: למה "כרטה טיוי?
הרב: כי הטי וי כרטה.
מראיין: תסביר
הרב: תשקורת שכחת
מראיין: שוב להגיד שהמדיום הזה הוא חרטוט.
הרב: איווה
מראיין: ומי האנשים שמנהלים פה את העניינים, שעובדים איתך?
הרב: אני והוא והוא ואני
מראיין: שני אנשים בלבד
הרב: נכון. תראה לו בחיאת, תראה לו.
מראיין: לא סתם אמרתי, הכניסות שלך הן זה מין אייל גולן
הרב: חס ושלום
מראיין: למה חס ושלום? אתה זוכה להערצה כמו זמר, כמו
הרב: כמו זמר? אולי הוא זוכה להערצה כמו הרב, הוא התחיל קצת אחרי.
במרחק קצר מהאולפנים נמצא בית משפחת יצחק. לרב ואשתו ארבעה בנים וארבע בנות ו-15 נכדים.
מראיין: מי מסתובב פה? מי נמצא?
הרב: תיכף נראה.
מראיין: יש פה הרבה ילדים, אתה מכיר את כולם? את כל הילדים האלה?
הרב: במקרה.
מראיין: דומים לך קצת אגב
הרב: זה כן.
מראיין: באמת דומה לך
הרב: כן זה חמוד
מראיין: מי זה?
הרב: איך קוראים לך?
דביר.
הרב: דביר, אתה רואה איך הוא יודע.
ראית איך עוקפים שאלה.
מה סבא עושה לך בשבת?
דביר: מדגדג.
הרב: אין דמות ציבורית כשאני נכנס לבית, כשאני נכנס לבית אז זה אני בשביל הבית.
מראיין: כמה זמן הרב והרבנית ביחד?
הרבנית: אני אענה, 35
מראיין: השנים הראשונות כמו שהוא תיאר היו שנים קשות?
הרבנית: מאד.
מראיין: באיזה אופן?
הרבנית: לגדל את הילדים זה לבד ולקחת אותם ולהחזיר אותם זה לבד, ובסך הכל כשאתה רואה את המטרה אתה מתגבר על הקשיים
מראיין: שמעתי שיש בישולים ברמה מאוד גבוהה, הוא מספר על הג'חנון כבר זמן רב,
הרב: אוי ואבוי לך אם אתה לוקח את זה ככה
מראיין: מה, למה?
הרב: זה חריף
מראיין: איזה חריף, אנחנו לא ילדים כבוד הרב
הרב: עכשיו תטבול את זה פה בתוך זה ותאכל, איווה.
מראיין: קצת חריף
הרב: אמרתי לך. מאד חריף, אפשר לשתות?
וואי וואי אשכנזי אורגינל
הרב: תן לו, תן לו.
רוצה מים:
הרב: זה פריים שחייב להכנס
התימני שרף אותו
הרב: זה העונש, תאכל את זה, זה טעים.
מראיין: חכה איזה כתבה אני אעשה לך.
הרב: זה יעביר את זה.
הרב: כן רבותי, עכשיו אתם רואים מה זה, אם לא היה בחירות לא הייתי שם, עכשיו הציבור מכיר אותי אחרת, לא מפחיד, בכלל לא מפחיד, מחלק סחוג חינם.
כן יהודים יקרים, הנה הוא עכשיו מחייך ניתן לו לדבר. תן לו, רגע רגע הנה יתנו לך מיקרופון.
ש. שלום הרב
הרב: שלום וברכה
ש. רציתי לשאול, הערב הזה ע"י הגברת הצדיקה גברת שבבו נשכר האולם, היא שנים עושה הרצאות של הרב ומאד מאד מדרבנת ודוחפת, היה חשוב לה מאד שהערב הזה יהיה לעילוי נשמת אבא שלה, היה אדם צדיק, רבי יוסף האבא והבן שלה, והיא מאד התעקשה שיהיה אך ורק דברי תורה ולא פוליטי, היא פנתה אלי, אני פניתי לעוזר של הרב יונתן והוא הבטיח לי שהרב יתן שעה הרצאה דברי תורה, והנה פה הגברת שבבו, למה האם זה הוגן שאשה ששילמה 5000 שקל מהכיס שלה, שכרה את האולם, השקיעה פרסומות, כל המשפחה שלה התחננו וביקשו שיהיה אך ורק דברי תורה והרב עושה ההיפך, האם זה הוגן, הרב דיבר על הכרת הטוב, איפה זה פה?
הרב: אסביר, הנה תן לה רגע, תן לה היא רוצה גם לדבר
ש. תגידי אם זה נכון או לא
הרב: לא צריך, אתה אומר דברים נכונים, תן לה לדבר
ש. ערב טוב, זה בחור טוב מאד, אני מכירה אותו מילדות, הוא גם אוהב את הרב, עכשיו כבוד הרב אני ארגנתי את הערב וביקשתי שיהיה דברי תורה והרב עשה כמו שבקשנו, עכשיו רציתי, דיברתם על הכרת הטוב, אני מארגנת כמעט כל שלשה חדשים הרצאה במקום הזה, ובהרצאה האחרונה הרב בירך אותי, יש לי פה מכתב, מקרה קשה, הרב בירך אותי ועכשיו אמרו לי אין לך כלום.
הרב: לפני שלשה חדשים
ש. הנה הרב והתחלתי לקבל טיפולים, הרב התחלתי
הרב: תצלם את זה מול המצלמה פה, לפני שלשה חדשים הייתי פה בהרצאה והגברת שבבו לחשה לי בסוף הערב שגילו לה את המחלה
ש. נכון
הרב: והיא שאלה מה לעשות, אמרתי תארגני עוד הרצאה, היא ארגנה את ההרצאה הזאת, לפני מספר ימים הודיעו לה שאין מחלה.
ש. נכון.
הרב: בקיצור אני רוצה להגיד לכם דבר אחד
ש. סליחה, הרב אמרה לי זה יום שמיני של חנוכה, היא חשבה שזאת הזכות והיא רופאה לא דתיה, אמרה לי זה יום שמיני של חנוכה והנה המכתב
הרב: ב"ה, ברוכה תהיי לעולם ועד.
ש. אמן. ועוד משהו, כבוד הרב, אחרי ההרצאה הקודמת לפני שלשה חדשים חלמתי על הבן שלי, ואמרתי לאולם ישר למחרת תארגן לי עוד הרצאה, לפני שידעתי שהתוצאות הן טובות, רק בשביל לחלום על הבן שלי
הרב: ב"ה. הבן שלה גם כן עזרתי קצת בתקופה מסוימת, וה' יעזור שהלאה יהיה לך נחת מכל יוצאי חלצייך
ש. אמן
הרב: בכל אופן אני חייב לו תשובה. תראה, אתה קורא לזה פוליטיקה, אני לא קורא לזה פוליטיקה כי אני לא הלכתי לפוליטיקה, אני נשאר בחוץ ממשיך בעבודה, ואם כל המפלגות הדתיות בשבת קודש בבית כנסת יכולים לדבר על פוליטיקה לבחור, סימן שזה לא אסון, הם רואים את זה כמצוה לשלוח שליחים נאמנים לבצע את מה שאומרים הגדולים, אז ז"א אם הולכים על מנת להציל בעם ישראל בין ברוחניות בין בגשמיות, אז זה חלק מהאופן המעשי של הדברי תורה.
ש. אבל סוכם על דברי תורה בלבד
הרב: לא, הסוכם הזה אם אתה לא יודע, היה בגלל הלחץ של אנשים שאני לא רוצה להגיד מה, ולכן הגברת שבבו שאוהבת שקט ושלום נענתה ללחץ הלא נכון, הלא אמיתי, כי בשעה שאנחנו יושבים פה נערכה עצרת מחאה שם ושמה לא דיברו דברי תורה אלא רק
היא כבר שאלה בפעם הקודמת, נכון? תן לה, תן לה רגע.
ש. אני מצטערת, אני לא יודעת טוב עברית
הרב: עד עכשיו זה היה בסדר, תמשיכי.
ש. אם יש מי שמדבר
הרב: לא, לא זה מצוין תמשיכי, אני מבין את השפה הזו
ש. לא מבינה
הרב: מה השאלה
ש. יש שאלה שלי שכלה שאשתו של זה שהיא לא בסדר, לא שלום בבית
הרב: מה השם שלה?
ש. שלי?
הרב: שלה, שלה של הכלה
ש. נטשה בן מאיה
הרב: ה' ישכין השלום בביתה תמיד אמן. תהיי בריאה
ש. אמן. גם אח שלי לא בסדר, ילדים
הרב: מה השם שלו?
ש. של אחי שלי מארי בן
הרב: בן נטשה
ש. לא, אח שלי שם גם הוא לא מכירים ילדים,
הרב: אומרי בן?
ש. בן שמחה
הרב: שמחה, ה' יזכה אותו שלום בית אמיתי ושלום עם הילדים .
ש. אמן. אמן.
הרב: תודה, תן לגברת פה
ש. גם לי אין
הרב: את נשואה?
ש. לא,
הרב: גרושה? הנה אני אתן לך כיסוי ראש שיהיה לך מזל, תלכי עם כיסוי ראש, תן לי פה רגע, תודה.
ש. תודה רבה
הרב: תשימי על הראש אני אתן לך ברכה שיפתח המזל.
ש. תודה אבל כל הזמן
הרב: לא כל הזמן, תמיד.
ש. תודה רבה.
הרב: מה השם שלך?
ש. שלי? שרה בת שמחה
הרב: ה' יזכה אותך שיפתח מזלך לטובה.
ש. אמן. אמן. תודה רבה.
הרב: כן, תן לגברת שם.
ש. אני מאשדוד, בעבר בעלי ז"ל היה אחראי על אנשי הדרום למען ארגון שופר, ולטיולים, אברהם עוזרי
הרב: זוכר אותו, ז"ל
ש. כן, עכשיו אני רוצה לקבל ברכה מהרב לגבי, יש לי דימום ברשתית העין
הרב: מה שמך?
ש. טובה בת עיישה אורה
הרב: ה' יזכה אותך לרפואה שלמה בכל האיברים ובפרט בעיניים
ש. תודה, תודה, אמן.
ש. לא שומעים
הרב: לא, אח"כ תשאל אותי אם אתה רוצה, הוידאו לא מסתכל עליך, הוא מסתכל על הקהל, לא משנה, מה קרה, לא נורא. חבל שאתה לא מדבר ברמקול, תן לו מיקרופון שמה. בלי מצלמה הם לא יצלמו אותך, אתה לא נראה. כן דבר.
ש. כבוד הרב, אני מחזק, משהו שחשוב לי הרב זה שאני עושה עשרה בבחירות בשבילך לבחור בך, הכי חשוב לי הקטע של המסתננים, כל המהגרים שיש בתל אביב ובכל הארץ
הרב: אתה אומר לשחרר את הסודנים
ש. להחזיר את הערב רב לארצם, הכי חשוב
הרב: הבנתי. בשמחה רבה.
ש. תודה רבה.
הרב: תהיה בריא, מתוק. כן הנה פה, בשורה יש שתי נשים רוצות שאלה. תן להם. שם שם איפה שאתה רואה את האצבעות שמה.
ש. כבוד הרב,
הרב: כן, שלום.
ש. שלום, אני מבקשת לברך את אח שלי אברהם בן שיהיה לו הצלחה
הרב: אברהם בן?
ש. אברהם אבי בן סיגלית
הרב: הצלחה בכל מעשי ידיו.
ש. רגע, כבוד הרב, יש לי שאלה, אני רוצה שתסביר לי למה לאשה גרושה היא צריכה כיסוי ראש.
הרב: כל אשה, מרגע שהיא נשאה יש לה חבות וחלות של כיסוי ראש, ומרגע זה ואילך אינה נפטרת מזה עד היום האחרון. לכן צריכה ללכת גרושה ואלמנה עם כיסוי ראש.
ש. אז אני לוקחת על עצמי כיסוי ראש
הרב: אשרייך.
ש. ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה.
הרב: אמן.
ש. ברכה לזיווג הם בן תורה אמיתי כבוד הרב
הרב: שמך, מה שמך?
ש. סיגלית בת רחל זיווג הגון מהרה השנה.
ש. אמן. עם בן תורה.
הרב: עם בן תורה אמיתי. הנה שמה הבחור הגדול הזה, הגדול הגדול. תן לו שמה. תן לו שמה בסוף עם הג'קט השחור.
ש. הרב, אנחנו באנו מטבריה, באנו רק לחזק אותך ולהגיד לך שתצליח בכל מעשי ידיך ושעוד לא זכיתי לראות צדיק שממש נלחם על האמת כמו הרב. ואני חזרתי בתשובה בעקבות הרב, ואני חזרתי בתשובה בעקבות הרב, ואנחנו מ טבריה באתי פה עם אלי, אתה מכיר אותון
הרב: תראה לי אותו, תראה לי אותו במצלמה
ש. אלי, אלי מטבריה מהמכולת
הרב: אה, אלי חניה, שלום
ש. עכשיו באנו לברך אותך הרב שתצליח בכל מעשי ידיך, שתצליח להפיל את כל המשטר ממלכות הרשעה הזו שיושבת לנו פה, כאן כמו איזה אבן ריחיים על הצוואר, וגם ברכה
הרב: למה לא? ה' יזכה אתכם לכל טובה וברכה, תצליחו בכל מעשי ידיכם עם כל הקהל הקדוש הזה, בריאות והצלחה וס"ד וזיווגים הגונים וזרע חי וקיים ונסיעה טובה, טבריה, צפת, בני ברק אשדוד, כולם יזכו לכלל הברכות, כח להשפיע. מחזירים השלטון לעם. ערב טוב לכולם.
שלום וברכה, ב"ה אני בעלת תשובה כבר 22 שנה, בזכות הרב זכינו להתחזק ולבנות בית של תורה!
בס"ד 18.05.2020 (שני, כד' אייר תש"פ) לכבוד הרב החסיד נזר הבראה שליט"א שמי: א. פ. אני מודה להשי"ת כל יום שזכינו אני ובני ביתי לחיות את הרב ולהלך לאורך! ו: 'ברוך שחלק מחכמתו ליראיו' ותודה רבה לך שאתה מחכים אותנו. אני מודה לך על האכפתיות ועל החסדים האין סופיים על החנות (קפז') המוצרים והתבלינים ועל הקהילה הקדושה שקיבצת סביבך. יה"ר שהשי"ת ישמור לנו עליך (אמן) כי אתה יותר מאב ומאם ותודה על המסירות נפש, זה שאתה מסלק מאיתנו את החושך בעמל רב ובאהבה רבה בלי לחשוב שניה על עצמך בכלל. הרבה זמן רציתי לכתוב לרב ולא יצא וב"ה שעכשיו הגיע לי הזכות להודות לרב. שאנחנו מרגישים שאתה כמו אברהם אבינו – ע"י שהיה בעל חסד, ויצחק אבינו – במידת הגבורה, ויעקב אבינו – במידת האמת הצרופה, ומשה רבינו רועה נאמן, ודוד המלך – נעים זמירות ישראל, ושלמה המלך בחכמתו, ופנחס במסירות נפש, ושמואל הנביא שמכתת רגלים כל יום, וכל התכונות הללו נמצאות ביחיד אחד ומיוחד לכבוד הדור המיוחד הזה! ועכשיו אתה לא רק הרועה הנאמן של ישראל אלא של כל האנושות כולה וכמו שאנחנו מצפים למשיח במהרה אנחנו מצפין ליום שיודו כולם הרב אמנון יצחק אמת ותורתו אמת והם (...) בדאים. אנחנו שמחים בשמחתך [וכואבים את כאבך בכל מה שעושים לרב, (בתאריך המכתב ב"ה נמסרה הרצאה: הבחירה בידים שלך, בני ברק 18.05.2020 shofar.tv/lectures/1320, וכן שיעור: כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו - חלק ב 18.05.2020 shofar.tv/lessons/12136) ומי יודע אם זה לא כפרה לכלל ישראל] אוהבים אותך אהבת נפש משפחת פ' באר שבע מבקשים ברכה: שאזכה ש... יהיה השמש בצמוד לכבוד הרב שליט"א כמו שיהושע בן נון שימש את משה רבינו ע"ה זיע"א.
'בעת הזכרת שבחי השי"ת שבברכת: 'אתה גיבור... סומך נופלים... ורופא חולים...' ניתן להשיג ישועה עוד יותר מבקשות מפורשות. מפני שבאמירת השבח אין המלאכים מקטרגים ולכן אם יצטרך להתפלל על רפואה יכון באמירת: 'רופא חולים' להמשיך רפואה ובורא עולם היודע תעלומות לב הנה הוא יעשה בקשתנו'. (ספר בני יששכר, הובא בספר לכתחילה, אמונה ובטחון עמוד קמה', ב"ה ניתן להשיג הספר לכתחילה 'אמונה ובטחון' במשרדי שופר). וכנראה זה אחד מהטעמים לסגולת ה: "עבדו" ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) שע"י שמשבח לבורא עולם אין מקטרגים, ומספיק כוונה למשוך ישועות... ישר כוחכם! (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
ב"ה שיעור מאד יפה, חזק וברוך! הרצאה בבני ברק 20.10.2024 בוני המגדל - הקבלת פני רבו (shofar.tv/lectures/1636).
מחנה שועפט לפני שבועיים... זה בדיוק מזכיר את הדוגמא שהרב נתן על איציק במגדל השמירה (רח"ל): 'איציק במגדל השמירה טרגי קומי' (shofar.tv/faq/1609).
כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון הסרטון הזה: '🎞 צריך סיעתא דשמיא לתת תרומה למקום הגון' (shofar.tv/videos/7000) איך אנשים לא מבינים את זה?!
שלום כבוד הרב ב"ה בשבת האחרונה שכבוד הרב היה כאן (ראה כתבה: סיקור שבת בראשית במחיצת כבוד הרב אמנון יצחק שליט"א בני ברק shofar.tv/articles/15236) בעלי הלך לכבודו ביקש: 'ברכה' בעניין הדירות בירושלים וחובות. כבוד הרב בירך אותנו: 'שניוושע כבר יום למחרת!'. בצפייה חיכיתי לישועה, וב"ה בערב הזדמנה לנו הלוואה כדי לשלם את כל החובות שלנו עם היתר עסקה, רציתי לבקש: שכבוד הרב יברך אותנו שנצליח לשלם את הכל ונוכל לעבור לירושלים במהרה (אמן).
כבוד הרב ב"ה שיעור בוקר, מרגש ביותר 'בלי תפילה לא מקבלים חלק קיא' - שיעור 111 שיעור מספר 1, ב"ה כמות תורמי הנציב, אח"כ המעשיות, שאין רק צריך תפילה להשי"ת, גם אם לא נקבל, עצם זה שאנחנו פונים להשי"ת, ומצפים רק לו זה עניין גדול ולהבין: שרק בזכות תפילה מקבלים זה מודעות גדולה בזכות השיעורים שמשקיע בנו הרב כדי שנייחל לישועת השי"ת, והחלק בסוף שכולם שרים 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) ושירי שבת והשאלה היפה של פרשת הנח בחלק שאלות תשובה שהצחיקה, גם מאוד קשה להיפרד מסדרת השיעורים אבל זכינו בזכותם להבין את הדבר הכי חשוב שבלי תפילה לא מקבלים כלום שבת שלום ומבורך✨.
שבוע טוב ומבורך כבוד הרב שליט"א זה כל כך נכון מה שכבוד הרב מסביר בשיעור זה. (עמידה בנסיונות shofar.tv/videos/15578) תודה רבה כבוד הרב שליט"א.
הרב אמנון יצחק שליט"א! יה"ר שהשי"ת יברך אותך ואת כל אשר לך (אמן) ברוך השם תודה לבורא עולם התשובה של הבדיקה של הילד יצא תקין בזכות הברכה של הרב ובזכות הסגולות שעשיתי אחד מהם זה ששרתי: 'עבדו' ("עִבְדוּ אֶת ה' בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה" (תהלים ק, ב) כמו שהרב לימד אותנו ועוד כמה תפילות. תודה רבה רבה "אֵין עוֹד מִלְבַדּוֹ" (דברים ד, לה). (לסגולת השמחה shofar.tv/articles/15096).
© 2024 כל הזכויות שמורות